(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 21 مهر 1388- شماره 19486
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
به خاطر اهانت و نشر اكاذيب جمعي از خانواده هاي شهدا از كروبي شكايت كردند
قشقاوي در آخرين جلسه هفتگي سخنگويي: براي تأمين اورانيوم 20درصد جدي هستيم
محسني اژه اي: مطمئن باشيد به اتهامات كروبي رسيدگي مي شود
ديدار دادستان تهران با متهمان زنداني حوادث اخير
ساعت جديد كار مراكز دولتي نظامي، آموزشي صنعتي و صنوف اعلام شد
قشقاوي از سخنگويي به مجلس رفت
برداشت انگور در مشكين شهر
رئيس اداره تعاون روستايي شهرستان: 16 ميليارد ريال از مطالبات چايكاران آستانه اشرفيه پرداخت شد
به دليل شبهاتي در وقف مدرسه فيضيه خاكسپاري 3 شهيد گمنام در قم به تعويق افتاد
آمادگي تمام نيروهاي سپاه پاسداران براي تامين امنيت كشور
مردم گنبدكاووس با 3 شهيد گمنام دفاع مقدس وداع كردند
معاون استانداري اصفهان:اجراي تونل مترو اصفهان به علت خطا در حفر آن متوقف شد
اخبار ادبي و هنري



به خاطر اهانت و نشر اكاذيب جمعي از خانواده هاي شهدا از كروبي شكايت كردند

جمعي از خانواده هاي شهدا در نامه اي خطاب به دادستان دادگاه ويژه روحانيت تهران از مهدي كروبي به دليل توهين به شهدا و نشر اكاذيب شكايت كردند.
به گزارش فارس، تعدادي از خانواده هاي شهدا طي نامه اي به دادستان دادگاه ويژه روحانيت تهران از كروبي به دليل توهين به شهدا و نشر اكاذيب شكايت كردند.
متن اين نامه به اين شرح است:
دادستان محترم دادگاه ويژه روحانيت تهران
سلام عليكم
احتراما، امضاء كنندگان ذيل جمعي از خانواده هاي شهدا هستند كه در خصوص توهين و افترا و هتك حرمت و نشر اكاذيبي كه حجت الاسلام كروبي تحت اين عنوان كه «يكي از دختران شهدا توسط مراجع انتظامي مورد تجاوز واقع شده و به قتل رسيده است» در حالي كه شخص موردنظر وي از خانواده شهدا نبوده و داراي سوء شهرت مي باشد كه هم اكنون در قيد حيات است شكايت خود را اعلام داشته اند. موضوع اعلام شده از سوي آقاي كروبي كذب محض بوده و باعث تشويش اذهان عمومي و سوء ظن نسبت به خانواده هاي شهدا گرديده است. در صورتي كه آقاي كروبي به عنوان رئيس سابق بنياد شهيد يا مسئول به راحتي مي توانسته قبل از عنوان كردن اين موضوع، درباره صحت و سقم آن تحقيقاتي به عمل آورد. لذا ما جمعي از خانواده هاي شهدا از آقاي مهدي كروبي شكايت داشته و خواستار تعقيب كيفري و مجازات نامبرده و اعاده حيثيت خانواده هاي شهدا طبق قواعد فقهي و حقوقي و قوانين جاريه جمهوري اسلامي ايران، مي باشيم.

 



قشقاوي در آخرين جلسه هفتگي سخنگويي: براي تأمين اورانيوم 20درصد جدي هستيم

سخنگوي وزارت امور خارجه با جدي خواندن تصميم ايران مبني بر واردات اورانيوم غني شده 20 درصد تاكيد كرد: ما براي رفع نياز اين سوخت با كسي شوخي نداريم.
سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: ما بدليل شدت احترام به قوانين بين المللي درخواست خود را براي سوخت 20 درصد اعلام كرده ايم و قرار است نشست سه جانبه بين ايران، آژانس و كشورهايي كه اعلام آمادگي كرده اند برگزار شود تا راجع به قيمت، نحوه وصول و شكل كار بحث كنيم.
تاسيسات فردو
هيچ ربطي به اجلاس ژنو ندارد
به گزارش خبرگزاري ها حسن قشقاوي ديروز در آخرين جلسه هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر تاثير موضوع غني سازي 20 درصد و تاسيسات جديد فردو گفت: هيچ كدام از موارد ياد شده ربطي به اجلاس ژنو نداشته و ندارد و همانطور كه بارها گفته ايم حقوق هسته اي ايران غيرقابل مذاكره بوده و فعاليت ما درچارچوب ان پي تي، مقررات آژانس و مفاد پادمان است.
قشقاوي در پاسخ به سوالي درخصوص اولتيماتوم امارات متحده عربي به ايران در خصوص جزاير سه گانه ابوموسي و تنب بزرگ و كوچك، گفت: ابوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك تا ابد ايراني هستند و ما همواره اعلام كرده ايم كه آماده رسيدگي به سوءتفاهمات اداري براي حل اين گونه مسايل جزئي هستيم.
قشقاوي تصريح كرد: هيچ كشوري درباره خاك خود حاضر به گفت وگو نيست و ايران هم درباره اصل ايراني بودن جزاير سه گانه هرگز گفت وگو نخواهد كرد.
اخبار جديد درباره دستگيري هاي ادعايي جديد ندارم
سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه اين نشست در پاسخ به سوالي مبني بر دستگيري 5 تبعه كويتي، 1 تبعه مصري و 1 تبعه قطري در آب هاي جنوب ايران گفت: جزئيات مربوط به اين خبر را تا اين لحظه در اختيار نداريم و اين موضوع را از طريق سفارت خود در كويت پيگيري مي كنيم.
گفتني است مطبوعات كويت اخيراً اعلام كرده اند كه ايران 5 شهروند كويتي، 1 تبعه مصري و 1 تبعه قطري را كه دو روز قبل به اشتباه وارد آب هاي ايران شده اند دستگير كرده است.
لوح كوروش بايد به ايران
منتقل شود
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سوالي درخصوص خودداري دولت انگليس از انتقال «لوح كوروش» از موزه بريتانيا به ايران براي اين كه در ايران به معرض نمايش گذاشته شود گفت: توافقي بين ايران و موزه لندن صورت گرفته بود كه اين لوح براي نمايش به ايران منتقل شود اما متاسفانه طرف انگليسي اقدام به اين كار نكرد و اين حركت لندن امري غيرحقوقي، غيرعقلاني و سياسي محسوب مي شود.
قشقاوي با بيان اين كه لندن به خاطر مسايل سياسي از جمله انتخابات اخير ايران از انتقال لوح كوروش به تهران خودداري كرده است، گفت: مسايل سياسي داخل يك كشور هيچ ربطي به طرف هاي خارجي ندارد، ميراث فرهنگي ايران يك ضرب الاجل دو ماهه براي انگليس تعيين كرد كه اگر انتقال لوح كوروش به ايران صورت نگيرد، اين امر ممكن است به روابط دو كشور در زمينه ميراث فرهنگي لطمه بزند.
جايزه صلح نوبل به اوباما
از روي شتابزدگي بود
قشقاوي درخصوص اعطاي جايزه صلح نوبل به باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا هم ضمن تاييد اظهارات منوچهر متكي وزيرامورخارجه كه آن را اقدامي زودهنگام توصيف كرده بود گفت: برخي مي گويند اين جايزه شايد به خاطر تشويق اوباما باشد براي اين كه ايشان بيشتر در مسير صلح گام بردارد و رويكردهاي نظامي را به رويكردهاي غيرنظامي تبديل كند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در عين حال گفت: اين در حالي است كه بودجه پنتاگون در دولت جديد آمريكا به رياست اوباما نسبت به دولت گذشته 10 ميليارد دلار افزايش داشته است.
قشقاوي افزود: برخي نيز مي گويند جايزه نوبل به اوباما شايد به خاطر شدت رويگرداني وي از مواضع جنگ طلبانه بوش باشد اما افزايش بودجه پنتاگون در دولت اوباما با چنين حدس و گمان هايي مطابق نيست.
قشقاوي تصريح كرد: ما فكر مي كنيم اعطاي جايزه صلح نوبل به رئيس جمهوري جديد آمريكا شتابزده بود و قطع نظر از ماهيت جايزه، اين جايزه بايد به عملكرد افراد داده شود و فرصت 9ماهه اوباما از زماني كه به عنوان رئيس دولت آمريكا روي كار آمده است براي اعطاي چنين جايزه اي آن هم در زمينه صلح كمي زود است.
قشقاوي به حضور نظامي آمريكا در عراق و افغانستان و نقش اين كشور در جنايات رژيم صهيونيستي در خاورميانه اشاره كرد و آن را مغاير با اعطاي جايزه صلح نوبل به اوباما دانست.
رحيمي به شانگهاي مي رود
خبرنگاري از سفر رحيمي معاون اول رئيس جمهور به پكن پرسيد و قشقاوي در پاسخ با اشاره به اجلاس شانگهاي گفت: رحيمي به همراه هيئتي شامل چند تن از وزرا و نمايندگان مجلس جهت شركت در اين اجلاس راهي پكن مي شوند.
وي ديدار با نخست وزير چين و روسيه در اجلاس شانگهاي را فرصت خوبي براي ايران دانست و افزود: روسيه از كشورهاي همسايه ايران و چين كشوري است كه بيش از 29 ميليارد دلار حجم روابط با آن داريم.
مذاكرات بعدي هم در چارچوب بسته ايران خواهد بود
سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان همچنين در ارتباط با اظهارات سولانا در مورد اينكه مذاكرات جدي هسته اي هنوز شروع نشده است و آيا قرار است در مورد موضوعات هسته اي مان در جلسات بعد مذاكره كنيم، تاكيد كرد: همواره گفته ايم اهل تعامل و مذاكره هستيم اما محور مذاكرات بسته پيشنهادي ايران بوده است و آنها نيز پذيرفته اند كه در جلسه دوم هم در چارچوب اين بسته فراگير مذاكرات انجام شود.

 



محسني اژه اي: مطمئن باشيد به اتهامات كروبي رسيدگي مي شود

پاكدشت- خبرنگار كيهان:
موضوع رسيدگي به اتهامات آقاي كروبي بر عهده دادگاه ويژه روحانيت است و بايد آن ها اقدام كنند و مطمئن باشيد اقدام مي شود. اصولاً دستگاه قضايي در مورد فتنه پس از انتخابات برابر قانون عمل خواهد كرد و به موقع با كساني كه در اين آشوب ها نقش داشتند برخورد خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين «محسني اژه اي» در گفت وگو با خبرنگار كيهان با بيان اين مطلب و در پاسخ به اين سؤال كه حضرت امام(ره) حفظ نظام را از اوجب واجبات مي دانستند و مقام معظم رهبري نيز مكرر بر حق دفاع از اصل نظام تاكيد فرمودند، چرا دستگاه قضايي در برخورد با تهمت هاي آقاي كروبي مماشات مي كند؟ آيا فشارها از جمله فشارهاي بين المللي و خارجي سبب شده كه دستگاه قضايي در خصوص برخورد با آقايان موسوي و كروبي كوتاه بيايد، گفت: نه اين طور نيست و خود شما مي دانيد كه دستگاه قضايي تحت تأثير فشارهاي بيروني قرار نمي گيرد و به موقع كار خود را انجام مي دهد.
محسني اژه اي در مراسم صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح در فرماندهي انتظامي شهرستان پاكدشت نيز گفت: فتنه اي كه پس از انتخابات رخ داد مثل تمام توطئه هايي كه در 30 سال اخير عليه نظام اسلامي طراحي شده بود، باهوشياري مردم، رهبري و فداكاري نيروهاي جان بركف سپاه و نيروي انتظامي خنثي و نقش برآب شد.
وي گفت: اگر اين فتنه در هر كشور ديگري رخ داده بود بدون ترديد با تلفات و صدمات سنگيني مواجه مي شد، اما در كشور ما به واسطه رهبري دورانديش انقلاب، بصيرت مردم و حضور فداكارانه نيروي انتظامي آرامش به جامعه بازگشت.
دادستان كل كشور با تبيين ضرورت قاطعيت در مبارزه با موادمخدر گفت: با سردار احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي به عنوان رئيس ستاد مبارزه با موادمخدر و ساير فرماندهان رده هاي نيروي انتظامي جلساتي داشتيم و تلاش كرديم كه با هماهنگي بيشتر با پديده موادمخدر برخورد قاطع تري صورت گيرد.
وي درباره برخورد ضعيف با سوداگران مرگ گفت: گلايه مردم و حتي مسئولان انتظامي همواره اين بوده است كه با قاچاقچيان و مافياي موادمخدر برخورد قاطع نمي شود. مثلاً وقتي يك قاچاقچي دستگير مي شود هنوز مامور او را تحويل نداده آزاد مي شود. ما در جلساتي كه داشته ايم در اين باره تصميم گرفته ايم كه با قاطعيت با موضوع برخورد شود.
محسني اژه اي گفت: قاچاقچيان گاهي از مفرهاي قانوني استفاده مي كنند و در ليست كساني قرار مي گيرند كه مشمول عفو يا تخفيف مجازات مي شوند و يا از مرخصي زندان استفاده مي كنند، در حالي كه عفو و بخشودگي بايد شامل كسي شود كه از اعمال و رفتار خود توبه كرده است و بخواهد به جامعه و خانواده خود خدمت كند، نه كسي كه در دوران مرخصي از زندان نيز به كار خود ادامه مي دهد و امنيت جامعه را سلب مي كند.
وي گفت: با آيت الله گركاني رياست ديوان عالي كشور نيز مذاكره كرده ايم كه در خصوص پرونده هاي قاچاقچيان براي رسيدگي به اعتراض اين مجرمان و نيز تاييد مجازات آنان در دادستاني كل كشور نيز موضوع مورد بررسي قرار گيرد و در مورد مجازات قاچاقچيان با دادستاني همكاري شود و ايشان نيز در اين باره قول مساعد داده اند.
دادستان كل كشور درباره لزوم طرح ارتقاء امنيت اجتماعي نيز گفت: جامعه ما جامعه اسلامي است و در جامعه ما نبايد مظاهر فساد، فحشاء، شرارت و ناامني وجود داشته باشد شايد گفته شود ميزان اين موارد در مقايسه با ساير كشورها بسيار كم است، من مي گويم در جامعه اسلامي كم اين موارد نيز زياد است و دستگاه قضايي و نيروي انتظامي بايد با پديده فساد، شرارت و ناامني مقابله كند.
وي با تأكيد بر تعامل بين دادستاني و نيروي انتظامي گفت: اين دو تشكيلات مكمل و مقوم يكديگر هستند و با همكاري و هماهنگي يكديگر بايد به تامين امنيت همه جانبه جامعه ياري رسانند.
محسني اژه اي در مورد فضاي سايبر و مجازي گفت: مي دانيم كه متاسفانه فضاي سايبر و يا مجازي فضاي نامناسبي است و ما با توجه به مصوبه مجلس كه كارگروهي را با رياست دادستان كل كشور و عضويت نيروي انتظامي و ... براي نظارت پيش بيني كرده است در نظر داريم كه به معضلات فضاي سايبر پايان بدهيم.

 



ديدار دادستان تهران با متهمان زنداني حوادث اخير

دادستان تهران روز يكشنبه با حضور در زندان اوين با تعدادي از متهمان حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوري ديدار كرد.
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، جعفري در اين ملاقات ها اظهارات متهمان زنداني را استماع و مشكلات آنان را بررسي و حسب مورد دستورات لازم صادر كرد. دادستان تهران همچنين دستور داد در انجام تحقيقات و تعيين تكليف پرونده هاي متهمان تسريع لازم صورت گيرد.

 



ساعت جديد كار مراكز دولتي نظامي، آموزشي صنعتي و صنوف اعلام شد

دبير شوراي عالي ترافيك كشور با اعلام ساعت كار جديد مراكز دولتي، نظامي، آموزشي، صنعتي و صنوف گفت: طرح تغيير ساعت كار از 2 آبان به طور آزمايشي در تهران اجرا مي شود.
به گزارش فارس، سيدعلي لطفي زاده با بيان اينكه اين مصوبه با اتفاق آرا به تصويب رسيده است، اظهار داشت: اين طرح براي شناسايي نقاط ضعف و قوت و ارزيابي مشكلات مرتبط، به مدت يك ماه به طور آزمايشي در تهران اجرا خواهد شد.
وي افزود: براساس اين مصوبه شهرداري تهران موظف است در زمان اجراي آزمايشي اين طرح، از مردم تهران در مورد مسائل و مشكلات جانبي، بهبود ترافيك و در عين حال رضايت مندي مردم نظرسنجي به عمل آورد.
وي اظهار داشت: براساس مصوبه جديد، ساعت آغاز كار مدارس ابتدايي در ساعت 30:8 صبح و دانشگاهها و دبيرستان ها نيز در ساعت 8 تعيين شده است تا به اين ترتيب كودكان دوره هاي ابتدايي زمان بيشتري را براي استراحت داشته باشند.
دبير شوراي عالي ترافيك كشور افزود: بر اين اساس ساعت كار مراكز نظامي و صنعتي 6 تا 30:6 دقيقه آغاز و بين ساعت 13تا 30:13دقيقه براي گروههاي نظامي و 14 تا 30:14دقيقه براي گروههاي صنعتي پايان مي يابد، ساعت كار بانك ها از 7 تا 15، ادارات دولتي 30:7 تا 30:15، مدارس و دانشگاهها 8 تا 30:8 و ساعت پايان كار 13 تا 15خواهد بود.
لطفي زاده ادامه داد: طبق مصوبه جديد ساعت كار صنوف از ساعت 30:9 تا 16تعيين شده است.

 



قشقاوي از سخنگويي به مجلس رفت

حسن قشقاوي ديروز در حالي آخرين جلسه هفتگي با خبرنگاران را برگزار كرد كه متعاقبا اعلام شد كه وي طي حكمي از سوي منوچهر متكي به عنوان معاون امور كنسولي امور مجلس و امور ايرانيان خارج از كشور منصوب شده است.
وي ضمن قدرداني از حسن اعتماد وزير امور خارجه كشورمان گفت: هنوز جايگزيني برايش در اين مسئوليت مشخص نشده است اما جاي نگراني براي خبرنگاران نيست زيرا تا زماني كه فرد جديد معرفي نشده است آقاي وزير درباره موضوعات اظهارنظر خواهد كرد.
وي در عين حال اذعان به صحيح بودن بخش عمده اي از اخباري كه درباره تغييرات در معاونت هاي وزارت خارجه مطرح شده است گفت: وقتي جزئيات آن مشخص شد به صورت رسمي در رسانه ها مطرح خواهد شد.

 



برداشت انگور در مشكين شهر

مشكين شهر بيش از 20هزار هكتار تاكستان دارد. چندي پيش در خبرها آمده امسال يك باغدار مشكين شهري از 3 هكتار تاكستان خود 80 تن- بيش از 5/2 برابر سال گذشته- انگور برداشت كرده است. اين كشاورز با استفاده از روش كاشت روسيمي و بهره گيري از توصيه هاي كارشناسان باغباني به اين موفقيت دست يافته است. گفتني است امسال در 150 هكتار از تاكستان هاي مشكين شهر از روش كاشت روسيمي و مكانيزه استفاده شده است.

 



رئيس اداره تعاون روستايي شهرستان: 16 ميليارد ريال از مطالبات چايكاران آستانه اشرفيه پرداخت شد

رئيس اداره تعاون روستايي شهرستان آستانه اشرفيه گفت: تاكنون 16 ميليارد و 135 ميليون و 186 هزار ريال از مطالبات چايكاران منطقه آستانه اشرفيه پرداخت شده است.
«محمدرضا ملايي» روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهارداشت: اين پرداختي ها تا سي و يكم شهريورماه سال جاري به چايكاران پرداخت شده است.
وي افزود: تاكنون 5هزار و 438 تن برگ سبزچاي نيز دراين منطقه از چايكاران خريداري شده كه از اين ميزان 4هزار و 791 تن از نوع درجه دو و مابقي نيز درجه يك بوده است.
وي اظهارداشت: هركيلو برگ سبز چاي درجه يك و دو نيز به ترتيب 5400 و 2900 ريال از چايكاران خريداري شده است.
وي گفت: تعداد دو كارخانه چاي نيز از ابتداي برداشت برگ سبز چاي نسبت به خريد از چايكاران دراين منطقه فعاليت داشته اند.
وي افزود: درحال حاضر نيز چين چهارم برگ سبز چاي دراين منطقه آغاز شده است و كارخانجات درحال خريد از آنان مي باشند.
شهرستان آستانه اشرفيه داراي 500 هكتار باغ چاي است.

 



به دليل شبهاتي در وقف مدرسه فيضيه خاكسپاري 3 شهيد گمنام در قم به تعويق افتاد

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه هاي علميه قم گفت: مراسم تشييع سه شهيد گمنام به دليل شبهاتي در وقف مدرسه فيضيه و برخي مشكلات ديگر تا دستيابي به نتايج قطعي به تعويق افتاد.
به گزارش فارس «محمود ملك دار» ديروز با اشاره به نقش چشمگير شهيدان در دوران جنگ اظهار داشت: شهيدان با رشادت ها و فداكاري هاي خود انقلاب اسلامي ايران را به پيروزي رساندند و اثري ماندگار در ياد و خاطره ها بر جاي گذاشتند.
ملك دار با اشاره به تعويق افتادن مراسم تشييع و خاكسپاري شهداي گمنام كه پيش از اين قرار بود روز 22 مهرماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق انجام شود، اظهار داشت: شبهاتي كه در زمينه وقف مدرسه فيضيه به وجود آمد و برخي از مشكلات ديگر سبب به تعويق افتادن مراسم تشييع سه شهيد گمنام شده است.
وي گفت: مراسم تشييع و خاكسپاري سه شهيد گمنام دفاع مقدس با تصويب شوراي عالي حوزه هاي علميه و به پيشنهاد مركز حوزه هاي علميه صورت مي گيرد. معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه هاي علميه افزود: پس از هماهنگي و ايجاد توافقات مكان و زمان تشييع شهداي گمنام در آينده اعلام مي شود.

 



جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تاكيد كرد
آمادگي تمام نيروهاي سپاه پاسداران براي تامين امنيت كشور

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: امروز تمام نيروهاي سپاه پاسداران براي تامين و حفظ امنيت كشور و دفاع از دستاوردهاي انقلاب اسلامي در آمادگي كامل هستند.
به گزارش ايرنا حسين سلامي يكشنبه شب در حاشيه مراسم معارفه فرمانده جديد سپاه نينواي گلستان در جمع خبرنگاران افزود: نيروهاي سپاه پاسداران با ساخت تجهيزات مدرن نظامي و ادوات پيشرفته دفاعي در آمادگي كامل به سر مي برند.
وي خاطرنشان كرد: اكنون سپاه پاسداران با بهره گيري از تجارب دوران دفاع مقدس و استفاده از نيروهاي مردمي و متعهد و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در حفظ امنيت و نظم و اقتدار جامعه نقش بسزايي دارد.
سلامي همچنين تحقق كامل ارتش 20 ميليوني در سطوح مختلف را از برنامه هاي مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بيان كرد.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: ايران اسلامي با تكيه بر باورهاي اعتقادي و توان فني و علمي جوانان خود، مقاوم تر از گذشته شده است.

 



مردم گنبدكاووس با 3 شهيد گمنام دفاع مقدس وداع كردند

مردم شهرستان گنبدكاووس يكشنبه شب در مصلاي امام جعفر صادق(ع) اين شهرستان با سه شهيد گمنام هشت سال دفاع مقدس وداع كردند.
به گزارش ايرنا، اين آيين با حضور ائمه جمعه شيعه و سني، فرماندار، جمعي از مسئولان شهرستان، خانواده هاي شهدا و مردم برگزار شد.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه نينواي استان گلستان در اين آيين با بيان اينكه ما اين شهدا را گمنام مي دانيم درحالي كه اين شهدا نزد خداوند شناخته شده و معروف هستند، گفت: ما آنچنان كه بايد شهيدان را نشناخته ايم و معرفتي از شهيد و شهادت نداريم.
حجت الاسلام والمسلمين يدالله غلامي افزود: وظيفه مردم و جامعه در قبال خون شهدا حفظ انقلاب و نظام مقتدر جمهوري اسلامي است كه اين انقلاب نتيجه ايثار و فداكاري شهدايي است كه در دوران هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادند يك وجب از خاك ايران در اختيار دشمنان باشد.
وي گفت: بيش از 90 درصد از شهداي ما داراي وصيت نامه هستند، آنان در اين وصيت نامه ها بر پيروي و حمايت از ولايت و رهبري تأكيد داشتند و ما بايد از وصاياي اين شهدا اطاعت كنيم.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه نينوا افزود: آنچه كه نظام ما را تاكنون در برابر دسيسه هاي مختلف دشمنان بيمه كرده، هوشياري ولايت و رهبري، خون شهدا و حضور آگاهانه مردم در صحنه هاي مختلف بوده است.
حجت الاسلام غلامي گفت: دشمنان همواره رهبري را نشانه گرفته اند و ما بايد با دشمن شناسي و دشمن ستيزي خود اجازه اين كار را به آنان ندهيم.
امام جمعه گنبدكاووس نيز در اين آيين با تجليل از شهداي دفاع مقدس گفت: شهداي دفاع مقدس با نثار خون خودشان دين اسلام را در اين زمان زنده كردند.

 



معاون استانداري اصفهان:اجراي تونل مترو اصفهان به علت خطا در حفر آن متوقف شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
خطاي عملياتي در حفر تونل شرقي مترو اصفهان در ابتداي چهارباغ بالا و خارج شدن دستگاه حفاري تي بي ام از مسير اصلي، موجب توقف يك ماهه در اجراي اين طرح ملي شده است.
معاون عمراني استانداري اصفهان با بيان اينكه توقف دستگاه حفاري مترو و برگشت آن به مسير اصلي نياز به كار كارشناسي دارد، افزود: هم اكنون كارشناسان و مشاوران ميراث فرهنگي و عمران در حال بررسي هشت گزينه پيشنهادي كارشناسان آلماني مشاور شركت سازنده دستگاه حفاري (تي بي ام) براي خارج كردن اين دستگاه از انحراف 6 متري هستند.
محمدجعفر عليزاده گفت: براساس قرارداد امضا شده با پيمانكار قطار شهري اصفهان، بروز هرگونه اشكال در اجراي طرح بر عهده پيمانكار است و بايد مشكلات ناشي از انحراف را رفع كند در غير اين صورت خسارت وارده متوجه وي خواهد بود.
سيدمرتضي سقائيان نژاد شهردار اصفهان نيز انحراف بوجود آمده در طرح مترو اصفهان را عمدي دانست و گفت: دستگاه حفاري تونل مترو با رمز محرمانه كار مي كند و نفوذ به برنامه آن امكان پذير نيست.
به گزارش خبرنگار ما، در حال حاضر 19كيلومتر از خط 20 و دو دهم كيلومتري شمال به جنوب متروي اصفهان حفاري و 10 كيلومتر آن ريل گذاري شده است.
براي احداث تونل اين مترو 500 ميليارد تومان تاكنون هزينه شده و براي بهره برداري از آن به 580 ميليارد تومان ديگر نيز نياز است.
اجراي طرح قطار شهري اصفهان از سال 81 آغاز شد كه در صورت تامين اعتبار اين طرح ملي تا پايان سال آينده به بهره برداري مي رسد.

 



اخبار ادبي و هنري

مسعود شاهي دبير جشنواره بيست و هشتم فيلم فجر شد
طي حكمي از سوي جواد شمقدري معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي «مهدي مسعودشاهي» به عنوان دبير بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر منصوب شد.
مهدي مسعود شاهي متولد 1329 در شهرستان قصرشيرين است. وي داراي مدرك كارشناسي زبان آلماني است و از سوابق و مسئوليت هاي وي مي توان به مدير كل اداره نظارت و نمايش در سال 1359، موسس و مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، موسس و مدير موسسه هنرهاي تصويري سوره «حوزه هنري»، رئيس مركز هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، موسس و مديرعامل شركت فرهنگي و هنري صبا(صداوسيما) و اولين مديرعامل بنياد فرهنگي هنري رودكي و مشاور عالي معاونت سينمايي اشاره كرد.
ششمين جشنواره تئاتر ماه برگزار مي شود
ششمين جشنواره تئاتر ماه از 23 مهر تا اول آبان ماه در تهران برگزار مي شود.سعيد كشن فلاح، مديرمركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري و دبير ششمين جشنواره سراسري تئاتر ماه در اين نشست با اشاره به تاكيد حوزه هنري براي مشاركت فعال هنرمندان استان هاي كشور، اظهار كرد: در اين رابطه و در تعامل با مراكز استاني حوزه هنري در سراسر كشور 76 اثر به دبيرخانه معرفي شد.وي با بيان اين كه فراخوان ششمين جشنواره سراسري تئاتر ماه 31 فروردين اعلام شد، افزود: تعداد كل متون ارسالي به دبيرخانه جشنواره 1037 متن بود كه از تهران در بخش صحنه اي و خياباني تهران به ترتيب 438 و 116 متن و از شهرستان ها در بخش صحنه اي و خياباني به ترتيب 379 و 104 متن به دبيرخانه ارسال شد.
«كشن فلاح» درباره آثار نهايي راه يافته به اين جشنواره، گفت: پس از بررسي هاي كارشناسان ياد شده، در بخش صحنه اي 35 اثر، (شامل 16 اثر از تهران و 19 اثر از شهرستان ها) و در بخش خياباني 21 اثر (شامل 8 اثر از تهران و 13 اثر از شهرستان ها) به عنوان آثار پذيرفته شده به دبيرخانه جشنواره اعلام شد.گفتني است، ششمين جشنواره سراسري «تئاتر ماه» پنج شنبه 23 مهر در تماشاخانه هاي «مهر» و «ماه» حوزه هنري و «تالار محراب» (بخش صحنه اي) و نيز محوطه مجموعه تئاتر شهر (بخش خياباني) آغاز مي شود و تا اول آبان ادامه خواهد داشت.
افتخاري: حضور رئيس جمهور افتخار ماست
محمد اصفهاني و عليرضا افتخاري، شايعاتي كه طي چند روز اخير، منابع خبري اصلاح طلبان عليه آن ها نوشته بودند را تكذيب كردند.
اصلاح طلبان مذكور در اخبار خود به دروغ نوشته بودند كه قرار است در اختتاميه نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال كنسرتي برگزار شود و در صورت حضور رئيس جمهور در اين برنامه خواننده اجراكننده، برنامه را ترك خواهد كرد(!) ابتدا نام اين خواننده محمد اصفهاني عنوان شد، اما اصفهاني هم حضور خود در اين برنامه را تكذيب كرد و هم شايعات اتفاق افتاده را.
عليرضا افتخاري هم در گفت وگو با فارس اظهار داشت: اگر رئيس جمهور در اين برنامه حضور داشته باشد باعث افتخار ماست.
استقبال گسترده جوانان از جشنواره فيلم اصلاح الگوي مصرف
جشنواره فيلم و فيلمنامه كوتاه اصلاح الگوي مصرف با استقبال گسترده جوانان روبرو شده است.تاكنون 186 فيلم و 70 فيلمنامه از سراسر ايران به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده كه اسامي اين آثار روي وب سايت اختصاصي جشنواره قرار گرفته است.
براساس اين خبر، جشنواره اصلاح الگوي مصرف به همت موسسه فرهنگي هنري شهيد آويني در 15 آذرماه 1388، همزمان با عيدسعيد غدير برگزار خواهد شد و علاقه مندان تا پايان مهرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14