(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 آبان 1388- شماره 19501
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين يك دادگاه است (يادداشت روز)
رسانه هاي خارجي اذعان كردند نا اميدي غرب از خارج كردن ذخاير اورانيوم غني شده ايران
مداد (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
رئيس قوه قضاييه: فرستادن اورانيوم به خارج كشور قابل تامل است
در مجمع تشخيص مصلحت تصويب شد انتقال مركز سياسي كشور تا پايان چشم انداز
آشوب و ديكتاتوري جرم نيست از وكيل مدافع تروريست ها بپرس (خبر ويژه)
صداي شيطان بزرگ پالس سبز را گرفت (خبر ويژه)
مفتي سعودي: خدا مرگ بر آمريكا را نهي كرده است! (خبر ويژه)
حرمت شرعي تسخير لانه جاسوسي هم رسيد! (خبر ويژه)



اين يك دادگاه است (يادداشت روز)

اينجا دادگاه است. فرض كنيد آقاي خاتمي يا جناب موسوي و كروبي را پس از بازجويي و اخذ اعترافات، براي داوري و صدور حكم به دادگاه مي آورند. اين محاكمه متفاوت است. قرار شده خاتمي قاضي باشد و درباره موسوي داوري كند. و پس از آن، خاتمي داور باشد و درباره موسوي حكم دهد. چرا اين گونه؟ شايد اينكه خاتمي با جمله يا من مي آيم يا موسوي، شهادت داد كه موسوي را نزديك تر از همه به خود مي بيند. من و تو و همه آن 50ميليون بيننده اي هم كه پاي مناظره هاي انتخاباتي نشستند، با هم مي نشينيم و اين داوري متفاوت را نظاره مي كنيم.
دادگاه آغاز مي شود. آياتي از كلام خداوند خوانده مي شود. آياتي از سوره بقره است. «آيا طمع داريد به شما ايمان بياورند در حالي كه گروهي از آنها كلام خدا را مي شنوند و سپس آن را تحريف مي كنند بعد از آن كه در آن تعقل كردند و اين همه را در حالي انجام مي دهند كه مي دانند. و زماني كه با ايمان آورندگان ملاقات كنند مي گويند ايمان آورديم اما چون با يكديگر خلوت كنند مي گويند آيا شما ]با شهادت خود[ از باب علمي كه خدا براي شما گشوده، دري براي مسلمانان باز مي كنيد كه با شما نزد پروردگار محاجه كنند. پس چرا انديشه نمي كنيد؟». قاضي، متهم را به جايگاه فرامي خواند و مدعي العموم ادعانامه را قرائت مي كند: «آقاي موسوي قبل از احضار به دادگاه، در آزادي و سلامت كامل و به هنگام تبليغات انتخاباتي، مواضعي را بيان داشته كه در جلب 13ميليون رأي به نفع او نقش اساسي داشته است.» مدعي العموم آنگاه با تأكيد بر «اقرار العقلاء علي انفسهم جايز»، اظهارات موسوي در جمع دانشجويان و دانشگاهيان و نيز در سفر به برخي شهرها را قرائت مي كند. «ولايت فقيه همواره جامعه ما را از كودتاها و ديكتاتوري ها حفظ كرده و اين قطعاً عقيده سياسي بنده است. بدون ولايت فقيه به فرصت هاي امروز نمي رسيديم. ممكن است بعضي ها نظر مرا قبول نداشته باشند ولي اين نظر من نسبت به ولايت فقيه است و به آن متعهد و پايبند هستم... ما بدون ولايت فقيه در 30 سال گذشته در برابر تهديدها آسيب پذير بوديم و هر لحظه ممكن بود كشور به فضاي قبل از انقلاب بازگردد. من با قبول ولايت فقيه وارد انتخابات شده ام... من همواره از ولايت فقيه دفاع كرده ام و هم اكنون نيز بهترين رابطه را با رهبر معظم انقلاب دارم... سخن گفتن از اطاعت از ولي فقيه ساده است اما اصل، اجراي آن و انطباق رفتار و اعمال با نظر ولي فقيه است...»
قاضي سيد محمد خاتمي با شال سبزي كه بر شانه دارد، آغاز سخن مي كند تا بنابراين اظهارات و شهادت هاي متهم، او را به اتهام «كودتا، ديكتاتوري، آسيب به كشور، نقض قانون اساسي، تلبيس با افكار عمومي و خيانت به اعتماد و رأي مردم» محاكمه كند: اصل ادعا اين است كه شما با رضايت و اختيار كامل، اين سخنان و اظهاراتي نظير پايبندي به قانون اساسي و وفاداري به خط امام را ادا كرده ايد. اگر از سر صدق گفته ايد كه عملكرد شما پس از انتخابات نقطه مقابل اظهارات شماست و اگر بدون اعتقاد چنان سخناني ابراز كرده ايد، اين حمل بر سوءاستفاده از باورها و اعتقادات مردم مي شود. ما به قانون اساسي كه ولايت فقيه جزو آن است، وفا داريم. امام خميني مي فرمود اگر دشمنان از شما تعريف كردند، به خود شك كنيد...
قاضي مشغول سخن گفتن و به سر آوردن داوري است كه متهم از جاي برمي خيزد، كنار جايگاه قاضي مي رود، شال سبز او را دور گردن خود مي اندازد و مي گويد تند رفتيد آقاي قاضي! دست نگه داريد. بايستيد با هم برويم.
ورق برمي گردد. متهم برگ هايي را رو مي كند. گفته هاي خاتمي است؛ آقاي قاضي بياييد از خير اين دادگاه بگذريد وگرنه من چند برابر شما گفتني دارم و نگفته ام. من خيلي چيزها از دولت شما ديدم و به روي خود نياوردم. مگر شما نبوديد كه روز 16 آذر 1383 در سالن شهيد چمران دانشكده فني دانشگاه تهران پس از هو شدن توسط شماري از حاضران، در حالي كه از خشم خون به صورت شما دويده بود گفتيد «كاري نكنيد كه بگويم بيرونتان كنند... از اردوگاه اصلاحات صداي دشمن به گوش مي آيد». در اين چند سال با دشمناني كه در اردوگاه شما و ما خانه كرده بودند، چه كرديد؟ حتي يك نفر از آنها را بيرون انداختيد يا به مردم معرفي كرديد؟ آقاي خاتمي! نشست 5 شهريور 1386 در بنياد باران خاطر شريفتان هست؟ روز جوان؟ همان جا فرموديد «دوم خرداد را تندروها به شكست كشاندند». چند روز بعد اعضاي «انجمن فرهنگ و سياست دانشجويان دانشگاه شيراز» به ملاقات شما آمدند. چند روز قبل از آن گفته بوديد «از نتايج وحشتناك نظريه ليبرال دموكراسي اين است كه همه جهان بايد از روي الگوي آمريكايي ساخته شود و آمريكا مي تواند هرچه مي خواهد در جهان انجام دهد. با اين تلقي خطرناك، اشغال ها و سركوب ها و اعمال معيارهاي دوگانه توجيه مي شود» و آن روز، تمام زير پاي جرياني را كه بنده و شما روي آن ايستاده ايم خالي كرديد آنجا كه شهادت داديد «امام گفتمان چپ را مطرح نكرده است. امام، اسلام و آزادي و سقوط دولت پهلوي را مطرح كرده است و بعضي روشنفكران تحت تأثير فضاي چپ موجود وقت، گفتمان چپ مذهبي را رايج كردند كه در دنيا شكست خورده و از رده خارج شده است. پس از آن، باز آشفتگي هايي به وجود آمده و گفتمان اصلاح طلبي گاهي تنه به تنه ليبراليسم زده است چون ما مشخص نكرده ايم، نظر مستقل خودمان چيست». آقاي قاضي مگر تغيير قانون اساسي از نگاه شما خيانت نبود، پس چگونه قاعده انتخابات را به هم زديد؟ حالا هم پس از همه اين مواضع بيانيه صادر مي كنيد كه «نبايد دچار خطاي تحليلي در شرايط فعلي شد»؟ سيد بزرگوار! به استناد فرمايشات شما، جرياني را كه نمايندگي مي كنيد تنه به تنه اشغالگري و سركوب و تزوير آمريكا تحت لواي ليبرال دموكراسي حركت كرده، البته پس از آن كه تنه به تنه كمونيسم و خلاف خواست امام خميني سير كرده است. مي توانم بپرسم منظور شما از كلمات «انحراف، تندروي، آشفتگي، خيانت» و نظاير آن چيست؟ يعني آمريكايي ها براي شما كف نزدند و فقط براي ما هورا كشيدند...
دادگاه به هم خورده است. اصلا نوبت كروبي نمي شود. در چنين محكمه اي، داوري و صدور حكم خيلي سخت است. كسي از ميان حضار مي گويد قبل از هر مجازاتي، آنها را محكوم كنيد به خواندن يك دوره از صحيفه امام و رونويسي از تمام اظهارات و اعترافاتشان عليه خود از اول انقلاب تا به امروز، شايد در اين ميان «من» و «خود» مسخ شده خويش را پيدا كردند و دانستند كه به خواست خود در كدام بيغوله پرت شده اند.
مي فرماييد چنين مقابله و مجادله و محاكمه اي امكان ندارد؟! اما محكمه الهي كه سوخت وسوز ندارد، اگر هم دير و زود داشته باشد. در چنان محكمه اي كه دوستان با هم مجادله خواهند كرد، ديگر نمي توان به تعبير قرآن «زبان گرداند» و «كلمات را از معنا و جايگاه خود تحريف كرد». خداوند 4 بار در قرآن (در سوره هاي بقره و نسا، و دو بار در سوره مائده) عالمان يهود را به خاطر تحريف عامدانه كلام و كلمات حق سرزنش و حتي لعنت مي كند. اين تحريف گران از نگاه قرآني متهم به «نقض پيمان» هستند. خداوند در آيات 41 تا 43 سوره مائده هم از رسول خدا مي خواهد به خاطر كساني كه به زبان ايمان آورده اند اما به سوي كفر شتابان مي روند و به خاطر علماي يهود كه به تحريف كلمات مشغولند و كلام حق را تنها بدان شرط مي پذيرند كه به نفعشان باشد، محزون نشود چرا كه پروردگار خواسته آنها را بيازمايد و سرانجامشان در دنيا رسوايي و در آخرت عذاب عظيم است. خداوند همچنين با رسول خود استدلال مي كند «آنها چگونه به حكم تو سر فرود آورند در حالي كه تورات نزد آنهاست كه در آن حكم خدا هست. و پس از داوري خواستن، از حكم تو روي مي گردانند».
اين آيات مختص علما و احبار يهود نيست اگرچه شأن نزول آن درباره اين عده است. آيات مذكور شامل هر كسي است كه بخواهد احكام و ارزش هاي الهي را وارونه كند. تحريف و تهي كردن ارزش ها از معناي حقيقي خود، همان كاري بود كه جبهه استكبار اموي با به خدمت گرفتن ياران فزونخواه و ناراضي اميرمؤمنان علي عليه السلام، بر سر امت اسلام آوردند و شگفت اينكه وقتي جناب طلحه در ميانه جنگ جمل نادم شد و حركت كرد كه از فتنه كناره گيرد، همان مروان بن حكمي از پشت به او تير زد كه هم پيمان و هم اردوگاه او محسوب مي شد. و علي درباره دعوت يارانش به پذيرش بيعت مروان به ذكاوت و بصيرت فرموده بود كه «دست-پيمان شكن- او، دست يهوديه است. من به بيعت او نياز ندارم». كاش جناب طلحه الخير ساعاتي زودتر- پيش از آن كه به هنگام جان باختن به تير مروان اموي بگويد «خون هيچ بزرگي مثل من به هدر بر زمين نريخت»- به خود مي آمد و از خويش مي پرسيد «پيرمرد! شيخ! صحابي پيامبر! تو را با كفار و منافقين آزاد شده و طلقاي «يوم المرحمه » چه معامله كه با آنان هم جبهه شده اي. درست كه پيامبر با بزرگواري از ريختن خون آنها گذشت اما با آنها كه جبهه تشكيل نداد». چه گريه طاقت سوزي كرد اميرمؤمنان بر جنازه او و زبير. كاش برمي گشتيد از اين فتنه اي كه اردوگاه شام تدارك كرده بود.
موسوي و خاتمي و كروبي، نه سلمان و ابوذر و مقداد و عمارند و نه طلحه و زبير و ابوموسي اشعري و اشعث بن قيس. آنها و همه ما آزمون دهندگان حي و حاضر آزموني هستيم كه سنتي به امتداد تاريخ دارد. مي توان به خط اسلام ناب پايدار بود و يا خطا را برگزيد و بر آن جامه مبدل خط امام و اسلام ناب پوشاند. مي توان شعارهاي اسلام، انقلاب، ولايت و رهبري و شعار مرگ بر آمريكا را با عزت سر دست گرفت و با پناه گرفتن در اردوگاه خط امام، از شيطان بزرگ برائت جست و مي توان مانند آن سياست باز پشيمان كه در پاريس نزد ديپلمات و جاسوس بلندپايه سفارت آمريكا در تهران ابراز شرمندگي و عذرخواهي كرد، تن به بازي تحقيرآميز شيطان داد.
دوش آن صنم چه خوش گفت در مجلس مغانم
با كافران چه كارت، گر بت نمي پرستي
اين را هم بايد گفت كه مقتداي عزيز ما- سيدعلي خامنه اي- نزد پروردگار عزيزتر و محبوب تر از اميرمؤمنان علي عليه السلام نيست، او كه مأمور شد پس از رحلت پيامبر(ص)، 03 سال تمام با لج بازي ها و كجروي ها و عقده ها و حسادت ها و انحراف ها و سقوط هاي شماري از صحابه دست و پنجه نرم كند، روزي به مدارا و روزگاري به مداوا با آخرين دوا، «آخرالدواء الكي».
اميرمؤمنان، روزگار فراق پيامبر(ص) خون دل بسيار خورد اما مأمور بود كه صبوري كند و پاي خدا بنويسد. تا بشود علي(ع) و بماند. بشود اسوه، مقتدا. امروز هم مقتداي ما و مقتداي متقداي ما همان مولاست. با اين تفاوت كه به اقتداي مروت اميرمؤمنان(ع)، امروز نسلي علوي پاي كارند و سيدعلي تنها نيست. روزگار گشته و آزموني دوباره برساخته، تا ديگر بار در دگرگوني احوال، مرد و نامرد- اهل فتي و اهل غدر و جفا- از هم بازشناخته شوند. اينجا محكمه است. تا هر كس درباره خود و اطرافيانشان حكم كند. پيش قاضي و معلق بازي؟!
محمد ايماني

 



رسانه هاي خارجي اذعان كردند نا اميدي غرب از خارج كردن ذخاير اورانيوم غني شده ايران

سرويس سياسي-
رسانه هاي خارجي با اشاره به مخالفت ضمني ايران با ارسال 75درصد از ذخاير اورانيوم غني شده خود به خارج از كشور براي تبديل به سوخت هسته اي جهت استفاده در راكتور تحقيقاتي تهران اعلام كردند كه كشورهاي غربي از جمله آمريكا از عملي شدن پيشنهاد خود درباره ايران نااميد شده اند.
هفته نامه آمريكايي تايم در تحليلي در اين باره نوشت: پاسخ ايران به پيشنهاد آژانس بين المللي انرژي اتمي به چالشي براي دولت اوباما تبديل شده است.
براساس اين تحليل، اميدهاي دولت آمريكا براي دستيابي به توافقي با ايران كه براساس آن بتواند بخش اعظم ذخاير غني شده اين كشور را به خارج منتقل كند به سرعت رنگ باخته است.
تايم در ادامه تحليل خود آورده است: حتي اگر دولت ايران پيشنهاد ارسال اورانيوم غني شده خود را به خارج كشور بپذيرد، موجي از انتقادات داخلي را در پي خواهد داشت.
به نوشته تايم هدف اين طرح كه آژانس بين المللي انرژي اتمي آن را پيشنهاد داده بود برقراري پلي بين نگراني هاي غرب از تبديل شدن ذخاير اورانيوم ايران به مواد قابل كاربرد در سلاح هسته اي و نياز ايران به سوخت براي راكتور تحقيقات پزشكي در تهران بود اين طرح ايران را ملزم مي كند از ذخاير اورانيوم خود سوخت مورد نياز براي راكتور تهران را فراهم كند يعني هفتاد و پنج درصد ذخيره اورانيوم غني شده خود را براي فرآوري بيشتر به روسيه منتقل كند اما به گفته مقامات غربي تهران مي خواهد اورانيوم خود را در بسته هاي كوچكتر و در مدت طولاني تري به خارج ارسال كند همانطور كه قدرت هاي غربي ظنين اند كه ايران در نهايت قصد دارد فراوري اورانيوم را تا ساخت بمب ادامه دهد ايران نيز سوءظن دارد كه غرب با اين طرح درصدد پايان دادن به توانايي هسته اي ايران است.
روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز هم پيرامون اين موضوع نوشت: پاسخ ايران به پيشنهاد آژانس بين المللي انرژي اتمي كشورهاي غربي را سردرگم كرده است.
براساس اين گزارش، ايران با ارسال يكجاي خود به خارج مخالفت كرده و خواستار تغييراتي در پيشنهاد هسته اي غرب شده است.
يك روزنامه عرب زبان نيز در تحليلي با اشاره به توانمندي و هوشياري ايران در مذاكرات مربوط به برنامه هسته اي مشروع خود با غرب تاكيد كرد: تهران در اين مذاكرات آمريكا و ديگر طرفهاي غربي را با هوشياري و تدبير خود به زانو درآورده است.
روزنامه القدس العربي چاپ لندن ديروز در سرمقاله خود به هوشياري و تدبير نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات مربوط به برنامه هسته اي مشروع كشورمان اعتراف كرد.
اين روزنامه نوشت: ايران توانست در روند تحولات هسته اي خود در برابر آمريكا و كشورهاي غربي با تكيه بر شيوه نرم به پيروزي دست يابد.
القدس العربي افزود: ايراني ها دائماً آماده شركت در هر دور از مذاكراتي هستند كه آمريكا يا كشورهاي غربي به منظور بررسي مسائل مربوط به غني سازي اورانيوم يا باز كردن تاسيسات هسته اي اين كشور به روي بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي دعوت به برگزاري آن مي كنند، اما ايراني ها در مذاكرات هسته اي، از موضع برتر خود در قبال پيشرفت در زمينه غني سازي اورانيوم هرگز كوتاه نمي آيند.
در نشست وين طرفهاي مذاكره كننده غربي به همتاي ايراني خود پيشنهادي را مبني بر ارسال سه چهارم ذخيره اورانيوم ايران با درجه غناي پايين به روسيه و پس از آن به فرانسه براي غني سازي به اندازه تقريباً 20درصد براي استفاده در راكتور تحقيقاتي تهران و مصارف پزشكي ارائه كردند.
به نوشته القدس العربي مذاكره كنندگان ايراني با اين پيشنهاد مخالفت نكردند و گفتند اين مسئله را با دولت متبوع خود در ميان مي گذارند و پاسخ را اعلام خواهند كرد اين مسئله پس از يك هفته از مهلت تعيين شده رخ داد و پاسخ تهران با توضيح برخي از مفاد پيشنهاد و همچنين برخي پيشنهادها مانند تمايل ايران به خريد اورانيوم غني سازي شده همراه بود.
القدس العربي در ادامه مي نويسد: آمريكايي ها و همپيمانانشان نمي دانستند كه ايراني ها هرگز در برابر تهديدهاي نظامي و اقتصادي سرخم نمي كنند.
اين روزنامه عرب زبان افزود: ايراني ها معتقدند قدرت آمريكا از بين مي رود و آمريكا به ايران، بيشتر از آنكه ايران به اين كشور نياز داشته باشد، نياز دارد.
براساس اين تحليل، حال سؤالي كه اينجا مطرح مي شود آمريكايي ها كه دريافتند ايراني ها از اهداف هسته اي مشروع خود دست برنخواهند داشت، دست به چه كاري مي زنند؟
اين روزنامه نوشت: محاصره اقتصادي عليه ايران كه تهديدي تو خالي است، گزينه نظامي هم بسيار هزينه دارد و در مقابل ايران هم از خود در برابر تجاوز احتمالي دفاع و حتي سعي مي كند از متجاوز انتقام نيز بگيرد و بايد اين را در نظر داشت كه ايران از موشك هاي بسيار قدرتمند برخوردار است.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص هم يكي ديگر از رسانه هايي بود كه در گزارش خود اذعان كرد: ايران هرگز حاضر به ارسال ذخاير اورانيوم غني شده خود به خارج از كشور نيست.
خوش خدمتي هيلاري
به صهيونيست ها
هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا كه به سرزمين هاي اشغالي سفر كرده است در جمع مقام هاي صهيونيستي بار ديگر زبان به تهديد ايران گشود و مدعي شد: صبر ما براي شنيدن پاسخ ايران محدوديت دارد.
وي در ادامه اظهاراتش كه آشكارا تحت تاثير فضاي اين سفر قرار داشت، گفت: «ديدگاه ما اين است كه ما مايليم تا با يكديگر براي نتايج خلاقانه كار كنيم. مانند اينكه اورانيوم با غناي پايين را براي پردازش دوباره از ايران با كشتي خارج كنيم، اما ما قصد نداريم تا ابد منتظر بمانيم.»

 



مداد (گفت و شنود)

گفت: عضو مركزيت يكي از گروه هاي مدعي اصلاحات اعلام كرده است كه بعد از مشاهده طرفداري آشكار موسوي و خاتمي از آمريكا و سكوت معني دارشان در برابر جنايات اسرائيل، سرگيجه گرفته ام!
گفتم: چرا سرگيجه؟
گفت: مي گويد باور نمي كردم كه موسوي و خاتمي و كروبي به اين نقطه برسند.
گفتم: ديگه چي؟!
گفت: همين عضو مركزيت جبهه اصلاحات گفته است يكي از اصلي ترين دلايل ريزش شديد طرفداران اين سه نفر نيز همين است.
گفتم: ديگه چه خبر؟!
گفت: ايشان مي گويد انتظار داشتيم اين سه نفر اشتباهات خود را جبران كنند ولي هر روز كه مي گذرد وضعشان بدتر مي شود.
گفتم: شاگرد نجار به اوستاي خود گفت؛ چرا «خيار» پشت گوش خود گذاشته اي؟ و نجار با تعجب گفت؛ پس اون مداد بود كه چند دقيقه قبل نمك زدم و خوردم!

 



كيهان و خوانندگان

¤ رهبر معظم انقلاب اسلامي فرموده اند كه بزرگ ترين جرم، زير سؤال بردن انتخابات است. پس چرا با سران فتنه كه اين جرم بزرگ را مرتكب شدند هيچ برخوردي نمي شود؟
يك هموطن
¤ اميد است يوم الله 13آبان امسال باشكوه تر از هر سال برگزار شود. زيرا امسال، 13آبان ديگر فقط روز مبارزه با آمريكا و استكبار جهاني نيست، بلكه روز مبارزه با منافقين جديد و سران فتنه نيز هست.
عليمرداني
¤ به كساني كه مي گويند دولت كنوني اقدام به واگذاري درياي خزر به روس ها نموده است. بفرمائيد كه اولاً درياي مازندران در دوران رياست جمهوري خاتمي تبديل به درياي خزر شد و دوم اينكه اين نمايندگان اصلاح طلب مجلس ششم بودند كه سهميه فعلي ايران از درياي خزر را تصويب كردند.
واقفي
¤ اگر مسئولين قوه قضائيه در بازداشت و محاكمه سران اصلي فتنه و آشوب بيش از اين مسامحه كنند بايد منتظر اقدامات خودجوش مردم مشابهه آنچه كه در نمايشگاه مطبوعات گذشت باشند. اعتراض خشمگين مردم نسبت به حضور آقاي كروبي در نمايشگاه مطبوعات حاكي از لبريز شدن صبر مردم از مماشات قوه قضائيه در محاكمه سران آشوب بود.
يك شهروند تهراني
¤ آن تعداد عده قليلي كه روي شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل خط كشيدند و اعلام كرده اند در روز 13 آبان قصد دارند شعار دوستي با شيطان بزرگ را سر بدهند در تمام جنايت هاي ابرقدرت ها و رژيم اشغالگر قدس عليه بشريت شريك جرم هستند.
رسول كارگاهي
¤ تماس گرفتم كه از طريق اين ستون از نمايندگان محترم مجلس بخاطر شكايت كتبي كه از سران آشوب بويژه آقايان كروبي و ميرحسين موسوي كرده اند و پيگير آن هستند تشكر بكنم.
غيبعلي
¤ در صورت امكان در روزنامه كيهان به جاي تعبير جنبش سبز از عبارت فتنه سبز استفاده كنيد.
شيداده
¤ روزنامه هاي مخملين هر روز خبر چاپ مي كنند كه وضعيت نابسامان مترو به خاطر عدم حمايت مالي دولت است. اما بنده به عنوان يكي از كاركنان مترو به اطلاع مي رسانم كه هدف كارشكني عليه دولت است وگرنه دولت به موقع بودجه مترو را تامين كرده است.
يكي از كاركنان مترو
¤ روز جمعه مورخ 8/8/88 مصادف با سالروز تولد حضرت امام رضا(ع) ساعت 12ظهر مقارن با اذان در ايستگاه مترو شهرري بودم شايد تعجب كنيد از تلويزيون هاي مداربسته ايستگاه مترو بجاي پخش اذان موسيقي هاي مشكل دار پخش مي شد. واقعاً معلوم نيست در مترو چه مسائلي مي گذرد و بخش فرهنگي آن با مديريت چه كسي و گروهي است.
گنجي
¤ كارمند دولت هستم 3 سال قبل براي استفاده از تسهيلات طبق بخشنامه دولت از تهران به استان گيلان منتقل شدم ولي تا الان از تسهيلات وعده داده شده به معناي واقعي برخوردار نشده ام.
محمديان
¤ يكي از بستگان بنده از طريق يكي از موسسات مشاوره درماني موفق به ترك اعتياد شده ولي به قيمتي كه تمام اعتقادات به اسلام و قرآن و ائمه معصومين(ع) را كنار گذاشته و كلمات كفرآميز به زبان جاري مي كند. از نوع جملات و ادبياتي كه استفاده مي كند مي توان فهميد كه در اين جلسات و موسسات روي اذهان آنان كار مي كنند و منحرفشان مي سازند. آيا مسئولان امر نظارتي بر اين گونه مراكز دارند؟
انصاري
¤ از مسئولان تقاضا مي شود كه مهريه ازدواج از سكه، تبديل به ريال شود. زيرا تعيين سكه به عنوان مهريه به زندگي زناشويي بسياري از زوج ها آسيب وارد كرده است.
جابر مسعوديان
¤ متأسفانه بازيگران يكي از سريال هايي كه هر شب از تلويزيون پخش مي شود، مورد سوءاستفاده برخي از مجله ها قرار گرفته اند و هر روز عكس هايشان با وضعيتي نامناسب و بزك كرده چاپ مي شود. از مسئولان فرهنگي تقاضاي رسيدگي به اين وضعيت مي شود.
بيگي از تبريز
¤ هزينه برق منزل ما هر ماهه حدود 4تا 5 هزار تومان مي شد. اما به تازگي و در قبض جديد اين هزينه 160هزار تومان آمده است. وقتي براي شكايت به اداره برق مراجعه كردم، با جمعيت انبوهي از شهروندان مواجه شدم كه دچار همين مشكل شده اند. از دولت محترم تقاضاي دقت و رسيدگي در مورد اين مسئله مي شود.
يك هموطن
¤ به تازگي در منطقه 12 تهران، از اهالي تقاضاي مبالغي بسيار سنگين شده است. آن هم براي انشعاب فاضلاب كه قرار است در سال 1390 انجام شود. تقاضاي پول براي خدماتي كه قرار است چند سال ديگر اتفاق بيافتد موجب نارضايتي مردم مي شود. مسئولان امر هم جواب قانع كننده اي نمي دهند.
يك شهروند
¤ مركز مخابرات بعثت واقع در جنب پايانه جنوب طي دو دوره گذشته هيچ قبض تلفني را براي مشتركين صادر نكرده است و حتي پيگير شديم گفتند بعد از اين هيچ قبض تلفني چاپ و صادر نمي شود و مشتركين بايد بصورت الكترونيكي پول تلفن خود را متوجه شده و بپردازند.
اصغرزاده
¤ بيش از 4 ماه است كه در محله ما واقع در منطقه سه تهران، خيابان شهيد كلاهدوز، خيابان شهيد معتقد، خيابان شهيد كاوه مهر، نبش بن بست ياس و كوچه امين، از كف زمين به طور مداوم فاضلاب خارج مي شود و چند روز است كه اين حفره بزرگ تر شده و منجر به آزار و اذيت اهالي و اخلال در بهداشت عمومي گشته است. متاسفانه پيگيري هاي ما از شماره هاي 122 و 137 شهرداري نيز بي نتيجه بوده است.
افشار
¤ در منطقه 15 تهران يك انبار چاي بدون مصرف رها شده است. از شهرداري اين منطقه تقاضا مي شود كه اين زمين بلا استفاده تبديل به فرهنگسرا، مجموعه فرهنگي يا بوستان شود.
صمد خسروي
¤ براساس كدام مجوز قانوني از آغاز سال تحصيلي، كرايه وسائل نقليه عمومي در شهرستان املش افزايش يافته است؟ لطفاً رسيدگي شود.
مطهري از املش
پاسخ شهرداري منطقه 4
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه 16مهر ماه سال جاري، مبني بر اتلاف جانوران موذي در مسيل ارديبهشت به اطلاع مي رساند؛ مسيل ارديبهشت حد فاصل بزرگراه شهيد زين الدين (وفادار) تا خيابان فرجام در تاريخ 30 مهر ماه طعمه گذاري شد و تمهيدات لازم نيز جهت ريشه كني جانوران موذي انديشيده شده است.
پاسخ شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 7/8/88 با مضمون «نبود پله برقي در ايستگاه مترو شهدا»، به آگاهي مي رساند: در هنگام ساخت هر ايستگاه، محل تجهيزات مختلف و مورد نياز از جمله محل نصب پله برقي تعبيه مي گردد تا پس از اتمام ساخت، كليه تجهيزات، مرحله به مرحله، نصب، راه اندازي و مورد بهره برداري قرار گيرد. پله برقي هاي كليه ايستگاه هايي كه بتازگي افتتاح شده، در حال حاضر خريداري شده و در حال ورود به كشور است ولي بدليل مشكلات نقدينگي اسناد بانكي و بدهي هاي گمركي هنوز به محل ايستگاه ها حمل نشده است. بديهي است به محض رفع و حل اين مشكلات، پله برقي هاي مذكور در محل نصب خواهد شد.

 



رئيس قوه قضاييه: فرستادن اورانيوم به خارج كشور قابل تامل است

رئيس قوه قضاييه گفت: فرستادن اورانيوم به خارج كشور، قابل تامل است و به نظر مي رسد، اينگونه تعامل در بحث انرژي هسته اي به نفع كشور نيست.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني قوه قضاييه، آيت الله صادق لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان قضايي در عين حال اظهار داشت: براساس معاهده ان.پي.تي، كشورهاي پيشرفته موظفند اورانيوم مورد نيازكشور را به ايران تحويل دهند.
وي تصريح كرد: در مساله انرژي هسته اي، ملت و دولت ايران پايمردي بسياري از خود نشان داده است و به راحتي نبايد منافع خود را در اين مساله ناديده بگيريم.
لاريجاني با اشاره به اينكه روابط ايران با ديگر كشورها براساس منافع ملت است، به زمزمه هاي مذاكره با آمريكا اشاره كرد و گفت: ما اگر بدون دقت و ظرافت به طرف مذاكره با آمريكا پيش برويم و مبناي كار را سخنان ظاهري قرار دهيم نمي توانيم به موفقيت دست يابيم.
رئيس دستگاه قضايي با تاكيد بر اين نكته كه رابطه ايران و آمريكا منع ذاتي ندارد گفت: در نهايت نظر مقام معظم رهبري است كه در اين مورد فصل الخطاب است و نظر ايشان نيز تاكنون بارها اعلام شده است.
لاريجاني همچنين در جلسه مسئولان عالي قضايي تاكيد كرد: توجه به مسايل سياسي نبايد موجب غفلت از امنيت اجتماعي شود. وي دادستان كل كشور را مسئول تهيه طرح جامعي براي برخورد با عوامل اخلال در امنيت اجتماعي كرد.
رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر اعمال قاطعيت و سرعت و دقت در رسيدگي به جرايم مخل امنيت اجتماعي ازسوي قضات رسيدگي كننده اظهار داشت: اينگونه جرايم كه امنيت آحاد جامعه را مورد حمله قرار داده است، موجب بي اعتمادي مردم نسبت به دستگاه قضايي مي شود، بنابراين جا دارد ضمن رعايت كمال دقت، به پرونده هاي جناياتي مثل تجاوز به عنف، آدم ربايي و شرارت، خارج از نوبت رسيدگي شود.
لاريجاني به روساي دادگستري هاي سراسر كشور دستور داد در جهت تقويت دادگاههاي كيفري استان كه مسئوليت رسيدگي مستقيم به جرائم مهم را دارند، برنامه ريزي كنند.
رئيس قوه قضاييه استمرار حركت قاطعانه با عوامل اخلال در امنيت اجتماعي را يك ضرورت دانست و افزود: اقدامات مربوط به ايجاد امنيت اجتماعي نبايد فصلي و موردي انجام شود.
وي با تاكيد بر اينكه توجه به مسايل سياسي نبايد موجب غفلت از آسيبهاي اجتماعي شود، خواستار رسيدگي فوري، دقيق و قاطع قوه قضاييه به مجرمان و ايجاد احساس امنيت در مردم شد.
رئيس قوه قضاييه گفت: در برخورد با جرائم و آسيب هايي كه روح و روان جامعه و امنيت خانواده ها را به خطر مي اندازد بايد با سرعت، دقت و قاطعيت وارد عمل شد و برخورد قاطع قوه قضاييه با اينگونه جرايم و مجرمان و اطلاع رساني از چنين برخوردهايي در تامين امنيت جامعه و تقويت احساس امنيت ميان مردم بسيار موثر است.
لاريجاني تاكيد كرد: تكرار برخي از چنين آسيب هايي در جامعه به اين دليل است كه برخوردهاي قاطع با اراذل و اوباش و اشرار اطلاع رساني نمي شود.
رئيس دستگاه قضايي افزود: دستگاه هاي انتظامي، امنيتي و قضايي بايد نحوه رفتار خود را در رابطه با برخورد با جرائمي كه موجب سلب امنيت جامعه و خانواده ها مي شود تقويت كنند تا مردم بدانند كه قوه قضاييه به صورت جدي پيگير ايجاد امنيت و برخورد با اشرار و اراذل و اوباش است.
لاريجاني تاكيد كرد: مردم بايد احساس كنند كه امنيت و آرامش مردم براي قوه قضاييه مهم است.
مسئولان عالي قضايي در جلسه ديروز خود قانون شوراهاي حل اختلاف را مورد بحث و بررسي قرار دادند.
در اين جلسه مقرر شد درخصوص حدود صلاحيت هاي شوراي حل اختلاف بحث و بررسي ادامه يابد و در جلسات آينده مسئولان عالي قضايي در اين خصوص تصميم گيري شود. رئيس قوه قضائيه با اشاره به مشكلات شوراهاي حل اختلاف خواستار تقويت ظرفيت هاي دادسراها و دادگاهها در ايجاد صلح و سازش شد و گفت: در قانون فعلي شوراهاي حل اختلاف، مساله چگونگي نظارت بر كار شوراها مشخص نيست و كمبود بودجه نيز مي تواند مشكلاتي را براي شوراهاي حل اختلاف ايجاد كند.

 



در مجمع تشخيص مصلحت تصويب شد انتقال مركز سياسي كشور تا پايان چشم انداز

مجمع تشخيص مصلحت نظام انتقال مركز سياسي كشور در مكان مناسب جهت بهبود و اصلاح استقرار جمعيت تا پايان چشم انداز را در ادامه بررسي و تدوين سياست هاي كلي در بخش آمايش سرزمين تصويب كرد.
در جلسه اخير مجمع تشخيص نظام ادامه بررسي و تدوين سياست هاي كلي در بخش آمايش سرزمين پيگيري شد و با حضور كارشناسان مربوطه از دولت و مجلس شوراي اسلامي مواردي به تصويب رسيد.
موارد مصوب به اين شرح است:
1- انتخاب مكانهاي مناسب و استقرار مراكز زيست و فعاليت جهت اقدامات توسعه متوازن و همچنين مراكز حياتي و حساس متناسب با ملاحظات اقتصادي، اجتماعي، سياسي، فرهنگي، امنيتي و پدافند غيرعامل.
2- فعاليتهاي توسعه اي ملي و استاني در مناطق مرزي با اعطاي مشوقهاي اقتصادي و تقويت زيربناها و استقرار مناسب جمعيت و تقويت نيروهاي نظامي و انتظامي با توجه به تهديدات.
3- ساماندهي سطوح خدمات و استقرار جمعيت در كشور با توجه به مديريت سوانح طبيعي، حوادث، منابع آب و رعايت شرايط زمين شناسي جهت افزايش ضريب ايمني تاسيسات زيربنايي و ابنيه مراكز جمعيتي و شهرها و روستاها.
4- تقويت همگرايي، يكپارچگي ملي، وحدت و پيوندهاي اجتماعي با ارتقا سطح توسعه يافتگي مناطق مختلف كشور و ايجاد قطبها و كانون هاي توسعه.
5- انتقال مركز سياسي كشور در مكان مناسب جهت بهبود و اصلاح استقرار جمعيت و فعاليت در كشور تا پايان چشم انداز.
6-توسعه متوازن روستاها و شهرهاي كوچك و پيشگيري از مهاجرت هاي بي رويه به مراكز استانها.

 



آشوب و ديكتاتوري جرم نيست از وكيل مدافع تروريست ها بپرس (خبر ويژه)

رسانه هاي ضدانقلاب به كمك برخي حقوقدانان زنجيره اي به كمك سران كودتاي مخملين شتافته اند تا جرم بزرگ مقابله با انتخابات و راي مردم را در پوشش انتقاد و اعتراض توجيه كنند.
در اقدامي هماهنگ، سايت روز نت و صداي آمريكا مصاحبه هايي با نعمت احمدي و محمد سيف زاده ترتيب داده و از قول آنها ادعا كردند انتقاد از انتخابات جرم نيست. سيف زاده به صداي آمريكا گفت« تا آنجا كه من از قوانين اطلاع دارم انتقاد از انتخابات و تشكيك در نتيجه جرم نيست». نعمت احمدي هم به روزنت گفت: «اعتراض به انتخابات كه جرم نيست. آقاي موسوي به عنوان يك نامزد اعلام كرده كه نتايج را قبول ندارد و خواستار بازشماري آراء شده است».
اين دو توضيح ندادند در كجاي دنيا و در كجاي قوانين كشورمان اجازه داده شده كساني با پيشه كردن گردن كلفتي و ديكتاتوري و دعوت به آشوب خياباني، در مقابل انتخاب مردم سنگ اندازي كنند. در تمام دنيا و از جمله در قوانين جمهوري اسلامي كه نامزدها چارچوب آن را پذيرفته اند، شيوه اعتراض به نتيجه انتخابات هم مشخص شده كه معمولا توسط دادگاه قانون اساسي يا دادگاه عالي فدرال ( در كشور ما شوراي نگهبان) رسيدگي مي شود و براي مثال انتخابات سال 2000 ميلادي در آمريكا و بازنده اعلام شدن جان كري از سوي دادگاه فدرال، دموكرات ها اقدام به اغتشاش و آشوب و گروكشي خياباني به عنوان زورگيري نكردند در حالي كه آنجا فاصله آرا بسيار نزديك بود و نه 11 ميليون راي.
اگر ادعاي آقاي نعمت احمدي هم درست باشد، آقاي موسوي بايد به بازشماري آرا تن مي داد نه اينكه به خاطر آگاهي از واقعيت رأي ها از بازشماري طفره رود و به جاي آن به تكرار ترجيع بند تقلب، اهتمام كند.
اما آنچه در اين ميان جالب است بخش ديگري از اظهارات اين حقوقدان همكار نشريات زنجيره اي است كه نشان مي دهد ايشان نه وكيل مدافع موسوي بلكه وكيل مدافع گروهك تروريستي منافقين و بني صدر و نهضت آزادي(خط سازشي كه با فتح لانه جاسوسي و انتشار اسناد محرمانه خيانت مجبور به كناره گيري از دولت موقت شدند) است. وي در تحليل آشوب ها به روزنت گفته است «اعتراض ها و مطالبات مردم]!؟[ پس از 22 بهمن انقلاب مطرح شد اما هرگز به سطح نرسيد. اعتراض هاي گسترده اي در طول اين سال ها رخ داد. استعفاي بازرگان، حذف مجاهدين، حذف گروه هاي ملي و مذهبي ديگر، استعفاي بني صدر و... همه از اين جمله بودند. مثلاً مهندس بازرگان كسي بود كه چند هفته قبل از پيروزي انقلاب در همين تهران چند ميليون نفر به خيابان آمده و خواهان نخست وزيري او شده بودند. اما او وقتي 9 ماه بعد استعفا مي دهد ديگر از آن دو ميليون نفر در خيابان خبري نيست. چرا؟ چون هنوز مردم باور دارند كه مي توانند خواسته ها و مطالبات خود را از مسير ديگر، اما در همين فضا برآورده كنند. وقتي مجاهدين خلق ]منافقين[ مغضوب شدند]![ در تهران تظاهرات مي كردند و شعار مي دادند «مردم به ما ملحق شويد». اما كمتر كسي به آنها ملحق مي شد. چرا؟ باز هم همان مساله مانع شد. يعني مردم هنوز باور داشتند كه نظام روزنه هايي را براي تنفس و برآورده ساختن مطالبات همه باز گذاشته است.
اما كم كم اين باور رنگ باخت تا اينكه ديوار بي اعتمادي در 22 خرداد و انتخابات رياست جمهوري، رنگ باخت و با فشاري فرو ريخت» ]![
اين اظهارات پايگاه اصلي آشوب ها را روشن تر مي كند. منافقين در خرداد سال 60 با رو شدن دست خود و فرار بني صدر، اقدام به آشوب هاي خياباني و نهايتاً ورود به ترورهاي مسلحانه كردند.

 



صداي شيطان بزرگ پالس سبز را گرفت (خبر ويژه)

بيانيه مشكوك ميرحسين موسوي «به مناسبت 13 آبان» كه با حذف تعمدي نام آمريكا و جنايت ها و خيانت هاي آن به ويژه از طريق لانه جاسوسي همراه بود، به دل رسانه هاي رسمي وزارت خارجه و سازمان جاسوسي آمريكا نشست. صداي آمريكا و راديو فردا بلافاصله بيانيه موسوي را كه معطوف به تخطئه جبهه خودي و توأم با چراغ سبز به شيطان بزرگ بود، بر صدر اخبار خود نشاندند.
سايت صداي آمريكا اين تيتر را براي بيانيه موسوي برگزيد «موسوي: افراط راه را براي تفريط باز مي كند» و راديو فردا ارگان رسمي سازمان سيا تيتر زد «موسوي: دولتمردان با گشاده دستي از حقوق ملت عقب نشسته اند». صداي آمريكا گفت؛ آقاي موسوي با اشاره بر اين كه افراط، راه تفريط را باز مي كند، به سياست خارجي دولت جمهوري اسلامي و جار و جنجال درباره تهيه سوخت هسته اي انتقاد مي كند. راديو فردا هم با اشاره به فرازهايي از بيانيه موسوي در القاي ضعف و امتيازدهي بر سر مذاكرات هسته اي به استقبال بيانيه مذكور رفت.
گفتني است همه ساله با نزديك شدن به سالگرد تسخير جاسوسخانه شيطان بزرگ، سردمداران اين رژيم از خروش ضد استكباري و ضد آمريكايي ملت ايران به عزا مي نشينند. در اين ميان آنها امسال اميدوار شده اند كه با طرح مسائل انحرافي و تفرقه افكنانه از سوي عناصري نظير موسوي و كروبي، ابراز برائت و انزجار نسبت به سياست هاي استكبار جهاني كمرنگ شود.
جالب اينجاست كه هر دو رسانه آمريكايي برخي عبارات تحليلي ديكته شده از سوي مقامات سياسي آمريكايي را عينا و مشتركا در ادامه خبر بيانيه موسوي، منتشر كرده اند مبني بر اين كه بيشتر تسخيركنندگان سفارت آمريكا كه از حاميان اصلي موسوي به شمار مي آمدند، اكنون در زندان به سر مي برند و مراسمي نظير روز قدس و 13 آبان فرصتي براي معترضان و مخالفان است. در هر دو گزارش صداي آمريكا و راديو فردا همچنين با جملاتي يكسان ادعا شده ، مقامات امنيتي ايران شركت در راهپيمايي روز 13 آبان را مشروط به اخذ مجوز كرده اند و اين در حالي است كه شركت در اين راهپيمايي ساليانه و سردادن شعار راهبردي مرگ بر آمريكا نيازي به مجوز ندارد و اگر كساني با هدايت آمريكا درصددند مانند تجمع حاشيه راهپيمايي بزرگ روز قدس، شعار مرگ بر آمريكا و اسرائيل را خط بزنند تا وزير دفاع آمريكا بگويد «اين نشانه شكاف ميان ملت ايران و تاثيرگذاري تحريم هاست، بنابراين فشارها به ايران را بايد شدت بخشيد»، موضوع جداگانه اي است كه ديگر ربطي به راهپيمايي ضد استكباري 13 آبان ندارد.
صداي آمريكا همزمان با استقبال از مسكوت گذاشتن خيانت هاي كاخ سفيد در بيانيه ميرحسين موسوي و طفره وي از پرداختن به مناسبت اصلي اين روز، «براساس گزارش هاي رسيده، از ايران»! خبر داد «مخالفان در نظر دارند روز 13 آبان كه رژيم آن را روز مبارزه با استكبار ناميده، به جاي راهپيمايي در برابر سفارت آمريكا، مقابل سفارت روسيه تظاهرات كنند»! همين دعوت طراحي شده را ماشاءالله شمس(دبير نشريه هاي توقيف شده) در گفت وگو با شبكه سعودي العربيه عنوان كرد و گفت «موسوي قصد دارد روز 13 آبان قدرت نمايي كند... در كنار تظاهرات هواداران دولت]![ در برابر سفارت آمريكا، تظاهرات مخالفان در برابر سفارت روسيه برگزار خواهد شد و آنها به جاي شعار مرگ بر آمريكا، شعار مرگ بر روسيه سرخواهند داد.»
عناصر ميداني جريان وابسته به آمريكا براي تشديد فشارها به ملت ايران، در نماز جمعه اي كه به امامت آقاي هاشمي رفسنجاني اقامه شده بود، شعار مرگ بر چين و مرگ بر روسيه سر دادند تا آمريكا و انگليس بتوانند تحت عنوان «فشار افكار عمومي ايران» از اين نمايش براي فشار به روسيه و چين در مذاكرات هسته اي با ايران استفاده كنند. اين هم البته در راستاي همان شعار «جمهوري ايراني» (بخوانيد نوكري و مزدوري آمريكايي) بود.

 



مفتي سعودي: خدا مرگ بر آمريكا را نهي كرده است! (خبر ويژه)

مفتي رژيم سعودي اعلام كرد مراسم برائت از مشركان كه ايران قصد برپايي آن را دارد، يك بدعت و دروغ است.
به گزارش پرس.تي.وي به نقل از الشرق الاوسط، عبدالعزيز آل شيخ مفتي عربستان ضمن حمله به دعوت ايران براي برگزاري مراسم برائت از مشركين در مكه، تاكيد كرد كه دعوت به اعلام برائت، يك بدعت و دروغ است و نبايد از مراسم حج براي اهداف شخصي استفاده كرد.
وي همچنين گفت كساني كه هدايت نشده اند مي خواهند كاري را كنند كه توسط خداوند نهي شده است(!) ما ملتي مسلمان هستيم كه با قلب و روحي يكسان به ضيافت پروردگار مي رويم و هيچ تفرقه و شعار جاهلانه بين ما نيست. اي حاجيان! احترام سرزمين عرفه را حفظ كنيد. شما براي حج آمده ايد و برحذر باشيد كه اعمال خود را با عملكرد ناپسند، خدشه دار نسازيد.
گفتني است دولت سعودي به ويژه طي چند سال اخير شريك جرم بسياري از جنايت هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ملت هاي مظلوم و مسلمان منطقه بوده است و طبيعي است كه از «مرگ بر آمريكا نگران» باشد. حضرت امام خميني خطاب به ساواك فرموده بودند كه آيا آقاي شاه آمريكايي و اسرائيلي است كه شما مي گوييد عليه آمريكا و اسرائيل در منبرها سخني نگوييد؟

 



حرمت شرعي تسخير لانه جاسوسي هم رسيد! (خبر ويژه)

همكار دايمي راديو فردا (ارگان رسمي سازمان سيا) تسخير جاسوسخانه آمريكا از سوي دانشجويان مسلمان پيرو خط امام را اقدامي «غيرشرعي، نامشروع، گناه، ستمگري و منكر» توصيف كرد.
احمد قابل از چهره هاي نزديك به حزب مشاركت و بيت منتظري (بقاياي باند مهدي هاشمي) در حالي به سرزنش تسخير لانه جاسوسي پرداخت كه هم دوستان هم حزبي هاي وي در جبهه اصلاحات و هم رسانه هاي بيگانه، ترجيع بند تبليغات خود را مظلوم نمايي به خاطر «زنداني شدن چند نفر از تسخيركنندگان سفارت آمريكا» قرار داده و به ترديد در ميان مخاطبان دامن مي زنند.
قابل طي مقاله اي در سايت آشوب طلب «جنبش سبز» (مدعي حمايت از موسوي) مي نويسد «در ديدار اخيرم با استاد گرانقدر و علامه كم نظير آيت الله منتظري، ايشان واقعه اشغال سفارت آمريكا را نادرست خواندند.» او به استناد حقوق بين الملل و ارزش شرعي پيمان، به تخطئه تسخير سفارت آمريكا پرداخت و با نسبت دادن اين حادثه بزرگ- كه از سوي حضرت امام به عنوان انقلابي بزرگتر از انقلاب اول تعبير شد- به «غليان احساسات» و «تاثيرپذيري از تفكرات ماركسيستي»! نوشت: «اگر دولت آمريكا به اعتبار كودتاي 28مرداد و قتل 3200نفر در دوره پهلوي، محارب بود، وظيفه شرعي دولت ايران قطع كليه روابط بود.»
وي تعمدا اشاره اي به اين واقعيت نكرد كه در آن زمان دولت موقتي روي كار بود كه براساس اسناد متعدد لانه جاسوسي، در خدمت سفارت قرار داشت. «قابل» همچنين با تاكيد بر «ديپلمات» بودن اعضاي سفارت- و نه خرابكار و طراح كودتا بودن آنها- ادعا كرد: تصرف سفارت امري نامشروع بوده و چون ايران آغازگر هجوم بوده ]؟![ از نظر فقهي، گناه آن متوجه ايران است. براساس فرمايش اميرمؤمنان، آغازكننده و دعوت كننده مبارزه، ستمگر است]!![
وي در ادامه مغالطات خود نوشت «ظلم هاي دولت آمريكا و عدم امكان تلافي ايران، مجوز شرعي براي تنبيه كاركنان سفارت نمي شود چون مسئوليت آنان در دادگاه صالحه به اثبات نرسيده» اما توضيح نداد كه كاركنان سفارت چه تنبيهي شده اند و مگر سفارت و دولت آمريكا براساس نظر شرع يا معاهدات و حقوق بين الملل با ملت و انقلاب ايران رفتار كرده كه بر همان روال رفتار شود.
اين بازيگر سياسي نزديك به حزب مشاركت همچنين نوشته است «ماجراي سفارت، احساسات زودگذر بود. آنان كه تلاش جدي براي حل اين ماجرا نكردند و زمينه كينه جويي ها را گسترش دادند كه به حمايت از تجاوز صدام منجر شد، مطمئنا در تحليل خسارت هاي غيرقابل جبران مسئوليت شرعي دارند.»
گفتني است در عمل به اين توصيه داهيانه! بود كه اصلاح طلبان در دولت خاتمي به سرويس دهي كامل به دولت بوش براي فتح افغانستان و جلب اعتماد و دوستي كاخ سفيد پرداختند اما آقاي بوش به عنوان قدرداني از آنها اعلام كرد ايران را در فهرست محور شرارت قرار مي دهد و كشور بعدي كه بايد به آن حمله كرد، ايران است!!
به تازگي آقاي منتظري در اظهارنظري غيرمستقيم- در پاسخ به پرسش كديور- مجوز شرعي داده بود كه اگر كشوري دست از توليد سلاح اتمي برنداشت، كشورهاي دنيا مي توانند عليه آن كشور، تدارك تحريم اقتصادي و فشار سياسي بكنند!!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14