(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23 آبان 1388- شماره 19511
 

زيباري نسبت به عمليات تروريستي در آستانه انتخابات عراق هشدار داد
رئيس جمهور روسيه جهان چند قطبي را نياز امروز نظام بين الملل دانست
گزارش جنايات صهيونيست ها در غزه به شوراي امنيت رفت
سيدحسن نصرالله : تل آويو و ديگر شهرهاي اسرائيل را ويران مي كنيم
تظاهرات ضدآمريكايي ژاپني ها همزمان با ورود اوباما به توكيو
ساختمان پليس مخفي پاكستان در پيشاور با انفجار بمب فرو ريخت
رژيم سعودي براي كشتار شيعيان صعده نيروهاي ذخيره خود را فراخواند



زيباري نسبت به عمليات تروريستي در آستانه انتخابات عراق هشدار داد

وزير خارجه عراق در مورد افزايش حملات تروريستي، در آستانه برگزاري انتخابات پارلماني در اين كشور هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، «هوشيار زيباري» گفت: امروز همه چشم ها به زمان برگزاري انتخابات پارلماني عراق (بيست و هشتم دي ماه) دوخته شده است و ما فكر مي كنيم كه تروريست ها برنامه هاي زيادي براي اين انتخابات دارند. به گفته زيباري، تروريست ها اميدوارند با گسترش فعاليت هاي خود در آستانه انتخابات عراق، قدرت دولت در حفظ امنيت كشور را به چالش بكشند.زيباري در مورد هويت تروريست ها نيز آنها را بعثي ها و عناصر وابسته به القاعده دانست.
زيباري در نشست مطبوعاتي پنجشنبه افزود: عراق نمي خواهد هيچ كشوري را متهم كند و به دنبال سياسي كردن اين مسئله نيست، بلكه خواستار دستيابي به حقيقت است.

 



رئيس جمهور روسيه جهان چند قطبي را نياز امروز نظام بين الملل دانست

رئيس جمهور روسيه طي سخناني در كاخ كرملين، ايجاد جهان چند قطبي را يك نياز بين المللي خواند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از مسكو، ديميتري مدودف رئيس جمهور روسيه در جمع 1500 نفر از سياستمداران و شخصيت هاي سياسي و اقتصادي گفت، روسيه بايد براساس ساختارهاي جديد به قدرت جهاني تبديل شود.وي افزود، براي اينكه كشور را به قدرت جهاني تبديل كنيم بايد سياست خرافاتي و كهنه گذشته را كنار بگذاريم و از نسل تحصيلكرده براي پيشرفت استفاده كنيم.
وي مبارزه با فساد و اختلاس در كشور را از ديگر برنامه هاي كاري خود خواند.رئيس جمهوري روسيه اضافه كرد: اولويت سياست خارجي روسيه در حل مسايل هسته اي ايران، كره شمالي؛ اوضاع منطقه خاورميانه و افغانستان و ديگر موضوعات بين المللي است.

 



گزارش جنايات صهيونيست ها در غزه به شوراي امنيت رفت

دبير كل سازمان ملل گزارش گلدستون درباره جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه را به شوراي امنيت ارجاع داد.
به گزارش ايسنا، بان كي مون دبير كل سازمان ملل پنجشنبه گذشته گزارش «ريچارد گلدستون» رئيس كميته حقيقت ياب سازمان ملل درباره جنگ 22 روزه نوار غزه را به شوراي امنيت فرستاد.
معمولاً اينگونه گزارش ها را رئيس شوراي امنيت در اختيار اعضاي شورا قرار مي دهد و مذاكرات دوجانبه و چند جانبه ميان اعضا آغاز مي شود.
پيشتر مجمع عمومي سازمان ملل با اكثريت آرا گزارش گلدستون را تصويب كرده بود. اين قاضي يهودي كه از سوي شوراي حقوق بشر سازمان ملل مامور بررسي جنگ 22 روزه غزه شده بود، در گزارش خود اعلام كرد كه رژيم صهيونيستي در اين جنگ مرتكب جنايات جنگي و حتي جنايت عليه بشريت شده است.
صهيونيست ها در جريان تجاوز به غزه بيش از 1400 فلسطيني را شهيد و حدود 5500 نفر ديگر را زخمي كردند.
گلدستون كه به دليل ارائه اين گزارش با انتقاد شديد تل آويو و برخي كشورهاي غربي روبه رو شده، به روزنامه صهيونيستي هاآرتص گفت:«آمريكا احتمالاً اين گزارش را در شوراي امنيت وتو خواهد كرد، اما به نظر من هيچ كشوري نبايد كوركورانه از كشور ديگر حمايت كند.از آمريكا مي خواهم با ارائه سند و مدرك با گزارش من مخالفت كند».
«شيمون پرز» رئيس رژيم صهيونيستي نيز طي اظهارنظري، با اطمينان از اينكه آمريكا گزارش جنايات رژيم متبوعش را در شوراي امنيت وتو خواهد كرد، به رسانه ها گفت: «گلدستون كوچكتر از آن است كه آسيبي به اسرائيل بزند!»
اگر چه 114 كشور عضو سازمان ملل در مجمع عمومي با تصويب گزارش گلدستون، مهر تاييدي بر جنايتكار بودن رژيم صهيونيستي زدند، اما در ساختار ناعادلانه اي كه قدرت هاي بزرگ براي اين سازمان طراحي كرده اند، مصوبه مجمع عمومي هيچ ارزش حقوقي و الزام آوري ندارد.
گلدستون در گزارش خود از بان كي مون خواسته بود گزارش را به شوراي امنيت ارجاع دهد. دبير كل سازمان ملل پنجشنبه گذشته اين كار را انجام داد، اما سه كشور آمريكا، انگليس و فرانسه از قبل وعده داده اند كه گزارش مذكور را وتو خواهند كرد.

 



در صورت تهاجم جديد رژيم صهيونيستي
سيدحسن نصرالله : تل آويو و ديگر شهرهاي اسرائيل را ويران مي كنيم

«سيدحسن نصرالله» به رژيم صهيونيستي هشدار داد چنانچه وارد جنگ جديد با لبنان شود نيروهاي مقاومت اين بار قادرند بسيار دورتر از حيفا را با موشك هاي خود هدف قرار دهند و مي توانند تل آويو و ديگر شهرها را ويران كنند.
به گزارش فارس، دبيركل حزب الله لبنان كه به مناسبت روز شهيد سخن مي گفت و اين سخنان مستقيم از شبكه العالم پخش مي شد با اشاره به تهديدهاي اسرائيل براي حمله به لبنان ضمن بيان اين هشدار گفت اسرائيلي ها گويي مي خواهند نشان دهند كه روند امور به سمت جنگ است... من به آنها مي گويم كه در جنگ آينده ديگر داستان به حيفا مربوط نمي شود و ما بسيار دورتر از آن را هدف قرار مي دهيم.
سيدحسن نصرالله افزود، اسرائيلي ها از اعزام هفت گردان براي حمله به لبنان حرف مي زنند، من مي گويم اگر اين گردان ها وارد جغرافياي لبنان شوند بايد بدانند كه خداوند اين جغرافيا را اصلا براي شكست و نابودي اشغالگران و متجاوزان آفريده است.
رهبر حزب الله لبنان اظهار داشت برخي مي گويند در جنگ 2006 اسرائيل دست به جنگ زميني نزد، آنها در آن جنگ 40هزار افسر و سرباز و 200تانك وارد لبنان كردند و شكست خوردند و ما آن روزها قدرت كنوني را نداشتيم.
وي همچنين وعده «باراك اوباما» براي تغيير در سياست خارجي اين كشور را سرابي بيش ندانست.
وي گفت: ديري نپاييد كه اين سراب فرو ريخت و سياست آمريكا چيزي جز پايبندي مطلق آمريكا به اسرائيل نيست.
سيدحسن نصرالله در ادامه سخنان خود خواستار نزديكي هرچه بيشتر كشورهاي اسلامي و عربي براي مقابله با تهديدات فرارو شد و گفت: هنگامي كه مي بينيم كشورهاي اسلامي و عربي به يكديگر نزديك مي شوند، وضعيت بهتر شده و قدرت ما در منطقه در برابر چنددستگي ها بيشتر مي شود.
سيدحسن نصرالله با اشاره به تلاش هاي اخير دولت آمريكا براي از سرگيري بدون پيش شرط مذاكرات بين فلسطين و رژيم صهيونيستي گفت: اين يك حيله بزرگ آمريكا است و در هفته هاي گذشته ديديم كه دولت آمريكا از موضع خود عقب نشيني كرد و از مذاكره كننده فلسطيني خواست بدون پيش شرط به مذاكره بازگردد كه در نهايت به ياس و نااميدي شديد در گروه مذاكره كننده فلسطيني منجر شد.رهبر جنبش مقاومت حزب الله لبنان با اشاره به توافق صورت گرفته براي تشكيل دولت لبنان نيز گفت دعا مي كنيم اين دولت، دولت همكاري و انسجام ملي باشد.
وي با اشاره به سهم وزيران حزب الله در دولت لبنان افزود ما اين پست ها را قبول كرديم زيرا از روز اول تشكيل دولت دغدغه ما بود و معتقد بوديم كه اين به نفع كشور است.

 



تظاهرات ضدآمريكايي ژاپني ها همزمان با ورود اوباما به توكيو

رئيس جمهور آمريكا در اولين مرحله از سفر آسيايي خود، پس از ورود به توكيو، با تظاهرات اعتراض آميز هزاران ژاپني مواجه شد.
به گزارش خبرگزاري ها، همزمان با ورود باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا، به توكيو هزاران نفر به خيابان ها ريختند و عليه اوباما و سياست هاي آمريكا شعار دادند.
آنها خواستار خروج كامل نظاميان آمريكايي از خاك ژاپن شدند.
براساس گزارش خبرگزاري فرانسه، اوباما از فرودگاه «هانيدا»به ديدار «يوكيو هاتوياما» نخست وزير ژاپن رفت و درباره مسائل مختلف سياسي به گفت وگو نشست.
گفتني است، مردم ژاپن كه تجربيات بسيار تلخي از حضور نظاميان آمريكايي در شهرهاي خود دارند، خواستار عقب نشيني آمريكايي ها از شهرهاي ژاپن و تعطيلي تمام پايگاه هاي نظامي آنها در كشورشان شدند. در حال حاضر حدود 47هزار نظامي آمريكايي در خاك ژاپن مستقر هستند كه بخش اعظم آنها در جزيره «اوكيناوا» حضور دارند.
تظاهركنندگان همچنين خواستار عقب نشيني تمام نظاميان آمريكايي از كشورهاي عراق و افغانستان شدند.
به اعتقاد بسياري از صاحبنظران، دنباله روي حزب حاكم سابق ژاپن از سياست هاي واشنگتن، از مهمترين دلايل شكست تاريخي آن و پيروزي هاتوياما بود.
اوباما، عصر امروز توكيو را به مقصد سنگاپور براي شركت در نشست اقتصادي اتحاديه كشورهاي آسيا و اقيانوس آرام ترك مي كند. وي قرار است از چين وكره جنوبي نيز ديدار كند.

 



ساختمان پليس مخفي پاكستان در پيشاور با انفجار بمب فرو ريخت

دو انفجار انتحاري در ايالت سرحد پاكستان، 20 كشته و 125 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش واحد مركزي خبر، صبح ديروز فردي يك خودرو مملو از مواد منفجره را در مجاورت ساختمان فرماندهي پليس مخفي دولت پاكستان در پيشاور منفجر كرد كه انهدام ساختمان مذكور، كشته شدن 17 نفر و جراحت بيش از 100 تن ديگر را درپي داشت. انفجار انتحاري ديگري در شهر «بن نو»، شهر ديگر ايالت سرحد رخ داد.
اين انفجار هم به مرگ سه تن و زخمي شدن 25 نفر ديگر انجاميد.
انفجار در كابل
به گزارش خبرگزاري فرانسه، كمتر از يك هفته قبل از مراسم آغاز دور جديد رياست جمهوري «حامد كرزاي»، يك شبه نظامي طالبان يك خودرو بمب گذاري شده در نزديكي پايگاه نظاميان آمريكايي در اين شهر منفجر كرد كه علاوه بر مرگ وي، جراحت سه نظامي آمريكايي و سه غيرنظامي افغان را نيز درپي داشت.

 



رژيم سعودي براي كشتار شيعيان صعده نيروهاي ذخيره خود را فراخواند

ارتش عربستان در پي مقاومت شيعيان صعده در دومين هفته تجاوز رياض به خاك يمن، نيروهاي ذخيره خود را براي جنگ عليه الحوثي ها فراخواند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه تلويزيوني العالم، فرمانده گارد مرزي منطقه جيزان جنوبي عربستان روز چهارشنبه، همه نيروهاي ذخيره خود كه خدمت نظامي آنها پايان يافته است را براي مقابله با جنبش الحوثي فراخواند.
در همين حال، دولت عربستان كه از مقاومت سرسختانه جنگجويان الحوثي غافلگير شده است، در دومين هفته تجاوز خود به خاك يمن، ده ها روستا و منطقه مسكوني در خاك اين كشور را گلوله باران و بمباران كرد. همچنين يحيي الحوثي سخنگوي گروه الحوثي در گفت وگو با خبرگزاري «المرصد العراقي» (ديدبان عراق) از مشاركت خلبانان رژيم صدام در بمباران مناطق شيعه نشين يمن خبر داد. وي گفت: خلبانان رژيم بعثي صدام كه بعداز سرنگوني آن رژيم، عراق را ترك كرده بودند، اكنون در بمباران هاي هوايي مناطق شيعه نشين يمن دست دارند و مناطق مسكوني راهدف قرار مي دهند. از سوي ديگر، «عبدالولي الشميري» سفير يمن در قاهره نيز در گفت وگويي با روزنامه «المصري اليوم» فاش كرد، شماري از نظاميان يمن كه در جنگ با شيعيان صعده زخمي شده اند براي درمان به مصر منتقل شده اند.منابع خبري نيز روز جمعه از حمايت 14 كشور عربي از تجاوز عربستان به خاك يمن خبر دادند. در بيانيه اي كه از سوي اين كشورها صادر شد، وزيران خارجه 14 كشور عربي همبستگي خود را با سردمداران در جنگ با الحوثي ها اعلام كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14