(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 18 آبان 1388- شماره 19507
 

موفقيت محققان كشور در توليد نانو دارو براي درمان سرطان
با اجراي طرح ساماندهي شهرداري انبارهاي پنبه و پارچه از بازار خارج مي شوند
رئيس مركز شماره گذاري راهور ناجا: موتورسيكلت سواران 35 درصد تخلفات را انجام مي دهند
در زرند دانشجوي بسيجي 250ميليون تومان پول پيدا شده را به صاحبش برگرداند
سونامي توليد مواد مخدر در افغانستان و ضرورت مقابله با اعتياد
جوان مسلح با اصابت گلوله پليس كشته شد
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر تهران: 152 كيلو موادمخدر از دو خودرو كشف شد
ادامه محاكمه غيرعلني بهزاد نبوي به فردا موكول شد
جريمه 5/1 ميليارد ريالي شركت فروش آسانسور
عرضه بهداشتي دام زنده در 30 منطقه تهران
مناره نماد قدرت سياسي مسلمانان است
ساعت سفالي
فروش نام ابتكار يك جوان بيكار
گنجشك اخلالگر بزرگترين پروژه اتمي را تعطيل كرد
سفر 96 ثانيه اي 5دانش آموز



وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خبر داد
 موفقيت محققان كشور در توليد نانو دارو براي درمان سرطان

وزير بهداشت اعلام كرد محققان كشورمان در زمينأ توليد دارو براي درمان و تشخيص بيماريهاي سرطاني به موفقيتهاي چشمگيري دست يافته اند.
دكتر وحيد دستجردي در حاشيه بازديد از نمايشگاه فناوري نانو با اعلام اين خبر، توليد پوست و رگ مصنوعي را از موفقيتهاي محققان كشور ذكر كرد و افزود: اين موفقيتها با استفاده از نانو فناوري در صنعت پزشكي حاصل شده است.
وي به كاربردهاي اين فناوري در تشخيص بيماريها اشاره كرد و اظهار داشت: در بخش تشخيص سرطانها به طور گسترده اي مي توانيم از فناوري نانو بهره ببريم كه از آن جمله مي توان به درمان سرطانهاي زنان اشاره كرد.
وزير بهداشت از موفقيت محققان در توليد دارو براي تشخيص انواع سرطانها در كشور خبر داد و اضافه كرد: اين داروها با استفاده از فناوري نانو توليد شده است كه مي تواند در درمان انواع سرطان ها از جمله سرطان مغز و يا سرطانهاي پوستي مؤثر باشد.
وي خاطرنشان كرد: به زودي خبرهاي خوشي در اين زمينه اعلام خواهد شد.

 



با اجراي طرح ساماندهي شهرداري انبارهاي پنبه و پارچه از بازار خارج مي شوند

شهردار منطقه 12 شهرداري تهران گفت: با اجرايي شدن طرح ساماندهي بازار اقدام به پالايش مشاغل بازار و خارج كردن انبارهاي پنبه و پارچه مي كنيم.
نادر كرمي درباره روند تصويب طرح ساماندهي بازار بزرگ و تاريخي تهران گفت: تاكنون در خصوص اين طرح مصوبه اي از سوي شوراي اسلامي شهر نداشته ايم و اين شورا در اين زمينه فقط منشوري از مسائل و مشكلات كلي بازار نوشته است.
وي با اشاره به اينكه طرح ساماندهي بازار در مدت 5 سال تدوين و تهيه شده است، افزود: اين طرح هم اكنون آماده است و در حال حاضر منتظر تصويب كميسيون ماده 5 هستيم.
وي همچنين دربارأ برخي جزئيات اين طرح گفت: در اين پروژه مشاغل بازار پالايش مي شوند به طوري كه فعاليت هايي مانند بو دادن تخمه و آجيل قطعه و انبارهايي مانند انبار پنبه و پارچه از بازار خارج مي شوند.
وي ادامه داد: همچنين تفكيك محل استقرار عمده فروشان، بنكداران و تك فروشان نيز در اين طرح رعايت مي شود.شهردار منطقه12 درباره نظر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نسبت به اين طرح گفت: اين سازمان بدون نگاه كارشناسي با طرح مخالف است و اعتقاد دارد بايد در اين زمينه به موضوع سكونت نيز توجه شود.
كرمي درباره اقداماتي كه تاكنون شهرداري منطقه12 براي ساماندهي بازار انجام داده است، اظهار داشت: در مدت 3سال گذشته در اين زمينه با كمك خود كسبه شروع به بازسازي سقف و بدنه بازار در محل هايي مانند بازار عباس آباد و لوتي صالح كرده ايم.
وي با اشاره به اينكه اين پروژه به طور مستمر ادامه دارد، خاطرنشان كرد: در مجموع همه فعاليت ها 15درصد پيشرفت فيزيكي داشته ايم.
شهردار منطقه12 با تأكيد بر اينكه آماده سازي زيرساخت ها اين پروژه نيازمند مديريت واحد است، گفت: طرح ساماندهي بازار مي تواند سر منشاء ديگر طرح ها شود.
به گزارش شهر،كرمي با اشاره به آتش سوزي اخير بازار گفت: اين حريق در 30سال گذشته بيشترين خسارت را به بازار وارد كرد و موجب مصدوم شدن 7 آتش نشان شد.وي ادامه داد: در صورت مشاركت بازاريان در بيرون بردن مواد قابل اشتعال و تبديل شدن بازار به محلي براي ويترين كالاها مي توان شاهد بهبود ايمني بازار بود.
وي افزود: هم اكنون بازار كه محدوده اي تاريخي است تبديل به انبار فروش شده است و مسائل ايمني در آن رعايت نمي شود.

 



رئيس مركز شماره گذاري راهور ناجا: موتورسيكلت سواران 35 درصد تخلفات را انجام مي دهند

رئيس مركز شماره گذاري راهور ناجا از سهم 35درصدي موتورسيكلت سواران در تخلفات رانندگي خبر داد.
سرهنگ محمدرضا غلامي گفت: طبق آمار، 4 ميليون گواهينامه موتورسيكلت در كشور صادر شده است، كه با توجه به 7 ميليون و 500 هزار دستگاه موتورسيكلت موجود در كشور، حدود 40 درصد استفاده كنندگان از موتورسيكلت فاقد گواهينامه هستند.وي در گفتگو با فارس اظهار داشت: با اجراي طرح ملي پلاك موتورسيكلت ها، آموزش موتورسيكلت سواران و صدور گواهينامه براي آنان به ميزان قابل توجهي تخلفات موتورسيكلت ها در كشور كاهش خواهد يافت.

 



در زرند دانشجوي بسيجي 250ميليون تومان پول پيدا شده را به صاحبش برگرداند

رابط نمايندگي ولي فقيه در بسيج دانشجويي زرند و دانشگاه آزاد رفسنجان كيف حاوي اسناد و مدارك و پول نقد به همراه چند كارت عابربانك با رمز به مبلغ بيش از 200 ميليون تومان را پيدا كرد و به صاحبش بازگرداند.
محسن عباس زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمان اظهار داشت: در مسير بازگشت به منزل اين كيف را كه در كنار جدول خيابان رها شده بود، مشاهده كردم، وقتي كه داخل كيف را براي شناسايي صاحب مدارك جست وجو كردم، هيچ نشانه اي كه بشود با صاحب آن تماس گرفت، پيدا نكردم.
وي افزود: در مسير بازگشت يكي از دوستانم مرا هنگام برداشتن كيف ديده بود و شماره تلفن همراهم را به صاحب كيف كه در خيابان دنبال مدارك خود مي گشت، داد و من پس از تماس وي و گرفتن نشانه اي از محتويات كيف، بدون دريافت كوچك ترين هديه اي وجوه و مدارك پيدا شده را به وي تحويل دادم.
حسيني صاحب كيف اظهار داشت: كاميون من در بلوار زند خراب شد و مدارك نيز داخل خودرو بود. به دليل اينكه كسي داخل كاميون نبود، كيف حاوي مدارك را كنار چرخ خودرو گذاشتم و بعد از حركت فراموش كردم آن را بردارم. در حالي كه در خيابان در حال جست وجوي كيف بودم، يكي از جوانان متوجه من شد و يابنده مدارك را معرفي كرد و من نيز با تماس و مراجعه به منزل نامبرده با دادن نشاني مدارك را تحويل گرفتم كه اين برادر بسيجي از گرفتن هرگونه هديه خودداري كرد.حسيني ارزش محتويات اين كيف را 250ميليون تومان اعلام كرد.
اكبر يزدي زاده فرمانده سپاه و حجت الاسلام محسن شيخ شعاعي مسئول نمايندگي ولي فقيه در ناحيه مقاومت بسيج سپاه زرند از اين بسيجي تقدير كردند.

 



مديركل امور اجرايي ستاد مبارزه با مواد مخدر هشدار داد
سونامي توليد مواد مخدر در افغانستان و ضرورت مقابله با اعتياد

سنندج- خبرنگاركيهان:
مديركل امور اجرايي ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور گفت: سونامي توليد مواد مخدر در افغانستان ضرورت مقابله با اعتياد در ايران را دوچندان كرده است.
«محمدمسعود زاهديان» در حاشيه همايش منطقه اي مقابله با عرضه و صدور مخدر با بيان مطلب فوق افزود: اكنون مصرف كراك در بين جوانان رو به افزايش است و خانواده ها بايد مراقب رفتارهاي مخاطره آميز فرزندان خود باشند. وي ورود مخدرهاي صنعتي به كشور و تمايل جوانان به استفاده از آنها را نگران كننده خواند و گفت: در اين حوزه علاوه بر اقدامات پليس و دستگاههاي دولتي بايد سطح آگاهي خانواده ها را افزايش داد.
مديركل امور اجرايي ستاد مبارزه با مواد مخدر ميانگين سن اعتياد در كشور را 25سال دانست و گفت: اين سن در مناطق مختلف كشور متفاوت است حتي در برخي نقاط به زير 20سال مي رسد. زاهديان با بيان اينكه 272 تن انواع مواد مخدر در سال گذشته كشف شده است گفت: طي 6ماهه اول سال جاري بيش از 596 كيلوگرم شيشه كشف شده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته بيش از 400درصد رشد داشته و اين آمار نگران كننده است.

 



جوان مسلح با اصابت گلوله پليس كشته شد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
جوان مسلح پس از مجروح كردن سه نفر از عوامل نيروي انتظامي مورد اصابت گلوله قرار گرفت و كشته شد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با تائيد اين خبر گفت: در درگيري مسلحانه پليس با جوان 23ساله مسلح به سلاح گرم، سه نفر از ماموران زخمي شدند و مجرم نيز پس از اصابت گلوله كشته شد.
سرهنگ «حسين حسين زاده» افزود: اين جوان كه مهدي-ن نام دارد در منطقه پينارت واقع در آبشار سوم در حالي كه سلاحي به دست داشت اقدام به شكستن شيشه هاي مغازه دار محله خود كرد و پس از تهديد به خانه بازگشت.
وي گفت: پس از اين جريان صاحب مغازه با پليس 110تماس گرفته و آنان را در جريان وقوع حادثه قرار داد كه ماموران نيز بلافاصله در محل حاضر شدند. در همين هنگام مهدي در حالي كه سلاح به دست داشت به ماموران نيروي انتظامي حمله ور شده و پس از شليك سه تير هوايي دو تير به ماموران شليك كرد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان افزود: در اين شرايط ماموران پليس درخواست نيروي كمكي كرده و پس از حضور ماموران در صحنه، ابتدا به گفت وگو با مهدي پرداخته اند اما به دليل اختلالات رواني كه اين جوان داشت ماموران موفق به آرام كردن او در آن موقع نشدند و پس از درگيري مسلحانه سه نفر از ماموران زخمي شدند و مجرم نيز پس از اصابت گلوله كشته شد.
مهدي كه فاقد سابقه قضايي و كيفري بوده بر سر كبوتر با صاحب مغازه به مشاجره پرداخته بود.

 



رئيس پليس مبارزه با موادمخدر تهران: 152 كيلو موادمخدر از دو خودرو كشف شد

سرهنگ كشفي از كشف بيش از 152 كيلو موادمخدر از دوخودرو در تهران خبر داد.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر تهران در تشريح اين خبر، گفت: ماموران پايگاه سوم پليس مبارزه با موادمخدر مطلع شدند فردي به نام «مجيد - م» به صورت گسترده اقدام به تهيه و توزيع موادمخدر در خيابان اميرآبادشمالي مي كند. لذا پس از احراز صحت موضوع اين فرد را تحت تعقيب قرار دادند.
وي افزود: مشخص شد كه متهم به وسيله يك دستگاه خودروي سواري اقدام به خريد و فروش موادمخدر در منطقه مذكور مي كند كه بلافاصله خودروي مذكور از سوي ماموران مبارزه با موادمخدر پليس تهران بزرگ متوقف و راننده دستگير و به مقر انتظامي منتقل شد.
سرهنگ كشفي ادامه داد: در بازرسي از صندوق عقب اين خودرو 16 بسته حشيش به وزن 16 كيلوگرم و هشت بسته ترياك به وزن هشت كيلوگرم و 624 پايپ كشف و ضبط شد.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر پليس تهران بزرگ ادامه داد: در همان روز ماموران معاونت عمليات ويژه اين پليس هنگام گشت زني در اتوبان «قم-تهران» به سرنشين يك خودروي سواري مشكوك شد و به راننده دستور توقف داد.وي در گفتگو با ايسنا اظهار داشت: عليرغم دستور توقف پليس، راننده در اقدامي ناگهاني متواري شد كه در جريان تعقيب و گريز به علت سرعت بالا و انجام حركات مارپيچ كنترل خودرو از اختيار راننده خارج شد و به گاردريل هاي كنار اتوبان برخورد كرد و منجر به توقف و دستگيري راننده شد.سرهنگ كشفي تصريح كرد: در بازرسي از خودروي مذكور 118 كيلوگرم ترياك و 10 كيلو و 480 گرم حشيش به دست آمد.

 



ادامه محاكمه غيرعلني بهزاد نبوي به فردا موكول شد

وكيل مدافع بهزاد نبوي اعلام كرد: دادگاه موكلش به صورت غيرعلني برگزار شد و ادامه جلسه محاكمه وي به روز سه شنبه-19آبان- موكول شد.
«محمدصالح نيكبخت» در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: بهزاد نبوي كه هفته گذشته تفهيم اتهام شده بود، در جلسه ديروز دادگاه اتهامات وارده را نپذيرفت و از خود دفاع كرد.
وكيل نبوي تصريح كرد: هنوز نوبت دفاع من از موكلم فرا نرسيده است.
نيكبخت همچنين اضافه كرد كه موكلش به دليل بيماري همچنان در بيمارستان بستري است.

 



جريمه 5/1 ميليارد ريالي شركت فروش آسانسور

سرويس اجتماعي
يك شركت خصوصي فروش آسانسور در تهران حدود 5/1 ميليارد ريال جريمه شد .
به گزارش كيهان به نقل از روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي حسب شكايت شاكيان خصوصي از يك شركت توليد و فروش آسانسور در تهران به اتهام گرانفروشي پرونده اي در اين خصوص تشكيل شد.
براساس اين گزارش: پرونده مذكور پس از سير مراحل قانوني جهت رسيدگي و اعمال قانون به شعب تعزيرات حكومتي استان تهران ارجاع گرديد.
اين گزارش حاكيست: شعبه موصوف پس از بررسي موضوع و اخذ نظريه كارشناسان رسمي، تخلف گرانفروشي را محرز تشخيص داده و اقدام به صدور راي مبني بر محكوميت به پرداخت يك ميليارد و 440 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت و ممهور نمودن پروانه واحد به مهر تخلف اول و جبران خسارت شاكيان به مبلغ 240 ميليون و 210 هزار ريال نمود.

 



عرضه بهداشتي دام زنده در 30 منطقه تهران

طرح جهادي عرضه بهداشتي دام در ايام عرفه و عيدقربان به همت سازمان ميادين ميوه و تره بار و با همكاري اداره كل دامپزشكي استان تهران، معاونت امور اجتماعي و فرهنگي و مناطق 22گانه شهرداري اجرا خواهد شد.
دكتر علي عفتي مدير روابط عمومي و بين الملل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران،با اعلام اين خبر افزود: اولين جلسه هماهنگي ستاد طرح جهادي عرضه بهداشتي دام با شعار «غذاي سالم، شهروند سالم، شهر سالم» به منظور ارائه خدمات نوين به شهروندان تهراني تشكيل شد.
وي همچنين ارتقاي بهداشت عمومي، حفظ بهداشت و زيبائي شهر، دسترسي آسان و مناسب شهروندان، كمك به اقتصاد خانواده با توزين دقيق و كنترل قيمت و اشاعه سنت ابراهيمي قرباني را از اهداف اين طرح عنوان كرد كه در 30 نقطه از شهرتهران اجرا مي شود.
به گفته عفتي؛ سه مركز عرضه دام در مناطق 4، 15 و 18 ثابت و مابقي مراكز بصورت موقتي براي عرضه بهداشتي دام در روز عرفه و عيد سعيد قربان با امكانات كافي تجهيز مي شوند.

 



مناره نماد قدرت سياسي مسلمانان است

مسلمانان مناطقي از سوئيس درهاي مساجد را به روي افراد محلي گشوده اند و از شهروندان دعوت كردند با حضور در محل عبادت آنها، با دين اسلام بيشتر آشنا شوند.
اين اقدام در حالي صورت گرفت كه قرار است سه هفته ديگر مردم سوئيس در يك همه پرسي درباره منع مساجد از احداث مناره شركت كنند.مسلمانان سوئيس اميدوارند بتوانند نگراني شهروندان سوئيسي را درباره دين خود با دعوت از آنها به حضور در مساجد برطرف كنند.
طبق اين گزارش، 400 هزار مسلمان در سوئيس زندگي مي كنند و 200 مسجد در اين كشور وجود دارد كه تنها چهار باب از آنها داراي مناره است.حزب «مردم» سوئيس كه گروه سياسي محافظه كار است، خواستار برگزاري همه پرسي شده تا مانع از احداث مناره هاي جديد در اين كشور شود.اين حزب كه بزرگ ترين حزب در مجلس سوئيس است، مناره ها را نماد قدرت سياسي مسلمانان مي داند.نظرسنجي ها نشان مي دهد، اكثر شهروندان سوئيسي با خواسته اين حزب براي منع مساجد از احداث مناره مخالف هستند.به گزارش ايسنا «تمير حاجي پولو»، از رهبران مسلمانان در شهر زوريخ مي گويد، اين همه پرسي «تبعيض آشكار» عليه مسلمانان است.يكي ديگر از رهبران جامعه مسلمانان ابراز اميدواري كرد كه حضور مردم محلي در مساجد به برقراري گفت وگو و ارتقاي درك متقابل كمك كند.

 



ساعت سفالي

ساعت سفالي طرحي غيرمتعارف است كه زمان را با ضربه هاي آرام چكش بر روي گلداني سفالي اعلام مي كند.اين ساعت سر ساعت موردنظر با محكم تر شدن ضربه چكش، گلدان از هم متلاشي شده و فرد به اين شكل از فرارسيدن زماني خاص آگاه مي شود.

 



فروش نام ابتكار يك جوان بيكار

يك جوان بيكار آمريكايي «اسم» خود را در اينترنت به معرض فروش گذاشت.
به نوشته روزنامه القدس العربي، «بال كالون غوز» (19 ساله) پس از اينكه نتوانست شغل مورد نظر خود را در موسسات ورشكسته آمريكايي به دست آورد، به اين فكر افتاد كه تنها چيزي كه مالك آن است (يعني اسم خود) را در سايت اينترنتي eby به معرض فروش بگذارد. وي در مورد چگونگي دستيابي به اين ابتكار اظهار داشت: يك روز در حال قدم زدن بودم كه با يك زن كه نام او «مرسدس» بود ، آشنا شدم و ناگهان اين ابتكار به ذهنم رسيد و به خود گفتم كه اگر كارخانه مرسدس از شانس افرادي كه نام او را دارند برخوردار است، پس شركت هايي مانند مك دونالد در مقابل در اختيار قرار دادن اسمم براي تبليغ آنها مطمئنا مبالغي پرداخت خواهند كرد.
اين جوان آمريكايي اضافه كرد: به نظر من اين ابتكار، همان چيزي است كه برخي ها براي بدست آوردن درآمد از آن استفاده مي كنند.
وي پايين ترين مبلغ براي آغاز مزايده در مورد نام خود را پنج هزار دلار آمريكايي اعلام كرده است.

 



گنجشك اخلالگر بزرگترين پروژه اتمي را تعطيل كرد

يك گنجشك با انداختن قطعه اي نان باگت به سيستم عظيم شتاب دهنده الكترون در مرز سوئيس و فرانسه اين مركز را تعطيل كرد.
اين پروژه كه تاكنون ده ها ميليارد دلار هزينه داشته تنها به دليل پرواز يك گنجشك تعطيل شد و دانشمندان اظهار مي دارند براي راه اندازي مجدد آن بايد چند سيستم نرم افزاري طراحي شود.«مايك لامنت» مدير پژوهش هاي اتمي اتحاديه اروپا در اين زمينه گفت: يك قطعه باگت كه از دهان يك گنجشك رها شده همه سيستم را به تعطيلي كشاند و اگرچه وزن اين قطعه بسيار كم است اما در روند پروسه بسيار تأثيرگذار است.
اين پروژه بزرگ پس از سال ها تلاش در سال 2008 راه اندازي شد و به دلايلي كه اعلام نشد ادامه كار متوقف شد و اكنون بار ديگر يك گنجشك باعث تعطيلي اين مركز پژوهشي شده و حداقل زمان براي راه اندازي مجدد آن يك ماه اعلام شده است.

 



سفر 96 ثانيه اي 5دانش آموز

رسانه هاي انگلستان اعلام كردند: 5نوجوان براي اين كه به تحصيل خود ادامه داده و سركلاس هاي درس حاضر شوند، اقدام به يك مسافرت هوايي به مدت 96 ثانيه كرده و با اين كار نام خود را در كتاب ركوردهاي گينس به عنوان كوتاه ترين سفر هوايي به ثبت رساندند.
«جاناتان هينكل»- مدير اجرايي پروازهاي جزيره «لوركني» در اسكاتلند- تصريح كرد: اين 5 نوجوان براي شركت در كلاس هاي درس منظم راهنمايي هر روز بايد مسافتي كمتر از يك كيلومتر از «پاپاوستري» به «وستري» را طي كنند، چرا كه منطقه محل سكونت آن ها تنها 600 سكنه و 70 دانش آموز دارد كه اكثراً در مقطع دبستان تحصيل مي كنند. به همين دليل در اين منطقه مدرسه راهنمايي وجود ندارد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني تلگراف، اين 5 نوجوان كه بين 13 تا 14 سال سن دارند، با استفاده از هواپيما به شهر محل تحصيل خود مي روند، البته اگر وضعيت جوي مناسب باشد، اين مسافرت كوتاه از 96 ثانيه به 47 ثانيه نيز تقليل پيدا مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14