(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 21 مهر 1388- شماره 19486
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مرز بصيرت و تعصب (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
ملاقات (گفت و شنود)
رئيس دفتر مقام معظم رهبري: در انتخابات اخير چهره اصلي افرادي كه دم از انقلاب مي زدند نمايان شد
آنتي وار بررسي كرد ديپلماسي غافلگير كننده ايران در رونمايي از تاسيسات فردو
كوثري: خاتمي بايد محاكمه شود
امير ميقاني: سامانه هاي پدافندي ايران در حال رقابت با سامانه هاي روز دنيا است
اين همه از مردم و مسئولين كشتيم پس توقعي نبود جمهوري اسلامي مدارا كند (خبر ويژه)
آب در لانه مورچگان! (خبر ويژه)
انگليس: به شهادت آن 200 سال حقوق مردم ايران براي ما مقدس است(خبر ويژه)
مذاكرات بدون كنتور كروبي و موسوي (خبر ويژه)
شماره بعدي روزنامه



مرز بصيرت و تعصب (يادداشت روز)

تاكيدات پي در پي رهبرمعظم انقلاب اسلامي بر روي «بصيرت» و نقش آن در پيشرفت كشور و نيز خنثي شدن توطئه ها بيانگر حساسيت فوق العاده موضوع است. حضرت آيت الله خامنه اي-دامت بركاته- طي هفته هاي پس از انتخابات رياست جمهوري و حوادثي كه در اين مقطع پديد آمد بارها و در مجامع مختلف روي اهميت «بصيرت» تاكيد كرده و طيف هاي مختلف را مخاطب قرار داده اند. اگرچه كلام ولي امرمسلمين- از جمله در اين مورد- از اوج، عمق و وضوح فراوان برخوردار است، اما تامل مخاطب را نيز طلب مي كند. در اين خصوص گفتني هايي وجود دارد:
1- حوادث پس از انتخابات اثبات كرد كه در بزرگترين و بارزترين پيروزي نيز بصيرت سياسي اهميت ويژه دارد و اگر دومي نبود، از فروغ و بروز اولي هم كاسته مي شود. پيروزي در شرايط فقدان بصيرت و فقدان عمل به هنگام و مطابق با بصيرت، مي تواند جبهه پيروز را با يك چالش دامنه دار مواجه گرداند. در عصر اميرالمومنين(ع)، بازگشت طبيعي جامعه به حكومت اميرالمومنين (ع) يك پيروزي درخشان براي جبهه حق بود و اين مي توانست حداقل در طي چند دهه راه را براي حكومت «اولي الامر»- كه خداوند اطاعت از آنان را واجب گردانيده است- هموار گرداند، اما حوادثي كه پس از ماههاي اوليه حكومت آن حضرت به وجود آمد چنان روي روحيه و انگيزه هاي مردم اثر گذاشته بود كه كار به يك دهه هم نكشيد و اميرالمومنين(ع) در هفته هاي آخر عمر با بركت خويش خطاب به مردم مي فرمود: «اي كاش شما را نمي ديدم» در واقع عدم بصيرت فرصت هاي جبهه حق را تباه مي كند و تهديدهاي فراواني را به وجود مي آورد. البته اين نكته را بايد در همين جا يادآور شد كه مردم زمان ما با مردم زمان اميرالمومنين(ع) كاملاً متفاوت هستند اين را هم حضرت امام و هم رهبرمعظم انقلاب به دفعات و با صراحت گواهي داده اند. اما متاسفانه حكايت خواص در اين دو دوره شباهت هاي زيادي بهم دارند اگرچه اين دو نيز با هم - از نظر كميت و كيفيت- متفاوت هستند.
2- بصيرت مردم و نخبگان در دوره اي كه جبهه حق به قدرت دست يافته و به متن آن نزديكتر شده است، با بصيرت آنان در دوره اي كه جبهه حق براي دست يافتن به حكومت-براي پياده كردن احكام و حدود الهي- تلاش مي كنند، متفاوت است. در دوره اي كه جبهه حق به محور اداره جامعه تبديل نشده، بصيرت هواداران حق نوعاً از جنس «ستيز» و افشاگري و به زير كشيدن پرچم هاي جبهه باطل است، اين كار اگرچه سختي هايي دارد، اما مسير حركت از وضوح فراواني برخوردار است ولي در دوره اي كه حق و اهل آن به مدار جامعه تبديل شده اند بايد ادبيات خاص اين مقطع را بيابند و چونان ابزاري كارآمد به خدمت گيرند. البته ممكن است در اين شرايط نيز در ابعادي هنوز ادبيات ستيز و افشاگري و مواجهه خشم آلود كارآيي خود را داشته و استفاده از آن لازم باشد ولي بدون ترديد همه حرف اين نخواهد بود. در اين دوره آگاهي از آنچه دشمن براي بهم ريختن جبهه حق مي كند ضرورت دارد و بايد با چشماني باز به عملكردهاي آنان نگريست. حضرت آيت ا... خامنه اي- دامت بركاته- در ديدار با اساتيد دانشگاهها- در تاريخ چهارم شهريور گذشته- فرمودند: «دشمن را درست شناسايي كنيد، هدف هاي دشمن را كشف كنيد. احياناً به قرارگاههاي دشمن آنچناني كه خود او نداند سربكشيد. براساس طرح او طراحي كلان كنيد». در اين شرايط بايد دريافت كه دشمن دنبال چيست طرح اصلي او و طرح فريب او كدام است. آيا وقتي از سازش ناپذيري خود حرف مي زند، دنبال راه فرار نمي گردد و آيا زماني كه از لزوم وحدت و تقويت همگرايي و دوري از اتهام زني نيروهاي انقلاب به يكديگر حرف مي زند، دنبال بدست آوردن فرصت براي بازسازي نيروهاي خود نيست؟ براي اينكه ما طرح واقعي و طرح فريب دشمن را از هم تفكيك كنيم بايد مطالعه عميقي روي سابقه و خصوصيات روحي-رواني افراد شاخص آن داشته باشيم. اگر بدون شناخت حركت كنيم چه بسا كه براي مبارزه با آنان وارد ميداني شويم كه آنان آن را براي شكست و يا تضعيف ما آماده كرده اند.
3- براي اينكه بدانيم بصيرت داريم يا نداريم بايد ببينيم چه مقدار بر مسايل اشراف داريم به ميزاني كه ما قادر به پيش بيني حركت دشمن هستيم، بصيرت داريم چون فرض بر اين است كه بصيرت مرز ميان حركت و تامل است اگر ما حركت كنيم بدون آنكه اشراف لازم را بر صحنه داشتيم اين حركت ما را به مقصد نمي رساند ولي اگر با اشراف اقدام- به حركت يا توقف- كرديم آنگاه به مقصد نزديك شده ايم. در شرايط فعلي دشمن تلاش مي كند تا ما را در شرايط هفته هاي پس از انتخابات رياست جمهوري اخير نگه دارد. هدف او اين است كه فرصت را از ما بگيرد و در همان نقطه اي كه خود ايستاده- حس عدم پيروزي- نگه دارد. بر اين اساس يك روز خبر از اغتشاش در روز تنفيذ مي دهد. يك روز از اغتشاش در روز راي اعتماد به كابينه خبر مي دهد. يك روز از اغتشاش در روز اول بازگشايي دانشگاهها و يك روز از شورش در روز 13آبان خبر مي دهد و جالب اين است كه همواره اين روزها بي حادثه مي آيند و مي گذرند. هنوز «خبرهاي جديد» از وقوع اغتشاش عمومي در راهند! كاملا مشخص است كه دشمن ظرفيت «طراحي بزرگ و اثرگذار» را از دست داده است و عوامل آن با همه توشه و تلاش همه جانبه خود قادر به ايجاد موج نيستند. درست در ميانه چنين ميداني كه از انفعال شديد آنان خبر مي دهد، اين چهره شكست خورده سياسي به ديدار آن چهره شكست خورده سياسي و... مي رود و وانمود مي كنند كه هنوز بر سر قرار با مردم- اغتشاش گراني كه گمان مي كردند از اين چهره ها براي آنان قرار است آبي گرم شود- هستند و اين خبرها كماكان در مسير رسانه هاي صوتي و تصويري و الكترونيكي دهان به دهان مي چرخند. آنان كه دچار ضعف بصيرت باشند گمان مي كنند «مسئله پس از انتخابات هنوز حل نشده است» و اي بسا از روي دلسوزي درصدد برآيند تا اين مجرم و آن مجرم سياسي را در كنار نظام مظلوم بنشانند و دهها خون مظلوم و حيثيت و اقتدار نظام را در زير پاي اين مدعيان سياسي پايمال كنند!
انسان با بصيرت بايد بداند كه در دست دشمن چيست. آيا همانگونه كه ادعا مي كند گوهري تابناك دارد؟ آيا همانگونه كه ادعا مي كند مي تواند آتش به پا كند؟ و نيز بايد بداند كه جامعه اي كه رهبري با اين تقدس، بصيرت و صبر و محبوبيت دارد و سرشار از نيروهاي مؤمن است، هيچگاه در برابر عناصري كه تا خرخره در ماديت و حرام خوري غرق هستند، زانو نمي زند. اگر اين بصيرت نباشد فرد- عالم باشد يا عامي- كم مي آورد و راه را اشتباه مي رود.
4-بصيرت نقطه مقابل تعصب است. اساسا تعصب- به معناي تحت تاثير حب و بغض هاي مادي خود قرار گرفتن- مانع فهم حق و تبعيت از آن است. بر اين اساس اگر نيروهاي موثر جامعه، حق را در اندازه علايق شخصي خود به نظاره بنشينند، حتما دچار گمراهي مي شوند و در نهايت در مقابل حق قرار مي گيرند حالا ممكن است اندازه اين ايستادگي در برابر حق متفاوت باشد.
در جريان جنگ نهروان حضرت امير- سلام الله عليه- به ابن عباس فرمودند: «با اينان كه مواجه شدي از قرآن نگو چرا كه آنان خود را به آن از تو نزديكتر و به تلاوت آن سزاوارتر مي دانند تو با آنان از سيره پيامبر(ص) بگو چرا كه ناچارند تسليم شوند». در واقع كساني كه در اين حكومت از موضع به ظاهر حق با حكومت شرعي ناسازگار مي شوند فهم خود را امام خود قرار مي دهند و به امام واقعي چندان كاري ندارند.
5- نگاه بدبينانه به شرايط و آينده از مختصات كساني است كه بصيرت ندارند. رهبر معظم انقلاب در ديدار با دانشجويان (چهارم شهريور88) فرمودند: «بدبيني از بي بصيرتي است. مواظب باشيد نگاهتان به آينده، نگاه بدبينانه نباشد. اگر نگاه بدبينانه شد، نگاه «چه فايده اي دارد» شد، بدنبالش بي عملي، بي تحركي و انزواست همان كه دشمن مي خواهد.» امروز در ميدان انقلاب نيروهايي به اسم هاي مختلف- از جمله به اسم دلسوزي براي مردم سالاري نظام- مشغول ياس پراكني و بدبيني پراكني هستند. اين ها مردم را جز در قامت شورشگري و تخريب و انكار به رسميت نمي شناسند. اين ها در دوره 8 ساله خود به نفرت دامن مي زدند و البته منافقانه مدعي بودند كه سعي مي كنند دشمن را به دوست تبديل نمايند كه صد البته دوست دشمن مي شدند و منافع ملي را بر باد مي دادند.
كلام را به سخني ديگر از حضرت آيت الله خامنه اي در باب بصيرت خاتمه دهيم. معظم له در ديدار اخير با مردم چالوس و نوشهر- 15مهر جاري- فرمودند: «متعهدان موجود در جامعه ما از اهل سواد و فرهنگ، از دانشگاهي و حوزوي بايد به مسئله بصيرت اهميت بدهند. بصيرت در هدف، بصيرت در وسيله، بصيرت در شناخت دشمن، بصيرت در شناخت موانع راه، بصيرت در شناخت راههاي جلوگيري از اين موانع و برداشتن اين موانع، اين بصيرت ها لازم است.»
سعدالله زارعي

 



كيهان و خوانندگان

¤ اهداي جايزه صلح نوبل به رئيس جمهور آمريكا نشان داد كه معني واقعي اين جايزه، جنگ نوبل است. چون باراك اوباما نه تنها هيچ صلحي را برپا نكرده است كه جنگ بوش را ادامه داده است.
واقفي
¤ از روزنامه كيهان مي خواهم كه نيمه پنهان عوامل اصلي اغتشاشات پس از انتخابات در ايران را به طور كامل براي مردم تشريح كنند و همچنين علت عدم موفقيت آن را در اين براندازي جهت اطلاع مردم بيان نمايد تعلل قوه قضائيه در محاكمه اين عناصر معاند نيز براي مردم سوال است كه پاسخ تحليلي شما را مي طلبد.
روح الله آمني از كوه بنان كرمان
¤ روزنامه كيهان تنها روزنامه اي است كه به معناي واقعي، ملي، مردمي، مذهبي و انقلابي افشاگر توطئه هاي داخلي و خارجي است. خدا به شماها توفيق بدهد كه در مسير عدالت و انسانيت و خدايي حركت مي كنيد. قلم مي زنيد و از هيچ چيز هم نمي ترسيد.
يك هموطن
¤ چرا بعضي از كساني كه ادعاي قانون مداري دارند قانون را زيرپا مي گذارند؟ قانون تازماني كه به نفع آنهاست محترم است؟ چرا بعضي از كساني كه افتخار خود را پيروي از امام خميني(ره) مي دانند امروز توصيه هاي رهبر معظم انقلاب را ناديده مي گيرند؟
آذر رحماني
¤ چرا سران فتنه مثل موسوي و كروبي همچنان آزاد هستند؟ چرا قوه قضائيه به مطالبه مردم براي محاكمه اين افراد تمكين نمي كند؟
اميري از تهران
¤ نبايد گول ادعاهاي غربي ها در دفاع از حقوق بشر را خورد. آن ها، همان كساني هستند كه هميشه موضوع تهاجم نظامي به ايران را در نظر داشته اند و فقط امروز به اين دليل كه از توانمندي هاي دفاعي ايران باخبرند، عقب نشيني كرده اند. لذا نبايد هيچ گاه از افزايش توانمندي هاي دفاعي و نظامي غفلت كنيم.
كاشاني
¤ از سازمان حج و زيارت تقاضا مي شود با توجه به كاهش حجاج كشورها به عربستان نسبت به اعزام واجدين شرايط كه 18 سال بايد در نوبت بمانند اقدام نمايند تا صف منتظران كاهش يابد.
محمدي از بوشهر
¤ در شرايطي كه مسكن، يكي از مسائل اساسي جامعه و به ويژه پيش نياز ازدواج جوانان است، اما متاسفانه هنوز موانع صاحب مسكن شدن مردم برطرف نشده است. از جمله اين موانع، عدم اجراي ماده 147 ثبت اسناد، در پي آن عدم بهره مندي از تسهيلات مسكن و در نهايت خالي ماندن زمين است. از مسئولان تقاضاي رسيدگي به اين موضوعات مي شود.
يك شهروند
¤ قبلاً در نيروي مقاومت بسيج نهاد امر به معروف و نهي از منكر وجود داشت. خواهشمند است كه يك بار ديگر اين نهاد احيا شود تا بتواند در برپايي امنيت و آرامش در سطح جامعه كمك كند.
تالش پور
¤ در خبرها آمده است كه وزير صنايع گفته خودروسازان 9 درصد افزايش توليد داشته اند. آيا كسي از مسئولان محترم حاضر است جواب دهد كه ظرفيت خيابان هاي تهران چند درصد افزايش يافته است؟ آيا مسئولين به فكر اين مسئله هم هستند كه اين همه خودروي اضافه شده به كشور، در كجا بايد تردد كنند؟
محسن نيك وقت از تهران
¤ از رياست محترم جمهوري و بازرسي كل كشور تقاضا مي شود نسبت به واگذاري تاكسي ها نظارت بيشتري شود الان افرادي را مي شناسم كه با وجود اشتغال يك دستگاه، تاكسي نيز گرفته اند و در كنار آنها ما با چند سرعائله بيكاريم؟!
محمدي
¤ در تاريخ 15/7/88 وقتي براي دريافت پول خود به بانك مراجعه نمودم گفتند پول نداريم چك پول بگير. وقتي چك پول گرفتم گفتند مبلغ 1500 تومان بابت كارمزد بايد پرداخت كني؟ يعني براي پولي كه بدون اجرت تحويل بانك داده اي براي بازپس گيري آن بايد كارمزد پرداخت كني؟!
اكبري
¤ من عضو قراردادي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران هستم. اخيراً اعلام نموده اند بيائيد و 4 ماه حقوق بگيريد و بازخريد شويد و يا اينكه 1 ماه حقوق بگيريد و با سازمان ديگري (با حقوق و مزاياي كمتر) قرارداد ببنديد. با با توجه به متاهل بودن اكثر افراد، مستاجري و... سزاوار اين نوع برخورد نيستيم.
امضاء محفوظ
¤ چندي پيش تقاضاي وام مسكن 2 ميليون توماني كردم. ما را به بانك مورد نظر ارجاع دادند. بانك بازپرداخت آن را 4 ميليون و 400 هزار تومان اعلام كرده است. يك روستايي از درآمد كمي برخوردار است. چگونه مي توانيم در مقابل 2 ميليون ، 4 ميليون و 400 هزار تومان پس بدهيم؟!
موسوي از نطنز
¤ در نمازجمعه اخير، خط اتوبوس ترمينال شرق كار نمي كرد. به همين دليل براي مسافران اين خط مشكل ساز شد.
كرامت
¤ از مسئولان مترو تقاضا مي شود كه بر عملكرد ماموران خود بيشتر نظارت كنند. چون برخي از اين ماموران برخورد نامناسبي با مردم دارند.
نيك چهره
¤ متاسفانه جايگاههاي سوخت سي ان جي مسير تهران-مشهد هم بسيار كم است هم تعداد موجود اكثراً خرابند و ديگر اينكه مسير 300-200 متري جايگاه تا جاده اصلي واقعاً بسيار خراب و دست انداز دارد كه وسايلي همچون پرايد توان رفت و برگشت به جايگاه را ندارند. از مسئولين امر تقاضا مي شود نسبت به رفع مشكلات فوق مساعدت نمايند.
وطن دوست
¤ از شركت واحد اتوبوسراني ملارد به خاطر راه اندازي خط اتوبوس مارليك-ميدان آزادي تشكر مي كنم.
ملكي از ملارد
¤ اهالي تپه شهرآباد خيابان كولي وند بومهن از مشكلات زير در رنج هستند: كمبود آب آشاميدني- نداشتن سطل زباله بهداشتي و نداشتن آسفالت خيابان ها. اين كمبودها در حالي وجود دارد كه شهرداري منطقه به مدت 2 سال از اهالي براي تامين اين امكانات پول جمع آوري كرده اند. خواهشمند است مسئولان ذيربط فكري براي اهالي اين منطقه كنند.
منوچهر عبدي

 



ملاقات (گفت و شنود)

گفت: سايت هاي وابسته به كودتاگران مخملي از ملاقات موسوي و كروبي در خانه كروبي خبر داده اند.
گفتم: اين هم شد خبر؟! حالا به يكديگر چي گفته اند؟
گفت: همان ادعاهاي آمريكا و اسرائيل را تكرار كرده اند!
گفتم: اين وظيفه! را كه خود رسانه هاي آمريكايي و اسرائيلي انجام مي دهند.
گفت: ضمناً، كلي هم از خودشان تعريف و تمجيد كرده و به طور تلويحي هركدام از آنها، خودش را شايسته تر از ديگري هم دانسته است! و ظاهراً به همين خاطر و هنگام اين قمپز دركردن ها از همديگر عصباني هم شده اند!
گفتم: يارو براي رفيقش قمپز درمي كرد و مي گفت؛ بنده يك سگي دارم كه هر وقت مي خواهد وارد خانه شود، زنگ مي زنه! دوستش كه نمي خواست از او عقب بيفتد با تعجب پرسيد؛ مگه سگ تو كليد نداره؟!

 



رئيس دفتر مقام معظم رهبري: در انتخابات اخير چهره اصلي افرادي كه دم از انقلاب مي زدند نمايان شد

رئيس دفتر مقام معظم رهبري انتخابات اخير را موجب نمايان شدن چهره اصلي برخي مدعيان انقلاب دانست.
حجت الاسلام «محمد محمدي گلپايگاني» در اولين روز از نهمين همايش سراسري روحانيون شاغل در سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي با اشاره به موهبت وجود رهبر معظم انقلاب در راس نظام افزود: همه مردم عشق فراواني به رهبر انقلاب دارند و در سفر اخير به استان مازندران مناظر زيبايي از حضور مردم ديده مي شد.
وي با تاكيد بر اينكه رهبر انقلاب مصداق كامل خطبه امام زين العابدين(ع) در تبيين شرايط رهبري است، تصريح كرد: رهبر كسي است كه مردم با تمام وجود و اعضا و جوارح خود به وي عشق بورزند.
محمدي گلپايگاني با اشاره به رفتار كنوني دشمنان در از بين بردن رابطه عاشقانه بين مردم و رهبري، تاكيد كرد: وظيفه ما روحانيون سنگين است و آنچه لازم است براي مردم بخصوص اقشار نظامي جامعه بصيرت و شناخت است زيرا زماني كه حق و باطل مخلوط شده اند نمي توان به خوبي اين دو را از هم تميز داد.
وي تاريخ را در حال تكرار دانست و اظهار داشت: در حوادث اخير بعد از انتخابات افرادي بودند كه ذكر قنوت و سجودشان فضاي اطراف را پر كرده بود اما مانند افراد حاضر در جنگ جمل به رهبر خود پشت كردند.
رئيس دفتر رهبر انقلاب با اشاره به اينكه بايد بصيرت و آگاهي خود را افزايش دهيم، گفت: افرادي نيز در روز عاشورا امام حسين(ع) را تنها گذاشتند و با سكوت و حرف نزدنشان به امام زمان خود پشت كردند كه امروز نيز اين موضوع به وقوع پيوسته است.
وي وجود عمار و ياسرها را در زمانه حاضر بسيار لازم ارزيابي كرد و افزود: امروز وظيفه روحانيون تبيين است، بايد روحانيون مسائل را بگويند و نترسند و ملاحظه نكنند به شكلي كه حداقل مي توانند اطرافيان خود را روشن و راهنمايي كنند.
محمدي گلپايگاني با تاكيد بر پرهيز از هرگونه ترس و ملاحظه در معرفي فتنه افزود: اگر تدبير هوشمندانه رهبر انقلاب در اين برهه نبود چيزي از اسلام الا اسم و ظاهر آن نمي ماند.
وي يادآور شد: بحث در انتخابات اخير اين نبود كه فلاني رئيس جمهور شود يا نشود، بلكه اساس نظام را نشانه گرفته بودند و اگرچه اين فتنه خسارت هاي فراواني داشت اما چهره هاي اصلي عده اي را به همگان معرفي كرد و راستگو و دروغگو از هم تفكيك داده شد. رئيس دفتر مقام معظم رهبري گفت: در انتخابات اخير چهره اصلي افرادي كه دم از انقلاب و رهبري مي زدند نمايان شد.
وي با توصيه به روحانيون شاغل در عقيدتي سياسي ارتش در خصوص وارد نشدن به دسته بندي هاي سياسي جامعه تصريح كرد: نبايد افراد شاغل در نيروهاي مسلح به دسته بندي هاي سياسي وارد شوند اما نبايد از اصل موضوع غافل بود و براي مردم بايد فتنه ها را تشريح كرد.
در پايان اين مراسم از تعدادي روحانيون برتر تقدير شد و سپس افراد حاضر در اين همايش براي ديدار با رهبر معظم انقلاب به حسينيه امام خميني(ره) رفتند.

 



آنتي وار بررسي كرد ديپلماسي غافلگير كننده ايران در رونمايي از تاسيسات فردو

يك پايگاه خبري تحليلي در مقاله اي با اشاره به زمان اعلام تاسيسات هسته اي فردو از سوي ايران اعلام كرد كه تهران بيشترين بهره سياسي و ديپلماتيك را از اين موضوع برده است.
پايگاه «آنتي وار» در اين مقاله كه به قلم «گرت پورتر» نوشته شده، آورده است: چندي پيش تمامي رسانه هاي آمريكايي با تمام قوا مشغول مخابره اين خبر شدند كه سازمان هاي جاسوسي آمريكا موفق شده اند يك مركز هسته اي مخفي در ايران را كشف و فاش كنند؛ در حالي كه حقيقت چيز ديگري بود.
وي با بيان اين كه تنها سند ارائه شده در اين خصوص رونوشت گزارش مقامات بلندمرتبه آمريكايي بوده است، تاكيد كرد: تحليل هاي موجود اين گزارش را در تعارض با برخي حقايق ارزيابي كرده و سنديت آن را شديدا كاهش داده اند.
به نوشته اين تحليلگر آمريكايي، در حالي كه ايران موضوع ساخت دومين مركز غني سازي اورانيوم خود را در نامه اي به تاريخ 21 سپتامبر به آژانس بين المللي انرژي اتمي (IAEA) گزارش كرده است، موضوع اين نامه به بهانه اين كه ارسال آن تنها واكنشي به افشاي موضوع از سوي سازمان هاي جاسوسي آمريكا بوده، تا حدودي ناديده انگاشته شد. اما واقعيت اين است كه از لحن مقامات آمريكايي چنين بر مي آيد كه اين ادعا بيشتر ظن و گمان است تا يك ادعاي مستند به شواهد عيني.
پورتر در ادامه گزارش خود با بيان اين كه يكي ديگر از اشتباهاتي كه در گزارش مقامات جاسوسي آمريكا به چشم مي خورد اين است كه گزارش فوق در برآورد هدف ساخت مركز هسته اي فردو به بيراهه رفته است، افزود: اين گزارش احتمال داده است كه مركز غني سازي اورانيوم فردو براي مصارف نظامي ساخته شده باشد چون تنها براي 3 هزار سانتريفيوژ گنجايش داشته كه اين تعداد براي يك نيروگاه توليد انرژي بسيار كم است.
به گفته اين تحليلگر آمريكايي، اين گزارش در اين خصوص دچار تناقض شده چرا كه از يك سو مي گويد اين مركز احتمالا مي تواند براي مقاصد نظامي به كار گرفته شود از سوي ديگر اظهار داشته است كه اين مركز احتمالا براي غني سازي با درصد خلوص پايين و در حد 5 درصد بنا شده است در حالي كه براي توليد بمب هسته اي به خلوص 90 درصد نياز است.
همچنين بايد در نظر داشت كه گزارش ارائه شده به رسانه ها لحني تهديدآميز دارد و كاملا از لحن يك گزارش اطلاعاتي دور است.
وي در ادامه يادآور شد: يك روز پس از آنكه آمريكا، انگليس و فرانسه ادعا كردند كه اين مركز را كشف كرده اند، «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد كه بازرسان آژانس مي توانند از مركز غني سازي فردو بازديد كنند. بنابراين خيلي سخت است كه تصور شود اين مركز براي مقاصد نظامي ساخته شده است چرا كه كسي كه قصد ساختن بمب هسته اي داشته باشد از بازرسان آژانس دعوت به بازرسي نمي كند.
گرت پورتر با تاكيد بر اين كه ايران به هيچ وجه قصد آن را نداشته است كه اين مركز را از آژانس مخفي نگاه دارد، تصريح كرد: ايران تصميم داشته است كه اظهار آن را به زماني موكول كند كه بيشتر در خدمت منافع سياسي و ديپلماتيك ايران باشد و نتايج اجلاس 1+5 با ايران در ژنو نيز نشان داد كه ايران به اين هدف خود رسيده است. دولت ايران به خوبي از توان آمريكا براي پايش تاسيسات اين كشور از طريق تصاوير ماهواره اي آگاه است و دليلي براي پنهان كاري نمي بيند.
اين تحليلگر آمريكايي همچنين اين نظريه را بيان كرد كه «ايران قصد مخفي كاري نداشته است اما اظهار اين مركز را قدري به تعويق انداخته است تا معلوم شود كه آمريكايي ها چقدر در اين مورد توانسته اند كسب اطلاع كنند و قدرت اطلاعاتي آن ها در چه حد است؟»
وي ادامه داد: ايران با يك زمان بندي دقيق، نامه اظهار اين مركز را به زمان آغاز گفتگوها با گروه 1+5 موكول كرد تا به آن ها بفهماند اگر نطنز را مورد حمله قرار دهند، هنوز امكان غني سازي را خواهد داشت چرا كه رئيس سازمان انرژي اتمي ايران نيز پيش تر در خصوص هرگونه قصد تهاجم به مراكز هسته اي اين كشور هشدار داده بود.

 



كوثري: خاتمي بايد محاكمه شود

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي گفت: محمد خاتمي رئيس جمهور پيشين ايران به دليل نقض سوگند خودش مبني بر دفاع از كياست و استقلال كشور بايد محاكمه شود.
اسماعيل كوثري در گفت وگو با ايرنا تاكيد كرد: ديدار محمد خاتمي با سوروس يكي از عوامل اصلي كودتاهاي رنگين در كشورهاي مختلف جهان مغاير با سوگند ياد شده از سوي رئيس جمهور پيشين ايران بود و بايد دستگاه قضايي كشور محمد خاتمي را به جرم ناديده گرفتن منافع ملت و خدشه دار كردن استقلال كشور محاكمه كند.
وي در خصوص اعمال آشوب طلبانه ميرحسين موسوي و مهدي كروبي پس از انتخابات رياست جمهوري افزود: مقام معظم رهبري در روز 29 خرداد فرمودند كه همه بايد خود را ملتزم بر تبعيت از قانون اساسي بدانيم و پرونده انتخابات رياست جمهوري را تمام شده اعلام كردند. اما پس از بيانات راه گشاي ايشان، ميرحسين موسوي و مهدي كروبي بر ادامه آشوبها تاكيد كردند و اين مهم از دو منظر قابل بررسي است.
كوثري گفت: اين اقدام در وهله اول نشان داد كه ميرحسين و كروبي توجهي به قانون اساسي ندارند و براي رسيدن به اميال سياسي خود دست به هر كاري مي زنند و ديگر اينكه با ادامه آشوب ها و حمايت اين دو كانديداي شكست خورده در انتخابات از آشوب ها به اين باور رسيديم كه آنها حتي قصد براندازي دارند.
كوثري در پايان گفت: حمايت ميرحسين و كروبي از آشوب طلبان تاكنون هزينه هاي زيادي را به نظام جمهوري اسلامي تحميل كرده است بر همين اساس مي طلبد كه دستگاه قضايي با اين دو عامل اصلي كودتاي مخملي در ايران به شدت برخورد كند.

 



امير ميقاني: سامانه هاي پدافندي ايران در حال رقابت با سامانه هاي روز دنيا است

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء با تاكيد بر سير صعودي سامانه هاي پدافندي در به روزرساني تصريح كرد كه با سامانه هاي روز دنيا در حال رقابت هستيم.
به گزارش روابط عمومي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص)، امير خلبان «احمد ميقاني» در آستانه سالروز تاسيس سازمان عقيدتي سياسي و در نخستين گردهمايي روحانيون قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص)، با اشاره به بهينه سازي و به روز شدن عالي سامانه هاي پدافندي تصريح كرد: اكنون به روزرساني سامانه پدافندي سير صعودي پيشرفت را در حدي عالي طي مي كند و با سامانه هاي روز دنيا در حال رقابت است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) با تشريح دستاوردهاي پدافند در زمينه سامانه ها و تجهيزات جديد گفت: علاوه بر افزودن ده ها سامانه جديد به سامانه قبلي، با تجهيز سامانه موشكي زمين به هوا، تجهيز سامانه هاي راداري با فركانس هاي پيشرفته و سامانه هاي جمع آوري اطلاعات و ارتباطات ابر چند لايه، به قابليت كشف و مقابله و انهدام موشك هاي كروز دست يافته ايم و اكنون در بهترين وضعيت آمادگي دفاعي به سر مي بريم.
وي در ادامه با اشاره به وقايع اخير، خاطر نشان كرد: دشمنان بعد از 30 سال تهديد سخت اكنون به دنبال تهديد هوشمند و جنگ نرم هستند و از پي اين تهديد به دنبال ضربه زدن به انسجام نظام و ايجاد تفرقه در نظام جمهوري اسلامي ايران هستند و اين امر نيز به حول قوه الهي با آگاهي و هوشمندي ملت ما در بهره گيري از رهنمودهاي مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا خنثي خواهد شد.
ميقاني در بخش ديگري از سخنان خود ايثار و فداكاري مردان و زنان و جوانان شجاع ايران اسلامي در 30 سال گذشته را عنايت خداوند سبحان نسبت به جامعه ايران اسلامي ارزيابي كرد و ادامه داد: خط مقدم بودن پدافند در دفاع از كشور و اولويت اصل دفاع در دكترين نظام، مسئوليت سنگين و در عين حال افتخاربرانگيزي براي پدافند است، اكنون خط مقدم دفاع از هجمه نرم دشمن فعاليت هاي فرهنگي، عقيدتي، سياسي است كه اميدواريم با حركت هاي تبليغي و فرهنگي روحانيون عزيز در جبهه فرهنگي و ارتقاي توان رزم رزمندگان در جبهه نظامي جرئت كج انديشي را از دشمنان بگيريم و در برابر هرگونه تهديد اولين پاسخ را كه يقيناً پاسخ قاطع و دندان شكن خواهد بود به دشمن بدهيم.

 



اين همه از مردم و مسئولين كشتيم پس توقعي نبود جمهوري اسلامي مدارا كند (خبر ويژه)

يك سايت ضد انقلاب با اذعان به جنايات متعدد گروهك هاي تروريستي، اين رويه را سبب ساز برخورد قاطع جمهوري اسلامي و مجازات عوامل اين جنايت ها توصيف كرد.
سايت ضدانقلابي «ايران امروز» از قول يك توده اي سابق مي نويسد: وقتي گروه هاي مخالف ]جمهوري اسلامي[ بدون دادگاهي، در خانه هاي تيمي تصميم به ترور افراد مي گرفتند، انگار يادشان نبود تخم خشونتي را مي كارند كه به بار خواهد نشست. وقتي اپوزيسيون ما گروه هاي شكار بسيجي و پاسدار داشتند فكر نمي كردند كه در خانه هاي تيمي دستگير مي شوند.
اين سايت ضد انقلابي اضافه مي كند: ]گروه هاي ضد انقلاب تروريست[ گويا يادشان نبود كه وقتي پيرمرداني مثل آيت الله دستغيب و صدوقي يا آيت الله مدني و قاضي طباطبايي و اشرفي اصفهاني را به همراه ده ها نفر در صفوف نماز جمعه مي كشند، به يكي از رذيلانه ترين شيوه هاي ترور و آدم كشي در دنيا متوسل شده اند و اين الگويي شد براي ديگر تروريست ها نظير القاعده و طالبان كه استاد آنند. سازمان مجاهدين ننگ ابتكار شروع اين نوع عمليات جنايتكارانه را در منطقه خاورميانه براي هميشه در تاريخ معاصر به نام خود ثبت كرده است.
عضو سابق حزب توده همچنين مي نويسد: «در عمليات انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي 72 تن از رهبران كشور را سوزانده و در انفجار دفتر نخست وزيري رياست جمهور وقت رجايي و نخست وزير او باهنر را در زير ويرانه هاي باقي مانده از انفجار دفن كردند و همه اينها را تحت عنوان مبارزه با ارتجاع، مشروع جلوه دادند و پس از هر انفجار و كشتار جشن پيروزي گرفتند غافل از اينكه در قلب و مغز خانواده ها و فرزندان و نزديكان آنها تخم كينه را مي كاشتند.»
اذعان به اين واقعيات تاريخي در حواشي نوشته هاي عناصر ضد انقلاب از آن جهت قابل تأمل است كه به تازگي جريان رسانه اي معارض انقلاب اسلامي با كتمان جنايات متعدد گروهك هايي نظير منافقين، چريك هاي فدايي، فرقان، كومله و...، نسبت به اعدام برخي عناصر ضدانقلاب در سال هاي اوليه انقلاب ابراز تأسف و مظلوميت مي كنند. اخيراً هم در پي صدور حكم اعدام براي 3 تروريست عضو گروهك هاي منافقين و انجمن پادشاهي كه مرتكب جنايت شده اند، فرياد وا حقوق بشر از سوي همان گروهك ها بلند شده است.
پس از شيرين عبادي كه مدعي شده بود اين عناصر به خاطر عقيده محكوم به اعدام شده اند، حقيقت جو نماينده فراري مجلس ششم هم به طرفداري از تروريست ها پرداخت. وي كه خود در كسوت عضويت در دفتر تحكيم و سپس حضور در مجلس، در پشت صحنه آشوب آفريني هاي دهه گذشته قرار داشت، به راديوي سازمان سيا گفت:«حتي اگر محكوم شدگان اخير به اعدام عضو مجاهدين خلق يا انجمن پادشاهي باشند، ما بايد به اين مسئله اعتراض كنيم».

 



آب در لانه مورچگان! (خبر ويژه)

وكيل مدافع محسن كديور در گفت وگو با دويچه وله آلمان به شانتاژ عليه كيهان پرداخت و ضمن طرح برخي ادعاهاي خلاف واقع اين گونه القا كرد كه عدم رسيدگي به شكايات، به خواست كيهان بوده است. صالح نيكبخت گفت: برايم تأسف بار بود كه چطور حتي به شكايت دادستان كل كشور در 9 سال پيش تاكنون رسيدگي نشده بود.
وي همچنين از خوانندگان روزنامه كيهان كه با روزنامه تماس مي گيرند به عنوان مجعول الهويه ياد كرد و در عين حال با اشاره به تذكر مديرمسئول كيهان كه چنين اظهارنظري، ايراد اتهام جعل است، مدعي شد منظور من اين نبود كه ايشان جعل هويت كرده است بلكه مجعول الهويه به معناي آن است كه ممكن است افراد ديگري هويت خودشان را تغيير داده باشند(!)
اين به اصطلاح حقوقدان پس از كلي فضاسازي، غرض ورزي سياسي خود را از پشت ژست حقوقي آشكار كرد و مدعي شد «روزنامه كيهان تبديل به يك روزنامه منزوي شده و با تيراژ كم منتشر مي شود». نيكبخت روشن نكرد كه اگر كيهان همان گونه است كه وي ادعا مي كند چرا عناصر معارض اين همه عليه آن سم پاشي و شانتاژ مي كنند. وكيل كديور در عين حال اذعان كرد قبل از انقلاب در روزنامه كيهان آن روزگار كه توسط سناتور مصباح زاده (مهره مورد اعتماد لانه جاسوسي آمريكا و رژيم خودكامه پهلوي) اداره مي شد، فعاليت مي كرد. بنابراين روزنامه كيهان كاملاً مي فهمد كه ناراحتي ايشان از كجاست.
گفتني است طرح زنجيره اي برخي دعاوي و شكايات فاقد مباني حقوقي عليه كيهان- از جنس زنجيره اي- در حالي است كه اين روزنامه، دادگاه را فرصتي براي شفافيت بيشتر و طرح برخي ناگفته ها درباره جريان هاي ضدانقلاب مي داند اما به دلايل نامعلوم رسيدگي به پاره اي از اين شكايات از سوي دادگاه به تعويق افتاده تا در كنار تعدد شكايات اين گونه القا شود كه حتماً كيهان، مجرم است!! گفتني است اين تاخير در رسيدگي بارها به طور شفاهي و كتبي مورد اعتراض مديرمسئول كيهان قرار گرفته بود.
دادگاه روز يكشنبه كيهان به خاطر رسيدگي به شكايات چند سال پيش از وردي نژاد مدير وقت ايرنا و نعيمي پور مديرمسئول ياس نو با تاخير برگزار شد و ادامه آن به جلسه بعدي موكول گرديد.
طي 2ماه اخير جريان رسانه اي زنجيره اي-موسوم به شبكه عنكبوت- كه برخي اضلاع آن در داخل و سر ديگر آن در خارج از كشور است، بمباران تبليغاتي و فضاسازي گسترده اي را عليه روزنامه كيهان ترتيب داده اند تا به خيال خود، انتقام روشنگري ها درباره فضاي انتخابات و فتنه تدارك شده به بهانه آن را از كيهان بگيرند.
از سوي ديگر برخي از رسانه هاي خارجي و سايت هاي ضدانقلاب نگراني خود از افشاگري كيهان در دادگاه را پنهان نكرده و هجومي هماهنگ و پرحجم را براي - به خيال خود پيشگيري- از افشاگري مستند كيهان در دادگاه عليه شبكه مشترك خارجي-داخلي فتنه تدارك ديده و به ميدان آورده اند.

 



انگليس: به شهادت آن 200 سال حقوق مردم ايران براي ما مقدس است(خبر ويژه)

وزيران خارجه انگليس و آمريكا براي بررسي نحوه تشديد فشارها عليه ايران در لندن با يكديگر ملاقات كردند. هيلاري كلينتون پس از اين ملاقات گفت: «جامعه بين المللي براي مداركي كه نشان دهد ايران آمادگي دارد به تعهدات بين المللي خود در زمينه فناوري هسته اي عمل كند، تا ابد صبر نخواهد كرد».
هيلاري كلينتون اين سخنان را در كنفرانس خبري و پس از ملاقات با همتاي انگليسي خود عنوان كرد. وي در بياني متناقض گفت: قدرت هاي بزرگ در مورد صلح آميز بودن برنامه اتمي ايران به سرعت قانع نخواهند شد.
وي همچنين از اغتشاشگران در ايران حمايت كرد و با انتقاد از محاكمه برخي عناصر بازداشت شده، دادگاه ها را فرمايشي توصيف كرد. وي با انكار و كتمان اعتماد 85 درصدي ملت ايران به نظام و حضور در پاي صندوق هاي رأي ادعا كرد مردم ايران به نظام خود اعتماد ندارند.
ميلي بند وزيرخارجه دولت خوشنام! انگليس هم در اين كنفرانس مطبوعاتي ضمن حمايت از آشوبگراني كه ارتباط برخي از آنها با سفارت و رژيم انگليس محرز شده، گفت البته ما نقشي در تعيين سياست در ايران نداريم اما از حقوق اساسي مردم اين كشور حمايت مي كنيم. براي ما حقوق بشر مردم ايران «مقدس» است.
اين اظهارات حقوق بشري ميلي بند در حالي است كه اسفندماه سال گذشته جك استراو وزيرخارجه پيشين انگليس در مراسم افتتاح نمايشگاه «تاريخ ايران در دوره شاه عباس صفوي» گفته بود «هرچند ما نسبت به تاريخ فراموشكار هستيم اما ايراني ها فراموشكار نيستند و نمي توانند 200 سال اخاذي و مداخله جويي ما از قرارداد تنباكو و نفت دارسي گرفته تا روي كار آوردن پهلوي ها و سرنگوني مصدق را فراموش كنند. ما در درك مردم ايران دچار مشكل هستيم و درك آنها مشكلي ندارد».

 



مذاكرات بدون كنتور كروبي و موسوي (خبر ويژه)

دو نامزد متقلب انتخابات ضمن ملاقاتي، به يكديگر دلداري دادند كه مواضع ناجوانمردانه شان درست بوده و نبايد پشيمان شوند. اين ديدار روز شنبه در خانه كروبي انجام گرفت و اغلب اظهارات به نحوي است كه به نظر مي آيد طرفين در آن لحظه در حال توصيف ديگري بوده است. موسوي در اين ديدار به كروبي گفت: مدام اطلاعات غلط به مردم مي دهند و فكر مي كنند كه كسي باور مي كند.
وي اگرچه به هنگام رسيدگي شوراي نگهبان به شكايت ها و بازشماري تصادفي 10درصد آرا همانند كروبي ترجيح داد قواعد و موازين را به هم بريزد و اصطلاحا زير ميز بازي دموكراسي و راي مردم بزند، اما در ملاقات با كروبي گفت: «شوراي نگهبان كه در انتخابات مجلس ششم هفتصد صندوق را ابطال كرد چرا چند صندوق را باز نمي كند تا در يك برنامه زنده تلويزيوني مردم ببينند كه چند تعرفه بدون سريال وجود دارد.» برخلاف اين گفته بازشماري 10درصد آرا و بررسي سنديت آنها به طور زنده از تلويزيون پخش شده بود.
كروبي هم به جاي استناد به مكانيزم ها و مراجع قانوني ترجيح داد به شيوه كلي گويي و به ويژه شيوه منحصر به فرد خود (دوستاني به بنده گفتند!) متوسل شود. او گفت: برخي درباره انتخابات به گونه اي سخن مي گويند كه گويي هيچ اتفاقي نيفتاده است. مي گويند تقلب نشده است. برخي از دوستان كه پاي صندوق بودند مي گويند در فلان صندوق شما 100تا راي داشتيد اما براي شما يك راي منظور شد. آخر يك حرفي بزنيد كه كسي به شما نخندد(!)
وي توضيح نداد آن دوستاني كه پاي صندوق بوده اند(!؟) از كجا فهميده اند 100 راي به او داده شده و چرا همين دوستان كروبي با مشاهده اين به قول خودشان تقلب! اعتراض نكرده و مانع آن نشده بودند؟! و حال آن كه حتي برخي از نزديكان وي- نظير كرباسچي- به ديگري راي داده بودند و اساسا مگر مي شود يك انتخابات و قوانين آن را تعطيل كرد و به نظر «برخي از دوستان مي گويند» استناد نمود.
كروبي با وجود جفاهاي چند ماه گذشته در حق ملت و نظام- كه در جهت لاپوشاني ادعاي دروغين تقلب صورت گرفت- عباراتي از اين جنس را هم به موسوي گفت: باور مردم و اعتماد آنها بزرگترين سرمايه نظام است. لذا نبايد از نظام سلب اعتماد شود و نبايد كسي در اين راستا قدم بردارد. برخي آقايان خواسته يا ناخواسته در اين راه قدم برمي دارند و فوج فوج براي بيگانگان خوراك تهيه مي كنند(!)
وي در واكنش به انتقادهاي گسترده به خاطر حضور در تجمع حاشيه اي راهپيمايي ميليوني روز جهاني قدس كه توام با شعارهاي ضدانقلابي و ضربدر كشيدن بر شعار مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا بود، مدعي شد «من بايد تاكيد كنم كه نگاه ما به رژيم صهيونيستي تغيير نكرده است. فلسطين همچنان مسئله ماست و روز قدس نيز روز حمايت از مردم مظلوم فلسطين و تبري از رژيم صهيونيستي است.» كروبي بدون اشاره به ذوق زدگي رژيم صهيونيستي و وزير دفاع آمريكا از حذف شعار مرگ بر آمريكا و اسرائيل و بي آن كه به سردهندگان شعارهاي مغاير با ماهيت روز قدس انتقاد كند، گفت: جمعيتي كه به اين مراسم به دعوت ما آمدند شعارهايي كه دادند در رابطه با ايران و كشورشان بود.
موسوي و كروبي در ملاقات خود زير تصوير حضرت امام هم عكس يادگاري گرفتند در حالي كه به خاطر خيانت هاي اخير مورد تمجيد و ستايش جبهه گسترده دشمنان اسلام و انقلاب و امام (از سران رژيم صهيونيستي و آمريكا گرفته تا سلطنت طلبان و منافقين و نهضت آزادي و جبهه ملي و باند مهدي هاشمي) قرار گرفته و با طيف هايي از آنها ارتباط ارگانيك كاري برقرار كرده اند.

 



شماره بعدي روزنامه

شنبه 25/7/88 منتشر مي شود

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14