(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 آذر 1388- شماره 19522
 

طي سال گذشته تصادفات رانندگي 40 هزار ميليارد تومان خسارت بر جا گذاشت
محدوديت هاي ترافيكي تعطيلات آخر هفته
شهادت يك پليس در درگيري با سارق حرفه اي
انصراف زن جوان از ازدواج به خاطر چيدمان جهيزيه
وزيربهداشت: واكسن آنفلوآنزاي نوع آ 10 روز ديگر وارد كشور مي شود
سردار بتولي رئيس جديد پليس آگاهي شد
طي 7 ماه گذشته 40 ميليون مسافر از پايانه هاي تهران جابه جا شدند
تعطيلات آخر هفته باراني است
دستگيري 3 فروشنده سكه هاي جعلي در طبس
8 آذر؛ مانور سراسري زلزله در مدارس كشور
خودروهاي دودزا 200 هزار ريال جريمه مي شوند
يك ميليون يتيم در زيمبابوه به خاطر ايدز
5 هزار كيلومتر پياده روي نذر حاجي چچني
مادربزرگ اوباما حاجيه مي شود
يورش 6هزارشتر تشنه به سيدني
انهدام شبكه قاچاق چربي انسان



طي سال گذشته تصادفات رانندگي 40 هزار ميليارد تومان خسارت بر جا گذاشت

فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد: خسارات ناشي از مرگ و مير تصادفات جاده اي سال گذشته 40 هزار ميليارد تومان بوده است.
به گزارش خبرگزاري فارس سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه همايش علمي پليس، امنيت و چشم انداز 1404 گفت: هزينه مادي يك كشته در تصادفات 150ميليون تومان است، كه اين علاوه بر مجروح شدن 10-11 نفر است، اگر اين مبلغ را در 23 هزار كشته تصادفات سال گذشته ضرب كنيم، عددي حدود 40هزار ميليارد تومان برجاي مي گذارد.
فرمانده نيروي انتظامي تاكيد كرد: نتيجه افزايش نرخ جريمه ها بايد كاهش جريمه شدن مردم باشد، اگر بتوانيم ميزان تلفات را نصف كنيم خيلي بهتر از جريمه كردن مردم است.
سردار احمدي مقدم در پاسخ به سؤالي درباره بيشترين جرايم عليه زنان در كشور افزود: جرمي كه در حال حاضر بيشتر عليه زنان در جامعه نمود دارد عمدتاً اغفال، فريب و تجاوز است، در جرايم ديگر مانند اعتياد ميزان زنان معتاد نسبت به مردان 5 درصد است و حتي ميزان مجرمان زن نسبت به مجرمان مرد بسيار كم است.
فرمانده نيروي انتظامي به دوستي هاي اينترنتي اشاره كرد و گفت: فضاي مجازي باعث شده بستر جرائم نوظهور شود به طوري كه دوستي ها اينترنتي شده است و پيرمرد 70 ساله خود را به جاي جوان 20 ساله معرفي مي كند.
سردار احمدي مقدم گفت: اينترنت فضاي لازم را براي تخلفات و جرايم جديد فراهم كرده و شاهد تشكيل گروه هاي انحراف اخلاقي مثل شيطان پرستي و پارتي ها و گروه هاي سكس در فضاي مجازي هستيم. هر چند هنوز موضوع سكس گروهي در ايران توسعه نيافته اما شروعش فجيع است.

 



محدوديت هاي ترافيكي تعطيلات آخر هفته

محدوديت هاي ترافيكي تعطيلات آخر هفته از سوي پليس راه اعلام شد.
به گزارش پليس راه ناجا، تردد موتورسيكلت از پنج شنبه 5/9/88 تا ساعت 24 شنبه 7/9/88 از محور كندوان (كرج - چالوس)، هراز، فيروزكوه، قزوين - رشت، ساوه - همدان و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعكس ممنوع است.
محور كرج - چالوس
1- تردد انواع تريلر و كاميون ها از محور كرج - چالوس كماكان ممنوع است.
2- تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 14 تا 23 شنبه 7/9/88 از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از 30:16 تا ساعت 23 از بالاي مرزن آباد به سمت كرج يكطرفه خواهد بود.
محور هراز
الف- تردد كليه تريلرها از محور هراز كماكان ممنوع است.
ب: تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15تا 23شنبه مورخ
7/9/88 از رودهن به سمت آب اسك ممنوع و از ساعت 17 تا 23 تردد كليه وسايل نقليه از آب اسك تا رودهن يكطرفه خواهد بود.
ج: از ساعت 12 تا 23 پنجشنبه 5/9/88 و از ساعت 15 تا 23 جمعه 6/9/88 و از ساعت 6 صبح تا 23 شنبه 7/9/88 تردد كليه كاميون ها به استثناي كاميون هاي حامل مواد سوختي و فاسدشدني از محور هراز ممنوع است.
محور دماوند
تردد كليه تريلرها به استثناي تريلرهاي حامل مواد سوختي و فاسدشدني و از ساعت 6 تا 23 جمعه و شنبه از تهران به قائم شهر و بالعكس ممنوع است.
محور ساوه - همدان
تردد تريلرها و كاميون ها به استثناي تريلرها و كاميون هاي حامل مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 12 تا 23 پنجشنبه
5/9/88 و از ساعت 6 تا ساعت 23 شنبه 7/9/88 از ساوه به همدان (از ساوه تا دوراهي قزوين - همدان) و بالعكس ممنوع است.
محور قزوين - رشت
از ساعت 12 تا 23 پنجشنبه 5/9/88 و از ساعت 12 تا 23 شنبه 7/9/88 تردد كليه تريلرها و كاميون ها به استثناي تريلر ها و كاميون هاي حامل مواد سوختي و فاسدشدني از محور رشت - قزوين و بالعكس ممنوع است.
محور زاهدان - زابل
از ساعت 15 تا 30:19 پنج شنبه، جمعه و شنبه تردد كليه تريلرها و كاميون ها به استثناي تريلرها و كاميون هاي حامل مواد سوختي و فاسدشدني از محور زاهدان - زابل و بالعكس ممنوع است.
بنابر اين گزارش هرگونه تغيير در كاهش يا افزايش ساعات محدوديت با كسب مجوز از پليس راه ناجا انجام مي شود.
رانندگان وسايل نقليه اي كه در طول مسير محدوديت در حركتند، موظفند به نحوي تردد كنند، كه قبل از ساعت اجراي محدوديت از جاده عبور كنند و در غير اين صورت از حركت آنان جلوگيري به عمل مي آيد.
رانندگان وسايل نقليه باربري و حامل مواد سوختي و فاسدشدني هنگامي كه فاقد بار است در محورهايي كه محدوديت تردد كاميون و كاميونت و تريلر اعمال مي شود مجاز به تردد نيست.
بنابر اين گزارش مركز كنترل ترافيك پليس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 شبانه روزي پاسخگوي وضعيت راه هاي كشور و امدادرساني احتمالي به هموطنان است.

 



شهادت يك پليس در درگيري با سارق حرفه اي

مامور نيروي انتظامي استان تهران در جريان درگيري با يك سارق فراري به شهادت رسيد.
به گزارش مهر، ماموران پليس آگاهي شهريار سه شنبه موفق به شناسايي يكي از سارقان سابقه دار به نام «سيامك» شدند و براي دستگيري وي به تعقيب و گريز با او پرداختند كه در مرحله اول اين متهم موفق به فرار شد.
در جريان اين تعقيب و گريز يكي از ماموران پليس آگاهي موفق شد وارد خودروي اين سارق حرفه اي شود ولي حين درگيري با اين شرور مامور آگاهي از خودرو به بيرون پرتاب شد و بر اثر تصادف جان خود را از دست داده و به شهادت رسيد.در ادامه اين ماجرا فرد مجرم كه داراي سوابق سرقت، آدم ربائي و شرارت بود توسط پليس دستگير شد.

 



انصراف زن جوان از ازدواج به خاطر چيدمان جهيزيه

مرد جوان با حضور در مجتمع قضايي خانواده مدعي شد كه همسرش به خاطر اينكه چيدمان جهيزيه مطابق سليقه او نبوده از ازدواج منصرف شده است.
به گزارش فارس، مرد جواني با حضور در مجتمع قضايي خانواده مدعي شد كه همسرش به خاطر اينكه جهيزيه با سليقه او چيده نشده است، از ازدواج با او منصرف شده است.
مرد جوان كه 30 ساله است، درباره مشكل خود به قاضي عموزادي رئيس شعبه 268 دادگاه خانواده گفت: سال 86 توسط يكي از دوستانم با همسرم آشنا شدم مدتي بعد به خواستگاري رفتم و با مهريه 313 سكه طلا به عقد هم درآمديم.
وي افزود: حدود يك سال از زمان عقد مي گذشت و ما آماده برگزاري مراسم ازدواج بوديم؛ جهيزيه همسرم را به خانه خود منتقل كردم و بعد از اينكه وسايل چيده شد، همسرم با بيان اينكه چيدمان جهيزيه مطابق ميل او نبوده است، از من قهر كرد و مدتي بعد به من گفت كه ديگر حاضر نيست با من زندگي كند.
مرد جوان گفت: اين اتفاق در حالي رخ داد كه ما تمام كارهايمان را براي برگزاري مراسم عروسي انجام داده بوديم و او تنها 20 روز قبل از عروسي از ازدواج با من منصرف شد و به همين دليل ضرر مالي زيادي به من وارد شده است.
وي افزود: من او را دوست داشتم و با مراجعه به دادگاه خانواده از او به خاطر عدم تمكين شكايت كردم و بعد از اينكه دادگاه به نفع من حكم داد، او به من گفت كه حاضر است با من زندگي كند.
مرد جوان گفت: دو ماه بعد از رضايت همسرم براي ازدواج با من، مراسم عروسي را برگزار كرديم و زندگي مشترك خود را آغاز نموديم. اما دو ماه بعد از ازدواج باز هم او شروع به ناسازگاري كرد و تمام وسايل را با خود برد. وي درباره علت درخواست طلاق همسرش به قاضي گفت: من هم دليل اصلي اين خواسته او را نمي دانم و او تنها به من مي گويد كه از تو خوشم نمي آيد.
مرد جوان با بيان اينكه از سال قبل در دادگاه تشكيل پرونده داده است، گفت: همسرم مهريه خود را به اجرا گذاشته و مدعي شده است كه به من ارث رسيده است و من مي توانم مهريه او را نقدي پرداخت كنم، اما اين ادعاي او دروغ است و من توانايي پرداخت مهريه نقدي را ندارم.
قاضي عموزادي بعد از شنيدن اظهارات مرد جوان رسيدگي به درخواست او را به آينده موكول كرد.

 



وزيربهداشت: واكسن آنفلوآنزاي نوع آ 10 روز ديگر وارد كشور مي شود

وزير بهداشت با اعلام اينكه واكسن آنفلوآنزاي آ تا 10 روز ديگر وارد كشور مي شود، گفت: تعداد واقعي مبتلايان به آنفلوآنزاي آ بالاي ميليون نفر است و وزارت بهداشت فقط آمار موارد آزمايش شده را اعلام مي كند.
به گزارش فارس، مرضيه وحيد دستجردي، ديروز در نشست خبري آنفلوآنزاي نوع آ در وزارت بهداشت كه با حضور نمايندگان دستگاه هاي مختلف برگزار شد، افزود: آماري كه در كشور به عنوان آمار مبتلايان واقعي به آنفلوآنزاي آ اعلام مي شود، حدسي است پيش بيني ما اين است كه طي دو سال آينده بين 30 تا 50 درصد جمعيت كشور و مردم دنيا به اين بيماري مبتلا شوند.
وي ادامه داد: براساس اعلام سازمان ملل بعد از عبور آمار مبتلايان هر كشور به 100 نفر ديگر اعلام آمار ضرورت ندارد و نيازي به آزمايش همه افراد مشكوك نيست، با اين حال افرادي كه بستري مي شوند و خيلي بدحال هستند آزمايش مي شوند و افراد فوتي نيز شناسايي و ثبت مي شوند و اين آمار ثبت شده هر هفته به مردم و سازمان بهداشت جهاني گزارش مي شود.
وزير بهداشت گفت: براساس آخرين آمار ثبت شده تاكنون 3 هزار و 672 نفر در كشور مبتلا شده و 140 نفر بر اثر اين بيماري فوت كرده اند، كه از اين تعداد 28 نفر هفته گذشته فوت شدند و 12 نفر نيز فوت شدگان هفته هاي قبل بودند.
وحيد دستجردي افزود: براي مراقبت ويژه از مبتلايان بد حال اين بيماري 160 تخت مراقبت ويژه در سراسر كشور داير شده است و تعداد اين تختها نيز با ورود دستگاه هاي تنفس مصنوعي و ساير تجهيزات لازم افزايش مي يابد.
وزير بهداشت گفت: با توجه به سردي هوا و ورود حجاج با موج بعدي آنفلوآنزاي آ مواجه مي شويم و بايد با آموزش همگاني و همكاري همه دستگاه ها و رسانه ها و افزايش تجهيزات و امكانات براي اين بيماري كه حداقل تا دو سال آينده در كشور ما ماندگار است آماده باشيم.وي افزود: تمام حجاج در فرودگاه ها هم در عربستان و هم در كشور معاينه و غربالگري مي شوند، افراد سالم به خانه مي روند، افراد مشكوك آزمايش مي شوند و افراد بدحال به بيمارستان منتقل خواهند شد.
وزير بهداشت گفت: پيش بيني ما اين است كه براي هر پرواز 12هزار و 500 نفر به استقبال حجاج بروند. خواهش ما اين است كه مردم به استقبال حجاج نروند و حجاج نيز بعد از يك هفته مهماني بدهند.وحيد دستجردي اضافه كرد: برآورد اوليه اين است كه هر بيمار مبتلا به آنفلوآنزاي آ بين 2/1 تا 4/1 نفر را مبتلا كند، بنابراين رعايت فاصله از بيماران، شست و شوي مداوم دستها و پرهيز از دست دادن و روبوسي تا دو سال آينده لازم است.
وي گفت: واكسن آنفلوآنزاي آ نيز تا 10 روز آينده وارد كشور مي شود و براي افراد پر خطر و افرادي كه بيماري زمينه دارند، تزريق مي شود. دستجردي با بيان اينكه واكسن آنفلوآنزاي فصلي براي جلوگيري از قاچاق هفته اي به ميزان بيش از 200 هزار دوز وارد مي شود گفت تاكنون 2 ميليون و 800 هزار دوز از اين واكسن در كشور توزيع شده در حالي كه سال گذشته در كل يك ميليون و 400 هزار دوز از اين واكسن در كشور توزيع شد.
وي با تاكيد اينكه ميزان مرگ و مير بيماري آنفلوآنزاي آ در كشور ما نسبت به كشورهاي پيشرفته زياد نيست، گفت: كشور 70 ميليوني ما تاكنون 140 فوتي داشته است در حالي كه در آمريكا با 300 ميليون جمعيت تاكنون 4 هزار نفر بر اثر اين بيماري فوت كرده اند.

 



سردار بتولي رئيس جديد پليس آگاهي شد

با حكم فرمانده نيروي انتظامي سردار سيدحسن بتولي به سمت رئيس پليس آگاهي ناجا منصوب شد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي، با صدور حكمي، سردار سيد حسن بتولي را به عنوان رئيس پليس آگاهي اين نيرو منصوب كرد.
سردار سيد اصغر جعفري، رئيس سابق پليس آگاهي ناجا براساس حكم فرمانده ناجا مسئوليت فرماندهي دانشگاه علوم انتظامي را برعهده گرفت.
سردار سيد حسن بتولي پيش از اين معاونت اجتماعي نيروي انتظامي را برعهده داشت.

 



طي 7 ماه گذشته 40 ميليون مسافر از پايانه هاي تهران جابه جا شدند

مديرعامل سازمان پايانه ها و پارك سوارهاي شهر تهران از افزايش سفر از پايانه هاي تهران خبر داد و گفت: در 7 ماهه اول امسال بيش از 40 ميليون سفر از پايانه هاي تهران صورت گرفته كه افزايش بي سابقه اي داشته است.
ولي آذروش در گفت و گو با مهر افزود: با توجه به اعتماد شهروندان به استفاده از اتوبوس در جاده ها در هفت ماهه نخست امسال بيش از 40 ميليون سفر در ورودي و خروجي ها انجام شده كه افزايش چشمگير و بي سابقه اي بوده است.
سالانه حدود 70 ميليون سفر از پايانه هاي تهران انجام مي شود و كارشناسان شهري معتقدند سهميه بندي بنزين، مسافران به استفاده از اتوبوس عامل اصلي افزايش گرايش مردم به استفاده از اين وسيله نقليه عمومي است.
اين مقام مسئول در شهرداري تهران در خصوص ميزان امنيت بر فضاي پايانه ها خاطرنشان كرد: پايانه هاي تهران هم اكنون از امنيت بسياري برخوردار است و تمامي آنها به دوربين هاي مداربسته و كنترلي مجهز هستند.
مديرعامل سازمان پايانه ها و پارك سوارهاي شهر تهران ادامه داد: پايانه غرب به عنوان يكي از بزرگترين پايانه هاي تهران، شبانه روزي كنترل نامحسوس مي شود.

 



تعطيلات آخر هفته باراني است

تعطيلات پايان هفته با افزايش دما و بارش باران دراكثر نقاط كشور همراه است.
براساس نقشه هاي پيش يابي سازمان هواشناسي سامانه بارشي از جنوب غربي كشور درحال ورود به آسمان ايران است كه به تدريج در نيمه جنوب غربي كشور باعث بارش باران به همراه مواج شدن خليج فارس خواهد شد.
بنابه اين گزارش دماي هوا طي دو روز آينده افزايش خواهد يافت ولي از اواخر روزشنبه با تشديد بارندگي درسواحل درياي خزر دماي هوا به طور قابل ملاحظه اي كاهش خواهد يافت. همچنين در اين مدت درياي خزر مواج خواهد بود.
درحال حاضر دماي هواي تهران در بالاترين حد خود 14 و درپايين ترين حد خود پنج درجه سانتيگراد ثبت شده است.

 



دستگيري 3 فروشنده سكه هاي جعلي در طبس

يزد- خبرنگاركيهان:
ماموران نيروي انتظامي در طبس 3كلاهبردار را كه با فروش سكه هاي جعلي، 140ميليون ريال به جيب زده بودند دستگير كردند.
سرهنگ مهدي ميرزاده فرمانده انتظامي طبس گفت: اين سه متهم در حوالي روستاي جوخواه اقدام به معامله مقداري سكه طلا به ارزش 140ميليون ريال كردند كه پس از متواري شدن، خريداران به جعلي بودن سكه ها پي بردند.
به گفته وي در اين رابطه سه متهم فروشنده به نام هاي كيومرث 37ساله،اسدالله 23 ساله و عبدالوند 37ساله اهل چهارمحال و بختياري و ساكن اصفهان شناسايي و دستگير شدند.

 



8 آذر؛ مانور سراسري زلزله در مدارس كشور

يازدهمين تمرين سراسري ايمني و مقابله با زمين لرزه هشتم آذر با نواختن زنگ زلزله در مدارس سراسر كشور برگزار مي شود.
معاون سلامت و تندرستي وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه با واحد مركزي خبر گفت: اين مانور با شركت 14 ميليون دانش آموز در 140 هزار مدرسه برگزار مي شود.
حسن ضياءالديني افزود: هدف از اجراي اين مانور افزايش سطح آگاهي دانش آموزان درباره زلزله و ايجاد آمادگي دانش آموزان براي انجام واكنش هاي صحيح و سريع در برابر آن است.
وي ايجاد آرامش رواني و نيز كاهش تلفات و خسارات ناشي از زمين لرزه را از ديگر اهداف يازدهمين مانور سراسري زلزله و ايمني عنوان كرد.
معاون سلامت و تندرستي وزارت آموزش و پرورش يادآور شد: اين مانور از سال 1375 به پيشنهاد پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله در مهدكودك ها و مدارس ابتدايي شهر تهران به اجرا درآمد و از سال 1378 به مدارس سراسر كشور تسري يافت.
پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي، سازمان مديريت بحران وزارت كشور، وزارت علوم تحقيقات و فناوري، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سيما و جمعيت هلال احمر براي اجراي اين مانور همكاري دارند.

 



خودروهاي دودزا 200 هزار ريال جريمه مي شوند

جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ- راهور- گفت: خودروهاي دودزا كه در سطح شهر تردد كنند 200 هزار ريال جريمه مي شوند.
سرهنگ مجيد پريزاد در گفت وگو با ايرنا افزود: تردد خودروهاي دودزا در سطح شهر طبق ماده 53 آئين نامه راهنمايي و رانندگي، ممنوع است و با متخلفان برخورد قانوني مي شود. وي از رانندگان خواست نسبت به رفع نقص خودرو دودزاي خود اقدام كنند.

 



يك ميليون يتيم در زيمبابوه به خاطر ايدز

شبكه خبري الجزيره انگليسي گزارش داد كه سازمان ملل متحد شمار افراد يتيم ناشي از بيماري ايدز در زيمبابوه را بيش از يك ميليون نفر برآورد مي كند.
به گزارش شبكه الجزيره، سازمان ملل متحد هشدار داد: افزايش شمار مبتلايان به بيماري مرگبار ايدز در زيمبابوه موجب شده است كه بر اثر مرگ و ميرناشي از اين بيماري بر آمار يتيمان اين كشور نيز افزوده شود.
براساس اين گزارش، برخي كودكان يتيم شده بر اثر ابتلاي والدين به بيماري ايدز تحت سرپرستي خويشاوندان قرار مي گيرند اما برخي ديگر به تنهايي يا با ديگر اعضاي خانواده خود در فقر و در معرض مشكلات فراوان به زندگي ادامه مي دهند و فقط برخي سازمان هاي غيردولتي محلي به كمك اين يتيمان مي پردازند.
تشديد مشكلات مالي در كشور آفريقايي زيمبابوه نيز به عنوان عامل مهمي براي سفرهاي كاري والدين مطرح است كه كودكان آنان را در معرض آزار و اذيت جنسي قرار مي دهد به طوري كه شمار مبتلايان به ايدز در ميان كودكان اين كشور افزايش يافته است.

 



5 هزار كيلومتر پياده روي نذر حاجي چچني

يك مرد چچني پس از طي پنج هزار كيلومتر با پاي پياده، اقدام به انجام مناسك حج در عربستان كرد.
به گزارش الجزيره نت، حاج «ابوبكر الشيشاني»، با پاي پياده پس از عبور ازتركيه، سوريه، اردن به عربستان رسيد و حتي حاضر نشد مسافت 1500 كيلومتري مرز عربستان تا مكه را سوار خودرو شود.
اين حاجي چچني، هدف از اين اقدام را اداي نذر خود مبني بر رسيدن به مناسك حج با پاي پياده عنوان كرد و گفت: روزانه صد كيلومتر پياده روي مي كردم، بدون اينكه توقف كنم يا اينكه از خطرات راه، ترس و هراسي به دل داشته باشم.
وي گفت: تلاوت قرآن كريم در طول مسير، تنها قوت قلب من بود و بسياري از كشورهايي كه از آنها عبور مي كردم، از من استقبال مي كردند و حتي در برخي كشورها، خودروهاي دولتي مرا تا مرز همراهي مي كردند. وي ضمن رد كردن هرگونه كمك مبني بر استفاده از خودرو در خاك عربستان تاكيد كرد: پياده رفتن به موسم حج، سنت ديرينه اي است كه آبا و اجداد ما در گذشته به آن اقدام مي كردند و با پاي پياده و به صورت كارواني، به زيارت بيت الله الحرام مي شتافتند.

 



مادربزرگ اوباما حاجيه مي شود

ماما سارا، مادربزرگ اوباما كه در كنيا زندگي مي كند با هزينه يك اماراتي براي نخستين بار در 86 سالگي «حاجيه خانم» مي شود.
روزنامه الوطن چاپ كويت نوشت؛ مادربزرگ پدري باراك حسين اوباما رئيس جمهوري آمريكا كه در كنيا زندگي مي كند، پيش از اين از سوي سفير عربستان براي اداي مراسم حج دعوت شد اما تغيير سفير باعث برخي ناهماهنگي ها و لغو اين برنامه شده بود.پس از اين اتفاق مادربزرگ اوباما معروف به «ماما سارا» خواستار كمك مسلمانان براي رفتن به حج شده بود چرا كه نوه اش يعني اوباما به عنوان رئيس جمهوري آمريكا در صورت كمك ممكن بود با واكنش شديد مخالفانش در آمريكا مواجه شود.در پاسخ به اين تقاضا يك بازرگان ميلياردر اماراتي به نام دكتر سليمان الفهيم شخصا به منزل ماما سارا در منطقه كوفيلو در كنيا رفت و به او پيشنهاد داد به همراه پسرش و با هزينه وي به حج بروند.
ماما سارا نيز اين پيشنهاد را پذيرفت بدين ترتيب مادربزرگ اوباما براي نخستين بار در 86 سالگي «حاجيه خانم» مي شود.

 



يورش 6هزارشتر تشنه به سيدني

مقامات دولتي استراليا اعلام كردند بيش از 6هزار شتر تشنه براي يافتن آب به سيدني هجوم آورده و باعث ترس و وحشت ساكنان اين شهر شدند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران مقامات مناطق شمالي استراليا اعلام كردند كه به دليل بروز خشكسالي شديد در مناطق دور افتاده و صحراهاي اين كشور بيش از 6هزار شتر براي يافتن آب به مناطق اطراف نظير سيدني هجوم آورده و باعث ترس و وحشت و تخليه برخي از ساكنان اين نواحي شدند.«راب نايت» - يكي از مقامات محلي استراليا - درمصاحبه اي تلفني با خبرگزاري فرانسه تصريح كرد: روز گذشته بيش از 6 هزار شتر تشنه با گذشتن از مناطق صحرايي به سيدني هجوم آورده و باعث شدند تا دست كم 600 نفر از سكنه منطقه از ترس جان خود منازلشان را ترك كنند.گفتني است بروز خشكسالي طي چند ماه گذشته در اين كشور باعث شده تا اكثر جانوران براي رفع تشنگي خود به مناطق مسكوني هجوم بياورند، به طوري كه طي يك ماه گذشته چندين راس از حيوانات وحشي، ده ها ميمون و اسب با هجوم به مناطق روستايي در اطراف زيستگاه هايشان مايملك مردم را تخريب كرده وخسارات زيادي را به ساكنان وارد آوردند.

 



انهدام شبكه قاچاق چربي انسان

پليس بين الملل (اينترپل) در تعقيب دو تبهكار ايتاليايي است كه به همدستي با اعضاي شبكه مخوف قاچاق چربي انسان در پرو متهم شده اند.
به گزارش ايسكانيوز، پليس پرو به تازگي 4 نفر را به اتهام كشتار ده ها نفر و فروش غيرقانوني چربي بدن آنان به شركت هاي توليدكننده لوازم آرايشي در اروپا بازداشت كرده است.گفته مي شود اعضاي اين گروه به طور گسترده، زنان و مردان جوياي كار را در حاشيه جاده هاي دورافتاده با پيشنهاد استخدام فريب مي دادند و پس از كشتار بي رحمانه، هر ليتر از چربي بدن آنان را 15 هزار دلار مي فروختند.با متهم شدن دو ايتاليايي به همدستي با اعضاي اين شبكه مخوف، پليس بين الملل در تعقيب آنان است. گفته مي شود اين دو تبهكار از ليما - پايتخت پرو - گريخته اند.رئيس پليس جنايي پرو اعلام كرد: بازداشت شدگان به كشتار و جدا كردن چربي هاي بدن قربانيان در آزمايشگاه هاي زيرزميني اعتراف كرده اند.به گفته ژنرال «فليكس بورگا» شواهد نشان مي دهد شبكه بين المللي قاچاق چربي انسان در اين كشور از ده ها سال پيش تشكيل شده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14