(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه اول آذر 1388- شماره 19518
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تيغ صعده برحلقوم وهابيت (يادداشت روز)
احمدي نژاد: عامل اصلي تورم دركشور نحوه توزيع يارانه هاست
پخمه! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
عسگراولادي: موسوي و كروبي فرصت بازگشت را از دست داده اند
وزير انرژي روسيه : سخنانم درباره راه اندازي نيروگاه بوشهر را تحريف كردند
عصبانيت منوشه امير هم قابل درك است، هم قابل ترحم (خبر ويژه)
لس آنجلس تايمز: اقتدار ايران رهبري آمريكا را به چالش كشيده است (خبر ويژه)
اين خاك بر سري كه ما مي بينيم معلوم است هيچ غلطي نمي تواند بكند (خبر ويژه)
قطعنامه معلوم كرد دست وهابيون و بهائيان در يك كاسه است (خبر ويژه)
ماستمالي از اين بهتر نمي شه! (خبر ويژه)
وقتي مشاور شاه معدوم براي آشوبگران نسخه مي پيچد (خبر ويژه)
لغو مجوز يك موسسه فرهنگي به دليل فعاليت هاي ناسالم (خبر ويژه)



تيغ صعده برحلقوم وهابيت (يادداشت روز)

تحولات يمن به سمت منطقه اي شدن پيش رفت و بعيد نيست كه به زودي داراي ابعادي بين المللي گردد. منطقه اي و بين المللي كردن تحولات مربوط به جهان اسلام شيوه شناخته شده اي است كه غرب و دنباله هاي منطقه اي آن دنبال مي كنند و هدف آنان اين است كه نقش مردم و نيروهاي داخلي را در كشورها كاهش دهند و تحولات را آنطور كه مي خواهند مديريت و هدايت نمايند.
در 10روز گذشته، عربستان سعودي به اين بهانه كه مبارزان صعده به پايگاه «جبل الدخان» متعلق به عربستان حمله كرده اند با استفاده از انواع هواپيماها و بالگردها و نيز با اعزام حدود 13هزار نيروي زرهي و پياده- كه عمدتا از تيپ ويژه4 ارتش اين كشور بود- وارد درگيري عملي با مردم ساكن در استان صعده گرديد. در اين درگيري دهها نفر كشته و صدها نفر زخمي شدند و دهها خانه از مردم فقير صعده ويران گرديد. اما با اين وجود، حوثي ها كماكان كنترل پايگاه جبل الدخان را در دست دارند. از آن طرف ارتش يمن كه در جبهه غرب صعده شكست سختي خورده بود به سمت شرق صعده كه از كوهستانهاي با ارتفاع كمتري برخوردار است، هجوم بردند ولي در اين منطقه- كتاف- نيز شكست خوردند و چند پادگان ديگر از اين منطقه به تصرف حوثي ها درآمد. در ارتباط با تحولات يمن توجه به نكات زير ضروري مي باشد:
1- ورود علني و عملياتي عربستان به درگيري با شيعيان صعده به تنهايي از عجز دولت ملي عبدالله صالح و قدرت فزاينده مبارزان حوثي حكايت مي كند در عين حال ورود عربستان سعودي به اين درگيري از خامي مقامات رياض هم خبر مي دهد چرا كه ورود ارتش كلاسيك به درگيري با چريك ها اگر كارساز بود، پيش از ارتش سعودي، ارتش يمن به آن نايل شده بود.
با اين وجود ورود علني و عملياتي ارتش سعودي به درگيري با شيعيان مي تواند اسماعيلي هاي جنوب عربستان كه در سه استان مرزي جيزان، عسير و نجران سكونت دارند را تحريك كند و به پشتيباني عملي از شيعيان صعده وادارد شايد از همين رو بود كه عربستان خيلي زودتر از آنچه دولت صنعا تصور مي كرد به گفت وگوهاي ديپلماتيك روي آورد و حتي زمزمه اعزام يك هيات سياسي به ايران را سر داد.
2- براي ارتش كلاسيك، پيروزي در جنگ پارتيزاني متصور نيست، مگر آنكه در درون ارتش كلاسيك واحدهاي چريكي تعبيه شده باشند و اين واحدهاي چريكي آنقدر قوي باشند كه بر چريك هاي طرف مقابل غلبه كنند. با بررسي رفتار ارتش هاي صنعا و رياض بنظر نمي آيد چنين امكاني در اختيار دولت هاي عربستان و يمن باشد. در جنگ ارتش كلاسيك و چريك منافع طرف چريك در طولاني كردن زمان درگيري نهفته است اين در حالي است كه چنين نبردي براي ارتش كلاسيك هزينه هاي فوق العاده اي را به همراه داشته و روحيه نيروها را تضعيف مي كند. در صحنه كنوني مبارزان صعده بر سلسله جبال يمن كه از شهر كوچك طائف (در جنوب مكه) آغاز و تا شهر عدن امتداد دارد، كاملا تسلط دارند و از آن بعنوان منبع مهم عملياتي، غذايي و... استفاده مي كنند و مي توانند سالها به مقاومت خود ادامه دهند كما اينكه سالهاست مقاومت مي كنند. با اين وصف پيروزي بر چنين نيرويي در مرز محال قرار دارد.
3- دامنه سيطره حوثي ها به نحو غيرمنتظره اي در حال گسترش مي باشد. امروز هواداران اين گروه از دهها هزار تن فراتر رفته اند و بر كل استان استراتژيك صعده- به جز شهر صعده- تسلط دارند. دو جاده مهم و استراتژيكي كه صعده را به شمال و شرق اين استان وصل مي كند در اختيار آنان است، شيعيان صعده اينك بيش از 60 پادگان نظامي ارتش در استانهاي صعده و عمران را در اختيار داشته و از نظر نظامي توانايي مواجهه با جنگ افزارهاي نيروي هوايي را دارند.
4- روزي كه درگيري هاي صعده آغاز شد، مبارزان حوثي روي دو نكته تاكيد داشتند؛ رفع تبعيض از مردم صعده و اعطاي آزادي هاي مذهبي. آنان مي گفتند با وجود آنكه صعده ثروتمندترين استان يمن است ولي از ساير استانها فقيرتر مي باشد و نيز مي گفتند با وجود آنكه وهابي ها كه بيشتر از يك درصد جامعه يمن نيستند از آزادي عمل زيادي برخوردارند و توانسته اند با سوء استفاده از فقر مردم، اكثر پست هاي حساس را در دولت و مجلس اين كشور بدست آورند ولي گروههاي شيعه كه بين 40 تا 55درصد جمعيت يمن را به خود اختصاص داده اند در حاشيه به سر مي برند و هيچ مشاركتي در حكومت ندارند اما اينك دايره خواسته ها فراتر رفته است آنان اينك خواستار پايان دادن به سيطره عربستان بر بخش هايي از سرزمين يمن -شامل سه استان و حدود 10 جزيره- مي باشند و حكومت سكولارها را قبول ندارند. و همچنين خواستار برچيده شدن سيطره سياسي غرب بر يمن هستند با اين وصف بايد گفت حكومت هاي عربستان و يمن با توسل به زور، عملاً فقط خواسته هاي مبارزان را توسعه داده و خود را در معرض فروپاشي قرار داده اند.
5- يكي از خطاهاي يمن و عربستان به ميان كشيدن پاي ايران است. گاهي ادعاهاي آنان عليه ايران بشدت خنده دار است مثلاً سعودي ها براي توجيه محاصره دريايي شمال يمن مدعي شدند «نيروهاي امنيتي مشترك عربستان و يمن، پنج ايراني سوار بر يك كشتي ايراني كه در حال حمل سلاح به سمت استان حجه بوده اند را دستگير كرده اند» و نيز چند روز پيش سفير يمن در لبنان در ديدار با سعدالدين حريري نخست وزير اين كشور مدعي شد اسنادي در اختيار دارد كه نشان مي دهد حزب الله لبنان به آموزش مبارزان صعده مشغول است. اين در حالي است كه از يك سو در يمن يك بازار رسمي خريد و فروش سلاح- از انواع سبك تا نيمه سنگين- وجود دارد و نيز تصرف نزديك به 60 پادگان ارتش نياز حوثي ها به اسلحه را برطرف كرده است و ايراني ها هوشيارتر از آن هستند كه دست به كاري غيرضروري بزنند. ادعاي آموزش حوثي ها توسط حزب الله هم از بلاهت مخالفان آن خبر مي دهد چرا كه سابقه فعاليت هاي چريكي نبردهاي الحوثي و هواداران احياء نظام اماميه در يمن از سابقه فعاليت هاي چريكي حزب الله و شيعيان در لبنان بيشتر است، اولي يك سابقه 100 ساله و دومي حداكثر سابقه اي 30 ساله دارد.
دولت هاي رياض و صنعا با ميان كشيدن پاي ايران دچار يك خطاي استراتژيك شده اند چرا كه شكست آنان به حساب شكست از ايران گذاشته مي شود و اين بر ابهت ايران مي افزايد و به مخالفان داخلي آنان نيز قوت قلب مي دهد، ضمن آن كه دشمني شناخته شده و عملي ايران اسلامي با آمريكا و اسرائيل باعث مي شود مخالفت دولت هاي يمن و سعودي با ايران به حساب همراهي آنها با آمريكا و اسرائيل نوشته شود كه اينگونه نيز هست.
6- جنگ فعلي مبارزان صعده در مردادماه امسال آغاز شده و اينك نزديك به 4ماه از آن مي گذرد. وقتي جنگ آغاز شد حوثي ها فقط به دروازه هاي شمالي صعده احاطه داشتند ولي اينك مناطق حرف سفيان- ورودي جنوبي- الملاحيط- ورودي غربي- و كتاف- ورودي شرقي- نيز در سيطره حوثي ها قرار دارد. آنان اينك حتي يك منطقه كه تا چند هفته پيش در سيطره سعودي ها بود را آزاد كرده اند در مناطق عملياتي حوثي ها نه يك سرباز ايراني و نه يك گلوله ايراني ديده شده و كمترين نشانه اي از علاقه ايران به آغاز يا ادامه درگيري ها ديده نشده و نمي شود، براين اساس به نظر مي آيد دولت يمن به جاي اذعان به ضعف خود و تلاش براي حل و فصل داخلي مشكلات خود، پاي ايران را به ميان مي كشد تا با جلب كمك هاي منطقه اي و بين المللي و با مرعوب كردن حوثي ها مشكل خود را حل كند و يا تخفيف دهد.
7- برخي از خبرها بيانگر آن است كه دولت علي عبدالله صالح تلاش داشت تا از طريق دست زدن به قتل عام گسترده بر منطقه صعده سيطره يابد. اين تصميم پيش از آغاز درگيري هاي دوره ششم در مردادماه گذشته اتخاد شده است. پايه اصلي اين عمليات بر متهم كردن حوثي ها به انجام عمليات هاي تروريستي عليه اتباع غرب و كشورهاي همسايه قرار داشت.
اساساً حمله ارتش به مبارزان صعده در دوره اخير با اين بهانه دروغين شروع شد كه حوثي ها 9 تبعه خارجي- شامل 7 تبعه آلماني، يك تبعه انگليسي و يك تبعه كره اي- را ربوده و سه تن از آنان را به قتل رساندند. يكبار نيز فرماندهي ارتش يمن با صراحت از ريشه كن كردن مبارزان صعده خبر داد ولي روند امور به گونه اي پيش رفت كه اقدامات مشترك يمن و عربستان با دشواري زيادي مواجه گرديد و به نظر مي آيد «فعلا» از دستور كار خارج شده است.
سعداله زارعي

 



احمدي نژاد: عامل اصلي تورم دركشور نحوه توزيع يارانه هاست

رئيس جمهور يكي از عوامل اصلي تورم در كشور را وضعيت توزيع يارانه ها و هزينه هاي دولت اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان از تبريز، محمود احمدي نژاد در مصاحبه زنده تلويزيوني با مردم آذربايجان شرقي با بيان اينكه هدفمند كردن يارانه ها براي اقتصاد كشور بسيار مناسب است خاطرنشان كرد: مطمئنم از همان روز اجراي اين طرح وضع مردم بهتر مي شود چرا كه دولت در اين خصوص برنامه هاي كارشناسي شده اي را در دستور كار قرار مي دهد.
وي تصريح كرد: عامل اصلي تورم در كشور وضعيت فعلي توزيع يارانه ها و هزينه هاي دولت است.
احمدي نژاد ادامه داد: البته اين طرح به اين معنا نيست كه زندگي مردم به هم مي ريزد و مشكل براي آنها ايجاد مي شود، برخي عليه اين طرح جوسازي كرده و مردم را نگران مي كنند.
وي همچنين خاطرنشان كرد: مطالعات ما نشان مي دهد كه دهك دهم جامعه (اقشار پردرآمد) كه جزو قشر برخوردار هستند، بيش از 35 برابر دهك اول (كم درآمدها) مصرف مي كنند و اين نشان از ناعادلانه بودن توزيع يارانه ها و عين بي عدالتي در كشور است.
رئيس جمهور گفت: بنابراين اعتقاد به اصلاح اين نوع توزيع يارانه ها داريم. قبلا بحث حذف يارانه ها مطرح بود كه بنده به شدت مخالف آن بودم چرا كه جامعه را متلاشي مي كرد بر همين اساس درصدد حفظ يارانه ها اما هدفمند كردن آنها برآمديم. وي ادامه داد: مردم مطمئن باشند ظرف چهار تا پنج سال آينده اقتصاد ايران به نقطه برجسته اي مي رسد و ديگر فقيري در كشور پيدا نمي شود.
احمدي نژاد همچنين در بخش ديگري از صحبت هايش اظهار داشت: ايستادگي ملت ايران در بحث هسته اي ده ها برابر ايستادگي در برابر ملي شدن صنعت نفت بود. وي تصريح كرد: موضوع هسته اي فرصتي به مردم داد تا در يك مقاومت جانانه و ستودني به كمك تدبير مدبرانه رهبري، سايه تهديد را براي هميشه از سر مردم كوتاه كنيم.
رئيس جمهور گفت: دشمنان امروز تنها چيزي كه دارند ايجاد جنگ رواني و سروصداست و خوب مي دانند كه هيچ تهديدي به اين ملت كارساز نخواهد بود زيرا ايران در تراز ديگر جاي گرفته و به راحتي معادلات جهاني را به هم مي زند.
وي تاكيد كرد: امروز اين ايران است كه در بحث هسته اي تصميم مي گيرد. اينكه دشمنان نظام با ما همكاري مي كنند يا مايل به درگيري هستند را ما مطرح مي كنيم.
احمدي نژاد گفت: ملت ايران اهل گفت وگو و تعامل است و دست همكاري را مي فشارد اما اگر شخصيت ملت و حقوق آن حفظ نشود از حق خود كوتاه نخواهد آمد.
رئيس جمهور در ادامه درباره مشكلات جوانان به ويژه مسكن و اشتغال آنها گفت: كار جوانان با ايجاد بنگاه هاي زود بازده اقتصادي روي غلتك افتاده است و حل خواهد شد، البته مشكلاتي در اين زمينه وجود دارد كه بايد برطرف شود.
وي با تاكيد بر اصلاح و ساختارهاي اقتصادي كشور گفت: برخي مشكلات در كشور از جمله مشكلات كارگري، بيمه، بالا بودن هزينه درمان و توليد به ساختارهاي اقتصادي برمي گردد كه بايد اصلاح شود.
داوود اوغلو:موضوع هسته اي ايران بايد از راه ديپلماتيك حل شود
وزيرامور خارجه تركيه پس از ديدار با رئيس جمهور كشورمان در تبريز تصريح كرد كه موضوع هسته اي ايران بايد از راه هاي ديپلماتيك در راستاي تامين منافع هر دو طرف و در چارچوب احترام حل شود.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه استار، احمد داوود اغلو ديدار با محمود احمدي نژاد را برادرانه خواند و گفت: در مذاكرات انجام شده ميان طرفين هر دو طرف بر افزايش حجم مبادلات تجاري به ميزان 30 ميليارد دلار تاكيد كردند.
وي ادامه داد: در اين ديدار همچنين بر قرار داشتن دو كشور در دو راه مهم تجاري بندرعباس-ترابزن و چين-اروپا و اهميت اين موضوع تاكيد شد.
وزير امور خارجه تركيه با بيان اينكه هر دو كشور به آينده روابط ايران و تركيه اميدوار هستند، گفت: گسترش مناسبات ميان دو كشور براي هيچ كشور ديگري ضرر نداشته و مخالف منافع كشور ديگري نيست.
داوود اغلو با تاكيد بر گسترش روابط ميان ايران و تركيه درباره انتقال اورانيوم ايران به تركيه اضافه كرد: اين ديدار تنها درباره برنامه هسته اي نبوده و كسي نبايد گفت وگوهاي انجام شده در سفر تبريز را تنها مختص اين موضوع تلقي كند، اما تركيه آمادگي دارد هر آنچه كه لازم است را انجام دهد، در واقع موضوع مهم اين است كه موضوع هسته اي ايران از راه هاي ديپلماتيك حل شود.
وزير خارجه تركيه همچنين در ديدار با احمد عليرضابيگي استاندار آذربايجان شرقي گفت: در نظر داريم راه مواصلاتي چين را مانند جاده ابريشم از طريق مشهد-تهران-تبريز به تركيه و اروپا وصل كنيم.

 



پخمه! (گفت و شنود)

گفت: «منوشه امير» مدير بخش فارسي راديو اسرائيل كه مسئوليت مستقيم عليرضا نوري زاده را در لندن برعهده دارد، اين كارمند موساد را بي عرضه و پخمه ناميده است.
گفتم: مال خودش است و اختيارش را دارد.
گفت: درست است كه نوري زاده انكار نمي كند كه بعد از انقلاب به فلسطين اشغالي رفته و با راديو اسرائيل همكاري داشته و بعد هم تحت مديريت منوشه امير به لندن اعزام شده ولي در تمام اين مدت براي اسرائيلي ها عرق ريخته و جان كنده.
گفتم: ظاهراً و به طوري كه يك سايت سلطنت طلب افشا كرده، نوري زاده در آموزش برخي از فراريان مدعي اصلاحات و عمليات رواني به نفع فتنه سبز موفق نبوده.
گفت: خود منوشه امير كه در اين زمينه بي عرضه تر از نوري زاده است.
گفتم: چه عرض كنم؟! سرگروهبان اسرائيلي سر يك سرباز داد كشيد و گفت؛ مگر تيراندازي به تو ياد نداده اند؟ و بعد تفنگ را از دست او گرفت و نشانه رفت ولي تيرش 20 متر آنطرف تر از هدف اصابت كرد و در حالي كه هنوز خودش را عصباني نشان مي داد به سرباز گفت؛ ديدي؟ تو اينطوري تيراندازي مي كردي؟!

 



كيهان و خوانندگان

¤ از دستگاه ديپلماسي كشور تقاضامندم كه موضوع كشتار مسلمانان يمن به دست نيروهاي سعودي را به صورت جدي پي گيري كند.
منصور خاموشي از تهران
¤ از حجاج ايراني تقاضا مي كنم كه در مراسم برائت از مشركين در كنار انزجار خود از رژيم صهيونيستي و آمريكا از فاجعه آفرينان در يمن بويژه قتل عام و جنايت عليه شيعيان صعده هم ابراز برائت و انزجار كنند.
اسدي نژاد از بندرانزلي
¤ چرا قوه قضائيه اينقدر مردم را چشم انتظار نگه مي دارد. دغدغه ما جلب و محاكمه سران فتنه است و اگر به هر دليلي قرار است كه با اين سران آشوب برخوردي صورت نگيرد حداقل اطلاع رساني كنيد تا مردم تكليف خود را بدانند.
عليمرداني
¤ به عنوان پدر جوان 21ساله از دست داده و مسيحي در سانحه هوايي 24/5/88 از مسئولين ذيربط تقاضا مي كنم به صورت كتبي يا شفاهي يا رسانه اي علت سقوط هواپيمايي كه عازم ايروان بود و 162نفر ايراني پرپر شدند را پس از گذشت 4 ماه اعلام نمايند.
آرشاوير قوكاسيان
¤ نيروي انتظامي يكي دو سال قبل اعلام كرد خودروهاي فرسوده 35سال ساخت تا سال 90 مي توانند تردد نمايند ولي چندي قبل از گفته قبلي خود عدول كرده اعلام نمودند تا بهمن ماه امسال؟ با اين شك، دارندگان اين وسايط نقليه چه كنند؟ چرا حداقل 8-7 ماه مهلت داده نمي شود؟ بالاخره تكليف مردم چيست؟
شيرازي
¤ از سازمان بازنشستگي لشكري تقاضا مي شود حقوق هر ماه ما را مثل شاغلين تا 25هر ماه پرداخت كنند تا اقساط و بدهي هاي متعدد و مستأجري و... را به موقع پرداخت نمائيم و جريمه ديركرد يقه ما را نگيرد.
احمدپور
¤ در مورد شركت هاي هرمي خواستم تقاضا كنم كه اسامي افرادي كه اينگونه شركت ها را راه انداخته اند منتشر كنيد. متاسفانه رسانه ها فقط اسامي شركت ها را منتشر مي كنند و كاري به اشخاص كلاهبردار داخل اين شركت ها ندارند.
يك شهروند از تهران
¤ چرا هيچ برخورد قاطعي با مفاسد اقتصادي صورت نمي گيرد.
بهروز علي نيا
¤ از رسانه ملي و توليدكنندگان سريال ها خواهش مي كنم كه در توليدات خود از صحنه هاي خشن استفاده نكنند چرا كه آثار بسيار مخربي روي جوانان دارد.
يك فرهنگي
¤ شركت مترو به محض اينكه 20ميليارد تومان از دولت و شهرداري گرفت دور دوم كارشكني هاي خود را از 25آبان ماه شروع كرده است به طوري كه مسيري كه در طول 15دقيقه طي مي شد (از ميدان امام خميني تا ايستگاه صادقيه) الان يك ساعته طي مي شود.
يك شهروند
¤ چرا حالا كه 30سال از انقلاب گذشته وزير بهداشت به بيمارستانها و مراكز پزشكي تذكر نمي دهد كه سونوگرافي، راديوگرافي، ماموگرافي، تزريقات و... براي زنان توسط متخصص زن انجام گيرد؟ در بيمارستان امام خميني(ره) تهران تا امسال قسمت ماموگرافي و سونوگرافي كه كار خصوصي زنان است با پزشك خانم انجام مي گرفت ولي در هفته اخير كه بنده مراجعه نمودم پزشك مرد كار سونوگرافي را انجام مي داد. لطفاً رسيدگي نماييد.
يك بيمار مراجعه كننده
¤ ضمن تشكر از تلاش هاي فراوان دولت محترم در گازكشي روستاي لايزيد لنجان مي خواستم بدانم كه چرا آموزش و پرورش بخش باغبادوران هزينه گازكشي مدرسه ابتدايي اين روستا را كه در منطقه سرد واقع شده و اهالي نيز توان مالي مناسبي براي پرداخت آن ندارند، نمي پردازد.
بابك ايزدي
¤ از شهردار محترم منطقه 7 ناحيه 5 تقاضا مي شود نسبت به اصلاح خيابان و پياده رو ميدان سبلان- به طرف شمال خيابان شهيد صيادشيرازي- جلوي پادگان كه فاقد پياده رو است اقدام نمايند. چندين بار حضوري و تلفني با سامانه 137تماس گرفته ايم ولي هيچ سودي در پي نداشته است.
خبره
¤ از شورا و دهيار روستاي مشعل دار البرز قزوين تقاضا مي شود به وضعيت بهداشتي روستا بيشتر توجه نمايند تا مردم بويژه بچه ها از آسيب هاي آلودگي در امان باشند و دچار بيماريهاي گوناگون نشوند.
عرب زاده
¤ مدت 2 سال است كه شهرداري قول داده است كه خيابان مادر فاز 2 شهرك زيبا را آسفالت كند. اما هر بار يادآوري مي كنيم، جواب مي دهند كه با كمبود قير مواجه هستند. از مسئولين امر تقاضاي رسيدگي مي شود.
يك هموطن
¤ شهرك طالقاني در ماهشهر، از بسياري امكانات محروم است. از جمله اين كه شهرك فوق الذكر فاقد كتابخانه، خط واحد و تاكسي است و حتي هنوز پلاك بندي هم نشده است.
يك هموطن از ماهشهر
¤ در شهرستان مرزن آباد، سرقت دام بسيار زياد شده است. متأسفانه علي رغم اين كه به پاسگاه شكايت كرده ايم، هيچ اقدامي نمي شود. لطفاً رسيدگي شود.
رضايي از مرزن آباد

 



عسگراولادي: موسوي و كروبي فرصت بازگشت را از دست داده اند

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: متاسفانه دو نامزد شكست خورده در انتخابات كارهايي كرده اند كه فرصت بازگشت را از دست داده اند.
«حبيب الله عسگراولادي» در اجلاس سراسري دبيران استان ها و شهرستان هاي حزب موتلفه اسلامي در مشهد اظهار داشت: در جناح رقيب افرادي هستند كه به نظام و ولايت و انقلاب عميقاً معتقدند و حساب آن ها از انقلابيون پشيمان و فرسوده جداست.
وي با اشاره به قانون اساسي به عنوان ميثاق ملي خاطر نشان كرد: اگر اصول قانون اساسي به ويژه اصول لايتغير آن مبنا و ملاك تعامل رجال سياسي و مذهبي و احزاب قرار گيرد وحدت مردم حفظ مي شود و شكافي بين دولت و ملت پديد نمي آيد. عسگراولادي با اشاره به رويدادهاي تلخ پس از انتخابات گفت: دشمن با بهره گيري از موضوع رقابت بين نامزدها دست به بازتوليد جريان نفاق كرد و ما از آن به عنوان نفاق جديد ياد مي كنيم.
وي افزود: انتخابات دهم براي همه ما يك آزمايش جدي بود و برخي متاسفانه در اين امتحان مردود شدند و با خروج از معيارهاي اخلاقي و انقلابي به سيم آخر زدند و دست به فتنه آفريني زدند. دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري با اشاره به اطرافيان دو نامزد شكست خورده در انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد: ما با بازخواني نفاق جديد در كشور بايد نظام را از شر آسيب آن ها مصون نگه داريم ما بايد همواره به آن ها توصيه كنيم به زير چتر قانون اساسي و ولايت فقيه برگرديد تا از افتادن در دامن شيطان بزرگ خود را نجات دهيد متاسفانه آن ها كارهايي كردند كه فرصت بازگشت را از دست داده اند.
عسگراولادي در پايان با عرض تبريك به دولت به مناسبت تكميل كادر خدمتگذاران به مناسبت راي خوب مجلس به سه وزير پيشنهادي تاكيد كرد: راي خوب مجلس به وزرا نشانه تعامل خوب مجلس و دولت است اميدواريم اين تعامل در پيشبرد گفتمان پيشرفت، عدالت و خدمت تداوم يابد.
ابعاد توطئه جديد دشمن
در اين اجلاس محمدنبي حبيبي دبيركل حزب موتلفه اسلامي هم طي سخناني تاكيد كرد: توطئه دشمنان براي براندازي نظام با مديريت مدبرانه مقام معظم رهبري و حضور مردم خنثي شده است.
وي افزود: دشمنان فكر مي كنند توطئه براندازي نظام جمهوري اسلامي جواب مي دهد اما بايد بدانند كه دچار اشتباهي استراتژيك شده اند. حبيبي با بيان اينكه دستگاه ها، شخصيت ها و ارگان ها بايد به وظايف خود عمل كنند، تاكيد كرد: توطئه دشمن اين است كه برخي مسائل را مطرح و دولت را سرگرم كرده تا دولت از اصل خدمت بازبماند، براي خنثي كردن اين توطئه راهي جز تعميق گفتمان پيشرفت و خدمت توسط دولت وجود ندارد. حزب موتلفه اسلامي از هيچ كمكي به دولت دريغ نخواهد كرد.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي با تاكيد بر پشتيباني از دولت گفت: حزب موتلفه اسلامي از كليت طرح هدفمند كردن يارانه ها حمايت مي كند و اين طرح را از اقدامات ضروري مي داند و هرچه ديرتر به اين مساله پرداخته شود، گره هاي اقتصادي كورتر خواهد شد.
حبيبي همچنين با اشاره به انتخابات شوراها گفت: انتخابات شوراها زمينه پيروزي و يا شكست اصولگرايان در انتخابات هاي پس از آن است و براي اين انتخابات تمام نيروهاي خود را متمركز خواهيم كرد.

 



وزير انرژي روسيه : سخنانم درباره راه اندازي نيروگاه بوشهر را تحريف كردند

سرويس سياسي-
وزير انرژي روسيه اظهاراتش درباره راه اندازي نيروگاه هسته اي بوشهر را تحريف شده دانست و تاكيد كرد كه مسكو نسبت به ادامه همكاري با ايران پايبند است.
سرگئي شماتكو وزير انرژي روسيه كه چند روز پيش در جمع خبرنگاران از عدم راه اندازي نيروگاه بوشهر تا پايان سال جاري ميلادي خبر داده بود ديروز در مذاكره تلفني با محمودرضا سجادي سفير جمهوري اسلامي ايران در مسكو اعلام كرد: روسيه نسبت به ادامه همكاري با ايران پايبند بوده و همكاري هاي متقابل ميان دو كشور با قوت ادامه خواهد يافت.
به گزارش خبرگزاري ريانووستي از دفتر مطبوعاتي سفارت جمهوري اسلامي ايران در مسكو «شماتكو» در اين تماس تلفني سخنان خود درباره عدم راه اندازي نيروگاه بوشهر تا پايان سال جاري ميلادي را پس گرفت و افزود كه اظهارات او در ارتباط با راه اندازي نيروگاه هسته اي بوشهر از سوي رسانه هاي خبري تحريف و مبالغه شده است.
وزير انرژي روسيه در اين مذاكره تلفني مسئله راه اندازي نيروگاه بوشهر را يك مشكل فني اعلام كرد و افزود: همكاران ما در نيروگاه بوشهر آن را كاملاً درك مي كنند. وي افزود: همكاري ها ميان دو كشور با قوت و جديت پيگيري خواهد شد.
در همين حال، شركت «اتم استروي اكسپورت» نيز طي اطلاعيه اي كه در روز جمعه منتشر كرده است بر راه اندازي نيروگاه هسته اي بوشهر طبق جدول زماني تعيين شده تاكيد كرد.
در اين اطلاعيه تصريح شده است كه امور مربوط به راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر براساس جدول زماني تاييد شده توسط روسيه و ايران پيش مي رود.
براساس اين اطلاعيه، اين مطلب در جريان ديدار كاري «دان بلنكي»، رئيس «اتم استروي اكسپورت» به ايران اعلام شد.
وي روز جمعه با «احمد فياض بخش» معاون رئيس سازمان انرژي اتمي ايران ديدار كرد و در اين ديدار مسايل اصلي مربوط به انجام امور راه اندازي نيروگاه بوشهر بررسي شد.
در اين بيانيه تاكيد شده است: طرفين تاكيد كردند كه كليه امور مربوط به راه اندازي نيروگاه اتمي بر اساس جدول زماني پيش مي رود.
در اين اطلاعيه به نقل از فياض بخش تاكيد شده كه «رعايت كليه روندهاي مربوط به امور راه اندازي، براي تامين امنيت كار نيروگاه بسيار حائز اهميت است.»
در اطلاعيه كمپاني «اتم استروي اكسپورت» گفته مي شود: اين مقام عاليرتبه ايراني خاطرنشان كرد كه كارشناسان روسيه و ايراني در يك تيم واحد براي راه اندازي هرچه سريعتر نيروگاه اتمي بوشهر تلاش مي كنند.
در حال حاضر كمپاني «اتم استروي اكسپورت» مرحله ديگري از امور راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر يعني «آزمايشات هيدروليكي و آب بندي مدار اول نيروگاه را انجام مي دهد. همزمان به موازات امور مربوط به تدارك براي آزمايشات آبي تجهيزات مدار دوم نيروگاه نيز انجام مي شود.
به گزارش ريانووستي، نيروگاه اتمي بوشهر يك مركز منحصر به فرد است كه در هيچ جاي دنيا مشابه اي ندارد. كمپاني «اتم استروي اكسپورت» و مجموعه هاي زيردستي آن توانسته اند تجهيزات روسي را به بخش ساخته شده براساس طرح آلمان و با حدود 12هزار تن تجهيزات آلماني همگرايي دهند. كارهاي زيادي در خصوص ارزيابي تجهيزات، ساختمان و سازه ها از نظر طول عمر، شرايط و موقعيت فعلي آنها انجام شده است. طراحان توانسته اند يك سري ايده هاي فني ويژه منحصر به فرد جهت همگرا نمودن تكنولوژي هاي روسي به تجهيزات موجود در نيروگاه طراحي و بكار بندند.

 



عصبانيت منوشه امير هم قابل درك است، هم قابل ترحم (خبر ويژه)

اين روزها، هوشياري كساني كه به ميرحسين موسوي راي داده و بعد از پي بردن به هويت بيروني وي از جريان فتنه كنار كشيده اند، به كابوس وحشتناكي براي سايت هاي حامي سبز اموي تبديل شده است. سايت هاي مزبور كه تقريباً تمامي آنها از بيرون كشور اداره مي شوند و به دليل مشاهدات عيني مردم، ديگر جرات تكرار دروغ هاي قبلي درباره جمعيت هواداران موسوي! را ندارند، مدتي است به جاي آن گنده گويي هاي مضحك درباره تعداد هواداران فتنه سبز، تلاش مي كنند اجتماعات عظيم مردم در حمايت از دولت و نظام را كمرنگ و اندك جلوه دهند. به عنوان نمونه و در همين راستا مي توان به برخورد كينه توزانه و خشم آلود آنان به حضور گسترده مردم تبريز در استقبال از احمدي نژاد آنهم در هواي سرد و باراني اين شهر اشاره كرد. برخي از سايت هاي ياد شده مانند روزنامه هاي زنجيره اي «مردم سالاري» و «انديشه نو»! تصويري از آغاز حركت احمدي نژاد براي حضور در ميان مردم را كه در فضاي درون استانداري برداشته شده و رئيس جمهور را سوار بر خودرو و به اتفاق تعدادي از محافظان وي نشان مي دهد، در صفحه اول خود جاي داده اند! و بسياري ديگر ترجيح داده اند كه نه فقط تصويري از حضور توده هاي عظيم مردم منتشر نكنند، بلكه اساساً به هيچ تصويري استناد نكنند. و اما، در اين ميان، برخورد سايت هاي ضدانقلاب با تصويري كه ديروز در صفحه اول روزنامه كيهان آمده، و از انبوه جمعيت استقبال كننده حكايت مي كرد، خنده دارتر است. اين سايت ها عكس استفاده شده در روزنامه كيهان را با عكسي كه از همان مراسم در روزنامه اطلاعات چاپ شده بود مقايسه كرده و ادعا كرده اند كه كيهان با استفاده از «فتوشاپ» بخش خالي از جمعيت صحنه را پر كرده است! اين در حالي است كه هر دو عكس كيهان و اطلاعات از خبرگزاري ايسنا دريافت شده و مربوط به دو زمان متفاوت بود. عكس اطلاعات مربوط به زماني است كه هنوز بخش هاي اطراف استاديوم از جمعيت پر نشده بود و عكس كيهان كه آن هم از خبرگزاري ايسنا گرفته شده، دقايقي بعد را نشان مي دهد كه انبوه جمعيت- كه معمولاً بعد از بازرسي از دروازه هاي ورودي به استاديوم وارد مي شوند- تمامي فضاي استاديوم را پر كرده بودند.
گفتني است كه اين روزها بسياري از سايت هاي ضدانقلاب آشكارا از ريزش هواداران قبلي مهندس موسوي و شكست رسوايي برانگيز فتنه سبز اموي ابراز نگراني كرده و مي كنند، بنابراين، عصبانيت اين سايت ها و گردانندگان اصلي آنها مخصوصاً راديو فردا و گروه منوشه امير كه هزينه اصلي سايت هاي مزبور را مي پردازند هم قابل درك است و هم قابل ترحم.

 



لس آنجلس تايمز: اقتدار ايران رهبري آمريكا را به چالش كشيده است (خبر ويژه)

«همه اميد اوباما براي متوقف يا دگرگون كردن برنامه هسته اي ايران تبديل به يأس شده و اين در حالي است كه جاده تحقق سياست هاي آمريكا براي ايفاي نقش جديد رهبري جهان از ايران مي گذرد».
روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز ضمن درج اين مطلب مي نويسد: با همه مانورهاي ديپلماتيك اوباما، اگر او همچنان در مهار برنامه اتمي ايران ناكام بماند، بايد از دنبال كردن ساير سياست هاي خارجي اش نيز به كلي دست بكشد.
گري اشميت از عناصر نومحافظه كار و مدير برنامه مطالعات پيشرفته استراتژيك در مأسسه امريكن اينترپرايز، در ادامه تحليل خود در لس آنجلس تايمز مي افزايد: براي بسياري از كشورها نظير عربستان و مصر، كشيدن ترمز بلندپروازي هاي ايران، آرزويي نشدني و فراتر از يك توافق است.
وي همچنين نوشت: محقق ساختن اهداف آمريكا براي ايفاي نقش رهبري در جهان، مستلزم نفوذ مثمر ثمر آمريكا در منطقه خاورميانه است. دولت آمريكا مشغول مطالعه طرح هايي براي تدوين يك استراتژي جديد مقابله با نفوذ ايران در منطقه است اما بديهي مي نمايد كه چنين استراتژي اي، پرهزينه است. با توجه به روحيه و رفتار تهاجمي سران ايران و تمايل آنها به استفاده از همه نيرو و اقتدار خود، ممكن است همين نيرو خرج متحدان آمريكا شود.
اين عنصر نومحافظه كار آمريكايي تأكيد كرد: آمريكا بايد مانند دوره جنگ سرد، قدرت نمايي خود در خاورميانه را به عرصه ظهور برساند هر چند كه اين رويكرد نه چندان دوستانه، با رويكرد سياسي اوباما مبتني بر تعامل با جهان اسلام مغاير و ناسازگار است. او در قاهره و در مجمع عمومي تصويري جديد از نقش رهبري آمريكا ارائه كرده است.

 



اين خاك بر سري كه ما مي بينيم معلوم است هيچ غلطي نمي تواند بكند (خبر ويژه)

يك سايت ضد انقلابي با توصيف درماندگي آمريكا و غرب در مقابل ايران، به پرخاش عليه دولت آمريكا و «خواري» آن پرداخت.
«ايران گلوبال» با اشاره به ناتواني آمريكا و گروه موسوم به 1+5 در وادار كردن ايران به توقف برنامه هسته اي مي نويسد: بايد اقرار كرد رژيم اسلامي مدت هاست دست غرب را به خوبي خوانده است. غرب به خواري و زبوني افتاده است و در بحران ساختاري و مالي به سر مي برد. 30 سال از عمر رژيم اسلامي مي گذرد و تهديدهاي توخالي غرب عليه اين رژيم كارساز نبوده است.
نويسنده اين سايت كه پيش از اين به حمايت از زمزمه حمله رژيم صهيونيستي عليه ايران پرداخته بود، با ناراحتي مي نويسد: 13 آبان 58، 54 عضو سفارت آمريكا را به مدت 444 روز به گروگان گرفت و ]امام[خميني به همه طرح هاي آمريكا با يك جمله «آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند» پاسخ داد. اين براي آمريكا خفت بار بود. آنها با انفعال و بي عملي با ماجرا روبرو شدند.
اين پايگاه اينترنتي وابسته به عناصر ضدانقلاب مقيم خارج، با اشاره به غرور و استقلال برآمده از تسخير سفارت آمريكا مي نويسد: در همين روزها بارك اوباما مجبور شده براي حفظ موقعيت آمريكا و مقابله با گزند هاي جمهوري اسلامي در منطقه خاورميانه، دست به عقب نشيني بزند و تايوان و تبت را كاملاً در اختيار چين بگذارد تا رضايت اين كشور را عليه جمهوري اسلامي به دست آورد. با همه اينها، اوباما رئيس جمهور آمريكا باز هم پاسخ منفي از جمهوري اسلامي دريافت كرده است.
ايران گلوبال در پايان تاكيد مي كند: آيا اوباما در برابر جمهوري اسلامي و در مقايسه با جرج بوش كه ايران را محور شرارت ناميد، با عزم استوار و تهاجمي برخورد خواهد كرد؟ بايد اقرار نمود آمريكا پس از به باتلاق نشستن در جنگ هاي عراق و افغانستان، آن چنان به خواري و زبوني رسيده كه توان مقابله ندارد. رژيم اسلامي مدت هاست دست غرب را به خوبي خوانده است. جمهوري اسلامي در 30 سال گذشته در سايه تسامح سياسي و اقتصادي غرب در مقابل ايران، چنين لجباز و جسور شده است. سران جمهوري اسلامي مي دانند كه توپخانه غرب مدت هاست ديگر باروت ندارد.

 



قطعنامه معلوم كرد دست وهابيون و بهائيان در يك كاسه است (خبر ويژه)

قطعنامه پيشنهادي دولت كانادا عليه جمهوري اسلامي ايران با 74 رأي در كميته سوم مجمع عمومي سازمان ملل تصويب شد. با وجود فشارهاي گسترده، 107 كشور (48 مخالف و 59 ممتنع) حاضر نشدند به اين قطعنامه رأي دهند.
در اين قطعنامه به روال سال هاي گذشته، ايران متهم به نقض حقوق بشر شده است. بانيان قطعنامه علناً از برخي تروريست ها و آدم كش ها كه دستشان به خون ده ها شهروند بي گناه آلوده است و محكوم به اعدام شده اند، حمايت كرده اند. جريان ها و سازمان هاي تروريستي عليه جمهوري اسلامي نوعاً از سوي دستگاه هاي جاسوسي آمريكا و انگليس و برخي دولت هاي همسو كه به قطعنامه رأي مثبت داده اند حمايت مي شوند.
در اين قطعنامه از حزب استعماري بهائيت و برخي جاسوسان دستگير شده اين گروه حمايت شده و همچنين ادعا گرديده كه حقوق اقليت ها و قوميت ها در ايران نقض مي شود. دولت هاي پشت صحنه تدوين قطعنامه همچنين از عناصر آشوبگر كه در فعاليت هاي براندازي با پوشش هاي مختلف حضور داشته و بازداشت شده اند حمايت كرده اند. در ميان كشورهاي رأي دهنده به قطعنامه، نام رژيم جنايتكار سعودي هم كه اين روزها با چراغ سبز آمريكا مشغول نسل كشي در يمن است، ديده مي شود. دولت سعودي تنها كشور اسلامي است كه به اين قطعنامه رأي مثبت داده است. البته با توجه به اينكه فرقه وهابيت نيز مانند بهائيت، دست پرورده استعمار انگليس است و رژيم سعودي به نمايندگي از آمريكا و انگليس به سركوب تمام عيار حقوق بشر در مهد پيدايش اسلام (از جمله تعطيلي انتخابات) مي پردازد، اين رأي قابل درك است.
نكته جالب ديگر در قطعنامه كذايي، جانبداري آشكار دولت هاي غربي از چند ده نفر آشوبگري است كه تا مرز تدارك جنگ خياباني عليه دموكراسي و انتخابات در ايران پيش رفتند اما در اين جنگ نيابتي (به نمايندگي از مستكبران دنيا) ناكام ماندند. اين در حالي است كه مقابله با رأي و انتخاب مردم در همان كشورها جرم تلقي مي گردد و مطلقاً اجازه چنين مقابله اي داده نمي شود.
گفتني است ديويد ميليبند وزير خارجه انگليس از تصويب قطعنامه مذكور استقبال كرده است.
ميليبند گفت: من قوياً از تأييد اين قطعنامه استقبال مي كنم. اين موضوع پيامي روشن درباره نگراني هاي جاري بين المللي در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران ارسال مي كند. وزير خارجه انگليس افزود: تأييد اين قطعنامه همچنين مشوقي براي همه كساني است كه در راه بهبود وضعيت ملالت بار حقوق بشر در ايران بويژه در زمينه حقوق مدني و سياسي مبارزه مي كنند.

 



ماستمالي از اين بهتر نمي شه! (خبر ويژه)

پيروز مجتهدزاده با حضور در شبكه خبر سيماي جمهوري اسلامي به تطهير اقدام ضدايراني رئيس جمهور آمريكا در تمديد تحريم ها پرداخت و گفت: آنچه مسلم است اين كه نيت اوباما خير است! وي كه به همراه ابراهيم متقي در گفت وگوي 45 دقيقه اي شبكه خبر حضور يافته بود در پاسخ به پرسش هاي مكرر مجري برنامه كه شعار تغيير اوباما را با تمديد تحريم ها عليه ايران در تناقض مي دانست، اظهار داشت: ما نبايد توقع معجزه داشته باشيم آن چيزي كه مهم است اين كه ما درك بكنيم آقاي اوباما آمده و گفته من همه چيز را چنج(! ) مي كنم. چه چيزهايي را؟ همه چيز دولت قبلي را و وارد عمل هم شد.
مجتهدزاده كه با كراوات در اين برنامه شركت كرده بود در ادامه ماستمالي اقدامات اوباما خطاب به مجري گفت: اوباما بهتر از من و شما مي داند كه چه مشكلات عظيمي پيش پا دارد. ما بايد درك بكنيم كه مشكلات او كوچك نيستند لاجرم ما بايد فكر بكنيم كه آيا مثلا اين كه اوباما دوره جديد تحريم ها را دوباره امضا كرد واقعا براي اعلان فشار جديد به ايران است يا نه يك روش جاري است آنچه كه مسلم است اين كه نيت اوباما خير است. البته من نبايد اين كلمه را مي گفتم.
وي در اين گفت وگو بارها تلاش كرد تا اقدام اوباما در تمديد تحريم ها بر ضد ايران را امري خارج از اختيار او معرفي كند و اين موضوع را به گردن كنگره يا سيستم آمريكا بيندازد.
مجتهدزاده حتي پا را از اين هم فراتر گذاشت و در اظهارنظري عجيب تلويحا مواضع ايران را باعث تمديد تحريم ها دانست و گفت: ما نبايد از تمديد تحريم ها تعجب كنيم چون هر سال اتفاق مي افتد ما كه هنوز با ايالات متحده آمريكا آشتي نكرده ايم كه توقع عدم تمديد تحريم ها را داريم!
ابراهيم متقي ميهمان ديگر گفت وگوي 45 دقيقه شبكه خبر هم با تاييد حرف هاي مجتهدزاده ادعا كرد كه ساختار آمريكا اجازه عدم تمديد تحريم ها را به اوباما نمي دهد.
وي البته در بخش ديگري از اظهاراتش كه با حرف هاي قبلي او در تناقض بود به اختيارات رئيس جمهور آمريكا براي عدم تمديد تحريم ها اشاره كرد و گفت: رئيس جمهور آمريكا مي تواند طي نامه اي كه هر سال به كنگره ارسال مي كند دو نكته را متذكر شود اول اين كه ايران در زمره گروه هاي حامي تروريست نيست و ديگر اين كه الگوي رفتاري ايران در ارتباط با منافع آمريكا به گونه اي است كه تهديدي براي امنيت ملي آمريكا ايجاد نمي كند. در اين دو حالت است كه اگر رئيس جمهور آمريكا گواهي دهد طبعا تحريم ها برداشته مي شود.
گفتني است رهبر معظم انقلاب در ديدار با دانشجويان كه روز قبل از مراسم 13 آبان انجام شد طي سخناني با اشاره به برخي اظهارات به ظاهر آشتي جويانه اخير مقامات آمريكايي خاطرنشان كردند هرگاه آمريكايي ها لبخند ظاهري زده اند پس از دقت و بررسي مشخص شده كه خنجري نيز در پشت خود مخفي كرده اند و نيت آنها عوض نشده است.

 



وقتي مشاور شاه معدوم براي آشوبگران نسخه مي پيچد (خبر ويژه)

سانسورچي ارشد رژيم ديكتاتور پهلوي با تاكيد بر لزوم براندازي جمهوري اسلامي، از عناصر آشوبگر مدعي جنبش سبز خواست فعلاً معارضه با ولايت فقيه را براي فريب مدافعان نظام مسكوت بگذارند.
داريوش همايون وزير اطلاعات رژيم پهلوي و سردبير نشريه صهيونيستي آيندگان- كه از وي به عنوان نويسنده مقاله احمقانه با امضاي مستعار احمد رشيدي مطلق و شعله ورتر كردن آتش انقلاب اسلامي ياد مي شود- مي گويد: شعارهاي تند البته زمان خود را دارند. اكنون بايد عليه احمدي نژاد متمركز شد. اين تمركز، به كشاكش بر سر شعارها در جنبش سبز پايان خواهد داد. براي دگرگوني بايد از جاي عملي تر شروع كرد. شكست دادن احمدي نژاد و به بن بست رساندن او بزرگ ترين كاري است كه در شرايط كنوني مي توان كرد.
وي در گفت وگو با نشريه ضدانقلابي تلاش افزود: بخشي از سرسخت ترين مدافعان رژيم مشكلي با اين مسئله ندارند و همكاري خواهند كرد(!) به شرط آن كه جنبش سبز آنها را نترساند. برانداختن رژيم ولايت فقيه را فعلاً بايد به عهده مبارزان در بيرون كشور گذاشت.
سانسورچي ارشد رژيم پهلوي در عين حال با بيان اينكه «جنبش سبز مرز ندارد و نبايد يك نفر يا يك گروه درباره آن و شعارهايش تصميم بگيرد»، به دوم خردادي ها و حتي گروه هاي موسوم به ملي مذهبي صرفاً به اين خاطر كه به لفظ مذهب تاكيد مي كنند، حمله كرد و گفت: جهان آنها پايان يافته است. داريوش همايون با اين وجود از برخي تعابير كساني چون ميرحسين موسوي و ابراهيم نبوي استقبال كرد.
البته به «آقاي گاف» رژيم پهلوي بايد همان مثل معروف را گفت كه؛ كل اگر طبيب بودي، سر خود دوا نمودي. شما اگر از سياست و استراتژي و از اين جور چيزها سر در مي آورديد كه آن گل تمام كننده را به قصد خوش خدمتي به دربار، وارد دروازه رژيم پهلوي نمي كرديد.

 



لغو مجوز يك موسسه فرهنگي به دليل فعاليت هاي ناسالم (خبر ويژه)

در پي انتشار برخي گزارشها در رسانه ها مبني بر حضور قربانيان شركت هاي كوئستي و شبه كوئستي در همايش ها و كلاس هاي دكتر «ع.آز»، مجوز برگزاري سمينارهاي وي از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي لغو شد.
يك مقام آگاه در گفتگو با كيهان، ضمن بيان اين مطلب گفت: به دليل فعاليت هاي ناسالم موسسه فرهنگي، علمي «پديده فكر»، مجوز برگزاري همايش هاي «ع.آز» مدير اين موسسه لغو شد.
گفتني است تعدادي از قربانيان شركت هاي هرمي در گفتگو با كيهان از حضور زيرشاخه هاي شركت هاي كوئستي و شبه كوئستي در كلاس هاي پنج شنبه عصر «ع.آز» خبر داده بودند. اين قربانيان گفته اند كلاس ها كه تحت عناويني نظير «تكنولوژي فكر» و «مهارت هاي زندگي» برگزار مي شود، سبب جذب برخي از جوانان ساده لوح و زودباور به شركت هاي هرمي شده است.
كيهان در ادامه گزارشهاي مستند قبلي خود درباره شركت هاي هرمي، به زودي اطلاعات و اخبار بيشتري در اين خصوص منتشر مي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14