(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 آذر 1388- شماره 19522
 

رسوايي آمريكا در آينده جنگ نرم ضرورت بررسي جنگ هاي رواني غرب و مقابله به مثل ايران -بخش پاياني



رسوايي آمريكا در آينده جنگ نرم ضرورت بررسي جنگ هاي رواني غرب و مقابله به مثل ايران -بخش پاياني

پريسا جلالي
رويكرد دو گانه استفاده از كليد واژه «تغيير» در زمان انتخابات آمريكا و تمديد تحريم ها تنها با گذشت چند ماه از آغاز به كار كابينه دموكراتها كه تصويب بودجه هايي براي جنگ نرم و تقابل رسانه اي شاهد بوديم همه آنچيزي است كه از اوباما و تيمش در مقابل ايران پيش بيني مي شد.
رفتارهايي كه مجلس شوراي اسلامي را بر آن داشت تا در تقابل سياست هاي كهنه شيطان بزرگ به تدابيري از جمله تصويب بودجه براي پاسخگويي به اثرات مخرب جنگ نرم اقدام كند.
تصويب مبلغ 20 ميليون دلار اگرچه به اعتقاد برخي كم به نظر مي رسد اما از نظر تعدادي از اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس براي شروع كافي است و افزايش آن منوط به نوع عملكرد دستگاه هاي مسئول از جمله وزارت اطلاعات، كشور، امورخارجه و صدا و سيما خواهد بود.
استعمار نو همان راه حل جديد كشورهاي استعمارگري است كه تا مدت ها پيش با توسل به لشكركشي و جنگ سخت به نزاع با ديگر ملت هاي مظلوم و مستضعف مي پرداختند.
مناسب ترين ابزاري كه استعمار را به شكلي جديد و نوين معرفي كرد جنگ نرم و استفاده از سلاح هاي نامرئي و رسانه اي بود كه توانست در برخي جهات سياست هاي شان را پاسخگو باشد و جوانان كشورهاي هدف را با آنها همراه و همگام كند.
گفته مي شود جنگ نرم موثرترين، كارآمدترين و كم هزينه ترين و در عين حال خطرناك ترين نوع جنگ عليه امنيت ملي يك كشور است. چون
مي توان با كمترين هزينه با حذف لشكركشي و از بين بردن مقاومت هاي فيزيكي به هدف رسيد.
همان اقدامي كه تصويب بودجه هاي كلان ميليوني را در نظر سياستمداران آمريكايي موجه جلوه مي دهد و آن را با عناوين حمايت از حقوق بشر در مجامع اسلامي دنبال مي كنند.
نزاع و تخاصمات مرئي و نامرئي آمريكا هميشه وجود داشته و مساله جديدي نيست تا ملت ايران هراسي به خود راه دهد.
با اين حال بايد اذعان داشت كه ملت و دولت جمهوري اسلامي در حال طي كردن مسير اقتدار و فتح قله هاي پيشرفت هستند و مسلم است كه در اين زمينه نارضايتي مخالفان و دشمنان ايران اسلامي را در آن سوي مرزها برانگيخته است.
توبه گرگ و تغيير استعمارگر؟!
«آمريكا تصور مي كند با تشديد تحريم ها و يا ادامه تهديدات عليه ايران مي تواند ملت و دولت ما را از ادامه اين مسير صحيح باز دارد اما جمهوري اسلامي ايران در برابر اين اتهامات تسليم ناپذيراست.»
محمد كريم عابدي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب و در گفت و گو با گزارشگر كيهان
مي گويد: بعد از 30 سال تلاش ملت ايران براي طي مسير دستيابي به تكنولوژي و كسب موفقيت هاي شگرف، آمريكا هنوز از تلاش هاي خود نااميد نشده است. همانطور كه مي بينيم پول هاي كلاني عليه ايران هزينه مي كنند. تاريخ روابط ايران و آمريكا نشان مي دهد اين اتفاق در سال 59 نيز رخ داد اما در طبس شكست سنگيني متحمل شدند و سپس در طول دوران دفاع مقدس با تجهيز ارتش صدام و ميليون ها دلاري كه شيوخ عرب با تشويق آمريكا به عراق مي دادند در نهايت شكست سنگيني از جنگ تحميلي متحمل شد. در واقع هميشه ايالات متحده به نوعي مترصد بوده به ايران ضربه بزند، اما اگر مي توانست خدشه اي وارد كند حتما اين كار را مي كرد.
وي آزمايش ملت ايران را نيت و هدف استعمارگران غربي از تهديدات اخير مي داند و تاكيد مي كند: ايالات متحده قبل از انتخابات رياست جمهوري ايران براي كودتاي نرم 35 ميليون دلار اختصاص داد و هميشه منافقان و
سلطنت طلبان را مورد حمايت قرار داده است و نيروهاي اصلاح طلب پناهنده را با بهترين امتيازات حمايت كرده است. در كل بودجه كلان 90 ميليون دلاري براي پيروزي نيروهاي اصلاح طلب در دوران ناآرامي و استفاده از نرم افزارهاي اينترنت و پيام كوتاه و غيره همگي نشانه ضعف غرب در مقابل اقتدار ايران است.
اين نماينده فردوس و طبس مصداق اظهاراتش مبني بر شكست آمريكا را نظر سنجي هاي فريبكارانه پيش از انتخابات كه حتي سران كشورهاي غربي را هم به باور رسانده بود كه پيروز شده اند و براي جبران ناكامي هايشان پيروزي خيالي شان را در انتخابات به اصلاح طلبان تبريك گفتند، مي داند.
سهم مقابله با آمريكا
براي هر ايراني، يك دلار!
اختصاص 20 ميليون دلار به منظور مقابله با سياست هاي مداخله جويانه ايالات متحده آمريكا از ديد برخي از نمايندگان در خانه ملت رقمي ناچيز و حركتي نمادين از سوي مجلس خوانده مي شود.
اسماعيل كوثري نايب اول كميسيون امنيت مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين شبهه كه اقدام مجلس تنها مي تواند يك اقدام نمادين در مقابل مصوبات آمريكا باشد، مي گويد: اختصاص بودجه براي مقابله با برنامه هاي نرم افزاري از سوي آمريكا به هيچ وجه جنبه نمادين ندارد بلكه با
برنامه ريزي متقن و جامعي تصويب شده است. حتي از سوي مجلس نظارت دقيقي بر اجراي اعمال خواهد شد البته بايد ابتدا كليت آن در صحن علني مجلس تصويب شود سپس دستگاه هاي مسئول به همراه نماينده مجلس در جلسه اي حضور يافته تا در حد مسئوليتشان برنامه هايي تهيه و تدوين كنند.
وي در گفت و گو با خبرنگار سرويس گزارش روز كيهان مي گويد: اين مصوبه كميسيون روندي مثبت است در مقابله با آمريكا و مصوبات اخير مجلس آمريكا در جنگ رواني و رسانه اي كه اميدواريم در صحن علني مجلس هم راي بياورد تا در نشست با مسئولان دستگاه هاي مسئول
برنامه ريزي و اجرا شود.
عابدي عضو كميسيون امنيت نلي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در همين زمينه معتقد است: حق نمايندگان و مردم است تا به هر طريقي با تهاجمات آمريكا مقابله كنند كه كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس هم اين راهكار را در نظر گرفته حتي اگر نمادين باشد. دوستان ما در كميسيون امنيت ملي با برنامه و اصول خاصي اين مبلغ را تصويب كردند. ابتدا 20 ميليون دلار تصويب شد تا حتي تا 50 ميليون دلار هم پيشنهاد شد كه من به ذهنم رسيد ملت ايران نفري يك دلار هم بگذارند 70 ميليون دلار مي شود تا فقط كار فرهنگي انجام دهيم. يعني مي توان با قرار دادن اين مبلغ در اختيار دو وزارتخانه و با دعوت از هنرمندان در زمينه هاي متنوع تئاتر، سينما، موسيقي و غيره از تمامي كشورهاي ظلم ديده از ژاپن گرفته تا كامبوج و افغانستان و عراق و لبنان ظلم و ستم نظام هاي استعماري دنيا را با زبان خود به دنيا و حتي خود مردم آمريكا مانند سرخپوستان و سياهاني كه تحت ظلم بوده اند نشان دهند.
اين حركت در واقع دنباله رو اثري است كه انقلاب اسلامي ايران در جهان گذاشت و بسياري از سياستمداران آمريكايي را وادار به اعتراف كرد.
مانند شروين ماروين استاد دانشگاهي در آمريكا كه گفت چگونه مي توان باور داشت كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران يكباره شعار >مرگ بر آمريكا< در جهان طنين افكند؟!
و شيخ محمد العاصي امام جمعه واشنگتن معتقد است: آمريكا و رژيم صهيونيستي تلاش
مي كنند تا با ايجاد خلل و مانع بر سر راه جمهوري اسلامي ايران، اين كشور را وادار به تسليم و سازش كنند اما انقلاب اسلامي با حمايت تمام مسلمانان جهان همچنان به راه خود ادامه مي دهد و از تهديدات آمريكا و رژيم صهيونيستي هراسي ندارد.
احتمال افزايش بودجه
در صورت عملكرد مثبت دستگاه ها
گفته مي شود مبلغ اختصاص يافته به مبارزه نرم با جنگ رواني غرب در صورتي كه طبق
برنامه ريزي جامعي پيش برود احتمالا افزايش خواهد داشت. اما رد پيشنهاد افزايش آن در آغاز اجراي طرح مخالفان زيادي دارد.
يك عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي به عنوان يكي از اين مخالفان به خبرنگار سرويس گزارش روز كيهان مي گويد: پيشنهاد
50 ميليون دلاري در كميسيون امنيت مجلس راي نياورد كه البته علت راي نياوردن آن است كه تازه در مراحل آغازين و گام اول طرح است و بايد ببينيم دستگاه هاي مسئول چگونه مي توانند اين مبلغ را هزينه كنند. در صورتي كه مسئول اجراي طرح گزارش دهد و روند مثبتي طي شده باشد دست مجلس براي افزايش باز است.
وي كه با ترديد نسبت به اجراي اين طرح البته پس از تصويب در صحن علني مجلس نگاه مي كند به اختصاص يك ميليارد تومان براي رسيدگي به امور جانبازان شيميايي و قانون تصويب شده كه روند خوبي را طي نكرده اشاره كرده و مي گويد: در حال حاضر در ماه نهم از تصويب اين مبلغ هستيم اما برخي دستگاه هاي مسئول يا اطلاعي ندارند و يا در اجرا سهل انگاري مي كنند بنابراين نمي توان نتيجه اجرا نشدن قانون رسيدگي به جانبازان شيميايي را دوباره تكرار كرد.
در حالي كه غربي ها و برخي كشورها عليه ايران پرونده سازي مي كنند و جرايم مالي و خسارت هايي از ايران طلب مي كنند و از دادگاه هايشان هم حكم مي گيرند ولي هنوز نتوانسته ايم برخي قوانين را به درستي اجرا كنيم همين مساله سبب شده با دقت بيشتري مبالغ تصويب شود.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به سابقه تهاجمات آمريكا به ايران مي گويد: آمريكايي ها جنگ نرم افزاري را شروع كردند سايت ها را محدود مي كنند و حتي جلوي فيلتر را مي گيرند و مورد حمله نرم افزاري قرار مي دهند و جنگ نرم را سامان داده اند شبكه ماهواره اي افتتاح كرده اند. اينها براي جلوگيري از سياست هاي ايران است البته مجلس پنجم هم
5 ميليون دلار براي مقابله با آمريكا تصويب كرد ولي الان رويكرد مقابله نرم افزاري است و موظفيم در مقابل جنگ نرم، مقابله فرهنگي داشته باشيم.
استعمارگر پير را فراموش نكنيم
جنگ نرم با عواطف و احساسات فكر و انديشه و باور و ارزش ها و آرمان هاي يك ملت و نظام سياسي ارتباط دارد و اولين اقدامي كه در جنگ نرم انجام مي شود اين است كه شخص را نسبت به ديدگاه هاي خود دچار شك و ترديد مي كند.
همين سبب مي شود تا فرد آماده پذيرش اطلاعات جديدتري شود كه خود ساخته و پرداخته اند.
جنگ نرم به روحيه به عنوان يكي از عوامل قدرت ملي خدشه وارد مي كند، عزم و اراده ملت را از بين مي برد و مقاومت و دفاع از آرمان و
سياست هاي نظام را تقويت مي كند كه با اين حال فروپاشي رواني يك ملت مي تواند مقدمه اي براي فروپاشي سياسي - امنيتي و ساختار هاي آن باشد.
فاطمه آليا مقابله نرم افزاري و جنگ رواني و نرم كه غرب به راه انداخته است را محصول مشترك تمامي دولت هاي غربي از جمله آمريكا و انگليس مي داند و مي گويد: هنگام اختصاص بودجه براي مقابله با آمريكا، برخي از نمايندگان پيشنهاد
مي دادند كه انگلستان را در كنار امريكا بگذارند چرا كه بسياري از توطئه هاي صورت گرفته عليه كشورهاي مستقل و جهان سوم با مشاركت انگليس و آمريكا و بعضا فرانسه انجام مي گيرد.
محمد كريم عابدي اقدامات آمريكا و انگليس را نشات گرفته از خوي شيطاني و سلطه گري اين دولت ها مي داند كه اگر انسان قايل به حق خود باشد جنگي رخ نخواهد داد اما ظلمي كه از دوران پيامبران اولوالعزم جاري بوده حكايت همين خوي حيواني است كه در وجود اغلب دولت هاي غربي مشهود است و نبايد آن ها را جدا از يكديگر در نظر گرفت.
گزارش روز

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14