(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 19 آبان 1388- شماره 19508
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آن روز كه طاقت از كف مردي متين و آرام ربوديد
گزارش تحليلي كيهان موضع احتمالي ايران درقبال تأخير پاسخ غرب
با امضاي چند عضو هيئت رئيسه مجلس تعداد نمايندگان شاكي موسوي به 144 نفر افزايش يافت
رنج نامه عليرضا قزوه در پاسخ به فحاشي درباره اشعارش ...اين همه ملجم مرادي !
صفارهرندي در جمع دانشجويان گيلاني: قمار موسوي 13 ميليون را به 3 هزار نفر تبديل كرد
سردار جاهد : مصمم به ادامه برنامه هاي شهيد شوشتري در سيستان و بلوچستان هستيم
در قالب جشنواره فيلم كوتاه تهران انجام مي شود بزرگترين گردهمايي جوانان فيلمساز از 20آبان
معاون اجرايي سازمان سنجش خبر داد ثبت نام بيش از 767 هزار داوطلب در آزمون كارشناسي ارشد 89
سفير امريكا در آژانس : واشنگتن براي دريافت پاسخ ايران صبر خواهد كرد
تغيير ساعت كار مدارس به دوم ارديبهشت موكول شد



آن روز كه طاقت از كف مردي متين و آرام ربوديد

عبدالحسين معتمدي
قائم مقام حزب مشاركت و سخنگوي دولت اصلاحات طي مقاله اي به تجليل از متانت و آرامش سردار شهيد نورعلي شوشتري (جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران) پرداخت.
عبدالله رمضان زاده كه در بازداشت به سر مي برد، در مقاله خود (منتشره در روزنامه اعتماد) با عنوان «به ياد سردار آرام» مي نويسد: خبر شهادت سردار نورعلي شوشتري از آن خبرهاي دردناك بود. به عنوان كسي كه سال ها او را مي شناختم و از سوي ديگر دغدغه 20 سال اخير من مسائل مربوط به مرزها و مناطق قومي كشور بوده، شوكه شدم. اولين برخورد من با سردار شوشتري در قرارگاه نجف اشرف در سال 65 بود.
وي با توصيف سردار شوشتري (فرمانده قرارگاه) به عنوان «مردي بسيار آرام، متين و استوار»، به سال هاي حضور خود در استانداري كردستان اشاره مي كند. سردار شوشتري همان موقع (سال 78) به فرماندهي قرارگاه حمزه سيدالشهدا (با مسئوليت مناطق شمال غرب كشور) منصوب شده بود. رمضان زاده مي نويسد: «سردار هفته بعد از انتصاب به كردستان آمد و در استانداري همديگر را ديديم. به او گفتم زير دستش بوده ام و او فرماندهم و هنوز مرا بايد همان بسيجي زير دست خود حساب كند. دست در دست هم كار پيش رفت. سال 80 من از كردستان آمدم و ديگر او را نديدم تا اينكه شنيدم مسئوليت سيستان و بلوچستان به او سپرده شده است.خوشحال شدم و به برخي از دوستان بلوچ اطمينان دادم كه وضعيت قطعاً بهتر از گذشته خواهد شد... اشك هايم از شنيدن خبر شهادتش سرازير بود. تروريست ها ممكن است با پول خارجي چند جوان را فريفته باشند تا از آنان سوءاستفاده كنند اما بزرگان بلوچ و عامه مردم مي دانند كه تروريست ها چه خطراتي را متوجه آنان كرده اند.»
در متانت، وقار و استواري سردار شهيد شوشتري هيچ ترديدي نيست. اما آقاي رمضان زاده يكي دو نكته را از قلم انداخته اند. يكي اينكه حزب متبوع آقاي رمضان زاده و شخص وي متاسفانه به خاطر چند رأي بيشتر و كمتر حاضر شدند به مسائل قومي دامن زده و با قوميت ها برخلاف منافع ملي- و برخلاف مشي بزرگمرداني چون شهيد شوشتري- بازي كنند.
ثانياً آقاي رمضان زاده نكته مهمي را در توصيف كارنامه درخشان اين فرمانده رشيد دفاع مقدس و سپاه پاسداران سهواً يا عمداً از قلم انداخته كه اتفاقاً مربوط به همان سال 78 مي شود. 21 تيرماه 78 در حالي كه تهران براي سومين روز متوالي- به خاطر همدستي طيفي از عناصر افراطي دولتي با آشوب طلبان- در آتش اغتشاش و آشوب مي سوخت و مدعيان اصلاح طلبي با هيجان زدگي، اين آشوب را اسباب فشار و چانه زني با نظام قرار داده بودند، 24 فرمانده ارشد دفاع مقدس رنج نامه اي از سر غيرت و بصيرت و توأم با اعتراض به رئيس دولت وقت (آقاي خاتمي) نوشتند. يكي از آن امضاها مربوط به مرد متين و موقر و استوار، نورعلي شوشتري بود كه آن روز نمي توانست عمليات آژاكس 2 و جولان نيروهاي ميداني استكبار را در كنار چراغ سبز برخي دولتي ها به جريان برانداز تحمل كند.
در آن نامه تاريخي و محرمانه كه بعدها منتشر شد از جمله آمده بود: «اين موضوع درد هزاران زجركشيده انقلاب است كه به دور از هرگونه خط و خطوط، با چشمي نگران مسائل و حوادث انقلاب را مي نگرند و از سكوت و مسامحه و ساده انگاري مسئولين كه از بركت خون هزاران شهيد به مسند نشسته اند، متحير و متعجبند. جناب آقاي خاتمي! قطعاً همه ما حضرت عالي را انساني وارسته، انقلابي، متدين و داراي ريشه عميق ديني و دلسوز به انقلاب دانسته و مي دانيم اما نحوه برخورد با حوادثي كه همه ما شاهد شادي و رقص دشمنان، پيرامون آن هستيم، باعث شده جريان هاي معاند با انقلاب گستاخ تر، و در مقابل آن، مدافعان انقلاب محافظه كارانه و با دلزدگي توأم با نااميدي، هر روز تحقير شوند... آيا حرمت شكني و توهين به مباني نظام تاسف و پيگيري ندارد؟ آيا امنيت كشور را دچار اخلال كردن و به هر مومن و متدين حمله كردن و آتش زدن فاجعه نيست؟جناب آقاي خاتمي چند شب پيش وقتي گفته شد عده اي با شعار عليه رهبر معظم انقلاب به سمت مجموعه شهيد مطهري در حركتند، بچه هاي كوچك ما در چشم ما نگريستند، انگار از ما سوال مي كردند غيرت شما كجا رفته است؟... مرگ خودمان را از خداوند طلب كرديم چون كه كتف هايمان بسته است و خار در چشم... در عين توانمندي، به خاطر مصلحت انديشي دوستان ناتوانيم. چه كسي است كه نداند منافقين و معاندين دسته دسته به نام دانشجو به صف اين معركه مي پيوندند و خودي هاي كينه جو و منفعت طلب كوته نظر، آتش بيار آن شده اند. جناب آقاي خاتمي تا كي ما اشك بريزيم و خون دل بخوريم و با هرج و مرج و توهين، تمرين دموكراسي كنيم... جناب آقاي خاتمي هزاران خانواده شهيد و جانباز و رزمنده به شما رأي دادند كه رأي آنها مدال سينه شماست. آنها امروز انتظار برخورد منصفانه با اين مسائل دارند. ما امروز رد پاي دشمن را در اين حوادث به خوبي مي بينيم... آيا صداي دف و دهل رسانه هاي دنيا به گوش نمي رسد... جناب آقاي رئيس جمهور اگر امروز تصميم انقلابي نگيريد و رسالت اسلامي و ملي خودتان را عمل نكنيد، فردا آن قدر دير و غيرقابل جبران است كه قابل تصور نيست. در پايان با كمال احترام و علاقه به حضرت عالي اعلام مي داريم كاسه صبرمان به پايان رسيده و تحمل بيش از آن را در صورت عدم رسيدگي بر خود جايز نمي دانيم.
فرماندهان و خدمتگزاران ملت شريف ايران در دوران دفاع مقدس: غلامعلي رشيد، عزيز جعفري، محمدباقر قاليباف، قاسم سليماني،جعفر اسدي، احمد كاظمي، محمد كوثري، اسدالله ناصح، محمد باقري، غلامرضا محرابي، عبدالحميد رئوفي نژاد، نورعلي شوشتري، علي احمديان، احمد غلامپور، يعقوب زهدي، نبي اله رودكي، علي فدوي، غلامرضا جلالي، امين شريعتي، حسين همداني، اسماعيل قاآني، علي فضلي، علي زاهدي، مرتضي قرباني».

 



گزارش تحليلي كيهان موضع احتمالي ايران درقبال تأخير پاسخ غرب

سرويس سياسي-
منابع آگاه مرتبط با پرونده هسته اي ايران در تهران مي گويند ايران براي دريافت پاسخ نهايي غرب به پيشنهادهاي خود مدت زمان محدودي صبر خواهد كرد و اگر موضوع بيش از حد طولاني شود احتمال آغاز عمليات غني سازي تا 20 درصد در ايران وجود دارد.
با گذشت بيش از 2 هفته از ارائه پاسخ ايران به پيش نويس وين، هنوز طرف هاي غربي قادر به جمع بندي موضوع در ميان خود و ارائه يك پاسخ روشن به ايران نشده اند. علي اصغر سلطانيه نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در پاسخ شفاهي خود به آژانس ضمن اعلام نظر مثبت ايران نسبت به پيش نويس تاكيد كرده بود كه در عين حال ايران ملاحظات فني و اقتصادي جدي دارد كه حتما بايد در متن پيش نويس لحاظ شود. ديروز هم سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ايران در ديدار سرگي ريابكوف معاون وزير خارجه روسيه تلويحا گفت كه اگر «تمام ملاحظات» ايران در پيش نويس لحاظ نشود هيچ توافقي امكانپذير نخواهد بود.
ايران تضمين مي خواهد
اطلاعات كيهان نشان مي دهد ملاحظات مدنظر تهران به هيچ وجه جديد نيست و در مذاكرات وين -19 تا 21 اكتبر- براي طرف غربي كاملا تشريح شده است. مهم ترين نكته مدنظر ايران اين است كه با توجه به بي اعتمادي تاريخي به غرب، تضميني مستحكم براي دريافت سوخت راكتور تهران فراهم شود. از ديد كارشناسان ايراني بهترين تضمين براي دريافت سوخت آن است كه هرگونه تحويل اورانيوم به طور تدريجي انجام شود. مذاكره كنندگان ايراني در وين اين پيشنهاد را به تفصيل براي طرف هاي غربي شرح داده اند. صورت كلي پيشنهاد مطرح شده در وين اين است كه ايران به 116 كيلوگرم اورانيوم 20 درصد براي راكتور تهران نياز دارد و براي رسيدن به اين مقدار 800 كيلو گرم اورانيوم 5/3 درصدي لازم است. ايران در وين اعلام كرده است مي توان اين اورانيوم را طي دو مرحله به خارج ارسال كرد. شكل كار به اين صورت است كه نخستين محموله 60 كيلويي اورانيوم با درجه غني سازي 20 درصدي به ايران ارسال مي شود و به طور هم زمان ايران 400 كيلو اورانيوم با درجه غني سازي 5/3 درصدي را ارائه خواهد كرد. سپس يك محموله 400 كيلويي اضافي با درجه غني سازي 5/3 درصدي پانزده ماه بعد به خارج ارسال خواهد شد و در مقابل ايران مجددا 60 كيلو اورانيوم 20 درصد غنا دريافت خواهد كرد.
از ديد كارشناسان ايراني يك ملاحظه ديگر هم در دل اين ملاحظه قرار دارد. به اين معنا كه علاوه بر تدريجي بودن تحويل اورانيوم كم غني شده از جانب ايران، مبادله بايد به طور همزمان انجام شود. به عبارت ديگر، ايران تا محموله سوخت 20 درصدي را دريافت نكند هيچ اورانيومي تحويل نخواهد داد.
از ديد مقام هاي ايراني ورود به هرگونه معامله كه فاقد اين شرايط باشد، به معناي تن دادن به طراحي هاي غربي هاست بدون اينكه چيزي عايد ايران شده باشد. يك مقام آگاه دراين باره به كيهان گفت: «غربي ها نمي توانند بگويند ما پيشنهاد را رد كرده ايم. واضح است كه اگر فرض كنيم قلب پيشنهاد 3 كشور به ايران «مبادله مواد» بوده است، ما تحت شرايطي آن را قبول داريم».
اختلاف در جزئيات
مقام هاي ايراني عقيده دارند اصلاحات مدنظر ايران در پيش نويس وين حياتي و غير قابل صرف نظر كردن است. علاوه بر دو شرط «تدريج» و «همزماني»، اين مسئله براي ايران اهميت فوق العاده دارد كه كه به يكباره همه ذخيره مواد كم غني شده خود را از دست ندهد. با وجود اينكه حتي اگر فرضا همه 1200 كيلوگرم اورانيوم كم غني شده ايران يك جا با سوخت 20 درصد مبادله شود، باز هم چيزي بيش از 500 كيلو اورانيوم 5/3 درصد در ايران باقي خواهد ماند، اما كارشناسان تاكيد دارند تحويل همين مقدار هم بايد به طور تدريجي انجام شود. علاوه بر اين، برخي متخصصان مي گويند توجه به اين نكته كه غربي ها در پيشنهاد خود بر دريافت 1200 كيلوگرم سوخت از ايران تاكيد كرده اند اما ايران اعلام كرده فقط 800 كيلو از مواد خود را وارد اين معامله مي كند، بسيار مهم است. مطابق اطلاعات موجود، راكتور تهران با دريافت 116 كيلوگرم اورانيوم
5/3 درصد غنا مي تواند به مدت 5 سال و به طور 24 ساعته (تمام وقت) كار كند. به عقيده كارشناسان اين موضوع كه براي توليد اين مقدار سوخت، چقدر اورانيوم كم غني شده لازم است، كاملا بستگي به اين دارد كه ضايعات تاسيسات غني سازي كه مي خواهد غني سازي 20 درصد انجام دهد چقدر باشد. عقيده برخي از كارشناسان اين است كه با توجه به توانايي فني تاسيسات غني سازي روسيه -كه تحويل دهنده نهايي سوخت به ايران خواهد بود- نيازي به تحويل چيزي بيش از 800 كيلوگرم نيست.
ايران منتظر پاسخ غرب
با وجود عرضه شدن ديدگاه صريح ايران به طرف هاي غربي، طرف هاي مذاكراتي ايران هنوز هيچ پاسخي به ايران نداده اند. هيلاري كلينتون وزير خارجه امريكا روز يكشنبه گفت كه پيشنهاد غرب به ايران تغيير نخواهد كرد. بقيه كشورهاي غربي و آژانس بين المللي انرژي اتمي اما در اين باره سكوت كرده اند. امريكايي ها طي روزهاي گذشته به طور مكرر گفته اند كه منتظر پاسخ ايران هستند و صبرشان هم اندازه دارد. يك مقام ايراني در پاسخ به اين اظهارات به كيهان گفت: «اينكه امريكايي ها نمي خواهند پيشنهادشان را تغيير بدهند، كاملا به خودشان بستگي دارد. آنچه ما مي توانيم بگوييم اين است كه صبر ما هم اندازه دارد و اگر غرب قادر به تصميم گيري براي ورود به اين معامله با ايران نباشد، به زودي خبر آغاز مقدمات فني غني سازي 20 درصدي در ايران را خواهد شنيد». ايران پيش از اين بارها و به صراحت اعلام كرده است كه گزينه غني سازي 20 درصد داخل ايران از دستور كار مذاكرات حذف نشده و ايران صرفا به دلايل اقتصادي -نه فني- مايل به خريد سوخت از خارج است. اين مقام آگاه با تاكيد بر اين نكته اضافه كرد: «اگر واقعاغربي ها مايلند يك بار ديگر از جانب ايران غافلگير شوند، ما مشكلي نخواهيم داشت».
كارشناسان ايراني در عين حال نسبت به آينده مذاكرات وين اميدوارند. برخي از اين كارشناسان كه كيهان با آنها گفت وگو كرده معتقدند غرب نهايتا ناچار است اصلاحات پيشنهادي ايران را بپذيرد چرا كه در غير اين صورت اولا حق غني سازي 20 درصدي درون ايران مورد پذيرش جهاني قرار خواهد گرفت و ثانيا همه مكانيسم هاي ادعايي غربي هادرباره تامين سوخت بين المللي بي اعتبار خواهد شد. يك كارشناس مطلع از جزئيات موضوع به كيهان گفت: «غرب بوضوح نيازمند توافق با ايران است و ماهم مواد و مصالح لازم براي حفظ آبروي غربي ها در اختيار آنها قرار داده ايم. از اين به بعد همه چيز به اين بستگي دارد كه غربي ها تا چه حد بتوانند منافع تعامل با ايران را درست محاسبه كنند».

 



با امضاي چند عضو هيئت رئيسه مجلس تعداد نمايندگان شاكي موسوي به 144 نفر افزايش يافت

تعداد نمايندگان امضاكننده شكايت از موسوي به 144 نفر رسيد.
حميد رسايي نماينده مردم تهران و عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در گفت وگو با فارس با تشريح آخرين وضعيت شكايت 100 نماينده از موسوي كه اكنون تعداد آن افزايش يافته است گفت: نمايندگان معتقد به محاكمه ميرحسين موسوي همچنان در پي گيري اين شكايت اصرار دارند. وي تاكيد كرد: جمع آوري امضا براي اين نامه برخلاف نامه هاي ديگر كه معمولا تهيه كنندگان آن براي جمع آوري امضا به تك تك نمايندگان مراجعه مي كنند در اين موضوع خاص مقرر شد كه نمايندگاني كه اطمينان قلبي در اين خصوص دارند شخصا براي امضاي نامه شكايت از موسوي مراجعه كنند.
رسايي با اشاره به روند رو به افزايش شكايت نمايندگان از موسوي، تصريح كرد: در مرحله اول نامه شكايت از موسوي را حدود 100 نماينده امضا كردند و پس از انتشار اين خبر به دليل آنكه قبل از تعطيلات نمايندگان بود، تقريبا 10 امضاي ديگر به آن اضافه شد و پس از تعطيلات مجلس در هفته گذشته امضاي شكايت از موسوي به حدود 130 امضا رسيد.
نماينده مردم تهران در خانه ملت هم چنين از افزايش تعداد نمايندگان امضاكننده شكايت از موسوي به 144 نفر در حال حاضر خبر داد.
شكايت از موسوي
به هيئت رئيسه هم رسيد
رسايي با اشاره به اينكه در بين امضاكنندگان شكايت از موسوي از گرايشات مختلف در مجلس وجود دارند، خاطرنشان كرد: در ميان نمايندگان امضاكننده شكايت از موسوي از اعضاي هيئت رئيسه و نيز از نمايندگان حامي موسوي در ايام انتخابات به چشم مي خورد.
رسايي در تبيين چرايي امضاي شكايت از موسوي توسط برخي حاميان او در مجلس افزود: برخي از نمايندگان حامي موسوي كه هم اكنون نامه شكايت از او را امضا كرده اند معتقدند كه در ايام انتخابات برداشت ديگري ازموسوي داشته اند اما در حوادث پس از انتخابات به ويژه حوادث روز قدس و 13 آبان و بيانيه هاي موسوي، به هيچ وجه مورد تاييد آنها نيست به همين دليل برخي حاميان ديروز موسوي در مجلس به شاكيان امروز وي تبديل شده اند.
عضو شوراي مركزي فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در ادامه با بيان اينكه روند امضاي شكايت نامه از موسوي هنوز هم در ميان نمايندگان ادامه دارد، اضافه كرد: امضاهاي جديد نمايندگان براي شكايت از موسوي را تحويل دستگاه قضايي خواهيم داد تا اين موضوع را با جديت پيگيري كنند.
وي اين موضوع را هم اضافه كرد كه دستگاه قضايي به نفسه به دنبال اجراي عدالت است و هيچ اراده اي براي فراموشي برخورد با عوامل ريز و درشت اغتشاشات و قانون گريزان ديده نمي شود.

 



رنج نامه عليرضا قزوه در پاسخ به فحاشي درباره اشعارش ...اين همه ملجم مرادي !

عليرضا قزوه شاعر انقلابي، شجاع و غزلسراي كشور در تازه ترين سروده خود به فحاشي هاي اخير عليه آثارش كه پس از انتخابات سروده شده پاسخ داد.
قزوه در مقدمه اي كه بر سروده جديد خود نوشته درباره واكنش هاي جريان ضد انقلاب و فتنه گر به سروده هاي خود نوشته است: «خيلي وقت است كه يك گروه كار شب و روزشان اين شده كه مرا اذيت كنند و اعصابم را به هم بريزند. شب و روز فحاشي مي كنند و پيام هايي مي گذارند كه آدم شرمش مي آيد از بازگو كردن آنها». قزوه اضافه كرده است: «بعضي هم مرا نصيحت مي كنند كه سرت را بينداز پايين و مثل بچه آدم شعر عاشقانه بگو. از دلسوزي اين جماعت هم متشكرم. بعضي هم خط و نشان مي كشند كه اگر به قدرت رسيديم فلان مي كنيم و بهمان. به هر حال با اين همه لطف همه شان زياد. آدم ها با همين رفتارهاي شان شناخته مي شوند و شكر خدا كه دوستان امتحانشان را خيلي زود پس دادند«. قزوه در بخش ديگر مقدمه خود آورده است: »در مورد مبلغ قرارداد(!) و اين كه چقدر گرفتي اين شعر را سرودي هم سوالات متعددي شده كه بايد بگويم قرارمان يك ماه پول نفت بوده كه آنها فقط يك روز پول نفت با يك كوبيده اضافه دادند. (تا كور شود هر آنكه نتواند ديد.) تازه شايد بقيه اش را هم دادند«. اين شاعر انقلابي در پايان آورده است: «شعر جديدم را هم بخوانيد تا ببينيد كه من تنها منتقد يك جناح خاص نيستم و اگر دشمنان شيخ پرسيدند كه براي اين شعر چقدر از جناح سبز جديد گرفته اي خواهم گفت تمام پانصد ميليون اهدايي آقاي شين. جيم. را.حرف ديگري ندارم جز سلامتي شما و آرزوي داشتن كمي انصاف براي آنها كه مي دانند و نمي دانند». وي پيش از اين هم شعري با مضمون انتقاد از رفتارهاي فتنه گران سروده بود كه پس از چاپ در كيهان با استقبال وسيع خوانندگان مواجه شد.
سروده جديد قزوه در ادامه مي آيد؛

هر كه رسيد خون ما ريخت، مرغ عزا شديم و شادي
ما به كجا پناه آريم رستم اگر كند شغادي

شكر خدا كه اهل اشراق جمله مشايي اند امروز
شكر خدا كه باز گرم است بحث مريدي و مرادي

چيست سبب كه مثل سدها سدّ ره هم اند مردم
آن همه طرح اجتماعي، اين همه فكر اقتصادي

در هر دولتي كه آمد تركيبش هميشه اين بود:
شصت مدير سطح پايين، بيست وزير طرح كادي

داد ز دوره اي كه شاگرد تكيه نمي كند به استاد
واي به لحظه اي كه استاد فخر كند به بي سوادي

اين همه سال رفت و ياران دور شدند از غم هم
تاجر شهر شد سپاهي واعظ شهر شد ستادي

واعظ ما هنوز دشنام مي دهد از سر تعصّب
نايي ما هنوز سرنا مي زند از سر گشادي

خشمش اگر نبود طوفان بود يكي خروش بي گاه
شعرش اگر نبود شمشير بود يكي تفنگ بادي

شعر ز روزنامه كوچيد جام جم است و شرح سريال
در پي قصه جنايي ست قصه نويس اعتمادي

باز نمانده اند صد شكر اين همه شاعران ز حركت
كم نشده ست تا به امروز رونق شعر از كسادي

ما همه چند ماه از خويش دورتريم و ديرتر هم
ماه رجب گذشت و تقويم مانده در اوّل جمادي

كاشكي از نماي نزديك ريز شويم در دل خود
دور شديم از حقيقت بيشتر از هزار وادي

كاش بلال در دل ما نيمه شبي اذان بگويد
كاش صلا زند موذّن، كاش ندا دهد منادي

حضرت عشق دوستان را دور مكن ز خويش، چندي ست
پشت سر تو در سجودند اين همه ملجم مرادي!

شكر خدا كه تيمساران پشت و پناه مردمانند
شكر خدا كه استوار است دولت احمدي نژادي

 



صفارهرندي در جمع دانشجويان گيلاني: قمار موسوي 13 ميليون را به 3 هزار نفر تبديل كرد

سخنان صبورانه و با متانت صفارهرندي باز هم حاميان فتنه سبز را عصباني كرد.
محمدحسين صفارهرندي كه براي سخنراني در جمع دانشجويان به دانشگاه گيلان رفته بود اين بار نيز همانند دانشگاه هاي تهران و خواجه نصير با معدود افراد چماق به دستي روبرو شد كه خود را دانشجو جا زده و مي خواستند با فحاشي و پرخاشگري فضاي سالن سخنراني را به هم بريزند.
اين افراد كه ورودشان به سالن محل سخنراني با شكستن شيشه و فريادهايي در حمايت از موسوي همراه بود، در هتاكي از دو دانشگاه قبلي كه صفار در آن ها حاضر شده بود، سبقت گرفتند و علاوه بر شعارهاي تكراري جريان فتنه، پس از آنكه نتوانستند وزير سابق فرهنگ را عصباني كنند، خود به زشت ترين فحاشي ها عليه وي روي آوردند، اگرچه هرندي با اين برخوردها نيز با متانت برخورد كرد و در مقابل هر شعار و فحاشي پياده نظام چشم و گوش بسته جريان فتنه سبزاموي با مواضع انقلابي و منطقي خود آنان را سرخورده كرد.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي سخنان خود را با سلام به همه دانشجويان آغاز كرد و كلمه سلام را مقدمه اي براي پذيرش هدايت الهي دانست و از معدود افراد هوچي گر نيز خواست تا شعارهايشان را در پايان سخنراني سر دهند.
وي با اشاره به خشونت طلبي سبزي هاي حاضر در سالن افزود: اكنون اگر كسي به طور ناگهاني وارد جلسه شود متوجه مي شود كه چه كسي خشونت طلب است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم گفت: آيا فرياد 13 ميليون نفر مي تواند صداي 24 ميليون جمعيت را خاموش كند.
وي ادامه داد: كسي كه به دنبال جنگ با سطل هاي زباله رفت، سرنوشتش همان مي شود كه با آن برخورد شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم در ادامه برشمردن مشخصه هاي خط امام(ره) افزود: اعتقاد به خداون و وحدانيت او نخستين مشخصه خط امام است.
صفارهرندي حمايت از نظام اسلامي، ضديت با استكبار جهاني به ويژه آمريكا، مرزبندي با منحرفان از جمله ليبرال ها، همراهي با مردم پابرهنه، ومستضعف و ... را از ديگر مشخصه هاي خط امام(ره) عنوان كرد.
در ادامه طرفداران سبزاموي شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران!» را سر دادند كه هرندي در پاسخ تصريح كرد: هركس ايران را دوست دارد بايد غزه و لبنان را دوست داشته باشد زيرا آنها هزاران كيلومتر آن طرف تر از مرزها ايستاده اند در غير اين صورت شما بايد در مرزهاي ايران مي جنگيديد.
در همين لحظه دانشجويان حاضر در سالن در حمايت از اين سخنان صفارهرندي، شعار مرگ بر اسرائيل سر دادند.
چماقداران همچنين فرياد مرگ بر ديكتاتور سر دادند كه هرندي گفت: ديكتاتور واقعي كساني هستند كه مي خواهند به زور 13 را بزرگ تر از 24 نشان دهند.
صفارهرندي سپس با اشاره به وقايع 13 آبان و ريزش شديد نيروهاي سبزاموي خاطرنشان كرد: در اين قماري كه متاسفانه برخي از سياسيون وارد آن شدند هر روز باخت بيشتري براي آنها به دنبال دارد. اگر موسوي از 13 ميليون راي خود استقبال و به آن افتخار مي كرد كه 3 ميليون راي بيشتر از رفسنجاني آورده، مي توانست دوره بعد امتياز بيشتري بياورد نه اينكه 13 ميليون را در روز 13 آبان به 3 هزار نفر تبديل كند.
صفارهرندي با بيان اينكه به دليل حركات بد در اينگونه جلسه ها همواره يك سري از طرفداران موسوي ريزش مي كنند. افزود: اين كانديداهاي بازنده در انتخابات مانند مالباخته هاي قمار هستند كه فكر مي كنند در دور بعد بازي برنده مي شوند.

 



سردار جاهد : مصمم به ادامه برنامه هاي شهيد شوشتري در سيستان و بلوچستان هستيم

فرمانده سپاه سلمان سيستان و بلوچستان گفت: مصمم هستيم راه «شهداي وحدت» و برنامه هاي زمانبندي شده توسط شهيدان شوشتري و محمدزاده را ادامه دهيم.
به گزارش ايرنا سرتيپ پاسدار « عليرضا عظيمي جاهد» ديروز در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با كمك اقشار مختلف مردمي، همت مسوولان و در سايه وحدت از اين استان سرزميني آباد و پيشرفته در همه ابعاد خواهيم ساخت.
وي ادامه داد: سران و بزرگان قبايل و طوايف نيز بدون هيچ هراسي از تهديدهاي دشمن و مزدوران جيره خوار آنها، همايش هاي هم انديشي را برگزار مي كنند.
فرمانده سپاه سلمان سيستان و بلوچستان گفت: سران و بزرگان قبايل و طوايف سيستان و بلوچستان در ادامه راه «شهيدان وحدت» پنجمين همايش طوايف را 20 آبان ماه جاري در شهرستان خاش برگزار مي كنند.
وي اضافه كرد: اين گردهمايي توسط «طايفه شهنوازي» در شهرستان خاش تدارك ديده شده و همه برنامه هاي آن نيز توسط مردم اجرا مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: سردار شهيد شوشتري زماني كه به منطقه آمد و با حضور ميان طوايف و عشاير اعلام كرد چنانچه امنيت منطقه را خودتان برعهده بگيريد ما مي توانيم در بخش هاي سازندگي، عمران، آباداني و رفاه مردم گام برداريم و بسترهاي توسعه را برايشان فراهم كنيم.
وي اظهار داشت: اين ايده و روش مورد استقبال بسيار گسترده سران قبايل و طوايف و مردم سيستان و بلوچستان قرار گرفت و در همين راستا در قالب حوزه ها و پايگاه هاي مقاومت بسيج مسلح شدند و براي برقراري امنيت، گام هاي خود را استوار كردند.
وي افزود: دشمنان نظام اسلامي با انفجار در پنجمين همايش هم انديشي سران و بزرگان قبايل و طوايف و شهيد كردن 42 نفر از بهترين فرزندان ملت و بزرگان طوايف در اين انديشه بودند كه با انجام چنين حركات ددمنشانه مي توانند ميان شيعه و سني اختلاف ايجاد كنند.
سردار جاهد ادامه داد: آميخته شدن خون شيعه و سني در اين حادثه نه تنها هيچ خللي در اراده و اتحاد مردم منطقه ايجاد نكرد بلكه سبب مستحكم شدن وحدت و استقبال بيشتر مردم براي در دست گرفتن امنيت منطقه شده است.
سردار جاهد با گراميداشت ياد و خاطره سرداران شهيد شوشتري و محمد زاده و ديگر شهداي وحدت اظهار داشت: دشمن تاوان اين اشتباه خود را در آينده نزديك خواهد داد.
وي تاكيد كرد: مردم سيستان و بلوچستان مطمئن باشند كه فرزندان آنان در سپاه پاسداران با پرهيز از مسايل حاشيه اي، انتقام خون شهداي وحدت را از مزدوران استكبار خواهند گرفت.
به گزارش ايرنا به دنبال انفجار تروريستي در بخش پيشين شماري از فرماندهان مخلص سپاه از جمله سردار نورعلي شوشتري فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق كشور و سردار رجبعلي محمدزاده فرمانده سپاه سلمان همراه با مردم و ريش سفيدان شيعه و سني به شهادت رسيدند.
هفته گذشته طي مراسمي «سردار عليرضا عظيمي جاهد» به عنوان فرمانده جديد سپاه سلمان سيستان و بلوچستان و «سردار قدرت الله منصوري» به عنوان فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق كشور معرفي شدند.

 



در قالب جشنواره فيلم كوتاه تهران انجام مي شود بزرگترين گردهمايي جوانان فيلمساز از 20آبان

سرويس ادب و هنر-
بزرگترين گردهمايي سينمايي جوانان ايران و جهان در قالب بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران از 20آبان ماه آغاز مي شود.
ناصر باكيده مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران و دبير جشنواره در اين نشست گفت: اين رويداد سينمايي در سالهاي اخير، علاوه بر ابعاد ملي در بعد بين المللي بخصوص در حوزه كشورهاي جهان اسلام و كشورهاي اكو از جايگاه ممتازي برخوردار شده و كشورهاي جهان اسلام به همين سبب و دلايل مختلف ايران را به عنوان پايتخت معنوي و فرهنگي سينماي كوتاه مي شناسند.
وي با بيان اينكه جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران حركت در جهت كمك به بنيان هاي فرهنگي كشور و بهترين بستر براي شناسايي ظرفيت هاي فرهنگي سينماي كوتاه ايران و جهان است خاطرنشان ساخت: امكان يابي براي عرصه و معرفي توليدات فاخر و ارزشمند كه معرف تاريخ، فرهنگ و دستاوردهاي انقلاب اسلامي، بسترسازي براي بازشناخت ظرفيت هاي سينماي بومي با توجه به خرده فرهنگ هاي هويت محلي و بومي و فرصت سازي براي شناسايي توانمنديهاي سينماي كوتاه كشور و ساير كشور از جمله اهداف اين جشنواره قلمداد مي شود.
به گفته او، كشف استعدادهاي برتر و نخبگان جوان سينما، ارتقاي انگيزه هاي جوانان فيلمساز با رويكرد هويت و اميد و ارزيابي تطبيقي توليدات يكساله سينماي كوتاه ايران و جهان از جمله دستاوردهاي جشنواره تهران است.
دبير جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران عنوان كرد: 92 عنوان فيلم در بخش بين الملل از 40 كشور جهان به رقابت مي پردازند كه اين آثار از كشورهاي برزيل، استراليا- بلاروس- ايتاليا- آمريكا- يونان- فرانسه- روسيه- انگليس- كانادا- نيوزيلند- مجارستان- پرتغال- فنلاند- سوئيس- قرقيزستان- كره جنوبي- سوئد- لهستان- اندونزي- ونزوئلا- آلمان- بلغارستان- نروژ- سنگاپور- اسپانيا- اسلووني- ارمنستان- ايرلند- افغانستان- پاكستان- تونس- هند- ژاپن آرژانتين و تركيه و ايران انتخاب شده اند.
وي با اشاره به حضور ميهمانان و داوراني از كشورهاي مختلف اضافه كرد: همزمان با برگزاري جشنواره فيلم تهران نشست كميته مركزي اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان با حضور ميهماناني از لبنان، سودان، پاكستان، افغانستان و تونس برپا مي شود و علاوه بر اين نشست، دو سند همكاري ميان ايران و افغانستان مبني بر تاسيس دفتر سينماي جوان ايراني و افغاني و ايران و قطر در خصوص توسعه همكاريهاي جشنواره فيلم تهران و جشنواره مستند شبكه الجزيره منعقد مي شود.
يزدان عشيري مدير روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران نيز در اين نشست، با اشاره به زمان و مكان هاي برگزاري جشنواره خاطرنشان ساخت: جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران از 20 تا 25آبانماه در تهران و به صورت همزمان در دوازده استان كشور با مركزيت شهرهاي اروميه، اهواز، بندرعباس، بوشهر، تبريز، خرم آباد، رشت، زاهدان، ساري، مهاباد، ياسوج و يزد برگزار مي شود.
او ادامه داد: جشنواره فيلم كوتاه تهران در دو عرصه ملي و بين المللي برگزار مي شود كه هر بخش زير مجموعه هاي مختلفي مانند مسابقه- آيين مهر- چشم انداز سرزمين زيباي ما، چراغ راه در بخش سينماي ملي و مسابقه بين الملل، مسابقه آسيا- جلوه گاه شرق- در جستجوي حقيقت و ملل مسلمان را دربر مي گيرد.
عشيري با اشاره به استقبال خانواده فيلم كوتاه كشور و جهان از اين رويداد بين المللي يادآور شد: بيش از 4000 عنوان فيلم براي دبيرخانه جشنواره رسيده كه در نوع خود بي نظير است و گواه آن است كه اين جشنواره علاوه بر جايگاه و اعتبار ملي از اعتبار و مشروعيت قابل توجهي در مقياس بين المللي برخوردار است.

 



معاون اجرايي سازمان سنجش خبر داد ثبت نام بيش از 767 هزار داوطلب در آزمون كارشناسي ارشد 89

معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش كشور از ثبت نام 767 هزار و 352 نفر براي شركت در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي سال 89 خبر داد.
«حسين توكلي» در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: از مجموع داوطلباني كه تقاضانامه الكترونيكي ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد سال 89 را تكميل كرده اند تعداد 62 هزار و 690 نفر علاوه بر انتخاب رشته امتحاني اول، متقاضي شركت در رشته امتحاني دوم نيز شده اند.
وي افزود: با توجه به برنامه زماني پيش بيني شده، به منظور اطلاع بيشتر داوطلبان، ترتيبي داده شده تا اطلاعات تقاضانامه ثبت نامي داوطلبان از روز شنبه 30 آبان ماه 88 تا روز چهارشنبه 4 آذرماه 88 بر روي سايت سازمان سنجش براي مشاهده داوطلبان و ويرايش اطلاعات در صورت ضرورت، قرار گيرد.
به اين ترتيب آن دسته از داوطلبان كه نسبت به صحت اطلاعات وارد شده در تقاضانامه ثبت نام الكترونيكي خود اطمينان ندارند مي توانند در فاصله زماني تعيين شده با مراجعه به سايت سازمان سنجش اشتباهات احتمالي تقاضانامه ثبت نامي خود را تصحيح كنند.
توكلي با اشاره به اينكه در ثبت نام داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد سال 89 براي 141 كد رشته امتحاني از 145 كد رشته امتحاني به طور متمركز و توسط سازمان سنجش اقدام به عمل آمده است خاطرنشان كرد: كارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان و برگ راهنماي شركت در آزمون از طريق شبكه اينترنت از روز 26 تا 28 بهمن ماه امسال در اختيار داوطلبان قرار داده مي شود.
آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي سال 1389 و اولين مرحله پانزدهمين آزمون المپياد علمي دانشجويي كشور در صبح و بعدازظهر روزهاي چهارشنبه 28، پنج شنبه 29 و جمعه 30 بهمن ماه 88 برگزار خواهد شد.

 



سفير امريكا در آژانس : واشنگتن براي دريافت پاسخ ايران صبر خواهد كرد

سفير امريكا درآژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرد كه واشنگتن براي دريافت پاسخ ايران صبر خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه«گلين ديويس» گفت : امريكا مي خواهد در گفت و گوهاي مربوط به توافقنامه كليدي مربوط به غني سازي اورانيوم ايران در كشورهاي ديگر فرصت دراختيار ايران بگذارد.
وي افزود : ما در مرحله وقت هاي اضافي در اين گفت و گوها هستيم. وي در پاسخ به پرسشي درباره وضع گفت وگوهاي بين ايران، فرانسه، روسيه و امريكا درباره پيشنهادهاي آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره تضمين تحويل سوخت هسته اي راكتور تحقيقاتي تهران براي توليد ايزوتوپ مورد استفاده در درمان برخي از سرطان ها گفت: ما مي خواهيم كمي فرصت به ايران بدهيم اين تصميم مهمي است كه ما اتخاذ كرديم
بر اساس اين گزارش اين فرمول امكان ان را فراهم خواهد كرد كه تهران بتواند سوخت هسته اي را براي راكتور تحقيقاتي خود تامين كند اما در عين حال براي كاهش نگراني هاي بين المللي كنترل بيشتري بر ذخاير اورانيوم غني شده خواهد شد.
روزنامه نيويورك تايمز نيز در اين باره نوشت: ايراني ها مخالف صادر كردن اورانيوم خود هستند اما پيشنهاد مي كنند كه آژانس بين المللي انرژي اتمي مسئول نظارت بر اورانيومي باشد كه در يك جزيره متعلق به ايران در خليج فارس ذخيره خواهد شد

 



تغيير ساعت كار مدارس به دوم ارديبهشت موكول شد

اجراي طرح تغيير ساعت كار مدارس از 2 آذر 88 به 2 ارديبهشت 89 موكول شد.
علي كريمي فيروز جايي، رئيس كميته آموزش و پرورش كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: هيئت دولت به پيشنهاد شوراي عالي ترافيك كه مستقر در وزارت كشور است تصويب كرد از تاريخ 2 آبان ساعت كار مدارس از 30:7 به 30:8 تغيير پيدا كند.
وي افزود: به دليل اعتراض وزارت آموزش و پرورش، جلسه اي با حضور دبير شوراي عالي ترافيك و معاونان وزير آموزش و پرورش در كميته آموزش و پرورش كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس برگزار شد.
كريمي فيروز جايي ادامه داد: هر چند قانوناً آموزش و پرورش عضو شوراي ترافيك شهر نيست ولي چون اين طرح مربوط به ساعات كار مدارس است توقع اين است كه نظر وزارت آموزش و پرورش در اين راستا مورد توجه قرار گيرد.
وي با بيان اينكه لازم است تا اقدامي حساب شده، دقيق و به دور از هر گونه شتابزدگي صورت گيرد، اظهار داشت: در يكي دو هفته آينده مركز پژوهش هاي مجلس بررسي ها و اقدامات كارشناسي لازم را در اين خصوص انجام خواهد داد و ما نيز اين موضوع را در دستور كار كميسيون قرار مي دهيم.
كريمي فيروزجايي ادامه داد: توقع داريم كه دولت در مصوبات گذشته خود تجديدنظر كرده و وزارت كشور نيز اصراري به اين امر نداشته باشد به دليل اينكه چندصد هزار دانش آموز در كشور و خانواده هاي آنها درگير اين طرح هستند.
به گزارش فارس وي افزود: حرف ما در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اين است كه دولت نبايد اصراري بر اجراي اين مصوبه از دوم آذر داشته باشد تا با كارشناسي بيشتر زيرساخت هاي آن فراهم شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14