(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 آبان 1388- شماره 19501
 

جزيره هندورابي چشم انتظار اجراي طرح توسعه
امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس: تروريست ها به دنبال برهم زدن وحدت مردم و مسئولان هستند
ايران در كيهان
حمايت شهرداري شيراز از سرمايه گذاران در بافت فرسوده شهر
50 ايستگاه هشداربارش هاي سيل آسا در خراسان نصب مي شود
معاون سياسي استانداري تهران: دولت رابطه مسئولان با مردم را تغيير داد
آغاز پرورش ماهي گرمابي در گرمي
قائم مقام مديرعامل شهرك هاي صنعتي استان اصفهان: طلاي خارجي بازار ايران را به تسخير خود درآورده است
35 درصد مردم ايران كمبود آهن دارند
رئيس اداره منابع طبيعي رودبار خروج 385 خانوار جنگل نشين جنگل هاي رودبار اعتبار نياز دارد
دانش آموزان اليگودرز صاحب ورزشگاه مي شوند
طرح تربيت خطيب درقم برگزار مي شود
اختصاص19 شعبه حل اختلاف قزوين به اتباع بيگانه
گذرگاه مرزي مهران در صادرات كالا و تردد مسافر اول شد
جاده ياسوج- بابا ميدان تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد



جزيره هندورابي چشم انتظار اجراي طرح توسعه

تنها بازماندگان بومي ساكن جزيره هندورابي بيش از 15 سال است كه چشم انتظار اجراي طرح توسعه اين جزيره زيبا هستند. خانواده هاي زيادي با نااميدي از اين جزيره مهاجرت كرده اند. عده اي به بندر چارك و بندر لنگه و عده اي ديگر به بندرعباس و شهرهاي اطراف آن- فقدان ابتدايي ترين امكانات خدماتي و رفاهي كه از دولت هاي گذشته به جا مانده است. مسئولان قول هاي زيادي دادند و برخي مسئولان مي خواستند زماني طرح توسعه در هندورابي به اجرا درآيد كه آخرين نفر ساكن اين جزيره آن را ترك كرده باشد چرا كه نمي خواستند همانند جزيره كيش دچار اشتباه شوند. تلاش زيادي شد كه بوميان ساكن در جزيره كيش مهاجرت كنند اما اين مهاجرت ها هيچگاه تحقق نيافت آن هم به دليل انگشت شماري افراد مسئول كه نگاه دلسوزانه اي به بوميان داشتند و برخي چالش هاي مبهم و بلاتكليفي را برطرف كردند و جزيره كيش توسعه يافت. از سال 1374 طرح توسعه جزيره هندورابي در دستور كار سازمان منطقه آزاد كيش به طور جدي از سوي دولت و شوراي عالي مناطق آزاد قرار گرفت. اما اين طرح هيچ گاه اجرايي نشد و تنها بازماندگان بومي ساكن در اين جزيره با درد و رنج پنهان خود سوختند و ساختند و اشك با حسرت آنها هنوز پس از 15 سال خشك نشده است. سال هاست كه بسياري از مادران به دليل شرايط بد رفت و آمد و فقدان امكانات درماني در هنگام بارداري جان خود و فرزندشان رااز دست مي دهند و چه بيماراني كه دليل نبود امكانات درمان از اين زندگي پرمشقت و طاقت فرسا در جزيره چشم فرو بستند. اخيرا از سوي معاونت اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش 2پزشك به اين جزيره اعزام شدند تا شايد مرهمي بر زخم هاي كهنه اين بازماندگان بگذارند.
خانه هاي سست، محقر و نيمه ويران آنها تنها اميد آنها در اين جزيره است. تنها مولد روشنايي آنان موتورهاي برقي است كه با بنزين و گازوئيل كار مي كنند و آب چاه براي شستشو تهيه آب شيرين نيز به سختي توسط قايق و لنج هاي ماهيگيري به دستشان مي رسد. سال 1384 طرح توسعه جزيره هندورابي مجددا روي ميز مسئولان قرار گرفت. اما پس از مدتي دوباره در هاله اي از ابهام به بايگاني سپرده شد. اميد است كه جزيره زيباي هندورابي به دست تواناي افراد دلسوز، طرح توسعه آن به طور جدي اجرايي شود و شاهد لبخند و شادي بر چهره بازماندگان اين جزيره باشيم. كار براي محرومان در هر نقطه از كشورمان به ويژه جزاير هندورابي، هرمز و قشم براي دولتمردان آنقدر سخت نيست كه نتوان از عهده آن برنيامد. محرومان اين سه جزيره در قلب آبهاي هميشه خليج فارس چشم انتظار نيمه نگاهي از سوي دولت و مجلس هستند.
جزيره كيش- فريدون پري نژاد

 



امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس: تروريست ها به دنبال برهم زدن وحدت مردم و مسئولان هستند

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
دشمنان با ترور شخصيت هاي سياسي و مردمي درشرق كشور به دنبال برهم زدن وحدت مردم و مسئولان هستند.
آخوند «عبدالكريم جاور» امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس در جلسه شوراي اداري شهرستان گنبدكاووس كه در محل برگزاري مانور گردان هاي عاشوراي بسيج در اردوگاه امام علي(ع) روستاي «چپرقويمه» برگزار شد، ضمن اعلام مطلب فوق گفت: دشمنان با ترور شخصيت هاي سياسي و مردمي در شرق كشور به دنبال برهم زدن وحدت مردم و مسئولان هستند.
آخوند «عبدالكريم جاور» همچنين در بخش ديگري ازسخنان خود افزود: اين تروريست ها نه شيعه هستند و نه سني بلكه از عوامل دست نشاندگان استكبار جهاني هستند.
وي گفت: دشمنان اسلام به دنبال ايجاد اختلاف در ميان مسلمانان هستند تا از اين طريق بر كشورهاي اسلامي مسلط شوند و همه مسلمانان باتوجه به آيه شريفه قرآن كريم بر ريسمان الهي چنگ زنند تا متفرق نشوند كه اين بهترين و كامل ترين راه براي رسيدن به اتحاد و همبستگي است.
«عبدالله رستگار» نماينده مردم شهرستان گنبدكاووس در مجلس شوراي اسلامي نيز ضمن محكوم كردن جنايات تروريست ها در شرق كشور خواستار اتحاد و همبستگي بيشتر مردم ايران اسلامي در مقابل بيگانگان شد.
«عبدالله رستگار» همچنين در اين جلسه با تشريح طرح تحول اقتصادي گفت: اين طرح باتوجه به نيازاساسي جامعه پس از تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اجرايي مي شود.
وي افزود: اين لايحه در 17 ماده و چندين تبصره از سوي دولت به مجلس آورده شده كه نمايندگان پس از بحث و بررسي زياد تاكنون هفت ماده آن را در صحن علني مجلس به تصويب رساندند.
به گفته وي، براساس اين لايحه تا پايان برنامه پنج ساله پنجم نرخ تمامي خدمات و حامل هاي انرژي با شيب ملايم به نرخ واقعي خواهد رسيد كه براساس پيش بيني دولت در سال اول نرخ تورم در جامعه به 3/15 درصد و براساس پيش بيني پژوهشكده هاي خاص به بالاي 25درصد خواهد رسيد.
نماينده مردم گنبدكاووس افزود: براساس اين لايحه 50 درصد از درآمد دولت بين 100 تا 200هزار ميليارد ريال بين 5 دهك اول جامعه به صورت يارانه مستقيم پرداخت خواهد شد و 50درصد باقيمانده نيز در بخش تأمين اجتماعي هزينه خواهد شد.
وي از همه مسئولان دستگاه هاي اجرايي شهرستان ها خواست در جهت شناسايي دهك هاي اول جامعه تلاش كنند تا حقي از مردم نيازمند جامعه در اجراي اين طرح ضايع نشود.
آخوند «محمد اماني زاده» امام جمعه اهل سنت دهستان «كرند» از توابع بخش داشلي برون شهرستان گنبدكاووس، نيز در همايش گفتمان ديني «حجاب و عفاف» كه در محل دبيرستان دخترانه «اسماء» كرند برگزار شد، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: حكومت ما حكومت اسلامي است و در سايه اين حكومت، وظيفه ما اين است كه امنيت حكومت و جامعه را با وحدت خود حفظ كنيم.
وي گفت: حكومت و ملت در تأمين امنيت جامعه وظيفه اي متقابل دارند و اگر امنيت در جامعه نباشد، مال و ناموس ما در خطر خواهد بود.
آخوند اماني زاده، همچنين با محكوم كردن حمله تروريستي به مردم و فرماندهان سپاه در سيستان و بلوچستان، اضافه كرد: هدف اين جنايت وحشيانه و ضدبشري، ازبين بردن امنيت و برهم زدن وحدت شيعه و سني ازسوي دشمنان قسم خورده نظام است.
وي تصريح كرد: دشمنان بدانند كه اين حملات تروريستي هيچ تأثيري در شكستن وحدت شيعه و سني نخواهد داشت.
امام جمعه اهل سنت كرند، همچنين با اشاره به آيات و روايات دين اسلام درخصوص رعايت حجاب و عفاف، گفت: در دين ما تأكيد زيادي بر اين مسئله شده است زيرا رعايت آن از سوي زنان و دختران و ديگر افراد جامعه، ما را از فساد حفظ خواهد كرد.
در پايان اين همايش كه با همكاري سازمان تبليغات اسلامي بخش داشلي برون و نمايندگان آموزش وپرورش اين بخش برگزار شد، به تعدادي از دانش آموزان نمونه در امر رعايت حجاب و عفاف هدايايي اهداء شد.

 



ايران در كيهان

تهيه اطلس آلودگي خاك آذربايجان شرقي
تبريز- خبرنگار كيهان؛ اطلس آلودگي خاك آذربايجان شرقي تهيه مي شود. بيوك رئيسي مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي ضمن بيان اين خبر گفت: اين طرح، يك پروژه علمي و تحقيقاتي عظيمي است كه هدف از آن، بررسي خاك استان از نظر پسماندهاي صنعتي حاوي فلزات سنگين، بقاياي سموم مصرفي در امور كشاورزي و ميزان آلودگي به فلزات سنگين است.
پيشگيري از تنبلي چشم در چناران
چناران- خبرنگار كيهان: با هدف شناسايي و درمان به موقع تنبلي چشم كودكان، طرح پيشگيري از تنبلي چشم در مراكز بهداشتي درماني شهرستان چناران انجام شد.
مشهدي رئيس اداره بهزيستي چناران گفت: پيش بيني مي شود در اجراي اين طرح بيش از 4هزار و 500 نفر از كودكان 4 تا 6 سال به لحاظ بينايي مورد آزمايش قرار گيرند.
اعزام پزشكان بسيجي به روستاهاي بندر لنگه
بندرعباس- خبرنگار كيهان: مسئول بسيج سازندگي سپاه بندر لنگه گفت: تيم اعزامي پزشكي سپاه لنگه تاكنون در چند مرحله با هدف ويزيت رايگان مردم از 30 روستا سركشي كرده است. خسرو اسفندياري با اشاره به ترويج فرهنگ ويزيت رايگان توسط پزشكان بسيجي در مناطق دور دست گفت: باتوجه به امكانات و مناسبت هاي مختلف سپاه بندرلنگه سعي در ويزيت رايگان مردم در مناطقي را دارد كه ساكنان آن از مراكز بهداشتي و درماني فاصله دوري دارند.
حل مشكل تملك اراضي مردم در هرمزگان
¤ عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: مشكل تصرف اراضي مردم در صنايع انرژي برپارسيان با سفر وزير صنايع به هرمزگان برطرف مي شود.
احمد جباري افزود: براي ايجاد منطقه ويژه صنايع انرژي برپارسيان 10هزار از اراضي اين منطقه كه اراضي كشاورزي باغ ها و زمين هاي مسكوني مردم را نيز شامل مي شود، تملك شده است.
احداث 4 باب استخر در بادرود
بادرود- خبرنگار كيهان: كار احداث 4 باب استخر ذخيره آب كشاورزي با گنجايش 3600 مترمكعب با هزينه دولتي 500 ميليون ريال در منطقه بادرود به پايان رسيد و بهره برداري شد. اين استخرها با هدف آبياري مزارع و باغات كشاورزان منطقه ساخته شده است. گفتني است از اين استخرها براي پرورش ماهي گرمابي نيز استفاده مي شود كه صرفه اقتصادي مناسبي دارد.
وحدت شيعه و سني در كردستان
سنندج- خبرنگار كيهان: معاون سياسي امنيتي استانداري كردستان گفت: دشمنان نظام اسلامي با استفاده از شيوه هاي مختلف اختلاف بين شيعه و سني را نشانه گرفته اند. ايرج حسن زاده با اشاره به ترورهاي صورت گرفته در استان سيستان و بلوچستان افزود: دشمنان نظام اسلامي و گروهك هاي وابسته به آنها بعد از ترور روحانيون كردستاني اين بار در استان سيستان و بلوچستان جمعي از فرماندهان و سران قبايل و طوايف بلوچ را با شيوه اي ناجوانمردانه به شهادت رساندند.
راه اندازي سايت بي تي اس در دزفول
دزفول -خبرنگار كيهان: يك سايت بي تي اس تلفن همراه در بخش چغاميش از توابع دزفول نصب و راه اندازي شد. ناصر اسد مسجدي رئيس اداره مخابرات دزفول با اعلام اين خبر گفت: اين سايت بي تي اس با 2ميليارد ريال اعتبار براي تقويت و توسعه شبكه و سرويس دهي بيشتر به مشتركان تلفن همراه در منطقه ايجاد شده است.
افتتاح نمايندگي مسكن و شهرسازي دراسفراين
اسفراين- خبرنگار كيهان: دفتر نمايندگي مسكن و شهرسازي در شهرستان اسفراين راه اندازي شد. مهندس علي نقدي پور رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان خراسان شمالي در مراسم افتتاح اين نمايندگي گفت: در شهرستان اسفراين تعداد 2209 نفر متقاضي مسكن مهر در قالب 10 شركت تعاوني ساماندهي شده اند كه بيش از 700 واحد آن با پيشرفتهاي متفاوت از پي سازي تا اتمام كار اسكلت بندي در حال ساخت مي باشد.
تجليل از خانواده شهيدان شمسي پور
رشت - خبرنگار كيهان: استاندار گيلان با خانواده سه شهيد شمسي پور ديدار كرد. مهندس روح الله قهرماني در اين ديدار ضمن تجليل از مقام اين سه شهيد تاكيد كرد: همه ما بايد با تاسي از شهدا در تمامي ابعاد زندگي به سوي كمال معنوي حركت كنيم. گفتني است شهيدان حسين، محمد و جعفرشمسي پور در سال هاي 63، 64 و 65 در منطقه مريوان و حاج عمران به شهادت رسيدند.
هوشمندسازي چراغ هاي راهنمايي
گرگان - خبرنگار كيهان: شهرداري گرگان به منظور كاهش ترافيك در چهارراه ميدان چراغ هاي راهنمايي اين تقاطع را هوشمند كرد. ابراهيم كريمي شهردار گرگان در اين باره گفت: سنسورهاي زير سطحي كه از طريق كابل به چراغ هاي راهنمايي اين ميدان اتصال دارند تعداد ماشينهاي در حال عبور از هر محور را شمارش نموده و با ميانگين گرفتن از تعداد خودروهاي عبوري از هر محور، مدت زمان چراغ سبز را كاهش يا افزايش مي دهند.
آزادي 5 زنداني در گنبدكاووس
گنبدكاووس - خبرنگار كيهان: مسئول روابط عمومي اداره زندان گنبدكاووس گفت: پنج زنداني جرايم غيرعمدي با كمك مردم در اين شهر آزاد شدند.
حسين محمد زايي افزود: زندانيان مزبور به پرداخت 560 ميليون ريال جريمه محكوم شده بودند كه با كمك ستاد ديه توانستند با پرداخت 213 ميليون و 600 هزار ريال درحق طلبكاران، بابت بقيه بدهي آنها رضايت شاكيان را دريافت كنند.
برگزاري يادواره شهيدان در انديمشك
انديمشك - خبرنگار كيهان: نخستين يادواره 72 شهيد بخش مركزي انديمشك هم زمان با آغاز ماه محرم برگزار مي شود. صادق نيازي بخشدار مركزي انديمشك ضمن بيان اين خبر گفت: برگزاري اين يادواره ها در زماني كه دشمنان نظام در پي كمرنگ كردن و از بين بردن اثرات معنوي هشت سال دفاع مقدس در ميان جوانان هستند، از درجه بالايي برخوردار است.
ساخت نمازخانه مدارس انديمشك
¤ در سال جاري پنج باب نمازخانه با اعتبار 2 ميليارد و 500 ميليون ريال در آموزشگاه هاي انديمشك احداث مي شود.
كريم صرفه جو رئيس آموزش و پرورش انديمشك با اعلام اين خبرگفت: تمام مدارس نوساز كه در شهرستان ساخته شده و يا در حال ساخت هستند داراي نمازخانه بوده و اين نمازخانه ها براي مدارس قديمي كه فاقد نمازخانه هستند ساخته مي شود.

 



حمايت شهرداري شيراز از سرمايه گذاران در بافت فرسوده شهر

شيراز- خبرنگار كيهان:
معاون شهردار شيراز گفت: از سرمايه گذاري در بافت فرسوده شهر شيراز حمايت مي كنيم.
«علي اصغر عزيزخاني» معاون شهرسازي و معماري شهرداري شيراز با بيان اين مطلب گفت: پروژه هايي مانند بين الحرمين كه توسط شهرداري در حال انجام است به عنوان نمونه اي از سرمايه گذاري جديد در بافت فرسوده و در راستاي تبديل ساختمان هاي فرسوده به فضاهاي خدماتي در اين بافت است.
وي اظهار داشت: از آنجا كه يك دهم مساحت شهر شيراز يعني حدود يك هزار و 700 هكتار به عنوان بافت فرسوده شناسايي شده است شهرداري ضوابط تشويقي از جمله 60 درصد تراكم تشويقي 50 درصد تخفيف عوارض و 140 ميليون ريال وام و تسهيلات به ساختمان سازي در اين بافت اختصاص مي دهد.
وي افزود: به علت فراهم نبودن شرايط بازسازي در تمام نقاط بافت فرسوده و تعدد مالكيت و اطلاع نداشتن شهروندان در اين زمينه محدوديت هايي وجود دارد و روند نوسازي و تغيير در اين بافت كند پيش مي رود.
وي درباره طرح به روز كردن نقشه هاي شهر شيراز نيز گفت: اين طرح كه در سال گذشته عكسبرداري هوايي (GIS READY) مربوط به آن با اعتباري بالغ بر 15 ميليارد ريال آغاز شده در حال انجام است و در آن نقشه ها به روز و با اطلاعات قبلي ارائه مي شود.
وي اظهار داشت: طرح جديد نقشه هاي شهر شيراز طي چهارماه آينده به روز شده و مبنايي براي شهرداري الكترونيك خواهد بود تا نقصي در زمينه ارائه خدمات وجود نداشته باشد.
وي با اشاره به طرح توسعه شهري شيراز افزود: محورهاي جديدي كه در اين طرح به محدوده شهري اضافه مي شود داراي طرح هادي بوده و طبق قانون مشمول عوارض مي شود.

 



50 ايستگاه هشداربارش هاي سيل آسا در خراسان نصب مي شود

چناران - خبرنگار كيهان:
در اجراي فاز اول ارتقاي ايستگاههاي باران سنج سنتي به ديتالاگر 50 ايستگاه هشدار بارش هاي سيل آسا در استان خراسان رضوي نصب و راه اندازي مي شود.
رئيس اداره ديدباني هواشناسي خراسان رضوي كه به منظورافتتاح دو ايستگاه از اين نوع در اخلمد و گلبهار به شهرستان چناران سفر كرد ه بود با اعلام اين مطلب افزود: خراسان رضوي چهارمين استان كشور است كه سامانه هشدار بارش هاي سيل آسا در آن نصب مي شود.
غلامرضا دوست محمدي امكان اطلاع رساني هشدار بارش هاي سنگين از طريق sms پيام كوتاه به مسئولين اجرايي براي آمادگي به موقع ذخيره سازي و دريافت اطلاعات به صورت آن لاين در مركز هواشناسي و تجزيه و تحليل اطلاعات را از مزاياي استقرار سامانه هشدار بارش هاي سيل آسا عنوان كرد و گفت: سيستم ديتالاگر در واقع مكمل سيستم رادارهاي هواشناسي و مدلهاي پيش بيني هواشناسي است.
رئيس ديدباني هواشناسي خراسان رضوي با اشاره به اطلاعات هواشناسي پيش بيني كرد در سال زراعي 89-88 بارندگي نرمال و شايد اندكي بالاتر از آن به وقوع بپيوندد.
دوست محمدي افزود: اين به معناي پايان و نبود خشكسالي نيست زيرا رفع عوارض يك سال خشكسالي نيازمند حداقل 5 سال ترسالي است.
فرماندار چناران هم به هنگام بهره برداري از دو ايستگاه ديتالاگر در چناران از تعلل سازمان آب منطقه اي خراسان رضوي در زمينه حفاظت از حريم و بستر رودخانه هاي شهرستان انتقاد كرد.
سيدعلي حسيني گفت: در شهرستان دو نقطه بحراني وقوع سيلاب وجود دارد كه نيازمند توجه ويژه براي بازگشايي حريم و بستر رودخانه و حفاظت از آن است.

 



معاون سياسي استانداري تهران: دولت رابطه مسئولان با مردم را تغيير داد

پاكدشت- خبرنگار كيهان:
كساني كه با شايعه پراكني و فضاسازي وانمود مي كنند كه آقاي احمدي نژاد ايران را در سطح جهاني با چالش مواجه ساخته است به عملكرد گذشته خود نگاه كنند.
اين مطلب را «براتلو» معاون سياسي استانداري تهران در جمع صدها دانشجوي ورودي سال 88 دانشگاه پيام نور پاكدشت، استادان اين دانشگاه و مسئولان محلي عنوان كرد و گفت: دست آوردهاي بزرگ ايران در دولت عدالت محور واقعاً افتخارآميز است. در دوره اصلاحات در مراكز هسته اي ما را پلمپ كردند. اما همين مذاكرات اخير ژنو چه دست آوردي داشت. جان بولتون كه از نومحافظه كاران و دشمن سرسخت ايران است رسماً گفت: پيروز مذاكرات هسته اي ژنو ايران بود.
وي با اشاره به رابطه دولت و ملت گفت اين دولت رابطه مسئولان با مردم را تغيير داد و شكاف عميقي را كه مي رفت چالش نظام شود از بين برد و امروز رابطه و پيوند بين دولت و ملت در دنيا بي نظير است.
معاون سياسي استانداري تهران تصريح كرد: در دوره سازندگي مشاركت در انتخابات به 50درصد رسيد در حالي كه مشاركت در اين دولت به 85درصد رسيد مشاركتي كه شما نظيرش را در دنياي امروز نمي بينيد.براتلو خطاب به دانشجويان گفت: برخي بر آنند كه ذهن جوانان را نسبت به واقعيات منحرف كنند اما جوانان ما و دانشجويان عزيز با بصيرت به موضوعات توجه مي كنند و تحت تأثير القائات آنان قرار نمي گيرند.

 



آغاز پرورش ماهي گرمابي در گرمي

اردبيل- خبرنگاركيهان:
طرح پرورش ماهي گرمابي در مزارع آبي شهرستان گرمي مغان آغاز شد.
احمدعلي فيروزمند مدير جهادكشاورزي گرمي با اعلام اين خبر افزود: پرورش ماهي گرمابي در مزارع آبي گرمي، انگوت، قره قوچ و كدخدالو با 30هزار قطعه ماهي آغاز شده است. وي با اشاره به پرورش يكصدهزار قطعه ماهي گرمابي در درياچه گيلارلوي گرمي گفت: ميزان برداشت ماهي در اين شهرستان در سال گذشته 45تن بود كه پيش بيني مي شود امسال به 70تن برسد.
وي گفت: تعداد مزارع و استخرهاي پرورش ماهي سردآبي اين شهرستان هشت مورد است و تقاضا براي احداث مزرعه پرورش ماهي در اين منطقه زياد است و با لحاظ شرايط فني و آب كافي نسبت به صدور مجوز اقدام مي شود.

 



قائم مقام مديرعامل شهرك هاي صنعتي استان اصفهان طلاي خارجي بازار ايران را به تسخير خود درآورده است

كاشان -خبرنگاركيهان:
قائم مقام مديرعامل شهرك هاي صنعتي استان اصفهان از ورود طلاجات كشورهاي خارجي به بازار ايران ابراز نگراني كرد.
سيدرضا مرتضوي دركاشان گفت: مشتري تابع كيفيت، نوآوري و زيبايي در طرح است كه اين 3 مؤلفه مهم را برخي كشورها از جمله ايتاليا و تركيه به كار گرفته اند.
وي افزود: اين كشورها نه تنها بازار ايران بلكه بازار خيلي از كشورها را تسخير كرده و درحال پيشرفت هستند.
وي، گام نخست براي جلوگيري از ورود طلاجات خارجي به كشور را شناسايي استعدادهاي طراحي در حوزه طلا وجواهرات درسطح خوشه فلزات گرانبها و سنگ هاي قيمتي دانست و برآموزش و ارتقاء توانمندسازي اين استعدادها با توجه به شناختي كه از هويت ايران اسلامي دارند، تاكيد كرد.
شايان ذكر است توسعه و اجراي 6 خوشه صنعتي در استان اصفهان در اولويت قرارگرفته كه خوشه فلزات گرانبها و سنگ هاي قيمتي از جمله آنهاست.

 



35 درصد مردم ايران كمبود آهن دارند

تبريز- خبرنگاركيهان:
«حداقل 35 درصد جامعه، دچار كمبود آهن هستند و بايد درجهت رفع اين مشكل، اقدامات پايداري انجام شود.»
رئيس مركز بهداشت شهرستان تبريز دربرنامه ارتقاي سلامت دانش آموزان دختر اين شهر در دبيرستان «سميه يك» گفت: «كمبود آهن به عنوان يك اختلال تغذيه اي در جامعه ما محسوب مي شود و حداقل 35 درصد مردم را شامل مي شود.
حسين خسروشاهي افزود: براي رفع اين مشكل طرحهاي «مكمل آهن ياري» و «غني سازي» در نظر گرفته شده كه بصورت غني سازي آرد با آهن، ارائه قرص «فرفوليك» بمدت 16 هفته و هر هفته يك قرص به دانش آموزان دختر مقاطع راهنمايي و دبيرستاني اجرا مي شود.
وي با اشاره به 300هزار دانش آموز استان و شرايط سني آنان گفت: اين دانش آموزان نماينده بيش از 300 هزار خانواده مي باشند و مي توانند اطلاعات و آموزش هاي لازم را به خانواده هايشان انتقال دهند.

 



رئيس اداره منابع طبيعي رودبار خروج 385 خانوار جنگل نشين جنگل هاي رودبار اعتبار نياز دارد

رشت- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره منابع طبيعي رودبار گفت: خروج 385 خانوار جنگل نشين از جنگلهاي اين شهرستان به 280 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.
محمدرضا شكوري افزود: از آغاز اجراي طرح ساماندهي و خروج جنگل نشينان ازعرصه هاي جنگلي در سطح اين شهرستان تاكنو بالغ بر 212 خانوار با 22 هزار و 700 واحد دامي با اعتباري افزون بر 85 ميليارد ريال از جنگل هاي شهرستان خارج شدند.
به گفته وي براي خروج 385 خانوار جنگل نشين كنوني رودبار از جنگلها نيز به اعتباري بالغ بر 280 ميليارد ريال نياز است.
وي با بيان اينكه دراين رابطه در نيمه اول امسال در مجموع 4 خانوار جنگل نشين با 385 واحد دامي و 2 ميليارد و 840 ميليون ريال هزينه از جنگلهاي رودبار خارج شدند گفت: تا پايان امسال نيز 16 خانوار ديگر با يك هزار و 615 واحد دامي ساماندهي خواهند شد.
رئيس اداره منابع طبيعي رودبار در ادامه كمبود نيروي انساني در تمامي بخشها را از معضلات اساسي منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان عنوان كرد.
وي با تاكيد راه اندازي ايستگاه بازرسي جنگلي و احداث يك نهالستان ارتفاعي در رودبار با همكاري بخش خصوصي تصريح كرد: شهرستان رودبار داراي 220 هزار هكتار عرصه ملي است كه از اين ميزان تاكنون براي 216 هزار هكتار آن سند مالكيت بنام دولت اخذ شده است.

 



دانش آموزان اليگودرز صاحب ورزشگاه مي شوند

اليگودرز-خبرنگار كيهان:
به زودي عمليات اجرايي احداث مجموعه ورزشي دانش آموزي در اليگودرز آغاز مي شود.
مدير كل نوسازي مدارس لرستان با اعلام اين مطلب در جلسه بررسي وضعيت پروژه هاي عمراني اليگودرز افزود: هم اكنون در استان لرستان تعداد 81 آموزشگاه با 195 كلاس درس و زيربناي 20 هزار و 821 مترمربع و با اعتباري بالغ بر 61 ميليارد ريال در حال بازسازي است.
اسدي پور گفت: تعداد 3 باب سالن ورزشي دانش آموزي سرپوشيده با زيربناي 2500 مترمربع و اعتباري بالغ بر 8 ميليارد ريال در اين شهرستان در دست ساخت است كه تاكنون 95 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
وي گفت: به زودي عمليات احداث مجموعه ورزشي و استخر شناي دانش آموزي با اعتبار اوليه يك ميليارد ريال در اليگودرز آغاز مي شود و در سال 1390 نيز به بهره برداري مي رسد.
اسدي پور افزود: مدت عمليات اجرايي اين پروژه 3 سال و اعتبار مورد نياز براي تكميل آن 15 ميليارد ريال پيش بيني شده است.

 



طرح تربيت خطيب درقم برگزار مي شود

قم خبرنگار كيهان:
مسئول اعزام مبلغ اداره كل تبليغات اسلامي استان قم از برگزاري دوره آموزشي طرح تربيت خطيب عمومي و تخصصي دراين استان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين عين الله صلواتي در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: طرح تربيت خطيب تخصصي براي نخستين بار دراستان قم برگزار مي شود اما بخش عمومي آن اوايل سال جاري با حضور 31 نفر از مبلغان برگزارشده است.
وي هدف از برگزاري اين دوره ها را آشنايي مبلغان با آئين هاي انحرافي و نحله هاي ديني برشمرد و گفت: مبلغان بايد اطلاعات خود را درباره مسائل روز دنيا، به ويژه عرفان هاي نوظهور تقويت كنند، چرا كه شناخت دقيق از توان، موقعيت و امكانات فرقه ها موجب غلبه بر آنها خواهدشد.
مسئول اعزام مبلغ اداره كل تبليغات اسلامي استان قم ظرفيت پذيرش اين دوره هاي آموزشي را محدود دانست و اضافه كرد: در هريك از اين دوره هاي چهارماهه 15 مبلغ و پنج مبلغه پذيرفته مي شوند.

 



اختصاص19 شعبه حل اختلاف قزوين به اتباع بيگانه

قزوين- خبرنگاركيهان:
رئيس كل شوراهاي حل اختلاف استان قزوين گفت: طبق توافق به عمل آمده ميان اداره امور اتباع بيگانه استانداري و شوراي حل اختلاف استان قزوين 19شعبه در اين استان به امور اتباع بيگانه اختصاص يافت.
فريدون پروينيان اظهار داشت: عمده ترين مشكلات اتباع بيگانه در بازگشت به كشورشان اختلافات مالي با افراد داخل كشور است كه اگر اين مشكلات در اسرع وقت برطرف شود، روند خروج اتباع بيگانه با سرعت بيشتري صورت مي گيرد.
وي ادامه داد: اختصاص اين شعبه در رسيدگي سريع به امور اتباع بيگانه مؤثر است از اين رو شعبه هاي ويژه اي براي امور اين اتباع با همكاري اداره اتباع بيگانه استانداري و شوراي حل اختلاف استان با هدف تسريع در امر خروج اتباع بيگانه به ويژه افغاني ها اختصاص يافته است.
رئيس كل شوراهاي حل اختلاف استان قزوين اضافه كرد: 19شعبه در استان قزوين درخصوص رسيدگي به مشكلات اين اتباع درنظر گرفته شده است و بدون اطاله دادرسي به امور آنان رسيدگي مي شود.
وي افزود: از اين 19شعبه، چهار شعبه در شهرستان قزوين و 15 شعبه در شهرهاي بوئين زهرا، البرز، تاكستان، شال، اقباليه، رازميان، كوهين، اسفرورين، محمودآباد، آبيك، آوج، نهاوند، ضياآباد و معلم كلايه است.
پروينيان اعلام كرد: همه امور مربوط به اتباع بيگانه در چارچوب قانون و صلاحيت هاي ذاتي و محلي شوراهاي حل اختلاف صورت مي گيرد.

 



گذرگاه مرزي مهران در صادرات كالا و تردد مسافر اول شد

ايلام- خبرنگاركيهان:
فرماندار شهرستان مهران گفت: مرز بين المللي مهران در بين مرزهاي زميني كشور در بخش صادرات غيرنفتي و تردد مسافر رتبه اول را كسب كرده است.
حياتي اظهار داشت: براساس ارزيابي وزارت بازرگاني روزانه حدود 500دستگاه كاميون و تريلر حامل كالا به ارزش 2ميليون و 500هزار دلار از طريق مرز مهران به كشور عراق صادر مي شود.
فرماندار مهران افزود: در مهرماه 122هزار و 400تن كالا به ارزش دلاري 33ميليون و 950هزار دلار از مرز مهران به عراق صادر شده است.

 



جاده ياسوج- بابا ميدان تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد

ياسوج- خبرنگار كيهان:
جاده ياسوج- بابا ميدان از پروژه هاي سفر رهبر معظم انقلاب به استان كهگيلويه و بويراحمد تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.
مجري طرح هاي راهسازي استانهاي جنوب كشور در بازديد از پروژه راه ياسوج باباميدان با اعلام اين خبر گفت: اين پروژه در حال حاضر با فعاليت شبانه روزي سه شركت پيمانكار در حال احداث است كه باتوجه به كوهستاني بودن منطقه تلاش مي شود عمليات اجرايي آن هرچه زودتر به پايان برسد.
قدرت الله نجفي افزود: تاكنون اين پروژه 90 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و ظرف يك ماه آينده بتن ريزي و پوشش نهايي تونل هاي مسير به پايان مي رسد.
در اين جاده 5/4 كيلومتر تونل وجود دارد و يكي از راه هاي پر تردد استان كهگيلويه و بويراحمد با استان هاي همجوار است و ارتباط جنوب و جنوب غرب كشور را با شمال تسهيل مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14