(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 6 آبان 1388- شماره 19497
 

پرونده اركيده مختومه مي شود
دانشجو خواستار رسيدگي سازمان بازرسي به تخلفات شهرداري تهران شد
 افزايش ناگهاني قيمت بليت هواپيما در مسير تهران - مشهد
حكم دادگاه مروه الشربيني ماه آينده اعلام مي شود
اتوبوس ديابت وارد كشور شد
دادستان تهران خواستار تشديد مجازات قتل هاي مبتني بر جنسيت شد
وقوع سيل در ساري 4 قرباني گرفت
برگزاري جشن شكرگزاري پايان برداشت برنج در فومن
كشف 5/2 كيلو كراك از زن ويتنامي در فرودگاه شيراز
جانشين رئيس پليس راهوار: تخلفات رانندگي در گواهينامه هوشمند ثبت مي شود
مديرعامل سازمان پايانه ها وعده داد بليت رايگان براي افرادي كه نامشان «رضا» است
دستگيري مردي با هويت هاي جعلي خبرنگار، وكيل و مهندس
پرونده متهم رديف دوم نگين غرب به دادگاه انقلاب ارسال شد
حوادث كوتاه از كشور
اروپايي ها با تزريق واكسن آنفلوآنزا به كودكان مخالفند
پادشاه عربستان به داد خبرنگار عربستاني رسيد



پرونده اركيده مختومه مي شود

معاون قضايي دادستان تهران با اشاره به ارجاع پرونده پروژه اركيده به شعبه اول بازپرسي دادسراي كاركنان دولت در سال 85 گفت: اين پرونده انشاءالله بزودي مختومه مي شود.
به گزارش واحد مركزي خبر، رضا جعفري افزود: اين پرونده از سال 82 تا 85 در دادسراي شهرري مطرح بود كه در زمان ارجاع به اين دادسرا چهارهزار و 400 شاكي داشت.
وي با اشاره به پرونده گلدكوئيست افزود: براي اين پرونده حدود 5 هزار شاكي به عنوان مالباخته به دادسرا مراجعه كرده اند.
وي گفت: بازپرس شعبه سوم دادسراي كاركنان دولت و رسانه حدود 2 سال روي اين پرونده كار كرد تا بتواند حقوق از دست رفته افراد را بازگرداند.
معاون قضايي دادستان تهران با اشاره به جلب رضايت شاكيان اين پرونده گفت: در ارتباط با اين پرونده هم اكنون حدود سه تن طلا و 300 هزار دلار در صندوق موجود است كه اگر شاكي باقي مانده باشد، حقوقشان پرداخت شود.

 



دانشجو خواستار رسيدگي سازمان بازرسي به تخلفات شهرداري تهران شد

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران در جلسه علني روز سه شنبه اين شورا با انتقاد شديد از بروز تخلفات متعدد در اجراي پروژه هاي عمراني شهر و واگذاري آنها از سوي شهرداري تهران خواستار رسيدگي سازمان بازرسي كل كشور به تخلفات شهرداري شد.
به گزارش ايرنا، دانشجو در جلسه ديروز شوراي شهر كه جوي كاملاً انتقادي عليه فعاليت هاي شهرداري تهران در غياب مهدي چمران رئيس شوراي شهر داشت با اعتراض به برخي عملكرد شهرداري در اجاره دادن يك ورزشگاه و فروش چند مجموعه تاكيد كرد: به دليل رعايت نشدن بندهاي بودجه اي از سوي شهرداري بهتر است با تهيه گزارشي مبسوط و مستدل اين موارد تخلف به سازمان هاي نظارتي از جمله سازمان بازرسي كل كشور گزارش داده شود.
وي با تاكيد بر اينكه شوراي شهر بارها تذكر خود را در مورد اين سوال مهم اعلام كرده، اما توجهي به آن نشده است، اظهار داشت: به نظر مي رسد بعضاً در تخلفات، تعمد وجود دارد.
سخنگوي شوراي شهر تهران با تاكيد بر اينكه قصد نام بردن از فردي يا پروژه اي را ندارد تصريح كرد: اگر توان پيش بيني و برآورد هزينه ها وجود ندارد از همان اول اعلام كنند تا ما هم تكليفمان را بدانيم.
سخنگوي شوراي شهر تهران خاطر نشان كرد: شوراي شهر بارها و بارها ارفاق كرده و حتي تغيير ارقام پروژه تا ضريب دو را هم قبول كرده است اما باز هم توجهي به اين اعتراض ها نمي شود، وي با اشاره به گزارش ها، اظهار نگراني ها و اعتراض هاي شفاهي و مكتوب متعدد در صحن علني و غيرعلني شورا اشاره كرد و گفت: گزارش فقدان ايمني و مغايرت هاي فني و مهندسي مي دهيم، اما آقايان بدون جواب قهر مي كنند و مي روند.
دانشجو ادامه داد: بايد مشخص شود اگر شهرداري نظارت شورا را برنتابيد بايد چه كنيم و آيا گزارش مقيد نبودن به قانون را به دستگاه هاي قضايي بدهيم يا نه!
وي گفت: متاسفانه حتي در مواردي هم كه ضوابط و قوانين روشن است قانون اجرا نمي شود به طوري كه ساختمان و مجموعه اي با هزينه ميلياردي بدون ضوابط و با ترك تشريفات به هر كسي و با هر مبلغي كه مي خواهند واگذار مي شود.

 



با اقدام خودسرانه برخي آژانس ها صورت گرفت
 افزايش ناگهاني قيمت بليت هواپيما در مسير تهران - مشهد

بليت رفت و برگشت هواپيما در مسير تهران - مشهد در آستانه ولادت امام رضا (ع) تا حدود 90 هزار تومان بيش از قيمت مصوب قانوني فروخته مي شود.
به گزارش مهر، به دليل چندين برابر شدن تقاضا براي مسير تهران - مشهد، وجود پروازهاي چارتري و همچنين نظارت ضعيف دستگاه هاي اجرايي ذيربط در اين ايام، برخي آژانس هاي هواپيمايي اقدام به فروش بليت رفت و برگشت مسير تهران - مشهد با قيمت هاي مختلف از 140 تا 190 هزار تومان كرده اند. اين در حالي است كه بر اساس بخشنامه سازمان هواپيمايي كشوري، قيمت بليت رفت و برگشت اين مسير حدود 101 هزار تومان است.
گزارش ميداني مهر از برخي آژانس هاي هواپيمايي واقع در خيابان سهرودي نشان مي دهد اين آژانس ها به برخي متقاضيان سفر به مشهد مقدس در حالي از بسته شدن چارت پرواز اين مسير براي چند روز آينده خبر مي دهند كه به برخي ديگر از متقاضيان بليت با قيمت بالاتر را پيشنهاد مي كنند.
در همين حال رضا جعفرزاده سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري ضمن تكذيب افزايش قيمت بليت هواپيما تصريح كرد: آژانس هاي هواپيمايي موظف اند براساس بخشنامه قبلي سازمان هواپيمايي كشوري درباره قيمت بليت هواپيما اقدام كنند. در غير اين صورت با متخلفان برخورد خواهد شد.
وي با بيان اينكه تاكنون گزارشي مبني بر افزايش خودسرانه قيمت بليت هواپيما در مسير تهران - مشهد ارائه نشده است، گفت: بازرسان سازمان هواپيمايي كشوري اين موضوع را بررسي و نتيجه را اعلام خواهند كرد. گفتني است عده زيادي از شهروندان تهراني در تماس با روزنامه كيهان از افزايش 2 برابري قيمت بليت در اين مسير خبر داده اند.

 



حكم دادگاه مروه الشربيني ماه آينده اعلام مي شود

جلسه محاكمه قاتل مروه الشربيني روز دوشنبه در ميان تدابير شديد و بي سابقه امنيتي در شهر درسدن آلمان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها، جلسه دادگاه شهيده حجاب روز دوشنبه با اداي شهادت «علوي عكاظ» همسر مروه الشربيني آغاز و پيش بيني مي شود براي استماع توضيحات 30 شاهد موجود 11 روز طول بكشد.
براساس اين گزارش، رأي نهايي دادگاه شهيده حجاب يازدهم نوامبر ميلادي صادر خواهد شد و پيش بيني مي شود، قاتل مروه الشربيني به مجازات حبس ابد از سوي دستگاه قضايي آلمان محكوم شود.
گزارش خبرگزاري ها حاكي است، «آلكس وارنر» قاتل مروه الشربيني روز دوشنبه در حالي كه كاملاً سر و صورت خود را پوشانده بود وارد صحن دادگاه شد، كه خانم قاضي «بريجيت ويگاند» از وي خواست كه عينك تيره خود را بردارد و وقتي با ممانعت وي مواجه شد او را 50 يورو جريمه نقدي كرد و علاوه بر آن از قاتل خواست كه نقابي كه بر چهره داشت از صورت بردارد تا جريمه نقدي او بيشتر نشود، اما جنايتكار آلماني به قاضي دادگاه گفت به علت تهديدات اينترنتي، چهره خود را پوشانده است.
با آغاز دادگاه، آلكس وارنر در يك محفظه شيشه اي مانند كه ضد گلوله بود قرار گرفت تا روند دادگاه را دنبال كند. همچنين بيش از 200 پليس آلماني با ايجاد يك كمربند امنيتي، ورود و خروج افراد به دادگاه را كنترل مي كردند. بعلاوه همه افرادي كه بايستي وارد دادگاه شوند به شدت مورد بازرسي هاي بدني قرار مي گرفتند كه اين شيوه بازرسي در آلمان بي سابقه است.
اين در حالي است كه در جلسه دادگاه درسدن در سال 2008 كه مروه الشربيني به دست قاتل آلماني به شهادت رسيد، اين جنايتكار 28 ساله توانسته بود يك كارد 18 سانتي متري را وارد صحن دادگاه كند و به وسيله آن دكتر مروه را شهيد و شوهرش را به شدت مجروح كند.«رمزي عزالدين رمزي» سفير مصر در آلمان و خانواده شهيده حجاب از جمله حاضران درجلسه دادگاه قاتل مروه الشربيني در روز دوشنبه بودند.
قاضي پرونده در ابتداي جلسه روز دوشنبه طي سخناني گفت: در اين دادگاه ما سعي خواهيم كرد كه به شرايط حاكم بر مرگ اين زن جوان كه شديداً در وجود خانواده و جامعه اش ذوب شده بود، پي ببريم. شبكه خبري سي ان ان نيز اعلام كرد: اقدام اين تبعه آلماني در كشتن يك زن محجبه در دادگاه، خشم مسلمانان را در جهان برانگيخته است.

 



اتوبوس ديابت وارد كشور شد

«اتوبوس تغيير ديابت» در قالب توري جهاني با هدف افزايش آگاهي مردم كشورهاي مختلف در زمينه ديابت و با شعار تغيير ديابت وارد كشور شد.
شاكري، مدير طرح اتوبوس تغيير ديابت در اين باره گفت: اين اتوبوس از سال 2006 پس از اطلاعيه و هشدار جهاني سازمان ملل به منظور پيشگيري و آموزش ديابت در جهان اطلاع رساني خود را از كشور دانمارك آغاز كرده و تاكنون از 30 كشور جهان عبور كرده است.
وي با بيان اين كه در اين اتوبوس گروهي از پزشكان بدون مرز فعاليت مي كنند و در هر كشوري كه وارد مي شوند گروهي از كارشناسان و پزشكان فعال در زمينه ديابت به آنها ملحق مي شوند، افزود: اتوبوس تغيير ديابت در مدت سه سال گذشته 160 هزار بازديد كننده داشته و به بيش از 600 ميليون نفر نيز از طريق رسانه هاي جمعي در زمينه آشنايي با ديابت و راه هاي كنترل آن اطلاع رساني كرده است.
شاكري افزود: قرار است گروهي از كارشناسان انجمن ديابت ايران به آن ها ملحق شوند، اتوبوس تغيير ديابت قرار است، به مدت سه روز از هفتم تا نهم آبان از ساعت 9 تا 18 در بوستان ملت تهران پذيراي عموم به ويژه مبتلايان به ديابت باشد و سپس دهم آبان در بوستان «ايل گلي» تبريز از ساعت 9 تا 16 خدمات رساني كند.
وي اظهار داشت: اتوبوس تغيير ديابت قرار است به صورت رايگان از تمام بازديدكنندگان معاينه كامل پزشكي به عمل بياورد و اطلاعاتي در زمينه ديابت را از طريق فيلم، بروشور و لوح فشرده در اختيار بازديدكنندگان قرار دهد.
شاكري گفت: براي بازديدكنندگان مشكوك به ديابت يا مبتلا به اين بيماري اقداماتي از جمله آزمايش خون اندازه گيري قد و وزن نيز انجام مي شود.
وي گفت: همچنين مراسمي تحت عنوان «جشن سلامتي با تور تغيير ديابت» همزمان با ميلاد با سعادت هشتمين پيشواي شيعيان در مجموعه فرهنگي- ورزشي تلاش برگزار مي شود.

 



دادستان تهران خواستار تشديد مجازات قتل هاي مبتني بر جنسيت شد

دادستان عمومي و انقلاب تهران خواستار تشديد مجازات قتل هاي مبتني بر جنسيت و نيز حذف يا اصلاح ماده 630 قانون مجازات اسلامي شد.
دكتر عباس جعفري دولت آبادي، ديروز در پنجمين هم انديشي تدابير حقوقي كاهش خشونت كه در محل سازمان دفاع از قربانيان خشونت برگزار شد، اظهار داشت: در مواردي از جمله ماده 630 قانون مجازات اسلامي انگيزه ناموسي از علل توجيه كننده جرم به شمار آمده است كه حذف يا اصلاح اين ماده ضروري است.
وي تصريح كرد: صرفنظر از قصاص به عنوان مجازات اصلي جرم قتل عمد، لازم است در مواردي كه به هر دليل قصاص اجرا نمي شود، در تعيين مجازات هاي تعزيري، تشديد مجازات قتل هاي مبتني بر جنسيت مدنظر قرار گيرد.
اين مقام قضايي با تاكيد بر اين كه در قتل هاي ناموسي قاتل خود را به حق مي داند گفت: متاسفانه سياست قضايي ما در حوزه قتل هاي ناموسي به شدت متفاوت و حتي متناقض است و بستگي به ديدگاه قاضي دارد كه بسياري از موارد در كشاكش رسيدگي قاتل آزاد مي شود و يا اين كه در كميسيون هاي عفو مورد عفو قرار مي گيرد.
دادستان تهران تاكيد كرد: تا زماني كه اين فرهنگ نسبت به زنان تغيير نكند قتل هاي ناموسي ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.
به گزارش ايرنا اين مقام قضايي در عين حال پليس و دستگاه قضايي را در برخورد با قتل هاي ناموسي ناتوان دانست و گفت: علت اين ناتواني آن است كه انگيزه قتل هاي ناموسي به مسايل فرهنگي برمي گردد.
وي در عين حال تاكيد كرد: البته ما نمي توانيم توجيه كنيم كه دستگاه قضايي در اين زمينه وظيفه اي ندارد. ما بايد علما را وارد اين حوزه كنيم، مطبوعات نيز بدون جوسازي وارد اين حوزه شوند و از جامعه شناسان و روانشناسان نيز در اين حوزه بهره گيري كنيم.
دادستان تهران بر سرمايه گذاري در حوزه فرهنگي كشور براي از بين بردن قتل هاي ناموسي تاكيد كرد و گفت: آنجا كه سنت ها پررنگ است اين قتل ها نيز بيشتر است.
وي بار ديگر خواستار تشديد مجازات قاتلين قتل هاي ناموسي شد و گفت: در صورتي كه اولياي دم رضايت بدهند اگر قاضي خيلي شجاع باشد حداكثر 10 سال حبس براي قاتل صادر مي كند.
دولت آبادي در ادامه ضمن اشاره به آمار وقوع قتل در تهران گفت: در سال 1385 از 202 فقره قتل انجام شده، 56 مورد از مقتولان، زن و در سال 1386 از 149 فقره قتل انجام شده 35 مورد زن بوده است.
وي تصريح كرد: در سال 1387 از 103 فقره قتل، 46 مورد زن و در شش ماهه اول سال 88 نيز از 103 فقره قتل، 28 مورد زن بوده است.
اين مقام قضايي اضافه كرد: در مجموع اگر بخواهيم ميانگين سه ساله آمار قتل هاي تهران را بيان كنيم از مجموع 627 فقره قتل، 462 مورد يعني 74درصد مردان و 165مورد يعني 26 درصد را زنان تشكيل مي دهند.
دادستان تهران درباره قتل مبتني بر جنسيت سخن مي گفت، درباره «همسركشي» از سوي مردان نيز گفت: زنان قرباني در وقوع اين گونه قتل ها، بي تاثير نيستند و معمولا اين قتل ها در خانواده هايي رخ مي دهد كه به شيوه هاي حل اختلاف بصورت مسالمت آميز تن نمي دهند.
جعفري دولت آبادي اضافه كرد: در اين دسته از قتل ها، مردسالاري شديدي در مردان ديده مي شود و فساد اخلاقي از جمله انگيزه هاي قاتل است. در اين قتل ها بر خلاف قتل هاي ناموسي، قاتل به فساد اخلاقي همسرش، سوءظن ندارد بلكه ايمان دارد.
دادستان تهران اعتياد و الكل را نيز از ديگر انگيزه هاي «همسركشي» بيان كرد و گفت: در اين قتل ها، مرد از همسرش مي خواهد به دليل اعتياد و الكلي بودن وي، تن به خفت و خواري دهد كه سرنوشتش همچون همسرش شود و اگر مقاومت كند، كشته مي شود.
جعفري دولت آبادي، خشم هاي آني و ناگهاني مردان را از ديگر علل وقوع همسركشي بيان كرد. وي همچنين مشكلات اقتصادي را نيز در وقوع همسركشي موثر دانست اما گفت كه اين مساله قابل توجيه نيست.
دادستان تهران درباره يكي ديگر از انواع قتل ها يعني قتل هاي ناشي از اختلالات شخصيتي نيز گفت: دراين گونه قتل ها، قاتل به دليل اختلافات شخصيتي همچون نفرت از زنان، دست به اينگونه قتل ها مي زند.

 



وقوع سيل در ساري 4 قرباني گرفت

ساري - خبرنگار كيهان:
بر اثر بارش شديد باران و جاري شدن سيل در بخش مياندرود ساري 4 نفر جان خود را از دست دادند.
«زمان اكبرپور »معاون مدير كل ستاد حوادث غيرمترقبه مازندران با اعلام اين خبر به كيهان افزود: اين حادثه همچنين ميليون ها ريال خسارت به واحدهاي مسكوني و تاسيسات فني اين بخش وارد كرده است.
وي قربانيان اين واقعه را يك زن 35 ساله، دو كودك 10 و 9 ساله و يك پيرمرد 65 ساله ذكر كرد و افزود: اين قربانيان از اهالي روستاهاي لاليم و دارابكلاي بخش مياندرودساري بودند.
وي با اشاره به آب بردگي اجساد 2 قرباني اين حادثه گفت: با تلاش سازمان يافته و بكارگيري سگ هاي جستجوگر اجساد اين قربانيان پيدا شد.
«اكبرپور» همچنين از برداشته شدن سقف و ريزش ديوارهاي چند واحد مسكوني در اين منطقه خبر داد و افزود: خسارت دقيق اين واقعه پس از برآوردهاي كارشناسي اعلام خواهد شد.
اين مقام مسئول ساخت و ساز غيرمجاز در مسير رودخانه و آسيب ديدگي بستر رودخانه در اثر تصرف عدواني را از دلايل وقوع اين حادثه ذكر كرد.

 



برگزاري جشن شكرگزاري پايان برداشت برنج در فومن

رشت- خبرنگار كيهان:
جشن شكرگزاري پايان برداشت محصول برنج در روستاي خشكنودهان شهرستان فومن برگزار شد.
استاندار گيلان در اين جشن با اشاره به بحث خشكسالي در گيلان طي دو سال اخير از اتخاذ تدابير لازم براي رفع اين معضل از جمله كشت برنج به روش خشكه كاري براي غلبه بر كم آبي و خودكفايي برنج خبر داد.
روح الله قهرماني گفت: در حالي كه خشكسالي طي 2 سال اخير در گيلان مي توانست استان را دچار بحران كند اما با اقدامات انجام شده بيشترين برنج توليدي در استان برداشت شد.
وي برنامه ريزي در خصوص كشت دوم را از سياستهاي اصلي دست اندركاران استان دانست و گفت: با اختصاص اراضي شاليكاري به كشت دوم، تحول بزرگي در كشاورزي استان ايجاد خواهد شد.
ميرزايي نماينده مردم فومن و شفت در مجلس هم در اين جشن احداث سدهاي خالصان در ماسوله با 50 ميليون متر مكعب ذخيره آب و سدلاسك با 80 ميليون متر مكعب را از جمله اقدامات مأثر در تأمين آب كشاورزي مناطق غرب گيلان نام برد و تصريح كرد: در صورتي كه اعتبار ساخت اين سدها با فروش اوراق مشاركت تأمين شود بزودي ساخت اين دو سد آغاز مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، اجراي برنامه هاي موسيقي و سرودهاي محلي، طناب بازي، نمايشهاي بومي و محلي و نيز سواري و مسابقه كشتي گيله مردي از جمله برنامه هاي جنبي جشن شكرگزاري پايان برداشت محصول برنج در استان گيلان بود.

 



كشف 5/2 كيلو كراك از زن ويتنامي در فرودگاه شيراز

شيراز- خبرنگار كيهان:
مأموران انتظامي مستقر در فرودگاه بين المللي شهيد دستغيب شيراز 5/2 كيلو گرم كراك از يك زن مسافر تبعه كشور ويتنام كشف كردند.
مأموران انتظامي فرودگاه شيراز به يك زن مسافر تبعه ويتنام به نام «ماي مي هانگوين» كه عازم خارج از كشور بود مشكوك شدند و در بازرسي از وي مقدار 5/2 كيلوگرم كراك كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف كردند. اين زن متهم پس از دستگيري تحويل دادسراي انقلاب اسلامي شيراز شد و در جريان تحقيقات و بازجويي ها كه با حضور مترجمان رسمي دادگستري انجام شد به بزه انتسابي اعتراف كرد.
اين متهم خارجي با قرار صادره از سوي دادسرا تا زمان صدور حكم نهايي روانه زندان شد.

 



جانشين رئيس پليس راهوار: تخلفات رانندگي در گواهينامه هوشمند ثبت مي شود

ثبت تخلفات رانندگي درگواهينامه هوشمند از ماه آينده در تهران اجرايي مي شود.
سرهنگ مجيد پريزاد در گفت وگو با برنا با بيان اجرايي شدن ثبت تخلفات به صورت الكترونيكي در تهران گفت: تاكنون 50 هزار گواهينامه هوشمند در تهران صادر شده است و تا يك ماه آينده با وارد شدن دستگاه هاي گواهينامه هاي هوشمند، تخلفات رانندگان به صورت الكترونيكي در گواهينامه هوشمند ثبت خواهد شد.
وي با بيان نظر مثبت پليس در خصوص يك طرفه شدن خيابان وليعصر تصريح كرد: شهرداري متولي اجراي طرح هاي شهري تهران است. پس از تصويب طرح يك طرفه شدن خيابان وليعصر از پارك وي تا تجريش توسط سازمان حمل و نقل و ترافيك و مطالعه و بررسي كميته فني شوراي ترافيك شهري اين طرح در شوراي عالي ترافيك مطرح خواهد شد. پليس تنها به عنوان يك عضو و مجري عمل خواهد كرد. ضمن اينكه با اجراي اين طرح و گسترش سامانه اتوبوس هاي تندرو شاهد كاهش ترافيك خواهيم بود.
جانشين رييس پليس راهور پايتخت ظرفيت ترافيكي تهران را محدود دانست و افزود: خيابان شريعتي به عنوان مسير جايگزين پارك وي تا تجريش در نظر گرفته شده است. شهروندان بايد به سمت استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي بروند. هم اكنون سامانه اتوبوس هاي تندرو روزانه يك ميليون و 200 هزار مسافر را جابه جا مي كنند كه سهم بسزايي را در كاهش ترافيك و آلودگي هوا ايفا مي كنند.

 



مديرعامل سازمان پايانه ها وعده داد بليت رايگان براي افرادي كه نامشان «رضا» است

افرادي كه نامشان «كلمه» رضا داشته باشد پنجشنبه و جمعه هفته جاري بخواهند به هر نقطه كشور سفر كنند، بليت رايگان مي گيرند.
به گزارش روابط عمومي سازمان پايانه ها و پارك سوارها ولي آذروش مديرعامل اين سازمان گفت: به مناسبت ميلاد با سعادت هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت به تمام مسافريني كه در نامشان كلمه «رضا» وجود داشته باشد و قصد سفر به هر نقطه كشور را داشته باشند، بليت رايگان اهدا مي شود.
وي همچنين از تدارك ايستگاه هاي صلواتي و پذيرايي در پايانه هاي شهر تهران خبر داد.

 



دستگيري مردي با هويت هاي جعلي خبرنگار، وكيل و مهندس

مردجواني كه خود را خبرنگار، وكيل و مهندس معرفي كرده بود از سوي بازپرس جنايي تهران بازداشت شد.
به گزارش فارس، يكشنبه گذشته مردي با مراجعه به بازپرس جنايي تهران مدعي شد وكيل يكي از متهمان پرونده قتل است.
اين فرد با حضور در دادسراي امورجنايي مدعي شد از سوي خانواده مرد ميانسالي كه متهم به قتل است، وكيل شده تا در اين پرونده وكالت مرد متهم به قتل را بپذيرد.شهرياري، بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران درباره اين پرونده گفت: پس از مدتي با بررسي ظاهر اين فرد به وكيل بودن اين فرد شك كردم.
وي ادامه داد: از اين مرد جوان به نام عبدالوهاب خواستم تا پروانه وكالت خود را ارائه كند تا مشخص شود وي از كدام كانون وكلا پروانه وكالت گرفته است كه وي مدعي شد پروانه اش همراهش نيست.
وي افزود: اين فرد با يكي از خبرنگاران حاضر در دادسرا نيز شروع به صحبت كرد و در همين لحظه از وي پرسيدم آيا خبرنگاران را مي شناسي كه وي مدعي شد بله خود خبرنگار خبرگزاري ZDF آلمان است.
بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران گفت: اين فرد كارت شناسايي خبرنگاري خود را نشان داد كه مشخص شدكارت به اسم زن جواني به نام نيلوفر صادر شده است.
وي ادامه داد: با بررسي دقيق مدارك اين فرد، مشخص شد تعداد زيادي مدارك جعلي هويتي به همراه وي است كه سرانجام وي اعتراف كرد و مدعي شد كه كارت خبرنگاري را از جايي پيدا كرده و وكيل هم نيست.
وي افزود: اين فرد به اتهام جعل عنوان و به همراه داشتن اوراق هويتي بازداشت شد.

 



پرونده متهم رديف دوم نگين غرب به دادگاه انقلاب ارسال شد

متهم رديف دوم پرونده نگين غرب بازداشت و پرونده اش با صدور كيفر خواست به دادگاه انقلاب ارسال شد.
به گزارش روابط عمومي دادسراي تهران«ر.ر» متهم رديف دوم پرونده نگين غرب دو روز قبل بازداشت شد و پرونده وي با صدور كيفر خواست به اتهام جرايم كلان اقتصادي به دادگاه انقلاب ارسال شده وقرار است اين پرونده به همراه پرونده متهم رديف اول در شعبه 29 دادگاه انقلاب رسيدگي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

سه قرباني سانحه رانندگي
زنجان- خبرنگار كيهان: يك دستگاه كاميون در حوالي روستاي ماد در محور زنجان ماهنشان واژگون شد. در اثر اين حادثه سه نفر از سرنشينان خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم جان سپردند.
سرقت پول از روي پيشخوان بانك
¤ دو سارق كه به دنبال غفلت مشتري بانك زنجان مبلغ 50 ميليون ريال چك پول وي را به سرقت برده و متواري شده بودند دستگير شدند. ابتدا يكي از سارقان به نام ن-ن دستگير و سپس سارق دوم نيز به دام پليس افتاد. سارقان مبلغ مذكور را از روي پيشخوان بانك به سرقت برده بودند.
دستگيري سارق مسلح
زاهدان- خبرنگار كيهان: پليس خاش يك سارق مسلح را در اين شهرستان دستگير كرد. سارق مرداد امسال با تيراندازي به سوي راننده يك خودرو پژو نقره اي رنگ آن را به سرقت برده و متواري شده بود. پليس، خودرو را كه شماره موتور و شاسي آن تغيير كرده بود متوقف كرده و سارق مذكور را به دام انداختد.
فروشنده فيلم هاي غير مجاز در دام پليس
اصفهان- خبرنگار كيهان: فردي به نام نادر-م كه با راه اندازي سايت اينترنتي در اصفهان اقدام به فروش فيلم هاي غيرمجاز به سراسر كشور مي كرد دستگير شد. وي از طريق چت دختران جوان را اغفال و گمراه مي كرد. از منزل اين فرد تعداد 910 حلقه سي دي و دي وي دي غيرمجاز، تعدادي تصاوير مستهجن كيش رايانه و كليپ هاي غيرمجاز و دو دستگاه لب تاپ و... كشف شد.
مهار آتش سوزي در كارخانه
كاشان- خبرنگار كيهان: حادثه آتش سوزي در كارخانه نساجي الياف مصنوعي در كاشان با تلاش مأموران آتش نشاني اين شهر مهار شد. اين كارخانه در شهرك صنعتي راوند كاشان قرار دارد كه با اقدام به موقع از وارد شدن خسارت سنگين به تجهيزات و مواد اوليه موجود در آن و نيز كارخانجات مجاور جلوگيري شد.
ناكامي قاچاقچيان مشروبات الكلي
رشت- خبرنگار كيهان: قاچاقچيان حرفه اي مشروبات الكلي در شهرستان رودبار دستگير شدند. قاچاقچيان كه 3 نفر بودند در حال انتقال مشروبات الكلي از غرب كشور به شهرهاي شمال شرقي بودند كه سرنشينان خودرو سمند و پيكان به هنگام فرار توسط تيرهوايي پليس متوقف و به دام افتادند. از خودرو قاچاقچيان يك هزار و 567 قوطي مشروبات الكلي به دست آمد.
مخفي شدن افغاني ها در ميان پوشال
شهركرد- خبرنگار كيهان: هشت افغاني فاقد كارت اقامت كه در ميان كاه و پوشال يك دستگاه خودرو كاميون مخفي شده بودند در شهرستان كوهرنگ به هنگام كنترل خودروهاي عبوري دستگير شدند.
كشف چوب جنگلي قاچاق
رشت- خبرنگار كيهان: 30 متر مكعب انواع چوب آلات جنگلي قاچاق در رودبار كشف شد. اين مقدار چوپ آلات قاچاق در نيمه نخست امسال از متصرفان به اراضي جنگلي منطقه به دست آمد.
توقيف خودروي حامل قاچاق
بوشهر- خبرگزاري فارس: پليس بوشهر از يك دستگاه خودرو 2 هزار ليتر گازوئيل قاچاق كشف كرد. اين خودرو در محور بوشهر به چغارك متوقف شد.

 



اروپايي ها با تزريق واكسن آنفلوآنزا به كودكان مخالفند

مسئولان بهداشت اروپا اعلام كردند: نيمي از خانواده هاي كشورهاي اروپايي مخالف تزريق واكسن آنفلوآنزاي خوكي به كودكان و نوزادان هستند.
به گزارش مهر به نقل از كي اس ال نيوز، بسياري از والدين اروپايي با مراجعه مسئولان بهداشت براي تزريق واكسن ضدويروس اچ1ان1 به كودكان مخالفت كرده و گاه مانع تزريق اين واكسن شده اند.والدين اروپايي در اقدامي باور نكردني در هنگام پافشاري نمايندگان وزارت بهداشت براي واكسينه كردن كودكان درگيري هاي فيزيكي به وجود آورده اند. مسئولان بهداشت اروپا با بررسي دقيق رفتارهاي والدين اروپايي اعلام كرده اند كه سطح آموزشها و اطلاع رساني ها بسيار پائين بوده و پدران و مادران نگران اين عكس العملهاي غيرقابل باور را بروز مي دهند.

 



پادشاه عربستان به داد خبرنگار عربستاني رسيد

يك خبرنگار زن تبعه عربستان كه اخيراً از سوي دادگاهي در جده به 60 ضربه شلاق محكوم شده بود ديروز از سوي پادشاه عربستان مورد عفو قرار گرفت.
«روزانا اليامي» روز شنبه هفته جاري به اتهام توليد برنامه غيراخلاقي براي شبكه ال.بي.سي لبنان از سوي دادگاه به 60 ضربه شلاق محكوم شد.بنابراين گزارش دفاتر شبكه فرهنگي- هنري، ال.بي.سي لبنان (LBC) كه هواداران زيادي در كشورهاي عربي به ويژه در عربستان دارد در شهرهاي «جده» و «رياض» نيز به حالت تعطيل درآمدند.ديگر متهم اين پرونده كه «مازن عبدالجواد» نام دارد ساعاتي پس از پخش اين فيلم از اين شبكه لبناني توسط مقامات امنيتي عربستان دستگير و به 5 سال زندان و يك هزار ضربه شلاق محكوم شد.متهم در اين برنامه غير اخلاقي مطالبي مستهجن مطرح كرده بود كه با انتقاد شديد مردم و برخي از شخصيت هاي فرهنگي عربستان روبرو شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14