(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 16 مهر 1388- شماره 19482
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ساختار و سازمان فتنه اخير (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
شكست (گفت و شنود)
در حاشيه جلسه هيئت دولت احمدي نژاد : مذاكرات ژنو دريچه اي جديد بر روي 7 كشور گشود
متكي: هيچ ديداري در واشنگتن با مقام هاي آمريكايي نداشتم
سرلشكر جعفري خبر داد سپاه بر اساس ضروريات انقلاب متحول مي شود
دستور عقب نشيني محاربين و تظاهر به تبعيت از قانون اساسي (خبر ويژه)
ديپلمات انگليسي: ايراني ها كوتاه نمي آيند اما نمي توانيم كه دست روي دست بگذاريم (خبر ويژه)
ماموريت رئيس دفتر در انگليس 45روزه شد (خبر ويژه)
آقاي لاما آفرين! اين هم پاداشت! (خبر ويژه)
پول بفرستيد مي خواهيم گوساله سامري بسازيم! (خبر ويژه)
فشار و چانه زني بي حاصل در منزل كسي كه خودش اين كاره است (خبر ويژه)



ساختار و سازمان فتنه اخير (يادداشت روز)

پس از گذشت بيش از 3 ماه از انتخابات رياست جمهوري دهم، اكنون در موقعيتي قرار داريم كه مي توان تصويري بيش و كم دقيق ارائه كرد از آنچه پس از انتخابات اتفاق افتاد و آنچه بنا بود اتفاق بيفتد. تلاش براي ارائه اين تصوير هم ارز است با اينكه كسي درباره ميزان تفاوت ميان «اهداف تعيين شده براي پروژه ها» و «آنچه واقعا اتفاق افتاد» تامل كند. انجام اين مطالعه يكي از سهل ترين روش ها براي رسيدن به يك برآورد استراتژيك دقيق از توان دشمن است، دشمني كه در اين انتخابات به طمع افتاد، تمام قد، و با همه قوا و امكانات خود به ميدان آمد و اكنون نتيجه طراحي هاي آن پيش چشم همه است.
بسته به اينكه از كدام منظر به موضوع نگاه كنيد پروژه هاي دشمن خارجي در فضاي انتخاباتي ايران را مي توان به گونه هاي متفاوتي شناسايي و تحليل كرد؛ اما پيش از اينكه به اين موضوع بپردازيم يك سوء تفاهم هست كه بايد رفع شود. پس از انتخابات، كساني كه عموما متعلق به دار و دسته فتنه گران بودند سعي كردند با استناد به ادله اي كه هرگز به درستي طرح نشده نتيجه بگيرند همه آنچه پس از انتخابات در ايران گذشت اختلافات سياسي داخل كشور بوده و هيچ چيز از آن را نمي توان به حساب طراحي دشمن و همكاري و همدستي عناصر داخلي با آن، نوشت. چنين تحليلي را فقط در صورتي كه چشم خود را بر روي انبوهي از شواهد و قرائن بسته باشيم مي توان جدي گرفت. هيچ كس مدعي نيست كه تمام آنچه پس از انتخابات رخ داد با همه جزئيات ريز و درشت آن و مرحله به مرحله، بيرون از مرزهاي ايران طراحي شده بود. حتي ممكن است كساني احساساتي شده و به خطا افتاده باشند و عده اي هم بدون خط و ربط با كسي و جايي، و صرفا به دلايل خاص خود وارد اين معركه شده باشند. اما امروز و پس از بررسي هاي بسيار مفصلي كه انجام شده و با توجه به مجموعه شواهد و قرائن، ترديدي نيست كه خطوط اصلي فتنه، پروژه هاي محوري آن و بخش قابل توجهي از كساني كه جزو طراحان و مجريان آن بوده اند، هر كدام در اندازه خود با محافل و مجموعه هايي بيرون از ايران مرتبط بوده اند و طيفي از پيام ها، از «دستور» گرفته تا «رهنمود» را از آنها دريافت مي كردند. اين مطلب اكنون «خبر» است نه «تحليل». فتنه اخير ،3 مشخصه كلان دارد كه امروز هيچ كس از آنها كه دستي بر اين آتش داشته آن را انكار نمي كند: 1-اين فتنه از پيش سازماندهي شده بود 2- پيوندي ارگانيك و كاملا محاسبه شده با بيرون از كشور داشت و 3- براي نخستين بار، كساني در سطح بالاي برخي نهادها (خواص) با فتنه مرتبط بودند كه اكنون برخورد با آنها مطالبه اصلي مردم از مسئولان است.
سازمان فتنه، با اين ساختار درانتخابات 88 وارد عمل شد. هدف گذاري هاي اين جريان همان روز كه ناآرامي ها آغاز شد هم چندان پوشيده نبود اما اكنون مي توان درباره آنها نه با اتكا به صرف تئوري پردازي بلكه به طور مستند سخن گفت.
مهم ترين فاز از اين تئوري به طور خاص و مشخص اقتدار نظام جمهوري اسلامي در دو محيط داخلي و خارجي را هدف گرفته بود. در داخل ايران هيچ هدفي بالاتر از «تجزيه اقتدار رهبري» وجود نداشت. دشمنان ايران مدت هاست دريافته اند تا زماني كه اقتدار و اعتبار رهبري در ايران محفوظ باشد، مطلقا هيچ پروژه براندازانه اي قابليت طرح و اجرا نخواهد داشت چرا كه ديده اند در گذشته چگونه رهبر انقلاب در زماني اندك و بي آنكه از همه ابزارهاي خود استفاده كند پيچيده ترين طراحي هاي آنها را خنثي كرده است. به طور كلي دو ابزار براي رسيدن به اين هدف در نظر گرفته شد.
1- عميق كردن شكاف در جامعه سياسي كشور. دشمنان ملت ايران پس از انتخابات تصور مي كردند براي نخستين بار در موقعيتي قرار دارند كه مي توانند از داخل جامعه سياسي ايران (بيشتر اصلاح طلبان و تا حدودي هم اصولگرايان) يارگيري كنند و آنها را در پروژه خود وارد نمايند. تصور غربي ها اين بود كه جامعه سياسي ايران دراثر اختلاف عميق بروز كرده پس از انتخابات، به سرعت تكه پاره خواهد شد و هر تكه از آن به جان بقيه مي افتد و نهايتا آتش درگيري و نزاع چنان بالا خواهد گرفت كه براي اولين بار هيچ نهاد تثبيت كننده اي قادر به جمع و جور كردن آن نباشد. اين پروژه كه اميد فراوان به آن بسته بودند به دو دليل ناكام ماند. اول اينكه بخش بزرگي از جامعه سياسي ايران همان اوايل متوجه اهداف اين توطئه شد و هرگز در بازي فتنه گران قرار نگرفت. به قول بزرگي باز هم خدعه اي چون صفين علم كرده بودند اما ندانستند كه علي اين بار ديگر تنها نيست. دليل دوم مهم تر است. آن دسته از خواص هم كه به فتنه گران پيوستند يا ميانه راه پشيمان شدند يا اينكه خيلي زود فهميدند نظام جمهوري اسلامي و رهبر آن قدرتمندتر از آن است كه بتوان با توطئه هاي محفلي ضربه اي به آن وارد كرد.
2- ايجاد بدنه اجتماعي براي آشوب. علاوه بر پروژه اول، دشمنان ايران اسلامي باز هم براي اولين بار تصور مي كردند فرصتي به دست آورده اند تا با منتقل كردن شكاف در جامعه سياسي و نخبگان به درون مردم نوعي دعواي مردم عليه مردم راه بيندازند و با حاد كردن آن از طريق ابزارهاي رسانه اي و دروغ گويي هاي پي در پي، «سرمايه اجتماعي» نظام جمهوري اسلامي (به معناي دقيق كلمه) را از سبد آن خارج كنند. اين در واقع پاتكي بود به حماسه مباركي كه در 22 خرداد ساخته شد و در آن بالاي 85 درصد از مردم ايران اعتماد خود را به نظام جمهوري اسلامي ابراز كردند. ابزارهاي لازم براي اين كار هم البته از پيش فراهم شده بود. ابزارهايي كه ديديم چگونه يكي يكي به صحنه آمدند و نقش از پيش تعيين شده خود را اجرا كردند. ابزار اول رسانه هايي بود كه در فضاهاي ماهواره اي و اينترنتي مشخصا براي همين كار ساخته و تجهيز شده بود. آيا كسي مي تواند نقش بي بي سي فارسي در فتنه اخير را انكار كند؟ ابزار دوم نوعي شبكه سازي از خرده گروه هاي اجتماعي بود كه پيش از اين زماني درباره آن سخن گفته ايم و غربي ها بيش از 6 سال است كه با اجراي آن در فضاي داخل ايران سعي مي كنند لشكري از اپوزيسيون حرفه اي و پاي كار براي خود دست و پا كنند. و ابزار سوم مجموعه اي از سياسيون و گروه هاي مرجع بود كه مدت هاست از نظام و انقلاب بريده اند و صرفا به دنبال فرصتي براي انتقام مي گشتند. پروژه دوم هم البته ناكام ماند. مردم فهيم ايران خصوصا آنها كه فقط به دليل دلسوزي براي سرنوشت كشورشان به نتيجه اي متفاوت از اكثريت رسيده و به ميرحسين موسوي راي داده بودند به سرعت دريافتند نبايد هيزم آتش افروخته توسط كسي شوند كه معلوم است نه مي تواند رفتار خود را كنترل كند و نه براي اثبات تهمت بزرگي كه به نظام زده سندي در دست دارد. بالاخره اين مردم ديده بودند كه نظام جمهوري اسلامي در طول 30 سال گذشته راي آنها را چه به اصلاح طلبان تعلق گرفته باشد و چه به اصولگرايان در مجلس و شوراي شهر باشد يا دولت، به درستي خوانده و در مقابل نتيجه آن تسليم بوده است. به همين دليل آشوب خيلي زود بدنه اجتماعي خود را از دست داد. شبكه هايي كه غربي ها سال هاي طولاني با مرارت و پنهان كاري ايجاد كرده بودند ظرف چند هفته در خيابان هاي تهران كشف و خنثي شد، مردم تهران هر روز بيشتر از روز قبل به ارباب فتنه بي اعتنايي كردند و نظام جمهوري اسلامي نشان داد كه قادر است فقط با به ميدان آوردن كسري از امكانات خود كه به يك سرمايه اجتماعي پايدار متكي است، سنگين ترين بحران هاي امنيتي را مديريت كند.
اما در محيط خارجي (منطقه اي و بين المللي) پروژه ضعيف كردن نظام جمهوري اسلامي به «تنزل رتبه ايران از جايگاه قدرت اول منطقه» ترجمه شد. طرف غربي كه همه طراحي هاي آن براي به زير كشيدن ايران از اين جايگاه بي بديل ناكام مانده بود، احساس كرد وقت دروني سازي استراتژي مهار ايران فرا رسيده و مي تواند با استفاده از سوار شدن بر موج ناآرامي هاي داخلي همه آن اهدافي را كه تا به حال با نااميدي از طرق فشار بيروني تعقيب مي كرده و به آن نرسيده، يكباره محقق كند. فرض امريكايي ها و دوستانشان اين بود كه حتي اگر نتوان به هدف براندازي دست يافت، حداقل اين است كه نظام جمهوري اسلامي در اثر اختلافات و ناآرامي هاي داخلي ضعيف مي شود و توان مقاومت در مقابل فشارهاي آنها را تا حد زيادي از دست خواهد داد. بنابراين تصميم گرفتند تا مي توانند در اين آتش بدمند اما براي چيدن ميوه اين كشت و كار خيلي عجله نكنند. آن ميوه كذايي قرار بود در مذاكرات ديپلماتيك چيده شود يعني جايي كه قرار بود ايران با گزينه هاي دشوار تعليق يا تحريم روبرو شود و تصور مي كردند ايران نهايتا مجبور خواهد بود يكي از اين دو گزينه را انتخاب كند چرا كه مقاومت در مقابل هر دو آنها منجر به فشارهايي مي شد كه ايران توانايي داخلي براي ايستادن در مقابل آن را نداشت. پس از آنكه ايران نشان داد تا چه اندازه در مهار بحران هايي كه سررشته آن را خارجي ها به دست دارند تواناست و شبكه هاي داخلي ساخته شده توسط غرب حتي چند هفته هم دوام نياوردند، منطقي است كه تصور كنيم امريكايي ها فهميدند راهي جز معامله باقي نمانده و بهتر است با استفاده از استراتژي «تجاهل» و «شتر ديدي نديدي» طوري رفتار كنند كه انگار نه انگار درايران انتخاباتي رخ داده و آنها براي ضايع كردن آن همه توش و توان خود را به صحنه آورده اند. توطئه اي كه بنا بود ايران را ضعيف كند، دامان بانيانش را گرفت طوري كه مجبور شدند در ژنو همه تهديدهايي را كه دقيقا براي همان مجلس آماده كرده بودند كنار بگذارند و تن به پيشنهادهايي بدهند كه روزگاري آن را خط قرمز عبور ناپذير مي خواندند.
دشمنان ملت ايران تا آخر خط رفته اند. جلوتر راهي براي رفتن نمانده. پيش پاي جلوتر رفتن ايران هم خود مي دانند كه مانعي نمي توانند گذاشت. پس بايد بايستند و تماشا كنند كه ما هم تا آخر خط برويم.
مهدي محمدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ كساني كه پس از 30 سال فعاليت در نظام، به يك باره براي منافع خودشان درصدد ضربه زدن به نظام برمي آيند و پس از اثبات اشتباهاتشان حاضر به توبه نيستند، هيچ گاه از راه غلط خود برنخواهند گشت. بنابراين چاره اي جز محاكمه اين افراد و برخورد قانوني با آن ها نيست.
اصغر ضيايي از كردستان
¤ نسل اول و دوم انقلاب از خيانت هاي گروهك نهضت آزادي در طول جنگ تحميلي اطلاع كامل دارند ولي نسل سوم در اين مورد هيچ اطلاعي ندارند. جا دارد مطبوعات ارزشي به مناسبت هايي كه پيش مي آيد اشاره اي به خيانت هاي ليبرال ها و جبهه ملي ها داشته باشند.
ولي زاده
¤ بعضي از مدعيان دروغين اصلاح طلب كه سابقه سياه گذشته آنان نشان داده اگر مملكت بدست آنان بيفتد در يك شب تحويل آمريكا مي دهند امروز از روي موذي گري از يكي از مسئولين حماس اشكال گرفته اند كه چرا در سخنان خود روي خليج فارس تأكيد نداشته و خليج فارس را خليج عربي خوانده است. ضمن وارد دانستن اين اشكال و انتقاد بايد خطاب به اين آقايان گفت ناراحتي شما از جاي ديگر است و اين موضع آنان نه تنها از روي دلسوزي نيست بلكه بوي فريب مي دهد.
شجاع
¤ از قول يك جانباز انقلاب خطاب به دامن زنندگان به آشوب هاي اخير تحت عنوان جنبش سبز بنويسيد با برپايي مسجد ضرار راه به جايي نخواهيد برد.
خبروري از گلپايگان
¤ چند روز پيش در خبرها خوانديم كه يك ديپلمات آرژانتيني 5/5 تن عتيقه از ايران غارت كرده است. از مسئولان تقاضا مي شود كه در كنترل اين گونه افراد دقت بيشتري نمايند تا ديگر شاهد ارتكاب اين نوع كارها از سوي آن ها نباشيم.
مجيد دشتي
¤ سناريوي جديد غرب عليه ايران، بمباران اخباركذب و انتشار شايعه و شكايت ضدكشورمان است تا مسئولان فرصت رسيدگي به امور اساسي جامعه را نيابند. متأسفانه برخي از روزنامه هاي داخلي هم با آن ها همراه هستند. به همين دليل لازم است كه كيهان بيشتر به اين شايعات پاسخ دهد و صدا و سيما هم در اين زمينه بيشتر فعاليت نمايد.
يك شهروند
¤ دل بستن به تغيير سياست هاي آمريكا و غرب، دويدن به دنبال سراب است. به همين دليل به جاي اعتماد به غربي ها، بايد در برخورد با آن ها جديت و فعاليت بيشتري صورت گيرد.
يك هموطن
¤ من دست تمام دست اندركاران روزنامه كيهان را صميمانه مي فشارم. چون اين روزنامه همواره راهنماي ما براي يافتن راه امام(ره) بوده است.
جمعه اي از كرمانشاه
¤ از رياست محترم جمهوري تقاضا مي شود كه مبالغ عقب افتاده خدمات كشوري بازنشستگان سال هاي 86 الي 87 را دستور پرداخت نمايند.
از طرف جمعي از بازنشستگان خوزستان
¤ از گزارش كيهان درباره شهر جديد پرديس در صفحه 4 كيهان بسيار ممنون هستم. پيشنهاد مي شود درباره ناهماهنگي شهرداري پرديس و شركت عمران آن منطقه كه به عدم صادر شدن سند منازل مردم منجر شده نيز گزارش تهيه شود.
يك خواننده
¤ مدتي پيش از پارس خودرو يك دستگاه اتومبيل ال90 خريدم چون پلاك و مدارك مربوطه آماده تحويل نبود آن را در حياط منزل پارك كرده و نمي توانم حركت بدهم هر روز براي گرفتن پلاك و مدارك مراجعه مي كنم بدون نتيجه برمي گردم عرض بنده اين است كه چرا هيچ دستگاهي به اينگونه تخلفات و خلف وعده ها رسيدگي نمي كند.
حيدري
¤ اسفندماه سال گذشته وزارت بازرگاني قول داد كه تا سال 88 تمامي نانواهاي تهران ليست قيمت مصوب نان را در محل ديد مشتريان قراردهند. اما به دليل عدم عملي شدن اين قول، نانوايي ها با تمهيدات گوناگون، اقدام به افزايش خودسرانه قيمت نان كرده اند.
ايرج نيكو
¤ به اعتقاد بنده موضوع كشته شدن چند نفر از هموطنان در اثر ابتلا به بيماري آنفلوآنزا از نوع A نبايد بهانه اي براي تعطيل كردن يكباره سفرهاي زيارتي به عتبات عاليات و حج عمره مي شد. اگر واقعا خطر ابتلاء به اين نوع بيماري وجود دارد و نگران كننده است پس چرا سفرهاي ورزشي ورزشكاران به اين كشورها به آساني صورت مي گيرد و كسي احساس نگراني نمي كند.
يك هموطن
¤ مدتي است فعاليت غيرقانوني شركت هاي هرمي زياد شده به طوري كه از 300 نفر اقوام بنده حدود 100 نفر آنان در اين كار سرمايه گذاري كرده اند و هركدام مبلغ 4 ميليون تومان پول گذاشته اند. با يك حساب سرانگشتي مبلغ كلاني از سرمايه مردم از كشور خارج مي شود و به اقتصاد ضربه اساسي مي زند. مسئولين امر جلوي اين اقدامات غيرقانوني را بگيرند.
يوسفي
¤ برنامه هاي راديو معارف و راديو قرآن كه در روزنامه چاپ مي شود با ساعات اعلام شده تطبيق نمي كند. مي خواستم اطلاع بدهم كه اگر اشكال از هر كجا هست نسبت به اصلاح آن اقدام بشود.
ريوند
كيهان: جدول برنامه ها توسط روابط عمومي راديو معارف و قرآن تهيه و به روزنامه ارسال مي شود.
¤ مسيل ارديبهشت كه از بلوار وفادار تا خيابان فرجام سرباز مي باشد پر از موش شده و اين موش ها به داخل خانه ها و كوچه ها راه پيدا كرده و خسارت زده اند. به جرأت مي توانم بگويم به اندازه بچه گربه بزرگ شده اند. آيا وقت آن نرسيده كه مسئولين شهرداري به فكر از بين بردن اين حيوانات موذي باشند و اقدامي بكنند.
قيصري
¤ شهرداري منطقه ري به شهروندان متقاضي احداث مسكن در صورتي مجوز احداث 5 طبقه بنا مي دهد كه طبقه زيرزمين به پاركينگ تبديل شود ولي عملا اين مسئله اتفاق نمي افتد مثلا در كوچه اي كه ما ساكن هستيم اكثر همسايگان كه اقدام به ساخت مسكن كرده اند طبقه زيرزمين را به چند نفر افغاني براي خياطي يا كار ديگر اجاره داده اند و ماشين ها همه در داخل كوچه و خيابان پارك مي شوند. به طوري كه براي عبور و مرور مشكل داريم.
عامري
¤ چهار ماه تمام از شروع عمليات تعريض جاده ورامين مي گذرد ولي غير از تخريب جلو مغازه ها كاري صورت نگرفته است جاده در محدوده فيروزآباد وضع نابساماني پيدا كرده كه واقعا غيرقابل تحمل مي باشد. تقاضا داريم با سرعت بخشيدن به اين طرح عمراني ما را از اين وضع آزاردهنده نجات بدهند.
اعلايي
¤ پس از گذشت بيش از 4 سال از ورود لوله اصلي گاز به شهرستان گتاب بابل مي گذرد، اما هنوز مردم اين شهرستان با مشكل محروميت از گاز لوله كشي روبرو هستند. از رياست محترم جمهوري تقاضاي رسيدگي مي شود.
حسيني از گتاب
¤ خيابان 12 در خيابان اسدآبادي از معابر اصلي است كه تردد بسياري در آن رخ مي دهد، اما متاسفانه چند ماه پيش پارك خودرو در آن دو طرفه شده و معضلات بسياري را در اين خيابان ايجاد كرد. از مسئولان تقاضاي بسياري شد كه اين مسئله حل شود، اما نه تنها براي رفع آن اقدامي نشد كه مسئولان شروع به يك كار اضافه و غيرضروري، يعني تعويض سنگ فرش پياده رو نموده اند.
قوام
¤ از شهرداري كبودرآهنگ تقاضا مي شود كه جهت آسفالت كوچه بهار 4 در اين شهرستان كه قريب 15- 20 سال است خاكي مانده، اقدام عاجل شود.
سرمدي
¤ يكي از تيرهاي برق كوچه شهيد كلاهدوز در خيابان 21 متري دهقان به علت فرسودگي و ريخته شدن سيمان آن خطرساز شده است از آنجا كه در اين كوچه مدرسه واقع شده و هر روز دانش آموزان زيادي تردد مي كنند هر زمان احتمال وقوع حادثه خطرناك وجود دارد و متاسفانه اداره برق منطقه از سال گذشته كه قول همكاري داده تاكنون هيچ كاري انجام نداده است. اميدواريم قبل از وقوع هر حادثه اي نسبت به علاج واقعه اقدام بشود و نگراني ساكنين محل مرتفع گردد.
محمودي

 



شكست (گفت و شنود)

گفت: راديو آمريكا در گزارشي به طور تلويحي اعتراف كرد كه كودتاي مخملي در ايران با شكست سختي روبرو شده است.
گفتم: دارند خودشان را دلداري مي دهند!
گفت: اعتراف به شكست كه دلداري نيست!
گفتم: شكست كودتاي مخملي فقط يكي از بدبختي هاي آمريكاست و بدبختي ديگرشان اين است كه در اين ماجرا، عوامل اصلي خط نفاق جديد هم لو رفته اند.
گفت: راديو آمريكا سعي كرده است اين ناكامي و شكست را به حساب بي عرضگي برخي از مأموران سازمان سيا در مديريت كودتاي مخملي قلمداد كند!
گفتم: پدري كه از دست پسرش حسابي عصباني شده بود به او گفت؛ گوساله! و بعد براي اين كه مطمئن شود پسرش معني گوساله را مي داند از او پرسيد؛ مي داني گوساله به چه كسي گفته مي شود؟ و پسرش جواب داد؛ آره! به كسي كه باباش گاو باشه!

 



در حاشيه جلسه هيئت دولت احمدي نژاد : مذاكرات ژنو دريچه اي جديد بر روي 7 كشور گشود

رئيس جمهور مذاكرات ايران با گروه كشورهاي 1+5 را رو به جلو و دريچه اي جديد بر روي 7 كشور دانست.
به گزارش خبرنگار كيهان، دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مذاكرات ژنو گفت: نگاه ما به مذاكرات ژنو مثبت بود و تاكيد داشتيم اين مذاكرات مي تواند ظرفيت و فرصت مناسبي براي شكل دادن همكاري جمعي در جهت حل انساني مسائل جهاني باشد.
رئيس جمهور افزود: نشست ژنو در مجموع گام مثبت رو به جلو بود كه دريچه اي جديدي بر روي 7 كشور گشود و اميد است در تداوم اين مسير همكاري جمعي در كل جهان براي حل مشكلات اساسي به وجود آيد.
وي تاكيد كرد: به نظر مي رسد آرام آرام اراده اي براي حركت در جهت تعامل مثبت و سازنده در دنيا شكل مي گيرد كه ايران از اين مسئله استقبال مي كند.
وي افزود: قبلا ما اعلام كرده ايم آماده گفت وگو با كارشناسان كشورهاي ديگر براي خريد سوخت هسته اي با غناي 20 درصد براي راكتور تهران با هر كشوري كه تمايل داشته باشد آن را در اختيار ما قرار دهد هستيم و اين پيشنهاد مورد استقبال قرار گرفت و كشورهاي مختلفي به صورت گروهي و جداگانه پيشنهاد دادند كه كار را انجام دهند.
رئيس جمهور درباره پيشنهاد آمريكا و فرانسه براي تامين سوخت هسته اي رآكتور تهران گفت: اگر آمريكائي ها اعلام كرده باشند مي خواهند سوخت هسته اي ما را تامين كنند اشكالي ندارد و به نظر ما موضوع خوبي است زيرا مي خواهيم سوخت بخريم و از هر كجاي دنيا كه باشد فرقي ندارد و آمريكا هم مي تواند يك طرف فروشنده باشد.
احمدي نژاد افزود: بعضي از نمايندگان كشورها گفته اند كه فرانسه نيز يكي از پيشنهاد دهندگان فروش سوخت است اما هنوز اين موضوع نهايي نشده و آنها پيشنهاد خود را به صورت رسمي ارائه دهند تا بررسي شود.
رئيس جمهور اعلام كرد كه كارشناسان ايراني ظرف دو، سه هفته آينده مذاكرات خود را با طرف هاي فروشنده آغاز مي كنند تا سوخت موردنياز رآكتور تهران از مسير درست تامين شود.
احمدي نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار كيهان كه برخي رسانه هاي غربي درباره طرح ايران براي تامين سوخت القاء مي كنند كه معني اين امر چيزي جز توقف غني سازي نيست تصريح كرد: آنها به دنبال فضاسازي رسانه اي هستند و ما تابع آنها قرار نخواهيم گرفت.
درخواست كننده مذاكره در ژنو آمريكا بود
همچنين رئيس جمهور در جمع خبرنگاران تاكيد كرد كه مذاكرات دبير شوراي عالي امنيت ملي و معاون وزير خارجه آمريكا به درخواست هيئت آمريكايي انجام شده است. احمدي نژاد با بيان اين كه «مذاكرات جليلي و برنز پيگيري مباحث بسته پيشنهادي ايران بود»، گفت: ما اين چارچوب را قبول داريم و معتقديم بر پايه عدالت و احترام متقابل است.
رئيس جمهور اضافه كرد: در اين نشست مباحث بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران از جمله خلع سلاح جهاني، استفاده ملت ها از فناوري هسته اي و پيشرفته و خريد سوخت براي رآكتور تهران مورد بحث قرار گرفت.
احمدي نژاد اظهار داشت: ما معتقديم گفت و گوها و مذاكرات ژنو منجر به مذاكرات بهتري شده است و برخي كشورها رفتار بهتري نسبت به گذشته دارند.
ساماندهي جديد
سفرهاي استاني
دستيار ارشد رئيس جمهور از دور جديد سفرهاي استاني در اواخر مهرماه جاري خبر داد و تاكيد كرد كه ساماندهي جديدي براي اين دور از سفرهاي استاني دولت پيش بيني شده است.
مجتبي ثمره هاشمي نيز در حاشيه جلسه هيئت دولت گفت: آئين نامه دور جديد سفرهاي استاني به زودي نهايي خواهد شد.
وي تصريح كرد كه در ساماندهي جديد سفرهاي استاني وظايف همه وزرا و اعضاي كابينه به صورت مكتوب درآمده و منظم تر از قبل، اين سفرها پيگيري خواهد شد.
ثمره هاشمي با اشاره به اين كه هنوز مقصد اولين سفر دور سوم سفرهاي استاني مشخص نشده است گفت كه به احتمال بسيار زياد اولين سفر در اواخر مهرماه آغاز خواهد شد.

 



متكي: هيچ ديداري در واشنگتن با مقام هاي آمريكايي نداشتم

وزير امورخارجه كشورمان ديدار با مقام هاي آمريكايي در واشنگتن را تكذيب كرد.
منوچهر متكي ديروز در حاشيه جلسه هيئت دولت با تكذيب ديدار و گفت وگو با مقام هاي آمريكايي در واشنگتن گفت: سفر بنده به واشنگتن تنها براي رسيدگي به امور ايرانيان مقيم آمريكا انجام شده است.
متكي همچنين اظهار داشت: مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي كاملا نسبت به پروتكل الحاقي مطلع است و ايران پروتكل الحاقي را در دستور كار ندارد.
وي تاكيد كرد: اقدامات ايران در زمينه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كاملا شفاف است و به اين فعاليت ها در چارچوب مقررات آژانس ادامه مي دهد.
وزير امور خارجه در بخش ديگري از گفت وگوهايش با خبرنگاران درباره گم شدن شهرام اميري تبعه كشورمان در كشور عربستان گفت: دولت عربستان مسئول وضعيت شهرام اميري است و وزارت خارجه اين موضوع را پيگيري خواهد كرد.
وي تصريح كرد: اسنادي از دخالت آمريكا در گم شدن شهرام اميري از اتباع جمهوري اسلامي ايران در عربستان به دست آورده ايم.

 



سرلشكر جعفري خبر داد سپاه بر اساس ضروريات انقلاب متحول مي شود

فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: انتظارات تحولي در سپاه بايد بر اساس ضرورت هاي حال حاضر انقلاب پيش برود.
سردار سرلشكر محمد علي جعفري در مراسم توديع و معارفه تني چند از فرماندهان و مسئولين سپاه گفت: مبناي تحولات در سپاه دگرگوني هايي است كه در عرصه تهديدات بوجود آمده است به طوري كه ماهيت تهديدات كاملاً با تهديدات اوايل انقلاب كه عمدتاً از جنس تهديدات سخت بود تفاوت كرده و ما بايد با قالب شكني خود را براي مقابله با تهديدات دهه چهارم انقلاب آماده كنيم.
وي هدف از ارتقاي سازمان بسيج و سپاه را انجام بهتر رسالت سازماني اين نهاد مبني بر حفاظت از انقلاب و دستاوردهاي آن خواند و گفت: اين هدفي بسيار ارزشمند و سخت است و ما متعهد شده ايم اين تحول و ارتقاي سطح كيفي را كه عمدتاً با رويكرد اعتقادي و معنوي صورت مي پذيرد در حداقل زمان ممكن انجام دهيم.
سردار جعفري افزود: انباشتي از ضرورت ها و دلايل تغيير و تحول در سپاه همسو با روند پيشرفت انقلاب اين ضرورت را ايجاب مي كند كه امروز همه توان سپاه براي ايجاد تعالي سطح كيفي در اين نهاد به كار گرفته شده است.
وي افزود: آنچه در طول دو سال گذشته انجام شد و اصلاحاتي كه صورت گرفت در حقيقت بستر سازي براي تحقق تحولات بود و اصلاحات ساختاري كه صورت گرفت همراه با ايجاد گفتمان تحولي و پيگيري انتظارات مقام معظم رهبري از مواردي بود كه براي ايجاد آمادگي و حركت به سمت تحول و تعالي در نظر گرفته شد و هنوز راهي سخت و طولاني در پيش داريم. فرمانده كل سپاه ادامه داد: انتظارات تحولي در سپاه بايد بر اساس ضرورت هاي حال حاضر انقلاب پيش برود. بر همين اساس بايد تمام تمركزمان را بر ارتقاي سطح كيفي سپاه و بسيج معطوف كنيم كه اين كار، كاري طاقت فرسا و مشكل است. گفتني است مراسم معارفه سردار حسين سلامي جانشين جديد فرمانده كل سپاه و توديع سردار سيد محمد حجازي جانشين پيشين، همچنين معارفه سردار سرتيپ پاسدار اميرعلي حاجي زاده فرمانده جديد نيروي هوا فضاي سپاه و توديع سردار حسين سلامي فرمانده پيشين، معارفه سردار سرتيپ بسيجي محمد رضا نقدي رئيس جديد سازمان بسيج مستضعفين و توديع حجت الاسلام والمسلمين حسين طائب كه پيش از اين به عنوان فرمانده نيروي مقاومت مشغول به خدمت بود و نيز معارفه سردار سرتيپ پاسدار سيد محمد حجازي معاون جديد آماد و پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد كل نيروهاي مسلح و توديع سردار سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي با حضور فرمانده كل سپاه، نماينده ولي فقيه در سپاه و تني چند از فرماندهان و مسئولين سپاه ديروز به طور همزمان انجام شد.

 



دستور عقب نشيني محاربين و تظاهر به تبعيت از قانون اساسي (خبر ويژه)

رئيس گروهك جنبش مسلمانان مبارز، مواضع «ساختارشكنانه و جنگي»! را خارج از توان فعلي آشوبگران و باعث ريزش گسترده نيروها دانست. وي با اشاره به تحركات افراطيون براي براندازي جمهوري اسلامي در پوشش شعار جمهوري ايراني، تأكيد كرد اغلب آنها كه به نتيجه انتخابات اعتراض كردند، قائل به جمهوري اسلامي بوده و به خاطر شعارهاي ساختارشكنانه در حال ريزش هستند.
تحليل حبيب پيمان دست بر قضا در سايت وابسته به آشوبگران و ساختارشكنان (موسوم به موج سبز)، درج شده و در اين سايت انواع نوشتارهاي ساختارشكنانه عليه اصول مختلف قانون اساسي از جمله ولايت و رهبري ديده مي شود اما احتمالاً حضرات تا پيش از اين زيادي داغ بوده اند كه دست خود را كاملاً رو كردند و حالا كه در گل مانده اند، به صرافت افتاده اند از دعوت به محاربه علني به نفاق قبلي و ادعاي اصلاح طلبي برگردند!
رئيس گروهك- يك نفره!- جنبش مسلمانان مبارز در تحليل خود مي نويسد: بعد از گذشت 3 ماه از تولد جنبش سبز و رويارويي با حوادث سخت، اينجا و آنجا نشانه هايي از ناشكيبايي در رفتار برخي فعالان مشاهده مي شود. از جمله شعارهايي خارج از چارچوب راهبردي و مشي اخلاقي ]!؟[ جنبش مطرح مي شود كه اگر ادامه يا گسترش پيدا كند علاوه برآن كه به وحدت و همبستگي آن آسيب مي زند، آن را به مسيري سوق مي دهد كه مواجهه با پيامدهاي ناگوار آن از ظرفيت و توان فعلي جنبش خارج است. بايد از سردادن شعارهايي نظير «ما مرد جنگيم، بجنگ تا بجنگيم» پرهيز شود.
پيمان مي افزايد: بايد از طرح شعارهاي مغاير با راهبرد مبارزه در چارچوب قانون اساسي خودداري شود. جنبش بر ظرفيت هاي قانون اساسي در تأمين آزادي و حق حاكميت مردم تكيه كرده است.
وي با تأكيد بر اينكه اغلب معترضان، چارچوب قانون اساسي را قبول دارند، مي نويسد: اين راهبرد حتي بسياري از نيروها و عناصر وابسته به جريان هاي مقابل را جذب نمود. آيا طرح «جمهوري ايراني» باعث بروز تفرقه در صفوف جنبش و بروز كشمكش در داخل و ريزش بخش مهمي از نيروهاي آن نمي شود؟
اين چپ آمريكايي همچنين خواستار پيوند زدن آشوب ها به اهداف «انقلاب بهمن 57» - و نه انقلاب اسلامي!- شد و نوشت چرا نبايد نيروهاي اجتماعي و رواني آزاد شده در انقلاب را بسيج نكرد و به ياري نگرفت؟
دعوت به پناه گرفتن پشت ماسك قانون اساسي براي فريب ملت حامي جمهوري اسلامي در حالي است كه سردمداران جريان آشوب، اساساً به جنگ با قانون اساسي و سازوكارهاي آن درباره انتخابات برخاستند و تلاش كردند رأي اكثريت 5/24 ميليوني را زير پا بگذارند و حماسه 40 ميليوني حضور ملت در انتخابات را نيز كه سرمايه اي براي كشور و نظام است، تبديل به زمينه تفرقه و تقابل كنند. عناصر منافق و ضد انقلاب طي هفته هاي اخير با مشاهده ريزش قريب به اتفاق معترضان از دور خود - به خاطر رو شدن دست شان- دعوت به پنهان كاري و تظاهر به شعائر مذهبي و قانون گرايي كرده اند. آنها در محافل خود مي گويند آتش زدن مساجد و اماكن عمومي تشنج آفريني و نا امن كردن فضاي جامعه، به هم زدن رقابت مسالمت آميز انتخاباتي به شيوه ديكتاتورها و سرانجام دروغ بافي هاي گسترده، باعث بي اعتباري جريان هدايت كننده اغتشاش شده و زمينه سازي 20 ساله براي براندازي را در كمتر از يك ماه برباد داده است.
چند سال پيش مسعود بهنود روزنامه نگار سلطنت طلب مقيم لندن از قول ابراهيم نبوي گفته بود «ما پس از دوم خرداد 78 در اوج حوادث، زنجير پاره كرده بوديم هر چند كه به ما گفته مي شد همه با هم از چراغ قرمز عبور نكنيم». ظاهراً آقاي پيمان هم تازه فهميده كه رويكرد جنگي و محاربه آميز به عرصه سياست، چيزي حتي فراتر از نشانه هاي پاره كردن زنجير بوده و هزينه هاي خود را دارد. وي خود از عناصر بدسابقه اي است كه در جلسات محفلي و خانه هاي تيمي طي سال هاي اخير به تحريك و تهييج برخي عناصر ساده دل و كم سن و سال در گروهك هايي نظير تحكيم و ادوار تحكيم پرداخته است.

 



ديپلمات انگليسي: ايراني ها كوتاه نمي آيند اما نمي توانيم كه دست روي دست بگذاريم (خبر ويژه)

سفير سابق انگليس با اشاره به مذاكرات هفته گذشته در ژنو، نسبت به توقف غني سازي از سوي ايران ابراز نااميدي كرد.
ريچارد دالتون در گفت وگو با روزنامه اتريشي استاندارد و درباره احتمال همكاري ايران براي توقف غني سازي تصريح كرد: گفت وگوهاي ژنو به نتيجه لازم منتهي نشد. اين گفت وگوها در واقع گام هاي اوليه راه 100كيلومتري است. به اعتقاد من ايراني ها توقف برنامه اتمي را نخواهند پذيرفت، آنها همواره گفته اند كه حاضر به معامله بر سر غني سازي نيستند هر چند كه تمايل دارند راهي براي فيصله دادن به مسئله پيدا شود.
وي راهبرد آمريكا در زمينه سياست دوگانه و مذاكره در كنار فشار و تحريم ها را تاييد كرد و با وجود اظهار اينكه «هر چه زودتر بايد مقدمات تحريم فراهم شود» گفت: تاكنون در بين سران دولت هاي اروپايي، گفت وگو بر سر تحريم به طور جدي انجام نگرفته است.
وي در واكنش به اين موضع خبرنگار كه «اما تحريم ها تاكنون نتوانسته اند ايراني ها را وادار به تغيير رويه خود كنند.» گفت: تحريم ها در واقع ابزار چندان مطلوبي نيستند؛ اما در صورت شكست مذاكرات، بايد از آن استفاده كرد. به موازات آن بايد به فشارهاي سياسي ادامه داد. در هر صورت بايد راهي براي اين مشكل پيدا شود. اگر مذاكرات با شكست مواجه شدند، نبايد دست روي دست گذاشت. اين كار قابل قبول نيست.

 



ماموريت رئيس دفتر در انگليس 45روزه شد (خبر ويژه)

طولاني شدن مسافرت مهدي هاشمي به انگليس براي رسانه ها سؤال برانگيز شده است.
در پي ابهامات مربوط به اين سفر، دفتر هيئت امناي دانشگاه آزاد- كه هاشمي خود رئيس همين دفتر است- 9 شهريورماه اعلام كرده بود: «پيرو انتشار خبر سفر آقاي مهدي هاشمي در برخي از سايت ها و خبرگزاري ها به اطلاع مي رساند كه آقاي مهدي هاشمي جهت بازديد و رسيدگي دفاتر و شعبات دانشگاه آزاد اسلامي در خارج از كشور، چندين روز قبل از دادگاه مورخه 3/6/88 به خارج از كشور عزيمت نمودند و قطعا بعد از اتمام ماموريت سازماني خويش جهت پاسخگويي به مطالب كذب مطرح شده در دادگاه به كشور بازخواهند گشت.»
طي يك ماه و نيم گذشته و با توجه به اينكه برخي اتهامات در زمينه پولشويي و راه اندازي سايت جهت دامن زدن به شايعه تقلب در انتخابات و اغتشاشات پس از آن متوجه مهدي هاشمي شده، تنها يك بار ديگر خبري منتشر شد مبني بر اينكه مهدي هاشمي در لبنان به سر مي برد و براي پاسخگويي حتما به كشور بازمي گردد. اما اكنون كه 45 روز از سفر مذكور مي گذرد، وي هنوز به كشور بازنگشته است.
در اين ميان سايت جهان نيوز در مطلبي با عنوان «ماموريتي كه به اين زودي ها به پايان نمي رسد و مهدي هاشمي انگليس را دوست دارد»، نوشت: بازنگشتن وي به ابهامات بسياري دامن زده است.
گفتني است در جريان يكي از اغتشاشات خياباني، همسر مهدي هاشمي از سوي نيروي انتظامي دستگير شد اما مدتي بعد آزاد گرديد.

 



آقاي لاما آفرين! اين هم پاداشت! (خبر ويژه)

مجلس نمايندگان آمريكا به دالايي لاما (رئيس جدايي طلبان تبت چين) جايزه داد. به گزارش صداي آمريكا «نانسي پلوسي رئيس مجلس نمايندگان به هنگام اعطاي جايزه به لاما، اقدامات وي براي تحت فشار قرار دادن چين را ستود». اين جايزه تحت عنوان حقوق بشر اهدا شد.
براساس اين گزارش لاما هم در اين مراسم خواستار افزايش حمايت هاي آمريكا از جدايي طلبان تبت شد. وي با برخي نهادهاي امنيتي آمريكا در زمينه فشار به دولت چين و اجراي پروژه هاي تبليغاتي و رواني عليه پكن همكاري مي كند. «لاما» اخيراً در ديدار با يكي از عناصر ضدانقلاب و سلطنت طلب مقيم خارج اعلام كرد از آشوب طلبان در ايران حمايت مي كند.

 



پول بفرستيد مي خواهيم گوساله سامري بسازيم! (خبر ويژه)

شماري از منافقين مرتبط با مراكز اطلاعاتي آمريكا و انگليس با كمك اين كشورها درصدد راه اندازي شبكه ماهواره اي هستند. اين پروژه كه پيش از اين يكبار از سوي خاتمي (با حاتم بخشي 400هزار دلاري از كيسه بيت المال!) و در نوبت بعدي از سوي كروبي (صبا) پيگيري شده بود، اينك از سوي برخي عناصر مقيم آن دو كشور دنبال مي شود.
در اين ميان «عطا ءالله مهاجراني، محسن كديور (برادر زن مهاجراني)، فاطمه حقيقت جو، احمد و محمود صدري و عبدالعلي بازرگان» به عنوان شوراي گروهكي موسوم به شوراي شبكه جرس، بيانيه اي منتشر كرده و براي رد گم كني نوشته اند: «از آنجا كه اين شبكه با اتكاء به اساسنامه خود از دريافت كمك دولت هاي خارجي استنكاف دارد، ناگزير به نگاه درون مي باشد و درمان دردهاي ايران را از ايرانيان مي طلبد. اگر با ما موافق هستيد ما را ياري كنيد. جرس به عنوان موسسه اي غيرانتفاعي، خارج از ايران (آمريكا) به ثبت رسيده و كمك هاي شما ايرانيان خارج از كشور در ماليات ساليانه تان منظور مي گردد ]![ عضو شدن و پرداخت مبلغ ثابت ماهيانه، ما را به ادامه خدمتي كه در پيش گرفته ايم اميدوارتر مي كند».
گفتني است برخي از اين عناصر (نظير كديور) پيش از اين، از بعضي موسسات پوششي آمريكايي مبالغ مختلف مالي دريافت كرده و برخي ديگر پس از فرار از كشور به استخدام مراكز شبه پژوهشي (جاسوسي) آمريكا درآمده اند. همچنين دربي بي سي و صداي آمريكا و ديگر رسانه هاي همسو همواره به روي عناصري نظير مهاجراني، حقيقت جو و كديور باز بوده است اما ظاهراً نشانداري آن رسانه ها باعث شده تا سياستگذاران غربي اين بار، پروژه ماهواره شبه ايراني را به طور جدي تر پيگيري كنند.
كنگره آمريكا به تازگي و در يك اقدام از ده ها اقدام مشابه، 55 ميليون دلار را براي حمايت و تقويت رسانه اي جريان براندازي در ايران اختصاص داد. البته بايد عنايت داشت كه يك دهه پيش اغلب اين بودجه ها از بيت المال و جيب ملت ايران- توسط وزرا و نمايندگاني چون مهاجراني و حقيقت جو و...- تامين مي شد! مهاجراني در روزهاي ملتهب پس از انتخابات و در اوج آشوب ها، به صورت ريپورتر و كارمند دايمي بي بي سي درآمده بود.

 



فشار و چانه زني بي حاصل در منزل كسي كه خودش اين كاره است (خبر ويژه)

رفتن خاتمي به منزل حجاريان پس از اقدام مشابه عبدالله نوري هم چيزي عايد افراطيون نكرد. سايت ها و روزنامه هاي وابسته به طيف مذكور صرفاً با انتشار عكس ملاقات خاتمي، تلاش كردند آب رفته را به جوي بازگردانند و اين درحالي است كه حجاريان دراين پذيرايي هاي اجباري و از سرتعارف، حاضر نشده حتي يك جمله براي تشفي خاطر ابراز كند.
برخي خبرهاي غيررسمي حاكي از آن است كه خاتمي پس از مواجهه با گارد بسته حجاريان به وي مي گويد: ما دليل صحبت هاي درون زندان شما را درك مي كنيم و انتظار بازگشت شما از مواضعي كه هنگام بازداشت ابراز كرده ايد، نداريم(!)
مواضع انتقادي حجاريان نسبت به افراطي گري هاي اصلاح طلبان ضربه اي جدي به اعتبار جرياني بود كه وي را جزو معدود تئوريسين ها و ليدرهاي فكري-سياسي خود معرفي مي كرد.
مدعيان اصلاح طلبي پس از مشاهده اعترافات و انتقادات حجاريان، ادعا كردند حجاريان تحت شكنجه سفيد قرار گرفته، قرص روانگردان خورده و... اما هرگز متعرض اين حقيقت نشدند كه آنچه مورد نقد حجاريان است مستند به اسناد و واقعيت هاي جاري در رويه احزاب و گروه هاي اصلاح طلب بوده است.
خاتمي پس از لو رفتن ملاقات پنهاني چند سال پيش با جورج سوروس- ميلياردر صهيونيست و سرمايه گذار كودتاهاي مخملين در دنيا-مورد سوءظن شديد اصلاح طلبان وفادار به نظام و قانون اساسي قرار گرفته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14