(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 19 آبان 1388- شماره 19508
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لبخند شيطان (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
وارونه (گفت و شنود)
در ديدار معاون وزير خارجه روسيه دكتر جليلي :
تمام ملاحظات اقتصادي و فني در تامين سوخت راكتور تهران بايد در نظرگرفته شود
قائم مقامي: هدف جنبش سبز علوي مبارزه با مصادره اعتقادات مردم است
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس خبر داد
تصويب بودجه 20 ميليون دلاري براي مقابله با اقدامات ضد حقوق بشر آمريكا
فرهنگي خبر داد بازگشت لايحه هدفمندكردن يارانه ها به كميسيون ويژه مجلس
تصحيح يك گزارش
نامزد يك درصدي صددرصد مورد تاييد آمريكا قرار گرفت! (خبر ويژه)
دزدان دريايي عضو القاعده اند (خبر ويژه)
غائله سبز قرار بود چي بشه، چي شد؟! (خبر ويژه)
پشت پرده وحدت و آشتي ملي به روايت مرعشي و كارنامه كارگزاران (خبر ويژه)
اپوزيسيون از سر ناچاري اين 3 نفر را به رسميت شناخته است (خبر ويژه)
وقتي ريگان هم بر «عروه» حاشيه مي نويسد! (خبر ويژه)



لبخند شيطان (يادداشت روز)

1-بودجه 55 ميليون دلاري پنتاگون كه به منظور جنگ نرم عليه ايران چندي پيش در كنگره آمريكا به تصويب رسيده بود، هفته گذشته و در آستانه 13 آبان- سالروز تسخير لانه جاسوسي و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني- توسط باراك اوباما امضا و تبديل به قانون شد. اين لايحه كه بند 1261 تا 1266 بودجه دفاعي پنتاگون را شامل مي شود «قانون قربانيان سانسور در ايران»! ناميده شده است. بودجه مذكور قرار است براي نفوذ در ايران، مقابله با فيلترينگ سايت هاي ضد ايراني، آموزش الكترونيكي ايرانيان مخالف نظام و شبكه سازي اينترنتي براي آنان با هدف براندازي نرم هزينه شود.
در بند 1262 اين قانون نيز كه در 3 بخش تصويب شده 15 ميليون دلار به گسترش ارتباط ايرانيان با شبكه هاي فارسي زبان خارج از كشور و پخش اطلاعات از طريق راديو، تلويزيون، اينترنت، موبايل، خدمات پيام كوتاه و ساير وسايل ارتباط جمعي اختصاص يافته است.
چندي قبل هم كنگره آمريكا به عنوان «هزينه سياست هاي ضد ايراني كاخ سفيد» يك بودجه 77 ميليون دلاري در اختيار ضد انقلاب داخلي قرار داد.
سياست هاي خصمانه و ضد ايراني دولتمردان آمريكا چه در زمان جمهوري خواهان و چه اكنون كه يكسال از حاكميت دموكراتها بر كاخ سفيد مي گذرد نشان مي دهد، دستمال سفيدي كه از دور و به نشانه دوستي در دستان اوباما تكان مي خورد، آنقدرها هم تميز نيست و چيزي بيش از يك تغيير تاكتيكي در سياست ها- بخوانيد دشمني ها -ي آمريكا در قبال ايران را نشان نمي دهد.
رهبر انقلاب طي سخناني در جمع دانش آموزان و دانشجويان كه به مناسبت سالروز 13 آبان ايراد نمودند، با اشاره به برخي اظهارات به ظاهر آشتي جويانه اخير مقامات آمريكايي فرمودند: «هرگاه آمريكايي ها لبخند ظاهري زده اند، پس از دقت و بررسي مشخص شده خنجري نيز در پشت خود مخفي كرده اند و نيت آنها عوض نشده است.»
2- اگر نگاهي به كتاب قطور جنايات آمريكا عليه ملت ايران بيندازيم، خواهيم ديد آمريكا با قدرت هرچه تمام تر همه پل هاي ارتباط با ايران را پشت سر خود خراب كرده و بيش از نيم قرن شرارت و دشمني راهي براي بازگشت باقي نگذاشته است. قدري تاريخ را ورق بزنيم؛
- كودتاي 28 مرداد 1332؛ طرح اين كودتا پس از مطالعه، بررسي و بازنگريهاي متعدد توسط عوامل انگليسي و آمريكايي در قالب طرح «تي پي آژاكس» در تاريخ 21 تيرماه آن سال به دست رئيس سازمان جاسوسي (سيا)، وزير امور خارجه و رئيس جمهور وقت آمريكا (آيزنهاور) به امضاي نهايي رسيد و با اختصاص بودجه اي هنگفت به اجرا درآمد. اسناد اين دخالت چند سال پيش توسط سيا و وزارت خارجه آمريكا منتشر شد.
- تحكيم پايه هاي حكومت استبدادي شاه و حمايت از آن؛ تا پيش از كودتاي 28 مرداد، كمك مالي آمريكا به رژيم پهلوي چيزي حدود 3/1 ميليون دلار بود اما 12 روز بعد از كودتا، وقتي شاه از آمريكا درخواست وام كرد، كاخ سفيد يك وام 45 ميليون دلاري در اختيار رژيم طاغوت قرار داد. كمك هاي مالي آمريكا در سال پس از كودتا بالغ بر 70 ميليون دلار - يعني 60 برابر رقم قبلي- شد و در سال بعد از آن به 250 ميليون دلار رسيد. اختصاص اين وام ها در حالي بود كه آمريكايي ها ثروت كلان ملي كشورمان را به يغما مي بردند.
حمايت هاي آمريكا در طول دوران سلطنت ننگين پهلوي تا پيروزي انقلاب اسلامي ادامه داشت. كارتر سال قبل از پيروزي انقلاب - دي ماه 1356- طي سفري كه به ايران داشت، عليرغم آنكه موج فزاينده مبارزه مردم مسلماني كه از نظام سلطه طاغوت و شرق و غرب خسته شده و براي آرمان آزادي و استقلال خود و كشورشان مبارزه مي كردند، ايران را «جزيره ثبات»! ناميد و علاقه خود را نسبت به رژيم ديكتاتوري پهلوي چنين بيان كرد: «هيچ كشور ديگري در جهان براي برنامه ريزي مشترك، از ايران به آمريكا نزديك تر نيست و هيچ رهبر ديگري نزد من احترامي عميق تر و رابطه اي دوستانه تر از شاه ندارد.»
- كودتاي نوژه؛ يكي از اقدامات براندازانه آمريكا پس از شكست حمله نظامي به طبس، طرح كودتا در پايگاهي كه بعدها به نام شهيد نوژه نامگذاري شد در هجدهم تير 1359 بود. دولت آمريكا براي طرح ريزي و اجراي اين كودتا هزينه هاي سنگيني بالغ بر ده ها ميليون دلار در نظر گرفته بود. اين كودتا قبل از هر اقدامي كشف و عوامل كودتا دستگير و محاكمه شدند. بسياري از كارشناسان حجم اين كودتا و تجهيزات نظامي كه قرار بود در آن از داخل و خارج كشور به كار گرفته شود را بي سابقه و كودتاي 28 مرداد را در مقابل آن يك بازي كودكانه خواندند.
-تحريم اقتصادي؛ دولت آمريكا از اوايل 1359 اقدام به محاصره اقتصادي ايران كرد. محاصره اي كه تاكنون نيز ادامه دارد. در دوران رياست جمهوري ريگان براي موسسه ها و شركت هاي آمريكايي كه قصد سرمايه گذاري در ايران- خصوصاً در بخش نفت و گاز- داشتند، مجازاتهاي سنگيني وضع شد. در اين دوره، از تصويب و پرداخت وام توسط موسسه هاي مالي جهاني به ايران جلوگيري شد.
با اجراي طرح «داماتو» در زمان رياست جمهوري كلينتون، تحريمهاي اقتصادي ايران دامنه وسيع تري به خود گرفت. طي اين طرح علاوه بر محروميت شركت هاي آمريكايي، موسسات و شركت هاي غيرآمريكايي طرف قرارداد با ايران نيز مشمول تحريمهاي سنگين آمريكا قرار گرفتند.
- تحريك عراق در جنگ تحميلي عليه ايران؛ شكست كودتا، آمريكا را بر آن داشت تا از طريق حمله نظامي مستقيم به خاك ايران باعث سقوط نظام جوان و نوپاي جمهوري اسلامي شود. براي اين كار كسي مناسب تر از حاكم همسايه غربي ايران يعني صدام كه پس از سرنگوني شاه، سوداي ژاندارمي منطقه را در سر مي پروراند، نبود. سفرها و ملاقاتهاي مكرر برژينسكي -مشاور امنيت ملي آمريكا- براي ترغيب صدام، آن روزها توسط مجله ژورنال استريت فاش شد. بعدها نيز آلبرايت، وزير اسبق خارجه آمريكا و سايروس ونس، مشاور اسبق امنيت كاخ سفيد رسماً به حمايت مستقيم كشورشان از صدام در جنگ تحميلي عليه ايران اعتراف كردند.
-سازماندهي، هدايت و حمايت از نيروهاي ضد انقلاب داخلي؛ حركت هاي تجزيه طلبانه در كردستان، خوزستان،سيستان و بلوچستان، تركمن صحرا و آذربايجان و همچنين پشتيباني از گروهك منافقين پس از آنكه از سال 60 وارد فاز شورشهاي مسلحانه خياباني و عمليات تروريستي شد، از جمله اقدامات آمريكا عليه نظام اسلامي به شمار مي رود.
3- اينها يادآوري گزيده هايي از ليست بلند و سياه جناياتي بود كه آمريكا عليه ملت ما مرتكب شده و متاسفانه اين روزها از ذهن و حافظه تاريخي برخي از سياسيون كشورمان ظاهراً به طمع مذاكره و برقراري رابطه مجدد، پاك شده است. اين جنايات در كنار دشمني هاي ديگر آمريكا مانند حمله به هواپيماي مسافربري، اتهاماتي چون نقض حقوق بشر، سنگ اندازي در مسير توسعه ، پيشرفت كشور و دستيابي به فناوري هسته اي ، اعمال تحريمها، پيش گرفتن سياست انزواي ايران، حمايت علني از آشوب هاي خياباني 18تير 78 و اغتشاشات اخير، تصويب بودجه هاي كلان براي حمايت مستقيم و آشكار از معاندين و مخالفين جمهوري اسلامي و تلاش مستمر براي ايجاد جنگ رواني و براندازي نرم، همه و همه كارنامه سياهي از آمريكا در ذهن تاريخي ملت ايران بر جاي گذاشته كه آب هفت بحر نيز آن را پاك نمي كند!
اوباما تاكنون سخنان زيبايي گفته ، پيامهاي شفاهي و كتبي مكرري براي مقامات كشورمان مبني بر دوستي و آشتي ارسال كرده و لبخند هاي - البته شيطاني - زيادي نشان ما داده است ، اما تاكنون هرچه در عمل ديده شده خلاف سخناني بوده كه بر زبان رئيس جمهور آمريكا جاري شده است. به تعبير رهبر معظم انقلاب سخنان آشتي جويانه مقامات آمريكايي «لبخند تاكتيكي» بيشتر نبوده و قادر است فقط كودكان را فريب دهد.
مقام معظم رهبري سياسيوني كه با ساده لوحي و ساده انديشي فريب ظاهر حرفهاي آمريكاييها را خورده و قصد دارند «فرش قرمز» جلوي پاي آنها پهن كنند را برحذر داشتند. رهبري انقلاب، هم مواضع و ديدگاه هاي كساني كه با خوش خيالي رفتارهاي پيشين و سابقه دشمني آمريكا با كشورمان را فراموش كرده و هم برخي از مسئولان كه فريب مواضع ظاهري مقامات كاخ سفيد را خورده اند، مورد خطاب قرار دادند؛ «تا زماني كه دولت آمريكا از روحيه استكباري خود و تهديد دست برندارد، ملت ايران فريب سخنان به ظاهر آشتي جويانه دولت آمريكا را نخواهد خورد و به هيچ وجه از استقلال، آزادي، منافع ملي و حقوق خود عقب نشيني نخواهد كرد.»
كاش آنهايي كه دم از مذاكره و ارتباط با آمريكا مي زنند، يك بار صحيفه انقلاب را ورق بزنند و ببينند كه حضرت روح الله(ره) رابطه ايران و آمريكا را رابطه گرگ و ميش مي خواند و مي فرمود: «راهي جز مبارزه باقي نمانده است. بايد چنگ و دندان ابرقدرتها خصوصاً آمريكا را شكست و الزاماً يكي از اين دو راه را انتخاب نمود؛ يا شهادت يا پيروزي؛ كه در مكتب ما هر دوي آنها پيروزي است».
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ تا كي بايد حيثيت نظام به خاطر ملاحظه سران فتنه زير سؤال برود و عده اي از اراذل و اوباش به هر بهانه اي براي مردم مزاحمت درست كنند.مگر حضرت امام خميني (ره) نفرمودند كه وقتي پاي اصل نظام در ميان است ملاحظه هيچ كس و هيچ مقامي را نبايد كرد.
عليمرداني
¤ مگر قوه قضائيه بخشي از پيكره اين نظام مقدس برآمده از خون شهدا نيست چرا مدعي العموم اقدامي در برخورد با سران فتنه پس از انتخابات نمي كند تا كي بايد شاهد عرض اندام متهمين بود.
شجاع از بوكان
¤ با حضور در مراسم 13 آبان و سر زدن به حاشيه هاي آن به هدايت قشر قليلي از آشوبگران توسط فرماندهان پشت صحنه از طريق تلفن همراه پي بردم لازم است مسئولين قضايي وامنيتي به دستگيري و برخورد با سران اصلي بپردازند.
مهدي.م
از طريق ايميل
¤ به دليل اهميت دادن به مسائل سياسي وقت زيادي براي مطالعه و پيگيري رويدادهاي سياسي در اينترنت مي گذارم. آن چيزي كه براي بنده جالب است زوم كردن بسياري از افراد ضدانقلاب در داخل و خارج روي مطالب كيهان است. مثلاً مطرح مي كنند بيشتر مطالب كيهان و خوانندگان را آبدارچي موسسه مي نويسد و يا درخواست محاكمه آقايان خاتمي، كروبي و ميرحسين موسوي خواسته مردمي نيست بلكه چند نفر نويسنده كيهان در پوشش پيام هاي مردمي به اين موضوع دامن مي زنند.
جهاني
كيهان: تمام پيام هاي مردمي كه به روزنامه مي رسد همراه با نام و تلفن تماس گيرنده در روزنامه موجود مي باشد. ضمناً آنچه در اين ستون مي آيد اندكي از درخواست هاي مردمي براي محاكمه سران فتنه است.
¤ به روشنفكرهاي خود فروخته و سرسپرده بگوييد آمريكا با اين همه جنايت كه طي 5 دهه عليه ملت ما انجام داده، عذرخواهي نمي كند ولي شما ها به خاطر تسخير لانه فساد و جاسوسي آنها در روز 13 آبان، عذرخواهي مي كنيد.
چهارلك از اهواز
¤ خداوند در قرآن ، به خوبي وضعيت منافقان را شرح داده است. در يكي از سوره هاي قرآن آمده است كه «وچون آنان را گويند كه در زمين فساد نكنيد، مي گويند تنها ما كار به صلاح كنيم». در ادامه اين سوره آمده: «آگاه باشيد كه آن ها مفسدند و نيز نمي دانند.»
هاشم توپي از مشهد
¤ از بزرگان حوزه و دانشگاه و قلمزنان متعهد انتظار مي رود به بحث فتنه و تبعات آن به جد بپردازند و نگذارند جوانان ما به دام آن گرفتار شوند.
عباس آگهي از مشهد
¤ شايسته است نمايندگان مجلس و همچنين پزشكان متعهد نسبت به تعرض سبز اموي به جناب آقاي دكتر مرندي نماينده محترم مجلس هشتم عكس العمل لازم را نشان دهند و با بي تفاوتي از كنار آن نگذرند.
تجارتچي
¤ اعلام موجوديت جنبش سبز علوي را به كليه رهپويان طريق حق و حقيقت تبريك گفته و از اين اقدام شايسته كه موجب يأس و نااميدي نااهلان و نامحرمان انقلاب و فتنه گران شده، حمايت مي كنيم. مطمئن هستم كه با تداوم روشنگري ها توسط نيروهاي انقلاب پرده از چهره نفاق جديد كنار زده خواهد شد و انقلاب اسلامي پوياتر از گذشته تحت هدايت رهبر معظم انقلاب به راه خود ادامه مي دهد.
جامعه فرهنگيان استان لرستان
¤ از مسئولين محترم درخواست مي كنيم نسبت به توضيحات شفاف تر و دقيق تر در مورد لايحه هدفمندسازي يارانه ها اقدام و مردم را از سردرگمي ناشي از دريافت اطلاعات غيرواقعي و شايعات نجات دهند.
اصغر ذولفي
¤ از شهردار محترم تهران تقاضا مي شود با وجودي كه بخش زيادي از كارگران قراردادي شهرداري تهران مستأجر و فرزند دانش آموز دارند شايسته است در صورت امكان قراردادهاي چند ساله يا حداقل يكساله با آنها منعقد شود نه قراردادهاي سه ماهه كه دائم فكر و ذهنشان مشغول به پايان قرارداد سه ماهه و عواقب پس از آن باشد.
جمعي از كارگران قراردادي
¤ پيشنهادم اين است كه روزهاي پنجشنبه هر هفته در روزنامه مطالبي در مورد شخصيت حضرت مهدي (عج) كه همه منتظر تشريف فرمايي او هستيم جهت اطلاع عموم بنويسيد. بنده هم در اين زمينه نوشته هايي دارم كه مي توانم همكاري بكنم.
رحيمي از خوزستان
كيهان: ستون چشم به راه سپيده پنجشنبه هر هفته با موضوع شعر و دل نوشته هايي مربوط به حضرت حجت (عج) چاپ مي شود. شما مي توانيد مطالب و نوشته هاي خود را به نشاني سرويس فرهنگ و معارف روزنامه ارسال نماييد.
¤ به شهرداري تهران بفرماييد كه هم مشكل مترو را حل نمايد و هم فكري به حال بدحجابان مراكز آموزشي اش نمايد.
محمد نوروزي- روحاني از حوزه امام رضا
¤ چرا روي سريال هاي تلويزيون، نظارت نمي شود. به طور مثال در يكي از قسمت هاي سريال دلنوازان، دوربين تا اتاق سقط جنين هم رفت كه اين تصاوير بسيار بدآموزي دارند.
يك فرهنگي
¤ از راننده هاي بخش خصوصي شركت واحد هستم. مدارك زيادي دارم كه ثابت مي كند مسئولين بخش خصوصي شركت واحد قوانين مصوب تبصره 13 وزارت كشور را زير پا گذاشته و از خودشان قانون گذاشته اند و از اين طريق رانندگان را تحت فشار قرار مي دهند. بعنوان مثال بجاي 30 هزار تومان پول شارژ ماهيانه مبلغ 150هزار تومان از راننده پول مي گيرند.
نژادسليمان
¤ مدتي پيش در محمدشهر كرج خواهرم توسط يك قاتل به قتل رسيد. از اينكه با تلاش و پيگيري مستمر بازپرس محترم شعبه اول دادسراي جنايي كرج و فرماندهي محترم نيروي انتظامي تهران و همچنين رئيس پليس آگاهي استان تهران قاتل در كوتاهترين زمان شناسايي و دستگير شد از همه تشكر و قدرداني مي كنم.
كشاورز
¤ جاده روستاي اميرنان از توابع طالقان به دليل اينكه خاكي است از آبان ماه كه بارندگي شروع مي شود تا پايان زمستان بسته است و رفت و آمد در آن با هزار مشكل صورت مي گيرد. سيم هاي تيرهاي برق مسير روستا نيز به گونه اي كشيده شده كه با كوچكترين باد، برق آن قطع مي شود. در ضمن در روستا درمانگاه وجود ندارد. اميدوارم مسئولين امر رسيدگي كنند.
صيادي
¤ مدت هشت ماه مي شود كه در خيابان جمالزاده شمالي- خيابان شهيد اعزازي آب لوله كشي شهر به دليل افت فشار به طبقه دوم منازل محل نمي رسد و ساكنين از اين جهت با مشكل روبرو هستند. بارها به اداره آب منطقه شكايت كرده و پيگير موضوع شده ايم ولي نتيجه نداده است اميدواريم از اين طريق مشكل مرتفع بشود.
واعظي
¤ در حالي كه بيش از 6 سال از افتتاح شهرك صنعتي شهرستان درود مي گذرد اين مجموعه هنوز فاقد آسفالت، مخابرات، آب مصرفي كافي روشنايي و فاضلاب مي باشد. از مسئولين ذيربط تقاضاي اقدام عاجل را داريم.
هيئت امناي شهرك صنعتي درود
¤ از مسئولين محترم كميته امداد تقاضا مي كنم با توجه به اينكه اكثر كارمندان دولتي كه حداقل درآمد 300هزار تومان ماهانه دارند و به نعمت سهام عدالت و سود آن نيز رسيده اند نسبت به افراد تحت پوشش كميته امداد كه هنوز از اين موهبت نظام (سهام عدالت) برخوردار نشده اند اقدام جدي و موثري به عمل آوريد كه قطعا رضايت حضرت حق را نيز به دنبال دارد.
يكي از خوانندگان
پاسخ مديرعامل و عضو هيئت مديره شركت واحد اتوبوسراني
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه2 روزنامه در تاريخ 21/7/1388، پيرامون «عدم فعاليت خط يك سامانه اتوبوس هاي تندرو در روز برگزاري مراسم نمازجمعه»، به اطلاع مي رساند: با عنايت به كثرت بيش از حد جمعيت در محدوده دانشگاه تهران جهت حضور در مراسم نمازجمعه و اعمال محدوديت هاي ترافيكي از سوي پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به منظور تسهيل در امر جابجايي شهروندان محترم و همچنين جلوگيري از بروز هرگونه وقفه و اختلال در روند خدمت رساني، در روزهاي جمعه و در زمان برگزاري مراسم نمازجمعه، مسير فعلي خط يك سامانه اتوبوس هاي تندرو حد فاصل چهارراه تهرانپارس تا پايانه آزادي تغيير و تردد آنها از طريق خيابان هاي فلسطين، جمهوري و كارگر صورت مي پذيرد و مجددا پس از خاتمه مراسم، خدمت رساني طبق مسير قبلي انجام مي شود.»

 



وارونه (گفت و شنود)

گفت: «گري سيك» مشاور امنيتي رئيس جمهور اسبق آمريكا طي مصاحبه اي در دانشگاه مريلند از كروبي تقدير فراواني كرده است.
گفتم:مگر «گري سيك» از او تقدير كند! حالا چه چيزي در كروبي ديده كه او را پسنديده؟!
گفت: گري سيك گفته است مهدي كروبي در مقابله با جمهوري اسلامي ايران از بقيه جلوتر است و شايستگي رهبري اپوزيسيون را دارد و صددرصد مورد تأييد ماست.
گفتم: بابا اي ول! اين آقاي كروبي پله هاي ترقي را با چه سرعتي طي كرده! اينجا زير يك درصد رأي آورده و آمريكا او را صددرصد تأييد كرده!
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم:آدم بي سوادي براي اين كه خودش را باسواد جا بزند، يك روزنامه دستش گرفته و وانمود مي كرد كه مشغول خواندن روزنامه است. بي سواد ديگري از او پرسيد؛ چه خبر؟ روزنامه ها چي نوشته اند؟ و يارو كه روزنامه را وارونه به دست گرفته بود، گفت؛ زلزله اومده، يك كاميون چپ شده، تيرهاي چراغ برق از بالا به پائين آويزان شده اند، چند نفر هم پاهايشان را به سقف اتاق گذاشته و دارند با كله هايشان كف اتاق راه مي روند!!

 



در ديدار معاون وزير خارجه روسيه دكتر جليلي :
تمام ملاحظات اقتصادي و فني در تامين سوخت راكتور تهران بايد در نظرگرفته شود

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان بر لحاظ كردن تمام ملاحظات اقتصادي و فني ايران در تامين سوخت راكتور تهران تاكيد كرد.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، سرگئي ريابكوف در ديدار دكتر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي مناسبات دو كشور را دوستانه و تاريخي توصيف كرد و بر ضرورت افزايش همكاري و رايزني هاي مشترك در عرصه هاي مختلف از جمله آسياي ميانه و درياي خزر تاكيد كرد.
معاون وزير امور خارجه روسيه مذاكرات خود در تهران را خوب و سازنده خواند و افزود: جمهوري اسلامي ايران كشور مهم و تاثيرگذار در عرصه بين المللي است و از اين رو مسكو اهميتي ويژه براي تقويت روابط با تهران قائل است. ريابكوف با استقبال از رويكرد مثبت جمهوري اسلامي ايران در گفت وگو با شش كشور، استمرار اين مذاكرات را براي همه طرف ها مفيد دانست.
معاون وزير امور خارجه روسيه غني سازي اورانيوم را حق مسلم و نشانه اي از «رفتار عاقلانه» ايران توصيف كرد و با تائيد ديدگاه جمهوري اسلامي ايران مبني بر اينكه گفت وگوها براي تامين سوخت راكتور تهران گفت وگوهايي صرفا اقتصادي است، ابراز اميدواري كرد اين گفت وگوها هر چه زودتر به نتيجه برسد. در اين ديدار دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان نيز ايران و روسيه را دو همسايه با سابقه همكاري هاي طولاني و تاريخي خواند و گفت: همكاري راهبردي با روسيه براي جمهوري اسلامي ايران يك انتخاب است و مزيت هاي نسبي و تهديدهاي مشترك تقويت اين همكاري ها را مي طلبد. جليلي با اشاره به رويكرد مثبت و راهبردي ايران در گفت وگو با شش كشور گفت: برخي قدرت ها در صددند هزينه رفتارهاي غلط خود را بر سايرين تحميل كنند. دبير شوراي عالي امنيت ملي در عين حال افزود: تهران همچنان از ادامه گفت وگوها با محوريت بسته پيشنهادي خود استقبال مي كند. دبير شوراي عالي امنيت ملي همچنين با تاكيد بر تجاري و اقتصادي بودن مذاكرات براي تامين سوخت راكتور تهران تصريح كرد: بايد نظرات كارشناسي فني و اقتصادي ايران كاملا در نظر گرفته شود.

 



قائم مقامي: هدف جنبش سبز علوي مبارزه با مصادره اعتقادات مردم است

يك استاد دانشگاه با بيان اين كه جريان برانداز رنگ سبز را عليه اعتقادات مردم بكار گرفته است اعلام كرد كه جنبش سبز علوي براي مقابله با مصادره كردن اعتقادات مردم وارد ميدان شده است.
حجت الاسلام قائم مقامي، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه امام راحل به حضور دو جريان مختلف سياسي در كشور مشروط به اينكه آنها در اصول انقلاب اختلافي نداشته باشند، تأكيد داشته اند، گفت: اختلاف سليقه اي كه در چارچوب اصول و موازين انقلاب باشد، را مي توان به عنوان نمادي براي پيشرفت كشور دانست اما اگر اين اختلاف سليقه ها خارج از اصول باشد بايد آن را گونه ديگري بررسي كنيم.
قائم مقامي ادامه داد: متأسفانه برخي از جريان هاي درون جبهه اصلاحات، بعد از گذشت زمان اختلافات خود را با جريان مقابل به بيرون از اصول انقلاب بردند كه اين منجر به واكنش مردم شد. درحاليكه برخي از اين جريان ها و افراد پايبند به اصول انقلاب اسلامي بوده اند.
اين استاد حوزه با اشاره به حوادث بعد از انتخابات تصريح كرد: بعد از حوادث بعد از انتخابات جرياني كه اختلاف خود را بيرون از اصول انقلاب مي دانست و اين را پنهان كرده بود، تحمل خود را از دست داده و براي براندازي نظام وارد فاز عملياتي شدند.
اين استاد دانشگاه با اشاره به تشكيل جنبش موسوم به سبز گفت: جريان برانداز تلاش كرد تا تمامي مخالفين و معاندين نظام را زير پرچم اين جنبش جمع و عليه انقلاب اسلامي متحد كند كه بايد گفت مردم نمي توانند يك جريان برانداز را در چارچوب اختلاف سليقه هاي احتمالي بپذيرند.
وي با اشاره به برخي شعارهايي كه براي اولين بار بعد از انقلاب اسلامي سر داده شد، خاطرنشان كرد: سردادن شعارهاي مغاير با اعتقادات ديني مردم، از جمله جمهوري ايراني موجب شد تا اين جريان بيش از گذشته خود را در نزد مردم افشا كند چون شعار جمهوري ايراني قبل از اينكه سياسي باشد، يك بحث اعتقادي است كه با افكار ملت مسلمان ايران مغاير است.

 



عضو كميسيون امنيت ملي مجلس خبر داد
تصويب بودجه 20 ميليون دلاري براي مقابله با اقدامات ضد حقوق بشر آمريكا

حجت الاسلام حسين سبحاني نيا اعلام كرد كه در كميسيون امنيت ملي مجلس مقرر شد بودجه اي به مبلغ 20 ميليون دلار در اختيار دستگاه هاي ذي ربط قرار داده شود تا به افشاي اقدامات ضد حقوق بشر آمريكا بپردازند.
نماينده مردم نيشابور و عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس با اشاره به جلسه عصر روز يك شنبه كميسيون متبوعش اظهار داشت: بررسي طرح يك فوريتي اعلام روز 29 دي ماه به عنوان روز غزه نماد مقاومت فلسطين در دستور كار كميسيون امنيت ملي قرار داشت كه به تصويب نمايندگان رسيد و مقرر شد اين روز از تاريخ هجري شمسي به تاريخ قمري تبديل شود.
به گفته وي رسيدگي به طرح يك فوريتي افشاي نقض حقوق بشر از سوي آمريكا در جهان امروز نيز در دستور كار كميسيون قرار داشت كه طرح مذكور نيز راي آورد و به تصويب اعضاي كميسيون امنيت ملي رسيد.
اين عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در خصوص اين طرح گفت: براساس طرح مذكور مقرر شد بودجه اي به مبلغ 20 ميليون دلار در اختيار دستگا ه هاي ذي ربط قرار داده شود تا به افشاي اقدامات ضد حقوق بشر آمريكا بپردازند، آمريكا پيش از اين بودجه اي بالغ بر 55 ميليون دلار را براي اقداماتي عليه ايران تصويب كرده بود، ما با تصويب اين طرح از سوي نمايندگان مجلس مي توانيم از خود در سطح منطقه و بين المللي دفاع كرده و اقدامات آمريكايي ها را خنثي كنيم.

 



فرهنگي خبر داد بازگشت لايحه هدفمندكردن يارانه ها به كميسيون ويژه مجلس

عضو كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي گفت: اكنون مصوبه مجلس درباره هدفمند كردن يارانه ها به كميسيون ويژه عودت داده شد تا مباحث كارشناسي بيشتري درباره اين مصوبه مطرح شود و اگر لازم بود مصوبه تغيير كند.
محمد حسين فرهنگي در گفت وگو با فارس در اين باره گفت: اكنون مصوبه مجلس در خصوص هدفمند كردن يارانه ها به كميسيون ويژه طرح تحول مجلس عودت داده شد تا مواد الحاقي كه در صحن مطرح شد به بحث و بررسي كارشناسي گذاشته شود.
وي افزود: بنا به تشخيص كميسيون ويژه اگر لازم بود ماده اي به مواد تصويب شده الحاق شود دوباره مصوبه به صحن علني مجلس عودت داده مي شود تا در صحن مصوبه جديدي تصويب شود و يا مصوبه قبلي تغيير كند.
فرهنگي تصريح كرد: به نظر مي رسد دوهفته زمان لازم است تا كميسيون ويژه مصوبه مجلس را بررسي كند و در صورت عدم تغيير به شوراي نگهبان داده مي شود.

 



تصحيح يك گزارش

به دنبال انتشار گزارشي خبري با عنوان «اصلاح طلبان تكليف خود را با شعارهاي انقلاب ستيز روشن كنند» در شماره روز گذشته روزنامه كيهان، كه به اشتباه در آن آقاي بهروز جعفري نماينده مردم اصفهان معرفي شده بود لازم به تذكر است كه نامبرده نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي است. موضوع بدين وسيله اصلاح مي شود.

 



نامزد يك درصدي صددرصد مورد تاييد آمريكا قرار گرفت! (خبر ويژه)

عضو و مشاور اسبق امنيت ملي آمريكا مي گويد مهدي كروبي آمادگي بيشتري براي رهبري جنبش اعتراضي در ايران از خود نشان مي دهد.
گري سيك طي سخناني در دانشگاه مريلند با موضوع بررسي مسائل ايران اظهار داشت؛ مهدي كروبي در حوادث پس از انتخابات ايران، آمادگي بيشتري براي رهبري جنبش اعتراضي از خود نشان داده و اقدامات عملي وي نشانگر اين مدعاست.
وي همچنين با بيان اينكه «مخالفان از رهبران خود پيشي گرفته اند» اظهار داشت: اين امر به طور خاص در رابطه با ميرحسين موسوي ديده مي شود و كروبي آمادگي بيشتري براي رهبري مخالفان دارد.
در كنفرانس مذكور، رابين رايت روزنامه نگار و پژوهشگر موسسه صلح آمريكا هم عناصر خياباني را لايه اول و موسوي و كروبي را لايه دوم جنبش معرفي كرد و منتظري و صانعي را در لايه سوم دسته بندي كرد.
محوريت قائل شدن سياستمدار آمريكايي كهنه كاري چون گري سيك براي فردي با مختصات كروبي و معرفي وي به عنوان «رهبر جنبش اعتراضي مردم ايران»! از آن جهت قابل تامل است كه وي در انتخابات اخير با ورشكستگي كامل مواجه شد و تعداد 330هزار رايي كه از مجموع 40 ميليون راي كسب كرد، كمتر از يك درصد كل آراي ماخوذه و حتي پايين تر از ميزان آراي باطله بود. در واقع آراي وي، پايگاه واقعي عناصر افراطي راديكال و ساختارشكني را نشان مي داد و ثابت مي كرد كه 99درصد مردم، او را به خاطر جاه طلبي، تندروي و ساده لوحي قبول ندارند.
طنز ماجرا در اين است كه تمجيد گري سيك از معركه گرداني هاي خياباني كروبي، مقارن با بلوف زني هاي دبيركل اعتماد ملي صورت گرفته است. كروبي اخيرا در مصاحبه اي ويديويي كه در سايت ها و رسانه هاي ضدانقلاب- و به ويژه آمريكايي و انگليسي- پخش شد با گرفتن گاردي عجيب و غريب، مواضع سردرگم خود را به جمهوري اسلامي نسبت داده بود. وي نظام را متهم به «سردرگمي» و داشتن «سياست دوگانه در قبال آمريكا» كرده و گفته بود «حكومت نمي داند در مقابل آمريكا چه مي كند.»
كروبي در حاشيه راهپيمايي باشكوه روز ملي مبارزه با استكبار جهاني، در تجمعي چند ده نفره حاضر شد كه عناصر حاضر در آن به جاي مرگ بر آمريكا، عليه نظام و انقلاب شعار مي دادند.
گفته مي شود ريسك هاي اخير كروبي در راستاي جلب حمايت بيشتر خارجي ها به ويژه محافل آمريكايي صورت مي گيرد. وي در عين حال مورد سرزنش طيف هايي است كه قبل از انتخابات از او خواسته بودند به خاطر نداشتن رأي نامزد نشود و عرصه را به موسوي واگذار كند.

 



دزدان دريايي عضو القاعده اند (خبر ويژه)

بازرسان پليس فدرال آمريكا(FBI) كه با هدف مقابله با تروريسم در گمرك، فرودگاه ها، بنادر، اداره پليس و بانك مركزي امارات دفاتر فعال دارد، طي تحقيقاتي دريافت، سردسته يكي از اصلي ترين گروه هاي دزدي دريايي كه شخصي به نام عبدالقدير بوده و در شهر هراذره سومالي(مركز فعاليت دزدان) سكونت دارد، پول هاي به دست آمده از دزدي دريايي را در حجم مبالغي از 50 تا 100هزار دلار به امارات منتقل مي كند. بانكي كه ميزباني اين پول ها را برعهده دارد، المشرق متعلق به «عبدالله الغرير» رئيس مجلس امارات است. اف.بي .آي متوجه شد تاكنون پنج ميليون دلار از اين طريق به امارات منتقل و به حساب دو شركت «رأس الخيمه»(نفتي) و شركت «مواد غذايي الغرير» واريز شده است. اين دو شركت پس از انجام پولشويي 20 درصد پول را به عنوان حق الزحمه برداشته و مابقي در اختيار نمايندگان القاعده قرار گرفته است. اين تحقيقات همچنين روشن كرده كه شخص الغرير با «ملا عبدالرحمن» رئيس گروه سلفي الشباب در اين باره توافق كرده است. خود عبدالرحمن نيز با القاعده در ارتباط بوده و قبل از ورود به سومالي، در افغانستان فعاليت داشته است.

 



غائله سبز قرار بود چي بشه، چي شد؟! (خبر ويژه)

سازمان دهندگان اغتشاش در روز 13آبان براي جبران ريزش گسترده نيروها در تهران، اقدام به فراخوان نيروهاي شهرستاني خود كرده بودند.
خبرها حاكي از آن است كه شماري از دستگيرشدگان آشوب طلب در روز 13آبان، اساسا در تهران سكونت نداشته و از شهرهاي ديگر فراخوانده شده بودند.
تصميم به فراخواني نيروها به تهران در حالي صورت گرفت كه عناصر كلاهبردار و فراري جريان آشوب طلب در خط دهي هاي ماهواره اي و اينترنتي خود براي تشنج در روز 13آبان، چنين القا مي كردند كه اين بار تظاهرات موج ملي پيدا كرده و به اقصي نقاط كشور سرايت خواهد كرد! آنها با اين وجود در برنامه ريزي هاي واقعي با علم به استعداد نيروي خود، از عناصر گروهكي خواسته بودند خود را به تهران برسانند كه البته همين امريه هم خيلي اطاعت نشد. گفته مي شود نيمي از عناصر دستگير شده در تشنجات خياباني روز 13آبان اساسا كساني هستند كه در شهرهاي ديگر اقامت دارند و صرفا براي اجراي دستور اغتشاش خود را به تهران رسانده اند.
يكي از گرفتاري هاي اصلي ستاد آشوب در خارج از كشور كه با برخي عناصر داخلي هماهنگي مي كند اين است كه با وجود تقلاي 5 ماهه براي پوشاندن لباس گشاد «جنبش» بر تن «چماقداري و اغتشاش و ترور» و مردمي جلوه دادن ماجرا، در عمل نه تنها هيچ موجي در شهرها ايجاد نشده، بلكه موج كاذب اوليه در تهران نيز به دليل روشن شدن تدريجي ماهيت فتنه گران، هر هفته و در هر تجمعي بي رمق تر شده به نحوي كه نيروي انتظامي توانست با كمترين خشونت و صرفا با بازداشت حدود 100نفر، تمام بساط اغتشاشگران را در روز 13آبان جمع كند و جالب اينكه به استثناي عناصر اصلي كه سرنخ هاي جالبي از پشت پرده طراحي آشوب داده اند، 40 نفر از دستگير شده ها چند ساعت يا حداكثر يكي دو روز بعد آزاد شده اند.
به قول ظريفي، اين چه جنبشي است كه با پاك كن مي شود پاكش كرد؟!

 



پشت پرده وحدت و آشتي ملي به روايت مرعشي و كارنامه كارگزاران (خبر ويژه)

سخنگوي حزب كارگزاران تأييد كرد طرح دولت ائتلافي و وحدت ملي در آستانه انتخابات رياست جمهوري از سوي اين حزب پيگيري مي شد. پيش از اين آقاي هاشمي نقش خود در ماجرا را رد كرده و طرح مذكور را به آقاي ناطق نوري نسبت داده بود.
حسين مرعشي در گفت وگو با روزنامه هاي توسعه و سرمايه ضمن تخطئه مجدد دولت اصولگرا گفت: در انتخابات دهم شماري از مديران و تكنوكرات هاي ورزيده تأكيد كردند براي ترقي ايران حاضرند با احزاب و شخصيت هاي معتدل و ميانه رو جناح اصولگرايان متحد شده و دولت وحدت ملي تشكيل دهند. يادم هست در ديداري با جناب ناطق نوري كه رقيب ما در انتخابات 1376 بود به ايشان گفتم، اصلاح طلبان يك رياست جمهوري به شما بدهكارند و الان حاضريم كه با طيف ميانه و معتدل اصولگرايان متحد شويم. اين فكر و آرمان مورد توجه سران و عقلاي جناح اصولگرا قرار گرفت و تا جايي كه مي دانم جامعه روحانيت مبارز به عنوان نماد ميانه رو در جناح ياد شده اين موضوع را در دستور كار قرار داد و به صورت اصولي با آن موافقت و در شوراي مركزي تصويب كردند. اما افراطيون از آن به عنوان وحدت آمريكايي نام بردند. اگر به سرمقاله هاي روزنامه كيهان نگاه كنيد ردپاي اين افراطي گري قابل مشاهده است و متاسفانه اين طيف بر ساير طيف هاي اصولگرا غلبه كرد.
مرعشي با دفاع از برخي عناصر حزبي بازداشت شده در آشوب ها و با بيان اينكه همه علاقمندان نظام در حوزه و دانشگاه و در ميان سياستمداران اسير دو جناح، اكثريت مجلس و قوه قضائيه، موافقان طرح وحدت و آشتي ملي اند گفت: مهم تر از اينكه چه كساني (هاشمي،ناطق نوري، مهدوي كني) حركت آشتي ملي را شروع كرده و محوريت كار را برعهده گرفتند، اين است كه چه نتيجه اي قرار است گرفته شود. برگزاري جلسات تشريفاتي فايده اي ندارد. نتيجه اي كه مهم است اين است كه بايد قبول كنيم كه سياست هاي اجرايي در داخل و در مناسبات فعلي نيروهاي سياسي مشكل دارد و بايد اين سياست ها اصلاح شود.
سخنگوي كارگزاران توضيح نداد كه اگر قرار باشد سياست هاي اجرايي را فشار احزاب ناكام در انتخابات معين كند، پس ديگر چه نيازي به انتخابات و اولويت دادن به راي و انتخاب اكثريت مردم است.
گفتني است در انتخابات سال 76، جريان كارگزاران و طيف هاي همسو ضمن يك شعبده بازي سياسي و با معرفي خاتمي به عنوان «منتقد» و ناطق نوري به عنوان «طرفدار» وضع موجود مديريت دولت، مردم را به سمت راي به نامزد مورد حمايت خود (خاتمي) هدايت كردند در حالي كه طيفي از همان ها بر حسب ظاهر به آقاي ناطق لبخند مي زدند. در واقع كارگزاران در انتخابات دوم خرداد 76 ضمن ائتلاف كامل با خاتمي، به رقيب وي نيز چنين القا مي كردند كه از او حمايت مي كنند تا در هر صورت، حضور 8 ساله خود در دولت را -پس از ناكامي در تغيير قانون اساسي و تمديد رياست جمهوري آقاي هاشمي - تداوم بخشند.
اين روند البته مفهوم واقعي طرح هايي نظير وحدت ملي، آشتي ملي، دولت ائتلافي و... را روشن مي كند. كارگزاران با همين سياق، ضمن انجام تقسيم كار هميشگي، همزمان سراغ حمايت از موسوي و كروبي رفتند درحالي كه با هر دو به ويژه موسوي در سال هاي آغازين دولت سازندگي مشكل داشتند. اين اتفاق البته پس از نااميدي از نامزدي خاتمي و نيز نااميدي از اغواي اصولگرايان براي دور زدن احمدي نژاد صورت گرفت.

 



اپوزيسيون از سر ناچاري اين 3 نفر را به رسميت شناخته است (خبر ويژه)

راديو فردا ارگان رسمي سازمان سيا مي گويد «جنبش سبز بحران رهبري دارد و در اين بحران بسيار جدي فقدان رهبري، ناچار شده آقايان موسوي و كروبي و خاتمي را به رسميت بشناسد».
اين راديو از قول مهدي خلجي عضو مؤسسه مطالعات خاور نزديك واشنگتن اعلام كرد: بسياري از كساني كه در اين جنبش شركت كردند با آرمان هاي آيت الله خميني و قانون اساسي و حكومت اسلامي مشكل دارند و قلب تپنده جمهوري اسلامي يعني ولايت فقيه را مورد آماج خود قرار داده اند.
خلجي در پاسخ به اين سؤال راديو فردا كه تحليلگران مي گويند موسوي ناچار به پيروي از مخالفان شده، گفت: بله آقاي موسوي- به ويژه- رهبر اتفاقي اين جنبش است و اين مردم ]اغتشاشگران وابسته به گروهك ها[ هستند كه آقايان موسوي و خاتمي و كروبي را به دنبال خود مي كشانند.
خلجي پيش از فرار از كشور با روزنامه طه هاشمي (انتخاب) همكاري مي كرد و پس از اقامت در خارج از كشور به همكاري با بي بي سي، راديو فردا و راديو زمانه پرداخت. وي همانند محسن سازگارا به استخدام مؤسسه واشنگتن براي سياست خاور نزديك (WINEP) درآمد. اين مؤسسه توسط مارتين ايندايك - رئيس پيشين بخش پژوهش لابي اسرائيل در آمريكا (AIPAC) و سفير سابق آمريكا در اسرائيل- تأسيس شد. كساني چون پل ولفوويتز، ريچارد پرل، جيمز وولسي، وارن كريستوفر، الكساندر هيگ و جورج شولتز جزو مشاوران اين مؤسسه ضد ايراني هستند. خلجي مي گويد مدتي را نزد آقاي منتظري به عنوان شاگردي سپري كرده است.
نامبرده در ادامه گفت وگو با راديو فردا با اشاره به تصميم و اظهارنظر قبلي عناصر ضد انقلاب براي حضور در تجمع حاشيه اي روز 13 آبان گفت: موسوي بعداً بيانيه صادر كرد و بنابراين او نيست كه جنبش و تظاهرات را پيش مي برد بلكه افراد، او را پيش مي برند منتها جنبش يك بحران بسيار جدي رهبري دارد و ناچار است در اين فقدان رهبري، آقايان موسوي و كروبي و خاتمي را به رسميت بشناسد.
خلجي پيش از اين هم در گفت وگو با دويچه وله، تلاش ضدانقلاب براي القاي تقابل با روحانيت را «بيهوده» توصيف كرده و با «منزوي» خواندن كساني چون منتظري و صانعي و عبداله نوري گفته بود: روحانيت تا بن دندان به جمهوري اسلامي نزديك است. حتي مرجع بزرگي نظير آيت الله سيستاني براي اظهار نظر در مورد ايران همواره جانب ]آيت الله[ خامنه اي را نگه مي دارد. بنابراين انتظار مخالفت روحانيت با جمهوري اسلامي، انتظار بيهوده اي است... آن بخش منزوي هم مخالفتش تأثيري ندارد.

 



وقتي ريگان هم بر «عروه» حاشيه مي نويسد! (خبر ويژه)

رئيس دولت اصلاحات با استناد به سيره حضرت امام خميني، به انتقاد از برخورد با عناصر آشوب طلب پرداخت و در عين حال خواستار بازگشت به قانون اساسي شد.
سيدمحمد خاتمي در گفت وگو با سايت «جماران» اظهار داشت: امام معتقد بودند كه سلايق مختلف بايد وجود داشته باشد. حتي به صراحت اعلام كردند كه كسي كه با اصل نظام مخالف است، او در اين مملكت آزاد است و بايد امنيتش تامين شود، مگر اين كه دست به سلاح ببرد يا توطئه اي كند كه بخواهد به زيربناي نظام آسيب بزند كه البته هيچ نظامي هم اين را نمي پذيرد.
وي با بيان اينكه «ما نبايد براي مردم تصميم بگيريم. نبايد انتخاب و رأي مردم را محدود كنيم» گفت: چرا امروز قانون اساسي زيرپا گذاشته مي شود؟ مگر قانون اساسي حق فعاليت تشكل ها،اظهارنظر و حضور آزاد مردم را تصريح نكرده است؟... بياييد به قانون اساسي بازگرديم البته در صورتي كه تفسيرهاي دل بخواهي از آن نشود و كساني از آن نگهباني كنند كه به مردم و معيارهاي قانون اساسي اعتقاد داشته باشند.
خاتمي گفت: «ما نبايد دايره را تنگ كنيم و يك جريان و يك گروه بگويد كه من عين نظامم يا عين انقلابم و هر كس با من مخالف است،ضدانقلاب و ضد اسلام است و بايد حذف شود يا ترور شخصيت شود و يا از صحنه خارج شود و يا جلوي حضور او در عرصه حاكميت گرفته شود. اين ها همه مخالف معيارهاي حضرت امام است.اولا اين كه يك سليقه خود را مبناي حق بداند، خلاف اسلام و خلاف عقل و خلاف روش و رفتار و سيره امام است.دوم اين كه بر فرض كه يك سليقه اي باشد كه ما معتقد باشيم كه خارج از معيار و اصول است، ما حق نداريم كه به هر قيمتي او را حذف كنيم و تا وقتي كه كارش به براندازي منجر نشده است،كاملاً احترام دارد و بايد حضور داشته باشد».
تقليل جريان برانداز ضدانقلاب در حد «اختلاف سليقه» در حالي است كه آقاي خاتمي در آخرين ماه هاي رياست جمهوري خويش صرفاً به خاطر هو شدن از سوي چند دانشجو، آنها را تهديد به اخراج كرد و آنها را عوامل دشمن خواند.
حرف هاي رئيس دولت اصلاحات درباره قانون اساسي و احترام به تصميم و رأي مردم هم سخنان خوبي است كه مع الاسف عكس آن از سوي مدعيان اصلاح طلبي و شخص خاتمي عمل شد. تفسير دل بخواهي از قانون اساسي همان رويه اي است كه افراطيون مدعي اصلاح طلبي طي سال هاي اخير به ويژه طي 5-4ماه گذشته در پيش گرفته و به سازوكار قانوني انتخابات تن ندادند و با چماقداري و اردوكشي خياباني در پايتخت تلاش كردند رأي اكثريت را زير پا بگذارند.
خاتمي در اظهارات اخير خود توضيح نداده كه اگر قرار باشد هر متخلفي براي فرار از حكم قانوني مدعي شود «قانون تفسير دلخواه شده» آيا اثري از اجراي قانون هم باقي مي ماند و با اين شيوه قانون شكني نقابدار مي توان مدعي قانونگرايي و طرفداري از قانون اساسي هم شد؟!
خدا بر درجات امام راحل(ره) بيفزايد كه وقتي ريگان رئيس جمهور وقت آمريكا ادعاي اسلام شناسي مي كرد، درباره او فرموده بودند؛ احتمالا همين روزها ريگان هم بر عروه حاشيه مي نويسد!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14