(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 آبان 1388- شماره 19501
 

نخستين گروه از زائران حرم الهي وارد مدينه شدند
كشتي ايراني دچار حادثه شد
رئيس سازمان راهداري: دوربين هاي ثبت تخلف در جاده ها به بخش خصوصي واگذار مي شود
ورود 10 خودروي جديد در مقابل خروج يك خودروي فرسوده
توسط يكي از نمايندگي هاي شركت سايپا در خرم آباد
خودرو پرايد صفر فروخته شده به دو نفر تصادفي از آب درآمد
با هرگونه تجمع غيرقانوني در روز 13 آبان برخورد خواهد شد
2 ميليون دز واكسن آنفلوآنزاي نوع A در راه ايران
بازپرس پرونده قاچاق اشياي عتيقه توسط كاردار آرژانتيني خبر داد
احضار مديرعاملان شركت هايي كه اشياي عتيقه را بسته بندي كرده بودند
توسط مسئول توزيع روزنامه كيهان در شيراز
36 ميليون تومان كارت شارژ تلفن همراه پيدا شده به صاحبش تحويل شد
رئيس سازمان محيط زيست: نصب نكردن «كنستر» بر روي خودروهاي در حال تردد جريمه دارد
وزارت آموزش و پرورش: دانش آموزان مبتلا به آنفلوآنزا الزامي به ارائه گواهي استعلاجي ندارند
دادسراي تهران اعلام كرد پرونده زيدآبادي به دادگاه انقلاب ارسال شد
ورود گسترده اتباع پاكستاني به منطقه سرباز
از طريق تلفن 197 رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا امروز به پرسش هاي مردم پاسخ مي دهد
تلاش فرانسه براي تعطيلي مدرسه اسلامي
ماهي روباتيك



نخستين گروه از زائران حرم الهي وارد مدينه شدند

سرويس فرهنگ و معارف -
4 هزار زائر ايراني بيت الله الحرام طي 3 پرواز و در قالب 6 كاروان از تهران و اصفهان ديروز وارد مدينه شدند.
به گزارش كيهان، عمليات اعزام 45 هزار زائر ايراني مدينه اول، طي 10 روز انجام خواهد شد و انتقال زائران ايراني از مدينه به مكه نيز از روز 18 آبان ماه آغاز خواهد شد.
بنا بر اين گزارش، اولين دعاي كميل با حضور 20 هزار زائر ايراني پنجشنبه 14 آبان ماه در جوار حرم نبوي و بقيع شريف برگزار خواهد شد.
مسئول ستاد حج و زيارت در مدينه منوره با اشاره به هماهنگي با مقامات وزارت حج عربستان يادآور شد: سيستم جديد ثبت ورود زائران از روز يكشنبه در مبادي ورودي مدينه به كار گرفته مي شود كه به واسطه آن مدت اتلاف وقت زائران در فرودگاه، براي تشريفات گمركي كاهش خواهد يافت. «مجردي» حذف انگشت نگاري و چهره نگاري از بانوان زائر ايراني را از جمله اين توافقات اعلام كرد و از تمامي زائران ايراني خانه خدا خواست به هنگام ورود به عربستان و در طول برگزاري مراسم عظيم حج به قوانين و مقررات داخلي عربستان احترام بگذارند.
همچنين مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران نيز در خصوص پرواز حجاج اظهار داشت: با هماهنگي هايي كه با سازمان حج و زيارت صورت گرفته، در سال جاري 64 هزار زائر براي زيارت خانه خدا بوسيله خطوط هوايي به مكه و مدينه منتقل مي شوند.
«پرورش» با اشاره به اينكه نيمي از زائران ايراني خانه خدا را هواپيمايي جمهوري اسلامي و نيمي ديگر را هواپيمايي سعودي منتقل خواهد كرد، افزود: هواپيمايي جمهوري اسلامي براي انتقال اين 32 هزار نفر 100 پرواز از 9 شهر ايران انجام خواهد داد، ضمن اينكه از اين تعداد 70 درصد مدينه اول و 30 درصد مدينه دوم هستند.
شايان ذكر است امسال تحت تاثير شيوع آنفلوآنزاي خوكي، و با موافقت مقامات كشورهاي اسلامي با كاهش تعداد زائران اعزامي به حج تمتع تعداد زائران كشورمان از حدود 110 هزار نفر به 64 هزار نفر رسيده است.
آمادگي كامل پليس فرودگاه براي بدرقه حجاج
رئيس پليس فرودگاههاي كشور از آمادگي كامل نيروي انتظامي براي بدرقه حجاج به كشور عربستان خبر داد.
سردار حيدري با اشاره به اينكه حجاج بايد قدر و منزلت خود و اين سفر معنوي را بدانند، اضافه كرد: چون هر يك از زائران نماينده جمهوري اسلامي ايران هستند، بنابراين بايد بهترين نمايندگان و شايسته ترين سفيران ميهن اسلامي باشند تا در بين زائرين ديگر كشورها نمونه و الگو قرار گيرند.
وي در تشريح اقدامات صيانتي و آگاه سازي پليس فرودگاه هاي كشور در زمان پرواز حجاج گفت: برابر قوانين كشور جمهوري اسلامي ايران و عربستان حمل، نگهداري و مصرف هرگونه موادمخدر جرم محسوب مي شود.
رئيس پليس فرودگاههاي كشور با بيان اينكه تمام اقدامات تاميني براي سفر حجاج خانه خدا در نظر گرفته شده است از آمادگي نيروي انتظامي براي بدرقه حجاج به كشور عربستان خبر داد.
وي اضافه كرد: در اين راستا پليس فرودگاه به منظور آگاه سازي زائرين از تبعات سوء ناشي از حمل موادمخدر به كشور عربستان اقدام به نصب بنر و پلاكادر و ارائه بروشور نموده است.
سردار حيدري با اشاره به مصوبه جديد ستاد مبارزه با موادمخدر مبني بر تشديد برخورد با حمل كنندگان موادمخدر و شرايط سخت زندانهاي كشور عربستان از زائرين خانه خدا خواست از حمل و نگهداري هرگونه موادمخدر جدا بپرهيزند.
رئيس پليس فرودگاههاي كشور افزود: در مرحله بعد با استقرار پرسنل مجرب و متخصص و چهره زن در مبادي ورودي وسايل همراه و غير همراه زائرين را با استفاده از تجيهزات فني و دستگاه هاي موادياب بازرسي مي نمايد كه در صورت كشف به مقام قضايي معرفي و احتمال بازماندن وي از سفر بسيار متصور است.رئيس پليس فرودگاههاي كشور خاطرنشان كرد: زائران مراقب باشند از حمل هر نوع داروي روان گران در هنگام ورود به كشور عربستان خودداري كنند و در صورت بيماري و نياز به مصرف داروي خاص حتي استفاده از قرصهاي آرام بخش و كدئين دار حتما بايد نسخه پزشك را به همراه داشته باشند.
وزارت بهداشت: حجاج مراسم وليمه خود را يك هفته پس از بازگشت برگزار كنند
مدير برنامه آنفلوآنزاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به زائران بيت الحرام تأكيد كرد: حتماً تاريخ برگزاري مراسم وليمه خود را به يك هفته پس از بازگشت از سفر حج موكول كنند.
به گزارش ايرنا، اخيراً برخي از مسافران حج، تاريخ برگزاري وليمه را در كارت دعوت خود، دو روز بعد از بازگشت از سفر حج انتخاب كرده و در بين اقوام و آشنايان نيز كارت هاي ياد شده را توزيع كرده اند.
دكتر «محمود سروش»، روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به شيوع آنفلوآنزاي نوعA با شروع فصل سرما در كشور، حجاج بايد حداقل يك هفته پس از ورود به كشور مراسم ديد و بازديد و وليمه را برگزار كنند.
سروش با بيان اينكه حاجي از سفر بازگشته ممكن است تا يك هفته در دوره نهفته بيماري آنفلوآنزا قرار گرفته و تا روز هفتم، آلوده باشد، گفت: در مراسم وليمه، حتماً برخي با حاجي تازه از سفر بازگشته، روبوسي انجام مي دهند كه اگر حاجي، به ويروس آلوده و در دوره نهفته باشد، احتمال دارد بيماري را به ميهمان منتقل كند.
اين مقام مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، به حجاج تأكيد كرد كه پس از بازگشت از سفر يك هفته در منزل استراحت كرده و مايعات زيادي بنوشند.
براساس آخرين آمار اعلام شده از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در زمان حاضر تعداد مبتلايان به آنفلوآنزاي نوعA در ايران به هزار و 638 نفر رسيده است.
به گفته دكتر «محمد مهدي گويا» رئيس مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، تاكنون 22 نفر نيز بر اثر ابتلا به اين بيماري در كشور فوت كرده اند.
وي با بيان اينكه وزارت بهداشت براساس گروه سني اقدام به شناسايي مبتلايان به آنفلوآنزاي نوعA مي كند، اظهار داشت: آمار تفكيك شده در خصوص دانش آموزان مبتلا به اين بيماري در كشور نداريم، اما گروه سني هفت تا 24 سال بيشترين درصد مبتلايان را تشكيل مي دهند.

 



كشتي ايراني دچار حادثه شد

يك كشتي باري ثبت شده در ايران با 36 خدمه روز يكشنبه در دهانه رود «يانگ تسه» چين به گل نشسته و در خطر غرق شدن قرار دارد.
خبرگزاري فرانسه به نقل از خبرگزاري شين هوا، اعلام كرد، يك بالگرد اعزام شده ازسوي وزارت حمل و نقل چين به منطقه پس از حدود سه ساعت از بروز حادثه در اوايل يكشنبه، 13 خدمه اين كشتي را نجات داد.يك فروند بالگرد ديگر و يك كشتي نجات نيز بعدا براي نجات بقيه خدمه به محل حادثه اعزام شدند. براساس اين گزارش كشتي آسيب ديده «زورق» نام دارد و به گفته يك مقام دريانوردي چين اين شناور به دليل وزش بادهاي شديد و متلاطم شدن دريا با خطر غرق شدن مواجه است.براساس آخرين خبرهاي رسيده تمامي 37خدمه و سرنشين كشتي باري ايراني نجات يافتند يكي از مقامات نيروي دريايي چين گفت: يكي از خدمه اين كشتي كه مشكل قلبي داشت، در بيمارستان بستري و يكي ديگر نيز در جريان عمليات نجات مجروح شد.

 



رئيس سازمان راهداري: دوربين هاي ثبت تخلف در جاده ها به بخش خصوصي واگذار مي شود

رئيس سازمان راهداري اعلام كرد: در صورت تصويب مجلس نصب دوربين هاي ثبت تخلف در جاده ها به بخش خصوصي واگذار مي شود.
شهريار افندي زاده در گفت وگو با فارس، گفت: اين لايحه اسفند سال گذشته به مجلس ارائه شده و در حال حاضر در كميسيون قضايي مجلس در حال بررسي است.
افندي زاده افزود: براساس اين لايحه، هزينه بخش خصوصي در اين كار از تخلفاتي كه ثبت مي شود، تأمين خواهد شد.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور اظهار داشت: در اين صورت ضمن همكاري با بخش خصوصي در تجهيز جاده ها شاهد كاهش جرايم در جاده هاي كشور خواهيم بود.
وي اظهار داشت: امسال با هماهنگي سازمان هواشناسي در 55 گردنه مهم كشور ايستگاه هاي هواشناسي راه اندازي شده است.

 



ورود 10 خودروي جديد در مقابل خروج يك خودروي فرسوده

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور ميزان خودروهاي از رده خارج شده در شش ماهه اول سال 88 را يك دهم خودروهاي جديد وارد شده به چرخه حمل و نقل كشور اعلام كرد.
سردار اسكندر مومني در گفت وگو با مهر با اعلام اين مطلب تاكيد كرد: در اين مدت بيش از 700 هزار خودرو جديد توسط خودروسازان و واردكنندگان خودرو به چرخه حمل و نقل كشور اضافه شده است كه در مقابل اين تعداد تنها 70 هزار خودرو فرسوده از رده خارج شد.
وي با تاكيد بر پايين بودن ميزان خودروهاي فرسوده از رده خارج شده در اين شش ماه تصريح كرد: براساس برنامه ها و استانداردهاي پيش بيني شده بايد تا پايان سال دست كم 600 هزار خودرو فرسوده در حال تردد در سراسر كشور از رده خارج شوند كه با اين وضعيت امكان تحقق آن غيرممكن نشان مي دهد.
براساس آمار اعلام شده از سوي منابع رسمي بيش از 90 پاركينگ اسقاط خودرو در سراسر كشور فعال هستند كه روزانه ظرفيت اسقاط 3500 خودرو را دارند.
با اين همه بنا به گزارشات موجود در اين پاركينگ ها روزانه تنها 250 خودرو از رده خارج و اسقاط مي شود. اين در حالي است كه براساس قانون تردد خودروهاي با عمر بيش از 30 سال در جاده هاي كشور ممنوع است.

 



توسط يكي از نمايندگي هاي شركت سايپا در خرم آباد
خودرو پرايد صفر فروخته شده به دو نفر تصادفي از آب درآمد

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
يكي از نمايندگي هاي شركت سايپا در خرم آباد يك دستگاه خودرو تصادفي را به عنوان صفر كيلومتر به دو مشتري اين شركت فروخت و براي هر يك از خريداران يك سند به عنوان اتومبيل صفر كيلومتر صادر كرد.
خريدار اولي خودرو تصادفي پس از ثبت نام در تاريخ
17/12/87 و واريز مبلغ 7 ميليون و 955 هزار تومان در مورخه
29/1/88 تحويل گرفت و پس از آنكه متوجه شد خودرو تصادفي است به نمايندگي شركت مراجعه و معترض شد.
مقرر شد خودرو به شركت سايپا بازگردانده و به جاي آن خودرو سالمي تحويل مشتري شود اما پس از مدتي به جاي خودرو نو همان خودرو قبلي را كه تعمير، صافكاري و رنگ آميزي و در آسيب ديده آن تعويض شده بود بار ديگر به عنوان خودرو نو و سالم تحويل همان خريدار شد خريدار وقتي متوجه شد خودرو قبلي به جاي خودرو صفر كيلومتر به وي عرضه شده است با دشواري هاي فراوان آن را پس داد.
خانم فتاح خريدار دوم اين خودرو نيز گفت:با تهيه وام 8ميليون توماني به يكي از نمايندگي هاي شركت سايپا در خرم آباد مراجعه كردم و پس از مدتي يك دستگاه پرايد به عنوان صفر كيلومتر تحويلم دادند كه به وضع كثيف و ظاهر كهنه آن اعتراض كردم اما اظهار داشتند صفر كيلومتر است.
وي اضافه كرد: هنگامي كه براي دريافت كارت سوخت خودرو به پست مراجعه كردم متوجه شدم كه كارت سوخت خودرو قبلاً صادر و دريافت و 300 ليتر بنزين آن هم مصرف شده است و كارشناسان پس از بازديد از خودرو اعلام كردند دست دوم است.
اين خريدار افزود: پس از چند ماه دوندگي به مراجع ذيربط و بي اعتنايي نمايندگي شركت سايپا نسبت به تخلف در معامله مسئولان شركت سايپا در خرم آباد و تهران اقدامي براي تعويض خودرو نكردند و خودرويي را كه با وام تهيه كرده بودم تا منبع تأمين هزينه تحصيل فرزند دانشجو و معاش خانواده مان شود متأسفانه نه تنها منبع درآمدي نشد بلكه باعث دردسر فراوان شده است.

 



با هرگونه تجمع غيرقانوني در روز 13 آبان برخورد خواهد شد

جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور از برخورد نيروي انتظامي با هرگونه تجمع غيرقانوني در روز 13 آبان خبر داد.
سرتيپ احمدرضا رادان در گفتگو با مهر گفت: وظيفه حفظ نظم عمومي در هر جامعه اي بر عهده پليس است و بر اساس قوانين مدون ما موظفيم مانع هرگونه اخلال در نظم عمومي شويم.
اين مقام ارشد در نيروي انتظامي با اشاره به اهميت روز 13 آبان از شركت كنندگان در مراسم اين روز خواست با پليس همكاري لازم را داشته باشند.

 



2 ميليون دز واكسن آنفلوآنزاي نوع A در راه ايران

معاون سلامت وزير بهداشت: بودجه خريد 2ميليون دز واكسن آنفلوآنزاي A تامين و سفارش خريد آن به چند شركت اروپايي و چيني داده شده است.
به گزارش واحد مركزي خبر، دكتر امامي رضوي كه ديروز در نشست ستاد كشوري مقابله با آنفلوآنزاي نوع A شركت كرده بود در مصاحبه با خبرنگار ما با بيان اين كه اين محموله تا يك ماه آينده به ايران مي رسد، افزود: اين دو ميليون دز واكسن براي استفاده يك ميليون نفر از مردم كشور است.
وي گفت: زنان باردار و پس از آنها سالمندان، مبتلايان به بيماري هاي مزمن مثل آسم، بيماري قلبي، ديابت و سرطان و همچنين كاركنان بخش هاي درماني و بهداشتي به ترتيب در اولويت تزريق اين واكسن قرار دارند.
اعتباري كه دولت براي خريد واكسن در اختيار وزارت بهداشت قرار داده، معادل 20 ميليارد تومان بود كه در جلسه ستاد تصميم گرفته شد كه 10 ميليارد تومان ديگر به اين اعتبار افزوده شود.
ابتلاي 17 دانش آموز
به آنفلوآنزاي نوع «آ»
در استان تهران
شمار دانش آموزان مبتلا به آنفلوآنزاي نوع«آ» در استان تهران به 17 نفر رسيد.
علي سليماني مدير روابط عمومي آموزش و پرورش شاستان تهران در گفتگو با ايسنا، در اين باره توضيح داد: متأسفانه با ابتلاي پنج دانش آموز ديگر در شهرستان هاي استان تهران، شمار دانش آموزان مبتلا در استان تهران به 17 نفر رسيده است.
در عين حال روابط عمومي آموزش و پرورش شهر تهران در اطلاعيه اي نيز اعلام كرد: با تدابير متخذه براي رعايت اصول بهداشتي از سوي مديران تمام واحدهاي آموزشي و پرورشي شهر تهران، گسترش هنجار هاي سلامتي از سوي دانش آموزان و رفتار درست خانواده هاي تهراني، شرايط كاملا طبيعي در مدارس شهر تهران حاكم است و هيچ يك از مدارس تعطيل نمي باشد.
آنفلوآنزا نيمي از مدارس سيرجان را تعطيل كرد
كارشناس آموزش و پرورش سيرجان با اشاره به شيوع آنفلوآنزا در مدارس اين شهرستان گفت: به دليل شيوع بيماري آنفلوآنزا و غيبت 60 درصد دانش آموزان نيمي از مدارس سيرجان تعطيل شد.
به گزارش خبرنگار مهر در كرمان، «عباس اسدي» عصر شنبه در جلسه اضطراري در فرمانداري سيرجان اظهار داشت: امروز 50 درصد از مدارس اين شهرستان به دليل عدم حضور دانش آموزان و ابتلاء به آنفلوآنزا تعطيل شده است.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از گنبدكاووس، در حال حاضر سه فضاي آموزشي شبانه روزي روستايي در سطح شهرستان مينودشت به علت آنفلوآنزاي نوع آ دو روز تعطيل شده است.

 



بازپرس پرونده قاچاق اشياي عتيقه توسط كاردار آرژانتيني خبر داد
احضار مديرعاملان شركت هايي كه اشياي عتيقه را بسته بندي كرده بودند

بازپرس شعبه دوم دادسراي قاچاق كالا و ارز با اشاره به آغاز تحقيقات در پرونده قاچاق اشياي عتيقه توسط كاردار آرژانتيني گفت: مديرعاملان شركتهايي كه اين اشياء را بسته بندي كرده بودند، احضار شدند.
ميرعلي جامعي در گفت وگو با ايسنا، در اين باره اظهار كرد: طي نامه اي از وزارت امورخارجه مشخصات و نشاني اين كاردار آرژانتيني استعلام شده است.
وي با بيان اين كه اين كاردار آرژانتيني داراي مصونيت است، گفت: از آنجايي كه ارزش ريالي اشياي كشف شده كم ارزيابي شده بود از سازمان ميراث فرهنگي و گمرك خواستيم تا ارزش واقعي ريالي اين اشيا را تعيين كنند.
بازپرس شعبه دوم دادسراي قاچاق كالا و ارز افزود: مديرعاملان شركت(د.ت) و (ي.ب) به شعبه دوم بازپرسي دادسراي قاچاق كالا و ارز احضار شده اما هنوز در شعبه حاضر نشده اند.
جامعي افزود: پرونده در شعبه دوم بازپرسي دادسراي قاچاق كالا و ارز در حال تحقيقات مقدماتي است و اشياي عتيقه در گمرك است و بعد از ارزشيابي به سازمان ميراث فرهنگي تحويل داده مي شود.

 



توسط مسئول توزيع روزنامه كيهان در شيراز
36 ميليون تومان كارت شارژ تلفن همراه پيدا شده به صاحبش تحويل شد

شيراز - خبرنگار كيهان:
مسئول توزيع روزنامه كيهان در شيراز 36 ميليون تومان كارت شارژ تلفن همراه پيدا شده را به صاحبش بازگرداند.
«ابراهيم عوض پوريان» كه چند روز پيش براي تحويل گرفتن كيسه هاي حاوي روزنامه و مجلات كيهان به فرودگاه شيراز رفته بود، كيسه اي حامل كارت شارژ تلفن همراه را به اشتباه درون خودرو توزيع گذاشت و مشغول توزيع روزنامه شد. وي شب هنگام متوجه شد اين كيسه حاوي روزنامه نيست و تعداد زيادي كارت شارژ تلفن همراه در آن قرار دارد. وي پس از آگاهي از اين موضوع، كيسه حاوي كارت شارژ ها را به انبار فرودگاه شيراز تحويل داد تا به صاحبش مسترد شود. بنابر اظهار صاحب اين كارت شارژها، حدود 36 ميليون تومان كارت شارژ در آن كيسه قرار داشت.

 



رئيس سازمان محيط زيست: نصب نكردن «كنستر» بر روي خودروهاي در حال تردد جريمه دارد

رئيس سازمان محيط زيست گفت: در صورتي كه ايران خودرو نتواند بر روي خودروهاي در حال تردد كنستر نصب كند قطعاً جريمه مي شود.
محمدي زاده با اشاره به موضوع آلايندگي ها و خودروهاي داخلي گفت: خودروهاي توليد داخل بايد استاندارد يورو 3 را پاس كنند ولي متأسفانه اين در حالي است كه در بعضي جاها هنوز نمي توانند استاندارد يورو 2 را پاس كنند. همچنين خودروهاي خارجي نيز بايد استاندارد يورو 4 را پاس كنند.
وي گفت در رابطه با آلايندگي هاي هوا چندين تصميم گيري داشته ايم و خبر سوخت يكي از مباحثي است كه ديروز نهايي شد.
محمدي زاده درباره وضعيت رفاهي محيط بانان تصريح كرد: بيش از مسائل رفاهي محيط بانان نياز به جايگاه حقوقي دارند بنابراين به نظر مي رسد جايگاه حقوقي محيط بانان بايد تقويت شود چرا كه محيط بانان در مأموريت هايي كه براي آن ها پيش مي آيد نياز به حمايت دارند.محمدي زاده ادامه داد: به دنبال ضمانت هاي حقوقي براي انجام تكاليف محيط بان ها هستيم ضمن اين كه مسائل رفاهي دريافتي همچنين تجهيزاتي نظير خودرو و موتورسيكلت از جمله مباحثي است كه از سوي سازمان محيط زيست در حال پيگيري است.

 



وزارت آموزش و پرورش: دانش آموزان مبتلا به آنفلوآنزا الزامي به ارائه گواهي استعلاجي ندارند

دانش آموزان مبتلا به آنفلوآنزا پس از مراجعه به مدرسه الزامي به ارائه گواهي استعلاجي ندارند.
مديركل دفتر سلامت و پيشگيري از آسيب اجتماعي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينكه خانواده ها پس از بهبود فرزند خود براي تهيه گواهي استعلاجي به مراكز درماني مراجعه مي كنند كه اين رجوع مي تواند به دليل شيوع بيماري در آن محل درماني ابتلا به آنفلوآنزاي نوع A را تشديد كند، گفت: به همين دليل دانش آموزان مي توانند پس از بهبود و بدون ارائه گواهي استعلاجي به مدارس بازگردند.
وي با توصيه به مديران مدارس در جهت پذيرفتن صحت گفته هاي والدين دانش آموزان گفت: مديران از سخت گيري بپرهيزند و از در خواست گواهي استعلاجي جهت استراحت دانش آموزان خودداري كنند و ملاك را گفته هاي خانواده ها قرار دهند.
ضياءالديني اين حركت را در راستاي تشويق خانواده ها براي نفرستادن دانش آموزان بيمار خود به مدارس عنوان كرد و اظهار داشت؛ سياست كلي براي مقابله با شيوع آنفلوانزاي نوع A نيامدن دانش آموزان بيمار به مدارس است.
وي با بيان اينكه تعداد دانش آموزان يك مدرسه جمعيت بسيار زيادي را شامل مي شوند، افزود: مدير مدرسه نمي تواند هر روز از بدو ورود، دانش آموزان را غربالگري كند.

 



دادسراي تهران اعلام كرد پرونده زيدآبادي به دادگاه انقلاب ارسال شد

پرونده احمد زيدآبادي از متهمان زنداني حوادث اخير با صدور كيفر خواست به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال شد.
روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب اسلامي تهران با اعلام اين خبر عنوان كرد: عباس جعفري دولت آبادي دادستان تهران ديروز نيز با شمار ديگري از متهمان زنداني حوادث اخير در زندان اوين ديدار و گفت وگو كرد.
دادستان تهران در اين ديدارها ضمن استماع اظهارات متهمان ياد شده، نسبت به تسريع در انجام تحقيقات و رفع مشكلات آنان دستورات لازم را صادر كرد.
اين گزارش مي افزايد همچنين با دستور دادستان تهران متهم زيدآبادي روز جاري با اعضاي خانواده خود نيز ملاقات كرد.
دادستان تهران پيشتر نيز دستور داده بود در امر رسيدگي و تكميل تحقيقات پرونده هاي متهمان زنداني حوادث اخير تسريع لازم صورت گيرد.

 



ورود گسترده اتباع پاكستاني به منطقه سرباز

كلات سرباز- خبرنگار كيهان:
هجوم گسترده اتباع پاكستاني موجب نگراني مردم سرباز را فراهم ساخته است.
از مدت ها پيش عده زيادي پاكستاني بدون مجوز وارد خاك ايران شده و در شهرها و روستاهاي مرزي اين منطقه ساكن شده اند كه بسياري از آنان را مردان مجرد تشكيل مي دهند.
به گزارش خبرنگار ما از 3 دهه قبل تاكنون عده اي تبعه افغاني نيز در اين منطقه حضور داشتند اما ورود اتباع پاكستاني در سال هاي اخير شدت يافته كه آگاهان محلي معتقدند فقر و تنگدستي و بيكاري در كشور پاكستان به روند هجوم جوانان جوياي كار به داخل ايران افزوده است.
اين افراد حاضرند با كمترين دستمزد تن به هر كاري بدهند و همين موضوع باعث شده بسياري از فرصت هاي شغلي را اشغال كنند و امروز در كمتر شغلي است كه اينها وارد نشده باشند.
اين افراد آگاه مي افزايند: هم اكنون عده زيادي از جوانان اين منطقه بيكارند و يافتن شغل از بزرگترين دغدغه خانواده هاست و عده اي نيز براي گذران زندگي به قاچاق كالا، سوخت و انسان روي آورده اند.
مردم معتقدند حوادث تروريستي، آدم ربايي، راهبندان و شرارت و ناامني هايي كه در مناطق شرق كشور اتفاق مي افتد بي ارتباط با ورود و خروج اتباع بيگانه به اين منطقه نيست و چنانچه مسئولان امنيتي و انتظامي بخواهند ريشه هاي ناامني و شرارت در منطقه خشكانده شود، بايد بطور جد با قاچاقچيان انسان و موادمخدر مبارزه و همه كساني كه بصورت غيرقانوني وارد كشور شده اند دستگير و طرد كنند. در غير اينصورت شرق كشور همچنان كانون حوادث تلخ خواهد بود.

 



از طريق تلفن 197 رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا امروز به پرسش هاي مردم پاسخ مي دهد

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا امروز از طريق تلفن 197 به پرسش ها، پيشنهادات و انتقادات هموطنان پاسخ مي دهد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و ارتباطات ناجا سردار محمدجواد زاده كمند، رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا به همراه مديران ذيربط امروز از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر آماده پاسخگويي به سئوالات، پيشنهادات و انتقادات هموطنان هستند.
عموم همشهريان در تهران از طريق تلفن 197 و ساير هموطنان عزيز در سراسر كشور مي توانند از طريق تلفن 8872777-021 با مسئولان يادشده ارتباط برقرار كنند.

 



تلاش فرانسه براي تعطيلي مدرسه اسلامي

گروه ها و شخصيت هاي مسلمان مقيم پاريس، از بي توجهي و اهمال دولتمردان فرانسه در اعطاي مجوز به يك مدرسه قديمي اسلامي در آن كشور انتقاد كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني «المصريون»، مدرسه اسلامي «النجاح» كه قديمي ترين موسسه آموزش مسائل اسلامي در فرانسه به شمار مي رود، به دليل مسائل و مشكلات مالي در شمال پايتخت فرانسه با خطر تعطيلي مواجه شده است. به گفته گروه ها و شخصيت هاي مسلمان فرانسوي، در حالي كه دولت ساركوزي، كمك هاي ويژه اي به مدارس و موسسات مسيحي و يهودي در آن كشور اختصاص داده است، از هرگونه كمك مالي به اين موسسه خودداري و توجهي به درخواست مسئولان آن نشان نمي دهد.
به گفته «خالد واريديل» رئيس موسسه اسلامي النجاح، اين تشكيلات از مدتي قبل با بحران مالي و بدهي هاي سنگين مواجه شده است و به اين خاطر براي دريافت كمك هاي مالي اختصاص داده شده به اديان مختلف به دولت مراجعه كرده است، اما دولت فرانسه براي تعطيلي اين مدرسه اسلامي تلاش مي كند. خالد واريديل در گفت وگو با شبكه ماهواره اي الكوثر گفت: اين موسسه دانش آموزان ممتازي را در سطح مدارس فرانسه در سال گذشته ميلادي پرورش داده است.

 



ماهي روباتيك

دانشمندان براي مطالعه محيط زيرآب ماهي روباتيك
5/1متري را ابداع كردند.
اين ماهي با كمك حسگرهاي پيشرفته و باطري مقاوم به مدت 8ساعت در آب شنا كرده و مي تواند اطلاعات به ثبت رسانده را به صورت و ايرلسن به پايگاهي از پيش تعيين شده ارسال كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14