(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 19 آبان 1388- شماره 19508
 

رئيس پليس صدور گذرنامه اعلام كرد خروج دانشجويان مشمول خدمت با اجازه نظام وظيفه
محسني اژه اي : پرونده هاي مافياي مواد مخدر خارج از نوبت رسيدگي مي شود
مادر فلسطيني از ذوق ديدار فرزند اسيرش جان سپرد
توسط وزارت اطلاعات بيش از سه تن موادمخدر در استان اصفهان كشف شد
كاروان ويژه جانبازان راهي سرزمين وحي شد
استاد دانشگاه تهران: زنان تهراني روزي 2ساعت با تلفن صحبت مي كنند
با هدف جلوگيري از شيوع آنفلوآنزا برپايي اردوهاي گروهي دانش آموزي در كشور ممنوع شد
تعداد فوت شدگان آنفلوآنزاي نوع آ در آذربايجان غربي و كاشان به 8 نفر رسيد
محسن هاشمي: امسال 22 كيلومتر تونل مي سازيم
راننده متخلف جريمه 4 ميليون توماني خود را پرداخت كرد
سقف جرايم رانندگي 35 هزار تومان شد
حوادث كوتاه از كشور
پرونده روزنامه كيهان دوم اسفند ماه در دادگاه مطبوعات رسيدگي مي شود
پرونده محسن امين زاده به دادگاه رفت
دو زائر كرماني حج تمتع ممنوع الخروج شدند
احداث 12 دستگاه سرويس بهداشتي سيار در مسافرخيزترين منطقه تهران



رئيس پليس صدور گذرنامه اعلام كرد خروج دانشجويان مشمول خدمت با اجازه نظام وظيفه

رئيس پليس صدور گذرنامه گفت: دانشجويان مشمول خدمت وظيفه مي توانند با دريافت نامه از نظام وظيفه از كشور خارج شوند.
سرهنگ محمود صادقي با بيان اين مطلب افزود: دانشجوياني كه مشمول خدمت سربازي هستند مي توانند با ارائه نامه از سازمان وظيفه عمومي ناجا گذرنامه دريافت و از كشور خارج شوند. دانشجويان براي دريافت تأييديه نظام وظيفه بايد از محل تحصيل خود نامه اي را براي وظيفه عمومي ناجا دريافت كنند. پس از تأييد وظيفه عمومي و دريافت وثيقه هاي لازم دانشجويان مي توانند گذرنامه يا مجوز خروج از كشور را دريافت كنند.
به گزارش برنا، صادقي با اعلام تشكيل بانك اطلاعاتي صدور گذرنامه افزود: با آموزش افسران و ايجاد ارتباط با مراكز صدور اسناد شامل ثبت احوال و نظام وظيفه افراد سوجو و فرصت طلب ديگر نمي توانند از مدارك جعلي براي دريافت گذرنامه استفاده كنند. در صورتي كه فردي اقدام به جعل اسناد براي دريافت گذرنامه نمايد شناسايي و به مقامات قضايي معرفي مي شود. تاكنون 621 مورد جعل اسناد دريافت گذرنامه توسط پليس در سال جاري كشف شده است.

 



محسني اژه اي : پرونده هاي مافياي مواد مخدر خارج از نوبت رسيدگي مي شود

دادستان كل كشور گفت: بايد بين كساني كه امروز به لحاظ مشكلات زندگي و معيشتي فريب مي خورند و كساني كه به عنوان سودآوري و يا تخريب كشور و جوانان از موادمخدر استفاده مي كنند تفاوت فاحش قائل شويم و برخورد جدي تري با آنها داشته باشيم.
حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي در اولين گردهمايي سراسري سازمان هاي مردم نهاد كه از سوي ستاد مبارزه با موادمخدر برگزار شد، اظهار داشت: مسأله موادمخدر امروزه معضلي است كه نه تنها در كشور ما بلكه در بسياري از نقاط جهان مطرح است، مسأله موادمخدر آثار سويي در فرهنگ، جامعه و مجموعه مسائل زندگي به بار مي آورد.
دادستان كل كشور در ادامه گفت:از مواد مخدر حتي به عنوان يك اهرم سياسي و برنامه اجتماعي از آن استفاده مي شود.
دادستان كل كشور در ادامه به كساني كه امروزه از موادمخدر به عنوان اهرم سياسي و تجاري استفاده مي كنند هشدار داد ما مصمم هستيم هم در نيروي انتظامي و هم در دستگاه قضايي كه مقابله جدي تر از گذشته با آن دسته از افراد كه در اين زمينه فعاليت دارند داشته باشيم.
وي ادامه داد: بايد بين كساني كه امروز به لحاظ مشكلات زندگي و معيشت فريب مي خورند و كساني كه به عنوان سودآوري از موادمخدر استفاده مي كنند و يا حتي بالاتر از آن يعني براي تخريب كشور و جوانان كشور از اين طريق استفاده مي كنند تفاوت فاحش قائل شويم و برخورد جدي تري با آن ها داشته باشيم.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: در اين زمينه قصد داريم هم اقدامات نرم و هم اقدامات سخت مان را تشديد كنيم و با عوامل اصلي جدي تر برخورد كنيم.محسني اژه اي با اشاره به اين كه اكنون رسيدگي به پرونده هاي موادمخدر در قوه قضاييه در يك واحد متمركز شده است، گفت: با نيروهايي كه در اين زمينه وجود داشت صحبت كرديم و قرار شد تلاش بيش تري كنيم كه اگر نيروي انتظامي با هزار زحمت باندي را دستگير كرد يك يا دو سال طول نكشد كه باند مجازات شود بلكه در اولين فرصت ممكن مجازات شود.

 



مادر فلسطيني از ذوق ديدار فرزند اسيرش جان سپرد

يك مادر فلسطيني، هنگام آماده شدن براي استقبال از فرزند اسيرش كه به تازگي از زندان رژيم صهيونيستي، آزاد شده بود، جان به جان آفرين تقديم كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، «حاجيه عريفه كميل»، مادر «احمد كميل» كه پس از 18 سال زندان به تازگي از بند رژيم صهيونيستي آزاد شده است، هنگامي كه خود را براي استقبال از فرزندش آماده مي كرد، با در آغوش گرفتن عكس او و گفتن اين كلمات كه به او (احمد) سلام برسانيد و بگوييد كه از جانم هم او را بيشتر دوست دارم، دچار سكته قلبي شد و در خانه خود در شهر جنين جان داد.
احمد كميل در سال 1991 به دليل ايجاد و رهبري يك گروه مبارز فلسطيني به زندان افتاد و به 16 بار زندان ابد از سوي رژيم صهيونيستي محكوم شد.

 



توسط وزارت اطلاعات بيش از سه تن موادمخدر در استان اصفهان كشف شد

بيش از سه تن موادمخدر در استان اصفهان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) كشف شد.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي وزارت اطلاعات، با گسترش چتر اطلاعاتي، يك محموله موادمخدر به وزن بيش از سه تن توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره كل اطلاعات استان اصفهان شناسايي و طي يك درگيري مسلحانه با قاچاقچيان در شهرستان نايين كشف و ضبط شد.
براساس اين گزارش سوداگران مرگ كه مواد افيوني را از مناطق شرقي كشور عبور داده و قصد انتقال آن به استان اصفهان را داشتند، در كمين نيروهاي اطلاعاتي قرار گرفته، ضمن دستگيري يك قاچاقچي، مقدار سه هزار و 163 كيلوگرم ترياك و 127 كيلوگرم حشيش بدست آمده است.
همچنين متهم دستگير شده با هماهنگي مرجع قضايي روانه زندان شده است.

 



كاروان ويژه جانبازان راهي سرزمين وحي شد

كاروان 17775 ويژه جانبازان عصر ديروز از ترمينال حجاج فرودگاه مهرآباد عازم سرزمين وحي شد.
به گزارش ايرنا، رئيس بنيادشهيد و امور ايثارگران روز دوشنبه در همايش توجيهي حج ويژه بدرقه جانبازان در هتل انقلاب تهران با بيان اينكه سفر معنوي حج في نفسه يك كار فرهنگي است، اظهار داشت: بنيادشهيد بايد شرايطي را فراهم كند، تا جانبازان و خانواده ايثارگران از اين موقعيت بهترين استفاده را بكنند.
«مسعود زريبافان» ادامه داد: انجام برخي فعاليت ها در ايام حج براي جانبازان به خاطر ضعف جسمي دشوار است كه در همين رابطه بنيادشهيد و امور ايثارگران برنامه هايي را تدوين كرده تا نقص جسمي جانبازان موجب از بين رفتن فضاي معنوي سفر حج نشود.
وي افزود: در اين سفر معنوي نوع كاروان، نحوه اسكان، نحوه اختصاص جا در منا، عرفات و تسهيلاتي كه به آنها داده مي شود بايد به گونه اي باشد كه كمترين سختي را در اين سفر متحمل نشوند.
معاون فرهنگي بنيادشهيد و امور ايثارگران نيز در اين مراسم گفت: با توجه به رايزني هاي بنيادشهيد با سازمان حج و زيارت بهترين مكان و برترين مدير و عوامل كاروان براي كاروان ويژه جانبازان انتخاب شده است.
وي افزود: همچنين يك تيم مجرب پزشكي كه با تمامي مسايل جانبازان آشنايي دارد، براي اين كاروان در نظر گرفته شده است.
لواساني خاطرنشان كرد: ساعت پرواز كاروان ويژه جانبازان نيمه هاي شب در نظر گرفته شده بود، اما در نتيجه رايزني هاي بنيادشهيد و امور ايثارگران با سازمان حج و زيارت اين ساعت به 18و15 دقيقه تغيير پيدا كرد.
مديركل فرهنگي و هنري بنيادشهيد و امور ايثارگران نيز با اشاره به شيوع بيماري آنفلوانزاي آ گفت: به منظور حفظ سلامت ايثارگران و با هماهنگي هاي به عمل آمده ميان بهداشت و درمان سازمان حج و بنيادشهيد، امسال ايثارگراني كه دچار مشكلات خاصي بودند، از فهرست اعزام به حج خارج شدند.
محمدرضا گروسي ادامه داد: هر سال حدود 6 هزار نفر از ايثارگران و خانواده هاي معظم شهدا به زيارت خانه خدا مشرف مي شدند كه امسال به 2 هزار و 525 نفر كاهش يافته است.

 



استاد دانشگاه تهران: زنان تهراني روزي 2ساعت با تلفن صحبت مي كنند

يك استاد دانشگاه تهران گفت: زنان تهراني به طور متوسط روزانه دو ساعت با تلفن صحبت مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس فهيمه قبيتي درهمايش اصلاح الگوي مصرف كه درسالن اجتماعات شركت برق منطقه اي قزوين برگزار شد، افزود: براساس تحقيقاتي كه چندي پيش انجام گرفته است زنان تهراني به طورمتوسط روزانه دو ساعت با تلفن صحبت مي كنند.
وي ادامه داد: از طرفي تحقيقات نشان مي دهد روشن كردن تلويزيون يكي ازكارهاي اوليه خانم ها، صبح ها پس از بيدار شدن است.
استاد دانشگاه تهران اضافه كرد: حتي بسياري از خانم ها اظهار داشته اند كه هنگام حضور در آشپزخانه بايد تلويزيون روشن باشد و آنها صدايش را بشنوند.
وي افزود:با توجه به تحقيقاتي كه در دنيا انجام شده است امروز دنيا به فكر كاهش حضور خانم ها در آشپزخانه افتاده است چرا كه حضور خانم ها در آشپزخانه با افزايش و رشد بيشتر انرژي همراه است از همين رو غذاهاي فست فود دردنيا گسترش يافته است.
قبيتي افزود: اگر مي خواهيم براي كاهش و استفاده درست انرژي كاري كنيم بايد فرهنگ سازي كنيم تا با نهادينه كردن فرهنگ اصلاح الگوي مصرف بتوانيم به هدف خود دست يابيم.
وي تصريح كرد: يكي از مهم ترين مسائلي كه درشكل گيري رفتار درجامعه ما موثر است قضاوت ديگران است به طوري كه قضاوت ديگران هويت جامعه ما را شكل داده است و اين موضوع فرصت را براي ابرازهاي فردي خيلي كم مي كند.
استاد دانشگاه تهران عنوان كرد: از همين رو ما خيلي به خود و ديگران اجازه ابراز عقيده نمي دهيم و بيشتر مواقع تأييدمان را از جمع مي طلبيم از اين رو گاه سختي ها را تحمل مي كنيم تا تأييد جمع را داشته باشيم.
وي توضيح داد: به عنوان نمونه مي توانيم به تأثير تلويزيون درزندگي اشاره كنيم كه چگونه پخش يك سريال گويش مردم را تغيير مي دهد و با پخش يكي يا دو سريال امكان تحصيل دختران در دانشگاه سهل تر مي شود و نگاه ها را عوض مي كند.

 



با هدف جلوگيري از شيوع آنفلوآنزا برپايي اردوهاي گروهي دانش آموزي در كشور ممنوع شد

ساري- خبرنگار كيهان:
با هدف پيشگيري از آنفلوآنزاي نوع آ برپايي كليه اردوها، همايش ها و سفرهاي گروهي دانش آموزي در كشور ممنوع شد.
رئيس سازمان آموزش و پرورش مازندران با اعلام اين خبر افزود: ممنوعيت قطعي اين برنامه ها براي تأمين سلامتي بيشتر دانش آموزان از سوي وزارت آموزش و پرورش به كليه استان ها ابلاغ شده است.
عبدالوحيد فياض با اشاره به الزامي بودن رعايت اين بخشنامه گفت: با مديران مدارسي كه از اين بخشنامه تخلف كنند برخورد قانوني خواهد شد.
وي با تأكيد بر اهميت توجه به سلامت جسماني دانش آموزان افزود: براي پيشگيري از ابتلاء دانش آموزان مدارس به آنفلوآنزاي نوع آ دستورالعمل بهداشتي يكپارچه اي صادر و اجرايي شده است.
«فياضي» گفت: اجراي مفاد بخشنامه هاي بهداشتي به همكاري صميمانه والدين دانش آموزان نياز دارد.

 



تعداد فوت شدگان آنفلوآنزاي نوع آ در آذربايجان غربي و كاشان به 8 نفر رسيد

تاكنون هشت نفر در كاشان و آذربايجان غربي بر اثر ابتلا به بيماري آنفلوآنزاي نوع آ جان خود را از دست داده اند.
به گزارش خبرنگار كيهان از كاشان، فرماندار اين شهر، آمار افراد مشكوك به آنفلوآنزاي نوع آ در اين شهرستان را 176مورد اعلام كرد و گفت: پس از انجام آزمايش هاي لازم 41نفر از اين افراد مثبت شناخته شده اند.
حسينعلي حاجي در نوزدهمين جلسه شوراي اطلاع رساني شهرستان كاشان افزود: از اين تعداد تاكنون 4 نفر جان خود را از دست داده اند.
وي با اعلام اينكه اين آمار نسبت به ديگر نقاط كشور در مرتبه بالاتري قرار دارد از رسانه ها خواست با اطلاع رساني و ذكر نكات و اصول بهداشتي شتاب انتقال اين ويروس در شهرستان را كند كنند.
فرماندار از كاهش 50درصدي مراجعات مردمي به مراكز بهداشتي درماني در هفته گذشته نسبت به 10روز قبل در اين منطقه خبر داد و يكي از علل اين كاهش را علاوه بر تصميم به تعطيلي يك هفته اي مدارس شهرستان، پيشگيري، اطلاع رساني و ارائه آموزش هاي لازم به مردم در مورد اين بيماري عنوان كرد.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس، معاون دانشگاه علوم پزشكي آذربايجان غربي تعداد فوت شدگان آنفلوآنزاي نوع آ در اين استان را چهار نفر اعلام كرد.
كامران دهقان در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان اظهار داشت: نمونه برداري هاي به عمل آمده از 400 نفر مورد مشكوك به آنفلوآنزاي نوع آ در آذربايجان غربي، 45 نفر مبتلا به اين بيماري اعلام شده اند.
وي افزود: براي جلوگيري از گسترش اين بيماري در مدارس، بايد علاوه بر رعايت بهداشت فردي از حضور دانش آموزان داراي علائم اين بيماري در كلاس ها خودداري شود.وي گفت: اگر حداقل 15درصد يك كلاس طي سه روز متوالي داراي علائم آنفلوآنزا باشند كلاس تعطيل و اگر در دو كلاس شايع باشد، مدرسه تعطيل مي شود.

 



محسن هاشمي: امسال 22 كيلومتر تونل مي سازيم

مديرعامل شركت متروي تهران و حومه گفت: با دريافت كامل سهم دولت از بودجه عمراني مترو مي توانيم امسال ركورد 15 كيلومتري را افزايش داده و 22 كيلومتر تونل بسازيم، همچنين مشكل كمبود واگن حل شده و ايستگاه قيطريه را نيز افتتاح مي كنيم.
محسن هاشمي در گفت وگو با خبرنگار «شهر» با اشاره به اينكه تأمين 50 درصد از هزينه هاي عمراني مترو برعهده دولت است، اظهار داشت: در حال حاضر دولت از 230 ميليارد تومان بودجه اي كه قرار است امسال بابت توسعه مترو پرداخت كند، 161 ميليارد تومان را واريز كرده است كه در همان ابتداي سال اين مبلغ بابت ساخت و توسعه خط 3، 6، 4 و 7 هزينه شد و منتظر دريافت مابقي اين بودجه هستيم.
مدير عامل شركت متروي تهران و حومه افزود: با دريافت كامل سهم دولت از بودجه عمراني مترو مي توانيم امسال ركورد 85 كيلومتري خود را افزايش داده و 22 كيلومتر تونل بسازيم.
وي خاطرنشان كرد: ساخت و توسعه خطوط 3، 6، 4 و 7 مترو به بيش از يك هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.
هاشمي با تأكيد بر اينكه در حال حاضر مشكل اصلي مترو كمبود واگن است، گفت: هم اكنون 70 قطار در ناوگان مترو فعال هستند كه طبق برنامه ريزي در حال حاضر به 65 قطار براي خطوط درون شهري و همچنين 28 لوكوموتيو و 160 واگن براي خط 5 نياز داريم كه براي خريد اين تعداد واگن با مشكل كمبود اعتبار مواجه هستيم.وي با بيان اينكه تا زماني كه با اين كمبود مواجه باشيم نمي توانيم ايستگاه جديدي را راه اندازي كنيم، افزود: در حال حاضر ايستاه قيطريه براي راه اندازي آماده است اما به دليل كمبود واگن افتتاح نمي شود.
مديرعامل شركت متروي تهران و حومه درباره نتايج جلسه خود با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اظهار اميدواري كرد: طرح برداشت مترو از صندوق ذخيره ارزي تصويب شود.

 



راننده متخلف جريمه 4 ميليون توماني خود را پرداخت كرد

گرگان- خبرنگار كيهان:
راننده متخلف يك دستگاه كاميون كه بيش از 250 مورد تخلف رانندگي داشت، جريمه 9 متري خود را پرداخت كرد.
اين راننده متخلف گلستاني طي دو سال گذشته 255 مورد تخلف رانندگي داشته است و به پرداخت 4 ميليون و 591 هزار تومان جريمه محكوم شده بود كه پس از دريافت قبض جريمه 9 متري آن را پرداخت كرد.
گفتني است سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز و عدم ارائه مدارك رانندگي مهمترين تخلفات اين راننده متخلف عنوان شده است.

 



سقف جرايم رانندگي 35 هزار تومان شد

با تصويب تمامي بندهاي لايحه اخذ جرايم راهنمايي و رانندگي در كميسيون حقوقي و قضايي مجلس سقف جرايم رانندگي 35هزار تومان شد.
سردار محمد رفيع رفيعي نيا درباره آخرين وضعيت لايحه اخذ جرايم راهنمايي و رانندگي اظهار داشت: مواد باقي مانده از لايحه اخذ جرايم در كميسيون تصويب شد و بناست يكشنبه آينده با حضور نمايندگان ذيربط آخرين بررسي ها در رابطه با اين لايحه صورت گيرد.
وي در رابطه با سقف جريمه هاي رانندگي در لايحه نيز به ايسنا گفت: نيروي انتظامي پيشنهاداتي در اين رابطه داشت، اما بنا به نظر كميسيون سقف 35 هزار تومان جريمه در اين رابطه تصويب شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

صيد غيرمجاز پرندگان مهاجر
اردبيل - ايرنا: لاشه 35 قطعه پرنده مهاجر از گونه هاي فاخته و ساركه به طور غيرمجاز توسط شكارچيان در پارس آباد مغان صيد شده بودند كشف شد. در اين رابطه 3 نفر شكارچي متخلف به همراه سه قبضه سلاح شكاري دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
كشف يك ميليارد تومان كالاي قاچاق
شيراز - خبرگزاري فارس: پليس فارس از دو باند قاچاق كالا يك ميليارد تومان كالاي قاچاق كه به شيوه ماهرانه اي وارد كشور كرده بودند كشف كرد. كالاهاي مكشوفه از بازرسي سه دستگاه تريلر و يك دستگاه كاميون به دست آمد. كالاهاي مكشوفه شامل حدود 24 تن برنج، 35 هزار و 895 ثوب پوشاك، يك هزار و 128 جفت كفش بود كه فاقد مدارك واقعي بودند. در اين رابطه 8 نفر از اعضاي دو باند دستگير شدند.
توقيف ظروف چيني قاچاق
يزد- خبرگزاري فارس: پليس فراغه ابركو از يك دستگاه كاميون بيش از 12 هزار نوع ظروف چيني قاچاق كشف كرد. در اين رابطه راننده خودرو به نام اميد و سرنشين آن به نام حسنعلي كه از شيراز عازم يزد بود دستگير شدند. از راننده خودرو دو قطعه برگ سبز جعلي گمرك بوشهر به دست آمد. خودرو توقيف شد. ارزش ريالي ظروف مكشوفه 120 ميليون ريال اعلام شد.
مرگ موتورسوار كاروان عروسي
مشهد - خبرگزاري فارس:تصادف يك موتورسيكلت همراه كاروان عروسي با يك خاور در كيلومتر 13 محور صالح آباد-تربت جام يك كشته و يك زخمي بر جاي گذاشت.
تلاش نيروهاي بيمارستان امدادي شهر مشهد نيز براي نجات جان فرد مجروح موثر واقع نشد و بعد از يك شبانه روز بستري شدن، او نيز جان خود را از دست داد.اين حادثه سومين حادثه منجر به فوت است كه از ابتداي سال جاري براي موتورسواران همراه كاروان عروسي در منطقه صالح آباد روي داده است.
كشف مشروبات الكلي
قزوين - خبرگزاري فارس: پليس قزوين در چند عمليات نزديك به 3 هزار بطري و قوطي مشروبات الكلي كشف كرد. اين مشروبات در بازرسي از يك ويلاي مسكوني در منطقه هفت سنگان، از سه دستگاه خودرو پژو، سمند و وانت پيكان در جاده قزوين - تهران به دست آمد رانندگان خودرو نيز دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
سرقت با آب ميوه مسموم
سرويس شهرستان ها: زن ميانسالي به نام ف-م كه با همدستي 3 نفر ديگر اقدام به بيهوش كردن رانندگان با استفاده از آب ميوه مسموم و سرقت وسايل و مدارك و پول نقد آنها مي كرد در تبريز دستگير شد. اين زن با تشكيل گروهي از مجرمان اقدام به سرقت مي كرد. در بازرسي از منزل متهم مقاديري داروهاي مسموم كشف شد. ديگر همدستان اين زن نيز دستگير شدند.
دستگيري قاچاقچيان اشياي عتيقه
گرگان - خبرنگار كيهان: بيش از 730 قطعه سكه از 3 قاچاقچي اشياي تاريخي در گرگان كشف شد. از اين افراد سه دستگاه گوشي تلفن همراه كشف و متهمان دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
مرگ دختربچه بر اثر سهل انگاري والدين
مشهد - خبرگزاري فارس: دختربچه 6 ساله اي كه در منطقه صالح آبادتربت جام بر اثر تشنگي محلول متادون را خورده بود قبل از رسيدن به مركز بهداشتي درماني شهر جان خود را از دست داد. والدين اين كودك محلول متادون با غلظت بالا را در قوطي نوشابه خانواده ريخته و آن را در يخچال قرار داده بودند كه اين كودك بر اثر تشنگي مبادرت به خوردن مقداري از محلول كرده بود.

 



پرونده روزنامه كيهان دوم اسفند ماه در دادگاه مطبوعات رسيدگي مي شود

جلسه رسيدگي به پرونده روزنامه كيهان دوم اسفند ماه درشعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران و با حضور هيئت منصفه مطبوعات برگزار مي شود.
شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، دهم آبان ماه را براي رسيدگي به پرونده روزنامه كيهان تعيين كرده بود كه به دليل هم زماني انجام مراسم تحليف اعضاي جديد هيئت منصفه مطبوعات در روز مقرر، قاضي «مديرخراساني» اعلام كرد: هيئت منصفه مطبوعات بيان كرده است به دليل اينكه اعضاي جديد هيئت منصفه درجريان پرونده نيستند، جلسه رسيدگي تجديد شود كه رسيدگي به اين پرونده به وقت ديگري موكول مي شود.
شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، دوم اسفند ماه را براي رسيدگي به پرونده روزنامه كيهان تعيين كرده است.

 



پرونده محسن امين زاده به دادگاه رفت

با صدور كيفرخواست پرونده محسن امين زاده به دادگاه انقلاب تهران ارسال شد.
روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران با اعلام اين خبر افزود: متهم همچنين از زندان انفرادي خارج شده است.
عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران پيش از اين اعلام كرده بود كه پرونده هر يك از زندانيان حوادث اخير در صورت تكميل تحقيقات به دادگاه ارسال خواهد شد.
روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران پيش از اين نيز گزارش داد: پرونده جهانبخش خانجاني از ديگر متهمان زنداني حوادث اخير نيز با صدور كيفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال گرديد و نامبرده نيز به بند عمومي زندان اوين منتقل شد.

 



دو زائر كرماني حج تمتع ممنوع الخروج شدند

معاون و جانشين دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كرمان گفت: دو زائر بيت الله الحرام از اين استان به دليل داشتن موادمخدر ممنوع الخروج شدند.
سرهنگ «ابراهيم شاكري» به خبرنگار ايرنا گفت: در بازرسي كه توسط ماموران پليس با استفاده از سه قلاده سگ موادمخدرياب در فرودگاه كرمان انجام شد از دو ساك متعلق به دو نفر زائر، مقداري مواد مخدر كشف شد.
وي افزود: گذرنامه اين دونفر از مديران كاروان ها دريافت و براساس بخشنامه دادستاني كل كشور به مدت يكسال از كشور ممنوع الخروج و به مراجع قضايي معرفي شدند.
سرهنگ شاكري در پايان گفت: به موجب بخشنامه دادستاني كل كشور زائريني كه به هنگام سفر به عربستان اقدام به حمل موادمخدر كنند ممنوع الخروج شده و به مراجع قضايي نيز معرفي مي شوند.

 



احداث 12 دستگاه سرويس بهداشتي سيار در مسافرخيزترين منطقه تهران

شهرداري منطقه 20 به منظور رفاه حال شهروندان و مسافران 12دستگاه سرويس بهداشتي سيار را در معابر و اماكن عمومي اين منطقه ايجاد كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 20، محمدحسين سهرابي معاون امور شهري و فضاي سبز با بيان اينكه اين سرويس هاي بهداشتي با هزينه اي بالغ بر 1680 ميليون ريال تهيه و نصب شده است، گفت: كمبود سرويس هاي بهداشتي يكي از نيازهاي شهر تهران است كه احداث سرويس هاي بهداشتي سيار با هزينه نسبتا پايين تر و قابليت جابجايي از جمله امكاناتي است كه تا حدودي نياز شهروندان را در اين زمينه مرتفع مي كند.
سهرابي در ادامه با اشاره به موقعيت ويژه منطقه 20 تهران كه با وجود حرم حضرت عبدالعظيم(ع) با 8تا 10 ميليون نفر زائر و مسافر طي سال سومين شهر مسافرپذير كشور است، افزود: با توجه به اينكه شهرري فاقد هتل و اقامتگاه مناسب براي مسافران است، بوستان هاي اين منطقه به ويژه در اطراف حرم حضرت عبدالعظيم(ع) به گونه اي طراحي شده است كه امكان اتراق مسافران در آن فراهم شده است.
جنوب حرم، بوستان هاي تركاشوند، گودرزي، شهرداري و مدرس، محوطه فروشگاه شهروند، مترو شهري و بلوار 13 آبان از مهمترين نقاطي است كه اين سرويس هاي بهداشتي در آن نصب شده است.

 

(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14