(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه اول آذر 1388- شماره 19518
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سردار نقدي : سازندگي كشور ، مأموريت جديد بسيج در كنار مقابله با تهديدهاست
ظهره وند: مذاكره هسته اي با 1+5 از دستور كار سياست خارجي ايران خارج شده است
با حضور سفيران خارجي پنجمين همايش توسعه سرمايه گذاري در يزد برگزارشد
برگزاري همايش جوانان ناشنواي كشور در اصفهان
نخستين نرم افزار ازدواج براي تلفن همراه در شيراز رونمايي شد
در گرگان دانش آموزان يك مدرسه به والدين خود كتاب هديه كردند
رئيس مجلس شوراي اسلامي: اسلام آمريكايي به دنبال نابود كردن فرهنگ شهادت است
افزايش قيمت تضميني خريد محصول سوياكاران در كشور
نمايشگاه تخصصي صنعت چاپ در مشهد افتتاح شد
اخبار ادبي و هنري



در كنفرانس خبري عنوان شد
 سردار نقدي : سازندگي كشور ، مأموريت جديد بسيج در كنار مقابله با تهديدهاست

رئيس سازمان بسيج مستضعفين از رويكرد اين سازمان در دهه چهارم انقلاب در مسير جهاد علمي، سازندگي و خدمت به مردم خبر داد.
سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي ديروز در جمع خبرنگاران با تاكيد بر بركات بسيج به عنوان شجره طيبه در تمام عرصه هاي انقلاب گفت: حتي بعد از جنگ كه هنوز زخم هاي اين دوران التيام نيافته بود و دشمن تهاجم گسترده فرهنگي را عليه نظام آغاز كرده بود در آن دوره نيز ملت در قالب بسيج به ميدان آمد و در برابر دشمنان داخلي و خارجي قد علم كرده و از ارزش ها پاسداري كرد.
سردار نقدي خاطرنشان كرد: اكنون نيز آمريكا كاسه گدايي برداشته و با اقتصادي درهم شكسته و اجتماع و فرهنگي نابسامان دنبال اعاده حيثيت است.
وي افزود: رهبر معظم انقلاب شعار دهه چهارم انقلاب را پيشرفت و عدالت بيان فرمودند و بسيج نيز براي پيشرفت، محور سازندگي و جهاد علمي و براي تحقق عدالت تهذيب و خدمت به مردم را در نظر گرفته است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه اين نشست خبري اظهار داشت: تدبير مقام معظم رهبري در خصوص تعبير نيروي مقاومت بسيج به سازمان بسيج مستضعفين فرصتي را پديد آورد كه بسيج در ساير عرصه هاي اجتماعي، علمي و غيره قوي تر عمل كند و ديگر بيشتر حول محور پاسخ به تهديد نباشد بلكه در جهت پيشرفت كشور تلاش كنند.
وي با بيان اينكه همه آحاد مردم را جزء بسيج مي دانيم، گفت: از همه مردم درخواست مي كنيم تا در جهت ايده پردازي به سازمان بسيج كمك كنند تا حركت بزرگي را شروع كنيم.
نقدي ادامه داد: علاوه بر بسترهاي تشكيلاتي كه در سازمان بسيج مستضعفين وجود دارد با كمك رسانه ها طرح هاي ارزنده اي را از مردم دريافت خواهيم كرد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: در سازمان بسيج ساز و كارهايي تعبيه شده تا ايده هاي مردم را در سراسر كشور رشد و پرورش بدهند، كشور ما سرشار از استعداد براي خدمت به يكديگر است و ملت ما برخلاف انديشه ليبرالي كه مي گويد هر فردي همه چيز را براي خود مي خواهد، ايثارگري براي ديگران را يك ارزش مي داند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به نقش رسانه ها در كمك به بسيج گفت: رسانه ها در ترغيب مردم كمك كنند. رسانه ها مي توانند نقش اساسي در بسيج افكار عمومي براي حل معضلات كشور ايفا كنند.
عدم تداخل بسيج
با فعاليت ادارات
خبرنگاري از نقدي درباره نقش و حدود بسيج در ادارات و احتمال تداخل فعاليت هاي نهاد در وظايف ادارات پرسيد و رئيس سازمان بسيج با تاكيد بر اين مطلب كه از نظرما همه مردم بسيجي هستند تصريح كرد: آيا بسيج در جنگ تحميلي جاي ارتش و سپاه را گرفت؟ بسيج در دفاع مقدس در امتداد نيروهاي مسلح به كمك آنها رفت و هيچ كس از اين حضور احساس مداخله نكرد و حتي گفتند دفاع بدون بسيج شكل نمي گرفت، اگر بسيج در عرصه هاي مختلف وارد مي شود درصدد كمك به آن نهادها است.
وي در بخش ديگري از اين نشست خبري با اشاره به بزرگترين آسيبي كه در دهه هاي قبل وجود داشته گفت: بزرگترين آسيبي كه در دهه هاي قبل داشتيم فضاي سنگيني بوده كه ما را در تعامل ملت با دولت به سمت ليبراليسم غرب مي كشيد و روحيه اي ايجاد كرد تا همه مردم منتظر باشند تا دولت همه كارها را انجام دهد و اين روحيه متاسفانه برخي از نيروهاي انقلاب را در بر گرفت و اين بزرگترين آسيب بود.
راه اندازي
تلفن تماس شبانه روزي بسيج
نقدي در ادامه با بيان اينكه تلفن تماس شبانه روزي سازمان بسيج مستضعفين براي آسيب شناسي و دريافت نظرات مردم راه اندازي مي شود گفت: دغدغه ما فكرهاي خلاق است نه بودجه. ما بايد از انديشه هاي خلاق استفاده و آنها را ايجاد كنيم. بودجه در كشور زياد است.
وي افزود: به عنوان مثال حركت شب هاي آفتابي يك حركت بسيجي بود كه در جهان مطرح شده بود. شب هاي آفتابي با تلفيق سينما، تئاتر، موسيقي و غيره خلاقيت جديدي را در جهان مطرح كرد و اين يك نوع اختراع در عرصه هنري بود و ما بايد از اين نوع خلاقيت ها پاسداري و حفاظت كنيم.
نقدي طرح صالحين را كه قرائت كتاب و رشد دسته جمعي فرهنگي و علمي در مساجد است، طرح خوبي دانست و افزود: سعي مي كنيم تا حلقه هاي صالحين را در دبيرستان ها و دانشگاه ها نيز فراگير كنيم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: اگر ابتكارات و خلاقيت هايي را در سازمان بسيج داشته باشيم با توجه به روحيه بلند دولتمردان كه در جهت پيشرفت كشور است، نگران بودجه نخواهيم بود و آماده ايم تا طرح هاي مردم را از سراسر كشور دريافت كنيم و طبيعتاً امكانات كشور به سمت مكاني كه در آن نوآوري و خلاقيت باشد، كشيده مي شود.
بسيج زير بار فشار آمريكا نرفت چه رسد به گروه ها
نقدي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا بسيج به عنوان ابزار گروهي خاص قرار گرفته است، يا خير؟ گفت: اينكه بسيج به عنوان ابزار گروهي قرار گرفته است را قبول نداريم. بسيج زير بار فشار آمريكا و صدام نرفت كه بخواهد زير بار گروه داخلي برود، بسيجي ها استقلال راي دارند و شجاع ترين افراد كساني هستند كه در تشكل بسيج حضور دارند.
وي افزود: ممكن است بسيج نظري داشته باشد كه با نظر شخصي مطابقت نداشته باشد و خيلي مواقع بسيجي ها حركتي كردند كه افراد صاحب نفوذ نظر ديگري داشتند و نمي شود گفت به اين دليل بسيج ابزار گروه خاصي است.
گشت بسيج در محلات
كمك به امنيت مردم است
نقدي درخصوص تغيير نام نيروي مقاومت بسيج به سازمان بسيج مستضعفين گفت: نيروي مقاومت با عبارت «نيرو» صبغه نظامي داشت كه اين صبغه برداشته شد تا بتوانيم با ادبيات اقشار مختلف با آنها صحبت كنيم و شايد ديگر لازم نباشد عبارت حوزه و پايگاه و رتبه هاي نظامي را براي سازمان بسيج به كار ببريم.
وي ادامه داد: بعضي از اقشار تبديل شدني هستند مثلاً دانش آموزان و دانشجويان زمان محدودي در آن حوزه ها هستند و اين يك سازماندهي خاص خود را مي طلبد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين درخصوص گشت هاي بسيج در محلات اظهار داشت: اين گشت ها در محلات براي كمك به امنيت مردم ممكن است نياز باشد كه اگر اين گونه باشد، مردم با هم قرار مي گذارند تا امنيت محله هاي خود را تامين كنند و اين جزء فعاليت هاي محوري ما در اين دوره نيست و يك فعاليت جنبي است، بسيج سازماني است كه به اقتضاي نياز حضور پيدا مي كند.

 



ظهره وند: مذاكره هسته اي با 1+5 از دستور كار سياست خارجي ايران خارج شده است

سفير سابق ايران در ايتاليا تأكيد كرد كه موضوعي به نام مذاكرات هسته اي با 1+5 مدت هاست كه از دستور كار سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران خارج شده است.
ابوالفضل ظهره وند در گفت وگو با ايرنا با اشاره به بحث خريد سوخت هسته اي گفت: طرف هاي مذاكره كننده با جمهوري اسلامي به جاي اينكه پاسخي به درخواست ما براي خريد سوخت اورانيوم بيست درصد مورد نياز نيروگاه تهران بدهند، پيشنهاد جديدي را مطرح كردند كه ما بايد آن را بررسي كنيم و ما به دنبال سياست وقت كشي نيستيم.
اين ديپلمات تصريح كرد: آنها نمي خواهند كه به ما مهلت بررسي پيشنهاداتشان را بدهند و به دنبال طرح موضوعاتي هستند كه از دستور كار خارج است.
وي افزود: ما به صورت رسمي اعلام كرده ايم كه گفت وگو در رابطه با موضوع هسته اي كشورمان از دستور كار خارج شده و به همين دليل ما نيازي به خريد زمان نداريم. وي در پاسخ به سؤال ديگري در رابطه با ادعاي رسانه هاي غربي در رابطه با عدم اجماع ميان نخبگان كشور در رابطه با موضوع هسته اي و تأمين سوخت نيروگاه تهران گفت: در داخل كشور در رابطه با موضوع هسته اي اجماع وجود دارد و مطالب مطرح شده از سوي رسانه هاي غربي در واقع نوعي واقع گريزي است.
سفير سابق كشورمان در ايتاليا اظهار داشت: ما براي ادامه برنامه هاي هسته اي صلح آميز خودمان نيازي به اجازه از كسي نداريم و مسير خود را در اين راه ادامه مي دهيم.
اين ديپلمات ايراني در رابطه با ملاحظات فني و اقتصادي كشورمان و درخواست براي گفت وگو با ديگر طرف ها در اين رابطه گفت: ما ملاحظات فني و اقتصادي خودمان را داريم و در بحث مبادله سوخت خواهان تضمين هايي عيني هستيم تا اطمينان لازم براي دريافت به موقع سوختمان تأمين شود.
وي با اشاره به اظهارات مقامات فرانسوي در رابطه با ملاحظات فني و اقتصادي كشورمان تأكيد كرد: ما از ابتداي مذاكرات وين براي تأمين سوخت نيروگاه تهران فرانسوي ها را كنار گذاشتيم و آنها طرف مورد اعتماد ما نيستند.
وي گفت: موضوعي به نام گفت وگوهاي هسته اي با 1+5 مدت هاست كه از دستور كار سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران خارج شده است.

 



با حضور سفيران خارجي پنجمين همايش توسعه سرمايه گذاري در يزد برگزارشد

يزد- خبرنگاركيهان:
پنجمين همايش توسعه سرمايه گذاري در يزد با حضور
50 نفر از سفراي كشورهاي مختلف روز شنبه به كار خود پايان داد.
دراين همايش كه در روز پنج شنبه آغاز شده بود سفيران كشورها ضمن شركت در نشست هاي فرصت هاي سرمايه گذاري و ديدار با صنعتگران و بازرگانان استان از اماكن و بناهاي تاريخي و معماري استان يزد بازديد كردند.
مسجد جامع كبير، ميدان و حسينيه اميرچخماق، موزه آب و باغ دولت آباد در يزد و كاروانسراي شاعباسي در مهريز و همچنين شهرك صنايع دستي و ديگر آثار تاريخي ميبد از جمله مكانهاي مورد بازديد سفراي 50 كشور جهان در يزد بود.

 



برگزاري همايش جوانان ناشنواي كشور در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان :
سومين همايش جوانان ناشنواي كشور در اصفهان برگزار شد.
حسين روستا نايب رئيس كانون ناشنوايان استان اصفهان گفت: بررسي مشكلات و مسايل جوانان ناشنوا تقويت همكاري كانون ناشنوايان با جوانان، ارائه توانايي هاي ناشنوايان به جامعه و بررسي راهكارهاي حضور موثر ناشنوايان در اجتماع از جمله اهداف برگزاري اين همايش سه روزه است.
دبير سومين همايش جوانان ناشنواي كشور، ازدواج، اشتغال، تجهيزات وسايل توانبخشي، مسكن، مجتمع خوابگاهي و تحصيلات دانشگاهي را از مهمترين مشكلات جوانان ناشنوا برشمرد.
وي اضافه كرد: پيگيري اجراي قانون عام معلولان، تقويت تشكل هاي ناشنوايان، استفاده از جوانان ناشنوا در عرصه هاي مختلف اجتماعي و تجليل از ناشنوايان موفق از جمله انتظارات ناشنوايان است.
نايب رئيس كانون ناشنوايان استان اصفهان خواستار اختصاص مكاني مستقل و مناسب به اين قشر از سوي مسئولان شد و اظهار داشت: ساختمان فعلي اين كانون پاسخگوي نياز ناشنوايان نمي باشد و با وجود پيگيري هاي بعمل آمده، اين كانون هنوز از مكان مناسبي برخوردار نيست.

 



نخستين نرم افزار ازدواج براي تلفن همراه در شيراز رونمايي شد

شيراز - خبرنگار كيهان:
نخستين نرم افزار تلفن همراه ازدواج با عنوان «مطلع عشق» در كشور در جشنواره زوج خوشبخت ايراني در شيراز رونمايي شد.
نرم افزار تلفن همراه «مطلع عشق» به مناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علي (ع) و هفته ازدواج در نخستين جشنواره زوج خوشبخت ايراني در دسترس زوج هاي جوان و جوانان در آستانه ازدواج قرار گرفت.
اين نرم افزار از جانب موسسه «سوشيانت» با همكاري سازمان ملي جوانان فارس تهيه شده است.
نرم افزار «مطلع عشق» در محيط جشنواره زوج خوشبخت ايراني از طريق بلوتوث به صورت رايگان در اختيار جوانان قرار مي گيرد.
اين نرم افزار مطالب آموزشي و اطلاعاتي قبل از ازدواج و مراحل پاياني ازدواج و آسيب هايي كه مي تواند زندگي مشترك را تهديد كند را در اختيار افراد قرار مي دهد.

 



در گرگان دانش آموزان يك مدرسه به والدين خود كتاب هديه كردند

گرگان- خبرنگار كيهان:
دانش آموزان يك دبستان گرگان به مناسبت هفته كتاب طي يك طرح ابتكاري براي پدر و مادر خود كتاب هديه دادند.
به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني دانش آموزان دبستان فاطميه گرگان در يك طرح ابتكاري با تشكيل نمايشگاهي از انتشارات سازمان مركزي انجمن اوليا و مربيان براي پدرها و مادرها كتاب خريدند و به آنها اهدا كردند.
در اين نمايشگاه كه با استقبال والدين مواجه شد، دانش آموزان با طراحي دعوتنامه با دست خط خودشان با جملات و واژه هاي گوناگون والدين خود و مسئولان را به نمايشگاه دعوت كردند.
در اين نمايشگاه كه 1125 جلد كتاب با بيش از 150 عنوان به نمايش گذاشته شده بود در مدت سه ساعت 85% كتاب ها با تخفيف 15% به فروش رسيد.
در مراسم افتتاح اين نمايشگاه پايين محلي رئيس سازمان آموزش و پرورش استان گلستان، دكتر رحماني رئيس دانشگاه منابع طبيعي و علوم كشاورزي و حسيني مدير آموزش و پرورش شهرستان گرگان و ساير مسئولان حضور داشتند.

 



رئيس مجلس شوراي اسلامي: اسلام آمريكايي به دنبال نابود كردن فرهنگ شهادت است

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اسلام آمريكايي كه امروزه در ميان روساي كشورهاي حاشيه خليج فارس گسترش يافته به دنبال نابود كردن فرهنگ جهاد و شهادت است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، علي لاريجاني جمعه شب در مراسم اختتاميه نهمين دوره مسابقات سراسري حفظ قرآن كريم و نهج البلاغه كه در مجتمع ياوران مهدي(عج) قم برگزار شد در سخناني اظهار داشت: قرن بيستم نقطه اوج بي ديني ودوري از معرفت در كشورهاي غربي است و انسان محوري در اين دوران در همه امور و شئون فردي و اجتماعي آنها رسوخ كرده است.
وي با بيان اينكه در قرن 21 انسان ها به سنت هاي گذشته رجوع كرده و مي خواهند خلأ معنوي به وجود آمده را جبران كنند، تصريح كرد: اين بازگشت به سنت ها و نياز معنوي بشريت، يك فرصت طلايي براي گسترش فرهنگ اسلام و قرآن در جهان است.
لاريجاني در ادامه برخي بن بست هاي سياسي بين المللي را نيز در جلب توجه مردم دنيا به اسلام و مسلمانان تاثيرگذار دانست و گفت: درست است كه برخي غربي ها به مسلمانان با بغض نگاه مي كنند، اما باز هم مي توانيم فرهنگ ناب اسلامي را به آنها نشان دهيم.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگر سخنان خود گفت: اسلام آمريكايي نيز از اجناس بدلي است كه هيچ گاه مزاحمتي براي مستكبران و زورگويان ايجاد نكرده و در عرصه هاي اجتماعي ورود نمي كند. اسلام آمريكايي كه امروزه در ميان روساي كشورهاي حاشيه خليج فارس گسترش يافته به دنبال نابود كردن فرهنگ جهاد و شهادت است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نوع ديگري از اسلام التقاطي كه منشأ روشنفكرانه داشته و نگاه تاويلي به احكام و عقايد دارد، گفت: شناخت اين مكاتب انحرافي و ارائه درست مفاهيم اسلامي و قرآني به انسان هاي نيازمند، وظيفه همه مسئولان و دست اندركاران قرآني است.
وي افزود: امروز همه بايد به سنت هاي اصيل اسلامي و به راه امام و انقلاب بازگشته و در همه عرصه ها به قرآن كريم نگاهي جامع و كامل داشته باشيم.
لاريجاني بر ضرورت پژوهش هاي علمي در گسترش فرهنگ قرآني در جامعه تاكيد و تصريح كرد: حوزه هاي علميه، علما، فضلا و مراكز علمي و پژوهشي بايد مباني و مفاهيم درست قرآني را در جهان گسترش دهند.
در حاشيه اين مراسم لاريجاني با اشاره به سالگرد شهادت مجاهد شهيد آيت الله مدرس گفت: راه امام خميني(ره) همان راه شهيد مدرس است و رهبر معظم انقلاب امروز مسير بالنده و عزتمند امام راحل و شهيد مدرس را دنبال مي كنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي خطاب به نمايندگان مجلس اظهار داشت: نمايندگان مجلس بايد پيروي از خط امام و رهبري را سرلوحه كار خويش قرار داده و در كنار عزيز شمردن خط فكري ولايت فقيه در عمل به دنبال اجرايي كردن منويات ايشان باشند.
وي تصريح كرد: متاسفانه برخي تنها شعار پيروي از ولايت فقيه سرمي دهند،اما امروز نظام اسلامي نيازمند تجلي حقيقي ولايت فقيه در تمامي شئون حكومتي است.
لاريجاني اظهار داشت: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بايد دغدغه توسعه و پيشرفت كشور در تمامي عرصه ها را داشته باشند و با جديت اين مسير را دنبال كنند.

 



افزايش قيمت تضميني خريد محصول سوياكاران در كشور

ساري - خبرنگار كيهان:
دولت با هدف حمايت از توليدات زراعي هر كيلوگرم سوياي توليدي كشاورزان را 535 تومان خريداري مي كند.
وحيد كاوه مدير زراعت سازمان كشاورزي مازندران با اعلام اين خبر افزود: با توجه به ضريب بالاي افت سويا دولت يارانه هاي لازم را دراين بخش تامين كرده است.
وي خريد هر كيلوگرم سويا با قيمت 535 تومان را اقدامي حمايتي توصيف كرد و افزود: تاكنون11 هزار و 100 تن محصول سويا از زارعان اين محصول در مازندران خريداري شد.
وي يادآور شد: 552 ميليارد تومان بابت خريد اين محصول بصورت نقدي به سوياكاران مازندراني پرداخت شده است.
كاوه توسعه كشت دانه هاي روغني را سياست پايه اي دولت ذكر كرد و افزود: امسال يك هزار و 300 هكتار از اراضي مازندران تحت پوشش پروژه آرماني قرار مي گيرد.
وي بر ضرورت توجه به توسعه مكانيزاسيون با هدف كاهش صعوبت كار و افزايش راندمان توليد دانه هاي روغني در مزارع تاكيد كرد.

 



نمايشگاه تخصصي صنعت چاپ در مشهد افتتاح شد

مشهد - خبرنگار كيهان:
نمايشگاه تخصصي برترينهاي نهمين جشنواره صنعت چاپ ايران در محل دائمي نمايشگاه بين المللي مشهد افتتاح شد.
عضو كميته جذب آثار جشنواره صنعت چاپ ايران گفت: اين نمايشگاه تخصصي در حاشيه اولين نمايشگاه صنعت چاپ كشورهاي عضو اكو برگزار شده كه براي اولين بار از لحاظ تعداد شركت كننده ركورددار است.
محمد قرباني تصريح كرد: 100 اثر منتخب از بخشهاي مختلف، بسته بندي به روش چاپ مستقيم، انتشارات، اوراق اداري، توليدات خاص، منسوجات نوآوري ها منتخبين چاپي از گروههاي چاپ افست، چاپ فلكسو، روتوگراور، چاپ اسكرين، چاپ پدپرينت، لترپرس در اين نمايشگاه تخصصي در معرض ديد علاقه مندان و متخصصان صنعت چاپ قرار گرفته است.
وي به ويژگي اين نمايشگاه اشاره كرد و افزود: دريافت 1800 اثر به لحاظ تعداد در اين دوره از جشنواره يك ركورد بوده است كه آثار منتخب آن در اين نمايشگاه حضور دارد.
گفتني است: اثر چاپي و كتاب نفيس مربوط به استاد فرشچيان، برندهاي برجسته منسوجات و طلاكوب از جمله اين آثار چاپي به نمايش گذاشته شده است.
همچنين محمد سيدي مديرعامل نمايشگاه بين المللي مشهد در خصوص نخستين نمايشگاه بين المللي چاپ و بسته بندي كشورهاي عضو اكو گفت: در اين نمايشگاه 350 شركت توانمند داخلي و خارجي در فضايي به مساحت 16 هزار متر مربع به ارائه توانايي ها و دستاوردهاي خود مي پردازند كه عمده ترين زمينه هاي فعاليت آنان سيستمهاي پيش از چاپ، سيستمها و ماشين آلات چاپ افست، گراور، فلكسو، سيلك اسكرين، ديجيتال، ماشين آلات صحافي و پس از چاپ، توليدكنندگان ورق و كارتن سازي، عمليات پس از چاپ، تكميلي و بسته بندي است.

 



اخبار ادبي و هنري

ناخرسندي داوران جشنواره كوثر از وضعيت سينماي زن
هيئت داوران فيلم هاي سينمايي چهارمين جشنواره فيلم كوثر متشكل از جمال شورجه، پوران درخشنده، حبيب الله كاسه ساز، داوود رشيدي و فرهاد توحيدي از وضعيت سينماي زن در ايران ابراز ناخرسندي كردند.
اين داوران در بيانيه اي اعلام كردند: اين تصوير، انطباق چنداني با شخصيت زن ايراني ندارد. گذشته از چند استثنا، نه از نقش ويژه زنان در تحكيم خانواده اثر چنداني ديده مي شود، نه از نقشي كه زنان پا به پاي مردان در ساختن جامعه ايفا مي كنند، نه از موضوعاتي كه معرف هويت زنان عفيف و صاحب معرفت ايراني باشند و نه از مضايقي كه ممكن است زنان به صرف زن بودن با آن ها مواجه باشند. طرح اين گونه مباحث در سينما مي تواند توجه قانون گذاران و سياست مداران را بيش از پيش به مسايل اين حوزه معطوف كند.
شگفت زدگي رئيس جمهور سنگال
از پيشرفت هاي راديو و تلويزيون در ايران
رئيس جمهور سنگال در ديدار با رئيس صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، با بيان اين كه بسيار تحت تاثير پيشرفت هاي ايران در زمينه هاي راديو و تلويزيون قرار گرفتم، افزود: با استفاده از تجربيات خوب شما در نظر دارم يك شبكه تلويزيوني با عنوان پان افريكن و يك مركز فيلم سازي در سنگال تاسيس كنم.
در اين ديدار عزت الله ضرغامي نيز، با بيان اين كه امروز شبكه هاي تلويزيوني نقش مهمي در مناسبات جهاني دارند، گفت: سرمايه گذاري و توجه به راديو و تلويزيون در ايران، يكي از دلايل مهم موفقيت و ايستادگي انقلاب اسلامي در برابر دشمنان است.
عبدالله واد رئيس جمهور سنگال نيز با ابراز علاقه مندي براي ديدار با رهبر انقلاب اسلامي، اعلام كرد: در هر سفر به ايران مشتاقانه خواستار ملاقات با رهبر معظم انقلاب اسلامي هستم و همواره براي شنيدن صحبت هاي ايشان لحظه شماري مي كنم.
رونمايي از اخراجي هاي3 در جشني مردمي
جشن مردمي فيلم سينمايي «اخراجي ها» با تقدير از عوامل «اخراجي ها1» و «اخراجي ها2» و تجليل از اصحاب رسانه به انتخاب مردم، روز پنجشنبه 5 آذرماه در تالار 4 هزار نفره وزارت كشور برگزار مي شود.
قرار است در خاتمه جشن مردمي «اخراجي ها» از فيلمنامه «اخراجي ها3» نيز رونمايي و اخبار نهايي در مورد زمان توليد و نام تهيه كننده كار براي اولين بار اعلام شود.
انتقاد يك رمان از آزادي بي قيد و بند در غرب
رماني كه طرفدار حقوق زنان است و از آزادي بيقيد و بند در غرب انتقاد مي كند، فوريه سال آينده منتشر خواهد شد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه گاردين، نويسنده اين رمان پيش بيني كرده است پس از انتشار اين رمان با مشكلات و انتقادات زيادي از سوي جامعه غرب مواجه خواهد شد.
اين نويسنده كه مارتين آميس نام دارد، اين رمان را بر اساس داستان واقعي زندگي خواهر خود روايت كرده است. در اين رمان جديد كه سال 2010 براي اولين بار منتشر خواهد شد، آميس از آزادي و معناي واقعي آن مي گويد.
او معتقد است آزادي بي قيد و بند بيشترين تاثير و زيان را روي زنان داشته است.
مارتين آميس مي گويد: مفهوم آزادي در جامعه غرب به خوبي تعريف نشده است و قرباني اصلي اين امر نيز تنها زنان و دختران هستند.
سمفوني انقلاب در 5 كشور اروپايي
سمفوني انقلاب در دهه فجر در پايتخت هاي 5 كشور اروپايي اجرا مي شود.
اين سمفوني كه پيش از اين در سي امين سال انقلاب اسلامي اجرا شده بود، به دستور رئيس جمهور به همت معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و انجمن موسيقي در ايتاليا و 4 كشور ديگر توسط اركستر سمفونيك تهران به رهبري مجيد انتظامي اجرا خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14