(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23 آبان 1388- شماره 19511
 

فعاليت شوراي حل اختلاف پزشكي در 28 استان
آيت الله لاريجاني تاكيد كرد استفاده از نظرات كارشناسي قضات در تهيه و تدوين لوايح مورد استفاده
بازديد سرزده رئيس جمهور از بيمارستان هاشمي نژاد
هواشناسي خبر داد بارش باران در غرب كشور و دامنه هاي البرز
اجراي صحيح هدفمند كردن يارانه ها در هدايت مردم به سمت مصرف صحيح موثر است
فرمانده نيروي انتظامي كشور: پليس فضاي تبادل اطلاعات تشكيل مي شود
مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س): قيمت قبر مانند خريد خانه در تهران است
شهردار منطقه 9:شست و شوي برج آزادي 20 روز ديگر تمام مي شود
اعزام بيش از 41 هزار زائر ايراني به عربستان
دادستان همدان: در پرونده يك شركت هرمي 18 هزار متهم وجود دارد
آتش سوزي در هتل بين المللي قم 11 مجروح برجاي گذاشت
ايستگاه هاي مترو به پله برقي مجهز مي شوند
2 كلاهبردار ميلياردي همچنان متواري هستند
وزارت آموزش و پرورش تهران خبر داد جذب 280 نيروي شركتي بهداشت يار
محكوميت موسسه آموزش زبان در رشت به پرداخت جزاي نقدي
در جستجوي حلقه ازدواج بين 10تن زباله



فعاليت شوراي حل اختلاف پزشكي در 28 استان

رئيس سازمان نظام پزشكي كشور از فعاليت شوراي حل اختلاف پزشكي در 28 استان كشور خبر داد.
سيدشهاب الدين صدر، در دومين همايش انتظامي سازمان هاي نظام پزشكي سراسر كشور كه در سالن همايش كتابخانه ملي ايران برگزار شد، افزود: در 30 استان 33 هيئت تجديد نظر در حال فعاليت هستند، هيئت هاي عالي انتظامي مجموعاً در 28 استان كشور شوراي حل اختلاف پزشكي فعال شده است و 3 هزار نفر از همكاران و اساتيد و متخصصان رشته هاي مختلف در هيئت هاي دادرسي به صورت افتخاري همكاري مي كنند.
وي گفت: سرعت رسيدگي به پرونده ها به دليل كامل شدن حلقه هاي رسيدگي انتظامي افزايش پيدا كرده است و فشاري كه قبلاً براي رسيدگي يك پرونده وارد مي شد از بين رفته و اگر پرونده هاي يك سال مورد بررسي قرار گرفته شود، شكايت هاي پزشكي به كمتر از 10 هزار پرونده مي رسد.
رئيس سازمان نظام پزشكي كشور افزود: معمولاً 50 درصد از شكايت ها همان ابتدا تبرئه مي شود و 50 درصدي به هيئت رسيدگي ارجاع داده مي شود.
به گزارش فارس، وي گفت: در سال 1999 در 50 ايالت آمريكا تحقيقي صورت گرفته است كه نشان مي دهد 97 هزار نفر بر اثر تخلفات امور پزشكي در بيمارستان ها فوت شده اند و در سال 2003، 195 هزار مورد فوت در اثر تخلفات پزشكي ثبت شده است.
صدر گفت: بسياري از شكايات پزشكي بيماري منجر به فوت نشده است و عدم رعايت امور مالي و تعرفه ها، عدم رعايت اخلاق جزء شكايات از پزشكان بوده است.

 



آيت الله لاريجاني تاكيد كرد استفاده از نظرات كارشناسي قضات در تهيه و تدوين لوايح مورد استفاده

رئيس قوه قضاييه گفت: براي قضات كه با جان و مال و عرض و ناموس مردم سر و كار دارند تحصيل اخلاق حسنه و اجتناب از رذايل يك اصل است و فقدان آن موجب لطمه به جايگاه قضاوت و اساس حكومت است.
به گزارش روابط عمومي قوه قضاييه، آيت الله صادق آملي لاريجاني كه در جمع معاونان آموزش دادگستري هاي سراسر كشور و مديران معاونت آموزش قوه قضاييه سخن مي گفت، افزود: كمال انساني اخلاق است و تحصيل اخلاق حسنه براي تمامي آحاد بشري يك ضرورت انكارناپذير است و عقل و نقل هم بر آن تاكيد دارد و غايت بعثت نبي مكرم اسلام شمرده شده است.
وي استفاده از تجارب ارزنده قضات با سابقه را در كارآموزي قضات بسيار ارزشمند و ضروري دانست و گفت: دوره كارآموزي قضات بايد به صورت دقيق مورد توجه و نظارت قرار گيرد و نبايد به يك امر صوري تبديل شود.
رئيس قوه قضاييه افزود: لازم است قضات مسئول امور كارآموزي، ضمن نظارت بر نحوه حضور و غياب آنان با توجه به پرونده هاي مربوطه دقيقا بر نحوه آموزش و انتقال تجربيات اهتمام داشته باشند.
وي تقويت كارگروه هاي آموزش را براي كارآموزان قضايي يك ضرورت دانست و اظهار داشت: در كنار دروس تخصصي و آموزش هاي قضايي بايد فن آوري هاي اطلاعات و آموزش هاي نوين مطرح در دنيا نيز مورد توجه دست اندكاران آموزش قبل و حين خدمت قضات و كاركنان دستگاه قضايي قرار گيرد.
لاريجاني از جمله آموزش هاي لازم براي قضات و كاركنان دستگاه قضايي را علاوه بر آموزش هاي علمي و تخصصي، آموزش مهارتهاي كار عنوان كرد و افزود: ارائه اين آموزشها توسط قضات با تجربه بسيار مفيد و كارساز است.
رئيس قوه قضاييه استفاده از ابزارهاي تشويقي را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: با اين ابزارها مي توان در ايجاد انگيزه براي حضور افراد در كلاسهاي آموزشي اقدام كرد.
وي افزود: مي توان احراز بسياري از مناصب قضايي را منوط به گذراندن برخي از دوره هاي آموزشي كرد كه اين طرح ها نيازمند ارائه راهكارهايي براي رسيدن به مرحله تصويب و اجرا است.
در ابتداي اين جلسه حجت الاسلام دكتر واعظي، معاون آموزش قوه قضاييه گزارشي از همايش دو روزه معاونت هاي آموزش دادگستري هاي سراسر كشور ارائه داد و با اشاره به برخي از مشكلات آموزش گفت: آموزش قلب تپنده همه دستگاهها و عامل اثربخشي و كارايي بيشتر اعضاي سازمانهاست.
وي با بيان اينكه امكان برگزاري دوره هاي حضوري براي قضات شعب وجود ندارد، گفت: مي توان با آموزش هاي غير حضوري و الكترونيك و برگزاري جلسات ويدئو كنفرانس بسياري از نيازهاي آموزش را مرتفع كرد.

 



بازديد سرزده رئيس جمهور از بيمارستان هاشمي نژاد

رئيس جمهور صبح ديروز از بيمارستان شهيد هاشمي نژاد، بخشCCU و ساير بخش هاي آن بازديد كرد.
دكتر احمدي نژاد علاوه بر بازديد از بخش هاي مختلف بيمارستان، از بيماران بستري شده در اين بيمارستان عيادت كرد.همچنين رئيس جمهور به صورت رو در رو با كاركنان بيمارستان شهيد هاشمي نژاد گفت وگو كرد و در جريان مشكلات آنان قرار گرفت.
گفتني است وي از بيمارستان محب كه در كنار بيمارستان شهيد هاشمي نژاد قرار دارد، بازديد به عمل آورد.

 



هواشناسي خبر داد بارش باران در غرب كشور و دامنه هاي البرز

سازمان هواشناسي كشور ازبارش باران در نواحي غربي و دامنه هاي البرز خبر داد.
براساس اعلام سازمان هواشناسي كشور با تاثير سامانه بارشي در شمال غرب كشور و به تدريج نواحي غربي و سپس دامنه هاي البرز بارش باران دور از انتظار نيست.بنابراين گزارش وضعيت هواي استان تهران طي ساعات آينده صاف در پاره اي نقاط همراه با غبار صبحگاهي پيش بيني مي شود. بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 20+ و 9+ درجه سانتي گراد است.

 



اجراي صحيح هدفمند كردن يارانه ها در هدايت مردم به سمت مصرف صحيح موثر است

معاون سياسي و قضايي سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به بحث هدفمند كردن يارانه ها گفت: اجراي صحيح هدفمند كردن يارانه ها مي تواند مردم را به سمت مصرف صحيح هدايت كند.
اميري اصفهاني در جمع مديران و معاونان سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال «اصلاح الگوي مصرف» از سوي مقام معظم رهبري گفت: سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران يكي از بخش هايي است كه مي تواند در تحقق شعار سال، به صورت عملياتي اقدام كند.
به گزارش ايسنا وي نقش سازمان بازيافت و تبديل مواد را در تحقق شعار اصلاح الگوي مصرف مهم خواند و گفت: اين موضوعي است كه با مردم و متن جامعه پيوند خورده و همه توليدات در نهايت به حوزه بازيافت برمي گردد. همچنين هر روز با رشد جمعيت مواجهيم و توليد زباله نيز امري گريزناپذير است اما براي كاهش توليد زباله بايد از ظرفيت هاي ديني و اعتقادي جامعه استفاده كرد. مباني ديني، مباني محكمي است كه مي تواند مسير و روند مصرف و افزايش توليد زباله را تغيير دهد.

 



فرمانده نيروي انتظامي كشور: پليس فضاي تبادل اطلاعات تشكيل مي شود

پليس فضاي تبادل اطلاعات به منظور ارتقاي تامين امنيت فضاي مجازي تشكيل مي شود.
به گزارش ايسنا، فرمانده نيروي انتظامي كشور در مراسم صبحگاه مشترك نيروي انتظامي استان مركزي در جمع خبرنگاران افزود: حضور سخت افزاري نيروي انتظامي در گذشته پررنگ بوده و بايد اين حضور در برنامه پنجم توسعه به تدريج نامحسوس و نرم افزارانه شود.
سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم افزود: تعرض به حريم خصوصي مردم، سرقت ها، كلاهبرداري ها و بسياري از اقدامات ديگر در بستر فضاي مجازي انجام مي شود و نيروي انتظامي براي تامين امنيت مردم در فضاي حال و آينده بايد قابليت هاي خود را براي تامين امنيت فضاي مجازي ارتقا دهد.
وي با اشاره به مقابله و پيشگيري از جرايم اينترنتي و افزايش امنيت در مرزهاي شرقي كشور گفت: 80 درصد مشروبات الكلي در كشور از مرزهاي كردستان عراق وارد مي شود كه مسئولان اين منطقه تاكنون اقدام مثبتي در اين زمينه انجام نداده اند.
وي افزود: امروز سهم بزرگي از تلفات رانندگي را خودروهاي فرسوده دارند و سهم خودروهاي مدل بالا (83 به بالا) تنها 10 درصد از تصادفات است در حالي كه جمعيت آنها بالاي 60 درصد از تعداد كل خودروها است.
وي تصريح كرد: از طرفي خودروهاي فرسوده كه تعدادشان حدود يك ميليون خودرو است، در 50 درصد تصادفات نقش دارند.
وي با اظهار نارضايتي از وضع فعلي خودروسازان داخلي افزود: خودروسازان تحت فشار قانون و پليس گام هاي مثبتي برداشته اند كه باز هم راضي كننده نيست.
وي از آغاز نصب دوربين در تهران و همه مراكز استان ها به منظور مستندسازي جرايم و كنترل حوادث غيرمترقبه، آتش سوزي، سيل و ترافيك خبر داد و از حدود اختيارات نيروي انتظامي در برخورد با اغتشاش گران افزود:
در جايي كه آشوب و اغتشاش شده، مامور وظيفه دارد مردم را متفرق كند و اگر مقاومتي صورت بگيرد، بايد خشونت حداقلي در حدي كه بتواند صحنه را كنترل كند داشته باشد و اگر مجرم باز مقاومت كرد، مامور مجاز به دفاع از خود و حتي استفاده از سلاح است، اما اين كه بي جهت خودش دست به زد و خورد بزند، اساسا در هيچ جا چنين اختيار قانوني ديده نشده است.

 



مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س): قيمت قبر مانند خريد خانه در تهران است

در حالي كه در هفته هاي اخير موضوع قبرهاي 20 ميليوني در بهشت زهرا تيتر برخي روزنامه ها شد و ارائه برخي ارقام نگراني شهروندان تهراني را براي تهيه خانه آخرتشان به دنبال داشت، مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: قيمت قبر در بهشت زهرا(س) همانند خريد خانه در تهران است كه در هر محله اي بالا و پايين دارد.
اسد فاضل در گفت وگو با ايسنا، تعداد متوفيان پذيرش شده در بهشت زهرا(س) را روزانه 170 تا 200 مورد اعلام كرد و گفت: از اين تعداد 30 درصد در قبور يك طبقه عمومي (قطعه 302) دفن مي شوند. همچنين 25 درصد درگذشتگان تهران در قطعه عمومي دو طبقه، 10 درصد در قطعه نوزادان، سه درصد در قبوري كه از پيش خريداري شده و 7 درصد در قبور متفرقه دفن مي شوند. همچنين اجساد 25 درصد از متوفيان به شهرستان هاي زادگاه خود منتقل مي شود.
مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در ادامه توضيح داد: در قطعات عمومي براي يك طبقه هيچ گونه وجهي بابت واگذاري قبور از صاحبان متوفي دريافت نمي شود و فقط براي هزينه خدمات انتقال اجساد از هر نقطه شهر تهران، شست و شو، غسل و كفن، اقامه نماز ميت، انتقال به قطعات، تدفين، خدمات مراسم، نصب سنگ، پاگيري قبور، همسطح سازي، قطعات و ايجاد فضاي سبز حداكثر 70 هزار تومان دريافت مي شود در حالي كه بهاي اصلي كليه خدمات فوق 140 هزار تومان است.
فاضل در توضيح يكي ديگر از انواع قطعات عمومي يعني «قطعه عمومي دو طبقه روز» گفت: يك طبقه اين قبور رايگان و بابت طبقه ديگر به همراه خدمات انتقال اجساد و كفن و دفن حداكثر 300 هزار تومان از صاحبان متوفي دريافت مي شود. ضمن آنكه در اين گونه قبور، يك طبقه براي دفن متوفي و طبقه ديگر براي بازماندگان باقي خواهد ماند.
وي با تاكيد بر اينكه 25 درصد درگذشتگان تهراني در قطعه عمومي دو طبقه دفن مي شوند، اظهار داشت: 25 درصد از درگذشتگان معمولا به زادگاه خود انتقال مي يابند كه در اين بخش از صاحبان متوفي هزينه خدمات دريافت مي شود و هزينه انتقال نيز توسط بخش خصوصي محاسبه و دريافت مي شود.
مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) خاطرنشان كرد: 10 درصد اموات را كودكاني تشكيل مي دهند كه در بدو تولد فوت مي كنند و در قطعه ويژه كودكان با دريافت 50 درصد هزينه خدمات دفن مي شوند.
فاضل يادآور شد: يك ميليون و 300 هزار متوفي از سال 1349 تاكنون در بهشت زهرا(س) دفن شده اند و اين تعداد جداي از 30 هزار شهيد انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس است.
وي با تاكيد بر اينكه قيمت قبور و خدمات در سازمان بهشت زهرا(س) در سال جاري هيچ گونه افزايشي نداشته است، اضافه كرد: 90 درصد درگذشتگان شهر تهران در قبوري دفن مي شوند كه هزينه قبر رايگان است و فقط بهاي خدمات را مي پردازند.
مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در توضيح قبرهاي 20 ميليوني گفت: قيمت قبر در بهشت زهرا(س) همانند خريد خانه در تهران است كه در هر محله اي بالا و پايين دارد.
فاضل افزود: در حال حاضر بهشت زهرا دو محله قديم و جديد دارد و قبرهاي قديمي به دليل قرار گرفتن در فضاي سبز و وجود درختان كهنسال گران تر است.

 



شهردار منطقه 9:شست و شوي برج آزادي 20 روز ديگر تمام مي شود

شهردار منطقه 9 از انجام 90 درصد عمليات شست و شوي برج آزادي طي روزهاي گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 9، عليرضا جعفري با بيان اين مطلب افزود: مراحل شستشوي برج آزادي پس از اتمام انجام كار جرم گيري زير آن به مراحل پاياني رسيده و هم اكنون مشغول لكه گيري برج هستيم.
وي با اشاره به اينكه در شست و شوي برج آزادي از تكنولوژي هاي روز دنيا بهره گرفته شده، افزود: تمام تجهيزات مواد و مصالح اجراي اين طرح از خارج از كشور وارد شده تا هيچ آسيبي به هنگام اجراي عمليات شست و شو به آن وارد نشود.
جعفري در ادامه از آغاز عمليات بندكشي ايزوله خبر داد و زمان اتمام عمليات شستشوي برج آزادي را 20 روز آينده اعلام كرد.
اين گزارش حاكي است برج آزادي بنايي برخوردار از معماري تلفيقي از دوران هخامنشي، ساساني و اسلامي است از سه طبقه، چهار آسانسور، دو راه پله و 286 پلكان تشكيل شده و در محوطه زيرين آن چندين سالن نمايش، نگارخانه، كتابخانه و موزه قرار دارد.
شستشوي اين برج براي نخستين بار با بهره گيري از تكنولوژي هاي روز دنيا و پس از 40 سال از 10 شهريور آغاز شد كه به گفته شهردار منطقه 9 طي 20 روز آتي به پايان مي رسد.

 



اعزام بيش از 41 هزار زائر ايراني به عربستان

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: از آغاز زمان اعزام زايرين ايراني حج تمتع امسال به سرزمين وحي تاكنون 41 هزار زاير از طريق پروازهاي دو شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي و سعودي به عربستان اعزام شدند.
رضا جعفرزاده در گفت وگو با ايرنا افزود: اين تعداد زاير ايراني از طريق 109 پرواز اين دو شركت براي حضور در مناسك حج تمتع به كشور عربستان سفر كردند.
وي تصريح كرد: از اين تعداد 57 پرواز توسط شركت هواپيمايي سعودي و 52 پرواز نيز توسط شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي انجام شده است.
جعفرزاده با بيان اينكه پروازهاي حج تمتع امسال براساس برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان آبان ماه بي وقفه ادامه دارد، اظهار داشت: ديروز نيز 13 پرواز تا آخرين ساعات شب براي اعزام زايرين بيت الله الحرام انجام شد.
وي گفت: اين تعداد پرواز با ظرفيت 4 هزار و 734 صندلي پرواز انجام شد كه 8 پرواز توسط شركت هواپيمايي سعودي و 5 پرواز توسط شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي صورت گرفت.
وي با اشاره به اينكه همه پروازهاي روز پنج شنبه به غير از پرواز شماره 5079 تهران - مدينه شركت هواپيمايي سعودي بدون تاخير به عربستان اعزام شدند، يادآور شد: اكثر پروازهاي شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي بدون تاخير انجام شده است.
وي خاطرنشان كرد: پرواز زايرين ايراني بيت الله الحرام براي تشرف به مكه مكرمه و مدينه منوره از 10 آبان ماه جاري آغاز و تا پايان آبان ماه ادامه دارد و در اين مدت 65 هزارزاير از شهرهاي مختلف كشور به عربستان سعودي اعزام مي شوند.

 



دادستان همدان: در پرونده يك شركت هرمي 18 هزار متهم وجود دارد

همدان- خبرنگار كيهان:
در پرونده يك شركت هرمي كه هم اكنون در حال رسيدگي است 18 هزار متهم در سراسر كشور وجود دارد.
دادستان دادسراي انقلاب همدان با اعلام اين خبر افزود: سرنخ فعاليت هاي اين شركت در همدان كشف شده و ميزان كلاهبرداري كل متهمان آن بيش از يك ميليارد تومان است.
حجت الاسلام والمسلمين اكبر بيگلري ادامه داد: به مردم توصيه مي كنيم كه به هيچ وجه فريب اين گونه شركتها را نخورند تا در دام كلاهبرداري آنها گرفتار نشوند.
وي خاطرنشان ساخت: هزينه جرم در كشور ما براي مجرمان پايين است و اگر مجرمان احساس كنند كه نرخ جرم سنگين و هزينه بر است، ارتكاب جرايم كاهش خواهد يافت.

 



آتش سوزي در هتل بين المللي قم 11 مجروح برجاي گذاشت

مديرعامل آتش نشاني شهرداري قم گفت: در آتش سوزي روز پنج شنبه در هتل بين المللي قم، 11 نفر دچار سوختگي شديد شدند كه به مراكز درماني انتقال يافتند.
عليرضا عسكري در گفت وگو با ايرنا افزود: با اعلام حادثه آتش سوزي در سوناي خشك هتل، ماموران آتش نشاني در كمترين زمان ممكن به محل حادثه اعزام شدند و آتش را خاموش كردند.
وي ادامه داد: علاوه بر مسافران، پنج نفر از ماموران آتش نشاني نيز دچار سوختگي شدند كه به سرعت به مراكز درماني انتقال يافتند.
عسكري درباره سوختگي ماموران آتش نشاني گفت: در حين خاموش كردن آتش، افنجار سوناي خشك هتل باعث شد ماموران با وجود مجهز بودن به كلاه ايمني، لباس ضد حريق و كپسول تنفسي، دچار سوختگي و شكستگي شوند.
وي اضافه كرد: در اين حادثه 6 نفر از مسافران هتل نيز دچار سوختگي سطحي شدند.
عسكري گفت: اين حادثه به دليل عدم ايمني هتل بوده و اگر از سيستم هاي هشدار دهنده استفاده مي شد اطلاع رساني به موقع انجام و با اين وضعيت مواجه نمي شديم.هتل بين المللي قم در نزديكي حرم مطهر حضرت معصومه«س» قرار دارد.

 



ايستگاه هاي مترو به پله برقي مجهز مي شوند

مديرعامل شركت مترو تهران و حومه با بيان اينكه پله برقي ايستگاه هاي جديد توسعه شمالي خط 1 مترو نصب شده است، گفت: به زودي تمام ايستگاه هاي تازه به بهره برداري رسيده مترو به پله برقي مجهز مي شوند.
به گزارش خبرگزاري مهر، محسن هاشمي با بيان اين مطلب اظهار داشت: ايستگاه هاي تازه به بهره برداري رسيده توسعه شمالي خط يك مترو (ايستگاه هاي قلهك، ميرداماد و شريعتي) اخيراً به پله برقي مجهز شدند و ايستگاه قيطريه نيز در اين خط در حال تجهيز به پله برقي است.
وي ادامه داد: نصب پله برقي در ايستگاه در حال ساخت قيطريه 70 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و در تلاشيم هنگام بهره برداري ايستگاه به پله برقي مجهز و براي مسافران تردد آسان باشد.
مديرعامل شركت مترو تهران و حومه تصريح كرد: با توجه به اينكه پله برقي هاي مورد نياز توسعه شمالي خط 1مترو خريداري شده است، تلاش مي شود تا تمام ايستگاه هاي جديد اين خط هنگام بهره برداري به پله برقي مجهز باشند.
وي خاطرنشان كرد: پله برقي ايستگاه هاي شهدا، انقلاب و چهارراه وليعصر در خط 4 مترو تهران نيز در حال ترخيص از گمرك و حمل به تهران هستند و حداكثر تا 5/1ماه آينده نصب و آماده بهره برداري مي شوند.
وي ادامه داد: پله برقي ايستگاه هاي توسعه شرقي خط 2 (ايستگاه شهيد باقري و تهران پارس) نيز در حال نصب است و به زودي مسافران مي توانند براي ورود وخروج از ايستگاه از پله برقي استفاده كنند.

 



2 كلاهبردار ميلياردي همچنان متواري هستند

2كلاهبردار كه با دادن چك هاي رمزدار تضميني بين بانكي جعلي اقدام به خريد خودروهاي گرانقيمت، فرش، ارز هاي خارجي و لوازم خانگي كرده بودند پس از يكسال هنوز متواري هستند.
بررسي هاي پليسي در اين رابطه نشان داد سارقان در مراجعه به مالباختگان، بانك ها، نمايشگاه ها و صرافي ها خود را با نام هاي جعلي كلانتري، رهنما، فراهاني و زماني معرفي كرده اند كه در اين رابطه و با توجه به عدم شناسايي اين افراد از طريق اقدامات پليسي، عموزاده بازپرس شعبه سيزدهم دادسراي ناحيه 10 تهران دستور چاپ عكس بدون پوشش اين متهمان در جرائد كثيرالانتشار در خصوص شناسايي آنان را صادر كرد و اين تصاوير در بهمن سال قبل و ارديبهشت امسال چاپ شد. به گزارش فارس با چاپ خبر و عكس بدون پوشش متهمان ده ها نفر از شهروندان تهراني با مراجعه به پايگاه پنجم يا اداره سيزدهم اعلام كردند كه اين افراد خودروي زانتيا، بنز، بي ام و، آزرا و يا اموال آنان را به سرقت برده اند.
تمام اين افراد مدعي شدند، متهمان خود را دكتر، مهندس و مدير شركتي معرفي مي كردند و ادعا داشتند، تازه از مسافرت خارجي به كشور بازگشته اند.
به دستور مقام قضائي پرونده رسيدگي تخصصي به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شده است.

 



وزارت آموزش و پرورش تهران خبر داد جذب 280 نيروي شركتي بهداشت يار

كارشناس مسئول بهداشت سازمان آموزش و پرورش شهر تهران از جذب 280 نيروي شركتي بهداشت يار توسط آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد.
محبوبه ابطحي در اين باره اظهار داشت: در برخي از مدارس مناطق آموزش و پرورش شهر تهران با كمبود مربي بهداشت يار مواجه بوديم كه براي رفع اين مشكل به جذب 280 نيروي شركتي در اين خصوص پرداختيم.
وي در گفت وگو با فارس افزود: اين افراد براساس رتبه و صلاحيت علمي، اخلاقي، فرهنگي و تخصصي و با هدف سازماندهي در مدارس ابتدايي جذب آموزش و پرورش شده اند.

 



محكوميت موسسه آموزش زبان در رشت به پرداخت جزاي نقدي

رشت - خبرنگار كيهان:
يك موسسه آموزش زبان در رشت به دليل تخلف به جزاي نقدي محكوم شد.
به دنبال گزارش بازرسان تعزيرات حكومتي مبني بر تخلف و دريافت وجه اضافي يك واحد موسسه آموزش زبان در رشت در ازاي برگزاري دوره هاي مقدماتي و مياني پسران و دختران، موضوع از سوي شعبه اول تعزيرات حكومتي گيلان مورد بررسي قرار گرفت.
موسسه مذكور به حكم اين شعبه به پرداخت جزاي نقدي به ميزان 4 ميليون و 575 هزار ريال به دولت محكوم شد.

 



در جستجوي حلقه ازدواج بين 10تن زباله

كارگران شهرداري براي يافتن يك حلقه ازدواج كه بطور اشتباهي توسط زوج اهل نيوجرسي، دور انداخته شده بود، مجبور به جابجايي 10 تن زباله شدند.
بريجت پريكول، حلقه خود را در داخل فنجاني گذاشته بود كه شوهرش آنجلو، آن را صبح روز دوشنبه، هنگام رفتن به سركار، به سطل آشغال انداخت.اما وقتي متوجه اشتباه خود شد، بلافاصله با مسئول جمع آوري زباله شهر تماس گرفت و از او كمك خواست.عصر همان روز، مسئول مربوطه به همراه دو كارگر و خود آنجلو، به محل انباشت زباله ها رفته و پس از جابجا كردن تك تك نايلون ها، سرانجام كيسه زباله آنها را پيدا كردند.اين زوج اخيراً، پنجاه و پنجمين سالگرد ازدواج خود را جشن گرفته بودند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14