(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 آبان 1388- شماره 19501
 

حديث دشت عشق
اولين پيروزي فولاد ، شكست سنگين سايپا مقابل استقلال اهواز روز، روز خوزستاني ها بود
اخبار كوتاه از فوتبال
نوجوانان ايران تاريخ ساز شدند دوستي: براي كسب موفقيت بايد از سد هر حريفي بگذريم
براي حضور درمسابقات قهرماني آسيا 19 دووميداني كارملي پوش عازم چين مي شوند
روي حمايت من و AFC حساب كنيد بن همام: ايران براي ميزباني جام ملت هاي 2019 ثبت نام كند
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

از وصاياي پاسدار شهيد «عبدالحسين خواجه نژاد»
مادرم! فداكردن فرزند در راه اسلام افتخار است
از امت شهيدپرور مي خواهم كه هميشه در صحنه باشند و اين امام بزرگوار را تنها نگذارند.
از برادران و خواهران عزيز مي خواهم فرزندان خود را براساس مكتب الهي اسلام تربيت كنند و يك فرد مؤمن و متعهد به جامعه تحويل دهند.
مادر و پدر عزيزم!
مبادا برشهادتم گريه كنيد و دشمنان اسلام را شاد كنيد بدانيد كه من در جوار رحمت حق تعالي جاي خواهم گرفت.
مادر گرامي
بايد افتخار كني كه فرزندي در راه اسلام و مكتب فدا كردي.
شهيد عبدالحسين خواجه نژاد سال 1343 ديده به جهان گشود و درتاريخ 7/2/66 در جزيره مينو «عندربهم يرزقون» شد و در گلزار شهداي هفتگل آرام گرفت.

 



اولين پيروزي فولاد ، شكست سنگين سايپا مقابل استقلال اهواز روز، روز خوزستاني ها بود

هفته پانزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي ايران در شرايطي با انجام 5 بازي عصر ديروز پيگيري شد كه شكست سنگين سايپا مقابل استقلال اهواز دور از ذهن بود.
در روز دوم از بازيهاي هفته پانزدهم رقابتهاي ليگ برتر عصر ديروز چهار بازي بطور همزمان از ساعت 14 و 15 دقيقه در شهرهاي مختلف كشور برگزار شد كه طي آن تيم استقلال اهواز در ورزشگاه انقلاب كرج موفق شد در نتيجه دور از ذهن با نتيجه چهار بر دو از سد تيم سايپا بگذرد. بحث و شايعه دوپينگ بازيكنان استقلال اهواز طي چند هفته اخير و بخصوص درخواست مسئولان باشگاه سايپا از مسئولان سازمان ضددوپينگ مبني بر انجام آزمايش دوپينگ از بازيكنان هر دو تيم به نوعي باعث شده بود تا تيم اهوازي با انگيزه اي دو چندان برابر حريف كرجي خود در اين ديدار ظاهر شود و پس از تساوي دو- دو در نيمه نخست، نيمه دوم را هم با دو گل پشت سر بگذارد و در مجموع با نتيجه 4 بر 2 به پيروزي و به سه امتياز با ارزش اين ديدار دست پيدا كند. اين سومين شكست پياپي سايپا و شاگردان محمدمايلي كهن در هفته اخير محسوب مي شد.
تيم هاي تراكتورسازي تبريز و ملوان بندرانزلي نيز در ديدارهاي خانگي و با حمايت تماشاگرانشان با نتيجه مشابه يك بر صفر به ترتيب بر مس كرمان و پاس همدان فائق آمدند تا روند پرنوسان اين چهار تيم در ليگ نهم همچنان ادامه داشته باشد.
ديدارهاي تيم هاي پيكان قزوين و راه آهن شهرري هم در حالي با نتيجه تساوي يك-يك به پايان رسيد كه شاگردان حميد درخشان تا آستانه شكست در اين ديدار خانگي پيش رفتند اما بازيكن تعويضي تيم ميزبان يعني جهانگير عسگري تنها دقايقي پس از ورودش به ميدان گل تساوي پيكان را در ثانيه هاي پاياني بازي با ضربه سر به ثمر رساند تا سهم هر دو تيم در اين ديدار تنها يك امتياز باشد.
در آخرين ديدار ديروز كه در اهواز بين تيم هاي فولاد خوزستان و صباي قم برگزار شد سرانجام مجيد جلالي توانست اولين پيروزي را با فولاد دشت كند. جلالي كه طي هفته هاي اخير عليرغم ناكامي تيمش عنوان مي كرد شاگردانش روند رو به رشدي را در حال طي كردن هستند در اين ديدار در شرايطي به پيروزي دو بر يك رسيدند كه سعيد رمضاني كاپيتان فولاد در دقيقه 52 يك ضربه پنالتي را از دست داد. روي اين صحنه كه با خطاي محرز بختياري زاده و اخراج اين بازيكن رقم خورد ضربه پنالتي رمضاني را ارشاد يوسفي با واكنش زيبا دفع كرد. تيم فولاد خوزستان با اين پيروزي 10 امتيازي شد و با دو پله صعود از قعر جدول جدا و به رده شانزدهم صعود كرد. ضمن اينكه تيم استقلال اهواز ديگر نماينده اهواز نيز با پيروزي مقابل سايپا با 21 امتياز در رده هشتم جدول قرار گرفت.
نتايج كامل بازيهاي ديروز به اين شرح است:
¤ سايپا كرج2-استقلال اهواز4
گل ها: ابراهيم صادقي (15) و كريم انصاري فرد(45) براي سايپا- جاسم صادقي (8)، ميلاد ميداوودي(21)، رضا معقولي(67-پنالتي) و اسماعيل شريفات (2+90) براي استقلال اهواز
¤ ملوان انزلي1- پاس همدان صفر
گل: مهران جعفري (47)
¤ تراكتورسازي تبريز1- مس كرمان صفر
گل: مهرداد پولادي(38-پنالتي)
¤ پيكان قزوين1- راه آهن شهرري1
گل ها: جهانگير عسگري(90) براي پيكان، محمد زينو(15) براي راه آهن
¤ فولاد خوزستان 2- صباي قم1
گل ها: نادر احمدي(47) و سجاد فيض الهي(49) براي فولاد، فريدون فضلي(44) براي صبا
اخراج: سهراب بختياري زاده(51) از صباي قم
تلاش مرفاوي و ابراهيم زاده براي رسيدن به قلعه نويي
هفته پانزدهم رقابت هاي ليگ برتر امروز (دوشنبه) با انجام دو ديدار به پايان مي رسد. در شرايطي كه سپاهان با پيروزي برابر ابومسلم حضورش در صدر جدول را تا پايان هفته پانزدهم قطعي كرد، امروز استقلال نزديك ترين رقيب سپاهان در صدر جدول براي حفظ فاصله اش با سپاهان به برد برابر شاهين بوشهر نياز دارد. استقلال در شرايطي از ساعت 16 و 30 ميزبان شاهين بوشهر است كه خسرو حيدري مهمترين بازيكن هفته هاي اخيرش را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد. از سوي ديگر شاهين بوشهر كه پس از حضور ياوري به نتايج خيره كننده اي دست يافته براي اينكه بتواند به سير صعودي اش درجدول رده بندي ادامه دهد، به كسب امتياز برابر استقلال اميدوار است.
هم چنين در ديگر ديدار امروز مقاومت و ذوب آهن دو تيم بالانشين جدول هم رو در روي هم قرار مي گيرند. مقاومت سپاسي كه اين فصل فراتر از حد انتظار در مسابقات حاضر شده با يك بازي كمتر نسبت به صدرنشين تنها پنج امتياز با سپاهان اختلاف دارد كه همين فاصله امتيازي اندك تيم شيرازي را اميدوار كرده كه با غلبه بر ذوب آهن ميهمان خود را به صدر جدول نزديك تر كند.
ذوب آهن كه هفته قبل استقلال را از پيش رو برداشته و خود را به لحاظ امتيازي با استقلال برابر كرده بود، در شرايطي كه بتواند در اين بازي به پيروزي دست يابد، همچنان مي تواند در مكان سوم جدول باقي بماند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كوشا مديرعامل باشگاه سايپا شد
مديرعامل جديد باشگاه سايپا انتخاب شد.از سوي نعمت الله پوستين دوز؛ مديرعامل گروه خودروسازي سايپا، آرش كوشا به عنوان مدير عامل جديد باشگاه سايپا انتخاب شد.كوشا در گذشته در سازمان فرهنگي هنري شهرداري همكاري داشته است و در سايپا نيز يكي از مديران ارشد گروه امداد خودرو است. حميد سجادي مديرعامل سابق باشگاه به سمت معاون ورزش قهرماني سازمان تربيت بدني انتخاب شده و طبق قانون نمي توانست دوشغله باشد.
سعيدلو: كاشاني هيئت مديره پيروزي را انتخاب مي كند
رئيس مجمع باشگاه پيروزي از انتخاب و پيشنهاد اعضاي هيئت مديره اين باشگاه توسط حبيب كاشاني خبر داد و گفت: پس از معرفي اين افراد در مورد اعلام اسامي مديران جديد اين باشگاه تصميم گيري خواهيم كرد.
علي سعيدلو، معاون رئيس جمهور، رئيس سازمان تربيت بدني در حاشيه مراسم افتتاحيه نخستين كنگره بين المللي علم و فوتبال با اشاره به انتخاب اعضاي هيئت مديره باشگاه پيروزي گفت: حبيب كاشاني را به همين منظور انتخاب كرده ايم كه جمع بندي كرده و اعضاي هيئت مديره را انتخاب كند. به محض اينكه به جمع بندي رسيدند، مديران جديد باشگاه را معرفي مي كنيم. شما بهتر از من مي دانيد ورزش امروز در جهان جدا از علم و فناوري نيست به خصوص ورزش فوتبال كه يك هنر بديع است كه در محدوده زماني مشخص و با افرادي محدود برگزار مي شود. افرادي كه عاشقانه اين ورزش را دوست دارند.
تراكتورسازي نيكبخت را نمي خواهد
مديرعامل باشگاه تراكتورسازي تبريز گفت: به دليل پر بودن سهميه بازيكنان ليگ برتري نمي توانيم نيكبخت را جذب كنيم.
ناصر شفق درباره اينكه سازمان ليگ از پايان محروميت عليرضا نيكبخت واحدي با شروع نيم فصل دوم خبر داده و در اين مورد كه باشگاه تراكتورسازي با اين بازيكن قرارداد مي بندد يا خير، اظهار داشت: نيكبخت واحدي بازيكن آزاد است و از نظر باشگاه تراكتورسازي او مي تواند با هر تيمي كه مي خواهد مذاكره كند.
وي در پاسخ به اين سئوال كه قصد به خدمت گرفتن اين بازيكن را ندارند، گفت: با توجه به اينكه سهميه بازيكنان ليگ برتري تراكتورسازي پر است و با محدوديت جذب بازيكن روبرو هستيم نمي توانيم نيكبخت را جذب كنيم.
جريمه در انتظار بازيكنان پيروزي
بازيكنان و كادرفني پيروزي پس از شكست مقابل استيل آذين جريمه خواهند شد.
عليپور، مدير روابط عمومي و دبير كميته انضباطي باشگاه پيروزي در مورد شكست 2 بر يك مقابل استيل آذين اظهار داشت: بازيكنان و كادرفني پيروزي بدون شك جريمه مي شوند. طبق آيين نامه مي توانيم 15 درصد از قراردادهاي آنها را به دليل اين شكست كسر كنيم، اما با جلساتي كه در روزهاي آينده با حبيب كاشاني، سرپرست باشگاه خواهيم داشت، وضعيت اين جريمه ها مشخص خواهد شد.
عليپور در مورد وضعيت بادامكي كه پس از تعويض به رختكن رفته بود تاكيد كرد: حركت بادامكي تصويربرداري شده است و پس از بازبيني در مورد آن تصميم گيري خواهيم كرد. اگر مشكلي باشد او را به كميته انضباطي دعوت خواهيم كرد.
محروميت سنگين در انتظار علي كريمي
بدنبال حوادث دقايق پاياني ديدار پيروزي و استيل آذين علي كريمي كاپيتان استيل آذين در آستانه محروميت سنگين از سوي كميته انضباطي قرار دارد. در دقايق پاياني اين ديدارعلي كريمي كاپيتان استيل آذين به دليل فحاشي و حمله ور شدن به سمت داور از سوي مسعود مرادي داور اين ديدار از زمين مسابقه اخراج شد.
كريمي در نيمه دوم ديدار استيل آذين و پيروزي در يك صحنه روي تصميم داور مسابقه با رضا سخندان كمك داور دوم اين ديدار درگيري لفظي داشت كه منجر به دريافت كارت زرد اول اين بازيكن شد.
بدنبال حوادث اين ديدار مسعود مرادي در گزارشي به كميته داوران فدراسيون فوتبال، رفتار زشت علي كريمي و فحاشي اين بازيكن مطرح فوتبال كشور را تقبيح كرد كه به نظر مي رسد با توجه به شدت عمل كريمي در اين صحنه نسبت به داور مسابقه از سوي كميته انضباطي محروميت سنگيني در انتظار كاپيتان استيل آذين باشد. مسعود مرادي با وجود برخورد زشت علي كريمي نسبت به خود، از رفتار جوانمردانه شيث رضايي كه مانع از ادامه درگيري هاي اواخر اين مسابقه شد، تقدير كرد و خواستار قدرداني ويژه از اين بازيكن تيم پيروزي شد.

 



نوجوانان ايران تاريخ ساز شدند دوستي: براي كسب موفقيت بايد از سد هر حريفي بگذريم

سرمربي تيم فوتبال نوجوانان ايران پيروزي برابر هلند را بزرگترين افتخار تمام عمر فوتبالش خواند.
علي دوستي مهر پس از پيروزي يك بر صفر ايران در رده سني زير 17 سال و راهيابي به جمع شانزده تيم پاياني اين رقابت ها گفت: هلند را مهد فوتبال مي دانم و غلبه بر اين تيم افتخار بسيار بزرگي براي ايران است. ما براي نخستين بار در تاريخ فوتبال مان توانستيم در جام جهاني راهي مرحله دوم شويم. به خودم مي بالم و به جوانانم تبريك مي گويم. همچنين مي دانم همه مردم ايران از اين پيروزي خوشحال هستند.
دوستي مهر درباره ادامه رقابت ها هم عنوان كرد: ما به كالابار برمي گرديم. در آنجا دو بار بازي و چندين جلسه تمريني را هم برگزار كرديم. با محيط آنجا آشنا هستيم و به هتل آنجا هم عادت كرديم. خوشحاليم كه در اين شهر بايد با حريف مان در مرحله بعد روبرو شويم.
وي همچنين عنوان كرد: پيش از بازي با هلند گفته بودم كه تنها به اين بازي فكر مي كنم نه حريفان مان در دور بعد. اكنون هم مي گويم بايد صبر كنيم تا ببينيم چه حريفي در دور بعد بايد با ما بازي كند. پيش از آن كه راهي جام جهاني در نيجريه شويم، مي دانستيم كار سختي را در پيش رو داريم. مي دانستيم به نوعي به ميدان جنگ خواهيم رفت. مي دانستيم كه اگر مي خواهيم موفق باشيم، بايد با تلاش مان از سد هر حريفي همچون هلند بگذريم. اكنون هم روبرو شدن با هر حريفي كه باشد، برايمان اهميتي ندارد چرا كه بازيكنان ايران خودشان را براي نبردهاي بسيار جدي آماده كردند.
تيم فوتبال نوجوانان كشورمان در شرايطي خود را براي ديدار مرحله يك هشتم نهايي در روز پنج شنبه هفته جاري آماده مي كند كه شاگردان دوستي توانستند با تك گل ميلاد غريبي (26) برابر هلند نايب قهرمان اروپا به پيروزي برسند و به عنوان صدرنشين گروه سوم با دو پيروزي و يك تساوي، سه گل زده و بدون گل خورده و بهترين تيم آسيايي صعود خود را به مرحله بعد جشن بگيرند. در اين گروه كلمبيا با تساوي 2بر2 برابر گامبيا 5 امتيازي شد و به عنوان تيم دوم راهي مرحله بعد شد.
تيم نوجوانان ايران در صورتيكه بتواند در ديدار مرحله يك هشتم نهايي به پيروزي دست يابد در مرحله بعد بايد با برنده ديدار بوركينافاسو و اسپانيا روبرو شود.

 



براي حضور درمسابقات قهرماني آسيا 19 دووميداني كارملي پوش عازم چين مي شوند

تيم ملي دووميداني ايران با تركيب 19دوو ميداني كار از 19 آبان رقابت هاي خود را درمسابقات قهرماني آسيا درگوانگجو آغاز خواهد كرد.
13دووميداني كار ايراني كه درحال حاضر دربازي هاي آسيايي ويتنام بسر مي برند در صورت صدور رواديد از سوي چين مستقيما از هانوي راهي گوانگجو خواهند شد. درغير اين صورت به تهران بازگشته و از ايران راهي چين مي شوند.
احسان حدادي و محمد صميمي درپـرتاب ديسك، ايوب آرخي درپرتاب نيزه، كاوه موسوي در پرتاب چكش، سپيده توكلي درپرش ارتفاع و مريم طوسي در 100متر نيز درحال حاضر در ايران بسرمي برند پيش از آغاز مسابقات گوانگجو به تيم مستقر در ويتنام ملحق خواهند شد تا از 19 آبان مسابقات خود را آغاز كنند.محمد ارزنده و بهروزسيستاني درپرش طول، روح الله عسگري در 110 مانع، امير وسجاد مرادي در 800و 1500 متر، محسن رباني و اسحاق غفاري درپرش با نيزه، هادي سپهرزاد در دهگانه، رضا بوعذار در 400متر، مهدي شاهرخي و امين نيك فر درپرتاب وزنه، ليلا ابراهيمي در 1500متر و ليلا رجبي تركيب تيم اعزامي ايران به سومين دوره بازيهاي داخل سالن آسيا در ويتنام را تشكيل مي دهند.

 



روي حمايت من و AFC حساب كنيد بن همام: ايران براي ميزباني جام ملت هاي 2019 ثبت نام كند

رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا از ايران خواست تا كانديداي ميزباني مسابقات جام ملت هاي 2019 شود.
محمد بن همام در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه آيا در جلسه با سعيدلو، رئيس سازمان تربيت بدني قول ميزباني مسابقاتي را به ايران داده ايد، تأكيد كرد: قطعا ايران مانند همه كشورهاي آسيايي مي تواند روي حمايت من و AFC حساب كند. اگر بحث ميزباني در ميان است، بايد استانداردها به طور كامل رعايت شود. قطعا به محض اينكه ايران بتواند اين استانداردها را رعايت كند، ما ميزباني را به شما خواهيم داد.وي ادامه داد: من همين جا از ايران دعوت مي كنم كه به عنوان يكي از كانديداها براي گرفتن ميزباني مسابقات جام ملت هاي 2019 اعلام آمادگي كند. سطح مسابقات جام ملت هاي آسيا مانند جام يوفاست و از كيفيت بالايي برخوردار است. فعلا زمان نام نويسي از كانديداها فرا نرسيده ولي من به ايران پيشنهاد مي كنم كه براي گرفتن ميزباني داوطلب شود.
بن همام درخصوص برگزاري همايش بين المللي علم و فوتبال در تهران تصريح كرد: شما مي بينيد امروز در فوتبال بازيكنان روزانه دو تا پنج ساعت تمرين مي كنند. بازيكناني وجود دارند كه صدها ميليون قيمت دارند. بنابراين ما نياز داريم كه علم را به فوتبال وارد كنيم. ما علاوه بر بيمه كردن بازيكنان بايد به سلامت آنها و زندگي شخصي شان نيز توجه كنيم. چرا كه آنها فقط مسابقه نمي دهند و بايد در زندگي شخصي نيز موفق باشند. در اين صورت مي توانند بازدهي زيادي براي فوتبال داشته باشند.گفتني است عصر شنبه با حضور محمد بن همام رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا و علي كفاشيان خوابگاه شماره يك آكادمي ملي فوتبال جهت اسكان تيم هاي ملي و سالن بدنسازي فوتبال با پيشرفته ترين امكانات افتتاح شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14