(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 4 آبان 1388- شماره 19495
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وحدت با مجرمين ؟ !(يادداشت روز)
تعداد نمايندگان امضا كننده شكوائيه عليه موسوي افزايش يافت
انگشتر (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
رحيم پورازغدي: شروع فتنه از هواي نفس و بدعت در مفاهيم است
براي بازديد از سايت «فردو» بازرسان آژانس انرژي اتمي به تهران آمدند
عضو ارشد حزب اعتمادملي: كاش موسوي و كروبي پيروزي احمدي نژاد را تبريك مي گفتند
مجمع روحانيون در تناقض ادعا و عملكرد (خبر ويژه)
غرب در مذاكرات دنبال غارت اورانيوم هاي غني شده است (خبر ويژه)
هدف موتلفه، نجات موسوي و كروبي بود نه وحدت با آنها (خبر ويژه)
اسرائيل: پيش شرط كه هيچ! مذاكرات، صحنه شعبده بازي هم شده است (خبر ويژه)
«سازمان» شيپور عقب نشيني زد جامعه آماده ساختارشكني نيست (خبر ويژه)



وحدت با مجرمين ؟ !(يادداشت روز)

اين روزها در عرصه سياسي كشور، آنچه جسته و گريخته از زبان برخي سياسيون شنيده مي شود، بحث درباره طرحي موسوم به «وحدت ملي» و رايزني و بررسي گمانه هايي است كه بتواند راه را براي تحقق طرحي كه بيشتر در ذهن طراحان آن نقش بسته و كمتر كسي از جزئيات و راهكارهاي اجرايي- و البته احتمالي- آن خبر دارد، هموار سازد.
در اينكه برخي از طراحان طرح وحدت ملي و بزرگاني كه تلاش مي كنند طرفين ماجرا را دور ميز آشتي كنان بنشانند، سوداي خيرخواهي در سر داشته و مصلحت نظام و كشور را در آن مي بينند، ترديدي وجود ندارد. ولي در اين بين اما و اگرهايي هست كه ماهيت اين طرح و هدفي كه در آن دنبال مي شود را با ترديد جدي مواجه مي كند. براي آگاهي از چند و چون ماجرا چند نكته را مرور مي كنيم؛
1- خاستگاه اين طرح كجاست و اساساً سررشته اين جريان در دست چه كساني است؟ طرح «وحدت ملي» در واقع ادامه طرحي است كه چند ماه قبل از برگزاري انتخابات رياست جمهوري توسط برخي از سياسيون مطرح شد. طرح «دولت ائتلافي» كه ظاهراً در ابتدا توسط آقاي ناطق نوري اعلام و دنباله آن را كساني چون آقايان هاشمي رفسنجاني، باهنر، محسن رضايي و... گرفتند، سعي مي كرد پيش از شروع ثبت نام كانديداهاي رياست جمهوري دهم و آغاز مبارزات انتخاباتي، بزرگان جناحهاي سياسي مطرح كشور را دور هم بنشاند و توپ را از ميدان «رقابت» به زمين «مذاكره» انداخته و يك كانديداي ائتلافي را كه مقبول همه جناحها بوده و نهايتاً بتوانند هر كدام به وسع خود سهمي در كابينه وي داشته باشند، از دل اين ماجرا بيرون بكشد.
دكتر احمدي نژاد مجموعاً در دولت نهم عملكرد موفق و مثبتي برجاي گذاشته بود. خصوصاً آنكه سفرهاي استاني دولت وي و استقبال كم نظير مردم كشور از ايشان در كنار خدمات، امكانات و پروژه هاي عمراني و سازندگي كه حاصل سفرهاي استاني بود، به وضوح نشان مي داد كه وي فارغ از آنكه چه كسي در عرصه رقابت مقابل او قرار مي گيرد، برنده انتخابات دهم رياست جمهوري است. از سوي ديگر احمدي نژاد در طول چهار ساله دولت نهم بارها نشان داده بود كه مقاوم تر از آن است كه بخواهد كسي از وي «سهم خواهي» كند.
اگر خوش بينانه نگاه كنيم- فارغ از آنكه طراحان طرح دولت ائتلافي نسبت به اين موضوع تعمد داشته و يا نداشته اند- معناي عملي اين طرح «عبور از احمدي نژاد» بود. اين موضوع به مذاق اصلاح طلبان، عجيب خوش آمد! نگاهي به تيترها، مصاحبه ها و مقالاتي كه آن روزها در روزنامه هاي اصلاح طلب درج مي شد، به تنهايي گواه اين مدعا است. اما آن روزها كيهان به عنوان اولين كسي كه پرده از واقعيت اين ماجرا برداشت، وارد ميدان شد و به دنبال آن بزرگان و دلسوزان كشور درباره خطر عبور از احمدي نژاد هشدار داده و مي كوشيدند به زعم خود جامعه را نسبت به اين موضوع آگاه كنند.
طرح «دولت ائتلافي» ناكام ماند. انتخابات برگزار شد و با مشاركت عظيم مردم و راي 25ميليوني، بار ديگر احمدي نژاد سكان اجرايي كشور را به دست گرفت. پس از آن كانديداي شكست خورده با تهمت «تقلب»- كه بعدها در دادگاه رسيدگي به اتهامات اغتشاشگران، معلوم شد «اسم رمز» عمليات بوده است- كشور را به آشوب و اغتشاش كشاند. آتش فتنه با هوشياري مردم و درايت رهبري انقلاب، فرو نشست و حال مردم منتظرند تا سرنوشت فتنه انگيزان و عوامل اصلي و بانيان آشوب را ببينند.
در شرايطي كه دولت دهم آغاز به كار كرده، آرامش بر فضاي كشور حاكم شده و افكار عمومي مردم سخت به دنبال دستگيري، محاكمه و مجازات قانون شكنان است، طراحان «وحدت ملي» كه سعي مي كنند شرايط كشور را بحراني جلوه دهند، مي خواهند براي طرفين اين جريان، نسخه آشتي كنان بپيچند.
2- ظاهراً قرار است اين آشتي بين احمدي نژاد و حاميانش از يك سو و موسوي و طرفدارانش كه شكست خورده انتخابات هستند از سوي ديگر اتفاق بيفتد. اما طراحان و طرفداران طرح «وحدت ملي» ظاهرا فارغ از اينكه طرف اصلي اين ماجرا در اين باره چه نظري دارد، مرتب در بوق وحدت و آشتي مي دمند و تاكيد مي كنند كه «وحدت» شدني است.
قاعده آنكه چيزي به اسم «آشتي» شكل بگيرد، از دو حال خارج نيست؛ يا بايد طرفين ماجرا به هم «امتيازاتي» بدهند و يا يك طرف به نفع طرف ديگر «كوتاه» بيايد و از مواضع خود دست بكشد. در اين جريان، ظاهراً احمدي نژاد و مجموعه دولت دهم يك طرف ماجرا تلقي مي شوند در حالي كه اين برداشت اساساً نادرست است و طرف اصلي جريان فتنه، احمدي نژاد نيست بلكه نظام اسلامي و انقلاب و امام(ره) است. اما بر فرض اول بايد گفت؛ دولت اصولگرا كه اساساً دنبال كسب امتيازات اين چنيني نيست اما طرف مقابل- موسوي، كروبي، خاتمي و طرفدارانشان- چه امتيازي مي توانند به احمدي نژاد بدهند؟ احمدي نژاد پيروز ميدان و دولتش حاكم بر امور كشور است. كساني كه طعم تلخ شكست را چشيده و شأن سياسي و اجتماعي خود را نزد مردم و نظام از كف رفته مي بينند، چه امتيازي مي توانند به طرف مقابل بدهند؟
اگر قرار باشد در اين آشتي كنان «امتيازي» تقسيم شود، همه سيب ها در سبد اصلاح طلبان و جناح شكست خورده و آشوب طلب چيده خواهد شد. روي ديگر سكه «كوتاه» آمدن يكي از طرفين است. احمدي نژاد و جناح پيروز با تأكيد بر اصولگرايي و حفظ اصول و ارزشهاي انقلاب پاي در عرصه سياسي كشور گذاشته و مردم به اصولگرايي آنان رأي داده اند. مردم ولايتمدار هم كه درس آموز مكتب امام راحل (ره) هستند به نوبه خود اجازه عدول از اين ارزش ها را به وي نخواهند داد. اما طرف ديگر هم در جايگاهي قرار نداشته و چيزي برايش نمانده كه بخواهد از آن كوتاه بيايد. داعيه تقلب كه هيچ گاه براي اثبات آن سند و دليلي ارايه نكردند، قانون شكني، تهييج مردم براي آشوب، راه اندازي اغتشاشات خياباني و هواداري دشمنان نشان دار انقلاب و نظام از آنان، تنها دارايي آنهاست. در واقع آن طرف اين ماجرا، چيزي براي از دست دادن ندارد.
پالس هايي كه از پاستور دريافت مي شود حكايت از آن دارد كه بحث وحدت با اغتشاشگران و فتنه انگيزان تحت هيچ عنوان جايگاهي نزد دولت دهم ندارد. نشانه عدم علاقه آنان به وحدت، شركت نكردن در جلسه اي بود كه به مناسبت 30 سال قانونگذاري برپا شده و در آن سعي گرديده بود بين سياسيون اصلاح طلب و اصولگرا به نوعي صلح و دوستي برقرار شود. برنامه اين بود زيرسقفي كه هاشمي رفسنجاني، ناطق نوري، محمد خاتمي، مهدي كروبي و حتي عزت الله سحابي جمع شده بودند، احمدي نژاد نيز حاضر شود. جلسه تشكيل شد اما غايب بزرگ خود احمدي نژاد بود.
بازسازي آبروي سياسي و اجتماعي موسوي در گرو اين آشتي است. جالب آنكه وي كه هيچ رغبتي از جانب طرف مقابل نمي بيند، طلب كارانه در اولين مصاحبه تصويري خود كه چند روز پيش در سايت منسوب به او منتشر شد، حق را به جانب خود گرفته و مي گويد: «تا هنگامي كه مسأله بحران و مشكل كشور قبول نشود، تا هنگامي كه اكثريت مردم اغتشاشگر ناميده شوند(!) تا موقعي كه مردم به حساب نيايند، تا موقعي كه حق مردم قبول نشود براي تعيين سرنوشت خودشان، راه حل جامعي براي رفع مشكل پيدا نخواهد شد»!
3- واقعيت آن است كه ناكامي كانديداهاي شكست خورده، عدم توانايي در اثبات ادعاها و اتهامات جور واجور خود و ريزش پايگاه اجتماعي آنان نزد مردم، سران اين جريان را بر آن داشته تا از طرح هاي اين چنيني با ذوق زدگي، استقبال كنند. آنان كه برخي گردن خود را زير تيغ دستگيري، محاكمه و مجازات مي بينند، براي فرار از تعقيب قضايي و عدم برخورد قانوني، نه تنها بدشان نمي آيد بلكه دو دستي طرح هايي كه بوي «آشتي» و «وحدت» مي دهد را مي چسبند تا به اين بهانه آبي بر آتش فتنه اي كه خود برافروخته اند، ريخته و بلكه موضوع به فراموشي سپرده شود.
طرف «آشتي» فقط احمدي نژاد و دولت دهم نيست، بلكه در جبهه مقابل اغتشاشگران، همه مردم قرار دارند. مردمي كه هزينه آشوبها و اغتشاشات پس از انتخابات را متحمل شده اند. طرف مقابل، نظامي است كه آماج اتهامات ناروا، دسيسه ها و بي مهري هايي قرار گرفت كه بعد از پيروزي انقلاب سابقه نداشته است. آيا پذيرفتني است كه بين مردم و نظام از يك سو و عده اي آشوب طلب، فتنه جو و كساني كه مقابل نظام ايستادند، از سوي ديگر وحدت و آشتي برقرار شود؟!
آنهايي كه قانون را زيرپا گذاشته و علناً به حقوق مردم تعدي كرده و مرزهاي نظام را زيرپا گذاشتند، عده اي مجرم اند كه بايد مقابل مردم و قانون پاسخگو باشند. بايد با آنان برخورد قضايي شده و تحت تعقيب قرار گيرند. در هيچ كجاي دنيا با مجرم و قانون شكن دست دوستي نمي دهند.
4- برخي از نخبگان و خواص سياسي در جريان انتخابات و حوادث پس از آن مردود شدند. آنان بايد مراقب باشند كه در آزمون پيش آمده مجدداً نمره ردي نگيرند. «وحدت» جزو اصول اسلامي و آموزه هاي انقلاب و امام(ره) است. «وحدت» امر مقدس و حرف حقي است كه اين روزها طرف باطل از آن به نفع خود برداشت مي كند.
شمشير عدالت جوي نظام به عمود خيمه معاندين و فتنه انگيزان نزديك شده است. كاري نكنيم كه كلام حقي چون «وحدت» بر سر نيزه ها رود.
حميد اميدي

 



تعداد نمايندگان امضا كننده شكوائيه عليه موسوي افزايش يافت

نماينده مردم تهران در مجلس از افزايش تعداد نمايندگان امضا كننده شكواييه عليه ميرحسين موسوي خبر داد.
حجت الاسلام حميد رسايي در گفت وگو با ايرنا افزود: چهارشنبه گذشته كه آخرين روز نشست علني مجلس بود تعداد 8 امضا به امضاهاي گذشته اضافه شد.
گفتني است پيش از اين 100 نماينده مجلس شكواييه عليه موسوي را امضا كرده بودند.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس تصريح كرد: برخلاف چيزي كه آقاي باهنر گفته است، نه تنها هيچ نماينده اي امضاي خود را پس نگرفته بلكه برخي نمايندگان بعد از فضاسازي كه به ويژه رسانه هاي خارجي انجام دادند به تأييد اين كار اقدام كردند و نامه و دادخواست را امضا كردند.
رسايي اضافه كرد: البته چون اين امر با تعطيلات مجلس و سركشي نماينده ها به حوزه هاي انتخابيه خود مصادف شد، ما منتظريم كه نمايندگان برگردند، قطعاً تعداد امضاها خيلي بيشتر از اين مي شود كه به وقتش اعلام مي كنيم.
بر شكايتمان از موسوي
مصر هستيم
يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي هم گفت: همچنان بر شكايتم از ميرحسين موسوي مصر هستم و او بايد در دادگاه نسبت به اقداماتي كه انجام داده، پاسخگو باشد.
«غلامرضا كرمي» در گفت وگو با ايرنا افزود: تمامي نمايندگان امضا كننده شكواييه درخواست جدي دارند كه به جرائم موسوي و كروبي رسيدگي جدي شود.
فضاي جامعه براي محاكمه موسوي مناسب است
يك عضو كميسيون اجتماعي مجلس هم گفت: امروز فضاي جامعه براي محاكمه موسوي فراهم است و قوه قضائيه بايد از درخواست نمايندگان حمايت كند و بداند كه در صورت اجراي قانون مردم هم از اين قوه حمايت خواهند كرد.
سيدمحمدعلي موسوي در گفت وگو با فارس با اشاره به تعلل دستگاه قضايي در محاكمه عوامل اصلي اغتشاش ابراز داشت: اگر در دوران تبليغات انتخاباتي با افرادي با تساهل و تسامح برخورد شد تنها به دليل بالا بردن ميزان مشاركت مردم در انتخابات بود و نبايد آن روند دليلي براي ادامه قانون شكني هاي عده اي در كشور باشد.
موسوي مباركه تأكيد كرد: مردم انتظار دارند كساني كه در مقابل نظام موضع گيري كردند و با قانون شكني موجب به وجود آوردن خسارت شدند هر چه سريعتر محاكمه شوند تا ديگر شاهد اين گونه رفتارها در جامعه نباشيم.
عوض حيدرپور نماينده مردم شهرضا نيز گفت: شكايت 100 نماينده براي برخورد با اخلال گران امنيت مردم صورت گرفته است.
وي با تأكيد بر اين كه پيگيري شكايت نمايندگان از موسوي بايد با جديت انجام شود خاطرنشان كرد: بايد در برابر قانون گريزان قوه قضائيه با جديت به وظيفه خود عمل كند تا امنيت كشور بر محور قانون تأمين شود.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به اظهارات برخي از اعضاي فراكسيون اقليت مبني بر اينكه برخورد با موسوي موجب تنش در كشور مي شود، گفت: اين اقدام تنش ايجاد نمي كند چرا كه مردم صاحب انقلاب هستند و بايد با اخلال گران امنيت مردم برخورد قاطع و قانوني صورت گيرد.
محمدجواد ابطحي نماينده مردم خميني شهر در مجلس هم در گفت وگو با فارس از قوه قضائيه خواست تا شعبه ويژه اي براي رسيدگي به شكايت نمايندگان از موسوي تشكيل دهد.
وي ادامه داد: با توجه به صحبت هاي آيت الله لاريجاني در جلسه معارفه خود كه گفتند با سران فتنه برخورد خواهد شد بنابراين ما اميدواريم چون اين شكايت حقوقي و افراد شاكي مشخص هستند انشاءالله اين پرونده در دستگاه قضا طبق آيين دادرسي كيفري مطرح و انتظار داريم با توجه به اهميت موضوع قوه قضائيه شعبه ويژه اي را به اين امر اختصاص دهد تا به اين شكايت رسيدگي شود.
نماينده مردم خميني شهر خاطرنشان كرد: دادستان كشور به عنوان مدعي العموم نيازي به شكايت نمايندگان نداشته بلكه خود بايد اقدام مي كرد ولي با وجود اين نامه راه براي دستگاه قضايي باز است زيرا شاكي ها مشخص و اين نامه به استناد حدود 25 ماده قانوني تنظيم شده است.
درخواست عضو جامعه
روحانيت مبارز از دادستان كل
يك عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز هم با اشاره به شكايت نمايندگان از موسوي اظهار داشت: دادستان كل كشور بايد به شكايت نمايندگان هر چه سريعتر رسيدگي كند و نتيجه آن را براي اطلاع عموم منتشر سازد.
حجت الاسلام شجوني به فارس گفت: اقدام نمايندگان كار بسيار پسنديده اي بود و اساساً بايد در وهله اول به مجازات دانه درشت ها پرداخته شود.

 



انگشتر (گفت و شنود)

گفت: پاسخ ايران به 1+5 كه اعلام كرده است حتي يك ميلي گرم اورانيوم غني شده را هم براي تبديل به اورانيوم 20 درصد به كشورهاي خارجي نمي دهيم، بدجوري برجك آمريكا و اسرائيل و اروپا را پرانده است.
گفتم: چطور مگر؟!
گفت: پيشنهاد كرده بودند كه اورانيوم غني شده زير 5 درصد را به آنها تحويل دهيم و سپس اورانيوم غني شده 20 درصدي از آنها تحويل بگيريم.
گفتم: كابوهاي آمريكايي و روباه هاي پير انگليسي و صهيونيست هاي كودك كش قصد داشتند با اين ترفند اورانيوم هاي ايران را بگيرند و پس ندهند.
گفت: اما با پاسخ ايران بدجوري رودست خوردند.
گفتم: آدم قالتاق و شارلاتاني كه به انگشتر دوستش چشم دوخته بود براي تصاحب آن گفت؛ انگشترت را به من بده تا هر وقت به آن نگاه مي كنم تو را به ياد آورم، دوستش كه دست طرف را خوانده بود گفت؛ نمي دهم تا هر وقت به انگشت بي انگشترت نگاه مي كني مرا به خاطر آوري كه انگشترم را خواستي و ندادم!

 



كيهان و خوانندگان

¤ تذكر آقاي شريعتمداري به رئيس جمهور و آقاي جليلي، در قالب يادداشت روز «مذاكره بي سقف و كف» بسيار به جا و مناسب بود. اميد است كه سران نظام به اين مسئله بيشتر واقف باشند. همچنين درباره طرح وحدت ملي بايد اين مسئله مدنظر قرار گرفته شود كه با كساني كه براي خوشايند دشمنان خارجي تلاش مذبوحانه مي كنند نمي توان وحدت كرد.
محمد سوزوني
¤ جاي تعجب است كه چرا هنوز دستگاه هاي نظامي كشورمان از سيستم هاي ضدترور و لوازمي كه در اطرافشان بمب را تشخيص مي دهد محروم هستند. اميد است كه هرچه سريع تر در اين باره فكر چاره اي شود تا شاهد رخدادهاي تلخي مثل حادثه تروريستي سيستان و بلوچستان نباشيم.
يك هموطن
¤ به آن هايي كه مي گويند ما ذخيره نظام هستيم، بگوئيد كه شما مزاحم نظام هستيد. ذخاير واقعي نظام نورعلي شوشتري ها و كاظمي ها بودند كه با شهادت خودشان، شور و نشاطي تازه و حياتي دوباره به نظام بخشيدند.
برادر شهيد، فريدون پارسي
¤ دشمنان پس از شكست در كودتاي نرم، عجيب از دست سپاه و بسيج كينه اي شده اند و بايد به اين گونه مسائل توجه كرد. درست است كه گروهك ريگي اين حادثه را پذيرفته است اما روياي برخي از جريانات سياسي وابسته به خارج را نمي توان ناديده گرفت.
يك هموطن
¤ به قوه قضائيه بايد گفت دوستان عزيز! چرا يك انسان با كوچك ترين اشتباهي از سوي اين قوه مورد برخورد شديد قرار مي گيرد، اما افرادي كه هر روز به كشورمان خيانت مي كنند هنوز آزاد هستند.همچنين عدم تامين امنيت در مرزهاي كشورمان انتقادآميز است. چرا بايد هر جنايتكاري اين امكان را بيابد كه به كشورمان نفوذ كند و عزيزانمان را به شهادت برساند؟
ابراهيمي از قزوين
¤ تحليل هايي كه در صدا و سيما در مورد حادثه تروريستي اخير كشورمان ارائه مي شود، بسيار ضعيف است. در اين تحليل ها به موضوعاتي مثل اختلاف وهابي ها با شيعه و... اشاره مي شود. اما به نقش آفريني برخي از عوامل خارجي وابسته به انگليس كه در آشوب ها نيز دست داشتند، هيچ اشاره اي نمي شود. آن ها چون در كودتاي مخملين سرخورده و ناكام شدند و اين ناكامي را به حساب سپاه مي گذارند.
يك هموطن
¤ مدتي است لوله آبي در خيابان رسالت شهرك ملارد تركيده و آب يكسره و تمام مدت در حال تلف شدن است. با سازمان آب شهريار، سرآسياب و حتي شوراي شهر تماس هاي مكرر گرفته ايم اما هيچ كس جوابگو نيست.
يكي از خوانندگان روزنامه كيهان
¤ يك سال است كه از كنتور آب مجتمع مسكوني طاق كسري در خيابان شيراز آب هدر مي رود به طوري كه آب بهاي مجتمع چندين برابر مصرف قبض صادر مي شود. بارها با سازمان آب شميران مكاتبه كرده ايم ولي تاكنون اقدامي نشده است.
قادري
¤ شهرك اركيده واقع در شهرري با 1060خانوار با مشكل ناامني مواجه است علي رغم ايجاد كانكس اسكان نگهبان و تقاضاي فراوان از كلانتري منطقه، به دليل كمبود نيرو، حاضر به مامور ساختن يك نيرو براي نگهباني در اين شهرك نشده اند. از مسئولان امر تقاضاي رسيدگي مي شود.
احمدي
¤ برخي از نانوايي هاي لواشي در زمينه رعايت قيمت و وزن نان تخلف مي كنند. از شوراي آرد و نان تقاضاي نظارت و رسيدگي بيشتر مي شود.
عطاريان
¤ سال 52 از شركت اتمسفر سهام گرفتم. اما تا امروز نه تنها هيچ سودي به بنده تعلق نگرفته كه اين سهام هم پس داده نمي شود. علي رغم شكايات در مراكز مختلف، اين حق پس داده نشده است.
مشهدي
پاسخ شركت برق تهران بزرگ
ضمن تشكر از آن روزنامه وزين در خصوص انعكاس درخواستهاي مردمي، درباره مطلب مندرج در مورخ 16/07/88 كه با عنوان تير برق در حال سقوط درج شده است به آگاهي مي رساند: با هماهنگي هاي بعمل آمده نسبت به قالب گيري و استحكام پايه سيماني مورد نظر اقدام گرديد.

 



رحيم پورازغدي: شروع فتنه از هواي نفس و بدعت در مفاهيم است

استاد حسن رحيم پورازغدي در گفتاري پيرامون عوامل بروز فتنه از ديدگاه اميرالمومنين(ع) تاكيد كرد: فتنه از هواي نفس و خودخواهي و همچنين از بدعت نظري در مفاهيم نشأت مي گيرد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در گفتاري مبسوط به تشريح چگونگي بروز فتنه در دوران اميرالمومنين پرداخت.
رحيم پور در ابتدا با اشاره به ويژگي هاي دوران حضرت علي(ع) عنوان كرد: اگر به دوره چند ساله ولايت و حاكميت اميرالمومنين نظري بيندازيم متوجه خواهيم شد كه از جهاتي به شرايط ما كمك خواهد كرد؛ دوراني كه حكومت به اميرالمومنين رسيد، به لحاظ زماني شبيه دوران ما است.
وي در رابطه با روش هاي مطالعه تاريخ نيز خاطرنشان كرد: بعنوان مقدمه عرض كنم كه تاريخ را به 2 شيوه مي توان مطالعه كرد؛ هم قصه وار و به قصد آفرين يا نفرين گفتن به افرادي كه اين شيوه خوبي است ولي اصلا كافي نيست. روش دومي هم براي بازخواني تاريخ و سيره پيامبر(ص) وجود دارد كه ما را به اين نحوه بازخواني تاريخ توصيه كرده اند كه فقط قصه خواني نيست و به قصد اعتبار و عبرت گرفتن است.
اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: آگاهي از تاريخ و معرفت اسلامي، آشنايي با قرآن، سنت و عقل لازم است. بعد از رحلت پيامبر(ص) مسائلي راه افتاد كه بهترين تعبير از آن تعبير به فتنه و شبهه است.
رحيم پورازغدي در خصوص درگيري هايي كه در دوران امير المومنين(ع) رخ داده است اظهار داشت: درگيري هايي كه در زمان علي(ع) پيش مي آيد هيچ كدام دعواي بين اسلام و كفر نيست؛ همه دعواها جناحي بود و اصلا دعواي حق و باطل نبود لذا از آن تعبير به فتنه مي شود؛ فتنه يعني مسئله اي كه نه فقط عوام بلكه گاهي خواص نيز در آن به اشتباه مي افتند.
وي در ارتباط با فتنه هايي كه بعد از پيامبر به وقوع پيوست به رواياتي از معصومين اشاره كرد و ادامه داد: امير المومنين(ع) مي فرمايد زماني كه آيات 2 و 3 سوره عنكبوت بر پيامبر(ص) نازل شد من خدمت ايشان بودم و ايشان آيه را خواند و فهميديم عمده فتنه هايي كه در اين آيات نام برده شده، فتنه هايي است كه بعد از پيامبر(ص) اتفاق خواهد افتاد كه حق و باطل مخلوط شده است چرا كه زمان پيامبر(ص) جنگ اسلام صريح و كفر صريح بود اما بعد از پيامبر، جنگ بين اسلام درست و اسلام قلابي بود ولي هر دو اسلام بودند و هر دو طرف مي گفتند ما حامي پيامبريم، اصحاب پيامبريم، مجاهد راه قرآنيم.
رحيم پور با اشاره به حوادث پس از انقلاب اسلامي اظهار داشت: طي اين 30 سال انقلاب در موارد متعددي براي كشورمان فتنه هايي پيش آمد كه خود مردم و نيروهاي انقلاب گاهي با يكديگر درگير شدند و نفهميدند كه حق و باطل چيست. حضرت اميرالمومنين(ع) در خطبه دوم نهج البلاغه در خصوص فتنه بحث مي كنند و مي فرمايند فتنه چون شتري مست مردم را پي درپي پايمال مي كرد و ناخن در ايمان آنها مي زد. فتنه مسئله اي است كه به ايمان افراد ناخنك مي زند.
وي در خصوص چگونگي بروز فتنه با اشاره به كلام اميرالمومنين عنوان كرد: امام علي(ع) در خطبه 50 نهج البلاغه در خصوص اينكه فتنه چگونه شروع مي شود صحبت مي كنند و مي فرمايند كه شروع فتنه از دو جاست:
يك بعد نفساني دارد يعني خودخواهي؛ افرادي پيدا مي شوند كه خودمحورند، ديكتاتورند، منفعت طلبند و فقط دنبال قدرت و پيروزي خودشان هستند.
دوم اينكه شروع فتنه از بدعت نظري در مفاهيم است؛ يعني تغيير دادن اصول يا تحريف آن.

 



براي بازديد از سايت «فردو» بازرسان آژانس انرژي اتمي به تهران آمدند

بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي وارد ايران شده و از سايت غني سازي فردو بازديد كردند.
يك هيات چهار نفره از بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي بامداد ديروز از وين وارد تهران شدند. اين هيات روز گذشته از سايت تازه تاسيس فردو در نزديكي قم بازديد كرد.
نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اعلام خبر ورود بازرسان آژانس به ايران براي بازديد از سايت فردو، گفت: بازرسان آژانس بناي ايجاد مشكل ندارند و تنها جهت بازديد از سايت فردو بر اساس توافقات آمده اند و لذا مشكلي وجود ندارد.
محمداسماعيل كوثري نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ورود بازرسان آژانس به كشورمان براي بازديد از سايت فردو خاطرنشان كرد: تنها در اين بازرسي ها سايت فردو مد نظر است و تا زماني كه آن ها بخواهند در چارچوب قانون و ان .پي .تي همكاري كنند، مشكلي نداريم اما اگر فراتر از آن باشد، قطعا ما هستيم كه تصميم مي گيريم.
اين نماينده اصولگراي مجلس هم چنين با اشاره به حمايت مجلس از دولت در بحث مذاكرات اخير هسته اي تصريح كرد: مجلس دست دولت را باز گذاشته تا بتواند گفت وگو داشته و تصميم بگيرد و بيانيه اي كه صادر كردند نيز در اين چارچوب بوده و تا زماني كه طرف ها خواسته هاي غيرمنطقي نظير اجراي پروتكل الحاقي نداشته باشند، مشكلي وجود ندارد.
برخي منابع اعلام كردند اين هيات فردا تهران را ترك مي كند.

 



عضو ارشد حزب اعتمادملي: كاش موسوي و كروبي پيروزي احمدي نژاد را تبريك مي گفتند

عضو ارشد حزب اعتمادملي گفت: كاش همانگونه كه ناطق نوري در انتخابات سال 76 پس از پيروزي خاتمي به او تبريك گفت، در انتخابات 22 خرداد سال 88 نيز ميرحسين موسوي و مهدي كروبي به احمدي نژاد براي پيروزي در انتخابات تبريك مي گفتند.
محمدجواد حق شناس در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: در ايجاد درگيري هاي پس از انتخابات جريان افراطي باعث شد كه فضا به سمت تنش و درگيري سوق پيدا كند.
وي افزود: كاش همانگونه كه ناطق نوري در انتخابات سال 76 پس از پيروزي محمد خاتمي به او تبريك گفت، در انتخابات 22 خرداد سال 88 نيز ميرحسين موسوي و مهدي كروبي به احمدي نژاد براي پيروزي در انتخابات تبريك مي گفتند و آقاي احمدي نژاد هم با ايجاد يك رابطه دوستي و تعامل قضيه را تمام مي كرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با سر دادن شعارهاي انحرافي از جمله استقلال آزادي جمهوري ايراني و يا نه شرقي نه غربي دولت سبز ملي مي توان به جامعه آرامش را تزريق كرد افزود: استقلال آزادي جمهوري اسلامي اصل انكارناپذير انقلاب ما است.
حق شناس ادامه داد: كساني كه اين شعار را سر مي دهند ماهيت جمهوري اسلامي را نمي شناسند، زمانيكه گفته مي شود جمهوري اسلامي ايران يعني ايران به همراه جمهوري اسلامي و جمهوري اسلامي به همراه ايران.
حق شناس در پاسخ به اين سوال كه آيا ادامه حضور جريان سبز در خيابانها و ايجاد درگيري و مشكلات اجتماعي مي تواند ثمري دربر داشته باشد افزود: اصلاً؛ من با هرگونه تجمع و حضور در خيابانها مخالف هستم اين راه به مقصد نمي رسد.
وي تصريح كرد: بايد در حول محور گفت وگو و تعامل حركت كرد هر دو جريان بايد بر روي يك ميز بنشينند خواسته هاي خود را تبيين كنند و در جهت حفظ ايران عزيز و منافع ملي با هم دست رفاقت و دوستي بدهند! حق شناس البته نگفت چگونه مي توان با كساني كه آشوب به پا كرده و باعث كشته شدن دهها انسان بي گناه شده اند دست دوستي داد.

 



مجمع روحانيون در تناقض ادعا و عملكرد (خبر ويژه)

مجمع روحانيون مبارز پس از 20سال سكوت در برابر شبيخون فرهنگي- سياسي دشمن و انفعال و انحلال تدريجي در برابر اين جريان، نسبت به تكرار مشروطه هشدار داد!
به دنبال اعتراض هاي رسانه اي نسبت به نقش پنهان «موسوي خوئيني» (عضو مركزيت مجمع) در برخي تحركات ساختارشكنانه و از جمله تشنجات پس از انتخابات، مجمع روحانيون با صدور بيانيه اي به دفاع از نامبرده و انتشار سوابق وي پرداخت. «مجمع» به شيوه مغالطه آميز هميشگي، به وضعيت فعلي خود و شماري از اعضايش كه «ميزان» اصلي قضاوت است اشاره اي نكرد.
مجمع در بيانيه خود موسوي خوئيني ها را به عنوان پيشقراول استكبارستيزي و رهبر فكري و معنوي! فاتحان لانه جاسوسي توصيف كرده و در عين حال با متهم كردن نظام به مذاكره محرمانه با آمريكا به دور از چشم مردم مي نويسد: مجمع روحانيون مبارز فلسفه وجودي خود را پاسداري از خط امام و رمزگشايي از نيت هاي ناپاكي مي داند كه سوداي تحريف مباني جمهوري اسلامي و ناديده انگاري سيره و سنت امام راحل را دارند!!
در بيانيه مذكور همچنين آمده است: انتظار مؤمنان و مطالبه تمامي دلسوزان جامعه از محضر مراجع بزرگوار تقليد و علماي بزرگوار حوزه و مشعلداران آگاهي و آزادي اين است كه به صراحت و قاطعيت بيشتر در برابر اين حرمت شكني ها كه سرمايه هاي ديني و ملي را مورد تعرض و تاخت و تاز قرار داده اند، موضع بگيرند وگرنه خوف آن مي رود كه يك بار ديگر انقلاب اسلامي و زحمات طاقت فرساي علما، مبارزان، امام بزرگوار و ملت فداكار ايران به سرنوشت مشروطه گرفتار و عالمان آزادي خواهي همچون مدرس و شيخ فضل الله نوري يا بردار شوند و يا در كنج زندان و تبعيدگاه به شهادت برسند و تازه به دوران رسيده هاي مدعي، با رياكاري و عوام فريبي راه سلطه بيگانه و استقرار مجدد استبداد را فراهم كنند.»
ابراز نگراني مجمع روحانيون نسبت به تكرار فاجعه مشروطه صرفا به خاطر مورد پرسش قرار گرفتن اعضاي آن در حالي است كه اين طيف- لااقل برخي اعضاي آن- به ويژه طي دهه اخير در پروژه و زمين دشمن وارد بازي شده و مقدمات فريب مردم از سوي دشمن را فراهم كرده اند.
موسوي خوئيني چند سال پيش به هنگامي كه مانند برخي از اعضاي استحاله شده جريان چپ خيال مي كرد شعارهاي انقلاب و خط امام كمرنگ شده، تاكيد كرد كه در زمان حضرت امام نيز با ولايت مطلقه فقيه مخالف بوده اما آن زمان فرصت ابراز عقيده خود را پيدا نكرده است!
حضرت امام(ره) در سيره سياسي خويش با هوشياري و پيش بيني سر باز كردن نفاق تاكيد كرده بود كه «ميزان، حال فعلي افراد است.» امام خميني همچنين اعلام كردند كه كساني ممكن است با ظاهرسازي خود را به ايشان نزديك كرده باشند.
با غلبه طيف افراطي در «مجمع» و حاشيه نشيني اعضاي متعهد آن، اين جريان به تدريج تغيير هويت داد و در پوشش نام روحاني اين جريان، عناصر ساختارشكن سياسي پس از دوم خرداد فرصت پيدا كردند تا به هجمه آشكار عليه اسلام، انقلاب، قانون اساسي، ولايت و رهبري بپردازند به نحوي كه چهره هاي بدنام مدعي اصلاحات اعلام كردند خميني به موزه تاريخ خواهد رفت و ختم انقلاب را بايد اعلام كرد.
نهضت مشروطه هم كه مورد استناد بيانيه نويسان مجمع قرار گرفته، زماني به انحراف كشيده شد كه روشنفكرنمايان مرتبط با سفارت انگليس به واسطه برخي عناصر ساده يا آلوده فرصت پيدا كردند وارد عمق رهبري نهضت شوند و امثال شيخ فضل الله نوري را به سر دار بكشند. بيانيه نويسان مجمع اگر اندك مراجعه اي به مطبوعات زنجيره اي مدعي اصلاحات و سخنراني هاي كساني چون تاج زاده و... داشته باشند، خواهند فهميد كه چه كساني آشكار به تخريب و ترور شخصيت اين مجتهد شهيد والامقام مي پرداختند.
و نهايتا اينكه مجمع- مشخصا كساني نظير خاتمي- در جريان القاي تقلب و آشوب هاي پس از انتخابات، در كنار جريان ساختارشكني قرار گرفتند كه قصد براندازي نظام اسلامي و ولايت فقيه- آرزوي برآورده نشده امثال شيخ فضل الله نوري- را داشتند. خاتمي اخيراً از سوي يك موسسه دانماركي، نامزد دريافت جايزه مشترك با داريوش شايگان- از عناصر ضد دين و ضد انقلاب وابسته به فرح و اشرف پهلوي- شد.

 



غرب در مذاكرات دنبال غارت اورانيوم هاي غني شده است (خبر ويژه)

يك روزنامه فرانسوي فاش كرد «هدف از مذاكرات وين، ايجاد فضايي بود تا بتوان موافقت ايران را براي خروج سريع و يكباره بخش اعظمي از اورانيوم غني شده با درجه خلوص پايين به دست آورد.»
فيگارو در عين حال از قول يك ديپلمات ارشد فرانسوي نوشت: ايران تمايلي براي دستيابي به توافق مذكور ندارد. برخلاف نظر آنها، گزينه اي براي فروش اورانيوم غني شده با خلوص 20 درصد پيش بيني نشده است. هدف از مذاكرات خروج اورانيوم غني شده از ايران بود.
فيگارو با بيان اين كه نشست وين با وضعيت بدبينانه اي به پايان رسيد، مي نويسد: ايران در مذاكرات، غرب را به سمتي كه مي خواهد و غرب نمي خواهد مي كشاند. آنها در مذاكرات ژنو به كشورهاي غربي گفتند ترجيح مي دهند اورانيوم 20 درصد غني شده اي را كه براي رآكتور تهران نياز دارند، خريداري كنند. ايران با به مسخره گرفتن ارسال اورانيوم به روسيه و فرانسه و دريافت اورانيوم 20 درصدي، قابليت شكننده از سرگيري مذاكرات را نابود كرد.
از طرف ديگر روزنامه انگليسي تايمز با اشاره به فضاي مذاكرات، آن را به روز «گراند هاك دي» تشبيه كرد و نوشت: در چنين روزي مشخص نيست هوا ابري است يا باراني. هنگامي كه صبح از خواب بيدار مي شويم نمي دانيم آيا هوا مانند روز قبل است يا خير و ناگهان درمي يابيم اوضاع از روز قبل بدتر است. علايم حاكي از نامساعد بودن اوضاع است و ممكن است بر تماس هاي هفته آينده ژنو اثر منفي بگذارد.
تايمز مي نويسد: تصميم اخير تهران مبني بر اين كه جمهوري اسلامي منتظر پاسخ سازنده و قطعي به پيشنهاد روشن براي خريد سوخت براي رآكتور تحقيقاتي ايران است، ناشي از بازي شناخته شده به بازي گرفتن و تاكتيك مانع تراشي و بازدارندگي ايران و وقت كشي ايران براي خنثي كردن تحريم هاست.
تايمز مي افزايد: روز جمعه تنها ساعاتي مانده به ضرب الاجل تعيين شده براي پاسخ دادن به پيش نويس توافقنامه كه در وين مطرح شده بود، ايران ورق را برگرداند به سمت مخاطبان غربي اش و ضد پيشنهادي را مطرح كرد. ايران در اين پيشنهاد جديد پيشنهاد داده بود اورانيوم غني شده در مقياس بالاتر را مستقيما از خارج خريداري كند.

 



هدف موتلفه، نجات موسوي و كروبي بود نه وحدت با آنها (خبر ويژه)

سران حزب موتلفه اسلامي اعلام كردند فقط به وحدت همه نيروهاي انقلاب حول محور رهبري اعتقاد دارند و هيچ وحدت ديگري را قبول ندارند.
حبيب الله عسگراولادي دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در نشست دبيران استاني حزب موتلفه با بيان اين كه «دشمن از چندين ماه قبل از انتخابات شعار تقلب را مطرح كرد» گفت: متاسفانه دو نامزد انتخابات موجب تفرقه درجامعه شدند، حتي اگر بگويند اين چنين غرضي نداشتند. ما بايد به اين دو نامزد بگوييم به آغوش رهبري و مردم برگردند.
وي افزود: وحدت تنها در سايه ولايت و قانون اساسي شكل مي گيرد.
عسكر اولادي ادامه داد: در حال حاضر افراط در بحث وحدت اين است كه بگوييم اين دو نامزد مواضع حقي داشته اند و بايد با آن ها وحدت كرد. ما بايد كاري كنيم اين افراد به دامن انقلاب و مردم برگردند.
محمدنبي حبيبي دبيركل حزب موتلفه اسلامي هم در اين نشست درباره طرح وحدت در جامعه سياسي كشور اظهار كرد: تقويت انسجام و وحدت ميان نيروهاي وفادار به انقلاب اسلامي حول محور رهبري ضرورت دارد و ما هيچ وحدت ديگري به غير از اين مساله را قبول نداريم و اين نوع وحدت در ميان اصولگرايان هيچ مخالفي ندارد.
وي درباره ملاقات هاي حزب موتلفه اسلامي با كروبي و موسوي پس از انتخابات تصريح كرد: ما به دنبال وحدت با آقايان كروبي و موسوي نيستيم و آن ها هم به دنبال وحدت با ما نيستند بلكه اين ملاقات ها انجام شد تا با آن ها صحبت كرده باشيم.
وي ملاقات هاي انجام شده را در راستاي كمك به نجات افراد خطاكار از سقوط دانست.
اسدالله بادامچيان نماينده تهران و عضو حزب موتلفه هم در اين همايش خاطر نشان كرد: موسوي و كروبي در حال حاضر به اين نتيجه رسيده اند كه اختيار جنبش سبز مخملي در دست آمريكاست و اين جنبش با شبكه ها و ارتباطات و سازماني متمركز در حال فعاليت است و ديديم كه شعار جمهوري ايراني را مطرح كردند كه اين مساله به معناي ضديت با حضرت امام خميني(ره) است. بيان جمهوري ايراني حرف آمريكاست و همان طور كه امام خميني(ره) فرمودند جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد است.
وي ادامه داد: آقايان كروبي، خاتمي و موسوي اگر واقعاً وحدت مي خواهند بايد برگردند، توبه كنند و از مردم و شهدا و از روح بلند امام عذر بخواهند و از اين كه ننگ حمايت بيگانگان را پذيرفته اند، اظهار پشيماني كنند.

 



اسرائيل: پيش شرط كه هيچ! مذاكرات، صحنه شعبده بازي هم شده است (خبر ويژه)

وزارت خارجه رژيم صهيونيستي از عقب نشيني هاي پياپي غرب در مذاكرات هسته اي با ايران ابراز «خستگي» و ناخرسندي كرد.
سايت وابسته به اين وزارت با خسته كننده توصيف كردن روند مذاكرات طي چند سال گذشته، به تفاوت توقعات غرب در دوران رياست جمهوري خاتمي و احمدي نژاد اشاره مي كند و با ناراحتي مي نويسد: بازي مذاكرات با حكومت ايران كي به پايان مي رسد؟ شرط كشورهاي غربي در دوران رياست جمهوري خاتمي براي از سرگيري مذاكرات اتمي آن بود كه ايران غني سازي اورانيوم را پيش از آغاز گفتگوها متوقف سازد. اما احمدي نژاد آمد و غني سازي را با شتاب بيشتري از سر گرفت و اعلام داشت كه حرفي نمانده و پرونده اتمي بسته شده است و اگر غرب خيال گفتگو دارد، بيايد و بدون پيش شرط آن را آغاز كند.
سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي اضافه مي كند:«كشورهاي غربي آمدند و يك بسته مشوق هاي بي سابقه به حكومت ايران، در مقابل قطع برنامه هاي اتمي آن پيشنهاد كردند و جواب خواستند. حكومت ايران تا امروز پاسخي به اين بسته نداده، و با مهارت شعبده بازان، خود يك بسته پيشنهادي متقابل عرضه كرده كه در آن نظم كنوني جهاني زير سؤال رفته و همه طرحي داده شده جز پرداختن به مسائل اتمي ايران. و دولت تهران مي گويد اول شما به بسته مان پاسخ بدهيد تا بعداً بگوئيم كه پاسخ ما به بسته شما چيست!»
اين رسانه صهيونيستي با بيان اينكه «ايران در مقابل اولتيماتوم اوباما و فشار براي مذاكره، همانند شعبده بازان كهنه كار، خرگوش ديگري از كلاه بيرون آورد و آن معامله بر سر تأمين سوخت كوره اتمي كوچك اميرآباد بود» نوشت: امروز كشورهاي غربي شعار اصلي را كه لزوم قطع برنامه اتمي ايران و غني سازي اورانيوم است از ياد برده اند و به يك موضوع فرعي و جانبي پرداخته اند. تازه در اين مورد حاشيه اي هم حكومت ايران ناز مي كند و تضمين مي خواهد و مي كوشد مذاكرات را كش بدهد و مي گويد ما اورانيوم خود را با شما مبادله نمي كنيم بلكه تنها قصدمان خريد اورانيوم با غلظت 20 درصد است.
نويسنده سايت همدمي كه كمي تا قسمتي خشمگين به نظر مي رسيد، ضمن متهم كردن ايران به دغلبازي و فريبكاري تأكيد مي كند: دولت اوباما به نظر نمي رسد كه تمايلي به گزينه نظامي داشته باشد. او در داخل آمريكا و خارج آن با مشكلات زيادي روبروست و بعيد مي نمايد كه بخواهد خود را با مسئله تازه اي درگير كند. در افغانستان اوضاع روز به روز وخيم تر مي شود و حتي احتمال اعزام نيروي بيشتر نيز تضميني براي پيروزي به همراه نمي آورد.

 



«سازمان» شيپور عقب نشيني زد جامعه آماده ساختارشكني نيست (خبر ويژه)

سخنگوي سازمان مجاهدين(انقلاب) نسبت به نااميدي و يأس مضاعف افراطيون ابراز نگراني كرد. محسن آرمين در جمع تعدادي از اعضاي انجمن اسلامي دانشگاه تهران با اشاره به برخي شعارهاي ساختارشكنانه - كه باعث رو شدن چهره حقيقي مدعيان اصلاحات شده - گفت: طرح شعارهاي راديكال نتيجه اي جز ايجاد و پراكندن يأس و نااميدي در صفوف جنبش سبز ندارد.
وي با اذعان به اين كه «نبايد حساسيت جامعه به سرنوشت خويش را به معناي آمادگي جامعه براي پذيرش شعارهاي راديكال و ساختارشكن تلقي كرد» از طرح موسوي درباره شبكه اجتماعي استقبال كرد اما گفت: عدم توجه به اهداف راهبردي جنبش مي تواند ايده شبكه اجتماعي را به عاملي منفي و كاهنده تبديل كند. از اين رو بكارگيري ايده شبكه اجتماعي در خارج از چارچوب ها و اهداف تعريف شده براي جنبش، آن را با شكست و ناكامي مواجه خواهد ساخت.
اين اظهارات در حالي عنوان مي شود كه جريان آشوب طلب مدعي اصلاحات پس از شكست در انتخابات و اغتشاش پس از آن، با بحران هويت و هدف و برنامه مواجه شده است و شبكه اجتماعي كذايي هم كه پوششي براي خانه هاي تيمي سياست بازان است در عمل براساس اميال گروهك هاي ضد انقلاب- و البته با سرخوردگي تمام- مديريت مي شود.
آرمين در ديدار مذكور اين را هم گفته است: «مشاركت حداكثري خواسته و راهبرد اصلاح طلبان بود و براساس تجارب انتخاباتي گذشته مطمئن بوديم مشاركت بالاي 60 درصد مي تواند نتيجه را به نفع مردم سامان دهد».
افزايش مشاركت مردم به 85 درصد در حالي در انتخابات باشكوه اخير رقم خورد كه درست برخلاف رجزخواني و القائات هميشگي افراطيون مدعي اصلاحات، مردم مجددا به رئيس جمهوري اصولگرا راي دادند. نكته جالب در اين ميان اين بود كه در انتخابات اخير به نسبت مرحله دوم انتخابات رياست جمهوري سال 84، آراي نامزدهاي اصلاح طلب 5 ميليون و آراي دكتر احمدي نژاد نامزد اصولگرايان 7 ميليون افزايش پيدا كرده بود. رقم خوردن چنين نتيجه اي كه حتي ركورد 22 ميليون رأي خاتمي را هم مي شكست، براي تبليغات و القائات هميشگي افراطيون ويرانگر بود و به همين دليل هم به «مشاركت بالاي مردم» و «نفع مردم»- به تعبير آقاي آرمين- احترام گذاشتند و اقدام به اردوكشي و آشوبگري خياباني كردند تا اصل ماجراي مهيب در نظر آنها، به حاشيه بيفتد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14