(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20 آبان 1388- شماره 19509
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد: رسانه ها بايد براي تحقق اهداف متعالي نظام اسلامي تلاش كنند
 درخواست 177 نماينده برخورد قاطع با عوامل آشوب
معاون سياسي وزير كشور: تكليف استان هاي بدون استاندار تا هفته آينده مشخص مي شود
دكتر جليلي: براي تأمين سوخت راكتور تهران ذره اي از حقوق خود عقب نشيني نمي كنيم
جمعي از صاحب نظران تاكيد كردند از جنبش سبز فقط اراذل و اوباش مانده است
فضاي مثبت مجلس براي رأي اعتماد به وزراي پيشنهادي
آيت الله جنتي : دشمنان اسلام از درون پوسيده اند
سردار سلامي : ايران قدرتي جهاني شده است
وزير پيشنهادي رفاه: پيشرفت عدالت محور عامل اصلي ايجاد رفاه است
گزارش البرادعي درباره برنامه هسته اي ايران هفته آينده منتشر مي شود
جرم بزرگ
آغاز جشنواره فيلم كوتاه تهران با پيام رئيس جمهور



معاون مطبوعاتي وزير ارشاد: رسانه ها بايد براي تحقق اهداف متعالي نظام اسلامي تلاش كنند

سرويس سياسي -
معاون جديد مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد رسانه ها با نظر خيرخواهانه و انتقادمصلحانه بايد براي تحقق اهداف مشترك و متعالي نظام اسلامي كار كنند. «محمدعلي رامين» معاون جديد مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير ارشاد روز دوشنبه در حاشيه مراسم معارفه خود در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد: كم شماري مخاطبان ، نارضايتي كاركنان و نظام اسلامي از ارباب جرايد و خبرگزاري ها نشانگر غفلت از فلسفه وجودي رسانه ها و تجربه نشدن عيني نياز به اين ابزارهاي ارتباطي است.
وي كم اقبالي مردم به رسانه ها را به دليل نپرداختن آنها به آرمان ها و چشم اندازهاي جامعه از سوي آنان عنوان كرد و افزود: كم شعاعي دايره مخاطبان مقبول نبوده و اين موضوع نيازمند بررسي و آسيب شناسي است.
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد ادامه داد: رسانه ها به عنوان ركن چهارم مردم سالاري ديني و هماهنگ با سه قوه و مستقل از آنها و با نظر خيرخواهانه و انتقادمصلحانه بايد براي تحقق اهداف مشترك و متعالي نظام اسلامي كار كنند.
در مراسم توديع و معارفه معاونت مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين «سيدمحمد حسيني» وزير فرهنگ و ارشاد با بيان اينكه افراد را در هر مسئوليتي كه انتخاب مي كنيم، كساني هستند كه با آن حوزه آشنايي زيادي دارند تاكيد كرد: آقاي رامين حدود 20 سال در خارج از كشور و در فعاليت هاي مختلف فرهنگي و نشريات اسلامي در اروپا فعاليت مي كردند و از دهه 50 اهل مقاله و مطبوعات هستند و در چند روز اخير نيز از 15 روزنامه و خبرگزاري بازديد كرده و با اهالي مطبوعات از نزديك ديدار داشتند.
رامين همچنين در حاشيه ديدار از سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران نيز عنوان كرده بود پيگير حل مشكل خبرنگاران نشريات و خبرگزاري ها در زمينه سختي كار و بازنشستگي پيش از موعد مشاغل سخت و زيان آور هستيم.

 



طي بيانيه اي خطاب به مراجع قانوني و قضايي مطرح شد
 درخواست 177 نماينده برخورد قاطع با عوامل آشوب

177نفر از نمايندگان در بيانيه اي از مراجع قانوني و قضايي درخواست كردند تا با عناصر آشوب طلب در حاشيه مراسم روز ملي مبارزه با استكبارجهاني قاطعانه برخورد كنند.
متن اين بيانيه كه در جلسه علني ديروز توسط محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس قرائت شد به شرح ذيل است: مردم انقلابي و پيروان مكتب امام خميني(ره) بار ديگر با حضور گسترده خود در اجتماع باشكوه يوم الله 13آبان نشان دادند كه همچنان بر شعارهاي ضد استكبار و اهداف انقلابي خود پاي مي فشارند.
در 13 آبان امسال مردم با شوري ديگر نشان دادند كه با وحدت كامل در مقابل سلطه و نفوذ بيگانگان ايستاده اند و در مقابل سيل خروشان دانشجويان و دانش آموزان و مردم قهرمان ايران عده اي انگشت شمار شعاري غير از استكبارستيزي را برگزيدند و اينان با حركات آشوب گرانه ذات ضد مردمي خود را نشان دادند و به اتومبيل يكي از نمايندگان ملت كه سابقه طولاني اش در خدمت به مردم بر همگان آشكار است با چماق و قمه حمله كردند و اين حمله ناجوانمردانه چيزي جز حمله به خدمت به مردم نبود.
ما نمايندگان مجلس ضمن ابراز تشكر قاطعانه از ملت بزرگ ايران اقدامات نابخردانه اين تعداد اندك را كه در مقابل سيل خروشان ملت ايستادند و نيز محركين آن را محكوم و از مراجع قانوني درخواست مي كنيم تا با اين عناصر آشوب طلب قاطعانه برخورد كنند.
خاطر نشان مي شود در حاشيه مراسم 13 آبان امسال عده اي از طرفداران سبز اموي با چماق و قمه به اتومبيل عليرضا مرندي نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي حمله كردند و به فحاشي و عربده كشي پرداختند.
چماق به دستان حامي موسوي در اين نمايش دموكراتيك(!) شيشه عقب اتومبيل مرندي را شكسته و به بخش هاي ديگر ماشين هم آسيب رساندند.
اين چهره دانشگاهي پس از مدتي تلاش بالاخره توانست از دست اين قمه كشان طرفدار سبز اموي خلاصي يافته و به سلامت به منزل برسد.
علاوه بر موسوي، كروبي و خاتمي كه تاكنون در قبال اين قداره كشي طرفداران خود سكوت كرده اند نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس نيز هيچ واكنشي در مقابل اقدام وحشيانه آشوب گران سبز اموي نشان نداده اند.
كدخدايي حقوقدان
شوراي نگهبان شد
عباسعلي كدخدايي با 141 راي مثبت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به عنوان عضو حقوقدان شوراي نگهبان انتخاب شد.
در جلسه علني ديروز انتخاب يك نفر به عنوان عضو حقوقدان شوراي نگهبان در دستور كار مجلس قرار گرفت، كه نمايندگان پس از استماع برنامه هاي كدخدايي و حبيب آبادي كه از سوي قوه قضائيه به مجلس معرفي شده بودند در نهايت كدخدايي را با 141 راي از مجموع 224 راي ريخته شده به گلدانها انتخاب كردند.
حبيب آبادي نيز در اين راي گيري توانست 65 راي بدست آورد. همچنين آراء ممتنع و باطله نيز 18راي بود.
كدخدايي پيش از انتخاب طي سخناني گفت: شوراي نگهبان به عنوان نهاد پاسدار قانون اساسي جايگاه رفيعي دارد و عضويت در آن مستلزم وجود سه عنصر ترتيب مستمر، نظم منطقي و اخلاص فراوان است.
كدخدايي ادامه داد: تعامل اصولي شوراي نگبهان با ديگر نهادهاي جمهوري اسلامي بويژه مجلس شوراي اسلامي مسير دشوار توسعه را هموار مي كند.
وي تاكيد كرد: من معتقد هستم ضمن حفظ اين اصول و قانون اساسي مي توان باب جديدي از همكاري هاي مثبت براي نيل به اهداف كلان كشور در افق روشن چشم انداز ايران اسلامي بوجود آورد.
به گزارش فارس كدخدايي گفت: پاسداري از موازين اسلامي،صيانت از قانون اساسي و نظارت بر انتخابات كلان نظام،كارويژه هاي مهم اين شورا است كه بدون همكاري ديگر نهادها از جمله مجلس شوراي اسلامي امكان پذير نخواهد بود.
وي ادامه داد: بديهي است به انجام رساندن اين امور مهم بايد به گونه اي باشد كه ضمن حفظ حقوق مردم رضاي الهي هم جلب شود، اينجانب ادعاي هيچ حقي را براي خود نداشته و ندارم و زندگي خود را مديون معمار كبير انقلاب و آن پير سفر كرده مي دانم.
همچنين در بخش ديگري از جلسه علني ديروز حجت الاسلام فاكر با 156 راي موافق در مقابل 54 راي ممتنع و مخالف از مجموع 210 راي به عنوان رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي انتخاب شد.
ادامه بررسي لايحه هدفمندكردن يارانه ها
بررسي لايحه هدفمند كردن يارانه ها در نشست علني روز گذشته بهارستان هم مطرح شد ولي هيچ مصوبه اي نداشت.
البته اين لايحه ابتدا در دستور كار مجلس نبود ولي پس از تذكرات تعدادي از نمايندگان لاريجاني اعلام كرد كه اين لايحه در دستور قرار دارد و لذا نمايندگان اگر پيشنهاداتي داشته باشند مورد بررسي قرار مي گيرد.
اما پس از اين اظهارات لاريجاني، سه پيشنهاد نمايندگان مورد رسيدگي قرار گرفت كه هيچ يك از آنها راي نياورد. در اين ميان برخي نمايندگان با تذكر به رئيس مجلس معتقد بودند كه مشاركت ساير نمايندگان در راي گيري ها پايين است ولي لاريجاني اين مساله را نپذيرفت.
طرحي كه فقط
وقت مجلس را گرفت
در ادامه جلسه يك فوريت طرح اصلاح مواد 37 و 40 آئين نامه داخلي مجلس مطرح شد و يكي از طراحان هم دقايقي از وقت مجلس را براي توضيح آن اختصاص داد ولي پس از مدتي لاريجاني گفت: «ما وقت مجلس را صرف اموري مي كنيم كه در ماده 29 سازوكار آن مشخص است لذا اين طرح نيازي به مصوبه ندارد.»
بنابراين طرح مذكور از دستور كار مجلس خارج شد.
همه بايد به انتخاب مردم تمكين كنند
نماينده مردم شوشتر در مجلس تصريح كرد: انتخابات دور دهم رياست جمهوري با تمام فراز و فرود خود برگزار شد و دولت كار خود را آغاز كرده است. همه كساني كه دل در گرو اسلام، انقلاب، مردم و رهبري دارند بايد به آنچه كه از نظام جمهوري اسلامي به عنوان دولت دهم برآمده است تمكين كرده و عواطف و احساسات خود را بر اصل نظام و مصالح مردم ترجيح ندهند.
سيدمحمد سادات ابراهيمي در نطقش ادامه داد: دولت دهم نبايد نظر منتقدان و مخالفان خود را مخالف انقلاب و رهبري بداند بلكه بايد همچون پدري مهربان چتر مهرورزي خود را بر سر همه ملت ايران بگستراند.
وي خاطرنشان كرد: پايه اقتدار ملت ايران در مواجهه با همه بحران ها وحدت كلمه است لذا هرگونه حركت تفرقه انگيز از هر جناحي خلاف مصالح كشور و در راستاي اصل تضعيف نظام محسوب مي شود.
حضور مردم در صحنه علت شكست كودتاي مخملي بود
نماينده مردم لردگان در مجلس با اشاره به انتخابات رياست جمهوري دهم ضمن تقدير و تشكر از مردم به جهت انتخاب مجدد احمدي نژاد، وي را فردي خدمتگزار به ملت، امام و رهبري توصيف كرد و گفت: حضور گسترده مردم موجب عدم موفقيت كودتاچيان مخملي شد.
بابااحمدي ضمن تشكر از نيروهاي بسيجي به جهت دفاع از كيان انقلاب اسلامي در مقابل كودتاي مخملي اخير تصريح كرد: ملت ايران با حضور در راهپيمايي 13آبان ضمن بيعت مجدد با آرمان هاي امام و مقام معظم رهبري پاسخ مناسبي به رفتار آشوب طلبان داده اند.
بابااحمدي با اشاره به لايحه هدفمند كردن يارانه ها و تاكيد بر لزوم نظارت صحيح مجلس و دقت دولت در اجراي اين لايحه خاطرنشان كرد: اميدواريم دولت بتواند با اتخاذ تدابير مناسب در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها رضايت مندي مردم را فراهم كند.

 



معاون سياسي وزير كشور: تكليف استان هاي بدون استاندار تا هفته آينده مشخص مي شود

تكليف استان هاي بدون استاندار مازندران، ايلام و هرمزگان تا هفته آينده مشخص مي شود.
«سيد صولت مرتضوي» معاون سياسي وزارت كشور در گفت وگو با ايرنا گفت: تلاش داريم كه گزينه هاي مناسبي براي استان هاي بدون استاندار تا هفته آينده به دولت معرفي كنيم.
وي درباره جايگزيني براي استانداران استان هاي فارس، كرمانشاه و همدان هم گفت: مدت زمان خدمت يك استاندار مقيد به زمان نيست و استاندار تا زماني كه بركنار نشده يا استعفا نداده و استعفايش پذيرفته نشده و جايگزيني برايش انتخاب شده باشد، همچنان به فعاليت خود ادامه مي دهد.
وي در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اينكه گزينه هايي همچون احمدزاده براي استانداري استان فارس، هاشمي براي كرمانشاه و كارخانه اي براي همدان مطرح است، آيا اين گمانه زني ها صحت دارد؟ گفت: گزينه ها هنوز قطعي نشده اند. وي اولويت وزارت كشور را، استان هايي ذكر كرد كه فاقد استاندار هستند.

 



دكتر جليلي: براي تأمين سوخت راكتور تهران ذره اي از حقوق خود عقب نشيني نمي كنيم

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان بر عدم عقب نشيني جمهوري اسلامي ايران از حقوق و منافع خود از جمله در موضوع تأمين سوخت راكتور تهران تأكيد كرد.
دكتر سعيد جليلي شامگاه دوشنبه در جمع طلاب حوزه علميه قم در مدرسه فيضيه، ماهيت انقلاب اسلامي ايران را مبتني بر قدرت نرمي دانست كه سؤالات جدي در مناسبات و معادلات بين المللي ايجاد كرده است.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با تشريح ابعاد قدرت نرم انقلاب اسلامي، پارادايم نظام جمهوري اسلامي را منحصر به فرد خواند و افزود: تقابل ما با آمريكا تقابلي پارادايمي است.
جليلي اين پارادايم را داراي ظرفيت هاي گسترده در عرصه هاي مختلف خواند و گفت: انقلاب اسلامي با به چالش كشيدن برخي ادعاهاي قدرت هاي جهاني رفتارهاي آنها را زير سؤال برده است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با برشمردن توطئه هاي سخت و نرم دشمنان انقلاب اسلامي در 30 سال گذشته، تلاش آنان براي منفعل كردن نظام اسلامي را خاطرنشان كرد و گفت: دشمنان ما درصدد بودند جمهوري اسلامي را در مواضع اساسي خود به انفعال بكشانند و آن را به مسيري پايان ناپذير در بهانه جويي مبدل كنند.
جليلي با اشاره به حركت مدبرانه نظام در تغيير زمين بازي بين المللي و به چالش كشيدن سياست هاي ظالمانه و رفتارهاي غلط برخي قدرت ها افزود: با اتخاذ رويكرد فعال، راهبرد جدي تهديدزدايي را سرلوحه اقدامات خود قرار داده ايم.
نماينده مقام معظم رهبري با اشاره به ادعاهاي غرب از جمله در موضوع آزادي بيان، سياست كنشي و فعال جمهوري اسلامي را موجب زير سؤال رفتن اين ادعاها خواند و گفت: اين سياست طرف مقابل را به موضع پاسخگويي كشانده است.
جليلي راهبرد ايران در موضوع هسته اي را نيز نمونه اي از رويكرد كنشي و فعال كشورمان دانست و تأكيد كرد: با تدابير اتخاذ شده اكنون راه بر بهانه جويي هاي برخي قدرت ها در اين موضوع بسته شده و كشورمان با اقتدار به مسير پيشرفت خود در استفاده از انرژي هسته اي صلح آميز ادامه مي دهد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با تشريح روند دو دور گفت وگوهاي ايران با شش كشور، اين گفت وگوها را مصداق تدبير جمهوري اسلامي ايران در تثبيت حقوق مسلم و پيشبرد اهداف خود توصيف كرد.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: آنان كه روزي مي گفتند شما بايد تأسيسات هسته اي خود را تعطيل و سپس تخريب كنيد اكنون خود خواستار تعامل با جمهوري اسلامي در موضوع هسته اي هستند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي افزود: قدرت منطقه اي جمهوري اسلامي ايران مانند اصل انقلاب اسلامي اكنون واقعيتي است كه به رغم خواست قدرت هاي زورگو تثبيت شده و غيرقابل انكار است.
نماينده مقام معظم رهبري انتخابات اخير رياست جمهوري را نقطه عطفي در تاريخ انقلاب و كشور خواند و گفت: با اقتدار حاصل از اسلاميت و جمهوريت قوي اكنون ظرفيت هاي بزرگي براي پيشرفت كشور فراهم آمده است.
جليلي تصريح كرد: همانگونه كه تاكنون تثبيت حقوق مسلم مردم ايران سرلوحه سياست هاي نظام بوده است، از اين پس در همه عرصه ها از جمله در موضوع تأمين سوخت راكتور تهران چنين خواهد بود و ذره اي از حقوق و منافع خود عقب نشيني نخواهيم كرد.

 



جمعي از صاحب نظران تاكيد كردند از جنبش سبز فقط اراذل و اوباش مانده است

روند رو به افول سرمايه اجتماعي جريان سبز اموي كه نمود بارز آن در تلاش هاي بي ثمر آنها در روز 13آبان قابل مشاهده بود اين واقعيت را برملا ساخت كه ته مانده طرفداران اين جريان را تنها جمعي از اراذل و اوباش شكل مي دهد.
شفافيت هرچه بيشتر اهداف اصلي جريان فتنه كه پس از برگزاري انتخابات رفته رفته بر وضوح آن افزوده شد بسياري از طرفداران اين جريان را در همراهي خواسته هاي گروه سبز اموي سست و پشيمان نمود.
«غلامرضا كرمي» عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در همين رابطه اظهار داشت: در جريان وقايع بعد از انتخابات معلوم شد كه جنبش سبز در كشور در راستاي اهداف شيطاني آمريكا و غرب استعمارگر حركت مي كند.
وي افزود: كساني كه در انتخابات دهم رياست جمهوري پاي صندوق هاي راي حاضر شدند هيچ گاه فكر نمي كردند كه برخي كانديداها،توطئه براندازي كشور را در سر بپرورانند و اين مسئله براي ملت ايران قابل توجيه نبود.
«سيدكمال الدين سجادي» دبيركل جامعه اسلامي كارمندان نيز ورود جنبش حاميان موسوي به فازهاي ضداخلاقي و ضدديني را از جمله علل ريزش طرفداران اين جريان دانست و گفت: به نظر مي رسد در آينده اي نزديك اين جنبش قليل، حاميان خود را نيز از دست بدهد.
آنچه در اين ميان اما به روشني قابل مشاهده است ريزش معنادار حاميان جنبش سبز اموي است كه البته اين پرسش را نيز به همراه دارد كه با اين وجود رهبران اين جريان با تكيه به كدام سرمايه اجتماعي همچنان بر ايجاد اخلال در حركت هاي مردمي تاكيد مي ورزند؟
به نظر مي رسد با مشاهده حضور كم رنگ جريان سبزاموي در روز 13آبان به راحتي بتوان به اين نتيجه دست يافت كه تنها گروهي كه ته كيسه اين جريان باقي مانده اند، جمعي از اراذل و اوباش بوده كه البته با اهدافي خاص به همراهي با فراخوان سران فتنه اقدام مي كنند.
«اسدالله بادامچيان» نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در همين رابطه خاطرنشان كرد: هر كس كمترين اطلاعي از جنبش موسوم به سبز داشته باشد مي داند ريزش نيرو در اين جماعت به حدي است كه گويا تنها منافقين، سلطنت طلب ها و ماركسيست ها پاي كار ايستاده اند و عناصري كه فريب انقلابيون پشيمان و فرسوده را خورده بودند به سرعت حساب خود را از آنان جدا كردند.
«اسماعيل كوثري» نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس نيز در همين خصوص تاكيد كرد: با گذشت زمان و رو شدن ماهيت و چهره حقيقي رهبران جريان سبز و همچنين غربال شدن نيروهاي اين جريان و ريزش آن در حال حاضر، تنها از جريان سبز يك عده اراذل و اوباش باقي مانده است.
«غلامرضا كرمي» نماينده كرمان نيز در رابطه با اين موضوع ابراز داشت: صدور بيانيه هاي پي درپي و تحريك مردم از سوي موسوي،عناد وي نسبت به نظام را بيش از پيش آشكار كرد كه اين مسئله نيز تأثير زيادي در ريزش طرفداران آنها داشت.

 



فضاي مثبت مجلس براي رأي اعتماد به وزراي پيشنهادي

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي فضاي عمومي مجلس را براي رأي اعتماد به سه وزير پيشنهادي دولت مثبت ارزيابي كرد.
حجت الاسلام ابوترابي كه در جمع خبرنگاران سخن مي گفت همچنين از نشست مشترك دولت و مجلس در آستانه رأي اعتماد نمايندگان به وزراي پيشنهادي خبر داد و گفت: در اين نشست در خصوص سه وزير معرفي شده بحث خواهد شد.
در همين حال تعداد ديگري از نمايندگان از فراكسيون هاي اكثريت و اقليت در گفت وگو با خبرنگاران اظهار مي داشتند كه به احتمال قوي هر سه نفر معرفي شده براي وزارتخانه هاي آموزش و پرورش، رفاه و نيرو رأي اعتماد خواهند گرفت.
گفتني است يكشنبه گذشته رئيس جمهور در نامه اي به مجلس حميدرضا حاجي بابايي، صادق محصولي و مجيد نامجو را به ترتيب به عنوان وزراي پيشنهادي آموزش و پرورش، رفاه و نيرو معرفي كرد.

 



آيت الله جنتي : دشمنان اسلام از درون پوسيده اند

دبير شوراي نگهبان تاكيد كرد كه اكنون دشمن نمي تواند در برابر جريان بيداري كه انقلاب اسلامي ايران در جهان بوجود آورده مقاومت كند.
به گزارش ايسنا، آيت الله جنتي ديروز در ديدار با جمعي از طلاب، دانشگاهيان و فعالان فرهنگي، سياسي و رسانه اي موصل عراق، ضمن ابراز مسرت از اين ديدار، گفت: علي رغم اين كه دشمنان تلاش مي كنند بين ملت ايران و عراق اختلاف افكني كنند، دو ملت همانند گذشته در كنار هم هستند و از يكديگر جدا نخواهند شد. وي با اشاره به دشمني دولت هاي استكباري با اسلام و ايران اسلامي، خاطرنشان كرد: علت اين دشمني ها پيروزي چشمگيري است كه مردم ايران در انقلاب اسلامي نصيبشان شد و توانستند قدرت آمريكا را در ايران شكست بدهند.
آيت الله جنتي با اشاره به بحران هاي اقتصادي، اجتماعي و نظامي غرب، خاطرنشان كرد: آينده از آن اسلام است و دشمنان اسلام از درون پوسيده اند و نمي توانند در برابر اين جريان بيداري كه انقلاب اسلامي در جهان به وجود آورده است مقاومت كنند.
وي افزود: الحمدلله ايران اسلامي روز به روز قدرتمندتر مي شود و از لحاظ علم و فن آوري نيز پيشرفت هاي خوبي داشته ايم.
آيت الله جنتي ضمن توصيه حاضران به اتحاد، پرهيز از هرگونه اختلاف و تمسك به قرآن به عنوان برنامه زندگي خاطرنشان كرد: از دشمن نترسيد و بدانيد كه اگر راه خدا را ادامه بدهيد جنودالله هستيد و دشمن تان دشمن خداست و هركس كه با جنودالله در بيفتد شكست خواهد خورد.

 



سردار سلامي : ايران قدرتي جهاني شده است

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران اكنون، به يك قدرت منطقه اي و جهاني در همه عرصه ها تبديل شده است.
به گزارش روابط عمومي سپاه، سرتيپ پاسدار «حسين سلامي» ديروز در مراسم توديع و معارفه فرمانده سپاه علي بن ابيطالب(ع) استان قم با بيان اينكه امروز ايران اسلامي با دشمناني بزرگ مواجه است كه جبهه هاي وسيعي را عليه اسلام و انقلاب گشوده اند، افزود: اين دشمنان بارها تاريخ كشورها را تغيير داده و سرنوشت مردم جهان را رقم زده اند و امروز با تسلط بر مجامع بين المللي به دنبال يكسو كردن همه جهانيان با اهداف و سياست هاي خودشان هستند. وي اركان و اساس نظام مقدس جمهوري اسلامي را رهبري بزرگ، آرمان ها، اعتقادات بالنده، مردم غيور و آگاه دانست و گفت: هر كشوري كه اين نمادها را داشته باشد بدون شك در تاريخ ماندگار خواهد بود و امروز دشمنان اهداف خود را بر روي اين نقاط اوج قرار داده اند.
در پايان اين مراسم سردار ابراهيم جباري به عنوان فرمانده جديد سپاه علي بن ابيطالب(ع) استان قم معرفي و از زحمات سردار نوري فرمانده سابق سپاه علي بن ابيطالب(ع) قدرداني شد.

 



وزير پيشنهادي رفاه: پيشرفت عدالت محور عامل اصلي ايجاد رفاه است

وزير پيشنهادي وزارت رفاه و تامين اجتماعي تاكيد كرد كه پيشرفت عدالت محور مهم ترين عامل ايجاد رفاه و تامين اجتماعي در كشور است.
«صادق محصولي» در گفت وگو با ايرنا با تاكيد بر اين كه انقلاب اسلامي آمده است تا با نگاه توام به معاش و معاد، پيشرفت و عدالت، علم و اخلاق و دين و سياست به مهم ترين بحران هاي عام بشري پاسخي عميق، دقيق، فطري و جهان شمول بدهد، گفت: بدون شك پيشرفت عدالت محور مهم ترين عامل ايجاد رفاه و تامين اجتماعي است و توجه به اين حوزه در نظام ما، نه يك كار تزييني بلكه مطالبه اي واقعي، جدي و در عين حال آرماني و اعتقادي است كه در سندهاي بالادستي يعني قانون اساسي، چشم انداز 20ساله و برنامه هاي توسعه 5 ساله و قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامين اجتماعي تجلي يافته است.
وزير پيشنهادي دولت دهم براي وزارت رفاه و تامين اجتماعي هماهنگي دروني حوزه هاي سه گانه حمايتي، بيمه اي و امدادي وزارت رفاه را سياست كلي خود در صورت تصدي وزارت رفاه دانست و اظهار داشت: اين هماهنگي به نحوي كه در ارايه خدمات به جامعه ناهمسويي و تعارض به وجود نيايد و از همپوشاني و خلأهاي ناخواسته جلوگيري شود، موجب افزايش شاخص رفاه اجتماعي خواهد شد.

 



گزارش البرادعي درباره برنامه هسته اي ايران هفته آينده منتشر مي شود

آخرين گزارش «محمد البرادعي» مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته اي ايران و سوريه هفته آينده منتشر مي شود.
به گزارش فارس رئيس شوراي حكام آژانس در جلسه گروه آسيايي كه ديروز به رياست علي اصغر سلطانيه سفير و نماينده دائم ايران در آژانس برگزار شد، اين خبر را اعلام كرده است.
رئيس شوراي حكام گزارشي توجيهي را درباره جلسه شوراي حكام براي گروه هاي مختلف جغرافيايي ارائه مي دهد و امروز در جلسه گروه آسيايي بندهايي را به عنوان دستور كار بيان كرد كه اين بندها شامل كمك هاي فني، موضوع ايران و سوريه و بازرسي آژانس مي شود. نشست شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي پنجم و ششم آذر تشكيل خواهد شد.

 



جرم بزرگ

عبدالصمد اسماعيل زاده
در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري «زير سؤال بردن انتخابات، بزرگترين جرمي بود كه انجام گرفت.» در اين انتخابات كساني با طرح ادعاي بدون دليل تقلب در انتخابات، جمهوري اسلامي را متهم به دزدي عامدانه آراء مردم و تقلبي به گستردگي بيش از يازده ميليون راي كردند و بر اين ادعا حتي پس از رسيدگي مراجع مسئول و تاييد صحت انتخابات، اصرار ورزيدند.
آنان علاوه بر متهم ساختن علني نظام و اصرار بر اين اتهام، ساز وكارهاي قانوني برگزاري انتخابات را ناكارآمد اعلام كردند و پيشاپيش هرگونه انتخابات مجددي را كه به نتايج دلخواه آنها نيانجامد، باطل و بي اعتبار خواندند و بدين ترتيب صلاحيت، توانايي و انگيزه نظام براي برگزاري انتخابات صحيح را انكار و برگزاري انتخابات با دخالت و مديريت ديگران را خواستار شدند.
آنچه واقع شد مصداق آشكار جرم «تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي ايران» موضوع ماده 500 قانون مجازات اسلامي است. اين ماده مقرر مي دارد: «هركس عليه نظام جمهوري اسلامي ايران يا به نفع گروهها و سازمان هاي مخالف نظام به هر نحو فعاليت تبليغي نمايد به حبس از سه ماه تا يك سال محكوم خواهد شد.»
از سوي ديگر اتهام تقلب و ادعاي ناكارآمدي نظام براي برگزاري انتخابات معتبر با استقبال سردمداران دستگاه هاي امنيتي بيگانه و دنباله هاي داخلي آنان و گردانندگان ذوق زده رسانه هاي استكباري مواجه شد و به مدد اين رسانه ها هجوم تبليغي گسترده اي در سراسر كشور و جهان براي ضربه به نظام و نااميد ساختن عدالت جويان و حق طلبان دنيا شكل گرفت.
بدين ترتيب مدعيان تقلب و ناكارآمدي نظام از نگاهي، مباشر جرم تبليغ عليه نظام محسوب مي شوند و از منظري ديگر مي توان آنها را معاونان جرم تبليغ عليه نظام محسوب كرد زيرا آنان عالماً و عامداً زمينه ها، بهانه ها و موجبات بزه تبليغ عليه نظام را فراهم و وقوع اين جرم را تسهيل كردند. (ماده 43 قانون مجازات اسلامي)
دشمنان هميشه در كمين جمهوري اسلامي با ملاحظه اقدام ناشيانه برخي عناصر وابسته به نظام بر ضد نظام- اقدامي كه چه بسا با واسطه هايي ناشي از توطئه و طراحي همان دشمنان است- ژست هاي آشتي جويانه خود را فراموش و چهره ستيزه جوي خود را آشكار كردند و با اين خيال خام كه زمينه هاي تحقق اهداف ديرين فراهم شده است، اقدامات براندازانه خود را شدت بخشيدند.
آنها در اين مسير، وابستگان داخلي خود اعم از بقاياي رژيم سابق، منافقان، مفسدان، اوباش، منحرفان عقيدتي و اخلاقي و... را به اميد دستيابي به انقلاب رنگين به راه انداختند و در اين مسير متاسفانه برخي غافلان و بي بصيرتان نيز تحت تاثير القائات و تحريكات مدعيان تقلب، در مقاطعي دشمنان را همراهي كردند.
چنين بود كه طيف گسترده اي از جرائم شكل گرفت. جرائمي كه در مجموع عناوين بسيار مهم «محاربه و افساد في الارض»، «قيام مسلحانه در برابر حكومت اسلامي» و «طرح براندازي حكومت اسلامي» بر آنها صدق مي كند. (باب هفتم از كتاب اول و فصل اول از كتاب پنجم قانون مجازات اسلامي)
در اين ميان در مورد كساني كه با صدور بيانيه هاي تحريك كننده، طرح ادعاهاي واهي، اردوكشي هاي خياباني، ايجاد تشكل هاي غيرقانوني و... در اقدامات براندازانه، مشاركت يا معاونت كردند، بايد گفت با توجه به سوابق مسئوليت آنها در نظام و حضور طولاني آنها در صحنه هاي سياسي، ادعاي بي اطلاعي آنها از نتايج اعمال خود و احتمال سوءاستفاده دشمنان و عمال آنها پذيرفته نيست بخصوص كه آنها در جريان غائله 18 تير ناتواني خود را در اداره طرفداران ادعايي خود نشان داده بودند و در جريان حوادث پس از انتخابات نيز خيرخواهان به آنها يادآور شده بودند كه قادر به پيشگيري از سوءاستفاده ها نخواهند بود.
متهم كردن مجريان و ناظران انتخابات به تقلب و پيگيري اين امر در خارج از چارچوب هاي قانوني و اصرار بر اين اتهام پس از رسيدگي مراجع قانوني و تاييد صحت انتخابات، مصداق جرم «افترا» موضوع ماده 697 قانون مجازات اسلامي نيز محسوب مي شود.(1)
براساس اين ماده «هركس به وسيله اوراق چاپي يا خطي يا به وسيله درج در روزنامه و جرايد يا نطق در مجامع يا به هر وسيله ديگر به كسي امري را صريحاً نسبت دهد يا آنها را منتشر نمايد كه مطابق قانون آن امر جرم محسوب مي شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت نمايد جز در مواردي كه موجب حد است به يك ماه تا يك سال حبس و تا (74) ضربه شلاق يا يكي از آنها حسب مورد محكوم خواهد شد.»
در خصوص قيد «مطابق قانون آن امر جرم محسوب مي شود» در ماده 697 يادآور مي شويم كه تقلب در راي گيري و شمارش آراء براساس نصوص قانوني از جمله بند 9 ماده 33 قانون انتخابات رياست جمهوري، جرم محسوب مي شود.
ادعاي واهي تقلب در انتخابات همچنين مي تواند از مصاديق ماده 698 قانون مجازات اسلامي باشد كه مقرر مي دارد: «هركس به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومي يا مقامات رسمي به وسيله نامه يا شكوائيه يا مراسلات يا عرايض يا گزارش يا توزيع هرگونه اوراق چاپي يا خطي با امضاء يا بدون امضاء اكاذيبي را اظهار نمايد يا با همان مقاصد اعمالي را برخلاف حقيقت رأساً يا به عنوان نقل قول به شخص حقيقي يا حقوقي يا مقامات رسمي تصريحاً يا تلويحاً نسبت دهد اعم از اينكه از طريق مزبور به نحوي از انحاء ضرر مادي يا معنوي به غير وارد شود يا نه علاوه بر اعاده حيثيت در صورت امكان، بايد به حبس از دو ماه تا دو سال و يا شلاق تا (74) ضربه محكوم شود.»
علاوه بر آنچه ذكر شد، در جريان طرح اتهام تقلب و اتفاقات ناگواري كه در پي اين ادعا حادث شد، جرايم بسياري از جمله جرايم زير نيز واقع (و يا شروع به اجرا) شده است كه برخي از متهمان به عنوان مباشر و برخي ديگر به عنوان معاون جرم در آنها ايفاي نقش كرده اند: (2)
- قتل عمد موضوع مواد 207 و 208 قانون مجازات اسلامي.
- قطع و جرح عمدي عضو موضوع ماده 269 قانون مجازات اسلامي.
-مباشرت و تسبيب در جنايات موجب ضمان موضوع مواد 316 و... قانون مجازات اسلامي.
- توهين و ايراد ضرب و شتم يا جرح به نيروهاي مقاومت بسيج در حين انجام وظيفه موضوع ماده2 قانون حمايت قضايي از بسيج.
- تشكيل يا اداره جمعيتي با هدف برهم زدن امنيت كشور و عضويت در هر يك از جمعيت هاي مذكور موضوع مواد 498 و 499 قانون مجازات اسلامي.
- اغوا يا تحريك مردم به جنگ و كشتار به قصد برهم زدن امنيت كشور موضوع ماده 512 قانون مجازات اسلامي.
- مساعدت براي خلاصي مجرم از محاكمه و محكوميت موضوع ماده 554 قانون مجازات اسلامي.
- حمله و مقاومت نسبت به مامورين دولت در حين انجام وظيفه موضوع ماده 607 قانون مجازات اسلامي.
- توهين به روساي سه قوه، اعضاي شوراي نگهبان و... در حال انجام وظيفه يا به سبب آن موضوع ماده 609 قانون مجازات اسلامي.
- اجتماع و تباني براي ارتكاب جرايمي بر ضد امنيت داخلي يا خارجي موضوع ماده 610 قانون مجازات اسلامي.
-منازعه دسته جمعي موضوع ماده 615 قانون مجازات اسلامي.
- تظاهر يا قدرت نمايي يا مزاحمت با چاقو يا هر اسلحه ديگر موضوع ماده 617 قانون مجازات اسلامي.
- اخلال در نظم و آسايش و آرامش عمومي يا بازداشتن مردم از كسب و كار به وسيله هياهو و جنجال يا حركات غيرمتعارف يا تعرض به افراد موضوع ماده 618 قانون مجازات اسلامي.
- آتش زدن عمدي عمارت يا بنا و يا هر محل مسكوني... يا اشياء منقول متعلق به ديگري و نيز تخريب، تلف و از كار انداختن اشياء منقول و غيرمنقول ديگري موضوع مواد 675 تا 678 قانون مجازات اسلامي.
- سوزاندن دفاتر و اسناد دولتي يا تلف آنها موضوع ماده 681 قانون مجازات اسلامي.
- نهب و غارت و اتلاف اموال و اجناس و امتعه و... از طرف جماعتي بيش از سه نفر به نحو قهر و غلبه موضوع ماده 683 قانون مجازات اسلامي.
- تخريب و ايجاد حريق و خرابكاري در وسايل و تاسيسات عمومي مانند شبكه هاي آب و برق و تلفن، علائم راهنمايي و رانندگي... موضوع ماده 687 قانون مجازات اسلامي.
- تحريص و تشويق مردم به ارتكاب جرم عليه امنيت داخلي يا سياست خارجي به وسيله مطبوعات موضوع ماده 25 قانون مطبوعات.
نكته آخر اينكه در پي تشنج آفريني ها در جريان تبليغات انتخابات رياست جمهوري و پس از آن، گناهان بسياري واقع شد كه هرچند عناوين برخي از آنها در متون قانوني به عنوان جرم ذكر نشده است ولي قول به امكان تعزير مرتكبان آنها با توجه به اصول 36 و 167 قانون اساسي و ماده 214 قانون آيين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب (در امور كيفري) قولي متين است.
... و در پس امروز، ديگر روزي است كه در آن عذرخواهي ستم كاران آنها را سودي نخواهد بخشيد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- اين در صورتي است كه اتهام تقلب به افراد مشخصي از مجريان و ناظران نسبت داده شود. در مانحن فيه با توجه به گستردگي تقلب ادعايي، اتهام به افراد مشخصي از مجريان و ناظران برمي گردد و نه افراد نامعين.
2- اين نوشته در مقام ذكر جرايمي كه توسط ماموران دولتي در جريان برخورد با اغتشاشات و... صورت گرفته، نيست كه آن نيز موضوع جداگانه اي است، البته با ماهيتي متفاوت.

 



آغاز جشنواره فيلم كوتاه تهران با پيام رئيس جمهور

سرويس ادب و هنر-
بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران امروز با پيام رئيس جمهور آغاز مي شود.
در پيام رياست جمهوري به اين جشنواره آمده است: نگاهي به اوضاع جهان معاصر حكايت از آن دارد كه جنگ بر عليه حقيقت طلبي در حوزه هاي فكري و فرهنگي و رسانه اي متمركز شده است و اين نبرد ويرانگر ، باورها و مقدسات ديني ملت ها را نيز هدف قرار داده است. اين جنگ فقط عليه مسلمانان كشورهاي اسلامي محدود نمي شود ، بلكه متفكران و آزادانديشان در سراسر جهان نيز مورد تهاجم واقع شده اند.
در ادامه پيام محمود احمدي نژاد تصريح شده است: بي ترديد امروزه ، هويت يابي با گستره فعاليت رسانه ها پيوندي نزديك دارد و تقويت هويت ملت ها ، بايد مبتني بر بسط و گسترش همكاريهاي فرهنگي انديشمندان و هنرمندان باشد. در حقيقت فرهيختگان و هنرمندان مسئوليت سوق دادن ملت ها به سمت نهضتي وحدت بخش را برعهده دارند و بيش از سايرين اين وظيفه فرهيختگان و هنرمندان است تا با هوشياري و ژرف نگري در برابر افزون طلبي و زورمداري ، فرهنگ ظلم ستيزي را تعميم دهند. زيرا ملت ها از آنها انتظار دارند تا تلاش گسترده و مستمري را براي تحقق عدالت ، همبستگي و همدلي صورت دهند. در اين مسير ، تلاش مضاعف هنرمندان مسلمان براي نشان دادن تبعات ناگوار فقدان معنويت و اخلاق و بي توجهي به وحي الهي در زندگي امروز، ضروري است. برگزاري جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران با تلاش مستمر براي تداوم آن ، همسو با چنين نگرشي بايد تحقق يابد .
بر اساس اين گزارش، اين رويداد كه بزرگترين گردهمايي سينماگران جوان و فيلم كوتاه كشور محسوب مي شود ، همزمان در تهران و شهرهاي اروميه ، اهواز ، بندرعباس ، بوشهر ، تبريز ، خرم آباد ، رشت ، زاهدان ، ساري ، مهاباد ، ياسوج و يزد برپا خواهد شد.
در بيست و ششمين جشنواره فيلم كوتاه تهران بيش از 360 فيلمساز كوتاه از ايران و كشورهاي مختلف جهان در دو بخش ملي و بين الملل به رقابت با يكديگر مي پردازند.
برپايه اين خبر ، علاوه بر نمايش هاي فيلم هاي بخش مسابقه جشنواره ، 75 عنوان فيلم در بخشهاي مرور فيلم هاي كوتاه يونان ، فيلم هاي كوتاه آمريكاي لاتين ، انيميشن هاي امروز جهان و منتخب فيلم هاي كوتاه مدرسه لودز و مدرسه آندره وايدا در طول روزهاي برگزاري جشنواره به نمايش در مي آيند. همچنين در طول شش روزبرگزاري جشنواره فيلم كوتاه تهران ده ها برنامه جنبي ، در قالب جلسات نقد و بررسي ، نشست هاي تخصصي ، سخنراني ، كارگاه هاي فرهنگي و آموزشي و فضاي نمايشگاهي نيز اجرا مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14