(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23 آبان 1388- شماره 19511
 

نكته هاي باريكتر از مو...
بزودي انجام مي شود مرمت و بازسازي بازار سرپوشيده تبريز
ايران در كيهان
از سوي دفتر رهبر انقلاب صورت گرفت توزيع پوشاك رايگان بين دانش آموزان عشاير چهارمحال و بختياري
تا سال آينده تمام شهرهاي استان مركزي از گاز طبيعي بهره مند مي شوند
ديدگاه شهردار آمل: شهرها بايد مانند شركت سهامي اداره شوند
استاندار پيشنهاد داد احداث راه ريلي ساحلي براي استفاده تمام فصلي از جاذبه هاي درياي مازندران
اجراي طرح «پنجره خالي» در كرج
شهردار خبر داد:اتمام پروژه هاي نيمه تمام شهرداري شهرضا تا پايان سال آينده
غرب استان تهران مركز بيشترين حوادث طبيعي كشور است
بزودي آغاز مي شود سرشماري عمومي نفوس و مسكن در خراسان رضوي
نخستين مركز آموزش جوار دانشگاهي استان اصفهان در كاشان افتتاح شد
حمايت فرهنگيان كردستاني از جنبش سبزعلوي



نكته هاي باريكتر از مو...

يكم - شب ميلاد حضرت ثامن الحجج امام رضا «ع» بود. يكي از شبكه هاي سيما در حال پخش فيلمي با حال و هواي اين شب بود اما برخي صحنه ها غم انگيز و هنرپيشه ها در حال اشك ريختن مكرر بودند.
فرزند 8 ساله ام كه فيلم را با دقت تماشا مي كرد اواسط آن ناگهان برگشت و با تاثر نقش بسته بر چهره پرسيد مگه فردا جشن ميلاد امام رضا نيست؟ پس چرا اين قدر گريه و زاري مي كنند اين چه فيلمي يه؟ مگه نبايد شادي كنيم و جشن بگيريم؟! و من جوابي برايش نداشتم.
دوم - شب ميلاد يكي ديگر از ائمه بزرگوار - شايد امام جعفر صادق «ع» - بود. تلويزيون مديحه اي را بر روي يك كليپ با صداي يكي از مداحان معروف پخش مي كرد. باز هم فرزندم با علاقه در حال ديدن و گوش كردن به مداحي، مبهوتانه برگشت و پرسيد حالا بايد دست بزنيم يا سينه بزنيم؟
گفتم خب فردا روز ميلاد است پسرجان... جمله ام تمام نشده، با تعجب گفت كه پس چرا اين آقا مثل نوحه هاي عاشورا مي خواند و صداي دست زدن ها هم مثل صداي سينه زني امام حسين است؟ درمي مانم كه چه بگويم!
سوم - در شهر همدان مثل خيلي از شهرهاي ديگر همايش هاي مختلفي به بهانه ها و مناسبت هاي گوناگون برگزار مي شود اما برخي مواقع هدف گم مي شود و گويا فقط صرف برپايي يك گردهمايي هم است و نتيجه آن؟ چندان تفاوتي نمي كند!
يادم هست چند سال پيش در همايشي شركت كردم كه موضوع آن بررسي حجاب و اهميت آن در اسلام بود.
با دقت در تركيب حاضران و مدعوين همايش از خود پرسيدم راستي سخنرانان محترم و متعدد اين همايش فرهنگي اجتماعي براي چه كساني سخن مي گويند، فلسفه حجاب در اسلام را براي چه مخاطباني تبيين مي كنند؟
تا جايي كه به خاطر دارم اكثريت قريب به اتفاق حاضران، خانم هايي با حجاب كامل و چادر بودند و بعضا افرادي با حجاب مقبول مانتو و روسري يا مقنعه هم در ميانشان ديده مي شد.
به راستي جامعه هدف ما در اين همايش ها و سمينارها چه كساني هستند و پيام را بايد چه قشري دريافت كنند؟
بدون شك جمعي كه هميشه غايبين اين گونه مجالس هستند!
چهارم - برنامه ريزان فرهنگي كه الي ماشاا... در كشور تعدادشان كم نيست، خود از اين همه موازي كاري و اقدامات مناسبتي، و درغلتيدن به حيطه روزمرگي خسته نشده اند؟
صداوسيما، ارشاد اسلامي، سازمان جوانان، آموزش و پرورش، آموزش عالي، بسيج، كانون پرورش فكري، حوزه هاي علميه و... نمونه هايي از متوليان فرهنگ جامعه در حوزه هاي مختلف هستند كه صبغه دولتي داشته و همه ساله رديف بودجه اختصاصي دريافت مي كنند و گرچه مي دانيم همه زحمت مي كشند، كار مي كنند، اجراي برنامه دارند، اما نمي دانيم چرا نتيجه مطلوب حاصل نمي شود؟
مي دانيم كه اقتصاد «نازك نارنجي» است اما فرهنگ «قهرو تر» است.
حاصل برنامه ريزي هاي نامناسب و بي حاصل و باري به هر جهت در اين حيطه به قهر فرهنگ از جامعه منجر مي شود و وقتي چنين اتفاقي مي افتد، در جهان امروز، بلادرنگ جاي آن را برنامه هاي بيگانه با جذابيت بسيار بالا پر مي كند.
حال در جبهه مقابله نرم، برنامه ريزي فرهنگي را بيش از پيش دريابيد!
پنجم - امسال هم «روز فرهنگ عمومي» آمد و بي سر و صدا گذشت و رفت و بيشتر باورمان آمد كه اين نام نيز مانند بسياري ديگر از اين دست نامگذاري ها، فقط براي زينت صفحات تقويم است و بس. ما كه هنوز هدف از اين نامگذاري را نفهميديم، بهتر است بزرگان كمي تفهيم كنند!
زهره شفيعي
خبرنگار كيهان در همدان

 



بزودي انجام مي شود مرمت و بازسازي بازار سرپوشيده تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
بزودي براي مرمت و بازسازي بازار بزرگ و مسقف تبريز اقدامات لازم انجام مي شود.
رئيس ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر، افزود: پس از بررسي وضعيت اين نقطه از بازار كه در جريان حريق دچار خسارت و آسيب ديدگي شده است، ميراث فرهنگي آن را بازسازي و مرمت مي كند.
تراب محمدي گفت: بايد براي امور تهويه، تامين آب و گرمايش بزرگترين بازار سرپوشيده جهان چاره انديشي جدي و عملي كرد.
همچنين معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري در تبريز گفت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به منظور جلوگيري از آتش سوزي در بافت هاي تاريخي كشور، با شهرداريها هم انديشي لازم و جدي را به عمل مي آورد.
حميد بقايي افزود: شهرداري تبريز مي بايست در رابطه با تنگ بودن معابر در اين شهر، اقدامات كارشناسي و نظريه تخصصي نهايي خود را ارائه كند.
وي در جريان بازديد از قسمت هاي آسيب ديده بازار تبريز خواستار توجه جدي به اين بازار شد و افزود: اين آتش سوزي به رغم گستردگي آن و نابودي 200 مغازه به ثبت جهاني بازار تبريز لطمه نمي زند.
بقايي شيوه حراست از آثار تاريخي جهاني را يادآور شد و گفت: در اين مناطق و در فواصل 100 تا 200 متري آثار تاريخي موردنظر، كپسول هاي آتش نشاني تعبيه شده است.
همچنين در اين بازديد مسعود پزشكيان و علي رضا منادي نمايندگان مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي، خواستار توجه ويژه مسئولان به حل و فصل مشكلات مغازه داران خسارت ديده بازار تبريز شدند.

 



ايران در كيهان

تجليل از شهداي دانش آموز در بادرود
بادرود- خبرنگار كيهان: در مراسمي از36 هزار شهيد دانش آموز و شهداي دانش آموز منطقه بادرود تجليل شد. در اين مراسم كه در محل سالن شهيد شاه چراغي بادرود برگزار شد رمضان همت رئيس اداره آموزش و پرورش بادرود طي سخناني از شهداي دانش آموز بادرود تجليل كرد.
يادواره شهداي دانش آموز در آوج
آوج- خبرنگار كيهان: چهارمين يادواره شهداي دانش آموز در منطقه آوج برگزار شد. در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين حسيني نماينده ولي فقيه در سپاه قزوين در رابطه با مقام شهداي دانش آموز سخنراني كرد. گفتني است اين يادواره به مناسبت شهادت 14 نفر از دانش آموزان آوج در طول جنگ تحميلي برگزار شد.
برداشت خرما در حاجي آباد
بندرعباس- خبرنگار كيهان: سرپرست جهاد كشاورزي حاجي آباد گفت: پس از گذشت تنها يك ماه از آغاز فصل برداشت خرماي پيارم، ميزان برداشت اين محصول در شهرستان به
2 هزار تن رسيده است. ناظم عباس زاده افزود: برداشت گونه خرماي پيارم هر ساله در سطح يك هزار و 800 هكتار از نخلستان هاي حاجي آباد از اوايل مهر ماه آغاز و تا پايان آبان ماه ادامه مي يابد.
كاهش زورگيري در بندرعباس
¤ فرمانده انتظامي شهرستان بندرعباس گفت: پس از اجراي طرح هاي پيگير و مبارزه جدي با اراذل و اوباش شاهد كاهش 60درصدي آمار زورگيري در مهرماه نسبت به شهريورماه بوديم. سرهنگ امير رضايي افزود: پليس عزم جدي خود را براي مقابله با اراذل و اوباش جزم كرده است.
برگزاري نمايشگاه در تبريز
تبريز- خبرنگار كيهان: نمايشگاه «ايران قرباني تروريسم» از سوي خانواده 16 هزار شهيد ترور در دانشگاه تبريز برگزار شد. در اين نمايشگاه 40 عنوان پوستر و 200 عنوان كتاب در زمينه جنايات منافقين در ايران، ارائه شد و فيلم مستند اين جنايات در محل دانشگاه پخش شد.
مشكلات سد طالقان براي روستاهاي منطقه
طالقان - خبرنگار كيهان: آبگيري سد طالقان در سال 84 كه موجب زيرآب رفتن 53كيلومتر راه هاي روستايي و اراضي كشاورزي و تاسيسات آبرساني و برق رساني منطقه شد هنوز يكي از مشكلات اصلي مردم طالقان مي باشد. يكي از اين راه ها كه به زير آب رفته است مسير سنگبن به روستاي نساي سفلي است كه همچنان يك معضل اساسي براي رفت و آمد مردم اين روستا مي باشد.
لايروبي رودخانه گرمابدشت گرگان
گرگان- خبرنگار كيهان: به منظور كاهش خسارات ناشي از سيل عمليات اجرايي لايروبي و ساماندهي رودخانه گرمابدشت ربيع كلاته گرگان آغاز شد. اين رودخانه با اعتباري بالغ بر 220 ميليون و 134هزار ريال لايروبي و ساماندهي مي شود. با اجراي اين طرح 11كيلومتر از حواشي و مجاري آبي اين رودخانه ساماندهي مي شود.
گفتني است حجم عمليات لايروبي رودخانه گرمابدشت 42 هزار و 700 مترمكعب و مدت اجراي اين طرح چهار ماه است.
پيشگيري از آنفلوآنزا در مدارس دماوند
دماوند- خبرنگار كيهان: فرماندار شهرستان دماوند گفت: آنفلوآنزاي نوع آ را با رعايت بهداشت در مدارس پيشگيري مي كنيم. حسين معتمدنيا افزود: با اجراي طرحهاي آموزشي به دانش آموزان در مدارس از جمله علائم راههاي پيشگيري و مقابله با بيماري آنفلوآنزاي نوع آ، استفاده درست از مايع هاي دستشويي در سرويس ها، استفاده از ليوان هاي يك بار مصرف در آبخوري ها و ارائه پيام هاي بهداشتي بر روي ديوارها و بيان آنها به دانش آموزان به جلوگيري از اين بيماري اقدام مي كنيم.
كلنگ زني پروژه انتقال آب در بندر چارك
بندرعباس- خبرنگار كيهان: كلنگ پروژه انتقال آب از طرح محرم به بندر چارك با پيش بيني اعتباري بيش از 29ميليارد ريال به زمين زده شد. گفتني است عمليات اجرايي اين پروژه شامل 24 كيلومتر خط انتقال و احداث يك مخزن 2 هزار مترمكعبي است.
تسطيح ليزري زمين هاي كشاورزي در داراب
داراب- خبرنگار كيهان: مهندس عبدالعلي پوركاظم رئيس اداره آب و خاك شهرستان داراب گفت: در يك سال گذشته با استفاده از اعتبارات استاني و اعتبارات خشكسالي جهادكشاورزي 870 هكتار از اراضي كشاورزي داراب تسطيح ليزري شده است.
وي افزود: هزينه تسطيح ليزري هر هكتار زمين كشاورزي به طور متوسط 4ميليون ريال است.
فعاليت شركت هاي هرمي در داراب
¤ برخي از جوانان داراب جذب شركت هاي هرمي با نام اختصاري QI شده اند و در تهران در راستاي عضوگيري براي آن شركت فعاليت مي كنند. فرمانداري داراب از مردم شهرستان داراب خواست براي مقابله با سوءاستفاده مالي اين شركت ها در صورت مشاهده اين گونه افراد مراتب را به سرعت به پليس 110 اطلاع دهند.
تجليل از شهداي دانش آموز در سامان
شهركرد- خبرنگار كيهان: به همت حوزه مقاومت بسيج دانش آموزي شهرستان سامان يادواره 32 شهيد دانش آموز و فرهنگي اين منطقه برگزار شد.
دراين مراسم حجت الاسلام والمسلمين نور موسي از اعضاي گروه تفحص شهدا، گفت: شهداي دانش آموز سرمايه هاي انقلاب اسلامي و چراغ راه جوانان و نوجوانان كشور هستند.

 



از سوي دفتر رهبر انقلاب صورت گرفت توزيع پوشاك رايگان بين دانش آموزان عشاير چهارمحال و بختياري

شهركرد - خبرنگار كيهان:
از سوي دفتر رهبر انقلاب پوشاك رايگان بين دانش آموزان عشاير چهارمحال و بختياري توزيع شد.
بيش از 3 هزار و 300 دانش آموزش اداره آموزش و پرورش عشايري چهارمحال و بختياري از سوي دفتر رهبر انقلاب پوشاك رايگان دريافت كردند.
علي صفري كارشناس انجمن اوليا و مربيان اداره آموزش پرورش عشايري با اعلام اين خبر افزود: همه ساله از سوي اين دفتر به دانش آموزان يكي از مناطق محروم استان چهارمحال و بختياري كمك هاي غير نقدي اهدا مي شود اين هدايا امسال دانش آموزان عشايري استان را شامل شد.
لازم به ذكر است اقلامي از جمله پيراهن، شلوار و كفش بين دانش آموزان پسر و مانتو و شلوار و كفش بين دانش آموزان دختر توزيع شده است.

 



تا سال آينده تمام شهرهاي استان مركزي از گاز طبيعي بهره مند مي شوند

اراك - خبرنگار كيهان:
تمامي شهرهاي استان مركزي تاسال آينده تحت پوشش گاز طبيعي قرار مي گيرند.
مدير عامل شركت گاز استان مركزي با اعلام اين خبر گفت: هم اينك 99 درصد جمعيت شهري استان به گاز طبيعي دسترسي دارند و با گازرساني به دو شهر هندودر و رازقان تمام شهرهاي استان از گاز طبيعي بهره مند مي شوند.
غلامرضا مشايخي ادامه داد: 56 درصد جمعيت روستايي اين استان نيز از گاز طبيعي برخوردارند كه با بهره برداري از طرح گازرساني به 40 روستاي استان تا دهه فجر تعداد روستاهاي متصل به گاز طبيعي به 350 روستا افزايش مي يابد.
وي اضافه كرد: عمليات گازرساني به 30 روستاي استان نيز در برنامه كاري سال آينده قرار دارد تا شمار جمعيت روستايي بهره مند از گاز طبيعي افزايش يابد.
مشايخي درخصوص مصرف گاز گفت: مصرف گاز در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش نيروگاهي 21 درصد، صنايع يك درصد و بخش خانگي 3/12 درصد رشد داشته است.

 



ديدگاه شهردار آمل: شهرها بايد مانند شركت سهامي اداره شوند

آمل- خبرنگار كيهان:
شهردار آمل گفت: يك شهر مانند شركت سهامي است كه همه شهروندان سهامدار آن هستند.
حسين عليزاده شهردار آمل در جلسه مشترك شوراي اسلامي شهر و شهردار با هيئت امناي شهرك صنعتي آمل افزود: با تعامل بسيار خوب شورا و شهرداري در كنار همكاري شهروندان توانسته ايم پروژه هاي بزرگي را در طول 2 سال به اتمام و يا به مرحله اجرا در بياوريم كه هر يك از اين پروژه ها تأثير بسزايي در رشد و شكوفائي و كم كردن بار ترافيك شهر آمل داشته است.
وي گفت: شهرداري براي اجراي طرحها و پرداخت غرامت بالغ بر 300 ميليارد تومان بودجه نياز دارد و همه كساني كه نسبت به امورات شهر دل مي سوزانند بايد در اين مسير يار و همراه شورا و شهرداري باشند و اگر شهروندان در پرداخت عوارض همكاري كنند قطعاً پروژه هاي در دست اجرا سريعتر به مرحله پاياني خواهد رسيد.
وي در پايان آمادگي شهرداري را براي اجراي پروژه هاي مشترك با هيئت مديره شهرك صنعتي به خصوص راه اندازي هتل شهرداري يادآور شد.
دكتر سيدعماد حسيني نائب رئيس شوراي اسلامي شهر نيز با بيان اينكه فكر گروهي و خرد جمعي نسبت به تفكر انفرادي حاصل بيشتري دارد گفت: شورا و شهرداري در زمينه مشاركت شهروندان به خصوص نخبگان آمادگي كامل داشته و در نهضت داوطلبي كه در شورا در حال اجراست از توان همه نخبگان كه حاضر به همكاري باشند استفاده خواهد شد.
در ادامه جلسه صادقي مديرعامل شركت خوتكا و عضو هيئت امناي شهرك صنعتي ضمن قدرداني از تلاش هاي شوراي اسلامي شهر و شهرداري در مديريت شهري ابراز اميدواري كرد كه با تعامل بيشتر شهرك صنعتي كه در استان مازندران به عنوان يك كلان شهر در صنعت است با مديران شهري بتوان از پتانسيل موجود در شهرك در رشد امور شهري نيز استفاده كرد.
مهندس هندوئي عضو ديگر هيئت مديره شهرك صنعتي آمل افزود: نگاه مديران به واحدهاي توليدي بايد اصلاح شود زيرا واحدهاي توليدي هر شهر رگهاي حياتي آن شهر هستند و از جهت جايگاه اقتصادي جامعه مي توانند تأثيرگذار باشند.

 



استاندار پيشنهاد داد احداث راه ريلي ساحلي براي استفاده تمام فصلي از جاذبه هاي درياي مازندران

ساري-خبرنگار كيهان:
با احداث راه ريلي ساحلي استفاده تمام فصلي از درياي مازندران امكانپذير خواهد شد.
استاندار مازندران با اظهار اين مطلب در نشست هم انديشي توسعه ميراث فرهنگي و گردشگري استان هاي شمالي در ساري افزود: احداث راه آهن دريايي موفقيت ويژه اي را براي توسعه گردشگري در شمال كشور فراهم مي آورد.
«سيدمحمد كريمي» از عملياتي شدن اين طرح در دولت دهم خبر داد و افزود: هم اكنون بهره برداري از دريا تنها به فصل تابستان محدود است كه با اجرايي شدن اين طرح مردم به صورت دائمي از جاذبه هاي طبيعي سواحل استفاده خواهند كرد.
وي با اشاره به ورود 9 ميليون مسافر به مازندران در نيمه اول امسال افزود: از مجموع اين افراد 8 ميليون نفر در استان اقامت داشتند كه اين آمار بي سابقه بود.
استاندار مازندران لزوم هم صدا شدن مسئولان و نمايندگان استان هاي شمالي براي پيگيري مطالبات مردم اين مناطق را خاطرنشان كرد و افزود: مسئولان شمالي در كشور بايد در برنامه ريزي ها از توانمندي و استعدادهاي طبيعي شمال براي توسعه همه جانبه استفاده كنند.
كريمي توجه به زيرساخت هاي فرهنگي در شمال كشور را ضروري خواند و افزود: در دور سوم سفرهاي استاني دولت با توجه به اشتراكات فرهنگي استان هاي شمالي بايد اقدامات زيربنايي در حوزه فرهنگ و گردشگري درخشندگي خاص داشته باشد.

 



اجراي طرح «پنجره خالي» در كرج

كرج- خبرنگاركيهان:
مدير آموزش وپرورش ناحيه يك كرج از اجراي طرح «پنجره خالي» در زمينه برگزاري كلاس هاي فوق برنامه براي دانش آموزان خبر داد.
«اكبر حليمي» با اعلام اين مطلب گفت: اين طرح به منظور برگزاري كلاس هاي فوق برنامه براي دانش آموزان در ساعت رسمي مدرسه برگزار مي شود و شركت در آن براي تمامي دانش آموزان اجباري نيست.
وي افزود: دانش آموزان براي شركت در اين طرح بايد با توجه به مصوبه شوراي آموزش وپرورش در مقاطع مختلف هزينه موردنظر را پرداخت كنند.
مدير آموزش وپرورش ناحيه يك كرج تصريح كرد: بايد طوري برنامه ريزي شود كه اين طرح در زنگ پاياني و يا يك روز در هفته برگزار شود و در آن به رفع اشكال و تقويت دروس دانش آموزان بپردازند.
حليمي تصريح كرد: اولياي دانش آموزان داوطلب شركت كننده در اين طرح مي توانند هزينه فوق برنامه را به صورت اقساطي نيز در طي سال بپردازند.

 



شهردار خبر داد:اتمام پروژه هاي نيمه تمام شهرداري شهرضا تا پايان سال آينده

شهرضا- خبرنگار كيهان:
تمام پروژه هاي نيمه كاره شهرداري تا پايان سال آينده به اتمام مي رسد.
شهردار شهرضا در بازديد بيش از 30طرح عمراني و فرهنگي شهرداري گفت: كه در پايان دوره سوم شوراي شهر اين طرحها به اتمام مي رسد. به گزارش خبرنگار ما، مركز مكانيزه معاينه فني خودروهاي سبك و سنگين به مساحت 420مترمربع يكي از طرحهاي شهرداري بود كه مورد بازديد قرار گرفت. اين مركز به عنوان نخستين مركز مكانيزه معاينه فني خودرو در استان اصفهان است. همچنين بهرامي از مجتمع صنايع كارگاهي اميركبير به مساحت 220هكتار كه داراي سه فاز، 70، 40 و 110هكتاري است ديدن كرد. اعتبار تخصيص يافته براي اجراي فاز اول اين مجتمع 13ميليارد ريال، فاز دوم 10ميليارد ريال و فاز سوم 30ميليارد ريال است.
وي از احداث پارك هاي محله اي در شهرضا از جمله پارك محله اي استاد ريحان پارك هاي خميني آباد، اميركبير، راه ارش آباد، جانبازان و پارك محله اي شهيد باهنر و ساخت پل هوايي در امامزاده شاهرضا با صرف حدود 100ميليون تومان هزينه و پله هاي برقي آن با 170ميليون تومان هزينه خبر داد. در ادامه بازديد شهردار از مجتمع فرهنگي ورزشي خاوران كه پيش از اين كشتارگاه بود و بوي نامطبوع آن مورد اعتراض مردم قرار داشت ديدن كرد. شهرك آموزش ترافيك كودكان و نوجوانان به مساحت 25هكتار و داراي امكانات فضاي سبز، آلاچيق، كلاس هاي آموزشي، پمپ بنزين، پيست اسكي و... كارخانه توليد آسفالت شهرداري به مساحت 16هكتار با توليد روزانه 1400تن آسفالت، پارك آبشار در ابتداي جاده شهرضا به مساحت 50 هكتار و اعتبار اجراي فاز اول آن به مبلغ 25ميليارد ريال شامل: سالن هاي ورزشي، زمين فوتبال و واليبال، برج هاي نور، پاركينگ، باغ پرندگان و گل ها، درياچه مصنوعي سالن آمفي تئاتر و...
كمپينگ مسافري و پارك شهروند به مساحت 46000 مترمربع با 80درصد پيشرفت فيزيكي بازارچه سبزي گلخانه هاي صنعتي پرورش گل واقع در ابتداي جاده سميرم، نهالستان شهرداري با هدف پرورش گل هاي شاخه بريده و تبديل روش هاي توليد از سنتي به پيشرفته به مساحت 40هزار مترمربع از ديگر پروژه هايي بود كه مورد بازديدشهردار شهرضا قرارگرفت.

 



غرب استان تهران مركز بيشترين حوادث طبيعي كشور است

كرج- خبرنگار كيهان:
بيشترين حوادث طبيعي كشور در منطقه غرب استان تهران رخ مي دهد.
«فرامرز ماسوري» رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه غرب استان تهران با اعلام اين مطلب گفت: معمولا در ايران 34 نوع حادثه طبيعي رخ مي دهد كه 30 مورد آن در منطقه غرب استان تهران به وقوع پيوسته است. از جمله اين حوادث مي توان به رانش زمين، ريزش كوه، سقوط بهمن و طغيان رودخانه اشاره داشت.
وي افزود: بيشترين منطقه مستعد براي بروز اين نوع حوادث طبيعي جاده چالوس بوده كه با توجه به نقش ويژه اين جاده در گردشگري اجراي طرح هاي پيشگيري از وقوع حوادث طبيعي در آن در اولويت قرار دارد.
ماسوري در پايان اظهار داشت: بر اين اساس در سال جاري هزينه اي بالغ بر دو ميليارد و 300 ميليون ريال براي اجراي طرح هاي مزبور درنظر گرفته شده است.

 



بزودي آغاز مي شود سرشماري عمومي نفوس و مسكن در خراسان رضوي

مشهد - خبرنگار كيهان:
طرح آزمايشي سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 88 از تاريخ 17 آبان به مدت 10 روز در خراسان رضوي آغاز مي شود.
مديركل دفتر آمار و اطلاعات استانداري خراسان رضوي با اعلام اين خبر افزود: آزمايش سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 88 در استان در 2 حوزه شهري و يك حوزه روستايي با تعداد حدود 17 نفر نيرو در رده هاي اجرايي و ستادي در شهرستان مشهد انجام مي شود.
سيدابراهيم ميرخرسندي هدف كلي از سرشماري عمومي نفوس و مسكن را جمع آوري داده و اطلاعات در زمينه جمعيت، واحدهاي مسكوني و تامين اطلاعات پايه اي جهت نيازهاي توسعه اقتصادي اجتماعي خانوار در سطوح مختلف جغرافيايي و تهيه چارچوب آماري خواند و گفت: با توجه به اينكه سرشماري ها معمولا در فاصله 10 ساله انجام مي شود، اين سرشماري به منظور كم كردن فاصله آمار هاي بدست آمده در آخرين سرشماري تا سرشماري سال 1390 انجام خواهد شد و در آن تنها بخش محدودي از هر شهر آمارگيري مي شود تا ميزان نسبي تغييرات آمارها تخمين زده شود.
وي به دلايل مهم كاهش فاصله سرشماري از جمله تغيير ساختار سني جمعيت، جواني، سالخوردگي، تعيين سطح توسعه يافتگي و دسترسي به شاخص هاي كليدي و تغيير الگوي باروري طي چند سال گذشته اشاره كرد و اظهار داشت: با توجه به اين دلايل هيئت دولت در سال 86 تصويب كرد سرشماري عمومي نفوس و مسكن در سال 1390 اجرا شود.

 



نخستين مركز آموزش جوار دانشگاهي استان اصفهان در كاشان افتتاح شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
به همت اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان نخستين مركز آموزش جوار دانشگاهي(ASD) اين استان در دانشگاه كاشان شروع به كار كرد.
اين مركز آموزشي در محل دانشگاه كاشان و با هزينه اي بالغ بر 250 ميليون تومان توسط اداره كل آموزش فني و حرفه اي تجهيز شده است و در آن آموزش نرم افزارهاي تخصصي، مهارت هاي پيشرفته فني و غيرفني و مديريتي به دانشجويان ارائه مي شود.
در مراسم افتتاحيه مركزASD حاجي معاون استاندار و فرماندار شهرستان كاشان، با اشاره به همگرايي مثبت دانشگاه و آموزش هاي فني و حرفه اي اظهار داشت: با توجه به صنعتي بودن شهرستان كاشان نياز به مهارت آموزي اجتناب ناپذير است و با ارائه آموزش هاي جديد چون كارآفرينيKAB به اين هدف نزديكتر خواهيم شد.
«محمدعلي زارع» مديركل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان، كسب مهارتهاي فني و تخصصي و حضور فعال تر فارغ التحصيلان در فعاليت هاي اقتصادي و اجتماعي كشور، افزايش توانمندي هاي فارغ التحصيلان دانشگاهي و ارتقاي صلاحيت هاي حرفه اي را از اهداف ايجاد مراكز جوار دانشگاهي بيان كرد.

 



حمايت فرهنگيان كردستاني از جنبش سبزعلوي

سنندج-خبرنگاركيهان:
جمعي از فرهنگيان كردستان با صدور بيانيه اي حمايت خود را از جنبش سبز علوي اعلام كردند.
در اين بيانيه آمده است:ملت غيور و افتخارآميز ايران اسلامي در 22خرداد 88بار ديگر برگ زريني بر دفتر انقلاب اسلامي افزودند و حماسه اي بي نظير در سطح جهان به ثبت رساند. اما كوردلان و دشمنان اسلام عزيز اين پيروزي را برنتابيدند و با همكاري مزدوران و منافقان داخلي عليه اين حماسه بزرگ و براي انتقام گيري از ملت بزرگ همچون گذشته اقدام به توطئه كردند.
در اين بيانيه تاكيد شده است منافقان اين بار رنگ مقدس سبز را كه نماد سيادت و مذهبي و حب به اهل بيت پيامبراعظم(ص) است انتخاب كردند، چه اهانت ها و جسارت ها به اين نماد مقدس در راستاي مطامع سياسي خود نكردند كه دل هر محب پيامبر و آل او را آزرده خاطر كرد.
فرهنگيان كردستاني در بيانيه خود با ابراز مسرت از اعلام موجوديت جنبش سبزعلوي حمايت قاطع خود را از اين جنبش و برنامه هاي آن اعلام داشته و آمادگي خود را براي اجرا و نهادينه سازي برنامه هاي فرهنگي و ارزشي اين جنبش مقدس اعلام كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14