(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 4 آبان 1388- شماره 19495
 

طرح آتش نشان موتوري در گنبدكاووس اجرا مي شود
نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس: يارانه هاي كشاورزي به طور كامل حذف نمي شوند
ايران در كيهان
80 هزار سالمند در استان يزد زندگي مي كنند
رئيس بنياد پژوهشهاي قرآني حوزه و دانشگاه: آيين نامه نگارش تفسير قرآن و علوم روز تدوين مي شود
معاون امور مناطق محروم رئيس جمهور: هدفمند شدن يارانه ها روند مهاجرت از روستاها را متوقف مي كند
مهندس مهدي چمران: دشمنان با طرح شعارهاي انحرافي قصد شكست انقلاب اسلامي را دارند
سرانه مصرف نوشابه گاز دار در ايران 30 ليتر بيشتر از ميزان جهاني است
معاون سابق عمراني استانداري اصفهان: چشم انداز آب استان اصفهان روشن نيست
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهرستان:
عامل 37 درصد از مرگ و مير كاشاني ها بيماري هاي قلبي و عروقي است
اصلاح 9 نقطه پرحادثه در جاده قزوين- رشت
رئيس سازمان صنايع و معادن هرمزگان: 17شهرك و نواحي صنعتي در هرمزگان احداث شده است
رئيس پليس راه استان:لرستان براي دومين سال متوالي پيشتاز كاهش تصادفات در كشور است
معاون امور اجتماعي فرماندهي انتظامي همدان: دختران و پسران فراري 72 نوع جرم مرتكب مي شوند



طرح آتش نشان موتوري در گنبدكاووس اجرا مي شود

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
طرح آتش نشان موتوري به صورت پايلوت با ياري دستگاههاي اجرايي استان در سطح شهرستان گنبد كاووس اجرا مي شود.
غلامعلي سوسرايي فرماندار شهرستان گنبدكاووس در جلسه شوراي مديريت بحران اين شهرستان ضمن اعلام خبر فوق هدف از اجراي آن را اطفاي آتش سوزي در روستاهاي بزرگ شهرستان اعلام كرد و گفت: اين طرح ابتكار فرمانداري و دبير شوراي مديريت بحران شهرستان است.
وي همچنين در خصوص آنفلوآنزاي نوع A با توجه به فرا رسيدن فصل سرما هشدار داد و با تأكيد بر لزوم اتخاذ تمهيدات جدي براي جلوگيري از شيوع اين بيماري تصريح كرد: چنانچه اين بيماري كنترل نشود، به بحران تبديل مي شود و كنترل آن در موقع شيوع سخت خواهد بود.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس همچنين بر اطلاع رساني مانور توسط رسانه هاي گروهي به ويژه صدا و سيما تأكيد كرد و از مؤسسه هاي بيمه گر شهرستان نيز خواست مصوبه شوراي مديريت بحران استان را در كاهش 30درصدي مبلغ بيمه ساختمان اجرا كنند.
وي با بيان اينكه بايد اتاق امن بحران نيز در شهرستان تعيين و تجهيز شود، خواستار تعيين نقاط امن در شهرستان در مواقع بروز بحران سيل و زلزله شد و گفت: بايد اسكان در مدارس نيز بررسي و نقاط بحراني شهرستان در زمان سيل و زلزله شناسايي شود.
در پايان اين جلسه احكام اعضاي ستاد مديريت بحران شهرستان گنبدكاووس اعطا شد.

 



نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس: يارانه هاي كشاورزي به طور كامل حذف نمي شوند

اراك - خبرنگار كيهان:
هدفمند كردن يارانه ها در بخش كشاورزي بايد با برنامه ريزي بيشتري انجام شود تا اين بخش كمتر دچار آسيب شود.
نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي در جلسه بررسي مشكلات كشاورزي استان مركزي با تاكيد بر اينكه يارانه هاي كشاورزي به طور كامل حذف نمي شود افزود: با اجراي هدفمند كردن يارانه ها، كشاورزاني بيشتر سود مي برند كه عملكرد خود را افزايش و هزينه توليدات را پايين بياورند.
فرهمند با تاكيد بر استفاده از ظرفيت تعاونيهاي كشاورزي در اين طرح اظهار داشت: در حال حاضر تعاونيها با مشكلات بسياري روبه رو هستند كه بايد به آنها تسهيلات داده شود تا بازار با مشكل مواجه نشود.
وي با اشاره به تعامل وزارت بازرگاني و كشاورزي تصريح كرد: وزارت بازرگاني بايد براساس دستورالعملهاي كشاورزي اقدام و از واردات بي رويه محصولات كشاورزي جلوگيري كند.
فرهمند با اشاره به وضعيت گلخانه هاي كشور در طرح هدفمند كردن يارانه ها اظهار داشت: حذف يارانه ها ممكن است به گلخانه ها لطمه بزند و براي كمتر متضرر شدن گلخانه داران بايد هزينه هاي گلخانه ها كاهش يابد.

 



ايران در كيهان

نوسازي اروميه
اروميه- خبرنگار كيهان: مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي شهر اروميه گفت: براي عمران در بافت فرسوده اروميه و نيز براي مسيرگشايي به ارزش 2500 ميليارد ريال اوراق مشاركت از بانك مركزي درخواست كرده ايم و اگر مردم حمايت كنند فرصت مغتنم براي توسعه اروميه خواهد بود. امير ابراهيمي هشترودي افزود: با فعاليت سازمان بهسازي و نوسازي شهر اروميه و با تشكيل «اتاق فكر» همه اصحاب انديشه را به ارائه پيشنهاد درباره بافت فرسوده شهر فرا مي خوانيم.
برداشت بي رويه شن و ماسه
گرگان- خبرنگار كيهان: فرماندار بندرگز گفت: برداشت بي رويه شن و ماسه از بستر رودخانه هاي بندرگز و نوكنده، مشكلاتي را براي مردم منطقه ايجاد كرده است. عليرضا عسگري در جلسه ستاد حوادث غيرمترقبه شهرستان افزود: اين مسئله موجب شده تا هر ساله خسارات زيادي به منطقه وارد شود كه مهمترين آن جاري شدن سيل بوده است.
صدور گواهينامه صادراتي
قزوين - خبرنگار كيهان: مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان قزوين گفت: طي شش ماه نخست سال جاري 796 گواهينامه صادراتي در اين استان صادر شد.عليرضا حسن نائبي تصريح كرد: عمده گواهينامه صادراتي براي محصولاتي چون كشمش، شوينده ها و پسته به مقصد كشورهاي تركمنستان، ازبكستان، پاكستان، افغانستان، عراق و تركيه صادر شده است.
بهره بر داري از دانشگاه
بروجرد- خبرنگار كيهان: ساختمان دانشگاه دولتي آيت الله بروجردي در بروجرد به بهره برداري رسيد. اين دانشگاه در 30 هكتار زمين با زيربناي 6500 متر ساخته شده است كه 4 ميليارد تومان براي آن هزينه شده است. در حال حاضر 780 دانشجو در 4 رشته حقوق، اقتصاد نظري، اقتصاد بازرگاني و علوم اجتماعي در آن مشغول به تحصيل هستند.
افزايش طلاق در رشت
رشت- خبرنگار كيهان: ميزان طلاق در استان گيلان افزايش يافت. مديركل ثبت احوال استان گيلان با بيان اين خبر افزود: در نيمه اول امسال بالغ بر 2 هزار و 274 مورد طلاق در ادارات ثبت احوال استان به ثبت رسيده است. اين ميزان نسبت به سال قبل در همين مدت حدود 31 درصد افزايش دارد.
وي گفت: در 6 ماهه اول سال 87 در مجموع تنها يك هزار و 728 مورد طلاق در استان گيلان به ثبت رسيده بود.
طرح آمايش سرزمين
¤مهندس روح الله قهرماني استاندار گيلان تهيه طرح آمايش سرزمين و اجراي آن را موجب تسريع و شتاب در توسعه همه جانبه استان دانست و گفت: نتايج كسب شده از مطالعات اين آمايش موجب افزايش ضريب دقت تصميم گيري هاي كلان استان خواهد شد. وي افزود: انجام طرح هاي آبي و تكميل سدهاي در دست اجراي استان موجب رشد و توسعه بخش كشاورزي در منطقه خواهد شد.
وام وديعه مسكن
كرج- خبرنگار كيهان: مديركل تامين اجتماعي غرب استان تهران گفت: مرحله دوم تسهيلات وديعه مسكن بازنشستگان و مستمري بگيران كم درآمد فاقد مسكن در غرب استان تهران اجرا شد.داريوش صالح پور افزود: به منظور جبران بخشي از هزينه هاي مربوط به رهن و اجاره مبلغ 10 ميليارد و 107 ميليون ريال از طريق بانك هاي عامل به اين گروه از افراد اعطا شد.
تجليل از خبرنگار
هفتكل- خبرنگار كيهان: در مراسمي با حضور امام جمعه، مسئولان محلي و مردم، اداره تربيت بدني و هيئت كونگ فوي شهرستان هفتكل از خبرنگار كيهان در اين شهر تجليل شد و از سوي اداره تربيت بدني و هيئت كونگ فوي شهرستان لوح سپاس و جوايزي به رسم يادبود به وي اهدا شد.
عضويت در كتابخانه
سمنان- خبرنگار كيهان: با امضاي تفاهم نامه همكاري و مشاركت بين سازمان جوانان استان سمنان و اداره كل امور كتابخانه هاي عمومي استان در تابستان 1388، 110 هزار نفر از جوانان استان به عضويت كتابخانه هاي عمومي در سطح استان درآمد اند. ضمن عضويت رايگان، مي توانند از مزايا، ظرفيت ها و امكانات كتابخانه ها بهره مند شوند.
بافت فرش توسط مددجويان
اروميه- خبرنگار كيهان: 3000 نفر از مددجويان خودكفايي كميته امداد امام خميني استان آذربايجان غربي در 6 ماهه اول سال جاري تعداد 510 تخته فرش در طرح هاي گوناگون و نقش هايي از آثار و بناهاي تاريخي و اسلامي بافتند. ارزش ريالي اين توليدات 6 ميليارد و 113 ميليون و 300 هزار ريال و سود حاصله 4 ميليارد و 279 ميليون و 310 هزار ريال مي باشد.
18 هزار متر شبكه منطقه اي فاضلاب
هرند- خبرنگار كيهان: با صرف هزينه اي بالغ بر 22 ميليارد ريال، تاكنون بيش از 18 هزار متر از شبكه فاضلاب شهرهاي هرند و اژيه اجرا شده است. غلامرضايي رئيس اداره آب و فاضلاب بخش جلگه با بيان اين مطلب گفت: در اجراي اين طرح تاكنون نزديك به 3 هزار و 200 متر از كلكتور اصلي جمع آوري و انتقال فاضلاب شهر هرند با استفاده از لوله پلي اتيلن با قطر 400 ميليمتر و 13 هزار متر از شبكه جمع آوري محله صفار، خيابان هاي ارشاد، امام حسين، مصلي و بلوار كشاورز هرند با استفاده از لوله پلي اتيلن به قطرهاي 200، 250 و 300 ميليمتر اجرا شده است.
سيستم اتوماسيون اداري در كرج
كرج- خبرنگار كيهان: سيستم اتوماسيون اداري در شهرداري منطقه 5 كرج با هدف سهولت در ارائه خدمات به شهروندان، راه اندازي شد. مهندس فرج الله ايليات شهردار منطقه 5 كرج ضمن بيان اين خبر گفت: سيستماتيك كردن ضمن سرعت بخشي در رسيدگي به امور موجب كاهش چشمگير هزينه ها خواهد شد.
تشكيل اتحاديه تعاوني بانوان
گرگان- خبرنگار كيهان: اتحاديه تعاوني هاي بانوان به زودي در استان گرگان تشكيل مي شود اين اتحاديه جهت حمايت از تعاوني هاي بانوان، ساماندهي و مشاوره در خصوص امور مالي و حقوقي و حسابرسي، تشكيل مجامع و كارآفريني و اشتغالزايي ... تشكيل خواهد شد. همچنين بررسي و ايجاد بازار هاي فروش محصولات تعاوني ها در داخل و خارج از كشور و برگزاري نمايشگاه ها از اهداف اين اتحاديه ميباشد.
توسعه شبكه فاضلاب
اصفهان- خبرنگار كيهان: عمليات اجرايي توسعه شبكه فاضلاب عاشق آباد اصفهان، طرح فاضلاب شرق خوراسگان و آب رساني به منبع آب ملك آباد لنجان آغاز شد. عمليات توسعه شبكه فاضلاب محله عاشق آباد اصفهان به طول 1800 متر يكي از پروژه هاست كه با هدف افزايش سطح بهداشت شهروندان و جلوگيري از آلودگي هاي زيست محيطي ناشي از عدم جمع آوري و دفع بهداشتي فاضلاب در مناطق محروم و حاشيه اي شهر اصفهان آغاز شده است. اعتبار درنظر گرفته شده براي اين طرح بالغ بر 5ميليارد و 200ميليون ريال است كه از محل اعتبارات داخلي تأمين مي شود.

 



80 هزار سالمند در استان يزد زندگي مي كنند

يزد- خبرنگار كيهان:
استان يزد با دارا بودن 80 هزار سالمند، 3/8 درصد جمعيت استان را به خود اختصاص داده است.
دكتر ناصر صباغ زادگان معاون توانبخشي سازمان بهزيستي استان با اعلام اين خبر گفت: اگر جامعه اي بالغ بر 3/7 درصد ميزان جمعيت كل سالمند داشته باشد آن جامعه سالمند به شمار مي آيد.
به گفته وي در استان 40 هزار معلول وجود دارد كه 6500 نفر از آنان را معلولان شنوايي تشكيل مي دهند.

 



رئيس بنياد پژوهشهاي قرآني حوزه و دانشگاه: آيين نامه نگارش تفسير قرآن و علوم روز تدوين مي شود

مشهد- خبرنگار كيهان:
رئيس بنياد پژوهش هاي قرآني حوزه و دانشگاه از تدوين آيين نامه نگارش تفسير قرآن و علوم روز خبر داد.
محسن عباس نژاد در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: اين تفسير در قالب
25 تا 30 جلد تا حدود هفت سال آينده نگارش خواهد شد و اولين جلد آن در نمايشگاه قرآن سال آينده رونمايي مي شود.
وي تفسير قرآن و علوم روز را يكي از مهمترين گام هاي اين بنياد براي توليد دانش دين باور در عرصه علوم انساني دانست و خاطرنشان كرد: پس از پنج سال برگزاري همايش ها و جلسات بحث و نقد در رابطه با موضوعات قرآن و علوم روز امروز آيين نامه نگارش اين تفسير تدوين مي شود.
عباس نژاد ادامه داد: گروه هاي مختلف علمي بنياد پژوهش هاي قرآني حوزه و دانشگاه متشكل از كارشناسان علوم تفسير و انديشمندان و اساتيد دانشگاهي در روز ميلاد حضرت رضا(ع) اولين جلسه رسمي خود را براي نگارش اين تفسير تشكيل مي دهند.

 



معاون امور مناطق محروم رئيس جمهور: هدفمند شدن يارانه ها روند مهاجرت از روستاها را متوقف مي كند

ساري- خبرنگار كيهان:
با اجراي طرح هدفمند شدن يارانه هاي پرداختي در كشور روند مهاجرت روستائيان به شهرها معكوس خواهد شد.
«رسول صادق الوعد» معاون دفتر امور مناطق محروم نهاد رياست جمهوري با اظهار اين مطلب در جمع مسئولان اجرايي مازندران افزود: دولت در نظر دارد تا سرمايه گذاري هاي اقتصادي را در مناطق محروم و كمتر توسعه يافته متمركز كند.
وي در اين ارتباط يادآور شد: سازمان گسترش و توسعه صنايع براي انجام سرمايه گذاريهاي كلان در مناطق محروم طرح هاي عملياتي را پيگيري و اجرايي خواهد كرد.
اين مقام مسئول تصريح كرد: با اجراي طرح هاي زيربنايي نظير راهسازي و برقرساني مسير توسعه در مناطق محروم كشور هموار شده است.
«صادق الوعد» خارج كردن روستاها از محروميت را هدف راهبردي دولت بيان كرد و افزود: ترفيه امور معيشتي، رفاهي، بهداشتي و فرهنگي روستائيان در اولويت برنامه هاي دولت قرار دارد.
وي لزوم توجه به مقوله صادرات توليدات روستايي را خاطرنشان كرد و افزود: وزارت بازرگاني بايد در اين ارتباط برنامه عملياتي ارائه كند.

 



مهندس مهدي چمران: دشمنان با طرح شعارهاي انحرافي قصد شكست انقلاب اسلامي را دارند

هفتكل- خبرنگار كيهان:
دشمنان با شعارهاي انحرافي قصد شكست انقلاب اسلامي را دارند اما با رهبري ولي فقيه تمام توطئه هاي دشمن با شكست مواجه خواهد شد.
رئيس شوراي عالي استان ها با بيان اين مطلب در يادواره سرداران و شهداي كوي شهداي شهرستان هفتكل افزود: آنچه براي دشمنان ما مهم است و آن را دنبال مي كنند اين است كه ما را از درون تهي كنند و اسلام ما اسلام آمريكايي مانند كشور عربستان شود.
مهندس مهدي چمران ادامه داد: استكبار قصد دارد اسلام واقعي و نابي كه امام عزيزمان تأكيد داشتند را نداشته باشيم و در مقابل ظلم و ستم آمريكا و ديگر ستم كاران نايستيم و به تدريج با اشاعه اين تفكر در ميان ما به وسيلأ جنگ نرم و تهاجم فرهنگي اسلاميت را از ما بگيرند اما ما با برگزاري يادواره هاي شهدا فلسفه شهادت و اسلاميت را زنده نگه مي داريم.
وي با اشاره به شعار «امروز دنيا يك دهكده جهاني است» گفت: بنده براي دوستي كه گفت: ما به فلسطين چه كار داريم و بايد به كشور خودمان برسيم و آبادش كنيم، متأسفم زيرا اينها نكات انحرافي است و ما بايد خط مقدم خود را به كنار مرز اسرائيل ببريم تا در امان باشيم.
رئيس شوراي شهر تهران تكيه بر تفكر اسلامي را عامل پيروزي انقلاب اسلامي ايران عنوان كرد و گفت: آنهايي كه شعار جمهوري ايراني را سر مي دهند بدانند تا هنگامي كه انقلاب ما با اسلام و جمهوريت و اعتقادات مكتبي و رهبري ولايت فقيه همراه است پيروز و سربلند خواهد بود.

 



سرانه مصرف نوشابه گاز دار در ايران 30 ليتر بيشتر از ميزان جهاني است

شيراز - خبرنگار كيهان:
سرانه مصرف نوشابه گازدار در كشور ما 40 ليتر در سال است در حالي كه اين ميزان در دنيا حدود 10 ليتر در سال است.
مديركل نظارت بر موادغذايي، آشاميدني و بهداشتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در مراسم گراميداشت روز جهاني غذا در شيراز در اين باره گفت كه مصرف بعضي از موادغذايي كه در افزايش سلامت افراد تاثيري ندارد در كشور ما نسبت به سرانه دنيا بيشتر است.
هدايت الله حسيني اظهار داشت: يك تعادل غذايي مناسب در كشور ما وجود ندارد و بايد تلاش زيادي در اين زمينه انجام شود.
وي افزود: صنعتي شدن موادغذايي در كشور ما نقش زيادي در توسعه سلامت افراد جامعه دارد.
وي اظهار داشت: كشور ما در سطح جهان از كشورهاي بسيار خوب از نظر امنيت غذايي است و با توجه به اينكه امسال سال اصلاح الگوي مصرف نامگذاري شده براساس نظر بسياري از متخصصان غذا نياز است يك بررسي جدي به غذا در كشورمان داشته باشيم.
وي افزود: مصرف لبنيات و فرآورده هاي دريايي و آبزيان به عنوان دو گروه از مواد غذايي كه در سلامت انسان موثر هستند در كشور ما بسيار پايين تر از حد مطلوب است.
وي افزود: سياست هاي وزارت بهداشت در مورد توليدكنندگان علاوه بر اعمال شرايط قانوني، موضوع تشويق و ترغيب توليدكنندگان به توليد غذاهاي سالم از نظر سلامت مصرف كنندگان است.
وي گفت: الان 22 محصول در كشور نشان ايمني و سلامت را گرفته اند و هشت محصول ديگر هم به زودي خواهند گرفت و در كل فرآورده هاي غذايي در كشور 30 نوع محصول داراي نشان سلامت و ايمني خواهند شد كه به طور قطع براي حجم توليدات بسيار كم است.
وي اظهار داشت: كشور ما در رتبه بندي كشورهايي كه دچار بلاهاي طبيعي مي شوند جزو كشورهاي در حال خطر است و ما هر سال با يكي از بحران ها مواجه مي شويم.
وي گفت: بازماندگان از اين بلاهاي طبيعي اولين نيازشان تامين غذا و آب سالم است و صنايع غذايي بايد در اين زمينه آمادگي نسبي را داشته باشند.

 



معاون سابق عمراني استانداري اصفهان: چشم انداز آب استان اصفهان روشن نيست

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون سابق عمراني استانداري اصفهان در همايش زاينده رود، حيات اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي اصفهان گفت: چشم انداز آب به عنوان مهمترين مسئله استان اصفهان مشخص نيست.
عبدالحسين سيف الهي با انتقاد از اجرايي نشدن برنامه چهارم و پنجم توسعه گفت: طرح هاي انتقال آب در برنامه چهارم و پنجم توسعه مورد تأكيد بوده اما اجرايي نشده است و آمار شفاف و روشني در اين زمينه وجود ندارد.
وي افزود: طرح هاي انتقال آب به استان هاي همجوار بايد تاكنون صورت مي گرفت اما پس از چندين سال اين پروژه معطل مانده است.
سيف الهي گفت: آب آشاميدني و كشاورزي چندين استان از آب زاينده رود تأمين مي شود كه بايد اين استان ها بهاي آن را بپردازند تا در طرح هاي انتقال آب هزينه شود.
وي زاينده رود را يكي از مهمترين رودخانه هاي كشور و طولاني ترين رودخانه فلات مركزي ايران دانست و از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي استان هاي اصفهان، يزد و چهارمحال و بختياري خواست با همدلي و وفاق طرح هاي آبرساني را دنبال كنند.
سيف الهي با اشاره به اختلاف نظر بين كشاورزان استان چهارمحال و بختياري و اصفهان در سهم برداشت از آب زاينده رود افزود: اگر طومار شيخ بهايي مورد مقبوليت نيست مي توان طوماري جديد نوشت تا آب به اندازه برداشت شود و همه از آب استفاده كنند.

 



سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهرستان:
عامل 37 درصد از مرگ و مير كاشاني ها بيماري هاي قلبي و عروقي است

كاشان- خبرنگار كيهان:
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي كاشان عامل 37 درصد از مرگ و ميرها و نخستين علت مرگ و مير در اين شهرستان را بيماري هاي قلبي و عروقي اعلام كرد.
دكتر محمدرضا نيكبخت در همايش رابطان سلامت دانشگاه علوم پزشكي كاشان، تصريح كرد: اين عامل نسبت به سال گذشته 7 درصد رشد داشته است.
وي افزود: ترويج فرهنگ تغذيه سالم در خانواده و جامعه و توجه و ترغيب مردم به ورزش از عوامل اصلي كاهش بيماري هاي قلبي و عروقي است كه رابطان بهداشت مي توانند در اين خصوص نقش سازنده اي داشته باشند.
به گفته وي رابطان بهداشت با ترويج و انتقال پيام هاي سلامت به مردم مي توانند درخصوص ديگر بيماري ها و معضلات سلامت جامعه از جمله ديابت، چاقي، استفاده از سزارين، اعتياد و مشكلات رواني نيز آموزش هاي لازم را فراگرفته و به جامعه منتقل كنند.

 



اصلاح 9 نقطه پرحادثه در جاده قزوين- رشت

قزوين- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره راه و ترابري كوهين و طارم سفلي از اصلاح 9نقطه پرحادثه درجاده قزوين- رشت خبر داد.
ابراهيم رفيعي با اعلام اين خبر گفت: براي اصلاح اين نقاط شامل هفت پروژه ترانشه برداري و تامين ديد و ساخت بيش از يك كيلومتر مسير مجزا در گردنه كوهين و منطقه آبلرزان اعتباري افزون بر 23ميليارد ريال هزينه شده است.
رئيس اداره راه و ترابري كوهين و طارم سفلي در ادامه افزود: نصب بيش از 8300متر سامانه روشنايي با اعتباري افزون بر پنج ميليارد ريال از ديگر اقدامات صورت گرفته طي دو سال اخير براي تامين ايمني تردد در جاده قزوين- رشت بوده است.
رفيعي با اشاره به ديگر طرح هاي در دست اجرا در جاده قزوين- رشت براي كاهش سوانح جاده اي و تسهيل در تردد خودروها گفت: طرح چهار خطه كردن 5/4 كيلومتر از اين محور در حوزه استحفاظي استان قزوين با اعتباري افزون بر 70ميليارد ريال در دست اجرا است كه در حال حاضر اين پروژه بيش از 30درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
رئيس اداره راه و ترابري كوهين و طارم سفلي در ادامه سخنانش با اشاره به اينكه امسال بيش از 37 كيلومتر راه روستايي در بخش هاي كوهين و طارم سفلي زيرسازي و آسفالت شده است افزود: در سال جاري براي اجراي طرح هاي راهسازي و راهداري در محورهاي اصلي، فرعي و روستايي اين منطقه 65 ميليارد ريال اختصاص يافته است.
وي اضافه كرد: با تامين اين ميزان اعتبار 14 طرح راهسازي، زيرسازي و آسفالت در بخش هاي كوهين و طارم سفلي طي امسال و سال آينده اجرا مي شود.
به گفته رفيعي هم اكنون طول راههاي اصلي، فرعي و روستايي حوزه استحفاظي اداره راه و ترابري كوهين و طارم سفلي 940 كيلومتر است و جاده قزوين- رشت در اين حوزه يكي از پرترددترين محورهاي مواصلاتي كشور محسوب مي شود.

 



رئيس سازمان صنايع و معادن هرمزگان: 17شهرك و نواحي صنعتي در هرمزگان احداث شده است

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان صنايع و معادن هرمزگان گفت: تاكنون 17 شهرك و نواحي صنعتي در استان احداث شده است.
به گزارش روابط عمومي صنايع و معادن هرمزگان علي اباذري با اشاره بسترسازي هاي لازم براي ايجاد واحدهاي صنعتي در مورد شهرك ها و نواحي صنعتي استان اظهار داشت: 13 شهرك و 4 ناحيه صنعتي بامساحت 2هزار و 92هكتار در استان مصوب شده است كه از اين تعداد 5شهرك و يك ناحيه صنعتي درشهرستان بندرعباس، دو شهرك و يك ناحيه صنعتي در شهرستان ميناب، دو شهرك صنعتي در شهرستان پارسيان و شهرستان هاي بستك، بندرخمير و رودان نيز هركدام يك شهرك صنعتي را در خود جاي داده اند.
وي به نواحي صنعتي جائين در شهرستان حاجي آباد و شمجو در سيريك اشاره كرد و اظهار داشت: 532 قرارداد با پيش بيني سرمايه گذاري 2هزار و 426ميلياردريال در شهرك ها و نواحي مذكور منعقد شده است.
رئيس سازمان صنايع و معادن هرمزگان زمين واگذار شده به اين شهرك ها را 242هكتار عنوان كرد.
اباذري در بخش ديگري از سخنان خود به واحدهاي به بهره برداري رسيده در شهرك ها و نواحي صنعتي استان اشاره كرد و اظهار داشت: 223 واحد صنعتي با سرمايه اي بالغ بر 557ميليارد ريال در اين مناطق احداث شده كه زمينه اشتغال 3هزار و 969 نفر را فراهم كرده است.

 



رئيس پليس راه استان:لرستان براي دومين سال متوالي پيشتاز كاهش تصادفات در كشور است

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
لرستان براي دومين سال پي درپي در كاهش تصادفات رتبه اول كشور را كسب كرد.
رئيس پليس راه لرستان در اين باره افزود: تلاش ماموران پليس راه و انجام فعاليت هاي فرهنگي با همكاري درخور تحسين رسانه ها با اين نيرو سبب دستيابي به اين موفقيت شده است.
سرهنگ هويدا تزار گفت: لرستان در نيمه اول سال گذشته در حوادث برون شهري با كاهش 100كشته رتبه اول كشور را كسب كرد و امسال نيز با 41كشته كه 16درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كمتر است همچنان در كشور مقام اول را دارد.
وي افزود: لرستان به دليل نزديكي با بنادر و دارا بودن بافت قديمي جاده ها از ترافيك جاده اي بالايي برخوردار است.
وي تلاش نيروهاي پليس راه در اعمال قانون و آموزش كودكان و نوجوانان، رانندگان وسايل نقليه عمومي مسافربري و باري، رانندگان روستايي، استفاده از دوربين هاي كنترل ترافيك و همكاري خوب رسانه ها در امر ارتقاي فرهنگ رانندگي را از عوامل مهم كاهش تصادف ها و موثر در روانسازي ترافيك برشمرد.

 



معاون امور اجتماعي فرماندهي انتظامي همدان: دختران و پسران فراري 72 نوع جرم مرتكب مي شوند

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون امور اجتماعي فرماندهي انتظامي استان همدان گفت: دختران و پسران فراري 72 نوع جرم مرتكب مي شوند.
سرهنگ دكتر علي حسني با اعلام اين مطلب در همايش «خانواده و امنيت پايدار» گفت: طبق تحقيقات انجام شده، بيشترين علت فرار دختران و پسران از كانون خانواده، اعتياد به موادمخدر است كه پس از فرار نيز مرتكب جرايم متعدد مي شوند.
وي افزود: طلاق نيز يكي از پديده هايي است كه بيشتر از معضل اعتياد ريشه مي گيرد.
وي ادامه داد: درك برخي واقعيت ها توسط والدين و ساماندهي خواست ها و نيازهاي فرزندان بسيار مهم است و بايد طوري برخورد شود كه قدرت «نه گفتن» داشته باشند.
سرهنگ حسني جامعه امروز ايران را در مرحله گذار از سنت به مدرنيسم دانست و گفت: اين مرحله بسيار خطرناك و چالش برانگيز به ويژه براي نسل جوان است و لذا بايد در مسايل اجتماعي ما بتوانيم به خوبي موج سواري كنيم تا موفق به مديريت مشكلات بشويم.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمين رضوي راد مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان، نيروي انتظامي را چشمان بيدار جامعه و حافظ امنيت و آرامش آن دانست و گفت: براي ايجاد امنيت پايدار در جامعه بايد به خانواده برگرديم و براي داشتن خانواده خوب بايد به حوزه دين و تربيت ديني توجه كنيم.
وي گفت: تربيت افراد در وهله اول به عهده خانواده است و لذا در دين اسلام به اين نهاد اهميت بسياري داده شده است.
وي ادامه داد: افراد تربيت شده با تعاليم ديني وقتي وارد جامعه مي شوند امنيت و آرامش را به اجتماع مي آورند.
حجت الاسلام والمسلمين رضوي راد خاطرنشان كرد: مردان بزرگ ما از خانواده هاي بزرگ و سالم و با فرهنگ ديني و الهي برخاسته اند و لذا اگر هدف خانواده تربيت فرزندان خوب باشد جامعه روي امنيت را خواهد ديد.
يادآوري مي شود، «همايش خانواده و امنيت پايدار» به مناسبت هفته نيروي انتظامي از سوي معاونت بسيج خواهران سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان برگزار شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14