(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20 آبان 1388- شماره 19509
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سردار وحيدي: دروغ سازي صهيونيست ها درباره ايران براي فرار از تبعات گزارش گلدستون است
رئيس جمهور در كنفرانس خبري اسلامبول: تحقق شعار تغيير اوبامادرگرو جدايي آمريكا از اسرائيل است
نماينده ايران در سازمان ملل: تلاش هاي امنيتي غرب در افغانستان نتيجه معكوس داده است
تحويل 4 شناور نسل جديد به ناوگان دريايي كشور
معاون سازمان تبليغات اسلامي كشور: 72 هزار مسجد و حسينيه در كشور فعال است
آغاز برداشت زعفران در قاين
معاون وزارت صنايع و معادن: 40 درصد از مصوبات سفرهاي دولت در بخش صنعت و معدن به اتمام رسيد
نماينده مجلس شوراي اسلامي: 20 ميليارد ريال هم براي مرمت بازار تبريز كافي نيست
اخبار ادبي و هنري
با حضور 170 شركت داخلي و خارجي نمايشگاه بين المللي لوازم خانگي مشهد افتتاح شد
معاون وزير نفت: توسعه پالايشگاه ها تا مرحله صادرات بنزين ادامه مي يابد
تا پايان برنامه پنجم توسعه حجم مبادلات ايران و چين به 50 ميليارد دلار افزايش مي يابد



سردار وحيدي: دروغ سازي صهيونيست ها درباره ايران براي فرار از تبعات گزارش گلدستون است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اتهام حمل اسلحه به نوار غزه توسط ايران را تلاش صهيونيست ها براي انحراف افكار عمومي از گزارش گلدستون دانست.
سردار احمد وحيدي در حاشيه مراسم افتتاح يازدهمين همايش صنايع دريايي، شايعه پردازي ها و دروغ سازي هاي مقامات رژيم صهيونيستي را جزو طبيعت آنها خواند و درباره ادعاي بزرگ صهيونيست ها در حمل اسلحه به نوار غزه توسط جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد كه رژيم صهيونيستي قصد دارد براي انحراف افكار عمومي از گزارش گلدستون درباره جناياتش در نوار غزه اين بحث را مطرح كند كه البته چنين دروغ پردازي هايي مسبوق به سابقه نيز هست.
وزير دفاع هم چنين درباره برنامه ايران براي استفاده هرچه بيشتر از درياي عمان گفت: درياي عمان تاكنون تقريبا مهجور مانده و ايران استفاده كمي از آن كرده است و به سواحل آن نيز توجه چنداني نشده است؛ اما اخيرا براساس تدابير درنظر گرفته شده قرار است نيروي دريايي كشور حضور خود را در اين منطقه گسترش دهد.
وي همچنين خبر داد كه نيروي دريايي ايران در خليج عدن نيز (به منظور حفاظت ناوگان تجاري ايران از دستبرد دزدان دريايي اين منطقه) استقرار يافته است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح همچنين طي سخناني در اين همايش از صنعت كشتي سازي انتقاد كرد و اظهار داشت: اكنون بهره وري در صنعت به ويژه صنعت كشتي سازي ايران نسبت به ساير كشورها بسيار پايين تر است و كشتي سازان داخلي در عمل كردن به تعهدات خود در زمان برنامه ريزي شده نيز مشكل دارند.
به گفته وزير دفاع از حدود 113ميليون تن حمل و نقل نفتي ايران فقط حدود 13ميليون تن آن توسط كشتي هاي داخلي و بيش از 100ميليون تن آن توسط كشتي هاي خارجي انجام مي شود؛ ضمن اين كه دو سوم حمل و نقل كشور نيز توسط شركت هاي حمل و نقل خارجي انجام مي شود.
سردار وحيدي با اشاره به اينكه شوراي عالي صنايع دريايي قرار است به زودي فعال شود، خاطرنشان كرد: وزارت دفاع هم اكنون در توليد محصولاتي مانند شناورهاي سطحي، ناوچه و ناوشكن و همچنين شناورهاي زيرسطحي به خودكفايي رسيده، اما بايد به دنبال تقويت حضور بخش خصوصي در صنعت دريايي و كشتي سازي كشور نيز باشيم.

 



رئيس جمهور در كنفرانس خبري اسلامبول: تحقق شعار تغيير اوبامادرگرو جدايي آمريكا از اسرائيل است

رئيس جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد باراك اوباما براي تحقق شعار تغيير بايد دست به يك انتخاب بزرگ بزند و بين حمايت از رژيم صهيونيستي و يا دوستي با ملت هاي منطقه يكي را انتخاب كند.
دكتر محمود احمدي نژاد كه دوشنبه شب در حاشيه بيست و پنجمين اجلاس عالي كميته دائمي همكاري هاي اقتصادي و تجاري سازمان كنفرانس اسلامي (كومسك) در استانبول با خبرنگاران سخن مي گفت، خاطرنشان كرد: هرچند كنار گذاشتن رژيم صهيونيستي براي آمريكا كار سختي است ولي اوباما بايد با صهيونيست ها مقابله كند.
رئيس جمهوري ايران تصريح كرد: تا انتخاب هاي بزرگ انجام نشود، تغييري صورت نگرفته است؛ ما حاضريم كاري كنيم كه تغييرات اتفاق بيفتد ولي شرط آن اين است كه گوش هاي شنوايي باشد. ما از تغييرات استقبال مي كنيم و منتظر تصميمات بزرگ و درست هستيم.
وي همچنين تأكيد كرد: هردستي كه صادقانه به سمت ما دراز شود از آن استقبال مي كنيم ولي تغييرات بايد در عمل اتفاق بيفتد.
احمدي نژاد در بخش ديگري از اين نشست خبري با اشاره به اينكه عصر صهيونيست ها تمام شده است گفت: اسراييلي ها مي خواهند ملت ها را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند و ديگر بر همگان مسجل شده است كه عصر صهيونيست ها پايان يافته است.
وي با اشاره به اينكه اسراييل همانند خودرويي است كه از رده خارج شده است، افزود: هرچه بيشتر زمان بگذرد، به ضرر اسراييل است زيرا مسئله اول در منطقه مسئله قدس است.
توافقات تازه تهران- آنكارا
در حوزه انرژي
احمدي نژاد در خصوص روابط تهران- آنكارا نيز گفت: توافقات متعددي در زمينه هاي انرژي و گاز در اين سفر بين دو كشور صورت گرفته و اميدواريم اين قراردادها به خوبي اجرا شود و در خدمت رفاه دو ملت قرار گيرد.
پيشنهاد خريد سوخت 20 درصد
از ما نيست
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به اينكه پيشنهاد خريد سوخت 20 درصد را خود اين كشورها داده اند، گفت: پيشنهاد خريد سوخت 20 درصد از ما نيست ولي براي آغاز تعامل بوده است. انتخاب به عهده آنهاست، ما ترجيح مي دهيم آنها راه تعامل را پيش گيرند اما به هر صورت آزاد هستند.
احمدي نژاد با اشاره به اين كه مسأله هسته اي ايران تمام شده است گفت: ما در مذاكراتمان باگروه1+5 درباره حق ايران گفت وگو نمي كنيم، اين مسئله بايد در چارچوب آژانس و طبق قانون پيگيري شود و مدت هاست كه حل شده است.
وي افزود: ما در مراودات بين المللي با همه به غير از رژيم صهيونيستي همكاري مي كنيم. احمدي نژاد در ادامه گفت: ما مشغول توليد سوخت براي نيروگاه هاي هسته اي هستيم. يك مجموعه در نطنز و يكي هم در قم مي باشد.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه دوران استفاده از بمب اتم تمام شده است، گفت: كساني كه بمب اتم انبار مي كنند، احمق هستند.
معامله با پول ملي
به نفع ملت هاست
احمدي نژاد در بخش ديگري از اين مصاحبه با اشاره به اينكه نظام هاي سلطه به ويژه آمريكا مشكلات خود را به ساير كشورها منتقل مي كنند، گفت: قطع رابطه با پول هاي قدرتمند مانند دلار، مصونيت بخشي به اقتصاد ملي در برابر هجوم اقتصاد سلطه است و معامله با پول ملي به نفع ملت هاست.
وي در مورد عضويت تركيه در اتحاديه اروپا، اين حضور را به نفع اتحاديه اروپا دانست و گفت: اتحاديه اروپا براي عضويت تركيه در اين اتحاديه بايد درخواست كرده و امتياز بدهد.
احمدي نژاد درخصوص ادعاهاي رژيم صهيونيستي در مورد كشتي سوري كه عازم ايران بوده است، گفت: صهيونيست ها براي منحرف كردن ذهن ملت ها از جنايات خود در غزه و قدس شريف، دائماً خبرسازي مي كنند، رژيم صهيونيستي هم اكنون مشغول از بين بردن ميراث ملت ها در قدس است، چرا مدعيان در برابر تخريب قدس سكوت كرده اند؟
رئيس جمهور همچنين در حاشيه اجلاس كومسك در ديدار «سيلايجيچ» عضو مسلمان شوراي رياست جمهوري بوسني و هرزگوين خاطرنشان كرد: ماهيت انديشه غربي خودش را در جريان اتفاقات بوسني و هرزگوين نشان داد و غم اين جريان هنوز در سينه بشريت ماندگار است.
در ادامه اين ديدارها، دكتر احمدي نژاد با «زيلور رحمان» رئيس جمهور بنگلادش و «عبدالله سامبي» رئيس جمهور كومور نيز گفتگو و تبادل نظر كرد.
تأكيد رئيس جمهور تركيه
بر روابط با ايران
«عبدالله گل» رئيس جمهور تركيه نيز در سخنراني افتتاحيه نشست اقتصادي سران كشورهاي اسلامي، اظهار داشت: تركيه علاقمند است روابط اقتصادي و بازرگاني خود را با ايران تحكيم و توسعه دهد و در اين راستا گام بردارد.
وي همكاري امنيتي تركيه و ايران را خوب ارزيابي كرد و گفت: دو كشور بر اساس حسن همجواري و عدم دخالت در امور يكديگر به همكاري هاي خود ادامه مي دهند.

 



نماينده ايران در سازمان ملل: تلاش هاي امنيتي غرب در افغانستان نتيجه معكوس داده است

سفير و نماينده دايم كشورمان در سازمان ملل ضمن تاكيد بر خروج فوري نيروهاي خارجي از افغانستان گفت: تلاش هاي به ظاهر امنيتي غرب در افغانستان نتيجه معكوس داده است.
محمد خزاعي روز دوشنبه در يك نشست مجمع عمومي سازمان ملل كه به بحث افغانستان اختصاص داشت با حمايت از دولت افغانستان خواهان خروج سريع سربازان خارجي از اين كشور شد.
وي گفت: ايران همانند گذشته به حمايت هايش از مردم و دولت در مسير رسيدن به امنيت، ثبات و پيشرفتي جامع و پايدار ادامه مي دهد و در عين حال خواستار خروج سريع نيروهاي خارجي از افغانستان و واگذاري كنترل و اداره اين كشور به دست مردم و دولت افغانستان است. خزاعي با قدرداني از نقش سازمان ملل در افغانستان گفت كه نقش محوري سازمان ملل در هماهنگ كردن تلاش هاي بين المللي در افغانستان حائز اهميتي فوق العاده بوده و از حمايت كامل ايران برخوردار است. سفير ايران در سازمان ملل گفت: جمهوري اسلامي ايران از انتخابات اخير افغانستان استقبال كرده و به دولت و مردم اين كشور به خاطر شركت فعالانه آنها در اين انتخابات تاريخي تبريك مي گويد. سفير ايران در سازمان ملل گفت: مسئله امنيت در افغانستان همچنان بزرگترين چالش است.
وي تاكيد كرد: گزارش اخير دبير كل و همين طور واقعيت هاي موجود آشكارا بيانگر اين است كه توفيق هايي در امر گسترش امنيت و ثبات در اين كشور وجود داشته است، اما افزايش حملات تروريستي و خشونت در برخي قسمت هاي افغانستان كه به وسيله گروه هاي جنايتكار و تروريست صورت گرفته همراه با عمليات گسترده قاچاق مواد مخدر بزرگترين چالش ها بوده اند. خزاعي افزود: بالا رفتن ميزان تلفات غيرنظامي حاصل از عمليات تروريستي و همينطور هم عمليات نظامي نيروهاي خارجي يكي از نگراني هاي عمده اي است كه ذهن مردم افغانستان و افكار عمومي را به خود مشغول كرده است. سفير ايران تصريح كرد: افزايش اخير ناامني ها در افغانستان نشان مي دهد كه تلاش ها و اقداماتي كه به نام وحدت ملي و تلاش هايي كه براي ساكت كردن گروه هاي افراطي و گروه هاي تروريستي توسط قدرت هاي بزرگ در افغانستان صورت گرفته اثرات معكوس داشته و صرفاً آنها را جسورتر كرده است.
سفير ايران در سازمان ملل در ادامه به بحث تداوم كشت مواد مخدر در افغانستان اشاره و گفت: با وجود كاهش مختصري كه در كشت و توليد مواد مخدر در برخي از ولايات آن كشور انجام گرفته، افغانستان همچنان بزرگترين منبع توليد مواد مخدر به شمار مي رود. خزاعي به حضور مهاجران افغاني در ايران اشاره و تاكيد كرد: ايران در سه دهه گذشته ميزبان دستكم 3 ميليون افغانستاني بوده و در حال حاضر نيز طبق آمار رسمي نزديك به يك ميليون پناهنده ثبت نام شده آن كشور در ايران زندگي مي كنند.

 



تحويل 4 شناور نسل جديد به ناوگان دريايي كشور

چهارفروندشناور ساخت صنايع وزارت دفاع دركيش به ناوگان دريايي كشورمان پيوست .
وزيردفاع وپشتيباني نيروهاي مسلح ديروز درمراسم بهره برداري از اين شناورها بااشاره به موفقيت متخصصان صنايع وزارت دفاع درطراحي وتوليد اين شناورها افزود: باتوليد يدك كشهاي خليج فارس يك و 2 كه با4400 و 2400 اسب بخارقدرت ازسرعت عمل بالايي برخوردارند ، ساخت يدك كشهاي نسل جديد دركشور بومي ونهادينه شده است. سردار وحيدي ، قدرت مانوربالا،توان تجزيه آلودگيهاي نفتي،آتش نشاني وسامانه مه پاش براي جلوگيري از آتش سوزي ،كمك به پهلوگيري وجداسازي كشتيهاي بزرگ و سوپركانتينربرها را ازويژگيهاي اين شناورهاي يدك كش برشمرد. وي گفت: باتشكيل سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع وايجاد تمركزدرفعاليت هاي دريايي، اين وزارتخانه توانايي ساخت انواع شناورهاي تندرو،هاورگرافتها،قايقهاي پرنده،شناورهاي لجستيكي،ناوچه ها،ناوشكنها وشناورهاي سنگين و زيردريايي رادارد. يك شناور مسافر بر با ظرفيت 33 سرنشين و 22 گره دريايي سرعت و يك فروند شناور ناجي از ديگر شناورهاي ساخت متخصصان توانمند صنايع وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح است كه ديروز با حضور وزير دفاع در بندرگاه جزيره كيش به آب انداخته شد.

 



معاون سازمان تبليغات اسلامي كشور: 72 هزار مسجد و حسينيه در كشور فعال است

شاهرود - خبرنگار كيهان:
از 72 هزار مسجد و حسينيه فعال در كشور حدود 60 هزار از اين اماكن مذهبي با سازمان تبليغات اسلامي در ارتباط بوده و از خدمات اين سازمان استفاده مي كنند.
معاون فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور با اعلام اين مطلب در شاهرود افزود: هم اكنون 4 هزار و 300 روحاني در مناطق كشور مستقر شده اند كه اين رقم در برنامه چشم انداز 1404 به 12 هزار و 654 نفر افزايش مي يابد.
حجت الاسلام والمسلمين حسين روحاني نژاد افزود: براي مقابله با ناتوي فرهنگي دشمن، بايد تمامي دستگاه هاي فرهنگي با برنامه مشخص و مدون به مقابله با آن بپردازند كه در اين زمينه مي بايست تلاش بيشتري صورت گيرد.

 



آغاز برداشت زعفران در قاين

كار برداشت محصول استراتژيك زعفران از مزارع نمونه زعفران قاينات آغاز شد.
مدير جهاد كشاورزي قاينات با اعلام اين خبر گفت: كار برداشت زعفران از سطح 5 هزار و 868 هكتار مزارع شهرستان از دهه دوم آبان ماه شروع شده و پيش بيني مي شود با 65 درصد افزايش توليد نسبت به سال گذشته ميزان توليد زعفران خشك قاينات در سال جاري به 42 تن برسد.
مهندس محمد قاسمي در ادامه با اشاره به قدمت يك هزار ساله توليد زعفران در شهرستان گفت: قاينات به عنوان خاستگاه و پايتخت زعفران جهان به دليل برخورداري از تجربه و مهارت طولاني در زعفران كاري و آب و هوا و شرايط اقليمي مطلوب در كاشت و داشت زعفران، مرغوب ترين و با كيفيت ترين زعفران جهان را توليد و در اين زمينه شهرت جهاني دارد.
وي همچنين با اشاره به توزيع 720 تن انواع كود شيميايي، 450 سبد برداشت گل زعفران و 400 هيتر و الك خشك كن بهداشتي بين زعفرانكاران شهرستان گفت: براي حفظ جايگاه و رتبه كمي و كيفي زعفران شهرستان حمايت زعفران كاران قاينات نياز به تسهيلات حمايتي بيشتري دارد و آبرساني به مزارع خشكيده زعفران نيز ماشين آلات و امكانات بيشتري را طلب مي كند.

 



معاون وزارت صنايع و معادن: 40 درصد از مصوبات سفرهاي دولت در بخش صنعت و معدن به اتمام رسيد

معاون امور حقوقي، مجلس و استانهاي وزارت صنايع و معادن از به اتمام رسيدن 40 درصد از مصوبات سفرهاي استاني دولت در بخش صنعت و معدن خبر داد.
سيدطاهر طاهري دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در مهديشهر افزود: 746 مصوبه دو دور سفر استاني هيئت دولت مربوط به بخش صنعت و معدن است كه از اين تعداد كارهاي اجرايي 288 مصوبه به اتمام رسيده و 60 درصد در حال اجراست.
وي پايان سال 89 را زمان اتمام مصوبات سفرهاي استاني دولت در اين بخش اعلام كرد و گفت: كارگروهي در وزارت صنايع اين مصوبات را پيگيري مي كند و در جلسات مستمري كه با حضور مسئولان مربوطه برگزار مي شود روند اجرايي و مسائل و مشكلات اين طرحها بررسي و براي تسريع در اجرا برطرف مي شود.
وي افزود: به دليل تنوع مصوبات، حجم سرمايه گذاري در اين طرحها مشخص نيست اما اين مصوبات براي قريب پنج هزار نفر در نقاط مختلف كشور اشتغال به همراه دارد.
طاهري به تصويب طرح هدفمند كردن يارانه ها در مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت: تدوين و ارائه اين طرح نشان از جسارت رئيس جمهوري دارد كه قابل تقدير است.
وي با بيان اينكه براي تدوين اين طرح كار كارشناسي گسترده انجام شده است اجراي اين طرح را در نهايت به نفع صنعت و توليد خواند و خاطرنشان كرد: البته برخي نمايندگان و مردم دغدغه هايي دارند كه در زمان اجرا در صورت وجود مشكل رفع خواهد شد.
معاون وزير صنايع، سياست دولت را حمايت از صنعت و توليد در كشور دانست و گفت: با اجراي اين طرح اگر مشكلي نيز ايجاد شود با همكاري دولت برطرف مي شود.

 



نماينده مجلس شوراي اسلامي: 20 ميليارد ريال هم براي مرمت بازار تبريز كافي نيست

تبريز- خبرنگار كيهان:
نماينده تبريز در مجلس شوراي اسلامي گفت: حتي 20 ميليارد ريال هم براي مرمت آسيب هاي بازار تبريز كافي نيست.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا تاج الديني افزود: علي رغم اين كه از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري 6 ميليارد ريال براي مرمت بازار تبريز درنظر گرفته شده است حتي 3 برابر اين رقم هم براي اين كار كافي نمي باشد. وي ادامه داد: قول پرداخت 6 ميليارد ريال را حميد بقايي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور داده است ولي به نظر مي رسد اين مبلغ در مقابل وسعت خسارات وارده به بازار، بسيار اندك باشد.
تاج الديني افزود: در نشست مشترك معتمدان بازار، مسئولان استان، نمايندگان مجلس و اتحاديه اصناف تبريز پرداخت وام خسارت ديدگان توسط بانك ها مورد تأكيد قرار گرفت.

 



اخبار ادبي و هنري

پرويز: هفته كتاب نمادي از وحدت نيروهاي فرهنگي است
معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزاري هفته كتاب را نمادي از وحدت نيروهاي فرهنگي علاقمند به انقلاب اسلامي دانست كه براي رونق كتابخواني تلاش مي كنند.
محسن پرويز در نشست خبري تشريح برنامه هاي هفته كتاب، با اشاره به فراگير بودن برنامه هاي هفته كتاب عنوان كرد: برنامه هاي امسال محدود به تهران نشده است و به گونه اي برنامه ريزي شده كه برنامه هاي زيادي در تهران و ساير استان ها برگزار شود.
وي با اشاره به اينكه معاونت فرهنگي ارشاد اهتمام ويژه اي به گراميداشت هفته كتاب دارد، ادامه داد: اين به اين معنا نيست كه حوزه كتابخواني فقط به اين هفته محدود شود، اين هفته فقط جلوه اي از فعاليت هاي يكساله نهادها و سازمان ها است.
مشروح گزارش اين نشست به زودي در صفحه ادب و هنر منتشر مي شود.
هفدهمين هفته كتاب جمهوري اسلامي 23 تا 30 آبان ماه جاري برگزار مي شود.
نظارت بر سايت ها بيشتر مي شود
وزير ارشاد خبر داد: به دنبال راهكاري براي نظارت بيشتر بر سايت هاي اينترنتي هستيم سيدمحمد حسيني گفت: بايد تدبيري در خصوص اين سايت ها انديشيده شود و اين گونه نباشد كه هر سايتي، هر مطلبي را كه دلش خواست منتشر كند و از آن سوء استفاده شود؛ اين مطالب بايد در همين كميته اي كه تشكيل شده بررسي شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به تفاوت نظارت بر سايت ها با روزنامه ها به فارس اظهار داشت: روزنامه ها به طور مستقيم تحت نظارت هيئت نظارت بر مطبوعات است اما بحث سايتها فعلا زير نظر همان كميته اي است كه در دادستاني كل تشكيل شده تا اينكه بعدا يك راهكاري براي آن در نظر گرفته شود.
ممانعت از العالم نشانه وحشت آمريكاست
زاوودي ماميرگوف رئيس شبكه تلويزيوني «جهان اسلام» روسيه با اشاره به اينكه ممانعت از پخش برنامه هاي العالم در خاورميانه نشانه هراس از افشاي حقايق و آگاهي مردم منطقه از واقعيت ها است به ايرنا گفت: رسانه هاي خبري مستقل همچون العالم با نشر حقايق، مانع اجراي نقشه هاي آمريكا در منطقه خاورميانه مي شوند.
اين مسئول امور خبري در روسيه گفت: شبكه العالم هر چند كه از ايران پخش مي شد ولي به منافع فراملي تمام مسلمانان توجه دارد.
وي گفت: سكوت كشورهاي غربي در قبال اين مساله با توجه به هياهوي آنها در برابر مسائل جزيي تر، نشانه اين واقعيت است كه آنها از آزادي بيان به عنوان حربه اي براي رسيدن به اهداف خود استفاده مي كنند و در مواردي كه به نفعشان نيست، احترامي براي آن قائل نيستند.
جشنواره سينمايي قدس با شعار وحدت در برابر صهيونيسم
اولين جشنواره سينمايي بين المللي قدس با شعار «وحدت در برابر نقشه هاي صهيونيستي براي تغيير هويت قدس» از 21 تا 23 دسامبر (30 آذر تا 2 دي ماه) در دانشگاه فلسطين غزه برگزار مي شود.
حسين ابوشنب رئيس اولين جشنواره فيلم بين المللي قدس فراخوان اولين جشنواره سينمايي بين المللي قدس را اعلام كرد و گفت: همه هنرمندان و كارگردانان فلسطيني، عرب و خارجي را براي حضور در اين جشنواره، دعوت مي كنيم.
وي افزود: قدس داراي ارزش انساني، تمدني و ديني نزد اعراب و مسلمانان است و حافظه تاريخي و وجداني و دروازه زمين به سوي آسمان و آسمان به سوي زمين است.
اعضاي كميته اجرايي اين جشنواره در دانشگاه فلسطين در شهر «الزهرا» در جلسه خود راه هاي ترويج سينماي فلسطين و تأثيرات آن بر ارائه تصوير واقعي از مسأله فلسطين و مقاومت را بررسي كرد.
سكته مغزي بازيگر سينما و تئاتر
يك بازيگر درحالي كه براي اجراي نمايش آماده مي شد سكته مغزي كرد و در بيمارستان بستري شد.
بهروز بقايي، بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون كشورمان دچار اين عارضه مغزي شده است كه بر اساس آخرين اخبار منتشر شده حال او رو به بهبود است.
بزرگداشت صبحدل در گلبانگ ملائك
بزرگداشت استاد حسين صبحدل، همزمان با مرحله نهايي جشنواره گلبانگ ملائك برگزار مي شود.
جشنواره گلبانگ ملائك كه توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران انجام مي شود، به معرفي مؤذنان برتر شهر تهران اختصاص دارد و در مراسم اختتاميه آن- 22 آبان- از مقام استاد صبحدل تجليل به عمل مي آيد.

 



با حضور 170 شركت داخلي و خارجي نمايشگاه بين المللي لوازم خانگي مشهد افتتاح شد

سه نمايشگاه تخصصي در حوزه لوازم خانگي، صوتي و تصويري و ديجيتالي و سينمايي با حضور 170 شركت داخلي و خارجي در مشهد افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، مديرعامل نمايشگاه بين المللي مشهد در مراسم افتتاح اين نمايشگاه گفت: اين نمايشگاه در فضاي 12 هزار متر مربع با حضور نمايندگاني از كشورهاي ژاپن، كره شمالي، مالزي، تايلند، اندونزي، هلند، آلمان، چين، سوئد، تايوان، بلژيك و فرانسه بر پا شده است و زمينه حضور مشاركت كنندگان انواع لوازم آشپزخانه و منزل و همچنين دوربين هاي ديجيتال و ابزارآلات سينمايي است و ماشين آلات و صنايع مرتبط با عكاسي است كه به دليل ايجاد تعامل مستمر در اين دوره حضور پيدا كرده اند.
محمد سيدي افزود: سمينارهاي تخصصي جانبي و كلاس هاي آموزشي از برنامه هاي جانبي نمايشگاه است.
رئيس اتحاديه لوازم خانگي مشهد نيز تصريح كرد: استان خراسان از لحاظ جايگاه نمايشگاهي در سطح كشور و جهان جايگاه مناسبي را دارد.
حميد هروي گفت: مهم ترين مشكل ورود كالاي بي كيفيت است و ما با هدف مشتري مداري شكل گيري اتحاديه صنف لوازم خانگي را تشكيل داديم اما متاسفانه در سال هاي اخير شاهد ورود كالاهاي بي كيفيت بوديم و ما كساني از اين دسته را از خودمان نمي دانيم. وي به اهميت خدمات پس از فروش اشاره كرد و افزود: خدمات پس از فروش را بايد با حساسيت ويژه دنبال كنيم تا به نفع مصرف كننده و توليدكننده باشد.
مهدي عابدي رئيس اتحاديه فيلمبرداران و عكاسان تهران نيز در اين مراسم خاطرنشان كرد: صنعت ديجيتال همواره رو به پيشرفت بوده و با توجه به اهتمام وزارت بازرگاني در شكل گيري اتحاديه هاي سراسري به ويژه در اين صنف موفقيت شكل گيري آن لازمه كار است.
محمد اكبري حداد رئيس اتحاديه صنف موبايل و تجهيزات مخابراتي با اشاره به نقش سرمايه اي اين ابزار در گذشته اظهار داشت: سرمايه اي بودن و نو بودن فناوري از جمله عوامل استقبال مردم بود و وظيفه اتحاديه مربوطه ارائه گاهي هاي لازم به مردم است.

 



معاون وزير نفت: توسعه پالايشگاه ها تا مرحله صادرات بنزين ادامه مي يابد

معاون وزير نفت در امور پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي گفت: برنامه هاي توسعه پالايشگاه ها و افزايش ظرفيت توليد بنزين تا رسيدن به خودكفايي كامل و صادرات ادامه مي يابد.
به گزارش ايرنا، «سيدنورالدين شهنازي زاده» بعدازظهر دوشنبه در حاشيه بازديد از پالايشگاه بندرعباس، طرح هاي ستاره خليج فارس و پالايشگاه در حال احداث هرمز، با بيان اين مطلب افزود: وزارت نفت براي تضمين توليد و توزيع فرآورده هاي نفتي برنامه هاي وسيعي را در دستور كار قرار داده است.
معاون وزير نفت اظهار داشت: با بهره برداري از طرح هاي توليد بنزين در پالايشگاه هاي تهران و آبادان، ظرفيت توليد اين فرآورده در سال آينده 6 ميليون و 400 هزار ليتر در روز افزايش مي يابد.
وي از طرح هاي در حال اجرا نام برد و افزود: با اجراي اين طرح ها، ظرفيت توليد بنزين كشور تا سال 1390 به ميزان 20 ميليون ليتر در روز افزايش مي يابد.
مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي در تشريح جزئيات توليد بنزين در پالايشگاه بندرعباس اظهار داشت: با اتمام اين طرح، روزانه 4 ميليون و 800 هزار ليتر به ظرفيت توليد فعلي اين پالايشگاه كه 11 ميليون ليتر است، اضافه مي شود.
به گفته شهنازي زاده همزمان با اين افزايش ظرفيت، كيفيت محصولات پالايشگاه نيز به استاندارد 2005 اروپا ارتقا مي يابد.
وي ميزان توليد فعلي بنزين در كشور را 64 ميليون ليتر در روز اعلام كرد كه با اتمام طرح هاي بهينه سازي روزانه 39 ميليون ليتر به ظرفيت توليد بنزين در كشور افزوده مي شود و ايران تا پنج سال آينده به يكي از صادركنندگان بنزين تبديل خواهد شد.

 



تا پايان برنامه پنجم توسعه حجم مبادلات ايران و چين به 50 ميليارد دلار افزايش مي يابد

تبريز- خبرنگار كيهان:
تلاش مي شود تا پايان برنامه پنجم توسعه حجم مبادلات بين ايران و چين به 50 ميليارد دلار افزايش يابد.
رئيس اتاق مشترك بازرگاني ايران و چين در جريان ديدار هيئت چيني از استانداري آذربايجان شرقي با اعلام اين مطلب افزود: يك سوم تجارت چين با ايران، از طريق «امارات متحده عربي» انجام مي شود. ضمن آن كه حجم مبادلات 200 ميليون دلاري دو كشور در سال هاي اول انقلاب اسلامي، به بيش از يك ميليارد دلار در ده سال بعد از آن رسيد و اين حجم، هر سال 20 درصد جهش داشته است.
اسدالله عسكراولادي تصريح كرد: «حجم مبادلات ايران و چين در سال گذشته 28 ميليارد دلار بود و تلاش خواهد شد اين سطح به 50 ميليارد دلار تا آخر برنامه پنجم توسعه برسد و دولت نيز اين سياست را تعقيب مي كند.
وي با بيان اين كه جذب سرمايه گذار چيني به مراتب بهتر از جذب كالاهاي چيني است، خواستار توليد كالاهاي چيني در ايران با هدف ايجاد اشتغال بيشتر در داخل و صدور مازاد آن به خارج از كشور شد.
وي از اعزام 5 هيئت ايراني به چين و قبول 10 هيئت اقتصادي چيني توسط اتاق مشترك بازرگاني دو كشور خبر داد.
عسكراولادي با تأكيد بر ضرورت خارج ساختن تهران از حالت انحصار تجارت و گسترش اين روال به ديگر استان هاي كشور، به سابقه قديمي اتاق بازرگاني تبريز اشاره كرد و گفت: با توجه به قدمت زياد اتاق بازرگاني تبريز آذربايجان شرقي به عنوان نخستين استان در ايجاد مناسبات با چين، انتخاب شده است.
«وانگ لي پينگ» رايزن اقتصادي و بازرگاني سفارت چين در ايران نيز با اشاره به مناسبات دو كشور و تاريخچه اي كوتاه از روابط فرهنگي آن و ابراز خرسندي از شرايط، ظرفيت هاي تبريز و آذربايجان شرقي، روابط دو كشور را رو به توسعه عنوان كرد و گفت: چين در زمينه مخابرات، سدسازي و نيروگاههاي حرارتي در ايران فعال است و زمينه توسعه اين مناسبات در بخش انرژي نيز وجود دارد.
وي افزود: چين آماده است فضاهاي رايگان نمايشگاهي را در اختيار تجار و بازرگانان آذربايجان شرقي قرار دهد.
وي در عين حال از وجود مشكلات رواديد و پرونده كاري براي تجار چيني در ايران خبر داد و خواستار كاستن از تشريفات اداري براي تسريع در سرمايه گذاري شركت هاي چين در ايران شد.
احمدعلي رضابيگي استاندار آذربايجان شرقي نيز از استقرار واحدهاي صنعتي چين در شهرك صنعتي سرمايه گذاري خارجي در تبريز استقبال كرد و خواستار خواهرخواندگي شهرهاي استان و چين به منظور توسعه روابط تجاري - بازرگاني شد.
در جريان حضور هيئت چيني در تبريز، مقامات محلي آمادگي استان را براي پذيرش توريست هاي چيني اعلام كردند و در عين حال پيشنهاد شد يكي از ايالت هاي شمال غرب چين ، براي توسعه روابط با آذربايجان شرقي، انتخاب و تعيين شود

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14