(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 19 آبان 1388- شماره 19508
 

حديث دشت عشق
آغاز هجدهمين دوره بازي هاي دووميداني قهرماني آسيا دورخيز دوندگان ايران براي كسب مدال
قهرماني مقتدرانه نماينده ايتاليا در مسابقات واليبال باشگاه هاي دنيا عنوان چهارمي به پيكان رسيد
اخبار كوتاه از فوتبال
در آستانه آغاز رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد تيم هاي مدعي نفرات اصلي خود را شناختند
خواندني از ورزش ايران
هندبال جام باشگاه هاي آسياپيروزي ذوب آهن شكست زرند كرمان



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «يعقوب مرادي»
بزرگمرد كم سن و سال

شهيد «يعقوب مرادي» در دوم مرداد سال 1348 پا به عرصه وجود نهاد. نامش را يعقوب نهادند تا چون حضرت يعقوب(ع) با نامي نيكو زندگي دنيوي را براي شروع زندگي جاودانه اخروي به اتمام رساند.با تمام سختيها و فقري كه بر خانواده اش حاكم بود دوران كودكي را سپري كرد و در 6سالگي آموختن علم و دانش را فراگرفت.با تشكيل بسيج مستضعفين به فرمان امام خميني(ره) در واحد بسيج دانش آموزي مدرسه عضو شد و از همان آغاز مواضع خود را عليه گروهكهاي ضدانقلاب و در حمايت از ولايت فقيه اعلام كرد.
در بهمن سال 1361 به علت شور و شوق فراواني كه داشت براي ثبت نام در بسيج و اعزام به جبهه مراجعه كرد ولي به علت سن كم او با ثبت نام و اعزامش مخالفت شد. ولي يعقوب تصميم خود را گرفته بود و با دستكاري شناسنامه اش به جبهه رفت. پس از يك ماه حضور در سنگر دفاع از ميهن به شهر خود بازگشت.در تابستان سال62 مجدداً تصميم گرفت براي ياري رزمندگان اسلام به جبهه برود و در تاريخ 27/4/62 براي بار دوم به جبهه هاي حق عليه باطل اعزام مي شود.
يعقوب نوجوان در تاريخ 18/11/62 براي بار سوم و آخرين بار براي نبرد با دشمنان دين و ميهن عازم جبهه شد تا با انگشتان كوچكش قلب دشمن را نشانه رود و سينه ناآرامش كه از شهادت دوستان و يارانش دردمند شده بود تسلي يابد.سرانجام اين سرباز 13ساله هفتكلي با تأسي به قاسم بن الحسن(ع) در عمليات خيبر شركت كرد و در هشتمين روز از اسفند سال62 با پيكري غرقه به خون ميهمان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) شد و سالها چون مولايش در بيابان سوزان جبهه پيكر مطهرش بي غسل و كفن بر زمين مانده بود ولي با تلاش كميته جستجوي مفقودين پس از سالها به ميهن اسلامي بازگشت.
پايگاه مقاومت شهيد احمد علي جمشيدي هفتكل

 



آغاز هجدهمين دوره بازي هاي دووميداني قهرماني آسيا دورخيز دوندگان ايران براي كسب مدال

هجدهمين دوره مسابقات دووميداني قهرماني آسيا از امروز (سه شنبه) در ورزشگاه بزرگ گوانگدوگ شهر گوانگژو چين آغاز مي شود.
تيم ملي دووميداني كشورمان با تركيب 23 ورزشكار از امروز (19آبان ماه) تا 23آبان ماه در هجدهمين دوره مسابقات قهرماني دووميداني آسيا در گوانگژو چين شركت خواهد كرد.دوندگان كشورمان در حالي مسابقه خود را از امروز آغاز مي كنند كه در هفدهمين دوره اين رقابتها در امان اردن با كسب 9مدال رنگارنگ بهترين نتيجه تاريخ دووميداني ايران را رقم زدند.
اين مسابقات تابستان سال 2007 در امان اردن برگزار شد كه تيم ايران با 2مدال طلا 4نشان نقره و 3برنز با 9پله صعود در مكان نهم آسيا ايستاد ضمن اينكه كشورهاي چين، هند و عربستان اول تا سوم شدند. قطر، قزاقستان، ژاپن و سريلانكا هم چهارم تا ششم شدند. تيم ايران براي اولين بار در اين رقابتها توسط ليلا ابراهيمي در دوي 3هزار متر با مانع صاحب يك مدال برنز در بخش زنان آسيا شد. در پرش با نيزه 400متر دهگانه و دو مدال در پرتاب ديسك جزء با ارزش ترين مدال هاي اين رشته محسوب مي شود كه در اين رقابتها بدست آمد. احسان حدادي در پرتاب ديسك با پرتابي بالاي 65متر ضمن كسب مدال طلا ركورد آسيا را جابجا و به نام خود ثبت كرد. در اين ماده عباس صميمي هم مدال برنز گرفت. محسن رباني هم در پرش با نيزه ركورد آسيا را جابجا كرد و اولين مدال طلاي اين ماده را براي ايران بدست آورد. رضا بوعذار مدال نقره 400متر را كسب كرد.
هادي سپهرزاد اولين مدال دهگانه ايران را در آسيا بدست آورد. سجاد مرادي هم مدال برنز 800و 1500 متر را به گردن آويخت. محمد عاكفيان هم مدال برنز 400متر را گرفت.
هجدهمين دوره مسابقات دووميداني قهرماني آسيا با حضور 800 دونده از 40كشور در گوانگژو چين برگزار مي شود. گوانگژو در شرايطي براي اولين بار و در فاصله يك سال مانده به بازيهاي آسيايي 2010 ميزباني مسابقات دووميداني قهرماني آسياست كه برگزاري اين ديدارها مي تواند محكي باشد براي ميزباني رقابتهاي دووميداني در سال آينده.
تيم ملي دووميداني ايران در حالي صبح ديروز تهران را به مقصد گوانگژو ترك كرد كه دوندگان كشورمان قرار است در 24 ماده با دوندگان آسيايي به رقابت بپردازند.
ايوب آرخي، كاوه موسوي، احسان حدادي، محمد صميمي، احمد فرود، مريم طوسي، سپيده توكلي، محمد ارزنده، بهروز سيستاني پور، روح اله عسگري، سجاد مرادي، امين مرادي، محمد محسن رباني، اسحاق غفاري، محمد عاكفيان، رضا بوعذار، احسان مهاجر شجاعي، اسحاق غفاري، امين نيك فر، مهدي شاهرخي، هادي سپهرزاد، ليلا رجبي و ليلا ابراهيمي نفرات اعزامي تيم ايران هستند كه پس از حضور در سومين دوره بازيهاي آسيايي داخل سالن ويتنام اميدوار هستند همچون دوره گذشته با كسب مدالهاي رنگارنگ به مقام قابل توجهي دست پيدا كنند.

 



قهرماني مقتدرانه نماينده ايتاليا در مسابقات واليبال باشگاه هاي دنيا عنوان چهارمي به پيكان رسيد

تيم ترنتينو ايتاليا با غلبه بر بلچاتو لهستان عنوان قهرماني پنجمين دوره رقابت هاي واليبال قهرماني باشگاه هاي جهان را به خود اختصاص داد.
ديدار نهايي پنجمين دوره مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي جهان يكشنبه شب در سالن «اسپايرزون» دوحه قطر ميان دو تيم ترنتينو ايتاليا و بلچاتو لهستان برگزار شد.در اين ديدار بازيكنان ايتاليايي در سه گيم متوالي و با نتايج (26 بر 24)، (25 بر 18) و (25 بر 19) مقابل حريف لهستاني خود صاحب برتري شدند و جام قهرماني اين دوره از رقابت ها را از آن خود كردند. ترنتينو ايتاليا در حالي به اين عنوان دست يافت كه در هر چهار دوره پيشين اين پيكارها نيز نمايندگان ايتاليا جام قهرماني را از آن خود كرده بودند.
يكشنبه شب همچنين تيم پيكان در ديدار رده بندي مسابقات قهرماني باشگاه هاي جهان با نتايج (13 بر 25)، (18 بر 25) و (16 بر 25) مغلوب زنيت كازان روسيه شد و در رده چهارم اين رقابت ها قرار گرفت.
همچنين كميته برگزاركننده اين رقابت ها بهترين بازيكنان شركت كننده در اين دوره از مسابقات را معرفي كرد كه به غير از سه تيم ترنتينو ايتاليا، بلچاتو لهستان و زنيت كازان روسيه نمايندگان ديگر تيم ها در اين فهرست جايي ندارند. چرا كه هر 7 بازيكن برتر شركت كننده در اين دوره از مسابقات از تيم هاي اول (4 نفر)، دوم (2 نفر) و سوم (يك نفر) انتخاب شده اند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ايران- ايسلند؛ امروز در ورزشگاه آزادي
تيم ملي فوتبال ايران براي حضور پرقدرت در رقابتهاي مقدماتي جام ملتهاي آسيا عصر امروز در ديداري دوستانه به مصاف تيم ملي ايسلند مي رود.
در اين ديدار كه از ساعت 18 و در ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد بازيكنان تيم ملي فوتبال كشورمان پس از برگزاري سه جلسه تمرين مقابل تيم ملي ايسلند صف آرايي مي كنند. افشين قطبي سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان در خصوص آخرين وضعيت تيم ملي گفت: باتوجه به زمان كمي كه در اختيار داشتيم تلاش كرده ايم در همين زمان اندك هم بر روي جزئيات رواني و تاكتيكي كار كنيم. اين اردوها قدم كوچكي هستند براي اهداف بزرگ ما. اميدوارم هواداران هم از تيم ملي حمايت كنند. چرا كه حضور آنها در ورزشگاه به بازيكنان روحيه و انگيزه مي دهد.
قطبي درباره ديدار با ايسلند گفت: مي خواهيم با تيم هاي اروپايي بازي كنيم چرا كه آنها سازماندهي بسيار خوبي دارند. بازي با تيم هاي اروپايي باعث پيشرفت فوتبال ايران مي شود و تمركز بازيكنان را براي بازي هاي بزرگ بالا مي برد.
وي درباره زمان اضافه شدن بازيكنان لژيونر گفت: با همكاري باشگاه هاي اماراتي بازيكنان دعوت شده از امارات به ما اضافه شدند. بازيكنان اوساسونايي هم به دليل جام حذفي و ليگ اسپانيا نمي توانند براي ديدار با ايسلند و بازي آخرمان برابر اردن به ما بپيوندند. اما، براي بازي با مقدونيه و بازي رفت برابر اردن در كنار ما خواهند بود.
توقف اينتر، پيروزي ميلان
اينتر هفته دوازدهم رقابت هاي سري A را با توقف خانگي برابر رم به پايان رساند. يكشنبه شب در آخرين ديدار هفته دوازدهم سري A اينتر مدافع عنوان قهرماني ميزبان رم بود و برابر اين تيم پايتخت نشين به نتيجه اي بهتر از تساوي يك بر يك دست نيافت.
در اين مسابقه ابتدا اين وچينيچ بود كه در سيزدهمين دقيقه بازي شاگردان رانيري، سرمربي رم را از حريف پيش انداخت اما، ساموئل اتوئو مهاجم كامروني اينتر در دقيقه 48 بازي را به تساوي كشاند تا اينتر از شكست خانگي رهايي يافته و همچنان در صدر جدول رقابت ها فاصله اش را با ديگر مدعيان حفظ كند.
عصر يك شنبه در ديگر دوئل تيم هاي شهر ميلان و رم، روسونري توانست با گل هاي تياگو سيلوا (22) و پاتو (35) لاتزيو را شكست دهد. در اين مسابقه كه با نتيجه دو بر يك به سود ميلان پايان يافت، سيلوا يك بار ديگر هم گلزني كرد. او البته در دقيقه 65 به اشتباه دروازه تيم خودي را باز كرد. در پايان بازيهاي هفته دوازدهم سري A تيم اينتر با 29 امتياز صدرنشين است. يوونتوس با 24 امتياز در مكان دوم جاي دارد. ميلان هم با 22 امتياز در مكان سوم جدول قرار گرفته است.
بحران در كرمان و اين بار در رفسنجان
بازيكنان تيم فوتبال مس رفسنجان با ارسال نامه اي به هيات فوتبال استان كناره گيري خود را از ليگ فوتبال دسته اول كشور تا اطلاع ثانوي اعلام كردند. اكبر زبردست، سرمربي تيم فوتبال مس رفسنجان گفت: از سه ماه قبل كه با بازيكنان تيم براي حضور در فصل جاري قرارداد مي بستيم مسوولان باشگاه وعده داده اند تا پيش پرداخت آنان را طي چند روز بعد مي پردازند.
وي افزود: بازيكنان مس رفسنجان و اعضاي كادر فني با نوشتن نامه و ارسال آن به هيات فوتبال اعلام كرده اند تا دريافت 40 درصد از مبلغ قراردادهايشان ديگر حاضر به انجام بازي براي مس نيستند. زبردست تصريح كرد: بازيكنان خارجي مس كه به همراه خانواده هايشان در رفسنجان بسر مي برند ديگر حتي در تمرينات ما حاضر نمي شوند.
سرمربي مس رفسنجان درپايان گفت: با اوضاع فعلي حتي فكر رفتن به آبادان و انجام بازي مقابل صنعت نفت را نخواهيم كرد.
استقلال اهواز شكايت خود را از فولاد پس گرفت
سرمربي تيم فوتبال استقلال اهواز گفت: باشگاه استقلال اهواز شكايت خود را از فولاد خوزستان پس گرفته است. مجيد باقري نيا با بيان اين مطلب اظهاركرد: در جلسه اي كه با حضور مديركل تربيت بدني استان براي بررسي مسايل پيش آمده ميان اين دو باشگاه برگزار شد، شهرام شفيع زاده به نمايندگي از باشگاه استقلال اهواز حضور يافت و پس از صحبت هاي انجام شده تصميم گرفته شد كه باشگاه استقلال اهواز شكايت خود را از باشگاه فولاد خوزستان پس بگيرد. وي تصريح كرد: اما در خصوص اسماعيل شريفات و ميلاد ميداوودي و پس گرفتن شكايتشان از جلالي اطلاعي ندارم. من با مجيد جلالي قهر نيستم بلكه تنها از سخنان او ناراحت شده ام.

 



در آستانه آغاز رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد تيم هاي مدعي نفرات اصلي خود را شناختند

با نزديك شدن به آغاز مسابقات قهرماني ليگ برتر كشتي آزاد تيم هاي مدعي با شناختن نفرات اصلي، خود را آماده حضور در اين رقابتها مي كنند.
بدون شك دو تيم نفت تهران و گاز مازندران امسال يكي از مدعيان اصلي كسب عنوان قهرماني هستند. گرچه تيم نفت سال گذشته با وجود بودجه خوب و جذب كشتي گيران شاخص حتي جايي در جمع چهار تيم برتر مسابقات نداشت؛ اما امسال با سپردن هدايت تيم به كادر فني تيم ملي، بار ديگر نفت به كورس رقابت بازخواهد گشت.
تاكنون حضور عباس دباغي، سيدمراد محمدي، مسعود اسماعيل پور، سعيد داداشپور، صادق گودرزي، احسان لشگري و جعفر دليري در تيم نفت قطعي شده است.
در واقع نفت با جذب محمدي و گودرزي از هر 2 سهميه ملي پوش خود استفاده كرده و در باقي اوزان نيز با نفراتي قرارداد بسته است كه از مدعيان حضور در تيم ملي بوده و هستند.
سرمربي تيم كشتي گاز مازندران هم ديروز در شرايطي اسامي كشتي گيران 6 وزن اين تيم را اعلام كرد كه هنوز مربيان اين تيم در خصوص انتخاب كشتي گير مورد نظر خود در وزن 84 كيلوگرم نتوانسته اند تصميم نهايي خود را بگيرند. بهنام طبيعي با بيان اينكه حضور عباس دباغي و مهران رضازاده در وزن 55 كيلوگرم، سعيد احمدي و تقي داداشي در 60 كيلوگرم و مهدي تقوي در 66 كيلوگرم در تيم كشتي گاز مازندران قطعي شده است گفت: در وزن 74 كيلوگرم ايمان محمديان و سعيد توكل، در 96 كيلوگرم اباذر اسلامي و در 120 كيلوگرم فردين معصومي در ليگ برتر جاري در تركيب گاز مازندران به ميدان مي روند.
سرمربي تيم كشتي گاز مازندران با بيان اينكه هنوز كشتي گير وزن 84 كيلوگرم تيم قطعي نشده، اظهار كرد: كشتي فراز و فرود زيادي دارد و نمي توان از اكنون براي پايان فصل پيش بيني كرد، ولي سعي كرده ايم با بهره گيري از همه توان و پتانسيل كشتي مازندران، مدعي قهرماني باشيم.
تيم هميشه سوم خراسان
هادي پورعليجان، اسماعيل نجاتيان و نصراله فدايي تيم كشتي راه آهن خراسان رضوي را در رقابت هاي ليگ برتر همراهي خواهند كرد.
تيم هميشه سوم ليگ برتر آزاد امسال نيز با سرمربيگري امير توكليان در مسابقات ليگ 88 حضور پيدا خواهد كرد.
تاكنون حضور مهرداد حدادي در 55 كيلو، عباس گلي گرمستاني، علي خالق زاده و هاشم مختاري در 60 كيلو، نصراله فدايي و رضا رجب زاده در 66 كيلو، جعفر قاسمي، مهدي بهابسته و محمود زارع زاده در 74 كيلو، اسماعيل نجاتيان، علي رجب زاده و مهدي غفاريان در 84 كيلو، رسول توكلي و هومن شيدا در 96 كيلو و هادي پورعليجان و ناصر دلير معيني در 120 كيلو در راه آهن قطعي شده است.
حسن رحيمي نيز تنها ملي پوشي است كه در فهرست اين تيم مشهدي قرار دارد و به نظر مي رسد امسال تيم توكليان را در ليگ همراهي كند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مسابقات ووشو قهرماني ايران 16 آذرماه به ميزباني شهر شيراز برگزار مي شود.از آنجا كه بازي هاي آسيايي گوانگجو چين از وزن 2 5- تا 75- كيلوگرم برگزار مي شود، قرار است اين رقابت ها نيز درهمين اوزان برگزار شود.استان ها نفرات اول تا سوم خود را در هر وزن راهي شيراز مي كنند وبعد از مسابقات كشوري برترين هاي هر وزن به اردوي تيم ملي دعوت خواهند شد.
¤ رئيس فدراسيون اسكواش گفت: اميدوارم رئيس سازمان تربيت بدني با استعفاي من موافقت كند. محمدشريف ملك زاده درمورد دلايل استعفايش اظهار داشت: به دليل مشغله كاري از سمتم استعفا كردم واحساس كردم ديگر نمي توانم دراين سمت به اسكواش كمك كنم.وي ادامه داد: نامه استعفاي خود را به سعيدلو ارائه كردم و اميدوارم وي با استعفاي من موافقت كند.
¤ زمان برگزاري مجامع رياست فدراسيون هاي تيراندازي، تكواندو، پينگ پـنگ و قايقراني تغيير كرد.به گزارش خبرگزاري فارس، از آنجا كه حميدرضا سجادي معاون سازمان تربيت بدني و رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني در روزهاي دوشنبه و پنجشنبه به دليل تدريس در دانشگاه حضور ندارد، تغييراتي در زمان برخي از مجامع ايجاد شد. براين اساس مجمع تيراندازي از 16 به 17 آذرماه، تكواندو از 19 به 21آذرماه، پينگ پنگ از 26 به 25آذر ماه و قايقراني از 30 به 29 آذرماه موكول شده است. همچنين زمان برگزاري مجامع عمومي 5 فدراسيون نيز اعلام شد.مجمع تيراندازي با كمان هشتم، واليبال نهم، سواركاري يازدهم، كوهنوردي چهاردهم و همگاني هفدهم آذرماه برگزار مي شود.

 



هندبال جام باشگاه هاي آسياپيروزي ذوب آهن شكست زرند كرمان

مرحله گروهي مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا با پيروزي ذوب آهن اصفهان و شكست شهرداري زرند كرمان پيگيري شد.
مرحله گروهي مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا يكشنبه شب در شهر امان اردن با برگزاري سه ديدار از گروه هاي A و B پيگيري شد كه طي آن تيم هاي باربار بحرين و ذوب آهن ايران مقابل حريفان خود به برتري رسيدند و ديدار تيم هاي الوحده عربستان و السد قطر نيز به نتيجه تساوي انجاميد.
ذوب آهن اصفهان، قهرمان فصل گذشته ليگ برتر هندبال ايران و نماينده اول كشورمان در مسابقات جام باشگاه هاي آسيا نخستين ديدار خود در گروهB اين رقابت ها را مقابل العربي كويت برگزار كرد و با نتيجه 34 بر 30 به پيروزي رسيد.
تيم هاي الوحده عربستان و السد قطر برگزار كننده ديگر ديدار اين گروه بودند كه جدال آنها نيز با نتيجه تساوي 25 بر 25 به اتمام رسيد. با اين نتايج ذوب آهن صدرنشين گروهB مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا شد و بالاتر از تيم هاي الوحده عربستان، السدقطر، الحسين اردن و العربي كويت ايستاد.
در شبي كه ذوب آهن به پيروزي رسيد، شهرداري زرند كرمان ديگر نماينده كشورمان در مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا مقابل تيم باربار بحرين تن به شكست داد. اين ديدار كه در گروهA رقابت ها برگزار شد در پايان به برتري 29 بر 27 نماينده بحرين انجاميد تا اين تيم صدرنشين جدول اين گروه شود.
نمايندگان ايران ديروز استراحت داشتند و طبق برنامه امروز ساعت18 تيم شهرداري زرند كرمان با الصدقاء لبنان بازي دارد. تيم ذوب آهن هم بازي ندارد.

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14