(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 17 آبان 1388- شماره 19506
 

وضعيت نامناسب پارك هاي شوشتر
مدير مركز مديريت راههاي كشور: 110 دوربين نظارتي هوشمند در محورهاي يازده استان كشور نصب مي شود
استاندار اردبيل خبر داد اتمام مطالعات طرح توليد برق از انرژي باد در نمين
ايران در كيهان
رئيس اداره سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جمع بسيجيان سنندج:
اتحاد و انسجام ملت ايران تروريست ها را به وحشت انداخته است
نگارستان اشراق قم بازگشايي شد
اختصاص 4ميليارد ريال براي اشتغال در چهارمحال و بختياري
مراسم بزرگداشت استاد معين الكتّاب در اصفهان برگزار شد
نظارت 24 اكيپ پزشكي بر مدارس گنبدكاووس
رئيس شوراي اسلامي شهر: تاخير در پرداخت حقوق كارگران شركتي شهرداري شاهين شهر قابل قبول نيست
احداث شهر جديد دوكوهه در انديمشك
بهره برداري از باند دوم محور بادرود- نطنز آغاز شد
شناسايي 180 مبتلا به آنفلوآنزاي نوع آ در سيستان و بلوچستان
ثبت اشياي پزشكي موزه علوم پزشكي تبريز در فهرست آثار ملي
آغاز احداث مصلا در اسدآباد



وضعيت نامناسب پارك هاي شوشتر

وسايل بازي كودكان و نيمكت هاي از رده خارج و غيرقابل استفاده، فضاي سبز نامناسب و برخي پارك هاي شهرستان شوشتر نارضايتي اكثر مردم شوشتر را فراهم آورده است.
وسايل بازي كودكان از جمله تاب، سرسره، الاكلنگ و ... بسيار قديمي يا شكسته و متاسفانه از حداقل استانداردهاي لازم برخوردار نيستند و خانواده ها وقتي به پار ك ها مراجعه مي كنند پس از ديدن وسايل قديمي و شكسته بازي كودكان مجبور مي شوند پس از كمي استراحت پارك را ترك كنند.
همچنين نيمكت هاي پارك ها اگر با سيمان ساخته شده اند يا شكسته اند و اگر فلزي باشند بسيار رنگ و رو رفته و غير قابل نشستن هستند.
اگر به اغراق نگفته باشيم وسايل بازي و نيمكت هاي برخي پارك ها مربوط به 30 سال پيش هستند و مردم مي پرسند چرا مسئولان شهرداري و اعضاي شوراي اسلامي شهر به فكر مرمت و بازسازي اين وسايل بازي كودكان نيستند. گفتني است در اكثر پارك هاي ديگر شهرهاي استان مسئولان شهرداري علاوه بر نصب وسايل بازي جديد و استاندارد نسبت به وسايل جديد كودكان و نرمشي جهت بزرگسالان نيز اقدام كرده اند. لازم به ذكر است نصب وسايل بازي جديد در پارك ها جهت روحيه و شادابي بچه ها نقش بسزايي دارد. پس اميد است اعضاي شوراي اسلامي شهرستان نسبت به نصب وسايل بازي كودكان و مرمت نيمكت هاي مناسب اقدامي انجام دهند.
شوشتر - خبرنگار كيهان

 



مدير مركز مديريت راههاي كشور: 110 دوربين نظارتي هوشمند در محورهاي يازده استان كشور نصب مي شود

اراك- خبرنگار كيهان:
مدير مركز مديريت راه هاي كشور گفت: عمليات اجرايي نصب 110 دوربين نظارتي هوشمند از هفته آينده در محورهاي 11 استان كشور آغاز مي شود.
مسعود طبيبي در حاشيه همايش معاونان وزارت راه و ترابري سراسر كشور در جمع خبرنگاران اراك افزود: استان هاي تهران، گيلان، مازندران، اردبيل، آذربايجان غربي و شرقي، اصفهان، گلستان، كرمان، سمنان و خراسان رضوي از جمله 11 استاني هستند كه دوربين هاي نظارتي هوشمند در نقاط يا مقاطع جاده اي آنان نصب مي شود.
وي نصب اين دوربين ها را در گردنه ها، تونل ها، سه راهي ها، نقاط مرزي، مجتمع هاي رفاهي، پل ها و... عنوان كرد و گفت: تا قبل از اين دوربين هاي نظارتي در جاده ها هوشمند نبودند اما اين دوربين ها قادر به شناسايي خودكار وقايع هستند و از طريق حسگرهاي خود اپراتور را از شرايط ترافيكي راه هاي كشور آگاه مي كنند.
طبيبي ادامه داد: كاهش ناگهاني سرعت، وقوع صف ترافيكي، توقف وسيله در حاشيه مسير، ريزش اجسام حجيم را اين دوربين ها به طور خودكار تشخيص داده و به محض تشخيص با ارسال آلارم براي اپراتورهاي مستقر در استان ها، آنها را از يك واقعه غيرقابل انتظار در سطح راه ها آگاه مي كنند.
وي با بيان اين كه در سراسر كشور 292 دوربين نصب مي شود اضافه كرد: هزينه نصب و راه اندازي اين دوربين ها 18 ميليارد تومان برآورد شده كه اعتبار آن از سوي سازمان راهداري تامين شده است.
وي ارسال پيامك، ارائه اطلاعات پويا، تابلوهاي VMS، وب كيوسك هاي اطلاع رساني را از جمله راهكارهاي اطلاع رساني به رانندگان براي جلوگيري از تصادفات و روان سازي ترافيك جاده اي دانست و گفت: در سيستم پردازش اطلاعات عبور و مرور راه هاي اين اقدامات گنجانده شده است.
طبيبي اعتبار راه اندازي سيستم پردازش اطلاعات را با 32 ميليون تومان عنوان كرد و اظهار داشت: در اين سيستم راه هاي كشور مديريت مي شوند.

 



استاندار اردبيل خبر داد اتمام مطالعات طرح توليد برق از انرژي باد در نمين

اردبيل- خبرنگاركيهان:
مطالعات طرح بزرگ توليد برق از انرژي باد با تعيين دالان هاي بادي در نمين و جنوب استان به اتمام رسيد.
استاندار اردبيل با اعلام خبر فوق افزود: اين طرح آماده واگذاري به بخش خصوصي و سرمايه گذاري است.
منصور حقيقت پور در جريان رايزني تخصصي با گروه جديدي از سرمايه گذاران بخش خصوصي افزود: دولت آماده است تا سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين زمينه را بيمه نموده و برق توليدي از اين طريق را به طور تضميني خريداري كند.
وي از دستيابي به نتايج مثبت در حفر چاههاي ژئوترمال مشگين شهر خبر داد و گفت: به دنبال واگذاري اكتشاف نفت از يكي از حوزه هاي نفتي مغان، بلوك ديگر اين حوزه نيز آماده واگذاري براي اكتشاف است.
وي با اشاره به استعداد استان در بخش كشاورزي گفت: در حال حاضر بسياري از محصولات باغي استان كه به لحاظ كيفيت، بخش عمده اي از آن قابل عرضه در بازارهاي جهاني نيز هست به صورت فله اي و خام از استان صادر مي شود كه سرمايه گذاري در حوزه صنايع تبديلي كشاورزي، شيلات و گلخانه ها از ديگر حوزه هاي داراي توجيه اقتصادي در منطقه مي باشد.
وي آغاز طرح بزرگ ايجاد باغ در اراضي شيب دار استان را يادآور شد و افزود: اين طرح كه نهايتا 150هزار هكتار از زمين هاي ديم استان را شامل مي شود اردبيل را به يكي از قطب هاي توليد خشكبار تبديل خواهد كرد.

 



ايران در كيهان

افتتاح مركز درماني در كچوئيه لنجان
زرين شهر - خبرنگار كيهان: مركز بهداشتي درماني روستاي كچوئيه لنجان افتتاح شد.
اين مركز در زميني با زيربناي 300 متر مربع و اعتبار 110 ميليون تومان توسط «حسام عطايي» خير اهل كچوئيه در مدت 6 ماه احداث شده است. همچنين براي تجهيز اين مركز مبلغ 20 ميليون تومان از سوي اداره بهداشت و درمان لنجان هزينه شده است.
گفتني است مركز بهداشتي درماني روستاي كچوئيه با 13 نفر پرسنل علاوه بر پوشش جمعيت 5800 نفري اين روستا، روستاهاي هاردنگ و زمان آباد را نيز تحت پوشش دارد.
تقدير از خبرنگار در داراب
داراب - خبرنگار كيهان: سرهنگ ايوب قرمزي فرمانده منطقه انتظامي داراب در مراسم گراميداشت نيروي انتظامي و تقدير از سه خبرنگار اين شهر گفت: در يك سال گذشته فقط 6 هزارو 392 كيلوگرم ترياك و انواع موادمخدر ديگر از قبيل آمپول هاي روانگردان واسلحه هاي غيرمجاز ضبط شده است. گفتني است در اين مراسم از خبرنگار صدا و سيما و روزنامه فارس و خبرنگار كيهان با اهداي لوح تقدير قدرداني شد.
بهره برداري از 3 حلقه چاه در بستك هرمزگان
بندرعباس - خبرنگار كيهان: معاون مهندسي و توسعه شركت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با بهره برداري از سه حلقه چاه جديد در منطقه لاورميستان بيش از 45 ليتر در ثانيه به ظرفيت شبكه آب بستك افزوده مي شود. هوشنگ ملائي افزود: در راستاي افزايش ضريب پايداري و جلوگيري از مشكلات احتمالي تمهيدات لازم انديشيده شده است. وي افزود، به منظور برطرف كردن مشكل كمبود آب در بستك حفر سه حلقه چاه آب شرب در دستور كار شركت آب و فاضلاب هرمزگان قرار دارد.
صيد ماهي زينتي در سرآسياب بادرود
بادرود - خبرنگاركيهان: 120 هزار قطعه ماهي زينتي در روستاي سرآسياب از توابع بادرود صيد شد. مهندس مهدي بادي مدير جهاد كشاورزي شهرستان نطنز با اعلام اين مطلب گفت: تعداد 120 هزار قطعه ماهي زينتي در استخر كشاورزي به حجم 2750 متر مكعب در روستاي سرآسياب بخش بادرود صيد و به بازار عرضه شد.
خسارات خشكسالي در بادرود
¤ ادامه خشكسالي شهرستان بادرود در سال زراعي 88-87 بالغ بر 45 ميليارد ريال خسارات به بار آورد.
رضا گودرزي مسئول طرح و برنامه جهاد كشاورزي بادرود با اعلام اين مطلب گفت: خسارت وارده بيشتر به بخشهاي آب و خاك زراعت و باغباني بوده كه با خشك شدن تعدادي از قنوات كاهش آبدهي چاههاي كشاورزي و در نتيجه كاهش سطح زير كشت و توليد محصولات زراعي و باغي همراه بوده است.
انتخابات شوراهاي دانش آموزي در بناب
بناب خبرنگار كيهان: همزمان با سراسر كشور انتخابات شوراهاي دانش آموزي در 182 مدرسه شهرستان بناب برگزار شد. گفتني است در اين انتخابات 24 هزار نفر از دانش آموزان بناب شركت كردند و بيش از 3 هزار نفر به عنوان كانديدا به رقابت پرداختند كه در نهايت 965 نفر به عنوان عضو شوراي دانش آموزي پسر و دختر در سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان برگزيده شدند.
ساماندهي مسجد تاريخ خانه - دامغان
سمنان - خبرنگار كيهان: ساماندهي محوطه بيروني مسجد تاريخخانه دامغان به پايان رسيد عباس كاشيان رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان با اعلام اين مطلب گفت: محوطه بيروني مسجد تاريخ خانه با اعتباري بالغ بر 340 ميليون ريال آماده است. وي افزود: اين طرح طي دو ماه به اجرا درآمده است.
اختصاص 806 ميليارد ريال يارانه سوخت در گنبدكاووس
گنبدكاووس - خبرنگار كيهان: معاون سياسي - اجتماعي فرماندار گنبدكاووس گفت: امسال دولت 806 ميليارد ريال يارانه براي سوخت در شهرستان گنبدكاووس اختصاص داده است. عباسعلي ميرحسيني افزود: اين مبلغ در مقايسه با بودجه هاي عمراني شهرستان بسيار سنگين است وي بر ضرورت مديريت مصرف سوخت در گنبدكاووس تاكيد كرد.
برداشت انار ترش از كلاله و مراوه تپه گنبدكاووس
¤ برداشت محصول «انار ترش» از هزاران هكتار از عرصه هاي طبيعي شهرستانهاي كلاله و مراوه تپه آغاز شد. سيد «حمزه موسوي» مدير جهاد كشاورزي كلاله و مراوه تپه ضمن اعلام اين خبر گفت: تاكنون در ساماندهي باغات خودرو انار ترش و افزايش توليد آن اقدامي صورت نگرفته است كه در صورت اجراي طرح هاي ساماندهي و افزايش توليد و مميزي اراضي تحت پوشش كه علاوه بر نقش اقتصادي اين محصول در افزايش درآمد روستائيان، همچنين در تامين مواداوليه غذايي و صنايع مرتبط نقش موثري ايفا خواهد كرد.
تجليل از مفاخر كردكوي
گرگان - خبرنگار كيهان: از مفاخر شهرستان كردكوي امسال نيز تجليل خواهد شد. حيدرعلي احمدي فرماندار كردكوي ضمن بيان اين خبر گفت: در سال 86 از خادمان عرصه تبليغ تجليل شايسته اي شد و در سال گذشته در قالب جشن همشاگردي سلام و به مناسبت هفتادمين سال تاسيس مدرسه حكيم نظامي مراسم نكوداشت بخشي از پيشكسوتان اين مدرسه برگزار شد و در سال جاري نيز با همت دستگاههاي اجرايي و علاقه مندان فرهنگ شهرستان از جمع ديگري از مفاخر شهرستان تجليل مي شود.
خسارت خشكسالي در نجف آباد
نجف آباد - خبرنگار كيهان: در سال زراعي 88-87، مقدار 1600 هكتار از اراضي شهرستان نجف آباد به كشت محصول گندم اختصاص يافت كه 432 هكتار از سطح زير كشت گندم به دليل خشكسالي از بين رفته و 1168 هكتار آن به برداشت رسيد.
گفتني است با توجه به ميانگين عملكرد شهرستان نجف آباد مقدار 4 هزار و 672 تن گندم از سطح مذكور برداشت شد كه نسبت به سال گذشته 2 هزار و 50 تن افزايش داشته است.
كمبود كود در رشتخوار
رشتخوار - خبرنگار كيهان: كشاورزان از كمبود نهاده هاي كشاورزي بويژه كود و سم در شهرستان رشتخوار گله مند هستند. مرتضي محقق سخنگوي شوراي شهرستان رشتخوار با اعلام اين مطلب گفت: كودهاي شيميايي اوره و فسفات با قيمت بسيار گران در بازار آزاد به وفور يافت مي شود در حالي كه براي گرفتن چند كيسه كود سهميه دولتي، هفته ها بايد دوندگي كرد.

 



رئيس اداره سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جمع بسيجيان سنندج:
اتحاد و انسجام ملت ايران تروريست ها را به وحشت انداخته است

سنندج- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: اتحاد و انسجام ملت ايران تروريست ها را به وحشت انداخته است.
يدالله جواني در مراسم طرح بصيرت سياسي فرماندهان و مديران گردان ها، پايگاه ها و واحدهاي مقاومت بسيج دانش آموزي كردستان اظهار داشت: يكي از بزرگ ترين افتخارات بسيج اين است كه دشمنان زيادي دارد و اين نشان دهنده توان و قدرت اين نيروي عظيم مردمي است.
وي با اشاره به جنايت هاي تروريستي اخير شهر سرباز و به شهادت رسيدن تعدادي از سرداران، فرماندهان و هموطنانمان گفت اين حركات مزبوحانه نشانه وحشت دشمنان از اتحاد و انسجام ملت ايران است و بسيجيان بايد در اين برهه زماني هوشيار و آگاه باشند چرا كه دشمنان يك لحظه دست از توطئه چيني برنخواهند داشت.
رئيس اداره سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به پيشرفت هاي كشورمان در دستيابي به چرخه هسته اي و فشارهاي آمريكا مبني بر متوقف كردن فعاليت كشورمان از اين دستاورد بزرگ گفت: امروز آنچه مانع فشارهاي آمريكا شده اقتدار ايران در سطح منطقه و جهان است.
جواني به جنگ نرم دشمنان عليه ايران اشاره كرد و اظهار داشت: بهترين راه مقابله با جنگ نرم دشمنان استفاده از فكر و انديشه نرم و ايستادگي در مقابل آنان است.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه بيت المقدس نيز با اشاره به اينكه ولايت فقيه گره گشاي مسائل و مشكلات است گفت: مهم ترين نظريه ولايت فقيه در قانون اساسي متخصص بودن در امر فقاهت است.

 



نگارستان اشراق قم بازگشايي شد

قم خبرنگار كيهان:
طي مراسمي با حضور مسئولان دفتر و استان قم نگارستان اشراق دفتر تبليغات اسلامي بازگشايي شد.
ابراهيم سليماني مدير نگارستان اشراق در اين مراسم با اشاره به اينكه خلا وجود برگزاري نشست هاي فرهنگي و هنري احساس مي شود، اظهار داشت: نگارستان اشراق يكي از نخستين فضاهاي فرهنگي شهر قم است كه در گذشته آثار هنرمندان استان قم به نمايش گذاشته مي شد.
وي با بيان اينكه برگزاري محافل فرهنگي هنرمندان در شهر قم به فراموشي سپرده شده است، گفت: اميدواريم كه با بازگشايي مجدد اين نگارستان بار ديگر شاهد فعاليت گسترده آن باشيم.
مديرنگارستان اشراق در ادامه تاريخچه اي از برخي از فعاليت هاي فرهنگي و هنري انجام شده از سوي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم را مورد تاكيد قرار داد و گفت: دفتر تبليغات اسلامي در زمينه تربيت كارشناسان و طلاب هنرمند تلاش گسترده اي انجام داده است و بسياري از طلاب در اين نهاد فرهنگي و حوزوي به عنوان كارشناس ديني پرورش داده شده اند.
وي با اشاره به توجه دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم نسبت به مسائل هنري گفت: با توجه به اينكه اين خلا در سه دهه گذشته در قم احساس مي شد دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم وارد عرصه شد و تدابير لازم را انديشيد كه يكي از اين اقدامات مهم بازگشايي نگارستان اشراق است.
سليماني با بيان اينكه نگارستان اشراق از سال 76 همزمان با ميلاد امام رضا فعاليت خود را آغاز كرد، گفت:امروز شاهد اين هستيم كه مراسم بازگشايي اين نگارستان نيز با ايام فرخنده اين امام همام مقارن شده است.
مدير نگارستان اشراق گفت: در دوره اول فعاليت نگارستان اشراق 164 نمايشگاه آثار هنري از هنرمندان حوزه و دانشگاه در اين نگارستان برپا شد.

 



اختصاص 4ميليارد ريال براي اشتغال در چهارمحال و بختياري

شهركرد- خبرنگار كيهان:
بيش از 3922ميليون ريال براي اشتغال 165نفر در استان چهارمحال و بختياري اختصاص يافته است.
استاندار چهارمحال و بختياري در كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان با اعلام خبر فوق افزود: منابع بانكي بايد با توجه به بخش هاي مختلف صنعت، كشاورزي، خدمات، توسعه صادرات و مطابق با بسته هاي سياستي و نظارتي مصرف شود.
مهندس رجبعلي صادقي گفت: در گذشته يارانه واحدهاي صنعتي به كل طرح هاي اجرا شده استان پرداخت مي شد كه براساس بخش نامه هاي جديد و به منظور توسعه سرمايه گذاري در نقاط محروم يارانه مذكور صرفا به طرح هاي واقع در ساير شهرستانها به جز شهرستان شهركرد پرداخت مي شود.
پرويز سلطاني دبير كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان چهارمحال و بختياري نيز گفت: مشاغل خانگي و داخل منزل سروسامان داده مي شود.
وي اضافه كرد: در زمينه گسترش چتر حمايتي دولت از فعاليت هاي مشاغل خانگي و ساماندهي آن، نخستين اقدام، اجراي بيمه درماني افرادي است كه در اين زمينه مشغول به كار هستند.
سلطاني اظهار داشت: براي اين افراد دولت تسهيلات مالي ويژه اي رادرنظر گرفته است كه پس از طي مراحل قانوني طرح اشتغال خانگي در مجلس به زودي به دولت ابلاغ مي شود.

 



مراسم بزرگداشت استاد معين الكتّاب در اصفهان برگزار شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
مراسم بزرگداشت استاد نصرالله معين الكتاب از سوي حوزه هنري اصفهان در تالار سوره برگزار شد.
در اين مراسم فرزند اين هنرمند خطاط و جمعي از هنرمندان به بيان ويژگي هاي شخصيتي و خاطراتي از اين هنرمند پرداختند.
استاد حسيني عضو انجمن خوشنويسان اصفهان با اشاره به ابعاد هنري آثار استاد معين گفت: يكي از خصوصيات استاد معين الكتاب احترام فوق العاده اين هنرمند خطاط به استادان خود بود و از اين نظر اخلاق وارسته اين هنرمند بايد سرلوحه تمامي شاگردان قرار گيرد.
اشجع شاعر اصفهاني و از دوستان استاد معين نيز اظهار داشت: فروتني از برجسته ترين خصوصيات استاد معين الكتاب بود كه تمامي هنرمندان بايد اين رفتار را الگوي خود قرار دهند تا به والاترين مدارج هنري نائل شوند.
وي افزود: هنرمند بايد در تمامي سطوح فروتن و خاضع باشد تا در دل مردم جاي گيرد و معين الكتاب در اين زمينه سرآمد همه بود.
همزمان با برگزاري مراسم بزرگداشت استاد نصرالله معين الكتاب، نمايشگاه استاد معين شامل 65 اثر از آثار خطاطي وي در نقش خانه حوزه هنري اصفهان افتتاح شد.
اين نمايشگاه تا 91 آبان ماه براي بازديد علاقه مندان داير بود.

 



نظارت 24 اكيپ پزشكي بر مدارس گنبدكاووس

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
24 اكيپ پزشكي به منظور پيشگيري و غربالگري از بيماري آنفلوانزاي نوع A بر مدارس شهرستان گنبد كاووس نظارت مي كنند.
«غلامعلي سوسرايي» فرماندار شهرستان گنبدكاووس در جلسه شوراي آموزش و پرورش اين شهرستان، ضمن اعلام مطلب فوق گفت: اين اكيپ ها، با هدف شناسايي و غربالگري مبتلايان احتمالي به بيماري آنفلوانزا يا سرماخوردگي فعاليت خود را آغاز كرده اند.
وي افزود: با توجه به فرا رسيدن فصل سرما و شيوع بيماري آنفلوانزا بويژه در مدارس، به منظور پيشگيري از سرايت بيماري به ديگر دانش آموزان و تعطيلي احتمالي مدارس، اين اكيپ هاي پزشكي فعال شده است.
سوسرايي با بيان اينكه يك حساسيت و نگراني خاصي بين دانش آموزان و اولياي آنان در خصوص بيماري آنفلوانزا ايجاد شده است، اضافه كرد: براساس گزارش هاي مركز بهداشت هنوز مورد خاصي از بيماري آنفلوانزاي نوع A در مدارس اين شهرستان مشاهده نشده است.
وي تصريح كرد: برخي بيماري آنفلوانزاي دانش آموزان از نوع معمولي و فصلي است كه از ورود اين دانش آموزان به مدارس جلوگيري مي شود.

 



رئيس شوراي اسلامي شهر: تاخير در پرداخت حقوق كارگران شركتي شهرداري شاهين شهر قابل قبول نيست

شاهين شهر - خبرنگار كيهان:
تاخير چهار ماهه در پرداخت حقوق كارگران يك شركت خدمات شهري علاوه بر تضييع حقوق كارگران، اثرات منفي بر بهداشت و نظافت شهر بر جاي گذاشته است.
رئيس شوراي اسلامي شاهين شهر در اين باره افزود: اين شركت خدمات شهري در سال 79 در راستاي برنامه پنج ساله چهارم و با هدف واگذاري بخشي از امور شهرداري ها به بخش خصوصي تاسيس شده، اما به لحاظ دخالت مستقيم شهرداري در اداره امور شركت تا سال 86 در تحقق اين هدف موفق نبوده است.
بهرام عمويي افزود: طي سه سال گذشته شهرداري هيچ گونه دخالتي در امور اين شركت خدمات شهري نداشته و در جهت قانونمند شدن اين شركت همكاري هاي لازم را انجام داده است.
وي با اشاره به اينكه شهرداري در پرداخت به موقع صورت وضعيت اين شركت كوتاهي نكرده است، گفت: معلوم نيست، چرا و چگونه از زمان پرداخت صورت وضعيت تا حقوق كارگران، تاخيرهاي چند ماهه رخ مي دهد.
وي اضافه كرد: ادامه اين روند بواسطه آسيب هاي احتمالي كه بر خانواده كارگران و چهره شهر تحميل مي كند، براي اعضاي شوراي اسلامي شهر قابل قبول و تحمل نيست.
در همين رابطه مديرعامل اين شركت خدمات شهري گفت: اين شركت با يك هزار و 200 كارگر، خدمات شهري شهرهاي شاهين شهر، كاشان، قم، آبادان و ايذه را برعهده دارد.
پيمان شكرزاده گفت: تاخير در پرداخت حقوق كارگران در مواردي جزئي بوده و هيچگونه اعتراضي از سوي كارگران شاغل شركت اعلام نشده است.
وي افزود: قرارداد اين شركت با شهرداري شاهين شهر به مدت يك سال و به مبلغ ماهيانه 250 ميليون تومان منعقد شده است كه از اين ميزان بالغ بر 95 درصد آن صرف حقوق و دستمزد كارگران مي شود.
وي ابراز اميدواري كرد شهرداري با پرداخت به موقع مطالبات شركت، امكان پرداخت حقوق كارگران را در روزهاي اول ماه فراهم آورد.

 



احداث شهر جديد دوكوهه در انديمشك

انديمشك - خبرنگار كيهان:
شهر جديد دوكوهه در زميني به مساحت 300 هكتار و به منظور اسكان طرح مسكن مهر در شهرستان انديمشك احداث مي شود.
محسن كرمي فرماندار انديمشك در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن اعلام خبر فوق گفت: اين شهر در 7 كيلومتري شمال انديمشك و روبروي پادگان دوكوهه احداث مي شود كه در حال حاضر سازمان مسكن و شهرسازي و مشاور طرح، مشغول طراحي اين شهر جديد مي باشد و بزودي مراحل اجرايي آن آغاز خواهد شد.
وي افزود: با ساخت اين شهر جديد مشكل 5 هزار متقاضي مسكن مهر انديمشك كه به دليل نبودن زمين در نوبت واگذاري قرار داشته اند حل مي شود و تلاش داريم كه اين شهر را با معماري جديد و زير ساخت هاي مناسب به يكي از الگوهاي شهرسازي در استان تبديل كنيم.
كرمي اظهار داشت: زمين اين شهر جديد پيش از اين در اختيار سپاه پاسداران و محل استقرار پادگان شهيد كلهر بود كه با دستور فرماندهي كل قوا و ستاد كل نيرو هاي مسلح در راستاي رهاسازي پادگان هاي نظامي اطراف شهرها در اختيار فرمانداري انديمشك قرار گرفته است.
فرماندار انديمشك در پايان گفت: همچنين با پيگيري هاي انجام شده 100 هكتار زمين ديگر نيز از پادگان هاي اطراف شهرستان مربوط به پادگان شهيد غفوريان تخليه و براي افزوده شدن به شهرك صنعتي شماره يك و دو و انجام طرح هاي توليدي به مديريت شهرستان واگذار شد.

 



بهره برداري از باند دوم محور بادرود- نطنز آغاز شد

با درود- خبرنگار كيهان:
باند دوم محور بادرود- نطنز به آزاد راه كاشان- اصفهان با حضور ذاكر اصفهاني استاندار و عشايري مدير كل راه و ترابري و جمعي از مسئولان شهرستان و بخش بادرود به بهره برداري رسيد.
براي راه اندازي باند دوم اين محور 8 ميليارد ريال از اعتبارات اداره كل راه و ترابري استان اصفهان هزينه شده است. طول باند رفت و برگشت محور ياد شده 12 كيلومتر و عرض آن 12 متر است.
اجراي اين طرح از سال 1384 براي سهولت در رفت و آمد مردم به ويژه زائران امامزادگان آقا علي عباس و شاهزاده محمد(ع) در بادرود آغاز شد.

 



شناسايي 180 مبتلا به آنفلوآنزاي نوع آ در سيستان و بلوچستان

زاهدان-خبرنگاركيهان:
دكتر مسعود صالحي رئيس دانشگاه علوم پزشكي زاهدان گفت تاكنون در سطح استان سيستان و بلوچستان 180 موردابتلا به بيماري آنفلوآنزاي آ شناسايي شده اند.
دكتر مسعود صالحي افزود: 168 نفر از كساني كه مبتلا به آنفلوانزا شده اند در بخش هاي مركزي و جنوبي شهر زاهدان ساكن هستند 67 درصد آنان دانش آموزند كه بيشتر آنها در مقطع ابتدايي تحصيل مي كنند. رئيس دانشگاه علوم پزشكي زاهدان در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران گفت: استان سيستان و بلوچستان جزو 3 استان اول درگير با اين آنفلوانزاست و ما در زاهدان كه بيشترين مبتلايان به اين بيماري مشاهده شده توانسته ايم خدمات لازم را به مردم بدهيم و با كمبودي در حال حاضر مواجه نيستيم و به وزارت بهداشت و درمان اعلام كرده ايم چنانچه بيماري به ديگر شهرهاي استان كشيده شود با كمبود پزشك مواجه خواهيم بود و براي مهار اين بيماري بايد به ما كمك كنند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي زاهدان در پايان گفت 99 درصد مبتلايان به آنفلوانزا نوع آ بهبود مي يابند و تلفات انساني حدود يك درصد است كه چنانچه تعداد مبتلايان افزايش يابد مرگ و مير ناشي از آن قابل توجه خواهد بود.

 



ثبت اشياي پزشكي موزه علوم پزشكي تبريز در فهرست آثار ملي

تبريز-خبرنگاركيهان:
11قلم اشيا و ابزارآلات پزشكي مربوط به موزه دانشگاه علوم پزشكي تبريز، در فهرست آثارملي ثبت شدند.
زرين زاد مدير موزه دانشگاه علوم پزشكي تبريز، با اعلام اين خبر گفت:اين اشيا شامل زلزله سنج،پروژكتور اسلايد، ميكروسكوپ، دوچرخه ثابت، دستگاه عكس برداري براي تهيه اسلايد، دستگاه تنفس مصنوعي، ژنراتوردستي، دستگاه داروسازي، وسيله شياف سازي، كالري متر و دستگاه ميكروتوم مي باشند كه با هدف پاسداري و حفظ و صيانت از ميراث فكري، فرهنگي و تاريخي اين دانشگاه ثبت ملي شدند.

 



آغاز احداث مصلا در اسدآباد

اسدآباد - خبرنگار كيهان:
كلنگ احداث مصلاي شهر اسدآباد طي مراسمي با حضور استاندار، امام جمعه و فرماندار شهرستان و جمعي از مسئولان استان و شهرستان، به زمين زده شد.
در اين مراسم، دكتر بهروز مرادي استاندار همدان گفت: مصلا نگين هر شهر و زينت اسلام بوده و بايد در هر جا بدرخشد.
وي افزود: رشد و توسعه مراكز ديني باعث تقويت ساير زيرساخت هاي فرهنگي و اجتماعي جامعه مي شود.
وي ادامه داد: در جامعه ما مردم و خيران هميشه و به ويژه طي سال هاي پس از انقلاب نقش عمده اي در ساخت و توسعه مراكز ديني ايفا كرده اند.
استاندار همدان همچنين نسبت به اختصاص 600 ميليون تومان اعتبار طي دو سال 88 و 89 جهت احداث مصلاي اسدآباد قول مساعد داد.
حجت الاسلام و المسلمين علي زادسر جيرفتي امام جمعه اسدآباد نيز گفت: احداث مصلا يكي از نيازهاي مردم اسدآباد است كه با پيگيري و مساعدت مسئولان استان و شهرستان كلنگ آن به زمين زده مي شود.
وي افزود: اعتبار اوليه مورد نياز مصلاي بزرگ اسدآباد
10 ميليارد ريال برآورد شده كه 50 درصد آن از سوي استانداري همدان تامين شده و 50 درصد مابقي را شوراي سياستگزاري ائمه جمعه كشور تقبل كرده است.
بنابر همين گزارش، مصلاي شهر اسدآباد در زميني به مساحت 10 هكتار در شمال اين شهر ساخته مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14