(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 21 مهر 1388- شماره 19486
 

پس از گذشت 3 سال از فارغ التحصيلي مخترع پليمر افزايش دهنده تاثير داروي ترك اعتياد، بيكار است
فرمانده انتظامي تهران بزرگ خبر داد ادامه بي وقفه طرح انضباط اجتماعي و جمع آوري معتادان
دريافت رشوه براي تهيه پرونده هاي پزشكي جعلي
7 پروژه ترافيكي در شمال شرق تهران به بهره برداري رسيد
انتصاب در قوه قضاييه
 ضرب الاجل 2 ماهه به انگليس براي نمايش منشور كوروش
خانواده گروگانگير در اصفهان دستگير شدند
 به كارگيري معتادان تحت درمان در طرح ايجاد كمربند سبز تهران
افتتاح 2 مركز كنترل ترافيك محلي جديد در تهران
مهار آتش سوزي در واحد آروماتيك پتروشيمي بندرامام
توسط اداره اطلاعات شيراز صورت گرفت انهدام يك شبكه جعل اسناد و كلاهبرداري
انهدام باندفروش اشياي تاريخي تقلبي در نوشهر
سخنگوي شهرداري تهران: شهرداري از ساخت و ساز غيرمجاز درشمال تهران جلوگيري كرد
حكم اعدام 6 نفر از اشرار خوزستان اجرا شد
امحاي يك تن موادمخدر در مهاباد
حوادث كوتاه از كشور



پس از گذشت 3 سال از فارغ التحصيلي مخترع پليمر افزايش دهنده تاثير داروي ترك اعتياد، بيكار است

مخترع پليمر افزايش دهنده تاثير داروي ترك اعتياد پس از گذشت سه سال از فارغ التحصيلي همچنان بيكار است.
به گزارش ايرنا، رويا صالحي فارغ التحصيل كارشناسي ارشد شيمي آلي در سال 1385 از دانشكده شيمي دانشگاه تبريز كه علاوه بر ابداع نوعي پليمر حساس به دما و قابل تزريق زيرجلدي براي رهايش طولاني و تاثير بيشتر داروي ترك اعتياد، دو ثبت اختراع ديگر نيز در زمينه داروي ضد سرطان و قطره هاي چشمي داشته و 15 عنوان مقاله وي در مجامع علمي بين المللي ثبت شده، همچنان نتوانسته داشته هاي علمي خود را مورد استفاده قرار دهد.
وي از جذب نشدن دانشجويان موفق دانشگاه هاي معتبر داخلي در مجامع علمي ابراز ناخرسندي كرد و افزود: عدم استفاده از پايان نامه هاي موفق و كارهاي علمي ارزشمند، دانشجويان را نسبت به تحقيق و پژوهش بي رغبت كرده و موجب نااميدي آنها از آينده علمي وشغلي خود مي كند.
صالحي از مسئولان خواست در جذب افراد در مجامع علمي و تحقيقاتي شايسته سالاري را در اولويت قرار دهند و يا بها دادن به نخبگان آينده علمي كشور را تضمين كنند.

 



فرمانده انتظامي تهران بزرگ خبر داد ادامه بي وقفه طرح انضباط اجتماعي و جمع آوري معتادان

فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: طرح انضباط اجتماعي و جمع آوري معتادان پرخطر، بدون وقفه ادامه مي يابد.
به گزارش واحد مركزي خبر، سردار سرتيپ رجب زاده در مراسم صبحگاه نيروي انتظامي گفت: با اجراي طرح انضباط اجتماعي در همه مناطق تهران، زيرساخت خوبي براي نظم بخشي شهري همراه با امنيت و آسايش ايجاد مي شود.
وي گفت: با آغاز فعاليتم در تهران بزرگ، رزمايش امنيت و آرامش و نيز طرح انضباط اجتماعي در منطقه 3 شهرداري تهران آغاز شد كه در نوع خود بي نظير بود.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ همچنين با اشاره به اجراي طرح پاكسازي مناطق آلوده تهران گفت: اجراي اين طرح در يكي دو منطقه ديگر تهران انجام نشده است و با انجام آن همه شهر پاك خواهد شد.
وي با بيان اينكه در برخورد با اراذل و اوباش و مجرمان حرفه اي و سابقه دار به هيچ عنوان كوتاه نيامده ايم گفت: هر جا اينگونه افراد عرض اندامي كنند؛ نيروي انتظامي بلافاصله حضور مي يابد و با اين مجرمان برخورد قاطع خواهد كرد.
وي با بيان اينكه ناهنجاري هاي اجتماعي نيز با درايت نيروي انتظامي در حال برطرف شدن است، گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده كه بزودي عملياتي خواهد شد، درباره برخي ناملايمت هاي اجتماعي به سرعت اعمال قانون مي كنيم.

 



دريافت رشوه براي تهيه پرونده هاي پزشكي جعلي

تبريز- خبرنگاركيهان:
يك متخصص روان پزشك كه اقدام به اخذ رشوه و تهيه پرونده هاي پزشكي جعلي براي افراد مي كرد، توسط دادستاني تبريز شناسايي و دستگير شد.
دادستان تبريز گفت: به دنبال گزارش دانشگاه علوم پزشكي تبريز مبني بر ارائه مدارك جعلي توسط فردي از مسئولان نظام وظيفه به كميسيون پزشكي استان مستقر در يكي از بيمارستان هاي شهر، موضوع براي پيگيري از طريق شعبه9 بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب تبريز، تحت بررسي قرار گرفت و يكي از پزشكان و متخصصان روان پزشك بنام «ح-ج»، كه پس از مراجعه مسئولان و ارجاع آنها توسط كميسيون به وي با اخذ مبالغ زيادي بين 30 تا 70ميليون ريال رشوه، اقدام به تهيه پرونده پزشكي جعلي براي مشمولان مي كرد و با صدور گواهي هاي خلاف واقع، مبني بر ابتلاي اين اشخاص به بيماري رواني مي كرده است، شناسايي و دستگير شد.
يحيي ميرزامحمدي افزود:متهم پس از زنداني شدن با قرار وثيقه 4ميليارد ريال، فعلاً آزاد و تحقيق براي شناسايي ديگر افراد ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار كيهان دادستان تصريح كرد: در اين پرونده، علاوه بر دكتر فوق، پزشكان مرتبط با كميسيون ديگري نيز دخيل بوده اند كه مراتب را با صدور گواهي هاي جعلي تاييد مي كرده اند. ميرزامحمدي خاطرنشان كرد: تاكنون 20نفر از افرادي كه نسبت به دريافت اين قبيل كارت هاي پايان خدمت معافيتي اقدام كرده اند، شناسايي شده اند.

 



7 پروژه ترافيكي در شمال شرق تهران به بهره برداري رسيد

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه 4 تهران از احداث و تكميل 7 پروژه ترافيكي در شمال شرق تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه4، جواد ميرزاقلي با اعلام اين خبر گفت: همزمان با بازگشايي مدارس و به منظور كاهش حجم ترافيك و تسريع در عبور و مرور خودروها، 7 پروژه ترافيكي در سطح محدوده منطقه تكميل شد و به بهره برداري رسيد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه4 تصريح كرد: احداث دوربرگردان هاي غرب به شرق واقع در بزرگراه رسالت، روبروي ايستگاه متروي شهيد باقري و دوربرگردان پروانه اي شمال به شمال و جنوب به جنوب بزرگراه شهيد باقري پائين تر از ميدان شهيد باقري از جمله اين پروژه ها است.
وي افزود: به منظور روان شدن ترافيك عبوري و كاهش تاخيرها در ميدان شهيد باقري، ضمن انسداد بازوي ضلع جنوب غربي اين ميدان، حجم ترافيك وسائل نقليه مسير غرب به شرق بلوار استقلال به بزرگراه شهيد باقري جنوب هدايت شده اند تا از طريق دوربرگردان احداثي طي مسير كنند.
ميرزاقلي خاطرنشان كرد: تكميل و بهره برداري از طرح هندسي مصوب احداث ميدان و تامين روشنايي در تقاطع خيابان شهيد ناهيدي(جشنواره)- شهيد زهدي توانسته است علاوه بر كاهش حجم بالاي ترافيك در محدوده تهرانپارس ضريب ايمني تردد خودروها را نيز به همراه داشته باشد.
وي با اشاره به ساير اقدامات انجام شده در روزهاي پاياني شهريور گفت: اجراي طرح هندسي مصوب در تقاطع خيابان 137 با خيابان شريعتي در ناحيه6، نصب دوربين هاي كنترل سرعت در بزرگراههاي امام علي(ع)، شهيد صياد شيرازي و شهيد بابايي و ايمن سازي 120مدرسه در آستانه بازگشايي مدارس از ديگر اقداماتي است كه توسط اين معاونت انجام شده است.

 



انتصاب در قوه قضاييه

رئيس ديوان عدالت اداري در حكمي علي مبشري را به سمت معاون قضايي اين ديوان منصوب كرد.

 



رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خبر داد
 ضرب الاجل 2 ماهه به انگليس براي نمايش منشور كوروش

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از تعيين ضرب الاجل 2 ماهه به انگليس براي نمايش منشور كوروش در ايران خبر داد.
حميد بقايي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: طبق تفاهم نامه موزه ملي ايران و موزه بريتانيا قرار بود منشور حقوق بشر كوروش، شهريور امسال در ايران به نمايش دربيايد كه با توجه به گذشت زمان عمل به اين تعهد، رئيس موزه بريتانيا طي نامه اي اعلام كرده است كه به دليل حوادث سياسي پس از انتخابات قادر به ارسال آن به ايران نيست و اين منشور را در فرصتي ديگر در ايران به نمايش خواهد گذاشت.
وي ادامه داد: سازمان ميراث فرهنگي طي نامه اي اعتراض خود را به مديريت موزه بريتانيا اعلام كرده و يادآور شده است كه اين اقدام موزه بريتانيا خلاف تفاهم نامه بين موزه ملي ايران و موزه بريتانيا است و آنها بايد توضيح دهند كه چه مشكلي از نظر فضاي سياسي در ايران وجود دارد كه فرضا بخواهد انتقال منشور كوروش به ايران را تهديد كند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تاكيد كرد: اين اقدام موزه بريتانيا تنها يك بهانه است و مي خواهند عمل به تعهدشان را به تعويق بيندازند به همين دليل ما در مهلت 2 ماهه اي به آنها فرصت مي دهيم تا اين موضوع را تعيين تكليف كنند، در غير اينصورت تمام همكاري هاي مشترك باستان شناسي، برپايي نمايشگاههاي ميراث فرهنگي و... را در انگلستان متوقف خواهيم كرد.

 



خانواده گروگانگير در اصفهان دستگير شدند

معاون آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: اعضاي يك خانواده كه با لباس مبدل ماموران انتظامي اقدام به گروگان گرفتن اتباع افغانستان مي كردند، در اصفهان دستگير شدند.
سرهنگ «حسين حسين زاده» روز يك شنبه در گفت وگو باايرنا افزود: اين خانواده پنج نفره، اتباع افغاني فاقد كارت اقامت و مجوز در مسير شيراز به اصفهان را متوقف مي كردند و به بهانه نداشتن مجوز مي ربودند.
وي گفت: گروگانها در باغي واقع در شهر اصفهان زنداني و مجبور مي شدند براي آزادي خود مبلغ يك تا 5/1 ميليون تومان از وابستگان خويش در قبال آزادي خود تقاضا كنند.
وي با اشاره به اينكه اين پول به حسابي با مشخصات جعلي در يكي از بانك هاي استان واريز مي شد و سپس گروگان ها آزاد مي شدند، افزود: متهمان به موارد گروگان گيري و آدم ربايي اعتراف كردند.
معاون آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان افزود: از مردم، اتباع مجاز و غيرمجاز خارجي خواسته مي شود در مواجه با افرادي كه بي سيم، راديوي دستي و يا اسلحه تقلبي و يا واقعي دارند و خود را مامور نيروي انتظامي معرفي مي كنند كارت شناسايي و حكم ماموريت طلب كنند.

 



معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري خبر داد
 به كارگيري معتادان تحت درمان در طرح ايجاد كمربند سبز تهران

معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران گفت:اشتغال معتادان درمان شده به معناي استخدام آنها در شهرداري نيست، بلكه اين افراد حومه تهران در طرح ايجاد كمربند سبز در اختيار پيمانكاران قرار مي گيرند.
به گزارش فارس محمدهادي ايازي در اولين همايش تشكل هاي مردم نهاد فعال در پيشگيري و درمان اعتياد اظهار داشت: براساس هماهنگي با شوراي مبارزه با موادمخدر در رابطه با معتادان پرخطر توافق شد كه نيروي انتظامي پس از دستگيري اين معتادان، آنها را به مراكز مورد نظر براي ترك اعتياد انتقال دهد كه پس از ترك، به منظور حمايت شغلي از آنها در ايجاد كمربند سبز استفاده كنند.
وي با اشاره به اينكه شهرداري تهران هيچ كمپ ترك اعتيادي در اختيار ندارد، افزود: براي اين منظور شهرداري تهران با همكاري برخي سازمان هاي مردم نهاد فعال در زمينه ترك اعتياد توافقاتي انجام داده است كه برخي از اين سازمان ها حاضر به همكاري نشدند.
ايازي با اشاره به فرا رسيدن فصل سرما و جمع آوري متكديان تصريح كرد: براي اين منظور ساز و كار گرمخانه اي ايجاد شده است كه در حال حاضر سه گرمخانه در سطح تهران وجود دارد.
در ادامه اين مراسم محمد صادق فتح الهي، مديركل دفتر سازمان هاي مردم نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر، گفت: تشكل هاي مردم نهاد با هدف كمك به دستگاه هاي اجرايي در راه توسعه برنامه هاي درماني معتادان تشكيل شدند. هرچند كه هنوز برخي دستگاه هاي مرتبط با اين حوزه آنها را رقيب خود مي دانند.
وي افزود: هم اكنون 344 تشكل مردم نهاد در حوزه ترك اعتياد استان تهران فعاليت دارند كه تنها 120 تشكل داراي مجوز هستند و باقي آنها بدون مجوز فعاليت مي كنند.

 



افتتاح 2 مركز كنترل ترافيك محلي جديد در تهران

مدير مركز كنترل ترافيك شهر تهران گفت: به منظور نظارت بهتر بر ترافيك مناطق 4 و 15 شهرداري تهران 2 مركز كنترل ترافيك محلي جديد ايجاد شده است كه اين مراكز مناطق شرق و جنوب تهران را تحت پوشش قرار خواهند داد.
به گزارش فارس نعمت الهي افزود: مركز كنترل ترافيك منطقه 4 مناطق شرقي تهران يعني 4، 8 و 13 را تحت پوشش قرار مي دهد و كنترل و نظارت بر وضعيت ترافيك مناطق شرقي در اين مركز كنترل محلي صورت خواهد گرفت.
وي ادامه داد: در مركز كنترل ترافيك منطقه 15 نيز مناطق جنوبي تهران يعني مناطق 19، 16، 14، 15 و 20 تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

 



مهار آتش سوزي در واحد آروماتيك پتروشيمي بندرامام

آتش سوزي در بخشي از واحد آروماتيك مجتمع پتروشيمي بندرامام با تلاش واحد آتش نشاني اين پتروشيمي مهار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرامام، رئيس روابط عمومي مجتمع پتروشيمي بندرامام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شعله هاي آتش در واحد آروماتيك شركت فرآورش مجتمع پتروشيمي بندرامام با تلاش ماموران اطفاي حريق آتش نشاني مجتمع پتروشيمي بندرامام به طور كامل مهار و از گسترش آن جلوگيري شد.
شاپور ياوري افزود: علت اين آتش سوزي هنوز معلوم نيست و كارشناسان اطفاي حريق بعد از مهار كامل آتش در حال بررسي دقيق موضوع هستند.
وي خاطرنشان كرد مديران، كارشناسان و كاركنان مجتمع پتروشيمي بندرامام بعد از مهار آتش و رفع خطر، تلاش خود را براي عملياتي و وارد مدار كردن واحد آروماتيك فرآورش اين شركت آغاز كرده اند. تعميرات اساسي واحد آروماتيك پتروشيمي بندرامام تابستان امسال انجام شده بود.

 



توسط اداره اطلاعات شيراز صورت گرفت انهدام يك شبكه جعل اسناد و كلاهبرداري

اعضاي يك شبكه 10 نفره جعل اسناد و كلاهبرداري در شهرستان شيراز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره كل اطلاعات استان فارس شناسايي با هماهنگي مرجع قضايي دستگير و روانه زندان شدند.
اعضاي اين باند با هدف مخدوش كردن امنيت اسناد دولتي به جعل مدارك هويتي، اسناد ملكي، پروانه كسب، كارت هاي پايان خدمت و معافيت از نظام وظيفه اقدام مي كردند.
به گزارش ايلنا، اعضاي اين باند با فراهم كردن سه كارگاه ابزار و ادوات جعل، ضمن اغفال عناصر ساده لوح و كلاهبرداري از آنان به صدور و جعل مدارك هويتي، اسناد ملكي، پروانه كسب، كارت ها پايان خدمت و معافيت نظام وظيفه اقدام مي كردند.
ماموران اطلاعات استان فارس با شناسايي كارگاه هاي جعل و بازرسي از اين اماكن، موفق شدند ابزار و ادوات مربوطه شامل يارانه، فرمت هاي خام كارت هاي پايان خدمت، اسناد هويتي، اسناد ملكي و تعداد زيادي مهرهاي جعلي سازمان هاي مختلف را كشف و ضبط كنند.

 



انهدام باندفروش اشياي تاريخي تقلبي در نوشهر

فرمانده انتظامي نوشهر از انهدام باندفروش اشياي تاريخي تقلبي در نوشهر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس علي سليمي فر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پي گزارش هاي واصله از منابع اطلاعاتي اعضاي باندي كه از يكي از استان هاي مجاور به قصد فروش اشياي تاريخي بدلي وارد منطقه شده بودند در يك قرار صوري مأموران انتظامي با آنان وارد معامله شده در عملياتي غافلگيرانه و ضربتي دستگير و تحويل مقام قضايي شدند.
وي افزود: قاچاقچيان قصد داشتند اشياي تقلبي را به قيمت 300 ميليون تومان بفروشند.
فرمانده انتظامي نوشهر با اشاره به اينكه هفته ناجا فرصتي مغتنم است كه نيروي انتظامي با توجه به اقدامات و وظايف ذاتي خود با آحاد مختلف جامعه تعامل بيشتر داشته باشند، بيان داشت: بايد زمينه مشاركت جدي شهروندان در راه برقراري نظم و امنيت عمومي بيشتر شود.
وي همچنين گفت: در راه توليد امنيت و برقراري نظم و انضباط، رسانه ها و خبرنگاران به عنوان بازوان توانمند پليس نقش بسزايي دارند و درواقع پليس هاي افتخاري ناجا محسوب مي شوند.
سليمي فر از عموم شهروندان منطقه خواست براي برقراري هر چه بهتر و بيشتر نظم و امنيت عمومي و ضمن اعتماد بيشتر به پليس در زمان وقوع حوادث و هرگونه مسائل مشكوك انتظامي و امنيتي در اسرع وقت جريان را به نزديكترين كلانتري و پاسگاه پليس يا تلفن 110 اطلاع دهند تا مأموران نسبت به آن اقدام اساسي را انجام بدهند.
وي خاطرنشان كرد: طرح هاي ارتقاي امنيت اجتماعي و اخلاقي ناجا به وقت خود باقي است و تعطيل شدني نيست و در اين طرح ها با تمامي قانون شكنان مطابق قانون برخورد خواهد شد و به هنجارشكنان اجازه قدرت نمايي نخواهيم داد.

 



سخنگوي شهرداري تهران: شهرداري از ساخت و ساز غيرمجاز درشمال تهران جلوگيري كرد

سخنگوي شهرداري تهران گفت: جلوگيري از ساخت و ساز زميني در محدوده بزرگراه شهيد چمران واقع در منطقه 2 شهرداري تهران به دليل كاربري فضاي سبز آن بود زيرا عده اي زمينخوار بدون مجوز ساخت و ساز با فروش اين زمين ها قصد كلاهبرداري از مردم را داشتند.
محمدهادي ايازي در گفت وگو با فارس افزود:اين زمين توسط عده اي زمينخوار به طور غيرقانوني به تعدادي از شهروندان تهراني فروخته شده بود.
ايازي خاطر نشان كرد: از آنجايي كه اين زمين داراي مالك است،شهرداري منطقه اجازه ارائه مجوز ساخت و ساز در آن را نداد و بايد از ساخت و ساز در آنجا جلوگيري مي كرد.
سخنگوي شهرداري تهران با اشاره به اينكه جلوگيري از ساخت و ساز در اين محدوده براساس حكم دادگاه و با هماهنگي نيروي انتظامي انجام شده است، اظهار داشت: شهرداري تهران براساس وظيفه خود و براساس قانون از ساخت و ساز بدون پروانه در اين محدوده جلوگيري كرده است.

 



حكم اعدام 6 نفر از اشرار خوزستان اجرا شد

به منظور مبارزه قاطع با مجرمان، حكم اعدام شش نفر از قاچاقچيان موادمخدر استان خوزستان در يك هفته اخير به اجرا درآمد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز به نقل از روابط عمومي دادگستري خوزستان، در صبحگاه 14 مهرماه حكم اعدام عبدالله-ج، خديجه-ج، فوزيه-ج و در صبحگاه 16 مهرماه جاري نيز حكم اعدام عداي-ب و سعد-ب كه در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز به دليل حمل و نگهداري هرويين به اعدام محكوم شده بودند، به اجرا گذاشته شد.
همچنين حكم قصاص نفس محكوم عليه كريم-ع در 14 مهرماه جاري پس از طي مراحل قانوني و شرعي در محل زندان كارون اهواز اجرا شد.
همه محكومان نامبرده در زندان كارون اهواز به دار مجازات آويخته شدند.

 



امحاي يك تن موادمخدر در مهاباد

همزمان با هفته نيروي انتظامي، بيش از يك تن موادمخدر روز يكشنبه در شهرستان مهاباد امحا شد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه در يكي از ميادين اصلي شهر و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان اين شهرستان برگزار شد، اين ميزان موادمخدر كه بخشي از موادمخدر كشف شده در استان بود، به آتش كشيده شد.
سرپرست اداره مبارزه با موادمخدر آذربايجان غربي در اين مراسم گفت: امروزه پديده شوم موادمخدر چالش برانگيزترين مسئله در جهان به شمار مي رود.
سرگرد كريم اكبري، پيشگيري از اعتياد به موادمخدر را مهمترين بخش مبارزه با اين پديده شوم ذكر و خاطرنشان كرد: در اين راستا همه سازمان ها و نهادها مسئول هستند و بايد نيروي انتظامي را ياري كنند.
وي، رشد روزافزون توليد موادمخدر در كشور افغانستان را تهديد جدي براي همه كشورها عنوان كرد و گفت: مسئله موادمخدر و پيامدهاي آن چه از لحاظ امنيتي و چه از نظر بهداشتي در منطقه و جهان از اهميت فوق العاده برخوردار است به طوري كه مي توان از آن به عنوان چالش برانگيزترين مسئله در جهان نام برد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف پودر حشيش
اروميه - خبرگزاري فارس: 60 كيلوگرم پودر حشيش در سلماس كشف شد. ماموران انتظامي آذربايجان غربي اين مواد را در نقطه مرزي ايران با تركيه كه بلاصاحب رها شده بود به دست آوردند.
دستگيري راننده آدم ربا
¤ راننده مسافركش به نام محمد-ح كه در مشهد اقدام به ربودن يك زن مسافر و انتقال وي به يكي از مسافرخانه هاي آن شهر به قصد آزار و اذيت وي كرده بود با ايجاد سروصدا از سوي زن و فرار وي به اروميه در اين شهر دستگير شد. متهم در روستاي كسيان محال مرگور اروميه دستگير و با قرار 700 ميليون ريالي به اتهام آدم ربايي، تجاوز به عنف و نگهداري موادمخدر روانه زندان اروميه شد.
حبس كارمند متخلف دولت
بجنورد - ايرنا: كارمند دولت در بجنورد به جرم اخذ رشوه به 6 ماه زندان و انفصال موقت از خدمات دولتي محكوم شد. نامبرده اقدام به دريافت يكصد ميليون ريال رشوه از يك پيمانكار شركت دولتي كرده بود. وي علاوه بر محكوميت فوق به پرداخت 200 ميليون ريال در حق دولت محكوم شد. رشوه دهنده نيز به پرداخت 2 ميليون ريال جزاي نقدي بدل از شلاق، ضبط 100 ميليون ريال معادل مال مورد ارتشا به نفع دولت و ابطال تمامي قراردادهاي منعقده كاري با شركت مزبور محكوم شد.
امحاي 700 كيلوگرم موادمخدر
ساري - خبرنگار كيهان: همزمان با هفته نيروي انتظامي 700 كيلوگرم انواع موادمخدر در مازندران امحا شد. همچنين 56 باند قاچاق موادمخدر در اين استان طي نيمه نخست سال جاري منهدم شد و 4 هزار و 229 عضو اين شبكه ها دستگير شدند. در اين رابطه يك تن موادمخدر كشف و 210 دستگاه خودرو، 71 دستگاه موتورسيكلت و 500 دستگاه تلفن همراه متعلق به قاچاقچيان به دست آمد.
دستگيري پنج جاعل اسناد زمين
تبريز - ايرنا: پنج جاعل اسناد زمين هاي ملي در آذربايجان شرقي دستگير شدند.
اين پنج نفر با همكاري همديگر پس از شناسايي زمينهاي موردنظر در تبريز و شهرستان ها و دستيابي به اسناد مالكيتي اشخاص، با تهيه مهر هاي جعلي اقدام به جعل قراردادها، اسناد مالكيتي و شناسنامه هاي مربوط به مالكين كرده و از طريق بنگاههاي فاقد پروانه كسب املاك اقدام به فروش قطعات به اشخاص متعدد مي كردند.
اين اشخاص پس از معامله و اخذ چك از مشتريان با شناسنامه هاي جعلي به بانك ها مراجعه واقدام به وصول چك مي كردند.
ارزش ريالي يكي از قطعات فروخته شده 320 ميليون ريال بود.
سارقان مسلح در دام پليس
شيراز - خبرگزاري فارس: دو سارق مسلح موتورسوار كه اقدام به ضرب و شتم شهروندان شيراز كرده و ضمن ضرب وشتم و تهديد آنها با سلاح كمري وجه نقد اموال و طلاجات آنها را به سرقت برده بودند دستگير شدند. سارقان با مشاهده پليس اقدام به فرار كردند اما با شليك تير ماموران از ناحيه پا مجروح و به دام افتادند. در بازرسي بدني از رضا-ع 18 ساله و محمدجواد-ج يك قبضه سلاح كلت كمري، يك دستگاه تلفن همراه و سه كيف پول كشف شد.
كشف حشيش در تاكسي
كرج - خبرگزاري فارس: پليس كرج در بازرسي از يك دستگاه تاكسي 96 كيلوگرم حشيش كشف كردند. راننده اين تاكسي بدون توجه به ايست پليس اقدام به فرار كرد اما دستگير و مواد مذكور از خودرو وي به دست آمد. نامبرده داراي سوابق كيفري بود و يك هفته قبل از زندان آزاد شده بود.
ناكامي سارق مسلح
¤ يك نفر كه با ربودن خودروي سمند قصد سرقت مسلحانه را در كرج داشت، دستگير شد خودروي سمند از منطقه اشتهارد كرج به سرقت رفته بود.
ماموران موفق شدند كمتر از 10 دقيقه اين خودرو را پيدا كرده و راننده اش را كه مسلح نيز بود و قصد داشت سرقت مسلحانه اي انجام دهد نيز دستگير شد.
مرگ كارگر آسفالت كار
قم - خبرنگار كيهان: در پي برخورد يك دستگاه خاور با يكي از كارگران آسفالت كار در شهرك شكوهيه قم، اكبر آق بلاغ كارگر 58 ساله مذكور به علت شدت جراحات وارده جان سپرد.
دستگيري حفاران اموال تاريخي
شهركرد - خبرنگار كيهان: 5 نفر از حفاران غيرمجاز اموال تاريخي و فرهنگي در چهارمحال و بختياري دستگير شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14