(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 17 آبان 1388- شماره 19506
 

حديث دشت عشق
جشنواره گل استيل آذين و صعود ذوب آهن به رده دوم جدول استقلال با شكست به تعطيلات رفت
اخبار كوتاه از فوتبال
اين بارشايعه بركناري سرمربي كشتي فرنگي جوانان مطرح شد اسماعيل نژاد: تكليف مرا مشخص كنيد
آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي
خواندني از ورزش ايران
چلسي- منچستريونايتد؛ حساس ترين ديدار ليگ برترتقابل تفكرات فرگوسن و آنجلوتي در استمفوردبريج
دوازدهمين دوره مسابقات هندبال باشگاه هاي آسيا كار سخت نمايندگان ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «علي شفيع پور چهرازي»
خار چشم ضدانقلاب
شهيد «علي شفيع پور چهرازي»، سال 1344 در يكي از محلات فقيرنشين شهرستان هفت گل ديده به جهان گشود. با به دنيا آمدن علي شور و شعف زيادي در خانواده اش ايجاد شد. پدرش مردي فقير ولي سخت كوش بود و معيشت خانواده را با كارگري تأمين مي كرد كه رنج و سختي كار در دستان پينه بسته اش نمايان بود. شهيد شفيع پور در دوران خردسالي و نوجواني بسيار مهربان و صميمي بود و از خصوصيات بارز آن شهيد عزيز مي توان به كم حرفي ايشان اشاره كرد. دوران ابتدائي و راهنمائي را با موفقيت طي نمود و دوره متوسطه را سال 1359 آغاز كرد. همزمان با تحصيل، در نخستين هسته بسيج به همراه دوستان هم رزمش شهيد «كرم سياهپور» و «عليرضا داودي» شركت كرد. با آغاز جنگ تحميلي، قلبش مالامال از عشق به جبهه بود. لباس رزم بر تن كرد و سال 1360 عازم ميدان پيكار شد. در منطقه «كوشك به مبارزه با دشمن بعثي پرداخت و هنگامي كه از جبهه برمي گشت، چنان با شوق از جبهه تعريف مي كرد كه گوئي متعلق به آنجا است.
توجه و اهميت به انجام فرايض و نماز اول وقت، حضور در نمازهاي جماعت و جمعه، اهتمام به رسيدگي به افراد نيازمند و گذشت و ايثار از خصوصيات اخلاقي منحصر به فرد شهيد علي شفيع پور چهرازي بود.
او سرانجام در تاريخ 23/4/64 در منطقه عملياتي مريوان كردستان در عملياتي بر عليه نيروهاي ضدانقلاب بر اثر اصابت تركش به سينه و قلبش شربت شيرين شهادت را نوشيد و در بهشت برين ميهمان حضرت اباعبدالله(ع) و ديگر ياران و همرزمان شهيدش شد.

 



جشنواره گل استيل آذين و صعود ذوب آهن به رده دوم جدول استقلال با شكست به تعطيلات رفت

رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاههاي ايران با پيروزي پر گل استيل آذين، شكست استقلال تهران و صعود ذوب آهن به رده دوم جدول هفته شانزدهم خود را پشت سر گذاشت.
هفته شانزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي ايران عصر ديروز با برگزاري چهار ديدار در شهرهاي مختلف كشور به پايان رسيد. در كرمان تيم مس در روزي كه نشاني از يك تيم هماهنگ و منسجم را نداشت در عين ناباوري با نتيجه شش بر دو مقابل تيم استيل آذين تن به شكست داد تا مربيان هر دو تيم در پايان اين ديدار از كسب نتيجه بدست آمده اظهار تعجب كنند. پرويز مظلومي كه گويا آخرين روزهاي مربيگري خود را در كرمان تجربه مي كند پس از اين شكست عنوان كرد كه بايد در نشستي با مديرعامل اين باشگاه درخصوص ادامه همكاري اش با تيم مس تصميم نهايي خود را بگيرد. اين در حالي است كه شنيده مي شود مظلومي جاي خود را به لوكابوناچيچ خواهد داد تا او (مظلومي ) دوباره هدايت تيم سابق خود يعني صباي قم را برعهده گيرد.
صباي قم چند هفته اي است كه با شكستهاي پياپي به رده يازدهم جدول سقوط كرده است و مسئولين اين باشگاه از عملكرد محمدحسين ضيايي راضي نيستند.تيم ذوب آهن با يك گل در اصفهان از سد تيم فولاد خوزستان گذشت تا از يك طرف ذوب آهن به رده دوم جدول صعود كند و از طرف ديگر منصور ابراهيم زاده با خاطره اي خوش عازم حج تمتع شود.
اما در ورزشگاه آزادي تهران تيم استقلال كه طي چند هفته اخير بسيار پرنوسان ظاهر شده و علاوه بر كسب نتايج ضعيف متزلزل نشان داده يكبار ديگر طعم باخت را چشيد و در نهايت با نتيجه سه بر دو مقابل تيم راه آهن تن به شكست داد.
راه آهن در طول اين ديدار سه بار از حريف خود جلو افتاد. شاگردان ارني برندتس با ارائه فوتبالي زيبا و منطقي موفق شدند براي معدود دفعات پيروزي را با شكست يا تساوي در دقايق پاياني بازي عوض نكنند.
در مقابل بازيكنان استقلال عليرغم تلاش زيادي كه از خود براي جبران گلهاي خورده نشان دادند نتوانستند از اين شكست فرار كنند. دفاع لايه اي راه آهن باعث شد تا مدافعان اين تيم چندين بار توپ را از روي خط دروازه دفع كنند. در پايان اين ديدار هواداران تيم استقلال شعارهايي عليه كادر فني اين تيم سر دادند. استقلال با اين شكست جاي خود را در رده دوم از دست داد و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به استيل آذين در جاي سوم ايستاد. نتايج كامل بازيهاي ديروز به اين شرح است:
¤ ذوب آهن اصفهان1- فولاد خوزستان صفر
گل: ايگور كاسترو(78)
¤ مس كرمان2- استيل آذين تهران6
گل ها: لوسيانو ادينهو (55) و پيروز قرباني(87) براي مس- افشين چاوشي(9)، محمد غلامي(31 و 41)، امير شاپورزاده(35)، ميثم خسروي(45) و رضا نوروزي(1+90) براي استيل آذين
اخراج: داسيلوا زالترون (83) از مس
¤ شاهين بوشهر صفر-مقاومت شهيد سپاسي شيراز صفر
¤ راه آهن شهرري3-استقلال تهران2
گل ها: مجيد نورمحمدي(13)، ميلاد زنيدپور(57) و عيسي ترائوره(76) براي راه آهن-حسين كاظمي(45) و هادي شكوري(71) براي استقلال

 



اخبار كوتاه از فوتبال

اردوي يك هفته اي پيروزي در امارات
تيم فوتبال پيروزي براي برپايي اردويي يك هفته اي 22آبان ماه عازم امارات مي شود.مسئولان باشگاه پيروزي قصد دارند طي امروز، فردا پس از اعلام بازيكنان مازاد خود، دور جديد تمرينات اين تيم را از روز چهارشنبه هفته جاري در تهران از سر گيرند و پس از برگزاري 2 جلسه تمرين روز جمعه هفته جاري عازم دبي شوند.
دوري از مسائل حاشيه اي كه احتمالاً پس از جدايي چند بازيكن به اوج خود خواهد رسيد و همچنين امكانات مناسب باعث شده تا با تصميم كرانچار اين تيم از 22 تا 30 آبان ماه اردويي در دبي برپا كند.
مهدوي كيا همچنان دور از نظرها!
صدرنشين رقابت هاي بوندس ليگا جمعه شب در ديدار با اينتراخت فرانكفورت به يك پيروزي پر گل دست يافت.
بايرلوركوزن در چارچوب هفته دوازدهم رقابت هاي بوندس ليگا با نتيجه 4 بر صفر مقابل ميهمان خود اينتراخت فرانكفورت پيروز شد.
براي شاگردان يوپ هاينكس در اين ديدار كيسلينگ(2)، رينارتز (6)، كروس (11) و بندر (86) گلزني كردند. لوركوزن با اين پيروزي فاصله امتيازات خود با تيم دوم جدول، وردبرمن، را به 4 امتياز رساند.
در اين ديدار مهدي مهدوي كيا مثل ديدارهاي گذشته جايي در تركيب اينتراخت نداشت و به روند سكونشيني اش ادامه داد.
انصراف تيم ها از جام حذفي شروع شد
8 تيم از حضور در رقابت هاي جام حذفي باشگاه هاي كشور انصراف خود را به كميته مسابقات اعلام كردند. به دليل انصراف تيم هاي شهرداري انزلي، داماش لرستان، مقاومت مازندران، شهرداري لنگرود، افلاك لرستان و شهرداري ماهشهر، شهرداري همدان و ذوب آهن اردبيل از مسابقات جام حذفي كشور در فصل 89-88، برگزاري 8 مسابقه لغو شد.
برهمين اساس، ديدارهاي شهرداري انزلي با فولاد يزد، قهرمان هرمزگان با داماش تهران، صنعت گاز سرخس با مقاومت مازندران، افلاك لرستان با قهرمان همدان، هما تهران با شهرداري لنگرود و قهرمان يزد با شهرداري ماهشهر، پالايش گاز ايلام با شهرداري همدان و اميد حسن آباد تهران با ذوب آهن اردبيل كان لم يكن تلقي مي شود.
دعوت از34 بازيكن به اردوي تيم اميد
هشتمين مرحله از اردوي تداركاتي تيم فوتبال اميد در حالي آغاز مي شود كه 34 بازيكن از سوي كادر فني براي حضور در اين اردو انتخاب شدند.
صالح خليل آزاد از برق،محمد مظاهري،سروش رفيعي،رضا حقيقي شانديز از مقاومت،داوود نوش صوفياني و كمال كاميابي نيا از راه آهن، رسول كر از شموشك،رضا طلبه از سپاهان نوين،شجاع خليل زاده از مس رفسنجان،حسن جعفري،حسين ابراهيمي و مهدي رحيم زاده از ملوان،مهرداد آوخ و آرمان شهدادي نژاد از شهرداري بندرعباس،بختيار رحماني از فولاد،مهدي دغاغله و امير شرفي از استقلال اهواز،هادي سهرابي از داماش گيلان،ميلاد نصرتي از داماش دورود،سيامك كوروشي از كاوه،رضا رحمتي و هادي ايماني از استيل آذين،مصطفي اسلامي،ناصر كيوان آزاد،سيدرضا اميري از سايپا،رضا طهمورثي از برق شيراز،آرش افشين از فولاد خوزستان،مسعودابراهيم زاده و حسن ابهري از تراكتورسازي،سعيد حلافي،سامان آقازماني و حميدرضا علي عسگر از پيروزي،محسن مسلمان از ذوب آهن،ميلاد صادقيان از گل گهر سيرجان نفراتي هستند كه بايد ساعت 14 جمعه (22 آبان) خود را به كادر فني در هتل آكادمي فوتبال معرفي كنند.
پوهانگ استيلرزكره جنوبي قهرمان آسيا شد
تيم فوتبال پوهانگ استيلرز كره جنوبي با برتري مقابل الاتحاد عربستان عنوان قهرماني مسابقات ليگ قهرمانان آسيا را از آن خود كرد.
ديدار نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا از ساعت 13/30 ديروز (شنبه) در ورزشگاه ملي شهر توكيو ژاپن برگزار شد كه طي آن تيم فوتبال پوهانگ استيلرز كره جنوبي با برتري 2 بريك مقابل الاتحاد عربستان به عنوان قهرماني اين رقابت ها دست يافت.
در اين بازي جذاب و تماشايي كه با قضاوت «كريستوفر بريزمتيو» از استراليا برگزار شد، تيم پوهانگ توسط بيونگ جون(57) و استيويكا ريستيچ (66) به گل رسيد و زننده تك گل الاتحاد نيز محمد نور بود كه در دقيقه 74 دروازه تيم كره اي را گشود.
تيم پوهانگ با اين پيروزي براي سومين بار عنوان قهرماني معتبرترين جام باشگاهي قاره كهن (يك بار ليگ قهرمانان و 2 بار جام باشگاه هاي آسيا) را بدست آورد و از اين حيث سرآمد ديگر تيم هاي آسيايي شد. قبل از اين استقلال ايران عنوان پرافتخارترين تيم آسيا را در اختيار داشت كه با اين قهرماني تيم كره اي ركورد آبي هاي ايران هم شكسته شد.

 



اين بارشايعه بركناري سرمربي كشتي فرنگي جوانان مطرح شد اسماعيل نژاد: تكليف مرا مشخص كنيد

پس از شايعاتي كه درخصوص تغيير و تحول دركادرفني كشتي آزاد جوانان ايران شنيده شد و در پايان اين حرف و حديثها با ابقاء مجيد خدايي به اتمام رسيد حالا نوبت به سرمربي تيم جوانان فرنگي رسيد تا او هم دراين خصوص به دفاع از خود بپردازد.
فرهاد اسماعيل نژاد سرمربي فعلي تيم كشتي فرنگي جوانان ايران درمورد شايعات پيرامون خود مبني بر بركناري از تيم جوانان گفت: اين شايعات را شنيده ام و از برخي مربيان كه از روي حسادت در مسابقات بزرگسالان درخرم آباد آن را شايعه كردند، گلايه دارم. تا وقتي كه فدراسيون كشتي ابلاغم را لغو نكند نبايد با آبرويم بازي كنند و هر روز يك حرفي در مورد من بزنند.اسماعيل نژاد خواستار مشخص شدن وضعيتش توسط فدراسيون كشتي شد و ابراز داشت: به يزداني خرم گفتم كه حقتان است تا هركسي را سرمربي تيم ملي بگذاريد اما تا زماني كه من را تغيير نداده ايد نبايد برخي افراد اين اجازه را پيدا كنند كه با آبرويم بازي كنند.
وي افزود: تيم ملي ارثيه پدري من نيست و اگر فرد ديگري هم سرمربي تيم ملي شود آرزوي موفقيت دارم. بهترين پاسخ به اين شايعات را يزداني خرم و محمد بنا مي توانند بدهند و از فدراسيون مي خواهم هرچه زودتر مرا از برزخ خلاص كنند و وضعيتم را مشخص كنند چرا كه بلاتكليفي باعث ضربه خوردن تيم ملي مي شود.وي در پايان درخصوص وضعيت تيم كشتي فرنگي جوانان كشورمان گفت: با وجود اين كه 60 درصد تيم اعزامي به مسابقات جهاني 2009 را در اختيار نداريم؛ اما بازهم مي توانيم در بين سه تيم برتر جهان قرار بگيريم. وي افزود: شايد مثل سال قبل تيم پرستاره اي نداشته باشيم و چهره هايي مثل بابك قرباني، باباجان زاده و سعيد عبدولي به رده بزرگسالان رفته اند؛ اما از همين نفرات فعلي مي توان ستاره ساخت چرا كه سطح كمي و كيفي مسابقات كشوري مطلوب بود.

 



آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي

دور جديد تمرينات تيم ملي فوتبال كشورمان از امروز (يكشنبه) در كمپ تيم هاي ملي آغاز خواهد شد.
پس از برگزاري ديدارهاي هفته شانزدهم رقابتهاي ليگ برتر كه عصر ديروز به پايان رسيد، بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم ملي فوتبال كشورمان بايد تا پيش از ساعت 12 ظهر امروز در آكادمي فوتبال خود را به مربيان اين تيم معرفي كنند.
براساس اعلام اصغر حاجيلو دور جديد تمرينات تيم ملي فوتبال از ساعت 16 امروز (يكشنبه) با حضور بازيكنان شاغل در ليگ برتر و در غياب لژيونرهاي فوتبال ايران آغاز مي شود.
افشين قطبي در اين اردو از سيدمهدي رحمتي، وحيد طالب لو، ميثاق معمارزاده، سوشا مكاني، محمد نصرتي، سيد جلال حسيني، اميرحسين صادقي، هادي عقيلي، فرشيد طالبي، احسان حاج صفي، هاشم بيك زاده، خسرو حيدري، حسين كعبي، جواد نكونام، آندرانيك تيموريان، مجيد غلام نژاد، فرهاد مجيدي، پژمان نوري، ايمان مبعلي، محمد نوري، مسعود شجاعي، اميرحسين فشنگچي، محمدرضا خلعتبري، مجتبي زارع، جواد كاظميان، امير محبي، مهرزاد معدنچي، كريم انصاري فرد، ميلاد ميداوودي و آرش برهاني دعوت به عمل آورده است.
با توجه به در پيش بودن مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي اسپانيا در هفته جاري (سه شنبه و چهارشنبه - 19 و 20 آبانماه) و نيز جام اتحاديه باشگاه هاي امارات در روزهاي پاياني همين هفته (پنجشنبه و جمعه - 21 و 22 آبانماه) به احتمال فراوان لژيونرهاي حاضر در اسپانيا و امارات طي اواخر هفته جاري و اوايل هفته آينده به اردوي تيم ملي ملحق مي شوند.
تيم ملي فوتبال كشورمان روز سه شنبه جاري از ساعت 19 در ورزشگاه آزادي به ديدار تيم ملي ايسلند مي رود. بازيكنان كشورمان پس از اين ديدار در مرحله مقدماتي جام ملتهاي آسيا روز 23 آبان در ورزشگاه به مصاف اردن مي روند. سپس 27 آبان در ديدار تداركاتي ميزبان مقدونيه خواهند بود و پس از آن اول آذرماه در ديدار برگشت در امان رودرروي اردن قرار مي گيرند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: با توجه به برنامه ريزي كادر فني تيم ملي، مسئولان كميته ليگ به گونه اي برنامه ريزي كنند كه رقابت هاي ليگ تا اواسط ديماه به پايان برسد. محمد بنا با بيان اين مطلب افزود: براساس برنامه هايي كه پيش رو داريم از جمله رقابت هاي انتخابي جام تختي، جام جهاني در ارمنستان و رقابت هاي بين المللي يادگار امام (ره) كه در دي و بهمن ماه برگزار مي شود، اردوهاي تيم ملي از اواخر دي ماه آغاز مي شود و بر اين اساس ليگ كشتي نيز بايد در اواسط دي ماه به پايان برسد.
¤ مرحله نخست مسابقات ليگ وزنه برداري جوانان باشگاه هاي كشور با قهرماني تيم ملي حفاري ايران به اتمام رسيد. رقابت هاي ليگ وزنه برداري باشگاه هاي كشور در رده سني جوانان با حضور تيم هاي ملي حفاري ايران، مناطق نفت خيز جنوب، ذوب آهن اصفهان، خراسان رضوي، ماشين سازي اراك، فارس، همدان، آذربايجان غربي، زامياد تبريز، تربيت بدني گيلان، سيستان و بلوچستان، كردستان، بوشهر و كهكيلويه و بويراحمد در مشهد آغاز شد كه اين رقابت ها با قهرماني تيم ملي حفاري در مرحله اول به كار خود پايان داد. بر پايه اين گزارش، تيم هاي مناطق نفت خيز جنوب و ذوب آهن اصفهان به ترتيب در رده هاي دوم و سوم قرار گرفتند.

 



چلسي- منچستريونايتد؛ حساس ترين ديدار ليگ برترتقابل تفكرات فرگوسن و آنجلوتي در استمفوردبريج

هفته دوازدهم ليگ برتر انگليس امروز با جدال حساس چلسي و منچستريونايتد ادامه خواهد يافت.
دراين هفته از مسابقات درحساس ترين رقابت، تيم هاي مدعي چلسي و منچستريونايتد امروز در ورزشگاه استمفوردبريج به مصاف يكديگر خواهند رفت.شاگردان آنجلوتي درشرايطي ميزبان شياطين سرح خواهندبود كه درپايان هفته يازدهم با 3 اختلاف امتياز نسبت به اين تيم صدرنشين ليگ برتر هستند و اميدوارند با توجه به حمايت تماشاگران خودي بتوانند فاتح اين نبرد سنتي شوند و فاصله خود را با شاگردان فرگوسن افزايش دهند.
درفصل گذشته دو تيم در ديدار رفت در لندن به تساوي يك بر يك دست يافته اند و در ديدار برگشت منچستر موفق شد با پيروزي 3 برصفر از سد چلسي بگذرد.برنامه ديدارهاي هفته يازدهم رقابتهاي ليگ برتر انگليس به اين شرح است:
¤ هال سيتي..................................................... استوك سيتي
¤ وستهام يونايتد......................................................... اورتون
¤ ويگان................................................................... فولام
جدول رده بندي:1- چلسي (11 بازي، 27 امتياز)،2- منچستريونايتد (11بازي، 24 امتياز)،3- آرسنال (10 بازي، 22امتياز) و...

 



دوازدهمين دوره مسابقات هندبال باشگاه هاي آسيا كار سخت نمايندگان ايران

دوازدهمين دوره مسابقات هندبال باشگاه هاي قهرماني آسيا در حالي از عصر ديروز در كشور اردن آغاز شد كه نمايندگان ايران از امروز مقابل حريفان سرسخت خود به ميدان خواهند رفت.
در اين دوره از رقابت ها كه با حضور 18 تيم در چهار گروه برگزار مي شود تيم هاي ذوب آهن اصفهان وشهرداري زرند كرمان به عنوان نمايندگان كشورمان در گروه هاي A وB حضور دارند كه ازشانس نمايندگان ايران در گروه هايA وB 5 تيم و در گروه هايC وD هركدام چهار تيم حضور دارند.باتوجه به صعود دو تيم از هرگروه به مرحله بعد و قرعه سختي كه تيم هاي ذوب آهن و شهرداري زرند با آن روبرو شده اند راه سختي درانتظار نمايندگان كشورمان براي صعود خواهد بود.
در گروه A كه تيم هاي شهرداري زرند كرمان، الشباب سوريه، الصدقا لبنان، الوصل امارات و بارباربرين در آن حضور دارند، تيم كرمان نخستين حضور آسيايي خود را درحالي تجربه مي كند كه با حريفان نام آشنايي همچون باربار بحرين و الوصل امارات را پيش رو دارد، تيم هايي كه از سابقه طولاني در رقابت هاي آسيايي برخوردار هستند و با استفاده از بازيكنان خارجي در تركيب تيمشان همواره جزو تيم هاي مدعي به شمار مي روند.
ذوب آهن ديگر نماينده كشورمان در گروهB با تيم هاي السدقطر، الحسين اردن، العربي كويت و الوحده عربستان همگروه است.السد قطر چندين بار قهرماني باشگاه هاي آسيا را در كارنامه دارد و الوحده عربستان و العربي كويت هم با استفاده از بازيكنان خارجي كه به خدمت گرفته اند به كسب مقام مي انديشند. شايد تنها تيم ناشناخته اين گروه تيم الحسين اردن باشد كه سابقه حضور در باشگاه هاي آسيا را ندارد. هرچند اين تيم باتوجه به امتياز ميزباني به چيزي جز صعود به دور دوم نمي انديشند.طبق برنامه اعلام شده تيم شهرداري زرند كرمان امروز با «باربار بحرين» روبرو خواهد شد و العربي كويت به مصاف ذوب آهن اصفهان خواهد رفت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14