(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 7 آبان 1388- شماره 19498
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اتاق عمل آماده نيست ! (يادداشت روز)
رسايي خبر داد آغاز روند رسيدگي قضايي به شكايت نمايندگان مجلس از موسوي
دادستان كل كشور:شكايت 100 نماينده از موسوي به بنده ارائه شد
ميخ (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
شعري از عليرضا قزوه آخر نماز جمعه نخواندند و شب رسيد
صفار هرندي در اجلاس سراسري معاونين حزب مؤتلفه:
انگيزه هاي انشعاب طلبانه همواره منجر به سقوط خواهد شد
آغاز بررسي اساسنامه دانشگاه آزاد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي
موسوي درجه دار شد؛ ديكتاتور كودتاچي! (خبر ويژه)
اتحاديه اروپا اين چند نفر را زير بيرق گرفت (خبر ويژه)
تقلاي غرب براي انحراف در مذاكرات وين (خبر ويژه)
ايران با اين دو سلاح گريه مقامات امنيتي اسرائيل را درآورده است (خبر ويژه)
ما فقيريم، بي بي سي ما فقير است VOA ما فقير است...! (خبر ويژه)



اتاق عمل آماده نيست ! (يادداشت روز)

اين روزها مجلس شوراي اسلامي «طرح هدفمند كردن يارانه ها» را در دستور كار قرار داده است؛ طرحي كه از آن به عنوان جراحي بزرگ اقتصاد كشور ياد مي كنند. اين طرح به علت ارتباط مستقيم با زندگي و معيشت مردم، در مقياس قابل توجهي به فضاي عمومي جامعه راه يافته و اذهان مردم را به خود مشغول كرده است.
حجم واكنش هايي كه اين طرح در ميان مردم عادي برانگيخته چنان است كه اكنون بسياري از نخبگان آرزويي جز اجراي صحيح و كامل اين طرح و آشكار شدن زودهنگام دستاوردهاي آن در اصلاح وضعيت اقتصادي مردم ندارند.
اين اولين بار است كه دولتي طي دهه هاي اخير راه علاج را در آن يافته است كه «خطر كند» تا بلكه جاني دوباره به بيماري ببخشد كه سالهاست عوارض خطرناكي چون ركود، تورم، بيكاري و... را با خود همراه كرده و كار به جايي رسيده است كه مداوا و درمان اين بيماري مزمن با دارو و مسكن ها امكان پذير نيست و بايد جرئت به خرج داد و با يك جراحي ريشه بيماري را خشكاند.
از همين منظر است كه وكلاي ملت نيز طرح هدفمند كردن يارانه ها را كه در واقع هدف نهايي آن رانت زدايي و ساماندهي عرصه اقتصادي كشور است به دقت بررسي كرده و در قالب يك لايحه كه تمامي فرصت هاي اين طرح را دربرمي گيرد اما از آن تهديدزدايي هم كرده، به تصويب رسانده است.
اما به موازات بررسي اين طرح در مجلس كه در اين ايام به سوژه اي براي خبرنگاران و نويسندگان مبدل شده است اوايل هفته جاري دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا پس از مدت ها غيبت در نشستي مطبوعاتي از پرونده يك هزار و 800 دانه درشت اقتصادي خبر داد و اعلام كرد ميزان تخلفات اين افراد كه از 100 ميليون تا 400 ميلياردتومان است، -تعجب نكنيد رقم ها به تومان است نه به ريال- براي صدور حكم به مراجع قضايي ارسال شده است.
سوال اينجاست كه با چنين شرايطي آيا مي توان به لايحه هدفمند كردن يارانه ها اميد بست- البته اين نوشته در مقام نفي اين طرح نيست- و انتظار داشت كه اوضاع وخامت بار و نابسامان اقتصادي رو به بهبودي برود.
هرچند در مواقعي براي علاج يك بيماري ناگزير گزينه اي چون جراحي كاربرد دارد اما در اجراي يك عمل جراحي ملاحظات و شرايط خاص و ويژه اي بايد رعايت شود تا جراحي موفقيت آميز باشد وگرنه اگر اتاق عمل و محيط آن ميكروب زدايي نشده باشد، جراحي نه تنها كارگر نخواهد افتاد بلكه در مواقعي زمينه را براي گسترش و پيشروي آن عارضه مهلك و خطرناك آماده و فراهم مي نمايد.
از همين روي درباره طرح هدفمند كردن يارانه ها و به شكل توأمان ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادي گفتني هايي هست كه به اجمال به پاره اي از آنها اشاره مي شود:
1- اين كه دولت و مجلس به عنوان دو قوه مهم و تاثيرگذار در كشور عزم خود را جزم كرده اند تا با عملياتي كردن طرح هدفمند كردن يارانه ها(و همچنين اجراي اصل 44 قانون اساسي و ضوابط و شرايط آن) كار بزرگ و البته خطير و حساس «ساماندهي اقتصادي» را فارغ از شعارها و تبليغات پررنگ و لعاب پيش ببرند، بايد به فال نيك گرفته شود اما به نظر مي رسد نبايد در اين نقطه متوقف شد بلكه با نگاهي جامع تر به عمق ماجرا بايد طرح و برنامه اي تكميلي به موازات اين طرح بزرگ براي مبارزه با مفاسد اقتصادي طراحي كرد تا اين مبارزه به دور از تعارفات و سخنان كليشه اي جنبه عملي به خود بگيرد و با جديت و شتاب بيشتري دنبال شود و از آن سو ثمرات و فوايد لايحه هدفمند كردن يارانه ها در مذاق ها به تلخي نگرايد. مهمترين تهديدي كه در كمين اين طرح است اين است كه با بروز و رشد قارچ گونه مفاسد اقتصادي اين طرح بزرگ به حاشيه برود.
اين امر ميسر نخواهد شد مگر آن كه راهبرد مشخصي براي مبارزه با مفاسد اقتصادي- و از جمله قاچاق كالا كه از مؤلفه هاي اصلي آن است- تعريف و تدوين گردد و براي اين كه چنين مبارزه اي ضمانت اجرا داشته باشد قانون منجّز و معيني در زمينه مبارزه با مفاسد اقتصادي به تصويب برسد. هرچند كه اكنون نيز قوانين متعددي در اين باره وجود دارد و چه بسا اجراي دقيق و صحيح آن بسياري از مشكلات پيش رو را به حداقل برساند، اما يك بار و به صورتي فوق العاده بايد تمام اين قوانين و مقررات كه گاهي كثرت آنها از سويي و خلأهاي آن از سوي ديگر خود مانعي بزرگ در مرحله عمل و اجرا است پالايش گردد و يك قانون جامع و بدون ابهام در اين زمينه تصويب گردد.
2- مبارزه جدي و قاطعانه با مفاسد اقتصادي بايد هم در عرصه اقتصادي و هم در درون سيستم(چه دولت، چه دستگاه قضا) به عنوان يك ضرورت و اولويت اول ساماندهي اقتصادي در دستور كار قرار بگيرد. نبود قانون جامع يا عدم اجراي صحيح قانون از جمله موانع مبارزه با مفاسد اقتصادي است و در اين ميان حلقه مفقوده «نظارت» است. اگر دستگاه هايي كه به موجب قانون وظيفه نظارت در اين زمينه را برعهده دارند به خوبي ايفاي نقش نمايند مبارزه به محاق فراموشي نخواهد رفت بلكه با پيگيري هاي مستمر و مكرر مي توان اميد داشت كه ريشه ها و ام الفسادها شناسايي و در برخورد آنها مسامحه به خرج داده نشود؛ چرا كه به تعبير مقام معظم رهبري تسامح در مبارزه با فساد به نوعي همدستي با فاسدان و مفسدان است.
فرمان «آقا» در امر مبارزه با مفاسد اقتصادي- كه هشت سال از عمر آن مي گذرد- به مثابه نقشه راه و نرم افزار اين مبارزه است و جاي هيچ بهانه اي را باقي نگذاشته است، تنها اراده اي را مي طلبد كه با حركتي جهادي و عزمي راسخ نهايت تلاش خود را در عملياتي شدن آن به كار بندد.
3- ديدگاه ها و نظراتي- بخوانيد بهانه هايي- از اين قبيل كه مبارزه با مفسدان، چپاولگران، رانت خواران و ويژه خواران به ناامني اقتصادي و تزلزل در امنيت سرمايه گذاري مي انجامد! يا اين كه امر مبارزه با كلان سرمايه داران متخلف و اهل تكاثري كه جز به انباشت ثروت به هر طريق و قيمت به چيزي نمي انديشند موجب نقض حريم افراد است! از جمله مشكلات و دست اندازهايي است كه بر سر راه مبارزه با مفاسد اقتصادي قرار دارد. اما اكنون كه مديريت جديد دستگاه قضا-آيت الله آملي لاريجاني-خود اعتقاد راسخ دارند كه: «اگر مطابق قانون با مفاسد اقتصادي برخورد شود ناامني اقتصادي ايجاد نمي شود بلكه منجر به تقويت سرمايه گذاري ها خواهد شد.» و از سوي ديگر در اولين نطق شان در مقام رياست دستگاه قضا تاكيد داشتند كه به احدي از متخلفان رحم نخواهند كرد پس چرا تحول خاصي يا دست كم زمينه ها و نشانه هايي از اين تحول مشاهده نمي شود؟
در امر مبارزه با مفاسد اقتصادي پرونده هايي كه تعداد آنها هم كم نيستند وجود دارد كه تاكنون راكد مانده است و از نتايج رسيدگي به آنها توسط قوه قضاييه اطلاع چنداني در دست نيست و اين امر مورد سوال جدي افكار عمومي است.
بنابراين با توجه به جديت و قاطعيتي كه از آيت الله لاريجاني مي توان سراغ گرفت انتظار مي رود مقوله مبارزه با مفاسد اقتصادي به طور جدي به اولويت هاي اصلي اين قوه تبديل شود.
رييس محترم دستگاه قضا در همين ايام اخير بر ضرورت الگوي توسعه اسلامي-ايراني و يا بر اسلامي شدن علوم انساني بخصوص در علوم قضايي تاكيد و اشاراتي داشته اند-كه البته هركدام از آنها در جاي خود بايد مورد اهتمام و بررسي قرار بگيرد-اما سوال اينجاست در شرايطي كه لايحه هدفمند كردن يارانه ها دغدغه ها و گاه نگراني مردم را به خود معطوف كرده است انتظار مي رود مبارزه با مفاسد اقتصادي به صورتي جدي و با ضرب آهنگي شديدتر از سوي رياست محترم قوه قضاييه پيگيري و دنبال شود.
اين سوال آحاد مردم است كه امر مبارزه با مفاسد اقتصادي در كجا و در چه مرحله اي قرار دارد؟
هرچند وقت يكبار خبري بر صدر اخبار كشور قرار مي گيرد كه پرونده فلان مفسد اقتصادي يا فلان قاچاقچي كالا آنهم با ارقامي نجومي و خيره كننده به دستگاه قضايي ارسال شده است اما پس از مدتي نه اطلاع رساني دقيق و قانع كننده اي رخ مي دهد و نه از سرنوشت آن مفسد اقتصادي خبري به گوش مي رسد!
4- به عنوان نمونه مي توان از معوقه هاي بانك ها ياد كرد كه متأسفانه عده اي به راحتي وام هاي كلان مي گيرند و در هنگام بازپرداخت با گردني برافراشته! و سينه اي سپر كرده! به تعهدات خود عمل نمي كنند و جاي تأسف است كه اگر صدايي هم به اعتراض بلند شود به يكباره قانون و حقوق و آيين دادرسي! دستاويز قرار مي گيرد كه عدم پرداخت معوقه هاي بانكي تنها مسئله اي حقوقي- و نه كيفري- است و از سوي ديگر- به حق- گفته مي شود تا قبل از قطعيت حكم نمي توان اسامي افراد را اعلام كرد.
اين در حالي است كه درست است نمي توان قبل از قطعيت حكم اسامي متهمان را رسانه اي كرد يا اينكه عدم پرداخت معوقه هاي بانك تنها يك امر مدني و حقوقي است نه كيفري و جزايي؛ اما براستي همه مسئله اين است ولاغير؟!
اينكه عده اي زالوصفت كه خون محرومين و اقشار مستضعف را در شيشه كرده اند و به صورتي گسترده و با مقياسي قابل توجه در حوزه اقتصادي اخلال بوجود مي آورند عنوان مدني و نه مجرمانه دارد؟!
آيا بايد در برابر اين قانون دانان قانون شكن كه تخصص شيطاني شان استفاده از خلأهاي قانوني- به قول معروف دور زدن قانون با لطايف الحيل- است تسليم شد و به توجيهات حقوقي و قضايي پرداخت؟
اين داستان آنجا خواندني تر مي شود كه اگر روزنامه اي مثل كيهان با تكيه بر رسالت مطبوعاتي خود و تنها بخاطر ديني كه به نظام و آحاد ملت عزيز ايران دارد در مورد فلان مافياي اقتصادي يا فلان مفسد اقتصادي آژير بكشد، مورد شكايت قرار مي گيرد و عده اي هم كه منافع شان را در خطر مي بينند فرياد برمي آورند كه كيهان تندروي مي كند و حريم خصوصي افراد را نقض كرده است!
5- اطلاع رساني دقيق و شفاف از روند مبارزه با مفاسد اقتصادي تنها راهكاري است كه مي تواند اعتماد مردم به قواي سه گانه را در برخورد و مبارزه با زياده خواهان و امتيازطلبان به دنبال داشته باشد وگرنه با بيان يك سري جملات كلي افكار عمومي قانع نمي شود.
اين بار نيز بايد به نظاره نشست و منتظر ماند كه آيا با قاچاقچيان دانه درشتي كه ميزان تخلف آنها از 100ميليون تا 400 ميليارد تومان در نوسان است برخورد قضايي و قاطع بر مبنا و محور قانون و عدالت صورت مي گيرد؟
حسام الدين برومند

 



رسايي خبر داد آغاز روند رسيدگي قضايي به شكايت نمايندگان مجلس از موسوي

سرويس سياسي-
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شكايت 100 نماينده مجلس از موسوي اعلام كرد كه دادستان كل كشور شكوائيه مذكور را در مسير قانوني خود قرار داده است.
چند هفته قبل جمعي يكصدنفره از نمايندگان مجلس با ارائه شكوائيه اي به دستگاه قضايي از ميرحسين موسوي شكايت كردند. انتشار اين خبر چنان شوك مهيبي در سيستم ايجاد فتنه وارد كرد كه دستپاچگي تحريف و انكار تنها واكنش هاي آنها بود.رسانه هاي وابسته به جريان قانون گريز و آشوب طلب طي اقدامي هماهنگ در ابتداي امر سعي در انكار اصل اين شكايتنامه كرده و تلاش نمودند تا وجود چنين اقدامي را از سوي نمايندگان مجلس با ترديد روبرو كنند.
اين تلاش فتنه انگيزان البته با واكنش امضاكنندگان اين شكوائيه ناكام ماند به طوريكه اسماعيل كوثري نايب رئيس اول كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با ايرنا تصريح كرد: اقدامات ناصحيح و غيرمنطقي سردمداران قضاياي بعد از انتخابات از جمله موسوي و ديگر آقايان، ما را برآن داشت كه حدود 100 نفر از نمايندگان مجلس فهرستي را امضا و شكايتي تنظيم كنيم و آن را به دادستان كل كشور بدهيم تا بدين وسيله موضوع را پيگيري كنيم. در پي اثبات اصل اين شكوائيه، البته، ماجرا خاتمه نيافت و عده اي در اين ميان تلاش نمودند تا جنبه حقوقي و قانوني اين شكايتنامه را مخدوش جلوه داده و سطح آن را در حد يك بيانيه سياسي تقليل دهند.اين در حالي است كه تنظيم كنندگان شكوائيه عليه موسوي را جمع كثيري از نمايندگان مجلس علي الخصوص اعضاي كميسيون قضايي و حقوقي آن تشكيل مي داد. حجت الاسلام «موسي غضنفرآبادي» عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي در واكنش به اين ادعا با اشاره به دلايل نمايندگان براي شكايت از موسوي اظهار داشت:بنده با سابقه قضاوت و موسي قرباني كه رياست كل دادگستري استان هاي كرمانشاه، مازندران و سيستان و بلوچستان را برعهده داشته است از تنظيم كنندگان اين شكايت عليه موسوي بوده ايم.در همين ارتباط «ستار هدايت خواه» سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس هم با بيان اينكه اين شكايت كاملاً مبناي حقوقي دارد گفت: علي رغم برخي ادعاها كه مطرح مي شود، اين شكايت صرفاً نگاه سياسي نيست و در راستاي انجام وظايف نمايندگي است.
اقدامات بي نتيجه جريانات حامي آشوب طلبان در انكار و مخدوش ساختن اين شكايتنامه آنها را برآن داشت تا در مرحله بعد، ادعا كنند نام ميرحسين موسوي در متن اين شكايت قيد نگرديده است.
حجت الاسلام «حسين ابراهيمي» عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به اين شبهه اظهار داشت: در عنوان شكايت نامه، نام ميرحسين موسوي ذكر شده است، بنابراين كساني كه اين شكايتنامه را امضا كرده اند از دستگاه قضايي و دادستان كل كشور خواسته اند تا ميرحسين موسوي در خصوص وقايع اتفاق افتاده پس از انتخابات پاسخگو باشد و اگر جرمي اثبات شود طبعاً برخورد هم صورت خواهد گرفت.
پس گرفتن اين شكوائيه توسط امضاكنندگان آن اما حربه بعدي اين جريان در جبران ناكامي هاي خود بود.كه البته اين ادعا آنچنان بي اساس و با عجله مطرح گرديد كه ديري نپاييد واكنش تند نمايندگان در تكذيب اين خبر، اثري از آن بر جاي نگذاشت.«ستار هدايت خواه» سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس در همين رابطه گفت: نمايندگان امضاكننده شكايت از موسوي، پاي آن محكم و استوار ايستاده اند و بر اين عقيده اند كه نبايد در نظام اسلامي هيچ تبعيضي با عوامل اغتشاشات و برهم زنندگان امنيت انجام شود.«غلامرضا كرمي» عضو كميسيون امنيت ملي هم تصريح كرد، همچنان بر شكايتم از ميرحسين موسوي مصر هستم و او بايد در دادگاه نسبت به اقداماتي كه انجام داده، پاسخگو باشد. «مهدي كوچك زاده» نماينده تهران در مجلس نيز اظهار كرد: تا زماني كه در عرصه سياست هستم از شكايتم از ميرحسين موسوي منصرف نمي شوم.
نقش برآب شدن كليه نقشه هاي جريان فتنه گر اما آنها را ناگزير ساخت تا با آدرسي غلط تلاش مجددي در تكذيب اين ماجرا انجام دهند.آنها طي اقدامي ناشيانه با طرح سؤالي از دادستان تهران مبني بر دريافت چنين شكوائيه اي تلاش نمودند اظهارات نمايندگان در تحويل اين شكايت به دستگاه قضايي را غيرواقعي جلوه دهند؛ در حالي كه اين شكايتنامه اساساً هيچ ارتباطي با دادستان تهران نداشته و به دادستان كل كشور ارائه گرديده است.حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران و عضو هيئت رئيسه فراكسيون انقلاب اسلامي در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس در پاسخ به اظهارات اخير دادستان كل تهران مبني بر اينكه هيچ شكايت نامه اي عليه موسوي تاكنون تحويل دادستان نشده است، گفت: شكايت نامه 100 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي عليه اقدامات براندازانه موسوي تحويل دادستان كل كشور شده است و اساساً بنا نبود كه چنين شكوائيه اي تحويل دادستان تهران شود زيرا حيطه اختيارات دادستان تهران در رابطه با مسائل تهران مي شود در حالي كه اقدامات براندازانه موسوي و اقداماتي كه همسو با خواست دشمنان انقلاب است در رابطه با امنيت كل كشور بوده و اين ظلم در حق ملت ايران صورت گرفته است.رسايي همچنين گفت اين شكوائيه تحويل دادستان كل كشور شده و تا آنجايي هم كه بنده اطلاع دارم دادستان كل كشور شكوائيه مذكور را در مسير قانوني خود قرار داده است.

 



دادستان كل كشور:شكايت 100 نماينده از موسوي به بنده ارائه شد

دادستان كل كشور از ارائه شكايت حدود 100 نماينده مجلس از ميرحسين موسوي به وي خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي در حاشيه برگزاري جلسه كميته تعيين مصاديق جرائم يارانه اي در جمع خبرنگاران گفت: چهارشنبه هفته گذشته (29 مهر) دو تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به بنده مراجعه كردند و شكايت تعداد قابل توجهي از نمايندگان حدود 100 نفر را ارائه كردند. وي با بيان اينكه دادستاني كل كشور در اين خصوص مشغول بررسي مطالب ارائه شده است، افزود: از طرف برخي مجامع هم مطالبي منعكس شده و در خواست رسيدگي و تعقيب موضوع را از ما دارند البته دادستاني كل كشور مستقيما اقدام قضايي انجام نمي دهد بلكه مطالبي را تنظيم و براي رسيدگي به مراجع ذيربط قضايي ارسال خواهد كرد. اژه اي ادامه داد: در مطلب ارائه شده توسط نمايندگان مجلس برخي اتهامات در خصوص مير حسين موسوي مطرح شده و به عنوان شريك و مباشر نمايندگان خواستار تحت تعقيب قرار گرفتن وي شده اند؛ نمايندگان در خواست خود را به مواد 610 و 618 قانون مجازات اسلامي كه در خصوص بر هم زدن امنيت و نظم اجتماعي و تبليغ عليه نظام اسلامي است، مستند كرده اند.

 



ميخ (گفت و شنود)

گفت: مگه مقامات آمريكايي تا چند روز پيش براي ايران خط و نشان نمي كشيدند كه اگر به خواسته مورد نظر ما تن ندهد، چنين و چنان مي كنيم؟!
گفتم: بر منكرش لعنت! صداي رجز خواندنشان به آسمان رسيده بود.
گفت: ديروز خبرنگاران از «يان كلي» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا پرسيده اند؛ اگر ايران جواب مناسب ندهد آمريكا دست به تحريم ايران خواهد زد؟ و او در پاسخ گفته است نه! خبرنگاران پرسيده اند آيا مذاكرات 1+5 را متوقف مي كنيد؟ يان كلي باز هم پاسخ داده است نه!
گفتم: حيوونكي ها بدجوري گير افتاده اند.
گفت: با راهي كه در پيش گرفته اند، مشكل خودشان را بيشتر مي كنند.
گفتم: يارو ميخ رفته بود توي پاش، به جاي اينكه درش بياره، سر ميخ رو با چكش كج كرد!

 



كيهان و خوانندگان

¤ روزنامه هاي دوم خردادي به نقل از دادستان تهران تيتر كرده اند كه شكايتي عليه ميرحسين موسوي دريافت نشده است. در حالي كه ما نمازگزاران مسجد واقع در خيابان مجاهدين اسلام روبروي بيمارستان شفايحيائيان طي يك اقدام دستجمعي عليه سران آشوبگر يعني كروبي و ميرحسين موسوي شكايت كرديم و تحويل داديم.
رستمي
¤ عدم برخورد قوه قضائيه در دستگيري و محاكمه سران آشوب به ابهام آفريني در جامعه منجر شده و بي اعتمادي مردم را به دنبال خواهد داشت. از سوي ديگر سران آشوبگر طلبكارانه به رفتارهاي قانون شكنانه خود ادامه خواهند داد. بنابراين راه حل اساسي بازداشت و محاكمه عوامل اصلي فتنه است.
شهابي
¤ در صورت عدم برخورد دستگاه قضايي با فرماندهان آشوب پس از انتخابات كه باعث اين همه خسارت به نظام در عرصه بين المللي و هم داخلي شده است هم عدالت قرباني مي گردد و هم آناني كه در اين حوادث آسيب ديده اند از نظام دلسرد مي شوند و مهمتر از همه اينكه در آينده بايد شاهد حوادث مشابه بيشتري باشيم. لذا انتظار اين است كه خواص با طرح فريب معاندين موسوم به «وحدت ملي» دچار خطا نشوند.
اكبري از بابل
¤ در پاسخ به اظهارات آقاي پزشكيان كه گفته «محاكمه موسوي به مثابه محاكمه انقلاب است» خواستم بگويم كه انقلاب ما بي صاحب نيست كه آن را به نفع امثال موسوي غصب مي كنيد. موسوي به هيچ يك از اصول انقلاب پايبند نيست. او ظاهراً از پرچم سه رنگ فقط سبز را مي خواهد و از هيچ جفايي در حق نظام كوتاهي نكرد.
يك هم وطن
¤ چرا دستگاه هاي مسئول، هيچ نظارتي بر عملكرد سايت ها نمي كند. چون برخي از سايت ها به طور غيرمستقيم در لابه لاي مطالب، اخبار و نظرات خوانندگان خود، خط براندازي نرم نظام را دنبال مي كنند.
معتمدي از تهران
¤ تشكر مي كنم از مطالب واقعاً عالي روزنامه تان خصوصاً مطالب سياسي مي خواستم مطلبي را در ارتباط با وحدت بگويم كه اين روزها دستاويز يك عده معدودي شده است و آن اينكه؛ بعضي ها مي خواهند كتاب آشوب و فتنه را با روكش وحدت جلد كنند! خدا براي كفر و ايمان مثالي زده است و آن اينكه آيا حال شخصي كه اربابي متعدد دارد، همه مخالف يكديگر، با شخصي كه تصميم امر يك نفر است يكسان است؟! خدا را سپاس ليكن اكثر مردم درك اين حقيقت را نمي كنند.
احمديان
¤ وزير صنايع دولت خاتمي طي اظهارنظري گفته است در 20 سال آينده مردم خواهند پرسيد پول نفت چه شد. اگر ايشان و همفكرانش چشم بصيرت داشته باشند در بازديد از شهرهاي دورافتاده و روستاهاي كشور خواهند ديد كه پول نفت صرف عمران و آبادي كشور شده است. درست برعكس دوره حكومت دوم خردادي ها كه پول بيت المال به حلقوم احزاب و گروه هاي سياسي معارض ريخته شد و فرصت هاي سازندگي يكي پس از ديگري از بين رفت.
سوري
¤ ديدار سر زده استاندار تهران از خانواده اي كه دو شهيد سرافراز تقديم انقلاب كرده اند براي ما بسيار خوشحال كننده بود خواستم بگويم اين كشور و نظام تا هنگامي كه چنين مسئولاني دارد هرگز در مقابل بدخواهان و كينه توزان داخلي و خارجي قدمي عقب نخواهد نشست.
سيدفضل الله محمدي
¤ دو تا از فرزندانم سرما خورده هستند از طرف ديگر همسرم معلم مي باشد كه 18 نفر از شاگردان او بستري شده اند. عرض بنده اين است كه مسئولين وزارت بهداشت و آموزش و پرورش موضوع بيماري آنفلولانزا در كشور را جدي بگيرند.
احمدي
¤ ضمن تشكر از چاپ مناظره آقايان قره باغي و اعلمي در روزنامه كيهان، اميد است اصولگرايان مناظرات ديگري را براي روشن تر شدن افكار عمومي برگزار كنند.
چاي زر از املشت
¤ بعد از گذشت چندين سال كار، توانستم با گرفتن وام يك خودروي پرايد از شركت سايپا خريداري كنم كه پس از گذشت چند ماه و در زماني كه خاموش بود، آتش گرفت. كارشناسان اعلام كردند كه اين اتفاق به خاطر اتصالي در سيم هاي برق خودرو رخ داده است. علي رغم داشتن گارانتي اما تا به حال شركت سايپا به گارانتي خود عمل نكرده و حاضر به همكاري نيست.
يك هموطن
¤ بيش از يك ماه است كه حركت قطارهاي مترو دچار اخلال شده و اين امر موجب با تاخير رسيدن مردم به سر مشاغلشان شده است. چه كسي مسئول و پاسخگوي اين مشكل است؟
محمد بينقي از تهران
¤ ايستگاه مترو قلهك در بالاي شهر تهران مدت ها بعد از راه اندازي ايستگاه ميدان شهداء در جنوب تهران مورد بهره برداري قرار گرفت با اين تفاوت كه تمام تسهيلات و تجهيزات اين ايستگاه از پله برقي گرفته تا هواكش برپا است ولي در ايستگاه ميدان شهداء خبري از پله برقي و ساير تجهيزات نيست. فقط جرم ما اين است كه ظاهراً از ديدگاه مسئولين تصميم گير در مترو شهروند درجه 2 محسوب مي شويم!
رحماني
¤ وضعيت مترو تا چه زماني قرار است به اين منوال ادامه يابد؟ قطارها با تاخير حركت مي كنند و اين مسئله موجب نارضايتي شهروندان شده است.
نصري
¤ معمول بود كه شهرداري همواره برچسب هاي تبليغاتي كه به درب منازل چسبانده مي شد را پاكسازي مي نمود. اما مدتي است كه ديگر اين كار انجام نمي شود. با توجه به عدم زيبندگي اين تبليغات، از شهرداري تقاضاي رسيدگي مي شود.
كاوري
¤ از شهرداري قم و نماينده محترم مردم اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي خواهشمنديم كه در زمينه ايجاد فضاي سبز و بوستان در قم توجه بيشتري شود. زيرا هم هواي گرم و خشك قم نياز بيشتري به فضاي سبز دارد و هم اين شهر با كمبود مراكز تفريحي روبروست.
يك شهروند از قم
¤ يك آپارتمان بسيار بزرگ در ابتداي خيابان 64 يوسف آباد در حال ريزش است. لطفاً رسيدگي شود. همچنين در اين منطقه برخي از افراد درست زير تابلوي ماشين شستن ممنوع اقدام به شست و شوي خودروي خود مي كنند. همچنين برخي از مردم در يوسف آباد اقدام به انبار كردن زباله در كوچه پس كوچه ها مي كنند.
آملي از يوسف آباد
¤ از آسفالت اطراف مدرسه قرباني مطلق واقع در خيابان هاشم آباد خيابان خاوران يك ماه نگذشته كه شهرداري منطقه همه اين آسفالت را كنده و در حال سنگ فرش كردن است آيا نبايد كسي سؤال كند اين حيف و ميل بيت المال براي چيست؟
اشتياقي
¤ خط اتوبوس راني مترو دانشگاه علم و صنعت به كلاهدوز كه اكثر مسافرين آن كارگر و كارمند هستند آنقدر بي نظم است كه اكثر افراد بايد زمان طولاني منتظر اتوبوس بمانند لذا از مسئولين شركت واحد تقاضاي رسيدگي و افزايش اتوبوس و بهبود وضعيت آن را داريم.
جمعي از مسافرين
¤ وضعيت به هم ريخته ميدان چايچي- انتهاي خيابان مهربار كه احتمالاً قرار بود به پل وصل شود كماكان بلاتكليف رها شده و با كوهي از خاك و نخاله هايي كه بعضاً افراد ديگر مي ريزند چهره زشتي گرفته و بدليل گرفتگي جوي ها بوي بد تعفن ساكنين و رهگذران را آزار مي دهد لذا از مسئولين شهرداري منطقه 13 تهران درخواست اقدام عاجل جهت رفع اين معضل را داريم.
اهالي منطقه
پاسخ شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 02/08/88، با مضمون «تاخير قطارها در خط دو» به آگاهي مي رساند: شركت بهره برداري متروي تهران با تلاش پرسنل خدوم مترو در امر ساماندهي، روزانه بيش از 000/700/1سفر را انجام مي دهد كه با توجه به افزايش سفرهاي درون شهري و استقبال روزافزون همشهريان گرامي از متروي تهران در ساعت هاي شلوغ، ازدحام شديد مسافري و به دنبال آن بروز نقص فني در سيستم در قطار به واسطه اين ازدحام سبب اين تأخير بوده است. اميدواريم مسافران محترم در اينگونه موارد با همكاري مناسب از بسته شدن در واگن ها جلوگيري ننمايند تا دچار وقوع تاخيرات ناخواسته نشويم. زمان ازدحام مسافر در متروي تهران به صورت طبيعي در روز بايد بين 1 الي 2 ساعت باشد، اما هم اكنون به دليل كمبود قطار و قطعات يدكي براي تعمير قطارهاي موجود اين زمان به 6 ساعت افزايش پيدا كرده است و اين مشكلات از ابتداي مهر با شروع سال تحصيلي و افزايش شديد مسافران، تشديد شده است.

 



شعري از عليرضا قزوه آخر نماز جمعه نخواندند و شب رسيد

جوحي به حج واجب ماه رجب رسيد
همراه شيخنا كه به درك رطب رسيد
مي خواست تا شراب طهوري دهد به ما
جوشيد آنقدر كه به آب عنب رسيد
صبحي به منبر آمد و فرمود باك نيست
گر واجبات رفت به ما مستحب رسيد
از نو صلا زدند كه ما را وجب كنند
از راي ها به شيخ همان يك وجب رسيد
مشت و وجب براي همين آفريده شد
بي آنكه انتخاب شود منتخب رسيد!
جمعي وضو نكرده دويدند در صفوف
آخر نماز جمعه نخواندند و شب رسيد
صفين و نهروان و جمل نوش جانشان
اين كوفيان كه م هر علي شان به سب رسيد
هر كس كه دم زد از ادب مرد حرف بود
هر كس كه فحش داد به فيض ادب رسيد
بعد از سه ماه شعبده رنگ و ننگ و زنگ
آيينه شكسته شان از حلب رسيد
شكر خدا كه عابد و زاهد به هم شدند
اين از جلو در آمد و آن از عقب رسيد
دنبال كرسي اند بر اين سنگ آسيا
دندان كرم خورده شان تا عصب رسيد
با غرب و شرق مسخره بازان يكي شدند
نوبت به ريشخند سران عرب رسيد
گوساله هاي سامري از طور آمدند
با سبز اشتري كه بر آن بولهب رسيد
چيزي نبود حاصل شان از هجوم وهم
جز مشت ريسمان كه به كام حطب رسيد
خاموشي ام مبين كه در اين آتش نفاق
روحم به چشم آمد و جانم به لب رسيد
آبان ماه 1388

 



صفار هرندي در اجلاس سراسري معاونين حزب مؤتلفه:
انگيزه هاي انشعاب طلبانه همواره منجر به سقوط خواهد شد

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي تأكيد كرد نبايد به انگيزه هاي انشعاب طلبانه ميدان داد، حتي اگر با زيباترين شعارها باشد زيرا اين انشعاب به سقوط منتهي مي شود.
به گزارش روابط عمومي حزب مؤتلفه اسلامي، «محمد حسين صفار هرندي» وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در اجلاس سراسري معاونين تبليغات و روابط عمومي حزب مؤتلفه اسلامي با تأكيد بر جريان شناسي اتفاقات مربوط به انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: بارها اصلاح طلبان از موسوي در انتخابات گوناگون خواسته بودند نامزد شود اما وي نپذيرفته بود و در دور جديد انتخابات رياست جمهوري با بيان توجيحاتي نظير اينكه ايران در خطر و انقلاب در حال نابودي است و نگران شدم وارد صحنه انتخابات شد كه اين صورت تبليغي قضيه بود.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: هر بار كه به سراغ موسوي رفتند از اصلي ترين دلايل وي براي امتناع از نامزدي در انتخابات گوناگون اين بود كه شرايط مهيا نيست، وي بايد پاسخ به اين سؤال را بدهد كه شما چه شرايطي مي خواستيد؟
وي ادامه داد: در اواخر دهه هفتاد و اوايل دهه هشتاد اتفاقاتي در كشور افتاد كه منجر به اختلاف و انتزاج ميان جريان هاي سياسي داخلي و خارجي بود، برخي افراد به اروپا رفتند و با اروپايي ها رايزني هاي سياسي برقرار كردند و از آنها خواستند وزن سياسي جناح خود را با آنها سنگين كنند.
صفار هرندي تصريح كرد: اين از مسائلي بود كه پس از نابودي رژيم پهلوي و بعد از محو خاطرات ننگين عهد قجر نسبت به خارجي ها سابقه نداشت و بعد از انقلاب اولين بار بود كه يك جريان سياسي وزن خود را با كمك خارجي ها مي خواست زياد كند و پس از مجلس ششم اروپايي ها تهديد كرده بودند كه اگر انتخابات برگزار كنيد رابطه قطع مي شود نه تنها اينطور نشد بلكه اولين كساني كه پيروزي اصولگرايان در مجلس هفتم را تبريك گفتند همين اروپايي ها بودند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص انتخابات شوراها و مجلس نيز گفت: در انتخابات شوراها و مجلس دخالت جريانات سياسي بسيار تأثيرگذار خواهد بود و اگر اصولگرايان دچار انشعاب شوند همان سرنوشتي كه جبهه اصلاحات در انتخابات دور دوم شوراها دچار آن شد بر سر اصولگرايان هم خواهد آمد.
وي افزود: نبايد به انگيزه هاي انشعاب طلبانه ميدان داد حتي اگر با زيباترين شعارها باشد زيرا اين انشعاب به سقوط خواهد رسيد.

 



آغاز بررسي اساسنامه دانشگاه آزاد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي

دكتر محمدرضا مخبر دزفولي، دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد: موضوع اصلاح و تكميل اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي كه از مدتي قبل در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح شده است، طي جلسات آتي مورد بازنگري و اصلاح كامل قرار خواهد گرفت و شكل نهايي آن به تصويب اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي خواهد رسيد.
وي در همين رابطه، افزود: به دليل وسعت و گستردگي دانشگاه آزاد اسلامي در سطح كشور و خارج از كشور، تلاش خواهد شد، در قالب اصلاح و تكميل اساسنامه، اين دانشگاه و واحدهاي تابعه آن به شكل هيئت امنايي اداره شوند و رؤساي واحدهاي بزرگ و جامع آن همچون دانشگاه هاي مادر و بزرگ وزارت علوم و وزارت بهداشت توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي تاييد و تعيين شوند.

 



موسوي درجه دار شد؛ ديكتاتور كودتاچي! (خبر ويژه)

عضو متواري گروهك تروريستي منافقين كه در روزگار قدرت اصلاح طلبان با مطبوعات زنجيره اي اين طيف همكاري داشت، اعلام كرد اصلاح طلبان و در رأس آنها موسوي و كروبي با ميل به راديكاليسم، ولايت فقيه را نشانه رفته اند.
حسين-ب در سايت ضد انقلابي ايران امروز تأكيد كرد: جنبش سبز به كانون همگرايي نيروهاي سياسي اصلاح طلب و تحول خواه اعم از مذهبي و سكولار تبديل شده و سهم مهمي در راديكال كردن بخش عظيمي از نيروهاي اصلاح طلب داشته است. اين طيف نه شخص رهبر بلكه مقام ولايت فقيه را هدف گرفته اند.
اين مهره ضد انقلاب كه از خارج كشور با روزنامه زنجيره اي نشاط همكاري داشت اضافه مي كند: آقايان موسوي و كروبي با پايداري صريح و رد حكم صريح رهبري، به كانون صف تحول خواهان ]اسم مستعار انتخاب شده براي ساختارشكنان[ رانده شده اند هر چند همه گرايش هاي موجود در موج سبز را نمايندگي نمي كنند. تعريف شناخته شده اي از جنبش وجود ندارد و هر كس از ظن خود يار آن شده اما قدر مسلم اين است كه اين حركت ولايت فقيه را هدف گرفته است.
وي همچنين با رنگين كماني خواندن جنبش سبز! نوشت: نمي توان انتظار داشت آقايان موسوي و كروبي همه نظرات نيروهاي فعال در جنبش را نمايندگي كنند، آنان كافي است كه به وجه مشترك اين نيروها كه هدف گرفتن ولايت فقيه است، تأكيد بورزند. اين را مي توان در اظهارات روحانيان مرجع اصلاح طلبان مانند آيت الله منتظري و سخنگويان آقايان موسوي و كروبي در خارج كه از گزند مأموران امنيتي به دورند (حلقه جرس و كساني مانند آقايان كديور و مهاجراني) دريافت.
گفتني است در حالي كه با سوء استفاده از رنگ سبز، حلقه مخملين اطراف موسوي سعي كردند از وي چهره اي اسلامي، شيعي و اهل بيتي ترسيم كنند اما همان گونه كه مكرراً در سخنان عناصر داخلي و خارجي حاضر در طيف اپوزيسيون ديده مي شود، آنها به جاي رنگ سبز قائل به رنگين كماني شامل عناصر شبه مذهبي، مدعيان اصلاحات، لائيك ها و سكولارها، ماركسيست هاي چپ و ليبرال هاي سوپر راست (آمريكايي هاي نقابدار و بي نقاب)، سلطنت طلبان، تروريست هاي منافق و... هستند. به عبارت ديگر آنچه واقعيت دارد نه سبز اسلامي و نه رنگين كمان رنگ ها، بلكه «جنگ احزاب» و... صف آرايي مجدد گروهك هاي ضد انقلاب با سازماندهي قدرت هاي استكباري به ويژه شيطان بزرگ است.
تبديل شدن عناصري نظير موسوي و كروبي به مهره هاي آلت دست جريان هاي برانداز در حالي است كه موسوي به هنگام تبليغات انتخاباتي و براي فريب مردم وفادار به نظام و انقلاب بارها گفته بود «ولايت فقيه جلوي انحراف و ديكتاتوري و كودتا را مي گيرد و ضامن كشور و انقلاب است». اظهاراتي از اين دست و مانور وي روي شعارهايي نظير خط امام، بازگشت به آرمان هاي انقلاب، حمايت از محرومان و... در واقع بسترساز اصلي براي ريختن 13 ميليون رأي به نام موسوي در صندوق ها بود. در اين ميان بنابر شهادت خود موسوي و اظهارات حاميان امروز وي مبني بر اينكه امثال موسوي، جايگاه ولايت فقيه - و نه حتي شخص رهبري- را هدف گرفته اند، روشن است كه امثال موسوي مصداق انحراف، ديكتاتوري و كودتاي شكست خورده هستند و در اين كسوت، درجه دار گروهك هاي ضد انقلاب محسوب مي شوند.
فارغ از شهادت هاي مكرر ميرحسين موسوي و كروبي درباره نقش ولايت فقيه در مقابله با انحراف و ديكتاتوري و كودتا، اين دو در عمل نيز از همان هنگام كه به گردن كلفتي در برابر انتخاب اكثريت پرداختند و به قيمت ايجاد آشوب، نا امني و لطمه به حيثيت كشور خواستار به هم ريختن قواعد و قوانين دموكراسي شدند، عملاً انحراف و ديكتاتوري و كودتاگري خويش را اعلام كرده بودند.

 



اتحاديه اروپا اين چند نفر را زير بيرق گرفت (خبر ويژه)

اتحاديه اروپا علناً از برخي عناصر سياسي و مطبوعاتي دستگير شده پس از آشوب ها با ذكر نام حمايت كرد. در بيانيه رئيس دوره اي اتحاديه اروپا، مشخصاً از محسن ميردامادي و بهزاد نبوي، عيسي سحرخيز، كيان تاج بخش و چند نفر ديگر (نظير زيدآبادي، قوچاني، شادي صدر و...) نام برده شده و نسبت به بازداشت آنها ابراز نگراني شده است.
بيانيه مذكور با جانبداري از سران آشوب، مدعي حمايت از حقوق بشر و ارزش هاي دموكراتيك و آزادي اجتماعات شده است. اين بيانيه همچنين با «نگراني عميق» نسبت به بازداشت فعالان سياسي و مطبوعاتي مذكور، محاكمه اغتشاشگران را مورد انتقاد قرار داد و خواستار آزادي آنان شد. اتحاديه اروپا همچنين به خاطر صدور حكم اعدام براي 4 تن از تروريست هاي وابسته به دو گروهك منافقين و انجمن پادشاهي ابراز نگراني كرد.
اتحاديه اروپا سال 1382 نيز مقارن با انتخابات مجلس هفتم بيانيه اي صادر كرد و ضمن حمايت از تحصن شماري از نمايندگان مجلس ششم- كه در چالش هسته اي طرف اروپا و غرب را براي فشار به ايران گرفته بودند- اعلام كرد به خاطر رد صلاحيت كساني چون بهزاد نبوي، رضا حاتمي و... انتخابات را مشروع نمي داند.
برخي اعضاي فراكسيون مشاركت در مجلس ششم تا آنجا پيش رفتند كه در سخنراني ها و بيانيه هاي علني به ارعاب مردم روي آورده و با بزرگ نمايي تهديدهاي بيگانگان از نظام خواستند جام زهر را سر بكشد و به توقف فعاليت هاي هسته اي بپردازد.
يكي از همين عناصر تحت الحمايه اروپا پس از بازگشت از سفر بروكسل در جمع شماري از همكاران مطبوعات زنجيره اي گفته بود طرف اروپايي اطمينان داده كه از ما در ايران حمايت مي كند منتها تأكيد دارد كه ما نيز تحركات و چالش هايي را در ايران تدارك كنيم كه حمايت دولت هاي اروپايي از اصلاح طلبان را نزد نهادهاي قدرت و سياستمداران آن كشورها توجيه كند!
تركيب عناصر مورد حمايت نشان مي دهد كه بيگانگان توجه ويژه اي به تسليم طلبان به ويژه در پوشش فعاليت حزبي و مطبوعاتي دارند.
حمايت دولت هاي اروپايي از برخي عناصر سياست باز داخلي در حالي است كه دوره حمايت سفارتخانه هاي خارجي از مهره سياسي در ايران سال هاست سپري شده و ملت ايران به چنين كساني با بدگماني و انزجار نگاه مي كنند.

 



تقلاي غرب براي انحراف در مذاكرات وين (خبر ويژه)

مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در واكنش به موضع ايران نسبت به پيشنهاد البرادعي در مذاكرات وين گفت اين پيش نويس نياز به تغييرات اساسي ندارد. ايران به تازگي اعلام كرد پيش نويس پيشنهادي مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي نياز به تغييرات اساسي دارد و بايد اصلاحات مهمي در آن صورت گيرد.
خاوير سولانا در واكنش به موضع ايران مي گويد پيش نويس توافقنامه وين نيازي به تغييرات اساسي ندارد چرا كه دستيابي به توافق معامله خوبي است.
برخلاف اظهارات سولانا، ايران هيچ توافقي درباره انتقال اورانيوم غني شده به روسيه(و سپس فرانسه) جهت دريافت اورانيوم 20 درصد(براي رآكتور تهران) صورت نگرفته و آنچه ايران به دنبال توافق بر سر آن است، تامين سوخت مورد نياز رآكتور تهران است. در عين حال همچنان كه از نام مذاكره برمي آيد، نشست وين در حد گفت وگو بوده و توافق اصلي بايد به تاييد مقامات ذي صلاح دو طرف برسد. جمهوري اسلامي به درستي و با درايت تاكيد كرده كه هيچ اعتمادي به وعده ها و تعهدات غرب به ويژه در حوزه هسته اي ندارد. مقامات و ديپلمات هاي كشورمان در اين زمينه به نقض تعهدات انجام گرفته در نشست هاي تهران، بروكسل و پاريس در 6، 5 سال پيش استناد مي كنند كه طرف غربي حتي يكي از تعهدات خود را اجرايي نكرد. آنها همچنين اعلام كرده اند دولت فرانسه اگر دولت قابل اعتمادي بود، طي 30 سال گذشته بايد هر سال 10 درصد اورانيوم غني شده در كارخانه يوروديف فرانسه را به ايران كه سهامدار آن است، تحويل مي داد و يا آلمان ها به تعهد خود در ساخت نيروگاه اتمي بوشهر عمل مي كردند همچنان كه روس ها نيز تا اين لحظه و براي سال ها، راه اندازي نيروگاه بوشهر را به تاخير انداخته اند.
به هرحال محور مذاكرات وين خريد سوخت از كشورهاي فروشنده براي رآكتور تهران زير نظر آژانس بوده و هر موضوع ديگري غير از اين، مسئله انحرافي در مذاكره مذكور است.
هرچند كه غرب برخلاف 6 سال گذشته ديگر از تعليق غني سازي سخن نمي گويد و عقب نشيني بزرگي كرده اما اين كشورها درصددند محصول غني سازي را از ايران خارج كنند كه اين هم پذيرفتني نيست.

 



ايران با اين دو سلاح گريه مقامات امنيتي اسرائيل را درآورده است (خبر ويژه)

يك روزنامه صهيونيستي نوشت: ايران با داشتن دو سلاح مهم يكي زبان گفت وگوي سياسي در دنيا و ديگري مقاومت، همواره نگراني اسرائيل را برانگيخته است.
يديعوت آحارونوت با بيان اين كه «ايران خطرناك ترين دشمن اسرائيل است و آينده اسرائيل را تهديد مي كند» نوشت: اين تهديد به خاطر همكاري هاي اين كشور با جبهه هاي مختلف در منطقه و بازي هاي سياسي آن روز به روز ابعاد گسترده تري يافته و حتي دستگاه هاي جاسوسي اسرائيل را از يك سو مبهوت و متحير و از سوي ديگر سرخورده و نگران كرده است.
به نوشته اين روزنامه صهيونيستي «هوشمندي و ذكاوت مقام هاي ايراني، اشك مسئولان امنيتي اسرائيل را درآورده است».
يديعوت آحارونوت با اشاره به گسترش نفوذ جمهوري اسلامي ايران در منطقه و تنگ شدن عرصه بر متحدان اسرائيل و آمريكا در منطقه، به مانور ديپلماتيك ايران در چالش هسته اي پرداخت و نوشت: ايراني ها مي دانند كه چگونه بايد برخورد كنند و چگونه مانور سياسي را در سطح جهاني انجام دهند به گونه اي كه افكار عمومي و سياسي جهاني هم برانگيخته شود. جاي تعجب است كه جهان همه مصيبت هايي را كه ايران تا به حال به وجود آورده به راحتي از ياد مي برد و تحولات لبنان و غزه و عراق را ناديده مي گيرد و براي برقراري روابط مستحكم با نظام ايران تلاش مي كند. اين يك تصميم و رويكرد خطرناك است كه سران دستگاه امنيتي اسرائيل را با ناكامي مواجه كرده است. بدين ترتيب ايراني ها در وقت كشي موفق شده اند و اين موفقيت روز به روز پررنگ تر مي شود، بدون اين كه طرفي از طرف هاي هسته اي به راه حلي دست يابد. ايران با دو اسلحه گفت وگوي سياسي و مقاومت، ما را در خاورميانه با بحران واقعي رو به رو كرده است.

 



ما فقيريم، بي بي سي ما فقير است VOA ما فقير است...! (خبر ويژه)

چند نفر از گردانندگان روزنامه هاي زنجيره اي براي دلداري دادن و تحريك كروبي به ملاقات وي رفتند. اين عده كه از جمله عباس عبدي و مصطفي ايزدي در ميان آنها بودند ضمن تمجيدهاي غلوآميز از كروبي خواستند در پي راه اندازي شبكه ماهواره اي باشد. كروبي در پاسخ ادعا كرد مشكل اصلي در راه اندازي شبكه صبا، مشكلات مالي بوده است.
ملاقات كنندگان با كروبي ضمن اشاره به تشنج آفريني وي در نمايشگاه مطبوعات و برخي جنجال آفريني هاي قبلي كروبي در نشر شايعات، به وي به عنوان «سياستمداري با كنش ناب سياسي در انساني ترين شكل» تبريك گفتند. شماري از اين ملاقات كنندگان (مانند حسن - الف و رضا- خ)، هم اكنون با سايت هاي ضدانقلابي راه اندازي شده در خارج از كشور كه رسماً از بودجه هاي دولتي كشورهاي غربي تغذيه مي شوند همكاري مي كنند، برخي از همكاران متواري اين افراد در مطبوعات زنجيره اي هم اكنون به صورت علني در استخدام شبكه ها و سايت هايي نظير بي بي سي انگليس، صداي آمريكا، راديو فردا، راديو زمانه، روزنت، جرس، موج سبز و... قرار گرفته اند. مهاجراني و كديور هم كه اخيراً اعلام كردند مايل به راه اندازي شبكه ماهواره اي هستند، مدعي شده اند مشكل مالي دارند و چون مي خواهند كاملا ايراني باشند، فقط از نيروهاي داخلي درخواست كمك مالي مي كنند(!) هر دوي اين سياست بازان، پيش از اين بارها در سناريوهاي آمريكايي و انگليسي معارضه با نظام و قانون اساسي ايفاي نقش كرده اند. اين دو كه نسبت فاميلي نزديك به هم دارند پيش از انتخابات چنين تظاهر كردند كه يكي (مهاجراني) از كروبي و ديگري (كديور) از موسوي حمايت مي كند اما هم اكنون در پروژه اي مشترك نظير جرس- ثبت شده در آمريكا- همكاري نزديك دارند.

 

\


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14