(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 4 آبان 1388- شماره 19495
 

مذاكرات مستقيم نمايندگان آمريكا و كره شمالي در واشنگتن
الجزاير: فرانسه بايد بابت نسل كشي دوران استعمار غرامت بپردازد
زد و خورد نمازگزاران فلسطيني با نظاميان صهيونيست در اطراف مسجدالاقصي
تظاهرات ضد آمريكايي در كابل به درگيري با پليس انجاميد
سياستمدار يمني: شيعيان صعده هيچ كمكي از ايران دريافت نمي كنند
آغاز گفت وگوهاي اردوغان در پايتخت پاكستان
كرزاي: تحت فشار دور دوم را پذيرفتم
آغاز شمارش آرا در انتخابات رياست جمهوري تونس
خونين ترين روز بغداد 123 شهيد و 700 مجروح
پيروزي حزب حاكم در انتخابات پارلماني نيجر
ابراز نگراني رئيس جمهور لبنان از تأخير در تشكيل كابينه جديد
شمار مسلمانان ميلان 20 برابر شد
اين خانه فروشي است!



مذاكرات مستقيم نمايندگان آمريكا و كره شمالي در واشنگتن

نمايندگان كره شمالي و آمريكا پس از مدت ها توقف گفت وگوهاي شش جانبه بطور رودررو با هم مذاكره كردند.
به گزارش «ايسنا» به نقل از خبرگزاري فرانسه، فرستادگان ارشد آمريكا و كره شمالي به منظور احياي مذاكرات شش جانبه و خلع سلاح هسته اي به طور دو جانبه با هم به گفت وگو پرداختند.
«ري گون» مذاكره كننده كره شمالي كه روز جمعه براي يك سفر چند روزه وارد آمريكا شد با «سونگ كيم» فرستاده ويژه آمريكا درباره خلع سلاح وارد گفت وگو شد.«كورت كمپل» معاون وزيرخارجه آمريكا در شرق آسيا و اقيانوسيه قبلا گفته بود كه واشنگتن آماده ديدار رو در رو با پيونگ يانگ است به اين شرط كه مقدمه اي براي آغاز مجدد گفت وگوهاي شش جانبه باشد.گفتني است اين تحول در پي ميانجيگري چين بين دو طرف صورت گرفته است.

 



الجزاير: فرانسه بايد بابت نسل كشي دوران استعمار غرامت بپردازد

دولت الجزاير از سردمداران فرانسه به خاطر اشغال آن كشور در دوران استعمار خواستار دريافت غرامت و عذرخواهي شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «عبدالعزيز بلحاج» دبير كل هيئت قانونگذاري حزب آزاديبخش ملي و وزير دولت در الجزاير گفت: دولت فرانسه به خاطر وحشي گري هاي خود در دوران استعمار و نسل كشي هايي كه در طول 132 سال در الجزاير مرتكب شده است، بايد از مردم عذرخواهي كند و غرامت آن را بپردازد.وي كه به مناسبت پنجاه وپنجمين سالگرد آغاز انقلاب آزاديبخش الجزاير در شهر عين ولمان سخن مي گفت افزود: در دوران استعمار دولت فرانسه ميليون ها نفر از مردم و مبارزان الجزايري را به قتل رساند يا از خانه و كاشانه خود آواره كرد و حق مردم كشور ما است كه خواستار دريافت غرامت و عذرخواهي از سوي مسئولان فرانسوي شوند.

 



زد و خورد نمازگزاران فلسطيني با نظاميان صهيونيست در اطراف مسجدالاقصي

نظاميان رژيم اشغالگر قدس روز گذشته با يورش به مسجد الاقصي با نمازگزاران فلسطيني درگير شدند و ضمن زخمي كردن 10 نفر اين مكان مقدس را به محاصره خود درآوردند.
به گزارش خبرگزاري ها، نمازگزاران فلسطيني حاضر در داخل مسجدالاقصي پس از يورش ناگهاني نظاميان و جمعيت هاي تندرو صهيونيستي، به بهانه برگزاري مراسم مذهبي به مقابله با آنها پرداختند و مانع از ورود آنها به مسجدالاقصي شدند. در اين درگيري نظاميان صهيونيست از گلوله و گاز اشك آور استفاده كردند.
اين در حالي است كه در اين درگيري دست كم 10 فلسطيني زخمي و 15 تن ديگر بازداشت شدند. در بين بازداشت شدگان پنج تن از نگهبانان مسجدالاقصي نيز ديده مي شوند.
نيروهاي امنيتي اسرائيل از نزديك شدن افراد به مسجدالاقصي و يا خروج از آن ممانعت مي كنند.
رژيم صهيونيستي براي فشار بيشتر بر نمازگزاران داخل مسجد برق آن را نيز قطع كرده است.
گزارشگر الجزيره از قدس شريف به نقل از برخي از تحصن كنندگان فلسطيني گفت: درهاي مسجدالاقصي با زنجير بر روي نمازگزاران بسته شده است.
وي افزود: پس از اينكه تحصن كنندگان در داخل مسجد الاقصي با استفاده از بلندگو خواستار كمك شدند نيروهاي اسرائيلي برق مسجدالاقصي را قطع كردند.
بر پايه اين گزارش، در حالي كه صداي شليك گلوله به گوش مي رسيد، گزارشگر الجزيره از شدت گرفتن درگيري ها بين صهيونيست ها و فلسطينيان در داخل كوچه هاي بافت قديمي شهر (قدس) خبر داد.
وي شمار ربوده شدگان را ده ها نفر اعلام كرد و افزود: نيروهاي اسرائيلي حتي دانش آموزان مدرسه ايتام كه در مسير رفتن به سوي كلاس هاي خود بودند را نيز ربودند.
استقرار نيروهاي پليس رژيم صهيونيستي در اطراف مسجدالاقصي و درگيري با فلسطينيان در حالي صورت گرفته كه علماي مسلمان بيت المقدس خواستار حضور گسترده فلسطينيان ساكن اين منطقه در مسجدالاقصي براي رويارويي با گروه هاي تندرو يهودي كه قصد حمله به اين مسجد را داشتند شده بودند.
جمعيت هاي تندرو يهودي قبلا تهديد كرده بودند كه روز يكشنبه به مناسبت روز «صعود الرمبام به جبل هيكل» وارد مسجدالاقصي خواهند شد و مراسم مذهبي به جا خواهند آورد.
از سوي ديگر، پليس رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه در پي دعوت مسلمانان براي حضور در مسجدالاقصي براي حمايت از اين مسجد حضور خود را در اطراف اين مسجد افزايش خواهند داد.
در همين رابطه شيخ «تيسير التميمي» قاضي القضات فلسطين نسبت به اقدام يهوديان تندرو و پليس رژيم صهيونيستي در حمله به مسجدالاقصي هشدار داد.
وي با تاكيد بر اينكه مسجدالاقصي با بزرگترين توطئه هاي اشغالگران مواجه شده است از جامعه جهاني و كميته چهارجانبه براي آزادي فلسطين خواست تا با دخالت سريع مانع از ادامه تجاوزهاي اسرائيل به قبله اول مسلمانان شوند.
اين قاضي فلسطيني همچنين از امت اسلام نيز خواست تا به ياري مسجدالاقصي بشتابند.
وزير اوقاف و امور ديني فلسطين نيز از ملت هاي عربي و اسلامي خواست كه با توجه به انتشار اخباري مبني بر تلاش هاي صهيونيست ها براي ورود به مسجدالاقصي به دفاع و حمايت از اين مسجد برخيزند.
مفتي بيت المقدس و رياست مجلس قانونگذاري فلسطين نيز از سران و ملت هاي عربي خواستند به مسئوليت ديني و تاريخي خود در قبال مسجد پاي بند باشند.
گزارش واقعي
ريچارد گلدستون رئيس كميته حقيقت ياب سازمان ملل تأكيد كرد، گزارش من براساس واقعيت هاي به جا مانده از جنگ غزه بود و انتقادات مربوط به مضمون گزارش نيست.
وي افزود، كساني كه از گزارش انتقاد مي كنند آن را به خوبي مطالعه نكرده اند. زيرا مطالعه دقيق آن نشان مي دهد كه براساس واقعيت تنظيم شده است.
اين مسئول سازمان ملل در گفت وگو با شبكه خبري الجزيره افزود، در صورت شكست سازمان ملل در بررسي اين گزارش حق هر كشور مربوطه خواهد بود كه به بررسي اتهامات اين گزارش در دادگاه هاي داخلي كه براساس قوانين انساني بين المللي حكم خواهند داد بپردازد.
وي تصريح كرد، فرصت ها براي محاكمه اسرائيل به خاطر اقداماتش در جنگ غزه فراهم است و مجمع عمومي سازمان ملل نيز اين امكان را دارد كه به بررسي اين گزارش بپردازد.
ساير رويدادها
¤ وزير خارجه آمريكا با هدف پيشبرد روند به اصطلاح صلح خاورميانه به زودي وارد سرزمين اشغالي خواهد شد.
¤ سازمان هاي بين المللي نسبت به وقوع فاجعه انساني در نوار غزه با توجه به فرا رسيدن فصل زمستان خبر دادند.
¤ يك روحاني سرشناس مسيحي گفت، رژيم صهيونيستي با حمله به غزه نابودي خود را رقم زد.
¤ نمايندگان رسانه هاي مسلمان خواستار تشكيل سازمان مطبوعات جهان اسلام با تمركز بر موضوع فلسطين شدند.
¤ معاون دبيركل اتحاديه عرب در امور فلسطين تأكيد كرد، استفاده آمريكا از حق وتو عليه گزارش ريچارد گلدستون در شوراي امنيت جايگاه اين نهاد را از بين خواهد برد.

 



تظاهرات ضد آمريكايي در كابل به درگيري با پليس انجاميد

ده ها هزار نفر از مردم افغانستان در اعتراض به اهانت اشغالگران به قرآن كريم در خيابان هاي كابل تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ديروز ده ها هزار نفر از مردم افغانستان در اعتراض به اهانت اشغالگران آمريكايي به قرآن كريم كه دو هفته قبل در ولايت «ميدان وردگ» رخ داده بود، در كابل تظاهرات كردند. در اين تظاهرات پرتعداد، كه اقشار مختلف مردم، به ويژه دانشجويان در آن شركت كرده بودند، هرگونه توهين نظاميان اشغالگر به مقدسات اسلامي محكوم شد و تظاهركنندگان شعار «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» سر دادند. تظاهرات مذكور از دانشگاه كابل آغاز شد و تا نزديكي پارلمان ادامه يافت.
گزارشات تكميلي حاكي است تظاهركنندگان خشمگين در اطراف پارلمان با نيروهاي امنيتي دولتي درگير شدند. ديروز اكثر مغازها در مناطق كابل تعطيل بود و شهر حالت عادي نداشت، و مردم گروه گروه از مناطق مختلف شهر به ديگر تظاهركنندگان مي پيوستند. در اين تظاهرات بزرگ، آدمك «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا و پرچم اين كشور را به آتش كشيدند.

 



سياستمدار يمني: شيعيان صعده هيچ كمكي از ايران دريافت نمي كنند

يك سياستمدار برجسته يمني گفت: گروه الحوثي، هيچ كمك مادي از ايران دريافت نمي كند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، «علي ناصر محمد» كه پيش از وحدت دو يمن، رئيس جمهور يمن جنوبي بود و اكنون يكي از سياستمداران برجسته و سرشناس يمني است، ضمن رد همه شايعات درباره روابط گروه الحوثي و ايران اظهار داشت: الحوثي ها، هيچ كمك مادي از ايران دريافت نمي كنند.
علي ناصر محمد خاطرنشان كرد: ملت يمن خواهد توانست سرانجام صداي خود را به گوش كشورهاي عربي و جهان برساند، حتي اگر مقامات صنعا تلاش كنند، مانع از آن شوند.
وي از دولت هاي عربي خواست كه از وحدت و ثبات يمن حمايت كنند تا اين كشور بتواند از نزاع و درگيري رها شود. وي جنگ كنوني در صعده را بيهوده دانست و متذكر شد: در جنگ هاي داخلي، طرفي كه پيروز مي شود، در واقع شكست خورده است و بايد به زبان گفت وگو براي رفع بحران روي آورد.
در زمينه نبردهاي داخلي، ارتش يمن روز يكشنبه از كشته شدن 21 جنگجوي الحوثي و زخمي شدن شمار زيادي از آنها در منطقه «صحلوين» و پايگاه «قرن الدمم» در استان صعده شمالي خبر داد.
به گفته سخنگوي وزارت دفاع يمن، واحدهايي از ارتش و نيروهاي امنيتي به محل تجمع الحوثي ها در مناطق مذكور يورش بردند و 15 نفر از آنها را كشتند.
همچنين مراسم تشييع جنازه سرتيپ «عمر علي عيسي» فرمانده لشكر 103 نيروي زميني ارتش يمن كه چند روز پيش به دست الحوثي ها به قتل رسيده بود، روز يكشنبه در صنعا با حضور مسئولان و فرماندهان نيروهاي مسلح برگزار شد.
در همين حال در دادگاه جنايي يمن، نخستين جلسه محاكمه غيابي «يحيي بدرالدين الحوثي» برادر رهبر الحوثي ها، روز يكشنبه در صنعا برگزار شد.
اين دادگاه به اتهاماتي از قبيل تمرد عليه نظام، عضويت در يك گروه مسلح ، راهزني، بمب گذاري و همكاري اطلاعاتي با كشورهاي بيگانه در مورد يحيي الحوثي رسيدگي خواهد كرد.
وي كه در حال حاضر در آلمان زندگي مي كند، قبلا نماينده مردم صعده در پارلمان يمن بود، اما هفته قبل، مصونيت سياسي وي از سوي دادگاه برداشته شد.
از سوي ديگر، سه سرباز يمني در شهر «الضالع» در مركز يمن كشته و مجروح شدند. اين سه سرباز كه در حال گشت زني در خيابان بودند گرفتار كمين مخالفان دولتي شده و دو نفر از آنها كشته و يك نفر نيز به شدت زخمي شد.

 



آغاز گفت وگوهاي اردوغان در پايتخت پاكستان

نخست وزير تركيه در يك سفر سه روزه، وارد اسلام آباد شد و با مقامات پاكستاني ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «رجب طيب اردوغان»، ديروز با «آصف علي زرداري»، رئيس جمهور و «يوسف رضا گيلاني»، نخست وزير و ساير مقامات پاكستاني از جمله «فهميده ميرزا» رئيس مجلس اين كشور ديدار كرد. طرفين در اين ديدارها در مورد مناسبات اقتصادي في مابين و نحوه مبارزه با تروريسم گفت وگو كردند. نخست وزير تركيه امروز نيز براي بازديد از مناطق زلزله زده شهر مظفرآباد كشمير، به اين منطقه سفر خواهد كرد. هفته گذشته اين منطقه شاهد يك زلزله 2/6 ريشتري بود. قرار است اردوغان امروز وارد تهران شود.

 



كرزاي: تحت فشار دور دوم را پذيرفتم

«حامد كرزاي» رئيس جمهور افغانستان، گفت فشار سران چند كشور جهان باعث شد كه وي برگزاري دور دوم انتخابات را بپذيرد.
وقتي كه از كرزاي پرسيده شد آيا آمريكا هم در اين فشار نقش داشته است، جواب داد: رهبران زيادي در اين موضوع نقش داشته اند. دور دوم انتخابات افغانستان، 16 آبان برگزار مي شود و از هم اكنون، پيروزي «عبدالله عبدالله» (رقيب كرزاي) در انتخابات، قابل پيش بيني است.خبر ديگر از افغانستان اينكه، سازمان ملل اعلام كرده اين سازمان طي چهار سال آتي، چهار ميليارد دلار براي توسعه افغانستان، به اين كشور كمك خواهد كرد.

 



آغاز شمارش آرا در انتخابات رياست جمهوري تونس

با پايان يافتن انتخابات رياست جمهوري تونس، شمارش آرا ء شركت كنندگان در اين انتخابات آغاز شد.
به گزارش «ايسنا»، به نقل از آسوشيتدپرس، انتخابات رياست جمهوري تونس ديروز برگزار گرديد و مسئولان انتخابات در حال شمارش آرا هستند. پيش بيني ها حكايت از آن دارد كه «زين العابدين بن علي» كه در سال 1987با كودتا عليه «حبيب برقيبه»، نخستين رئيس جمهوري اين كشور پس از استقلال، به قدرت رسيد و اين پنجمين باري است كه براي اين مقام نامزد شده است، پيروز انتخابات باشد.
در تونس هر دوره رياست جمهوري پنج سال است. وي آخرين بار در انتخابات سال 2004 با كسب بيش از 94درصد آرا به پيروزي رسيد.
بيش از پنج ميليون نفر از جمعيت 10ميليوني تونس براي شركت در انتخابات ثبت نام كرده بودند.
براساس قانون اساسي فعلي تونس، اين آخرين باري است كه زين العابدين 73 ساله مي تواند در رقابت هاي رياست جمهوري شركت كند، زيرا محدوديت سني نامزدهاي انتخاباتي 75 سال است.تونس هم اكنون داراي روابط ديپلماتيك قوي با آمريكاست و يكي از متحدان اين كشور و همچنين اروپا محسوب مي شود.

 



تروريست هاي طرفدار عربستان و آمريكا غيرنظاميان را به خاك و خون كشيدند
خونين ترين روز بغداد 123 شهيد و 700 مجروح

انفجار دو خودرو مملو از مواد منفجره در پايتخت عراق، دست كم132 شهيد و 700 مجروح در ميان غيرنظاميان بر جاي گذاشت و شرايط جنگي را بر اين شهر حاكم كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، صبح ديروز دو خودرو مملو از مواد منفجره مقابل ساختمان هاي دادگستري و استانداري بغداد منفجر شدند. براساس آمارهايي كه از شش بيمارستان ارايه شده است، بيش از 132 غيرنظامي جان خود را بر اثر اين دو انفجار از دست دادند و بيش از 700تن نيز مجروح شدند.
براساس مشاهدات خبرنگار خبرگزاري فوق، در پي اين انفجارها، شرايط جنگي بر بغداد حاكم شد.
به گفته وي، چندين ساختمان در محل طعمه آتش شد، تعداد زيادي خودرو نيز در آتش سوختند و اين شرايط با تركيدن لوله هاي آب همراه شد و موجي از سردرگمي و هرج و مرج را براي گروه هاي امداد و آتش نشانان فراهم كرد. شهر بغداد ماه هاي گذشته را در آرامش نسبي به سر مي برد و آخرين انفجارهاي پرتلفات آن، 19 مرداد رخ داد كه حدود 100 شهيد و بيش از 600 مجروح بر جاي گذاشته بود.
براساس گزارشات، تقريبا همه قربانيان و زخمي هاي اين دو انفجار، از غيرنظاميان و حدود 25 نفر از شهدا، جزء كاركنان استانداري بوده اند. تعداد زخمي هاي حادثه به قدري زياد بود كه مردم با خودروهاي شخصي آنها را به حداقل شش بيمارستان بغداد منتقل كردند.
به گفته شاهدان، مناطق هدف قرار گرفته به شكل مناطق زلزله زده درآمده بود و آب هاي لوله هاي تركيده همه جا را فرا گرفته بود.
«نوري مالكي»، نخست وزير عراق نيز عصر ديروز از محل هاي انفجار بازديد كرد. بسياري از سران دولت ها و مقامات جهاني نيز اين عمليات تروريستي را محكوم كردند.
هنوز هيچ گروهي مسئوليت اين انفجارها را برعهده نگرفته است اما ناظران سياسي منطقه مي گويند كه تروريست ها از حمايت مالي رژيم سعودي و آمريكا برخوردارند.
به عقيده اين ناظران، آمريكا خواهان يك عراق آرام نيست و قصد دارد با اين انفجارها نشان دهد كه نيروهاي دولتي عراق اين آمادگي را ندارند كه امنيت كشور را تامين كنند.
نگراني در مورد
تعويق انتخابات
به گزارش خبرگزاري فارس، «نوري مالكي»، نخست وزير عراق، در مورد به تعويق افتادن انتخابات پارلماني، به شدت ابراز نگراني كرد.
مالكي علت تعويق را تعلل در تصويب قانون انتخابات توسط مجلس دانست. در بيانيه اي كه دفتر مالكي در اين خصوص منتشر كرد، آمده است: اگر انتخابات در زمان مقرر (26 دي) برگزار نشود، دولت و پارلمان هيچ مشروعيت قانوني نخواهند داشت. پارلمان عراق كه هم اكنون سرگرم تصويب قانون انتخابات است، بايد دو مسئله را روشن كند؛ يكي به كركوك مربوط مي شود و ديگري در مورد نوع فهرست ها است. در فهرست باز مردم به كانديداها و در فهرست بسته، به گروه ها و احزاب راي مي دهند. مجلس عراق ديروز طرح قانون انتخابات را به شوراي سياسي امنيت ملي ارجاع داد. شوراي سياسي امنيت ملي عراق متشكل از رئيس جمهور، معاونان وي، نخست وزير، رئيس پارلمان و روساي فراكسيون هاي مهم پارلمان است.
«علي غيدان محمد» فرمانده نيروي زميني عراق نيز اعلام كرد، در صورتي كه انتخابات به تعويق بيفتد، عراق با خطر بي ثباتي مواجه خواهد شد.
در ارتباط با مسئله كركوك نيز «جلال طالباني» رئيس جمهور عراق، اعلام كرد اين مسئله بايد با رجوع به قانون اساسي حل شود. كردها كركوك را متعلق به منطقه خودمختار كردستان مي دانند، ولي دولت عراق اداره استان كركوك را به صورت مشاركتي (كردها، اعراب و ساير اقليت ها) در نظر دارد.
ساير رويدادها
¤مراجع ديني نجف اشرف به سياستمدارهاي عراق هشدار دادند كه از نام مراجع براي اهداف سياسي خود سوءاستفاده نكنند.
¤يك پايگاه نظامي آمريكايي در غرب شهر كوت عراق هدف دو موشك كاتيوشا قرار گرفت. در مورد تلفات احتمالي اين حمله، گزارشي نرسيده است.

 



پيروزي حزب حاكم در انتخابات پارلماني نيجر

حزب حاكم نيجر در انتخابات پارلماني اين كشور، اكثريت لازم را بدست آورد و به پيروزي رسيد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، انتخابات پارلماني نيجر روز سه شنبه هفته گذشته، در حالي كه مخالفان داخلي و بسياري از كشورهاي اروپايي آن را تحريم كرده بودند برگزار شد.
براساس اين گزارش «موموني حمينو» رئيس كميته مستقل انتخابات اعلام كرد كه «حزب توسعه» (حزب حاكم نيجر) با كسب 76 كرسي از 113 كرسي پارلمان با اكثريت قاطع به پيروزي رسيده است.
در همين حال، مخالفان دولت نيجر، حزب حاكم را متهم به تقلب در انتخابات و افزايش كرسي هاي پارلماني خود از 47 كرسي به 113 كرسي كردند.
در انتخابات نيجر 51/27 درصد از واجدين شرايط (6 ميليون نفر) شركت كردند كه نمايندگان پارلمان را براي مدت پنج سال انتخاب كنند.
كشور نيجر كه در غرب آفريقا قرار دارد از جنوب با نيجريه و بنين و از غرب با بوركينافاسو و مالي و از شمال با الجزاير و ليبي و در شرق با چاد همسايه است. اين كشوردر سال 1958 از استعمار فرانسه رهايي يافت.
نيجر داراي 14 ميليون جمعيت است كه 95 درصد آنها را مسلمانان تشكيل مي دهند.

 



ابراز نگراني رئيس جمهور لبنان از تأخير در تشكيل كابينه جديد

رئيس جمهور لبنان با ابراز نگراني نسبت به تأخير در تشكيل كابينه از گروه هاي سياسي خواست در نزديك ترين زمان ممكن براي تحقق دولت وحدت ملي بكوشند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از شبكه تلويزيوني المنار، ميشل سليمان با ضروري دانستن تشكيل سريع دولت جديد اين كشور براي مقابله با چالش هاي آينده گروه هاي سياسي و فراكسيون هاي پارلماني را به تلاش براي تحقق اين مسئله مهم دعوت كرد.
وي با انتشار بيانيه اي ضمن ترغيب گروه هاي سياسي براي وحدت و توافق بر نياز مبرم لبنان به دولت براي پيشبرد امور كشور و توجه به مسائل و نيازهاي شهروندان تأكيد كرد.
ميشل سليمان 16 سپتامبر سعدالدين حريري را پس از آنكه از ادامه تلاش براي تشكيل كابينه جديد انصراف داده بود بار ديگر مأمور اين كار كرد.
در ديدار وزير خارجه فرانسه با مسئول روابط بين الملل حزب الله لبنان نيز بر ضرورت تشكيل دولت لبنان تأكيد شد.
عمار موسوي در گفت وگو با كوشنر تمايل اين جنبش براي تشكيل دولت وحدت ملي را اعلام كرد.
وي افزود، حزب الله مي تواند به متحدان خود نصيحت و توصيه كند اما نمي تواند آنها را وادار به پذيرش گزينه ها و پيشنهادهايي كه با آن مخالفند بكند.


 



شمار مسلمانان ميلان 20 برابر شد

شمار مسلمانان شهر ميلان ايتاليا از 30 سال پيش تاكنون 20 برابر افزايش يافته است.
واحد مركزي خبر به نقل از پايگاه اينترنتي ايتاليايي زبان نوتيتزيه اليچه گزارش داد، براساس آمار شهرداري ميلان، تعداد مسلمانان اين شهر به حدود هفتاد هزار نفر مي رسد.
ريكاردو دكوراتو معاون شهردار ميلان طي سخناني گفت: در سال 1979 جمعيت ميلان يك ميليون و ششصد و هفتاد و هفت هزار نفر بود كه سه هزار و سيصد و نود هزار نفر از آنها مسلمان بودند كه اغلب آنها را مسلمانان ايراني با هفتصد و هشتاد و هشت نفر، مسلمانان مصري با هفتصد و شش نفر و مسلمانان اتيوپي با پانصد و شصت و هفت نفر تشكيل مي دادند اما امروز بيشترين گروه مسلمانان با بيست و پنج هزار و سيصد و دوازده نفر به مصري ها، هفت هزار و هشتاد و دو نفر به مراكشي ها و چهار هزار و نهصد و شصت نفر به آلبانيايي ها تعلق دارد ضمن آنكه جمعيت شهر به يك ميليون و سيصد و پنج هزار نفر كاهش يافته است.
دكوراتو در ادامه تصريح كرد از سي سال پيش تاكنون شمار مسلمانان ميلان بيست برابر افزايش يافته و از دو دهم درصد افراد ساكن اين شهر به پنج مميز دو دهم رسيده است.

 



اين خانه فروشي است!

زياد هم چشمانتان را باور نكنيد! خانه اي را كه در تصوير مي بينيد، «كاخ سفيد» آمريكا نيست، اگرچه درست مثل كاخ سفيد، با همان ساختار، همان دكوراسيون، همان تعداد اتاق، همان دفتر بيضي شكل و... ساخته شده است! در واقع، اين «ميني كاخ سفيد» در ايالت آتلانتا ساخته شده و متعلق به يك آمريكايي ايراني تبار است كه حالا به خاطر بحران مالي كه گريبانگير همه شده، مجبور است خانه 5000 متر مربعي اش را به فروش بگذارد، اگرچه خودش مايل به اين كار نيست! او ارزش «كاخ سفيد»ش را 10 ميليون دلار تعيين كرده است!
¤ سرويس خارجي كيهان

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14