(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 مهر 1388- شماره 19483
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرياد مردم تهران در راهپيمايي ضد اسرائيلي مسلمانان بپاخيزيد ، قدس در خطر است
آيت الله سيداحمد خاتمي در خطبه هاي جمعه تهران:
مردم تفسير واقعي خط امام را از رهبر معظم انقلاب مي گيرند
رئيس جمهور: ملت ايران دست دشمنان را در هر لباس و چهره اي مي شناسد
با بررسي دقيق ديوان محاسبات پرونده «يك ميليارد دلار» مختومه شد
اعتراف مقامات آمريكايي سياست «تهديد وتطميع» استراتژي اوباما درقبال ايران
منوچهر متكي: ايران با هرگونه مداخله كشورهاي ثالث در درياي خزر مخالف است
سرلشكر جعفري تأكيد كرد ضرورت اصلاحات ساختاري در سپاه
آمريكا از ناپديد شدن شهرام اميري اظهار بي اطلاعي كرد



فرياد مردم تهران در راهپيمايي ضد اسرائيلي مسلمانان بپاخيزيد ، قدس در خطر است

نمازگزاران تهراني در يك راهپيمايي خودجوش در حمايت از مردم فلسطين و محكوميت اقدامات اخير رژيم صهيونيستي در قدس و مسجدالاقصي دست به راهپيمايي زدند.
به گزارش فارس، انبوه نمازگزاران تهراني پس از اقامه نماز جمعه دشمن شكن اين هفته تهران در يك تظاهرات خودجوش از دربهاي شرقي دانشگاه تهران به سمت ميدان فلسطين راهپيمايي كرده و شعارهايي در محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي در مسجدالاقصي سر دادند.
نمازگزاران با سردادن شعار «مرگ بر آمريكا »، «مرگ بر اسرائيل »، «حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست » و ... جنايات صهيونيست ها در يورش به مسجدالاقصي و شكستن حرمت اين مسجد را محكوم كردند.
در اين تظاهرات اقشار مختلف مردم مومن و نمازگزار شركت داشتند.
مشابه اين راهپيمايي در شهرهاي مختلف كشور و بعد از اقامه نماز جمعه برگزار شد.
رژيم اشغالگر قدس در تداوم سياست هاي صهيونيستي خود در قدس و مسجدالاقصي تلاش دارد اين مكان شريف را در سيطره نهايي خود قرار دهد.

 



آيت الله سيداحمد خاتمي در خطبه هاي جمعه تهران:
مردم تفسير واقعي خط امام را از رهبر معظم انقلاب مي گيرند

سرويس فرهنگ و معارف -
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اين كه بعد از گذشت 20 سال از ارتحال امام (ره)، خط امام ، شاداب و پوينده به راه خود ادامه مي دهد، اظهار كرد: تفسير درست خط امام (ره) را از مقام معظم رهبري مي گيريم و تفسير درست، تفسير ايشان است و خط امام (ره) خط درست و خط اسلام است.
آيت الله سيداحمد خاتمي، عضو هيئت رييسه مجلس خبرگان رهبري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه تهران با بيان اين كه يكي از ويژگي هاي يك جامعه آزاد، اطلاع رساني آزاد است، اظهار كرد: اگر اطلاع رساني به صورت درست و به جا انجام شود، خدمت بزرگي به جامعه و مردم است.
امام جمعه موقت تهران گفت: اطلاع رساني و آگاهي رساني درست آري، ولي به بهانه اطلاع رساني نبايد در حوزه نظام، آبروي نظام و آبروي اشخاص وارد شد.
وي افزود: اگر در عرصه اطلاع رساني، رسانه ها به بيان مشكلات مردم، آسيب ها و رساندن حرف مردم به مسئولان حركت كنند اين خدمت بزرگي است، ولي نمي شود به بهانه اطلاع رساني به هر گناهي دست زد و نظام اسلامي بايد در اين حوزه برنامه داشته باشد. سايت هاي اينترنتي و حتي پيام هاي كوتاه مي توانند زمينه ساز گناه باشند و انسان نمي تواند هر چه به گوشش مي رسد بازگو كند.
عضو هيئت رييسه مجلس خبرگان رهبري، با اشاره به اين كه سه خط قرمز در حوزه اطلاع رساني وجود دارد، اظهار كرد: خط قرمز اول در حوزه نظام اسلامي است. نظام اسلامي حيثيت حقوقي، حريم و احترام دارد. اين نظام ارزان به دست نيامده است كه كساني هر چه مي خواهند بگويند و بنويسند. دروغ گفتن عليه نظام اسلامي گناه كبيره است و حتي راست گفتن هم در مورد آن حرف هايي كه اسرار نظام را فاش مي كند، خطاست؛ چرا كه اسرار، حكم خون را دارند و نبايد بگذاريم اين خون در رگ هاي بيگانگان جاري شود.
خاتمي خط قرمز دوم در اطلاع رساني را مربوط به حوزه نهادهاي نظام دانست و افزود: يك بخش نهادهاي نظام ، حقيقي و بخش ديگر آن حقوقي است. ما در كشور، نهادهاي حقوقي مختلفي نظير قوه قضاييه، قوه مجريه، مجلس و بخش هاي مختلف ديگر داريم كه حريم اين نهادها بايد حفظ شود. وي در عين حال اضافه كرد: هيچ كس نگفته است نبايد انتقاد شود؛ ولي همه مي دانند تخريب با انتقاد فرق مي كند و نمي شود به بهانه اطلاع رساني، هر كس هر چه از دستش برمي آيد عليه نهادهاي اين نظام بگويد.
خطيب نمازجمعه ، تعرض نكردن به آبروي اشخاص را سومين مورد از خطوط قرمز در زمينه اطلاع رساني عنوان كرد و افزود: امنيت آبرويي از اصول امنيت در نظام اسلامي است. در نظام اسلامي آبروي مردم مثل خون آنها ارزش دارد و رسانه ها مجاز نيستند با آبروي مردم بازي و هر خبر ثابت نشده اي را با عنوان هاي مختلف بيان كنند.
خاتمي تاكيد كرد: برخي رسانه ها مي گويند فلان خبر را منتشر مي كنيم و بعد اگر تكذيبيه آمد آن را هم چاپ مي كنيم. از كجا معلوم شخصي كه خبر را خوانده، تكذيبيه را هم بخواند؟ اين حق الناس است و خدا از آن نمي گذرد.
وي اضافه كرد: جنگ رواني با شايعات آغاز مي شود و شايعات هم به اين شكل پخش مي شوند كه اخبار تاييدنشده و هر حرفي كه به گوش انسان برسد منتشر شود. پخش برخي اخبار، مصداق تشييع فاحشه است كه موجب پخش گناه بين مردم مي شود كه قرآن مي گويد براي كساني كه براي پخش گناه تلاش مي كنند عذاب دردناكي در اين دنيا و آن دنيا وجود دارد.
عضو هيئت رييسه مجلس خبرگان، در بخش ديگري از سخنانش از مردم چالوس و نوشهر براي استقبال از مقام معظم رهبري تشكر كرد و گفت: من از همين جا از مردم ولايت مدار چالوس و نوشهر تشكر مي كنم كه در زير باران به استقبال مقام معظم رهبري آمدند و شعار دادند «باران رحمت آمد رهبر ما خوش آمد»؛ شعاري كه از درون ملت ما جوشيد و اين تابلوي واقعي ملت ماست.
خاتمي در ادامه با اشاره به اين كه مقام معظم رهبري طي چند ماه اخير و در سفر به چالوس چند بار بر مسئله بصيرت تكيه كردند، اظهار كرد: بصيرت ابعاد مختلفي دارد كه مهم ترين بعد آن، دشمن شناسي است. مقام معظم رهبري فرمودند دشمن سه خط عمده را دنبال مي كند. اول القاء ياس، بن بست و سياه نمايي، دوم ايجاد تفرقه و سوم تلاش براي غافل شدن مردم از دشمنان. ايشان در چالوس معياري دادند كه قبلا نيز امام خميني (ره) چنين معياري را مطرح كرده بودند و آن اين كه اگر ديديد دشمنان شما از كسي تعريف مي كنند در او شك كنيد.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران، با اشاره به راهپيمايي روز قدس نيز تصريح كرد: يك راهپيمايي بزرگ و ميليوني در تهران و استان ها صورت گرفت و جمعيت ميليوني ، شعار مرگ بر اسراييل مي دادند ولي يك جمعيت بسيار اندك شعار اسراييل پسند «نه غزه، نه لبنان...» را سر دادند، ببينيد رسانه هاي بيگانه چه كردند. اين جمعيت چند هزار نفري را در بوق كردند، ولي جمعيت ميليوني را نديده گرفتند. وي در همين زمينه افزود: براي نمونه شبكه العربيه كه به پاس خدماتش به اسراييل آن را العبريه مي خوانم، هنوز هم عكس ثابت صفحه خود را به تظاهرات چند هزار نفري محدود اختصاص داده است؛ از نظر آنها اين كه در كشوري استبداد موج مي زند و نمي توانند در آن نفس بكشند چيزي نيست، ولي اگر عده اي محدود يك شعار انحرافي در ايران اسلامي دادند، براي آنها بسيار مهم است.
وي با تاكيد بر اين كه راه نجات از امواج فتنه ها فقط ولايت مداري است، خاطرنشان كرد: سفينه نجات ما امامان معصوم و امام عصر (عج) است و در غيبت آن حضرت، امضاي امام زمان(عج) پاي حكم نايب عام او يعني ولي فقيه است.
عضو هيئت رييسه مجلس خبرگان، در ادامه با اشاره به اين كه بعد از گذشت 20 سال از ارتحال امام (ره)، خط امام شاداب و پوينده به راه خود ادامه مي دهد، اظهار كرد: تا جمهوري اسلامي هست امام (ره) نيز هست و براي ما خط امام (ره) مثل قانون اساسي قداست و ارزش دارد و ان شاءالله اين انقلاب تا ظهور امام عصر (عج) ادامه خواهد داشت.
خاتمي استكبارستيزي، مستضعف نوازي، عدالت محوري، ولايت فقيه، مردم سالاري ديني و اعتماد به نفس ملي را از جمله خطوط اصلي امام خميني (ره) برشمرد و گفت: به لطف الهي همه اين خطوط امروز به خوبي و با قدرت در حال پيش رفتن است و شخص مقام معظم رهبري پاسدار بزرگ اين راه نوراني است.
وي ادامه داد: به صراحت عرض مي كنم تفسير درست خط امام (ره) را از مقام معظم رهبري مي گيريم و تفسير درست، تفسير ايشان است و خط امام (ره) خط درست و خط اسلام است.
امام جمعه موقت تهران، اضافه كرد: اگر كساني پرچمي را به نام مردم به دروغ بلند كنند و بگويند استقلال، آزادي جمهوري ايراني، اينها ضد امام (ره) و در پي منزوي كردن امام (ره) هستند. وي افزود: اگر كسي در اين فضا سوءاستفاده كند و بگويد جمهوري ايراني، مردم بدانند هر كس كه اين شعار را مي دهد ضد امام (ره) است.
عضو هيئت رييسه مجلس خبرگان، در بخش ديگري از سخنانش به برگزاري اجلاس اخير مجلس خبرگان رهبري اشاره كرد و افزود: اجلاس اخير خبرگان از جمله اجلاس هاي بسيار پربار بود و ولايت مداري در آن موج مي زد. مردم بدانند وكلاي آنها در مجلس خبرگان همانند آنها تشخيص دادند كه لبه تيز تيغ دشمن ، ستون انقلاب يعني ولايت فقيه را نشانه گرفته است؛ بنابراين چه در موضع گيري ها و چه در بيانيه پاياني اجلاس تاكيد كردند لباس ولايت فقيه تنها و تنها بر قامت ايشان زيبنده است.
خاتمي تاكيد كرد: دشمن از اين موضع گيري مجلس خبرگان و بيانيه اخير آن كلافه شد؛ چرا كه پيش از آن بسيار تلاش كرده بودند بگويند در مجلس خبرگان دودستگي وجود دارد. من بيش از 10 سال است كه در مجلس خبرگان هستم و به صراحت عرض مي كنم تنها چيزي كه در مجلس خبرگان راه ندارد بازي هاي مصطلح سياسي است و اين مجلس، مجلس خردورزان جمهوري اسلامي ايران است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه به مسئله انرژي هسته اي و اجلاس ژنو اشاره و اظهار كرد: اجلاس ژنو اجلاس موفق و پيروزي براي جمهوري اسلامي ايران بود و حتي رسانه هاي بيگانه و صهيونيستي نيز به اين مطلب اذعان دارند. آنها تا پيش از اين اجلاس، صحبت از تحريم و تعليق مي كردند ولي پس از اجلاس به هيچ يك از اينها اشاره نشد و تنها بحث بسته پيشنهادي ايران مطرح بود.
وي همچنين در سخنانش به اين سخن مقام معظم رهبري كه دشمن پروژه ايران هراسي را دنبال مي كند اشاره كرد و گفت: دشمن مي خواهد بگويد اقتدار نظام جمهوري اسلامي به ضرر امنيت دنياست، ولي اين يك دروغ بزرگ است؛ چرا كه اقتدار نظام اسلامي در خدمت صلح و سعادت جهاني است. وي با اشاره به رزمايش موشكي اخير نيز تصريح كرد: رزمايش موشكي و فناوري هسته اي ما دو پيام دارد؛ پيام اول براي اطرافيان ماست كه به آنها مي گويد با توكل به خدا و اراده مردم كشور خود، شما هم مي توانيد نيرومند شويد و روي پاي خود بايستيد. پيام دوم به دنياي استكبار است كه مي خواهد به آنها بگويد ايران اسلامي، ايراني مقتدر است و دكترين دفاعي ما دكترين بازدارندگي است نه تجاوز.
عضو هيئت رييسه مجلس خبرگان رهبري، پيام دوم را در جهت جلوگيري از فكر تجاوز و تعرض دشمن به كشور دانست و اظهار كرد: ما اين پيام را مي دهيم تا دشمنان فكر هيچ گونه تعرض و تجاوزي نكنند. بدانند اگر بخواهند كمترين آسيبي به نظام جمهوري اسلامي برسانند آنچنان سيلي اي بر آنان نواخته خواهد شد كه از جاي خود نمي توانند بلند شوند.
خاتمي اضافه كرد: ما به دشمنان مي گوييم به جاي نگراني از ايران، نگران رژيم صهيونيستي باشيد كه بيش از 200 كلاهك هسته اي دارد و عضو ان. پي. تي. هم نيست و اوباما هم به صراحت گفته است بناي اعمال فشار به اين رژيم را ندارند. شما نگران ايران نباشيد بلكه نگران اين سلاح هاي اتمي كه در خدمت نظام هايي با حاكماني بي عقل است باشيد.
وي در ادامه به حمله اخير رژيم صهيونيستي به مسجدالاقصي اشاره كرد و اين حملات را در راستاي يهودي سازي قدس خواند و افزود: بيش از سه هزار پليس، بيت المقدس را محاصره كرده اند و چنين وضعيتي در آنجا حاكم است، ولي صهيونيست ها بايد بدانند 9 سال پيش شارون به اين مسجد اهانت كرد و انتفاضه دوم شكل گرفت، امروز نيز اگر اين روند شكل بگيرد ، انتفاضه سوم شكل خواهد گرفت؛ انتفاضه اي كه طومار رژيم ننگين جعلي صهيونيست ها را خواهد دريد.
آيت الله سيداحمد خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران هفته نيروي انتظامي را نيز گرامي داشت و ماموران نيروي انتظامي را پاسداران امنيت و سربلندي كشور توصيف كرد و گفت: امنيت، نشاط و پويايي جامعه مديون تلاش اين خدمتگزاران امنيت جامعه است. وي همچنين شهادت امام صادق (ع) را تسليت گفت و خدمات آن امام معصوم را در جهت حفظ و اعتلاي اسلام بسيار موثر و بي بديل خواند.

 



رئيس جمهور: ملت ايران دست دشمنان را در هر لباس و چهره اي مي شناسد

رئيس جمهور با بيان اينكه درانتخابات اخير اكثريت ملت بار ديگر راه انقلاب و امام را برگزيد گفت: ملت ايران دست دشمنان و زبان عناصر وابسته به بيگانگان را در هر لباس و چهره اي مي شناسد و آن را قاطعانه قطع مي كند.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري دكتر محمود احمدي نژاد پيش از ظهر ديروز (جمعه) در همايش فعالان ستادهاي مردمي انتخابات دهم، اعضاي اين ستادها را ياران وفادار و صبور انقلاب دانست و با تاكيد بر ضرورت دفاع از آرمانهاي انقلاب اسلامي اظهار داشت: بدون ترديد انقلاب اسلامي از هداياي الهي در مسير كمال انسان است و از اين رو بايد همواره به ياد آرمانها و راه انقلاب باشيم چرا كه امروز هويت، شخصيت و آينده ما و همه بشريت با انقلاب اسلامي گره خورده است.
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري كشورمان، آن را داراي ويژگي هاي برجسته و سه پيروزي بزرگ دانست و افزود: پيروزي اول، حضور حدود 85 درصدي واجدان شرايط در انتخابات بود، با اين ميزان حضور ركورد و حادثه بزرگي در شيوه حكومت داري جهان اتفاق افتاد، چنانچه دشمنان با هياهو و جار و جنجال قصد داشتند بر اين پيروزي سرپوش بگذارند. وي دومين پيروزي انتخابات اخير را، پيروزي آرمان هاي انقلاب و راه امام(ره) دانست و گفت: دشمنان برنامه ريزي هاي گوناگوني انجام داده بودند كه به زعم خود چنين القا كنند كه مردم از نظام فاصله گرفته اند اما در انتخابات اخير همگان مشاهده كردند كه وقتي صحنه اي كاملاً آزاد براي انتخاب بوجود آيد اكثريت قاطع ملت بار ديگر راه انقلاب و امام را برمي گزينند.
رئيس جمهور با اشاره به هوشياري ملت ايران اضافه كرد: ملت ايران در عرصه هاي مختلف به ويژه در صحنه اخير نشان داد كه مي تواند توطئه هاي شرق و غرب را خنثي كند و بدون شك، اقتدار امروز ملت ايران، چندين برابر ماه هاي قبل از انتخابات است.
احمدي نژاد با اشاره به تلاش دشمنان براي ايجاد گسست و دودستگي ميان ملت ايران، با تاكيد بر يكپارچه و متحد بودن همه ايرانيان تصريح كرد: ملت ايران هيچگاه فريب طراحي هاي شوم دشمنان را براي ايجاد تفرقه نخواهد خورد و هرگز به جاي مبارزه قاطع با استكبار در مقابل گروههايي از مردم خود قرار نمي گيرد.
رئيس جمهور خاطر نشان كرد: ملت ايران دست دشمنان و زبان عناصر وابسته به بيگانگان را در هر لباس، چهره و هر عنواني كه باشند، مي شناسد و آن را قاطعانه قطع خواهد كرد. وي گفت: در انتخابات رياست جمهوري پيروز واقعي ملت ايران بودند و 40 ميليون انسان انقلابي و خداجوي براي عزت و استقلال كشورشان پاي صندوق هاي راي حاضر شدند.
رئيس جمهور همچنين با بيان اينكه ملت ايران همدل و متحد به دنبال پيگيري آرمانهاي بلند انقلاب اسلامي هستند، خاطر نشان كرد: دنيا بداند ملت ايران دست در دست هم و در مسير امامت و ولايت سرسوزني از مواضع انقلابي عقب نشيني نخواهند كرد. احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت اجراي عدالت تاكيد كرد و افزود: ملت ايران و خادمان برآمده از اراده اين ملت، براي اجراي عدالت پافشاري خواهند كرد و دشمنان، آرزوي حتي لحظه اي غفلت از پيگيري عدالت را به گور خواهند برد.
رئيس جمهور تصريح كرد: خداي متعال يك جان ناقابل و سرسوزني آبرو به بنده عطا فرموده است كه از خدا مي خواهم هر دوي آن را در مسير آرمان ها و اجراي عدالت فدا كند.

 



با بررسي دقيق ديوان محاسبات پرونده «يك ميليارد دلار» مختومه شد

سرويس سياسي-
با فرو نشستن گرد و غبار انتخابات رياست جمهوري و پايان غوغاسالاري فرصت طلبان، دادستان ديوان محاسبات با تأكيد بر شفافيت در حساب هاي مالي دولت نهم اعلام كرد كه پرونده موسوم به يك ميليارد دلار پس از بررسي دقيق در دادسرا مختومه شد.
شايعه گم شدن يك ميليارد دلار كه ماه ها پيش در آستانه انتخابات رياست جمهوري و با قرائت گزارش تفريغ بودجه در مجلس كه با اصرار سؤال برانگيز لاريجاني آغاز شد، بهانه اي براي فرصت طلبان پديد آورد تا انواع و اقسام اتهامات را نثار دولت نهم نمايند. همان روزها رئيس جمهور بارها با تأكيد بر شفافيت در حساب هاي مالي دولت، براي حساب رسي دقيق دستگاه هاي اجرايي و پاسخگويي به سؤالات مطروحه اعلام آمادگي كرد اما جنجال طلبان با سوء استفاده از سكوت برخي مسئولان مجلس و ديوان محاسبات، آتش پرحجمي را با هدف تخريب رقيب انتخاباتي روانه اردوگاه مقابل كردند ولي اينك پس از آن همه تهمت و افترا، دادستان ديوان محاسبات با اعلام بررسي دقيق در حساب هاي مالي بانك مركزي و شركت نفت بر عدم مغايرت در حساب هاي مذكور تأكيد كرد و گفت: اين پرونده در دادسرا مختومه شده است.
اصغر عربيان در حاشيه همايش حسابرسي عملكرد، پاسخگويي و ارتقاي بهره وري در گفت وگو با ايرنا افزود: گزارش تفريغ بودجه ديوان محاسبات كشور كه در مجلس قرائت مي شود تنها شأن اعلامي دارد.
اقدام برخي رسانه ها غلط بود
وي كه درباره جنجال مربوط به ادعاي مفقود شدن يك ميليارد دلار در بخش نفت سخن مي گفت، تصريح كرد: طرح قضيه به اين شكل از سوي برخي رسانه ها، اشخاص يا محافل ناصحيح بود. مگر مي شود در حوزه هاي مالي وجهي مفقود شود؟!
دادستان ديوان محاسبات كشور درباره گزارش تفريغ بودجه ديوان محاسبات كه سال گذشته در مجلس قرائت شد، اظهار داشت: آنچه در گزارش تفريغ ديوان محاسبات اعلام شد يك ميليارد و 58 ميليون دلار اختلاف در صورت هاي مالي بانك مركزي بود كه بررسي دقيق صورت گرفت و رفع مغايرت آن از بانك مركزي هم اعلام شد.
عربيان در مورد ارتباط اين موضوع با شركت نفت خاطرنشان كرد: فروش مازاد بر قيمت پايه نفتي در قانون بودجه بايد به حساب ذخيره ارزي واريز شود.
وي گفت: در محاسبات انجام شده يك ميليارد و 58 ميليون دلار اختلاف اعلام شده بود و به همين دليل پرونده مطروحه در اين دادسرا در ارتباط با اين موضوع بررسي و در نهايت رفع مغايرت شد.
اين مقام ارشد ديوان محاسبات افزود: آنچه در گزارش تفريغ اعلام مي شود به عنوان تخلفات قطعي نيست. پس از قرائت گزارش تفريغ و اعلام آن در مراجع، دادسراي ديوان محاسبات اين گزارش را مورد بررسي دقيق قرار مي دهد اگر تخلفي صورت نگرفته باشد، در رسيدگي بعدي با ارائه اسناد لازم از سوي دستگاههاي اجرايي رفع واخواهي و رفع مغايرت شده و پرونده مختومه مي شود. در خصوص موضوع اختلاف در يك ميليارد و 58 مليون دلار هم حسابرس ديوان محاسبات انحراف اعلام كرده بود كه با رسيدگي بعدي رفع واخواهي شد.
گزارش تفريغ در مجلس
شأن اعلامي دارد
عربيان با تأكيد بر اينكه گزارش تفريغ ديوان محاسبات يك رسيدگي مقطعي است گفت: گزارش تفريغ بودجه رسيدگي مقطعي براي اعلام نتيجه عملكردي دستگاههاي دريافت كننده بودجه و درآمد است كه به مجلس شوراي اسلامي اعلام مي شود.
وي در پاسخ اشكال وارده به ديوان محاسبات كه قبل از بررسي دقيق، تخلف را به مجلس اعلام مي كند اظهار داشت: شأن هيئت عمومي ديوان محاسبات به عنوان بالاترين مرجع ديوان تأييد گزارش حسابرسان و اعلام آن در كوتاه ترين زمان ممكن به مجلس شوراي اسلامي است تا در تصويب قانون بودجه اين گزارش را مورد بهره برداري قرار دهند. لذا اين گزارش، شأن اعلامي دارد و امكان بررسي دقيق مدارك از سوي هيئت عمومي ديوان نيست و همچنين امكان اينكه متخلفين احتمالي به دفاع از خود بپردازند وجود ندارد.
دادستان ديوان محاسبات افزود: اگر قرار بر رسيدگي كامل مثل دادسرا و هيئت هاي مستشاري باشد تا پس از آن گزارش تفريغ اعلام شود ممكن است نتيجه رسيدگي ها چند سال به طول انجامد كه اين نقض غرض قانونگذار است.
وي راهكار حل اين مشكل را آگاهي دادن به مخاطب دانست و گفت: بايد به مخاطبان گزارش تفريغ، آگاهي داده شود كه لزوماً هر آنچه در گزارش اعلام مي شود تخلف قطعي نيست. حتي بخش عمده اي از واخواهي هايي كه از سوي حسابرس صورت مي گيرد و در گزارش تفريغ اعلام مي شود ناشي از عدم پاسخگويي مديران است كه يا به موقع امكان پاسخگويي براي آنها نبوده يا در پاره اي از موارد به دليل تعلل بوده كه در هر حال به عنوان عدم امكان اظهارنظر تأييد هزينه كرد از دستگاه بودجه در گزارش تفريغ به مجلس اعلام مي شود.
چرا ديوان زودتر اعلام نكرد؟
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چرا ديوان محاسبات اين موضوعات را زودتر اعلام نكرد به طوري كه موجب سوء استفاده برخي گروهها در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري شد، تصريح كرد: سوء استفاده هايي كه از اين قضايا و از پرونده مطروحه به عمل آمده غير اخلاقي بود زيرا در زمان انتخابات پرونده هنوز در حال رسيدگي بود و با دقت بسيار زياد مورد رسيدگي قرار گرفت چون لازم بود صورت هاي مالي شركت نفت ايران راجع به مقدار فروش و ارز دريافتي از سوي بانك مركزي و همچنين نحوه حسابداري آنها مورد بررسي دقيق دادسراي ديوان محاسبات قرار بگيرد زمان زيادي صرف شد و موارد متعدد ديگري هم از انحراف در اين گزارش اعلام شده بود كه در حال رسيدگي است.
دادستان ديوان محاسبات كشور خاطرنشان كرد: پرونده هاي متعددي از همه دستگاهها در حال رسيدگي است. اين رسيدگي ها هرگز به معناي وقوع تخلف قطعي دستگاهها نيست. تخلف وقتي قطعي است كه گزارش واصله منتهي به صدور دادخواست و رأي قطعي از هيئت هاي مستشاري و محكمه تجديدنظر باشد وگرنه قبل از طي اين فرآيند اعلام قطعي بودن تخلف اجحاف به اصحاب پرونده خواهد بود.
وي با بيان اينكه رسيدگي ها در ديوان شكلي است اظهار داشت: اين اشكالي است كه وجود دارد. در رسيدگي شكلي كوچكترين مغايرت در صورت هاي مالي و يا عدم رعايت زمان دقيق هزينه كرد بودجه از سوي بخش هاي حسابرسي ديوان مورد واخواهي قرار مي گيرد. اگر ادله ابزاري از سوي دستگاههاي اجرايي براي بخش فني قانع كننده نباشد و آن ها قادر به ارايه اسناد در زمان مقرر نباشند پرونده براي پيگيري به دادسراي ديوان واصل مي شود كه اينجا ابتداي رسيدگي شبه قضايي است.
ادعاي روزنامه اعتماد ملي
صحت نداشت
دادستان ديوان محاسبات كشور در خصوص خبر روزنامه اعتماد ملي مبني بر اينكه كشور در سال هاي 84 تا 87 حدود 279 ميليارد دلار درآمد از محل فروش نفت و گاز به دست آورده است در حالي كه اين رقم از سوي وزارت نفت نزديك به 256 ميليارد دلار اعلام شده است اظهار داشت: اين موضوع تاكنون به دادسراي ديوان ارسال نشده است آنچه شنيديم از رسانه ها بوده رئيس ديوان محاسبات هم در مصاحبه خود وجود چنين مغايرتي را تأييد نكرده است.
اغلب پرونده ها مختومه مي شود
عربيان با بيان اينكه توصيه مي كنم از موضوعات مطروحه در ديوان كه به شكل فني و تخصصي مطرح مي شود استفاده هاي غير فني نكنند خاطرنشان كرد: ما هرگاه در رسيدگي ها به اشتباه خود پي ببريم در هر مرحله اي با شهامت آن را اعلام خواهيم كرد.
وي گفت: از مجموع گزارشات واصله به دادسرا، در نهايت براي كمتر از 25 درصد از آنها آراي قطعي از محكمه ديوان كه در يك فرآيند رسيدگي حقوقي و شبه قضايي صورت مي گيرد، خروجي داريم و بقيه به دليل رفع مغايرت يا عدم احراز تخلف مختومه مي شوند.

 



اعتراف مقامات آمريكايي سياست «تهديد وتطميع» استراتژي اوباما درقبال ايران

سرويس سياسي-
با روي كار آمدن دولت باراك اوباما در آمريكا ادبيات ظاهري اين دولت در قبال برنامه هسته اي ايران از «فشار و تهديد به حمله نظامي» به «تعامل و گفت وگو» تغيير يافت. اما با گذشت حدود يك سال از اين موضوع و عدم مشاهده تغييرات ملموس در سياست هاي اوباما، برخي مقامات آمريكايي اعلام كردند كه استراتژي دولت جديد نيز همانند دولت جرج بوش استراتژي «چماق و هويج» است.
خبرگزاري آمريكايي يونايتدپرس در اين باره از تلاش مقامات كاخ سفيد و كنگره آمريكا براي استفاده از تعامل و تحريم ها به منظور جلوگيري از غني سازي اورانيوم و ادامه فعاليت هاي هسته اي در ايران خبر داد.
براساس اين گزارش، «جيمز اشتاين برگ» معاون وزير امورخارجه آمريكا در سخناني در كميته امور شهري و بانكي مجلس سناي اين كشور، ضمن اشاره به استراتژي «چماق و هويج» دولت اوباما در قبال ايران، موضع كاخ سفيد را در اين باره براي اعضاي كنگره توضيح داد.
وي مدعي شد: هدف آمريكا جلوگيري از دستيابي ايران به قابليت توليد تسليحات هسته اي است و اين هدف را از طريق راهبرد دو سويه تحريم هاي اقتصادي و تعامل با اين كشور پي گيري مي كند. وي افزود: ما معتقد هستيم مي توانيم فقط از طريق استفاده اين دو راه در كنار يكديگر و هماهنگ كردن آنها به اين هدف مهم دست يابيم.
معاون وزير امورخارجه آمريكا گفت:هدف اصلي ما پيشگيري از دستيابي ايران به توانايي توليد هسته اي است و ما با شركاء و متحدينمان همكاري خواهيم كرد تا آن هدف عملي شده و در ضمن ضربه متقابلي نيز به اقدامات ايرانيان بزنيم.
اشتاين برگ افزود: «به همين منظور همانطوري كه آگاه هستيد راهبرد «دو مسير» را در رابطه با تحريم هاي اقتصادي و مذاكرات ارايه داده ايم. ما فكر مي كنيم با هماهنگ نمودن همزمان اين دو موضوع، مي توان به نتايج مثبتي دست يافت. ما نگراني هاي شما را در كنگره درك كرده و در انتظار همكاري و مشاوره با شما در ارتباط با هرگونه تلاش براي به تصويب رساندن لايحه اي مي باشيم تا بدين ترتيب با حداكثر توانايي هايمان راهبرد دو مسير را در مورد ايران اعمال و اين كشور را وادار نماييم تا به تعهداتش در كنار انعطافي كه رئيس جمهور (اوباما) از خود نشان مي دهد، عمل كند و راهبرد با موفقيت انجام شود.»
«جفري فيلتمن» معاون وزير امورخارجه آمريكا در امور خاور نزديك نيز در اين باره مدعي شد: اگر ايران اعتماد جامعه بين المللي را در قبال برنامه هسته اي اش جلب نكند با تحريم هاي شديدي مواجه خواهد شد.
وي گفت: بحران بين ايران و غرب بحران اعتماد است و اكتبر جاري فرصت ديگري براي تهران جهت قانع كردن جامعه جهاني به صلح آميز بودن برنامه هاي هسته اي اش است وگرنه با تحريم هاي شديدي مواجه خواهد بود.
فيلتمن در عين حال، هرگونه اقدام نظامي عليه ايران براي از بين بردن برنامه هسته اي اين كشور را بعيد دانست.
«مايكل اتني» سخنگوي دفتر آسيا و خاور نزديك وزارت خارجه آمريكا هم در اين باره اذعان كرد كه دولت اوباما يك مسير دو جانبه (مذاكره و تحريم) را در قبال برنامه هسته اي ايران در پيش گرفته است.
ادامه همكاري اوباما
و كنگره عليه ايران
مجلس نمايندگان آمريكا با پيشنهاد طرحي خواستار ارائه گزارشي از سوي باراك اوباما پيرامون برنامه هسته اي ايران و تعامل با اين كشور تا اول ژانويه 2010 (11 بهمن ماه) شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه متن اين طرح كه در چارچوب لايحه بودجه دفاعي آمريكا براي سال دو هزار و ده مطرح شده است همچنين تاكيد مي كند در صورتي كه ايران از پذيرش پيشنهاد آمريكا مبني بر آغاز روندي ديپلماتيك امتناع ورزد و تمام فعاليتهاي هسته اي خود را به حال تعليق در نياورد و يا اگر شوراي امنيت از تصويب تحريم هاي بيشتر عليه تهران خودداري كند آمريكا تحريمهاي بيشتري عليه ايران اعمال كند.
طرح تصويب شده در مجلس نمايندگان كه بايد براي نهايي شدن در مجلس سنا نيز بررسي و به تصويب برسد از وزير دفاع آمريكا نيز مي خواهد گزارشي سالانه در مورد راهبرد نظامي كنوني و آتي جمهوري اسلامي ايران تهيه كند.
براساس اين گزارش در حاليكه دولت باراك اوباما در عين باز گذاشتن باب تحريم هاي بيشتر عليه ايران گزينه گفتگو را با تهران برگزيده است شخصيتهاي بسياري در كنگره از جمله جمهوري خواهان و دموكراتها براي تشديد تحريمها دولت آمريكا را تحت فشار قرار مي دهند.
برخي تصور مي كنند كه كنگره آمريكا در حال فشار آوردن به باراك اوباما براي تشديد مواضعش عليه ايران است اما تحليلگران در تهران عقيده دارند در واقع تصميم كاري درون هيئت حاكمه آمريكا صورت گرفته كه براساس آن تا زماني كه اوباما نمايش «ديپلماسي» در قبال ايران مي دهد، «چماق» در دست كنگره باشد.
آلبرايت: اوباما
موفق عمل كرده است
وزير امورخارجه پيشين آمريكا ادعا كرد، تغيير سياست هسته اي ايران نشان دهنده موفقيت سياست رئيس جمهور آمريكا است.
روزنامه الشرق الاوسط در اين باره نوشت مادلين آلبرايت در مصاحبه با پايگاه خبري آمريكايي گلوبال ويوپوينت گفت من معتقدم موافقت ايران با بازديد بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي از تاسيسات نزديك قم فردو و بررسي مسئله ارسال اورانيوم غني شده به روسيه براي افزايش درصد غني سازي و سپس تحويل به تهران براي استفاده در مصارف پزشكي ثابت مي كند كه اتخاذ راهبرد قدرت هوشمند باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا به جاي رويارويي با ايران موفقيت آميز بود.
وي افزود: البته بايد توجه داشت كه ايران تاكنون صرفا يك مشت حرف تحويل ما داده است و بايد منتظر ماند و ديد كه آيا ايراني ها به مواضع خود پايبند هستند يا خير به طور كلي اعتقاد دارم كه دستيابي به هرگونه موفقيتي در پرونده ايران ناشي از راهبرد باراك اوباما در اين باره است.

 



منوچهر متكي: ايران با هرگونه مداخله كشورهاي ثالث در درياي خزر مخالف است

وزيرامورخارجه كشورمان تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران حضور نيروهاي بيگانه و مداخله كشورهاي ثالث در درياي خزر را تحمل نمي كند و جلوگيري از اين گونه مسايل را از جمله راهبردهاي كشورمان دانست.
منوچهر متكي پنج شنبه در گفت وگوي ويژه خبر شبكه دو سيما گفت: در پي تحولاتي كه به ويژه بعد از شرايط جديد يعني پس از فروپاشي شوروي سابق رخ داد، اساساً هم وضع دريا و هم منطقه در شرايط جديد قرار گرفت و قبل از آن ايران حضور جدي در درياي خزر نداشت و محدوديت هايي هم براي آن وجود داشت.
وي افزود: راهبرد جمهوري اسلامي ايران بعد از تحولات جديد و شرايطي كه در منطقه پديدار شد، يعني مشخصاً از آغاز دهه 90 تدوين اهدافي بود كه ما را در جهت حفظ منافع كشورمان كمك مي كند.
وزيرخارجه در اين سخنان كه خبر آن را واحد مركزي خبر مخابره كرد با اشاره به بخشي از سرفصل هاي مهم در چگونگي نگرش ايران در منطقه و مباحث مربوط به درياي خزر، تصريح كرد: تثبيت حاكميت ملي و تماميت ارضي كشورمان، تثبيت و تداوم امنيت ملي و رفع بحران و تنش هاي احتمالي كه ممكن است در اثر سوءمديريت منطقه اي در اين دريا به وجود بيايد و جلوگيري از تبديل شدن حوزه خزر به كانون بحران و تنش، از جمله اهداف فوق محسوب مي شود.
متكي گفت: هدف ديگر رفع برخي محدوديت هاي سابق و همچنين تبيين رژيم حقوقي جديد درياي خزر در يك چارچوب تعريف شده قابل دفاع و توافق همه كشورهاي ساحلي است.
وي افزود: افزايش همكاري هاي منطقه اي در اين دريا هدف ديگري است كه با كشورهاي پيرامون درياي خزر تعريف شده و استفاده از درياي خزر به عنوان عاملي براي همگرايي منطقه اي بين پنج كشور ساحلي از مهمترين راهبردهاي جمهوري اسلامي ايران در تعيين رژيم حقوقي درياي خزر است.
وي تصريح كرد: كنترل وضعيت نظامي درياي خزر، چيزي كه در گذشته از برنامه هاي ما نبوده و جلوگيري از حضور نيروهاي بيگانه و مخالفت با مداخله كشورهاي ثالث در درياي خزر از راهبردها و اهداف مهم ماست.
وزير امور خارجه گفت: همين كه توافق شده هرگونه تصميم سازي در مورد درياي خزر بايد با اتفاق آراي پنج كشور باشد، اين يك رويكرد تازه در تصميم سازي به شمار مي رود.
وي خاطر نشان كرد: مسئله ديگر، ترانس خزر است يعني كشيدن خط لوله در عرض درياي خزر به منظور انتقال انرژي بين كشورهاي ساحلي ممنوع است، اين يك راهبرد و رويكرد ديگري است كه در بحث انتقال انرژي براي برخي از كشورهاي عضو اين تشكيلات اهميت بالايي دارد.
متكي اضافه كرد: ما در بحث محيط زيست مذاكراتمان را ادامه مي دهيم و الان بحث ايجاد مركزيت كشورهاي منطقه است.
وي خاطر نشان كرد: براي اين مسئله ايجاد دبيرخانه اي به منظور بررسي مسائل محيط زيستي درياي خزر در يكي از دو كشور ايران و آذربايجان مطرح است.
درياي خزر با منافع ملي
و حياتي ما پيوند خورده است
منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان صبح پنج شنبه در همايش يك روزه رژيم حقوقي درياي خزر در انزلي هم گفت: رژيم حقوقي درياي خزر بايد با اتفاق آراي پنج كشور ساحلي انجام شود در غير اين صورت هرگونه تصميم فاقد مقبوليت بوده و اجرايي نخواهد شد.
وي تاكيد كرد: به منظور صيانت از حقوق حقه ايران در خزر، تهران اعلام كرده است كه تا زمان نهايي شدن رژيم حقوقي و تحديد حدود در بستر، در محدوده 20 درصدي اجازه فعاليت به كشورهاي ديگر براي انجام فعاليت هاي اكتشافي و بهره برداري از منابع انرژي را نخواهد داد.
وزيرخارجه ايران همچنين با ابراز مخالفت با حضور شناورهاي كشورهاي ثالث در خزر گفت: حضور دول و سازمان هاي ثالث دراين دريا به پيچيدگي وضعيت و تنش منجر خواهد شد.
متكي در سخنراني خود در اين همايش گفت: مباحث مرتبط با درياي خزر به عنوان بزرگترين و بي نظيرترين درياچه جهان بدون شك يكي از پيچيده ترين، تخصصي ترين و فني ترين مسايلي است كه جمهوري اسلامي ايران در سياست خارجي با آن مواجه است.
وي تصريح كرد: درياي خزر با منافع ملي و حياتي ايران پيوند خورده و واجد نهايت اهميت است.
متكي افزود: در بستر درياي خزر نيز براساس كليه اسناد امضاء شده بين ايران با شوروي، هيچگونه مرزي ترسيم نشده و هيچ سندي وجود ندارد كه طبق آن درياي خزر تقسيم شده باشد.
وي گفت: ايران در خصوص تعيين محدوده هاي بستر براي بهره برداري از منابع زيربستر خواستار سهمي منصفانه و توجه به شرايط ويژه است.
سجادي: درياي خزر صرفاً متعلق به كشورهاي ساحلي است
در همين حال سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه با بيان اينكه درياي خزر صرفاً متعلق به كشورهاي ساحلي است، تصريح كرد: كشتي ها و شناورهاي كشورهاي ثالث نبايد در اين دريا تردد كند.
سيدمحمود رضا سجادي كه با روزنامه «مسكو فسكايا پراودا» سخن مي گفت با اشاره به مانور مشترك ايران و روسيه با هدف جست و جو و نجات دريايي و مقابله با آلودگي نفتي در درياي خزر با شعار «خزر پاك و ايمن در گرو همكاري هاي منطقه اي» در اواخر سال 2009 گفت: هدف نهايي اين مانور اجرايي كردن توافقات بندري و دريايي دوجانبه با فدراسيون روسيه بود كه خوشبختانه با مشاركت ارگان هاي مختلف شركت كننده ايراني و همكاري طرف روسي، اهداف مانور محقق شد. سجادي با تأكيد بر اين مطلب كه اولويت تمام كشورهاي ساحلي درياي خزر از جمله ايران و روسيه، تأمين منافع ملي خود آن كشورها و ديگر كشورهاي ساحلي است گفت: ايران اعتقاد دارد كه درياي خزر صرفاً متعلق به كشورهاي ساحلي آن است و به هيچ وجه نبايد كشتي ها و شناورهاي كشورهاي ثالث در آن تردد كنند و اصولاً كشتيراني در اين پهنه آبي صرفاً با پرچم يكي از دول ساحلي امكان پذير مي باشد.
سفير ايران در روسيه تأكيد كرد: ايران به عنوان يكي از كشورهاي پيشرو پيش نويس موافقتنامه اعتمادسازي و ثبات در درياي خزر را تنظيم و به ديگر كشورهاي ساحلي ارائه كرده است. همچنين پيش نويس هايي از طرف روسيه و قزاقستان تهيه شده است. در اجلاس سران تهران مقرر شد جمهوري آذربايجان به عنوان ميزبان اجلاس آتي سران براساس متن موجود و پيشنهادات ديگر كشورها، پيش نويس سندي را در زمينه مسائل امنيتي و انتظامي درياي خزر تنظيم كند كه طرف آذري متني را آماده و ارائه كرده است.
پيش بيني مي شود در آينده نزديك اجلاسي در اين خصوص با حضور نمايندگان پنج كشور ساحلي در باكو برگزار شود.

 



سرلشكر جعفري تأكيد كرد ضرورت اصلاحات ساختاري در سپاه

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ضمن ضروري خواندن تحولات و اصلاحات ساختاري سپاه، اين امر را يكي از منويات رهبرمعظم انقلاب عنوان كرد.
سردار سرلشكر «محمدعلي جعفري» فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، روز پنجشنبه در مراسم توديع و معارفه معاون نيروي انساني سپاه نقش اين معاونت در اهداف سازماني سپاه پاسداران را برجسته و تاثيرگذار دانست و تاكيد كرد: سپاه يك سازمان متفاوت با ديگر سازمان هاي نظامي دنياست و برخلاف آنها كه تجهيزات محور هستند، يك سازمان انسان محور است و به دليل همين ويژگي، معاونت نيروي انساني سپاه در مقايسه با ديگر معاونت هاي سازماني نقش برجسته و مهمي را داراست.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيروي انساني را محور تحول در سپاه دانست و با بيان اينكه در بخش نظامات سپاه تحولات و كارهاي خوبي صورت گرفته است بر پياده سازي پروژه هاي اصلي قرارگاه تحول و تعالي تاكيد و اظهار داشت: انجام تحول و تعالي در سپاه يك كار زمان بر، دقيق و اجتناب ناپذير است.
جعفري افزود: اتفاقاتي كه تاكنون در اين زمينه صورت گرفته است در واقع بيشتر همان گفتمان تحولي و بسترسازي و تئوريزه كردن آن است و از اين به بعد بايد اين تغييرات با دقت و حساسيت بالا اجرايي و عملياتي شود. عضو شوراي امنيت ملي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينكه سپاه را بايد سپاه نگه داشت، بر لزوم راه اندازي اتاق فكر در بحث تحول و تعالي سپاه تاكيد كرد و گفت: براي مديريت آينده كشور و دفاع از انقلاب اسلامي كه وظيفه سپاه پاسداران است بايد بيشتر به سوي تفكر و انديشه صحيح و مثبت حركت كرد.
وي افزود: در حوادث اخير شاهد عملكرد خوبي از سپاه پاسداران بوديم و بايد با ارتقاي سطح توانايي فكري و تحليلي خود عملكرد سپاه را هميشه به صورت عالي و بدون عيب و نقص رقم زد. جعفري با اشاره به حركت شتابان انقلاب در مسير پيشرفت، تاكيد كرد: با فكر و انديشه و با فراهم كردن ساز و كارهاي مناسب بايد درصدد تبديل نقاط ضعف به نقاط قوت باشيم تا از اين قافله شتابان عقب نمانيم. فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: تحولات ساختاري در مجموعه سپاه يكي از منويات مقام معظم رهبري است و انجام مطالعات و اصلاحات ساختاري يك امر ضروري به نظر مي رسد.
سپاه از شوكت ظاهري
هيچ قدرتي نمي هراسد
سردار «حسين سلامي» جانشين فرمانده كل سپاه نيز روز چهارشنبه در مراسم توديع و معارفه تني چند از فرماندهان سپاه با تاكيد بر اينكه سپاه تجلي ايستادگي در مقابل همه استكبار است گفت: سپاه از شوكت ظاهري هيچ قدرت و امپراطوري نمي هراسد. سردار سلامي ادامه داد: سپاه از واژه هاي مستتر و تفسير بسياري از آيات قرآن كريم است كه هرگز مهر شكست بر جبين اين نهاد مقدس ديده نشده است.
وي با تاكيد بر حفظ نشاط، طراوت و شايستگي هاي موجود در بين نيروهاي سپاه، افزود: ذات سپاه بر پايه تقوا و پاكيزگي، اعتقاد به مباني اسلام و خدمت صادقانه به مردم استوار است، چنانچه هر چه به قرآن مي نگريم، مي بينيم آثار اين كتاب الهي در شخصيت اين نهاد مقدس متجلي است.
سردار سلامي ايستادگي، مقاومت و ايثار سپاه را در عرصه حاضر بي نظير و بي همتا خواند و تصريح كرد: سپاه از شوكت ظاهري هيچ قدرت و امپراطوري نترسيده و در تاريخ 31 ساله حيات پربركت خود برگهاي زريني را در صفحات تاريخ ما ثبت كرده و هر برگ از اين صفحات كه به اندازه كل تاريخ ارزش دارد، ثبت لحظاتي افتخارآميز است كه سپاه خالق آن بوده است. جانشين فرمانده كل سپاه ادامه داد: در محيطي كه تهديدات با رنگ و چهره هايي متفاوت و ساختار و استراتژي خاصي فرارويمان قرار مي گيرند حركتي جهادي لازم داريم و سپاه بايد جلوتر از زمان حركت كرده و در آينده زندگي كند و با مديريت زمان، منابع و انگيزه ها و به خدمت درآوردن همه ظرفيت ها، براي دفاع از ارزش هايي كه بايد محافظت شوند، وارد عرصه شود.

 



آمريكا از ناپديد شدن شهرام اميري اظهار بي اطلاعي كرد

به دنبال اظهارات وزير امور خارجه ايران مبني بر دخالت آمريكا در ناپديد شدن دانشمند ايراني در عربستان، آمريكا مدعي شد كه از ناپديد شدن اين شهروند ايراني بي اطلاع است.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، «منوچهر متكي» روز چهارشنبه اعلام كرد كه اسنادي از دخالت آمريكا در ناپديد شدن شهرام اميري از اتباع جمهوري اسلامي ايران در عربستان به دست آورده اند.
وزير امور خارجه ايران همچنين دولت عربستان را مسئول ناپديد شدن اميري دانست اما دولت اين كشور هنوز اظهارنظري را در اين باره ايراد نكرده است.
«يان كلي»، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا به دنبال بيانات متكي مدعي شد كه آمريكا هيچ اطلاعي درباره ناپديد شدن اميري در دست ندارد و تصريح كرد: اين پرونده براي ما ناآشنا است.
وزير امور خارجه ايران هفته گذشته شكايتي را درباره ناپديدي اميري به رئيس سازمان ملل متحد ارائه داد.
«حسن قشقاوي» سخنگوي وزارت امور خارجه ايران اعلام كرد كه به دنبال ناپديد شدن اميري، ايران از عربستان درخواست كرد كه درباره مكان وي اطلاعاتي را در اختيار ايران قرار دهد اما پاسخي از جانب دولت اين كشور دريافت نكرد.
اميري در 31 ماه مه براي شركت در حج عمره به عربستان سعودي سفر كرد و آخرين اخباري كه از وي به همسرش رسيد روز 3 ژوئن بود كه اين تماس از شهر «مدينه» صورت گرفته بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14