(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 4 آبان 1388- شماره 19495
 

وزارت بهداشت خبر داد ابتلاي 1194 نفر به آنفلوآنزاي خوكي و مرگ 16 تن در كشور
10هزار واحد مسكوني براي نيازمندان احداث مي شود
كتك خوردن يك مرد توسط شاهزاده سعودي مردم را خشمگين كرد
مديرعامل سازمان آتش نشاني خبر داد احتمال عمدي بودن آتش سوزي اخير بازار
تجهيز تاكسي هاي تهران به سامانه موقعيت ياب
رئيس پليس مواد مخدر آذربايجان غربي:قرص هاي روان گردان دروازه ورود به مواد مخدر هستند
آيين نامه اجرايي قانون اصلاح ماده 18 به تصويب رئيس قوه قضائيه رسيد
سرقت مسلحانه سارقان از بانك سپه شيراز
در فارس اتفاق افتاد آزادي دو جوان با خواندن كتاب گناهان كبيره شهيد دستغيب
آسمان استان تهران از امروز باراني مي شود
كشف 3 ميليارد ريال لباس قاچاق در طبس
تجهيز بزرگراه هاي شمال شرق تهران به دوربين ثبت تخلف
رويش دوباره ساقه ها در شاليزارهاي مازندران
حوادث كوتاه از كشور
اخراج از كار به جرم مسلماني
برخورد 2 قطار مسافربري در مصر



وزارت بهداشت خبر داد ابتلاي 1194 نفر به آنفلوآنزاي خوكي و مرگ 16 تن در كشور

مدير برنامه آنفلوآنزا و مراقبت بهداشت مرزي كشور گفت: يك هزار و 194 نفر در كشور به آنفلوآنزاي خوكي مبتلا شده اند كه 98 درصد موارد بهبود يافته و 16 نفر نيز در اثر اين بيماري فوت كرده اند.
به گزارش ايسنا، دكتر سروش افزود: توصيه مي شود مبتلايان به آنفلوآنزا ضمن استراحت كامل در منزل در صورت شديدتر شدن علائم به متخصصان عفوني، اطفال و يا مراكز اعلام شده از سوي وزارت بهداشت مراجعه كنند و يا با تماس با دانشگاههاي علوم پزشكي به صورت تلفني راهنمايي شوند.
وي افزود: چنانچه دانش آموزان به علائم سرماخوردگي دچار شوند بايستي با گواهي استعلاجي پزشك به مدت هفت روز از رفتن به مدرسه خودداري كنند.
سروش، نوشيدن مايعات فراوان، استفاده از غذاهاي مقوي، نوشيدن آب ميوه، پرهيز از تردد در محل استراحت كودك را از نكات بهداشتي ضروري حين مراقبت از كودك مبتلا دانست و يادآور شد: پرستار يا مراقب بيمار بايد حين مراقبت از كودك از ماسك و حين سرفه و عطسه از دستمال كاغذي استفاده كند.وي با بيان اينكه با بازگذاشتن پنجره بايد اجازه عبور هواي اتاق كودك بيمار فراهم شود، گفت: البته ميزان درجه حرارت اتاق بايد روي 22 تا 23 درجه سانتي گراد تنظيم شود.
مدير برنامه آنفلوآنزا و مراقبت بهداشت مرزي كشور وزارت بهداشت با تاكيد بر اينكه زنان باردار پس از بروز علائم بايد فورا به پزشك معالج مراجعه و از خوددرماني جلوگيري كنند. گفت: واكسن آنفلوآنزاي فصلي تاثيري در پيشگيري از ابتلا به آنفلوانزاي نوع آ ندارد اما ميزان مرگ و مير ناشي از آنفلوآنزاي فصلي يك در يك هزار نفر جمعيت گزارش شده است بنابراين با واكسيناسيون عليه آنفلوآنزاي فصلي مي توان از بروز موارد جديد مرگ جلوگيري كرد و اين فرصت را به پزشكان داد تا بر روي آنفلوآنزاي نوع آ متمركز شوند.
سروش تزريق واكسن آنفلوآنزاي فصلي را براي گروه هاي در معرض خطر، كادر درمان، زنان باردار و يا مبتلايان به ضعف سيستم ايمني ضروري برشمرد و افزود: اصلي ترين علامت آنفلوآنزاي نوع آ، تب، سرفه، گلودرد (نه سوزش گلو)، اسهال و استفراغ است با ميزان آبريزش كمتري نسبت به آنفلوآنزاي فصلي.
وي با بيان اينكه تب ثبت شده در آنفلوآنزاي نوع آ بيش از 39، 40 و حتي 5/40 درجه سانتي گراد است، گفت: اين علائم با احساس خستگي همراهند.
مدير برنامه آنفلوآنزا و مراقبت بهداشت مرزي كشور وزارت بهداشت زنان باردار، بيماران قلبي - ريوي، كليوي، مبتلايان به نقص ايمني و مصرف كنندگان داروهاي ساپرسيو، مبتلايان به ايدز، افراد كمتر از 19 سال، مبتلايان به سرطان فعال، سيروز كبدي، ديابت كنترل نشده، تالاسمي و كم خوني داسي شكل، چاقي مفرط و افرادي كه قادر به دفع ترشحات تنفسي نيستند را از افراد در معرض خطر ابتلا به آنفلوآنزاي نوع آ دانست.

 



10هزار واحد مسكوني براي نيازمندان احداث مي شود

تفاهمنامه همكاري بين بنياد مسكن انقلاب اسلامي و سازمان بهزيستي كشور با هدف تامين مسكن مناسب براي معلولان و اقشار كم درآمد منعقد شد.
به گزارش كيهان دكتر فقيه، رئيس سازمان بهزيستي كشور با اعلام اين خبر افزود: بر مبناي اين تفاهمنامه 10هزار واحد مسكوني روستايي براي معلولان و نيازمندان تحت پوشش سازمان احداث خواهد شد.
وي افزود: بنياد مسكن مددجويان معرفي شده از طرف سازمان بهزيستي براي دريافت تسهيلات طرح بهسازي و نوسازي مسكن روستايي به بانك معرفي خواهد كرد.
اين بنياد در مناطقي كه امكان واگذاري زمين روستايي وجود داشته باشد نسبت به تامين زمين براي مددجويان فاقد زمين اقدام مي كند.
دكتر فقيه گفت: در اين تفاهمنامه سازمان بهزيستي موظف شده است در ازاي احداث هر واحد مسكوني تا سقف 15ميليون ريال كمك بلاعوض در اختيار بنياد مسكن انقلاب اسلامي قرار دهد. همچنين به منظور مناسب سازي واحد هاي ويژه معلولين نيز تا سقف 5ميليون ريال كمك بلاعوض به اين مبلغ افزوده مي شود.
وي اظهار داشت: سازمان بهزيستي همچنين متعهد شده است مددجويان را به منظور استفاده از معافيت هاي قانوني اعم از پرداخت عوارض، صدور پروانه هاي ساختماني، حق انشعاب آب، برق، گاز، فاضلاب و... به سازمانها و ادارات ذيربط معرفي كند.
گفتني است طي چهار سال گذشته 9500 واحد مسكوني با مشاركت خيرين توسط بهزيستي براي مددجويان و معلولان ساخته شده است و 9 هزار واحد ديگر در حال ساخت است كه هنوز واگذار نشده است.

 



كتك خوردن يك مرد توسط شاهزاده سعودي مردم را خشمگين كرد

پخش گسترده فيلمي از كتك زدن عمدي يك شهروند عربستاني توسط يك شاهزاده نوجوان سعودي موجي از خشم را در ميان مردم اين كشور برانگيخت.
به گزارش ايرنا، شبكه تلويزيوني العالم روز يكشنبه گزارش داد: سايتهاي اينترنتي از جمله يوتيوب فيلمي را به طور گسترده پخش كردند كه در آن يكي از شاهزادگان سعودي در روز روشن يك شهروند عادي را زير مشت و لگد مي گيرد و در حال اهانت، او را مجبور مي كند تا براي فيلمبرداري از اين صحنه در مقابل دوربين قرار گيرد.
به گفته شاهدان، شاهزاده سعودي قصد داشت با فيلمبرداري ازصحنه توهين به اين فرد آن را به اعضاي خاندان سلطنتي نشان دهد و به اين مساله فخرفروشي كند كه بدون واهمه از كسي مي تواند به ديگران اهانت و حمله كند.
شاهزادگان سعودي كه شمار آنان 22 هزار نفر برآورد مي شود از نقض قانون و ارتكاب تخلفات هيچ ترسي ندارند و كاملا براساس خواسته ها و در راستاي تامين منافع خود عمل مي كنند.
نقض قانون در عربستان براي شاهزادگان اين كشور امري عادي به شمار مي رود. آنها هستند كه قانون و مجازات را وضع مي كنند و هرگاه بخواهند نيز آن را به سخره مي گيرند.
سال 2006 ميلادي نيز اعضاي خانواده يك جوان سعودي كه توسط يكي از اعضاي خاندان سلطنتي به عمد كشته شده بودند به حدي تحت فشارقرار گرفتند كه مجبور به گذشت از خون فرزند خود شدند.

 



مديرعامل سازمان آتش نشاني خبر داد احتمال عمدي بودن آتش سوزي اخير بازار

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران درباره علت حريق اخير بازار گفت: براساس كارشناسي انجام شده تاكنون 75درصد علت حريق عمدي بوده كه با اعلام نتيجه آزمايشگاه اظهار نظر قطعي اعلام خواهد شد.
به گزارش فارس، محمدرضا حاجي بيگي روز گذشته در حاشيه شانزدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات افزود: دلايل و شواهد نشان مي دهد فعاليت و سرعت بالاي حريق ناشي از پاشيده شدن مواد قابل اشتعال بوده كه باعث گسترش حريق شده است.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران به حريق هاي بازار اشاره كرد و گفت: نگهداري بازار به گونه فعلي از معجزات است.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني و شهرداري تهران با اشاره به حضور موثر آتش نشاني در بازار گفت: به طور ميانگين هر هفته، دو حريق در بازار رخ مي دهد كه اگر سرعت عمل، دقت و درايت آتش نشانان نباشد، هركدام مي تواند به يك فاجعه تبديل شود.
حاجي بيگي با اشاره به اينكه حريق اخير بازار قدري متفاوت با حريق هاي ديگر بوده است، گفت: گستردگي اين حريق بسيار زياد بود به طوري كه در لحظات اوليه وضعيت غيرقابل كنترل بود.
وي با اشاره به اينكه تمام حريق هاي بازار در شب رخ داده است، گفت: اگر در روز اين حريق ها رخ مي داد، دچار مشكلات بيشتري مي شديم.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران به طرح ايمني بازار اشاره كرد و گفت: طرح ايمني بازار تهيه شده است ولي بايد براي تحقق اين طرح تمام سازمان ها، نهادها و ارگان ها ذي ربط در كنار يكديگر قرار گيرند.

 



تجهيز تاكسي هاي تهران به سامانه موقعيت ياب

راه اندازي سامانه موقعيت ياب خودرو (gps) در تاكسي هاي شهر تهران اواخر امسال آغاز مي شود.
به گزارش واحد مركزي خبر، معاون هماهنگي و برنامه ريزي سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران با اعلام اين خبر گفت: اين سامانه هم اكنون به صورت آزمايشي در 50 دستگاه خودرو گشت و بازرسي تاكسيراني تهران نصب شده است.
قاضي با بيان اينكه بيش از 90 هزار دستگاه تاكسي در اين كلان شهر فعال است، افزود: براي افزايش توان نظارتي بر فعاليت اين تاكسي ها، كار مطالعاتي راه اندازي اين سامانه آغاز شده است.
وي گفت: با نصب اين سامانه موقعيت ياب خودرو مي توان مديريت و نظارت بر تاكسي هاي شهر تهران را از حالت سنتي به هوشمند تبديل كرد.
قاضي افزود: به كمك اين سامانه مي توان اطلاعاتي مانند سرعت و مسير حركت، ميزان كيلومتر پيمايش روزانه هر تاكسي، فعال بودن يا نبودن تاكسي ها به صورت روزانه، ماهانه يا سالانه ثبت و ميزان مصرف سوخت آنها را مشخص كرد.
وي ابراز اميدواري كرد: با كمك بخش خصوصي تا آخر امسال راه اندازي اين سامانه در تاكسي هاي شهر تهران آغاز شود.
قاضي در پايان افزود: هم اكنون 2 هزار تاكسي در شركتهاي تاكسيراني بخش خصوصي، مجهز به سامانه موقعيت ياب خودرو (gps) هستند.

 



رئيس پليس مواد مخدر آذربايجان غربي:قرص هاي روان گردان دروازه ورود به مواد مخدر هستند

اروميه- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس مواد مخدر آذربايجان غربي گفت: قرص هاي روان گردان دروازه اعتياد به مواد مخدر هستند.
سرگرد كريم اكبري در جريان بازديد خبرنگاران از محموله يك هزار و 815 كيلوگرمي مرفين كشف شده كه در محوطه اين اداره به نمايش گذاشته شده بود افزود: اين در حالي است كه در گذشته سيگار و حشيش دروازه ورود به اعتياد مواد مخدر بودند.
رئيس پليس مواد مخدر آذربايجان غربي در جريان بازديد خبرنگاران از محموله يك هزار و 815 كيلوگرمي مرفين مكشوفه كه در محوطه اين اداره به نمايش گذاشته شده بود به ضرورت هوشياري خانواده ها درباره روان گردان ها تاكيد كرد.
سرگرد كريم اكبري خاطرنشان كرد: كشف 3هزار و 220 قرص و آمپول روان گردان ايجاب مي كند گمركات و گلوگاه ها به تجهيزات لازم مجهز شوند.
سرگرد اكبري ايجاد اردوگاه اجباري را از ضرورت هاي مبارزه با مواد مخدر در آذربايجان غربي توصيف كرد.

 



آيين نامه اجرايي قانون اصلاح ماده 18 به تصويب رئيس قوه قضائيه رسيد

آئين نامه اجرايي قانون اصلاح ماده 18 اصلاحي قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و
انقلاب مصوب
24/10/1385كه در جلسات مسئولان عالي قضايي مورد بحث و بررسي قرار گرفته بود، در 5ماده به تصويب رئيس قوه قضائيه رسيد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، متن كامل اين آئين نامه كه در تاريخ
29/7/88 به تصويب رئيس قوه قضائيه رسيده است، به شرح ذيل است:
نظر به ضرورت ثبات آراء و اكتفا به روش هاي اصلي بازنگري در آراي قطعي و جلوگيري از تزلزل آنها و ممانعت از توقف بي ضابطه اجراي احكام قطعي و رفع اطاله دادرسي، از تاريخ تصويب اين آئين نامه، نحوه اجراي ماده 18اصلاحي قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب مصوب 24/10/85 به شرح مواد آتي خواهد بود:
ماده1- تجويز اعاده دادرسي موضوع ماده 18 اصلاحي ياد شده در صورتي است كه رئيس قوه قضائيه، راي قطعيت يافته دادگاه را خلاف بين شرع تشخيص دهد.
مقامات مذكور در تبصره 2 ماده 18اصلاحي نيز چنانچه آراي قطعي را خلاف بين شرع تشخيص دهند، مكلفند با در نظر گرفتن موعد مقرر در تبصره 5 ماده مذكور، نظريه مستدل و مستند خود را براي ملاحظه رئيس قوه قضائيه ارسال كنند.
ماده 2- از تاريخ تصويب اين آيين نامه، مراجع قضايي از پذيرش هرگونه درخواست رسيدگي مبني بر خلاف بين شرع بودن آراي قطعي دادگاه ها خودداري نمايند.
ماده 3- در صورت پذيرش اعاده دادرسي از سوي رئيس قوه قضائيه، در مورد نحوه اجراي حكم تا خاتمه رسيدگي در مرجع صالح، حسب مورد به ترتيب مقرر در قوانين آئين دادرسي عمل خواهد شد.
ماده 4- رسيدگي به پرونده هاي موضوع ماده 18 قانون ياد شده پس از تجويز اعاده دادرسي از سوي رئيس قوه قضائيه به صورت فوق العاده و خارج از نوبت در مرجع ذي صلاح انجام مي شود.
ماده 5- از تاريخ تصويب اين آئين نامه، آيين نامه و دستورالعمل اجرايي ماده 18 اصلاحي قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب مصوب 25/11/85 و اصلاحيه مورخ 7/12/86 لغو مي شود. لكن در مورد درخواست هايي كه تا قبل از تصويب اين آيين نامه در اجراي آيين نامه مذكور به ثبت رسيده، مطابق همان آيين نامه اقدام خواهد شد.

 



سرقت مسلحانه سارقان از بانك سپه شيراز

شيراز-خبرنگاركيهان:
سارقان مسلح با حمله به يك بانك در شيراز وجوه نقد آن را به سرقت بردند.
براساس اين گزارش سارقان مسلح ساعت 5/10 صبح روز شنبه در حالي كه سرو صورت خود را پوشانده بودند به بانك سپه چهارراه زرگري شيراز وارد شده و ضمن تيراندازي به سمت گيشه بانك و ايجاد رعب و وحشت دوميليون تومان وجه نقد را به سرقت بردند. اين سارقان كه دو نفر بودند با تهديد رئيس بانك، سوئيچ خودروي او را گرفته و با آن خودرو متواري شدند.
اين سرقت در حالي انجام مي شود كه در آن مقطع زماني چهارراه زرگري شيراز بسيار شلوغ و پررفت وآمد است.
در چند ماه اخير اين سومين سرقت بانكي است كه در شيراز به اين شيوه انجام مي شود و ماموران انتظامي تاكنون نتوانسته اند سارقان را شناسايي و دستگير كنند.

 



در فارس اتفاق افتاد آزادي دو جوان با خواندن كتاب گناهان كبيره شهيد دستغيب

سرويس شهرستان ها:
دو جوان حامل مشروبات الكلي در شيراز پس از دستگيري محكوم به يادگيري كتاب گناهان كبيره شهيد دستغيب شدند.
به گزارش روابط عمومي دادگستري استان فارس، هر يك از متهمان به اتهام حمل نيم ليتر مشروبات الكلي به تحمل 74 ضربه شلاق محكوم شدند اما قاضي دادگاه به دليل نداشتن سابقه اين دو جوان مجازات صادره را معلق كرده و مقرر كرد كه محكومان ظرف 6 ماه از شروع حكم تعليق، نسبت به يادگيري مطالب كتاب گناهان كبيره نوشته شهيد آيت الله دستغيب اقدام كنند به صورتي كه بتوانند در امتحان كتبي نمره قبولي پانزده بگيرند.
براساس اين گزارش با صدور حكم قطعي، مجرمان موفق شدند با مطالعه كتاب مذكور و امتحان كتبي، نمره مورد نظر را گرفته و آزاد شوند.

 



آسمان استان تهران از امروز باراني مي شود

سازمان هواشناسي كشور در اطلاعيه ويژه اي از بارش باران در حداقل 10 استان كشور خبر داد.
براساس اعلام سازمان هواشناسي كشور تا روز چهارشنبه به تناوب در استان هاي كردستان، كرمانشاه، ايلام، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهكيلويه و بويراحمد، اصفهان، قم، مركزي و همدان بارش باران را با رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود و طي اين مدت دماي هوا نيز در اين مناطق به طور نسبي كاهش مي يابد.
همچنين در حاشيه درياي خزر بارش باران، رعد و برق، وزش باد و سپس كاهش دما رخ خواهد داد كه اين كاهش دما علاوه بر مناطق فوق، امروز و فردا در شمال آذربايجان شرقي، اردبيل، خراسان شمالي و شمال خراسان رضوي نيز رخ مي دهد. شايان ذكر است كه بارش در ارتفاعات البرز به صورت برف پيش بيني مي شود و در اين مدت درياي خزر نيز مواج است.
آخرين تصاوير دريافتي از ماهواره هاي هواشناسي وجود ابرها را روي غرب، جنوب غرب، ارتفاعات زاگرس، مركز و تا حدودي شمال شرق كشور نشان مي دهد. نقشه هاي پيش يابي نيز بيانگر عبور موج تراز مياني جو از نيمه شمالي طي سه روز آينده است كه با نفوذ سامانه پرفشار بر نوار شمالي علاوه بر كاهش دما، بارش برف در ارتفاعات نيز پيش بيني مي شود.
بدين ترتيب در سه روز آينده نواحي غرب، جنوب غرب، شمال غرب، ارتفاعات زاگرس و البرز مركز و شمال شرق و از روز دوم سواحل درياي خزر شاهد بارندگي، رعد و برق و وزش باد خواهد بود.
سازمان هواشناسي كشور آسمان امروز استان تهران را نيمه ابري در پاره اي نقاط ابري با احتمال بارش در بعضي ساعات رعد و برق و وزش باد پيش بيني كرد كه حداقل و حداكثر دماي تهران در اين روز به 10 و 20 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد. همچنين در روز سه شنبه آسمان پايتخت نيمه ابري گاهي ابري با احتمال بارش و رعد و برق و وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز 7 و 17 درجه سانتيگراد بالاي صفر است.

 



كشف 3 ميليارد ريال لباس قاچاق در طبس

يزد - خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان يزد از كشف سه ميليارد ريال البسه قاچاق در طبس و دستگيري سه نفر خبر داد.
علي علي اكبريان گفت: مأموران ايستگاه ايست بازرسي ديهوك طبس حين كنترل خودروهاي عبوري يك دستگاه خودرو تريلر بالغ بر سه ميليارد ريال كالاي قاچاق از جمله پوشاك و البسه خارجي كشف و ضبط كردند.
به گفته وي اين تريلر با محموله گمركي از بندرعباس عازم مشهد بود كه مأموران با بررسي پلمب و مدارك ارائه شده از سوي راننده و استعلام به عمل آمده پي به جعلي بودن پلمب مدارك بردند و نسبت به فك پلمب اقدام كردند.

 



معاون حمل و نقل ترافيك منطقه 4 شهرداري تهران خبر داد
تجهيز بزرگراه هاي شمال شرق تهران به دوربين ثبت تخلف

نصب دوربين هاي ثبت تخلف و نظارت تلويزيوني توانسته است ميزان قابل توجهي از حوادث و تخلفات رانندگي را در بزرگراه هاي منطقه 4 كاهش دهد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 4، جواد ميرزاقلي، معاون حمل و نقل و ترافيك اين منطقه با بيان اين مطلب گفت: اين دوربين ها با هدف كاهش تخلفات رانندگي و افزايش ايمني در سطح شهر براي رانندگان، بهبود شاخص هاي حمل و نقل و ترافيك شهري، نظارت بر نحوه رفتار ترافيكي رانندگان و كاهش تصادفات در بزرگراه هاي منطقه 4 نصب شده است.
ميرزاقلي با اشاره به نظارتي بودن اين دوربين ها و ارائه لحظه به لحظه از وقايع بزرگراه ها در طول شبانه روز گفت: اين دوربين ها امكان جمع آوري اطلاعات از وضعيت ترافيكي معابر شهري و همچنين تسهيل در عيب يابي و رفع نقص علائم و تجهيزات ترافيكي را در سطح معابر به طور شبانه روز فراهم مي كند.وي با اشاره به كاهش 45 درصدي ميزان تصادفات رانندگي از مدت زمان نصب اين دوربين ها گفت: 15 دوربين ثبت تخلف در سال جاري در بزرگراه هاي امام علي (ع)، شهيد صياد شيرازي، شهيد زين الدين و شهيد بابايي نصب شده و خوشبختانه با نصب آن ها تصادفات رانندگي تا 45 درصد كاهش يافته است.ميرزاقلي گفت: علاوه بر اين دوربين ها 19 عدد دوربين نظارت تلويزيوني نيز در محورهاي حادثه خيز و شرياني مانند بزرگراه هاي رسالت، امام علي (ع)، شهيد صياد شيرازي و ... نصب است كه توانسته است علاوه بر كنترل ترافيك شرق و شمال شرق تهران، نقاط حادثه خيز را شناسايي كنند.

 



رويش دوباره ساقه ها در شاليزارهاي مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
با رويش دوباره ساقه هاي برنج در شاليزارهاي مازندران 40 هزار تن برنج سفيد در اين استان توليد شد.
«يحيي ابطالي» معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي مازندران با اعلام اين خبر افزود: امسال طرح كشت رتون برنج در 36 هزار هكتار از شاليزارهاي مازندران اجرايي شد.
وي با اشاره به امكان اجراي طرح كشت رتون برنج يا برداشت دوم محصول در سطح 160 هزار هكتار از شاليزارهاي مازندران افزود: كاهش هزينه هاي توليد، صرفه جويي 50 درصدي در مصرف آب و كيفيت بالاي توليد از مزاياي اجرايي پرورش رتون برنج است.
«ابطالي» گفت: در هر هكتار عرصه شاليزاري به طور متوسط يك هزار و 200 كيلوگرم برنج رتون توليد مي شود كه با ترويج و توسعه آن سالانه 200هزار تن برنج حاصل خواهد شد.
اين مقام مسئول تصريح كرد: اجراي اين طرح از اولويت هاي بخش كشاورزي دولت دهم در مازندران محسوب مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

مرگ خانواده چهار نفري
تبريز - خبرنگار كيهان: اعضاي يك خانواده چهار نفري در تصادف با تريلر در محور آذرشهر - عجب شير جان خود را از دست دادند. در اين حادثه تريلي به رانندگي ص - الف، اهل و ساكن رشت با پيكان به رانندگي «م - ي» 35 ساله با 3 سرنشين، تصادف و تمام سرنشينان پيكان جان خود را از دست دادند. بي احتياطي راننده تريلي، علت حادثه اعلام شده است.
دستگيري شكارچيان متخلف
اسفراين - خبرنگار كيهان: چهار شكارچي متخلف در اسفراين دستگيرو از آنان 3 قبضه سلاح شامل دو تك لول و يك برنو گلوله زني به همراه آلات و ادوات شكار كشف شد.
توزيع كننده شيشه در زندان
شهركرد - خبرنگار كيهان: يكي از عوامل اصلي توزيع ماده مخدر شيشه در چهارمحال و بختياري دستگير و مقدار 268 گرم شيشه از وي كشف شد. متهم مواد مكشوفه را از تهران خريداري و قصد فروش آن را در استان داشت.
سارق فرش مسجد
سمنان - خبرنگار كيهان: سارق چند تخته فرش يكي از مساجد مهدي شهر دستگير شد. در بازرسي از منزل سارق فرش هاي به سرقت رفته كشف شد.
دستگيري قاچاقچي فراري
اروميه - خبرنگار كيهان: جعفر - ط قاچاقچي مواد مخدر كه به اتهام حمل يك هزار و 145 كيلوگرم مرفين در زندان قزل حصار زنداني و با استفاده از فرصت پيش آمده شش سال پيش متواري شده بود دستگير و زنداني شد.
محكوميت شهردار آزادشهر
گرگان - خبرنگار كيهان: شهردار آزادشهر و دوتن از كاركنان اين شهرداري شامل حسابدار و كارشناس امور فرهنگي و اجتماعي به علت تخلفات اداري به محروميت از انتصاب به پست هاي حساس و مديريتي در دستگاه هاي دولتي و اخطاركتبي بدون درج در پرونده استخدامي و توبيخ كتبي با درج در پرونده استخدامي محكوم شدند.
برخورد قطار با وانت
اراك - خبرنگار كيهان: برخورد قطار با وانت پيكان در نزديكي ايستگاه سمنگان اراك يك كشته و دو مجروح بر جاي گذاشت. اين خودرو به صورت غيرمجاز وارد خط آهن شده بود.
هرويين فشرده داخل ساك مسافر
سمنان - خبرنگار كيهان: پليس شاهرود در بازرسي از ساك دستي يك مسافر افغاني 7 كيلوگرم هرويين فشرده كشف كرد. اين مسافر، مسافر اتوبوسي بود كه از مشهد عازم تهران بود.
انهدام باند جاعلان چك
سرويس شهرستان ها: گروهي كه اقدام به جعل چك پول و اسكناس در آذربايجان غربي مي كردند دستگير شدند. افراد اين گروه در يكي از روستاهاي دور افتاده در اطراف مهاباد اقدام به جعل چك پول و اسكناس مي كردند. از جاعلان يك قبضه سلاح كلاشينكف با دو خشاب حاوي 60 تيرجنگي، يك قبضه كلت كمري و يك عدد دوربين و آلات و ادوات جعل اسكناس و چك پول كشف شد.

 



اخراج از كار به جرم مسلماني

كارمند يك شركت بزرگ آمريكايي به دليل مسلمان بودن از كار بركنار شد.
به گزارش پايگاه اينترنتي «المصريون»، يك مرد مسلمان در شركت مخابرات «برنت» دفتر ايالت «اوكلاهما سيتي» مشغول به كار بود، پس از يك مكالمه تلفني از سوي يك مشتري كه در آن به وي توهين شده بود، از كار بركنار شد.
در اين مكالمه تلفني، مشتري شركت آمريكايي از كارمند مذكور در مورد مسلمان بودن وي سوال كرد كه وي پاسخ مثبت شنيد اما او را مورد اهانت قرار داد، چند روز پس از اين مكالمه تلفني مرد مسلمان بدون اطلاع قبلي از كار اخراج شد.مسئولان اين شركت آمريكايي در پاسخ به پي گيري هاي اين مرد مسلمان اعلام كردند، به دليل اينكه مكالمه تلفني را به مشتري شركت به طور ناگهاني قطع كرده بود و اين موضوع مخالف سياست كاري شركت است از كار بركنار شده است.در همين حال شوراي روابط اسلامي آمريكا، خواستار عذرخواهي شركت آمريكايي از كارمند اخراجي و بازگشت وي به شغل قبلي اش شد.

 



برخورد 2 قطار مسافربري در مصر

بر اثر برخورد 2 قطار مسافربري در منطقه العياط در جنوب قاهره 58 نفر كشته و 30 تن بشدت زخمي شدند.
به گزارش رسانه هاي مصري، برخورد اين دو قطار بسيار شديد بوده است.
امدادگران پس از وقوع حادثه براي بيرون كشيدن مسافران از آهن پاره ها با استفاده از جرثقيل واگنهاي قطار را بلند كردند.به گفته يكي از شاهدان، يكي از دو قطار وقتي با گله اي از دامها در روي ريل مواجه شد به صورت ناگهاني توقف كرد كه گويا همين مسئله علت تصادف قطار بعدي با آن بوده است. حال برخي از زخمي هاي اين سانحه بسيار وخيم اعلام شده است.
گفتني است مردم مصر از بروز اين سانحه و نحوه امدادرساني به مصدومان بسيار خشمگين هستند و مي گويند از آنجا كه مسافران اين قطارها فقير بوده اند امدادرساني به آنها كند بوده است. راننده قطار و دستيارش بعد از حادثه از ترس جان به ميان بيشه گريختند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14