(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 21 آبان 1388- شماره 19510
 

رونمايي از 2 يادمان شهيد در مساجد تهران
احمدي مقدم اعلام كرد كمك ايران به افغانستان در جايگزيني كشت خشخاش
يك مجرم قيام مسلحانه در سنندج اعدام شد
جمعه 22 آبان ماه همايش راهپيمايي خانوادگي در شمال تهران برگزار مي شود
58 ايراني قرباني آنفلوآنزاي A شدند
رئيس شوراي شهر تهران خبر داد صدور چك 8 ميليارد توماني دولت براي متروي تهران
آسمان تا دوشنبه مي بارد
جانشين پليس راهور تهران بزرگ: افزايش 75درصدي مراجعه شهروندان به مراكز معاينه فني خودرو
بيمارستان پروفسور سميعي در غرب تهران احداث مي شود
آموزش و پرورش شهر تهران مخالف قطعي اجراي طرح تغيير ساعت كار مدارس است
خاخام هاي يهودي فتواي قتل كودكان فلسطيني را صادر كردند
همايش آشنايي با ديابت
پس از گذشت 130 سال منشور كوروش به ايران مي آيد
طرح سرستون هاي تخت جمشيد در كاراكاس
با تلاش پليس قائم شهر انجام شد كشف 2هزار آلت استعمال موادمخدر صنعتي
دادگاه صفايي فراهاني شنبه برگزار مي شود



رونمايي از 2 يادمان شهيد در مساجد تهران

مديركل تبليغات و مراكز فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران از رونمايي 2 يادمان شهيد در مساجد شهر تهران خبر داد.
اسكندر يارنسب در گفت وگو با فارس اظهار داشت: نصب اين 2 يادمان در ادامه فاز دوم اجراي پروژه نصب يادمان شهداي دفاع مقدس در مساجد شهر تهران انجام شده است كه از اولويت هاي اداره كل تبليغات و مراكز فرهنگي بنياد شهيد در سال 88 است.
وي افزود: اين دو يادمان در مسجد جامع جمهوري واقع در خيابان جمهوري و مسجد علي بن الحسين(ع) در خيابان زنجان نصب شده اند كه طراحي آنها به ترتيب برعهده محمدكاظم حسنوند و مهدي مقيم نژاد بوده است.
يارنسب گفت: در فاز نخست اجراي طرح يادمان شهدا در ششماهه نخست سال جاري، 30 يادمان شهيد در مساجد شهر تهران نصب شده است.

 



احمدي مقدم اعلام كرد كمك ايران به افغانستان در جايگزيني كشت خشخاش

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ايران در جايگزيني كشت خشخاش و در اختيار قرار دادن دانش و ابزار اين جايگزيني به افغانستان كمك مي كند.
اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه ديدار با ملاتاج محمد مجاهد، نماينده مردم كابل و رئيس كميسيون مبارزه با مواد مخدر مجلس شوراي ملي افغانستان گفت:افغانستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر به كمك ايران نياز دارد؛ چرا كه اين كشور ديگر صرفاً يك توليدكننده موادمخدر نيست و متاسفانه در حال تبديل شدن به يك مصرف كننده عمده موادمخدر نيز هست.
وي در عين حال تصريح كرد: دولت افغانستان براي مبارزه با مواد مخدر جدي است و گواه اين امر اين است كه ما مي بينيم در استان هايي كه دولت در آنجا حاكميت دارد، كنترل نسبي بر توليد موادمخدر حاكم شده است،اما متاسفانه در استان هاي جنوبي از جمله «هلمند» و «قندهار» كه مسئوليت كنترل بر اين استان ها به عهده نيروهاي غربي است و دولت در آنجا حاكميت ندارد، سطح توليد مواد مخدر از استان هاي ديگر بيشتر است،به گونه اي كه 90 درصد مواد مخدر در استان هاي جنوبي افغانستان كشت و توليد مي شود.
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزايش سطح كشت خشخاش و توليد مواد مخدر از زمان ورود نيروهاي غربي به افغانستان،اظهار داشت: دولت افغانستان در شرايطي نيست كه بتواند در تمامي استان هاي اين كشور اعمال حاكميت كند و يكي از دلايل اين امر نيز وجود گروه هاي تروريستي در اين كشور است. از اين رو، اين كشور نياز به كمك ايران در مبارزه با موادمخدر دارد و يكي از محورهاي اين كمك، كمك به جايگزيني كشت خشخاش است.
وي يادآور شد: با توجه به اين كه قاچاقچيان،ترياك را در سر مزارع با قيمت بسيار خوب مي خرند و اين معامله براي كشت كنندگان خشخاش در افغانستان پرسود است،جايگزيني كه براي كشت خشخاش در اين كشور انتخاب مي شود، بايد به لحاظ اقتصادي جذاب باشد. البته در عين حال اعمال فشارهاي قانوني براي تحقق جايگزيني كشت خشخاش نيز لازم است.
به گزارش ايسنا، دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر، آموزش روش هاي نوين درمان اعتياد و ارائه كمك هاي انتظامي و مقابله اي را از ديگر محورهاي توافق شده بين نمايندگان مسئول مبارزه با مواد مخدر ايران و افغانستان برشمرد و عنوان كرد: كميته سه جانبه ايران،افغانستان و پاكستان كه دفتر مركزي آن در ايران واقع است، محورهاي عمليات مشترك و تقويت حوزه مقابله با موادمخدر را دنبال مي كند.
وي همچنين تصريح كرد: حرفه اي شدن پليس افغانستان نيز از ديگر محورهاي همكاري ايران و افغانستان در مبارزه با موادمخدر است.
احمدي مقدم در عين حال ارائه آموزش هاي پيشگيري از اعتياد در متون درسي و آموزشي، اعزام مربيان آموزشي به افغانستان و يا اعزام دانش آموزان افغان به ايران را از ديگر محورهاي كمك ايران به افغانستان در مبارزه با موادمخدر ذكر كرد.

 



يك مجرم قيام مسلحانه در سنندج اعدام شد

رئيس كل دادگستري استان كردستان از اجراي حكم اعدام يك متهم به اقدامات مسلحانه در اين استان خبر داد.
علي اكبر گروسي رئيس كل دادگستري استان كردستان در گفت وگو با خبرگزاري فارس، گفت: صبح ديروز حكم دادگاه درباره اتهامات «احسان فتاحيان» در زندان سنندج اجرا شد.
وي با اشاره به جرائم فتاحيان تاكيد كرد: اقدام عليه امنيت ملي از طريق اقدامات مسلحانه از جمله جرائم ارتكابي فتاحيان بود.
رئيس كل دادگستري استان كردستان تصريح كرد: اجراي حكم اعدام فتاحيان با حضور وكلا و خانواده وي صورت گرفته است.
احسان فتاحيان عضويت در گروهك هاي كومله و اقدام عليه نظام را پذيرفته و ماموران امنيتي نيز وي را به جرم حمل سلاح دستگير كرده بودند.

 



جمعه 22 آبان ماه همايش راهپيمايي خانوادگي در شمال تهران برگزار مي شود

همايش راهپيمايي خانوادگي با حضور جمع كثيري از شهروندان شمال تهران روز جمعه 22 آبان ماه در بلوار 35متري شهيد اندرزگو برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 1، مهندس حميدرضا بتو معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 1 با اعلام اين خبر اظهار داشت: خانواده ركن اصلي و اساسي جامعه است و سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است.
وي برگزاري اين همايش را با هدف ارتقاي سطح سلامت جامعه و ايجاد همبستگي و مشاركت جمعي اعضاي خانواده در يك برنامه ورزش گروهي دانست كه با مشاركت اداره كل تربيت بدني شهرداري منطقه 1 برگزار مي شود.
به گفته مهندس بتو در اين همايش بيش از 500 نفر از خانواده ها از نواحي ده گانه و محلات 26 گاهه منطقه با هماهنگي شوراياران محلي با وسيله نقليه عمومي به ابتداي مسير پياده روي واقع در تقاطع پاسداران - شهيد لواساني منتقل مي شوند.
وي افزود: اين برنامه ساعت 9 صبح از مقابل مجموعه ورزشي - فرهنگي فرمانيه آغاز مي شود و با طي 3 كيلومتر در مسير بلوار 35 متري شهيد اندرزگو در ضلع غربي بوستان قيطريه به پايان مي رسد.
گفتني است در پايان اين همايش مراسم قرعه كشي در بوستان قيطريه برگزار و به برگزيدگان جوايزي به رسم يادبود اهداء مي شود.

 



58 ايراني قرباني آنفلوآنزاي A شدند

براساس آخرين آمار تاييد شده از سوي وزارت كشور 2هزار و 662 نفر مبتلا به آنفلوآنزاي نوع A شده اند و 58تن نيز جان خود را از دست داده اند.
دكتر گويا، رئيس مركز مديريت بيماريها همچنين در خصوص آخرين آمار مبتلايان به بيماري آنفلوآنزاي نوع (H1N1)A در كشور گفت: طي هفته گذشته 509 مورد جديد ابتلا به اين بيماري داشته ايم كه در مجموع تاكنون دو هزار و 662 نفر به بيماري آنفلوآنزاي نوع (H1N1)A مبتلا شده اند.
وي همچنين در خصوص موارد مرگ بر اثر اين بيماري اظهار داشت: طي هفته گذشته 20 مورد فوت بر اثر ابتلاء به بيماري آنفلوآنزاي نوع A گزارش شده است و علاوه بر آن پنج مورد فوت نيز مربوط به هفته هاي گذشته بوده است كه پس از بررسي و تائيد علت دقيق فوت بر اثر ابتلا به بيماري آنفلوآنزاي نوع (H1N1)A به مجموع فوت شدگان افزوده شده است.
تكذيب تعطيلي
كلاس هاي درس
رئيس آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تاكنون هيچ كلاسي در مدارس شهر تهران و با مجوز اين سازمان به دليل آنفلوآنزاي آ تعطيل نشده است.
يازرلو در گفتگو با ايرنا اظهار داشت: علت غيبت عده اي از دانش آموزان مدارس نه آنفلوآنزاي نوع A بلكه سرماخوردگي معمولي و ابتلا به آنفلوآنزاي فصلي دانست و گفت: نگراني خانواده ها در مورد پيشگيري از ابتلا به اين بيماري نيز عامل تعطيل كردن برخي كلاسها بوده كه البته توصيه اين است كه چنين امري تكرار نشود.
وي در ادامه افزود: براساس توافق مشترك وزارتخانه هاي آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، اگر كلاس درس يا مدرسه اي با ابتلاي 15 تا 30 درصد دانش آموز به آنفلوآنزاي نوع A مواجه شد، آن كلاس تعطيل شود، اما خوشبختانه تاكنون از اين فرمول و دستورالعمل به صورت رسمي هيچ استفاده اي در مدارس تهران نشده است.

 



رئيس شوراي شهر تهران خبر داد صدور چك 8 ميليارد توماني دولت براي متروي تهران

رئيس شوراي شهر تهران از صدور چك 8 ميليارد توماني براي متروي تهران توسط دولت خبر داد.
مهدي چمران در گفت وگو با ايسنا، درباره پرداخت يارانه بليت متروي تهران در سال جاري، گفت: صحبت هايي شده بود كه بودجه اختصاص داده شده توسط مجلس به طور كامل به متروي تهران پرداخت شود. همچنين احتمال دارد متممي از سوي دولت براي تأمين بودجه مترو به مجلس ارايه شود.
وي ادامه داد: بودجه توافق شده براي پرداخت به متروي تهران 30 ميليارد تومان است كه چك اولين پرداخت به مبلغ 8 ميليارد تومان صادر شده است.

 



آسمان تا دوشنبه مي بارد

مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد: بارش باران تا دوشنبه در برخي نواحي كشور ادامه يابد.
پرويز رضازاده به ايرنا گفت: طي امروز و فردا بارش باران در بيشتر نواحي كشور ادامه خواهد يافت.
وي افزود: از اواخر روز جمعه و همچنين روز شنبه شاهد بارش باران در استان هاي آذربايجان غربي و شرقي تا كردستان خواهيم بود و اين روند تا روز يكشنبه در بخش هايي از همدان، آذربايجان غربي و شرقي تا قزوين ادامه خواهد يافت.
رضازاده با اشاره به بارش پراكنده باران پايتخت پيش بيني كرد: در چند روز آينده، باران در تهران نبارد.
وي كمينه دماي هواي امروز تهران را (9-10) درجه سانتيگراد و بيشينه آن را 18 درجه سانتيگراد اعلام كرد و گفت: اين دما نسبت به روز گذشته تغيير محسوسي نداشته است.

 



جانشين پليس راهور تهران بزرگ: افزايش 75درصدي مراجعه شهروندان به مراكز معاينه فني خودرو

جانشين پليس راهور تهران بزرگ اعلام كرد: در هفته اخير 72 تا 75 درصد مراجعه شهروندان به مراكز معاينه فني رشد داشته است.
سرهنگ مجيد پريزاد گفت: هر ساله هنگام آغاز توزيع آرم طرح ترافيك، حضور مردم در مراكز معاينه فني پررنگ شده و افزايش مي يابد، امسال نيز از هفته اخير شاهد افزايش حضور مردم در سطح مراكز معاينه فني هستيم.
وي خاطرنشان كرد: سال گذشته به علت وجود صف طولاني در مراكز معاينه فني، علاوه بر ده مركز معاينه فني، 32مركز تعميرگاهي و25مركز نمايندگي ايران خودرو نيز اقدام به معاينه فني خودرو كردند، اما امسال هنوز نيازي به خدمات رساني اين مراكز احساس نمي شود.
پريزاد با اشاره به الزام اخذ برگه معاينه فني خودرو از سوي رانندگان تاكيد كرد: رانندگاني كه به موقع اقدام به گرفتن برگه معاينه فني خودرو خود نكنند، 70 هزار ريال جريمه مي شوند.
وي جريمه خودروهاي دودزا را 200هزار ريال اعلام كرد و گفت: اين خودروها نيز بايد حتما نسبت به رفع نقص دودزايي خود اقدام كنند.
سرهنگ پريزاد به ايرنا گفت: خودروهاي مدل 86 به پايين ملزم به گرفتن برگه معاينه فني هستند و بايد هر چه سريعتر نسبت به معاينه فني خودرو خود اقدام كنند.
نام نويسي مجوز آرم ترافيك امسال از ديماه آغاز و تا پايان اسفندماه در پايتخت توزيع مي شود.

 



بيمارستان پروفسور سميعي در غرب تهران احداث مي شود

به همت موسسه بين المللي سلامت پروفسور سميعي، سازمان تامين اجتماعي، خيرين، بنياد مستضعفان و شهرداري تهران بيمارستان و مركز آموزشي درمان پروفسور مجيد سميعي در غرب تهران احداث مي شود.
به گزارش روابط عمومي موسسه بين المللي سلامت پروفسور سميعي، محمدهادي موذن، مشاور عالي و مديركل دفتر شهردار تهران اعلام كرد: در دهمين جلسه هيئت مديره موسسه بين المللي سلامت با حضور پروفسور سميعي مقرر شد تا مراكز آموزشي - درماني موسسه بين المللي پروفسور سميعي در منطقه 22 شهرداي تهران احداث شود.
وي گفت: اين مركز با همكاري سازمان هاي دولتي و خيرين احداث خواهد شد و پس از آن نيز كار تجهيز مركز توسط موسسه بين المللي سلامت انجام مي گيرد و شركت شهرسالم شهرداري نيز به نمايندگي از شهرداري تهران بر انجام پروژه نظارت داشته و در تمام جلسات مربوطه حضور خواهند داشت.
وي افزود: پروژه مركز بهداشتي آموزشي موسسه سلامت پروفسور سميعي در زميني به مساحت 30 هزار مترمربع احداث مي شود. زمان پيش بيني شده براي اجراي اين پروژه نيز 18 ماه تعيين شده است كه با كمك جمعي و جذب مشاركت خيرين عملي خواهد شد.
موذن با اشاره به در نظر داشتن دو وجه آموزشي و درماني در اين مركز گفت: نقشه هاي اين مركز آموزشي - درماني با الگوبرداري از انستيتو بين المللي اعصاب در كشور آلمان تهيه شده است و مجمعي از مهندسان آرشيتكت داخلي با همكاري مسئولان شهر هانوفر آلمان كار تهيه نقشه هاي اين مركز را عهده دار خواهند بود.

 



آموزش و پرورش شهر تهران مخالف قطعي اجراي طرح تغيير ساعت كار مدارس است

رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران از مخالفت قطعي اين سازمان به نمايندگي از مديران و خانواده هاي تهراني در خصوص تغيير ساعت كار مدارس خبر داد.
به گزارش ايرنا زكريا يازرلو با بيان اينكه با طرح تغيير ساعت آغاز به كار مدارس مشكل ترافيك تهران حل نمي شود، گفت: نظرات آموزش و پرورش در اين زمينه به نحو فني و كارشناسي شده به شوراي عالي ترافيك ارايه شده است.
يازرلو درباره طرح پيشنهادي آموزش و پرورش اظهار داشت: در اين طرح پيشنهاد داده ايم زمان حضور دانش آموزان در مدارس - 30:7 صبح- تغيير نكند، يا اينكه اجراي طرح به مدت يك سال به تأخير افتد تا قابليت اجرايي شدن در مدارس را داشته باشد.

 



خاخام هاي يهودي فتواي قتل كودكان فلسطيني را صادر كردند

دو خاخام يهودي فتوا دادند: هر كسي كه با ملت ما دشمن است، چه كودك چه بزرگسال، گناهكار يا بي گناه مي تواند كشته شود.
به گزارش پرس. تي.وي- بيروت، اين دو خاخام گفته اند: «هر كسي كه حتي احتمال آن مي رود خطري را متوجه «حيات اسرائيل» كند، مي تواند كشته شود.
همچنين روزنامه اسرائيلي معاريو روز گذشته نقاب را از چهره كتابي كه جديدا منتشر شده برداشت. در اين كتاب حالت هايي كه مي توان «بيگانگان» (غيريهود) را كشت توسط خاخام اسحاق شبيرا بيان شده است.
اسحاق شبيرا رئيس مدرسه ديني «يوسف هنوز زنده است» در شهرك يتسهار در مجاورت نابلس مي باشد كه با خاخام هاي ديگري به نام يوسي اليتسور اين كتاب را با عنوان «دلايل كشتن بيگانگان» منتشر كرده اند. در مدرسه خاخام اسحاق شبيرا ياد داده مي شود كه چگونه و كي مي توان براساس عقيده يهود، افراد بيگانه (غيريهود) را كشت.
اين كتاب جزئيات زيادي را از تورات و هالاخاه (شريعت يهودي) كه اين دو خاخام از آن استفاده كرده اند را مطرح كرده و گوشه هايي از نظريات خاخام كوك يكي از پدران صهيونيست ديني و خاخام شائوم يسرائيلي از روساي مدرسه ديني «مركاز هراف» مركز صهيونيست ديني ملي در قدس را بيان مي كند.
اين دو مولف حالت هايي كه مي توان در آن غيريهوديان را كشت ذكر كرده و در ميان آنها واجبات هفتگانه است كه بر هر يهودي در هر جاي جهان واجب است تا به آن پايبند و ملتزم باشد.
در اين كتاب آمده است: «هرگاه با كسي مواجه مي شويم كه واجبات هفتگانه را انجام نمي دهد، او را مي كشيم و اين جزو يكي از واجبات هفتگانه است و در اين مساله هيچ ممنوعيتي وجود ندارد.»
در جاي ديگر اين كتاب اينگونه نتيجه گيري شده است: «در هر جايي كه بيگانگان حضور دارند و وجود آنها حيات اسرائيل را در خطر قرار مي دهد، كشتن آنها جايز مي باشد، حتي اگر از دوستداران ملت هاي جهان باشند و گناهي در وضع ايجاد شده نداشته باشند.»
اين دو خاخام همچنين فتوا داده اند كه كشتن كودكان نيز جايز است، زيرا آنها راه را مي بندند و اگر بزرگ شوند و خطري براي اسرائيل داشته باشند آنها بايد در همان كودكي كشته شوند.

 



همايش آشنايي با ديابت

همايش «آشنايي با ديابت» در فرهنگ سراي شفق برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي فرهنگ سراي شفق، اين همايش با همكاري فرهنگ سراي سلامت، 21 آبان ساعت 11 تا 12 بصورت رايگان در سالن آمفي تئاتر فرهنگ سراي شفق برگزار مي شود.
آشنايي با بيماري ديابت و انواع آن مانند ديابت نوع اول و دوم، رژيم غذايي افراد مبتلا به ديابت، علل ابتلا به ديابت، چگونگي شناسايي اين بيماري و نحوه درمان ديابت موضوعاتي هستند كه كارشناس برنامه در اين نشست به بررسي آنها مي پردازد.

 



پس از گذشت 130 سال منشور كوروش به ايران مي آيد

طبق توافقات جديد رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و نماينده تام الاختيار موزه بريتانيا منشور كوروش پس از گذشت 130 سال 26 دي (16 ژانويه) براي نمايش به ايران مي آيد.
به گزارش فارس، با حضور جان كرتيس، سرپرست بخش خاورميانه موزه بريتانيا و نماينده تام الاختيار اين موزه در ايران و برگزاري جلسه اي با حميد بقايي، معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري توافقاتي براي انتقال منشور كوروش به ايران انجام شد.
اين جلسه كه روز سه شنبه در محل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري برگزار شد، زمان توافقي براي انتقال اين منشور به ايران به صورت امانت 16 ژانويه برابر با 26 دي سال 1388 تعيين گرديد.
بنا به اين گزارش در اين جلسه همچنين نحوه ورود و انجام مراحل بيمه منشور كوروش مورد بررسي قرارگرفت.
زمان نمايش منشور كوروش در ايران احتمالاً 4 ماه خواهد بود كه در محل موزه ملي ايران براي نمايش عمومي قرار داده مي شود.
گفتني است: منشور حقوق بشر كوروش كه با نام استوانه كوروش نيز شناخته مي شود، از جنس سفال است و طبق گفته هاي باستان شناسان 539 سال پيش از ميلاد توسط كوروش دوم هخامنشي ساخته شده است.
دور تا دور اين استوانه سفالين كه 23 سانتي متر طول و 11 سانتي متر عرض دارد حدود 40 خط به زبان ميخي بابلي، فرمان هاي كوروش حك شده است.
منشور كوروش به عنوان نخستين منشور حقوق بشر شناخته مي شود و در سال 1971 ميلادي، سازمان ملل آن را به 6 زبان رسمي سازمان منتشر كرد. بدلي از اين منشور در مقر سازمان ملل متحد در شهر نيويورك نگهداري مي شود.

 



طرح سرستون هاي تخت جمشيد در كاراكاس

سازه اي با طرح يكي از سرستون هاي تخت جمشيد در يكي از ميدان هاي اصلي شهر كاراكاس ساخته مي شود.
به گزارش واحد مركزي خبر از كاراكاس، براساس توافقي كه بين خورخه رودريگز شهردار كاراكاس و احمد سبحاني سفير كشورمان در ونزوئلا حاصل شد، سازه اي با طرح يكي از سرستونهاي تخت جمشيد در يكي از ميدانهاي اصلي شهر كاراكاس به نمايش درمي آيد.
شهردار شهر كاراكاس ضمن برشمردن نقاط درخشان تمدن ايران، تاريخ و فرهنگ ايران زمين را بسيار كهن و ماندگار خواند و اينگونه توافقات را باعث افزايش شناخت و تبادل فرهنگهاي دو كشور دانست.
پيشتر نيز خياباني در كاراكاس بنام خيابان تهران نامگذاري شده و مجسمه حكيم خيام نيشابوري نيز در محوطه كتابخانه ملي ونزوئلا در كاراكاس نصب شده است.

 



با تلاش پليس قائم شهر انجام شد كشف 2هزار آلت استعمال موادمخدر صنعتي

قائم شهر-خبرنگاركيهان:
ماموران نيروي انتظامي قائم شهر از يك باند قاچاق موادمخدر 2هزار عدد پايپ كشف و ضبط كردند.
فرمانده منطقه انتظامي قائم شهر گفت: پليس مبارزه با موادمخدر اين شهرستان در عمليات پاكسازي از شلوغ ترين بازارشهر «چهارشنبه بازار» از يك مغازه بظاهر مرغ فروشي تعداد 2هزار عدد پايپ يا وسيله استعمال موادمخدرصنعتي و مقاديري ترياك، شيشه و كراك كشف و ضبط كرده است.
سرهنگ محمود رحماني افزود: دو تن از اعضاي اصلي باند به اسامي «ح-س» 35ساله و «ي-ف» 40 ساله غيربومي بوده و سابقه قاچاق موادمخدر داشتند، كه دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
وي ادامه داد: تعقيب، شناسايي و دستگيري ديگر عوامل باند ادامه دارد. رئيس پليس قائم شهر همچنين از كشف 160 كيلومواد مخدر در هفت ماه گذشته خبر داد و افزود: اين مقدار مواد مخدر در اجراي 23 طرح پاكسازي و از 14 باند قاچاق بدست آمده است و در اين رابطه 600 نفر از قاچاقچيان و عناصر تهيه و توزيع موادمخدر دستگير و براي مجازات تحويل مراجع قضايي شدند.

 



دادگاه صفايي فراهاني شنبه برگزار مي شود

وكيل مدافع محسن صفايي فراهاني از برگزاري جلسه دادگاه موكلش روز شنبه در شعبه 15 دادگاه انقلاب خبر داد.
به گزارش ايسنا، هوشنگ پوربابايي با بيان اين مطلب اظهار داشت: طي مراجعه اي كه صبح ديروز به شعبه 15 دادگاه انقلاب داشتم، پرونده موكلم را مجدداً مطالعه كردم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14