(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 مهر 1388- شماره 19484
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تيري كه كمانه كرد (يادداشت روز)
چكمه (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
سردار سلامي: پيشرفت خيره كننده نيروي هوافضاي سپاه مرهون تدابير رهبر انقلاب است
دادگاه روزنامه كيهان امروز برگزار مي شود
شكايت هاي مردمي عليه ميرحسين موسوي رو به افزايش است
يك پايگاه صهيونيستي:غرب نمي خواهد به موضوع هسته اي ايران بپردازد
چه تفاهم سبزي!براي شرابخواران هم جا باز شود! (خبر ويژه)
حافظان قرآن بدنه سپاه آزادي مسجد الاقصي (خبر ويژه)
ته مانده آبروي صلح نوبل را هم تو بردي آقاي اوباما! (خبر ويژه)
اوباما حقش بود ميگي نه؟! از جنايتكار جنگي بپرس! (خبر ويژه)
قرار نيست بين ظالم و مظلوم جوشكاري كنيم (خبر ويژه)



تيري كه كمانه كرد (يادداشت روز)

«تجاوز به بيت المقدس مرحله تئوري خود را پشت سر گذاشته است و اكنون مهم آن است كه بدانيم اين اقدام چه وقت و چگونه عملي خواهد شد»، «بدون كمترين شك و ترديد، دولت حقيقي يهود به اذن خداوند(!) ريشه هاي شرارت را نابود كرده و غربا و مساجد را از معبد سليمان بيرون خواهد كرد»، «مسلم است روزي فرا مي رسد كه ملت يهود از خواب بيدار شده و خواهند گفت؛ چرا مسجدالاقصي در اين مكان ساخته شده است؟ اي يهوديان برخيزيد و معبد سليمان را بسازيد. در اين لحظه است كه تمامي بولدوزرها براي تخريب اين مسجد به حركت درمي آيند. اگر بولدوزرها نتوانند اين كار را انجام دهند حتماً تجهيزات پيشرفته جنگي اين كار را خواهد كرد.»
اينها بخشي از اظهارات روزهاي اخير مقامات امنيتي، خاخام هاي يهودي و يهوديان افراطي است كه درباره اشغال و تخريب مسجدالاقصي بر زبان رانده اند. به باور صهيونيست ها مسجدالاقصي بر روي مسجد سليمان نبي(ع) ساخته شده و آنها وظيفه دارند اين معبد را بازسازي كنند. سالهاست بنابر اين باور ساختگي كه ريشه در خوي سيري ناپذير اشغالگري آنان دارد، حفاري هاي زياد و البته بيهوده اي در اطراف حرم شريف بيت المقدس انجام داده اند. با وجود كاوش هاي فراوان صورت گرفته در تونل هاي متعددي كه زير اين مسجد حفر شده، تاكنون هيچ نشانه اي كه ادعاي يهوديان صهيونيست را مبني بر وجود معبد سليمان در اين نقطه تاييد كند، پيدا نشده است.
ادعاي اكتشاف براي پيدا كردن اين معبد در واقع بهانه اي در دست صهيونيست ها براي تعدي و بي حرمتي به مسجدالاقصي- سرزمين مقدس و قبله اول مسلمين- است.
طي روزهاي اخير دستگاه حاكمه رژيم صهيونيستي به تجاوزات خود نسبت به ساحت مبارك الاقصي و قدس شريف ادامه داد كه حاصل آن ده ها شهيد و مجروح از مردم مسلمان فلسطين و صدها آواره و زنداني است كه مجبور به ترك خانه و كاشانه شان شده اند.
امروز خبر عقب نشيني نظاميان صهيونيست از اطراف مسجدالاقصي منتشر شد. هرچند شواهد امر نشان مي داد كه تجاوز اخير رژيم اشغالگر قدس به مسجدالاقصي شروع مرحله جديدي از برنامه وسيع و ضربتي اسرائيلي ها براي دستيابي به هدف يهودي سازي كامل فلسطين و سرزمين قدس بود، اما مقاومت مردم مسلمان فلسطين شكست دوباره اي براي رژيم صهيونيستي رقم زد.
تحليلگران يورش اخير نظاميان اسرائيلي به مسجدالاقصي و رويدادهاي اخير اين سرزمين را حاصل مذاكرات سه جانبه آمريكا، رژيم صهيونيستي و تشكيلات خودگردان كه البته به شكست هم انجاميد، مي دانند چرا كه پس از بازگشت بنيامين نتانياهو -نخست وزير رژيم اسرائيل- از آمريكا به سرزمين هاي اشغالي، بلافاصله نظاميان صهيونيستي در اقدامي هماهنگ با يورش به نوار غزه و مسجدالاقصي ضمن آنكه بر شكست مذاكرات صلح صحه گذاشتند، از اهداف پنهاني اين مذاكرات نيز پرده برداشتند.
ساليان متمادي است كه اشغالگران قدس به دنبال طرحي به منظور تسلط بر مسجد الاقصي هستند. براساس اين طرح مالكيت فضاي زيرمسجد الاقصي به طرف اسرائيلي و بناي روي آن به دو طرف فلسطيني و اسرائيلي واگذار مي شود. ظاهراً طي مذاكرات سه جانبه نيويورك، ابومازن- كه خيانت وي به آرمان آزادي فلسطين براي همه روشن شده است- زير بار قبول اين طرح مي رود و چراغ سبز به حملات جديد اسرائيلي ها نشان مي دهد.
حمله يهوديان افراطي به مسجد الاقصي كه به بهانه اداي مناسك مذهبي «عيد آمرزش» صورت گرفت، دقيقاً يك روز مانده به نهمين سالروز انتفاضه الاقصي و چند روز پس از پايان مذاكرات سه جانبه اتفاق افتاد. درباره اهداف رژيم صهيونيستي از اين حمله و عقب نشيني نظاميان اسراييلي چند نكته گفتني است؛
1- مذاكرات ژنو و پس از آن سفر البرادعي به ايران و تاكيد وي بر اين نكته كه اسرائيل خطر اصلي منطقه به شمار مي رود، قدري صهيونيست ها را جري تر كرد. رژيم صهيونيستي در سالهاي اخير تمامي تلاش خود را معطوف به ايران كرده و عليه كشورمان كمپين هاي بين المللي به راه انداخته و مدام خطر ايران هسته اي را در پروژه موسوم به «ايران هراسي» در گوش دولت هاي دنيا خصوصاً كشورهاي منطقه فرياد كرده است. اما به علت پاكي پرونده هسته اي ايران و اهداف صلح آميز كشورمان، اين اسراييل بود كه روز به روز به انزوا فرو رفت. رژيم صهيونيستي براي آنكه بتواند از انزواي خود ساخته اش رها شود نياز به دور جديدي از حملات داشت. حمله مجدد به نوار غزه و يورش به مسجد الاقصي مي توانست قدري هدف اين رژيم را در خروج از انزوا محقق سازد.
2- صهيونيست ها از همان كنفرانس بال- در زمان هرتزل- قصد داشتند تا مسجد الاقصي را نابود كرده و به جاي آن معبد يا هيكل سليمان نبي(ع) را بنا كنند. طي سالهاي متمادي و در طرحهاي متعدد با هدف تخريب اين مسجد مقدس، حملات زيادي صورت دادند كه هر بار با واكنش فلسطينيان و مسلمانان جهان روبرو شده اند.
صهيونيست ها هرچند سال يك بار با تغيير فرآيندهاي سياسي و معادلات منطقه اي و جهاني تلاش مي كنند تا ميزان مقاومت مردم فلسطين، كشورهاي عربي و جهان اسلام را در برابر هجوم به مسجد مقدس الاقصي محك بزنند.
قبل از حمله اخير، آخرين حمله جدي صهيونيست ها به مسجد الاقصي مربوط به 10 سال پيش مي شود. در سپتامبر 2000 شارون-نخست وزير وقت رژيم اشغالگر- با همراهي 1000 نظامي صهيونيست به مسجدالاقصي يورش بردند. درگيري ها بين فلسطيني ها و نظاميان متجاوز بالا گرفت و منجر به شهادت صدها فلسطيني شد. اين درگيريها در سرتاسر سرزمين هاي اشغالي گسترش يافت و نقطه آغازين انتفاضه دوم الاقصي شد. به نظر مي رسد اقدام اخير صهيونيست ها در مسير يك برآورد جديد از شرايط حاكم بر بيت المقدس در ابعاد داخلي و خارجي صورت گرفته باشد.
3- محور طرحهاي صلح و مذاكراتي كه بر مبناي آن صورت مي گيرد، تشكيل كشور مستقل فلسطيني است. رژيم صهيونيستي با حمله به حساس ترين و مقدس ترين مركز فلسطين قصد داشت تا عملاً نشان دهد هيچ علاقه اي به صلح و شكل گيري كشور مستقلي به نام فلسطين نداشته و خواهان يهودي سازي اين سرزمين خصوصاً قدس شريف است. نتانياهو در سخنراني خود در سازمان ملل نيز تاكيد كرد كه قدس پايتخت اين رژيم باقي خواهد ماند و كشوري به نام فلسطين وجود نخواهد داشت كه بخواهد پايتختي به نام بيت المقدس داشته باشد.
حملات اخير نظاميان صهيونيستي به غزه و مسجد الاقصي نشان مي دهد گزينه مذاكره با اين رژيم كه سالهاست تشكيلات خودگردان روي آن شرط بندي كرده از اساس بي پايه است و تنها راه نجات و تحقق آرمان آزادي فلسطين، مقاومت در برابر اشغالگران و نابودي رژيم صهيونيستي است.
4- حملات اخير صهيونيست ها اگرچه نشانه دور جديدي از تحولات در سرزمين هاي اشغالي بود اما از يك نكته مهم ديگر نيز حكايت مي كرد و آن شكست تلاش 9 ماهه دولت اوباما در آشتي بين طرف هاي درگير در فلسطين اشغالي بود؛ طرحي كه اوباما آن را دستيابي به توافقي ريشه اي ميان طرف فلسطيني و اسرائيلي خوانده بود.
در شرايطي كه آمريكا طرح صلح پيشنهادي- بخوانيد سازش- خود را شكست خورده مي ديد، رژيم صهيونيستي را براي هرگونه حمله نظامي آزاد گذاشت تا بار ديگر دست طرف فلسطيني و كشورهاي عربي را براي پايان دادن به حملات نظامي اسرائيل به سوي خود دراز كند.
در چنين فضايي آمريكا مي تواند با امتيازگيري از طرف مقابل، رژيم اشغالگر و هم پيمان ديرينه خود را دعوت به آرامش (!) نمايد.
اين سناريو پس از شكست كنفرانس آناپوليس در زمان بوش نيز اجرا شد. يكي از دلايل و اهداف حمله ارتش صهيونيستي به نوار غزه و جنگ 22 روزه نيز حفظ پرستيژ آمريكا براي ايفاي نقش مصلح جهاني(!) و ميانجيگري در صلح خاورميانه و اثربخشي در معادلات منطقه اي بود.
از همين روست كه اوباما با سپري شدن 9 ماه از حاكميت خود در كاخ سفيد، جايزه سالانه صلح نوبل را از آن خود مي كند؛ جايزه اي كه در پي مطامع سياسي كشورهاي استكباري اين بار به «روياي صلح» و نه «تحقق صلح» تعلق گرفت!
اما ملت هاي آزاده جهان و مردم مظلوم فلسطين امروز نيك مي دانند كه دولت آمريكا ضمن هماهنگي با رژيم صهيونيستي، پشت صحنه بسياري از فتنه ها و آتش افروزيها در منطقه و دنيا را در اختيار دارد. مردم ديگر فريب وجهه صلح جويانه دولتمردان آمريكا را كه سخت در جهت تعميم آن تلاش مي كنند، نخواهند خورد.
5- و نكته آخر آنكه رژيم اشغالگر با حمله به مسجد الاقصي و هتك حرمت مكان مقدس مسلمانان و ادامه درگيريها، شرايط را براي شروع انتفاضه سوم خطرناك ديد و از ترس برانگيخته شدن مجدد مردم فلسطين در جنبش و جوششي فراگير از مواضع خود عقب نشست.
خبرگزاريها به نقل از يك مقام بلندپايه سياسي رژيم صهيونيستي مخابره كردند؛ «كابينه اسرائيل افزايش خشم و اعتراض فلسطيني ها در قبال تحولات موجود در بيت المقدس را تهديدي براي احتمال وقوع انتفاضه سوم مي داند.»
هرچند نظاميان صهيونيستي عقب كشيدند ولي شايد وقايع اخير بيت المقدس شروع جديدي براي انتفاضه سوم مردم فلسطين و آزادي قدس شريف باشد.
حميد اميدي

 



چكمه (گفت و شنود)

گفت: سايت اسرائيلي «گيسن نيوز» آمريكا را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داده است.
گفتم: چرا؟! چي شده كه اسب هاي درشكه همديگر را گاز گرفته اند؟! حتما باز به سربالايي رسيده اند!
گفت: اين سايت صهيونيستي نوشته است آمريكا به خاطر ناتواني از مقابله با ايران در پرونده هسته اي ايران كوتاه آمده ولي صدايش را درنمي آورد.
گفتم: صهيونيست ها كه مثل هميشه در جريان تصميم آمريكا بوده اند، چرا همان موقع اعتراض نكردند؟
گفت: اين سايت ادعا مي كند كه آمريكا به اسرائيل اطلاعات غلط داده است!
گفتم: فلان فلان شده ها جنگ زرگري راه انداخته اند تا شكست آمريكا در مذاكرات ژنو را كه شكست اسرائيل نيز هست، ماست مالي كنند!
گفت: ولي اين جنگ زرگري هم به ضرر خودشان تمام مي شود.
گفتم: اگر آمريكا و اسرائيل عقل داشتند كه كارشان به اينجا نمي كشيد... دو نفر كه قرار گذاشته بودند تظاهر به دعوا كنند با همه توان به شكم يكديگر لگد مي زدند، شخصي كه مي دانست دعوا ساختگي است با تعجب گفت؛ اينطور محكم به هم لگد مي زنيد كه به يكديگر آسيب مي رسانيد و آنها در پاسخ گفتند؛ هيس!! هر دوتامون چكمه پنجه فلزي پامون كرديم!!

 



كيهان و خوانندگان

¤ آقاي هاشمي در جلسه با فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي اعلام كرده كه از اساس به رخ دادن تقلب در انتخابات عقيده اي ندارد. از اين مقام بلندپايه نظام انتظار مي رود كه براي شفاف شدن شرايط كشور، به طور رسمي اين نظر خود را اعلام كنند.
يك شهروند تهراني
¤ چند روز پيش يكي از اصلاح طلبان در واكنش به اظهارات درست و صادقانه آقاي جواد لاريجاني گفته بود كه چرا شمشير را از رو بسته ايد؟ جاي تعجب است، كساني چنين واكنشي نشان داده اند كه خودشان چند ماه است شمشير را عليه نظام و مردم از رو بسته اند. دليل چنين گستاخي هم مماشات با فتنه گران است.
يك شهروند
¤ درباره شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» خواستم بگويم كه كشورهاي فلسطين و لبنان هيچ گاه سابقه عناد و دشمني با ايران نداشته اند و اين آمريكا و انگليس بوده اند كه در تمام تاريخ عامل لطمه به كشورمان بوده اند. پس بي انصافي است كه به جاي شعار دادن عليه آن دولت هاي استعماري، عليه كشورهاي مظلوم و برادر فلسطين و لبنان شعار داده شود. همچنين مرفهان بي درد كه به حق راي مردم احترام نمي گذارند و دست از خوردن مال حرام برنمي دارند، هيچ گاه نخواهند توانست جان خود را فداي ايران كنند.
دل قندي
¤ از برگزاركنندگان نمايشگاه ياد ياران كه عطر شهدا و فضاي دفاع مقدس را احيا كردند تشكر مي شود
محمدعلي اخلاقي
¤ چرا صداوسيما حاضر به نمايش تصوير فتنه گران نيست، اما تصوير مديركل انتقال خون استان يزد كه خطاي چندان بزرگي هم انجام نداده بود را نشان داد؟ آيا اين عملكرد تناقض آميز نيست؟
احمد-الف از اصفهان
¤ از علاقه مندان رئيس جمهور هستم، اما انتقادي نسبت به ايشان دارم. اين كه چرا آقاي ميرحسين موسوي همچنان رئيس فرهنگستان هنر باقي مانده است؟ از رئيس جمهور تقاضا مي شود كه در اين مورد تجديدنظر نمايند.
پورحامد از سبزوار
¤ منافقان توانستند تعدادي از اعضاي خود در عراق را آزاد كنند. از دستگاه ديپلماسي كشورمان انتظار مي رفت كه در مورد اين مسئله جدي تر برخورد مي كرد و مانع اين اقدام دولت عراق مي شد.
يك هموطن
¤ به آقاي كلهر كه گفته دفاع مقدس ما تحت تاثير فيلم هاي وسترن بود بفرمائيد كه دفاع مقدس، منشا گرفته از آيات و آموزه هاي قرآن بود، اما فيلم هاي وسترن ريشه در كاباره هاي آمريكا دارد.
اسماعيلي از تهران
¤ از مسئولان انتظار مي رود، در موردگران شدن صددرصدي قيمت بليت قطار، به ياري مستضعفان بشتابند.
زرپي
¤ اتوبوس هاي ريالي، به خصوص در خط تجريش، قانون جداسازي زن و مرد را رعايت نمي كنند. لطفا رسيدگي شود.
پويا
¤ از مسئولان بانك سپه سئوال شود كه به چه دليل براي برداشت مبلغ از حساب طلايي اين بانك، بايد 500 تومان كارمزد بپردازيم، در صورتي كه به اين حساب نه سود و نه پاداش تعلق مي گيرد.
مبيني
¤ حدود دو ماه است كه در فاصله چهار راه پارك وي تا باشگاه خبرنگاران جوان شعارهايي غيراخلاقي نوشته شده است. علي رغم اطلاع به مسئولان مربوطه هيچ اقدامي براي پاك كردن آن ها نشده است.
پورفرد
¤ حق اولاد و عائله مندي بازنشستگان بالاي 60 سال وزارت بهداشت و درمان، بيشتر از ساير بازنشستگان است، اما مبلغ اضافه، از ما كسر شده و هنوز پرداخت نشده است. از وزارت بهداشت و درمان تقاضاي رسيدگي مي شود.
يك بازنشسته از ميردشت گلستان
¤ در خيابان هاي اصلي و فرعي شهرستان تبريز فروشندگان ماشيني ميوه اقدام به ايجاد مزاحمت براي مردم مي نمايند، لطفا رسيدگي شود.
لطيفي از تبريز
¤ از مسئولان امور استخدام شهرداري هاي كل كشور تقاضا مي شود كه در آزمون استخدام متقاضيان، شرط معدل حذف شود. زيرا خود آزمون، صلاحيت علمي افراد را نشان مي دهد.
محمدي از گيلان
¤از مسئولين آموزش و پرورش شهرستان فسا تقاضا مي شود كه فكري به حال دانش آموزان سه شعبه دبيرستان دخترانه نوبندگان نمايند كه پس از گذشت اين مدت از آغاز سال تحصيلي، هنوز در حياط مدرسه و كانتينر هستند .
از طرف والدين دانش آموزان
¤ از رياست محترم جمهوري سؤال داريم كه با توجه به دل بستن برخي از مردم به مسكن مهر، اين طرح چه زماني اجرايي مي شود؟
اكبر يوسفي از تهران
¤ اخيرا هر بيمه گذاري براي گرفتن هزينه هاي مازاد درماني خود به شركت آتيه سازان حافظ كه طرف قرارداد سازمان بازنشستگي است مراجعه مي كند، دست خالي برمي گردد، چون پاسخ آن نهاد اين است كه هر وقت سازمان بازنشستگي طلب آنها را بدهد، حاضر به رسيدگي به حساب بازنشستگان هستند. در انتظار رفع اختلاف اين دو مركز هستيم.
جليل آقازاده
¤ بيش از هزار نفر از دانشجويان دانشگاه هاي آزاد و علمي و كاربردي كرمان هر هفته به وسيله قطار از تهران به آن شهرستان مسافرت مي كنيم. اما در اين ترم، قيمت بليت از 6500 تومان به 15 هزار تومان افزايش يافته است كه فشار مالي بسياري را بر ما تحميل مي كند. لطفا رسيدگي شود.
سيدعلي حسيني از تهران
¤ از شهرداري تهران و راهنمايي و رانندگي تقاضا مي شود كه گره ترافيكي كوچه شهيد تاگه، جنب فلكه دوم تهرانپارس حل شود. همچنين خيابان هاي شهيدان مظفر، مقدس و لنگرودي در اين ناحيه با همين مشكل مواجه هستند.
يك شهروند
¤ از مسئولان تقاضا مي شود كه انتهاي بزرگراه شهيد بابايي كه به جاده خراسان متصل مي شود، زودتر ساخته شود. چون مسير بسياري از شهروندان براي ورود به جاده خراسان را نزديك مي كند.
رجب پور
¤ پاداش پايان خدمت بازنشستگان پيش از موعد سال 87 شركت انتقال خون استان اصفهان هنوز پرداخت نشده است، از دولت محترم تقاضاي رسيدگي مي شود.
يك بازنشسته از اصفهان
¤ از رياست محترم راهنمايي و رانندگي شهرستان شهريار تقاضا مي شود كه بلوار شهيد كلهر در سه راهي انديشه بازگشايي شود. زيرا اين اقدام مي تواند رفت و آمد خودروها در اين ناحيه را روان تر گرداند.
اعواني از انديشه
¤ افزايش حقوق كارمندان بانك ها، منوط به تصويب مجمع عمومي بانك هاست. تمام كارمندان بانك هاي دولتي منتظر تصويب اين مسئله هستند.
يك بازنشسته بانك
¤ در منطقه حسين آباد تهران، پس از بزرگراه آيت الله سعيدي و بعد از كمربندي تهران، روبروي شركت ايران خودرو ديزل، ساخت يك جاده سالهاست كه نيمه كاره مانده است، لطفا رسيدگي شود.
يك شهروند از حسين آباد

 



سردار سلامي: پيشرفت خيره كننده نيروي هوافضاي سپاه مرهون تدابير رهبر انقلاب است

جانشين فرمانده كل سپاه، با اشاره به تلاش بي وقفه كاركنان نيروي هوايي در به ثمر رسيدن تلاش ها و زحماتشان، پيشرفت خيره كننده نيروي هوافضاي سپاه در سالهاي اخير را مرهون تدبير روشن، نگاه عميق و خردمندانه فرمانده معظم كل قوا دانست.
به گزارش روابط عمومي كل سپاه، سرتيپ پاسدار «حسين سلامي» ديروز در مراسم توديع و معارفه فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، پيشرفت خيره كننده نيروي هوافضاي سپاه در سالهاي اخير را مرهون تدبير روشن، نگاه عميق و خردمندانه فرمانده معظم كل قوا دانست و تاكيد كرد: شايد كمتر كسي تصور مي كرد نهالي را كه امام راحل(ره) با نگاهي ژرف، به دست خود كاشتند امروز به درختي تنومند و پرثمر تبديل شود و اكنون شاهد آنيم كه خلف به حق ايشان با درايت و رهبري منحصر بفرد مظهر قدرت و اقتدار نظام اسلامي است و انقلاب مقدس اسلامي را امام گونه هدايت مي كنند.
سلامي گفت: در سالهاي اخير هرگاه دشمن زوزه اي مي كشيد و اراده مي كرد حركتي تهاجمي انجام دهد نيروي هوايي به نمايندگي از مجموعه سپاه پاسداران زوزه شان را در گلو خفه كرد.
وي تغيير نام اين نيرو را كه از سوي فرمانده معظم كل قوا مطرح شد، فرصتي خطير توصيف و تاكيد كرد: اين تغيير نام يك افق بلند را پيش روي نيروي هوافضاي سپاه ترسيم مي كند و اين نياز به مجاهدت بسيار مسئولين و فرماندهان اين نيرو دارد.
فرمانده پيشين نيروي هوايي سپاه پاسداران با اشاره به همت بلند كاركنان نيروي هوايي و زحمات شبانه روزي شان در شرايط سخت با تجليل از مجاهدت هاي بي وقفه آنان در راستاي ارتقاي امنيت ملي و قدرت بازدارنده كشور، خاطرنشان كرد: كساني كه باعث دستيابي نظام مقدس اسلامي به اين همه اقتدار و عزت شده اند افرادي هستند با اراده كه با توكل به خدا در بيابان ها به دور از خانواده سالها در شرايط سخت كار كردند تا اگر قرار باشد حادثه اي اتفاق بيفتد اين حادثه را در لحظه وقوع در نطفه خفه كنند.
جانشين فرمانده كل سپاه افزود: بهترين زمان زندگي من در اين نيرو در جمع كساني بود كه هر روزشان تلاش و هر لحظه شان جهاد در راه خدا بود و زندگي دنيا را جز در اين چارچوب و در اين مسير نمي خواستند و با بصيرت بالاي خود در ميان فتنه هاي مختلف قدرت تشخيص درست را بدست آوردند.
نقش دفاعي و بازدارنده سپاه امروز پررنگ تر از
هر زمان ديگري است
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به شرايط كنوني كشور و تهديدات دشمنان تاكيد كرد كه نقش دفاعي و بازدارنده سپاه امروز بيش از هر زمان ديگري پررنگ تر و بااهميت تر جلوه مي كند.
به گزارش روابط عمومي كل سپاه، سردار سرلشكر «محمدعلي جعفري» صبح ديروز در مراسم توديع و معارفه فرمانده نيروي هوافضاي سپاه اظهار داشت: سازمان گسترده و ماموريت هاي متنوع كه با ماهيت هاي متفاوت سپاه و انتظارات مقام معظم رهبري و همچنين نقش سپاه در مقابله با تهديدات مختلف كه امروز گستره بزرگي را نيز شامل مي شود باعث شده است كه نقش دفاعي سپاه پاسداران امروز بيش از هر زمان ديگري پررنگ تر و بااهميت تر جلوه كند.
جعفري همچنين با تبيين ويژگي هاي برجسته نيروي هوافضاي سپاه خاطرنشان كرد: تخصص و تجهيزات ويژه و تعيين كننده و نيز وجود نيروهاي مؤمن و با انگيزه و باايمان كه در اين نيرو خدمت مي كنند باعث شده است نيروي هوايي سپاه از برجستگي خاصي برخوردار باشد و شاهد اين مدعا رشد روزافزون اين نيرو و توسعه همه جانبه اش در سالهاي پرفراز و نشيب سپري شده است.
وي با ابراز خرسندي از موفقيت هاي بزرگ نيروي هوافضاي سپاه و با تقدير از خدمات ارزنده سردار سلامي در طول مدت فرماندهي در نيروي هوايي سپاه، وجود فرماندهان توانمند و نيروهاي برجسته از ابتداي تاسيس اين نيرو تاكنون را از دلايل اين موفقيت عنوان كرد و با اشاره به شاخص ها و الزامات فرماندهي در سپاه، اظهار داشت: توان و تجربه مديريتي، شناخت از مجموعه نيروها، ايمان، انگيزه كار، سخت كوشي و پيگيري مجدانه از ويژگي هايي است كه يك فرمانده موفق بايد دارا باشد و سردار سلامي حقيقتا همه اين خصوصيات را دارا بودند و يكي از فرماندهان عالي رتبه سپاه هستند كه همواره پرتلاش در صحنه ماموريت ها ظاهر شدند و امروز حاصل اين تلاش را در پيشرفت ها و موفقيت هاي روزافزون نيروي هوايي شاهديم و اهميت اين سربلندي در اين است كه زمان زيادي از دوران فرماندهي ايشان نيز در شرايطي ويژه و خاص سپري شد.
تلاش براي حاكميت روحيه جهادي و برخورد كوبنده
با دشمنان
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه اظهار داشت: حاكم شدن روحيه جهادي در بخش تعالي و برخورد كوبنده با دشمنان نظام در بخش تحول سازماني، از اهداف اصلي اين نيرو است.
سرتيپ پاسدار «اميرعلي حاجي زاده» نيز در اين مراسم خدمت كردن در اين نيرو را كار بزرگ و خطيري دانست و تاكيد كرد: فرماندهي نيرويي كه فرماندهان بزرگي چون شهيد احمد كاظمي در آن حضور داشتند كار ساده اي نيست و در اين مسير بي ترديد نيازمند عنايت حضرت ولي عصر(عج)، فرماندهي معظم كل قوا و نيز فرمانده محترم كل سپاه و همكاري و همدلي كليه مديران و كاركنان اين نيروي مهم و راهبردي سپاه هستيم.
وي خاطرنشان كرد، حاكم شدن روحيه جهادي در بخش تعالي و برخورد كوبنده با دشمنان نظام در بخش تحول سازماني هدف ما خواهد بود.

 



دادگاه روزنامه كيهان امروز برگزار مي شود

دادگاه رسيدگي به اتهامات مطبوعاتي حسين شريعتمداري امروز در شعبه 1083 دادگاه عمومي استان تهران به تصدي قاضي حسينيان و با حضور هيئت منصفه دادگاه مطبوعات برگزار مي شود.
به گزارش فارس، جلسه رسيدگي به اتهامات مطبوعاتي حسين شريعتمداري، مديرمسئول روزنامه كيهان قبلاً قرار بود 8 شهريور در شعبه 1083 دادگاه عمومي استان تهران به تصدي قاضي حسينيان برگزار شود، اما با تقاضاي استمهال سرپرست اداره حقوقي مؤسسه كيهان وقت رسيدگي براي مدت يك ماه تجديد شد.
گفتني است محسن كديور، مهرانگيز كار، رضا عليجاني، گروهك طبرزدي، گروهك حزب پاك و... از جمله شاكيان حسين شريعتمداري هستند و برخي از شاكيان مدير مسئول كيهان نيز مدتهاست به خارج از كشور گريخته و از آمريكا و دولت هاي اروپايي پناهندگي سياسي گرفته اند.
در همين حال، قرار است چند هفته ديگر- آبان ماه- مدير مسئول كيهان با شكايت تعداد ديگري از شاكيان، در دادگاه ديگري حضور يابد و به شكايت افرادي نظير شيرين عبادي و... پاسخ گويد.
ضمن آن كه ميرحسين موسوي، مهدي كروبي، سيدمحمد خاتمي، عليرضا بهشتي و تعدادي ديگر نيز شكايت هاي خود را عليه حسين شريعتمداري مدير مسئول كيهان به دادگاه ارائه كرده اند و قرار است دادگاه مربوطه نيز بعد از تفهيم اتهام در ماه هاي آينده تشكيل شود.

 



شكايت هاي مردمي عليه ميرحسين موسوي رو به افزايش است

مسئول كميته رسانه اي جنبش مردم ايران عليه قانون گريزي گفت: شمار شكايت هاي مردمي عليه ميرحسين موسوي رو به افزايش است.
«اميرطاهر حسين خان» مسئول كميته رسانه اي جنبش مردم ايران عليه قانون گريزي در گفت وگو با ايرنا تاكيد كرد: طي يك هفته گذشته 900 هزار نفر از سايت موج قانون بازديد كرده اند كه اين خود نشان مي دهد كه اين حركت با استقبال بي نظير ملت ايران مواجه شده است.
وي ادامه داد: همچنين تا به امروز 29 هزار نفر از ميرحسين موسوي به طور مكتوب شكايت كرده اند و انتظار مي رود با مرور زمان بر اين تعداد به طور چشمگير و خيره كننده افزوده شود.
حسين خان در ادامه هدف از ايجاد سايت موج قانون را محاكمه ميرحسين موسوي دانست و گفت: ميرحسين موسوي از پس از انتخابات رياست جمهوري با قرار گرفتن در مسير آشوب طلبي و اغتشاشات به نوعي بر پيكره نظام مقدس جمهوري اسلامي لطمه وارد كرد.
وي تاكيد داشت: ميرحسين موسوي با ايجاد شبهه در انتخابات قصد داشت به مقاصد شخصي و حزبي خود دست پيدا كند در حالي كه اگر كمي به منافع ملي توجه داشت خود را ملتزم بر اجراي قانون مي كرد.
مسئول كميته رسانه اي جنبش مردم ايران عليه قانون گريزي گفت: بر همين اساس جنبش موج قانون به طور خودجوش و بدون وابستگي به هيچ نهاد دولتي درصدد مقابله با ادامه قانون شكني توسط ميرحسين موسوي برآمد.
حسين خان اضافه كرد: جنبش مردم ايران عليه ميرحسين موسوي تا زمان محاكمه اين كانديداي جدا شده از پيكره و بطن نشان مقدس جمهوري اسلامي به فعاليت خودش با قدرت و صلابت ادامه مي دهد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: از ملت شريف ايران جهت بازديد از پايگاه اينترنتي موج قانون به نشاني WWWmojeghanooncom دعوت مي نمايم.

 



يك پايگاه صهيونيستي:غرب نمي خواهد به موضوع هسته اي ايران بپردازد

يك پايگاه خبري صهيونيستي مدعي شد كه غرب عمداً از سخت گيري در قبال برنامه هسته اي ايران طفره مي رود.
پايگاه صهيونيستي «گيسن نيوز» در اين باره نوشت: هيچ كس ترديدي ندارد كه غرب و در رأس آن ها آمريكا در مسئله پرونده هسته اي ايران سر اصل قضيه نمي رود و فقط با مسائل حاشيه اي طفره مي رود.
در ادامه اين گزارش آمده است:
ايرانيان به خوبي بر اين واقفند و با مهارت و زيركي از آن در ديپلماسي با آمريكايي ها و غرب استفاده مي كنند غرب وقت زيادي را در برابر ايران هدر مي دهد و درست مثل سگي مي ماند كه به دنبال دمش مي گردد. كشورهاي غربي بايد به جاي اتلاف وقت تصميمي قاطع براي مجازات شديد نظير حذف ايران از نهادها و سازمان هاي بين المللي اتخاذ كند.
براساس ادعاي اين پايگاه خبري، ايران بارها و بارها اين را ثابت كرده كه در سخن استدلال هاي صلح آميز به كار مي برد اما در عمل بسيار خصومت آميز رفتار مي كند به اين ترتيب موفق شده است مسائل اصلي را دور بزند و استدلال هاي مخالفانش را پوچ نشان دهد.
اين پايگاه در ادامه نوشت غرب نيز اظهارات ضد و نقيضي دارد مثلا يك روز پس از مذاكرات ژنو اين مذاكرات را سازنده توصيف مي كند در حالي كه روزي ديگر هنگامي كه مي بيند لحن مخاطبانش شديد و موضعش نااميدكننده است آن را منفي مي خواند.
در پايان اين گزارش، تصريح شده است: محمود احمدي نژاد با مهارت خاصي توانسته است تحريم هاي غرب عليه كشورش را دور زده و به سياست هاي جايگزين روي آورد.
ايران محور گفت وگوهاي كلينتون با مقامات اروپايي
وزير امور خارجه آمريكا با هدف گفت وگو درباره ايران، افغانستان و كنترل تسليحاتي به اروپا سفر كرد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا روز جمعه به منظور انجام يك سفر پنج روزه راهي اروپا شد كه بنابر اظهارات مقامات آمريكايي، در اين سفر پنج روزه موضوعاتي از قبيل ايران، افغانستان و همچنين كنترل تسليحاتي موضوعات اصلي بحث و بررسي كلينتون با مقامات اروپايي خواهد بود.
وزير امور خارجه آمريكا در اين سفر دوره اي به كشورهايي از قبيل سوئيس، انگليس، ايرلند و روسيه رفته و با مقامات اين كشورها ديدار و گفت وگو خواهد كرد.
براساس اين گزارش، كلينتون در طول سفرش به مسكو قصد دارد روسيه را براي اعمال تحريم هاي سخت جديد عليه ايران تحت فشار بگذارد.
مقامات آمريكا در اين باره گفتند كه در ديدار روز سه شنبه وزير امور خارجه آمريكا با ديميتري ميدويديف رئيس جمهور و سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه، ايران در صدر موضوعات مورد بحث و بررسي مقامات دو كشور قرار خواهد داشت يا اين كه يكي از مهمترين موضوعات مطرح شده خواهد بود.
در همين رابطه «فرانسوا فيون» نخست وزير فرانسه نيز مدعي شد كه در صورت سرپيچي ايران از قطعنامه هاي شوراي امنيت و عدم تعليق غني سازي اورانيوم، اين كشور با تحريم هاي شديدتري روبرو خواهد شد.

 



چه تفاهم سبزي! براي شرابخواران هم جا باز شود! (خبر ويژه)

عضو سابق گروهك فدائيان خلق كه بعدها به همكاري با صداي آمريكا و نشريه سلطنت طلبان(چاپ لندن) روي آورد از موسوي خواست تكليف خود را با خيلي چيزها از جمله شراب مشخص كند!
الهه- ب نوشت: موسوي خود آگاه است كه زندگي وي بيش از آن با تاريخ جمهوري اسلامي گره خورده كه بتواند تجسم ايران آينده باشد. وي همواره با خودش در دوگانگي خواهد بود اگر بخواهد خواسته ليبراليزه كردن شيوه زندگي را تحقق بخشد. آنها كه شراب مي نوشند بايد جايي در جنبش سبز داشته باشند(!)
اين چپ ليبرال شده و مقيم آلمان در مقاله خود، از احتمال انتقال هدايت جريان اغتشاش طلب به خارج از كشور خبر داد و نوشت: براي نخستين بار از سال 1979، اپوزيسيون خارج از كشور، يك زبان مشترك با نيروهاي خواهان تغيير در داخل يافته است. در صورتي كه موسوي و كروبي دستگير شوند، هدايت جنبش از خارج صورت خواهد گرفت. در خارج دشمنان سرسخت پيشين نظير سلطنت طلبان و طرفداران جمهوري سكولار با يكديگر آشتي كرده اند.

 



حافظان قرآن بدنه سپاه آزادي مسجد الاقصي (خبر ويژه)

هزاران جوانان فلسطيني حافظ قرآن، سپاه آينده براي آزادي قدس شريف هستند.
اين مطلب را اسماعيل هنيه نخست وزير دولت فلسطين در مراسم فارغ التحصيلي 6 هزار عضو مراكز آموزش قرآني و حافظ قرآن عنوان كرد. هنيه گفت: بدنه سپاه آينده فلسطين براي آزادي مسجد الاقصي حافظان قرآن هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري قدس از غزه، هنيه افزود: محاصره اي كه اشغالگران اسراييلي بر مسجد الاقصي تحميل كرده اند ايمان و صبر مردم ما را با پر كردن مساجد افزايش داده و با هزاران حافظ قرآني كه پرورش مي دهيم به بزرگترين ارتش در منطقه براي آزادي مسجد الاقصي تبديل خواهيم شد.
هنيه تصريح كرد: يكي از مهمترين عوامل قدرت و ايستادگي در برابر دشمن براي تحقق پيروزي كار براي خلق انسان هاي مسلمان پايبندي است كه خداوند در كتابش وعده داده است.
تقلاي مأموران رمزدار «سيا»
براي حذف مرگ بر آمريكا از راهپيمايي 13 آبان
گروهك موسوم به ملي-مذهبي كه اسناد خيانت شماري از اعضاي اصلي آن در جريان تسخير لانه جاسوسي آمريكا به دست آمده، خواستار تحريف هويت ضد آمريكايي راهپيمايي 13 آبان به سمت مقاصد تشنج طلبانه و ضدانقلابي شد.
سايت وابسته به اين گروهك، تسخير لانه جاسوسي را به خاطر فراهم كردن زمينه بركناري ليبرال ها و دولت موقت، «راديكاليسم كور» عنوان كرد. اين گروهك در عين حال ماجراي 13 آبان را در واژه «گروگانگيري» خلاصه مي كند و با كتمان كشف پيوند گروهك هاي مدعي ملي گرايي (جبهه ملي-نهضت آزادي- منافقين و...) در جريان فتح لانه جاسوسي، خواستار آن شده كه تظاهرات روز ملي مبارزه با استكبار جهاني، به بهانه اي براي مجادله و تقابل در درون خانواده ملت تبديل شود.
گفتني است برخي از اعضاي اصلي گروهك ملي-مذهبي جزء كساني هستند كه اسناد خيانت و جاسوسي آنها براي سفارت آمريكا، از سوي دانشجويان پيرو خط امام كشف و منتشر شد و طومار جريان ليبرال و دولت موقت را درهم پيچيد.
جالب اينجاست كه سايت گروهك ملي-مذهبي با وجود حمله به انقلابيون، به جان كروبي دعا مي كند و مي نويسد: «خدا شيخ اصلاحات را نگه دارد كه افشاگري هايش ]!؟[ پايه هاي نظام ظالمانه را به لرزه درآورده است.» اين سايت در تحليل مغشوش خود توضيح نداد كه اگر فتح لانه جاسوسي، راديكاليزم كور بوده چرا به اسم اين روز بايد به خيابان آمد.
در همين حال سايت پشتيباني كننده آشوب (موج...) كه به كمك تيمي ضدانقلابي از خارج كشور اداره مي شود، خواستار حذف شعار مرگ بر آمريكا از شعارهاي روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و تبديل اين روز ملي به بهانه اي براي اختلاف و چالش شد، اقدامي كه پيش از اين در روز قدس به رسوايي و بي آبرويي تمام براي افراطيون تبديل شد. البته سناريونويسان پشت پرده معتقدند بازي هاي رايانه هاي و اينترنتي از اين دست براي آنها هزينه اي ندارد و حداكثر، مدعيان اصلاح طلبي را بي اعتبار مي كند.

 



ته مانده آبروي صلح نوبل را هم تو بردي آقاي اوباما! (خبر ويژه)

اعطاي جايزه صلح نوبل به رئيس جمهور آمريكا باعث ترديدها و انتقادهاي گسترده در سراسر جهان و از جمله اروپا و آمريكا شد. براساس نظرسنجي شبكه يورونيوز، فقط 25 درصد اروپايي ها با اعطاي جايزه نوبل به اوباما موافقند و 70 درصد اعلام كردند كه مخالف اين اقدام بوده و رئيس جمهور آمريكا را شايسته دريافت جايزه صلح نمي دانند.
نظرسنجي روزنامه گاردين از انگليسي ها هم نشان مي دهد 67 درصد مردم اين كشور- نزديك ترين متحد آمريكا طي سال هاي اخير- مخالف اهداي جايزه صلح به اوباما بوده و اين كار را شتابزده تلقي مي كنند. بنابر نظرسنجي روزنامه دي ولت آلمان هم 78 درصد آلماني ها معتقدند اين جايزه حق اوباما نبوده است.
از سوي ديگر روزنامه انگليسي فايننشال تايمز با انتقاد از اقدام كميته اهدا كننده جايزه نوبل نوشت: چرا به كسي كه هم اكنون فرمانده چند جنگ در دنياست، جايزه صلح مي دهيد؟ آيا واژه صلح اين قدر بي معنا و نامفهوم شده است؟ اين گيج كننده است.
اين روزنامه اضافه كرد: كميته نوبل كدام يك از شرايط دريافت جايزه را در اوباما ديد كه جايزه ارزشمند نوبل را به وي داد؟ آغازگر جنگ در افغانستان و عراق، پيشينيان اوباما بودند و اگر رئيس جمهور آمريكا توانسته بود تنها يك تن از كشته شدگان آمريكا در عراق يا افغانستان را كاهش دهد، شايستگي اين جايزه را داشت، اما با موافقت او با فرستادن نيروهاي بيشتر به افغانستان، شمار كشته هاي آمريكايي و انگليسي در اين كشور افزايش خواهد يافت و البته دادن جايزه نوبل صلح به كسي كه زمينه كشته شدن بيشتر انسان ها را فراهم مي كند، كاري نابخردانه است.
اسماعيل هنيه نخست وزير دولت مردمي فلسطين هم در واكنش به اعلام نام اوباما به عنوان برنده جايزه صلح نوبل گفت: اختصاص جايزه صلح به رئيس جمهور آمريكا هيچ چيز را عوض نمي كند.
رسانه هاي آمريكايي نيز با تعجب و ترديد به برنده شدن جايزه صلح از سوي اوباما نگريسته اند. در حالي كه نيويورك تايمز اين جايزه را با عبارت «بين وعده هاي بزرگ اوباما و تعهد وي به اين وعده ها، شكافي عميق وجود دارد» زير سوال مي برد، شبكه سي ان ان اعلام كرد: اوباما در حالي برنده جايزه صلح شده كه در ميانه دو جنگ خونبار در افغانستان و عراق قرار دارد. جايزه صلح نوبل غالباً به افرادي داده مي شود كه عمري را در زمينه صلح جهاني سپري كرده اند اما اين بار برخلاف رويه مذكور عمل شد.
روزنامه لس آنجلس تايمز هم نوشت: چنين قدرداني از اوباما، بيش از حد غيرمنتظره و نگران كننده است. ما اوباما را به بوش ترجيح داديم اما جايزه اخير اوباما را دستپاچه مي كند و از اعتبار خود جايزه هم مي كاهد.
در اين ميان روزنامه روسي كامرسانت تاكيد كرده است: اعطاي جايزه صلح به رئيس جمهور آمريكا يك امتياز سياسي است وگرنه وي در طول 10 ماه رياست جمهوري، هيچ اقدامي را به ثمر نرسانده است.
كار انتقادها آن قدر بالا گرفت كه لخ والسا از مهره هاي كودتاي مخملين در شرق اروپا هم نسبت به شايستگي اوباما ابراز ترديد كرد و گفت: به اين زودي؟ خيلي زود است. اوباما هنوز هيچ موفقيتي را به ثبت نرسانده است.
شايد به خاطر همين واكنش منفي گسترده بود كه اوباما ژست تواضع گرفت و گفت: گمان نمي كنم كه استحقاق چنين جايزه را داشته باشم. البته جايزه نوبل همواره به خاطر موفقيت ها و دستاوردهاي افراد اعطا نشده بلكه گاهي نيز هدف از آن كمك به اقدامات در دست اجرا بوده است.
وي شعار حمايت از خلع سلاح هسته اي، و صلح براي همه در فلسطين و خاورميانه را سر داد در حالي كه هرگز هيچ انتقادي از زرادخانه هاي رژيم صهيونيستي و نسل كشي هاي يك سال اخير اين رژيم نكرده است.

 



اوباما حقش بود ميگي نه؟! از جنايتكار جنگي بپرس! (خبر ويژه)

مقامات رژيم صهيونيستي بر اعتبار جايزه صلح اعطا شده به اوباما شهادت دادند! شيمون پرز رئيس اين رژيم كه به خاطر جنايت هايش از برندگان سابق جايزه صلح نوبل است و دستور نسل كشي در غزه را نيز در پرونده سياه خود دارد، با تبريك به اوباما نوشت: «كمتر رهبري در جهان وجود دارد كه همانند شما توانسته باشد حال و هواي دنيا را در چنين مدت كوتاهي تغيير دهد(!) شما در دوران زمامداري خود تلاشي را آغاز كرده ايد كه هدف آن به واقعيت رساندن آرزوي صلح است و اين مسئله را در صدر برنامه كاري خود قرار داده ايد. من از اينجا، از اورشليم ابراز اطمينان مي كنم كه نداي صلح بين ملت ها دوباره طنين انداز خواهد شد».
ايهود باراك وزير دفاع جنايتكار اسرائيل هم گفت: «من ترديدي ندارم كه اعطاي جايزه صلح نوبل به پرزيدنت اوباما بر توان و علاقمندي او براي پيشبرد صلح در خاورميانه مي افزايد. اسرائيل اشتياق بسيار دارد با همسايگان عرب به صلح برسد».
بنيامين نتانياهو نيز كه هنگام اعلام خبر اعطاي جايزه صلح نوبل به اوباما، با فرستاده صلح وي جورج ميچل در اورشليم مشغول گفت وگو بود، از اهداي جايزه نوبل به اوباما اظهار خرسندي كرد.
گفتني است نسل كشي صهيونيست ها طي 22 روز در غزه با سكوت توام با رضايت اوباما- نامزد وقت دموكرات ها- انجام گرفت و حتي پيش از آن اوباما مدعي شده اسرائيل حق دفاع از خود را دارد. صهيونيست ها هم اكنون نيز در كنار ادامه جنايت ها، از فشار آمريكا براي كشاندن اعراب و فلسطيني ها پاي ميز امتيازدهي بهره مي برند.

 



قرار نيست بين ظالم و مظلوم جوشكاري كنيم (خبر ويژه)

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت در واكنش به انتشار برخي شايعات مبني بر ميانجي گري دبير كل اين جامعه ميان گروه هاي سياسي تأكيد كرد: آيت الله مهدوي كني مانند ديگر اعضاي جامعه روحانيت درصدد هستند تا از سقوط كساني كه زماني يار امام بودند جلوگيري كنند.
حجت الاسلام شجوني با رد زمزمه هاي سازش و مصالحه كه متضمن تبرئه برخي عناصر سياسي نقش آفرين درفتنه پس از انتخابات است، گفت: در اينجا بحث جوشكاري مطرح نيست بلكه بحث جلوگيري از سقوط افراد است.
برخي چهره هاي سياسي پس از القاي تقلب در انتخابات و ايجاد التهاب در فضاي سياسي، تا مرز فتنه انگيزي - كه در قرآن به شديدتر و بزرگ تر از قتل تعبير شده- پيش رفتند و ضمن تحميل هزينه هاي بزرگ عليه كشور و نظام، بستر تكاپوي عناصر تروريست و محارب را در كف خيابان فراهم كردند و پس از آن هم كه آشكار شد زمزمه تقلب دروغي بيش نبوده، با فرار به جلو اتهامات خيانت آميزي را متوجه نظام كردند تا از اتهام خيانت اوليه فرار كنند. طيف ياد شده در واقع با هجمه به مكانيسم ها و ساختارهاي قانوني، متولي آرزوي محال جريان ضد انقلاب براي براندازي شدند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14