(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 21 مهر 1388- شماره 19486
 

حديث دشت عشق
آشتي تماشاگران انزلي با احمدزاده اولين شكست استقلال تهران مقابل همنام اهوازي
اخبار كوتاه از فوتبال
عضويت ساعي در كميته برگزاري جهاني دانمارك
مسابقات جهاني دانمارك فردا آغاز مي شود تكواندوكاران ايران عزم قهرماني كرده اند
رقابت هاي دوچرخه سواري كاپ آسيايي درخشش ركابزنان كشورمان با كسب 5 طلا و 4 نقره
خواندني از ورزش ايران
ارمنستان ميزبان جام جهاني كشتي فرنگي شد



حديث دشت عشق

از نوشتأ شهيد «نوح الله مجيدي»
ما منتظر لقاءالله هستيم

ما در صدد آنيم كه صادقانه و مردانه به آنچه با خداي خويش عهد بسته ايم وفا نماييم. عده اي از برادرانمان در راه خدا جهاد كردند و شهيد شدند و شربت شهادت نوشيدند و ما نيز در انتظار لقاءالله هستيم و هرگز از سر پيمانمان نخواهيم گذشت و هرگز تغيير رأي نخواهيم داد. ما تابع اسلاميم، ما تابع قرآنيم، سلاحمان را به دست خواهيم گرفت، تك تك، گروه گروه، صف به صف بر باطل يورش خواهيم برد كه يا كشته شويم و يا به سلامت بر آنان فايق گشته و باز گرديم. ما شهادت را زندگي ابدي مي دانيم. شهادت ارثي است كه از اولياء به ما رسيده است. اولياء ما هم شهيد شدند، آنها را هم به قتل رسانيدند. آنها را هم كشتند آنها هم در زندان بسر بردند و شهيد شدند، آنها هم در تبعيد بسر بردند و شهيد شدند. اسلام ما با خون بزرگ مرداني رشد كرده است كه ما در برابر آنها هيچ نيستيم.
شهيد «نوح الله مجيدي» سال 1340 در منطقأ كوهبنان متولد شد و در 8/5/2136 در منطقأ عملياتي والفجر3 به شهادت رسيد.

 



آشتي تماشاگران انزلي با احمدزاده اولين شكست استقلال تهران مقابل همنام اهوازي

هفته يازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي ايران با اولين شكست تيم استقلال تهران در ليگ نهم مقابل تيم همنام اهوازي، توقف سايپا و پيكان و پيروزي ملوان برابر ابومسلم كه با آشتي تماشاگران انزلي با احمدزاده همراه شد به پايان رسيد.
در روز دوم و پاياني ديدارهاي هفته يازدهم ليگ برتر عصر ديروز چهار ديدار در شهرهاي مختلف كشور برگزار شد.
تيم پيكان كه هفته گذشته پس از شكست سه بر يك مقابل استقلال اهواز صدر جدول را از دست داده بود اين هفته در قزوين ميزبان تيم پاس همدان بود كه در ديداري پر افت و خيز توانست شكست دو بر صفر را با تساوي دو- دو عوض كند. اين اتفاق در حالي رخ داد كه تيم پاس به علت اخراج روزبه شاه عليدوست در دقيقه 30، يك ساعت از زمان مسابقه را با 10 بازيكن به بازي ادامه داد. در اين مسابقه علي اصغر مدير روستا سرمربي فصل قبل پيكان براي نخستين بار هدايت تيم پاس همدان در ليگ برتر را بر عهده داشت. محمدرضا طهماسبي كاپيتان پيكان در دقيقه 54 يك ضربه پنالتي را هم از دست داد.
تيم استيل آذين مثل هفته گذشته كه در ديدار با ملوان با دو گل عقب افتاد و در پايان به زحمت شكست را با تساوي عوض كرد، اين هفته هم در ديدار با سايپا به سرنوشت بازي با ملوان دچار شد و به تساوي دو - دو برابر شاگردان محمد مايلي كهن رضايت داد. تيم استيل آذين كه از ابتداي ليگ نهم تاكنون به علت ضعف درون دروازه و خط دفاعي همواره متزلزل نشان داده ديروز هم دوبار روي همين ضعف خود دروازه اش را باز شده ديد و در نيمه دوم با تلاشي مضاعف توانست با گلهاي كريمي به يك امتياز در ورزشگاه انقلاب كرج دست پيدا كند. علي كريمي با دو گلي كه در اين ديدار به ثمر رساند تعداد گل هاي زده اش را به عدد 9 رساند و در صدر جدول گلزنان ليگ قرار گرفت.
در انزلي تيم ملوان كه طي دو، سه هفته اخير با حاشيه هاي فراواني روبرو شده سرانجام توانست در حضور تماشاگران خود طعم پيروزي را بچشد و با شكست سه بر يك تيم ابومسلم تا حدودي از بحران خارج شود.
در پايان اين ديدار هواداران پرشور انزلي با تشويق محمد احمدزاده و پژمان نوري كاپيتان تيم ملوان حمايت خود را از اين تيم نشان دادند و به نوعي با سرمربي تيمشان آشتي كردند.
در آخرين ديدار هفته يازدهم نيز تيم هاي استقلال تهران و استقلال اهواز در شرايطي از ساعت 17 در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند كه تيم صدرنشين استقلال اولين شكست خود در ليگ نهم از حريف اهوازي متحمل شد.
استقلال كه با پيروزي در اين ديدار با توجه به توقف پيكان، ذوب آهن مي توانست فاصله خود را با ساير رقبا افزايش دهد عليرغم پيروزي دو بر صفر در نيمه اول نتوانست در نيمه دوم برتري خود را حفظ كند و در پايان تن به شكست سه بر دو داد.
بازيكنان استقلال اهواز با اين كه در نيمه اول با دو گل نتيجه را به حريف واگذار كردند اما به لرزه درآوردن ديرك دروازه آبي پوشان پايتخت و بازي شجاعانه تيم ميهمان نويد يك بازي زيبا را در نيمه دوم مي داد. با شروع نيمه دوم تعويض هاي به موقع حريف، آشفتگي در خط دفاعي استقلال و عملكرد ضعيف محمدي درون دروازه روي چند صحنه باعث شد تيم استقلال اهواز گل هاي خورده را يكي پس از ديگري جبران و در ثانيه هاي پاياني بازي با به ثمر رساندن گل سوم از يك طرف با سه امتياز شيرين و با ارزش راهي اهواز شود و از طرف ديگر اولين شكست تيم استقلال تهران در ليگ نهم رقم خورد.
نتايج كامل بازيهاي ديروز به اين شرح است:
¤ استقلال تهران 2- استقلال اهواز3
گل ها: آرش برهاني (16) و رضا عنايتي(23) براي استقلال تهران- رضا معقولي(49)، امير خليفه اصل(86) و مصطفي بيژني(3+90) براي استقلال اهواز
¤ ملوان بندرانزلي 3- ابومسلم مشهد1
گل ها: آدريانو آلوز (25 و 39) و سيدجلال رافخايي (88) براي ملوان- محمد حسن رجب زاده (37) براي ابومسلم
¤ سايپا كرج 2- استيل آذين تهران 2
گل ها: مهدي خيري (35) و ابراهيم صادقي (45) براي سايپا- علي كريمي (47- پنالتي و 84) براي استيل آذين
¤ پيكان قزوين 2- پاس همدان 2
گل ها: محمد رضا طهماسبي (55) و مجيد خدابنده لو (57) براي پيكان- اميد خورج (2) و هادي اصغري (35) براي پاس

 



اخبار كوتاه از فوتبال

احتمال گرفتن ميزباني از سپاهان و ذوب آهن زياد است
رئيس فدراسيون فوتبال در سفر استاني خود به اصفهان، اين استان را با داشتن تيمهايي چون سپاهان و ذوب آهن يكي از قدرت هاي فوتبال ايران خواند اما اعلام كرد در صورتي كه مشكلات ورزشگاه فولادشهر برطرف نشود، امكان گرفتن ميزباني از اين دو تيم در مسابقات آسيايي وجود دارد.
علي كفاشيان در اولين سفر استاني خود پس از آخرين جلسه مجمع عمومي فدراسيون فوتبال، صبح ديروز (دوشنبه) به اصفهان سفر كرد. كفاشيان پس از حضور در اين استان گفت: از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا ايرادهايي به ورزشگاه محل برگزاري ديدارهاي سپاهان و ذوب آهن وارد شده كه مي بايست تا زمان آغاز مسابقات ليگ قهرمانان برطرف شود. متاسفانه انتقاداتي كه كنفدراسيون فوتبال آسيا به شرايط ميزباني تيم هاي اصفهاني مطرح كرده، وارد است و بايد آن را هرچه زودتر برطرف كنيم در غير اين صورت احتمال دارد، ميزباني از اين دو تيم سلب و به جاي اصفهان شهري ديگر به عنوان ميزبان ديدارهاي سپاهان و ذوب آهن انتخاب شود.
مهدوي كيا در فرانكفورت ماندني شد
مهدي مهدوي كيا هافبك ايراني تيم فوتبال آينتراخت فرانكفورت آلمان تا پايان قراردادش در اين تيم خواهد ماند.
وي ديروز در اين خصوص گفت: باشگاه فرانكفورت قصد دارد براي حل مشكلات مالي اش، تعداد كمي از بازيكنان را بفروشد. بعد از صحبت هايي كه با هم داشتيم، تصميم گرفتم از اين تيم بروم. چند پيشنهاد از باشگاه هاي آلماني و سوييسي داشتم اما مسئولان باشگاه فرانكفورت اين پيشنهادها را به دليل اينكه قابل توجه نبودند، نپذيرفتند. بنابراين تصميم گرفتم در فرانكفورت بمانم.مهدوي كيا افزود: « ميشاييل اسكيبه» به توانايي هاي من در دفاع راست اطمينان دارد اما قرار گرفتن در تركيب اصلي كار سختي خواهد بود چون مربي روي بازيكنان زيادي در اين پست حساب كرده است.
اين هافبك ايراني خاطر نشان كرد: با اينكه اخيراً در موقعيت سختي قرار گرفته ام اما خوشحالم كه سرمربي جديد به نقش من در تيم اعتقاد دارد. در طول دوران حرفه ام، ياد گرفته ام كه سخت كوشي و داشتن روحيه جنگندگي تنها چيزي است كه باعث موفقيت مي شود.
بازيهاي زيباي راه آهن، دليل حمايت از برندتس
مديرعامل باشگاه راه آهن گفت: به دليل بازي هاي خوب از سرمربي تيم حمايت مي كنم.
محمدحسن انصاري فرد درباره باخت به صبا و روند امتيازگيري راه آهن عنوان كرد: راه آهن در 11 هفته گذشته بدون مشكل نبوده و بدشانسي هم گريبانگير تيم بوده است، البته دليل نمي شود همه چيز را زيرسايه اين مسائل پنهان كنيم. تيم خوبي داريم. مطمئن هستم روند تيم در بازي هاي آينده بهتر مي شود هرچند بازي هاي سختي را پيش رو داريم.
انصاري فرد با اشاره به تغييرات زيادي كه در ابتداي فصل داشتند، تصريح كرد: پيش بيني مي كرديم به دليل تغييراتي كه در طول فصل داشتيم تيم براي نتيجه گرفتن به زمان نياز دارد. اگر در بازي ها هوشيارتر بوديم نتايج بهتري مي گرفتيم. راه آهن بازي هاي زيبايي انجام مي دهد و به همين دليل من از برندتس حمايت مي كنم.
وي در پاسخ به اين سوال كه گفته مي شود با تغييرات در شركت راه آهن احتمال تغيير در باشگاه نيز وجود دارد يا خير گفت: اين جابجايي از مقامات بالا صورت گرفته است. آقاي صاحب پناهي را به خوبي مي شناسم و مي دانم به ورزش علاقه مند است. اميدوار هستم مشكلات مالي هم برطرف شود تا بتوانيم برنامه هاي جديد داشته باشيم و كارهاي بزرگتري انجام دهيم.
مربي آلماني در كادر فني ابومسلم
آناسيوس، مربي آلماني براي كمك به كادر فني تيم فوتبال ابومسلم در اين تيم حضور يافت.در حالي كه هنوز تكليف سرمربي تيم فوتبال ابومسلم مشخص نشده است و هر روز اخبار متناقضي از انتخاب سرمربي اين تيم به گوش مي رسد، آناسيوس، مربي آلماني به كادر فني تيم فوتبال ابومسلم اضافه شده است تا در كنار اصغر جانداري و براي برون رفت از شرايط فعلي، به اين تيم كمك كند.
موسي مجدالاسلام با تاييد اين خبر به ايرنا، گفت: طبق قرارهاي قبلي، آناسيوس روز پنجشنبه هفته گذشته وارد مشهد شد و بلافاصله همراه تيم به انزلي رفت. قرار است تا آناسيوس با حضور بر روي نيمكت و با كمك ساير مربيان، شرايط را براي تيم ما عوض كند.

 



عضويت ساعي در كميته برگزاري جهاني دانمارك

هادي ساعي با 2 طلا، يك نقره و يك برنز پرافتخارترين تكواندوكار ايران در عرصه جهاني است.
تكواندوكار وزن پنجم ايران در نخستين حضور جهاني خود در سال 1999 كانادا توانست به همراه مجيد افلاكي به مدال طلا دست يابد.
او سال 2003 آلمان بر سكوي دوم ايستاد و سال 2005 دومين قهرماني را از آن خود كرد. ساعي سال 2007 در آخرين حضور جهاني خود نتوانست به مقامي بهتر از سومي دست يابد.
اسطوره تكواندو ايران و جهان بعد از خداحافظي از دنياي قهرماني از سوي فدراسيون جهاني به مسابقات جهاني دانمارك دعوت شده است تا به عنوان عضو كميته برگزاري بر اين رقابت ها نظارت داشته باشد.
او امروز از آلمان راهي كپنهاك مي شود تا از چهارشنبه جدال 1010 تكواندوكار از 142 كشور جهان را نظاره گر باشد.
حضور او مي تواند دلگرمي براي ياران جوان ايران باشد.
بهزاد خداداد در سال 2001، يوسف كرمي و مرتضي رستمي در سال 2003 ديگر مدال هاي طلاي ايران را در رقابت هاي جهاني بدست آورده اند.
سهم ايران از رقابت هاي جهاني در اين سال ها، كسب 31 مدال رنگارنگ، 4 عنوان نايب قهرماني و يك مقام سومي بود. بيشترين مدال براي ايران (2 طلا، 2 نقره و يك برنز) در سال 2003 در مسابقات گارميش باخ آلمان بدست آمد. ايران سه دوره اخير پيكارهاي جهان و سال 1999 را با عنوان نايب قهرماني به پايان برد و سال 2001 در ججو كره جنوبي سوم شد.

 



مسابقات جهاني دانمارك فردا آغاز مي شود تكواندوكاران ايران عزم قهرماني كرده اند

نوزدهمين دوره مسابقات تكواندو قهرماني جهان، درحالي از فردا(چهارشنبه) آغاز به كار مي كند كه تيم ملي ايران با ميانگين سني 22 سال، عزم خود را براي ايستادن بر سكوي قهرماني جزم كرده است.
تمام اعضاي تيم ملي براي شكست طلسم قهرماني 36 ساله كره اي ها در مسابقات جهاني هم پيمان شده اند. ملي پوشان ايران بسيار جوان هستند؛ اما نيم نگاهي به ويترين افتخارات آنها نشان مي دهد كه مي توانند به خوبي پاسخ اعتماد مربيان را بدهند.
سيطره كره جنوبي سال گذشته به دست تكواندوكاراني جوان و با هدايت رضا مهماندوست شكسته شد. از تيم اعزامي به مسابقات جهاني فرزاد عبدالهي، محمد باقري معتمد و عليرضا نصرآزاداني در رقابت هاي آسيايي چين به مدال طلا و رضا نادريان به مدال نقره دست يافتند.
روسيه و تركيه مدعيان تازه
جام جهاني آذربايجان نمونه بارزي از ناكامي كره اي ها بود، اگرچه ايران يك قدم با قهرماني فاصله داشت؛ اما اين ترك ها بودند كه سكوي نخست را از آن خود كردند، در اين ميدان علاوه بر تركيه، روسيه هم حرف هاي زيادي براي گفتن داشت.
اين روزها تكواندو ديگر، يك رشته آسيايي نيست. بعد از تيم هاي مقتدري مثل فرانسه، اسپانيا، ديگر كشورهاي اروپايي نيز وارد گود شده اند. مكزيك و مصر را نيز نبايد دست كم گرفت. به غير از احمدي و عبدالهي مابقي نفرات اعزامي به دانمارك در جام جهاني حضور داشتند.
عبدالهي و تاجيك
اولين نمايندگان ايران
فردا (چهارشنبه) در اولين روز رقابت ها فرزاد عبدالهي از ميانه در وزن 80-كيلوگرم به روي شياپچانگ مي رود. حسين تاجيك نيز در اين روز در وزن 87+كيلوگرم با حريفان مبارزه خواهد كرد.
روز دوم (پنجشنبه) مهدي احمدي تكواندوكار باتجربه وزن 58-كيلوگرم به نمايندگي از كشورمان به مصاف حريفان مي رود.
روز سوم (24 مهرماه) تكواندوكاران دو وزن 63- و 68-كيلوگرم روي شياپچانگ مي روند. محمد باقري معتمد كه سابقه 15 ساله دارد در وزن 68-كيلوگرم مبارزه مي كند و رضا نادريان از اصفهان در وزن 63-كيلو پيكار خواهد كرد.
شنبه آينده در روز چهارم ورزشكاران وزن 54- و 87-كيلوگرم به جدال با حريفان مي پردازند. در اين روز يوسف كرمي كاپيتان تيم ملي و ميثم باقري به نمايندگي از كشورمان حضور دارند.
عليرضا نصر آزاداني نيز درنظر دارد تا در روز آخر در وزن 74-كيلوگرم خاطره ساعي را زنده كند.

 



رقابت هاي دوچرخه سواري كاپ آسيايي درخشش ركابزنان كشورمان با كسب 5 طلا و 4 نقره

ايران براي نخستين بار در تاريخ دوچرخه سواري قهرمان كاپ آسيايي شد.
كاروان 9 نفره تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان با كسب 5 مدال طلا و 4 نقره مقتدرانه بر سكوي قهرماني مسابقات كاپ آسيايي تايلند قرار گرفت.
رقابت هاي كاپ آسيايي 2009 تايلند در شهر بانكوك برگزار شد كه در نهايت تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان با كسب 9 مدال رنگارنگ (5 مدال طلا و 4 نقره) در همه رشته هاي اين رقابت ها، مقتدرانه عنوان قهرماني را از آن خود كرد.
تيم 9 نفره كشورمان با مديريت فني علي زنگي آبادي و مربيگري برونو بوهيگاس در مسابقات كاپ آسيايي شركت كرده بود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ به گزارش فدراسيون دوچرخه سواري، رقابت هاي كاپ آسيايي 2009 تايلند در شهر بانكوك برگزار شد كه در نهايت تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان با كسب 9 مدال رنگارنگ (5 مدال طلا و 4 نقره) در همه رشته هاي اين رقابت ها، مقتدرانه عنوان قهرماني را از آن خود كرد.
¤ رقابت هاي انتخابي ورزش پهلواني و زورخانه اي سومين المپياد ورزشي ايرانيان در رده سني جوانان 18 تا 20 سال ايران، از روز 28 مهرماه به مدت چهار روز در شهرستان خمام استان گيلان برگزار خواهد شد.در اين رقابت ها كه در 5 وزن كشتي پهلواني تيمي زورخانه اي (ميانداري) برگزار مي شود، تيم ها و نفرات براي كسب جواز حضور در سومين المپياد جوانان ايران كه بهمن ماه برگزار خواهد شد، رقابت مي كنند.
¤ تيم نيروي زميني ارتش در هر دو رشته آزاد و فرنگي در ليگ برتر شركت مي كند.در حالي كه رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد و فرنگي از نيمه دوم آبان ماه آغاز مي شود مسئولان تيم نيروي زميني بعد از تيم نفت تهران البته براي شركت در هر دو رشته آزاد و فرنگي اعلام آمادگي كردند.

 



ارمنستان ميزبان جام جهاني كشتي فرنگي شد

از سوي فيلا، شهر ايروان ارمنستان به عنوان ميزبان جام جهاني كشتي فرنگي سال 2010 انتخاب شد.
اين پيكارها روزهاي 17 و 18 بهمن ماه در شهر ايروان ارمنستان برگزار مي شود.
تيم فرنگي ايران كه در مسابقات جهاني 2009 دانمارك با كسب مدال طلاي حميد سوريان و سه برنز فرشاد عليزاده، حبيب اخلاقي و امير علي اكبري بر سكوي نايب قهرماني دنيا قرار گرفت، يكي از تيم هاي شركت كننده در اين رقابت ها خواهد بود.
جام جهاني كشتي آزاد نيز 17 و 18 اسفندماه در ماخاچكالا روسيه برگزار مي شود.
شاگردان غلامرضا محمدي به عنوان تيم سوم جهان در اين پيكارها شركت خواهند كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14