(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 4 آبان 1388- شماره 19495
 

حديث دشت عشق
آغاز هفته چهاردهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي ايران
پيروزي- تراكتورسازي تقابل سرخ در مستطيل سبز
اخبار كوتاه از فوتبال
اردوي تيم ملي فوتبال 13 آبان تشكيل مي شود
هفته چهارم ليگ بسكتبال زودتر آغاز مي شود
نايب رئيس فدراسيون دووميداني خبر داد 6 نامزد ايراني در انتخابات كنفدراسيون دووميداني آسيا
خواندني از ورزش ايران
كاوه : سرمربي جوانان بايد سابقه مربيگري داشته باشد
نگاهي به مسابقات داخل سالن آسيا- ويتنام رقابت 4500 ورزشكار در 24 رشته
اولين شكست برق شيراز در حضور غلامحسين پيرواني باز هم خبري از پيام نشد
به دنبال ترك اردوي تيم ملي دووميداني از سوي صميمي افزايش گرفت تنش در كمپ پرتابگران ديسك!
اخبار فوتبال جهان
انتظارها كي به سرمي آيد؟ حسرت 12ساله شيرازي ها براي افتتاح ورزشگاه آزادي!
كاپيتان تيم ملي خواستار حمايت بيشتر مسئولان و رسانه ها از تيم ملي شد
نكونام: شرايط خاصي در فوتبال ايران حاكم است



حديث دشت عشق

از نوشته پاسدار شهيد «عبدالرحمن خدابخشي»
شهادتم را به همه تبريك بگوييد
«همانا خداوند جان و مال مومنين را به بهاي بهشت از ايشان خريداري نموده كه در راه خدا جهاد مي كنند پس مي كشند و خود كشته مي شوند... و اين خود سعادت و پيروزي عظيمي است.» (توبه / 111)
پس با اين كلام صريح قرآن مجيد ديگر نشستن و گوش نكردن و عمل نكردن ما به اين معني مي شود كه ما نمي خواهيم با خداوند خريد و فروش كنيم و اين چه بدبختي بزرگي است كه ما اين نعمت عظيم را از دست بدهيم. براي اينكه ما معتقد هستيم كه انسان يك روز آفريده مي شود و يك از دنيا مي رود.
پس پدر و مادر مهربانم و خويشاوندان مومنم! من به عنوان يك مسلمان پيرو قرآن مي خواهم به نداي «هل من ناصر ينصرني» امام خميني كه همچون جد بزرگوار خود امام حسين (ع) ما رابه جهاد در راه خدا دعوت مي كند لبيك گفته و در اين جهاد شركت بكنيم تا من هم اگر لياقت آن را داشته باشم با خداي خود داد و ستد كنم وجان خود را به بهاي بهشت به خداوند رحمان و رحيم بفروشم تا در آن دنياي ابدي جايي براي خود در ميان شهيدان كربلاي حسين و شهيدان كربلاي ايران داشته باشم و من از شما انتظار دارم كه اگر مرا دوست داريد و خوشبختي و سعادت مرا آرزو مي كنيد در فقدان من به همديگر تبريك بگوييد و من توصيه مي كنم كه اگر توانستيد با جان خود با خدا معامله كنيد و اگر نتوانستيد درپشت جبهه با مال خود با خدا معامله كنيد كه اگر غير از اين را انجام دهيد يك نعمت بزرگ را از دست داده ايد.
هيئت رزمندگان خوي

 



آغاز هفته چهاردهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي ايران
پيروزي- تراكتورسازي تقابل سرخ در مستطيل سبز

در پيش بودن رقابت هاي تيم ملي فوتبال ايران در مسابقات مقدماتي جام ملت هاي آسيا روزهاي پرفشاري را براي تيم هاي ليگ برتر رقم زده است كه اين موضوع اعتراض بعضي از مربيان و مسئولان تيم ها را درپي داشته است.
در شرايطي كه هفته سيزدهم رقابت هاي ليگ برتر پنجشنبه و جمعه پيش برگزار شد هفته چهاردهم با فاصله اي چهارروزه از امروز با انجام چهار ديدار آغاز مي شود كه در مهم ترين ديدار دو تيم محبوب تهران و تبريز، رودرروي هم قرارخواهند گرفت.
دوري 8ساله از ورزشگاه آزادي
به احتمال فراوان كمتر كسي به ياد دارد كه چه زماني پيروزي در اين فصل در دو بازي پشت سرهم پيروز شده است و همين نكته نشان دهنده وضعيت نه چندان ايده آل اين تيم پرطرفدار در ليگ نهم است. پيروزي كه هفته قبل برابر سايپا به پيروزي رسيد در حالي بايد رودرروي تراكتورسازي قرارگيرد كه حضور تماشاگران متعصب دو تيم در ورزشگاه آزادي مي تواند مهم ترين نكته باشد.
تراكتورسازي هم كه هفته گذشته به پيروزي رسيده است، انگيزه فراواني براي كسب امتياز از بازي تهران دارد. نخستين حضور تيم تبريزي در ورزشگاه آزادي پس از هشت سال، اين انگيزه را در مردان فراز كمالوند به وجود آورده كه برابر پيروزي بهترين نمايششان را ارائه دهند. اين تقابل مي تواند بازي پيروزي و تراكتورسازي را به يكي از ديدارهاي زيباي هفته چهاردهم تبديل كند. كريم باقري و اشپتيم آرفي بازيكنان غايب پيروزي در اين ديدار هستند كه به خاطر سرماخوردگي نمي توانند تيمشان را همراهي كنند. در مقابل تيم تراكتورسازي بدون بازيكن مصدوم و محروم پا به اين ديدار مي گذارد. اين ديدار امروز ساعت 40/16 دقيقه و به قضاوت هدايت ممبيني برگزارمي-شود.
سپاهان به صدرنشيني
فكر مي كند
راه آهن كه هفته گذشته برابر تيم متحول شده شاهين بوشهر شكست خورد در حالي اين هفته ميزبان سپاهان است كه ارني برندتس سرمربي تيم راه آهن شرايط خوبي ندارد و بعيد نيست كه اگر اين تيم در اين هفته هم شكست بخورد، سرمربي هلندي راه آهن جاي خود را به مربي ديگري بدهد. از سوي ديگر سپاهان زخم خورده از استيل آذين كه پس از مدت ها در اصفهان شكست خورد، براي جبران نتيجه هفته گذشته كار چندان آساني پيش رو ندارد اما انگيزه بازيكنان اصفهاني براي رسيدن به صدر جدول مي-تواند مهم ترين فاكتور براي امير قلعه نويي باشد. اگر سپاهان بتواند در اين بازي خارج از خانه به پيروزي برسد مي تواند تا پيش از ديدارهاي سه شنبه صدرنشين 24 ساعته ليگ لقب گيرد.
شرايط مشابه مس و سايپا
در ديگر ديدار امروز هم دو تيم شكست خورده هفته سيزدهم رودرروي هم قرارمي گيرند. مس كه برخلاف فصل گذشته حال و روز خوشي در ليگ ندارد، هفته گذشته برابر ملوان هم شكست خورد تا تيم مظلومي با سقوطي چند پله اي به مكان دوازدهم برسد.از سوي ديگر سايپا هم هفته قبل پس از مدت ها برابر پيروزي شكست خورد. به غير از باخت هفته پيش مس و سايپا اين دو تيم شرايط تقريبا مشابه دارند. قرار گرفتن در پله هاي يازدهم و دوازدهم، بازي سايپا و مس را به ديداري حساس براي مربيان دو تيم تبديل كرده است.
استيل آذين بدون كريمي
در مشهد
دو تيم ابومسلم و استيل آذين با شرايطي كاملا متفاوت در ورزشگاه ثامن الائمه(ع) مشهد رودرروي هم قرارمي گيرند. ابومسلم كه با بحران شديد مديريتي روبرو بوده يكي از دو تيم ليگ برتر است كه تا به حال هيچ بردي نداشته و با 7تساوي و 6باخت در رده آخر جدول جا خوش كرده است.
با اين حال به نظر نمي رسد كه استيل آذين كار راحتي در مشهد در پيش داشته باشد ولي پيروزي در اين مسابقه مي تواند استيل آذين 20امتيازي را به صدر جدول نزديك كند. غايب بزرگ اين مسابقه علي كريمي است كه هفته قبل مقابل سپاهان اخراج شد. بايد ديد استيل آذين بدون علي كريمي،فريدون زندي و حسين كعبي چه قدرتي دارد. تمام ديدارهاي روز نخست بازيهاي هفته چهاردهم ليگ برتر به غير از ديدار پيروزي- تراكتورسازي ساعت 14و 30 دقيقه برگزار مي شود.
ساير ديدارهاي هفته چهاردهم سه شنبه برگزار مي شود كه در اين ديدارها پاس رودرروي فولاد قرار مي گيرد. صبا به مصاف مقاومت سپاسي مي رود. شاهين در بوشهر ميزبان پيكان است. استقلال اهواز به مصاف ملوان مي رود و ذوب آهن در مهم ترين ديدار هفته ميزبان استقلال تهران خواهد بود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

قرارداد مربيان تيم اميد نهايي شد
با موافقت دبيركل كميته ملي المپيك قرارداد همكاري اعضاي كادر فني تيم فوتبال اميد نهايي و در پروسه اجرايي شدن قرار گرفت.
با موافقت بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك قرارداد مالي غلامحسين پيرواني (سرمربي) اميرحسين پيرواني (مربي) و هادي طباطبايي (مربي دروازه بانها) با تيم فوتبال اميد تاييد و نهايي شد.
اين در حالي است كه كميته ملي المپيك قرارداد همكاري محمد فنايي سرپرست تيم اميد را به دليل برخي اختلافات مالي هنوز نهايي نكرده است. قرارداد مالي كادر فني تيم فوتبال اميد يكساله است كه تا پايان سال جاري اعتبار خواهد داشت ضمن اينكه قرارداد كاري مربيان اين تيم تا پايان المپيك 2012 لندن تنظيم شده است.
مربيان تيم فوتبال اميد از اواخر اسفندماه گذشته بطور رسمي كار خود را در اين تيم آغاز و تاكنون شش مرحله اردوي مقطعي را براي اين تيم تدارك ديده اند ولي بابت همكاري خود با تيم اميد دريافتي نداشته اند. قرارداد همكاري مربيان و سرپرست تيم فوتبال اميد با فدراسيون فوتبال است ولي طبق توافقات موجود بين فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك پرداخت هاي مالي توسط كميته ملي المپيك انجام مي شود.
جلالي: مي خواهيم چهره واقعي فولاد را به نمايش بگذاريم
سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت: تلاش مي كنيم با رفع نواقص چهره واقعي خود را در نيم فصل دوم به نمايش بگذاريم.
مجيد جلالي درباره روند فولاد تصريح كرد: پس از بازي با استقلال اهواز تمام كارهايي كه در اين 5مسابقه انجام داديم را بازنگري كردم. تمام اقداماتي كه انجام مي دهيم در امتداد موفقيت و پيشرفت است و به وضوح مي توان دريافت كه فوتبال در حال تكامل است.
وي اظهار داشت: اگر هر فردي به قالب 90 دقيقه فوتبال فولاد نگاه كند به اين اعتراف مي كند كه ما بهتر شده ايم اما در نتيجه گيري و زدن ضربات آخر مشكل داريم و هنوز پيشرفت نكرده ايم و صرفا به همين دليل در امتياز گرفتن خوب عمل نكرده ايم.
جلالي در پاسخ به اين سوال كه آيا با وجود برخوردي كه فصل گذشته در فولاد با او شد و شرايط امروز اين تيم و بازگشت به خوزستان پشيمان نشده است تاكيد كرد: با آقاي دهكردي صحبت هاي زيادي داشتم اما حرف زدن درباره گذشته دردي را دوا نمي كند. مهم اين است به آينده نگاه كنيم و كاري كنيم كه فولاد در جدول به جايگاه مناسب و باثباتي برسد.
اكبرپور از همراهي استقلال محروم شد
بنا به تصميم باشگاه استقلال سياوش اكبرپور از همراهي اين تيم در سفر به اصفهان محروم شد.اكبرپور كه در گفت وگوي تلويزيوني با اعتراض به قرار نداشتن نامش در فهرست 18 نفره استقلال، اين باشگاه را تهديد به ترك كرده بود، بنا به تصميم باشگاه، از همراهي استقلال در سفر به اصفهان محروم شد.از مدت ها قبل، زمزمه هايي مبني بر اختلاف سياوش اكبرپور و صمد مرفاوي شنيده مي شد كه اين بازيكن به تازگي با انجام مصاحبه هايي اعتراض خود را رسانه اي كرد. پس از اين تصميم كميته انضباطي باشگاه استقلال تصميم گرفت تا زمان مشخص شدن وضعيت اكبرپور اين بازيكن را از همراهي استقلال در بازي ها محروم كند. قرار است اكبرپور در جلسه اي با اميررضا واعظي آشتياني، مشكلات خود را مطرح كند.
آقايي به تيم فولاد گستر تبريز پيوست
عباس آقايي بازيكن سابق تيم پيروزي با امضاي قراردادي يك ساله به تيم فوتبال فولادگستر تبريز در رقابت هاي ليگ دسته يك باشگاه هاي كشور پيوست.جمشيد خطيبي، مديرعامل باشگاه فولاد گستر افزود: به خاطر ضعف تيم در پست هافبك بازيگردان ما اين بازيكن آذربايجاني را به خدمت گرفته ايم و اميدواريم با حضور وي برخي از مشكلات تيم مرتفع شود. وي گفت: قرارداد ما با آقايي يك ساله است و در صورت تمايل طرفين مي توان پس از اتمام فصل اقدام به تمديد اين قرارداد براي يك سال ديگر كرد.
نشست كميته داوران در حضور رئيس فدراسيون فوتبال
نشست اعضاي كميته داوران صبح ديروز در دفتر رئيس فدراسيون فوتبال تشكيل شد.در اين جلسه كه با حضور علي كفاشيان، مسعود عنايت، بهروان، آيت اللهي، خوشخوان، نظري و حسيني برگزار شد نقطه نظرات اعضاي كميته داوران و رئيس فدراسيون فوتبال بيان شد تا دو طرف به جمع بندي برسند. در اين نشست قرار شد كميته داوران به پنج زير كميته با نام هاي زيركميته چيدمان، زيركميته نظارت، زيركميته آموزش، زيركميته توسعه و استعداديابي و زيركميته انضباطي تقسيم شد و قرار شد هر يك از اعضاي كميته داوران مسئوليت هر كدام از زيرشاخه ها را برعهده بگيرند. در ادامه جلسه مقرر شد كه اين زيركميته ها جلسات هفتگي داشته باشند در ادامه اين جلسه همچنين تصميم گرفته شد علاوه بر اضافه شدن 50 درصد به دستمزد داوران ليگ برتري، 50 درصد هم به دستمزد داوران در ساير رده ها اضافه شود.

 



اردوي تيم ملي فوتبال 13 آبان تشكيل مي شود

اردوي تيم ملي فوتبال براي رويارويي با اردن 13 آبان آغاز مي شود.
افشين قطبي سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان ضمن اعلام خبر فوق در خصوص زمان اعلام اسامي تيم ملي گفت: سه هفته تا پايان نيم فصل باقي مانده و بايد صبر كنيم. 13 آبان اردو شروع مي شود. تمام سعي خود را به كار مي گيرم كه چهار، پنج روز قبل از شروع اردو اسامي بازيكنان دعوت شده به تيم ملي را اعلام كنم.
سرمربي تيم ملي در پايان در ارتباط با ارزيابي خود از تيم اردن گفت: بازي هاي اردن را نگاه كردم و مربي تيم ملي نيز از نزديك بازي تيم اردن را ديده است. فيلم بازي تيم اردن در حال تجزيه و تحليل است، اردن كيفيت خوبي دارد و بازي هاي خوبي را انجام داده است اما در چند بازي اخير نتوانسته خوب نتيجه بگيرد. سعي مي كنيم با برنامه ريزي مناسب، پيروز از ميدان بيرون بياييم. فكر مي كنيم با بازي خوب در مقابل سنگاپور و تايلند بتوانيم به جام ملت ها فكر كنيم. در اين دو بازي به جوان ها فرصت مي دهيم و از پتانسيل آنها استفاده مي كنيم. معتقدم كه با قدم هاي كوچك نسل هاي بزرگ ساخته مي شود.
قطبي در ارتباط با سطح ليگ برتر گفت: به نظر من براي قضاوت بايد صبر كرد. قضاوت ها در ايران احساسي است. بايد به باشگاه ها فرصت دهيم تا بازيكن بسازند. بازيكن ها بايد در شرايط آرامش كار كنند. بايد برنامه ريزي طولاني مدت داشته باشيم تا بازيكن هاي بين المللي بسازيم. من سعي مي كنم اصولي كار كنم و با يك ديدگاه هلي كوپتري فعاليت نمايم. وقتي چارچوب نامناسب باشد، نتيجه گيري لحظه ي مي شود. فوتبال ايران بايد در يك چارچوب طولاني مدت كار كند تا ليگ و بازي هاي ملي موفق داشته باشد.

 



هفته چهارم ليگ بسكتبال زودتر آغاز مي شود

كميته مسابقات فدراسيون بسكتبال با درخواست دو تيم مهرام و ذوب آهن مبني بر برگزاري زودهنگام ديدارهاي اين دو تيم در هفته چهارم رقابت هاي ليگ برتر موافقت كرد.
هفته چهارم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور روز پنجشنبه (7 آبانماه) برگزار مي شود. اين در حالي است كه دو تيم مهرام و ذوب آهن به دليل غيبت بازيكنان ملي پوش خود نمي توانند در اين روز با تركيب كامل مقابل حريفان شان صف آرايي كنند.در همين راستا كميته مسابقات فدراسيون بسكتبال براي برگزاري زودهنگام ديدار اين دو تيم در اين هفته از بازي ها موافقت كرد. بدين ترتيب تيم مهرام ساعت 16 روز سه شنبه (فردا) در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي به مصاف دانشگاه آزاد مي رود.
همچنين طبق اعلام فدراسيون بسكتبال، برگزاري ديدار اين هفته ذوب آهن مقابل صبا مهر هم در روز سه شنبه امكان پذير است. البته به دليل انجام تعميرات در بخش هايي از سالن بسكتبال قزوين اين تاريخ هنوز قطعي نشده است. در صورتي كه سالن بسكتبال قزوين براي روز سه شنبه آماده شود ديدار اين هفته ذوب آهن همزمان با مهرام برگزار خواهد شد.صمد نيكخواه بهرامي، مهدي كامراني و حامد آفاق بازيكنان ملي پوش مهرام هستند كه روز چهارشنبه براي حضور در بازي هاي داخل سالن آسيا به ويتنام سفر مي كنند. اوشين ساهاكيان نيز ملي پوش اعزامي ذوب آهن به اين بازي هاست.

 



نايب رئيس فدراسيون دووميداني خبر داد 6 نامزد ايراني در انتخابات كنفدراسيون دووميداني آسيا

نايب رئيس فدراسيون دووميداني از حضور 6 نماينده ايراني براي احراز پست هاي مختلف در انتخابات كنفدراسيون آسيا خبر داد.
در حاشيه هجدهمين دوره رقابت هاي قهرماني دووميداني آسيا، نشست كنگره كنفدراسيون آسيا 18 آبان ماه در گوانگجو چين برگزار خواهد شد.در اين نشست اعضا ضمن بررسي برنامه هاي اين فدراسيون در راستاي توسعه اين رشته در خصوص ميزباني رقابت هاي قهرماني و جايزه بزرگ آسيا در سال هاي آينده به بحث خواهند پرداخت.
همچنين براي برگزيدن رئيس، 5 نايب رئيس، اعضاء هيئت رئيسه، دبير كل، مسئول و اعضاي كميته هاي كنفدراسيون نيز انتخابات صورت خواهد گرفت.
عيدي عليجاني نايب رئيس دووميداني آسيا در اين خصوص گفت: ايران در اين دوره 6 نامزد براي احراز پست هاي مختلف معرفي كرده است. مصطفي كريمي براي كميته فني، بيژن شادمهر براي كميته مربيان، آذردخت نيازاده براي كميته بانوان، آشتياني براي كميته پزشكي، صادق داداشي براي كميته جاده و شيرزاد براي كميته پياده روي معرفي شده اند.وي افزود: با توجه به رايزني هاي صورت گرفته اكثر نفرات معرفي شده از ايران موفق به كسب كرسي خواهند شد.
نايب رئيس فدراسيون دووميداني در خصوص عدم نامزد شدن ايرانيان براي احراز پست هايي چون رياست و دبيري اين كنفدراسيون تصريح كرد: كسب كرسي رياست نيازمند حمايت دولتي است؛ چرا كه حضور در چنين پستي توان مالي بالايي را طلب مي كند كه ما از آن بي بهره هستيم.هجدهمين دوره مسابقات دووميداني قهرماني آسيا از 19 تا 23 آبان ماه در گوانگجو چين برگزار خواهد شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ با تصميم كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي و به منظور بها دادن به نيروهاي جوان و داشتن چند مهره مستعد در هر وزن، هيچ كدام از ملي پوشان تيم ايران در رقابت هاي قهرماني جهان در كشور دانمارك به مسابقات جام جهاني كشتي فرنگي اعزام نمي شوند. نفرات مطرح حاضر در رقابت هاي قهرماني كشور در خرم آباد، كشتي گيران مستعد حاضر در ليگ و نفرات تيم ملي جوانان از شانس بالايي براي پوشيدن دوبنده تيم ملي در مسابقات جام جهاني برخوردارند. رقابت هاي جام جهاني كشتي فرنگي اوايل بهمن ماه و با حضور شش تيم برتر دنيا در شهر ايروان ارمنستان برگزار خواهد شد.
¤تيم واليبال پيكان كه قرار است در مسابقات قهرماني باشگاههاي جهان شركت كند، پيش از آغاز رسمي اين رقابتها دو ديدار تداركاتي با تيم هاي باشگاهي قطري انجام خواهد داد. مسابقات قهرماني واليبال باشگاههاي جهان طي روزهاي 12تا 17 آبان در شهر دوحه قطر با حضور 8تيم برگزار خواهد شد.
¤نوشاد عالميان به عنوان پنجمي فينال تورهاي حرفه اي جوانان جهان دست يافت.عالميان تنها نماينده ايراني حاضر در فينال تورهاي حرفه اي جوانان جهان، مقابل لورنزوي فرانسوي با نتيجه 4 بر 2 به پيروزي رسيد و رده پنجم مسابقات را كسب كرد. براين اساس عالميان توانست جايزه 1250 دلاري اين مسابقات در رده پنجمي را به خود اختصاص دهد.

 



كاوه : سرمربي جوانان بايد سابقه مربيگري داشته باشد

مربي تيم ملي كشتي آزاد در خصوص اختلافات كادر فني تيم ملي كشتي بزرگسالان و جوانان تصريح كرد: اين اختلافات در حال حل شدن است و هيچ مشكل خاصي نيست.
محسن كاوه خاطر نشان كرد: كسي كه مي خواهد سرمربي تيم ملي جوانان باشد بايد سابقه مربيگري داشته و با كشتي به خوبي آشنا باشد زيرا كه كار كردن با جوانان بسيار سخت تر از بزرگسالان است ضمن اينكه منظور از هماهنگي ميان كادر فني بزرگسالان و جوانان اين است كه اين كادر فني بتواند در برنامه ريزي تمرينات و مسابقات جوانان نقش داشته باشد و همچنين مربي جوانان نيز بايد برنامه ها و گزارش كار خود را در اختيار كادر فني بزرگسالان قرار دهد.
وي افزود: اينكه گفته مي شود اختلاف زيادي وجود دارد شايعه است اما هم اكنون هماهنگي لازم كه مدنظر كادر فني تيم ملي بزرگسالان است وجود ندارد ولي فدراسيون برنامه هايي دارد كه همين اندك اختلافات هم حل شود.

 



نگاهي به مسابقات داخل سالن آسيا- ويتنام رقابت 4500 ورزشكار در 24 رشته

بازي هاي آسيايي داخل سالن يك رويداد چند ورزشي است كه هر دو سال يكبار بين ورزشكاران كشورهاي قاره كهن برگزار مي شود.
نخستين دوره اين مسابقات در سال 2005 در بانكوك و دوره دوم آن در سال 2007 در ماكائو برگزار شد و بزودي نيز سومين دوره اين مسابقات در دو شهر هوشي مينه و هانوي ويتنام برگزار مي شود.
مقام يازدهمي ايران در اولين دوره
نخستين دوره مسابقات داخل سالن آسيايي كه سال 2005 در بانكوك تايلند برگزار شد با استقبال چندان زيادي از سوي كشورهاي آسيايي مواجه نشد چرا كه فقط بيشتر كشورهاي شرق آسيا نسبت به رقابت هاي آن آشنايي داشتند و ساير كشورهاي آسيا، آشنايي چنداني با اين مسابقات نداشتند.
گواه اين گفته، حضور تنها پنج كشور غرب آسيا از 25 كشور آسيايي حاضر در اين رقابت ها بود بطوري كه اغلب كشورهاي شركت كننده از آسياي ميانه يا شرق آسيا بودند.
تعداد مسابقات دوره اول هم با دوره دوم تفاوت زياد داشت بطوري كه در دوره اول مسابقات، شركت كنندگان فقط در 13 رشته با هم رقابت مي كردند كه در دوره دوم اين تعداد به 23 رشته افزايش يافت.
گفتني است، در اين دوره كشور چين كه در تمام مجموعه مسابقات گروهي جايگاه نخست را به خود اختصاص مي دهد، عنوان قهرماني را بدست آورد و كاروان كشورمان با كسب سه مدال طلا در رشته هاي فوتسال، دووميداني و موي تاي، كسب پنج مدال نقره در رشته هاي دووميداني (سه مدال) و موي تاي (دو مدال) و كسب مدال برنز در رشته هاي صخره نوردي و دووميداني به مقام يازدهم دست يافت.
استقبال بيشتر در دومين دوره
در دومين دوره مسابقات داخل سالن آسيا كه در كشور ماكائو و در سال 2007 برگزار شد، مسئولان برگزاري اين رقابت ها با رشد دو برابري شركت كنندگان روبرو شدند و براي نخستين بار تعداد كشورهاي شركت كننده به 45 رسيد.
با اين همه، تيم اعزامي با 134 ورزشكار در 16 رشته در مسابقات موفق شد مقام خود را در رده بندي مدال ارتقاء دهد و به رتبه هشتم اين مسابقات دست يابد كه نسبت به دوره گذشته سه پله صعود داشت.
كاروان ورزشي كشورمان در مسابقات داخل سالن ماكائو با كسب چهار مدال طلا در رشته هاي فوتسال، هاكي داخل سالن، موي تاي و شنا و كسب چهار مدال نقره در رشته هاي شطرنج، بازي هاي رايانه اي، دووميداني و موي تاي و كسب 9 مدال برتر در رشته هاي شطرنج (دومدال)، بازي هاي رايانه اي(دو مدال)، دووميداني) سه مدال)، كبدي و موي تاي توانست عنوان هشتمي آسيا را در دومين دوره بازي هاي داخل سالن آسيا از آن خود كند.
گفتني است، در پايان دومين دوره بازي هاي داخل سالن آسيا كه با شركت سه هزار و 500 ورزشكار از 45 كشور آسيايي در ماكائو برگزار شد باز اين تيم چين بود كه با كسب 52 مدال طلا، 26 نقره و 24 برنز به مقام قهرماني اين دوره از مسابقات دست يافت.
پس از چين، كشور تايلند با كسب 19 مدال طلا، 28 نقره و 22 برنز دوم شد و هنگ كنگ با 15 طلا، 9 نقره و 11 برنز در جاي سوم ايستاد.
كاروان ورزشي كشورمان در دومين دوره بازي هاي داخل سالن قهرماني آسيا در ماكائو، با 134 ورزشكار در 16 رشته آقايان و پنج رشته بانوان در اين دوره از بازي ها حضور داشت و در پايان به مقام هشتمي بسنده كرد.
131 ورزشكار ايراني به ويتنام مي روند
تاكنون 45 كشور آسيا براي حضور در سومين دوره مسابقات داخل سالن آسيايي كه قرار است در دو شهر هوشي مينه و هانوي ويتنام از 12 تا 22 آبان ماه برگزار شود، اعلام آمادگي كرده اند.
براساس آخرين آمار اعلام شده از سوي ستاد برگزاري اين مسابقات، با احتساب مجموع مربيان و ورزشكاران كشورهاي حاضر در اين رقابت ها، بيش از چهارهزار و 500 نفر در اين رويداد ورزشي حاضر خواهند بود كه در 24 رشته ورزشي با يكديگر به رقابت مي پردازند.
كاروان ايران در اين رقابت ها با 131 ورزشكار در 16 رشته فوتسال (آقايان و بانوان)، شنا (آقايان)، كبدي (آقايان)، تيروكمان (آقايان و بانوان)، شطرنج (آقايان و بانوان)، بازي هاي رايانه اي (آقايان)، هوپ تاكرا (آقايان)، كواش (آقايان و بانوان)، پنچاك سيلات (آقايان) و ووشو (تنها تيم ملي بانوان) شركت مي كند.

 



اولين شكست برق شيراز در حضور غلامحسين پيرواني باز هم خبري از پيام نشد

بازي هاي هفته سوم رقابت هاي فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي ايران درحالي به پايان رسيد كه مثل دو هفته قبل، پيام مشهد باز هم به ميدان نرفت.
در اين هفته، تيم صنعت نفت آبادان تنها مدعي پيروز بود و شهرداري تبريز، نساجي قائمشهر، آلومينيوم و شهرداري بندرعباس ديگر مدعيان صعود به ليگ برتر در برابر حريفانشان با نتيجه مساوي متوقف شدند، ضمن آنكه برق شيراز اولين شكست را تجربه كرد.
در گروه اول و در ورزشگاه صفائيه اصفهان تيم اتكا گلستان با كسب پيروزي 2 بر 1 دست به كار بزرگي زد. ديدار كاوه تهران و شاهين اهواز بدون گل سپري شد. در اين مسابقه وقت كشي هاي شاهيني ها در اين مسابقه باعث اعتراض بازيكنان و مربيان كاوه شد. مسابقات رفسنجان با پيام مخابرات فارس و ايرانجوان بوشهر با شهرداري بندرعباس با نتيجه مشابه 1-1 خاتمه يافت و صنعت نفت آبادان با يك گل شموشك نوشهر را از سر راه خود برداشت تا به دنبال توقف شهرداري تبريز در برابر داماش دورود اين تيم آباداني به صدر جدول صعود كند. شهرداري با 2 گل از حريف پيش بود اما قدر اين موقعيت مناسب را ندانست. اما در گروه دوم نتايج بعضا عجيبي رقم خورد كه پيروزي تيم هاي مهركام و نفت تهران از آن جمله بود. نساجي مازندران در برابر پتروشيمي تبريز، داماش گيلان در برابر گل گهر سيرجان و آلومينيوم هرمزگان در برابر مس سرچشمه، هر كدام 2 امتياز باارزش را از دست دادند تا همه مدعيان اين گروه با تساوي 1-1 متوقف شده باشند. در دقيقه 5+90 ديدار گل گهر با داماش، تيم گيلاني به يك گل رسيد اما داور آن را مردود اعلام كرد. به دنبال اين مسئله، امين تركاشوند مهاجم داماش به علت اعتراضات مكرر به داور، از زمين مسابقه اخراج شد.
در همين لحظه بود كه به علت سنگ پراني برخي تماشاگرهاي طرفدار گل گهر يكي از مربيان تيم داماش آسيب ديد. نفت تهران در لرستان دست به كار بزرگي زد و سه امتياز از تيم كوثر گرفت. در دقيقه 1+90 اين مسابقه كوثر به يك پنالتي رسيد اما رسول ستارپور اين ضربه باارزش را هدر داد. در اسلامشهر، تيم مهركام به لطف تك گل عليرضا طي نيا كه از يك ضربه پنالتي به دست آمد، سه امتياز از برق شيراز گرفت. حضور غلامحسين پيرواني سرمربي تيم اميد كشورمان در ورزشگاه امام خميني اسلامشهر جالب توجه بود. پيرواني كه به مدير فني و به نوعي همه كاره باشگاه برق شيراز در قسمت فني محسوب مي شود در تلاش است با نظارت بر عملكرد مربيان و بازيكنان اين تيم، برقي ها را در كسب نتايج مطلوب كمك كند تا پرسابقه ترين تيم شهرستاني ايران يك بار ديگر به صحنه اول فوتبال كشور بازگردد
پيام همچنان در برزخ
اما با گذشت سه هفته از شروع مسابقات ليگ دسته اول همچنان شاهد هستيم كه تيم پيام مشهد به خاطر مشكلات مالي و شكايت تني چند از بازيكنان فصل گذشته خود بنابه حكم كميته انضباطي در تعليق به سر مي برد. در شرايطي كه طبق قانون يك تيم دو هفته پياپي در مسابقات شركت نكند از گردونه رقابت ها حذف و به يك رده پايين تر سقوط خواهد كرد معلوم نيست مسئولين فدراسيون فوتبال اين بار چه تصميمي درخصوص آينده اين تيم مشهدي خواهند گرفت. بدهي يك ميليارد و سيصد ميليون توماني باشگاه پيام به بازيكنان و مربيان فصل قبل خود رقم كمي نيست و به نظر مي رسد عليرغم پادرمياني مسئولان استان خراسان براي حل اين مشكل، باشگاه پيام به اين زودي ها از بحران خارج نخواهد شد. علي حنطه سرمربي تيم پيام خراسان كه درحال حاضر تمرينات آماده سازي اين تيم را برعهده دارد منتظر رفع تعليق پيام از سوي كميته انضباطي است تا هر چه زودتر تيمش را روانه ميدان كند.
برنامه هفته چهارم
پنج شنبه 7/8/1388 - ساعت 30/14 - گروه دوم
¤شيرين فراز كرمانشاه - آلومينيوم هرمزگان (ورزشگاه آزادي كرمانشاه)
¤داماش گيلان - مس سرچشمه كرمان (ورزشگاه سردار جنگل رشت)
¤شن سا اراك - فولاد نوين اهواز (ورزشگاه امام خميني اراك)
¤نساجي قائم شهر - گل گهر سيرجان (ورزشگاه شهداي ساري)
¤گسترش فولاد تبريز - مهركام پارس تهران (ورزشگاه تختي تبريز)
¤نفت تهران - پتروشيمي تبريز (ورزشگاه كوي دانشگاه)
برق شيراز - كوثر لرستان (ورزشگاه حافظيه شيراز)
جمعه 8/8/1388 - ساعت 30/14 - گروه اول
¤ايرانجوان بوشهر - مس رفسنجان (ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر)
¤اتكا گلستان - پيام مخابرات فارس (ورزشگاه آزادي گرگان)
¤شهرداري بندرعباس - صنعت نفت آبادان (ورزشگاه تختي بندرعباس)
¤تربيت يزد - سپاهان نوين اصفهان (ورزشگاه شهيد نصيري يزد)
¤شموشك نوشهر - شهرداري تبريز (ورزشگاه شهداي نوشهر)
¤شاهين اهواز - پيام مشهد (ورزشگاه تختي اهواز)
¤داماش دورود - شهرصنعتي كاوه تهران (ورزشگاه تختي دورود)

 



به دنبال ترك اردوي تيم ملي دووميداني از سوي صميمي افزايش گرفت تنش در كمپ پرتابگران ديسك!

در شرايطي كه كمتر از دو هفته ديگر به برگزاري هجدهمين دوره رقابتهاي دووميداني قهرماني آسيا در گوانگجو چين باقي مانده است، محمود صميمي اردوي تيم ملي را ترك كرد!
عباس صميمي مربي اين پرتابگر ايران ضمن تأييد اين خبر گفت: محمود طي نامه اي به فدراسيون از حضور در مسابقات گوانگجو انصراف داده و براي انجام كارهاي شخصي اردو را هم ترك كرده است. البته محمود خود را براي مسابقات سال آينده آماده مي كند.»
عيدي عليجاني نايب رئيس فدراسيون دووميداني هم با ابراز رضايت از پرتاب حدادي در مرحله نهايي ليگ مي گويد: «ما اجازه حضور تنها دو ورزشكار را در اين ماده در مسابقات آسيايي چين داريم، اما تصميم داريم احسان حدادي، محمود و محمد صميمي را عازم اين ديدارها كنيم و براساس شرايط تصميم به حضور آنها در مسابقه بگيريم.»
طبق قوانين بين المللي تنها دو ورزشكار از يك كشور در يك ماده مجوز حضور در مسابقات رسمي را دارند و اين درحالي است كه با بازگشت احسان حدادي و پرتاب رضايت بخش در مرحله نهايي ليگ دووميداني ايران در اهواز، تنها يكي از برادران صميمي حق شركت در مسابقات قهرماني آسيا را دارد.
در اين بين عباس صميمي نظر ديگري دارد و اظهار مي كند: «قطعاً فدراسيون نمي تواند قوانين بين المللي را تغيير داده و سه ورزشكار را در يك رشته شركت دهد در كنار آن محمود به اندازه كافي تشويق شده و رقابتهاي مهمي را ديده و حتي در بازيهاي المپيك پكن و المپيك دانشجويان نيز شركت كرده است و همين تجربيات براي وي كافي است. فقط در انتظار يك مسابقه مهم براي انجام پرتابي خوب است.»
ظاهراً فدراسيون دووميداني قصد برگزاري يك مسابقه انتخابي را ميان اين سه پرتابگر داشت اما حضور قوي احسان حدادي در ليگ باعث انصراف از اين تصميم و منجر به دلگيري مربي برادران صميمي شده است. البته در مرحله نهايي ليگ دووميداني در اهواز محمد صميمي پرتابي بالاي 64متر داشت تا به عنوان دومين نماينده كشورمان عازم گوانگجو شود.
مربي برادران صميمي خاطرنشان كرد: «قرار بود يك ركوردگيري قبل از مسابقات آسيايي انجام شود اما دكتر عليجاني از اين تصميم منصرف شده است. ما هم در چنين شرايطي مطيع نظر فدراسيون هستيم.»
اين مسئله واكنش احسان حدادي را هم دربر داشته تا وي نيز از شركت نكردن در مسابقه انتخابي خبر دهد و بگويد: «من با اين ركورد ورودي مسابقات قهرماني دووميداني آسيا در گوانگجو را بدست آوردم. فدراسيون به من اعلام كرده است كه با همين ركورد مي توانم در رقابت هاي ماه آينده در چين شركت كنم بنابراين اگر مسابقات انتخابي ديگري برگزار شود در آن شركت نخواهم كرد.»
قطعاً فدراسيون دووميداني با حضور احسان حدادي به عنوان ركورددار اين ماده در آسيا و حضور برادران صميمي بدنبال كسب مدال طلاي پرتاب ديسك در آسياست و بايد بهترين ها براي دفاع از عنوان قهرماني ايران در اين ماده عازم رقابتهاي قهرماني دووميداني آسيا در گوانگجو شوند.
عباس صميمي اين اطمينان را مي دهد كه اگر محمود هم عازم اين مسابقات شود، مي تواند مدال بگيرد. وي درخصوص ديگر شاگردش هم گفت: «قطعاً پيش بيني كسب مدال برعهده كارشناسان اين رشته است اما مطمئن هستم محمد اگر مدال طلا نگيرد مدال نقره اش در آسيا صددرصد است.»
هجدهمين دوره رقابتهاي دووميداني قهرماني آسيا 19 تا 23آبان ماه در شهر گوانگجو چين برگزار مي شود.

 



اخبار فوتبال جهان

كلينزمن جانشين احتمالي بنيتس در ليورپول
نام سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال آلمان به عنوان نامزد مربيگري ليورپول مطرح شده است.
يورگن كلينزمن كه از سال 2004 الي 2006 تيم كشورش را هدايت كرد و در جام جهاني اخير آن را به مقام سوم رساند، در دو روز گذشته با مقامات باشگاه ليورپول ملاقات هايي داشته است. اين تماس ها در پي دعوت جورج ژيلت و تام هيكس، دو سهامدار عمده ليورپول با مربي فصل گذشته تيم بايرن مونيخ بوده است. اخبار دريافتي از اين تيم سنتي و سرخ پوش ليگ برتر از نارضايتي سران آن از عملكرد رافائل بنيتس، سرمربي اسپانيايي تيم، حكايت دارد.
اين مربي كه پيش تر تجربه هدايت والنسيا، تنه ريف، اكسترموديا، اوساسونا، رئال وايادوليد را داشت، از سال 2004 سرمربي ليورپول شد. وي در اين مدت فاتح ليگ قهرمانان اروپا در فصل 2005-2004 شد و در سال 2005 نيز سوپرجام اروپا را براي ليورپول به ارمغان آورد. به باور مسئولان تيم آنفيلدي، كاپيتان 45 ساله اسبق ژرمن ها به لحاظ اينكه در دوران بازيگري، ايام درخشاني همراه تاتنهام سپري كرد، با فضاي كار در ليگ برتر آشنا است. ليورپول در فصل جاري ليگ برتر پس از گذشت 9 هفته از اين مسابقات با 15 امتياز در رده هشتم جدول 20تيمي قرار دارد و در ليگ قهرمانان با
3 امتياز پس از انجام سه دور از مرحله گروهي اين پيكارها در گروه پنجم رتبه سوم را پس از المپيك ليون فرانسه(9 امتياز) و فيورنتينا(6 امتياز) به خود اختصاص داده است.
آراگونس، لادروپ، شوستر و تريم گزينه هاي مربيگري آتلتيكو
باخت سنگين تيم اسپانيايي آتلتيكو مادريد از چلسي در ليگ قهرمانان اروپا، سرمربي اين تيم را از كار بركنار كرد.
پس از اين كه تيم چلسي موفق شد در شب ناكامي رئال مادريد مقابل آ.ث ميلان ايتاليا، 4 بر صفر برابر آتلتيكو مادريد به برتري برسد، بحث بركناري آبل رسينو 50 ساله كه از ابتداي سال جاري با اين باشگاه قرارداد دارد، نقل محافل شد و يك روز پس از اين شكست شكل قطعي به خود گرفت. رسانه هاي اسپانيايي پس از بركناري رسينو نام چندين مربي به عنوان جانشين وي را مطرح كرده اند.
لوئيس آراگونس سرمربي سابق تيم ملي اسپانيا، مايكل لادروپ سرمربي پيشين اسپارتاك روسيه، برند شوستر سرمربي اسبق رئال مادريد و فاتح تريم سرمربي تازه استعفا داده تيم ملي تركيه گزينه هاي جانشيني سرمربي تيم دوم شهر مادريد هستند.
آتلتيكو پس از گذشت 7 هفته از فصل جاري لاليگا با 6 امتياز در رده پانزدهم جدول 20 تيمي قرار دارد و در ليگ قهرمانان نيز با يك امتياز پس از چلسي(9 امتياز)، پورتو(6 امتياز) و آپوئل قبرس (يك امتياز) در رده چهارم گروه چهارم جاي دارد.
احتمال حضور ماتيوس در راسينگ آرژانتين
براساس گزارش يك سايت آمريكاي جنوبي ماتيوس هدايت راسينگ آرژانتين را برعهده خواهد گرفت.
«لوتار ماتيوس» مذاكراتي با مقامات اين باشگاه انجام داده كه به توافقات ضمني منجر شده است. مطابق اين گزارش رؤساي تيم راسينگ آرژانتين مي كوشند تا ظرف روزهاي آتي با وي به توافق نهايي دست يافته تا امكان عقد قرارداد جهت همكاري را بيابند. ماتيوس 48 ساله كه همراه با تيم ملي كشورش قهرمان جهان در سال 1990 شد، سابقه هدايت تيم هاي راپيدوين اتريش، پارتيزان بلگراد صربستان، ملي مجارستان، آتلتيكو پاراننسه برزيل و رد بول سالزبورگ اتريش را دارد، 6 ماه است كه با بيكاري مواجه است.
راسينگ در فصل جاري ليگ اين كشور آمريكاي جنوبي با 4 امتياز پس از گذشت 9 هفته در رده هجدهم جدول جاي دارد.
پريرا در آستانه بازگشت آفريقاي جنوبي
منابع خبري از حضور مجدد سرمربي برزيلي اسبق تيم ملي فوتبال آفريقاي جنوبي گزارش دادند. كارلوس آلبرتو پريرا پس از چند دور مذاكره با مقامات فدراسيون اين كشور به توافقاتي نزديك شد به طوري كه منابع خبري محلي از عقد قرارداد با وي در دو روز آينده خبر دادند.
پريرا كه تا ابتداي سال گذشته ميلادي، هدايت تيم ميزبان جام جهاني 2010 را در اختيار داشت، در اولين روزهاي سال 2008 بنا به دلايل شخصي و حرفه اي از مسئوليت خود كناره گرفت و جاي خود را به هموطنش جوئل سانتانا 60 ساله كه فلامينگو ريودوژانيرو را هدايت مي كرد سپرد؛ ولي اين مربي نيز پس از گذشت 18 ماه و نيز كسب 8 باخت از 9 بازي دوستانه و تداركاتي، هفته قبل به علت كسب نتايج ضعيف از كار بركنار شد. در اين باره يك مقام ورزشي آفريقاي جنوبي اظهار كرد توافقات ضمني با مربي پيشين تيم هاي بيشماري از جمله برزيل، فلوميننسه، كورينتيانس، پورتو آلگره، عربستان، مترو استارز آمريكا، امارات و... صورت گرفته و اين مربي قول همكاري تا پايان مسابقات جام جهاني كه در خردادماه در اين كشور انجام خواهد شد، داده است.
پويول سمبل تعصب بارسلونا است
يك شبكه راديويي كاپيتان تيم بارسلونا اسپانيا را نماد تعصب به پيراهن اين تيم معرفي كرد.
شبكه كاتالان يك؛ ساعاتي پس از انتشار خبر عقد قرارداد جديد كارلوس پويول وي را بازيكني خواند كه همواره با پيراهن بارسا به ميدان مي رود.
اين مدافع 31 ساله پس از مدتي مذاكره با تيم قهرمان فصل گذشته اروپا و اسپانيا قراردادي تا سال 2013 امضا كرد.
وي فوتبال را از نوجوانان و جوانان بارسلونا آغاز كرد و لوئيس ون گال سرمربي هلندي اسبق تيم كه اينك بايرن مونيخ را هدايت مي كند، در سال 2000 براي اولين بار او را به تيم اول اين باشگاه آورد.
پويول تاكنون سه بار با بارسلونا به قهرماني ليگ دسته اول اسپانيا و دو بار نيز با اين تيم به قهرماني جام باشگاه هاي اروپا رسيده است. اين بازيكن با تيم ملي اسپانيا نيز در سال 2008 به عنوان قهرماني جام ملت هاي اروپا دست يافت.
حضور مستمر و هميشگي او با پيراهن آبي و اناري پوشان سبب شده تا به عنوان سمبل تعصب بارسا خوانده شود.
ون گال اميدوار به بازگشت زودتر از موعد ريبري
سرمربي هلندي بايرن مونيخ اميدوار است فرانك ريبري، مهاجم فرانسوي تيمش زودتر از موعدي كه پزشكان اعلام كرده اند، سلامتي خود را بازيابد. فرانك ريبري از ناحيه زانوي چپ دچار آسيب ديدگي است و با توصيه پزشك فرانسوي خود دست كم تا يك ماه قادر نخواهد بود تيم بايرن را همراهي كند. ون گال گفت: پاي ريبري جراحي نخواهد شد چراكه عكسبرداري هاي اخير نشان داده مصدوميت اين بازيكن روندي رو به بهبودي داشته است. سرمربي بايرن گفت: اميدوارم بهبودي زودتر از آنچه سايران فكر مي كنند حاصل شود. فرانك ريبري در تاريخ 14 نوامبر (23 آبانماه) تيم ملي فرانسه را در ديدار پلي آف مقدماتي جام جهاني 2010 مقابل ايرلند جنوبي همراهي خواهد كرد.
ديدار تداركاتي تيم ملي برزيل مقابل عمان و قطر
تيم ملي برزيل در دو ديدار تداركاتي مقابل تيم هاي عربي به ميدان مي رود. تيم ملي برزيل در اولين ديدار تداركاتي خود در روز 23 آبان ماه در دوحه قطر مقابل تيم ملي قطر قرار مي گيرد و در دومين ديدار طبق توافقات انجام شده با مسولان فوتبال عمان در روز 26 آبان ماه يك ديدار تداركاتي را نيز مقابل تيم ملي عمان انجام مي دهد.
تيم ملي قطر ميزبان جام ملت هاي آسيا در سال 2011 تدارك وسيعي را براي آماده سازي تيم خود ديده است كه يكي از آنها انجام بازي هاي تداركاتي مقابل تيم هاي صاحب نام فوتبال جهان است.
روني: هيچكس نمي تواند جاي رونالدو را بگيرد
وين روني معتقد است تيم فوتبال منچستريونايتد انگليس هرگز نمي تواند جانشين مناسبي براي كريستيانو رونالدو پيدا كند.
روني بعد از رفتن رونالدو به رئال مادريد اسپانيا، مجبور شده است بار زيادي از انتظارات را بر آورده كند. او كه پا به 24 سالگي گذاشته است،گفت: فكر نمي كنم هيچوقت در سايه رونالدو بوده باشم و از رفتن او هم خوشحال نيستم. به نظرم هيچكدام از بازيكنان خوشحال نيستند.
وي افزود: راستش، ترجيح مي دادم رونالدو هنوز هم در تيم بود. او بازيكن با استعداد، غير قابل جايگزين و بهترين فوتباليست جهان است به همين دليل هيچكس از رفتن او خوشحال نشد. روني اظهار داشت: در اولين روز تمرين بعد از رفتن رونالدو، »الكس فرگوسن« سرمربي تيم به من گفت كه بايد آمار گل هايم را بالا ببرم. سرمربي گفت كه گل هاي بيشتري از من مي خواهد.
اين مهاجم ملي پوش انگليسي تاكيد كرد: اگر اين كار را هم بكنم، باز از من مي خواهد كه بهتر بازي كنم. اين اخلاق فرگوسن است.

 



انتظارها كي به سرمي آيد؟ حسرت 12ساله شيرازي ها براي افتتاح ورزشگاه آزادي!

ورزشگاه 50هزارنفري ميانرود شيراز يكي از كشدارترين پروژه هاي عمراني دركشور است. پروژه اي كه از سال 76 آغاز شده و هم چنان مردم و مسئولان نمي دانند چه زماني مي توان صداي هياهوي تماشاچيان و نفس ورزشكاران را دراين ورزشگاه بشنوند.
اگر چه احداث ورزشگاه 50هزار نفري «آزادي» درمنطقه جنوبي ميانرود به واسطه همسايگي با شهرك صنعتي بزرگ شيراز، فرودگاه و قرار گرفتن درحاشيه كمربندي اين شهر مورد انتقاد برخي از كارشناسان شهرسازي قرار داشت اما به هر حال عمليات اجرائي درسال 76 و همزمان با سفر آيت ا... هاشمي رفسنجاني رئيس جمهور وقت به استان فارس آغاز شد و از آن پس تاكنون همواره بهره برداري از اين فضاي ورزشي به آرزويي ديرين براي مردم و ورزشكاران فارسي تبديل شده است.
تكميل ورزشگاه بزرگ ميانرود درحالي براي مردم و ورزشكاران اين شهر حياتي تلقي مي شود كه سرانه فضاي ورزشي در شيراز به كمتر از 4/0 مترمربع مي رسد البته با همين بضاعت كم اين شهر توانسته دررشته هاي رزمي - فوتبال- بسكتبال - كشتي- هندبال- شنا و... تيم هاي برتري را به ليگ هاي مهم كشور معرفي كند.
بنابر اين گزارش در ورزشگاه ميانرود كه قرار بود به عنوان مدرن ترين و زيباترين ورزشگاه خاورميانه احداث شود، امكاناتي از جمله سالن 6هزار نفري، پيست دوچرخه سواري، دوميداني، سالن هاي اختصاصي وساير امكانات و البته زميني سبز با ظرفيت 50هزارنفري در 2 طبقه با سكوهاي سرپوشيده پيش بيني شده است.
درحالي 12سال از آغاز عمليات اجرائي اين مجتمع ورزشگاهي در شيراز مي گذرد كه تقريباً از سال 84 تاكنون هر سال مسئولان قول افتتاح آن را تا پايان سال مي دادند.
رشيد خدابخش مديركل تربيت بدني فارس تأمين نشدن اعتبارات را علت اصلي تأخير درتكميل اين پروژه عمراني دانست وگفت: ورزشگاه ميانرود براي ما معضل شده است.
وي واگذاري امور اين ورزشگاه به شركت توسعه، تجهيز و نگهداري اماكن ورزشي را از عوامل مهم تأخير درتكميل آن دانست و خاطرنشان كرد: ساخت اين ورزشگاه به شركت توسعه و تجهيز واگذار شده و دراين رهگذر نيز چنين به نظر مير سد كه اين شركت چندان به دستورالعمل ها و پا درمياني ها اعتنايي ندارد.
خدابخش با بيان اينكه نمي توانيم زمان دقيقي را براي بهره برداري از اين ورزشگاه اعلام كنيم ادامه داد: در 2سال گذشته از هيچ كوششي براي راه اندازي و بهره برداري از ورزشگاه ميانرود كوتاهي نشده به طوري كه براي حل اين مشكلات درسال گذشته از استاندار و رئيس وقت سازمان تربيت بدني نيز براي بازديد از اين مجموعه دعوت كرديم.
وي اضافه كرد: به رغم تمام تأكيدات صورت گرفته، باز هم مشكل ورزشگاه ميانرود حل نشد و تا به حال هر ترفندي براي ورزشگاه ميانرود زديم، بي فايده بود لذا معتقدم تا كار به خود استان واگذار نشود، هيچ اتفاقي نخواهد افتاد.
مديركل تربيت بدني فارس با بيان اينكه اين ورزشگاه تا سال 86 بايد به بهره برداري كامل مي رسيد، يادآور شد: درعين حال از سال 87 هيچ گونه اعتباري براي اين پروژه درنظرگرفته نشده بود.
وي افزود: دردور نخست سفر هيئت دولت به استان فارس قرار شد كه فاز اول اين ورزشگاه بزرگ با گنجايش 25هزار نفر تا يك سال به بهره برداري برسد. اما تنها 2ميليارد تومان از اعتبارات مورد نياز تأمين شد و باز هم تكميل فاز اول به تعويق افتاد.
خدابخش خاطرنشان كرد: سال گذشته علي آبادي درسفر به شيراز قول داد ورزشگاه تا پايان سال 87 به بهره برداري برسد كه چنين نشد و تعهد مجدد علي آبادي براي تكميل ورزشگاه تا پايان خرداد ماه 88 محقق نشد.
سيدمحمدرضا رضازاده استاندار فارس هم به شدت از وضعيت فعلي ورزشگاه 50هزار نفري ميانرود نگران است، او با انتقاد شديد از عملكرد شركت توسعه، تجهيز و نگهداري از اماكن ورزشي گفت: اين ورزشگاه، يك پروژه ملي است واين شركت مي توانست درخواست افزايش اعتبار كند.
استاندار فارس خاطر نشان كرد: يكي از مصوبات سفر هيئت دولت به فارس تكميل پروژه هاي ورزشي نيمه تمام بود كه سازمان تربيت بدني بايد براي اجرايي شدن اين مصوبه تلاش مي كرد.
وي معتقد است سازمان تربيت بدني براي تأمين اعتبارات مورد نياز ورزشگاه 50هزار نفري شيراز كوتاهي كرده است.
به رغم گذشت 12سال از آغاز عمليات اجرايي اين مجتمع ورزشي و تعويق هاي مكرردر تكميل آن، معاون شركت توسعه، تجهيز و نگهداري اماكن ورزشي از اختصاص 90ميليارد ريال اعتبار براي تكميل آن خبر داد.
بنابراين اعلام اداره كل تربيت بدني فارس به نقل از سعيد نفريه، معاون شركت توسعه، تجهيز و نگهداري اماكن ورزشي با اختصاص اين اعتبار فاز نخست ورزشگاه بزرگ شيراز تا پايان بهمن ماه به پايان مي رسد.
وي اظهار كرد: مشكل پروژه هاي ورزشي تأمين اعتبار لازم از يك منبع است اما درعين حال اميدواريم پيمانكار تكميل فاز نخست ورزشگاه ميانرود تا پايان مهر ماه مشخص شود.
مهر ماه 88 هم به پايان رسيد ولي دراستان فارس كسي از چگونگي انتخاب پيمانكار براي تكميل فاز نخست ميانرود خبر ندارد. آيا باز هم ورزشگاه ميانرود بايد منتظر سوت آغاز بازي براي دولتي ديگر بماند يا دولت دهم درب آن را برروي ورزشكاران خواهد گشود؟

 



كاپيتان تيم ملي خواستار حمايت بيشتر مسئولان و رسانه ها از تيم ملي شد
نكونام: شرايط خاصي در فوتبال ايران حاكم است

جواد نكونام كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران خواستار توجه و كمك بيشتر رسانه ها و مسئولان شد تا تيم ملي از اين شرايط خاص خارج شود.
نكونام درباره نزول تيم ملي در رده بندي فيفا اظهار كرد: پس از حذف از مسابقات مقدماتي جام جهاني شرايط خاصي بر فوتبال ايران حاكم شده است كه بايد تلاش كنيم با كمك يكديگر از اين شرايط خارج شويم. درست است كه ما تيم اول آسيا نيستيم اما هنوز فوتبال ايران شخصيت بزرگي درآسيا به حساب مي آيد. رسانه ها و مسئولان مي توانند كمك بيشتري كنند و با حمايت هايشان شرايط را براي موفقيت ملي فراهم كنند.
وي افزود: دو بازي مهم برابر اردن داريم، بايد در اين دو بازي موفق باشيم. اگر رسانه ها و مسئولان حمايت بيشتري نكنند وضعيت اسفبارتر از قبل مي شود، بايد براي جام ملت ها و حضور پرقدرت در جام ملت هاي آسيا برنامه ريزي كنيم. من بارها درباره ستاره هاي ليگ صحبت كرده ام، اعتقاد دارم كه بردهاي تيم ملي مي توانند ليگ را پوياتر كنند و موجب ساخته شدن ستاره ها در ليگ شوند. اگر تيم ملي پيروز نشود سرخوردگي در ليگ به وجود مي آيد و آن وقت نمي توان انتظار ساختن ستاره را از ليگ داشته باشيم.
نكونام با بيان اينكه قطعاً در دو ديدار برابر اردن حضور خواهد داشت گفت: خوشحالم كه تيم ملي با تيم ايسلند بازي مي كند. اين بازي مي تواند محك خوبي براي تيم ملي باشد. اميدوارم بتوانيم از اين بازي به خوبي استفاده كنيم.
صعود به يكي از جام هاي اروپايي
بازيكن ايراني اوساسونا درباره ديدار اين هفته اين تيم برابر راسينگ سانتاندر گفت: پس از برد خوبي كه برابر آتلتيكو مادريدبه دست آورديم شرايط ما در جدول بسيار خوب شد، به طوري كه به رتبه يك رقمي رسيديم. اوساسونا امسال تيم خوبي است و اين شخصيت را دارد كه بتواند به يكي از جام هاي اروپايي صعود كند. هرچند كه بازي سختي در برابر سانتاندر خواهيم داشت اما باتوجه به اينكه پيروزي برابر اين تيم مي تواند ما را جزو پنج تيم ابتدايي جدول قرار دهد انگيزه فراواني براي كسب سه امتياز در خانه حريف داريم. اگر بتوانيم در اين بازي به پيروزي دست يابيم با آرامش و روحيه بالايي آماده ديدار هفته آينده در برابر بارسلونا مي شويم.
ملاك براي من نظر كاماچو است
نكونام درباره اظهارنظرهاي متناقضي كه پس از ديدار اوساسانا برابر آتلتيكو مادريد درباره نمايشش مطرح شد به ايسنا گفت: روزنامه نگارها و خبرنگارها حق دارند نظرشان را بدهند و من هم براي تمامي آنها در هرجاي دنيا احترام قائلم اما ملاك براي من نظر سرمربي تيم است. روزنامه AS از 10 به من نمره 8 داد و ماركا هم به من 5/7 داد. چند سايت ديگر نمرات پاييني دادند اما همانطور كه گفتم ملاك براي من نظر كاماچو است. باتوجه به قدرت مهاجمان آتلتيكو مادريد در اين ديدار وظايف تدافعي بيشتري داشتم و همين كه تيم گل نخورد نشان مي دهد كه من به همراه مدافعان وظايف مان را به خوبي انجام داديم.
وظيفه من گلزني نيست
وي در ادامه افزود: چيزي كه در اين چند روز اخير شنيده ام و براي خودم جالب است اين بود كه بعضي از رسانه هاي ايراني نوشتند كه هواداران اوساسونا اين سؤال را مطرح مي كنند كه چرا نكونام گل نمي زند، بايد بگويم من كه در اينجا هستم چنين سؤالي را نشنيدم، ضمن اينكه من مهاجم نيستم و يك هافبك دفاعي هستم و در اين جا به هيچ وجه به خاطر گل نزدن تحت فشار نيستم. با اين حال خودم گل زني را دوست دارم و اگر فرصتي فراهم شود اين كار انجام مي دهم.
نكونام درباره وضعيت مسعود شجاعي ودقايق كمي كه نسبت به فصل قبل فرصت بازي پيدامي كند گفت: مسعود شرايط خوبي در اينجا دارد. كاماچو هم همواره روي شجاعي حساب مي كند، با اين حال با نظر مربي و بسته به بازي كه داريم كاماچو تركيب را انتخاب مي كند.
كسي نگران رئال و بارسلونا نيست
وي درپايان درباره شكست رئال مادريد و بارسلونا در ليگ قهرمانان اروپا گفت: توجه تمامي رسانه هاي اسپانيايي به شكست اين دو تيم معطوف است اما چيزي كه اهميت دارد اين است كه به دليل درگير بودن بازيكنان اين دو تيم با بازي هاي ملي آنها احساس خستگي مي كردند. هفته گذشته آخرين روز رقابت هاي مقدماتي جام جهاني برگزار شد و بازي هاي سنگيني انجام شد، به همين خاطر بازيكنان توان زيادي گذاشتند و فكر مي كنم دليل باخت رئال مادريد و بارسلونا همين بود. با اين حال در اينجا كسي نگران بارسلونا و رئال نيست چراكه اين دو تيم مجموعه قدرتمندي را دراختيار دارند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14