(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه اول آذر 1388- شماره 19518
 

خاطرات استاد مروت و استاد موسوي در برنامه «آينه هاي روبرو»
دستگيري سرآفيس يك شركت هرمي
سرنوشت 50 هزار سرباز هخامنشي اين هفته مشخص مي شود
رسوايي جديد آل سعود
جراح مغز و اعصاب ايراني مقيم آلمان: تجهيزات روز پزشكي جهان با تاخير يكساله وارد كشور مي شود
رويش شجره طيبه در راديو قرآن به مناسبت هفته بسيج
مديركل حريم شهرداري تهران: اسامي متخلفان حريم تهران بدون اغماض اعلام مي شود
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي:لغو بيمه بستري،تحميل هزينه گراني به بيماران فاقد بيمه است
برف ارتفاعات تبريز را سفيدپوش كرد
مشاهده 2 يوزپلنگ در راور كرمان بعد از 30 سال
آرم طرح ترافيك گران مي شود
سازمان هواشناسي: موج جديد برف و باران كشور را فرا مي گيرد
دارندگان گواهينامه تقلبي تحت تعقيب قضايي قرار مي گيرند
دستگيري سارق 450 ميليون ريال طلا در مشهد
مردان اوتارپرادش خواستار حقوق برابر با زنان شدند
انگليس در انتظار جاري شدن سيل



خاطرات استاد مروت و استاد موسوي در برنامه «آينه هاي روبرو»

استاد محمد تقي مروت و استاد سيد محسن موسوي بلده با حضور در برنامه «آينه هاي روبرو» به ذكر خاطرات قرآني خود پرداختند.
به گزارش روابط عمومي راديو قرآن، استاد محمدتقي مروت كه اولين قهرمان قرآني ايران و صاحب نخستين مقام اولي در مسابقات جهاني مالزي است به همراه استاد سيدمحسن موسوي بلده از اساتيد توانمند و صاحب كتاب آموزشي تجويد «حليه القرآن» ضمن شركت در برنامه توليدي آينه هاي روبرو به ذكر خاطرات قرآني خويش پرداختند.
در برنامه «آينه هاي روبرو» اساتيد، قاريان، حافظان و گروه هاي برتر تواشيح كشور به ذكر خاطرات قرآني گوناگون در داخل و خارج از كشور مي پردازند.
آينه هاي روبرو كاري از گروه قرآن و مجامع است و هم اكنون در حال توليد و تدوين قسمت هاي نخستين آن است كه به زودي در جدول پخش برنامه هاي راديو قرآن قرار مي گيرد.

 



دستگيري سرآفيس يك شركت هرمي

بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه 31 تهران از بازداشت يكي از ليدرهاي شركت هرمي خبر داد.
حيدر محمدزاده در اين باره اظهار داشت: با وصول گزارش مردمي مبني بر اينكه آفيسي در شمال تهران اقدام به عضوگيري مي كند، دستورات قضايي لازم به ماموران داده شد و آنها نيز با رعايت تشريفات قضايي وارد اين آفيس شدند.
وي با بيان اينكه اين ليدر شركت هاي هرمي با قرار وثيقه 7 ميليارد ريالي روانه زندان شده است، درباره روش فعاليت اين شركت هرمي، گفت: اين ليدر افراد را با ادعاي پرداخت 20 درصد سود، به سرمايه گذاري ترغيب مي كرد و در ديگر روش ها عنوان مي كرد هركس اعضاي بيشتري را معرفي كند، 30 درصد سود خواهد گرفت. اما تنها دو ماه سود را پرداخت كرد و در طول سال به بهانه هاي مختلف پرداخت سود را به تعويق مي انداخت سپس محل آفيس را تغيير مي داد.
بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه 31 تهران با بيان اينكه اين متهم داراي ده ها شاكي است، افزود: اين ليدر در روشي ديگر وقتي فردي براي عضوگيري در دفتر حاضر مي شده، از اتاق كناري با يكي از اعضاي حاضر در آن اتاق تماس مي گرفت و مي گفت يك ميليارد تومان به عنوان سود سرمايه گذاري به حساب شما واريز شده و با اين روش به جلب اعتماد مي پرداخت و افراد و اعضاي خانواده شان را به عضويت در اين شركت هرمي ترغيب مي كرد.
به گزارش ايسنا، محمدزاده خطاب به شهروندان هشدار داد كه گول اين باندها را نخوريد و مراقب ترفندهاي آنها باشيد. در حال حاضر در برخي پرونده ها شاكيان بيش از 100 ميليون تومان براي سرمايه گذاري پرداخت و هيچ مدركي دريافت نكرده اند و سرمايه شان را از دست داده اند.
بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه 31 تهران تاكيد كرد: ايجاد شركت هاي هرمي خلاف قانون است و با متهمان بر اساس قانون و مقررات برخورد صورت مي گيرد.

 



سرنوشت 50 هزار سرباز هخامنشي اين هفته مشخص مي شود

با صدور دستور رئيس جمهور براي پيگيري وضعيت 50 هزار سرباز هخامنشي در مصر، سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از تشكيل جلسه اي براي تعيين تكليف اين موضوع در هفته جاري خبر داد.
حسن محسني سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در گفت وگو با فارس اظهار داشت: رئيس جمهور درباره تعيين تكليف وضعيت 50 هزار سرباز هخامنشي كه در مصر شناسايي شده اند، وزارت امور خارجه و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را مكلف كرده است كه جلسه اي در هفته جاري با حضور رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، نماينده دفتر حافظ منافع مصر در ايران، نماينده وزيرامور خارجه، رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي، معاون حفظ و احياي سازمان ميراث فرهنگي و تعدادي از كارشناسان مرتبط برگزار شود.
وي يكي از پيشنهادات ايران را كه در اين جلسه درباره آن تصميم گيري خواهد شد اقدام براي اعزام هيئت باستان شناسي ايران به مصر اعلام كرد.
به گفته محسني در حال حاضر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري حتي اعضاي هيئت باستان شناسي كه احتمالاً به مصر اعزام خواهند شد را نيز تعيين كرده است و آمادگي كامل براي بررسي هاي بيشتر در باره اين 50 هزار سرباز را دارد.
وي در ادامه اظهار داشت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري رايزني هايي را نيز با دو باستان شناس ايتاليايي كه موفق به كشف 50 هزار سرباز هخامنشي شده اند آغاز كرده است تا اطلاعات خود را در اختيار تيم ايراني قرار دهند.
سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تصريح كرد: در جلسه اي كه اين هفته برگزار خواهد شد درباره نحوه تعامل ايران و مصر براي سرنوشت 50 هزار سرباز هخامنشي، تصميم گيري نهايي مي شود.
محسني افزود: در مرحله انعقاد تفاهم طرفين ايراني و مصري، خبرنگاران رسانه هاي داخلي و خارجي نيز حضور خواهند داشت.
گفتني است ارتش افسانه اي كمبوجيه 525 سال قبل از ميلاد مسيح بر اثر گرفتار شدن در توفان شن در صحراي مصر مدفون شدند.

 



رسوايي جديد آل سعود

با افشاي جزئيات عمليات كشتارحجاج در سال 1979در خانه خدا و حضور نيروهاي خارجي در آن، طبل رسوايي آل سعود دوباره به صدا درآمد.
به گزارش خبرگزاري ها، 30سال پيش در نوامبر سال 1979تعدادي از مسلمانان سني مذهب عربستان كه از حكومت آل سعود به ستوه آمده بودند در بيت الله الحرام متحصن شدند، اما آل سعود با قساوت هر چه تمامتر، ضمن قتل عام آنها، بسياري ديگر از حجاج را نيز به خاك و خون كشيد.
نكته جالب در اين جنايت كه تاكنون افشا نشده بود، شركت كماندوهاي فرانسوي براي كشتار مردم در خانه امن خدا بود كه پس از 30سال به آن اشاره شده است.
در اين عمليات كه دو هفته طول كشيد، نيروهاي ارتش عربستان با همكاري كماندوهاي فرانسوي پس از صدور فتواي مفتي آن كشور به كعبه يورش بردند و يك هزار غير نظامي را به خاك و خون كشيدند.
براساس آمار ارائه شده در اين عمليات 127سرباز عربستاني و 117مخالف رژيم آل سعود كشته شدند و تعداد زيادي نيز از حجاج جان خود را از دست دادند.
گفتني است بلافاصله پس از آن كه اين گروه وارد خانه كعبه شدند حضرت امام (ره) اقدام آنان را كه شكستن حريم حرم امن الهي بود به شدت محكوم فرمودند: كعبه حرم امن الهي است و كسي اجازه ورود به آن را ندارد. اما همين رژيم آل سعود در سال 1366 حجاج ايراني مظلوم را به خاطر مخالفت با اسرائيل و آمريكا به خاك و خون كشيد و 400 تن از آنان را به شهادت رسانيد.

 



جراح مغز و اعصاب ايراني مقيم آلمان: تجهيزات روز پزشكي جهان با تاخير يكساله وارد كشور مي شود

جراح مغز و اعصاب ايراني مقيم آلمان گفت: با وجود اينكه قدرت پذيرش و استفاده از تكنولوژي هاي روز پزشكي دنيا در ايران بالاست جديد ترين تجهيزات و تكنولوژي هاي پزشكي دنيا با تاخير يكساله در كشور پياده مي شود.
محمدنبي نعمتي افزود: تعداد بيماران قطع نخاعي در كشور با توجه به ميزان بالاي تصادفات رانندگي در چند سال گذشته بسيار زياد است. در 2 سال گذشته دستگاه توليدكننده كنترل سيستم ادراري بيماران قطع نخاعي از خارج از كشور مي آمد و چون حجم دستگاه بالاست امكان نداشت خود بيمار تهيه كند اما خوشبختانه در حال حاضر در داخل كشور مي توان اين دستگاه را سفارش داد و در ايران تحويل گرفته و اين هم براي بيمار و هم براي جراح راحت تر است.
رئيس بخش جراحي بيمارستان آموزشي بن آلمان افزود: از جمله پديده هاي نوين، ترميم شكستگي هاي مهره از طريق تزريق سيمان بود كه دستگاه هاي مورد نياز اين روش در ايران پيدا نمي شد و بايد وارد مي كرديم اما الان حدود 2 سال است كه اين دستگاه ها در ايران وجود دارد و عمل ديسك گردن توسط پزشكان ايراني به طور روتين در كشور انجام مي شود.
نعمتي گفت: در حال حاضر در زمينه كنترل دفع ادرار و مدفوع در جانبازان و معلولان قطع نخاعي كار مي كنيم و اين كار در حال حاضر در كشور جا افتاده است و پيش بيني مي كنيم تا 6 ماه ديگر از نقطه نظر بازدهي كار و فناوري هاي موجود راحت تر شود.
به گزارش فارس، نعمتي يادآور شد: عمل جراحي كنترل سيستم ادراري بيماران قطع نخاعي براي 250 بيمار تاكنون انجام شده است كه به دليل بازدهي بالاي اين عمل جراحي همچنان روند افزايشي آن ادامه دارد.
وي با اشاره به معاينه دوره اي بيماران قطع نخاعي كشور از سوي وي اظهار داشت: اين كار 9 سال است كه انجام مي شود و در اين مدت به صورت مقطعي 3 بار در سال و هر بار 3 هفته به ايران مي آيم و بيماراني كه عوارض تخصصي ستون فقرات و مغز و اعصاب دارند و توان مراجعه به آلمان را ندارند درمان مي كنم و برنامه ام در ايران است كه يك هفته بيمار مي بينم، يك هفته عمل جراحي مي كنم و يك هفته هم به پيگيري بيماران عمل شده مي پردازم.
اين جراح مغز و اعصاب اضافه كرد: در هر جلسه حضور در ايران 500 بيمار را معاينه مي كنم، در طي اين مدت 18 تا 25 عمل جراحي انجام مي دهم كه يك چهارم اين 500 نفر را جانبازان قطع نخاعي كشور و ويلچري ها تشكيل مي دهند.

 



رويش شجره طيبه در راديو قرآن به مناسبت هفته بسيج

راديو قرآن پخش برنامه تركيبي شجره طيبه را به مناسبت هفته بسيج آغاز كرد.
مهدي زال زاده سردبير اين برنامه با اشاره به اهميت و جايگاه جهاد در اسلام و ضرورت استمرار آن متناسب با نيازهاي روز جامعه به روابط عمومي راديو قرآن گفت: شبكه راديويي قرآن بنا بر رسالت اطلاع رساني خويش به مناسبت هفته بسيج اقدام به توليد و پخش 7 قسمت ويژه برنامه راديويي نموده است كه از 17 آبان آغاز شده و تا 7 آذر پخش آن به طول مي انجامد.
وي افزود: با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري بر ضرورت دفاع در دوران جنگ نرم و اين نكته كه نخبگان علمي و فرهنگي كشور در دوران امروز بسيجياني هستند كه در جبهه دفاع از نظام اسلامي در حال جهادند، راديو قرآن تصميم گرفت تا براي انجام وظيفه در اين جبهه اقدام به معرفي اين بسيجيان و نيز فتوحات علمي، فرهنگي و ورزشي آنان نمايد.
سردبير برنامه شجره طيبه بيان داشت: در هر قسمت از اين برنامه به تبيين نقش موثر معارف قرآن كريم در كسب توفيق علمي و عملي نخبگان بسيجي از بين بسيج مهندسين، جامعه پزشكي، ورزشكاران، اساتيد، دانشجويان، طلاب و روحانيون و نيز بسيج هنرمندان پرداخته مي شود.
گفتني است اين برنامه هر روز ساعت 45:12 از راديو قرآن پخش مي شود.

 



مديركل حريم شهرداري تهران: اسامي متخلفان حريم تهران بدون اغماض اعلام مي شود

مديركل حريم شهرداري تهران از اعلام اسامي متخلفان حقيقي و حقوقي حريم پايتخت بدون اغماض خبر داد و گفت: از اين پس به شدت با متخلفان برخورد مي شود.
سيدصباح الدين متقي در گفتگو با مهر افزود: به منظور حراست و نظارت بر محدوده حريم تهران تهيه طرح جامع «حريم» در دست انجام است.
اين مقام مسئول در شهرداري تهران، اظهار داشت: براساس تعاريف طرح جامع تهران حريم تهران صرفا به كاربريهاي خدماتي، آموزشي و گردشگري با اولويت فضاي سبز اختصاص مي يابد.
مديركل حريم شهر تهران با اشاره به تفاوت محدوده شهر تهران با حريم گفت: محدوده كمربندي است به طول تقريبي 1200 كيلومتر كه به دور تهران كشيده شده و حريم سطحي به وسعت 5918 كيلومتر مربع است كه مناطق مختلفي مانند اسلامشهر يا شهريار و مانند آن را دربرمي گيرد.
متقي با تاكيد بر برخورد قاطع شهرداري با متخلفان ساخت و ساز غيرمجاز در حريم تهران افزود: با هماهنگيهاي به عمل آمده با قوه قضاييه و نيروي انتظامي از اين پس با تمامي متخلفان حقيقي و حقوقي كه در حريم اقدام به ساخت و ساز كرده يا پيش از اين ساختماني را در آن ساخته باشند، به شدت برخورد كرده و ساختمانهاي مذكور تخريب مي شوند.
مديركل حريم در اين خصوص گفت: در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غيرمجاز در حريم به ويژه شمال و شرق تهران بايست پروانه ساختمان باطل شده و همچنين در شرايطي كه ساختمان موردنظر فاقد «پروانه» باشد بي درنگ تخريب مي شود.
متقي بيان داشت: ليست تمامي اشخاص، ارگانها، سازمانهاي دولتي و خصوصي متخلف در اين خصوص بدون توجه به عنوان و جايگاه آنها در آينده اي نزديك اعلام مي شود.
مديركل حريم شهرداري تهران با هشدار به مردم گفت: خريداران املاك قبل از هرگونه معامله مي بايست از صحت و بي عيب بودن سند و پروانه ساختماني ملك مورد معامله اطمينان حاصل كرده و سپس اقدام به خريد كنند.
متقي همچنين از تشكيل ستادهاي حريم در 9 منطقه اي كه داراي حريم هستند خبر داد و تصريح كرد: سياست ما در وهله نخست جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز در حال انجام در حريم و در مرحله بعد تخريب ساختمانهاي ساخته شده عليرغم حضور ساكنان در آنها است.
مديركل حريم شهرداري تهران در زمينه شيوه عملكرد و برنامه هاي آتي اين اداره كل گفت: به زودي تيمهاي حريمبان از شركت شهربان منفك شده و تحت نظارت اين اداره كل به فعاليت خود ادامه خواهد داد.
وي تاكيد كرد: اين اقدام سبب مي شود تا بدين ترتيب امكان برخوردهاي يكپارچه و ضربتي با متخلفان به نحو مطلوب تري تحقق پذيرد.

 



وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: لغو بيمه بستري، تحميل هزينه گراني به بيماران فاقد بيمه است

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: در صورت بازگشت بيمه ها به وزارت بهداشت، بيمه روي تخت به روال گذشته بازمي گردد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي با اشاره به موثر بودن بيمه روي تخت براي بيماران فاقد بيمه در صورت مراجعه به بيمارستان ها، گفت: در بيمه بستري، بيمار با مراجعه به بيمارستان تنها 25درصد هزينه بيمه را به صورت فردي پرداخت مي كرد و 75درصد باقي مانده را دولت تقبل مي كرد كه با اجراي بيمه ايرانيان اين برنامه لغو شد.
وي در اين باره ادامه داد: اكنون با اجراي بيمه ايرانيان، در صورت مراجعه بيمار به بيمارستان ها و بيمه نبودن وي، بايد تمام خانواده بيمار بيمه شوند كه اين هزينه، هزينه گراني است. به عنوان مثال يك خانواده پنج نفري بابت بيمه بايد 150هزار تومان بپردازد.
به گزارش ايسنا، دكتر دستجردي با بيان اينكه وزارت بهداشت در رابطه با بيمه شهري و بيمه روي تخت همچنان با سيستم سابق موافق است، افزود: در مجموع بيمه ها از سيستم وزارت بهداشت خارج هستند و بيمه ايرانيان نيز مصوبه وزارت رفاه است. در صورت واگذاري توليت بيمه ها به وزارت بهداشت، قطعاً بيمه روي تخت به روال سابق بازمي گردد.

 



برف ارتفاعات تبريز را سفيدپوش كرد

تبريز - خبرنگار كيهان:
افت قابل توجه دما به همراه باد شديد موجب بارش برف در ارتفاعات اطراف تبريز و كوه هاي مشرف به اين شهر شده است.
به گزارش خبرنگار كيهان در تبريز به دليل بارش هاي چهار روز گذشته و افت دما مردم تبريز به پالتو و لباس هاي گرم روي آورده اند. گفتني است برغم وجود برف فراوان در كوه هاي اطراف تبريز بارش باران نيز از حوالي ظهر ديروز در اين شهر آغاز شده است.

 



مشاهده 2 يوزپلنگ در راور كرمان بعد از 30 سال

بعد از گذشت نزديك به 3دهه از غيبت طولاني مدت يوزپلنگ ها در استان كرمان، براي نخستين بار 2 يوزپلنگ در استان كرمان توسط محيط بانان مشاهده شدند.
مشاهده اين دو يوز در راور كرمان در حالي اتفاق افتاده كه پيش از اين در چند ماه گذشته لاشه سه يوز كه دو مورد آن ها دراثر مسموميت با نوعي سم تلف شده بودند و يكي ديگر نيز در اثر برخورد با خودروهاي عبوري از بين رفته بود، كشف شده بود.
عليرضا جورابچيان - مدير ملي پروژه حفاظت از يوزپلنگ آسيايي - با اعلام اين مطلب گفت: اين دو قلاده يوز هفته گذشته توسط سه نفر از محيط بانان منطقه راور كه در حين گشت زني بودند در نزديكي يك آبشخور در دربند راور كرمان مشاهده شده و يوزها نيز كه متوجه حضور محيط بانان شدند به سرعت از محل دور شدند.
وي افزود: محيط بانان از رد اين يوزها قالب گيري كردند و به محض اطلاع رئيس اداره محيط زيست راور، كارشناسان پروژه حفاظت از يوزپلنگ آسيايي كه در حال نصب دوربين هاي تله اي در نايبندان يزد بودند به محل اعزام شدند تا اين گزارش را مورد بررسي قرار دهند و آن ها نيز اين موضوع را تاييد كردند.
به گفته محمد فرهادي نيا - مشاور پروژه حفاظت از يوزپلنگ آسيايي - اقدام مثبت اداره كل حفاظت محيط زيست استان كرمان و نيز اداره حفاظت محيط زيست راور اين بوده كه در ماه هاي اخير اقدام به توزيع علوفه در مناطق مختلفي از راور كرده تا جبيرها و قوچ و ميش ها با كمبود علوفه مواجه نباشند و مجبور به ترك منطقه نشوند و همين امر باعث پراكندگي طعمه يوز در منطقه و دسترسي بهتر يوزها به طعمه و آبشخور شده و اين دو يوز نيز درست در زيستگاه جبيرها مشاهده شده است.
به گزارش ايسنا، وي افزود: محل مشاهده اين دو يوزپلنگ 70 كيلومتر با محل كشف يوزپلنگي كه در اثر برخورد با خودروها كشته شد فاصله داشته، اما درست در نزديكي همين منطقه لاشه دو يوز مسموم شده در چند ماه گذشته كشف شد.
براساس اين گزارش در شمال منطقه دربند راور، پناهگاه حيات وحش نايبندان طبس قرار دارد كه احتمال مي رود، يوزپلنگ ها در اين دو منطقه در حال رفت وآمد باشند.
مشاهده اين دو پوزپلنگ در راور كرمان نه تنها در نوع خود بسيار اميدواركننده است بلكه نشان مي دهد جمعيت يوزپلنگ آسيايي بار ديگر در حال بازسازي و گسترش زيستگاه هاي خود در ايران است.

 



آرم طرح ترافيك گران مي شود

مديركل اجرايي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از افزايش نرخ آرم طرح ترافيك 90-89 خبر داد.
فضل الله اسلامي در گفت وگو با ايرنا بدون ذكر ميزان يا درصد افزايش اين نرخ افزود: نرخ جديد آرم ترافيك در دست بررسي شوراي عالي ترافيك كشور است كه پس از تاييد نهايي، همزمان با تكميل نام نويسي آرم ها به متقاضيان اعلام خواهد شد.
نرخ آرم طرح ترافيك در سال گذشته براي افراد حقيقي 250 هزار تومان، خودروهاي پلاك قرمز دولتي 330 هزار تومان، اشخاص حقوقي 500 هزار تومان، معلولان و جانبازان و بيماران خاص و خبرنگاران 20هزار تومان تعيين شده بود.
اسلامي معتقد است: نرخ آرم طرح ترافيك بايد متناسب با عوارض خودروها و هزينه هايي كه آنها به سيستم شهري وارد مي كنند، باشد تا اين امر سبب محدوديت تردد بي دليل خودروهاي شخصي در سطح شهر شود.
وي در پاسخ به اينكه نام نويسي امسال متقاضيان با سال گذشته تفاوتي دارد يا خير گفت: پس از سه نشست با دفاتر الكترونيك شهرداري و بررسي مشكلات سال گذشته متقاضيان براي نام نويسي اينترنتي دريافت آرم ترافيك، امسال فرم نام نويسي كاملتر و گوياتر تعريف شده است و شهروندان به همين دليل با سهولت بيشتري مي توانند ثبت نام كنند.
اين مسئول همچنين از صدور آرم طرح ترافيك هفتگي و ماهانه در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: بهاي اين آرم نيز برحسب دو دوازدهم نرخ آرم تعيين شده خواهد بود.
به گفته وي «پايگاه اطلاع رساني ويژه نام نويسي دريافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافيك www.tehran.ir است كه اين سايت امروز-يكشنبه اول آذر- به مدت يك ماه فعال مي شود و متقاضيان حقيقي و حقوقي مي توانند براي نام نويسي خود اقدام كنند.
وي با تاكيد بر اينكه نام نويسي مجوز طرح ترافيك فقط اينترنتي انجام مي شود از شهروندان خواست: از مراجعه حضوري براي ثبت نام آرم ترافيك خودداري كنند زيرا به درخواست هاي غيراينترنتي پاسخ داده نمي شود.
اسلامي گفت: شهروندان مي توانند از طريق تمامي دفاتر الكترونيك براي ثبت نام دريافت آرم طرح ترافيك اقدام كنند و اسامي متقاضيان واجد شرايط پس از اتمام مهلت نام نويسي اعلام خواهد شد.
وي اعلام كرد: شماره تلفن هاي 4-38210613 پاسخگوي شهروندان براي سؤالات احتمالي است.
اسلامي با تاكيد بر اينكه امسال نيز به سهميه آرم هاي ترافيك افزوده نخواهد شد، گفت: سال گذشته 90 هزار سهميه آرم ترافيك بين متقاضيان حقيقي و حقوقي در پايتخت توزيع شد.

 



سازمان هواشناسي: موج جديد برف و باران كشور را فرا مي گيرد

با سفيدپوش شدن طالقان، آبعلي و فيروزكوه، ادامه بارش ها و افت دما، كشور چهره زمستاني به خود گرفت.
به گزارش سازمان هواشناسي كشور نفوذ سامانه بارش زا از نوار غربي كشور آسمان اغلب نقاط را طي چند روز آينده باراني خواهد كرد.
بنا به اين گزارش با گذر امواج تراز مياني جو از شمال غرب، برخي مناطق غرب، سواحل شمالي، دامنه هاي جنوبي البرز وزش باد، بارش باران و در مناطق سردسير بارش برف پيش بيني مي شود.
اين گزارش مي افزايد: همچنين با نفوذ زبانه پرفشار ضمن كاهش دما، بارش روي سواحل درياي خزر تشديد خواهد شد.
وضعيت آسمان استان تهران طي 24 ساعت آينده ابري تا نيمه ابري است و در پاره اي نقاط همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد پيش بيني مي شود همچنين بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 14+ و 5+ درجه سانتي گراد است.

 



دارندگان گواهينامه تقلبي تحت تعقيب قضايي قرار مي گيرند

داديار شعبه سوم دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم راهور از بازداشت اعضاي باند جعل گواهينامه خبر داد.
نصرتي افزود: سه نفر از اعضاي باند جعل گواهينامه شناسايي و دستگير شده اند و درباره يكي ديگر از اعضاي اين باند كه در حال حاضر متواري است دستورات لازم براي دستگيري صادر شده است.
وي با بيان اين كه متهمان پس از بازداشت اوليه با قرار قانوني آزاد شده اند، گفت: دو نفر از اين متهمان در پرونده هاي ديگر نيز داراي سابقه جعل گواهينامه بوده اند.داديار شعبه سوم دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم راهور به افراد متقاضي گواهينامه هشدار داد كه از اخذ گواهينامه جعلي و يا استفاده از آن خودداري كنند؛ زيرا در صورت كشف موضوع، دادسراي ويژه راهور شديدا با اين گونه جرايم و متهمان برخورد قانوني و قضايي مي كند.
نصرتي با تاكيد براين كه قانون گذار براي اين گونه جرايم عواقب كيفري و حقوقي شديدي پيش بيني كرده، درباره روش اين باند در جعل گفت: اعضاي اين باند افراد بي سواد را كه متقاضي گواهينامه بودند در نزديكي مراكز ا خذ گواهينامه شناسايي مي كردند وبا شگردهاي خاص مدارك آنها را مي گرفتند و با دريافت وجهي از آن ها، به جعل گواهينامه اقدام مي كردند.
وي گفت: در برخي تصادفات با ايست بازرسي، پليس بزرگراه ها اين گونه گواهينامه ها را از طريق سيستم مركز صدور گواهينامه شناسايي و دقيقا جعلي بودن آن را تشخيص مي دهند و دارنده اين گواهينامه نيز به اتهام استفاده از سند مجعول و رانندگي بدون گواهينامه رسمي، تحت تعقيب قضايي قرار مي گيرد.

 



دستگيري سارق 450 ميليون ريال طلا در مشهد

شاگرد يك مغازه طلافروشي در مشهد به اتهام سرقت 450ميليون ريال طلا و سكه دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به دنبال شكايت فردي مبني بر سرقت تدريجي مقداري طلا و سكه از مغازه طلافروشي اش و شك وي به شاگرد مغازه، ماموران كلانتري 21 سجاد شاگرد مغازه را دستگير كردند.
متهم بعد از دستگيري به سرقت مقداري جزئي طلا اعتراف كرد كه در ادامه تحقيقات تكميلي به پليس آگاهي معرفي شد.
كارآگاهان پليس پس از بررسي شيوه و شگرد سارق و بازديد تخصصي صحنه سرقت، دلايل و شواهد موجود را جمع آوري كردند كه متهم با مشاهده دلايل مستند ماموران لب به اعتراف گشود و گفت: در طول سه ماه گذشته طلاها را سرقت و به ما لخرها مي فروخته است.ماموران پليس آگاهي بلافاصله هشت مال خر را دستگير و اموال مسروقه را كشف كردند.

 



مردان اوتارپرادش خواستار حقوق برابر با زنان شدند

مردان ايالت اوتارپرادش هند خواهان به دست آوردن حقوق برابر با زنان و دفاع در برابر همسران پرخاشگر خود هستند.
به نوشته روزنامه اينترنتي روسي ايزوستيا، مردان شهر لاكهانو با برگزاري راهپيمايي خواستار ايجاد كميسيون ملي براي مردان شدند كه به منافع آنها رسيدگي كند.آنها از مقامات خواستند به شكاياتشان رسيدگي كنند و اعلام كردند: زمان آن رسيده كه قوانين جزايي در هند به مسئله ستم زنان به مردان توجه نشان دهند و حقوق مردان را تامين كنند.به گفته آنها آمار موجود كاملا خلاف واقعيات را نشان مي دهد و اين مردان هستند كه در خانواده ها متحمل رنج مي شوند در حالي كه هيچ امكاني براي دفاع در برابر زنان ندارند اما پليس پرونده هاي پر شماري را بررسي مي كند كه در آنها زنان به دروغ همسران خود را به اعمال خشونت و كلاهبرداري در زمينه جهيزيه متهم مي كنند.

 



انگليس در انتظار جاري شدن سيل

با ادامه يافتن وزش بادهاي شديد و باران هاي سيل آسا، سازمان هواشناسي و آژانس هاي محيط زيست انگليس هشدارهاي بسياري را براي ساكنان شمال غرب انگليس، بخش هاي ميان و شمالي ولز، جنوب اسكاتلند و ايرلند شمالي صادر كرده اند و احتمال داده اند وضعيت كنوني در برخي از مناطق شدت پيدا كند.
منطقه كامبريا در شمال غرب انگليس بيشترين خسارات ناشي از بادهاي شديد و باران هاي سيل آسا را متحمل شده است.به گفته نيروهاي پليس كامبريا، صدها نفر از ساكنين چندين منطقه در كامبريا ناچار شده اند خانه هاي سيل زده خود را ترك كنند، و صدها نفر در مراكز ويژه مواقع اضطراري اسكان داده شده اند، و برق بسياري از خانه ها قطع شده است.مسئولان منطقه كامبريا اعلام كرده اند 3 روز طول خواهد كشيد تا برق منازل برخي از مناطق سيل زده برقرار شود و از مردم آن مناطق خواسته اند تا براي چند روز در نزد بستگان و دوستان خود باشند.در منطقه كامبريا، بيش از يك هزار كيسه شن و ماسه براي جلوگيري از جريان سيلاب هاي شديد در يكي از محله ها در اين منطقه به كار برده شده و قرار است 4 هزار كيسه شن و ماسه ديگر براي ساكنين ديگر محله ها فراهم شود.باران هاي سيل آسا در شمال غرب انگليس، مناطق شمالي و مياني ولز، جنوب اسكاتلند و ايرلند شمالي همچنين موجب بسته شدن شمار زيادي از مدارس و راه ها و ايجاد اختلال در حركت قطارهاي شهري و بين شهري شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14