(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20 آبان 1388- شماره 19509
 

حديث دشت عشق
در نظر گرفتن پاداش براي زيباتر شدن ليگ برتر كشتي تحولي ديگر پيش روي كشتي گيران
اخبار كوتاه از فوتبال
 رضازاده : در حال بررسي آخرين ركوردها هستيم
استقبال از تعطيلي دو هفته اي ليگ برتر واليبال پيروزي در انديشه بزرگي
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «مهدي آردي»
بايد عادت كنم!
«مهدي آردي»، اولين فرزند عباس و فضه، در خانواده اي متدين، در بجستان از توابع گناباد، قدم به عرصه هستي نهاد. خانواده اش دامدار و داراي وضع مالي نسبتاً مناسبي بودند.
مهدي سه دوره تحصيلي ابتدايي، راهنمايي و متوسطه را در زادگاهش گذراند و در دبيرستان، رشته تحصيلي ادبيات و علوم انساني را انتخاب كرده بود و در تمام دوران تحصيلي اش، دانش آموزي با هوش و فعال، جلوه نمود. درس خوان بود و در يادگيري درس ها به همكلاسي هايش نيز كمك مي كرد و چون خط خوشي داشت نوشتن مقالات و مطالب روزنامه ديواري دهه فجر را در مدرسه انجام مي داد. مادرش مي گويد: «از سال سوم دبيرستان همين كه از مدرسه مي آمد، وضو مي گرفت و نماز مي خواند. هرچه به او مي گفتم: «خسته اي يك چايي بخور!» مي گفت: «نه من اول بايد نماز بخوانم!» صبح ها نيز بعد از نماز، قرآن مي خواند. سن كمي داشت كه ماه مبارك رمضان، روزه مي گرفت و مي گفت: «بايد عادت كنم!» برادرش، علي، در اين باره مي گويد: «با اينكه هر دوي ما كوچك بوديم و پدر ومادر، ما را بيدار نمي كردند؛ با هم قرار مي گذاشتيم كه يواشكي همديگر را صدا بزنيم تا سحري بخوريم و روزه بگيريم.» همان مي گويد: «اوايل انقلاب كه ما به مسجد جامع مي رفتيم، دو نفر يا سه نفر بيشتر نمي آمدند. مهدي مي گفت: «بيا با هم برويم و اگر ما نرويم، ديگران هم نمي آيند.» پس از تجاوزگري دشمن بعثي در خاك وطن، علي رغم علاقه اي كه به درس و مدرسه داشت، دغدغه و آرزويش، جنگ و جهاد شده بود و به اين سبب، در سال دوم دبيرستان، مدرسه را ترك كرد و براي اولين بار، عازم جبهه هاي حق عليه باطل گرديد.در منطقه بانه، هنگام شكست خط و پيشروي به سوي نيروهاي بعثي، پايش روي مين رفت كه به مجروحيت و مفقوديت يازده ساله اش منجر شد. پيكر پاكش پس از پيدا شدن در گلزار شهداي بجستان آرميد.

 



در نظر گرفتن پاداش براي زيباتر شدن ليگ برتر كشتي تحولي ديگر پيش روي كشتي گيران

در شرايطي كه رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد و فرنگي قرار است با يك هفته تأخير از روز دوم آذرماه آغاز شود، رئيس فدراسيون كشتي اعلام كرد كه با تعويق افتادن مسابقات لطمه اي به ساير برنامه هاي فدراسيون از جمله آماده سازي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي نخواهد زد.
طبق اعلام قبلي مسئولان فدراسيون كشتي قرار بود مسابقات ليگ برتر كشتي آزاد و فرنگي از روز دوشنبه هفته آينده (25 آبان) آغاز شود اما به دليل عدم حضور سه تيم در مراسم قرعه كشي و گروه بندي اين رقابتها با يك هفته تأخير از روز دوم آذرماه شروع مي شود.
محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي با اشاره به اين كه 8تيم در كشتي آزاد و 7تيم در كشتي فرنگي در رقابت هاي ليگ برتر به ميدان خواهند آمد، گفت: بنابراين است كه مسابقه هاي ليگ برتر كشتي آزاد و فرنگي باشگاههاي ايران حتما تا پايان دي ماه خاتمه پيدا كند تا لطمه اي به ساير برنامه هاي فدراسيون كشتي از جمله آماده سازي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران وارد نشود.
وي در ادامه برگزاري مسابقه هاي كشتي آزاد و فرنگي ليگ برتر قهرماني باشگاههاي ايران را كاملا متفاوت با سال هاي پيش ذكر كرد و اظهار داشت: با مسابقه هاي ليگ برتر كشتي امسال، كاملا حرفه اي برخورد خواهد شد.
يزداني خرم در اين خصوص تصريح كرد: آئين نامه، قوانين و مقررات كميته ليگ كشتي فدراسيون كشتي، بعدازظهر روز دوشنبه در جلسه هماهنگي نمايندگان باشگاههاي شركت كننده در ليگ برتر، مورد بررسي و تأييد همگان قرارگرفت. وي اضافه كرد: فدراسيون كشتي در ليگ برتر كشتي امسال، در مسئله كمك مالي به كشتي گيران و مربيان، كاملا به صورت حرفه اي عمل خواهد كرد و براين اساس، پول ها در جاي اصلي خود هزينه خواهد شد.
رئيس فدراسيون كشتي در اين خصوص توضيح داد: پولي كه قرار است از سوي باشگاه ها به كشتي گيران پرداخت شود، به درستي بين آنان تقسيم خواهد شد و كشتي گيران تنها در صورت پيروزي در هر كشتي، پول و دستمزد خود را دريافت خواهند كرد.
بنابراين، كشتي گيري كه شكست بخورد، در قبال مسابقه انجام داده، پولي از باشگاه خود دريافت نخواهد كرد.
يزداني خرم به هزينه اي كه فدراسيون كشتي در مسابقه هاي ليگ برتر كشتي خواهد كرد، اشاره نمود و اظهار داشت: فدراسيون كشتي به هر كشتي گيري كه در ليگ برتر با ضربه فني برنده شود، براي هر كشتي، 50هزارتومان پرداخت خواهد كرد.
علاوه بر آن، كشتي گيراني كه در هر كشتي با رد و بدل كردن فن و نه با هل دادن، باامتياز برنده شوند و به هل دادن تكيه نكنند، مبلغ 20هزار تومان دريافت خواهند كرد.
يزداني در ادامه اختصاص پاداش را تنها به كشتي گيران منوط ندانست و گفت: اگر در هر كشتي، داور قضاوت كننده (داور وسط) خوب و دقيق قضاوت كند و كار به «پروتست» (بازبيني فيلم) كشيده نشود، مبلغ 20هزارتومان دريافت مي كند.
رئيس فدراسيون كشتي همچنين خاطر نشان كرد: درآمدهاي تبليغاتي كنار تشك ها (حاميان مالي) و همچنين درآمدهاي پيش دريافت تيم ها در هنگام ثبت نام، در پايان مسابقه هاي ليگ برتر كشتي آزاد و فرنگي بين تيم هاي اول تا سوم تقسيم خواهد شد.
بنابراين تمام بودجه فدراسيون كشتي مربوط به مسابقه هاي ليگ برتر كشتي، تمام و كمال در اين مسابقه ها هزينه خواهد شد.
رئيس فدراسيون كشتي در ادامه يادآور شد: در جلسه هماهنگي روز دوشنبه، قرار بر اين شد كه همه ملي پوشان كشتي آزاد و فرنگي ايران بتوانند در رقابت هاي ليگ برتر در قالب تيم هاي مختلف به ميدان بيايند و به قول معروف، هيچ كشتي گيري روي دست و زمين نماند.
وي افزود: ما فقط 7كشتي گير ملي پوش در كشتي آزاد و 7كشتي گير ملي پوش در كشتي فرنگي نداريم و تعداد ملي پوشان كشتي در هر يك از دو رشته آزاد و فرنگي حداقل 20نفر است كه بايستي همگي بتوانند در ليگ برتر كشتي بگيرند.
يزداني خرم گفت: فدراسيون كشتي و كميته ليگ كشتي آن كمك خواهند كرد كه همه كشتي گيران ملي پوش و سرشناس ايران براي شركت در رقابت هاي ليگ برتر كشتي، جذب باشگاه هاي مختلف شوند.
يزداني خرم در پايان گفت: هر تيم شركت كننده در ليگ برتر كشتي آزاد و فرنگي، حق استفاده از دو كشتي گير ملي پوش ايراني و دو كشتي گير ملي پوش خارجي را خواهد داشت.
گروه بندي ليگ كشتي آزاد
و فرنگي
كشتي آزاد
¤ گروهA: گاز مازندران، صنايع و معادن استان همدان، شهداي نيروي زميني ارتش و ماكيان بروجرد
¤ گروهB: راه آهن خراسان، نفت تهران، رشددانه گلستان و منتخب ملاير
كشتي فرنگي
¤ گروهA: گاز كرمانشاه، راه آهن لرستان، دانشگاه آزاد اسلامي و آنزان ايذه
¤ گروهB: سوني تهران، شهداي نيروي زميني ارتش و گاز اردبيل

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كربكندي: يك هفته به مشهد مي رويم
محمدحسين ضيايي سرمربي تيم صبا به دليل عملكرد ضعيفش در اين تيم بركنار شد و جاي خود را به محمدرضا كربكندي داد. تيم صباي قم ششمين تيم اين فصل پس از شاهين، فولاد خوزستان، استقلال اهواز، پاس و ابومسلم است كه در كادر فني اش تغييراتي را انجام داده است.
محمدرضا كربكندي سرمربي جديد صباي قم با بيان اينكه به رسم ادب از ضيايي رخصت گرفتم تا از فردا (امروز) در تمرينات اين تيم شركت كنم گفت: با توجه به شناختي كه روي نفرات اين تيم داشتم هدايت تيم صبا را قبول كردم چرا كه اعتقاد دارم پتانسيل اين تيم بيش از اينهاست. وي در خصوص برنامه هاي خود در اين تيم گفت: قصد داريم اردوي آماده سازي تيم را به مدت يك هفته در شهر مشهد برپا كنيم كه اگر شرايط مهيا شود روز يكشنبه هفته آينده عازم مشهد خواهيم شد. كربكندي در پايان از احتمال اضافه شدن يك مربي ديگر طي روزهاي آينده به جمع كادر فني صبا خبرداد.
اردوي يك هفته اي استيل آذين در امارات
تيم فوتبال استيل آذين شنبه هفته آينده براي برپايي اردوي 7روزه و انجام دو بازي تداركاتي راهي امارات خواهد شد. حميد استيلي سرمربي استيل آذين ضمن اعلام اين خبر گفت: پس از بازي با مس كرمان، چهار روز به بازيكنان استراحت داديم و از روز پنجشنبه هفته جاري تمريناتمان را از سر خواهيم گرفت تا پس از دو روز تمرين روز شنبه عازم امارات شويم. وي در ادامه از جذب قطعي يك دروازه بان ليگ برتري خبرداد و گفت: به يك مدافع و يك هافبك دفاعي يا تهاجمي هم نياز داريم كه اين بازيكنان قطعا خارجي خواهند بود. استيلي درپايان در خصوص وضعيت فريدون زندي گفت: او پس از مداوا در آلمان به ايران برگشته و تمرينات اختصاصي را پشت سرمي گذارد تا در نيم فصل دوم مشكلي جهت همراهي تيم نداشته باشد.
حذف آخرين نماينده آسيا از جام جهاني نوجوانان
با حذف تيم هاي فوتبال نوجوانان اروگوئه و كره جنوبي از جام جهاني، اسپانيا و نيجريه حريف يكديگر در نيمه نهايي شدند.
در مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال جام جهاني نوجوانان، دوشنبه شب تيم هاي اسپانيا و اروگوئه به مصاف هم رفتند كه در پايان تيم اسپانيا موفق شد در ضربات پنالتي با نتيجه چهار بر دو به پيروزي برسد. تلاش اين دو تيم در پايان 120 دقيقه به تساوي سه بر سه رسيده بود. همچنين در ديگر ديدار از اين مرحله تيم هاي نيجريه و كره جنوبي در كالابار مقابل هم قرار گرفتند كه تيم ميزبان مسابقات موفق شد با نتيجه سه بر يك از سد آخرين نماينده آسيا بگذرد. پيش از اين تيم هاي سوييس و كلمبيا نيز توانسته بودند به ترتيب با برتري مقابل تيم هاي ايتاليا و تركيه راهي مرحله نيمه نهايي شوند.بازي هاي نيمه نهايي جام جهاني نوجوانان پنجشنبه با انجام دو بازي ميان تيم هاي كلمبيا و سوييس و نيجريه برابر اسپانيا دنبال مي شود.
جلالي:ابهامات برطرف شد!
سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت: در جلسه با رييس كميته پزشكي فدراسيون ابهامات مختلفي روشن و قرار شد ليستي از داروهاي مجاز و غير مجاز مورد استفاده بازيكنان به تمام تيم ها فرستاده شود.
مجيد جلالي پيرامون جلسه اي كه با هاشميان رييس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال داشت، اظهار كرد: از نظر من جلسه بسيار خوبي بود و بيش از دو ساعت طول كشيد كه در اين مدت بنده و هاشميان نظرات مان را بيان كرديم. من علائمي را بدون نام بردن از تيم يا بازيكني دال بر وجود دوپينگ در ميان بازيكنان مطرح كردم و گفتم به نظرم مي رسد كه بايد به اين مساله رسيدگي بيشتري شود.
وي افزود: در اين جلسه از نزديك با اقدامات خوب و سيستماتيك كميته پزشكي فدراسيون در اين زمينه آشنا شديم. همين طور هاشميان هم اظهار كرد كه نظارت كميته بر اين مساله بيشتر شده، لذا مربيان مي توانند با خيال راحت تري به فكر بازي هايشان باشند.
ساحلي بازان ايران از صعود به جام جهاني بازماندند
ملي پوشان فوتبال ساحلي ايران با شكست برابر ژاپن در مرحله نيمه نهايي مسابقات قهرماني آسيا، از راهيابي به رقابت هاي جام جهاني بازماندند. تيم ملي فوتبال ساحلي ايران كه با غلبه بر تيم هاي استراليا، عمان و چين به عنوان صدرنشين گروه A مسابقات فوتبال ساحلي قهرماني آسيا به مرحله نيمه نهايي اين رقابت ها صعود كرده بود، در اين مرحله با شكست 5 بر3 مقابل ژاپن از راهيابي به فينال بازماند.
با اين شكست ملي پوشان فوتبال ساحلي ايران فرصت حضور در مسابقات جام جهاني 2009 امارات را نيز از دست دادند. با توجه به اينكه امارات ميزبان مسابقات جام جهاني 2009 فوتبال ساحلي است، قاره آسيا دو سهميه در اين مسابقات خواهد داشت كه اين سهميه ها نيز به تيم هاي فيناليست رقابت هاي قهرماني قاره كهن تعلق خواهد گرفت.

 



اسامي تيم ملي وزنه برداري چند روز ديگر اعلام مي شود
رضازاده : در حال بررسي آخرين ركوردها هستيم

حسين رضازاده در فاصله كمتر از 10 روز تا آغاز رقابت هاي جهاني وزنه برداري گفت: تا آخر هفته جاري نفرات نهايي براي حضور در رقابت هاي جهاني مشخص خواهند شد.
مدير و سرمربي تيم هاي ملي وزنه برداري اظهار كرد: بايد چند روز ديگر صبر كنيم تا بتوانيم نفرات نهايي را براي حضور در كره جنوبي انتخاب كنيم. علت اين مسئله بررسي آخرين ركوردهاي وزنه برداران است.
وي ادامه داد: در سال جاري چندان اجباري نداريم كه از وزنه بردار به تعداد زياد در رقابت هاي جهاني شركت كنيم. براي همين تأمل مي كنيم تا كساني كه شانس كسب مدال و يا يك رده خوب دارند وارد كره جنوبي شوند.
رضازاده با اشاره به مصدوميت مختصر دو وزنه بردار حاضر در اردو تصريح كرد: اكنون اصغر ابراهيمي و بهداد سليمي كمي مصدوم هستند. در اين روزها صبر كرده ايم تا ببينيم آيا ركوردهاي آنها به گونه اي خواهد بود كه در رقابت هاي جهاني شركت كنند يا خير؟
مدير تيم هاي ملي وزنه برداري با بيان اينكه هفت وزنه بردار حاضر در اردو به شرايط خوبي رسيده اند، خاطرنشان كرد: در روزهاي شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تمرين هاي سنگين داشته ايم و در روز چهارشنبه آينده سعي مي كنم با انتخاب وزنه هاي سنگين، وضعيت وزنه برداران را ارزيابي كنم. فكر مي كنم پس از تمرين روز چهارشنبه وضعيت نفرات اعزامي مشخص شود.
سرمربي تيم هاي ملي وزنه برداري سعيد علي حسيني را بخت نخست كسب مدال توسط تيم ايران دانست و گفت: علي حسيني در وضعيت بسيار ايده آلي قرار دارد و ركوردهاي بسيار خوبي دارد. فكر مي كنم او رقابت پاياپايي با «اشتاينر» و «چيگيشف» داشته باشد و اميدوارم كه او بتواند پيروز آن رقابت باشد.

 



استقبال از تعطيلي دو هفته اي ليگ برتر واليبال پيروزي در انديشه بزرگي

سومين هفته رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي امروز (چهارشنبه) برگزار خواهد شد كه اين مسابقات به دليل اعزام تيم ملي به پيكارهاي جام بزرگ قهرمانان، تعطيلي دو هفته اي در پيش خواهد داشت.
بازيكنان ملي پوش واليبال ايران بايد پس از پايان ديدارهاي هفته سوم رقابت هاي ليگ برتر به اردوي تيم ملي بپيوندند تا براي همراهي اين تيم در رقابت هاي جام بزرگ قهرمانان آماده شوند. به همين دليل پس از برگزاري ديدارهاي امروز مسابقات ليگ برتر به مدت دو هفته تعطيل خواهد شد.
در هفته سوم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور پيروزي تازه وارد اما شگفت انگيز ميزبان سايپا نايب قهرمان است. شاگردان اميرحيدري اگرچه براي نخستين بار در كنار يكديگر به جمع ليگ برتري هاي واليبال وارد شدندواين مسابقات را هم با شكست آغاز كردند اما هفته پيش با تحميل شكست خانگي به اروميه كه هميشه تيمي قابل حساب در واليبال ايران بوده است، خود را بيشتر در معرض ديد قرار دادند. سرخپوشان اگر مي خواهند مانند نامشان بزرگ بمانند بايد امروزكار بزرگ ديگري انجام دهند البته اگر سايپا با گلچين ملي پوشانش اين اجازه را به آنها بدهد.
اما پيش از اين بازي بانك كشاورزي ميزبان اولين ديدار اين هفته خواهد بودكه با حضور كاله برگزار مي شود. قرار است اين دو بازي در خانه واليبال برگزار شود البته اگر مانند هفته گذشته با تصميم ناگهاني فدراسيون و سازمان ليگ مبني بر انتقال بازي ها به آزادي مواجه نشويم. گنبد، كرمان، رشت و سيرجان نيز ديگر ميزبانان اين هفته از مسابقات واليبال ليگ برتر هستند. پتروشيمي و مصطفي كارخانه كه اولين شكست خود را در همان هفته اول متحمل شدند امروز در گنبد به ميدان مي روند.
برنامه ديدارهاي هفته سوم رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
چهارشنبه - 20/8/88
¤ بانك كشاورزي - كاله آمل (ساعت 16 - خانه واليبال)
¤پرسپوليس تهران - سايپا تهران (ساعت 18 - خانه واليبال)
¤ گنبد - پتروشيمي بندرامام (ساعت 16 - سالن واليبال گنبد)
¤ برق كرمان - اروميه (ساعت 16 - سالن واليبال كرمان)
¤ داماش گيلان - ارتعاشات صنعتي (ساعت 16 - سالن واليبال رشت)
¤ گل گهرسيرجان - سنگ آهن بافق يزد (ساعت 16 - سالن واليبال سيرجان)
از آنجا كه بازيكنان پيكان بامداد ديروز از محل برگزاري مسابقات باشگاه هاي جهان بازگشتند ديدار اين هفته آنها مقابل خراسان رضوي اول بهمن ماه برگزار خواهد شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ فدراسيون تيراندازي پس از جذب «لازلو سوچك» سرمربي مجارستاني تيم ملي انگلستان كه شاگردانش توانستند افتخارات زيادي را در مسابقات معتبر جهاني كسب كنند، توانست با رايزني هاي مكرر با فدراسيون جهاني اين بار نظر ولاديمير گاليا بوئيچ بلاروسي كه تابعيت استراليايي دارد، را به خدمت بگيرد. گاليا بوئيچ كه قرار است هدايت تيم هاي ملي تپانچه را برعهده گيرد. اواخر دي ماه براي سه ماه (تا پايان بازي هاي كشورهاي اسلامي) هدايت تيم هاي ملي تپانچه را برعهده خواهد داشت و در صورتي كه پس از پايان اين دوره طرفين به ادامه همكاري تمايل داشتند، قرارداد نهايي تا پايان المپيك لندن منعقد شود.
¤ اعضاي كميته فني و نمايندگان كميته مربيان و استعداديابي در مسابقات كشتي آزاد نوجوانان كشور مشخص شدند. رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني نوجوانان كشور 21 و 22 آبان ماه در اصفهان برگزار مي شود كه فدراسيون كشتي، اسامي اعضاي كميته فني رقابت ها را به اين شرح اعلام كرد: 1-قدير نخودچي، 2-سيدجعفر موسوي، 3-نادر ناظري، 4-كيومرث محرابي و 5-مجيد خدايي
همچنين تورج ظفري به عنوان نماينده كميته استعداديابي و سيد علي اكبر حيدري نماينده كميته مربيان در اين رقابت ها خواهند بود.
¤ هجدهمين دوره رقابت هاي دووميداني قهرماني آسيا در چين در شرايطي آغاز شدكه در نخستين روز اين رقابت ها رضا بوعذار دونده 400 متر ايران توانست به دور نيمه نهايي راه پيدا كند. بوعذار دونده ماده 400 متر تيم ملي ايران با ثبت ركورد 46 ثانيه و 62 صدم ثانيه در رقابت هاي مقدماتي توانست بهترين ركورد فصلش را به جا گذاشته و به دور نيمه نهايي راه پيدا كند. بوعذار با اين ركورد در دسته خود پس از ورزشكاري از هند، در مكان دوم جاي گرفت. او دارنده نشان نقره دور پيشين اين رقابت ها در سال 2007 در اردن است. در ديگر ماده ها، سجاد مرادي دونده 1500 متر تيم ايران از رقابت هاي مقدماتي اين دسته كنار كشيد و از راهيابي به دور بعد باز ماند. مرادي در روزهاي آينده در دسته 800 متر شركت خواهد كرد. در 400 متر مقدماتي زنان هم مريم طوسي با به جا گذاشتن زمان 57 ثانيه و يك صدم ثانيه در گروه خود پنجم شد و از راهيابي به دور بعد ناكام ماند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14