(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 6 آبان 1388- شماره 19497
 

حديث دشت عشق
دومين شكست آبي پوشان پايتخت مقابل ذوب آهن رقم خورد
استقلال و پيكان صدرنشيني سپاهان را تثبيت كردند
اخبار كوتاه از فوتبال
بنا و محمدي به كلاس هاي مربيگري فيلا نمي روند
رقابت هاي فوتبال جام جهاني نوجوانان ايران- كلمبيا ؛ جدال صعود در كالابار
آغاز بيست و سومين دوره رقابت هاي ليگ برتر واليبال در غياب قهرمان
رويارويي مربيان ملي در هفته نخست
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «غلامرضا ايكدر»
سرباز جانباز وطن

شهيد «غلامرضا ايكدر»، درسال 1344 درخانواده اي مستضعف و محروم ساكن كوي شهداي شهرستان هفتگل بدنيا آمد. پدرش با حليم فروشي خانواده 10نفره خودرا اداره مي كرد. دوران ابتدايي را در دبستان شهيد «علي بارسني» محله خود طي كرد و علي رغم علاقه زياد به درس خواندن به خاطر فقر مالي در دوران راهنمايي تحصيل را رها كرد تا با كاركردن باري از روي دوش پدر پير و زحمت كش خود بردارد.
سال 1363 به خدمت مقدس سربازي اعزام و پس از 9 ماه خدمت خالصانه در 21/9/64 در منطقه غرب (مياندوآب) به دست ضد انقلاب به درجه رفيع شهادت نائل شد. پيكر پاك و غرقه درخونش روز اول محرم الحرام با حضور با شكوه مردم شهيد پرور هفتگل تشييع شد و دركنار ديگر شاهدان جاويد آرام گرفت.

 



دومين شكست آبي پوشان پايتخت مقابل ذوب آهن رقم خورد
استقلال و پيكان صدرنشيني سپاهان را تثبيت كردند

شكست استقلال تهران مقابل ذوب آهن و توقف پيكان قزوين برابر شاهين بوشهر باعث شد تا صدرنشيني سپاهان در هفته چهاردهم رقابتهاي ليگ برتر تثبيت شود.
پرونده بازيهاي هفته چهاردهم ليگ در شرايطي بسته شد كه 184 روز پس از شكست غيرمستقيم ذوب آهن مقابل استقلال در دوئل قهرماني ليگ هشتم، سبزپوشان اصفهاني در هفته چهاردهم ليگ نهم انتقام اين ناكامي را گرفتند و دومين شكست ليگ را به شاگردان صمد مرفاوي تحميل كردند.
در روز دوم بازيهاي هفته چهاردهم مسابقات فوتبال ليگ برتر از ساعت 30:14 ديروز تيم فوتبال ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر به ديدار استقلال رفت و موفق شد ميهمان آبي پوش خود را با نتيجه يك بر صفر از پيش رو بردارد.
ذوب آهن كه همچون حريف آبي پوش اوضاعي آشفته داشت و سه هفته اخير را با شكست و تساوي پشت سرگذاشته بود، در همان نيمه اول با گل محمدرضا خلعتبري در دقيقه 23 برتري خود را به شاگردان صمد مرفاوي ديكته كرد و با پيروزي يك بر صفر به رختكن رفت.
استقلالي كه بدون اميد روانخواه، سياوش اكبرپور، هاشم بيگ زاده، وحيد طالب لو، اميرحسين صادقي و فرهاد مجيدي مقابل ذوب آهن صف آرايي كرده بود، در نيمه دوم تلاشي نافرجام براي تغيير نتيجه داشت و با وجود حملات پرتعداد در اين نيمه با نتيجه يك بر صفر مغلوب شد.صمد مرفاوي كه تيمش طي چهار بازي اخير با دو شكست و دو تساوي از 12 امتياز ممكن تنها دو امتياز كسب كرده با ناكامي مقابل ذوب آهن صدر جدول را هم از دست داد تا آبي پوشان وارد بحران شده و با شرايطي متفاوت و روحيه اي نامناسب رودرروي ساير رقباي خود قرار بگيرند.
تقابل دو تيم قعرنشين پاس همدان و فولادخوزستان هم با اولين پيروزي مدير روستا در پاس توام شد تا از يك طرف مجيد جلالي همچنان در حسرت اولين پيروزي با فولاد باقي بماند و از طرف ديگر نماينده همدان جاي خود را در قعر جدول با فولاد عوض كند. دراين ديدار كه تيم پاس همدان در ورزشگاه قدس ميزبان فولاد خوزستان بود موفق شد طي يك بازي برتر اين تيم را با نتيجه 3 بر يك از پيش رو بردارد.
پاس همدان كه با تساوي ابومسلم مقابل استيل آذين به قعر جدول رده بندي سقوط كرده بود، در اين بازي خانگي با تركيبي متفاوت به ميدان رفت و موفق شد در نيمه اول شكست 2 بر صفر را به ميهمان خود تحميل كند. براي پاس همدان در اين نيمه روزبه شاه علي دوست(29) و ايوب والي(42-گل به خودي) گلزني كردند. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه تيم پاس در دقيقه 38 توسط يدالله اكبري يك ضربه پنالتي را هم از دست داده بود.شاگردان مدير روستا در نيمه دوم براي حفظ نتيجه وارد زمين شدند و با وجود تساوي يك بر يك در اين نيمه در نهايت به برتري 3 بر يك دست يافتند. در نيمه دوم ابتدا هادي اصغري در دقيقه 72 براي سومين بار دروازه فولاد را گشود و با گلزني وحيد خدامرادي در دقيقه 86 اختلاف دو تيم به 2گل رسيد.
قضاوت ديدار پاس همدان- فولاد خوزستان برعهده خداداد افشاريان بود. او در دقيقه 90 اين بازي بختيار رحماني، بازيكن تيم فولاد را از زمين اخراج كرد.تيم استقلال اهواز در روزي كه 6 ، 7 بازيكن اصلي خود را به علت بيماري آنفلوانزا در اختيار نداشت موفق شد در خانه تيم ملوان را با دو گل عبدالهادي خنيفي فر(36) و مهدي دغاغله(68) شكست دهد و صعودي سه پله اي در جدول داشته باشد.
تيم پيكان كه مي توانست با توجه به شكست استقلال تهران با پيروزي مقابل شاهين بوشهر به صدر جدول صعود كند به نتيجه اي بهتر از تساوي بدون گل در خانه حريف دست پيدا نكرد.پيكان با توقف در اين ديدار با يك پله نزول در رده چهارم قرار گرفت. تيم مقاومت سپاسي شيراز در آخرين بازي هفته چهاردهم دست به كار بزرگي زد و تيم صباي قم را در خانه اش با نتيجه دو بر يك از پيش روي برداشت تا شاگردان داود مهابادي با كسب دومين برد پياپي موقعيت خود را در جدول بهبود بخشند. گلهاي اين ديدار را داود حقي (27-پنالتي) براي صباي قم و محمد ايران پوريان(48 و 81) براي مقاومت بثمر رساندند.
جلالي: جلوي بازيكن هاي دوپينگي را بگيريد
سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان پس از باخت 3 بر يك برابر پاس همدان در هفته چهاردهم ليگ برتر از سازمان ليگ خواست تا نظارت هاي خود را بر روي ضعف داوران و بازيكنان دوپينگي بيشتر كند. مجيد جلالي در كنفرانس خبري پس از بازي گفت: بارها شاهد بودم كه بازيكنان پس از بازي بيهوش مي شوند و اين از استفاده بيش از حد از مواد نيروزا است. من براي اينكه تيم خود را پاك نگه دارم، يك دكتر تغذيه به خدمت گرفتم و اميدوارم با نظارت سازمان ليگ تمام تيم هاي ليگ پاك باشند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

چهره فيناليست هاي ليگ قهرمانان آسيا امشب مشخص مي شود
دور برگشت از مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا امروز (چهارشنبه) برگزار مي شود تا از دل رقابت 4 تيم برتر شرق و غرب قاره، دو تيم جواز حضور در ديدار نهايي را بدست آورد.
با نتايجي كه در ديدارهاي دور رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا رقم خورد، دو تيم پوهانگ استيلرز كره جنوبي و الاتحاد عربستان از شانس بالايي براي صعود به ديدار نهايي اين رقابت ها برخوردارند.
ببرها (لقب تيم الاتحاد) كه تاكنون 2 بار به عنوان قهرماني مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا دست يافته اند با برتري 6 بر 2 مقابل ناگويا گرامپوس ژاپن در ديدار مرحله نيمه نهايي گامي بلند براي صعود به ديدار نهايي برداشت. نماينده ژاپن در ديدار برگشت بايد با 4 گل اختلاف حريف عربستاني را شكست دهد تا جواز حضور در ديدار نهايي ليگ قهرمانان را بدست آورد، كاري كه تقريباً بعيد به نظر مي رسد.
پوهانگ استيلرز كره جنوبي هم ديگر تيم پيروز ديدارهاي مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا بود كه موفق شد ام صلال را در ورزشگاه خانگي خود با 2 گل از پيش رو بردارد. نماينده فوتبال كره جنوبي در ديدار برگشت با يك تساوي و حتي شكستي با يك گل اختلاف مي تواند به ديدار نهايي ليگ قهرمانان آسيا راه پيدا كند.
تا ساعت 21 امشب چهره دو فيناليست مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا مشخص مي شود، دو تيمي كه به احتمال فراوان باز هم از شرق و غرب قاره خواهند بود. ضمن اينكه ديدار ناگويا گرامپوس ژاپن- الاتحاد عربستان با قضاوت مسعود مرادي، داور بين المللي فوتبال كشورمان برگزار خواهد شد.
ديدار نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا روز شنبه 7 نوامبر 2009 (16 آبانمان 1388) در ورزشگاه المپيك توكيو برگزار مي شود.
نكونام و شجاعي غايبان بازي جام حذفي اوساسونا
تيم اوساسونا در اولين بازي جام حذفي در فصل جديد امشب ميهمان تيم خرز است و كاماچو در اين بازي به چند بازيكن تيمش استراحت داده است.
جواد نكونام و مسعود شجاعي دو بازيكن ايراني اوساسونا غايبان سرشناس بازي امشب هستند. با توجه به اينكه اوساسونا شنبه شب در لاليگا بازي حساسي مقابل بارسلونا خواهد داشت، كاماچو سرمربي اوساسونا به دو ستاره ايراني تيمش در جام حذفي استراحت داده است تا با آمادگي بيشتري مقابل بارسلونا بازي كنند.
واعظي آشتياني: نقش جهان خرداد سال آينده آماده مي شود
قائم مقام سازمان تربيت بدني كه به همراه حسين هادياني رئيس شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي عصر روز دوشنبه به اصفهان سفر كرده است، از سرعت يافتن روند عمليات تكميل ورزشگاه نقش جهان اصفهان ابراز رضايت كرد.
اميررضا واعظي آشتياني پس از بازديد از ورزشگاه نيمه تمام نقش جهان اظهار كرد: 21 روز قبل از اين پروژه ديدن كردم و از آن زمان تاكنون عمليات تكميلي پروژه رشد خوبي داشته است.
وي افزود: گزارش هاي پيمانكار و مهندسان مشاور طرح نشان مي دهد كه بخش سخت افزاري پروژه تا پايان سال تكميل مي شود.
واعظي آشتياني با اشاره به اينكه برنامه هاي پروژه ورزشگاه نقش جهان بصورت مدون در حال انجام است، افزود: سازمان عزم راسخ دارد تا اين ورزشگاه در اول خردادماه سال آينده به پايان برسد.

 



بنا و محمدي به كلاس هاي مربيگري فيلا نمي روند

سرمربيان تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي با وجود اعلام قبلي به كلاسهاي مربيگري فيلا نمي روند.
كادر فني تيمهاي ملي كشتي آزاد و فرنگي اعلام كردند برخلاف اعلام قبلي در كلاس مربيگري فيلا در كشورهاي ارمنستان و بلغارستان كه اوايل آبان ماه و آذرماه در شهرهاي ايروان و صوفيه برگزار مي شود شركت نخواهند كرد.
سرمربيان تيمهاي ملي كشتي آزاد و فرنگي اعلام كردند قصد دارند با كناره گيري از حضور در اين كلاس جاي خود را به مربيان سازنده كشتي بدهند. كلاسهاي مربيگري بين المللي كشتي در كشورهاي ارمنستان و بلغارستان زيرنظر فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) برگزار خواهد شد.
تاكنون نام محسن كاوه، ابراهيم مهربان و اسماعيل دنگسركي مربيان تيم ملي كشتي آزاد و ناصر نوربخش مربي تيم ملي و خليل رشيد محمدزاده سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان براي حضور در اين كلاس اعلام شده است. گفته مي شود نام چند نفر از مربيان سازنده مازندراني و تهراني به نفرات حاضر در اين كلاس اضافه خواهد شد.

 



رقابت هاي فوتبال جام جهاني نوجوانان ايران- كلمبيا ؛ جدال صعود در كالابار

دو تيم پيروز روز نخست رقابت هاي گروه سوم جام جهاني نوجوانان در شرايطي امشب رودرروي هم قرار مي گيرند كه تيم پيروز اين ميدان مي تواند صعود خود را به مرحله حذفي قطعي كند.
ايران و كلمبيا دو تيم پيروز گروه سوم هستند كه در روز نخست برابر گامبيا و هلند به پيروزي رسيدند و درصدر گروه قرار گرفتند. اگر هريك از اين دو بتوانند در بازي امشب به سه امتياز برسند، صعودشان تاحدود بسيار زيادي به مرحله حذفي قطعي خواهد بود.
برخلاف بازي گذشته كه ايران با تيم فيزيكي گامبيا مصاف داشت نوجوانان ملي پوش ايران بايد امشب رودرروي تيمي قرار گيرند كه اساس تيمش بازي تكنيكي بازيكنانش است. همين اصل بود كه توانست از كلمبيا در بازي برابر هلند يك تيم پيروز بسازد.
راميرو ويافارا، سرمربي تيم ملي كلمبيا درباره ايران به سايت فيفا مي گويد: مي دانيم كه ايران حريف بسيار مشكلي است. آنها بازيكنان بسيار خوبي در تمام مناطق زمين دارند و اين اتفاقي نبود كه ايران قهرمان آسيا شد. ما براي آنها احترام زيادي قائليم و به خوبي آماده اين بازي شديم و تلاش مان اين است كه بتوانيم در اين بازي پيروز شويم.
از سوي ديگر «پيام صادقيان» كاپيتان و ستاره تيم ايران در بازي برابرگامبيا درباره ديدار امشب مقابل كلمبيا مي گويد: در بازي نخست ما تحت فشار زيادي بوديم و بازي در جام جهاني فشار زيادي را روي ما وارد كرد. اطمينان دارم كه در ديدار برابركلمبيا آرامش بيشتري خواهيم داشت و موقعيت هاي بيشتري را براي گلزني به دست خواهيم آورد و گل هاي بيشتري را نسبت به بازي با كلمبيا به ثمر خواهيم رساند.
ديدار ايران و كلمبيا ساعت 30:21امشب به وقت تهران در ورزشگاه كالابار برگزار مي شود. پيش از اين بازي دو تيم هلند و گامبيا به مصاف هم مي روند كه درصورت ثبت نتيجه تساوي يا شكست هلند و پيروزي ايران برابر كلمبيا صعود ايران به مرحله حذفي قطعي مي شود.

 



آغاز بيست و سومين دوره رقابت هاي ليگ برتر واليبال در غياب قهرمان
رويارويي مربيان ملي در هفته نخست

بيست و سومين دوره رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از امروز در غياب مدافع عنوان قهرماني ايران و آسيا و با برگزاري 6 ديدار آغاز خواهد شد.
چهارده تيم تهراني و شهرستاني برگزاركننده فصل جديد مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور هستند كه قرار است براي نخستين بار مرحله نهايي آن به صورت پلي آف پيگيري شود. پيكان مدافع چندساله قهرماني اين مسابقات امسال با تركيبي كاملا متفاوت نسبت به هميشه در رقابت ها حضور خواهد داشت. علي معمري سرمربي اين تيم است. معمري كه جاي مصطفي كارخانه را در كادر فني گرفته بدون بازيكناني كه بارها جام قهرماني را براي پيكان بالاي سر بردند، به دنبال تكرار موفقيت هاي پرافتخارترين تيم واليبال آسياست. آيا پيكان امسال هم قهرمان ايران مي شود؟ پاسخ به اين پرسش سخت است و نيازمند توجه ويژه به عملكرد اين تيم از هفته دوم به بعد، چون خودروسازان در هفته اول مسابقات به دليل شركت در رقابت هاي جام باشگاه هاي جهان غيبت دارند.
سايپا كه ليگ برتر سال گذشته را با اعتراض به قهرماني پيكان تمام كرد، امسال هم با ادعاي قهرماني آماده رويارويي با حريفان شده است. فريد صائبي همچنان حق تيمش در ليگ 87 را ضايع شده مي داند اما اميد زيادي دارد كه نتيجه حفظ تركيب پيشين تيمش را با قهرماني بگيرد از نظر او بازيكناني مانند سعيد معروف، پرويز پزشكي، محسن عندليب، فرهاد نظري افشار، فرهاد ظريف و جواد محمدي نژاد مي توانند از عهده اين كار برآيند.
ارتعاشات صنعتي ايران يكي از تيم هاي تهراني مسابقات ليگ واليبال است كه امسال هم با تركيب ورزشي- هنري در كادر فني براي آغاز بازي ها آماده شده است. فرهاد داخم كه دو سال پيش با شهرداري همدان عنوان پنجم مسابقات باشگاهي را به دست آورد پس از يك سال دوري از مربيگري، سرمربيگري ارتعاشات صنعتي را پذيرفته است، تيمي كه باز هم با محمدرضا گلزار به توافق رسيده تا اين بازيگر سينماي ايران را هم به عنوان مربي در اختيار داشته باشد.
تجربه جديد كارخانه
اما سرمربي تيم ملي واليبال در جريان مسابقات ليگ برتر هم از شاگردان ملي پوش خود دور نخواهد بود. حسين معدني گلچيني از بازيكنان تيم ملي مانند مهدي مهدوي، عليرضا نادي، حمزه زريني، آرش كشاورزي، مجتبي عطار و فرهاد سال افزون را در اختيار گرفته تا با آنها براي داماش گيلان جايگاهي قابل قبول به دست آورد.
اين درحالي است كه مصطفي كارخانه امسال بايد بدون بازيكنان ملي تبحر خود را در مربيگري نشان دهد او كه بعد از پيكان، هدايت تيم جوانان ايران را هم از دست داد براي اولين بار در بندرامام و با شاگرداني جديد مربيگري خواهد كرد. با اين حال همچنان مدعي است تيمش را قهرمان ليگ مي كند. او مي گويد: محمد غياثي، عليرضا جديدي، ساسان ثاني و شهرام احمدي بازيكناني هستند كه در كنار نيروهاي جوان تر و همچنين خارجي پتروشيمي قابليت قهرماني را دارند. ديدار دوتيم پتروشيمي و داماش در هفته اول مسابقات قابل توجه خواهد بود.
سرانجام پيروزي آمد
و بالاخره پيروزي كه پس از سال ها انتظار مجوز حضور در مهمترين مسابقات باشگاهي واليبال را به دست آورد. امير حيدري كه آخرين مربيگري خود را در تيم صنام انجام داد با كمك نادر حصاري و محمدرضا دامغاني هدايت اين تيم تازه ليگ برتري شده را برعهده گرفته است. پرسپوليس با بهزاد به نژاد، محمد منصوري، سعيد مصطفي وند، روح الله كولي وند مورد توجه خيلي از واليبالي هاست.
برنامه هفته اول مسابقات واليبال ليگ برتر به شرح زير است:
چهارشنبه: 6/8/88
¤ پيروزي تهران- ارتعاشات صنعتي
¤ گل گهر سيرجان- سايپا تهران
¤ گنبد- بانك كشاورزي
¤ داماش گيلان- پتروشيمي بندرامام
¤ سنگ آهن بافق يزد- اروميه
¤ برق كرمان- خراسان رضوي
- ديدار دو تيم پيكان و كاله آمل در اين هفته از رقابت ها 28 آذرماه برگزار مي شود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ فرشاد عربي تالوكار تيم ملي ووشو ايران در دهمين دوره رقابت هاي جهاني در كانادا موفق شد با كسب امتيازات لازم، اولين سهميه را در المپيك هنرهاي رزمي موسوم به بازي هاي ورزش هاي مبارزه اي دريافت كند.
¤ محمد بيداريان وارد رنكينگ فدراسيون جهاني شنا (فينا) در رشته 100 متر آزاد استخر مسافت كوتاه شد. بنابر اعلام فدراسيون جهاني بيداريان با زمان 51/49 ثانيه در رده 62 جهاني قرار گرفت.
¤ در شرايطي كه سال گذشته سرمربيگري تيم كشتي آزاد مازندران به عهده اسماعيل دنگسركي بود، امسال بار ديگر هدايت اين تيم به بهنام طيبي سپرده شد. گاز كه امسال سومين سال متوالي حضور در ليگ را تجربه مي كند در سال اول با طيبي وارد مسابقات شد.
¤ تيم ملي تيراندازي با كمان ايران در رشته «ريكرو» و «كامپو» روز پنجشنبه هفته جاري براي حضور در مسابقات داخل سالن آسيا راهي ويتنام مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14