(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 آبان 1388- شماره 19501
 

اربكان: صهيونيسم خطري عليه بشريت است
مذاكرات روساي سازمان هاي اطلاعاتي مصر و پاكستان با پادشاه عربستان
افشاي معامله سياسي در مصر براي اعطاي مصونيت مادام العمر به مبارك
طرح كنگره آمريكا براي جلوگيري ازمحاكمه سران جنايتكار اسرائيل
گستاخي شاباك در فرودگاه «برلين»!
تظاهرات عليه لائيك ها در اسلامبول به حمايت از حزب اسلامگراي تركيه
عبدالله عبدالله رسما از انتخابات افغانستان انصراف داد
عمار حكيم : برنامه هاي انتخاباتي «ائتلاف ملي عراق» بزودي تدوين مي شود
بمب طالبان در خيبر پاكستان مدرسه دخترانه را ويران كرد
نويسنده و محقق سرشناس آمريكايي هشدار داد آمريكا به دنبال كودتا در نيكاراگوئه
به دليل حمايت از آوارگان صعده نماينده منتقد دولت يمن بازداشت شد
الماس خونين



اربكان: صهيونيسم خطري عليه بشريت است

نخست وزير اسبق تركيه با اشاره به ظلم رژيم اسرائيل عليه فلسطيني ها، گفت: صهيونيسم خطري عليه بشريت است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از آنكارا، «نجم الدين اربكان» گفت: خطر صهيونيسم تنها متوجه يك منطقه خاص در جهان نيست، بلكه اين جريان، خطري عليه بشريت است.
نخست وزير اسبق تركيه اضافه كرد: نمي توان جهان را به دست صهيونيسم سپرد، چرا كه زيربناي فكري اين جريان را ظلم عليه بشريت تشكيل مي دهد. وي افزود: ريشه همه بدبختي ها، فقر، گرسنگي و ظلم در همه جاي جهان، در رويه استعماري صهيونيست ها نهفته است.اربكان اين اظهارات را در جمع اعضاي «جريان تفكر ملي» كه گرايشات اسلامي دارد، انجام داد.

 



مذاكرات روساي سازمان هاي اطلاعاتي مصر و پاكستان با پادشاه عربستان

رئيسان سازمان هاي اطلاعاتي مصر و پاكستان با پادشاه عربستان ديدار كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه «الحياط»، «عمر سليمان» رئيس سازمان اطلاعات مصر روز دوشنبه با ملك عبدالله ديدار و گفت وگو كرد.
گفته مي شود عمر سليمان در اين ديدار نامه اي از «حسني مبارك» رئيس جمهوري مصر را به پادشاه عربستان تحويل داده است. بنابر همين گزارش، سپهبد «احمد شجاع» رئيس سازمان اطلاعات و امنيت پاكستان نيز با ملك «عبدالله بن عبدالله عزيز»، پادشاه عربستان سعودي ديدار و به مذاكره پرداخت.
بنابر اخبار رسيده در اين ديدار ها شاهزاده «مقرن بن عبدالعزيز» رئيس كل دستگاه اطلاعات عربستان و تعدادي از مسئولان ارشد سعودي حضور داشتند.
هنوز مفاد مذاكرات مسئولان اطلاعاتي پاكستان و مصر با پادشاه عربستان منتشر نشده است.

 



افشاي معامله سياسي در مصر براي اعطاي مصونيت مادام العمر به مبارك

محاكمه ژاك شيراك رئيس جمهور سابق فرانسه به اتهام فساد، حكام ساير كشورهاي جهان از جمله رؤساي مادام العمر برخي كشورهاي عربي به خصوص مصر را به فكر وضع قوانيني انداخته است تا آنها را پس از پايان دوران قدرت تحت مصونيت قضايي قرار دهد.
به گزارش خبرگزاري قدس، يكي از اين حكام، «حسني مبارك» رئيس جمهور مصر است كه نزديك به 28 سال رياست جمهوري اين كشور را بر عهده دارد.
روزنامه «القدس العربي» چاپ لندن با انتشار گزارشي تحت عنوان «افشاي معامله سياسي» در مصر براي اعطاي مصونيت قضايي مادام العمر به مبارك نوشت: انتشار خبرهاي مربوط به محاكمه شيراك باعث شده است كه نزديكان مبارك پيشنهادي را مبني بر اعطاي مصونيت قضايي مادام العمر به مبارك در ازاي ترك قدرت و تغيير قانون اساسي مطرح كنند.
القدس العربي خاطرنشان كرد: خبر محاكمه شيراك دوست قديمي و صميمي مبارك، سايه سنگين خود را بر كنگره سراسري حزب حاكم مصر كه از 30 اكتبر شروع شده است، تحميل كرد به گونه اي كه در حاشيه اين كنگره، طرحي موسوم به «خروج امن» براي مبارك از قدرت پيشنهاد شده است كه براساس آن قانون را موظف مي كند، مصونيت مادام العمر قضايي به مبارك اعطا شود، گرچه با قانون اساسي فعلي مصر امكان بازخواست و محاكمه رئيس جمهور وجود دارد.
اين درحالي است كه حزب حاكم مصر روز شنبه نشست سالانه خود را برگزار كرد و در آن مسائل اجتماعي، سياسي و اقتصادي اين كشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در اين نشست حسني مبارك رئيس حزب حاكم بر احتمال سخت بودن انتخابات دوره آينده رياست جمهوري اذعان كرد و گفت: انتخابات مقرر در سال آينده، انتخابات ساده اي نخواهد بود.
رئيس جمهور مصر قول برگزاري يك انتخابات آزاد و دموكراتيك را در سال 2010 داد و افزود: با وجود اين، در مقابل حزب ما و دولت، كارهاي سخت و طاقت فرسايي براي مردم و مصر وجود دارد.
نشست كنگره حزب ملي مصر در شرايطي برگزار شده است كه در گزارش، نهادهاي دولتي آمده است: شهروندان مصري معتقدند، دولت مصر از ظلم و سيطره آقازاده ها و سرمايه داران حمايت مي كند و در اين گزارش از كاهش چشمگير اعتماد مردم به دولت سخن به ميان آمده است.
براساس اين گزارش حدود 40 درصد از شهروندان مصري زير خط فقر زندگي مي كنند.
از سوي ديگر، «محمد مهدي عاكف» رهبر جماعت اخوان المسلمين مصر اعلام كرد كه با توجه به وضعيت موجود و مانع تراشي هاي فراوان دولت، در انتخابات رياست جمهوري مصر در سال آينده شركت نخواهد كرد.همچنين مانع تراشي هاي قانون اساسي مصر، كانديداتوري نمايندگان مستقل از حزب ملي حاكم در مصر را، براي انتخابات رياست جمهوري، غيرممكن كرده است.

 



طرح كنگره آمريكا براي جلوگيري ازمحاكمه سران جنايتكار اسرائيل

كنگره آمريكا در تدارك تصويب طرحي است كه در آن از رئيس جمهور و وزيرخارجه اين كشور صراحتا درخواست مي كند جلوي محاكمه سران جنايتكار اسرائيل را بگيرند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، مجلس نمايندگان آمريكا قرار است فردا در مورد تصويب طرحي تشكيل جلسه دهد و در آن از باراك اوباما رئيس جمهور و هيلاري كلينتون وزيرخارجه اين كشور خواهد خواست با رد گزارش گلدستون نگذارند زمينه براي محاكمه سران اسرائيل هموار شود.
در اين طرح از گزارش گلدستون به عنوان گزارش بي ارزش و مغرضانه ياد شده و تاكيد شده كه از پيگيري بيشتر آن جلوگيري شود.
در متن پيشنهادي اين قطعنامه بر حمايت از اسرائيل، برقراري امنيت در اسرائيل و حق تل آويو براي دفاع از خود و از شهروندان خود در برابر گروه هاي مبارز تاكيد شده است. مجمع عمومي سازمان ملل براي رسيدگي به گزارش گلدستون سيزدهم آبان ماه تشكيل جلسه مي دهند.
در همين رابطه مقامات تل آويو هم در تكاپوي بيشتر براي تبرئه شدن از گزارش گلدستون تهديد كرده اند كه اسرائيل تا زماني كه گزارش گلدستون كنار گذاشته نشود و از پيگيري آن انصراف داده نشود وارد مذاكره با فلسطينيان نخواهند شد.
آويگدور ليبرمن وزيرخارجه رژيم صهيونيستي در ديدار با هيلاري كلينتون وزيرخارجه آمريكا در تل آويو اعلام كرد كه نخست وزير اسرائيل تا هنگامي كه فلسطينيان به دنبال پيشبرد گزارش گلدستون در سازمان ملل باشند وارد مذاكره با آنان نخواهد شد.
كلينتون پيش از ديدار با ليبرمن در ديدار با بنيامين نتانياهو نيز اظهار داشت، توقف شهرك سازي در اراضي فلسطيني شرط از سرگيري مذاكرات نيست.
وي تنها چند ساعت پس از ديدار با ابومازن اعلام كرد كه واشنگتن با توقف كامل شهرك سازي به عنوان پيش شرط مذاكرات سازش مخالف است.
سخنان كلينتون درباره شهرك سازي در حالي مطرح مي شود كه ابومازن رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در ديدار با هيلاري كلينتون در ابوظبي اظهار داشت: تشكيلات خودگردان فلسطين تنها در صورت توقف كامل شهرك سازي در اراضي اشغالي فلسطين از جمله قدس مذاكرات صلح را از سر خواهد گرفت.گفتني است باراك اوباما نيز اخيرا در جانبداري از رژيم صهيونيستي و خوش خدمتي با آنها از موضع خود مبني بر ضرورت توقف كامل شهرك سازي عقب نشيني كرده و مهار شهرك سازي را جايگزين آن كرده است.
جانبداري آمريكا از رژيم صهيونيستي و سياست هاي استعماري آن به ويژه تنها چند ساعت پس از ديدار با ابومازن و آگاهي از موضع وي بيش از پيش بيهوده بودن سفرهاي مقامات آمريكايي به منطقه با هدف احياي به اصطلاح روند سازش را آشكار مي كند.
از سوي ديگر مركز حقوق بشر فلسطين از تصميم خود براي مراجعه به دادگاه هاي ملي كشورهاي مختلف جهان به منظور استفاده از اصل نظارت قضايي بين المللي براي احقاق حقوق شهروندان فلسطيني كه قرباني جنايت هاي جنگي رژيم صهيونيستي شده اند خبرداد.
در بيانيه اين مركز حقوق بشر آمده است، مركز حقوق بشر فلسطين و شركاي حقوقي آن به تلاش هاي خود براي محاكمه مقام ها و مسئولان متهم به اعمال شكنجه و ارتكاب جنايت هاي جنگي و نقض قوانين بين المللي ادامه مي دهد.
نشست اضطراري
سازمان كنفرانس اسلامي
وزيران خارجه كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي با هدف بررسي پيامدهاي تجاوز نظاميان صهيونيستي به مسجدالاقصي روز گذشته در جده گردهم آمدند.
چگونگي مقابله با تجاوزات اسرائيل و همكاري با جامعه جهاني براي پيدا كردن راه حلي براي حمايت از اماكن مقدس اسلامي در قدس و بررسي تجاوزات خطرناك اسرائيل در قدس به ويژه عمليات يهودي سازي از مهمترين موضوعات در دستور كار اين كنفرانس بود.
«رياض المالكي» وزير خارجه دولت انتصابي تشكيلات خودگردان فلسطين درباره برگزاري اين نشست گفت، قدس خط قرمز ما است و هيچ كس اجازه ندارد از آن عبور كند.
وي تأكيد كرد، ملت فلسطين به تنهايي با نيروهاي نظامي اسرائيل مقابله مي كند و هرگز نمي تواند بدون حمايت كشورهاي اسلامي پايداري كند. گفتني است بيانيه پاياني اين نشست به سازمان ملل براي برگزاري نشست ويژه و فوري مجمع عمومي با هدف بررسي تجاوزات مكرر صهيونيست ها عليه مسجدالاقصي ارجاع داده خواهد شد.
ساير رويدادها
¤ معاون وزيرخارجه رژيم صهيونيستي، واشنگتن را بهترين دوست خود خواند و از بي اعتنايي كلينتون به موضع فلسطيني ها در مورد مذاكرات سازش قدرداني كرد.
¤ فرمانده ارتش رژيم صهيونيستي در منطقه نوارغزه اعلام كرد كه شرايط كنوني از هر زمان ديگر براي انجام تبادل اسيران با گروه هاي فلسطيني مناسب تر است.
¤ براساس نتايج دو نظرسنجي محبوبيت رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين به كمتر از 12 درصد كاهش يافته است.
¤ يك زن فلسطيني در كرانه باختري از سوي نظاميان ارتش صهيونيستي كه براي تخريب مزارع خانواده اين زن به منطقه آمده بودند مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفت.
¤ نگهبانان مسجدالاقصي روز گذشته با دستگيري يك صهيونيست تندرو كه قصد انجام عمليات تروريستي را داشت از بروز يك فاجعه در اين مكان مقدس جلوگيري كردند.
¤ وزيرخارجه مصر گفت، مصر امكان ندارد با وزير اسرائيلي كه به فلسطيني ها و اعراب توهين مي كند بر سر يك ميز بنشيند.
¤ رئيس مجلس قانونگذاري فلسطين تأكيد كرد، تصميم محمود عباس براي برگزاري انتخابات تفرقه را عميق تر مي كند.

 



گستاخي شاباك در فرودگاه «برلين»!

مي گويند، مأموران امنيتي اسرائيل در فرودگاه «برلين» به قدري گستاخ اند كه فكر مي كنند هر كاري كه دلشان مي خواهد مي توانند انجام بدهند و هرطور كه دوست دارند مي توانند رفتار كنند!
آن طور كه نشريه «اشپيگل» فاش كرده، مأموران سرويس هاي مخفي «شاباك» در فرودگاه «برلين» غير از مسافران از همراهان آنها هم كه قرار نيست پروازي به تل آويو داشته باشند، بازجويي وكارت هويت يا گذرنامه هايشان را به زور بررسي مي كنند! طبق اين گزارش، آنها حتي اشخاص را در خارج از منطقه نفوذشان هم «سؤال پيچ» مي كنند و يا گاه همراهان مسافران را تا كتابفروشي فرودگاه دنبال و درموردانگيزه مسافرتش از اين سفر مي پرسند! خلاصه اينكه، اين مأموران آن چنان خودسرند و در كارهايشان زياده روي مي كنند كه اكثر مسافران اين احساس را پيدا مي كنند كه مجبورند به سؤال هاي آنها جواب بدهند! با اين حال، سخنگوي پليس فدرال آلمان در «پوتسدام» برلين اطمينان مي دهد كه اسرائيلي ها نه حق اين كار را دارند و نه اينكه هيچ كس به آنها اين اختيار را داده است، بنابراين مردم آزادند كه به آنها جواب ندهند! حالا، يكي از همين مأموران مخفي كه با پرونده خوب آشناست، اعتراف كرده كه رفتار همكارانش در فرودگاه براي خود او هم واقعاً «مشكوك» به نظر مي رسد.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



تظاهرات عليه لائيك ها در اسلامبول به حمايت از حزب اسلامگراي تركيه

فعالان سياسي و حقوقدانان ترك در اعتراض به تلاش ارتش تركيه براي كودتا عليه حزب حاكم اين كشور دست به تظاهرات زدند.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، شركت كنندگان در اين تظاهرات كه در شهر اسلامبول برگزار شد، خواستار محاكمه طراحان كودتا شدند. تجمع كنندگان شعار مي دادند كه ملت تركيه هر كسي را كه براي از بين بردن دولت قانوني اين كشور تلاش كند، مجازات خواهد كرد.
گفته مي شود افسران بلندپايه ارتش تركيه، طرحي را با هدف كودتا عليه حزب حاكم عدالت و توسعه آماده كرده اند. چندي پيش دادستان كل تركيه بسته اي را از طرف يك ناشناس دريافت كرد كه حاوي نسخه اي از طرح كودتا علت دولت قانوني آنكارا بوده است.

 



عبدالله عبدالله رسما از انتخابات افغانستان انصراف داد

«عبدالله عبدالله» با اعلام انصراف از رقابت با «حامد كرزاي» در دور دوم انتخابات رياست جمهوري افغانستان، گفت كه خواستار تحريم انتخابات از سوي مردم نيست.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، عبدالله ديروز رسما اعلام كرد كه از رقابت با كرزاي در دور دوم انتخابات رياست جمهوري افغانستان كه 16 آبان برگزار مي شود، انصراف داده است.
وي علت اين تصميم را بي توجهي رئيس جمهور به درخواستش در مورد بركناري رئيس و برخي از اعضاي كميسيون مستقل انتخابات ذكر كرد.
اين افراد به گفته عبدالله، در تقلب مرحله نخست انتخابات (29 مرداد) نقش داشته اند. عبدالله دركابل و در جمع هواداران خود گفت: من در انتخابات شركت نخواهم كرد و اين تصميم را به سادگي نگرفته ام.
وي افزود: به نظر من، بدون تغييرات در رهبري كميسيون انتخابات، برگزاري يك انتخابات آزاد و صادقانه امكان پذير نيست و مردم افغانستان نبايد در چنين شرايطي نتايج انتخابات را بپذيرند.
عبدالله تاكيد كرد: دولت كرزاي دولتي مشروع نيست، چراكه دوره اين دولت از ماه مه گذشته به پايان رسيده است. تمامي شروط من، ظرف يك ساعت قابل اجرا بود، اما متاسفانه با وجود آنكه تا آخرين لحظه صبر كرديم، تنها رد درخواست هايمان را شنيديم.
در مقابل، ستاد انتخاباتي كرزاي اعلام كرد: به رغم كناره گيري عبدالله، انتخابات برگزار خواهد شد.
«هيلاري كلينتون»، وزير خارجه آمريكا هم، شنبه اعلام كرده بود كناره گيري عبدالله، مشروعيت برگزاري انتخابات را زير سوال نمي برد.
با كناره گيري عبدالله، براساس قانون اساسي، ديوان عالي افغانستان در مورد برگزاري انتخابات در 16 آبان و يا برگزار نشدن آن، تصميم گيري خواهد كرد.
نقش اشغالگران
در توليد مواد مخدر
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ژنرال «خداي داد» ، وزير مبارزه با مواد مخدر افغانستان ، در اجلاس سه جانبه ايران، پاكستان و افغانستان در وين، ضمن تشريح وضعيت توليد و توزيع مواد مخدر از روي نقشه، فاش كرد كه بيشتر مواد مخدر توليد شده افغانستان در دو استان تحت سلطه آمريكا، انگليس و كانادا انبار مي شود. وي با اعلام اينكه تحركات قاچاقچيان در مناطق مذكور را به خوبي زيرنظر دارد، فاش كرد: نيرو هاي ناتو از منبع توليد مواد مخدر درآمد كسب مي كنند. وزير مبارزه با مواد مخدر افغانستان در اين خصوص خاطرنشان كرد: نيروهاي ناتو در مناطق تحت تسلط خود از عوامل كاشت و توليد ترياك ماليات دريافت مي كنند. نشست سه جانبه مبارزه با مواد مخدر ايران، پاكستان و افغانستان، سه شنبه گذشته در مقر اروپايي سازمان ملل در وين برگزار شده بود.

 



عمار حكيم : برنامه هاي انتخاباتي «ائتلاف ملي عراق» بزودي تدوين مي شود

رئيس مجلس اعلاي اسلامي از تلاش براي تهيه برنامه هاي انتخاباتي «ائتلاف ملي عراق» خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «سيدعمار حكيم»، طي سخناني در نخستين كنفرانس نهاد اجتماعي و عشاير مجلس اعلاي اسلامي، اظهار داشت: براي تهيه برنامه انتخاباتي «ائتلاف ملي عراق»، هشت كميته ويژه تهيه مي شود.
حكيم افزود: ائتلاف ملي عراق به دور از شعار ها، در صدد خدمت رساني به مردم است.
حكيم همچنين، نسبت به توطئه هاي عناصر «صدام» و تكفيري ها براي به شكست كشاندن روند سياسي اين كشور، هشدار داد و تاكيد كرد كه اين ائتلاف شوم، از سوي رسانه هاي مغرض حمايت مي شوند كه هدف آنها، تشويش افكار عمومي و نابودي دستاوردهاي عراقي ها است.
فهرست ائتلاف ملي عراق، به جاي فهرست «ائتلاف عراق يكپارچه» به وجود آمد. در پي بروز اختلافات ميان «نوري مالكي» نخست وزير، و اين فهرست، مالكي دست به ايجاد فهرست جداگانه اي تحت نام «ائتلاف دولت قانون» زد.شكل گيري دو فهرست جداگانه در ميان شيعيان و زمزمه در مورد ايجاد يك فهرست سوم، واكنش مرجعيت نجف را در پي داشت.
انفجار سه بمب
به گزارش خبرگزاري فرانسه، شهر مسيب واقع در 60 كيلومتري جنوب بغداد، شاهد انفجار بمب بود. اين بمب درون كولري جاسازي شده بود كه بر روي يك دوچرخه قرار داشت. انفجار مذكور، شش كشته و 36 مجروح در ميان غير نظاميان برجاي گذاشت. شهر رمادي در غرب عراق نيز شاهد دو انفجار انتحاري بود كه جمعا، دو كشته و چهار مجروح بر جاي گذاشت.
از شهر فلوجه در غرب بغداد نيز خبر رسيد، شش انفجار از درون يك پايگاه آمريكايي در مجاورت اين شهر شنيده شد. در مورد علت انفجار و يا تلفات احتمالي، گزارشي نرسيده است.
در بغداد نيز افسر تحقيقات انفجارهاي يكشنبه خونين بغداد، توسط يكي از متهمان اين حادثه كشته شد.

 



بمب طالبان در خيبر پاكستان مدرسه دخترانه را ويران كرد

شبه نظاميان طالبان با انفجار دو بمب، يك مدرسه دخترانه رادر منطقه قبايلي «خيبر» ويران كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين انفجار ها كه صبح ديروز و در زمان تعطيلي مدرسه رخ داد، به ويراني كامل مدرسه و جراحت چهار تن انجاميد. در جريان اين حادثه يك نفر نيز مفقود شده است كه احتمال مي رود توسط شبه نظاميان ربوده شده باشد.
عناصر ملي طالبان در نوار قبايلي شمال غرب پاكستان حضور گسترده اي دارند. گروهك طالبان با تحصيل زنان و دختران مخالف است.
طي دو سال اخير حدود 200 مدرسه توسط عناصر طالبان در «دره سوات» تخريب شده است. مدتي است كه ارتش پاكستان سرگرم نبرد با طالبان در وزيرستان جنوبي است و خبر مي رسد كه نيروي زميني ارتش به مواضع اصلي طالبان نزديك شده است.
خبر ديگر اينكه پليس ايالت پنجاب پاكستان هفت عضو گروهك تروريستي «سپاه صحابه» را دستگير كردند. چهار تن از اين افراد، تبعه افغانستان هستند.

 



نويسنده و محقق سرشناس آمريكايي هشدار داد آمريكا به دنبال كودتا در نيكاراگوئه

يك وكيل، نويسنده و محقق سرشناس آمريكايي درباره وقوع كودتا در نيكاراگوئه و ايجاد وضعيتي مشابه با هندوراس هشدار داد.
به گزارش فارس، «اوا گولينگر» روز شنبه در مصاحبه با كانال«تله سور» گفت: اوضاع مشابه با هندوراس مي تواند در كشورهاي ديگر منطقه هم اتفاق افتد و در اين بين نيكاراگوئه در تير رس قرار دارد. اين وكيل آمريكايي ونزوئلايي تبار با اشاره به مداخله گري اخير آمريكا درباره ايجاد شرايط قانوني در نيكاراگوئه براي مشاركت «دانيل اورتگا» در انتخابات آتي رياست جمهوري اين كشور افزود: آمريكا مدعي است كه دموكراسي در نيكاراگوئه تهديد مي شود و اين بسيار شبيه به آن چيزي است كه در هندوراس شنيديم.
«گولينگر» همچنين اظهار داشت: مي دانيم كه دولت آمريكا از چند دهه قبل علاقه اي به دولت ساندنيستا نيكاراگوئه و رهبر آن دانيل اورتگا نداشته و اينك نيز كه اين كشور به عضويت اتحاديه آلبا در آمده اين بي علاقگي افزايش يافته است.
كارشناس برجسته آمريكايي در عين حال با اشاره به توافق نظامي بوگوتا- واشنگتن كه جمعه گذشته رسما به امضاي طرفين رسيد گفت: اين بزرگترين لشگركشي تاريخ است و اصرار آمريكا براي تبديل كلمبيا به پايگاه بزرگ نظامي منطقه قابل توضيح نيست. «گولينگر» حضور نظامي آمريكا در كلمبيا را تهديدي بزرگ براي ونزوئلا و تمام منطقه خواند و بر وحدت ملت هاي آمريكاي لاتين تاكيد نمود.

 



به دليل حمايت از آوارگان صعده نماينده منتقد دولت يمن بازداشت شد

يك نماينده مجلس يمن، به علت اعتراض به بي توجهي دولت در كمك به آوارگان دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري «صعده آنلاين»، شيخ «عبدالسلام هشول» از نمايندگان مجلس يمن به علت سخنراني عليه دولت دستگير شد.
وي از ارسال نكردن كمك هاي انساندوستانه به آوارگان از سوي دولت يمن انتقاد كرد و گفت: هيچ يك از كاروان هاي امدادرسان به صعده ارسال نشده و در نتيجه هيچ كمكي به دست آوارگان نرسيده است.
بر اساس اين گزارش، پس از اين سخنراني، تعدادي از نيرو هاي امنيتي، وي را در مجلس دستگير و به مكان نامعلومي منتقل كردند.
اين در حالي است كه دستگيري اين نماينده مجلس يمن بر خلاف قانون حاكم بر مجلس اين كشور مبني بر امكان اظهارنظر در همه امور صورت گرفته است و نگراني دولت يمن از ادامه اينگونه سخنان در مجلس را نشان مي دهد.
پيش از اين نيز رژيم حاكم بر يمن، «علي ناصر علي خليفه» را به علت اعتراض به بمباران استان صعده در ايام ماه مبارك رمضان دستگير كرده بود.
در همين حال يك دادگاه يمني روز شنبه حكم اعدام هيئت جنگجوي شيعه الحوثي را صادر كرد.
به گزارش شبكه خبر العالم، دادگاه «بني حشيش» در مجاورت صنعا پايتخت يمن كه به مسائل امنيتي اختصاص دارد از بين 23 نفر جنگجوي الحوثي، هشت نفر از آنها را به اعدام و بقيه را به زندان هاي طويل المدت محكوم كرد.

 



الماس خونين

كميته كارشناسان سازمان ملل در گزارشي كه اخيرا منتشر كرده از نقش رژيم صهيونيستي در تجارت «الماس خونين» در قاره سياه پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه القدس العربي، اسرائيل در اين گزارش به فروش تسليحات به گروه هاي شورشي ساحل عاج در قبال دريافت الماس متهم شده است.
در اصطلاح به اين مبادلات كه اكثرا در قاره آفريقا كه داراي معادن عظيم الماس هستند تجارت الماس خونين گفته مي شود.
از سوي ديگر، منابع صهيونيست ديدار اخير «آويگدور ليبرمن» وزير خارجه رژيم صهيونيستي از كشورهاي آفريقايي را بي ارتباط با اين مسئله نمي دانند.
بر اين اساس، رژيم صهيونيستي در صدد است با يافتن بازارهاي جديد در كشورهاي آفريقايي بر ميزان فروش تسليحات خود بيفزايد. امري كه با توجه به توليدات هنگفت تجهيزات نظامي شركت هاي تسليحاتي اين رژيم، اجتناب ناپذير است.
اين تحركات حاكي از اين است كه قاره سياه همچنان در ديدگاه استراتژيك رژيم صهيونيستي، از جايگاه ويژه اي سود مي برد. البته اين بازي براي طرف صهيونيست برد، و براي قاره آفريقا چيزي جز باخت در پي ندارد. قاره اي كه رژيم صهيونيستي تسليحات خود را به وسيله اي براي اختلافات و درگيري هاي داخلي آن تبديل كرده و در اين ميان به درآمدهاي هنگفت الماس آن دل بسته است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14