(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20 آبان 1388- شماره 19509
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تب پس از واكسن (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
تجويز ! (گفت و شنود)
متكي در مراسم معارفه و توديع سخنگويان وزارت خارجه:
كمترين جرم 3 آمريكايي بازداشت شده ورود غير قانوني به ايران است
رئيس جمهور امشب با مردم تهران گفت وگو مي كند
تناقض گويي رئيس جمهور آمريكا درباره پيشنهاد هسته اي به ايران
كارشناس امنيتي آمريكا:وجود تاسيسات قم نشانگر اهداف نظامي ايران نيست
مهمانپرست : ايران از شكل گيري دولت وحدت ملي لبنان خرسند است
بالاخره يك عضو مجمع روحانيون سكوت را شكست (خبر ويژه)
به خاطر يك مشت دلار خونين (خبر ويژه)
پيغام ضد انقلاب به موسوي دركت مي كنيم اما پرچم قانون اساسي ممنوع! (خبر ويژه)
چه تصادف عجيبي! ما هم كه مثل مجاهدين خلق خيط كاشتيم(خبر ويژه)



تب پس از واكسن (يادداشت روز)

5 ماه پس از انتخابات دوران ساز 22 خرداد و شرايط متلاطمي كه در اين مدت پديد آمد، فرصت خوبي است تا به ارزيابي وضعيت 2 جبهه اصلي دوستان و دشمنان انقلاب اسلامي ايران بنشينيم. لازمه مهم تدبير و ترسيم آينده، همين فهم درست از وضعيت امروز است.
1- حوادث تلخي كه در اين چند ماهه رقم خورد، معلوم كرد عرصه سياست كشور از آسيب هاي بزرگي رنج مي برد. خيلي ها غافلگير شدند وقتي اين حجم عظيم از جفا و خيانت و مرزشكني ها را ديدند. برخي رجال سياسي چنان تن به انتحار حيثيتي سپردند كه گواهي مي داد نه دچار ضعف بصيرت بلكه گرفتار نابينايي مطلق شده اند. آنها براي انتحار بدترين دوران را انتخاب كرده بودند، دوران بر آمدن و تابان شدن دوباره ارزش ها و فضيلت هاي انقلاب. آنها خود خواسته به جايي رسيدند كه نبايد، و گويا مصداق آيه 70 سوره نحل شدند كه «از شما كساني هستند كه به پست ترين دوره عمر مي رسند تا بعد از علم و آگاهي، چيزي ندانند».
خيلي ها از اين صحنه هاي غيرقابل باور غافلگير شدند اما اين ماجرا قابل پيش بيني بود و بدتر از آن هم مي تواند قابل پيش بيني باشد اگر غوطه خورندگان در فتنه به خود نيايند. اميرمؤمنان(ع) ماه ها با اين جماعت سركش و پيمان شكن مدارا كرد در حالي كه امت به ستوه آمده بودند. شهوت زدگان قدرت هر چه از ياغي گري در آستين داشتند رو كردند تا روز جمل كه غرش سپاه عدالت را ديدند و در سيلاب آن غرق شدند. مولاي متقيان آنجا بر سر آن جنازه هاي بي جان، از جمله 2 عبارت بلند را بيان كرد. اول، «ناشنوا باد گوشي كه نصيحت رسا و بلند را نشنود. و كسي كه فرياد بلند، گوش وي را ناشنوا ساخته، چگونه صداي نرم را بشنود». و دوم، امام اعلام كرد كه از اين ماجراي تلخ غافلگير نشده است. «همواره منتظر عواقب خيانت شما بودم و با فراست آثار فريب خوردگي را در سيماي شما مي ديدم تا آنجا كه لباس دين، شما را از من پوشاند و صدق نيتم، مرا بر حقيقت شما بينا كرد». (خطبه 4 نهج البلاغه). آن روز كه به نام حج از مدينه خارج شدند، امام از حقيقت امر آنها خبر داد اما قصاص قبل از جنايت نكرد تا ستمگران و ياغيان، مظلوم نمايي نكنند و در عين حال راه براي بازگشت باز باشد. آنها اما از اين نگاه نافذ حذر نكردند حال آن كه از رسول خدا(ص) شنيده بودند «اتقوا فراسه المؤمن فانه ينظر بنورالله. از زيركي مؤمن بپرهيزيد كه او به نور خدايي مي نگرد».
از سال ها پيش بر جبين جريان رجعت طلب در ايران اين طالع نحس ديده مي شد كه جفا در حق ملت و انقلاب را به غايت رسانند و وليد و مروان و سعيد بن عاص هاي اموي روزگار، آنان را از جاي بجنبانند. فتنه اي كه به بهانه انتخابات رقم خورد با همه بزرگي، از همان آبشخوري سيراب مي شد كه فتنه 01 سال پيش در تيرماه 87. فتنه گران ابعاد تازه اي به ماجرا داده بودند. آدم هاي جديد و خاكستري، آدرس هاي انحرافي، يارگيري گسترده. اما از ياد برده بودند كه به نسبت 01 سال پيش چقدر نزد مردم سقوط كرده اند و چه قدر جبهه انقلاب مقتدرتر شده است. آنها مردمان طوفان ديده را از آمد و شد باد ترساندند حال آن كه اقتدار ملي امروز اصلا با 01 سال پيش قابل مقايسه نبود.از ياد برده بودند كه 6-5 سال پيش وقتي شماري از سران فتنه پس از نگاشتن نامه 135 نفره كذايي (به نام نمايندگان مجلس ششم) به ديدار رهبر انقلاب رفتند اول جمله اي كه از مقتداي امت شنيدند آيت و بشارت الهي بود «هو الذي انزل السكينه في قلوب المؤمنين ليزدادوا ايمانا مع ايمانهم و لله جنود السموات و الارض».
مولاي متقيان ماه ها با اصحاب شتر سرخ مو مدارا كرد و فرزند او روح خدا خميني كه پشت ابرقدرت ها را لرزاند از سال 65-46 به مدت 3، 4 سال (تا فروردين 86) به آن شيخ آلت دست منافقين مهلت داد تا يا برگردد يا پنهان باطن خويش را برون ريزد. آري امام خون دل خورد اما همان صبوري ها از او روح خدايي ساخت جاودانه. گويند سنگ لعل شود در مقام صبر، آري شود و ليك به خون جگر شود.
2- رجعت طلبان شورشي پس از آن كه همه زاغه مهمات و خشاب خويش را در آتشباري كور از كف داده اند، اكنون به باقي مانده نيروها هشدار مي دهند كه راديكاليسم و شعارهاي تند، باعث شكاف و ريزش بيشتر مي شود. بماند كه حاميان مدعي هواداري به خاطر اينها به ميدان نيامده بودند كه به خاطر همين ها نيز بازگردند. آنها نردبان شكسته اي ديدند و به توهم افتادند كه با اين نردبان شكسته از ديوار نظام و كشور عبور كنند و شبيخون بزنند و البته آنها و اربابانشان فريب ظاهر نردبان را خوردند و از ارتفاعي كه براي همه قابل مشاهده بود، سقوط كردند. آبرويي كه از امثال اوباما و كلينتون در اين حوادث رفت شايد در هيچ ماجراي ديگري نمي توانست اين چنين زايل شود.
آيا مرتجعان شورشي توبه كرده اند؟ اگر شعار قانون اساسي و وحدت ملي از سر صداقت است كه بايد به همين قانون و وحدت ملي بازگردند نه اينكه دنبال نفاق افكني و تفرقه اندازي باشند و در عمل به قانون اساسي تن ندهند.اينكه قانون اساسي خوب است اما به قرائت هرمنوتيك و دل بخواهي ما، از آن حرف هاست كه نظيرش از سوي جملي ها و قاسطين و نهرواني ها گفته شد. امويان پوستين قرآن را سر نيزه هايي كرده بودند كه تا ساعاتي قبل سينه علي و ياران راستين پيامبر(ص)- امثال عمار ياسر- را نشانه رفته بود. حالا نيز همان پوستين ها قرار بود جاي قرآن ناطق و ولي مطلق را بگيرد. ديگر بار نمي شود قانون اساسي را به شيوه قاتلان خليفه سوم- كه پيراهنش را سر ني كرده بودند- سر ني كرد و مطالبه خون و حق كرد. و نمي توان دعوت به حكميت قرآن كرد و حكومت حق را انكار، و همزمان تن به حكميت طاغوت سپرد.
امروز حيرت و سردرگمي و در عين حال فرار به جلو و لبخندهاي رنگ پريده را در سيما و عمل سران فتنه مي توان مشاهده كرد. دست آنها رو شده و راز مگو را گفته اند. سرنخ ماجرا در دست آنها نبود. آنها هم با علم به اين موضوع خواستند بر فراز موج تدارك شده از سوي دشمن، موج سواري كنند غافل از اينكه اين موج به صخره هاي سخت و نفوذناپذير خواهد خورد و از موج سواران قرباني خواهد گرفت.
3- جبهه استكبار با خطاي محاسبه بوي كباب استشمام كرده بود و هزينه اش را خواهد پرداخت. هفته گذشته روزنامه لس آنجلس تايمز از قول مارك فاولر تحليلگر سابق سازمان سيا نوشت «دولت اوباما نمي خواهد اپوزيسيون را ناديده بگيرد اما نمي تواند كلاه خود را روي اين گروه آويزان كند. جمهوري اسلامي به شدت اپوزيسيون را عقيم كرده است. من فكر نمي كنم جمهوري اسلامي از اپوزيسيون نگراني داشته باشد. دولتمردان آمريكا آگاهند كه بايد احتمال كنار آمدن با ايران را بدون ريختن آب سرد بر سر اپوزيسيون در نظر گيرند.» همين روزنامه هفته قبل از آن (9) مهر 88 به نقل از جان هانا مشاور امنيت ديك چني و عضو موسسه واشنگتن در سياست خاور نزديك خبر داده بود «برخي شخصيت هاي نزديك به رهبري جنبش سبز طي ملاقات مشتركي با حضور فعالان اپوزيسيون در اروپا به من گفتند تحريم عليه ايران بايد اعمال شود اما نه ضعيف و تدريجي كه به رژيم امكان تطبيق با شرايط جديد را بدهد. تحريم بايد به صورت شوك باشد و فلج كند نه اينكه مثل واكسن عمل كند».
آنها البته دير رسيده اند. واقعيت اين است كه آشوب پس از انتخابات، براي فلج كردن جمهوري اسلامي تدارك شد. اما مثل تزريق يك ميكرب ضعيف شده (واكسيناسيون) عمل كرد و نظام جمهوري اسلامي تا سال ها از تهديدهاي مشابه بيمه شد. جمهوري اسلامي در آبان 88، همان جمهوري اسلامي ارديبهشت و خرداد نيست. ملت و دولت ايران در اين 4، 5 ماه به اندازه 50-04 سال تجربه عملي اندوخت و دشمن، شبكه 02ساله خود را سوزاند و خاكسترش را برباد داد. اين يك رزم جدي بود تا كشور ما قوت ها و ضعف ها و آسيب ها را بشناسد. فتنه سبز، يك واكسيناسيون ملي سلامت بود، با وجود همه تب و التهاب و ناگواري هايش. بله اوضاع بحراني است اما براي آفرينندگان بحران نه كشور و نظام.
4-شبكه اصلي فتنه آن سوي مرزهاست. ملت ما دشمنان اصلي را كه چونان عنكبوت همواره مشغول دام چيدن و تار تنيدن هستند، گم نمي كنند. شبكه عنكبوت را مثلث جاسوسي استكبار (سيا، اينتليجنس سرويس و موساد) با بهره گيري از امكانات امپرياليسم رسانه اي ساخته اند تا به واسطه ماهواره و اينترنت، توري مجازي را پهن كنند كه ظاهرا بومي و داخلي است اما سر آن در خارج به دست همان مثلث است. آنها ده ها خبرنگار را طي همين يك دهه اخير به تدريج از كشور خارج كرده و چند برابر آن را در داخل- دانسته و ندانسته- يارگيري نمودند.به اين فهرست اضافه كنيد سياست بازان و صاحب منصبان سابق (برخي مقامات سابق ارشاد نظير مهاجراني، رمضان پور بي بي سي، سحرخيز و...) را كه بسياري شان در خارج از كشور به سر مي برند. اين شبكه با همه پيچيدگي، عنكبوتي و سست است و كدام سند بر اين ادعا، بهتر از راهپيمايي 31آبان و آبروريزي چندصد نفره اي كه تصور مي كرد آن 41، 31 ميليون راي دهنده عقل خويش را به جماعت جفاكار سپرده اند. آنها شعور ملت ايران را در زرق و برق گوساله سامري رسانه هاي خود دست كم گرفته بودند. صاحبان اين شبكه روي چوپان دروغگو را سفيد كرده اند و حالا بايد قصه عنكبوت دروغگو را در كتاب ها نوشت.
5- دوم خرداد 67 جبهه وفاداران به انقلاب نتوانست بيش از 7ميليون نفر را بسيج كند. امروز اين جبهه بزرگ ركورد 5/42ميليون را به همت «سازمان راي» خود بر جاي گذاشته و اگر خطاها و بهانه دست اغيار دادن توسط نيروهاي خودي نبود به يقين اين سازمان موثرتر هم عمل مي كرد. قدر اين سازمان خودجوش و ملي نخبگان را بايد دانست. اين سازمان مردم نهاد، موج آفرين است و نبايد در راي و انتخابات كه امري ثانوي است متوقف بماند. كار اين سازمان را بايد به دوره خدمت، نقد و مطالبه گري- امر به معروف و نهي از منكر- بسط داد. كه اولويت اين است. اين سازمان بايد به مثابه «ولتكن منكم امه يدعون الي الخير...» به نهاد و ساختار همواره در جنبش براي مطالبه گري از تمام اجزاي حاكميت و در عين حال عامل پيوند و وفاق و الفت اين اجزا تبديل شود.
6-امروز روشن شده كه ديگر دعوا، سر رقابت فلان نامزد با بهمان نامزد نيست. دعوا اصلا سرانتخابات نيست. دولت و احمدي نژاد بهانه بود. جنگ استكبار است با جبهه اسلام. اين معنا را هم خود دولت و شخص رئيس جمهور خدمتگزار و هم جبهه بزرگ اصولگرايان بايد همواره در افق ديد داشته باشند. هيچ كس مانند خود اصولگرايان نمي تواند به اصولگرايي و به آن حماسه حضور 04ميليوني آسيب بزند و هيچ كس مثل خود دولتمردان و اطرافيان رئيس جمهور قادر نيست در اين اقتدار خلل افكند. فرصت طلب ها و اختلاف افكنان دو خلل اساسي اند. راهشان را بايد بست. الفت، «تواصي به حق و صبر»، هم انديشي، سينه فراخ براي حق شنوي و عقب نماندن يا پيش نيفتادن از مقتداي حكيم انقلاب، آن اكسيرهايي است كه معجزه مي كند. و البته كه به خاطر احساس قدرت نبايد به لبخند دشمن دل سپرد.
محمد ايماني

 



كيهان و خوانندگان

¤چرا در شرايطي كه رهبر انقلاب صراحتا گفته اند كه زير سوال بردن انتخابات جرم بزرگي است، قوه قضائيه همچنان با سران فتنه كه رسما انتخابات را زير سوال بردند مسامحه مي كند؟
يك شهروند
¤روزنامه هاي دوم خردادي به نقل از بعضي افراد تيتر كرده اند مردم منتظر محاكمه عوامل كهريزك و كوي دانشگاه هستند. حرفي نيست اما چرا گردانندگان اين چند روزنامه صداي هر روز مردم در مورد دستگيري و محاكمه سران اصلي فتنه را نمي شنوند و يا اگر مي شنوند خود را به نشنيدن مي زنند و موضوع را به عنوان رسالت مطبوعاتي و رسانه اي منعكس نمي كنند.
گرافر
¤اي كاش امثال آقاي منتظري مطرود كه تسخير لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان پيرو خط امام را كار اشتباه دانسته اند همين اعتراض را نسبت به آمريكا در رابطه با اشغال كنسولگري ايران در اربيل عراق و دستگيري و زنداني چند ديپلمات ايراني مي كردند و نشان مي دادند كه موضع گيري آنان از روي عناد با جمهوري اسلامي و مسئولين نيست.
نعمت پور از بابل
¤از يادداشت روز كيهان مورخ 18/8/88 به قلم مدير مسئول محترم كيهان كه از سر دلسوزي به انتقاد از آقاي مشايي مسئول دفتر رياست جمهوري پرداخته تشكر مي كنم. اصلا معلوم نيست چرا آقاي رئيس جمهور به ايشان با توجه به مواضعشان اين حد علاقه نشان مي دهد.
توفيقي از جانبازان انقلاب
¤علي رغم همه عشق و علاقه اي كه به آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري و رفتارهاي انقلابي ايشان دارم ولي بايد اعتراف كنم كه بودن آقاي مشايي در كابينه دولت و كنار رئيس جمهور خستگي را به تن و روح و جان ما باقي گذاشته است. نمي دانم اين مشكل را چگونه براي خودم و ديگران كه سوال مي كنند توجيه كنم.
يكي از ميليون ها هم وطن علاقمند به رئيس جمهور
از خطه شمال كشور
¤آقاي خاتمي مثل گذشته در سخنان حضرت امام خميني بحث كرده و اقدام به عوامفريبي مي كند ايشان با استناد به تاييد حضرت امام در گذشته در مورد وجود دو تشكل روحانيت مبارز و روحانيون مبارز نتيجه گرفته كه مواضع امروز مجمع روحانيون در مورد حوادث بعد از انتخابات درست است. در حالي كه در گذشته اختلاف اين دو تشكل اختلاف سليقه بود ولي بعد از انتخابات رياست جمهوري خرداد 88 مجمع روحانيون با صدور بيانيه هاي مشكل دار خود از قانون اساسي عبور كرد و مصداق اختلاف در مباني شد. فراموش نكنيم كه حضرت امام فرمودند: ميزان حال فعلي افراد است.
فراهاني
¤در كيفرخواست بهزاد نبوي، علاوه بر اقدام عليه امنيت ملي، اخلال در ترافيك هم ذكر شده است. به نظر مي رسد كه دست هايي در كار است تا اين مسئله را مورد تمسخر قرار دهد. اقدام عليه امنيت ملي، خودش بزرگترين جرم است و ديگر ذكر اخلال در ترافيك محلي از اعراب ندارد.
يك خواننده قديمي كيهان
¤از روشنگري هاي اخير آقاي صفار هرندي ممنون هستم. ايشان نبايد از بي ادبي هاي برخي از دانشجويان ناراحت شود، زيرا از نوچه هاي سران فتنه انتظاري جز اين نمي رود.
نعيمي از تهران
¤سخنراني آقاي رحيم پورازغدي كه در روزهاي 12 و 13 آبان از شبكه يك پخش شد بسيار آگاه كننده بود و ضمن تاريخي بودن پرده از چهره هاي وابسته و مزدوران فعلي برداشت.
معتمدي
¤در يكي از برنامه هاي زنده سيما كه ساعت 30 دقيقه بامداد روز 17 آبان از شبكه چهارم پخش مي شد، كارشناس مدعو، بدون ذكر نام امروزي چند بار از نام بيمارستان فرح! اسم برد و مجري برنامه نيز هيچ تذكري نداد. از مسئولان صدا و سيما تقاضاي نظارت بيشتر مي شود.
الي خواهي
¤از وزيران محترم كار و راه و ترابري و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي تقاضا داريم نسبت به افزايش ريالي حقوق كارمندان روزمزد دائم راه آهن جمهوري اسلامي تابع تامين اجتماعي همچون كارمندان رسمي اقدام نمايند. تا سال گذشته و قبل از اجراي نظام هماهنگ ضريب ريالي كارمندان رسمي و روزمزد دائم يكي بود ولي با اجراي آن تنها بخشي از نيروها (فقط رسمي ها) به نوايي رسيدند و اين با عدالت سازگاري ندارد.
جمعي از كارمندان روزمزد دائم راه آهن جمهوري اسلامي ايران
¤ سازمان تامين اجتماعي طبق قرارداد بايد دو ماه پس از وصول اسناد پزشكي موسسات خيريه درماني، حق آنان را بپردازد ولي متأسفانه از اول فروردين ماه امسال تا الان اين سازمان به موسسات خيريه درماني هيچ پرداختي نداشته است. هر بار هم كه مراجعه مي كنيم جواب سربالا مي شنويم.
يك پيام
¤ راجع به ماليات بر ارزش افزوده، به طور شفاف تر توضيح بفرمائيد كه بر چه اساسي اتفاق مي افتد؟ مثلاً يكي از موارد اجرتي است كه در تعميرگاه هاي مجاز ايران خودرو گرفته مي شود و معلوم نيست بابت چه چيز ماليات دريافت مي كنند.
يك هموطن
¤ يك باز نشسته و تحت پوشش بيمه درماني و بيمه مكمل هستم. جهت يك امر درماني به بيمارستان چمران شيراز كه يك بيمارستان دولتي است مراجعه كردم، و حدود 40هزار تومان هزينه اش شد. اين چگونه بيمه اي است كه از بيمه شونده خودش حمايت درستي نمي كند؟ از وزارت بهداشت و درمان تقاضاي رسيدگي مي شود.
منصور پاپري از شيراز
¤ شنيده ام، براي تأسيس يك بانك خصوصي حداقل 500ميليارد تومان لازم است. به همين دليل مردم حق دارند بدانند كه اين بانك هاي خصوصي توسط چه كساني تاسيس مي شود.
حسيني از تهران
¤ فرزند بنده به دليل عوارض مغزي، دو سال است كه در مراكز وابسته به سازمان بهزيستي تحت درمان و آموزش است. اما آنچه قابل تأسف است، افزايش زود به زود و زياد هزينه اين مراكز است. به طوري كه طي دو سال از ماهي 30هزار تومان به ماهي 80 هزار تومان رسيد. از دولت عدالت محور تقاضاي رسيدگي مي شود.
محمود پرويزيان
¤ براساس طبقه بندي مشاغل، به كارگران روزمزد، ضريب 54 و براي كارگران رسمي ادارات دولتي ضريب 100 تعلق گرفته است. ضمن اين كه به كارگران روز مزد حق جذب هم نداده اند. از دولت محترم تقاضاي اجراي نظام هماهنگ و رسيدگي به اين بخش از كارگران مي شود.
يك كارگر روز مزد
¤ مديرعامل شركت واحد راجع به كارت منزلت فرهنگيان وعده هايي داده بود، اما هنوز عملي نشده است. لطفاً رسيدگي شود.
يك فرهنگي
¤ توليدات داخلي، به خاطر ورود بي رويه اجناس خارجي، به ويژه چيني در حال نابود شدن هستند. از مسئولان تقاضاي توجه به اين مسئله مي شود.
عباس چناري- توليدكننده پوشاك
¤ به راهنمايي و رانندگي پيشنهاد مي شود كه براي پرداخت جريمه، بتوان مثل قبوض انرژي و تلفن از طريق تلفن گويا و دستگاه هاي خودپرداز عمل كرد.
پورپاشا از تهران
كيهان: نيروي انتظامي شماره 30005151 را به منظور دريافت اطلاعات و اعلام شناسه پرداخت و قبض مربوط به خلافي اتومبيل اعلام كرده است. شما مي توانيد شماره VIN را كه به صورت عمودي پشت كارت مشخصات وسيله نقليه درج شده به علاوه ¤ به اين شماره پيامك كنيد.

 



تجويز ! (گفت و شنود)

گفت: يك مقام آمريكايي، شكست فتنه اخير را «شكست مضاعف» ناميده است.
گفتم: شكست مفتضحانه اي بود ولي چرا مي گويد شكست مضاعف؟!
گفت: اين مقام آمريكايي معتقد است آمريكا در اين ماجرا همه مخالفان جمهوري اسلامي را به ميدان آورد بنابراين، در اين شكست علاوه بر آن كه سران فتنه به مهره هاي سوخته تبديل شده اند، هويت تمام جريانات مخالف جمهوري اسلامي هم لو رفته است.
گفتم: چي فكر مي كردند چي شد؟!
گفت: آمريكايي ها مي گويند ارزيابي ما از مردم ايران اشتباه بود و نبايد اجازه مي داديم موسوي و كروبي و خاتمي عليه باورهاي ديني و انقلابي مردم موضع بگيرند كه كار به اينجا بكشد.
گفتم: حالا كه ديگر مفتضح شده اند و كار از كار گذشته!! بايد از اول به ماموران خود اين سفارش را مي كردند... مي گويند؛ استادي از دانشجوي پزشكي پرسيد؛ براي بيهوش كردن مريض چه مي كنيد؟ و دانشجو جواب داد 20 تا قاشق كلروفرم- داروي بيهوشي- به او مي دهيم و هنگامي كه تعجب استاد را ديد و فهميد بدجوري گاف داده، گفت؛ ببخشيد، استاد! اجازه بدهيد الان ميگم! و استاد گفت؛ پسر جان، بيمار شما با همان تجويز اوليه از دنيا رفت!!

 



متكي در مراسم معارفه و توديع سخنگويان وزارت خارجه:
كمترين جرم 3 آمريكايي بازداشت شده ورود غير قانوني به ايران است

وزير امور خارجه كشورمان تأكيد كرد كه كمترين جرم 3 آمريكايي بازداشت شده در مرز ورود غيرقانوني به ايران است.
به گزارش خبرگزاري ها منوچهر متكي ديروز در مراسم معارفه سخنگوي جديد وزارت امور خارجه تأكيد كرد: در ارتباط با طرح اتهام جاسوسي براي سه آمريكايي كه در ايران بازداشت شده اند: در پيگيري هاي قضايي همه موضوعاتي كه به عنوان اتهام مطرح است مورد بررسي قرار مي گيرد. آن چه كه مطرح است چيزي است كه توسط مسئولان قضايي مطرح مي شود. ورود غيرقانوني به ايران ابتدايي ترين جرمي است كه عنوان شده است و ساير اتهامات نيز در دست پيگيري قضايي است.
وي درباره محاكمه سه آمريكايي كه به صورت غيرمجاز وارد ايران شده اند گفت: معمولاً در بازپرسي هاي قضايي موارد مختلفي به شكل اتهام مطرح مي شود كه آنچه كه در نهايت ملاك است حكم قضايي است. دادستان تهران ديروز گفته بود كه اين 3 آمريكايي به جاسوسي متهم هستند.
تحريم العالم غير قانوني
و قابل پيگيري است
وي در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص اقدام دو شبكه ماهواره اي عرب ست و نايل ست تصريح كرد: اقدام اين دو شبكه ماهواره اي در قطع غيرقانوني شبكه العالم براساس قراردادي كه بين اين شبكه و دو شبكه ماهواره اي فوق الذكر وجود داشت كاملاً از نظر ما اقدامي غيرقانوني است.
وزير امور خارجه تصريح كرد: اينكه برخي در جايي جمع شوند و چنين تصميمي را بگيرند كاملاً غيرقانوني و تصميم اشتباهي است.
متكي گفت: اگر به دنبال كسي مي گردند كه وحدت امت اسلامي و امت عربي را به مخاطره انداخته اند ما مي توانيم به راحتي برخي از شبكه هايي را كه عنوان عربي نيز براي خود انتخاب كرده اند معرفي كنيم كه كاملاً در خدمت اهداف صهيونيسم حركت مي كنند.
وي افزود: براساس معاهدات مربوطه همكاري هاي ارتباطي كه ايران نيز جزو آن محسوب مي شود اين موضوع قابل پيگيري است و از نظر من اين مسئله كاملاً روشن است.
وزير امور خارجه تصريح كرد: من از مديريت اين دو ماهواره مي خواهم كه در تصميم خود تجديدنظر كنند.
روابط ايران و تركيه
شكوفاتر مي شود
وزير امور خارجه در پاسخ به سؤال خبرنگار الشرق اوسط در مورد مناسبات ايران و تركيه و ورود اين كشور به حوزه روابط كشورهاي عربي و مسئله فلسطين گفت: بين ايران و تركيه مناسبات بسيار خوبي برقرار است و ايران و تركيه يكي از شكوفاترين دوره هاي روابط دوجانبه را تجربه مي كنند.
متكي تصريح كرد: بخشي از حوزه هاي گفت وگو بين ايران و تركيه به مسائل منطقه اي اختصاص پيدا مي كند و ايران و تركيه به عنوان دو كشور بزرگ منطقه با ديگر كشورها در جهت منافع امت اسلامي و منافع ملت فلسطين حركت مي كنند.
وزير امور خارجه تصريح كرد: امروز هر حركتي در مسير دفاع از حقوق ملت فلسطين رسالت مهمي است كه مورد تأكيد كشورهاي منطقه نيز است و من فكر مي كنم اين مسئله و گسترش روابط بين تركيه و كشورهاي عربي نيز در جهت منافع ملت هاي منطقه است.
مواضع ما درباره صعده
روشن و صريح است
وزير امور خارجه در پاسخ به سؤال ديگري درباره موضع ايران در قبال اتفاقات روي داده در كشور يمن و درگيري هايي كه در اين كشور به وقوع پيوسته است گفت: ما نگراني هاي خود را نسبت به درگيري هاي يمن ابراز كرده و موضع گيري هاي خود را نيز به طور روشن ابراز كرديم.
وي افزود: ما فكر مي كنيم در هر حوزه اي و در هر مسئله اي مي توان بدون كوچكترين درگيري مسئله را خاتمه داد.
متكي تصريح كرد: براي ما امنيت، تماميت ارضي و ثبات يمن بسيار مهم است و امروز اين كشور با سه مشكل اساسي در حوزه داخلي خود روبرو است. اولي اقدامات افراط گرايانه به محوريت القاعده است كه تلاش دارد اين كشور را به اصلي ترين مركز فعاليت منطقه اي خود تبديل كند.
وي افزود: مشكل دوم حركت هاي جدايي طلبانه و مشكل سوم نيز اختلافاتي است كه بين شيعيان و دولت مركزي اين كشور وجود دارد.
وزير امور خارجه تصريح كرد: ما بارها اعلام آمادگي كرده ايم يا ميزبان مسئولان يمني براي رايزني در جهت حل اين مشكلات باشيم و يا به اين كشور براي رايزني با مقامات يمني سفر كنيم كه دوستان يمني از گزينه دوم استقبال كردند.
متكي در اين مراسم ضمن تشكر از حسن قشقاوي سخنگوي سابق وزارت خارجه براي رامين مهمانپرست سخنگوي جديد آرزوي توفيق كرد.
قشقاوي نيز در اين مراسم گفت: خوشبختانه سخنگويي در وزارت خارجه نهادينه شده و منظم است و مي تواند الگويي براي دستگاه هاي ديگر در اطلاع رساني باشد.
رامين مهمانپرست هم ضمن تشكر از حسن اعتماد قشقاوي و آقاي متكي به وي به اختلاف ساعت با خارج كشور اشاره و پيشنهاد داد كه جلسه هفتگي با خبرنگاران در روزهاي سه شنبه برگزار شود.

 



رئيس جمهور امشب با مردم تهران گفت وگو مي كند

رئيس جمهوري امشب در برنامه تهران 20 درباره مسائل و مشكلات استان تهران با مردم صحبت خواهد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، دكتر محمود احمدي نژاد، چهارشنبه شب(امشب) ميهمان برنامه شبانگاهي شبكه تهران است تا درباره مشكلات اين استان با مردم گفت وگو كند.
براساس اين گزارش، برنامه تهران 20 امشب رأس ساعت 20 به صورت زنده پخش خواهد شد.

 



تناقض گويي رئيس جمهور آمريكا درباره پيشنهاد هسته اي به ايران

سرويس سياسي-
رئيس جمهور آمريكا در اظهارنظري عجيب تلاش كرد ناتواني كشورهاي غربي از جمع بندي مواضع خود درباره ايران را به وجود «اختلافات داخلي در ايران» نسبت دهد.
«باراك اوباما» در گفت وگويي با خبرگزاري رويترز در اين باره مدعي شد: اوضاع داخلي ايران باعث پيچيده تر شدن تلاش ها براي رسيدن به توافق ميان ايران و قدرت هاي جهان بر سر مسئله سوخت اتمي شده است.
وي در ادامه افزود: بخشي از چالش موجود كه با آن روبرو هستيم اين است كه به نظر نمي رسد ايران از نظر سياسي آنقدر وضع ثابتي داشته باشد كه بتواند در مورد اين مسائل تصميم هاي سريع بگيرد. براساس اين گزارش رئيس جمهور آمريكا با اشاره به پيشنهاد تامين سوخت هسته اي مورد نياز ايران تصريح كرد: بريتانيا، روسيه، فرانسه، چين، آلمان و آمريكا پيشنهاد منصفانه اي به ايران داده اند كه به اين كشور اجازه مي دهد يك برنامه مشروع غيرنظامي اتمي داشته باشد و همزمان سوءظن ها درباره تلاش آنها براي ساختن سلاح هاي اتمي را فرو نشاند. ايران مي گويد برنامه اتمي اش صلح آميز است.
ادعاي اوباما درباره وجود اختلاف نظر در ميان مقامات ايران پيرامون پاسخ به پيشنهاد غرب در حالي مطرح مي شود كه ايران درخواست ايجاد اصلاحاتي اساسي در پيش نويس توافقنامه وين را دو هفته پيش توسط نماينده خود در آژانس كشورهاي غربي ارائه كرد. اين بار نوبت گروه 1+5 است كه به خواسته ايران پاسخ دهند.
نكته مهمي كه طي سالهاي گذشته كشورهاي غربي هم به آن پي برده اند از يك سو نبود كوچكترين اختلافي در ايران پيرامون برخورداري كشور از دانش هسته اي است و از سوي ديگر برنامه هسته اي ايران از برنامه هاي كلان نظام است كه تصميم گيري و سياست گذاري درباره آن در سطوح عالي مديريتي كشور صورت مي گيرد و اختلافات سليقه اي برخي جريانات سياسي تاثيري بر آن ندارد.
تكرار درخواست روابط ديپلماتيك
وزير امور خارجه آمريكا نيز بار ديگر بر روابط ديپلماتيك كشورش با ايران تاكيد كرد.
«هيلاري كلينتون» در گفت وگو با شبكه تلويزيوني «پي بي اس» گفت: واشنگتن خواستار روابط ديپلماتيك و مدني با ايران است. وي همچنين مدعي شد: هيچ كس نمي خواهد بر گزينه هاي نظامي براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران روي آورد اما به هرحال ما هميشه گفته ايم كه تمامي گزينه ها همواره مطرح خواهد بود. هدف ما جلوگيري و بازداشتن ايران از دستيابي به سلاح هسته اي است.
انكار ضرب الاجل
وزارت امور خارجه آمريكا هم تعيين هرگونه ضرب الاجلي براي پاسخ ايران به پيشنهاد غرب را تكذيب كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «يان كلي» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در اين باره گفت: آمريكا مهلتي رسمي براي پاسخ ايران تعيين نكرده است.
در همين رابطه، «گيلن ديويس» سفير آمريكا در آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز اعلام كرد كه واشنگتن براي دريافت پاسخ ايران همچنان صبر خواهد كرد.

 



كارشناس امنيتي آمريكا:وجود تاسيسات قم نشانگر اهداف نظامي ايران نيست

سرويس سياسي-
يك كارشناس امنيتي آمريكا با تاكيد بر درستي برآورد اطلاعات ملي آمريكا در سال 2007،وجود تاسيسات غني سازي فردو را دليلي بر نظامي بودن اهداف ايران ندانست.
«اندي جانسون» كارشناس برجسته امنيتي آمريكا كه با سرويس هاي اطلاعاتي اين كشور نيز مرتبط است طي تحليلي كه در واشنگتن تايمز منتشر گرديده در رابطه با سوءتفاهمات به وجود آمده پس از انتشار برآورد 2007 تصريح كرد: مشكلي كه در گزارش امنيتي سال 2007 وجود دارد، بيشتر از آنكه درباره چيزهايي باشد كه در آن ذكر شده،به چيزهايي مربوط مي شود كه از آنها سخني به ميان نيامده است.
در گزارش امنيتي سال 2007اذعان شده كه هرچند احساس مي شد فعاليت هاي غني سازي ايران تا سال 2003 جنبه نظامي داشته،اما از اين سال به بعد هيچگونه نشانه اي از اينكه اقدامات هسته اي ايران اهداف نظامي را دنبال مي كند مشاهده نگرديده است.
جانسون درخصوص اين اعتراف سرويس هاي اطلاعاتي تصريح كرد: وقتي پس از انتشار اين گزارش معلوم شد كه نهادهاي اطلاعاتي غرب و آژانس انرژي هسته اي به رونق و ادامه روند برنامه هسته اي ايران اعتقاد دارند و ايران مشغول ساخت يك تاسيسات جديد است، جامعه اطلاعاتي آمريكا منزوي شد و قادر به دفاع از خود نبود.
وي البته در دفاع از موضع آمريكا مبني بر نظامي بودن اهداف هسته اي ايران برخلاف غربي ها،با طرح يك پرسش ادامه داد: آيا اين احتمال وجود دارد كه جامعه اطلاعاتي آمريكا شواهدي قطعي به دست آورده باشد كه ساير سرويس هاي امنيتي از آن به دور بودند يا همه آن را در اختيار نداشتند؟ جانسون نوشت:«پاسخ مثبت است».
اين كارشناس امنيتي آمريكا همچنين در ادامه با اشاره به تاسيسات جديد غني سازي ايران در قم تاكيد كرد:با اين وجود آيا قضيه تاسيسات قم نمي توانست بنيان برآوردهاي گزارش امنيتي 2007 را مبني بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران از هم بپاشد؟ پاسخ اين است كه لزوماً اين طور نيست كه تاسيسات قم با اهداف نظامي يا براي بهره گيري در اين راستا ساخته شده باشد.

 



مهمانپرست : ايران از شكل گيري دولت وحدت ملي لبنان خرسند است

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان از شكل گيري دولت وحدت ملي لبنان ابراز خرسندي و از تحولات اين كشور استقبال كرد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه« رامين مهمانپرست» در خصوص تشكيل دولت وحدت ملي لبنان اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران از اينكه مردم، گروه ها و رهبران لبنان پس از 15 ماه بن بست سياسي، سرانجام توانستند از طريق اجماع داخلي به عنوان تنها عنصر پيشبرد سازنده امور در اين كشور، دولت مورد نظر خود را تشكيل دهند، خرسند بوده و از تحولات دلگرم كننده استقبال مي كند.
سخنگوي وزارت امور خارجه با ابراز اميدواري نسبت به چشم انداز اين جايگاه دولت جديد گفت: ما اميدواريم دولت جديد بتواند در پرتو همدلي و هوشمندي، مشاركت و همكاري واقعي نمايندگان كليه گرايش هاي سياسي داخلي در تصميمات مهم و حس مسئوليت دلسوزانه اعضاي جديد كابينه وحدت ملي، گام هاي استواري را در مسير تحكيم ثبات، رشد و توسعه همه جانبه بردارد.

 



بالاخره يك عضو مجمع روحانيون سكوت را شكست (خبر ويژه)

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون نسبت به جريان تخريب استوانه هاي انقلاب ابراز نگراني كرد.
مجيد انصاري كه با ايلنا مصاحبه مي كرد،غيبت هاشمي رفسنجاني را از نمازجمعه،لطمه جبران ناپذير توصيف كرد. وي همچنين گفت: جرياني سعي مي كند نيروهاي ريشه دار و مورد اعتماد مردم را حذف كند. در طول 5 سال گذشته در ساير عرصه ها هم شاهد هجمه تخريبي فراوان عليه شخصيت هاي بزرگ روحاني و ياران امام در دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب بوده ايم. آنها قصد دارند عملاً انقلاب اسلامي را از پشتوانه هاي ملي محروم سازند. باز هم مي گويم به نيات اين جريان مشكوك هستيم.
اين موضع در حالي است كه تشكل متبوع مجيد انصاري با صدور بيانيه همسو با موسوي و كروبي، جزو بانيان آبروريزي اخير در حاشيه راهپيمايي روزملي مبارزه با استكبار بودند. در تجمع حاشيه اي مذكور به جاي مرگ بر آمريكا شعارهاي ضدانقلابي عليه نظام و انقلاب و رهبري سر داده شد كه با وجود سپري شدن يك هفته از اين رسوايي، مجمع روحانيون و كساني نظير آقاي انصاري ابراز انزجار يا لااقل سلب مسئوليت از ماجرا نكرده اند.
امثال آقاي انصاري در قبال حذف شعار مرگ بر اسرائيل و سردادن شعار جمهوري ايراني (با حذف جمهوري اسلامي) نيز طي برخي تجمعات ضدانقلابي به دعوت موسوي وكروبي -نظير روزقدس-سكوت اختيار كردند و اين در حالي است كه در 8 ساله هجمه علني به اسلام و انقلاب و حضرت امام در دولت اصلاحات، جريان مجمع روحانيون و اعضاي آن هيچ احساس نگراني و خطري نكردند كه احتمالا از غيرت بالا يا تحمل فراوان!! نشئت مي گرفت.
آقاي هاشمي رفسنجاني با توجه به سوءاستفاده دشمن از آخرين نمازجمعه اي كه وي امامت آن را برعهده داشت، ترجيح داد راه را بر سوءاستفاده ضد انقلاب ببندد و برخي مواضع بعدي اتخاذ شده از سوي وي، باعث اعتراض و واكنش مدعيان اصلاح طلبي شد اما ظاهراً اين طيف مايلند اغراض خود را مانند برخي دوره ها در پوشش نگراني و حمايت از هاشمي پيش ببرند.
اكنون هم اظهارات آقاي انصاري از دو حال خارج نيست يا از سر صدق است كه بايد از آن استقبال كرد مشروط بر اينكه انتقاد صريحي از دو نامزد ورشكسته جريان متبوع خود به خاطر رسوايي هاي به بار آورده در روزقدس و 13آبان كند. يا اينكه پلتيك سياسي است كه در آن صورت بايد گفت پيچيده ترش را همان 2نامزد و حاميان نزديكشان به كار بسته اند و حالا تبديل به عناصري از اينجا رانده و از آنجا مانده شده اند.

 



به خاطر يك مشت دلار خونين (خبر ويژه)

ستاد آمريكايي ديدبان حقوق بشر در ادامه ولخرجي هاي ساليان اخير به چند تن از عناصر ضدانقلاب جايزه مي دهد. به گزارش راديو فردا «محمدصديق-ك»، «آسيه- الف»، «يوسف-ب» و «آرش-س» جايزه اعطايي از سوي ديدبان حقوق بشر را به خاطر تلاش شجاعانه در زمينه آزادي بيان به رغم فشارهاي حكومتي دريافت مي كنند. افراد ياد شده با گروهك هاي تجزيه طلب در كردستان و خوزستان همكاري دارند و دو نفر از آنها در خارج از كشور به سر مي برند و با سايت هاي ضدانقلاب همكاري مي كنند.
آمريكايي ها طي دهه اخير به طور مكرر از اين ولخرجي ها انجام داده و چند نفر از گردانندگان نشريات زنجيره اي را به صله هاي خود نواخته اند.
به جان خريدن ننگ دريافت جايزه از محافل آمريكايي در حالي است كه رژيم مستكبر آمريكا از ركوردداران جنايت و نسل كشي و نقض سيستماتيك حقوق بشر در دنيا به شمار مي رود و طبيعي ترين حقوق ملت هاي مختلف را با تدارك جنگ ها و كودتاهاي گوناگون سلب كرده است و اين همه جداي از شكنجه هاي وحشيانه و قرون وسطايي آزاديخواهان در زندان هاي ابوغريب و گوانتانامو است كه رسوايي آن عالمگير شده است.

 



پيغام ضد انقلاب به موسوي دركت مي كنيم اما پرچم قانون اساسي ممنوع! (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي وابسته به گروهك هاي مقيم خارج از كشور، تظاهر ميرحسين موسوي به دفاع از قانون اساسي را مورد ارزيابي قرار داد.
نويسنده «ايران امروز» وابسته به گروهك اتحادجمهوري خواهان(متشكل از چند گروهك ورشكسته سابق) تاكيد مي كند «همچنان از اين قاعده در رابطه با آقاي موسوي پيروي مي كنم كه مادام كه او سر سازش با نظام را ندارد و در رودررويي پايمردي نشان مي دهد، بايد از او پشتيباني نمود و از اقدام يا نقدي كه او را تضعيف كند، پرهيز نمود. برخي بي توجه به نخستين قواعد پيكار سياسي، به ميرحسين موسوي مي تازند و طرفدار دوآتشه راه حل هاي راديكالي در برخورد با جمهوري اسلامي هستند و از جمهوري سكولار كوتاه نمي آيند اما آنها از اين قاعده ساده چشم مي پوشند كه در شرايطي كه نيروي ديگري وجود ندارد، بايد از نيروهايي كه در راستاي تضعيف رهبري مبارزه مي كنند پشتيباني نمود يا دست كم از تضعيف آنها خودداري ورزيد.
اين عنصر گروهكي مي افزايد: استدلال آقاي موسوي در دفاع از قانون اساسي اين است كه اگر چنين نكنيم و از چارچوب فراتر رويم بهانه به دست بلندگويان جمهوري اسلامي خواهيم داد تا اسباب سركوب جنبش را فراهم كنند. يكي از نمونه هاي فرا رفتن از قانون اساسي همان شعار جمهوري ايراني به جاي جمهوري اسلامي است. اين استدلال آقاي موسوي تا آنجا كه بيان كننده يك ديدگاه كلي ناظر بر حركت جنبش سبز مي باشد يعني تلاش در حفظ يكپارچگي صف مخالفان و پرهيز از برجسته كردن رويكردهايي كه با نگرش سياسي برخي از باشندگان جنبش سبز نمي خواند، مورد تاييد مي باشد. به عنوان نمونه، شعارهاي رايج در جريان تظاهرات، برخوردي آشكار با سلطنت طلبان، چپ ها، مجاهدين، ملي گراها و جمهوري خواهان اسلامي و اصلاح طلب نداشته و كوشش بر اين بوده است، تا همه اين نيروها بتوانند جاي خود را در اين جنبش گسترده، پيدا كنند. اما برعكس، اگر قرار باشد نيروهاي شركت كننده، به دفاع از ديدگاه هايي بپردازند كه آشكارا با اصول فكري آنها سازگار است، در اين صورت قاعده بنيادي جنبش سبز يعني همراهي و همكاري نيروهاي مختلف و رنگارنگ به زير پا نهاده خواهد شد.
ايران امروز با بيان اين كه «تصور و گمان بر اين بوده كه آقاي موسوي مخالف اصل ولايت فقيه است و دست كم در دوره اخير از اين اصل دفاع نكرده و برعكس آن موضع گيري داشته»، تاكيد مي كند كه حوادث پس از انتخابات متوجه اصل نظام بوده و نه انتخابات.
نويسنده سپس مي افزايد: آقايان موسوي و كروبي خود به خوبي ابعاد اين واقعيت را دريافته اند و بي سبب نيست كه آنها در اين دوره، از انتقاد مستقيم به نيروهاي سياسي ديگري كه مخالف جمهوري اسلامي اند، پرهيز نمودند. آنها آگاهند كه بسياري از نيروها نه تنها با اصول قانون اساسي جمهوري اسلامي مخالفند، بلكه با موازين زندگي عمومي كه جمهوري اسلامي از آن دفاع مي كند، مانند حجاب سر ناسازگاري دارند. با اين حساب، از ايشان انتظار مي رود كه در جريان دفاع از اصول قانون اساسي و تاكيد بر «اجراي بي تنازل قانون اساسي» ملاحظه آن نيروهاي جنبش سبز را كه مخالف قانون اساسي جمهوري اسلامي هستند، بكنند. اين نيروها مي توانند مخالفت با قانون اساسي را همچون پرچم به اهتزاز درنياورند و در سياست هاي روزمره درباره آن خاموشي گزينند ولي هرگز نمي توانند بپذيرند كه زير پرچم دفاع از قانون اساسي جمهوري اسلامي حركت كنند.

 



چه تصادف عجيبي! ما هم كه مثل مجاهدين خلق خيط كاشتيم(خبر ويژه)

يك نفوذي گروهك هاي چپ در دفتر تحكيم هشدار داد شعارهاي تند در تجمع حاشيه اي 13 آبان باعث ريزش بيشتر نيروها شده است.
مرتضي-س با اشاره به بحران وسيع پيش آمده در ميان حلقه هاي آشوب طلب نوشت: اتفاقي كه در سيزده آبان قوت گرفته اين است كه به دليل روشن شدن ابعاد مبارزه و نبودن چارچوب فكري و عيني مطالبات، در كنار سركوب نيروهاي مياني، ميدان براي نيروهاي راديكال خالي شده و جنبش دچار فرسايش مي شود. شعارهايي كه در سيزدهم آبان داده شد به هيچ عنوان با ماهيت دروني جنبش همگوني نداشت. بافت نيروهاي حاضر در اين روز نشان مي داد شعارهاي راديكال، باعث شده بين نيروهاي موجود در ميدان فاصله ايجاد شود زيرا به هر ترتيب آنها دوباره مي خواهند به زندگي عادي بازگردند. هر چه شعارها به سمت شعارهاي مرگ برود، نمي تواند فراگير شود و باعث متحدتر شدن جريان مقابل و يافتن توجيه سركوب مي شود. مثال تاريخي، رفتار رهبري سازمان مجاهدين خلق ]گروهك تروريستي منافقين[ در دهه 60 است كه گمان بردند فاز مسلحانه 30 خرداد مي تواند امكانات سرخ را سفيد كند و اشتباه پشت اشتباه صورت گرفت.
وي در اين مقاله كه در يكي از سايت هاي ضد انقلاب منتشر شده، البته ترجيح داد متعرض ميدانداري عناصر وابسته به گروهك منافقين در تجمعات ضد انقلابي اخير نشود، اما درباره شعارها نوشت: برخي شعارها مانند جمهوري ايراني به جاي جمهوري اسلامي، دل نشين و آرامش بخش هستند اما دواكننده نيستند و معمولاً تداعي كننده اپوزيسيون خارج از حكومت هستند. اين شعارها پس از مدتي تنها، نوشدارويي بي اثر مي شوند اما با شعارهاي مدني مي توان حتي بخشي از راست محافظه كار را نيز همراه كرد. شعارهاي سر داده شده در سيزده آبان كه سراسر انباشته از مرگ بود، انحرافي بودند زيرا يك تحليل ساده هم نشان مي داد نظام را نمي توان سرنگون كرد و ما توانايي چنين سطحي از درگيري را نداريم. شعارهاي سرنگوني طلب، نهادهاي حكومت را به هم نزديك تر و ميزان درگيري نيروهاي ما را بالا مي برد.
ابراز ندامت هايي از اين دست پس از 5 ماه خودزني بي حاصل گروهك هاي ضد انقلاب در تجمعات و تشنجات خياباني صورت مي گيرد كه طي آن جريان برانداز با وجود نقاب مدني، خشونت و تخريب و جنايت را چاشني انواع فحاشي ها عليه انقلاب، نظام، رهبري و چارچوب هاي قانون اساسي كرد و ماهيت خود را لو داد. آنها تا مرز خط زدن روي شعارهاي مرگ بر آمريكا و اسرائيل و سردادن مرگ بر چين و روسيه هم پيش رفتند تا خيانت خود به كشور و ملت را بيشتر ثابت كنند.
اين رويكرد باعث ريزش گسترده حاميان اوليه جريان مدعي تقلب در انتخابات شد به نحوي كه جمعيت چند صدهزارنفري اوليه اكنون به چند ده و حداكثر چند صد نفر تقليل يافته است كه تازه به قول آقاي «س» آنها نيز با هم مشكل پيدا كرده اند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14