(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 19 آبان 1388- شماره 19508
 

تعويض پي درپي شهرداران در بابل
سقف بازار ميدان امام اصفهان شكاف برداشت
شهردار، مهرشهر را فراموش كرده است؟
راهيابي 66 دانش آموز نخبه مازندراني به دانشگاه ها
طرح ايست و بازرسي مقطعي در زاهدان اجرا شد
موزه قرآن و روحانيت در قم راه اندازي مي شود
فارغ التحصيلان در كرج آموزش مهارتي رايگان مي گذرانند
برداشت 20هزار تن فراورده كشمش در بناب
پل را دو طرفه كنيد
وضعيت نامرغوب نان
عرصه هاي ملي حاشيه آزادراه رشت - قزوين در معرض تصرف
فرماندار خبر داد كمبود فضاي آموزشي در اردبيل
آغاز اجراي طرح گازرساني به شهر بابارشاني از توابع بيجار
معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال كشور: طرح ثبت وقايع حياتي از 10 سال به 5 سال كاهش مي يابد
راه اندازي تورهاي گردشگري به روستاهاي تاريخي كاشان
استاندار گلستان: استان هر 6/2 سال به يك دوره خشكسالي برخورد مي كند



تعويض پي درپي شهرداران در بابل

شهر بابل در 30 سال گذشته 17 شهردار به خود ديده است و آن چه كه دليلي براي نوشتن اين مختصر گشته است نه رفت وآمد شهرداران بلكه ضرباتي است كه به شهر بابل در اثر اين تعويض ها وارد مي شود.
خودتان حدس بزنيد كه عمر خدمتي آنان به كمتر از دو سال نمي رسد، 6 ماه طول مي كشد شهر را بشناسد 6 ماه طول مي كشد تا پرسنل را بشناسد 6 ماه طول مي كشد معاونان هم خط خود را منصوب كند و زماني شروع به كار مي كند كه بايد عوض شود. در هر صورت شهرمان بابل كم و كاستي هاي فراوان دارد. كمربندي شهر نيمه تمام است، پايانه برون شهري به جايي نرسيده است، ميدان بار دوم متوقف است، تعريض خيابان مدرس عملا مسكوت مانده است، طرح تعريض خيابان روبروي فرمانداري سابق نيز بلاتكليف مانده است، ترافيك شهري در بابل در بعضي از ساعات قفل مي شود، عمليات پل كشوري كند پيش مي رود و تعويض پي درپي شهرداران هم پيمانكاران را دلسرد و بي انگيزه مي كند، و ده ها موارد ريز و درشت كه وقت گير و تكراري است. شهردار جديد هم تا چند وقت ديگر منصوب مي شود و دوباره طرح و برنامه و مصاحبه و شعار. پيشنهاد مي شود شهردار جديد اهل بابل باشد تا حداقل چند ماهي در شناسائي شهر وقت تلف نشود. با يك تيم قوي مشاور و كارشناس به دور از ملاحظات سياسي و صرفا براي پيشرفت شهرمان شروع به كار كند و تازه اگر هم از فردا شروع كند باز چند سالي از شهرهاي هم استاني عقب هستيم. بياييم تصميم درست بگيريم و براي آيندگان هم چيزي به يادگار بگذاريم.
بابل- خبرنگار كيهان

 



سقف بازار ميدان امام اصفهان شكاف برداشت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
ايجاد شكاف ها و ترك هاي عميق در تعدادي از مغازه هاي بازار اصفهان نارضايتي و اعتراض كسبه را بدنبال داشت.
برخي از كارشناسان، علت اين مسئله را اقدام سازمان ميراث فرهنگي در مرمت طبقه فوقاني بازار ميدان امام به منظور ايجاد كاربري نمايشگاهي در اين طبقه و ديگر مرمت هاي غيراصولي مي دانند كه موجب سنگين شدن سقف اين بازار 400 ساله و ايجاد شكاف در قسمت هاي پاييني آن شده و روز به روز گسترده تر و عميق تر مي شود.
«اسفنديار حيدري پور» رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان با رد احتمال هرگونه تخريب در اين ميدان گفت: ايجاد ترك در هر بناي تاريخي طبيعي است اما ترك هاي بازار فعال نيست و جاي نگراني وجود ندارد.
به گفته كارشناسان و كسبه محلي هم اكنون در بخشي از ديوارهاي ميدان نقش جهان و سقف بازار ورودي ستونهاي آن ترك هايي ديده مي شود كه بخشي از آنها پيش از اين ايجاد شده بود اما پس از مرمت طبقه فوقاني بازار ميدان امام گسترش پيدا كرده است.
زادهوش كارشناس ميراث فرهنگي اصفهان در اين باره گفت: سال ها پيش زماني كه قرار بود كف ميدان امام مرمت شود برغم هشدارهاي مكرر، به نحوه شيب بندي كار توجهي نشد اين اقدام موجب شد كف ميدان به سمت مغازه ها و ديوارهاي آن شيب پيدا كند به گونه اي كه هم اكنون آب باران وارد مغازه ها مي شود كه اين امر علاوه بر ايجاد مشكل براي مغازه داران، در بلند مدت هم آثار تخريبي روي ديوارهاي ميدان ايجاد كرده و سبب سست شدن ديوارهاي ميدان و در نهايت فرو ريختن آن ها مي شود.
زادهوش گفت: احتمال نشست پايه هاي ميدان امام هم وجود دارد و در صورتي كه چنين اتفاقي بيفتد فرو ريختن يك باره بخشي از سازه هاي تاريخي ميدان امام دور از انتظار نيست.
عباس ضيع زاده مدير پايگاه فرهنگي و گردشگري ميدان امام اصفهان علت ايجاد ترك ها در برخي مغازه هاي ميدان نقش جهان را فعاليت غيرقانوني مغازه داران اطراف ميدان اعلام كرد.

 



شهردار، مهرشهر را فراموش كرده است؟

سرويس شهرستان ها: به رغم اينكه سال هاست شهرداري منطقه 4 مهرشهر كرج از مشكلات خيابان طالقاني و كوچه هاي شهيد عباسپور، شهيد خليلي و شهيد چنپري آگاه است ولي شهرداري براي برطرف ساختن اين مشكلات عملاً گامي برنداشته است. البته شهردار، ذيل تومارها ونامه نگاري هاي متعدد مردم، دستوراتي را صادر كرده است اما در زير مجموعه شهرداري گويا كسي نيست كه به اين دستورات توجه كنند. مثلاً با گذشت 8 سال از حفر شبكه فاضلاب در خيابان طالقاني هر روز شاهد فرو ريختگي بخشي از اين خيابان هستيم. چرا كه پيمانكار يا شهرداري عمليات زيرساخت آن را خوب انجام نداده است. به علاوه اينكه 80 درصد جدول جوب آب اين خيابان تخريب شده و بوي بد فاضلاب و انباشت پساب هاي آن سبب اذيت و آزار ساكنان اين محله و به خطر افتادن سلامت مردم شده است.
يكي ديگر از مشكلات اهالي اين محله سرريز شدن پساب دو حلقه چاه فاضلاب است كه شهرداري در كوچه هاي شهيد خليلي و شهيد چنپري حفر كرده است. سرريز شدن پساب فاضلاب چاه هاي مزبور زندگي را براي اهالي سخت و حتي غيرممكن ساخته است.
و اين به غير از مشكلات زيست محيطي، بهداشتي و تهديد سلامت آنهاست. از اينها كه بگذريم بوستان وليعصر كه تنها مكان تفريحي اهالي اين منطقه است به امان خدا رها شده گويا هيچ كسي نيست كه به وضعيت آن رسيدگي كند. اين بوستان تبديل به جنگل شده و از هرگونه وسايل ورزشي يا بازي كودكان محروم است. بوستان وليعصر اكنون به مامن قاچاقچيان، افراد ولگرد و معتاد تبديل شده است به طوري كه زن و بچه ساكنان اين محله جرات را اين بوستان را ندارند.
ضمناً يك قطعه زميني در روبروي بوستان وليعصر قرار دارد كه تبديل به مركز جمع آوري زباله و نخاله هاي ساختماني شده اين هم يكي از معضلاتي است كه گريبانگير ساكنان اين محله است از مسئولان ذيربط خواهش مي كنيم كه گاهي در راستاي برطرف كردن اين مشكلات بردارند.

 



راهيابي 66 دانش آموز نخبه مازندراني به دانشگاه ها

ساري - خبرنگار كيهان:
امسال 66 دانش آموز نخبه عضو مراكز پرورش استعدادهاي درخشان مازندران به دانشگاه هاي كشور راه يافته اند.
«علي گل جعفري» مسئول نمايندگي استعدادهاي درخشان مازندران با اعلام اين خبر افزود: از مجموع اين افراد 91 نفر در رشته هاي پزشكي، 306 نفر مهندسي و بقيه در ساير رشته ها پذيرفته شدند.
وي از فعاليت 10 مركز آموزش سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان در مازندران خبر داد و افزود: با هدف اعتلاي علمي اين دانش آموزان 101 كلاس درس براي پسران و 88 كلاس ويژه دختران عضو اين مراكز تشكيل شد.
«جعفري» در مورد جزئيات پذيرش دانش آموزان نخبه مازندراني در كنكور سراسري امسال گفت: در رشته هاي پزشكي 40نفر در دانشگاه و دانشگاههاي تهران و 51 نفر در استان هاي ديگر پذيرفته شدند.
وي اضافه كرد: در رشته هاي مهندسي 31 نفر از نخبگان مازندران در دانشگاه شريف، 94 نفر در دانشگاههاي تهران و 179 نفر در ديگر استان ها نام نويسي كردند.

 



طرح ايست و بازرسي مقطعي در زاهدان اجرا شد

زاهدان- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان زاهدان گفت: در راستاي انتظام بخشي اين شهرستان و پاكسازي مناطق آلوده و حاشيه شهر آن طرح ايست و بازرسي مقطعي در شهرستان زاهدان به مرحله اجرا درآمد.
سرهنگ احمد طاهري افزود: بااجراي اين طرح مأموران انتظامي با ايجاد ايست و بازرسي هاي مقطعي به جمع آوري اتباع بيگانه، دستگيري سارقان و مجرمان، كشف موتورسيكلت هاي سرقتي و بررسي مدارك وسائط نقليه مشكوك در سطح شهرستان زاهدان اقدام كردند.
وي درباره دستاوردهاي اجراي اين طرح اظهار داشت: مدارك تعداد 278 دستگاه انواع وسايل نقليه توسط مأموران انتظامي بررسي و 27 دستگاه خودرو و موتورسيكلت فاقد مدارك توقيف و به پاركينگ منتقل شدند.
سرهنگ طاهري دستگيري
9 نفر مظنون و اراذل و اوباش، 163 نفر از اتباع بيگانه غيرمجاز، 10 قاچاقچي سوخت و انسان،
1 سارق و كشف 3 هزار و
924 ليتر سوخت قاچاق را از ديگر دستاوردهاي اجراي اين طرح در شهرستان زاهدان دانست.

 



موزه قرآن و روحانيت در قم راه اندازي مي شود

قم- خبرنگار كيهان:
رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم از نامه نگاري به رئيس جمهور براي راه اندازي موزه قرآن و روحانيت خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين «سيدحسن رباني» در مراسم بازگشايي نگارستان اشراق بر ضرورت حفظ آثار تاريخي با مضامين ديني تأكيد كرد و گفت: در حالي كه غرب توجه ويژه اي به اسناد و اشياء تاريخي خود دارد ما شاهديم كه در جهان تشيع يك نامه تاريخي يا سندي از فردي همچو شيخ انصاري براي پژوهشگران به نمايش گذاشته نمي شود.
وي از تلاش دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم براي راه اندازي موزه روحانيت در شهر قم خبر داد و گفت: در اين زمينه ما پيگيري هاي لازم را از مجلس شوراي اسلامي داشته ايم ولي هنوز موفق نشده ايم. با وجود اين ضروري است نمايندگان مردم قم در مجلس در اين زمينه همكاري هاي لازم را به عمل آورند تا حاصل سال ها تلاش علماي بزرگ حفظ شود.
رباني درباره راه اندازي موزه قرآن كريم گفت: دفتر تبليغات اسلامي در نظر دارد اين موزه را در خانه علامه طباطبايي احداث كند اما با مسئولان ذيربط هنوز به توافق نرسيده ايم.
وي از ساير نهادها خواست تا دفتر تبليغات اسلامي را در اين زمينه ياري كنند.

 



فارغ التحصيلان در كرج آموزش مهارتي رايگان مي گذرانند

كرج-خبرنگاركيهان:
آموزش مهارتي رايگان به فارغ التحصيلان در كرج ارائه مي شود.
«سيدمحمد حسيني» مديركل فني و حرفه اي غرب استان تهران با اعلام اين خبر گفت: متاسفانه بسياري از جويندگان كار داراي مهارت كافي نيستند و اين امر براي آنان مشكلاتي را به وجود مي آورد.
وي اظهار داشت: از آنجايي كه فارغ التحصيلان در رشته هاي مختلف كمتر به صورت عملي با رشته تحصيلي خود و همچنين محيط كار آشنا هستند لذا بايد آنان با حضور در كلاس هاي فني و حرفه اي با فنون رشته خود به صورت علمي آشنا شوند.
حسيني تصريح كرد: در اين راستا و با تمهيدات انجام شده در نظر داريم كه با اين اقدام توان خدمات بيشتري را به جويندگان كار در اين شهرستان ارائه كرد.مديركل فني و حرفه اي غرب استان تهران تاكيد كرد: اين دوره هاي آموزشي در بخش هاي مختلف كارآفريني، آمادگي شغلي، گروه فني، گروه غيرفني و نرم افزارهاي تخصصي برگزار مي شود.وي با اشاره به اينكه اين دوره هاي آموزش 20 تا 150 ساعت است اظهار داشت: به شركت كنندگان در اين دوره هاي آموزشي گواهينامه سازمان آموزش فني و حرفه اي ارائه مي شود.

 



برداشت 20هزار تن فراورده كشمش در بناب

بناب- خبرنگاركيهان:
مدير جهادكشاورزي بناب گفت: امسال بيش از 20هزار تن انواع فراورده هاي كشمش در شهرستان بناب توليد مي شود.
مهندس يوسف صادقيان افزود: انواع فراورده هاي كشمش كه در شهرستان توليد مي شود شامل انواع كشمش و سبزه انگوري و تيزآبي است كه در كارگاه هاي بارانداز توليد مي شود.
سالانه بيش از 50هزار تن انواع محصول كشمش در اين شهرستان توليد و به ساير نقاط جهان صادر مي شود كه در كنار ارزآوري براي كشور، سالانه هزاران نفر به صورت فصلي در اين بخش مشغول به كار مي شوند.

 



پل را دو طرفه كنيد

تونل بليتي شهرستان شوشتر چند ماه پيش ريزش كرده و اين امر باعث يك طرفه شدن پل منتهي به جاده صاحب الزمان و دروازه شهرستان شده است. اين مسئله مشكلاتي را براي شهروندان و رانندگان وسايل نقليه به وجود آورده است.
جمع كثيري از مردم شوشتر با مراجعه به دفتر نمايندگي كيهان از بي توجهي مسئولان به اين امر گلايه كرده و گفتند: چرا مسئولان به فكر بازگشايي اين جاده به صورت دو طرفه نيستند؟ و اين مسئله باعث شده ترافيك زيادي روي پل علامه شيخ شوشتري از زمان يك طرفه شدن اين جاده به وجود آيد.
شوشتر- خبرنگاركيهان

 



وضعيت نامرغوب نان

مردم شهرستان شوشتر از وضعيت نامرغوب ناني كه مي خرند و مي خورند به شدت گلايه دارند.
ناني كه تهيه مي كنيم يا سوخته است و يا خمير و موقعي كه به صاحب نانوايي درمورد كيفيت نان معترض مي شويم در جواب مي گويد كيفيت آرد تحويلي خوب نيست.
صاحبان برخي نانوائي ها نان را به صورتي پخت مي كنند كه تنها پس از گذشت 2ساعت قابليت مصرف را ازدست مي دهد كه ضايعات زيادي دارد.
صاحبان برخي نانوايي ها هنوز از جوش شيرين كه ممنوعيت دارد استفاده مي كنند. علاوه بر پخت نامرغوب نان وزن چانه خمير آنها كم است.
اميدواريم مسئولان ذيربط شهرستان نظارت كافي به عرضه نان نامرغوب كه به اقتصاد جامعه ضرر و زيان مي رساند داشته باشند و با برخورد قاطع با متخلفان تاحدودي مشكلات مردم را در اين زمينه مرتفع سازند.
جمعي از مردم شوشتر

 



عرصه هاي ملي حاشيه آزادراه رشت - قزوين در معرض تصرف

رشت- خبرنگار كيهان:
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان گفت: عرصه هاي ملي حاشيه آزادراه رشت- قزوين در معرض خطر تصرف متجاوزان قرار دارد.
رسول محمدي كه در جريان بازديد از وضعيت منابع طبيعي رودبار و ديدار با مسئولان و كاركنان منابع طبيعي و آبخيزداري اين شهرستان سخن مي گفت چالش بزرگ منابع طبيعي را در آينده نزديك كمبود نيرو دانست و افزود: در حال حاضر بحث زمين و معادن در شهرستان رودبار نگران كننده است و براي حفاظت از اراضي ملي حاشيه آزادراه با تأمين اعتبارات مورد نياز بايد طرح هاي لازم براي جلوگيري از تصرفات عدواني به اجرا درآيد و از افزايش تب زمين خواري در منطقه جلوگيري شود.
وي با تأكيد بر احداث هرچه سريعتر تله هاي رسوب گير در رودخانه سپيدرود از سوي مجري طرح آزادراه رشت- قزوين گفت: در اين رابطه با كمترين ميزان بارندگي حجم عظيمي از خاك جابجا شده و وارد مخزن سد سپيدرود مي شود كه بدين ترتيب اين سد به عنوان تنها تأمين كننده آب آشاميدني و كشاورزي استان گيلان در معرض خطر جدي است.
محمدي در ادامه احداث يك نهالستان ارتفاعي با همكاري بخش خصوصي در شهرستان رودبار را از برنامه هاي ضروري در منطقه دانست و از استقبال خوب از حضور بخش خصوصي در اين عرصه خبر داد.
وي با اشاره به ترميم و بازسازي سازه هاي آبخيزداري در شهرستان رودبار توسط منابع طبيعي گيلان گفت: مجريان طرحهاي جنگلداري بايد موارد مربوط به بحث حفاظت را جدي بگيرند كه در غير اين صورت با آنان برخورد خواهد شد.

 



فرماندار خبر داد كمبود فضاي آموزشي در اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
فضاهاي آموزشي موجود جوابگوي نياز تحصيلي دانش آموزان اردبيل نيست.
فرماندار اردبيل در جلسه شوراي آموزش و پرورش گفت: توسعه شهر، افزايش جمعيت وادامه مهاجرت ها موجب آن شده است كه مدارس موجود جوابگوي نياز تحصيلي دانش آموزان نباشد.
يوسف اكبري گفت: باتوجه به اين نياز لازم است ساخت و احداث مدارس جديد و توسعه فضاهاي آموزشي در شهر اردبيل مورد عنايت خاص قرار گيرد.
وي افزود:وضعيت برخي از مدارس شهر اردبيل مطلوب نبوده و تعدادي از مدارس قديمي نيز احتياج به بازسازي و تعميرات اساسي دارند كه براي انجام اين كار اتخاذ تدابير و برنامه هاي مؤثر ازسوي مسئولان امر ضروري است.اكبري در پايان گفت: مدارس كانون پرورش و محل تعليم و تربيت نوجوانان و جوانان جامعه است و بايد امكانات و تجهيزات آن فراهم و موانع موجود براي تحقق اهداف مقدس در مدارس برطرف شود.

 



آغاز اجراي طرح گازرساني به شهر بابارشاني از توابع بيجار

سنندج- خبرنگاركيهان:
با حضور استاندار كردستان و جمعي از مسئولان استاني عمليات اجرايي طرح گازرساني به شهر بابارشاني از توابع شهرستان بيجار با 50ميليارد ريال بودجه آغاز شد.
طول خط انتقال اين طرح 30كيلومتر است كه با اتصال آن ساكنان 34روستاي واقع در مسير نيز با بيش از يك هزار و400 خانوار از نعمت گاز بهره مند مي شوند.
استاندار كردستان در جمع مردم بابارشاني اظهار داشت: دولت در راستاي توجه به آسايش و رفاه حال مردم اقدامات ارزنده اي در اين استان انجام داده و با اختصاص اعتبارات لازم موجبات پيشرفت و توسعه اين استان را مهيا كرده است.
مديرعامل شركت گاز استان كردستان نيز به خبرنگار ما گفت: در صورت تامين گاز از بالادست، اين شركت آمادگي دارد تا گاز بخشي از شهرهاي حاشيه مرز مشترك ايران با كشور عراق را تامين كند.
محمدمهدي مهدوي اظهار داشت: با توجه به زيرساخت هاي ايجاد شده در اين استان از جمله خطوط فشار قوي مانند ساوه- مياندوآب در صورتي كه گاز به مقدار كافي در اختيار باشد، امكان گازرساني به روستاها و شهرهاي مرزي شمال عراق نيز فراهم است.
وي گفت: گازرساني به شهرهاي مرزي عراق علاوه بر منافع اقتصادي، موجب تعميق امنيت نيز خواهد شد.
وي افزود: خط لوله 427كيلومتري ساوه همدان بيجار تكاب و مياندوآب از جمله زيرساخت هاي ايجاد شده اين استان است كه با تكميل ساخت ايستگاه تقويت فشار بيجار- تكاب، ظرفيت انتقال گاز از اين طريق از 50ميليون مترمكعب در روز به روزانه 70ميليون مترمكعب افزايش خواهد يافت.
وي همچنين بهره برداري از خطوط لوله زنجان حلب به بيجار به طول 125كيلومتر، خط لوله تبريز- مياندوآب به طول 165كيلومتر و بيجار به دهگلان به طول 76 كيلومتر را از ديگر زيرساخت هاي ايجاد شده براي تقويت تامين گاز در استان كردستان اعلام كرد.
مهدوي با اشاره به اين كه اكنون 21شهر و 199روستاي كردستان زير پوشش گاز طبيعي قرار دارد، اظهار داشت: ضريب نفوذ گاز در شهرها به بيش از 98 درصد و در روستاهاي استان نيز به 28درصد رسيده است.

 



معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال كشور: طرح ثبت وقايع حياتي از 10 سال به 5 سال كاهش مي يابد

قزوين- خبرنگار كيهان:
دولت مصمم است طرح ثبت وقايع حياتي را از دوره زماني 10 سال به پنج سال كاهش دهد.
معاون حقوقي و سجلي ثبت احوال كشور در جلسه شوراي هماهنگي ثبت وقايع حياتي در استان قزوين با اعلام خبر فوق افزود: اين طرح به صورت آزمايشي از سال 1390 در كشور اجرايي مي شود.
سعيد عبودي گفت: اكنون ثبت وقايع حياتي از جمله شاخص هاي مهم در امر توسعه يافتگي كشورها محسوب مي شود و دولت سعي دارد در اجرايي كردن اين طرح تلاش جديدي را انجام دهد.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون آمار دقيق و صحيح به عنوان اصلي ترين عامل در امر مديريت و برنامه ريزي محسوب مي شود، يادآور شد: در زمان حاضر بيش از 98 درصد ولادت ها و 92 درصد مرگ و مير در سطح كشور در همان سال اول صورت مي گيرد كه منطبق بر اهداف و شاخص هاي تعريف شده در سند چشم انداز بيست ساله كشور مي باشد.
معاون امور استان ها در سازمان ثبت احوال كشور نيز در اين جلسه با اشاره به اهميت و ضرورت آمار درست در برنامه ريزي هاي توسعه اظهار داشت: ثبت وقايع حياتي نيازمند يك عزم ملي است تا با ارائه آمارهاي صحيح در زمان مناسب امكان برنامه ريزي جامع و علمي در راستاي تحقق چشم انداز بيست ساله كشور فراهم شود.
علي كرمي افزود: براي اين منظور گام اصلي فرهنگ سازي و بالا بردن سطح آگاهي شهروندان براي مشاركت و همكاري در ثبت وقايع ولادت، مرگ و مير، طلاق و ازدواج مي باشد كه در اين خصوص دستگاه هاي فرهنگي از جمله رسانه ها بويژه صداوسيما، فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش و روابط عمومي دستگاه ها بايد بيش از گذشته در امر اطلاع رساني تلاش كنند.

 



راه اندازي تورهاي گردشگري به روستاهاي تاريخي كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره گردشگري و تبليغات شهري سازمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان برگزاري تورهاي گردشگري به روستاي تاريخي ابيانه و كوير مرنجاب خبر داد.
احمدرضا كاظمي هدف از برگزاري اين تورها را ترويج فرهنگ عمومي گردشگري، فراهم كردن زمينه بازديد و استفاده همه خانواده ها از اين اماكن تاريخي و پر كردن اوقات فراغت و ايجاد شادابي در خانواده ها ذكر كرد.
وي با اشاره به استقبال بيش از انتظار خانواده ها از اين تورها گفت: بسياري از نكات ارزنده تاريخي و فرهنگي اين مرز و بوم در قالب اين تورهاي گردشگري به جامعه انتقال داده مي شود و در بسياري از موارد عامل ايجاد انگيزه در افراد مي شود تا بر دانستني هاي خود بيفزايند.
به گفته وي به منظور افزايش ارتباط صميمي در بين خانواده ها، اين تورها در روزهاي جمعه و به صورت خانوادگي برگزار مي شود.

 



استاندار گلستان: استان هر 6/2 سال به يك دوره خشكسالي برخورد مي كند

گرگان - خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان گفت: با توجه به اينكه استان هر 6/2 سال به يك دوره خشكسالي برخورد مي كند بايد برنامه ريزي هاي دقيق تري در اين زمينه انجام شود.
مهندس يحيي محمودزاده در جلسه ستاد خشكسالي استان افزود: توجه به چگونگي نحوه و ميزان مصرف آب در زمان هاي مختلف اهميت دارد.
وي با اشاره به اهميت مديريت ميزان مصرف آب، بر ضرورت برنامه ريزي جهت اصلاح الگوي كشت و محصولاتي كه نياز كمتري به آب دارند تأكيد كرد.
محمودزاده افزود: ضرورت دارد كه در زمينه سرمازدگي، مديريت خشكسالي و مسائل مربوط به تأثيرات آنها تدابير لازم اتخاذ شود.

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14