(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 مهر 1388- شماره 19484
 

معاون مالي شهردار تهران: وام ازدواج شهرداري امسال هم يك ميليون توماني باقي ماند
بلندترين پل فلزي كشور در تهران به بهره برداري رسيد
دادگاه ياس نو و روز نو
سرنخ جديد از جسد منبع آب پونك به دست آمد
رئيس پليس راهور ناجا:جرايم رانندگي بخشوده نمي شود
دو باند بزرگ كيف قاپ در كرج متلاشي شد
فرمانده نيروي انتظامي كشور: مرزهاي افغانستان از تهران نيز كنترل مي شود
راه اندازي بانك خون بندناف در 14 استان كشور
4 گروگان تهراني در سيستان و بلوچستان آزاد شدند
آمار درگذشتگان تهراني در نيمه اول ماه مهر
سارق مسلح در اتوبوس به دام پليس افتاد
موزه بريتانيا به بهانه اغتشاشات اخير منشور كوروش را به ايران نمي دهد
حوادث كوتاه از كشور
فرود اضطراري هواپيماي ماهان در فرودگاه شيراز
حكم اعدام براي 3 متهم حوادث پس از انتخابات
برخورد 2 فضاپيماي ناسا با ماه



معاون مالي شهردار تهران: وام ازدواج شهرداري امسال هم يك ميليون توماني باقي ماند

معاون مالي اداري شهردار تهران رقم «وام ازدواج شهرداري» در سال جاري را همچون سال گذشته يك ميليون تومان اعلام كرد.
حسين پورزرندي در گفت وگو با ايسنا، ضمن تاكيد بر آنكه وام ازدواج شهرداري، تنها به زوج هاي خانوارهاي آسيب ديده و محروم پرداخت مي شود، گفت: وام ازدواج به زوج هاي خانوارهاي آسيب ديده و محرومي كه توسط سازمان بهزيستي، كميته امداد و معاونت هاي اجتماعي مناطق معرفي مي شوند، با همان مبلغ يك ميليون تومان در سال جاري پرداخت مي شود.
لازم به ذكر است، شوراي شهر تهران چند سال پيش طي مصوبه اي به شهرداري تهران اجازه داد تا از طريق صندوق هاي قرض الحسنه طرف قرارداد با اين شهرداري، به جوانان تهراني وام ازدواج پرداخت كند. براساس اين مصوبه مبلغ اين وام براي هر يك از زوج ها 500 هزار تومان است.
معاون مالي اداري شهردار تهران از دريافت كنندگان وام ازدواج شهرداري تهران خواست با توجه به اينكه وام يك ميليوني خود را بدون كارمزد دريافت كرده اند و جريمه اي نيز بابت دير كرد پرداخت اقساط واريز نمي كنند، با بازپرداخت به موقع اقساط، شرايط بهره مندي متقاضيان جديد را فراهم كنند.

 



بلندترين پل فلزي كشور در تهران به بهره برداري رسيد

بلندترين پل فلزي كشور به طول 900 متر روز شنبه در خيابان انقلاب تهران حد فاصل خيابان سپاه تا خيابان بهار به بهره برداري رسيد.
به گزارش ايرنا اين پل كه به نام روشندلان نامگذاري شده است، قرار بود تقاطع روشندلان را قطع كند و طي شش ماه احداث آن به پايان برسد اما پس از افزايش طول پل به 900 متر پس از حدود 16 ماه به بهره برداري رسيد.
اين پل كه بيش از 25 ميليارد تومان هزينه در پي داشته است منجر به حذف تقاطع هاي هم سطح خيابان انقلاب با شريعتي، بهار و روشندلان مي شود و بر روي آن نيز ايستگاه اتوبوس تندرو تعبيه شده است.
شهردار تهران در سخناني پل روشندلان، طولاني ترين پل فلزي سواره روي شهر را در نوع خود پروژه اي كم نظير دانست و گفت: پل سواره روي روشندلان يكي از پروژه هاي مهم شهر تهران محسوب مي شود كه سبب تسهيل ترافيك در خيابان انقلاب و رفع گلوگاه هاي ترافيكي در تقاطع هاي اين خيابان با خيابان هاي روشندلان، پيچ شميران و بهار شده است.
وي با بيان اينكه كسبه، ساكنان و كساني كه در ترددهاي روزانه از مسير احداث اين پل تردد مي كردند، طي يكسال گذشته سختي هاي زيادي را متحمل شده اند، افزود: براي انجام پروژه هاي شهري تمام تلاشمان اين است كه ضمن رعايت اولويت ها، به پروژه هاي كوچك نيز به ميزان پروژه هاي بزرگ و فرامنطقه اي توجه كنيم.
شهردار تهران با بيان اينكه اداره شهر بزرگي مانند تهران كار سختي است، تصريح كرد: به شهروندان قول مي دهيم كارها را در مسير صحيح خود انجام دهيم و همان قدر كه به پروژه هاي عمراني توجه داريم، پروژه هاي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي را نيز با جديت پيگيري كنيم.
قاليباف خاطرنشان كرد: باغ موزه دفاع مقدس كه در دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد يكي از پروژه هاي كم نظير و ماندگار حوزه فرهنگي خواهد بود، همچنين تالار فرهنگي- هنري با ظرفيت 5 هزار نفر جمعيت و براساس آخرين استانداردها و فناوري هاي روز در دست احداث است كه بزودي به بهره برداري خواهد رسيد.
عيد غدير؛ جديدترين زمان افتتاح تونل توحيد
شهردار تهران همچنين در اين مراسم زمان بهره برداري از تونل توحيد را همزمان با عيد سعيد غديرخم (15 آذر) اعلام كرد.
قاليباف با اعلام اينكه قطعاً احداث تونل تا 27 روز آينده به پايان مي رسد، تأكيد كرد: به عنوان شهردار تهران قول مي دهم تونل طبق تابلوي روزشمار عمليات احداث خود را به پايان رساند.
وي با اشاره به برخي اظهارات مطرح شده از سوي رسانه ها و برخي مسئولان در مورد تأخير زمان بهره برداري تونل گفت: پس از اتمام عمليات احداث حداقل يك ماه زمان براي جمع آوري پايگاه هاي احداث تونل نياز است و به همين دليل اين تونل با كمي تأخير و همزمان با عيدغدير خم افتتاح خواهد شد.گفتني است اعضاي شوراي شهر تهران جمعه گذشته در بازديد از آخرين وضعيت اين تونل معقول ترين زمان براي بهره برداري ايمن و كامل از تونل را بهمن ماه امسال اعلام كردند.

 



دادگاه ياس نو و روز نو

دادگاه رسيدگي به اتهامات مطبوعاتي مدير مسئول نشريات «ياس نو» و «روز نو» امروز در شعبه 1083 دادگاه عمومي استان تهران به تصدي قاضي حسينيان برگزار مي شود.
جلسه رسيدگي به اتهامات مطبوعاتي محمد نعيمي پور، مدير مسئول 2 روزنامه «ياس نو» و «روز نو» قبلاً 3 بار به علت تقاضاي استمهال مديرمسئول و به حد نصاب نرسيدن اعضاي هيئت منصفه دادگاه مطبوعات تجديد وقت شده است.

 



سرنخ جديد از جسد منبع آب پونك به دست آمد

با پيدا شدن يك گوشگير شنا در داخل گوش جسدي كه در داخل منبع آب منطقه پونك كشف شد بازپرس جنايي احتمال داد اين فرد براي شنا به داخل منبع رفته است.
به گزارش فارس، ساعت 10 شب 13 مرداد، ماموران كلانتري 142 كن از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 تهران بزرگ از كشف يك جسد در مخزن آب با خبر شدند.
ماموران با حضور در محل حادثه دريافتند يك جسد كه مشخص نيست متعلق به مرد است يا زن داخل مخزن آب شرب اين منطقه رها شده است.
شاملو بازپرس شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران بزرگ درباره اين پرونده گفت: جسد به اندازه اي متلاشي شده بود كه در ابتداي تحقيقات جنسيت آن مشخص نبود نكته ديگر اين بود كه اين جسد حداقل يك ماه است در مخزن آب شرب اين منطقه رها شده و به طور قطع شهروندان از آب آن استفاده كرده اند.
شاملو، همان شب دستور تخليه 17ميليون مترمكعب آب اين مخزن را صادر كرد و ماموران سازمان آب را موظف كرد تا مخزن آب را گندزدايي كرده و سپس آب اندازي كنند. وي ادامه داد: همچنين نكته ديگري كه در پرونده هنوز مشخص نشده است علت فوت صاحب جسد است كه به علت فساد جسد اين امر نيز قابل تشخيص نيست.
وي افزود: با تحقيقات انجام شده مشخص شد جسد متعلق به يك مرد است اما امكان مشخص كردن علت مرگ وي وجود ندارد.
بازپرس شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران بزرگ گفت: بررسي بيشتر نشان داد در داخل گوش اين فرد گوشگير شنا وجود دارد و همين امر اين احتمال را قوت بخشيد كه اين فرد براي شنا داخل منبع آب رفته و غرق شده است.
وي ادامه داد: همچنين مشخص شد اين فرد بيش از 6 ماه از مرگش مي گذرد و به همين دليل از خانواده هايي كه در اين مدت فردي از اقوام آنها ناپديد شده است تقاضا مي شود تا براي انجام آزمايش DNA به دادسراي امور جنايي مراجعه كنند.

 



رئيس پليس راهور ناجا:جرايم رانندگي بخشوده نمي شود

اعمال جرايم عامل بازدارندگي از تخلفات است و عدم بخشودگي جرايم مرتبط با راهنمايي و رانندگي در دستور كار مسئولان قضايي قرار مي گيرد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: با توجه به بخشودگي تخلف هاي رانندگي از سوي برخي محاكم مانند شوراهاي حل اختلاف نشست هايي با مسئولان قضايي داشته ايم تا نسبت به عدم بخشودگي جرايم رانندگي اقدام لازم صورت گيرد.
سرتيپ دوم پاسدار اسكندر مومني ديروز در حاشيه ارتباط مستقيم مسئولين ناجا با مردم در تالار بزرگ وزارت كشور افزود: اعمال جرايم عامل بازدارندگي از تخلفات به شمار مي آيد و برهمين اساس اعمال بخشودگي جرايم امري بي مورد است.
مومني از مسئولان قضايي خواست به منظور بازدارندگي جرايم، عدم بخشودگي جرايم مرتبط با راهنمايي و رانندگي را در دستور كار خود قرار دهند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي به مجهز شدن پليس راهنمايي و رانندگي به سيستم گواهينامه هوشمند و جرايم الكترونيكي گفت: با اجرايي شدن اين طرح ها ميزان اشتباه در ثبت جرايم به حداقل ممكن خواهد رسيد و در نتيجه بخشودگي جرايم امري بي مورد است.
مومني با اشاره به اجرايي شدن طرح جرايم الكترونيكي تا پايان امسال در تهران گفت: سه برنامه گواهينامه هوشمند، جرايم الكترونيكي و كاهش بخشودگي در اولويت برنامه هاي راهنمايي و رانندگي قرار دارد.
مومني در مورد ترافيك تهران گفت: در شش ماه ابتدايي امسال 670 هزار خودرو شماره گذاري شده و تنها 70 هزار خودرو اسقاط شده است.
وي با اشاره به سه برنامه مهم در مورد موتورسيكلت ها افزود: در اين برنامه ها قصد داريم با تغيير پلاك موتورسيكلت ها سيستم نقل و انتقال موتورسيكلت ها را ساماندهي كنيم.
وي مرحله اول اين طرح را براي موتورسيكلت هاي نو شماره اعلام كرد و گفت: در دو مرحله بعدي موتورسيكلت هاي پلاك قديمي فراخوان و تعويض پلاك آنها صورت خواهد گرفت.وي همچنين از راه اندازي آموزشگاه ها و مراكز معاينه فني موتورسيكلت ها خبر داد و گفت: با اين اقدامات ساماندهي موتورسيكلت ها صورت خواهد گرفت.

 



دو باند بزرگ كيف قاپ در كرج متلاشي شد

كرج- خبرنگار كيهان:
دو باند بزرگ كيف قاپ در شهرستان كرج شناسايي و سارقان به 350 فقره سرقت با موتورسيكلت اعتراف كردند.
سرهنگ «اسماعيل هادئي» رئيس پليس آگاهي استان تهران پيش از ظهر ديروز در مصاحبه مطبوعاتي در نمايشگاه هفته ناجا در كرج اظهار داشت: مأموران پليس استان تهران موفق شدند 2 باند بزرگ سارقان كيف قاپ كه با موتورسيكلت در سطح شهرستان كرج بويژه نقاط خلوت به كيف قاپي بخصوص از خانم ها اقدام مي كردند را شناسايي و دستگير كنند.
وي افزود: اعضاي باند اول تاكنون به 200 فقره كيف قاپي اعتراف كرده اند كه در اين زمينه 80 نفر از شاكيان شناسايي و به اداره آگاهي مراجعه كرده اند.
رئيس پليس آگاهي استان تهران از شناسايي 70 نفر از مالباختگان خبر داد از تمامي شهروندان كه به اين شيوه مورد سرقت قرار گرفته اند خواست براي تشكيل پرونده به اداره آگاهي استان تهران واقع در كرج- شهرك اداري حسن آباد مراجعه كنند.

 



فرمانده نيروي انتظامي كشور: مرزهاي افغانستان از تهران نيز كنترل مي شود

فرمانده نيروي انتظامي كشور به پيشرفت و تجهيز رادارهاي مرزي در مرز افغانستان توسط نيروي انتظامي اشاره كرد و گفت: مرزهاي افغانستان از تهران نيز كنترل مي شود و ديگر شاهد اين نخواهيم بود كه به خاطر غفلت يك پاسگاه مرزي ضرباتي به مرزها وارد شود.
به گزارش فارس، سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح ديروز در صبحگاه مشتركي كه با حضور ستادهاي مختلف از جمله پليس آگاهي، هواناجا، معاونت آموزشي و مرزباني به مناسبت پاسداشت هفته ناجا در ستاد فرماندهي نيروي انتظامي برگزار شد، اظهار داشت: شروع برنامه چهارم توسعه همراه با فرماندهي بنده مصادف شده بود كه در ابتداي فعاليت ها دو موضوع جامعه محوري و ارايه خدمات در حوزه ماموريت هاي نيروي انتظامي را در راس امور قرار داديم.
وي با بيان اينكه نيروي انتظامي گام هاي بلندي را برداشته است، گفت: نيروي انتظامي در پايان برنامه چهارم به بيشترين اهداف خود رسيده و در برخي موارد نيز جلوتر از اين برنامه پيش رفته است.
سردار احمدي مقدم به رقم 11 درصدي كشته هاي تصادفات در شروع برنامه توسعه چهارم اشاره كرد و افزود: پيش بيني و اقدامات نيروي انتظامي براي كاهش كشته ها، نيم درصد را در نظر گرفته بوديم كه در حال حاضر اين ضريب به 5 درصد رشد يافته است كه در طول برنامه شاهد كاهش 700 كشته در تصادفات بوده ايم.
كمك يك ميلياردي
به خانواده هاي شهدا
سردار احمدي مقدم اظهار داشت: به دليل حوادث و استرس زيادي كه در نيروي انتظامي حاكم است بر آن شديم تا بيمه هاي حوادث عمر و مسئوليت را در اين ارگان نهادينه و اجرا كنيم كه خوشبختانه در حال حاضر به مقطعي رسيده ايم كه اگر بر اثر ماموريت ها پرسنلي شهيد شود به خانواده شان مبلغ يك ميليارد ريال اهدا شود و خانواده هايي نيز كه عزيزان خود را بر اثر حوادث استرس زا از دست دهند دو سوم اين مبلغ را دريافت مي كنند.
وي افزود: بيمه مسئوليت پرسنل نيروي انتظامي نيز راهگشاي بسيار خوبي در جهت كمك به كساني شده است كه در برخي از ماموريت ها دچار حادثه و ديه مي شدند كه اين امر باعث مي شد تا برخي از نيروها به خاطر عدم پرداخت هزينه هاي ديه اي در زندان ها به سر برند كه اين وضعيت ديگر اتفاق نخواهد افتاد.
وي با بيان اينكه پرسنل نيروي انتظامي نبايد به خاطر مسائل معيشتي كار دوم داشته باشند، افزود: سعي نيروي انتظامي بر اين است تا بهترين و بيشترين شرايط رفاهي را براي نيروها ايجاد كنيم.
احمدي مقدم با اشاره به رشد نيروي انساني پاسگاهها از 48 درصد به 80 درصد افزود: توان نيروي انتظامي در عمليات ها 50 درصد افزايش داشته است.
قانون مبارزه با موادمخدر
اصلاح مي شود
فرمانده نيروي انتظامي گفت: تناسب ميان قانون مبارزه با موادمخدر با سياست هاي كلي نظام، تا پايان سال اجرا و اين قانون اصلاح خواهد شد.
وي ابراز اميدواري كرد: قانون مبارزه با موادمخدر و روانگردان ها و هدفمندسازي آن ها متناسب با سياست هاي كلي نظام تا پايان سال اصلاح شود.
سردار احمدي مقدم همچنين درباره برخورد با ميني بوس هايي كه محيط زيست را آلوده مي كنند، افزود: مسئوليت اين كار با ستاد مديريت حمل و نقل سوخت است و هر زمان اين ستاد به نيروي انتظامي ابلاغ كند؛ از تردد اين خودروها جلوگيري مي كنيم.
گفتني است مانور نيروهاي پليس به مناسبت هفته نيروي انتظامي صبح ديروز در فرهنگسراي بهمن برگزارشد.

 



راه اندازي بانك خون بندناف در 14 استان كشور

مدير بانك خون بندناف رويان گفت: هم اكنون دفاتر اين بانك در 14 استان كشور راه اندازي شده است.
مرتضي ضرابي در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه جفت و بندناف نوزاد از ضايعاتي بود كه پس از تولد نوزاد دور انداخته مي شد، گفت: مطالعات كارشناسان نشان داد خون بندناف حاوي سلول هاي بنيادي باارزشي است كه با قدرت تكثير در تمامي سلولهاي بدن قادر است در مواردي كه نوزاد و خانواده وي نيازمند ترميم ارگاني باشند، مورد استفاده قرار گيرند.
وي ادامه داد: بانك توليد سلول هاي بنيادي از خون بندناف نوزادان براي نيازهاي درماني آينده نوزاد و اعضاي خانواده وي از سال 84 راه اندازي شده و فعاليت آن رو به توسعه است.
مدير بانك خون بندناف گفت: هم اكنون ما توانسته ايم نمايندگي اين بانك را در 14 استان كشور راه اندازي كنيم و در اين دفاتر خون بندناف جمع آوري مي شود. و اين نمونه ها به دفتر مركزي در تهران منتقل مي شود.
وي ادامه داد: اگر زنجيره سرد رعايت شود، براي جداسازي و فريز كردن خون بندناف 24 ساعت فرصت داريم.

 



4 گروگان تهراني در سيستان و بلوچستان آزاد شدند

فرمانده نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: چهار گروگان تهراني پس از 110 روز با تلاش و درايت پليس آگاهي در شهرستان ايرانشهر اين استان آزاد شدند.
به گزارش ايرنا، سرتيپ «غلامعلي نكويي» روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: اين چهار نفر خردادماه امسال درحوالي ايرانشهر توسط اشرار به گروگان گرفته شده بودند.
وي اظهار داشت: همزمان با هفته نيروي انتظامي در يك عمليات موفقيت آميز، مأموران آگاهي سيستان و بلوچستان موفق شدند چهار گروگان را آزاد و سه گروگان گير را دستگير كنند.
فرمانده نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: چهار گروگان ساكنان تهران بودند كه با فريب اشرار به شهرستان ايرانشهر آمده بودند تا قرارداد بين آنان منعقد شود كه براساس آن بتوانند فرش به خارج از كشور صادر كنند اما توسط اشرار به گروگان گرفته شدند.
سرتيپ نكويي افزود: با توجه به حساسيت هاي اين پرونده، دو تيم از مأموران آگاهي وارد عمل شدند و با كارهاي اطلاعاتي موفق شدند محل نگهداري گروگان ها را در ارتفاعات ايرانشهر مشخص كنند.
وي اظهار داشت: گروگان گيران از خانواده گروگان ها ابتدا براي هر كدام 20 ميليارد ريال و در مرحله بعد يك ميليارد و 500 ميليون ريال درخواست كرده بودند كه با هوشياري عوامل انتظامي گروگان گيرها به دام افتادند و گروگان ها آزاد و به دامان خانواده هايشان بازگشتند.

 



آمار درگذشتگان تهراني در نيمه اول ماه مهر

بنابر اعلام واحد آمار سازمان بهشت زهرا(س)، نيمه اول ماه مهر امسال 1926 متوفي در بهشت زهرا (س) پذيرش شده است.
به گزارش روابط عمومي اين سازمان از تعداد كل فوت شدگان شهر تهران در نيمه اول ماه مهر 1053 مورد مذكر، 719 مورد مونث و 154 مورد نوزاد بوده اند. بنا به اين گزارش كمترين تعداد فوت شدگان با 19 مورد مربوط به رده سني 5 تا 9 سال و بيشترين تعداد فوت شدگان در رده سني 65 سال به بالا با 957 مورد بوده است.
همچنين كمترين تعداد درگذشتگان از نظر منطقه مسكوني به منطقه 22 با ميزان 31/0درصد و بيشترين آن با ميزان 24/5درصد به منطقه 15 تعلق دارد.

 



سارق مسلح در اتوبوس به دام پليس افتاد

فردي كه با استفاده از يك سلاح كمري قصد سرقت از مسافران يك اتوبوس را داشت با اقدام به موقع ماموران انتظامي مرودشت به دام افتاد.
به گزارش خبرگزاري فارس، ماموران كلانتري 12بعثت مرودشت از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 از وقوع تيراندازي در اتوبوس در محور شيراز- اصفهان، حوالي پل خان مطلع شدند و پس از عزيمت به محل مشاهده كردند اتوبوس با حالت نامتعادل به سمت اصفهان در حركت است.
خودرو توسط ماموران متوقف شد و فردي 37ساله كه خود را «جعفر-ب» معرفي مي كرد در حالي كه يك كلت كمري در دست داشت در داخل اتوبوس دستگير شد.در تحقيقات انجام شده راننده اتوبوس اظهار داشت كه فرد مسلح به عنوان مسافر در صندلي دوم پشت سر وي سوار بوده كه ناگهان با ماسك صورت و دستكش از جا بلند شده و در حالي كه يك سلاح كمري در دست داشت از وي خواسته تا اتوبوس را به فرعي ببرد و از مسافران هم خواسته تا اشيا و اموال قيمتي خود را تحويل بدهند. تحقيقات پليس در اين باره ادامه دارد.

 



موزه بريتانيا به بهانه اغتشاشات اخير منشور كوروش را به ايران نمي دهد

موزه بريتانيا به بهانه حوادث اخير اعلام كرده كه ايران از لحاظ سياسي مكان مناسبي براي فرستادن منشور كوروش نيست و عودت آن را به زمان ديگري موكول كرده است.
به گزارش برنا، رئيس سازمان ميراث فرهنگي در مراسم بازديد از موزه ملي با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران افزود: سازمان ميراث فرهنگي نيز در نامه اي به موزه بريتانيا اعلام كرد وضعيت سياسي كشور آرام است و دولت ايران براي حفظ اين اثر تاريخي ضمانت مي دهد.
حميد بقايي گفت: هم چنين اعلام كرديم در صورتي كه اين روند ادامه يابد همه همكاري هاي فرهنگي خود را با موزه بريتانيا قطع مي كنيم زيرا اين موزه موظف به فرستادن منشور كوروش به ايران است و حوادث پس از انتخابات را براي به تاخير انداختن ارسال منشور كوروش بهانه كرده است.
وي با اعلام اخطار به موزه بريتانيا در صورت عودت ندادن اين اثر تاريخي اظهار داشت: تا زماني كه اين مشكل حل نشود علاوه بر آنكه همكاري خود را با موزه بريتانيا متوقف مي كنيم، اكتشاف هاي باستان شناسي را نيز به حالت تعليق درخواهيم آورد.
بقايي درباره مرمت و احياي ميدان مشق گفت: سازمان ميراث فرهنگي از وزارتخانه هاي امور خارجه، دفاع و ساير دستگاه ها خواستار واگذاري اين بناها به سازمان ميراث فرهنگي شده تا عمليات مرمت و احيا در آنها انجام شود.
وي با اشاره به حضور سازمان ميراث فرهنگي در اجلاس وزيران گردشگري سازمان ملل متحد در قزاقستان افزود: سازمان ميراث فرهنگي در اين اجلاس به عنوان عضو شوراي اجرايي انتخاب شد كه تمام تصميمات اتخاذ شده در اين شورا به تصويب رسيد.

 



حوادث كوتاه از كشور

سه قرباني سانحه رانندگي
سنندج- خبرگزاري فارس: خودرو پرايد در كيلومتر 17 جاده سقز- سنندج از مسير منحرف و به پايين دست جاده واژگون شد. سرنشينان اين خودرو كه عازم شركت در مراسم عروسي در مهاباد بودند دچار حادثه شدند. دختر راننده به همراه پسر بچه سه ساله در دم جان سپردند و يكي ديگر از سرنشينان پس از انتقال به بيمارستان به علت شدت جراحات وارده درگذشت. در اين حادثه سه نفر از سرنشينان خودرو به شدت مجروح شدند. تمامي سرنشينان خودرو از اعضاي يك خانواده بودند.
مرگ موتورسوار نوجوان
¤ سجاد رشيدي نوجوان خوراسگاني كه با اصرار زياد موتورسيكلت پدرش را از منزل خارج كرده بود به هنگام تردد بر اثر برخورد يك دستگاه خودرو به وي در كنار كانال آبرساني از جاده منحرف و جان خود را از دست داد. راننده متواري شد و جسد اين نوجوان پس از جست وجوي فراوان ساعاتي بعد از حادثه كشف شد.
گازگرفتگي 3 برادر در چاه
¤ 3 برادر خوراسگاني دچار گازگرفتگي چاه كشاورزي شدند و جان باختند. در اين حادثه كه در يكي از روستاهاي خوراسگان روي داد رسول براي بررسي مشكل چاه به درون آن رفت كه دچار گازگرفتگي شد و جان سپرد. برادر وي براي نجات جان او به داخل چاه رفت و وي نيز درگذشت حميد سومين برادر نيز كه براي نجات جان دو برادر به چاه رفته بود نيز جان خود را از دست داد.
زمين لرزه در فين
برازجان- ايرنا: زمين لرزه اي به بزرگي 0/4 درجه ريشتر بامداد شنبه در حوالي «فين» واقع در استان هرمزگان در جنوب ايران رخ داد. اين زمين لرزه ساعت 4 و 58 دقيقه و 8 ثانيه روز شنبه روي داد. خبري از بروز خسارت دريافت نشد.

 



فرود اضطراري هواپيماي ماهان در فرودگاه شيراز

يك فروند هواپيماي بوئينگ 747 شركت هواپيمايي ماهان در فرودگاه شيراز فرود اضطراري كرد.
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري در اين باره گفت: يك فروند هواپيماي بوئينگ 747 متعلق به شركت هواپيمايي ماهان كه روز شنبه از دبي به مقصد تهران در حال پرواز بود به منظور حفظ جان يك كودك بيمار (مسافر) در فرودگاه شيراز فرود اضطراري داشت.
رضا جعفرزاده به خبرنگار واحد مركزي خبر گفت: اين فرود با توصيه يك پزشك حاضر در اين هواپيما و ضرورت معالجه و درمان اين كودك انجام شد.
وي افزود: پس از معالجه كودك، هواپيماي 747 ماهان فرودگاه شيراز را به مقصد تهران ترك كرد.

 



مدير روابط عمومي دادگستري استان تهران خبر داد
حكم اعدام براي 3 متهم حوادث پس از انتخابات

مدير روابط عمومي دادگستري استان تهران اعلام كرد كه سه نفر از متهمان حوادث و آشوب هاي پس از انتخابات به اعدام محكوم شدند.
بشيري راد در گفت وگو با ايسنا، اظهار داشت: (م. ز) و (الف. پ) به اتهام ارتباط با انجمن پادشاهي ايران و (ن . ع) به اتهام ارتباط با منافقين محكوم به اعدام شده اند، اين احكام غير قطعي بوده و قابل تجديدنظرخواهي در ديوان عالي كشور است. وي در ادامه گفت: احكام صادره برابر مقررات قانوني به وكلاي محكوم عليهم ابلاغ شده تا در صورت اعتراض تشريفات قانوني مربوطه را طي كنند. بشيري راد افزود: لوايح اعتراضي 18 نفر از متهمان اغتشاشات اخير نيز كه منجر به محكوميت آنها شده، واصل شده است و به زودي به دادگاه تجديدنظر استان تهران ارسال مي شود.

 



برخورد 2 فضاپيماي ناسا با ماه

ناسا 2 فضاپيماي خود را به تنها قمر زمين كوبيد تا بتواند روي ماه آب پيدا كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ناسا با هدف پيدا كردن آب، 2 فضاپيماي خود را روز گذشته به ماه كوباند و دانشمندان ناسا معتقدند كه اين ماموريت گامي براي تحقق بخشيدن به نظريه ساخت مكاني براي زندگي انسان است.اين فضاپيما در ساعت 31:11 به وقت جهاني روز جمعه با سرعتي معادل 5 هزار و 600 مايل در ساعت (9 هزار كيلومتر در ساعت) به دهانه حفره «Cabeus» در نزديكي قطب جنوب ماه برخورد كرد.ناسا اعلام كرد: همه چيز خيلي خوب و طبق برنامه پيش رفت و تمامي تجهيزات خوب عمل كردند و ما به نتايجي كه مي خواستيم رسيديم.دومين راكت نيز قبل از برخورد ذراتي كه بر اثر انفجار در فضا پراكنده شده بود را مورد آزمايش قرار داد و اين راكت نيز با موفقيت با ماه برخورد كرد.اين برخورد به صورت زنده توسط تلويزيون آژانس فضايي آمريكا (ناسا) پخش شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14