(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 مهر 1388- شماره 19483
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عكس ها فرياد مي زنند سبزي اين فتنه از چمن كاخ سفيد است
احمدي نژاد: شرايط جهاني به نفع ملت ايران در حال تغيير است
آيت الله مكارم شيرازي: بسياري از مسائل كشور زير موضوع هاي سياسي گم شده اند
فرمانده ارتش انگليس: غرب مي تواند در افغانستان با ايران همكاري كند
مراسم چهلمين روز درگذشت سيدعبدالعزيز حكيم در قم برگزار شد
وزارت علوم از توسعه مراكز آموزش بين المللي حمايت مي كند
وزير كشور: استاندار زن در راه است
اخبار ادبي و هنري
وزير دادگستري: مردم از كساني كه حول محور ولايت فقيه قرار دارند حمايت مي كنند
امام جمعه موقت قم: مسئولان بايد از جنس مردم و ضد اشرافيگري باشند



عكس ها فرياد مي زنند سبزي اين فتنه از چمن كاخ سفيد است

سكانس آخر: «راديو فردا» گزارش داده است كه «دالايي لاما»، رهبر معنوي! و در تبعيد بودائيان تبت كه سال 1986 برنده «جايزه صلح نوبل» شد، با «جنبش سبز ايران» ابراز همبستگي كرد. وي هفته گذشته در حاشيه «كنفرانس صلح كانادا» به درخواست يك مانكن ايراني مقيم آمريكا به نام «نازنين افشين جم» يك «تراكت سبز» در دست گرفت كه روي آن نوشته شده بود: «آزادي براي ايران». عكس «دالايي لاما» و «افشين جم» به سرعت در رسانه هاي موسوم به «اصلاح طلب» منتشر شد؛ چنانكه آن را نشانه انعكاس صداي حاميان سبز اصلاحات در جهان دانستند. آيا اين حاميان «جنبش سبز» به راستي شخصيت هايي «معنوي» و «صلح طلب» هستند؟!
فلاش بك اول: «دالايي لاما» كيست؟ او كه نام اصلي اش «تنزين گياتسو» است، در سال 1937 به عنوان كسي كه روح بودا در او حلول كرده، معرفي شد! از همان سن و بر پايه خرافات رايج بوديسم، بر تخت سلطنت موروثي تبتي ها تكيه زد و در پانزده سالگي هم به عنوان رهبر تشريفاتي دولت تبت برگزيده شد. «دالايي لاما» در بيست و چهار سالگي، به تحريك غرب و براي تثبيت حكومت خودمختارش، تبتي ها را به شورش عليه حكمراني چيني ها فراخواند، اما در حالي كه هزاران تبتي در نبرد با سربازان چيني جان مي دادند، از ترس جانش، به هند گريخت و از دولت دهلي، تقاضاي پناهندگي سياسي كرد. در سال هاي 1380 تا 1386، چهار ديدار محرمانه «دالايي لاما» با رئيس جمهور آمريكا در كاخ سفيد فاش شده است؛ سلسله ملاقات هايي كه براي پيشبرد كودتاهاي مخملي در جهان انجام مي گشت كه نمونه آن، كودتاي نافرجام در برمه (موسوم به انقلاب زعفراني) است. «دالايي لاما» در پاييز 1386، از دست جرج دبليو بوش، بالاترين نشان ايالات متحده را دريافت كرد. در مراسم اهداء اين نشان عالي، رئيس جمهور جنگ طلب آمريكا وي را «نماد جهاني صلح و بردباري» خواند، اما بوديست هاي واقعي او را «گزينه معنوي سازمان جاسوسي سيا در انقلاب هاي مخملي» مي دانند. در ايران، براي نخستين بار در 6 تيرماه 1385، روزنامه «اعتماد ملي» (ارگان رسانه اي مهدي كروبي) با هدف تبليغ «معنويت سكولار» و «عرفان هاي آمريكايي» گفتگوي تبليغاتي مفصلي را از «دالايي لاما» منتشر كرد. روزنامه «كيهان» در 2 بهمن 1386 با انتشار عكس ها و اسنادي فاش كرد كه لاما با «كارل گرشمن»، رئيس «بنياد اعانه ملي براي دموكراسي» و از رهبران «سازمان جاسوسي سيا»، نشست هاي منظمي را براي پيشبرد كودتاهاي مخملي برگزار مي كند و «رامين جهانبگلو» نيز نقش يك «منبع اطلاعاتي» را براي آنان دارد.
فلاش بك دوم: «نازنين افشين جم» يكي از روسپي هاي شناسنامه دار جهان است! او پس از آنكه در سال 2003 به عنوان «دختر شايسته كانادا» برگزيده شد، در مسابقات «ميس ورلد» كه در شهر سانيا در كشور چين برگزار مي شود نيز شركت كرد و به لقب «دومين دختر شايسته جهان» دست يافت. در پروتكل اين مسابقات، «زيبايي و اندام سكسي» و «استعداد تحريك جنسي بينندگان» از شاخصه هاي دريافت لقب «دختر شايسته» است. تا سه سال پيش، وي تنها به عنوان يك «مانكن» شناخته مي شد، اما به تازگي از سوي سلطنت طلبان و آمريكا عنوان «فعال حقوق بشر» را نيز كسب كرده است! يكي از افتخارات وي، سرويس دهي به پسمانده هاي دودمان بر باد رفته پهلوي دوم، از جمله «رضا ربع پهلوي» است. افشين جم روابط نزديكي با «شيرين عبادي» و دختركان «كمپين يك ميليون امضا» دارد و به تازگي نيز همراه «دالايي لاما» به حاميان «جنبش سبز» آقايان «ميرحسين موسوي» و «محمد خاتمي» پيوسته است.
فلاش بك سوم: از ابتداي سال 1388 كه احزاب موسوم به اصلاح طلب ليست حاميان خود را منتشر مي كردند، «روزنامه كيهان» بارها در اخبار و نوشتارهاي خود به اصلاح طلبان و مردم خاطرنشان كرد كه در اين ليست ها نام كساني چون «ملكه هيپي هاي عصر پهلوي»، پسمانده هاي سلطنت طلبان و كارگزاران «كودتاهاي مخملي» به چشم مي خورد؛ گرچه اين افشاگري ها با فرافكني هاي مستمر حاميان موسوي و خاتمي مواجه مي گشت. براي نمونه، در صدر ليست هنرمندان حامي «ميرحسين موسوي» نام هايي مانند «پرويز تناولي» (كه كارش ساخت مجسمه هاي اروتيكال براي كاخ هاي شاه بود)، «مهناز الف» (ملكه هيپي هاي مورد حمايت فرح پهلوي)، «فرح اصولي» و «فريده لاشايي» (هنرمندان سلطنت طلب)، «احسان نراقي» (مشاور محمدرضا پهلوي و رفيق هويدا) قرار داشتند و روزنامه «كلمه سبز» به عنوان ارگان رسانه اي «ميرحسين موسوي» بارها از آنان ستايش كرد.
فرجام سياه: نسبت جنبشي كه دم از «معنويت» و «عقلانيت» مي زند با جاسوسان و فواحش چيست؟ چرا فرجام اين رنگ «سبز» كه بانيان آن (ميرحسين موسوي و محمد خاتمي) شعار «پيروي از خط امام خميني(ره)» مي دادند، فرجامي سياه شده است؟! هويت يك جنبش به رنگ آن نيست، بلكه به ماهيت آن است. آيا شخصيت ها و جوانان حامي موسوي مي دانستند كه آن «شال سبز»، شالي كه منقوش به نام مبارك حضرت «فاطمه زهرا»(س) بود، تنها يك طعمه براي فريب مردم به قصد كسب قدرت است؟ آن رنگ سبز، اكنون در دستان جاسوسان و فواحش است و كساني چون «شيرين نشاط» (دختر سرلشكر نشاط، از كارگزاران نظامي عصر پهلوي) و «شهره آغداشلو» (بازيگر- مانكن بهايي و فراري) در زمره «سبزپوشان» درآمده اند.
اين عكس ها، فرياد مي زنند كه «جنبش سبز» به «كاخ سفيد» ختم مي شود و البته راهي هم به هرزه خانه هاي غرب دارد. در اين قاب ها، در اين نماها، در اين تصاوير، نشاني از «عقلانيت» و «معنويت» نيست، بلكه چهره هاي سياهي نمايان هستند كه آدمي را به ياد «جهنم» مي اندازند.

 



احمدي نژاد: شرايط جهاني به نفع ملت ايران در حال تغيير است

رئيس جمهور با اشاره به پيشرفت كشور در زمينه هاي مختلف اعلام كرد كه امروز شرايط جهاني به نفع ملت و فرهنگ ايران در حال تغيير است.
«محمود احمدي نژاد» پنج شنبه شب در ديدار صميمي جمعي از اساتيد دانشگاه هاي تهران، صنعتي شريف و علوم پزشكي با تاكيد بر اينكه دانشگاه ها بايد با نشاط، بالنده و سرشار از اميد باشند، اظهار داشت: نبايد در دانشگاه نسبت به توانمندي ها و خودباوري ها ياس و نااميدي وجود داشته باشد، بايد در دانشگاه نسبت به اصلاح امور، روحيه خودباوري و توانستن موج بزند و اين هنر اساتيد دانشگاه است كه اين روحيه را به دانشجويان تزريق كنند.
وي وابستگي به درآمدهاي نفتي را مشكل اصلي كشور دانست و خاطرنشان كرد: نهاد و نيروي پيشرويي كه بايد در اين زمينه سنت شكني كرده و براي خروج از اين وضعيت راهكار ارائه دهد، دانشگاه است.
احمدي نژاد با تاكيد بر ضرورت وجود جهت گيري مناسب در مسير حركت يك جامعه اظهار داشت: اگر جهت گيري ها و مقصد حركت معلوم نباشد، همه تلاش مي كنند اما اين تلاش ها به هم افزايي و امنيت خاطر منجر نمي شود از اين رو بايد مسير حركت جامعه شفاف باشد در چنين صورتي هر فردي وظيفه خود را مي داند.
وي افزود: قبل از روشن شدن مسير حركت، بايد مقصد مشخص باشد و اگر چنين نباشد حركت منسجم و يكپارچه اي در مسير پيشرفت كشور اتفاق نخواهد افتاد.
رئيس جمهور با بيان اينكه كشورهاي غربي نقطه مطلوب و هدفي به نام جامعه توسعه يافته را براي خود ترسيم كردند و در آن مسير حركت مي كنند، گفت: جامعه مطلوبي كه ما مي خواهيم به سمت آن حركت كنيم كجاست؟ قطعا اگر بخواهيم در همان مسيري كه كشورهاي غربي پيموده اند، حركت كنيم، چنانچه از همه توان خود هم استفاده كنيم، موفق نخواهيم شد ضمن آنكه امروز آنان به لحاظ نظري و عملي با شكست مواجه شده اند.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد:سند چشم انداز تلاشي براي تصوير نسبتا روشني از نقطه مطلوب است و وظيفه دانشگاه اين است كه تصوير مطلوب را ترسيم و تبيين كند.
رئيس جمهور گفت: بايد كشورمان را بسازيم و نبايد مقايسه با ديگران مايوس كننده باشد بلكه بايد اين مقايسه انگيزاننده و موجب تقويب خودباوري شود.
احمدي نژاد با بيان اينكه شرايط جهاني به نفع ملت و فرهنگ ايران در حال تغيير است، تصريح كرد: امروز دوره تاريخي نظام فكري و اجرايي كه بر دنيا حاكم بود، به پايان راه رسيده است و دنيا در آستانه انتخاب جديدي است. تنها ملتي هم كه ظرفيت لازم را براي پاسخگويي به نيازهاي فرهنگي و انساني جهان را دارد ملت ايران است و دانشگاه ها بايد خود را براي اين شرايط تجهيز كنند.
رئيس جمهور گفت: بايد در كشورمان اقدامات و تصميمات انقلابي و بزرگي در بخش هاي مختلف اتخاذ كنيم كه يكي از اين بخش ها اقتصاد است، براي اصلاح اقتصاد به اين نتيجه رسيده ايم كه از عوامل اصلي عدم كارآمدي اقتصاد نظام موجود يارانه ها است كه بايد حتما اصلاح شود و تا زماني كه اين اصلاح صورت نگيرد شكوفايي اتفاق نخواهد افتاد. در اين زمينه اساتيد دانشگاه و دانشگاهيان بايد پرچمدار اين انقلابات اصلاحي در كشور باشند.
پيش از اظهارات رئيس جمهور، 24 نفر از اساتيد دانشگاه ها در سخناني ديدگاه ها و پيشنهادات خود را با رئيس جمهور در ميان گذاشتند.

 



آيت الله مكارم شيرازي: بسياري از مسائل كشور زير موضوع هاي سياسي گم شده اند

آيت الله مكارم شيرازي اعتماد متقابل مردم و دولت را به عنوان سرمايه اصلي كشور دانست و گفت: بسياري از مسائل كشور زير مسائل سياسي گم شده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله العظمي ناصر مكارم شيرازي امروز در ديدار رئيس و معاونين سازمان بازرسي كل كشور سرمايه اصلي جامعه را اعتماد متقابل مردم و دولت عنوان كرد و اظهار داشت: اگر اين اعتماد متزلزل شود هيچ چيز نمي تواند جاي آن را بگيرد.
وي تأكيد كرد: يكي از وظايف سازمان بازرسي كل كشور حفظ اعتماد در كشور به عنوان سرمايه اي عظيم است تا بتوان در پرتو آن كار و فعاليت كرد.
اين مرجع تقليد سهم سازمان بازرسي را در اعتمادسازي مهم ارزيابي كرد و با بيان اينكه بي اعتمادي مردم نسبت به رژيم سابق سبب سقوط آن شد خاطرنشان كرد: بايد سعي كنيم اعتماد در كشور متزلزل نشود زيرا اين نظام و انقلاب ارزان به دست نيامده كه به ارزاني از دست برود بلكه با جانفشاني ها به دست آمده و لازم است كه شكوه و عظمت آن را در داخل و خارج حفظ كنيم. وي با بيان اينكه بازرسي شاخه اي از شاخه هاي امر به معروف است گفت: ما از 1400 سال قبل اين مسئله را در دين خود داشته ايم و ريشه اصلي آن در اسلام، قرآن و سنت است و بايد آن را تقويت كنيم. آيت الله مكارم شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به مسئولان سازمان بازرسي كل كشور ابراز داشت: شما در كنار استفاده از ابزارهايي كه ضمانت اجرايي داشته باشند، بايد برنامه هاي فرهنگي را نيز در كار خود داشته باشيد.
وي با بيان اينكه حضور فرهنگي بازرسي كل كشور در جامعه پررنگ نيست بيان داشت: بايد عوارض و نتايج حاصل از قانونگريزي و فوايد پايبندي به قانون، از طريق رسانه هاي عمومي در جامعه تبيين شود؛ همچنين سازمان بازرسي بايد رسانه و انتشارات باشد تا بتواند مسائل را به خوبي براي مردم بيان كند.
اين مرجع تقليد از انسان به عنوان موجودي فرهنگي نام برد و خاطرنشان كرد: نفوذ در انسان از طريق فرهنگ انجام پذير است به همين سبب بايد مسائل نيز از همين روش براي مردم بيان شود تا مورد توجه قرار گيرد.
وي از مسئولان سازمان بازرسي كل كشور خواست در مواردي كه وارد مي شوند پيگيري هاي خود را تا به نتيجه رسيدن كار ادامه دهند و در نيمه راه آن را رها نكنند تا اين وضع درست شود.
آيت الله مكارم شيرازي اضافه كرد: نظارت و بازرسي بر اجراي صحيح قوانين را با تمام قوا از بالاترين تا پايين ترين رده هاي نظام پيگيري كنيد زيرا اگر رئيس جمهوري قانون گريز باشد مردم آن جامعه نيز قوانين را نمي پذيرند؛ به سبب اينكه مسئولان به عنوان الگو براي مردم به شمار مي روند.
وي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه مردم واقعاً به مرجعيت اطمينان و اعتماد دارند تصريح كرد: ما نيز از اين اعتماد و اعتقاد مردم به عنوان يك سرمايه استفاده مي كنيم و به مردم تذكرات لازم را در ارتباط با پايبندي به قانون خواهيم داد.
اين مرجع تقليد در ادامه با بيان اين كه متأسفانه بسياري از مسائل در كشور زير مسائل سياسي گم شده اند، ابراز داشت: اين وضعيت سبب شده است تا مسائل اقتصادي فراموش و مشكلات فرهنگي بسيار زيادي گريبانگير كشور شود.

 



فرمانده ارتش انگليس: غرب مي تواند در افغانستان با ايران همكاري كند

فرمانده جديد ارتش انگليس نقش آفريني ايران در افغانستان را هم به نفع ايران و هم به نفع غرب ارزيابي كرد.
ژنرال ريچاردز فرمانده جديد ارتش انگليس در حاشيه همايشي درباره جنگ افغانستان در دانشگاه لندن، در پاسخ به سؤال خبرنگار ايرنا درباره نقش ايران در برقراري ثبات و امنيت در افغانستان گفت: براي ايران در افغانستان مطمئناً نقش هايي وجود دارد و اين طبيعتاً هم به نفع ايران و هم به نفع غرب است.
فرمانده ارتش انگليس افزود: چگونگي همكاري غرب با ايران در برقراري ثبات و امنيت در افغانستان يك موضوع سياسي است.
ژنرال ريچاردز كه به تازگي به فرماندهي ارتش و ستاد كل نيروهاي مسلح انگليس منصوب شده است در همايش «افغانستان پس از انتخابات» در دانشگاه لندن گفت: ميليونها افغاني در سال 2001 به نيروهاي بين المللي اعتماد كردند تا براي آنها امنيت به ارمغان بياورند اما اكنون چون مردم افغانستان اعتماد خود را به ما از دست داده اند، ما با مشكلات فراواني روبرو هستيم.
اين فرمانده انگليسي افزود: وضعيت كنوني در افغانستان نسبت به هشت سال گذشته تغيير كرده است زيرا بمبگذاري اكنون بيشتر شده و خشونت نيز افزايش پيدا كرده است.
وي در عين حال پذيرفت كه «افغانستان مي تواند به يك باتلاق نظامي براي نيروهاي بين المللي» تبديل شود.
براساس گزارش هاي رسانه اي چندي پيش ژنرال «استنلي مك كريستال» فرمانده نيروهاي بين المللي و آمريكايي در افغانستان در يك ارزيابي محرمانه از جنگ افغانستان هشدار داده بود كه اگر نيروهاي بيشتر به آنجا اعزام نشوند مخاطرات شكست جنگ بسيار افزايش مي يابد.
ريچاردز در دانشكده مطالعات شرقي و آفريقايي دانشگاه لندن موسوم به «سوآز» گفت: ما دولت افغانستان را با ابزاري كه آن براي مقابله با طالبان نياز دارد مهيا نكرده ايم.
فرمانده ارتش انگليس در اين ميزگرد با سؤالات فراوان شركت كنندگان كه اكثراً اهل افغانستان بودند و مي خواستند از هدف اصلي نيروهاي خارجي در افغانستان مطلع شوند مواجه شد.
وي افزود: ما مطمئناً نمي خواهيم افغانستان را به يك سوييس تبديل كنيم، ولي بايد عملكردمان را در افغانستان بهبود بخشيم. نيروهاي بين المللي در افغانستان براي پيروزي در جنگ به دو عامل اصلي نياز دارند: يكي حمايت افكار عمومي در كشورهاي خود و افغانستان و ديگري افزايش منابع مالي و تجهيزاتي براي نيروهايشان.

 



مراسم چهلمين روز درگذشت سيدعبدالعزيز حكيم در قم برگزار شد

مراسم چهلمين روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمين سيدعبدالعزيز حكيم پنجشنبه شب در مسجد امام رضاي گذرخان قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در اين مراسم كه با حضور حضرات آيات مكارم شيرازي، علوي گرگاني، نمايندگان بيوت مراجع تقليد، علماي قم و نجف، خانواده حكيم، حجت الاسلام والمسلمين سيدعمار حكيم فرزند سيدعبدالعزيز حكيم و نمايندگان علماي عراق برگزار شد، سيدعمار حكيم در سخناني در ارتباط با پدرش گفت: سيدعبدالعزيز حكيم مردي بزرگ و داراي ابعاد مختلف شخصيتي است.
وي ادامه داد: عبدالعزيز حكيم هميشه براي رشد و پيشرفت عراق تلاش كرد و هيچ گاه براي رسيدن به هدف خود كوتاهي نكرد.
فرزند عبدالعزيز حكيم تصريح كرد: پدرم تا آخرين لحظات عمر خود به فكر مردم عراق بود و هميشه از خدا مي خواست كه دشمنان و كساني كه قصد دارند از پيشرفت و آباداني عراق جلوگيري كنند را به راه راست هدايت كند.
سيدعبدالعزيز حكيم از سال 1982 كه مجلس اعلاي اسلامي عراق تاسيس شد، رهبري آن را به عنوان جنبشي مخالف رژيم صدام براي سرنگوني رژيم بعث برعهده داشت.
عبدالعزيز حكيم از موسسان ائتلاف يكپارچه ملي در سال 2005 بود كه اين ائتلاف سياسي اكثريت كرسي هاي پارلماني ملي عراق را به دست آورد و با وجود اينكه اين اواخر عمر از سرطان ريه رنج مي برد، اما توانست در آخرين روزهاي عمرش تشكيلات جديد ائتلاف ملي عراق را به ثبت برساند.

 



وزارت علوم از توسعه مراكز آموزش بين المللي حمايت مي كند

معاون دانشجويي وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: اين وزارتخانه از توسعه مراكز آموزشي بين المللي درمناطق آزاد حمايت مي كند.
به گزارش ايرنا، محمود ملاباشي روز پنج شنبه در آيين افتتاح پرديس بين المللي دانشگاه تبريز در شهرستان جلفا با اشاره به اينكه يكي از مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي ايجاد اين مراكز است افزود: دربرنامه چهارم توسعه دانشگاه هاي برتركشور موظف به راه اندازي مركز آموزشي بين المللي داخل يا خارج از كشور شدند.
وي با بيان اين مطلب كه درحال حاضر كه دوره زماني برنامه چهارم روبه اتمام است بيشتر دانشگاه هاي برتر كشور اقدام به تاسيس حداقل يك واحد بين المللي درمناطق آزاد كرده اند، گفت: حمايت از توسعه اين واحدها در دستوركار وزارت علوم قراردارد و هرچه جذب دانشجوي غير ايراني دراين واحدها بيشتر باشد از حمايت بيشتري برخوردار مي شوند.
محمد تقي علوي رئيس دانشگاه تبريز نيز در اين آيين با اشاره به پذيرش دانشجو در چهار رشته حقوق، زبان انگليسي، برنامه ريزي شهري و تكنولوژي صنايع غذايي درپرديس جلفا،گفت: توسعه رشته هاي تكميلي و همچنين افزايش تعداد رشته ها در دستوركار اين مركز آموزشي بين المللي قرار دارد.

 



وزير كشور: استاندار زن در راه است

وزير كشور گفت: دولت دهم تلاش دارد با بهره گيري از تجربيات گذشته، شتاب بيشتري به فعاليت هاي عمراني و خدمات رساني به مردم بدهد.
به گزارش ايرنا، «مصطفي محمدنجار» روز پنج شنبه در مراسم معارفه حجت الاسلام محمدحسين موسي پور استاندار جديد قم افزود: مسئولان سرعت پيشرفت پروژه ها را تندتر كنند تا هرچه سريع تر پيشرفت و توسعه كشور به نتيجه برسد.
وي اضافه كرد: در دولت جديد شاخص هايي با توجه به منابعي كه هست براي پيشرفت و توسعه در نظر گرفته شده و تلاش داريم تا با بررسي سابقه و كارنامه استانداران، حركت جديد و با شتابي را براي موفقيت دنبال كنيم.
وي افزود: رئيس جمهوري اعتقادش اين است كه دولت نهم به دنبال احياي ارزش ها و عدالت بود و اين مسير همچنان ادامه خواهد يافت.
وي ادامه داد: ما بايد اين فرصت ها را براي همه ايجاد كنيم و توجه جدي به محرومان را با جديت دنبال كرده كه مطمئنا اين كار بسيار سنگيني است.
وزير كشور گفت: اين دولت با شعار حمايت از محرومين به ميدان آمده و از كارگزاران مي خواهد كه هيچگاه از ملت جدا نشوند و در جهت خدمت به محرومين و مستضعفان بيش از پيش تلاش كنند.
وي گفت: دشمنان در حوادث اخير طراحي هايي را براي از بين بردن ارزش هاي اسلامي و دستاوردهاي نظام داشتند، اما به لطف الهي با هزينه كم بسياري از آنان حذف شدند.
وي افزود: امروز نظام اسلامي ايران در تمامي زمينه ها كارآمدي خود را نشان داده و ايران در عرصه هاي مختلف بويژه علوم و فناوري به پيشرفت هاي خوبي دست يافته است.
وي انتخاب يك روحاني به عنوان استاندار را انتخابي مناسب براي قم دانست و گفت: در طول 30 سال گذشته سابقه نداشته يك روحاني در اين مقام قرار بگيرد.
وزير كشور با اشاره به خلاقيت هاي دولت نهم، امكان حضور بانوان در پست استانداري را تاييد كرد.
نجار روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران قم در پاسخ به سوالي درباره امكان حضور زنان در مقام استانداري گفت: ان شاءالله اين طور خواهد بود اما بايد منتظر باشيد.
وي توضيح بيشتري درباره اينكه كدام استان داراي نخستين استاندار زن كشور خواهد شد، نداد.

 



اخبار ادبي و هنري

هم انديشي دو روزه مسئولان استاني بسيج هنرمندان
اجلاس دو روزه سازمان بسيج هنرمندان روزهاي 15 و 16 مهرماه در اردوگاه روح الله(ره) برگزار شد. به گزارش ايرنا، در اين اجلاس كه با حضور قناديان رئيس، هيئت امناي سازمان و برخي از صاحب نظران فرهنگي برگزار شد؛ مسئولين استاني اين سازمان به بحث و تبادل نظر پيرامون مسائل فرهنگي و هنري كشور پرداختند.
در اين اجلاس هم چنين در قالب برگزاري سه كميسيون تخصصي برآورد وضعيت هنر و ادبيات كشور، آسيب هاي هنر ايران و همچنين راه هاي ارتقاي توانمندي هاي حرفه اي، سطح آموزشي و معيشتي و ارتباطات هنري اين قشر مورد بررسي قرار گرفت.
از ديگر برنامه هاي هم انديشي، لبيك به منويات مقام عظماي ولايت و بررسي نحوه عملكرد هنرمندان بسيجي در عرصه جنگ نرم بود كه با حضور كارشناسان مورد ارزيابي قرار گرفت.
همچنين ضمن بررسي وضعيت فرهنگي استان ها و استماع پيشنهادات و انتقادات مسئولين استاني ساختار جديد اين سازمان ابلاغ گرديد.
در تغييرات ساختاري جديد «مراكز استاني» به رده «سازمان بسيج هنرمندان استان» ارتقا پيدا كرد. شركت كنندگان اين اجلاس با زيارت شهداي گمنام در تپه نورالشهدا و قرائت زيارت عاشورا با آرمان هاي شهداي گلگون كفن دفاع مقدس تجديد ميثاق كردند.
انتشار اثر جديدي از سيد حسن حسيني
ترجمه منتشر نشده سيدحسن حسيني از كتاب «فن الشعر» احسان عباس با نام «شعر و آينه» به زودي منتشر مي شود.
اين اثر كه به نقد تئوري هاي شعر مي پردازد، با ترجمه حسيني در سال 68 به صورت پاورقي درمجله سروش منتشر مي شد و حالا با گردآوري طاهره زند- همسر اين شاعر فقيد- از سوي انتشارات سروش منتشر خواهد شد.
به گفته زند، بعد از در گذشت حسيني، او اين ترجمه را گردآوري كرد و در اختيار قيصر امين پور گذاشت و كتاب به همراه اصل آن به موسي بيدج داده شد كه اين مترجم با مقايسه ترجمه و اصل كتاب، مقدمه اي در نقد ترجمه حسيني نوشت كه در ابتداي كتاب خواهد آمد. در اين اثر، حسيني مانند ساير ترجمه هايش، حواشي اي بر كتاب نوشته است.
به گفته همسر اين شاعر فقيد به ايسنا، سيد حسن حسيني شعرهاي چاپ نشده زيادي دارد كه اين شعرها به تدريج و با كمك ساعد باقري منتشر خواهند شد. همچنين تحقيقات اين شاعر و پژوهشگر در زمينه «سبك شناسي قرآن» و «زبان شناسي حافظ» از ديگر آثار به جا مانده از او هستند كه هنوز منتشر نشده اند.
معرفي شهدا در سومين جشنواره رسانه هاي ديجيتال
يكي از غرفه هايي كه در بخش سايت ها و وبلاگ هاي سومين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال قرار دارد، هر شهيد يك وبلاگ است كه در مسير معرفي شهداي هشت سال جنگ تحميلي فعاليت مي كند.اين سايت كه زيرنظر موسسه «مبشر صبح» فعاليت مي كند، به منظور آشنايي و انس هر چه بيشتر نسل نوخاسته كشور (جوانان و نوجوانان) با مردان و زنان حماسه و فرهنگ حماسه آفرين آنان اقدام به معرفي هر شهيد كرده است.
نحوه مشاركت مردم به اين ترتيب است كه هر يك از افراد شركت كننده در اين طرح با در نظر گرفتن ملاحظات خود اعم از اينكه شهيد مورد نظر را به دليل علاقه خاص، نسبت خانوادگي، هم محلي بودن، همشهري بودن و... انتخاب كرده و پس از آن با جمع آوري اطلاعات از طريق فرم هايي كه در اختيار وي قرار مي گيرد و يا طرح هاي ابداعي و تكميل هرچه بيشتر اطلاعات از طريق مصاحبه با خانواده شهيد، بستگان، همرزمان و... و نيز جمع آوري تمام آثار به جاي مانده از وي اعم از عكس، دست نوشته، وصيت نامه، فيلم و... نسبت به تامين محتواي وبلاگ اقدام مي كند و در مناسبتهاي مختلف مانند سالروز تولد، سالروز اولين اعزام به جبهه، سالروز شهادت و... اقدام به اطلاع رساني و ايجاد مطلب جديد در وبلاگ مي نمايد.
باغ موزه دفاع مقدس دهه فجر به بهره برداري مي رسد
باغ موزه دفاع مقدس دهه فجر به بهره برداري مي رسد.
رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: باغ موزه هاي باغ دره، موزه قرآن و موزه كتاب تهران كه در نوع خود پس از پيروزي انقلاب اسلامي كم نظير است به زودي با مديريت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به بهره برداري مي رسد.
به گزارش فارس، سيدمحمدجواد شوشتري اظهار داشت: يكي از بزرگترين پروژه هاي فرهنگي شهرداري تهران كه باعث ترويج فرهنگ ايثار و شهادت مي شود، ساخت و بهره برداري باغ موزه دفاع مقدس است.
ايجاد 44 كتابخانه شبانه روزي
44 كتابخانه شبانه روزي جديد در تهران راه اندازي خواهد شد.
اين كتابخانه ها توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران طي 2 ماه آينده ايجاد خواهند شد.

 



وزير دادگستري: مردم از كساني كه حول محور ولايت فقيه قرار دارند حمايت مي كنند

وزير دادگستري گفت: مردم از كساني حمايت مي كنند كه در مرز ولايي و حول محور ولايت فقيه قرار داشته باشند.
به گزارش ايرنا، «سيدمرتضي بختياري» شامگاه چهارشنبه در آيين معارفه عليرضا ذاكر اصفهاني استاندار جديد اصفهان افزود: مردم همواره در عرصه هاي مختلف انقلاب، هوشمندي و سياستمداري خودشان را در چارچوب ولايي ادامه داده و مي دهند.
وي بيان داشت: تعداد معدود افرادي كه در حوادث بعد از انتخابات سروصدايي كردند، مطمئن باشند كه در بين مردم جايگاهي ندارند.
بختياري با اشاره به اين فرمايشات رهبر معظم انقلاب در سفري كه به استان اصفهان داشتند كه «اصفهان به اندازه كافي سياسي است و بايد در اين استان فقط كار شود»، گفت: اين فرمايش ايشان در دولت نهم محقق شد و كار و تلاش در اين استان سرلوحه كار مديران بود.
استاندار قبلي اصفهان همچنين از اصفهان به عنوان قطب اول خاورميانه در زمينه گردشگري ياد و تصريح كرد: بايد اين توانمندي اصفهان را با كار و تلاش و سرمايه گذاري به رخ دنيا كشيد.
وي اصفهان را در عرصه هاي علمي، فني، اقتصادي و فرهنگي داراي ظرفيت بالا دانست و گفت: همراهي و همدلي و وفاق در استان بين ائمه جمعه و جماعات و نمايندگان و مديران مثال زدني است.
بختياري تصريح كرد: اگر در كنار هم باشيم، گره ها و مشكلات را بهتر مي توان حل كرد كه اين مهم در استان اصفهان در چهارساله دولت نهم محقق شد.
وي همچنين از همراهي اصحاب رسانه و نقد آنان در مدت تصدي اش در استانداري اصفهان قدرداني كرد و خطاب به مديران گفت: اگر نقد سازنده شويم، بهتر مي توان مسير را دنبال كرد.
وي در بخش ديگري از اظهارات خود گفت: عملكرد چهارساله استان در دولت نهم اگر به اندازه دولت هاي هفتم و هشتم نباشد، به طور قطع كمتر هم نخواهد بود.

 



امام جمعه موقت قم: مسئولان بايد از جنس مردم و ضد اشرافيگري باشند

امام جمعه موقت قم با اشاره به اينكه اسلاميت و جمهوريت دو ركن اصلي نظام جمهوري اسلامي هستند، گفت: اينكه عده اي بخواهند جمهوريت نظام را كنار گذاشته و اسلاميت را بگيرند و يا اينكه اسلاميت را رها كرده و جمهوريت را بگيرند كار درستي نيست.
به گزارش ايرنا، آيت الله ابراهيم اميني در خطبه هاي نماز جمعه قم در شبستان امام خميني«ره» حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه «س» افزود: رهبر معظم انقلاب در سفر به استان مازندران تأكيد داشتند جمهوريت و اسلاميت نظام با هم بوده و جدا شدني نيستند، بنابراين بايد اين دو ركن در نظام تقويت شوند.
وي گفت: معناي جمهوريت احساس تكليف مردم در صحنه هاي مختلف كشور و دخالت در سرنوشت خويش است، مردم با حضور در انتخابات مختلف مسئولان شايسته و متدين را براي كشور انتخاب مي كنند.
آيت الله اميني اظهار داشت: مسئولان نظام بايد از مردم و از جنس آنها باشند و وقتي انتخاب شدند نبايد مردم را رها كنند و بايد اثري از خود محوري، اشرافي گري و بي اعتنايي به مردم در آنها نباشد.
خطيب جمعه قم خاطرنشان كرد: مسئولان بايد به خواسته هاي مشروع مردم احترام بگذارند و اين كار باعث حضور مردم در صحنه هاي مختلف مي شود.
اميني گفت: اگر مسئولان گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشند و به خواسته هاي مردم احترام بگذارند، مشكلات برطرف مي شود.
وي همچنين با ذكر احاديثي از اهل بيت«ع» اظهار داشت: با مداحي، شعر و مستحبات و برخي رفتارهاي ديگر ولايت ثابت نمي شود، كسي كه به مردم ظلم كند، شيعه واقعي نيست.
اميني از مسئولان نظام خواست به سالمندان و معلولان توجه بيشتري داشته باشند.
وي گفت: تنها پرداخت حقوق و مستمري براي اين افراد كافي نيست بلكه مسئولان بايد براي مسكن و رفاه آنها چاره اي بيانديشند.
خطيب جمعه قم همچنين از صدا و سيماي جمهوري اسلامي خواست در زمينه فعاليتهاي فرهنگي اقدامات مناسب تري انجام دهد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14