(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 آذر 1388- شماره 19522
 

تلنگر
پژواك
امام جمعه اهواز: خوزستان زرخيز نبايد افراد فقير و بيكار داشته باشد
برترين هاي بيست و يكمين جشنواره تئاتر استان اصفهان معرفي شدند
معاون مطبوعاتي اداره كل ارشاد اسلامي استان: 55 نشريه جديد در قم درخواست انتشار دادند
نقش دعاي جوشن كبير بر تابلوي نقاشي خط بهشت
آيين بزرگداشت نيمايوشيج درمازندران برگزارشد
اجراي بخش موسيقي جشنواره فرهنگ اقوام ايراني در گنبدكاووس
معرفي برترين هاي جشنواره تئاتر استان اردبيل
برگزاري مشاعره دانش آموزي در فيروزكوه
مستند كردستان سرزمين حماسه ها توليد شد
همزمان با دهه فجر انجام مي شود افتتاح 150 واحد مسكن مهر در بناب
برگزاري نخستين جشنواره فيلم سوادآموزي در كاشان
بازبيني همزمان پنج نمايش صحنه اي
بذر و نذر دركاشان ساخته شد
گروه آوا و نوا اليگودرز مقام اول جشنواره سراسري موسيقي را كسب كرد



تلنگر

مشغول انجام كارهاي روزانه بودم كه ناله و زاري عده اي توجهم را به سوي خود جلب كرد. بعد از پرس وجو متوجه شدم كه بستگان يك نفر كه تازه درگذشته است مشغول عزاداري هستند.
با يكي از اعضاي خانواده آن مرحوم صحبت كردم و به وي تسلي دادم و در ضمن صحبت از وي، سن تازه گذشته را پرسيدم.
جوابي كه داد شوك عجيبي به من وارد كرد؛ آن مرحوم هم سن من بود!
به خود آمدم و از خود پرسيدم اگر بعد از اين تازه گذشته، نوبت من باشد آيا آمادگي سفر آخرت را دارم.
خداوند متعال در قرآن كريم به همه هشدار مي دهد كه «كل نفس ذائقه الموت» و اين خود هشداري است به همه كه احتمال مرگ را دور از ذهن مي دانند و خود را براي سفر آخرت آماده نمي كنند.
حسين يزدي
خبرنگار كيهان در هفتكل

 



پژواك

نمايشگاه عكس ايثارگري هاي بسيج
هفتكل- خبرنگار كيهان: نمايشگاه عكسي به مناسبت هفته بسيج در هفتكل برپا شد. دراين نمايشگاه 150 قطعه عكس ازايثارگري هاي بسيجيان در جبهه هاي جنگ و ديگر عرصه هاي مختلف در پايگاه مقاومت بسيج شهيد عليرضا داوودي به نمايش عموم گذاشته شد.
تولد برتر شد
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: نمايش عروسكي تولد رتبه برتر را در جشنواره نمايش عروسكي منطقه 4 كشوري كسب كرد. مديركانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان از دست اندركاران اين نمايش تقدير كرد و به برگزيدگان جشنواره نمايش عروسكي هدايايي اهدا كرد.
شعرخواني شاعران جوان
اوز- خبرنگار كيهان: به همت بانوان فعال عضو كتابخانه بانو در شهر اوز شب شعري تحت عنوان كتاب برگزار شد. دراين شب شعر 5 نفر از شاعران جوان اوز سروده هاي خود درباره كتاب را به زبان محلي سرودند. درحاشيه اين مراسم اجراي نمايشنامه، قصه خواني به سبك سنتي و سخنراني درباره كتاب انجام و از كتابداران سيار تجليل شد.
راه اندازي وبلاگ دل نوشته ها
سرويس شهرستان ها: در آستانه عيد سعيد قربان وبلاگ سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي با نام دل نوشته ها راه اندازي مي شود. موضوعات اين وبلاگ نامه اي به پدر، برادر، همرزم، پدر شهيدم، و نيز نامه اي به رهبر معظم انقلاب، رئيس جمهوري، رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور و استان ويژه خانواده شهدا و ايثارگران است.
تجليل از تلاشگران حوزه چاپ و نشر
ساري- خبرنگار كيهان: از تلاشگران حوزه چاپ و نشر در مازندران تجليل شد. دراين مراسم هادي ابراهيمي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت كه مجلس به ويژه كميسيون فرهنگي آن بايد براي رفع مشكلات در حوزه فرهنگ و هنر چاره انديشي كند. وي بر حمايت اين اداره كل از ناشران فرهنگ بومي مازندران تاكيد كرد و افزود: سرانه فضاي كتابخانه اي مازندران از ميانگين كشوري پايين تر است.
برپايي نمايشگاه خوشنويسان
اسلامشهر- خبرنگار كيهان: نمايشگاه خوشنويسي با نام خط مهر از سوي انجمن خوشنويسان اسلامشهر در نگارخانه ميرعماد اين شهر برپا شد. دراين نمايشگاه بيش از يكصد اثر در رشته هاي نستعليق، شكسته نستعليق، نسخ، تذهيب و نگارگري همه روزه به مدت 10 روز در معرض نمايش عموم گذاشته شد.
معرفي هنرمندان برتر اصفهاني
اصفهان- خبرنگار كيهان: هشت هنرمند اصفهاني اثرات هنري خود را در رشته هاي سفال، چرم، قلم زني، مشبك، قلم كار، مينياتور و شال بافي در نمايشگاه سراسري بازرگاني صنايع دستي استان قزوين به نمايش گذاشتند.
در پايان اين نمايشگاه «مسعود داستانپور» در رشته طلاكوبي و علامت سازي به عنوان هنرمند برتر و «كريم داوودي» در رشته قلمزني و مشبك به عنوان فروشنده برتر معرفي شدند.
همچنين در حاشيه اين نمايشگاه جشنواره نگارينه برگزار شد كه در اين جشنواره نيز «ميثم نيلي» در رشته نگارگري اول و «زهرا جعفري» در رشته تذهيب سوم شدند.
جشنواره فيلم كوتاه سوادآموزي
دماوند- خبرنگار كيهان: جشنواره فيلم كوتاه سوادآموزي همزمان با هفته كتاب در دماوند برگزار شد. در اين جشنواره كه به مدت سه روز برگزار شد 46 فيلم كوتاه در موضوع سوادآموزي به نمايش گذاشته شد.
فيل كوچولو در نايين
نايين- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني و به همت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان نمايش «فيل كوچولو خوبه» به مدت يك روز براي دانش آموزان مقطع ابتدايي اين شهر به اجرا درآمد.
درخشش شاعران كاشاني
كاشان- خبرنگار كيهان: دوتن از شاعران كاشاني در چهارمين كنگره شعر هميشه هاي هنوز اصفهان حائز رتبه هاي برتر شدند. دراين كنگره 154 شاعر با 400 اثر از استان اصفهان شركت كرده بودند كه 25 نفر از شاعران كاشاني با 158 اثر حضور يافتند. حسنا محمدزاده در شعر فرهنگ عاشورايي، رجب علي زاده در بخش شعر مقاومت فلسطين و لبنان از حوزه هنري كاشان رتبه هاي اول را كسب كردند.
اجراي مراسم شعر دانش آموزي
اسفراين- خبرنگار كيهان: سومين عصر شعر دانش آموزي جوانه ها از سوي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اسفراين برگزار شد. دراين مراسم كه با حضور دانش آموزان و شعرا برگزار شد از تعداد 200 اثر رسيده 10 اثر برگزيده با موضوعات آزاد قرائت شد. در پايان به آثار برگزيده و 50 نفر از شركت كنندگان به قيد قرعه جوايزي اهدا شد.
آقابزرگ به مشهد رفت
كاشان- خبرنگار كيهان: هفتمين فيلم علي مقني به نام «آقا بزرگ» براي شركت در پنجمين دوره جشنواره فيلم كوتاه ديني روشن به مشهد ارسال شد. اين فيلم مستندي در رابطه با مسجد آقابزرگ كاشان است و موضوع آن محوريت مسجد و جايگاه آن در اسلام و به مدت 25 دقيقه است.

 



امام جمعه اهواز: خوزستان زرخيز نبايد افراد فقير و بيكار داشته باشد

اهواز - خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: استان زرخيز خوزستان با برخورداري از يك چهارم صنايع كشور و داشتن زمين هاي مرغوب زراعي، نخيلات، رودخانه هاي جاري، سد ونيروگاه، نفت و گاز، پتروشيمي و بنادر و درآمدهاي نفتي نبايد فقير و بيكارداشته باشد.
آيت الله موسوي جزايري كه به مناسبت سالروز تشكيل بنياد توسعه كارآفريني و تعاون خوزستان و در ديدار با مديرعامل، اعضاي هيئت مديره و مديران عامل شركت هاي مادر تخصصي تحت پوشش بنياد توسعه كارآفريني سخن مي گفت، تصريح كرد: ما خجالت مي كشيم بگوييم وضع اقتصادي مان خراب است درحالي كه در استان غني و زرخيز خوزستان زندگي مي كنيم.وي افزود: در اين استان، امكانات وسيع كشاورزي و صنايع و نعمت هاي فراواني وجود دارد، چرا وضع اقتصادي و معيشتي مردم خراب است درحالي كه وضع اقتصادي خيلي از استان هايي كه امكانات، صنايع، بنادر و رودخانه هاي ما را ندارند بهتر از ماست! وي گفت: چرا آمار بيكاري در استان ما بالاست و طبق آماري كه سال گذشته از اداره كار گرفته شده بالغ بر 250 هزارنفر بيكار در استان وجود دارد كه 140هزارنفر آنها در كلان شهر اهواز زندگي مي كنند و اين آمار خيلي وحشتناك است.
نماينده ولي فقيه در استان افزود: برخي استان ها ازطريق بنادر خود ارتزاق مي كنند اما بنادر استان ما فراموش شده ودست چندم هستند!آيت الله موسوي جزايري گفت: بايد براي ايجاد اشتغال و كاهش آمار بيكاري، از افراد متخصص، صاحب فكر و انديشه، متمكن و متنفذ دعوت كنيم تا همه با هم در راه توسعه، عمران وآباداني و ايجاد كار و فعاليت براي بهبود اقتصاد استان تلاش كنند. نماينده ولي فقيه در استان بر ضرورت آموزش نيروهاي بيكار و جوياي كار و فاقد مهارت و تخصص بخصوص در مناطق حاشيه نشين تأكيد كرد و خواستار همكاري همه دستگاه ها براي انجام اين امر مهم شد.

 



برترين هاي بيست و يكمين جشنواره تئاتر استان اصفهان معرفي شدند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
بيست و يكمين جشنواره تئاتر استان اصفهان با معرفي برترين هاي اين جشنواره در مجتمع فرهنگي هنري استاد فرشچيان به كار خود پايان داد.
از 45 اثر ارسال شده به دبيرخانه جشنواره تئاتر استان اصفهان 9 اثر به جشنواره راه يافت كه در مدت سه روز در مجتمع فرهنگي هنري صائب و سالن اصلي و سالن روباز مجتمع فرهنگي هنري استاد فرشچيان به اجرا درآمد.
در مراسم اختتاميه بيست و يكمين جشنواره تئاتر استان اصفهان كه با حضور نمايندگان مردم اصفهان در مجلس برگزار شد، سيدعليرضا حسيني مديركل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در سخناني با بيان اينكه تئاتر به عنوان نافذترين ابزار براي آموزه ها است، افزود: تئاتر به عنوان واسطه مي تواند ابزار مناسبي براي اصلاح فرهنگ عمومي باشد.
وي با اشاره به رويكرد فرهنگي سفرهاي دور سوم رياست جمهوري اظهار داشت: در دور سوم سفر هيئت دولت به اصفهان شاهد اتفاقات خوبي از جمله در حوزه هنرهاي نمايشي خواهيم بود.
محمدرضا رهبري داور جشنواره تئاتر اصفهان نيز با بيان اينكه جشنواره امسال از نمايشنامه حرفه اي و تخصصي بي بهره بود و به محتواي نمايشنامه توجهي نشده بود.
در ادامه اين مراسم، برترين هاي جشنواره توسط هيئت داوران جشنواره تئاتر استان اصفهان معرفي شدند. بخش هاي نمايش، نمايشنامه نويسي، كارگرداني، موسيقي، بروشور، بازيگري زن و مرد، طراحي صحنه و گريم از جمله بخش هاي اين جشنواره بود.

 



معاون مطبوعاتي اداره كل ارشاد اسلامي استان: 55 نشريه جديد در قم درخواست انتشار دادند

قم- خبرنگار كيهان:
معاون مطبوعاتي اداره كل ارشاد اسلامي استان قم گفت: هيئت نظارت بر مطبوعات، با توجه به ضرورت هاي فرهنگي و مطبوعاتي استان، با بررسي توانايي و سوابق متقاضيان اخذ مجوز مطبوعات، به درخواست 55 نشريه پاسخ داده است.
«محمد خامه يار» اظهار داشت: پرونده ها توسط اداره ارشاد استان تكميل و از مدت ها قبل به هيئت نظارت بر مطبوعات ارسال و در دستور كار اين هيئت قرار گرفته است.
وي با اشاره به موضوع و گستره توزيع اين نشريات گفت: اين نشريات شامل روزنامه، هفته نامه، دو هفته نامه و ماهنامه هستند كه در موضوعات سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي، سينما، كاريكاتور و... تقاضاي انتشار دارند.
وي گفت: بعضي از اين نشريات تخصصي و بعضي عمومي و چند منظوره هستند و خواستار توزيع بين المللي سراسري و محلي هستند.
خامه يار اظهار اميدواري كرد: بعضي از اين نشريات تا پايان امسال به خانواده نشريات محلي بپيوندند.

 



نقش دعاي جوشن كبير بر تابلوي نقاشي خط بهشت

كاشان - خبرنگار كيهان
براي نخستين بار در كشور هفتمين تابلوي نقاشي خط بهشت منقوش به نگارش كل قرآن كريم و با 48 اسم اعظم و دعاي جوشن كبير با تركيبي سنتي و هنري خلق شد. اين اثر از جمع 30 تابلو با ابعاد 25 در 35 و در مدت 6 ماه توسط روح الله قرباني آراني خلق شده است.
اين هنرمند زيباترين و پركارترين كاري را كه تاكنون شروع كرده، اثري به عنوان هشت بهشت وبا مضمون امام رضا (ع) مي داند كه در دست اجراست و شامل 8 تابلو با مضامين مذهبي و اعتقادي شيعه از جمله حادثه غدير، كربلا و ظهور حضرت قائم (عج) و... است كه تا به حال 5 تابلو از آن مجموعه به پايان رسيده است.
اصلي ترين تابلوي اين مجموعه تابلوي محمدرسول الله است كه با نگارش 200 هزار صلوات در قالب تصويري است كه حقانيت پيامبر را در مقابل هتك حرمت منافقان با سخنان 4 پيامبر اولي العزم به اثبات مي رساند.

 



آيين بزرگداشت نيمايوشيج درمازندران برگزارشد

ساري- خبرنگاركيهان:
آيين گراميداشت نيمايوشيج پدر شعر نوي ايران در زادگاهش يوش مازندران برگزارشد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در اين مراسم خواستار اهتمام بيشتر فعالان فرهنگي و هنري مفاخر و شخصيت هاي تاثيرگذار اين استان شد.
هادي ابراهيمي گفت: پيوند شخصيت هاي تاثيرگذار عرصه فرهنگ و هنر با پيشينه تاريخي و فرهنگي ديار مازندران، تلاش هاي موثر و اثربخشي را در اعتلاي اين استان برجاي مي گذارد.
وي با تجليل از شاعران انجمن هاي ادبي فعالان در مازندران افزود: انجمن هاي ادبي بايد با يارگيري بيشتر نفس تازه اي به كالبد شعر ببخشند.
وي ضرورت آسيب شناسي فضاي شعر و ادب مازندران را يادآورشد و افزود: جهت گيري برنامه هاي فرهنگي و هنري درمازندران مبني بر آئين هاي ماندگار بومي سازگار با فرهنگ ديني است.
ابراهيمي از نيمايوشيج و سلمان هراتي به عنوان مفاخر ارزشمند و تاريخ ساز نام برد و افزود: تجديد ميثاق اهالي هنر با آرمان هاي مفاخر ادبي، افق روشني را در فضاي فرهنگي مازندران ترسيم مي كند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران خواستار ارائه سريع تر رئوس برنامه هاي آينده انجمن شعر و ادب اين استان براي تصويب و عملياتي شدن آنها شد.

 



اجراي بخش موسيقي جشنواره فرهنگ اقوام ايراني در گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
بخش موسيقي سومين جشنواره فرهنگ اقوام ايران زمين در شهرستان گنبدكاووس برگزار شد.
در سومين جشنواره فرهنگ اقوام ايران زمين كه از 21 آبان آغاز شده و تا 24 آبان ماه در تالار فخرالدين اسعد گرگاني ادامه داشت آداب و رسوم و ويژگي هاي فرهنگي اقوام ايراني در قالب 6 قوميت شامل قوم تركمن، كتول، سيستاني، قزاق، قزلباش و محلي مازندراني به نمايش گذاشته شده است.
در بخش موسيقي هاي محلي اقوام ايراني نيز هفت گروه از استان هاي اردبيل، گيلان، خراسان شمالي، مازندراني، لرستان، كهگيلويه و بويراحمد و سمنان، معرفي شده اند.
در مراسم موسيقي آييني اين جشنواره كه در شهرستان گنبدكاووس برگزار شد، اقوام مختلف از جمله ترك و كرد و فارس به اجراي موسيقي محلي و نمايش آيين ها پرداختند.
محورهاي سومين جشنواره فرهنگ اقوام ايران زمين معرفي و نمايش آداب و رسوم و ويژگي هاي فرهنگي اقوام ايراني بود كه اجراي موسيقي محلي اقوام ايراني آن در سالن فرهنگي- هنري ارشاد شهرستان گنبدكاووس در حضور ميهمانان و علاقه مندان و مردم اين شهرستان طنين انداز شد.

 



معرفي برترين هاي جشنواره تئاتر استان اردبيل

اردبيل - خبرنگاركيهان:
هفدهمين جشنواره تئاتر استان اردبيل با معرفي برترين هاي جشنواره به كار خود پايان داد.
دراين جشنواره كه به مدت پنج روز در 2 تالار بيضاي اردبيل و مجتمع فرهنگي هنري برگزار شد نمايشنامه هاي مغزهاي كنسروي، سوگ مهر، دست هزار غريب، تبار خون، حكايت رواديد روي صحنه رفتند.
درمراسم اختتاميه اين جشنواره هيئت داوران در بخش كارگرداني، نمايش دست هزار غريب به كارگرداني مجيد واحدي زاده و تبار خون به كارگرداني توحيد معصومي را به طور مشترك به عنوان اثر نخست معرفي و جايزه دوم اين بخش را به نمايش سوگ مهر به كارگرداني غريب منوچهري از پارس آباد مغان اعطا كرد.
هيئت داوران داورفرماني در نمايش تبارخون را به عنوان بازيگر نخست برگزيد و رتبه دوم اين بخش را به طور مشترك به مجيد واحدي زاده و محمدرضا خدايي اعطا كرد.رتبه سوم بازيگري مرد به طور مشترك به صمد واحدي زاده در نمايش دست هزار غريب و عباس جاهد در نمايش سوگ مهر تعلق گرفت.در بخش بازيگري زن هيئت داوران الهه رحمتي در نمايش تبار خون را حائز رتبه نخست، سولماز فدايي در نمايش سوگ مهر را حايز رتبه دوم و فاطمه سميراري در نمايش دست هزار غريب را نفر سوم اعلام كرد.
هيئت داوران در بخش موسيقي گروه موسيقي نمايش تبارخون را به عنوان گروه برتر و سمت نخست برگزيد و مقام سوم اين بخش را به گروه موسيقي سوگ مهر اعطا كرد.
دو نمايش دست هزار غريب به كارگرداني مجيد واحدي زاده و تبارخون به كارگرداني توحيد معصومي هر دو از شهرستان اردبيل براي حضور در جشنواره منطقه اي از سوي هيئت داوران برگزيده شدند.

 



برگزاري مشاعره دانش آموزي در فيروزكوه

سرويس شهرستان ها-
همزمان با دهه كرامت به همت انجمن ادبي صائب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فيروزكوه مسابقه مشاعره بين دانش آموزان علاقمند شهرستان فيروزكوه برگزار كرد.
اين مراسم با حضور دانش آموزان، مسئولان، معلمان، و علاقه مندان در سالن آمفي تئاتر مجتمع فرهنگي هنري آفرينش برگزار گرديد.
به گزارش روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فيروزكوه عليرضا تاج الدين مسئول انجمن ادبي صائب هدف از برگزاري اين برنامه را ايجاد روحيه نشاط و شادابي و تقويت همدلي و همسويي علاقه مندان شعر و ادبيات در راستاي اشاعه فرهنگ غني شعر فارسي با هدف تشويق و جذب دانش آموزان مستعد براي فعاليت هاي فرهنگي هنري دانست و گفت: با توجه به استقبال چشمگير و تقاضاي دانش آموزان و علاقمندان اين برنامه ها ادامه خواهد داشت.
اين برنامه با حضور 30 گروه 3 نفره كه در هر دوره 3 گروه با هم به رقابت پرداختند و پس از انتخاب هر دوره يك گروه به مرحله نهايي راه يافتند كه در پايان 4 گروه باقي ماند به نام هاي گروه لسان الغيب- پروين- طاها و شاعران جوان كه پس از زمان طولاني و جدل ادبي هيئت داوران موفق به كسب امتياز رتبه نشد و قرار شد 4 گروه برتر در يك جدل ادبي ديگر به رقابت پردازند.
داوري اين مسابقه را عليرضا تاج الدين رئيس انجمن ادبي صائب و استاد دانشگاه و سيدحسين حسيني هرانده كارشناس ادبيات و مدرس انجمن ادبي برعهده داشتند.
شايان ذكر است جوايز گروه اول 45هزار تومان گروه دوم 35 و گروه سوم 20 هزار تومان نقداً به همراه لوح تقدير پرداخت شد ضمنا تمامي گروه هاي شركت كننده به رسم يابود هدايايي دريافت كردند.
در پايان گروه موسيقي به نوازندگي سيدحسن حسيني، ابراهيم فخرآور، سيدوحيد حسيني و به خوانندگي ياسير فخرآور قطعاتي در دستگاه ماهور اجرا كردند.

 



مستند كردستان سرزمين حماسه ها توليد شد

سنندج- خبرنگار كيهان:
كردستان سرزمين حماسه عنوان مستندي است كه به مدت 8 دقيقه در شبكه استاني سيماي مركز كردستان توليد شده است.
اين برنامه مستند با بهره گيري از تصاوير آرشيوي مربوط به قبل و بعد از انقلاب، چگونگي مبارزه مردم كردستان در آن دوران با حكومت ستمشاهي را به تصوير كشيده است.
تهيه كننده اين مستند گفت: سعي شده است با استفاده از ظرفيت هاي آرشيوي صدا و سيما گوشه هايي از حمله ددمنشانه رژيم بعث صدام و حماسه 8 سال دفاع مقدس و خلق حماسه هاي ايثار و پايمردي مردم قهرمان كردستان در كنار ديگر همرزمان خود به تصوير كشيده شده است. البته اين مستند به تصاوير رهبر معظم انقلاب در ميان رزمندگان كردستان مزين است.
صمد وطن خواه گفت: در بخش ديگري از اين مستند روايت دوران سازندگي پس از جنگ تحميلي، سفر پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب به استان و گوشه هايي از خدمات نظام اسلامي و مقايسه اي هر چند كوتاه با گذشته و حال اين خطه از ميهن عزيزمان به بينندگان ارائه شده است.
وي در پايان گفت: هدف از تهيه اين مستند افزايش سطح آگاهي مخاطبان شبكه استاني سيماي كردستان است.

 



همزمان با دهه فجر انجام مي شود افتتاح 150 واحد مسكن مهر در بناب

بناب - خبرنگار كيهان:
همزمان با دهه فجر امسال تعداد 50 واحد مسكوني از طرح هاي مسكن مهر در شهرستان بناب افتتاح مي شود.
رئيس اداره مسكن و شهرسازي بناب با اعلام مطلب فوق گفت: طرح مسكن مهر با ظرفيت بيش از 4 هزار واحد از اول سال 87 آغاز شده است و امسال نخستين طرح مسكن مهر كشور در اين شهرستان به بهره برداري رسيده است.
علي جباري افزود: در شهرستان بناب 2هزار و 991 نفر از متقاضيان در قالب 9 تعاوني مسكن كارگري، كارمندي، صنعتي و محله اي ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد پس از پالايش از طريق اداره تعاون تعداد 1515 نفر به اين اداره معرفي شده است و اين اداره پس از بررسي و ريزش نهايي به تعداد 1378 نفر زمين تحويل داده است.

 



برگزاري نخستين جشنواره فيلم سوادآموزي در كاشان

كاشان- خبرنگاركيهان:
نخستين جشنواره فيلم كوتاه با رويكرد سوادآموزي در تالار فرهنگ و فرهنگسراي مهر سازمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان برگزار شد.
اين جشنواره با هدف بهره گيري مطلوب از ابزار هنر در جهت تبليغ و ترويج سوادآموزي و ايجاد عزم و اراده ملي براي ريشه كني بيسوادي برگزار شد.
محمد شفافي، مدير فرهنگسراي مهر به خبرنگار ما گفت: در اين جشنواره 39 اثر برگزيده كشوري با موضوع سوادآموزي و اهميت آن در قالب پويانمايي، نماهنگ، مستند، داستاني و سينمايي به مدت 767 دقيقه اكران شد.
وي از دانش آموزان مقاطع سه گانه تحصيلي، عامه مردم بويژه كم سوادان جامعه به عنوان مخاطبان اصلي اين جشنواره 3 روزه نام برد و افزود: اين جشنواره كه همزمان در 2تالار برگزار شد 2هزار و 50نفر مخاطب داشت.

 



بازبيني همزمان پنج نمايش صحنه اي

شوراي بازبيني نمايش شهرستان اسلامشهر پنج نمايش صحنه اي تئاتر را در سالن آمفي تئاتر مجتمع فرهنگي و هنري شهيد نواب صفوي بازبيني كرد.
به گزارش روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اسلامشهر، اين نمايش ها با موضوعات اجتماعي، كودك، دفاع مقدس و... بوده كه شامل نمايش ولنتاين به نويسندگي و كارگرداني مهدي فنائيان، مقام استادي نوشته جليل تهراني به كارگرداني عباس طباطبايي، خداحافظ به نوشته محمد يعقوبي و كارگرداني محسن عابديني، ترافيك به نويسندگي و كارگرداني عباس طباطبايي و تجاوز به نويسندگي و كارگرداني محمد خداوردي بوده است.
گفتني است اين نمايش ها پس از گرفتن تأييديه از شوراي بازبيني قابل اجراء عموم هستند.

 



بذر و نذر دركاشان ساخته شد

كاشان - خبرنگاركيهان:
مسئول انجمن سينماي جوان كاشان از ساخت فيلم مستند 17دقيقه اي بذر و نذر دراين شهرستان خبر داد.
رضا بهمني گفت: اين فيلم به كارگرداني مهدي رضوي زاده، دستيار و مديريت محمد سرجه پيما توليد و ساخته شد.
بذر و نذر، مستندي آئيني درمورد رسوم و اعتقادات مردم كويرنوش آباد دركنار كشت صيفي جات ومحصولات كشاورزي است.

 



گروه آوا و نوا اليگودرز مقام اول جشنواره سراسري موسيقي را كسب كرد

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
گروه موسيقي آوا و نوا شهرستان اليگودرز مقام اول جشنواره بيت و حيران را كسب كرد.
در اين جشنواره سراسري كه با حضور 80 هنرمند درسردشت در دو بخش تك نوازي و تك خواني برگزار شد گروه آوا و نوا اليگودرز به سرپرستي بهرام سرلك مقام اول جشنواره را كسب كرد.
در اين جشنواره از استاد «بهرام سرلك» از پيشكسوتان هنر موسيقي كشور تقدير به عمل آمد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14