(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 18 آبان 1388- شماره 19507
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سرچشمه شايد ..! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
فيلم (گفت و شنود)
اصلاح طلبان تكليف خود را با شعارهاي انقلاب ستيز روشن كنند
پيشنهاد احمدي نژاد براي تشكيل يك سبد ارزي ميان كشورهاي اسلامي
نايب رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم:
پرورش يافتگان مكتب اهل بيت(ع) شعار نه غزه نه لبنان سر نمي دهند
وقتي جاسوس آمريكايي كلافه مي شود! (خبر ويژه)
موسوي و كروبي عليه اسرائيل و آمريكا موضع نمي گيرند چون ريا مي شود! (خبر ويژه)
نشريه فرانسوي: شبكه فيس بوك ابزار جاسوسي سازمان موساد است (خبر ويژه)
فاز جديد پروژه مشترك MI6 با آكسفورد! (خبر ويژه)
قطعنامه حمايت از سبزهاي اموي در كنگره آمريكا (خبر ويژه)
نمايش ورشكستگان به تقصير در راديو سيا (خبر ويژه)



سرچشمه شايد ..! (يادداشت روز)

«كاوش هاي باستاني نشان مي دهد كه انسان به خدا اعتماد داشته است، اما چرا خدا محور وحدت نشده است؟ من مي گويم مشكل اين است كه به تعداد انسان ها خدا هست و خداي هر انساني با توجه به شناخت آن فرد از خدا با خداي فرد ديگر متفاوت است. ملت ها در طول تاريخ همواره يك خدا را نپرستيده اند».
مطلب فوق را آقاي اسفنديار رحيم مشايي، رئيس دفتر رياست محترم جمهوري در كنفرانس انجمن سالانه دانشگاههاي باز كه اخيراً با ميزباني دانشگاه پيام نور برپا شده بود، بيان داشته و نتيجه گرفته است كه «خدا محور وحدت انسان ها نيست»!
اظهارات آقاي مشايي كه اميدواريم صحت نداشته باشد و به خطا نقل شده باشد، با توجه به حضور پررنگ ايشان در دولت و نزديكي مثال زدني-والبته غيرقابل توجيه- وي با رياست محترم جمهوري، زمينه ساز تبليغات سوء-و همراه با ملامت و حتي تمسخر- فراواني شده است،كه در اين باره اگرچه گفتني بسيار است ولي از آن ميان اشاره به چند نكته ضروري تر به نظر مي رسد.
1- ابتدا بايد گفت كه اظهارات آقاي مشايي با آموزه هاي صريح اسلام و همه اديان الهي مغايرت دارد. چرا كه در كلام خدا نه يك بار، بلكه بارها تاكيد شده است كه ايمان به خدا مي تواند و بايد محور وحدت انسان ها باشد، به عنوان نمونه- و فقط يك نمونه- مي توان به آيه 64 از سوره مباركه آل عمران اشاره كرد كه خطاب به پيامبراكرم(ص) مي فرمايد «بگو اي اهل كتاب بيائيد به سوي سخني كه ميان ما و شما يكسان است و آن، اين كه جز خداي يگانه را نپرستيم و چيزي را همتاي او قرار ندهيم» و نمونه هايي از اين دست در كلام خدا و در آموزه ها و دستورات رسول اكرم(ص) و ائمه اطهار عليهم السلام به فراواني و صراحت وجود دارد و از جمله بايد از آقاي مشايي با آنهمه ادعاي اسلام شناسي! پرسيد؛ نظر جنابعالي درباره آيه شريفه «واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا- همگي به ريسمان الهي چنگ بزنيد و متفرق نشويد.» كه به فراواني بر زبان مسلمين جاري بوده و هست، چيست؟!
2- اظهارات رحيم مشايي با واقعيات تاريخي و مخصوصاً واقعيت غيرقابل انكار اين سال ها نيز در تناقض آشكار است.
چه كسي مي تواند، وحدت ملت هاي مسلمان در عصر حاضر را كه عليه نظام سلطه جهاني شكل گرفته است انكار كند؟!
البته ترديدي نيست كه اين وحدت هنوز به نقطه اوج خود نرسيده است ولي گام هاي بلندي كه به ويژه پس از پيروزي انقلاب اسلامي در اين راستا برداشته شده به اندازه اي عظيم و كارساز است كه قدرت هاي استكباري، مخصوصاً آمريكا و اسرائيل، بيشترين توان مالي، سياسي و تبليغاتي خود را براي مقابله با آن بسيج كرده اند.
بنابراين وقتي «اسلام» به تنهايي عامل و محور اصلي وحدت ملت هاي مسلمان با مذاهب گوناگون است،چگونه مي توان ادعا كرد «خدا» نمي تواند محور وحدت انسان ها باشد؟! و حال آن كه اعتقاد به اسلام بعد از اعتقاد به خداوند تبارك و تعالي است.
گفتني است «آلوين تافلر» ، نظريه پرداز معروف آمريكايي كه چند كتاب از وي در ايران به فارسي ترجمه شده است مي گويد «كاري كه ]امام[ خميني كرد، فقط ايجاد اتحاد ميان ملت هاي مسلمان و عليه آمريكا نبود بلكه او همه خدا باوران جهان راعليه غرب برانگيخته است».
3- ممكن است آقاي مشايي -البته براي فرار از ماجرا- بگويد منظور من نفي ضرورت وحدت با محوريت خدا نبوده است، بلكه اعلام كرده ام اين وحدت تحقق نيافته است! كه در اين صورت بايد گفت؛ جنابعالي ابتدا به زعم خود استدلال كرده ايد كه برداشت همه انسان ها از خدا با يكديگر متفاوت است و سپس نتيجه گرفته ايد كه خدا نمي تواند محور وحدت انسان ها باشد. بنابراين... چه عرض شود؟!
4- آقاي رحيم مشايي- آگاهانه يا ناخودآگاه- با اظهارات ياد شده پيام همه پيامبران الهي، ائمه اطهار عليهم السلام و توصيه هاي دلسوزانه و اكيد حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب، تمامي انسان هاي فرهيخته و دلسوخته براي انسان ها را، نه فقط زير سؤال برده، بلكه با آن به مقابله نيز برخاسته است. و البته، كم نيستند افرادي كه اينگونه سخنان سخيف، غيرعلمي و مسخره را بر زبان دارند و از اين زاويه، اظهارات آقاي رحيم مشايي قابل اعتناء نيست، اما، ايشان به حق يا به نا حق- و به اعتقاد نگارنده قطعاً به ناحق- در جايگاه برجسته اي از دولت قرار دارد و اظهارات ايشان، دقيقاً به همين علت- و تأكيد مي شود كه فقط به همين علت و نه به علت شخصيت حقيقي او- به حساب دولت نوشته مي شود. و از اين روي، سخنان بي پايه وي اگر آگاهانه باشد كه نه فقط جفا، بلكه خيانت به مردم، نظام و انقلاب اسلامي است و چنانچه مانند برخي ديگر از اظهارات وي، ريشه در ناآگاهي ايشان داشته باشد، كه حضور اينگونه افراد در پست هاي مهم دولتي- آنهم دولت اصولگرا- غيرقابل توجيه و بي اعتنايي به رأي و اعتماد مردم است!
5- فقط نيم نگاهي به تلاش گسترده دشمنان و هزينه هاي كلاني كه براي ايجاد تفرقه در ميان ملت ها و مخصوصاً براي اختلاف افكني در ميان ملت هاي مسلمان هزينه مي كنند، كمترين ترديدي باقي نمي گذارد كه اظهارات رحيم مشايي، در جايگاه رئيس دفتر رياست جمهوري- و چند مسئوليت ديگري كه يدك مي كشد- فقط در بستر پروژه هاي عريض و طويل دشمنان اسلام و انقلاب و در راستاي پيشگيري از وحدت مسلمين قابل ارزيابي است. البته درپي آن نيستيم كه آقاي مشايي را وابسته به كانون هاي بيگانه بدانيم، ضمن آن كه با توجه به مواضع و عملكرد چندساله اخير آقاي مشايي، به وضوح مي توان بر رضايت دشمنان از حضور ايشان در پست هاي كليدي تأكيد ورزيد.
گفتني است در ماجراي رسواي برلين يكي از مدعيان اصلاحات طي مصاحبه اي گفته بود؛ مشكل دموكراسي در كشور ما آن است كه در ايران «هنوز خدا نمرده است»!
6- و بالاخره، سخني نيز با برادر عزيزمان جناب آقاي دكتر احمدي نژاد، رئيس جمهور محترم و منتخب در ميان است و آن، اين كه؛ در شخصيت آقاي اسفنديار رحيم مشايي چه برجستگي و امتياز ويژه اي ديده ايد كه ديگران نه فقط نمي بينند، بلكه براي اثبات عدم صلاحيت وي دلايل مستحكمي نيز ارائه مي كنند و در همان حال، جنابعالي- با عرض پوزش- ضمن آن كه دليل و نشانه قابل قبولي براي اثبات صلاحيت او نداريد، ايشان را در پست هاي حساس و كليدي دولت مي گماريد و بر آن اصرار هم داريد؟! آيا همين موضع اخير آقاي مشايي- صرف نظر از مواضع و عملكرد قبلي- كه در تقابل آشكار با آموزه هاي اسلامي، انقلابي و توصيه هاي اكيد حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است، دليل قانع كننده و مستحكمي براي كنار گذاشتن ايشان نيست؟! ترديد نكنيد كه مصلحت نظام، مردم و شخص حضرتعالي در آن است،
سرچشمه شايد گرفتن به بيل
چو پر شد نشايد گذشتن به پيل
حسين شريعتمداري

 



كيهان و خوانندگان

¤ از دستگاه هاي مربوطه و قضايي تقاضا مي شود كه قانوني براي ممنوعيت مصاحبه با شبكه هاي ضد ايراني تصويب شود. شايد به اين ترتيب عده اي ديگر به خودشان اجازه ندهند كه به اين سادگي وطن فروشي كنند.
فرهاد
¤ ادعاي بي ارزش رئيس سازمان ملل مبني بر خلع سلاح نمودن حزب الله لبنان، ناسپاسي اين سازمان از گروهي است كه قصد جبران كم كاري سازمان ملل را دارند و مقابل خونخوارترين رژيم جهان ايستاده اند.
سليمان بلغار
¤ به شيخ ساده لوحي كه تسخير لانه جاسوسي را زير سؤال برده و حرف هاي آمريكا پسند زده است بفرمائيد كه حتماً چند روز ديگر هم جهاد در راه خدا و مقاومت در مقابل متحدان آمريكا در دفاع مقدس را زير سؤال خواهد برد.
بيگي از تبريز
¤از سران فتنه كه با گستاخي، گذشته خود را خراب كردند و از مماشات قوه قضائيه با آن ها شگفت زده هستيم.
شهرياري
¤ يك شعر از زبان يك سبز اموي خدمتتان عرض مي كنم:
ما جمع سياه، اين چنين سبز شديم
ابليس صفت به راه دين سبز شديم
ما بذر خيانتيم و از آب نفاق
با دست پليد مفسدين سبز شديم
نظري از تهران
¤ به ماشاءالله شمس الواعظين كه به عنوان سخنگوي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات با بي بي سي مصاحبه مي كند، بفرمائيد اگر مدعي آزادي مطبوعات است چرا نسبت به عدم فعاليت آزادانه خبرنگار صدا و سيما در نيويورك انتقاد نمي كند؟ آيا اين مسئله نشان نمي دهد كه اين ادعا دروغين و رياكارانه است.
غلامرضا جنت خواه دوست
¤ خواهشمند است كه متن سخنراني آقاي حسن رحيم پور ازغدي كه با موضوع صحيفه امام، در روز 16 آبان از شبكه اول سيما پخش شد و مطابقت با شرايط امروز جامعه ما دارد را به صورت مكتوب چاپ نمائيد.
سلگي از تهران
¤ سابق بر اين شهرداري تهران، مرجع مشخصي براي شكايت عليه كساني كه برچسب به درب منازل مي چسبانند وجود داشت. اما امروز چنين مرجعي وجود ندارد و نتيجه آن لطمه ديدن ظاهر شهر تهران است. از شهرداري تهران تقاضاي رسيدگي مي شود.
سيد محمد موسوي نژاد
¤ در شهرستان بابل شبكه هاي قرآن، خبر و آموزش صدا و سيما دريافت نمي شود. با توجه به اين كه بابل يك شهر فرهنگي است و تعداد بالايي دانش آموز دارد، اين مسئله يك ضايعه است. همچنين اين مشكل باعث شده كه حتي برخي از خانواده هاي مذهبي بابل، براي دريافت مناسب شبكه هاي صدا و سيما روبه آنتن ماهواره بياورند.
يك شهروند از بابل
¤ دو سال است كه براي پي گيري پرونده ام با دستگاه قضايي درگير هستم. اما در اين مدت راه به جايي نبرده ام. همه قصد رفع تكليف دارند و به مشكلات مردم را آنطور كه بايد و شايد رسيدگي نمي كنند.
علي احساني از سيرجان
¤ اگر در زمينه هدفمندسازي يارانه ها، مثل بنزين عمل شود، بهتر است. يعني در مدت 5 سال يارانه حذف و به ترتيب براي فرهنگ، بهداشت و بازنشستگان هزينه شود. اين روش، هيچ گونه تنشي را هم در پي نخواهد داشت.
محمد علي خليل نيا
¤ ازمطالب صفحه دانشگاه بسيار استفاده مي كنيم ، خواستم تشكر كنم.
روح الله ذوقي از تهران
¤ متأسفانه در برخي سريال هاي تلويزيون، مردم مستضعف و جنوب شهري، به شكلي منفي به تصوير كشيده مي شوند. اين درحالي است كه امام خميني(ره) فرمودند يك موي كوخ نشينان را به تمام كاخ نشينان نمي دهم.
يك خواننده كيهان
¤ آب آشاميدني منطقه باباپير در شهرستان تويسركان در استان همدان با 600 نفر جمعيت از سه ماه گذشته تاكنون قطع است و مردم اين منطقه تنها شبها به مدت 2 ساعت از آب آشاميدني بهره مندند. قطعي آب آشاميدني سلامتي اهالي را در معرض مخاطره قرارداده است عليرغم اينكه چندين بار از طريق راديو و تلويزيون موضوع به اطلاع وزارت نيرو و مسئولين استان همدان رسيده است متأسفانه در اين خصوص اقدام جدي صورت نگرفته است. بجاست با توجه به اينكه خط لوله آب شهري در سه كيلومتري منطقه باباپير قرار دارد آب آشاميدني مردم شهيدپرور باباپير را نيز از اين انشعاب آب تأمين نمايند.
با تشكر مراد بختياري
¤ در بخش هايي از سريال شمس العماره حدود شرعي رعايت نمي شود و برخي از شخصيت ها حركاتي ناصحيح انجام مي دهند. چرا بر سريال ها نظارت قوي صورت نمي گيرد؟
احمدي از بوشهر
¤ پس از گذشت حدود 6 ماه از خريد يك دستگاه موتورسيكلت از شركت آذرخش، هنوز كارت مالكيت آن صادر نشده است. به همين دليل امكان دريافت كارت سوخت هم وجود ندارد و به اين ترتيب، اين موتور بلااستفاده مانده است.
يك هموطن از كرج
¤ از طرف اولياي محترم مجتمع آموزشي دخترانه امام خميني(ره) شهرك خاتم الانبياي كرج، از نيروي انتظامي تقاضا مي شود كه فكري براي تامين امنيت اطراف اين مجتمع بنمايند. زيرا هر روز، در هنگام پايان كار مجتمع و خروج دانش آموزان تعدادي جوان مزاحمت ايجاد مي كنند.
سيرجاني
¤ مدتي پيش، يك دستگاه يخچال فريزر از شركت ... خريداري نموديم كه طي اين مدت، 5 بار تعمير شد، اما باز هم معيوب است و نمي توان از آن استفاده كرد. به اين ترتيب مجبور هستم كه آن را به يك چهارم قيمتي كه خريداري كردم، پس دهم. متاسفانه مسئولان شركت نيز با بنده برخورد مناسبي نداشتند.
تركاشوند از قم
كيهان : نام شركت مزبور نزد كيهان محفوظ است.
¤ براي اصلاح الگوي مصرف در زمينه آب، پيشنهاد مي شود كه آب هر خانوار، براساس تعداد اعضاي خانواده جيره بندي شود.
يك شهروند
¤ چرا بايد خدمات درماني بيمه هاي اجباري و اختياري در سازمان تامين اجتماعي متفاوت باشد. مگر نه اين كه هر دو بيمه شده از يك بيمه هستند و بايد از خدمات يكسان بهره ببرند؟
سبحاني
¤ روستاي سارگاه مرزن آباد چالوس همچنان فاقد جاده آسفالته است. اين در حالي است كه از سال 64 قرار بود كه اين جاده آسفالت شود.
يك هموطن
¤ از مسئولين صدا و سيما تقاضا مي شود كه زمان پخش سريال ها طوري تنظيم شود كه همزمان با اخبار نشود. زيرا خانم ها و بچه ها سريال تماشا مي كنند و ما نمي توانيم اخبار را ببينيم.
يوسفي از مشكين شهر
¤ در تاريخ 12/6/83 به پيشنهاد شهردار وقت در اسلام آباد غرب جهت آسفالت كوچه توحيد، مبلغ 760 هزار تومان از اهالي كوچه دريافت شد و به حساب شهرداري ريخته شد. اما پس از گذشت 5 سال هنوز اين كوچه آسفالت نشده است. لطفا رسيدگي شود.
يك شهروند از اسلام آباد غرب

 



فيلم (گفت و شنود)

گفت: مدتي است كه سران فتنه فيلم ويدئويي از خود تهيه كرده و براي پخش به شبكه هاي تلويزيوني آمريكايي و اروپايي و از جمله تلويزيون VOA و BBC مي فرستند.
گفتم: مرد حسابي! چندماه قبل از انتخابات، راديو صداي آمريكا و راديو بي بي سي اعلام كردند كه براي حمايت از اصلاح طلبان، شبكه تلويزيوني راه اندازي مي كنند و حالا...
گفت: عجيب اين كه سران فتنه و سايت هاي ضدانقلابي حامي آنها به اين اقدام ناپسند، افتخار هم مي كنند!
گفتم: پس انتظار داشتي آمريكا و اسرائيل و انگليس به جمهوري اسلامي و امام(ره) و انقلاب كه پوزه آنها را به خاك ماليده اند، افتخار كنند؟!
گفت: اما، سران فتنه و ضد انقلابيون حامي آنها طوري از اين حركت ذلت آور حرف مي زنند كه انگار فتح الفتوح كرده اند!
گفتم: شخصي براي دوستانش مي گفت؛ حتماً فلان فيلم را ببينيد كه من در آن بازي كرده ام. دوستانش بعد از ديدن آن فيلم با تعجب از او پرسيدند، تو در كدام سكانس بازي كرده بودي كه ما نديديم؟ و يارو گفت؛ وقتي هنرپيشه اول فيلم از وسط جمعيت عبور مي كرد، من هم كنار پياده رو جزو سياهي لشگر بودم و بعد از پايان فيلمبرداري هنوز ايستاده بودم كه كارگردان با دو لب خودش به من گفت، كارمون باهات تموم شد، حالا برو دنبال كارت مزاحم نشو!

 



جمعي از فعالان سياسي خواستار شدند
اصلاح طلبان تكليف خود را با شعارهاي انقلاب ستيز روشن كنند

سرويس سياسي
تلاش هاي ناكام جريان فتنه در منحرف و مخدوش ساختن مراسم روز ملي مبارزه با استكبار جهاني در سيزدهم آبان ماه كه تجلي آن را در شعارهاي ساختارشكنانه و ضد نظام حاميان اين گروه مي توان ديد، بسياري از صاحب نظران و فعالان سياسي را بر آن داشت تا دلسوزان جريان اصلاحات را به مرزبندي با اين حركت كور و برانداز توصيه نمايند.
حضور اندك شمار فتنه انگيزان در مراسم بزرگداشت 13آبان كه البته نتيجه قابل پيش بيني حجم گسترده كليه تلاش هاي تبليغاتي اين گروه در فراخوان ته مانده طرفداران خود بود، به روشني گوياي افت شديد مقبوليت اين جريان در بدنه اجتماعي كشور و انزواي هرچه بيشتر آنها بود.
«محمدنبي حبيبي» دبيركل حزب موتلفه اسلامي در همين رابطه با اشاره به ريزش محسوس حاميان جنبش طرفدار موسوي، اظهار داشت: مشاهداتي كه شخصا در روز 13آبان داشته ام و گزارشاتي كه ديگران ارائه كرده اند نشان مي دهد كه علي رغم تبليغات گسترده، طرفداران موسوي به شدت در حال كاهش هستند.
«مجتبي شاكري» عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي نيز در همين خصوص گفت: در راهپيمايي روز 13آبان به ادعاي خود معترضين، تنها توانستند 5000 نفر را جمع كنند و ديديم كه در مقابل، ميليون ها نفر در اين راهپيمايي شركت كردند.
آنچه در اين ميان اما از اهميت ويژه اي برخوردار است شفافيت و برملاشدن چهره واقعي و اهداف اصلي فتنه گران در جريان اقدامات اخير و شعارهاي حاميان آنها در روز 13آبان بود.
شعارهاي ساختارشكنانه و ضدانقلابي جريان موسوم به سبز كه علاوه بر تلاش هاي آنها در جهت كمرنگ ساختن وجهه ضداستكباري 13آبان، به وضوح از اغراض سلطنت طلبانه، آنان خبر مي داد؛ نقش بيگانگان در حمايت و هدايت اين گروه را بيش از پيش نمايان ساخت.
«جواد آرين منش» نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در همين ارتباط عنوان كرد: با شفاف شدن اوضاع، گرايش بسياري از افرادي كه ادعاي خط امامي بودن داشتند به آمريكا معلوم شد و اين عده بعد از جريان انتخابات در كشور حتي از خودسانسوري هاي قبل هم دوري و مواضع خود را به روشني بيان كردند.
وي افزود: حاميان آمريكا در كشور بعد از انتخابات با به وجود آوردن فضايي كه مدنظرشان بود شعارهايي را سر دادند كه از اعماق اعتقاداتشان برآمده بود.
«محمدنبي حبيبي» دبيركل حزب موتلفه هم با بيان اينكه پيش بيني حاميان موسوي برخلاف حضور حاميانش در خيابان ها بود اظهار داشت: برخي از طرفداران موسوي كه تعداد آنها اندك بود با حضور در برخي خيابان هاي تهران برخلاف ملت شعار انحرافي دادند. آنها حتي شعارهايي در حمايت از رژيم شاهنشاهي نيز سر مي دادند.
وي با اشاره به راهپيمايي گسترده و پرشور مردم در روز 13آبان گفت: حاميان جنبش موسوم به سبز با حضور در خيابان هاي تهران شعارهاي انحرافي سر داده و حتي شعار مرگ بر آمريكا را حذف كرده اند كه اين رفتار آنها با واكنش مردم روبرو خواهد شد.
«مهدي عباسي مهر» دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت نيز با تاكيد بر اين كه جنبش سبز از راهپيمايي روز قدس به بعد از سران خود عبور كرده است، گفت: موسوي در بيانيه خود در 13آبان از طرفداران خود خواسته بود كه از دادن شعارهاي افراطي جلوگيري كنند اما در راهپيمايي روز 13آبان هواداران وي به اين توصيه عمل نكردند و اين مسئله عبور از موسوي و كروبي را نشان مي دهد.
آيا مرزبندي خواهند كرد؟
بسياري از صاحب نظران و تحليلگران اما در اين ميان با توجه به مشاهده اقدامات و مواضع سراسر انقلاب ستيزانه اين جريان قانون گريز، دلسوزان جبهه اصلاحات را به كناره گيري از آنها و مرزبندي شفاف با اين رويه توصيه كردند.
«حميدرضا ترقي» عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه در همين زمينه با اشاره به اختلاف نظرهاي بين جنبش سبز و جبهه اصلاحات اظهار داشت: اختلاف بين اين دو جريان در شيوه فعاليت است. جبهه اصلاحات در چارچوب قانون اساسي به فعاليت خود ادامه مي داد اما جنبش سبز با اقدامات غيرقانوني درصدد انقلاب رنگين در جامعه بود كه اين مسئله قانون گريزي جنبش سبز را نشان مي دهد.
وي با اشاره به سكوت سران جريان سبز در مقابل شعارهاي ضدديني طرفداران خود ابراز داشت: سكوت سران جريان هاي وابسته به اصلاحات در مقابل اين شعارهاي ضدديني به دليل ايجاد اتحاد جناحي با آنها است.
اين فعال سياسي خاطرنشان كرد: موضع گيري صريح سران اصلاحات در رابطه با شعارهاي ضدديني طرفداران خود موجب مي شود كه پشتيباني بيگانگان را از دست بدهند و ديگر دشمنان نظام از آنها حمايت نكنند.
حبيبي دبيركل حزب مؤتلفه هم با بيان اينكه جبهه اصلاحات بايد حساب خود را با جنبش موسوي جدا كرده و تكليف خود را در قبال اين جنبش روشن كند تاكيد كرد: اگر جبهه اصلاحات در مقابل جنبش موسوي واكنش نشان ندهد عاقبت آن جز سرنوشت جنبش موسوي نخواهد بود.
«بهروز جعفري» نماينده مردم اصفهان نيز در همين رابطه تصريح كرد: سران اصلاحات با اقداماتي كه انجام دادند به بيراهه رفتند و شكست خوردند.
وي با بيان اينكه اين افراد جايگاهي در ميان مردم ندارند اظهار داشت: حركت اين طيف، همسوي جريان برانداز شد و اين گروه از اصلاح طلبان هم رديف سلطنت طلبان و منافقين و جرياناتي كه قبل از انتخابات به عنوان اپوزيسيون نظام فعاليت مي كردند قرار گرفتند.
«بهادر ولي زاده» عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين هم با اشاره به اينكه اقدامات اصلاح طلبان، آينده تاريكي برايشان رقم زده خاطرنشان كرد:عرصه براي فعاليت اصلاح طلبان با توجه به رفتارها، حركات و اقداماتي كه داشته اند، غيرممكن شده؛ چرا كه عملكرد آنها راهشان را از مردم نظام و انقلاب جدا كرد.

 



پيش از ترك تهران به مقصد تركيه صورت گرفت
پيشنهاد احمدي نژاد براي تشكيل يك سبد ارزي ميان كشورهاي اسلامي

رئيس جمهور با تأكيد بر تدوين و اجراي اقتصاد اسلامي تشكيل يك سبد ارزي بين كشورهاي مسلمان را پيشنهاد داد.
محمود احمدي نژاد پيش از ترك تهران به مقصد تركيه براي شركت در اجلاس كمسك بيست و پنجمين سال تأسيس فعاليت كميته همكاري هاي اقتصادي و تجاري سازمان كنفرانس اسلامي با اشاره به اينكه اتكا به نظام سرمايه داري نمي تواند ما را به راه حل درستي از مشكلات جاري اقتصاد جهان برساند گفت: گرچه بيست و پنجمين سال تأسيس كميته كمسك را داريم اما در مجموع ارتباطات اقتصادي بين كشورهاي اسلامي ارتباطات ضعيفي است و حدود 15 الي 16 درصد از مجموع تجارت خارجي شان بين خود آنها انجام مي شود در حالي كه بيشترين ظرفيت ها و فرصت ها در اختيار كشورهاي اسلامي است و قريب به يك و نيم ميليارد جمعيت حجم بزرگ اقتصادي را در كشورهاي مهمي از دنياي اسلام شكل داده و حضور فناوري، دانش و علما و متخصصين دركشورهاي اسلامي و از همه مهمتر فرهنگ و انديشه اسلام كه پايه تأسيس يك جامعه مترقي است و سعادتمند است در كشورهاي اسلامي وجود دارد.
به گزارش فارس، احمدي نژاد با اشاره به پيشنهادات ايران به اين كميته گفت: وزير اقتصاد و دارايي بخش مهمي از اين پيشنهادات را در اين اجلاس ارائه داده و ايشان در نشست وزيران مشغول رايزني هستند و در اين راستا دو دسته كار مي توان انجام داد كه يك دسته كار فوري و يك دسته كار ميان مدت و دراز مدت است.
وي افزود: كار فوري ما مي تواند، افزايش تبادل بين كشورهاي عضو باشد و يك تجربه خوب بين ما و تركيه انجام شده و آن مبادله تجاري براساس پول هاي رايج دو كشور است يعني ريال در تركيه و لير در ايران به رسميت شناخته شود و تجار ما در معاملات خود از اين دو واحد پولي استفاده كنند و اين تجربه خوبي است كه مي تواند بين همه كشورهاي اسلامي اجرا شود.
رئيس جمهوري گفت: ما مي توانيم يك سبد ارزي بين كشورهاي اسلامي تعريف كنيم تا رابطه تجارت خارجي بين خودشان را از پول هاي قدرتمند حاكم بر جهان كه عامل مشكلات و نابساماني ها در كشورهاي ما هستند جاي آنرا بگيرد و همچنين بانك توسعه اسلامي گسترش پيدا كند و در درازمدت بايد مباني نظري اقتصاد اسلامي را با كمك هم تدوين كنيم و براساس آن سازوكارهاي درست را طراحي كنيم و به عرصه اجرا برسانيم.
احمدي نژاد با مثبت ارزيابي كردن سفر خود به تركيه گفت: به نظر من اين سفر دستاوردها و بحث هاي خوبي به همراه دارد.

 



نايب رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم:
 پرورش يافتگان مكتب اهل بيت(ع) شعار نه غزه نه لبنان سر نمي دهند

قم- خبرنگار كيهان:
نايب رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: جوانان پرورش يافته در مكتب اهل بيت(ع) شعار نه غزه نه لبنان را سر نمي دهند.
حجت الاسلام والمسلمين «حسيني بوشهري» در ديدار با اعضاي هيات «خادم الرضا»ي قم با بيان اين مطلب افزود: اين شعار برگرفته از مكتب اهل بيت(ع) نيست.
وي شناساندن اهل بيت(ع) را بزرگ ترين مسئوليت هيأت هاي مذهبي دانست و گفت: دانشگاه ها و مدارس استان مي توانند بازوان قدرتمندي براي هيأت هاي مذهبي باشند.
وي افزود: جوانان اگر در مكتب اهل بيت(ع) پرورش يابند در برابر دشمنان هيچ گونه هراسي نخواهند داشت.
حجت الاسلام والمسلمين حسيني بوشهري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به رواياتي به تبيين ارتباط دو سويه انسان با اهل بيت(ع) پرداخت و گفت: رابطه انسان با اهل بيت(ع) بايد دو سويه باشد؛ به اين معني كه هم ما براي شناخت ائمه تلاش كنيم و ائمه اطهار(ع) نيز ما را در راهي كه برگزيده ايم به رسميت خواهند شناخت.

 



وقتي جاسوس آمريكايي كلافه مي شود! (خبر ويژه)

بيانات روشنگر رهبر فرزانه انقلاب درباره ماهيت فريبكارانه دولت آمريكا و دروغ بودن دعوت به آشتي و مذاكره، كام عنصر ارشد لانه جاسوسي سابق را تلخ كرد.
بروس لينگن كه به هنگام تسخير لانه جاسوسي، كاردار آمريكا بود و از محوري ترين مديران سفارت در استخدام جاسوس به شمار مي رود، درباره انتقادهاي اخير حضرت آيت الله خامنه اي بر رفتار رياكارانه دولت آمريكا گفت: من از اين نحوه برخورد رهبران ايران كلافه شده ام.
وي در گفت و گو با راديو فردا اضافه كرد: با توجه به سخنان تازه رهبر ايران، به اين زودي تغييري در سياست ايران نسبت به آمريكا روي نخواهد داد.
وي در اين گفت وگو با اشاره به دوران اشغال سفارت گفت: «من در آن 444 روز از حق مسلم خود يعني آزادي محروم شدم. آنها 30سال پيش انسان هايي را به خاطر مقاصد و نيات سياسي بازداشت كرده اند. اين از لحاظ معيارهاي قانوني و اخلاقي و تاريخي نادرست است.
سفارت آمريكا در تهران به ويژه پس از كودتاي 28 مرداد 1332 به كانون اساسي مهره چيني و اداره شاه و درباريان تبديل شد و نقش اصلي را در حمايت از سركوب خواسته هاي ملت ايران ايفا كرد و پس از انقلاب نيز ضمن بسيج شماري از عناصر گروهكي و مطبوعاتي براي شانتاژ عليه انقلاب نوپاي اسلامي، به تحريك غائله هاي مرزي و قومي پرداخت و همزمان براي انجام كودتا عليه نظام جمهوري اسلامي پروژه هايي را طراحي كرد كه هيچ يك از اين خيانت ها به فرجام نرسيد. سفارت سعي داشت از طريق دولت موقت، در مسير انقلاب انحراف ايجاد كند و نظام وابسته سابق را به كشور بازگرداند.
رسوايي ديگري براي سبزهاي اموي
درپي فعاليت مشكوك يك وبلاگ با عنوان «فرزند شهيد مصطفي مهدوي نيا» و سوءاستفاده گروهك سبز اموي از مطالب اين وبلاگ براي حمله به نهادهاي انقلابي، يك مقام آگاه در بنياد شهيد و امور ايثارگران، وجود شهيدي با اين نام را تكذيب كرد.
اخيراً فردي كه خود را رضا مهدوي نيا فرزند شهيد مصطفي مهدوي نيا خوانده بود، با تاسيس يك وبلاگ و قرار دادن آرم سپاه پاسداران و عكس مقام معظم رهبري در آن، ابتدا با مطالبي انقلابي سعي در جذب مخاطب كرد و پس از مدتي در 15 آبان ماه مدعي شد براي حضور در تظاهرات 13 آبان از سوي بسيج مبلغ 400هزار تومان پول دريافت كرده است!!
ادعاي وبلاگ ياد شده با عنوان «فرزند شهيد مهدوي نيا» با هدف تخريب سپاه پاسداران و بسيج به سرعت در سايت هاي وابسته به گروه سبز اموي منعكس شد. اما گردانندگان وبلاگ به دنبال افشاشدن جعلي بودن هويت شهيد ادعايي، بلافاصله آن را از شبكه اينترنت حذف كردند.
يك مقام آگاه در بنياد شهيد و امور ايثارگران در پاسخ به خبرنگار كيهان درباره هويت شهيد ادعايي، وجود شهيدي با نام «مصطفي مهدوي نيا» را تكذيب كرد.
پروژه شهيدسازي براي سوءاستفاده از مقام شهدا در راستاي اهداف تخريبي و سبزهاي اموي طي ماه هاي گذشته در چندين مرحله به اجرا گذاشته شده كه هر بار با روشن شدن حقايق، به شكست و رسوايي انجاميده است.

 



موسوي و كروبي عليه اسرائيل و آمريكا موضع نمي گيرند چون ريا مي شود! (خبر ويژه)

سايت وابسته به عطاءالله مهاجراني و محسن كديور كه از خارج كشور مديريت مي شود، در توجيه اين كه چرا امثال كروبي و موسوي و مدعيان اصلاح طلبي همسو با آنان عليه آمريكا و اسرائيل موضع نمي گيرند، مدعي شد آنها براي اين كه ريا نشود، چنين مي كنند!
سايت موسوم به جرس به انتقاد اخير مدير مسئول كيهان اشاره كرد مبني بر اين كه چرا طيف ياد شده «حداقل براي حفظ ظاهر هم كه شده عليه آمريكا و اسرائيل و منافقين و سلطنت طلب ها موضع نمي گيرند». اين پايگاه اينترنتي پاسخ را ساده توصيف كرد و مدعي شد آنها اهل ظاهرسازي و رياكاري نيستند(!) و ظاهر و باطنشان يكي است.
سايت وابسته به كديور و مهاجراني معلوم نكرده كه اگر ظاهر و باطن طيف مورد بحث يكي شده چرا به هنگام انتقاد از آنها به خاطر تحت الحمايه آمريكا و انگليس و اسرائيل قرار گرفتن، به هياهو و انكار و تكذيب روي مي آورند و در عين حال با رياكاري از ارادت به خط امام و انقلاب و ملت ايران دم مي زنند.
جرسي ها در عين حال خوب است توضيح دهند كه آيا براساس همين استدلال، امثال كديور و مهاجراني در پيوند با سلطنت طلب ها و منافقين، در خدمت جريان تبليغاتي و رسانه اي استكبار قرار گرفته اند يا اين موضوع علت ديگري هم دارد.

 



نشريه فرانسوي: شبكه فيس بوك ابزار جاسوسي سازمان موساد است (خبر ويژه)

يك نشريه يهودي چاپ فرانسه فاش كرد شبكه اينترنتي «فيس بوك»توسط دو سازمان موساد و سيا و براي جاسوسي در كشورهاي هدف راه اندازي شده است.
نشريه «لوما گازين ديسرائيل» در گزارشي مستند تاكيد كرد فيس بوك در خدمت جذب مامور و جاسوس به نفع اسرائيل فعاليت مي كند.
پرونده اي كه «لوما گازين ديسرائيل» براي فيس بوك منتشر كرده شامل اطلاعاتي درخصوص راههاي جاسوسي از طريق افرادي عادي است كه خطرات اين ماموريت را نمي دانند.
به گزارش خبرگزاري قدس، نشريه مذكور مي نويسد: اين گونه افراد فكر مي كنند فقط وقت خود را در برابر صفحات چت سپري مي كنند و اين چيز مهمي نيست بلكه حتي اين موضوع را به طنز نيز مي گيرند. اما اسرائيل به واسطه شبكه مذكور به انبوهي از اطلاعات در كشورهاي هدف به ويژه اسلامي و عربي دسترسي پيدا مي كند.
افشاي وابستگي فيس بوك به دولت اسرائيل آن قدر مهم بود كه سفير اسرائيل در پاريس، نشريه يهودي مذكور را متهم كرد به اينكه «اسراري را فاش كرده كه نبايد براي دشمن فاش مي شد».
نشريه يهودي فرانسوي با «جاسوسي اينترنتي» توصيف كردن اقدام موساد، نوشت: حكومت اسرائيل از طريق فيس بوك به ميزان زيادي از اطلاعات درباره استفاده كنندگان اين سايت در جهان عرب و اسلام دسترسي پيدا مي كند آنگاه براي تخمين و ارزيابي وضعيت جوانان عربي و اسلامي، آن را در اختيار اساتيد روانشناسي وابسته به دستگاههاي جاسوسي قرار مي دهد. جرالد نيرو استاد علم روانشناسي در دانشگاه پرووانس فرانسه و صاحب كتاب «خطرات اينترنت» در باره اين شبكه جاسوسي مي نويسد شبكه هايي كه افشا شده اند عبارتست از مجموعه اي از شبكه هايي كه توسط روانشناسان اسرائيلي مديريت مي شوند و هدف آنان نيز درجه بندي و بكارگيري جوانان مقيم كشورهاي هدف خصوصاً آنهايي است كه در محدوده نزاع با اسرائيل حضور دارند.
اين استاد روانشناسي مي نويسد: برخي كاربران اينترنت معتقدند وقتي كه كاربر روبروي شما درباره مسايل به عنوان مثال جنس مخالف با شما صحبت مي كند بنابراين نمي تواند سياسي باشد اما با اين ذهنيت فضا كاملاً براي هرگونه جاسوسي آماده مي شود.
براساس اين گزارش «هم اكنون 42ميليون نفر در دنيا عضو شبكه فيس بوك هستند.»
گفتني است در آشوب هاي پس از انتخابات چند شبكه اينترنتي از جمله فيس بوك و تويتر نقش فعالي در دامن زدن به فضاي شايعه و تشنج و درگيري داشتند. شبكه تويتر طي 2 روز قبل از انتخابات،18هزار پيام و خبر با اين پيش گويي! كه در انتخابات تقلب خواهد شد در اختيار كاربران گذاشت و اغلب اين خبرها و پيام هاي جهت دار به طور غيرمستقيم و مستقيم از سوي كاربران صهيونيست ارسال مي شد.
وزارت خارجه آمريكا به خاطر خدمات ويژه اين شبكه، رسماً از آنها قدرداني كرد.

 



فاز جديد پروژه مشترك MI6 با آكسفورد! (خبر ويژه)

يك دانشگاه انگليسي اعلام كرد به ياد ندا آقاسلطان كه روز 20ژوئن (30خرداد) در تهران كشته شد، بورس تحصيلي اعطا مي كند.
به گزارش سايت رسمي كويينز، «به لطف دو هديه سخاوتمندانه ]؟![ كه به دانشگاه آكسفورد شده، اين دانشگاه توانسته بورس تحصيلي در رشته فلسفه به ياد ندا آقاسلطان ايجاد كند. اين دانشجوي 27ساله رشته فلسفه در جريان اعتراض انتخاباتي در تهران كشته شد.»
پروفسور پل مدن درباره اين بورس تحصيلي مي گويد: «در دانشگاه آكسفورد شدت رقابت براي ورود به دانشگاه، روز به روز كمتر مي شود. اين هدايا باعث شد ما بتوانيم بورس تحصيلي ندا آقاسلطان را اهدا كنيم و بواسطه آن بتوانيم نخبگان جوان را جذب كنيم.»
برخلاف ادعاي سايت آكسفورد، خانم ندا آقاسلطان در خياباني خلوت و به دور از آشوب هاي خياباني در منطقه كارگر شمالي به ضرب گلوله كشته شد. فيلم هاي گرفته شده كه ساعاتي پس از ترور، توسط شبكه هايي چون بي بي سي به نمايش درآمد حاكي از آن است كه مقتول از حدود 20دقيقه قبل، توسط تيم فيلمبردار تعقيب مي شده و ترور مذكور از قبل طراحي شده است. نكته قابل تامل ديگر اينكه فيلمبرداران تيم ترور با وجود تعقيب قرباني براي دقايق طولاني، تعمدا از تروريستي كه اقدام به شليك كرده، تصويربرداري نكرده اند. آرش حجازي شاهد شبكه بي بي سي! كه سر صحنه حاضر بوده، از مدت ها پيش در انگلستان اقامت داشته اما چند روز قبل از ترور به تهران مي آيد و بلافاصله پس از انجام شدن ترور به لندن بازمي گردد و به شاهد و تحليلگر بي بي سي براي اتهام پراكني عليه جمهوري اسلامي و مظلوم نمايي به نفع آشوبگران تبديل مي شود.
گروهك هاي ضدانقلاب با هدايت و حمايت سازمان هاي اطلاعاتي و رسانه اي آمريكا و انگليس تلاش كردند از قرباني ترور وحشيانه خود، سمبل اعتراض معصومانه و مظلومانه عليه جمهوري اسلامي بسازند.
اقدام اخير دانشگاه آكسفورد بار ديگر پاي سازمان جاسوسي و اطلاعات خارجي انگليس (MI6) را در ترور مذكور به ميان كشيد. ارتباط ديرپاي دانشگاه آكسفورد و سازمان جاسوسي انگلستان به قرن 16برمي گردد يعني زماني كه در راه اندازي اين سازمان از برخي فارغ التحصيلان آكسفورد استفاده شد. پس از آن نيز اين ارتباط همواره تقويت شده است به نحوي كه ماموران آينده سازمان هاي جاسوسي و اطلاعاتي انگلستان بيشتر از ميان فارغ التحصيلان دانشگاههاي آكسفورد و كمبريج استخدام مي شوند و برخي اساتيد اين دانشگاهها معمولا اطلاعات مربوط به افراد مناسب را در اختيار اينتليجنس سرويس قرار مي دهند.
سايت فارسي بي بي سي 28 مرداد 87 با بيان اينكه «سال گذشته ام آي 6، سرويس خارجه بريتانيا برنامه جديدي را براي استخدام آسيايي تبارها و مسلمانان معرفي كرد»، اذعان كرد دستگاه جاسوسي اين كشور به طور سنتي ماموران اطلاعاتي خود را از ميان دانشجويان دانشگاههاي آكسفورد و كمبريج استخدام مي كند.
خبر قابل تامل ديگر در اين ميان اين است كه 28 خرداد امسال اعلام شد سر جان ساورز از ماه نوامبر (آبان) جانشين جان اسكارلت در رياست سازمان ام آي6 مي شود. ساورز 62ساله آن هنگام سفير انگلستان در سازمان ملل بود و در كارنامه خود مديركل سياسي وزارت خارجه را هم ثبت كرده بود. اما آنچه اهميت ماجرا را مضاعف مي كرد اين بود كه اين ديپلمات اطلاعاتي، عضو تيم مذاكرات هسته اي انگليس با ايران به شمار مي رفت. او يكي از طراحان سياست هاي ضدايراني در چالش هسته اي و در روند مذاكرات 1+5 با جمهوري اسلامي بوده است.
ساورز بهمن 86 گفته بود طي 18ماه آينده دو انتخابات مهم (مجلس و رياست جمهوري) در ايران برگزار مي شود كه براي حل چالش هسته اي با ايران اهميت حياتي دارد و از جمله بايد با افزايش فشارها، هزينه انتخاب را براي مردم سنگين كرد.
سفارت انگلستان پس از مشاهده ناكامي طيف طرفدار غرب در انتخابات رياست جمهوري، علنا برخي ديپلمات ها و كارمندان محلي خود را به ميان اغتشاشگران فرستاده بود.

 



قطعنامه حمايت از سبزهاي اموي در كنگره آمريكا (خبر ويژه)

قطعنامه حمايت از آشوبگران مدعي جنبش سبز در كنگره آمريكا تهيه شد.
به گزارش صداي آمريكا «در اين قطعنامه كه به كنگره ارائه شده، از جنبش سبز ملت ايران حمايت شده است، جنبشي كه براي آزادي و اصول اوليه دموكراسي پا گرفته است. در اين قطعنامه همچنين سركوب و سانسور محكوم شده است.»
اقدام عملي كنگره آمريكا در حمايت از آشوبگران در حالي است كه نهاد مذكور طي يكي دو سال اخير بودجه هاي گزاف و متنوعي را براي تقويت جريان براندازي در ايران به تصويب رسانده است كه از آن جمله مي توان به اختصاص بودجه هاي 400 ميليون و 55 ميليون دلاري براي حمايت از جريان سرنگوني طلب و جنگ نرم اشاره كرد.
اقدام آشكار اخير در حالي است كه روزنامه كريستين ساينس مانيتور ديروز طي تحليلي نوشت: اوباما در خصوص حمايت آشكار از جريانات طرفدار دموكراسي در ايران جانب احتياط را گرفته است. از نظر وي پشتيباني آشكار از اصلاح طلبان مي تواند كار را براي مشت آهنين جمهوري اسلامي در متهم كردن اصلاح طلبان به مهره هاي آمريكا آسان تر كند. اما واقعيت اين است كه ادامه اين سياست همزمان با سست شدن خط مشي تماس اوباما با ايران بر سر معضل هسته اي دشوارتر شده است. ايران به ناديده گرفتن پيشنهادات آمريكا براي پايان دادن به توليد اورانيوم با خلوص بالا ادامه مي دهد. برخي سران جريان مخالف در ايران اخيرا گفته اند يك ايران دموكراتيك به دنبال تسليحات هسته اي نخواهد بود. آمريكا منافع دوجانبه اي را در ايران دنبال مي كند يكي دور نگه داشتن ايران از كسب سلاح هسته اي و ديگري تبديل اين كشور به دموكراسي پايدار. مخالفان در ايران فرصتي براي آمريكا هستند.
گفتني است به هنگام فعاليت مجلس ششم، شماري از اعضاي افراطي اين مجلس اقدام به ارتباط گيري با تعدادي از اعضاي متنفذ كنگره آمريكا -تحت عنوان ديپلماسي مسير2- كردند كه نتيجه آن توجيه عملياتي براي بيانيه نويسي عليه سياست خارجي جمهوري اسلامي و فشار براي سركشيدن جام زهر و بالا بردن دست ها در برابر آمريكا بود.

 



نمايش ورشكستگان به تقصير در راديو سيا (خبر ويژه)

مهدي كروبي پس از به بار آوردن 2 افتضاح بزرگ در راهپيمايي هاي روزقدس و 13آبان و نقش آفريني علني در پروژه آمريكايي، نظام را متهم كرد كه نسبت به آمريكا سياست دوگانه در پيش گرفته است.
اين نامزد ورشكسته به تقصير و بازي خورده كه حتي نتوانست يك درصد آرا را در انتخابات كسب كند، در تجمعات حاشيه اي 2 راهپيمايي ضداستكباري مذكور حاضر شد كه شركت كنندگان در آن روي شعار مرگ بر آمريكا و اسرائيل را خط زده و به جاي جمهوري اسلامي شعار جمهوري ايراني سر مي دادند. با وجود اين خيانت بزرگ كه مورد استقبال فراوان مقامات و رسانه هاي آمريكايي قرار گرفت، كروبي اكنون در فيلمي ويدئويي ادعا مي كند رفتار نظام و دولت در مقابل آمريكا دوگانه است.
وي در اين فيلم ويدئويي كه مورد استقبال گسترده راديو فردا، گويانيوز، راديو زمانه و... قرار گرفته ادعا كرد حكومت در برابر آمريكا سردرگم است و نمي داند مقابل آمريكا چه مي كند. كروبي ديدار هيئت اعزامي ايران به سازمان ملل با خبرنگاران و دانشگاهيان آمريكايي را كه برخلاف رويه «مذاكرات پشت پرده» مدعيان اصلاح طلبي، در فضايي شفاف و با حضور خبرنگاران صورت گرفت، حمل بر «مذاكره با آمريكا» كرد و گفت اگر اين اقدام در دولت هاي گذشته انجام مي شد، كفن پوشان در قم و تهران و تبريز معركه راه مي انداختند.
آقاي كروبي توضيح نداده كه اگر مواضع نظام و دولت چنان است كه وي ادعا مي كند پس چرا رسانه ها و محافل سياسي آمريكا با غيض و غضب تمام عليه نظام و دولت موضع مي گيرند اما دست بر قضا به امثال آقاي كروبي و موسوي و خاتمي و... كه مي رسند از آنها به عنوان افرادي شجاع، آزاديخواه، الهام بخش و ... ياد مي كنند.
بامزه تر از همه اينكه به تازگي روابط محمدتقي كروبي پسر مهدي كروبي با راديوهاي بيگانه تقويت شده و به ويژه وي در تماس گاه و بيگاه با ارگان رسمي سازمان سيا (راديو فردا)مي باشد.
محمدتقي كروبي ديروز در گفت وگو با راديو فردا به شرح و بسط نمايش ويدئويي مهدي كروبي پرداخت. اين راديو در اقدامي هماهنگ، ذيل اظهارات كروبي، به انتشار ادعاي ميرحسين موسوي مبادرت نمود كه در بيانيه اي به بهانه 13آبان و بدون ذكر حتي نام آمريكا- چه رسد به انتقاد از اين رژيم استكباري- مدعي شده بود دولت در مذاكرات هسته اي به كرنش آشكار روي آورده و با گشاده دستي از حقوق ترديد ناپذير ملت عقب نشسته است.
افراطيون مدعي اصلاح طلبي در چالش هسته اي غرب و آمريكا با جمهوري اسلامي، نقش يك گروه فشار داخلي را بازي مي كنند و در هماهنگي با قدرت هاي بيگانه تلاش مي كنند افكارعمومي را نااميد و بي اعتماد سازند و عجيب اينكه در تمام اين موضع گيري ها، مدام به سرزنش و تخطئه دولت و نظام -ولو با شايعه پراكني- مي پردازند اما حاضر نيستند حتي يك هزارم اين انتقادها و تخطئه ها را متوجه قدرت هاي بيگانه كنند و نازك تر از گل به آنها بگويند كه نمونه بارز آن در بيانيه اخير ميرحسين موسوي به بهانه روز 13آبان (روزملي مبارزه با استكبار) كاملا مشهود بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14