(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 6 آبان 1388- شماره 19497
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هشدار رئيس جمهور به عربستان درباره بدرفتاري با زائران ايراني
 تجليل احمدي نژاد از مواضع ضد اسرائيلي اردوغان
يك مقام آگاه: ايران خواستار اصلاحات اساسي در پيش نويس وين است
دبير شوراي همكاري علمي سازمان انرژي اتمي:گداخت هسته اي برنامه آينده فناوري اتمي كشور است
استاندار تشريح كرد برنامه هاي اولين سفر استاني دولت به خراسان رضوي
قاضي شاملو:جانبازان در صورت كسر درصد جانبازي به ديوان عدالت اداري شكايت كنند
كاردارسفارت پاكستان در تهران: ريگي را تا از بين نبريم از پا نمي نشينيم
پايان جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها با معرفي خبرنگاران برتر
مديركل اجرايي كميسيون هاي ماده 100 شهرداري: 30درصد ساختمان هاي غيرمجاز، دولتي است
دادستان تهران: تحقيقات درباره پرونده احمد زيدآبادي ادامه دارد
در اقدامي تأمل برانگيز پاكستان مرزبانان ايراني را بازداشت و آزاد كرد
به مدت دو روز همايش بين المللي شهيدين امروز درقم گشايش مي يابد
افتتاح تالار معاملات بين المللي نفت دركيش



در جلسه شوراي عالي حج اعلام شد
 هشدار رئيس جمهور به عربستان درباره بدرفتاري با زائران ايراني

رئيس جمهور تصريح كرد كه اگر براي زائران ايراني محدوديت ايجاد شود و عزت و منزلت ايرانيان به ويژه در عمره رعايت نشود جمهوري اسلامي ايران تصميمات مقتضي را اتخاذ خواهد كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد عصر ديروز در شوراي عالي حج، با تأكيد بر اينكه حج فرصت بسيار استثنايي براي ترويج و دفاع از اسلام ناب است، اظهار داشت: حضور پرشور و شعور مسلمانان به ويژه ايرانيان در حج توطئه هاي دشمنان را خنثي و قلوب مسلمانان را به هم نزديك مي كند.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: بايد به نحو احسن از همه ظرفيت هاي مراسم برائت از مشركين به عنوان يك فرصت ويژه استفاده كرد.
احمدي نژاد با اشاره به خنثي شدن توطئه هاي دشمنان و كسب پيروزي ها از سوي ملت ايران، تأكيد كرد: امروز شوق شنيدن پيام ملت ايران و ارتباط با ايرانيان در جهان بسيار افزايش يافته است.
رئيس جمهور با تأكيد بر لزوم رعايت مسائل بهداشتي براي جلوگيري از ابتلاي حجاج ايراني به بيماري ها به ويژه آنفلوانزاي نوع A گفت: اميدواريم همه حجاج از جمله حجاج ايراني با سلامتي كامل به ميهن اسلامي بازگردند.
دكتر احمدي نژاد اظهار داشت: از خداوند متعال مي خواهيم حج همه را حج ابراهيمي و مقبول قرار دهد.
پيش از سخنان رئيس جمهور، حجت الاسلام ري شهري نماينده ولي فقيه و سرپرست زائران ايراني، خاكسار قهرودي رئيس سازمان حج و زيارت و خانم دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گزارشي از آخرين اقدامات انجام شده در راستاي بهره مندي زائران ايراني از ظرفيت هاي حج، تأمين رفاه و بهداشت زائران بيان كردند.

 



در ديدار با نخست وزير تركيه صورت گرفت
 تجليل احمدي نژاد از مواضع ضد اسرائيلي اردوغان

هيات هاي عالي رتبه ايران و تركيه براي امضاي اسناد همكاري دوجانبه و گسترش مناسبات فيمابين به رايزني و مذاكره با يكديگر پرداختند.
به گزارش منابع خبري، رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه كه صبح ديروز با استقبال رسمي معاون اول رئيس جمهور مواجه شد بلافاصله به گفت وگو با مقامات كشورمان پرداخت.
تقدير احمدي نژاد از مواضع ضدصهيونيستي اردوغان
اردوغان كه طي چند ماه اخير مواضع ضدصهيونيستي قاطعي اتخاد كرده كه اوج آن در اجلاس داووس بروز كرد ديروز در ديدار با دكتر احمدي نژاد با تقدير رئيس جمهور كشورمان به خاطر مواضع ضد صهيونيستي اش روبرو شد.
رئيس جمهور با قدرداني از موضع نخست وزير تركيه در قبال رژيم صهيونيستي گفت: واقعيت اين است كه رژيم صهيونيستي تهديدي براي همه ملت ها است و چنانچه فرصت پيدا كند مي خواهد همه كشورهاي منطقه را ضميمه خود كند و نمي خواهد هيچ كشور قدرتمندي در منطقه وجود داشته باشد امروز هم شاهديم كه وقتي زورشان به مردم غزه نرسيد به قدس شريف حمله ور مي شود.
وي اضافه كرد: موضعگيري روشن شما در قبال رژيم صهيونيستي آثار مثبتي دركل دنيا و جهان اسلام بدنبال داشت و بدون ترديد همه ملتها از اين موضع شما خوشحال شدند.
دكتر احمدي نژاد همچنين از موضعگيري طيب اردوغان در قبال موضوع هسته اي كشورمان قدرداني كرد و گفت: بدون ترديد اگر عدالت نباشد مسايل و مشكلات حل نخواهدشد، وقتي يك رژيم غيرقانوني سلاح هاي اتمي دارد نمي توان از حق ديگران براي داشتن انرژي صلح آميز هسته اي ممانعت كرد.
رئيس جمهور همچنين با بيان اينكه ايران و تركيه داراي منافع و تهديدات مشترك هستند خواستار گسترش مناسبات فيمابين شد.
اردوغان: حضور ايران
در نابوكو ضروري است
رجب طيب اردوغان نيز در اين ديدار خواستار گسترش و تحكيم هرچه بيشتر روابط و مناسبات دوجانبه و منطقه اي ايران و تركيه شد و اظهار داشت: تركيه مصمم است روابط برادرانه خود را با ايران هرچه بيشتر گسترش دهد.
نخست وزير تركيه همچنين با حمايت از حق مسلم كشورمان در زمينه انرژي صلح آميز هسته اي تصريح كرد: كساني كه مدعي خلع سلاح هسته اي در جهان هستند بايد خلع سلاح را ابتدا از كشور خودشان شروع كنند.
وي همچنين با حمايت از حضور ايران در اجلاس نابوكو گفت: معتقدم نابوكو دير يا زود به اهميت حضور جمهوري اسلامي ايران پي خواهد برد و ما نيز در نشست ها ضرورت اين نياز را به اعضا منتقل مي كنيم.
خاطرنشان مي شود نخست وزير تركيه كه دوشنبه شب در راس يك هيات بلندپايه به تهران آمده بود صبح سه شنبه از سوي معاون اول رئيس جمهور به طور رسمي مورد استقبال قرار گرفت.
اردوغان كه در اين سفر از سوي تعدادي از نمايندگان مجلس، اعضاي بخش خصوصي و رسانه هاي تركيه همراهي مي شود ديروز پس از استقبال رسمي به مذاكره و رايزني با معاون اول رئيس جمهور پرداخت.
هيات هاي دو كشور نيز در حوزه هاي مختلف اقتصادي و بازرگاني به گفت وگو با هم پرداختند.
در حال حاضر حجم مبادلات ايران و تركيه 12 ميليارد دلار است كه قرار است تا سال 2011 به 20 ميليارد دلار برسد. همچنين پيش بيني مي شود بين 5 تا 7 سند همكاري در پايان سفر اردوغان به تهران به امضا برسد.
بازتاب خارجي
سفر اردوغان به تهران
سفر نخست وزير تركيه به ايران بازتاب وسيعي نيز درميان محافل خارجي داشته است.
واشنگتن تايمز در مطلبي در اين خصوص نوشت: سفر اردوغان به ايران سياست غرب را به چالش كشيد.
به گزارش مهر، واشنگتن تايمز در ادامه مطلب خود مي نويسد: به رغم فشارهاي غرب بر روي ايران، رجب طيب اردوغان از دوشنبه شب سفر خود را به تهران آغاز كرد.
به نوشته اين روزنامه، به رغم تحريم هاي موجود عليه ايران، تركيه از افزايش سطح مناسبات تجاري خود با اين كشور تا سال 2011 خبر مي دهد.
واشنگتن تايمز مي نويسد: سفر اردوغان به ايران در حالي انجام مي شود كه آمريكا و ساير كشورهاي غربي بدنبال افزايش فشارها بر تهران در صورت امتناع مقامات ايراني از ارسال اورانيوم خود به روسيه براي تبديل به سوخت هستند. همچنين سفر اردوغان به تهران بدون شك بر مناسبات تركيه با اسرائيل نيز تاثير مي گذارد و اين در حالي است كه در يك ماه اخير تل آويو و آنكارا روابط پرتنشي را پشت سر گذاشته اند.
اين سفر مي تواند تركيه را به يكي از بزرگترين شركاي تجاري ايران تبديل كند و اين در حالي است كه كشورهاي اروپايي به دليل تحريم هاي موجود روابط تجاري چندان زيادي با تهران ندارند.
از سوي ديگر يك كارشناس مسائل ايران و خاورميانه با اشاره به سفر نخست وزير تركيه به ايران گفت: اين سفر به تقويت جبهه ضدسازش در منطقه منجر خواهد شد.
دكتر «طلال عتريسي» در گفت وگو با فارس افزود: اين ديدار بسيار مهم است به ويژه اينكه در شرايطي انجام مي شود كه آمريكا از اقتدارش در سطح خاورميانه كاسته شده و آنكارا نقش بيشتري در عرصه تحولات اين منطقه ايفا مي كند و همچنين مذاكرات ايران با غرب درخصوص پرونده هسته اي تهران همچنان ادامه دارد.
وي ا فزود: سفر اردوغان به تهران اين پيام را به همراه دارد كه تركيه خواستار برقراري مناسبات مستحكم با ايران است در حالي كه آمريكا و برخي كشورهاي عربي با تقويت چنين مناسباتي مخالفند.
همچنين شبكه تلويزيوني الجزيره نيز با اشاره به استقبال ايران از اردوغان گزارش داد روابط ايران و تركيه مهمتر از رقابت دو كشور در منطقه است لذا دو طرف به دنبال گسترش مناسبات فيمابين و تقويت همكاري ها هستند.
گفتني است سفر اردوغان به تهران امروز (چهارشنبه) پايان مي يابد.

 



يك مقام آگاه: ايران خواستار اصلاحات اساسي در پيش نويس وين است

سرويس سياسي-
در آستانه پاسخ رسمي جمهوري اسلامي ايران به پيش نويس توافقنامه وين، يك مقام آگاه در تهران اعلام كرد كه ايران در اين پاسخ خواستار اصلاحات اساسي در پيش نويس خواهد شد.
اين مقام آگاه در گفت وگو با منابع خبري مختلف با اعلام اين مطلب افزود: جمهوري اسلامي ايران با چارچوب كلي پيش نويس توافقنامه وين كه هفته گذشته ميان ايران، روسيه، آمريكا و نمايندگان آژانس بين المللي انرژي اتمي حاصل شد، موافقت خواهد كرد، اما خواستار انجام اصلاحات اساسي و مهمي در اين پيش نويس است.
به گفته وي، ايران ظرف دو روز آينده به اين پيش نويس كه از سوي محمد البرادعي، مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي ارائه شده، پاسخ خواهد داد.
پيش از اين نيز علي اصغر سلطانيه سرپرست هيئت مذاكره كننده در وين در گفتگو با فارس، اعلام كرده بود كه جمهوري اسلامي ايران در حال بررسي دقيق ابعاد مختلف متن پيش نويس موافقتنامه پيشنهادي در مورد تأمين سوخت رآكتور تحقيقاتي تهران است كه پس از ارزيابي نهايي نتيجه را در هفته جاري به اطلاع مديركل آژانس خواهد رساند.
نشانه هاي اختلاف در غرب
در حالي كه پاسخ ايران به پيش نويس ارائه شده در مذاكرات وين هنوز نهايي نشده، از هم اكنون نگاه كشورهاي غربي نسبت به آينده در حال آشكار شدن است.
در همين رابطه «ويتالي چوركين» نماينده روسيه در سازمان ملل در گفت وگو با سي.ان.ان مطلبي را بيان كرد كه حاكي از اختلاف نگاه روسيه با آمريكا پيرامون برنامه هسته اي ايران بود.
وي گفت: موضوع نطنز بسيار مهم است اما موضوع كليدي نيست. موضوع كليدي اين است كه مذاكرات ادامه يابد. چوركين بار ديگر با اعلام مخالفت كشورش با اعمال هرگونه تحريم جديدي عليه ايران گفت: ما بايد در هر گامي موقعيت را بررسي كنيم. اكنون مرحله خوبي نيست تا درباره تحريم ها صحبت كنيم.
وي افزود: ما اكنون فرصت ديپلماتيك مهمي در پيش رو داريم و بايد جوانب احتياط را درباره موضوع هسته اي ايران را رعايت كنيم.
كارشناسان سياسي اظهارات مقامات روسي را واكنشي به تلاش هاي آمريكا بويژه كنگره اين كشور براي اعمال برخي تحريم ها عليه ايران ارزيابي مي كنند.
آنها معتقدند كه مقامات آمريكايي به دنبال شكست مذاكرات و القاي اين مطلب هستند كه قدرت هاي جهان به پايان راه حل ديپلماسي در قبال برنامه هسته اي ايران رسيده اند.
در همين رابطه، روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال گزارش داد: كميته بانكداري سناي آمريكا قصد دارد روز پنجشنبه درباره لايحه اي كه تحريم ها عليه ايران و شركت هايي كه با اين كشور روابط تجاري دارند را تقويت مي كند رأي گيري كند.
براساس اين گزارش قانونگذاران آمريكايي بخش انرژي ايران را در تلاش براي اعمال فشار به تهران با هدف متقاعد كردن اين كشور به تعليق برنامه غني سازي اورانيومش هدف قرار داده اند.
سناتور كريستوفر داد، رئيس كميته بانكداري سناي آمريكا در اواخر ماه سپتامبر اعلام كرده بود كه اين لايحه به دولت آمريكا اجازه مي دهد تحريم هايي شديد و هدفمند را اعمال كند.
لايحه داد قانون تحريم هاي ايران را گسترش مي دهد تا شامل دامنه وسيع تري از مؤسسات مالي شود و تحريم هايي را عليه لوله ها، تانكرهاي نفت، گاز و زنجيره تأمين نفت صادراتي اعمال كند.
مذاكره تلفني 1+5
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت كه پنج عضو دائم شوراي امنيت و آلمان روز دوشنبه به وقت نيويورك، تلفني درباره ايران گفت وگو و تبادل نظر كردند.
«ايان كلي» در اين باره به خبرنگاران گفت: ويليام برنز از سوي آمريكا در اين گفت وگوي تلفني شركت داشت و در جريان اين رايزني بر ضرورت متحد بودن اعضاي گروه شش در ارتباط با برنامه هسته اي ايران تأكيد شد.
وي اظهار داشت: در جريان تماس تلفني پيرامون ديدار ديگري به دنبال نشست ژنو گفت و گو شده ولي هنوز وقت خاصي تعيين نشده و روي آن كار مي شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه اگر ايران به طور كامل هر آنچه در پيش نويس توافقنامه وين آمده را نپذيرد آيا اين معناي پايان مذاكرات 1+5، با اين كشور است؟ گفت: فكر نمي كنم چنين شود. همانطوري كه مي دانيد توافقي در ژنو به دست آمده بود كه به صورت پيشنهاد از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران ارسال شد و اين امر نتيجه بسيار مهمي بود كه از آن ديدار به دست آمد.
وي افزود: ولي اطمينان ندارم كه بشود ارتباط مستقيمي بين اين دو امر ترسيم كرد.
كلي گفت: همانطوري كه محمدالبرادعي در روز جمعه بيان كرد، ايرانيان تقاضا كردند تا كمي بيشتر به آنان وقت داده شود تا بتوانند پيشنهاد را مورد بررسي قرار دهند.

 



دبير شوراي همكاري علمي سازمان انرژي اتمي: گداخت هسته اي برنامه آينده فناوري اتمي كشور است

دبير شوراي همكاري علمي سازمان انرژي اتمي ايران اعلام كرد كه گداخت هسته اي برنامه آينده فناوري هسته اي كشور است.
به گزارش فارس« بهزاد سلطاني« ديروز در مراسم افتتاحيه همايش كاربرد هاي صلح آميز تكنولوژي هسته اي در دانشگاه شيراز گفت: موضوع گداخت هسته اي برنامه آينده انرژي هسته اي جهان است كه مي تواند حداقل 7 هزار سال انرژي بشريت را تأمين كند. وي افزود: از آغاز اجراي اين پروژه چند سال مي گذرد و در حال حاضر كشورهاي صنعتي جهان به دنبال اتمام اين پروژه و صنعتي كردن فناوري گداخت هسته اي هستند. وي تصريح كرد: معتقديم گداخت هسته اي نبايد در انحصار چند كشور باشد و ايران نيز حركت به سمت دستيابي به اين تكنولوژي را جزو برنامه هاي هسته اي خود قرار داده است. سلطاني اظهار داشت: مقدمه دست يابي به گداخت هسته اي دستيابي به فناوري هسته اي است، بنابراين در سازمان انرژي اتمي به موازات طرح هاي فناوري هسته اي به سمت گداخت هسته اي نيز پيش مي رويم و سعي داريم تا اين حركت سرعت بيشتري به خود گيرد. وي ادامه داد: در همين راستا موضوع گداخت هسته اي را به عنوان يك طرح ملي در دستور كار قرار داده ايم. اين مقام سازمان انرژي اتمي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهداف برگزاري همايش كاربردهاي صلح آميز تكنولوژي هسته اي بيان داشت: تعامل با دانشگاه در مورد پژوهش فناوري هسته اي را مأموريت خود مي دانيم و در اين راه نيز توانسته ايم به پيشرفت هاي قابل توجهي دست يابيم. وي ابراز داشت: فروش دانش و فناوري هسته اي امروز در دنيا مرسوم شده است و جمهوري اسلامي ايران مي تواند با غني سازي دانشگاه ها در مباحث علمي به عنوان يكي از كشورهاي صادر كننده فناوري هسته اي به منطقه و دنيا خود را مطرح كند.

 



استاندار تشريح كرد برنامه هاي اولين سفر استاني دولت به خراسان رضوي

مشهد - خبرنگار كيهان:
استاندار خراسان رضوي در نشست خبري برنامه هاي اولين سفر استاني هيات دولت را تشريح كرد.
محمود صلاحي گفت: روز چهارشنبه وزيران و معاونان رئيس جمهور به منظور شركت در جلسات شوراي اداري شهرستان هاي استان و پيگيري مصوبات دور اول و دوم سفرهاي رئيس جمهور به مشهد سفر مي كنند.
وي افزود: مراسم استقبال مردمي از دكتر محمود احمدي نژاد صبح روز پنجشنبه از ميدان 15 خرداد در ساعت 45/8 دقيقه آغاز و تا صحن جامع رضوي ادامه مي يابد.
صلاحي از تشكيل كارگروه هاي مختلف از سوي هيئت دولت به منظور بررسي مصوبات استاني خبر داد و افزود: كارگروه فرهنگ و هنر به رياست رئيس جمهور براي اولين بار در جلسات استاني در طي سفر هيئت دولت به خراسان رضوي تشكيل مي شود.
استاندار با بيان اينكه مراسم ازدواج 1200 نفر از زوج هاي شاهد و ايثارگر دانشجو با سخنراني دكتر محمود احمدي نژاد در بعدازظهر روز پنجشنبه برگزار خواهد شد گفت: حضور رئيس جمهور در اختتاميه جشنواره بين المللي فرهنگي و هنري امام رضا (ع) در شب ميلاد (پنجشنبه شب) از ديگر برنامه هاي رئيس دولت است.
صلاحي همچنين از تشكيل جلسه هيئت دولت در بعدازظهر روز جمعه خبر داد و افزود: در پايان جلسه دكتر احمدي نژاد در كنفرانس مطبوعاتي شركت خواهد كرد.
وي گفت: رئيس جمهور روز شنبه نيز در مراسم افتتاحيه كنگره بزرگداشت سرداران و 23 هزار شهيد استان هاي خراسان سخنراني خواهد كرد.

 



قاضي شاملو:جانبازان در صورت كسر درصد جانبازي به ديوان عدالت اداري شكايت كنند

كميسيون موضوع ماده 16 قانون تسهيلات استخدامي و اجتماعي جانبازان انقلاب اسلامي نمي تواند اقدام به كاهش درصد جانبازي كند، درغير اين صورت جانبازان مي توانند به ديوان عدالت اداري شكايت كنند.
قاضي محمد حسين شاملو، بازپرس شعبه اول بازپرسي دادسراي ناحيه 27 تهران افزود: يكي از معضلاتي كه جانبازان با آن مواجه بودند، اين بود كه وقتي پرونده خود را در كميسيون پزشكي مطرح مي كردند، منجر به كاهش درصد جانبازي آنها مي شد.
وي افزود: با توجه به اين معضل، مدير وقت بنياد نامه اي به رئيس جمهور نوشت و دكتر احمدي نژاد نيز دستور دادند كه درصد جانبازي هيچ جانبازي كاهش نيابد؛ اما با وجود اين دستور باز هم مواردي مشاهده شد كه جانبازان از كاهش درصد خود در كميسيون پزشكي گلايه داشتند.
بازپرس شعبه اول بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران ادامه داد: با توجه به تكرار اين موارد، از اداره حقوقي قوه قضائيه استعلام كردم كه اين اداره با توجه به قانون تسهيلات استخدامي و اجتماعي جانبازان مصوب 31 خرداد ماه 74، كاهش درصد جانبازي را غيرقانوني اعلام كرد.
شاملو گفت: از نظر حقوقي، تنها در صورتي مي توان درصد جانبازي جانبازان را كاهش داد كه خداي ناكرده فردي مدارك جعلي مبني بر درصد جانبازي خود ارائه كرده باشد و البته چنين مواردي به تعداد انگشتان دست هم نمي رسد. ضمن اينكه در اين موارد نيز بايد جعلي بودن مدارك در مرجع صالح اثبات شود و به تبع آن كميسيون پزشكي پس از تشكيل، نظر به كاهش درصد جانبازي دهد؛ لذا كميسيون رأساً نمي تواند تشكيل شود و فقط با تقاضاي جانباز براي افزايش درصد جانبازي قابل تشكيل و بررسي موضوع است.
وي با بيان اين كه كميسيون مربوطه مي تواند تقاضاي افزايش درصد را رد كند، خاطرنشان كرد: اين كميسيون نمي تواند اقدام به كاهش درصد جانبازي كند زيرا اولاً اين از حقوق مكتسبه جانباز است و ثانياً آنچه كه از روح قانون تسهيلات استخدامي و اجتماعي جانبازان برمي آيد، آن است كه اين كميسيون ها فقط بايد براي حفظ حقوق جانبازان تشكيل شوند، نه تضييع حقوق آن ها.
شاملو اظهار كرد: از طرف ديگر وقتي يك جانباز مثلاً 10 سال قبل درصدي را كسب كرده، در طول زمان قواي جسماني اش تحليل رفته و با توجه به اين امر بايد درصد جانبازي او افزايش يابد زيرا عارضه اي كه جانباز به آن مبتلاست موجب مي شود استحكام جسماني افراد هم سن و سال خود را نداشته باشد.
بازپرس دادسراي ناحيه 27 تهران در پايان خاطرنشان كرد: اگر جانبازي حقش ضايع شده و برخلاف اين قانون با وي رفتار شده باشد، مي تواند با طرح دادخواست در ديوان عدالت اداري اعلام شكايت كند تا ديوان با بررسي موضوع رأي مقتضي را صادر نمايد.

 



كاردارسفارت پاكستان در تهران: ريگي را تا از بين نبريم از پا نمي نشينيم

كاردارسفارت پاكستان در تهران با اشاره به حوادث اخير تروريستي در سيستان و بلوچستان تاكيد كرد كه تا عبدالمالك ريگي را از بين نبريم از پا نمي نشينيم.
به گزارش ايرنا، ساجد بلال در كنفرانس خبري كه ديروز بعد از برگزاري مراسم روز كشمير در سفارت اين كشور در تهران برگزار شده بود به خبرنگاران گفت: روابط ايران و پاكستان مستحكم است و نبايد اجازه دهيم اين نوع حوادث تاثيري بر روابط ما بگذارد.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ي در رابطه با دستگيري و تحويل عبدالمالك ريگي به مقامات ايراني كه در اين كشور پنهان شده است، گفت: پنهان شدن ريگي در پاكستان يك اتهام است كه عليه پاكستان مطرح مي شود. با چه مدركي اين استدلال را داريد كه ريگي در پاكستان است؟
كاردار سفارت پاكستان تاكيد كرد: ايران و پاكستان روابط و همكاري هاي تنگاتنگي به ويژه در زمينه مبارزه عليه تروريسم با يكديگر دارند و اين نوع حوادث بايد كنترل شود.
اين ديپلمات پاكستاني مقيم تهران تصريح كرد: پاكستان در رابطه با مساله ريگي با ايران همكاري كرده است. رخداد اخير تروريستي در ايران بسيار تاسف آور بود و پاكستان اولين كشوري بود كه از اين اقدام اعلام انزجار كرد.
ساجد بلال خاطرنشان ساخت: وزيران كشور ايران و پاكستان بعد از اين حادثه تروريستي با هم صحبت كردند و روز بعد دو رييس جمهور با يكديگر گفت وگو كردند. بنابراين ما با ايران در اين باره همكاري داشته ايم و خواهيم داشت.
كادار سفارت پاكستان در تهران تاكيد كرد: ما خود قرباني تروريسم هستيم. مبارزه عليه تروريسم در پاكستان تداوم دارد به خصوص كه تا عبدالمالك ريگي را از بين نبريم از پا نمي نشينيم.
بلال ادامه داد: آن كساني كه پشت اين نوع حوادث تروريستي هستند در پي برهم زدن روابط ايران و پاكستان هستند.

 



پايان جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها با معرفي خبرنگاران برتر

شانزدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها ديروز با معرفي نفرات برگزيده در بخش هاي مختلف اين جشنواره به كار خود پايان داد.
براساس بيانيه پاياني دبيرخانه جشنواره شانزدهم، چهار تن از خبرنگاران روزنامه كيهان موفق به كسب رتبه هاي برتر شدند.
در بخش سرمقاله حميد اميدي و حسام الدين برومند به ترتيب دوم و سوم شدند. همچنين محمدحسين مهذب در بخش خبر مطبوعات سراسري رتبه نخست را از آن خود كرد.
سيدياسر جبرائيلي عضو ديگر تحريريه كيهان نيز در بخش مقاله سياسي رتبه دوم را كسب كرد.
همچنين، محمدكاظم انبارلويي عنوان نفر اول بخش سرمقاله اين جشنواره معرفي شد.
در بخش هاي ويژه اين جشنواره نيز به ترتيب سيدابوالفضل جعفرنژاد رتبه اول در بخش ويژه اصلاح الگوي مصرف، زهرا قدياني رتبه دوم و سيدجعفر حسيني رتبه سوم، در بخش اخلاق انتخاباتي سيدنظام مولا هويزه رتبه اول و كوروش شجاعي بورآباد رتبه دوم را كسب كردند.
در بخش ويژه دهه انقلاب، ارسلان محمدي رتبه اول، آمنه آدينه رتبه دوم و عبداله مرادي بلشتي رتبه سوم را كسب كردند.
در بخش ويژه پايداري فلسطين هم حسن خامه يار رتبه اول، هادي محمدي رتبه دوم و وحيد جليلي رتبه سوم را كسب كردند.
در بخش هاي گزارش و خبر خبرگزاري ها هم به ترتيب مريم گل باز و صمد حسن نيا سماكوش حائز رتبه هاي اول شدند. محمدرضا شكرالهي و تقي دژاكام هم در اين بخش ها رتبه هاي دوم را از آن خود كردند.

 



مديركل اجرايي كميسيون هاي ماده 100 شهرداري: 30درصد ساختمان هاي غيرمجاز، دولتي است

مديركل امور اجرايي كميسيون هاي ماده 100 شهرداري تهران گفت: 30درصد از ساختمان هاي غيرمجاز ساخته شده متعلق به ارگان هاي دولتي است كه با اين ساختمان ها نيز مطابق قانون برخورد و حكم جريمه و تخريب براي آنها اجرا مي شود.
به گزارش ايسنا، مهندس رضا نگهبان با اشاره به افزايش برخورد شهرداري با تخلفات ساختماني از چند ماه گذشته گفت: ميزان جريمه براي تخلفات ساختماني بين نيم تا 3 برابر جريمه هايي است كه در گذشته اعمال مي شد و از همين رو در 4 ماه گذشته بيش از 30درصد تخلفات ساختماني كاهش داشته است.
وي با تاكيد بر اينكه شهروندان در هنگام خريد ساختمان از شهرداري استعلام كنند، افزود: شهروندان بايد توجه داشته باشند كه ساختمان را به صورت قولنامه اي يا وكالتي نخرند و حتماً استعلام عدم خلاف و پايان كار ساختمان مورد نظر را از شهرداري پيگيري كنند.
نگهبان در مورد ساختمان هاي بلند مرتبه خاطرنشان كرد: به دليل آنكه به ساختمان هاي بالاتر از ارتفاع 1800 متر، هيچ نوع خدماتي ارائه نمي شود، اين ساختمان ها ارزش خريد و فروش ندارند، ضمن آنكه حكم تخريب براي اين نوع ساختمان ها با جديت اعمال مي شود.
وي افزود: در شش ماه ابتداي امسال 80درصد از آراي صادر شده، حكم تخريب بوده است كه تاكنون 30درصد آن به متراژ 261هزار مترمربع اجرا شده و براي 20درصد مابقي تخلفات نيز جريمه در نظر گرفته شده است. نگهبان با بيان اينكه شهرداري به ماده 100 نگاه درآمدي ندارد گفت: شهرداري به عنوان خدمتگزار مردم سعي دارد تا شهري امن و قابل زيست بسازد از اين رو قوانين پيش بيني شده براي تخلفات با جديت اعمال مي شوند.

 



دادستان تهران: تحقيقات درباره پرونده احمد زيدآبادي ادامه دارد

دادستان عمومي و انقلاب تهران از ادامه تحقيقات در مورد پرونده احمد زيدآبادي يكي از متهمان حوادث پس از انتخابات خبر داد و گفت: پرونده وي هنوز به دادگاه ارسال نشده است.
عباس جعفري دولت آبادي ديروز در گفت وگو با ايرنا در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا پرونده زيدآبادي به دادگاه ارسال شده است؟ گفت: پرونده وي به دادگاه ارسال نشده است و تحقيقات در مورد پرونده وي ادامه دارد و به محض اتمام تحقيقات، اطلاع رساني مي كنيم.
دادستان عمومي و انقلاب تهران در عين حال وضعيت جسماني زيدآبادي را خوب توصيف كرد.
جعفر دولت آبادي در پاسخ به سوال ديگري درباره گروهك انجمن پادشاهي ايران تصريح كرد: اين گروه، گروهي تروريستي است كه اقدام به براندازي كرده است كه در قانون حكم محارب را دارد.

 



در اقدامي تأمل برانگيز پاكستان مرزبانان ايراني را بازداشت و آزاد كرد

سرويس سياسي-
مأموران نيروي انتظامي كه در جريان تعقيب قاچاقچيان سوخت وارد خاك پاكستان شده و توسط ارتش پاكستان بازداشت شده بودند، صبح روز گذشته تحويل مرزبانان ايران شدند.
بنابر گزارش هاي موجود، تعقيب و گريز ماموران نيروي انتظامي با قاچاقچيان سوخت، ورود تصادفي 8 مامور اين نيرو را به خاك پاكستان به همراه داشت.
ماموران نيروي انتظامي كه همراه با دو خودرو در تعقيب قاچاقچيان سوخت بودند، در جريان يك تعقيب وگريز به صورت اتفاقي وارد خاك پاكستان در ناحيه بلوچستان شده و پس از چند ساعت حضور در خاك پاكستان توسط ارتش اين كشور بازداشت شدند.
موضوع دستگيري نيروهاي ايراني اما بلافاصله بازتاب جهاني بسيار گسترده اي پيدا كرد و رسانه هاي غربي آن را نوعي اقدام تلافي جويانه از جانب پاكستان دانستند كه در جريان حمله تروريستي اخير از سوي ايران متهم شده بود.
فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان در رابطه با تحويل نيروهاي ايراني گفت: پليس پاكستان ضمن پوزش و عذرخواهي، ماموراني را كه به اشتباه متوقف كرده بود، در مرز تحويل ايران داد.
سردار «غلام نبي كوهكن» فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان در گفت وگو با ايرنا افزود: هشت مامور انتظامي كه توسط نيروهاي پاكستاني متوقف شده بودند در مرز ميرجاوه تحويل مرزباني سيستان و بلوچستان شدند.
وي ادامه داد: پليس پاكستان در تماس با مرزباني سيستان و بلوچستان از اين موضوع عذرخواهي و اعلام كرد كه چون ماموران مرزباني ايران شناسايي نشده بودند، به ناچار آنان را متوقف كرده بودند.
سردار كوهكن افزود: هشت مامور ايراني صحيح و سالم تحويل مرزباني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي شدند.
به رغم اعلام چندين باره مقامات ايراني در خصوص هويت ماموران انتظامي كشور و چگونگي ورود آنها به مرز پاكستان، بسياري از رسانه هاي داخلي و خارجي اين نيروها را به سپاه منتسب كرده و درصدد بودند تا آن را در راستاي اقدامي در جهت پاسخگويي به عمليات تروريستي اخير در شرق كشور قلمداد كنند.
در همين زمينه خبرگزاري فرانسه به نقل از يك مقام پاكستاني كه خواست نامش فاش نشود اعلام كرد: يازده نفر از اعضاي «سپاه پاسداران انقلاب اسلامي» ايران پس از عبور از مرز پاكستان بازداشت شدند.
روزنامه پاكستاني ديلي تايمز هم نوشت: «نيروهاي ايراني در عمليات عليه نيروهاي جندالله، 2 كيلومتر به داخل پاكستان آمده بودند.
خبرگزاري هاي رويترز و آسوشيتدپرس هم ديروز از دستگيري 11 عضو سپاه پاسداران از سوي مرزباني پاكستان خبر دادند.
اين خبرگزاري ها از قول يكي از مقام هاي مرزباني پاكستان اعلام كردند. اين يك مسئله جدي است و ما در حال بررسي دليل ورود اعضاي سپاه پاسداران به داخل قلمرو خود هستيم. اين در حالي است كه «سردار محمد پاكپور» فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران با اشاره به مذاكرات ديپلماتيك كه از طريق دولت نسبت به اين موضوع با پاكستان صورت گرفته هرگونه ورود سپاه به خاك پاكستان را تكذيب كرد. پاكپور گفت: «از دولت پاكستان درخواست شد كه نسبت به دستگيري و سركوب اين اشرار كه در خاك پاكستان هستند همكاري شود. آنها همچنين نسبت به اين اقدام قول داده اند و اصلاً نيازي به ورود ما به خاك پاكستان نيست.»
فرمانده نيروي زميني سپاه ابراز اميدواري كرد كه دولت پاكستان با توجه به قول همكاري كه در اين زمينه داشته اقدام كند. وي اضافه كرد: اسناد مربوط به حضور عبدالمالك ريگي در پاكستان به پاكستان ارائه شده است.
سردار پاكپور با اشاره به مذاكرات وزير كشور در پاكستان گفت: مواردي در اين مذاكرات مطرح شد كه منتظر هستيم تا ببينيم چه جوابي خواهند داد.
اقدام پرسش برانگيز ارتش پاكستان در خصوص متوقف ساختن نيروهاي انتظامي ايران، البته عاملي شد تا دولت پاكستان در رابطه با سستي و اهمال نسبت به برخورد جدي با گروهك تروريستي ريگي با انتقاد بيش از پيش روبرو گردد. يك منبع آگاه نظامي در همين ارتباط به كيهان گفت: «چگونه است كه مرزبانان ايراني كه در تعقيب قاچاقچي ها وارد خاك پاكستان شدند بلافاصله توسط ارتش اين كشور دستگير شدند ولي ارتش پاكستان نمي تواند اقدامي عليه تروريست هاي بلوچستان انجام دهد.» وي نتيجه گرفت اين حادثه به خوبي نشان دهنده هماهنگي تروريست ها با نهادهاي نظامي و اطلاعاتي پاكستان است.

 



به مدت دو روز همايش بين المللي شهيدين امروز درقم گشايش مي يابد

قم - خبرنگاركيهان:
همايش دو روزه بين المللي شهيدين به همت دفتر تبليغات اسلامي قم با حضور استادان حوزه و مهمانان داخلي و خارجي امروز در قم گشايش مي يابد.
معاون پژوهشي دفتر تبليغات اسلامي قم با اعلام اينكه موسوعه شهيد اول در اين همايش رونمايي مي شود، گفت: دراين همايش 40ميهمان خارجي از كشورهاي عراق، لبنان، سوريه، بحرين، الجزاير و... دعوت شده اند كه اكثر اين افراد به ارائه مقاله درمورد اين دو شهيد مي پردازند.
حجت الاسلام والمسلمين احمد مبلغي با بيان اينكه بيشتر آثار اين دو شهيد بزرگوار به صورت آشفته به چاپ رسيده است، گفت: يكي از اهداف اين همايش احياي آثار اين دو شخصيت بوده است كه درقالب موسوعه به چاپ رسيده است.
وي افزود: دراين همايش پنج كميسيون تخصصي تشكيل مي شود تا با زمان و فرصت بهتري آثار و شخصيت اين دو شهيد را مورد مطالعه قرار دهند.
شايان ذكر است مراسم افتتاحيه همايش شهيدين با سخنراني آيت الله مكارم شيرازي در مدرسه عالي امام خميني و مراسم اختتاميه آن نيز فردا با سخنراني آيت الله هاشمي شاهرودي درسالن همايش هاي دفتر تبليغات اسلامي برگزار مي شود.

 



افتتاح تالار معاملات بين المللي نفت دركيش

سرويس شهرستان ها -
تالار معاملات بين المللي نفت، فرآورده هاي نفتي و محصولات پتروشيمي با حضور وزير اقتصاد و دارايي، رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاون وزير نفت و ساير مسئولان بازار سرمايه در جزيره كيش افتتاح شد. در اين بورس بيش از 40 نوع محصولات در قالب 130 قلم كالا در 8 گروه محصولات پتروشيمي معامله مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14