(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 16 مهر 1388- شماره 19482
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سؤالي كه بي پاسخ مانده!
محكوميت اقدامات تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي در هتك حرمت مسجدالاقصي
ناگفته هاي مذاكرات ژنو در نشست جليلي و نمايندگان مجلس
راي گيري با اثرانگشت
اشتياق بهشت به بنده صالح
 درخواست رئيس جمهوراز نمايندگان مجلس براي توجه ويژه به لايحه هدفمند كردن يارانه ها
تشديد جنجال هاي سياسي مقامات آمريكايي عليه ايران
تحليل آيت الله حائري شيرازي ازعواقب كوتاهي خواص خطاكار مجرم اگر حذف نشود،دچار توهم مي شود
رسايي: چرا حاميان موسوي از نتيجه انتخابات فراكسيون خوشحال شدند
 سازمان هاي مردم نهاد (NGO )موظف به ارائه گزارش عملكرد مالي ساليانه هستند



سؤالي كه بي پاسخ مانده!

ميثم نجات دهكردي
طي 30 سال گذشته و به ويژه پس از روي كار آمدن جريان موسوم به اصلاحات، مبالغ قابل توجهي از سوي نهادهاي حاكميتي آمريكا(مانند كنگره و كاخ سفيد) با هدف رسماً اعلام شده «براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران»، اختصاص يافته است. اسناد مربوط به اختصاص اين بودجه ها موجود است و مقامات آمريكايي نه فقط اصراري بر مخفي نگه داشتن آن ندارند، بلكه با صراحت و به طور رسمي بر اينگونه موارد تاكيد نيز مي ورزند.
آخرين نمونه از اين دست، اختصاص 400ميليون دلار براي «ايجاد آشوب» پس از انتخابات خردادماه بود كه خبر آن به نقل از مقامات رسمي آمريكا- وزير خارجه اين كشور- در رسانه ها و از جمله كيهان منتشر شده است. با توجه به شواهدي كه پيش چشم ملت است و در دادگاه ها نيز مطرح شده است، چگونه مي توان احتمال دريافت بودجه هاي ياد شده از سوي سران فتنه و عوامل آشوب هاي اخير را ناديده گرفت؟! اكنون يك سؤال منطقي به ذهن خطور مي كند كه پاسخ جدي به آن از سوي دستگاه هاي قضايي و امنيتي، علاوه بر تسهيل مقابله با تهديدات بيروني، تصوير روشن تري از هويت مزدوران داخلي دشمن نيز به مردم ارائه خواهد كرد.
قطعا اشخاص يا مراكزي هستند كه واسطه انتقال اين بودجه هاي كلان به داخل كشور مي شوند و به يقين كساني هم وجود دارند كه با دريافت دلارهاي آمريكايي از واسطه ها، درصدي از آن را به عنوان حق الزحمه جدا كرده و مابقي را صرف پروژه هاي نظري و عملي براندازي مي كنند. به راستي اين افراد چه كساني هستند؟! آيا «آنها» دست هاي پنهاني هستند كه با «اينها» كه پيش چشم مردمند، تفاوت دارند؟ يا در ميان همين هايند؟ يا خود اينها؟

 



در بيانيه 220نماينده مجلس صورت گرفت
 محكوميت اقدامات تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي در هتك حرمت مسجدالاقصي

220نماينده مجلس شوراي اسلامي در بيانيه اي اقدامات تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي در هتك حرمت مسجدالاقصي را محكوم كردند.
متن اين بيانيه كه در جلسه علني ديروز مجلس قرائت شد، به شرح زير است:
ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ايران ضمن ابراز نگراني و محكوميت شديد اقدامات افراطيون صهيونيست و نيروهاي نظامي رژيم در تعرض به هتك حرمت اماكن مقدسه قدس و مسجدالاقصي و حمله به نمازگزاران بي دفاع فلسطيني هشدار مي دهيم كه چنين اقدامات غيرقانوني و تحريك آميز از سوي صهيونيستها عواقب سويي در پي خواهد داشت.
ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همچنين ضمن ابراز تاسف از عدم جديت كشورهاي اسلامي و غربي براي برخورد قاطع و جدي با رژيم صهيونيستي خواهان تشكيل فوري نشست بين المجالس اسلامي و اتحاديه بين المللي پارلمان ها براي مقابله با زياده خواهي هاي رژيم صهيونيستي شده و از شخصيتهاي مهم سياسي و فكري خواستاريم با اقدامات تحريك آميز رژيم صهيونيستي برخورد جدي معمول دارند.
در اين راستا از شخصيتهاي مهم ديني و فكري جهان اسلام خواهانيم ضمن محكوميت و مقابله با اقدامات هدفمند رژيم صهيونيستي در از بين بردن مقدسات اسلامي و تخريب قبله نخست مسلمين عواقب سوء اقدامات غيرقانوني و تحريك صهيونيست را براي افكار عمومي جهان اسلام و ملت هاي مسلمان منطقه روشن نمايند.
ادعاي جديد حامي آشوبگران: برانداز نبودند منتقد بودند!
تعلل قوه قضاييه در برخورد قاطع با آشوبگران باعث شده تا برخي حاميان آنها در مجلس با سوء استفاده از اين تعلل جاي شاكي و متهم را عوض كنند و به تعبيري به طلبكاري از نظام بپردازند.
محسن نريمان نماينده بابل كه از طرفداران يكي از كانديداهاي شكست خورده در انتخابات رياست جمهوري است ديروز با سوء استفاده از تريبون آزاد مجلس، از آشوبگران و براندازان به عنوان منتقدان دولت(!) نام برد و گفت: اين چه شيوه اي است كه منتقدان دولت را برانداز قلمداد مي كنند!
وي بدون هيچ اشاره به اتهامات اغتشاشگران نظير آدم كشي، مسجدسوزي، تخريب اموال عمومي، ايراد تهمت هاي بي اساس به نظام اسلامي، ترويج شايعه تقلب و... به طلبكاري از رئيس قوه قضاييه پرداخت و اظهار داشت: از رياست قوه قضاييه مي خواهم قوانيني كه در خصوص محاكمه متهمان آمده را درنظر بگيرد تا ملغي نشود.
اين نماينده كه اصرار داشت نام آشوبگران را منتقدان دولت بگذارد در ادامه افاضاتش باز هم اين عبارت را بر زبان آورد و مدعي شد ما بايد از ظرفيت هاي قانون اساسي استفاده كنيم و منتقدين را تقويت كنيم.
گفتني است برخلاف ادعاهاي نريمان، بسياري از سران آشوب همچون حجاريان، ابطحي، عطريانفر، شريعتي، تاج زاده و... در اظهارات و اعترافات جداگانه رسما به اقدامات آشوبگرانه خود اذعان كرده و به عذرخواهي از ملت ايران پرداختند.
قوه قضاييه با مسببان اصلي فتنه اخير قاطعانه
برخورد كند
نماينده مردم گرگان گفت: رئيس قوه قضاييه با مسببان اصلي فتنه بزرگ پس از انتخابات قاطعانه و بدون درنظر گرفتن ملاحظات برخورد كنند.
به گزارش فارس، سيدعلي طاهري در نطق خود در مجلس، ضمن تشكر از حضور حماسي و بي نظير مردم در انتخابات 22خرداد و انتخاب احمدي نژاد بعنوان رئيس جمهور، اظهار داشت: در خصوص كودتاي نرم و مخملي دشمنان نظام و فريب خوردگان استكبار جهاني اظهار تاسف مي نمايم.
وي با تقدير از نيروي انتظامي و بسيجيان كه با ايثار و مقاومت خود حوادث پس از انتخابات را كنترل كردند، گفت: از آيت الله لاريجاني رئيس قوه قضاييه تقاضا دارم با مسببان اصلي اين فتنه بزرگ قاطعانه و بدون درنظر گرفتن ملاحظات برخورد كند.
هدفمند كردن يارانه ها داروي شفابخش
اقتصاد است
نماينده قوچان در مجلس از لايحه هدفمند كردن يارانه ها به عنوان داروي شفابخش اقتصاد ياد كرد.
نصرالله كماليان در نطقش اظهار داشت: لايحه هدفمند كردن يارانه ها به زودي در مجلس مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.
وي افزود: نگران هستم كه عدم اطلاع رساني و شفاف سازي چه براي مسئولين و چه براي مردم اين اقدام موثر را كه دارويي شفابخش در امور اقتصادي است بر كام مردم تلخ كند.

 



ناگفته هاي مذاكرات ژنو در نشست جليلي و نمايندگان مجلس

دبير شوراي عالي امنيت ملي با حضور در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس دستاوردهاي مذاكرات ژنو را تشريح كرد.
«كاظم جلالي» سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در حاشيه جلسه علني روز گذشته مجلس، خبر برگزاري اين نشست را اعلام كرد.
وي محور اين جلسه را مذاكرات ژنو و مسائل مربوط به گفت وگوهاي جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي 1+5 بيان كرد و اظهار داشت: در اين جلسه سير تحولات و مسائل مربوط به پرونده هسته اي ايران مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
وي افزود: در اين جلسه تاكيد شد كه مسئله هسته اي ايران يك موضوع كاملا ملي است و به همين دليل تمام گروه ها و جريان هاي سياسي درون خانواده انقلاب بر آن اجماع دارند و شاهد ما بر اين ادعا هم بيانيه اخير نمايندگان مجلس است كه اولتيماتومي جدي به طرف مذاكره كننده و كشورهاي غربي است مبني بر اين كه هيچ كس در موضوع هسته اي ايران نمي تواند معامله كند.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس يادآور شد كه دبير شوراي عالي امنيت ملي در اين جلسه تاكيد كرد كه براساس توافق با طرف هاي مذاكره كننده مقرر شده كه مذاكراتي در سطح معاونان هيئت ايراني و گروه 1+5(باقري و كوپر) در آينده اي نزديك انجام شود و دور جديد گفت وگوها در سطح هيئت مذاكره كننده دو طرف بار ديگر صورت گيرد.
جلالي همچنين گفت: به گفته سعيد جليلي در مذاكرات 1+5 محور گفت وگوها بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران بوده و ايران با يك مداليته و چارچوب براي اجرايي كردن بسته پيشنهادي مذاكرات را انجام داد و با دست پر در اين مذاكرات حضور داشت.
وي تاكيد كرد: در اين جلسه مقرر شد براساس دستور كار كميته ها تشكيل و روند مذاكرات به پيش برود.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي افزود: جليلي تاكيد كرد كه در مذاكرات، ويليام جونز معاون وزارت خارجه آمريكا اصرار بر مذاكره و گفت وگو با هيئت ايراني داشت اما ايران اعلام كرد مذاكرات در قالب 1+5 يعني مذاكره با شش كشور انجام مي شود لذا ما مذاكره اي جداگانه با شركت كنندگان در مذاكرات نخواهيم داشت و چنانچه طرف آمريكايي نكاتي دارد در جلسه مي تواند مطرح كند.
جلالي ادامه داد: طرف آمريكايي شركت كننده در مذاكرات ژنو خواستار گفت وگو با هيئت ايراني بود اما ايران اعلام كرد تنها در قالب 1+5 شنونده صحبت هاي شركت كنندگان است و لذا جمهوري اسلامي ايران مذاكرات و گفت وگوهاي جداگانه نخواهد داشت.
وي يادآور شد: به گفته جليلي در پايان دور اول مذاكرات ژنو اين نماينده آمريكا بود كه به سمت هيئت ايراني رفت و در آنجا گفت وگويي با رئيس هيئت ايراني انجام داد اما اين مذاكرات متمركز و در چارچوب بسته پيشنهادي و برخي مسائل در موضوع برنامه هسته اي ايران بود.
اين نماينده مجلس افزود: آنچه به ما در خصوص مذاكرات ژنو گزارش شده اين است كه در آن مذاكرات خارج از چارچوب بسته پيشنهادي هيچ مذاكره اي نشده است؛ برخلاف اين كه برخي ها مطالبي را مطرح كردند و نيز آنچه طرف آمريكايي مطرح كرده در مذاكرات 1+5 مطرح شده بود.
جلالي همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه گفته مي شود براساس توافق با آمريكا سوخت راكتور تهران توسط روسيه تامين خواهد شد، گفت: در مذاكرات ژنو گفت وگويي با طرف آمريكايي در مورد تامين سوخت راكتور تهران نشده چرا كه اساسا اين موضوع مربوط به آژانس انرژي اتمي است.
وي يادآور شد: جمهوري اسلامي ايران در گذشته درخصوص تامين سوخت راكتور تهران مكاتباتي با آژانس داشته و آژانس موظف است براساس ماده 3 معاهده ان پي تي نقش تسهيل كننده را براي اعضا داشته باشد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي همچنين گفت: ايران در مكاتبه خود با آژانس اعلام كرده كه براي تامين سوخت راكتور تهران نياز به اورانيوم 20 درصد دارد كه بايد اين غني سازي را به 20 درصد برساند و يا سوخت آن توسط كشوري ديگر تامين شود بنابراين اين بحث در آژانس در اين جهت به پيش رفته و چيني ها و روس ها براي تامين سوخت راكتور تهران اعلام آمادگي كرده اند.
وي يادآور شد: جمهوري اسلامي ايران به آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرده اين بحث كاملا اقتصادي است و آژانس به همه كشورهايي كه قادر به تامين سوخت بودند اعلام كرد اين موضوع كاملا شفاف و غيرحقوقي است.
جلالي همچنين به جلسه هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با وزير امور خارجه اشاره كرد و گفت: در اين جلسه مروري بر موضوع همكاري بين اين كميسييون و وزارت امور خارجه انجام شد.
وي افزود: هم اكنون در آغاز كار دولت دهم هستيم و اين جلسه نيز در همين راستا برگزار شد.
اين كميسيون در نظر دارد از ديگر وزيران نيز دعوت كند.
وي همچنين از برگزاري همايش درياي خزر خبر داد كه اين همايش با حضور منوچهر متكي و مسئولان شيلات و سازمان كشتيراني و وزارت نفت و نهادهاي نظامي در رشت برگزار مي شود.
وي تاكيد كرد: مجلس از اين به بعد در خصوص مسائل درياي خزر به شكل جدي وارد خواهد شد چرا كه مسئله حقوقي درياي خزر بسيار براي ما مهم است.

 



راي گيري با اثرانگشت

عدم شركت برخي نمايندگان مجلس در راي گيري ها باعث شد تا لاريجاني وعده انجام راي گيري با اثر انگشت نمايندگان را بدهد.
حميد رسايي نماينده تهران در جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي در تذكري آئين نامه اي، نسبت به بي نظمي در مجلس و اينكه برخي در رأي گيري طرح ها و لوايح از دستگاه رأي گيري نمايندگان كه در جاي خود حضور ندارند، استفاده مي كنند، انتقاد كرد و گفت اين اخلاق پسنديده نيست.
در ميان سخنان رسايي، برخي نمايندگان با سروصدا به مخالفت با اين تذكر رسايي پرداختند اما وي همچنان به سخنان خود ادامه داد و گفت: هر قدر هم كه (2-2) بگوييد اين كار در شأن مجلس نيست.
رسايي تصريح كرد: زماني كه نماينده نظر خود را به همكار مي گويد و درخواست مي كند به جاي او دكمه رأي دهي را فشار دهد، فرق مي كند اما برخي نمايندگان مي گردند و در صحن به جاي ديگران راي مي دهند كه اين درست نيست.
لاريجاني در پاسخ به تذكر وي گفت: آنچه كه شما مي گوييد را من به اين شدت مشاهده نكرده ام اما چون به اين موضوع چندبار تذكر داده شده، گفته ايم سيستم راي گيري را با اثرانگشت بگذارند كه مشخص شود چه كساني در راي گيري شركت نكرده اند.

 



اشتياق بهشت به بنده صالح

اينكه گفتند : صراط مستقيم از مو باريكتر است و از شمشير، تيز تر؛ أدقّ م ن الشّعر و احدّ م ن السّ يف (1)، يعني اين يك انديشه اي دارد و يك انگيزه اي. انسان در انديشه صراط كه صراط چيست، كار آساني نيست ! از موي باريك، باريك تر است؛ اين مربوط به ( معرفت ). اگر در بخش انديشه كسي موفق شد و فهميد راه كدام است، در بخش انگيزه، رفتنش از لبه تيز شمشير، تيز تر است ! كه كار هر عالمي هم نيست كه آنچه را فهميد، عمل بكند. پس در بخش انديشه از هر باريكي، باريك تر است؛ و در بخش انگيزه از هر تيزي تيز تر. لذا عالم با عمل،بسيار كم است، انديشور با انگيزه بسيار كم است؛ گفت آنكه يافت مي نشود، آنم آرزوست؛ اين اصل اوّل كه كار آساني هم نيست !
اشتياق بهشت به بنده صالح، درجه اي مقبول و مورد پذيرش
يك وقت انسان به لطف و كرم و عنايت الهي به بهشت مي رود، حرف ديگر است؛ يك وقت بهشت به استقبال آدم مي آيد. ما را براي اين خلق نكردند كه برويم بهشت؛ ما را براي اين خلق كردند كه بهشت به استقبال ما بيايد ! بقيه ديگر تعارف است. و ما مي توانيم به جائي برسيم كه نّ الجنّه تشتاق لي كذا و كذا (2). اينهائي كه مورد اشتياق بهشتند؛ اينها نه امام بودند، نه پيغمبر ! امام و پيغمبر بهشت آفرينند. بهشت چيز ديگري است، امام چيز ديگري است. امّا اينكه گفته شد : بهشت مشتاق سلمان واباذر است؛ اباذر و سلمان نه پيغمبر بودند، نه امام ! اين راه، رفتني است. پس اگر كسي را با شفاعت و توسل و امثال ذلك به بهشت ببرند، اين خيلي هنر نيست !!
اعجاب انگيز بودن جهنّم رفتن عدّه اي
با توجه به وسعت رحمت الهي
يك بيان نوراني اي امام سجاد (ع) دارد كه فرمود : اگر كسي بهشت رفت، تعجّب نيست؛ اگر كسي جهنّم رفت، تعجّب است ! براي اينكه اگر كسي روي غفلت و سهو و ن سيان و جهل به موضوع و اضطرار و اجبار دست به خلافي زد كه معصيت نيست؛ آنها بر اساس حديث رفع(3)، مرفوع است. اگر عالماً عامداً گناه كرد، يك گناه را يك كيفر مي دهند. ولي اگر كسي اطاعتي كرد؛ يكي را ده برابر، گاهي هفتصد برابر، گاهي هزار و چهارصد برابر، گاهي هم بي نهايت پاداش مي دهند. و يأ ل من غلبت آحاده عشرات ه (4)؛ واي به حال كسي كه يكي هاي او بر ده تا هاي او غالب بشود و در قيامت نتواند بهشت برود !! با اين سعه رحمت، اگر كسي جهنّم برود؛ جاي تعجّب است.
و جهنّم نرفتن هم كمال نيست. اين همه كودكان و مجانين و مستضعفان فكري را مگر خدا مي سوزاند ؟! پس نسوختن كمال نيست. و بهشت رفتن اينچنيني هم تعالي نيست ! اگر انسان بتواند به جائي برسد كه بهشت به او مشتاق باشد، خودش را مزّين كند براي او كه ما را براي چنين مقامي خلق كرده اند، اين يك كمالي است؛ و ما بايد به اين حد برسيم.
پس مطلب اوّل اينكه ما بفهميم راه كدام است، آسان نيست؛ أدقّ م ن الشّعر(باريكتر از مو) است. بعد از اينكه فهميديم راه كدام است، بخواهند راهي اين راه بشويم؛ اين احدّ م ن السّ يف تيز تر از شمشير) است.
علت دشواري هاي درك صراط مستقيم
مطلب دوّم اينكه : پيچيدگي آن انديشه و دشواري اين انگيزه،خود ساخته است؛ وگرنه صراط مستقيم عرضها السّموات و الأرض است ! نه تنها به اندازه مو باريك نيست، با هيچ اتوباني هم قابل سنجش نيست ! عرض اين ميدان مسابقه، سماوات و أرض است. ما آمديم روي تنگ نظري اين را تنگ كرديم، خودمان آن را تنگ كرديم، باريك كرديم و بر خودمان سخت كرديم..
كرامت انسان، وابسته به كسب مقام ( خلافت اللّهي ) توسط او
در اينكه انسان مكرّم است، حرفي نيست؛ چون انسان آفرين فرمود: لقد كرّمنا بن ي آدم (5).انسان آفرين در سوره اسراء به كرامت انسان فتوا داد؛ فرمود : لقد كرّمنا بن ي آدم. امّا سند كرامت او، ( خلافت ) اوست؛ چون نّي جاع أ ف ي الأرض خليف ه(6). انسان خليفه خداي كريم است، و خليفه كريم از كرامت برخوردار است؛ اين هم مطلب دوّم.
پياده كردن اوامر خداي سبحان، راه نيل به مقام
( خلافت اللّهي )
در اينكه انسان مكرّم است، حرفي نيست؛ سند كرامت او هم خلافت اوست، حرفي نيست؛ امّا خليفه بايد حرف مستخلف عنه را بزند، نه حرف خودش را ! اگر انسان جانشين خداست، كه هست؛ بايد قانون او، حرف او، برنامه او، حكم او، حكمت او را پياده كند.اگر نان كرامت را بخورد، در سفره خلافت بنشيند وحرف خودش را بزند؛ مي شود ( اومانيسم ) ! اين نه كرامتي داردو نه خلافتي؛ آن را تازيانه اولئ ك كالأنعام بل هم اضل (7) طردش مي كند؛ تازيانه شياط ين النس و الج ن (8) طردش مي كند.
كم نيست آياتي كه مرز كرامت را از اهانت جدا مي كند، مرز خلافت را از غصب جدا مي كند. اگر كسي غديري فكر كرد، مي شود خليفه الله؛ اگر سقيفه اي فكر كرد، مي شود كالأنعام بل هم اضل ! اينطور نيست كه انسان در كنار سفره كرامت و خلافت بنشيند؛ نان خلافت را بخورد، آنگاه حرف خودش را، فكر خودش را بزند و بگويد : من هر چه خواستم، مي كنم ! و انديشه من اين است. شما اگر خليفه اللّهي، ببين انديشه مستخلف عنه ات چيست !
سخنراني آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در ديدار با اساتيد دانشگاه فردوسي مشهد
مشهد مقدّس ـ مرداد 1382
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) الكافي / 8 / 312 (2) اشاره به :روضه الواعظين / 2 / 280
(3) ر. ك :وسائل الشيعه / 15 / 369 (4) وسائل الشيعه / 16 / 103
(5) اسراء / 70 (6) بقره / 30 (7) اعراف / 179 (8) انعام / 112
خوان حكمت روزهاي دوشنبه وپنج شنبه منتشر مي شود

 



در جلسه همفكري دولت و مجلس مطرح شد
 درخواست رئيس جمهوراز نمايندگان مجلس براي توجه ويژه به لايحه هدفمند كردن يارانه ها

احمدي نژاد از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواست كه درخصوص لايحه هدفمند كردن يارانه ها توجه ويژه داشته باشند.
دكتر محمود احمدي نژاد سه شنبه شب در جلسه همفكري دولت دهم و مجلس هشتم هدفمند كردن يارانه ها را مهمترين طرح اقتصادي بعد از انقلاب و مقدمه اصلاح ديگر بخش ها و شكوفايي و پيشرفت كشور دانست و از آن ها خواست كه در مجلس توجه ويژه اي به اين موضوع داشته باشند.
در اين جلسه كه با حضور رئيس جمهور، معاون اول، برخي از اعضاي دولت و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برگزار شد. مهمترين مسايل روز از جمله طرح هدفمند كردن يارانه ها و مذاكرات ايران و 1+5 مورد بررسي ويژه قرار گرفت.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در اين جلسه با تشريح آخرين اوضاع ايران و جهان در عرصه هاي گوناگون تصريح كرد: امروز به لطف خداوند متعال، جمهوري اسلامي ايران از استحكام ملي و عزت و اقتدار چند برابري نسبت به گذشته در عرصه هاي مختلف برخوردار است.
وي هدفمند كردن يارانه ها را مهمترين طرح اقتصادي بعد از انقلاب و مقدمه اصلاح ديگر بخش ها و شكوفايي و پيشرفت كشور دانست و تأكيد كرد: تسريع در اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها به نفع همه آحاد ملت به ويژه محرومان و اجتناب ناپذير است و در اين راستا امروز دولت از آمادگي كامل براي اجراي صحيح طرح هدفمند كردن يارانه ها و ديگر بخش هاي طرح تحول اقتصادي با همكاري مجلس شوراي اسلامي برخوردار است.
رئيس جمهور با بيان اينكه همه خادمان مردم در دولت و مجلس شوراي اسلامي براي براي افراشته ماندن پرچم عدالت، توحيد، برادري و عزت تلاش مي كنند، تأكيد كرد: امروز بايد متحدتر و دلگرمتر از گذشته براي تعالي، پيشرفت و ساختن ايران اسلامي تلاش كرد.
پيش از سخنان رئيس جمهور شماري از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در سخناني مذاكرات اخير ايران و 1+ 5 در ژنو و سفر رئيس جمهور به مقر سازمان ملل متحد در نيويورك را مايه افتخار ملت و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران برشمردند و خواستار ادامه سفرهاي استاني دولت، تسريع در اجراي مصوبات سفرهاي استاني و فراگيري سلامت و آموزش عمومي در سطوح عالي شدند.
آغاز بررسي لايحه هدفمند كردن يارانه ها از يكشنبه
در مجلس
در همين رابطه محمد كريم عابدي نماينده مردم فردوس و طبس و عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت وگو با فارس با مثبت خواندن اين جلسه گفت: در اين نشست 10 نماينده مجلس بعلاوه رئيس جمهور نظرات خود را درباره مسايل گوناگون بويژه اجلاس ژنو و هدفمند كردن يارانه ها بيان كردند.
وي تأكيد كرد: در اين جلسه كه اولين جلسه از جلسات ادامه دارهمفكري دولت و مجلس بود آقايان رحيمي و رحيم مشايي از طرف دولت و از طرف مجلس نيز جمع نمايندگان استان ها براي قانونمند كردن اين جلسات انتخاب شدند.
عابدي ادامه داد: هفته آينده لايحه هدفمند كردن يارانه ها در صحن علني مجلس مطرح مي شود بنابراين رئيس جمهور از نمايندگان خواست تلاش كنند اگر موانع و مشكلي بر سر راه تصويب اين طرح وجود دارد برطرف شود البته خواست دولت قابل تقدير است زيرا دولت هاي گذشته از طرح اين چنين موضوع هايي فراري بودند و از بيان موضوعاتي مثل نظام مند كردن كنترل سوخت و بنزين گريزان بودند در حالي كه مصوبه داشتند و بايد انجام مي دادند.
نماينده مردم فردوس و طبس افزود: بنابراين طرح هدفمند كردن يارانه ها و انرژي مهم است دولت استقبال مي كند به اين دليل كه مي داند به نفع مردم است.
عابدي گفت: رئيس جمهور در رابطه با سفر خود به نيويورك مطالبي را بيان كردند و آخرين اطلاعاتي كه مردم و نمايندگان آنها بايد در رابطه با انرژي هسته اي بدانند را مطرح كردند و مذاكرات 1+5 كه اخيراً توسط جليلي برطرف شده در اين جلسه گفته شد.
نماينده فردوس و طبس خاطر نشان كرد: انشاءالله اين جلسات تداوم داشته باشد زيرا محفل آزادانه اي است و باعث سرعت بخشيدن به پروژه هايي مي شود كه با مشكل روبرو هستند.

 



با هدف تأثيرگذاري بر دور بعدي مذاكرات ايران و 1+5 صورت گرفت
تشديد جنجال هاي سياسي مقامات آمريكايي عليه ايران

سرويس سياسي-
در آستانه دور جديد مذاكرات ميان كشورمان و گروه 1+5، مقام هاي آمريكايي تلاش هاي خود را براي جبران شكست ژنو و تأثيرگذاري بر ايران از طريق جنجال هاي سياسي شدت بخشيده اند.
در اين رابطه، «استوارت لوي» معاون وزير امور خزانه داري آمريكا مدعي شد: در صورتي كه ايران نتواند ثابت كند كه به دنبال ساخت جنگ افزارهاي هسته اي نيست با تحريم هاي شديدتر جهاني روبرو خواهد شد.
وي همچنين از تهيه طرحي جامع و فراگير براي تشديد تحريم ها عليه ايران خبر داده است.
لوي كه در برابر اعضاي كميسيون بانكي مجلس سناي آمريكا سخن مي گفت با بيان اين كه هيچ تحريمي به تنهايي كارايي ندارد اظهار داشت: براي آن كه تحريم ها موثر واقع شوند، نيازمند اتخاذ همزمان تدابير متعدد در بخش هاي مختلف هستيم.
«تيموتي گيتز» وزير خزانه داري آمريكا هم در بيانيه اي ضمن متهم كردن ايران به حمايت از تروريسم مدعي شده كه كشورهاي مختلف جهان بايد به دقت مراقب نقل و انتقالات مالي خود با ايران باشند.
در همين رابطه خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه «كريستوفر داد» رئيس كميته بانكي سنا هفته گذشته قانوني را به كنگره پيشنهاد كرد كه دامنه تحريم هاي ايران را به خطوط نفت و گاز و نفت كش ها نيز تسري مي دهد براساس اين طرح محصولات نفتي از جمله بنزين نيز هدف تحريم هستند.
وي ادامه داد: اين قانون همچنين واردات مستقيم كالاهاي ايراني مانند فرش، خشكبار و ميوه را به آمريكا منع مي كند صدها ميليون دلار فرش، ميوه و خشكبار مانند پسته از ايران وارد آمريكا مي شود همچنين تحريم شركت هايي هم كه روي طرح هاي انرژي ايران سرمايه گذاري كرده اند در اين طرح مدنظر قرار دارد.
خبرگزاري آلمان نيز در گزارشي اعلام كرد: مقامات آمريكايي روز سه شنبه اظهار داشتند اگر مذاكراتي كه درباره برنامه هسته اي ايران انجام مي شود با موفقيت همراه نباشد آمريكا آماده است تلاشهاي لازم را براي پيشبرد تحريمهاي بين المللي عليه اين كشور انجام دهد.
براساس اين گزارش «جيمز استاينبرگ» معاون وزير امور خارجه آمريكا طي سخنراني خود خطاب به يكي از كميته هاي مجلس سنا در اين باره اظهار داشت: در صورتي كه گفت وگوهاي فعلي با ايران نتواند نگراني هاي جامعه بين الملل را در خصوص فعاليت هاي هسته اي اين كشور برطرف كند آمريكا آمادگي خواهد داشت تا در كوتاهترين زمان ممكن از شوراي امنيت سازمان ملل بخواهد تحريم ها را عليه ايران اعمال كند.
«هيلاري كلينتون» و «رابرت گيتس» وزراي امور خارجه و دفاع آمريكا هم دو روز پيش در يك گفت وگوي مشترك با شبكه سي.ان.ان بار ديگر از سياست شكست خورده «چماق و هويج» در قبال برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران سخن به ميان آوردند.
با نگاه به روند تهديدهاي مقامات آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران به وضوح مي توان دريافت كه اين اقدامات در جهت فشار به تهران براي تضعيف جايگاه برتر آن در مذاكرات آينده صورت مي گيرد.
از هفته ها قبل از مذاكرات ژنو كه هفته گذشته ميان ايران و گروه 1+5 در سوئيس برگزار شد مقامات و رسانه هاي آمريكا با جوسازي سنگين به دنبال القاي اين مطلب بودند كه چنانچه ايران در اين مذاكرات به خواسته جامعه جهاني (تعليق در برابر تعليق) پاسخ مثبت ندهد با مجازات هاي شديدي مواجه خواهد شد.
اما پس از اين مذاكرات و اذعان اكثر مقامات و رسانه هاي غربي به پيروزي ايران، مقامات آمريكايي به تحريف محتواي نشست ژنو پرداختند. كه در اين رابطه مي توان به ادعاي وزير امور خارجه آمريكا اشاره كرد كه مدعي شد: نشست ژنو يك ملاقات ارزشمند بود؛ چرا كه ايراني ها با بازرسي از همه سايت هاي هسته اي شان و فرستادن اورانيوم با غناي پائين به خارج از كشور براي بازفرآوري موافقت كردند.
كارشناسان سياسي معتقدند اقدامات جديد كنگره آمريكا در راستاي تأثيرگذاري بر ايران از طريق جنجال هاي سياسي نظير طرح تحريم صادرات فرآورده هاي نفتي به ايران از جمله بنزين كه در آستانه مذاكرات ژنو رخ داد، صورت مي گيرد ولي اين اقدامات همانند روزهاي قبل از مذاكرات ژنو تاثيري بر عزم ايران نخواهد داشت.

 



تحليل آيت الله حائري شيرازي از عواقب كوتاهي خواص خطاكار مجرم اگر حذف نشود، دچار توهم مي شود

آيت الله حائري شيرازي در مقاله اي با اشاره به حوادث بعد از انتخابات و كوتاهي خواص در برخورد با عوامل اصلي اين حادثه تاكيد كرد: اگر كارت زرد نشان داده شود و يا با ارائه كارت سرخ مجرم حذف نشود، خطاكار گرفتار توهم مي شود كه انگار گفته او حق بوده است.
متن كامل اين مقاله كه در پايگاه اطلاع رساني آيت الله حائري شيرازي تحت عنوان «در رابطه با مسائل پس از انتخابات» منتشر شده است به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
مسائل بعد از انتخابات كشور و مسئله فارس و ساير چالش هاي نظام اموري است كه اتفاق افتادن آن بهتر از سرباز نكردن و به قلب زدن است به قول ملك الشعراء:
بيرون فكن آتش درون را زين سوخته جان شنو يكي پند
گر آتش دل نهفته داري جانت بسوزد به جانت سوگند
انسان را بشناسيم تا راه اصلاح او را بفهميم وقتي خطايي اتفاق مي افتد يا عمدا جرمي واقع مي شود اگر كارت زرد نشان داده شود و يا با ارائه كارت سرخ مجرم حذف نشود خطاكار گرفتار توهم مي شود كه گفته من حق بود وگرنه چرا فلان سياستمدار درجه يك كه داور است به من كارت خود را نشان نداد.
اين را هم گفته باشيم كه معني (كلكم راع و كلكم مسئول) يعني همه تان داوريد و همه تان كارت زرد و سرخ داريد و همه تان بايد پاسخگو باشيد كه چرا از كارت زرد و سرختان استفاده نكرديد.
مي گويند چرا نخبگان فارس چنين بيانيه اي نوشتند، نخبگان فارس كارت خود را نشان دادند و اگر نشان نمي دادند مواخذه مي شدند، نشان دادند تا طرف مقابل از توهم خارج شود آنها كه نشان ندادند به طرف مقابل دشمني كرده اند و بايد پاسخگو باشند.
آنكه شب و روز آمدنش را طلب مي كنيم در اولين فرمان «توصوا بالحق وتواصو بالصبر» را احيا مي كند كه همگان از كارت هاي زرد و سرخشان استفاده كنند.
بازداشت شدگان در تنهايي خودشان از توهم خارج شدند و معاف شدگان در توهم ماندند تا طوفان توهم سبك تران را بالاتر برد آن مخاطبش كه بود كه گفت تجزيه ات خوب بود اما...
اينها مراتب توهم است و همه حاصل محافظه كاري انسان ها به همنوعان يا برادران ديني (اما اخ لك في الدين اونظير ولك في الخلق)
گفتن و كارت زرد و سرخ نشان دادن خدمت به فرد و خدمت به جامعه است و عدم استفاده از كارتها لطمه به فرد و لطمه به جامعه است. آنها كه از كارت خودشان استفاده نمي كنند سرنوشتشان با آنها كه خطا مي كنند گره خواهد خورد بالاخره مشمول كارت سرخ خواهند شد.
داور برتر تا حال چندين بار تكرار كرده است كه خواص نگفتن ها را مثل غلط گفتن ها جدي بگيرند. اين اخطار او نشان دادن كارت زرد به خواص بود آن هم بصورت مكرر.
ما در حال عبور از غفلت هاي گذشته هستيم و همين عبور با همه تلخي هايش مبارك است ما در حال حركت به سمت انسان شناسي هستيم، ما با انسان شناسي فاصله خود را با داور برتر كم مي كنيم، ما با جدي گرفتن اخطارهاي او آرامش را به بازي برمي گردانيم كه همه در اين مسابقه از توان خود بهره گيرند نه اينكه حق ديگران را ضايع كنند.
قانون الهي بر مبناي حق وضع شده است و جز با رعايت آن حق احيا نخواهد شد پس اول كردار و رفتار دوم گفتار و آموزش و تعليم كه آن عزيز فرمود: هركس خود را براي آموزش ديگران آماده مي كند اول از آموزش به خودش شروع كند و آموزش به عمل و رفتار را پيش از آموزش به استدلال و گفتار قرار دهد، كه فرمود: (كونوا دعاه الناس بغيرالسنتكم).

 



رسايي: چرا حاميان موسوي از نتيجه انتخابات فراكسيون خوشحال شدند

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ذوق زدگي برخي اصلاح طلبان از رياست مجدد لاريجاني بر فراكسيون اصولگرايان گفت: فراكسيوني كه برخي اعضاي آن در ستادهاي انتخاباتي موسوي عضو بودند جاي سؤال دارد.
حجت الاسلام حميد رسايي در حاشيه جلسه علني ديروز مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص نتايج انتخابات هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان و عدم راي آوري حجت الاسلام آقاتهراني براي رياست گفت: نتيجه برد و باخت مهم نيست بلكه مسئله انجام تكليف است. وي افزود: مهم اين است كه فضاي فراكسيون شكسته شد و البته فراكسيوني كه برخي از اعضاي آن در ستادهاي انتخاباتي آقاي موسوي عضو باشند جاي سؤال دارد.
رسايي گفت: در حال حاضر در شوراي مركزي فراكسيون كساني حضور دارند كه در انتخابات اخير موضع گيري خلاف اساسنامه فراكسيون داشته اند.
نماينده مردم تهران در خانه ملت، اضافه كرد: وقتي مي بينيم اصلاح طلبان از رياست مجدد لاريجاني خوشحال شدند من به موضوع شك مي كنم، وقتي آقاي تابش به من مي گويد بگذاريد لاريجاني رئيس شود و سخنگوي فراكسيون اقليت از لاريجاني حمايت مي كند معلوم است كه جريان چيست. نماينده مردم تهران در خانه ملت، ادامه داد: اگر چنين دوستاني از لاريجاني تعريف و تمجيد كنند يعني اساساً فراكسيون اصولگرايان جاي سؤال دارد.
وي با انتقاد از عملكرد يكسال گذشته فراكسيون اصولگرايان، گفت: از اين پس اگر فراكسيون بخواهد اقدامي انجام دهد بايد در مسير اساسنامه آن حركت كند.
رسايي در پاسخ به اين سؤال كه آيا حاضر است به خاطر عملكرد فراكسيون از عضويت در آن كناره گيري كند، گفت: من عضو فراكسيون انقلاب اسلامي هستم، كه اين فراكسيون اصولگرايي را به معناي كامل اجرا مي كند، تذكرات لازم را در موقع خود به دولت مي دهد و به دنبال «ساخت و پاخت» نيست.
به ادعاي ايسنا نماينده مردم تهران در خانه ملت، به دنبال اصرار خبرنگاران مبني بر اينكه آيا حاضر است در فراكسيون اصولگرايان بماند، گفت: در ديداري كه با لاريجاني داشتيم وي قول داد مسير فراكسيون تغيير كند و ما به او اعلام كرديم كه براي تغيير روال فعلي فراكسيون در رقابت رياست مجلس مي مانيم.
رسايي اضافه كرد: لاريجاني به ما اعلام كرد كه برخي انتقادات به عملكرد فراكسيون اصولگرايان را قبول دارد و قول داد كه روال تغيير كند. وي تصريح كرد: اگر لاريجاني عيب هايي كه به فراكسيون وارد است را برطرف كند در فراكسيون اصولگرايان مي مانيم.
نماينده مردم تهران در خانه ملت، با بيان اينكه در حال حاضر فراكسيون كاركرد خود را از دست داده، گفت: بايد اجازه دهيم دوستان بيشتر خود را نشان دهند، اگر روال تغيير كند ما مي مانيم. رسايي يادآور شد: بعد از سخنان رهبر انقلاب در نمازجمعه فراكسيون اصولگرايان هيچ واكنشي نداشت و بيانيه اي كه در اين خصوص به نام فراكسيون اصولگرايان صادر شد توسط ما نوشته و برايش امضا جمع شد.

 



وزارت كشور در اطلاعيه اي تصريح كرد سازمان هاي مردم نهاد
(NGO )موظف به ارائه گزارش عملكرد مالي ساليانه هستند

دبيرخانه هيئت مركزي نظارت بر سازمان هاي مردم نهاد (NGO) خواست تا گزارش عملكرد مالي و اجرايي ساليانه خود را ارائه كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور دبيرخانه اين هيئت در اطلاعيه اي با استناد به مصوبه ماده آيين نامه اجرايي تاسيس و فعاليت سازمان هاي غيردولتي هيئت وزيران تاكيد كرده است كه اين نهادها براي ارائه گزارش مالي و اجرايي ساليانه خود حداكثر 2 ماه پس از پايان سال مالي مهلت دارند تا نسبت به ارسال گزارش عملكرد اجرايي و مالي سال 1387 خود از طريق سامانه اينترنتي http://ejtemaeemojir اقدام كنند.
براساس اين اطلاعيه سازمان هاي مردم نهاد همچنين موظفند كه اصل گزارش را نيز پس از امضاي مديرعامل و بازرس سازمان حداكثر تا پايان آبان ماه سال جاري به دبيرخانه هيئت هاي نظارت مربوطه ارائه كنند.
براساس اين اطلاعيه در صورت عدم ارسال گزارش ياد شده در مهلت اعلام شده با خاطيان مطابق با ماده 82 آيين نامه اجرايي برخورد خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14