(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 مهر 1388- شماره 19484
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نشست مشترك دولت و مجلس با حضور لاريجاني و احمدي نژاد برگزار مي شود
نمايندگان مجلس با اشاره به هتك حرمت مسجد الاقصي:
دولت هاي اسلامي بايد عليه رژيم صهيونيستي يكپارچه اقدام كنند
نماينده ايران در آژانس انرژي اتمي:ايران اولين طرح كننده ايده جهان عاري از سلاح هسته اي است
اعلام مخالفت ايران با بهره برداري از منابع خزر تا تعيين موقعيت حقوقي
جزييات چگونگي رسيدگي به طرح هدفمند كردن يارانه ها در مجلس
نويسنده آمريكايي: احمدي نژاد سه هفته قبل از انتخابات از رقيبش پيشي گرفته بود
مشاور ارشد اردوغان: هيچگونه تهديدي از سوي فعاليت هسته اي ايران وجود ندارد
دريادار صفاري: سپاه در جبهه جنگ نرم با تمام توان مقابله خواهد كرد
معاون وزير خارجه آمريكا: مذاكرات ژنو آغازي سازنده بود
اعتراض شديد تشكل هاي دانشجويي دانشگاه هاي شيراز به مواضع علي محمددستغيب
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي:
از سال 84 تاكنون سالانه 200هزار واحد مسكوني ارزان قيمت در كشور ساخته مي شود
وزير مسكن و شهرسازي: مانعي براي پرداخت تسهيلات مسكن مهر وجود ندارد
وزير علوم و فناوري ونزوئلا همكاري هسته اي كشورش با ايران را تكذيب كرد
ديدار دبير شوراي عالي امنيت ملي با مراجع عظام



فردا و در ساختمان مجلس
نشست مشترك دولت و مجلس با حضور لاريجاني و احمدي نژاد برگزار مي شود

جلسه مشترك دولت و مجلس فردا به ميزباني مجلس و با حضور رييس جمهور و رييس مجلس برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين مسعودپور، معاون پارلماني نهاد رياست جمهوري با اعلام اين خبر در گفت وگو با ايسنا افزود: به دعوت رئيس مجلس شوراي اسلامي نشست مشترك دولت و مجلس براساس برنامه ريزي انجام شده، دوشنبه اين هفته در مجلس شوراي اسلامي و با حضور رئيس جمهور برگزار مي شود.
وي هم چنين درباره اخبار منتشرشده مبني بر استقبال نكردن نمايندگان مجلس از نشست مشترك سه شنبه گذشته دولت و مجلس كه به دعوت دولت انجام شده بود، گفت: متأسفانه برخي بخش هاي توليد خبر به صورت يكنواخت و يكسان اين جلسات را ضعيف و ناكارآمد معرفي مي كنند.
مسعودپور ادامه داد: ما پيش بيني مي كرديم در اين جلسه حدود 120 نفر نماينده حضور داشته باشند؛ درحالي كه بيش از 150 نفر از نمايندگان حضور داشتند و اين رقم، بيش از تصور خودمان بود.
وي هم چنين با بيان اين كه جلسات مشترك دولت و مجلس با عناوين و ماهيت هاي گوناگون برگزار مي شود، درباره اين كه گفته شده از اعضاي شاخص هيئت رييسه مجلس كسي در جلسه هفته گذشته حضور نداشته است نيز گفت: جلسه اي كه برگزار شد، جلسه شوراي عالي تعامل نبود و همان طور كه استحضار داريد، جلسات دولت و مجلس اگر قبلا هر فصل و يا شش ماه يك بار برگزار مي شد، اكنون به صورت مرتب برگزار مي شود؛ چنان كه ديديم در جريان معرفي اعضاي كابينه به مجلس شوراي اسلامي فراكسيون هاي مختلف با رئيس جمهور ديدار داشتند.
معاون پارلماني نهاد رياست جمهوري هم چنين گفت: گاهي اين جلسات با عنوان هاي جلسات مشترك دولت و مجلس، جلسه شوراي تعامل، جلسه تفاهم و شفاف سازي و... برگزار مي شود كه موضوع و ماهيت هر يك از آنها متفاوت است؛ اما متأسفانه كساني كه اين گونه اخبار را منتشر مي كنند توجهي به عنوان و ماهيت جلسات ندارند.
وي در پايان گفت: تفاهم خوبي بين دولت و مجلس برقرار است و دولت و مجلس به مشتركات خوبي رسيده اند.

 



نمايندگان مجلس با اشاره به هتك حرمت مسجد الاقصي:
دولت هاي اسلامي بايد عليه رژيم صهيونيستي يكپارچه اقدام كنند

تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با محكوميت اقدامات رژيم صهيونيستي در هتك حرمت مسجد الاقصي خواستار اقدام يكپارچه ملت ها و دولت هاي مسلمان بر ضد رژيم اشغالگر قدس شدند.
اسماعيل كوثري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در همين رابطه گفت: اقدامات اخير رژيم صهيونيستي تلافي شكست هاي اين رژيم است. اينها چون نتوانستند بر مردم غزه غلبه كنند و به هدف ناحق خود برسند، مي خواهند يكپارچگي مسجدالاقصي را از بين ببرند.
كوثري در گفت وگو با ايسنا افزود: مردم امروز آگاه شده اند و از حكومت هاي خود انتظار دارند كه جلوي توسعه طلبي اين رژيم بايستد و ان شاءالله ما به زودي شاهد شكست اين رژيم توسط مردم مجاهد و مبارز مسلمان خواهيم بود. اگر اين رژيم به اقدامات خود ادامه دهد توسط مردم فلسطين شكست ديگري را براي خود رقم خواهد زد.
انتظار ملت ها
از دولت هاي اسلامي
نماينده مردم تهران در مجلس گفت: ملت هاي مسلمان خواستار اين هستند كه دولت هاي اسلامي در اقدامي سريع، همه جانبه و يكپارچه عليه صهيونيست ها فعال شوند و از مجامع بين المللي نيز بخواهند كه در مقابل اين رژيم و اقدامات آن بايستد.
محمد كرمي راد عضو ديگر كميسيون امنيت ملي هم در ارزيابي از واكنش كشورهاي عربي و مسلمان در قبال تعرض به مسجد الاقصي بيان كرد: به نظر مي رسد كه بايد واكنش ها را تقسيم كرد؛ يك واكنش از آن ملت هاي عربي و مسلمان است و واكنش ديگر مربوط به دولت هاست كه اين دو با هم متفاوت هستند. برخي دولت ها عكس العمل هاي لفظي دارند، اما عملاً كاري از پيش نمي برند و برخي كشورها هم حاضر نيستند حتي از ترس شان لفظاً هم چيزي بگويند، بنابراين واكنش اصلي را خود مسلمانان و ملت هاي مسلمان و عربي نشان مي دهند و آن همان حمايت هاي مادي و معنوي است كه از جنبش هاي اسلامي حماس و جهاد اسلامي و ديگر گروه هاي مسلمان فلسطيني به عمل مي آورند.
سازمان ملل سالهاست
ناكارآمد است
نماينده مردم كرمانشاه درباره عملكرد سازمان ملل در قبال اين مساله تصريح كرد: سازمان ملل عدم كارآمدي اش را در طول ساليان گذشته به اثبات رسانده است، ولو اين كه اخيراً گروه كميته حقيقت ياب هم گزارشي را عليه رژيم اشغالگر قدس در جنگ 22 روزه ارائه كرد و برخي وكلاي آن اين اقدامات را محكوم كردند؛ اما در مجموع به نظر من بي خاصيت بودن سازمان ملل در همين حد كافي است كه تاكنون هيچ اقدام عملي انجام نداده است، به عبارتي ديگر زماني قطعنامه اي عليه اين رژيم صادر شد ولي يكي از قدرت هاي بزرگ به ويژه آمريكا، آن را يكجانبه وتو كرد و عملاً نگذاشت كه راه حل تنبيهي و يا اجرايي عليه رژيم اشغالگر قدس صورت بپذيرد.
هدف از هتك حرمت مسجد الاقصي
حميدرضا حاجي بابايي هم گفت:رژيم صهيونيستي احساساتي و بي منطق رفتار مي كند، و به دنبال مرعوب كردن كشورهاي عربي است كه بتواند موقعيت رو به زوال خود را براي مدتي ديگر ادامه بدهد.عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايسنا افزود: انفعال در اين رژيم و شكست هاي متوالي آن و هم چنين واقعيت نظام جمهوري اسلامي مسائلي است كه رژيم صهيونيستي را دچار سرگرداني كرده است.
حاجي بابايي خاطر نشان كرد: كشورهاي عربي و مسلمان بايد به اين مسائل توجه كنند و از هرگونه نزديك شدن به اين رژيم و يا كوتاه آمدن در برابر آن پرهيز كنند، چرا كه چنين رفتاري باعث مي شود كه نفرت ملت هاي مسلمان از حكام خود افزايش يابد. آنها بايد موضعي محكم و مقتدر در برابر اسرائيل بگيرند و براساس منطق اقتدار با اين رژيم برخورد كنند.
نماينده مردم همدان در خانه ملت، افزود: دولت هاي اسلامي با اتكاء به مردم و در سايه اتحاد با هم مي توانند در برابر اعمال اين رژيم بايستند و آن را محكوم كنند.
نمايندگان مجالس
نبايد بي تفاوت باشند
رئيس شوراي بين المجالس جمهوري اسلامي طي نامه اي به رئيس اتحاديه بين المجالس تاكيد كرد كه نمايندگان مجالس نبايد در نشست صد و بيست و يكم مجمع بين المجلس در ژنو، نسبت به جنايات رژيم اسرائيل در تجاوز 22 روزه به غزه بي تفاوت باشند.
فلاحت پيشه در اين نامه خطاب به «بن گوريراب» با اشاره به گزارش هيات حقيقت ياب سازمان ملل درباره تجاوز 22 روزه رژيم صهيونيستي به غزه آورده است: ضمن تقدير از پيگيري هاي سازمان ملل در اين زمينه جا دارد كه بنا بر رويه معمول در چارچوب ساز و كارهاي پارلماني نيز تحركي جدي از سوي نهادهاي بين المللي پارلماني، خصوصاً اتحاديه بين المجالس به عنوان پارلمان جهاني صورت گيرد. در اين راستا تروئيكاي مجمع پارلماني آسيا طي بيانيه اي از مفاد اين گزارش درخصوص جنايات رژيم اسرائيل حمايت نموده است. بدون شك برگزاري اجلاس 121 مجمع بين المجالس در ژنو نيز فرصت بسيار مناسبي را فراهم خواهد آورد تا نمايندگان مجالس جهان با اتخاذ مواضعي واحد درجهت محكوم نمودن جنايات رژيم صهيونيستي در غزه وظيفه نمايندگي خود را به عنوان نمايندگان ملت ها و افكار عمومي حق طلب جهان ايفا نمايند.
بديهي است موضع گيري به جا و شايسته اتحاديه بين المجالس در اجلاس 121 مجمع بين المجالس در ژنو جهت پيگيري نقض حقوق حقه مردم فلسطين مي تواند زمينه استحكام و تقويت هرچه بيشتر همكاري هاي پارلماني در ابعاد بين المللي را فراهم نمايد.

 



نماينده ايران در آژانس انرژي اتمي:
ايران اولين طرح كننده ايده جهان عاري از سلاح هسته اي است

نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي خاطرنشان كرد در سه دهه گذشته در هر مناسبتي و تقريبا در تمام كنفرانس هاي بازنگري ان پي تي ما خواستار جهان بدون تسليحات هسته اي شده ايم.
«علي اصغر سلطانيه» نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در گفت وگوي اختصاصي از ژنو با شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي در پاسخ به سوال «رابرت فراست» مجري اين شكبه كه ارزيابي وي از نتيجه بخش بودن مذاكرات ژنو چيست، گفت: بايد بگويم كه تمام طرف هاي مربوط رضايت خود را اعلام و آن را سازنده ارزيابي كردند و من نمي توانم چيزي به آن بيافزايم.
وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا وضع رابطه ايران و آمريكا امروز متفاوت با پيش از اين گفتگوهاست؟ اظهار داشت: شايد قضاوت بر سر اين مسئله زود باشد اما من مي توانم بگويم كه اين موضوعات در حال قرار گرفتن بر مسير صحيح خود است و اميدواريم كه اين روند آن طور كه همه ما انتظار داريم و جامعه بين المللي و همه طرف هاي مربوط انتظار دارند پيش برود.
سلطانيه در ادامه با اشاره به تلاش هاي ايران در آماده سازي مقدمات بازرسي آژانس از سايت فردو، خاطرنشان كرد: من اين هفته با بخش پادمان آژانس گفت وگويي داشتم و ما برنامه بازرسان و حتي تاريخ پرواز آنها را نيز تنظيم كرديم. بنابراين همه چيز نهايي شده است و حقيقت اين است كه يك موضوع بايد ثابت شود و آن اين است كه تمام سر و صداهاي سياسي و واكنش هاي شتاب زده مانند پيستبورگ غيرمنصفانه و غير سازنده بوده است.
نماينده كشورمان در آژانس انرژي اتمي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر علت مخفي نگه داشتن تاسيسات جديد غني سازي ايران ابراز داشت: متاسفانه اين واقعيت و شكسته شدن اين تابو كه رژيم صهيونيستي در دهه 80 ميلادي راكتور عراق را هدف قرار داد، وجود دارد، به همين دليل و با توجه به تهديدات ادامه دار رژيم صهيونيستي و آمريكا در دوره جرج بوش، مي بايست در مورد سايت خود هوشيار و مراقب مي بوديم.
وي افزود: ما بايد امكاني را فراهم مي كرديم كه در صورت حمله به تاسيسات هسته اي خود، به ويژه به تاسيساتي كه در آن غني سازي اورانيوم صورت مي گيرد بتوانيم فعاليت هسته اي خود را در زمينه غني سازي به طور پايدار، ادامه بدهيم.
«علي اصغر سلطانيه» در بخش ديگري از اين گفت وگو در واكنش به صحبت اوباما و طرح موضوع خلع سلاح هسته اي عنوان كرد: البته هيچ كس عقيده جهان بدون تسليحات هسته اي را زير سوال نمي برد، اين موضوع همچنين شعار بسياري از كشورهاي صلح دوست از جمله ايران بوده است. ما در سه دهه گذشته از زمان حضور من در دهه 80 تاكنون در آژانس بين المللي اتمي در هر مناسبتي و تقريبا در تمام كنفرانس هاي بازنگري ان پي تي، خواستار جهان بدون تسليحات هسته اي شده ايم، اما اكنون آنها در حال برجسته كردن اين موضوع هستند، انگار كه نخستين كشوري هستند كه درباره اين موضوع صحبت مي كنند به هر حال مهمترين موضوع اين است كه چگونه و چه نوع گام هايي لازم است براي به واقعيت تبديل شدن اين شعار برداشته شود: اين مسئله مهم است البته كشوري با داشتن تسليحات هسته اي و دارا بودن سابقه به عنوان تنها كشور استفاده كننده تسليحات هسته اي در هيروشيما و ناكازاكي مسئوليت بيشتري نسبت به ديگران دارد.
مجري شبكه الجزيره در ادامه به موضوع هراس اسرائيل از ايران و به طور كلي مقوله ايران هراسي اشاره كرد كه سلطانيه در پاسخ عنوان كرد: شما را به بيانيه رهبر معظم ايران رجوع مي دهم كه فرموده است ايران هراسي پديده جديدي است كه برخي از كشورهاي غربي تلاش مي كنند تا ديگر كشورها را از ايران بترسانند. ايران در دويست سال گذشته هيچگاه به هيچ كشور ديگري حمله نكرده است و در سي سال گذشته پس از پيروزي انقلاب اسلامي ما همواره گامهايي در جهت ارتقاء همكاري با كشورهاي سراسر جهان برداشتيم.
نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي در پاسخ به اين سوال كه آيا شما اميدوار هستيد كه جايزه صلح نوبل سال آينده به محمود احمدي نژاد داده شود، عنوان كرد: البته مقامات ما شايسته هستند زيرا همانطور كه گفتم در عمل ثابت كردند كه هيچ گاه دنبال چيزي جزء صلح و سعادت نبوده اند. اين خبر امروز در حقيقت يك پيام مشخص داشت و آن مسئوليت اضافي به دوش باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا بود. وي با اين مشوق جديد بايد از هيچ تلاشي در جهت جامعه عمل پوشاندن به توقعات جامعه بين المللي فروگذاري نكند و شعارهاي تغييرات اساسي در سياست خارجي آمريكا را در عمل نشان دهد. ملت ايران نيز استحقاق جايزه صلح را دارند زيرا همواره تلاش كردند در جهت برقراري صلح گام بردارند ما براي قرن ها ملت صلح، مذاكره و گفتگو بوديم.

 



ريانووستي گزارش داد
اعلام مخالفت ايران با بهره برداري از منابع خزر تا تعيين موقعيت حقوقي

متكي مخالفت جمهوري اسلامي ايران را با بهره برداري از منابع خزر تا تعيين موقعيت حقوقي توسط كشورهاي ساحلي اعلام كرد.
خبرگزاري ريانووستي روسيه به نقل از منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان با اعلام اين خبر تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در راه دفاع از منافع قانوني خود به ديگر كشورها اجازه نمي دهد كه امور مربوط به كشف و بهره برداري و استفاده از معادن جديد را تا زماني كه موقعيت حقوقي درياي خزر براي هر كدام از كشورها در حد 20درصد حل نشود، انجام دهند.
براساس اين گزارش، تا سال 1991 درياي خزر در مرز ميان دو كشور شوروي و ايران قرار داشت. بعد از فروپاشي شوروي سابق در حاشيه درياي خزر چهار كشور مستقل (روسيه، آذربايجان، قزاقستان و تركمنستان) به جاي شوروي تشكيل شدند و به همين خاطر مسئله موقعيت جديد حقوقي اين دريا آغاز شد. به خاطر اختلاف نظر كشورهاي حاشيه اين دريا، تاكنون موقعيت حقوقي آن حل نشده است.
متكي در گفت وگو با ايسناد در جريان بازديد از توانمندي هاي استان گيلان نيز گفت: درياي خزر مهم ترين و بزرگترين منطقه اقتصادي است كه متاسفانه تاكنون تعيين حدود دقيقي در اين زمينه انجام نگرفته است، ما بايد تلاش كنيم براي صيانت از حقوق ايران حق واقعي ايران را در درياي خزر مشخص نماييم.
وزير امور خارجه خاطرنشان كرد: كليه تصميمات مهم و اساسي در درياي خزر بايد با هم انديشي و اتفاق آراي 5 كشور ساحلي انجام گيرد؛ زيرا در غير اين صورت هرگونه تصميم گيري فاقد اعتبار اجرايي است.
متكي تحولات ژئوپلتيكي انجام پذيرفته در اين منطقه را فرصت تاريخي و فضايي نوين براي ايجاد پيشرفت هرچه بيشتر در ايران دانست و اين موقعيت را نيز دليلي براي تلاش هرچه بيشتر ايران براي كسب حداكثر منافع قانوني خود برشمرد.
وي متذكر شد: سهم ايران در بستر درياي خزر 20درصد است و ايران تا زماني كه اين حق قانوني را دارد در محدوده تعيين شده، اجازه فعاليت به كشورهاي همجوار را در خصوص اكتشاف و بهره برداري نمي دهد.
متكي درباره تقسيم درياي خزر به شمال و جنوب تصريح كرد: مسائل موجود در درياي خزر در شمال و جنوب آن به هم واسطه است و نمي توان درياي خزر را به شمال و جنوب تقسيم كنيم و تاكنون نيز هيچ اسنادي مبني بر تقسيم درياي خزر به امضا نرسيده است.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس عنوان كرد
جزييات چگونگي رسيدگي به طرح هدفمند كردن يارانه ها در مجلس

عضو هيئت رئيسه مجلس جزييات چگونگي رسيدگي به طرح هدفمند كردن يارانه ها در مجلس را تشريح كرد.
«حميدرضا حاجي بابايي» نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، مهمترين دستور اين هفته مجلس را بررسي لايحه هدفمند كردن يارانه ها دانست و اظهار داشت: در آغاز جلسه فردا (امروز )گزارش كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي به وسيله مصباحي مقدم رئيس اين كميسيون قرائت خواهد شد.
وي افزود: در آئين نامه داخلي مجلس در خصوص بررسي طرح ها و لوايح مهم آمده است كه براي بررسي دقيق و كامل اين طرح ها، يا تعداد مخالفين و موافقين و يا زمان بررسي آنها دو برابر شود بنابراين فردا (امروز) در بررسي لايحه هدفمند كردن يارانه ها تعداد موافقين و مخالفين دوبرابر مي شود؛ يعني 6 نفر موافق و 6 نفر مخالف درباره اين لايحه صحبت خواهند كرد.
عضو هيئت رئيسه مجلس در خصوص روند بررسي جزئيات لايحه مذكور يادآور شد: ما تمام تلاش خود را مي كنيم تا موارد اين لايحه بدون اشكال بررسي شود.
نماينده همدان با بيان اينكه پيشنهادات نمايندگان براي اين لايحه زياد است، تصريح كرد: با توجه به اينكه تصويب پيشنهادات اين لايحه دو سوم آراء نمايندگان را لازم دارد، لذا احتمال راي آوري اين پيشنهادات كم است.
حاجي بابايي ادامه داد: سعي نمايندگان بر اين است كه طي سه روز يكشنبه، دوشنبه و سه شنبه بررسي اين لايحه را به اتمام برسانند.
وي در خصوص مزاياي اين لايحه خاطرنشان كرد: با تصويب اين لايحه، يارانه ها هدفمند مي شود. اينكه بايد همه مردم يارانه بگيرند اشتباه است، بلكه بايد گروه هاي خاص و تعريف شده اي از يارانه ها برخوردار باشند.
عضو هيئت رئيسه مجلس هدفمند كردن مصرف را از ديگر مزاياي اين لايحه برشمرد و گفت: نوع مصرف مردم در برق، آب، گاز، تلفن و نان با تصويب اين لايحه هدفمند خواهد شد چرا كه با لايحه مذكور هزينه ها ارزش گذاري مي شود.
اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: با تصويب لايحه هدفمند كردن يارانه ها، مصرف انرژي كاهش و درآمدهاي دولت از محل انرژي افزايش پيدا مي كند، هزينه ها هدفمند مي شود چرا كه دولت درآمدها را در جاهاي ضروري هزينه مي كند.
حاجي بابايي اجراي اين لايحه را يك دوره تمرين روابط انسان ها با درآمد، مصرف، ايجاد عدالت اجتماعي و سرعت بخشيدن به توسعه كشور دانست و گفت: هدفمند كردن يارانه ها و اجرايي شدن آن براي دولت و مجلس يك اضطرار است و بايد انجام پذيرد و الا مردم، دولت و مجلس با مشكلات اقتصادي مواجه مي شوند و چرخه عدالت كند مي شود.

 



نويسنده آمريكايي: احمدي نژاد سه هفته قبل از انتخابات از رقيبش پيشي گرفته بود

يك نويسنده آمريكايي در نامه اي سرگشاده به برخي از گروه هاي فعال ضد جنگ با اشاره به انتخابات اخير ايران و نظرسنجي انجام شده در اين زمينه تصريح كرد كه سه هفته قبل از انتخابات احمدي نژاد با نسبت دو به يك يا بيشتر از رقيبش پيشي گرفته بود.
«فيل ويلي تو» نويسنده كتاب «در دفاع از ايران» در نامه خود آورده است: ما در غرب عادت كرده ايم كه فكر كنيم احمدي نژاد يك ديكتاتور سرسخت است. ديكتاتوري كه در حال حاضر شهروندان كشورش را هدف گرفته است. طرفداران موسوي را «مردم ايران» و در مقابل طرفداران احمدي نژاد را افراد نظامي، وابستگان به سپاه پاسداران و داوطلبين بسيجي برشمرده و طبقه بندي مي كنيم. اين برداشت و طبقه بندي، برداشت و طبقه بندي غلطي است كه فقط يك گروه خاص از ناظران وقايع ايران طالب و خواهان آن هستند وآن را ترويج مي كنند.
اين نويسنده آمريكايي همچنين ضمن معرفي احمدي نژاد به عنوان چهارمين فرزند در خانواده اي داراي هفت فرزند با پدري آهنگر كه در 40 مايلي جنوب تهران در محله ارادان در نزديكي گرمسار متولد شده است، مي افزايد: «ايشان چه در زمان تصدي مقام شهرداري تهران و چه در زمان رياست جمهوري، هميشه حامي مردم مناطق محروم تهران و ساير شهرها و استان هاي كشور بوده و عليرغم مشكلات اقتصادي ناشي از افت بهاي نفت در بازار جهاني به اين مناطق به لحاظ اقتصادي توجه ويژه كرده است. لذا اگر فقط بخواهيم آمار مناطق محروم را لحاظ كنيم و بگوييم ايشان حداقل راي دو سوم مردم را داشته است، حرف غيرمعقولي نزده ايم.»
به گزارش فارس، «فيل ويلي تو» نويسنده در ادامه و در تاييد اظهاراتش به نظرسنجي بزرگ صورت گرفته سه هفته قبل از انتخابات ايران توسط مركز «فرداي بدون ترور» و با كمك مالي برادران راكفلر اشاره كرده و به نقل از «كين بالن» و «پاتريك درتي» گزارشگران نظرسنجي مزبور كه در واشنگتن پست نيز به چاپ رسيده است، مي نويسد:«بسياري از كارشناسان ميزان فاصله و تفاوت آراء احمدي نژاد با موسوي را يكي از دلايل تقلب در انتخابات برمي شمرند اين در حالي است كه طبق نظرسنجي صورت گرفته از افكار عمومي در سطح كشور ايران سه هفته قبل از انتخابات، احمدي نژاد با نسبت دو به يك يا بيشتر از رقيب انتخاباتي اش يعني موسوي پيشي داشته است.»
وي در ادامه به منظور ارائه تصوير بهتري از كارنامه كاري و اعتباري مركز «فرداي بدون ترور» در معرفي اين مركز مي افزايد: «اشتباه نشود، اين مركز يك مركز چپ گرا نيست. بلكه هيئتي است مشاوره اي كه افراد سرشناس و معتبري از جمله «جان مك كين» سناتور آريزونا و كانديد رياست جمهوري آمريكا، «لي هميلتون» و «توماس كين» روساي مشترك كميسيون رسيدگي به حادثه 11 سپتامبر و «ويليام فريست» رهبر سابق اكثريت مجلس سناي آمريكا در آن فعال مي باشند.»

 



مشاور ارشد اردوغان: هيچگونه تهديدي از سوي فعاليت هسته اي ايران وجود ندارد

مشاور ارشد نخست وزير تركيه اذعان كرد اگر ايران خواهان دستيابي به فن آوري هسته اي براي پيشبرد اهداف صلح آميز است در اين زمينه هيچگونه تهديدي وجود ندارد.
«ابراهيم كالين»، مشاور ارشد رجب طيب اردوغان - نخست وزير تركيه - در حوزه سياست خارجي درباره برنامه هسته اي رژيم صهيونيستي اظهار كرد: اينكه اسرائيل عضو معاهده منع گسترش سلاح هسته اي (ان .پي.تي) نيست بايد از سوي كشورهاي ديگر به عنوان موضوع جدي تلقي شود، البته تركيه با صراحت كامل مواضع خود را در اين باره اعلام كرده است، اما اگر ايران خواهان دستيابي به فن آوري هسته اي براي پيشبرد اهداف صلح آميز تحت نظارت آژانس بين المللي انرژي اتمي است، در اين زمينه هيچگونه تهديدي وجود ندارد.
مشاور ارشد نخست وزير تركيه ادامه داد: ايران تنها كشوري نيست كه در واقع ظرفيت لازم براي توليد سلاح هسته اي دارد و اين موضوع در حالي است كه ايران همچنين عضو معاهده منع گسترش سلاح هسته اي است.
او با اشاره به اعمال تحريم هاي اقتصادي از سوي كشورهاي غربي عليه كشورمان اضافه كرد: تركيه تنها كشوري نيست كه بر بي فايده بودن اعمال تحريم عليه ايران اذعان دارد؛ در واقع اعمال اينگونه تحريم ها از ساليان دراز هيچ نتيجه مثبتي به همراه نداشته است.
كالين درباره نقش تركيه در موضوع هسته اي ايران گفت: تركيه ميان ايران و كشورهاي غربي به عنوان يك پل ارتباطي عمل كرده و در واقع آنكارا در ادامه اين روند ارتباطي ميان دو طرف تلاش مي كند؛ از سوي ديگر، پيام هاي مثبتي از مذاكرات ژنو ميان ايران و گروه 1+5 به گوش مي رسد كه در واقع مسئله كليدي در موضوع هسته اي ايجاد اعتماد دوطرفه است.
مشاور ارشد نخست وزير تركيه با اشاره به وضعيت وخيم غزه اظهار كرد: در حالي كه همه جوامع بين المللي توجه خود را معطوف به ايران كرده اند، بحران جديدي در غزه از سوي نيروهاي اسرائيلي در حال شكل گيري است كه نياز مبرم به حساسيت و اقدام جدي جامعه بين المللي نسبت به وضعيت غزه وجود دارد.

 



دريادار صفاري: سپاه در جبهه جنگ نرم با تمام توان مقابله خواهد كرد

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مقابل هجوم دشمن در جبهه جنگ نرم با تمام توان مقابله خواهد كرد.
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي سپاه پاسداران، دريادار مرتضي صفاري جنگ نرم را يك واقعيت آشكار و غيرقابل انكار خواند و افزود: امروز كسي كه واقعيت جنگ نرم را انكار مي كند يا از روي غرض حرف مي زند، يا خود را به تجاهل زده و يا از درك حقايق امروز جهان عاجز مانده است.
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران كه در همايش سياسي كاركنان مراكز اين نيرو در شيراز سخن مي گفت، شبيخون فرهنگي و نبرد رسانه اي و مقابله با ارزش هاي ديني و عقيدتي را بخشي از فاز عملياتي جنگ نرم دشمن خواند و اظهار داشت: اين رويكرد آن قدر آشكار و بديهي است كه انكار آن غير ممكن است.
دريادار صفاري در بخش ديگري از سخنان خود ادامه داد: رويكرد دشمن در جبهه جنگ نرم از عمليات هاي محدود به عمليات گسترده و همه جانبه تغيير پيدا كرده به گونه اي كه دين زدايي و انهدام عقايد استكبار ستيزانه، در دستور كار قرار گرفته است.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: استكبار جهاني پس از جنگ تحميلي به دليل ناتواني از مقابله نظامي با نظام اسلامي ايران، وارد ميدان نبرد فرهنگي و جنگ نرم شد و كار خود را با عمليات هاي محدود آغاز كرد و چون نتيجه اي نگرفت، اقدام خود را توسعه بخشيد به گونه اي كه امروز به يك نبرد تمام عيار و همه جانبه تبديل شده است.
دريادار صفاري هدف دشمن از ايجاد جنگ نرم را مسخ ارزش ها و باورهاي ملت و نظام و القاي الگوهاي جديد استعماري دانست و با يادآوري نقش و رسالت پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن افزود: از آن جا كه رسالت و ماموريت ما دفاع از انقلاب اسلامي و ارزش هاي آن است، در هر حوزه اي كه مورد تهديد واقع شويم، وظيفه داريم با تمام توان ورود پيدا كرده و مقابله نماييم و حوزه تهديدات نرم از آن جمله است.

 



معاون وزير خارجه آمريكا: مذاكرات ژنو آغازي سازنده بود

معاون وزير خارجه آمريكا عنوان كرد مذاكرات در ژنو آغازي سازنده بود و پيامدهاي عملي داشت و اين چيزي است كه ما تلاش هاي خود را روي آن متمركز كرده ايم.
روزنامه «الرايه» قطر در نسخه اينترنتي خود نوشت «جفري فلتمن» معاون وزير امور خارجه آمريكا در مصاحبه تلفني با برخي روزنامه هاي كشورهاي عرب خليج فارس در رابطه با مذاكرات ژنو و مسئله هسته اي ايران تصريح كرد: همه طرف ها خواستار حل مسالمت آميز پرونده هسته اي ايران هستند و هيچ كس خواستار راه حل نظامي در اين باره نيست. آمريكا خواستار اتخاذ تصميم هاي ديپلماتيك در اين خصوص است و به همين علت واشنگتن اين بار براي اولين بار به صورت هيئتي كامل در گروه 1+5 شركت كرد.
وي همچنين اذعان كرد: مذاكرات در ژنو آغازي سازنده بود و پيامدهاي عملي داشت و اين چيزي است كه ما تلاش هاي خود را روي آن متمركز كرده ايم.
فلتمن در ادامه و با تغيير موضعي تناقض آميز موضوع تحريم ها عليه ايران را پيش كشيد و گفت: ماه اكتبر امسال به مثابه آخرين فرصت براي ايران است تا به بحث و جدل ها درباره برنامه هسته اي اش پايان دهد و در غير اين صورت با مجازات هاي بيشتر مواجه خواهد شد.
وي ادامه داد: در صورت همكاري كامل و مثبت ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي و انعكاس اين همكاري در گزارش هيئت بازرسي آژانس كه 19 اكتبر از تاسيسات فردو ديدار مي كند و براساس نتايج جلسه ميان نماينده اين كشور و نمايندگان گروه 1+5 در 25 اكتبر، بحران اعتمادسازي با تهران حل خواهد شد و پايان مي يابد. تناقضات پي درپي در صحبت هاي وزير امور خارجه آمريكا اما موضوعي است كه قابل چشم پوشي نيست؛ وي اندكي پس از اشاره به بازرسي آژانس و انعكاس آن در گزارش اين هيئت بازرسي در پاسخ به پرسشي درباره ميزان پذيرش گزارش هاي بازرسي هاي آژانس از تاسيسات هسته اي ايران توسط آمريكا گفت من نمي دانم آيا يك بازرسي از تاسيسات فردو براي برطرف كردن نگراني ها و ترديدها كافي است يا خير اما در هر صورت واشنگتن از بازرسي هاي آژانس حمايت مي كند.
جفري فلتمن در بخشي ديگر از اين گفت وگو با بياني كه سراسر از درماندگي آمريكا در اوضاع خاورميانه و به خصوص افغانستان خبر مي داد اذعان كرد: جامعه بين الملل تمايل دارد كه ايران نقش سازنده اي در چارچوب قواعد بين المللي داشته باشد و براي ايجاد بي ثباتي در كشورهاي مختلف تلاش نكند. اگر فرصتي دست دهد آمريكايي ها مايلند درباره اين موضوع با ايراني ها مذاكره كنند.
معاون وزير خارجه آمريكا همچنين در بخشي از اين مصاحبه به تلاش براي ياركشي از كشورهاي عرب خليج فارس برآمد و گفت: آمريكا با شفافيت با كشورهاي عرب خليج فارس برخورد مي كند و اقداماتش در چارچوب تعهداتش به اين كشورهاست و مذاكرات دوجانبه اي را هم درباره همكاري هاي سياسي و نظامي با هريك از اين كشورها دارد.
روزنامه الرايه در خاتمه افزود: گفتني است جفري فلتمن همانند ديگر مسئولان آمريكايي به پرسش خبرنگاران درباره پرونده هسته اي اسرائيل پاسخي نداد.

 



با صدور بيانيه اي انجام شد
اعتراض شديد تشكل هاي دانشجويي دانشگاه هاي شيراز به مواضع علي محمددستغيب

اعضاي 16 تشكل دانشجويي دانشگاه هاي شيراز با صدور بيانيه اي مشترك نسبت به مواضع حجت الاسلام دستغيب در مجلس خبرگان رهبري به شدت اعتراض و از آن اعلام برائت كردند.
اين تشكل هاي دانشجويي با اشاره به پيروزي بزرگ ملت ايران در انتخابات رياست جمهوري دهم، در اعتراض به سخنان سيدعلي محمددستغيب آورده است: سخنان تفرقه افكنانه و ساختارشكنانه يكي از نمايندگان مردم استان فارس در مجلس خبرگان، در ايام انتخابات و پس از آن و توهين آشكار ايشان به رأي ملت، دل دوستداران انقلاب اسلامي را به درد آورد و مردم شريف استان فارس و جوانان ديار احمد بن موسي (ع) را شرمسار ملت عزيز ايران گردانيد.
تشكل هاي دانشجويي استان فارس در اين بيانيه با اعلام برائت از اين نماينده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبري آورده اند: ما، جمعي از جوانان و دانشجويان انقلابي استان فارس ضمن اعلام برائت و بيزاري از سخنان آقاي سيدعلي محمددستغيب، به ايشان كه خود روزي مدرس اخلاق بوده اند، عاقبت منحرفين از مسير انقلاب اسلامي را يادآور مي شويم و ايشان را به بازگشت به خط اصيل انقلاب اسلامي كه همانا حركت بر مدار ولايت فقيه است فرا مي خوانيم.
اين بيانيه در پايان خاطر نشان كرده است: ملت عظيم الشان ايران بدانند كه در صورت اصرار نامبرده بر مواضع ناصواب گذشته، ديگر ايشان را به عنوان نماينده خويش در مجلس خبرگان رهبري به رسميت نخواهيم شناخت.
در انتهاي اين بيانيه اسامي تشكل هاي دانشجويي امضاكننده آورده شده كه به شرح ذيل است:
1-انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز
2-بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي شيراز
3-بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شيراز
4-بسيج دانشجويي دانشكده پيام نور شيراز
5-بسيج دانشجويي دانشكده فني شهيد باهنر
6-بسيج دانشجويي مسجد جامع سعدي
7-جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز
8-جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز
9-تشكل وصال دانشگاه آزاد اسلامي واحد شيراز
10-ستاد يادواره شهداي دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي شيراز
11-مجمع دختران مسلمان دانشگاه شيراز
12-شاخه جوان جامعه اسلامي مهندسين فارس
13-شاخه دانشجويي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي فارس
14-سازمان جوانان حزب مؤتلفه اسلامي فارس
15-واحد دانشجويي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي استان فارس
16-مجمع فرهنگي ميعاد با شهيدان شيراز

 



رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي:
از سال 84 تاكنون سالانه 200هزار واحد مسكوني ارزان قيمت در كشور ساخته مي شود

مشهد- خبرنگار كيهان:
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي گفت: از سال 84 تاكنون سالانه 200هزار واحد مسكوني ارزان قيمت توسط اين بنياد ساخته مي شود.
عليرضا تابش در گردهمايي خيرين مسكن ساز كشور كه در مشهد برگزار شد طي سخناني گفت: در چهار سال اخير با معرفي بنياد مسكن 34 ميليارد و 360 ميليون ريال وام مسكن روستايي توسط بانك هاي عامل در سطح كشور پرداخت شده است.
وي ادامه داد: با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته اين رقم تسهيلات تا 56هزار ميليارد ريال نيز افزايش خواهد يافت.
وي اضافه كرد: با نظارت و مديريت بنياد براي احداث 725 هزار واحد مسكوني با بانك ها عقد قرارداد شده است.
تابش اظهار داشت: در سال جاري براي 200 هزار واحد مسكوني و يكصد هزار واحد اضافي اعتبارات ويژه اي با مساعدت رئيس جمهور در نظر گرفته شده است.
وي در خصوص مسكن شهري نيز گفت: هم اكنون حدود 26 هزار واحد در دست ساخت داريم و براي 45 هزار واحد ديگر نيز پروانه ساخت اخذ شده كه به محض دريافت اعتبارات اقدام خواهد شد.
رئيس بنياد مسكن اضافه كرد: در چهار سال اخير، مديريت ساخت بالغ بر يك ميليون واحد مسكوني شهري را عهده دار بوديم كه 65 درصد كار به اتمام رسيده است.
وي از بازسازي 200 هزار واحد مسكوني در طول چهار سال اخير خبر داد و گفت: بازسازي واحدهاي مسكوني به همت اين نهاد و با هدف پيشگيري از حوادث اجرا شده است. اين مقام مسئول به پرداخت وديعه مسكن استيجاري به افراد نيازمند اشاره كرد و افزود: به حدود 11 هزار نفر تا سقف 30 ميليون ريال پرداخت شده است.
تابش در خصوص ساخت و تكميل پروژه مسكن مهر گفت: وظيفه ساخت مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت به بنياد مسكن واگذار شده كه طي آن بايد يكصد و 11 هزار واحد مسكوني تحويل دهيم.
وي ادامه داد: براي ساخت اين ميزان مسكن در 700 شهر كشور، 16 هزار ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است كه در حال حاضر تنها 10هزار ميليارد ريال آن دريافت شده است. وي خواستار گسترش فعاليت خيرين مسكن ساز در كشور شد و اظهار اميدواري كرد: با پشتيباني دولت تمامي امور مسكن سازي به نيكوكاران واگذار شود.
علي كريمي رئيس انجمن خيرين مسكن ساز كشور نيز در ادامه اين گردهمايي از شروع ساخت و ساز 3 هزار واحد مسكوني در كشور طي چند ماه گذشته خبر داد و گفت: با افتتاح خط اعتباري جديد در بانك مسكن اين واحدها به افراد بي سرپناه تحويل خواهد شد.
وي افزود: واحدهاي فوق از سوي 129 انجمن در سراسر كشور در دست ساخت است.

 



وزير مسكن و شهرسازي: مانعي براي پرداخت تسهيلات مسكن مهر وجود ندارد

سنندج- خبرنگاركيهان:
وزير مسكن و شهرسازي در جلسه شوراي مسكن استان كردستان از ساخت 200هزار واحد مسكوني در سطح كشور تا سال آينده خبر داد و گفت: تامين مسكن و فراهم كردن شرايط ازدواج از مهم ترين برنامه هاي دولت دهم است.
علي نيكزاد با تاكيد بر همكاري بانك هاي عامل با تعاوني هاي مسكن مهر گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته و اختصاص خط اعتباري جديد، هيچ مشكلي در زمينه پرداخت تسهيلات در كشور وجود ندارد و متقاضيان مي توانند با مراجعه به بانك هاي عامل تسهيلات ساخت مسكن مهر را دريافت كنند.
وزير مسكن و شهرسازي با اشاره به نياز يك ميليون و500 هزار واحدي مسكن در كشور اظهار داشت: به موجب برنامه پنج ساله چهارم توسعه بايد تا پايان اين برنامه بيش از 5 ميليون واحد مسكوني شهري و بيش از يك ميليون واحد روستايي در سطح كشور ساخته شود. نيكزاد گفت: در راستاي تخصصي كردن كارها و افزايش ميزان سرويس دهي به متقاضيان تمامي تسهيلات بخش مسكن مهر از اين پس در اختيار بانك مسكن قرار خواهد گرفت تا از طريق اين بانك به مردم پرداخت شود.

 



وزير علوم و فناوري ونزوئلا همكاري هسته اي كشورش با ايران را تكذيب كرد

به دنبال درج خبري توسط الجزيره انگليسي مبني بر اينكه ايران به ونزوئلا در كشف منابع اورانيوم كمك مي كند وزير علوم و فناوري اين كشور همكاري هسته اي با ايران را تكذيب كرد.
شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي با بيان اينكه ونزوئلا معادني از اورانيوم كشف كرده است گزارش داد كه كشف اين منابع اورانيوم با كمك ايران بوده است.
در همين ارتباط، خسه چاكون وزير علوم و فناوري ونزوئلا هر گونه همكاري كشورش با ايران را در زمينه هسته اي رد كرد و گفت كه همكاري كشورش با ايران محدود به عكسبرداري هوايي براي بررسي موادمعدني است. وي تصريح كرد: عكسبرداري هاي هوايي با مشاركت و همكاري ايران انجام شده است و اين عكس برداري ها مربوط به كشف اورانيوم نمي شود بلكه در مورد كشف مواد معدني در خاك ونزوئلا است. گفتني است؛ مواد معدني ونزوئلا فقط محدود به اورانيوم نمي شود بلكه طلا، الماس، فسفات تيتان و سرب نيز در آنجا يافت مي شود.
وزير علوم و فناوري ونزوئلا دريك كنفرانس مطبوعاتي گفت: تنها كشوري كه ما در زمينه انرژي هسته اي با آن قرار داد همكاري داريم روسيه است. وي گفت: ساخت هر گونه بمبي در دستور كار ما وجود ندارد اگر ما اورانيوم داشته باشيم به نفع ما است كه از آن براي توليد برق مورد نياز خود بهره برداري كنيم.

 



روز پنجشنبه در قم انجام شد
ديدار دبير شوراي عالي امنيت ملي با مراجع عظام

نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي در ديدار با مراجع عظام تقليد در قم گزارشي از گفت وگوها با 6 كشور را ارائه كرد.
سعيد جليلي روز پنجشنبه گذشته در ديدار با حضرات آيات صافي گلپايگاني، مكارم شيرازي، نوري همداني، جوادي آملي، سبحاني و موسوي اردبيلي ضمن تشريح مواضع و رويكرد جمهوري اسلامي ايران در گفت وگوها با 6 كشور گفت: هيئت مذاكره كننده كشورمان با اقتدار، ابتكار عمل و منطق روشن وارد اين گفت وگوها شد و بسته پيشنهادي ايران را محور مذاكرات قرار داد.
در اين ديدارها مراجع تقليد با ابراز خرسندي از روند گفت وگوهاي ژنو و ارائه راهنمايي هاي لازم براي ادامه مسير اين گفت وگوها براي هيئت مذاكره كننده جمهوري اسلامي آرزوي موفقيت كردند.
آيت الله مكارم شيرازي با اظهار اميدواري به بازگشت مذاكرات هسته اي به مسير صحيح، خاطر نشان كرد: اين كار بسيار ظريف و دقيقي است و ما بايد با عقل و درايت و تدبير آن را دنبال كنيم و هيچ بهانه ا ي به دست دشمن ندهيم.
وي تاكيد كرد: غربي ها مي توانند يك پيشنهاد معقول داشته باشند و آن اعتمادسازي است كه مساله پيچيده اي نيست و از طرق صحيح قابل حل است، هر چند خود آنها نيز بايد براي مردم جهان اعتمادسازي كنند تا هرگز حوادثي مانند داستان هيروشيماي ژاپن تكرار نشود.
وي افزود: ممكن است يك پيشنهاد كاملا غيرمنطقي و غيرمعقول داشته باشند و آن اينكه بايد ايران برخلاف تمام مقررات بين المللي به صورت تبعيض آميز از اين دانش مهم محروم شود، پيشنهادي كه هيچ عاقلي آن را نمي پذيرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14