(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه اول آذر 1388- شماره 19518
 

حديث دشت عشق
بازيهاي مقدماتي فوتبال جام ملت هاي آسيا پيكار سخت در امان
اخبار كوتاه از فوتبال
شكست ايران برابر ژاپن در واليبال جام بزرگ قهرمانان بازنده اي سربلند بوديم
خواندني از ورزش ايران
رقابت هاي جهاني وزنه برداري بهروزي هشتم دنيا شد
در رقابت هاي قهرماني نوجوانان آسيا بدست آمد صعود مقتدرانه تيم بسكتبال ايران به مرحله دوم
«بهشهر» قهرمان تورنمنت كشتي آزاد شد خدايي : مشكل جوانان كمبود تكنيك و تجربه است



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «حبيب الله كرد زنگنه»
من پرستويم و از عشق پرم شعله ور است
شهيد «حبيب الله كردزنگنه»، چهاردهم آذرماه سال 1344 در يك خانواده مؤمن و اهل ديانت در شهرستان هفتگل چشم به جهان گشود.از همان اوان نوجواني به همراه پدر كه از مؤمنان مسجدجامع بود نماز را به جماعت اقامه مي كرد و با نماز انس و الفت زيادي پيدا كرد. در پي تماس با اهل ايمان در مسجدجامع روحيات مذهبي و ديني در او رشد كرد و به همين خاطر هم هميشه دوستان و هم سالان خود را دعوت به نماز خواندن و تشويق به مسجد رفتن مي كرد.
از خصوصيات بارز آن شهيد والامقام اين بود كه اصلا اهل رياكاري و تظاهر نبود و بسيار راستگو و باصداقت بود.
در زمان مبارزات حبيب الله به همراه اعضاء خانواده خود در راهپيمائي هايي كه در هفتگل صورت مي گرفت شركت مي كرد.
با آغاز جنگ تحميلي با شور و اشتياق وصف ناپذيري به نداي رهبر خود لبيك گفت و راهي جبهه هاي حق عليه باطل شد و از همان اوايل جنگ به جمع سبزپوشان جان بر كف سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوست و در طول جنگ مخلصانه از خود رشادتها نشان داد و بارها از ناحيه كمر، پا، سر و ديگر نقاط بدن مجروح شد. در يكي از عملياتهاي مهم از پشت سر به شدت زخمي شد كه آن عزيز را به تهران اعزام كردند و خانواده اش 15 روز از وي اطلاعي نداشتند و از طريق روزنامه متوجه شدند كه فرزندشان در حالت كما در بيمارستان فيروزگر تهران بستري شده و قادر به تكلم نيست و شنوائي اش نيز از بين رفته. پس از انتقال شهيد به هفتگل و مرخص شدن از بيمارستان، مدتي در خانه بستري بود ولي به طور معجزه آسائي شفا يافت و براي شركت در عمليات كربلاي 5 مجددا عازم جبهه شد.سرانجام پاسدار شهيد حبيب الله كردزنگنه در تاريخ 25/10/1365 در عمليات كربلاي 5 و در منطقه شلمچه شهد گواراي شهادت را نوشيد و روح بلندش به آسمان پركشيد.
به كوشش: حبيب حسين يزدي

 



بازيهاي مقدماتي فوتبال جام ملت هاي آسيا پيكار سخت در امان

دور چهارم از مرحله انتخابي مسابقات فوتبال انتخابي جام ملت هاي 2011 آسيا امروز (يكشنبه) در حالي پيگيري مي شود كه تيم ملي فوتبال كشورمان مي تواند با برتري مقابل اردن در شهر امان حضور خود در اين رقابت ها را قطعي كند.
تيم ملي فوتبال كشورمان به عنوان صدرنشين گروه 5 مسابقات انتخابي جام ملت هاي آسيا عصر امروز ساعت 19و 30 دقيقه در غياب بازيكنان شاغل در ليگ هاي خارجي به مصاف اردن مي رود. غيبت جواد نكونام، مسعود شجاعي، جواد كاظميان و مهرزاد معدنچي در ديدار امروز قطعي است و تنها ايمان مبعلي و آندرانيك تيموريان فرصت همراهي تيم ملي را خواهند داشت.
«مي خواهيم كار اين تيم را در امان تمام كنيم و با كسب سه امتياز اين ديدار با خيالي آسوده خود را براي بازي با تايلند و سنگاپور آماده كنيم.» اين آخرين اظهارنظر قطبي در مورد ديدار با اردن است، ديداري كه برتري در آن به منزله قطعي شدن صعود به جام ملتها در فاصله 2 دور مانده به پايان مرحله انتخابي اين رقابت هاست.
تيم ملي فوتبال كشورمان براي قطعي شدن صعود خود به جام ملت هاي آسيا بايد امروز اردن را در ورزشگاه ملك عبدالله شهر امان شكست دهد و ديدارهاي پيش رو مقابل تايلند و سنگاپور را تشريفاتي كند. دستيابي به اين مهم آنهم در خانه اردن كار چندان آساني نيست. تيمي كه تمام اميد خود براي راهيابي به مسابقات جام ملت هاي 2011 آسيا را در شكست ايران مي بيند با تمام وجود مقابل تيم قطبي صف آرايي مي كند و در اين راه از حمايت خيل تماشاگران خودي هم بهره خواهد برد.
درغياب نكونام، شجاعي و مهرزاد معدنچي كه از مهره هاي اصلي تيم ملي در ديدارهاي اخير بوده اند، مي توان انتظار تغييراتي عمده در تركيب اين تيم را در مصاف با اردن داشت. با توجه به آنچه در نيمه دوم ديدار دوستانه با مقدونيه رقم خورد مي توان پيش بيني كرد قطبي به نفراتي چون ايمان مبعلي و محمدرضا خلعتبري فرصت بازي بدهد تا جاي خالي لژيونرها احساس نشود. قضاوت ديدار اردن با ايران را علي حمدالبدواري از امارات برعهده خواهد داشت.
در ديگر ديدار امروز چين در ايالت ژي ژانگ رودرروي لبنان قرار مي گيرد. چين در صورتي كه بتواند در اين بازي به پيروزي دست يابد، مي تواند دومين تيمي لقب بگيرد كه پس از ازبكستان راهي جام ملت هاي آسيا شده است.
در اين گروه سوريه با 10 امتياز صدرنشين است و چين هم با يك بازي كمتر شش امتيازي است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بازگشت اولادي به ليگ برتر ايران
مدير برنامه هاي مهرداد اولادي از بازگشت اين بازيكن به ليگ فوتبال ايران خبر داد.وي با بيان اينكه دوست داشتيم اين بازيكن در يكي از دو تيم بزرگ پايتخت بازي كند گفت: به دليل اينكه اولادي سرباز است، بايد در يكي از تيم هاي نظامي بازي كند، به همين خاطر ملوان و مقاومت و شايد صبا شرايط جذب اين بازيكن را داشته باشند، بنابراين او بايد نيم فصل دوم را در يكي از اين تيم ها بازي كند.
فاضلي با بيان اينكه براساس معافيت هاي جديد، در تابستان سربازي اولادي به پايان مي رسد گفت: پس از پايان نيم فصل دوم او بازيكن آزاد خواهد شد و مي تواند تيم جديدش را انتخاب كند.
پيروزي در تهران
اعضاي تيم فوتبال پيروزي پس از برگزاري يك اردوي تداركاتي در دوبي، جمعه شب به تهران بازگشتند.
سرخپوشان كه روز جمعه هفته قبل راهي دبي شده بودند، پس از برگزاري تمرينات و انجام دو بازي تداركاتي عصر جمعه به اردوي خود در اين كشور پايان دادند و ساعت 19 به تهران بازگشتند.
براساس تصميم كادر فني تيم فوتبال پيروزي، تمرينات اين تيم از امروز (يكشنبه) از سر گرفته مي شود. پيروزي در اولين بازي خود روز 7 آذر در اصفهان ميهمان سپاهان خواهد بود. اين ديدار از هفته هفدهم رقابتهاي ليگ برتر برگزار خواهد شد.
استيل آذين برابر عجمان به پيروزي رسيد
تيم فوتبال استيل آذين در سومين و آخرين بازي تداركاتي خود در دوبي مقابل عجمان به پيروزي رسيد.
در اين بازي كه جمعه شب در دبي برگزار شد، شاگردان حميد استيلي 3-2 حريف را شكست دادند. امير شاپورزاده در دقيقه 7 از نقطه پنالتي، رضا نوروزي در دقيقه 14 و افشين چاووشي در دقيقه 44 گلهاي
استيل آذين را به ثمر رساندند. علي كريمي و نيكبخت واحدي در اين بازي نيمكت نشين بودند و در نيمه دوم به ميدان رفتند. استيل آذين در دو بازي قبلي مقابل الوصل 5-1 پيروز و به الوحده 2-1 باخته بود.

 



شكست ايران برابر ژاپن در واليبال جام بزرگ قهرمانان بازنده اي سربلند بوديم

تيم ملي واليبال ايران در حالي سومين ديدار خود در مسابقات جام بزرگ قهرمانان را برابر قهرمان آسيا و ميزبان اين دوره از بازي ها واگذار كرد كه عملكرد قابل قبولي داشت و مي توانست حريف قدرتمند خود را شكست دهد.
در سومين روز رقابت هاي واليبال جام بزرگ قهرمانان، ملي پوشان كشورمان ديروز (شنبه) در شهر ناگويا ژاپن مقابل ميزبان مسابقات متحمل شكست شد. شاگردان حسين معدني در حالي نتيجه اين بازي را واگذا ركردند كه گيم هاي دوم و چهارم را با برتري خود تمام كرده بودند اما با واگذاري نتيجه ديگر گيم ها، متحمل شكست شدند.
در گيم اول اين بازي ژاپن موفق شد با نتيجه 27 بر 25 از سد ايران بگذرد. در گيم دوم واليباليست هاي كشورمان توانستند با اختلاف هفت امتيازي و با نتيجه 25 بر 18 ژاپن را شكست دهند. در گيم سوم اين ديدار در يك بازي جذاب و ديدني و در يك نتيجه ي نزديك ژاپن فقط با اختلاف دو امتياز و با نتيجه 25-23 ايران را شكست داد.
در گيم چهارم نيز تيم ايران با اختلاف پنج امتياز با نتيجه 25 بر 20 ژاپن را درهم كوبيد تا ديدار به گيم پنجم كشيده شود. در گيم پنجم ديدار ايران و ژاپن، در حالي كه واليباليست هاي ايران توانايي و شايستگي خود را به خوبي نشان دادند اما، با امتياز نزديك 14 بر 16 اين ست را به ژاپن واگذار كردند تا قهرمان آسيا اين بار با خوش شانسي و با نتيجه سه بر دو از سد ايران بگذرد.
در اين ديدار «شيميزو» با 25 امتياز، امتيازآورترين بازيكن معرفي شد. همچنين حمزه زريني هم با 18 امتياز، امتيازآورترين بازيكن ايران بود.
تيم ملي واليبال كشورمان در حالي اين شكست را پذيرفت كه ژاپني ها هر دو ديدار گذشته خود در چارچوب رقابت هاي جام بزرگ قهرمانان را با پيروزي مقابل تيم هاي لهستان (3 بر صفر) و مصر (3 بر يك) به پايان رسانده بودند.
اما در چارچوب روز سوم مسابقات واليبال جام بزرگ قهرمانان ديروز دو ديدار ديگر برگزار شد. نتايج اين بازي ها به اين شرح است:
¤ برزيل 3........ لهستان صفر
¤ كوبا 3 ................. مصر 2
در ادامه اين رقابت ها تيم ايران امروز( يك شنبه) به مصاف لهستان خواهد رفت و دوشنبه نيز با كوبا ديدار مي كند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ معاون سازمان تربيت بدني و رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني با تكذيب بركناري برخي از روساي فدراسيون ها گفت: اگر قرار است تغيير و تحولي در راس فدراسيوني صورت بگيرد بايد براساس برخي فاكتورهاي خاص باشد.حميد سجادي ديروز با بيان اين مطلب يادآور شد: اينكه روساي فدراسيون هايي كه بيش از يك دوره در راس كار باشند، بايد بركنار شوند به هيچ عنوان صحت ندارد. وي اضافه كرد: نه تنها موجي مبني بر تغيير در فدراسيون هاي ورزشي در كار نيست بلكه مديران و روسا همچنان با قدرت به كار خود ادامه خواهند داد. وي تصريح كرد: حركت ما در مجموعه سازمان تربيت بدني در چهارچوب برنامه اي مشخص و علمي كه از مهمترين انتظارت سازمان تربيت بدني از فدراسيون هاي ورزشي است، صورت مي گيرد.
¤ كاپيتان تيم بسكتبال جوانان كشورمان به عنوان اولين ايراني شاغل در رقابت هاي ليگ NCAA آمريكا (كالج هاي آمريكا) از هفته گذشته با تيم رايس حضور در اين مسابقات را آغاز كرد. فصل جديد مسابقات بسكتبال ليگ NCAA آمريكا (كالج هاي آمريكا) از 23 آبان ماه آغاز شده است. ارسلان كاظمي كه بهمن ماه سال 1386 عازم آمريكا شد به عنوان اولين ايراني در اين مسابقات شركت مي كند و در تركيب تيم «رايس» به ميدان مي رود. وي روز جمعه 18دقيقه مقابل تيم آريزونا به ميدان رفت. اين بازي با شكست 65 بر 58 بازيكنان رايس همراه بود. بسكتباليست 202 سانتي متري كشورمان در اين بازي 13 امتياز براي تيمش به دست آورد. ضمن اينكه او 10 ريباند هم داشت. كاظمي از سال 1384 به اردوهاي تيم بسكتبال جوانان دعوت شد. ضمن اينكه در مسابقات 2009 جهاني نيوزيلند هم به عنوان كاپيتان تيم جوانان ايران را همراهي كرد. وي دو سال پيش عازم آمريكا شد تا ضمن تحصيل، بسكتبال خودرا هم در اين كشور ادامه دهد. كاظمي سال پيش با تيم مدرسه پترسون در بازي هاي پلي آف به ميدان رفت. بعد از حامد حدادي، ارسلان كاظمي دومين بسكتباليست ايراني است كه در رقابت هاي آمريكا به ميدان مي رود. ضمن اينكه بازيكنان برتر NCAA وارد NBA مي شوند.

 



رقابت هاي جهاني وزنه برداري بهروزي هشتم دنيا شد

سجاد بهروزي عنوان هشتمي را در رقابت هاي جهاني وزنه برداري در سال 2009 كسب كرد.
در دومين روز از هفتاد و هفتمين دوره رقابت هاي جهاني وزنه برداري سجاد بهروزي به عنوان نخستين نماينده ايران در وزن 62 كيلوگرم به روي تخته رفت كه در پايان با عملكردي ضعيف، در مجموع در مكان هشتم دنيا قرار گرفت.
او در رقابت با 10 حريف برتر خود از سراسر دنيا حركت نخست يك ضرب را با ركورد 135 كيلوگرم آغاز كرد. اما، پس از آن دو بار پياپي در مهار وزنه هاي 138 و 141 كيلوگرم ناكام ماند تا در حركت يك ضرب در مكان هشتم گروه خود قرار گيرد. در حركت دو ضرب نيز او كار خود را با بالاي سر بردن وزنه 161 كيلوگرم آغاز كرد. اما، بازهم مانند حركت يك ضرب در دو حركت دوم و سوم حركت دو ضرب در مهار وزنه هاي 166 و 171 كيلوگرم ناكام ماند تا در دو ضرب در مكان نهم گروه قرار گيرد. او در مجموع با ركورد 296 كيلوگرم در مكان هشتم قرار گرفت. از نكات حايز اهميت اين رقابت اين بود كه سجاد بهروزي به همراه دو وزنه بردار از چين و اندونزي از جمله وزنه برداران رده سني جوانان گروه خود محسوب مي شد.
ديدگاه رضازاده
به عنوان سرمربي
حسين رضازاده، سرمربي و مدير تيم هاي ملي وزنه برداري بارها و بارها پيش از انتخاب وزنه برداران به اين دوره از رقابت ها اعلام كرده بود كه تنها كساني در رقابت هاي جهاني حضور پيدا مي كنند كه ركوردهايشان در سطح اين رقابت ها باشد. براي همين منظور نيز تاكنون چندين وزنه بردار از اردو خط خوردند كه در نهايت چهار وزنه بردار براي حضور در رقابت ها اعلام شدند. به طور حتم هشتمي بهروزي در اين رقابت ها و از دست دادن چهار وزنه از شش وزنه انتخابي، سطحي نبوده كه پيش از اين اعلام شده است.
طلا به وزنه بردار چين رسيد
برخلاف بهروزي، ديگر جوان هاي گروه بسيار خوب كار كردند. در پايان اين رقابت «جيانجون دينگ» از چين با بالاي سر بردن وزنه هاي 146 و 170 كيلوگرم در حركت هاي يك ضرب و دو ضرب، در مجموع با ركورد 316 كيلوگرم قهرمان شد. «يولي ايراوانا» از اندونزي با مهار وزنه هاي 140 كيلوگرم در حركت يك ضرب و 175 كيلوگرم در حركت دوضرب، در مجموع با ركورد 315 كيلوگرم دوم شد. «وفان يانگ» ديگر وزنه بردار چيني با ركورد مجموع 314 كيلوگرم در مكان سوم ايستاد.

 



در رقابت هاي قهرماني نوجوانان آسيا بدست آمد صعود مقتدرانه تيم بسكتبال ايران به مرحله دوم

تيم بسكتبال نوجوانان ايران در مرحله دوم رقابت هاي قهرماني آسيا با تيم هاي اردن، فيليپين و سوريه همگروه شد.
تيم بسكتبال زير 16 سال كشورمان ديروز (شنبه) آخرين ديدار خود در مرحله مقدماتي رقابت هاي قهرماني آسيا را با پيروزي به پايان رساند.
در اين بازي كه مقابل مالزي ميزبان اين دوره از رقابت ها برگزار شد، بسكتباليست هاي نوجوان كشورمان با نتيجه 97 بر 52 صاحب برتري شدند. با كسب اين نتيجه و با توجه به پيروزي در دو ديدار گذشته مقابل تيم هاي چين تايپه و تايلند، تيم كشورمان به عنوان صدرنشين گروه D به مرحله دوم مسابقات راه يافتند. چين تايپه نيز ديگر تيم صعود كننده از اين گروه است.
نخستين دوره مسابقات بسكتبال زير 16 سال قهرماني آسيا امروز (يكشنبه) با حضور 8 تيم برتر مرحله دوم و در قالب دو گروه پيگيري خواهد شد. در اين مرحله تيم بسكتبال زير 16 سال ايران با تيم هاي اردن، فيليپين و سوريه همگروه شده است. ضمن اينكه چين، كره جنوبي، چين تايپه و قزاقستان ديگر تيم هاي راه يافته به مرحله دوم هستند كه ديدارهاي گروه مقابل را برگزار خواهند كرد. برنامه ديدارهاي تيم بسكتبال زير 16 سال ايران در مرحله دوم مسابقات به اين شرح است:
يكشنبه 1/9/88
¤ ايران................... اردن
دوشنبه 2/9/88
¤ ايران................. فيليپين
سه شنبه 3/9/88
¤ ايران.................. سوريه
در پايان ديدارهاي مرحله دوم، دو تيم برتر هر گروه راهي مرحله نيمه نهايي خواهند شد. نخستين دوره رقابت هاي بسكتبال زير 16 سال آسيا كه از 28 آبان ماه در «جوهور باهرو» مالزي آغاز شده است تا 6 آذرماه ادامه خواهد داشت. دو تيم برتر اين مسابقات سهميه حضور در پيكارهاي 2010 قهرماني جهان را به دست مي آورند. اين مسابقات 5 ماه ديگر در آلمان برگزار خواهد شد.

 



«بهشهر» قهرمان تورنمنت كشتي آزاد شد خدايي : مشكل جوانان كمبود تكنيك و تجربه است

سرمربي تيم ملي كشتي آزاد جوانان ايران جام شهيد هاشمي نژاد را محك خوبي براي شناسايي بيشتر نفرات رده جوانان برشمرد.
مجيد خدايي با اشاره به مطلب فوق گفت: اين رقابت ها كيفيت خوبي داشت و كشتي گرفتن با كشتي گيران خارجي براي رده جوانان لازم است. البته در برخي مسابقات كار به كلينچ كشيد كه نبايد اين طور باشد. در هر حال كمبود تكنيك و تجربه مشكل جوانان است و بايد ميدان هاي بيشتري ببينند تا آبديده تر شوند.وي در مورد اول شدن تيم بهشهر و دومي تيم جوانان ايران گفت: تعدادي از كشتي گيران تيم ملي جوانان در قالب تيم هاي شهرستان هاي خود در اين مسابقات شركت كردند. براي مثال چند كشتي گير تيم ملي در قالب تيم بهشهر كشتي گرفتند يا در 84 كيلو كشتي گير جوانان براي خراسان رضوي مسابقه داد. هدف ما ميدان دادن به جوانان بود و اهميتي نداشت كه كدام تيم امتياز بيشتري بدست آورد.
خدايي در پايان گفت: در اين مسابقات چهره هايي بودند كه شايد با نظر كميته فني به اردوي تيم ملي دعوت شوند. اين نفرات ممكن بوده براي مسابقات كشوري يا پشت خط نفرات برتر استان خود مانده بودند و يااينكه در آن زمان مصدوميت داشته اند.گفتني است تورنمنت كشتي آزاد جوانان «جام شهيد هاشمي نژاد» با حضور 189 كشتي گير از 16 استان ايران و دو تيم ارمنستان و داغستان در رده سني جوانان برگزار شد كه تيم بهشهر ميزبان رقابت ها به مقام قهرماني رسيد و تيم منتخب جوانان ايران دوم شد. داغستان نيز توانست در رده سوم بايستد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14