(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 آذر 1388- شماره 19522
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كسي چشم انتظار شماست (يادداشت روز)
اسكاي نيوز: سفر احمدي نژاد به آمريكاي لاتين نشان داد ايران منزوي نيست
فينال (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
گزارش خبري از اظهارات يك مقام سعودي ابراز تمايل عربستان به قدرت يافتن مجدد اصلاح طلبان در ايران
تعدادي از نمايندگان شاكي موسوي با دادستان تهران ديدار مي كنند
وقتي نهضت آزادي در عقل سران آشوب شك مي كند! (خبر ويژه)
بالاخره شايعه بود يا مترو واقعاً ريزش كرده؟! (خبر ويژه)
باراك نمير بهار مياد! (خبر ويژه)
سبز اموي: بسيج خوب است اگر به اسرائيل كاري نداشته باشد! (خبر ويژه)
چرا وزارت نفت مرجع رسيدگي نباشد؟! (خبر ويژه)



كسي چشم انتظار شماست (يادداشت روز)

دل به دل راه دارد، نشان به آن نشان كه رسول خدا(ص) چون از سفر بازگشت، فرمود« نسيم الهي را از جانب يمن حس مي كنم. رايحه بهشت از طرف قرن مي آيد. چه قدر مشتاق ديدار توام اويس! هر كس او را ديد، سلام مرا برساند». او كيست اي پيامبر رحمت كه چنين مشتاقانه يادش مي كني؟ «با اينكه عظمت و شخصيت دارد، در نظر شما فردي عادي است. اگر ازميان شما غائب شود، هرگز سراغش را نمي گيريد و اگر در جمع شما حاضر شود، به او اهميت نمي دهيد. او در پيشگاه الهي مقامي بزرگ دارد چندان كه در روز رستاخيز، در سايه شفاعت او دو قبيله به بهشت مي روند. او مرا نمي بيند ولي به آيين من ايمان مي آورد و سرانجام در ركاب علي در صفين به شهادت مي رسد... او مردي است كه قرآن را تلاوت مي كند و بر خويش مي گريد». اين همه صحابه! پيامبر چرا بايد درباره مردي كه تازه در آخرين سال حيات آن حضرت به اسلام گرويده، چنين به اشتياق و احترام سخن بگويد؟ «شهادت مي دهم كه الهي جز الله نيست و محمد فرستاده خداست. لبيك يا محمد(ص)! با تمام وجود اسلام مي آورم. با تو پيمان مي بندم كه تا بند بند وجودم از هم نپاشد، وفادار تو باشم.»
... اينجا ذي قار است، 72 سال بعد. همه از كوفه آمده اند تا سپاه به سمت صفين حركت كند اما علي(ع) هنوز منتظرست؛ «امروز از سوي كوفه، هزار نفر بي كم و كاست به سوي من مي آيند و با من بيعت مي كنند». عبدالله بن عباس مي شمارد، 999 نفر! كس ديگري نيست، چه چيز باعث شده حضرت چنين بگويد؟! ناگاه مردي سلاح بر دوش از راه مي رسد. دست مقتدا را مي گيرد و بيعت مي كند. «بيعت مي كنم بر شنيدن سخنانت و جنگيدن در ركابت تا مرگم فرا رسد.» الله اكبر! «رسول خدا به من خبر داد كه اويس را اينجا ملاقات مي كنم. او از حزب خدا و رسول خداست. مرگش شهادت است و روز قيامت، به تعداد دو قبيله ربيعه و مضر شفاعت مي كند». در فتنه مهيب، چشم كور كن و عقل سوزي كه پيش روست، چه ستاره راهنمايي طلوع مي كند! خوش آمدي برادر، منتظرت بودم.
دل به دل راه دارد، نشان به آن نشان كه چون آتش جنگ جمل فرو نشست، كسي از ياران امام عرض كرد دوست داشتم برادرم فلان هم با ما در اين جنگ بود و در ثواب و پيروزي آن شريك مي شد.«أهوي اخيك معنا. آيا دلش با ما بود؟ اراده و خواست او با ماست؟» بله اي اميرمؤمنان! «پس با ما بود و با ما بودند آنها كه در رحم مادران و صلب پدران جاي دارند، گذشت روزگار آنها را به عرصه مي آورد و حق و ايمان با آنها بر پا داشته مي شود».
دل ما كجا و پيش كيست؟ سراغي از او مي گيريم تا آنها هم كه بايد، سراغش را بگيرند؟ رايحه بهشت مي افشاند يا بوي تعفن از آن برمي خيزد؟ «خود را با استغفار معطر كنيد، پس بوي نافرماني و معصيت، شما را رسوا و بي آبرو نسازد». انصاف بدهيم و با مروت بسنجيم. آيا آنجاست كه بايد، يا آنجا كه نشايد؟ «مروت آن است كه خداوند تو را از آنجا كه امر فرموده غايب نبيند و آنجا كه نهي فرموده، حاضر نيابد». هشتم ذي الحجه هم آمد، روز «ترويه» شد. گويا ما هم رؤيايي شديم. دل هايمان تا ديدار و طواف خانه خدا رفت. فردا، روز عرفه و عرفات است و سپس، منا و قرباني. دل است، آن كه بايد مي كشد و مي برد، با همه زنجير و زنگارهايش. «ما شما را فراموش نكرده و در مراعات شما سستي نورزيده ايم».
اينجا مسجد الحرام است.«فضيل! مردمي را كه دور كعبه طواف مي كنند، ببين». خطاب امام محمد باقر عليه السلام است. «در جاهليت اين گونه طواف مي كردند. همانا به آنان فرمان داده شد طواف كنند، سپس به سوي ما آمده و اظهار پيوند و ولايت با ما كنند و ياري خويش را عرضه نمايند. كلام خداست فضيل! واجعل افئده ً من الناس تهوي اليهم. دل هايي از مردم را چنان قرار ده كه شيفته و مشتاق آنها شوند. سزاوار است مردم اين خانه را زيارت كنند و بزرگ بدارند چرا كه خداوند آن را بزرگ داشته است. و سزاوار است هر جا كه هستيم به ديدار ما بيايند». و باز آن حضرت فرمود «كمال و تمام حج، به ديدار امام است».
روز ترويه است امروز، هشتم ذي الحجه سال 06 هجري. حجاج آماده مناسك مي شوند. اما تمام وكمال حج، حسين(ع)، رو به سويي دگر دارد. قبله آنجاست كه امام آنجاست. هر كه دارد هوس كرببلا بسم الله، هر كه دارد سر همراهي ما بسم الله! ديشب بود كه فرمود «الحمدلله، ماشاءالله و لاقوه الا بالله و صلي الله علي رسوله... چقدر مشتاق ديدار گذشتگان خود هستم، اشتياق يعقوب به يوسف... رضايت خدا رضايت ما اهل بيت است، بر بلاي او صبر مي كنيم و او نيز به آنچه پاداش صابران است وفا خواهد كرد. اگر پود از جامه جدا شود، اهل بيت نيز از رسول خدا جدا خواهند شد... اكنون هر كس كه آماده است تا خون خويش را در راه ما ارزاني كند و جان خود را براي ملاقات خدا مهيا كرده همراه ما عزم رحيل كند كه ما فردا به راه مي افتيم ان شاءالله». نرو در اين سفر! قربانگاه در پيش است! «رسول خدا را در عالم رؤيا ديدم. فرمود حسين! روي به اين راه كن كه خدا مي خواهد تو را كشته ببيند». مروه و صفا و مناي ما كربلاست. هر كه مهياست بيايد، آن كه چابك است و براي چنين روز بزرگي خود را سبك و مهيا كرده است. آن كه گرفتار نيست. آن كه مي تواند به چشم بر هم زدني برخيزد و راه افتد. آن كه از پارسايان است و رهاست. «ارادتهم الدنيا و لم يريدوها، و اسرتهم ففدوا انفسهم منها». آنها كه اسارت نمي توانند هر چند با فديه دادن و فدا شدن.
در ره منزل ليلي كه خطرهاست در آن
شرط اول قدم آن است كه مجنون باشي
نقطه عشق نمودم به تو هان سهو مكن
ورنه چون بنگري از دايره بيرون باشي
كاروان رفت و تو در خواب و بيابان در پيش
كي روي، ره ز كه پرسي، چه كني، چون باشي
تاج شاهي طلبي، گوهر ذاتي بنماي
ار خود از تخمه جمشيد و فريدون باشي
مدتي پيش بود كه «تمام حج»، با صحابه و تابعين در «منا» اتمام حجت كرد و سخناني گفت به غايت تكان دهنده و هشدارآميز: جماعت! عبرت بگيريد از آنچه خدا دوستان خود را با سرزنش علما و دانشمندان يهود پند داده است، آنجا كه مي فرمايد «چرا بزرگان يهود، آنها را از گفتار گناه آلود باز نمي دارند؟» و مي فرمايد «لعنت شدند آنها كه از بني اسرائيل كافر شدند» تا آنجا كه فرمود «و چه زشت بود اعمالي كه انجام مي دادند». چرا خداوند آنان را سرزنش مي كند؟ براي اينكه ستمگران را مي ديدند كه ستم روا مي دارند و فساد برمي انگيزند ولي نهي نمي كردند... آيا اين همه احترام و كرنش مردم براي اين نيست كه آنها توقع دارند شما به احياي حقوق الهي قيام كنيد؟ اما شما اغلب از اداي حق الهي كوتاهي ورزيديد و حقوق ائمه و پيشوايان را سبك شمرديد، حق ضعيفان و بينوايان را پايمال نموديد و آنچه را كه حق مي دانستيد به ناروا گرفتيد ولي در راه خدا نه مالي بخشيديد و نه جانتان را به خاطر كسي كه شما را آفريد به مخاطره انداختيد و نه از خويشاوندان براي رضايت الهي بريديد. آيا با اين اعمال زشت، رضوان خدا و همجواري پيامبران را آرزو داريد؟!... مي بينيد كه پيمان هاي الهي در هم شكسته مي شود ولي هيچ دم نمي زنيد در حالي كه براي نقض بعضي از پيمان هاي پدرانتان ناله سرمي دهيد و پيمان رسول خدا(ص) را ناديده مي گيريد... شما مصيبت بارترين مردم هستيد چرا كه از مسئوليت ها، آگاهانه دست كشيديد.
روز ترويه و عرفه است دوباره، روز آنها كه دل در گرو امام خود دارند و سر به عاريت به دوست سپرده اند. روز ابراهيم است و حسين، و آن دل هاي دريايي كه ابراهيم دعا كرد تا براي اهل بيت، براي حسين(ع) طوفاني باشد. نگاه كن! حرارت محبت حسين-اين عشق هميشه سوزان- را در قلب خويش حس نمي كني؟! مي شود ترويه و عرفه بيايد و تو كربلايي و شيدا نشوي حال آن كه امام صادق فرمود «شيعيان ما از بقيه گل ما آفريده و با آب ولايت ما آميخته شدند.»
دلي را كه به آب و گل محبت اوليا سرشته باشند، ظرفي است پرگنجايش تر از دريا. «اي كميل! اين دل ها چونان ظرف است و ارزنده ترين آنها، پرگنجايش ترين آنهاست». دريا، زباله و مردار در خويش نگاه نمي دارد. زلال است، اگر چه طوفاني. اين روزها مبارك، زمان نرم شدن و گرم شدن دل هاست. روزگار طلب و نجواست.
در اين شب سياهم، گم گشت راه مقصود
از گوشه اي برون آي اي كوكب هدايت
اي آفتاب خوبان مي جوشد اندرونم
يك ساعتم بگنجان در سايه عنايت
در ساعتي از اين روزها مي شود به «تمام حج»(عج) رسيد، اگر خود را از چشم دوست نينداخته باشي. «خداوندا مرا مانند كسي كه از چشم عنايت تو افتاده و جامه خواري بر تنش پوشانده اي، از خود دور نكن، بلكه دستم را بگير و باز دار از سقوط بي دينان و دلهره گمراهان و لغزش فريب خوردگان و گرداب هلاك شدگان... دل مرا به انزجار از زشتي و رسوايي گناهان بپوشان... و محبت دنياي فرومايه از دل من بركن!... پس مرا به حيات طيبه زنده بدار... و بميران به مرگ كسي كه نورش، پيشاپيش و از سمت راستش در حركت است... و مرا از شماتت دشمنان و حلول بلا و خواري و گرفتاري در پناه آور... و مرا در وادي طغيان رها مكن و تا دم مرگ در گرداب جهل و بي خبري فرو مگذار و مايه پند و عبرت ديگران مخواه... و ديگري را جايگزين من نكن و نام مرا از دفتر نيكان حذف منما... و تجارت مرا پرسود گردان... و مرا مددكار ستمگران و ياور آنها در نابودي كتابت، قرار نده... و درود خداوند بر محمد و خاندان پاك و پاكيزه او» (مناجات امام سجاد عليه السلام در روز عرفه)
يعني مي شود من و تو را نيز در انتظار باشند و بشمارند تا 999، هزار شود؟ يعني من و تو هم دريافته ايم كه امروز «ذي قار» يا كربلا كجاست، مروت كدام و مقتدا كجا؟! اگر چنين است... پس سعي تان مشكور! زيارت قبول! حجتان تمام!
محمد ايماني

 



اسكاي نيوز: سفر احمدي نژاد به آمريكاي لاتين نشان داد ايران منزوي نيست

سرويس سياسي -
شبكه تلويزيوني اسكاي نيوز اعلام كرد رئيس جمهور ايران با سفر به آمريكاي لاتين نشان داد ايران منزوي نيست.
خبرنگار اين شبكه انگليسي كه از ونزوئلا گزارش مي داد اظهار داشت: محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران براي ملاقات با هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا واردكاراكاس پايتخت اين كشور شد اين در حالي است كه احمدي نژاد چند ساعت پيش از ورودش به ونزوئلا با اوا مورالس رئيس جمهور بوليوي در لاپاز پايتخت اين كشور ديدار و گفتگو كرده بود. اسكاي افزود: احمدي نژاد و چاوز كه هر دو از رهبران صريحا ضد آمريكايي اند در ونزوئلا با هدف افزايش همكاري هاي دوجانبه ميان تهران و كاراكاس ديدار و مذاكره كردند.
خبرنگار اسكاي نيوز افزود: استقبال رئيس جمهور برزيل از احمدي نژاد نشانه اي از عادي بودن مناسبات ايران با كشورهاي بزرگ جهان بود. واكر افزود: همچنين به نظر مي آيد احمدي نژاد با سفرش به بوليوي و ونزويلا به آمريكا نشان داد كه وي به رغم تمايل آمريكا با هر رهبر جهاني كه بخواهد ملاقات خواهد داشت. گزارشگر اين شبكه افزود: گويي احمدي نژاد به نقطه نظرهاي بين المللي در مورد سفرهايش اهميت چنداني نمي دهد.
تام واكر گفت: احمدي نژاد مورد حمايت قوي در ونزوئلا و بوليوي است در سفر برزيل نيز لولاداسيلوا گفت ما جدا خواهان استفاده از راه حل هايي براساس مذاكره و ديپلماسي در خصوص رفع اختلافات بر سر برنامه هسته اي ايران هستيم رئيس جمهور برزيل همچنين از برنامه ايران براي توليد انرژي هسته اي حمايت كرد و گفت در رابطه با اين كه برخي كشورها از احتمال انحراف برنامه هسته اي ايران به سوي اهداف نظامي نگرانند راه حل اين است كه اين كشورها نيز در برنامه توليد انرژي هسته اي توسط ايران مستقيما دخيل شوند گزارشگر اين شبكه افزود ديگر كشورهاي منطقه آمريكايي لاتين در خصوص سفر احمدي نژاد نسبتا ساكت بوده اند و حتي كلمبيا كه از متحدان نزديك آمريكا است اظهارنظري نكرده است و اين نشانگر موفقيت احمدي نژاد در سفر به آمريكاي لاتين است.
همچنين خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز در گزارشي از كاراكاس پايتخت ونزوئلا نوشت: احمدي نژاد موفق شد در جريان ديدار خود از سه كشور آمريكاي لاتين حمايت اين كشورها را از برنامه هسته اي ايران جلب كند و نفوذ خود را در اين منطقه گسترش دهد.
از سوي ديگر شبكه الجزيره انگليسي هم سفر رئيس جمهور كشورمان به برزيل را يك برد سياسي براي تهران و قمار سياسي براي برزيل توصيف كرد.
اين شبكه ضد ايراني البته تلاش كرد تظاهرات چند ده نفره صهيونيست ها در برزيل را پررنگ نمايد ولي بازهم در پايان گزارش خود اذعان كرد كه مقامات ايران و برزيل بي توجه به اين تظاهرات بر گسترش مناسبات دو جانبه تاكيد كردند.
در همين حال نيويورك تايمز از نامه اوباما به داسيلوا رئيس جمهور برزيل يك روز قبل از سفر احمدي نژاد به اين كشور خبر داد.
اوباما رئيس جمهور آمريكا در اين نامه از داسيلوا خواسته تا ايران را براي دست كشيدن از برنامه هسته اي اش تحت فشار قرار دهد.
امضاي دو سند همكاري ميان ايران و بوليوي
دو سند همكاري و بيانيه مشترك در جريان سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران و بوليوي به امضا رسيد.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري در پايان مذاكرات مشترك هيئت هاي عالي رتبه جمهوري اسلامي ايران و بوليوي با حضور روساي جمهور ايران و بوليوي، 2 سند در خصوص راه اندازي مراكز همادياليز و يك يادداشت تفاهم در خصوص تحقيق و بهره برداري از ليتيوم توسط هيئت هاي عالي رتبه 2 كشور به امضا رسيد.
همچنين 2 كشور بيانيه مشتركي منتشر كردند كه دراين بيانيه بر عزم راسخ خود براي ارتقاء سطح همكاري هاي دوجانبه و بين المللي را مورد تاكيد قرار دادند.
در همين حال مورالس رئيس جمهور بوليوي در سخناني با اظهار خوشحالي از حضور دكتر احمدي نژاد در بوليوي خاطرنشان كرد: هر بار كه به اينجا مي آييد روح جديدي به ملت بوليوي دميده مي شود و اين ملت با رضايت مندي تمام هميشه مشتاق ديدار شماست.
مورالس با تحسين ملت ايران در نبرد دائمي با امپرياليسم تصريح كرد: با وجود امپرياليسم رشد توسعه ملت ها اتفاق نخواهد افتاد و حاكميت و استقلال ملت ها معنا ندارد.
همچنين رئيس جمهور كشورمان سه پروژه در بوليوي كه توسط متخصصان جمهوري اسلامي ايران ساخته شده است را افتتاح كرد.
كارخانه شير، بيمارستان هلال احمر و مجتمع پتروشيمي سه پروژه مذكور هستند.
سفر به ونزوئلا
رئيس جمهور كشورمان ديروز در آخرين مرحله از سفر دوره اي اش به آمريكاي لاتين وارد كاراكاس پايتخت ونزوئلا شد و مورد استقبال هوگو چاوز همتاي ونزوئلايي خود قرار گرفت.
احمدي نژاد سپس به طور خصوصي با چاوز به گفت وگو نشست و هيئت هاي دو طرف نيز درباره مناسبات دو جانبه به مذاكره پرداختند.

 



فينال (گفت و شنود)

گفت: يك عضو سابق گروهك ماركسيستي فدائيان خلق به اين گروه اعتراض كرده كه چرا فريب آمريكا را خورده و در آشوب هاي ايران با سلطنت طلب ها و منافقين و سرمايه دارها در يك ائتلاف مشترك قرار گرفته بوديد؟
گفتم: ظاهراً، اين عضو سابق فدائيان خلق نمي داند كه گروه مزبور هم مثل بقيه گروه هاي شركت كننده در ائتلاف اخير عليه جمهوري اسلامي ايران، زير نظر مستقيم آمريكا اداره مي شود.
گفت: همين عضو سابق فدائيان خلق خطاب به سركردگان گروه نوشته است، حالا كه ديديد جمهوري اسلامي چه قدرتي دارد و چگونه همه شما را قلع و قمع كرد چرا از ائتلاف با سلطنت طلب ها و سرمايه دارها و منافقين و... دست نمي كشيد؟!
گفتم: حيوونكي خيلي از مرحله پرته!... شخصي به پزشك مراجعه كرد و گفت؛ هر شب خواب مي بينم كه با تعدادي الاغ مسابقه فوتبال مي دهم. پزشك چند تا قرص تجويز كرد و گفت از امشب قبل از خواب اين قرص ها را بخور و يارو پرسيد؛ آقاي دكتر! اجازه مي دهيد از فردا شب بخورم؟ دكتر با تعجب پرسيد؛ چرا؟! و يارو گفت؛ آخه امشب مسابقه فيناله!

 



كيهان و خوانندگان

¤ آقاي موسوي در اقدامي مضحك، بيانيه صادر كرده و كودتاي 28 مرداد توسط آمريكا را محكوم كرده است. ايشان ظاهراً 30 سال عقب هستند. چون 30 سال پيش، دانشجويان خط امام با تسخير لانه جاسوسي آمريكا، پاسخ كودتاي 28 مرداد را دادند و راه را بر ساير كودتاهاي آمريكا بستند.
ساوجي از شهر ري
¤ خواستم از قوه قضائيه سؤال كنم كه تا كي مي خواهد نسبت به اقدام 100 نماينده مجلس و هزاران نفر از مردم كه از طريق سايت موج قانون، از ميرحسين موسوي شكايت كردند بي تفاوت باشد. به قوه قضائيه هشدار مي دهيم كه در صورت انفعال در قبال اين مسئله، مردم براي محاكمه فتنه گران وارد ميدان خواهند شد.
حسيني از تهران
¤ از قول ما به آقاي موسوي بفرمائيد كه اين راهي را كه در پيش گرفته و معانداني براي او كف مي زنند، عاقبت خوبي ندارد. چون افرادي هم كه پيش از اين همين راه را رفته بودند، به سرانجام خوبي نرسيدند.
ابراهيم جان قرباني
¤ انگلستان هرگاه در توطئه عليه ايران كم مي آورد، پاي كشور مشترك المنافعش، كانادا را نيز عليه ايران باز مي كند. اين كشورها در حالي ايران را متهم به نقض حقوق بشر مي كنند كه خودشان وقيحانه ترين جنايات ضد بشري را در كشورهاي عراق، افغانستان، پاكستان و... مي كنند.
جنت خواه دوست
¤ خوشبختانه اخيراً در پيام هاي بازرگاني سيما، پيام هايي درباره ازدواج جوانان درج مي شود. پيشنهاد مي شود كه سخنان گوهربار ائمه اطهار(ع) درباره ازدواج نيز بيايد.
سليمان بلغار
¤ برخي مدعي هستند كه تعدادي از شركت هاي صهيونيستي در ايران فعال هستند و محصولاتشان را عرضه مي كنند. از مسئولان تقاضاي پي گيري مي شود تا اگر چنين مسئله اي حقيقت دارد، با عواملش برخورد شود.
يك شهروند
¤ سهميه بنزين خودروي عمومي بنده، بيش از 30 درصد كاسته شده است. به طوري كه برخلاف ماه هاي گذشته كه ماهيانه 300 ليتر سهميه بنزين داشت، اين ماه به 200 ليتر كاهش يافته است. از مسئولان تقاضاي رسيدگي مي شود.
فاطمي از مشهد
¤ از صدا و سيما تقاضا مي شود كه نسبت به عملكرد مجريان برنامه هاي زنده بيشتر توجه شود. چون در برنامه صبحگاهي شبكه اول سيما در روز دوم آذرماه مجري در هنگام مصاحبه با يكي از بازيگران به گونه اي درباره حج صحبت مي كرد كه سعي داشت القا كند، حجاج تنها به خاطر عنوان و شهرت به حج مي روند.
علي يحيوي از تبريز
¤ ساخت فرهنگسرا و سالن ورزش، اولويت اول جوانان نيست. بلكه اولويت اصلي جوانان، اشتغال و ازدواج است. به همين دليل لازم است كه دولت محترم، بيشتر سرمايه گذاري اش در اين دو زمينه باشد.
اكبري از تهران
¤ لطفاً درباره سهميه بنزين جانبازان پيگيري و اطلاع رساني نمائيد.
يك جانباز
¤ از مسئولان شركت راه آهن به خاطر اجراي طرح فرهنگي ارائه كتاب رايگان به مسافران تشكر مي كنم.
ناصر فرهنگي
¤ از وزير جديد آموزش و پرورش تقاضا مي شود كه به وضعيت حقوق بازنشستگان پيش از موعد امسال كه دو ماه است حقوق نگرفته اند، هر چه سريع تر رسيدگي شود.
يوسفي از منطقه 12
¤ در شهرستان گنبدكاووس، شبكه هاي آموزش و سيماي استاني قابل دريافت نيستند. لطفاً رسيدگي شود.
ابراهيم مهرباني از گنبدكاووس
¤ به تازگي صاحب يك نوه از سوي دخترم شدم و براي دريافت شناسنامه نورسيده به اداره ثبت احوال خيابان هنگام مراجعه كرديم. در حالي كه ساعت 12 بود، گفتند كه تعطيل است، و به كار ما رسيدگي نكردند. ما هم فردا صبح آمديم و در حالي كه مشغول رسيدگي به كارها بوديم، متوجه شديم كه ساعت كار آن ها تا 14 است. از مسئولان امر تقاضاي برخورد با اين گونه ادارات مي شود.
عباس نصيري
¤ براي شركت در آزمون دكتراي تخصصي دانشگاه تهران، ابتدا بايد در آزمون زبان دكترا پذيرفته شد و نمره قبولي در اين آزمون نيز 60 است. اما بنده و بسياري ديگر از داوطلبان در آزمون زبان، نمره 59 كسب كرده ايم و تنها به خاطر يك نمره، قادر به شركت در آزمون دكتراي تخصصي نيستيم. از دانشگاه تهران تقاضا مي شود كه براي افرادي كه تنها يك نمره كم آورده اند، ارفاغ قائل شود تا اين افراد نيز بتوانند در آزمون دكتراي تخصصي شركت كنند.
سيدمحمود شاهمرادي
¤ ما ساكنان خيابان 17 شهريور شمالي، از دست نمايشگاه هاي اتومبيل آسايش نداريم. از ميدان امام حسين(ع) تا ميدان شهدا، اين نمايشگاه ها، پياده رو و دو قسمت خيابان را تصرف كرده اند و عابران پياده در اين محدوده بايد از وسط خيابان عبور كنند. لطفاً رسيدگي شود.
خانم جعفري
¤ بهداري دانشگاه شريف، هزينه ويزيت كارمندانش را به تازگي آزاد كرده است. چرا در حالي كه دولت محترم در پي گسترش عدالت است، بهداري اين دانشگاه مسيري معكوس را طي مي كند؟
يك شهروند
¤ چرا شهرداري شهرستان بروجرد، نسبت به آسفالت خيابان هاي فاز 3 زيباي اين شهرستان بي توجه هستند. اين منطقه همچنين تنها يك دستگاه اتوبوس دارد كه اين كمبود موجب مشكل در تردد اهالي شده است. ضمن اين كه برق اين منطقه دچار ضعف ولتاژ است و اين مسئله نيز به وسائل برقي مردم آسيب مي زند.
يك هموطن از بروجرد
¤ در سال 86 از طريق تسهيلات زودبازده اقدام به ساخت شناور صيادي كردم كه در موعد مقرر نيز به بهره برداري رسيد. در تاريخ 20 اسفند سال 87 اين شناور توسط دزدان دريايي به سرقت رفت كه به تاييد مراجع قانوني رسيد اما متاسفانه بيمه از پرداخت غرامت وارده خودداري مي كند. از مقامات مسئول درخواست رسيدگي دارم.
يوسف فلجايي از بندر كنارك
پاسخ بانك ملي ايران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 28/8/88 در خصوص بلاتكليفي وام خودرو به اطلاع مي رساند كه فرد پيغام دهنده مي تواند مستندات مورد نظر خود را جهت پيگيري به اداره كل روابط عمومي بانك ملي ايران مستقر در خيابان فردوسي، ادارات مركزي بانك ملي ايران منعكس نمايد.

 



گزارش خبري از اظهارات يك مقام سعودي ابراز تمايل عربستان به قدرت يافتن مجدد اصلاح طلبان در ايران

يك عضو شوراي مشورتي عربستان تاكيد كرد رياض مايل است كه هاشمي رفسنجاني و محمد خاتمي بر ايران حكومت كنند و در مقابل تمايل ندارد احمدي نژاد بر اين كشور حاكم باشد.
زهير الحارثي عضو شوراي مشورتي عربستان در گفت وگو با شبكه تلويزيوني العربيه اعلام كرد: براي آنكه در منطقه آرامش و گفتگو برقرار باشد لازم است كه ايران و عربستان با يكديگر به توافق برسند. به اين منظور رياض مايل است كه هاشمي رفسنجاني و محمد خاتمي بر اين كشور حكومت كنند.
اين اظهارات البته از چندين سو قابل تأمل است. ابراز تمايل رياض به حضور مجدد اصلاح طلبان در ايران هر چند با ژست ضدعربي اين گروه قابل جمع نيست اما با توجه به مراجعات متعدد سران جريان اصلاح طلب به برخي مقامات سعودي در پيش از انتخابات اخير رياست جمهوري، به نظر مي رسد ابعاد پنهان اين ماجرا قابل درك خواهد شد.
الحارثي همچنين با اشاره به مواضع تهران در قبال نسل كشي آشكار عربستان در يمن تصريح مي كند: ايراني ها پيش از موسم هر سال برخي اظهارات و تحريك آفريني ها مي كنند و در اماكن مقدس نيز برخي رفتارهاي تحريك آميز دارند اما اظهارات امسال ايراني ها و حوادث يمن به موسم امسال رنگ و بوي ديگري داده است و دولت عربستان و نهادهاي امنيتي اين مسائل را جدي مي گيرند.
همراهي رياض با كشورهاي غربي و آمريكا در جنگ يمن البته وجه ديگري از ماجراست كه ادعاي «آرامش و گفتگو در منطقه» از سوي آنها و دعوت از اصلاح طلبان بدين منظور را با هاله اي از ابهام روبرو مي كند.
اين عضو شوراي مشورتي عربستان ادامه داد: دين و سياست از يكديگر جداست، حجاج به عنوان مهمانان خدا هستند و دولت عربستان در اين خصوص مسئوليت دارد. عربستان سياست را در موسم حج در دين داخل نمي كند.
وي البته اشاره اي به بي احترامي هاي متواتر ماموران سعودي با زائران ايراني نكرد و افزود: از ايراني ها نيز انتظار مي رود كه معامله به مثل كنند. اما برخي مقامات ايراني نيز سخناني مي گويند كه بدون ترديد به معناي دعوت به تظاهرات و شايد دعوت به فتنه افكني و ايجاد اختلافات است.
هراس عربستان از مراسم برائت از مشركين حجاج ايراني موجب گرديد كه زهير الحارثي به صراحت اعلام كند: رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران سخنراني مي كند و پيش از موسم حج به عربستان اتهام بزرگي مي زند وقتي به نماد عربستان يعني خادم الحرمين تعرض مي كند و افتراها و دروغ هاي زيادي را مطرح مي كند.
با اين بيان به نظر مي رسد تسامح جماعت اصلاح طلب از موضع گيري قاطعانه در برابر جنايات عربستان مهمترين عامل در گشايش آغوش گرم مقامات سعودي در برابر اين جريان است.
در همين رابطه الحارثي نيز اذعان كرد: در زمان رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني و محمد خاتمي چنين سخناني را نمي شنيديم. روابط ايران و عربستان و تهران با كشورهاي عرب خليج فارس معتدل بود و مناسك حج با اعتدال و تفاهم و گفتگو با سعودي ها انجام مي شد.
وي افزود: سؤال اينجاست كه در ايران چه چيزي تغيير كرده است؟ حقيقت آن است كه اصلاح طلبان در پي توافق و گفتگو هستند و بين ايران و عربستان تعامل خوبي در دوره اصلاح طلبان وجود داشت.
الحارثي در نهايت با انتقاد از مواضع استكبارستيز رئيس جمهوري ايران اظهار داشت: متأسفانه ايدئولوژي ايران بر ثبات و منافع ملي اين كشور غلبه كرده است. احمدي نژاد به دنبال بحراني كردن اوضاع و تنش آفريني است.

 



تعدادي از نمايندگان شاكي موسوي با دادستان تهران ديدار مي كنند

تعدادي از نمايندگان شاكي ميرحسين موسوي به زودي با دادستان تهران جهت پيگيري شكايت خود ديدار و گفت وگو خواهند كرد.
پس از آنكه صبح ديروز عباس جعفري دولت آبادي در جمع خبرنگاران از ارسال شكايت بيش از 100 نماينده از موسوي به دادسراي تهران خبر داد، شماري از نمايندگان شاكي ميرحسين موسوي نامزد ناكام انتخابات رياست جمهوري دهم قرار است از طرف بيش از 100نماينده شكايت كننده از موسوي با وي كه رياست دادستاني عمومي و انقلاب تهران را عهده دار است ديدار و گفت وگو كنند.
به گزارش فارس، براين اساس، پيگيري مجدانه از دادستاني تهران براي بررسي شكايت بيش از 100 نماينده از موسوي، موضوع اين ديدار خواهد بود.
گفتني است، حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران و از شاكيان موسوي چندي پيش با حضور در جمع خبرنگاران پارلماني از تنظيم و ارائه شكايت از موسوي از سوي 100 نماينده مجلس به دادستان كل كشور به دليل بيانيه ها و اقدامات وي كه منجر به وارد شدن لطمات و صدمات جبران ناپذيري به آبروي نظام اسلامي، مردم و نيز اموال عمومي شده است خبر داد. پس از اعلام اين خبر حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي دادستان كل كشور در گفت وگويي شكايت 100 نماينده از موسوي را تاييد كرد.
شايان ذكر است، ضمن آنكه اخيرا تعداد نمايندگان شكايت كننده از موسوي به 144 نفر افزايش پيدا كرده است، فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس شوراي اسلامي مستندات تصويري شكايت نمايندگان از موسوي را در قالب سه حلقه CD در بين نمايندگان توزيع كرده است.

 



وقتي نهضت آزادي در عقل سران آشوب شك مي كند! (خبر ويژه)

سردمداران ضدانقلابيگري و افراطي گري پس از 5 ماه تحركات كور به تازگي به نتيجه جالبي رسيده اند و آن اينكه تندروي را جمهوري اسلامي تحريك مي كند و افراد خود را داخل تجمعات آنها مي فرستد تا به فضاي تندروي و واكنش احساسي دامن بزنند!
به دنبال صدور بيانيه اي با همين مضمون از سوي گروهك نهضت آزادي، راديو فردا به سراغ مصاحبه با امير خرم از اعضاي گروهك مذكور رفت تا وي اين ادعا را توجيه كند. خرم درباره «مواردي از افراد تحريك كننده» گفت: ما به مورد خاص برنخورده ايم اما اينكه حكومت براي كشاندن مبارزات به داخل يك رينگ پرخشونت، دست به چنين شيوه هايي بزند خيلي بديهي است ]!؟[ طبيعي است كه ما چنين پيش فرضي داشته باشيم كه حكومت كساني را به درون جمعيت بفرستد تا شعارهاي تند بدهند و احساسات را تحريك كنند. ما مصداق نداريم اما احتمال بروز چنين رفتارهايي از سوي حاكميت بديهي است.
وي درباره اينكه آيا در طول 3 دهه گذشته مواردي از اين دست بوده، اظهار داشت: اينكه مصداقي داشته باشيم كه بتوانيم در اين زمينه از فردي نام ببريم، خير اما از نتايج و برآيند كلي مي شود به اين جمع بندي رسيد كه بله، در طول سه دهه گذشته مواردي بوده كه در تجمعات آرام، كساني شعارهاي تند داده اند، تحريك كرده اند و همين بهانه سركوب شده است.
اين عضو گروهك نهضت آزادي روشن نكرد كه گروهك متبوع وي مصداقاً كدام شعارهاي ضدانقلابي را تند و راديكال مي داند. علت هم روشن است. براي مثال اين گروهك از خط زدن شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل يا سر دادن شعارهايي عليه حضرت امام و ولايت فقيه- كه دقيقاً خواسته آمريكايي هاست- استقبال مي كند و حاضر نيست عليه اين شعارها موضع بگيرد.
نكته ديگري كه گروهك نهضت آزادي بايد توضيح دهد اين است كه چرا پس از 5 ماه ضدانقلابي گري كور، تازه نگران شده و به يادش افتاده كه اين شعارها تند و راديكال است و نبايد سر داده شود. آيا غير از اين است كه علت اصلي را بايد در بي اعتنايي و بدگماني قاطبه ملت و نمايان شدن پايگاه واقعي گروهك ها جست وجو كرد؟
مسئله سوم اين است كه نهضت آزادي براي فرار از مسئوليت، چند ده يا حداكثر چند صد نفر مهره ميداني خود را متهم به بلاهت، ساده لوحي و تحريك پذير كرده در حالي كه پيش از اين از شعور در جنبش و رهبري خودكار و خودجوش آشوبگران حرف مي زد و ادعا مي كرد موسوي و كروبي، رهبراني قراردادي و اخلاقي بيشتر نيستند. يعني مي شود نيروهاي ميداني هم رهبران جنبش كذايي باشند و هم ساده لوح معرفي شوند؟!
نكته چهارم اينكه هيچ ترديد در تأثيرپذيري گسترده گروهك منافقين (سازمان مجاهدين خلق، فرزندان معنوي مهندس بازرگان) از نهضت آزادي نيست و اين گروهك متأثر از انحرافات نهضت آزادي با تحريك آنها عليه انقلاب و خيال باطل از قدرت خود وارد فاز ترور و خشونت و جنايت عليه نظام شد كه مصداق روشني از ردپاي نهضت آزادي در خشونت طلبي و محاربه است. نشان به آن نشان كه آنها همين امروز هم حاضر نيستند صراحتاً جنايات منافقين را محكوم كنند و صرفاً مي گويند آن تحركات، «مصلحت» نبود!


 



بالاخره شايعه بود يا مترو واقعاً ريزش كرده؟! (خبر ويژه)

محسن هاشمي مديرعامل متروي تهران به خبر ويژه كيهان واكنش نشان داد. در خبر ويژه «باز هم مترو ريزش كرده؟» كه پنج شنبه هفته گذشته در روزنامه چاپ شد، ضمن درج اظهارات محسن هاشمي درباره كم بودن بودجه مترو، بخشي از مصاحبه وي در سال 78 با روزنامه صبح امروز (متعلق به سعيد حجاريان) درج شده بود مبني بر اين كه «شايعه ريزش مترو را خودمان دامن زديم تا پول بگيريم... گاهي براي جذب مسئولان به سوي پروژه ها و گرفتن اعتبارات احتياج به مقداري جوسازي داريم».
در پاسخ مهدي هاشمي به خبر مذكور، ضمن اشاره به اين كه موضوع هدفمند كردن يارانه ها بر حمل و نقل عمومي تاثير مي گذارد، آمده است: بديهي است به هر مقدار كه امكانات بهره برداري از وسائط نقليه عمومي از جمله حمل و نقل انبوه كه مصداق روشن و مشخص آن مترو است بيشتر شود، فشار اجراي طرح فوق بر اقشار ضعيف جامعه كاهش يافته و به تعميم عدالت اجتماعي نزديك تر خواهد بود. البته مشخص نيست چرا واقعيتي تا بدين حد بديهي، عموما مورد غفلت واقع مي شود. در مورد اعتبارات مترو لازم به تذكر است كه دولت هاي گذشته از منابع مختلف از جمله اعتبارات بانكي و فاينانس بين المللي و نفت كوره و در نهايت به صورت بودجه هاي نقدي ساليانه، نزديك به 3000 ميليارد تومان به نرخ امروز به مترو تزريق كرده اند، معلوم نيست چرا بايد حقايق را به دليل مسائل سياسي تحريف كرد. بيش از 80 كيلومتر از خطوط فعلي و قطارهاي موجود در دولت هاي گذشته ساخته و به بهره برداري رسيده است. اگر مبلغي كه رئيس محترم جمهور اعلام مي كنند پرداخت شده است، پس چگونه 80 كيلومتر مترو ساخته شده است؟
وي درباره مصاحبه با روزنامه صبح امروز در سال 78 و تيتر و محتواي آن مصاحبه نيز نوشته است: «اگر فارغ از نزاع هاي سياسي و لوازم آن با نگاهي حاوي حداقل انصاف به موضوع نگريسته شود چه در زمان حاكميت اصلاح طلبي و چه در حاكميت اصولگرايي، مترو قرباني منحصر به فرد افراط گرايان و راديكال هاي هر دو جناح بوده است. البته خدا را شاكريم كه همواره عقلاي هر دو تفكر مانع از تخريب ها و موثر واقع شدن تندروي هاي بخش هاي راديكال براي جلوگيري از حضور نيروهاي معتدل شده اند. شايان ذكر است زماني كه اين موضوع در روزنامه هاي ايران، وطن امروز و سايت رجا نيوز نوشته شد لزومي براي روشنگري نبود ولي ورود كيهان به مسئله، شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) را وادار به پاسخگويي كرد».
آنچه در پاسخ مديرعامل مترو عمدا يا سهوا مغفول و بي پاسخ مانده، اظهارات ايشان در گفت وگو با روزنامه آقاي حجاريان است يعني شايعه سازي و ايجاد التهاب در افكار عمومي و محيط سياسي براي ستاندن پول و بودجه بيشتر! علي القاعده آقاي محسن هاشمي بايد نزد افكار عمومي اذعان بكنند كه اين شيوه، شيوه غيراخلاقي و ناپسندي است.
نكته ديگر كه عبرت آموز نيز هست اين كه، آقاي محسن هاشمي تلويحا روزنامه صبح امروز را به افراط گرايي و راديكال ها نسبت مي دهد اما توضيح نمي دهد كه طيف متبوع وي امروز پس از يك دهه، چرا دقيقا با همان راديكال ها و افراط گرايان پيوند خورده اند، چرا در انتخابات نامزد مشترك پيدا مي كنند و چرا براي سياسي و التهاب آميز كردن مسائل مترو با افراد همان مطبوعات راديكال و افراطي پيوند خورده اند و جوسازي هاي لازم براي مديريت مترو و عليه دولت را همان مطبوعات- كه جاي نشرياتي مانند صبح امروز و با همكاران همان روزنامه ها منتشر مي شوند- انجام مي دهند. به عبارت ديگر آيا نسبتي ميان مديريت مترو و مطبوعات غوغاسالار و باج بگير مدعي اصلاحات وجود دارد؟ به عبارت سوم، بالاخره قضاوت شما درباره نظاير روزنامه صبح امروز چيست؟ اگر آنها مترو را قرباني افراط گرايي مي كنند، چرا حامي علني شما هستند؟ و اگر قرباني نمي كنند و معتدل و حق طلب هستند، پس قضيه «ريزش مترو، ساختن شايعه و جوسازي» چيست؟!

 



باراك نمير بهار مياد! (خبر ويژه)

روزنامه انگليسي گاردين در واكنش به تهديدهاي گاه و بيگاه رژيم صهيونيستي مبني بر حمله به ايران، وضعيت رقت باري را براي اين رژيم و آمريكا در صورت تلافي ايران تصوير كرد.
گاردين با اشاره به برخي زمزمه هاي تكراري در اسرائيل كه بهار يا تابستان آينده را - طبق عادت چند سال گذشته!- به عنوان موعد احتمالي حمله به ايران معرفي مي كنند، نوشت: نتانياهو نخست وزير و ايهود باراك وزير جنگ اسرائيل بايد تصميم بگيرند كه آيا حاضرند ايران اتمي را تحمل كنند، هر چند كه حمله به ايران هم مي تواند براي منطقه و جهان خطرناك باشد. چنين اقدامي مي تواند منجر به حمله سنگين موشكي ايران و حزب الله لبنان و حماس به شهرها و پايگاه هاي نظامي اسرائيل بشود. همچنين ممكن است منجر به درگيري اسرائيل در غزه و لبنان و تبادل موشك هاي دوربرد شود. ممكن است شاهد باشيم كه ايراني ها اسرائيلي ها را در سراسر جهان هدف بگيرند. ممكن است شاهد بالا رفتن سرسام آور قيمت نفت بشويم كه بسياري را عليه اسرائيل با هم متحد مي كند و باعث مي شود كه ايران، آمريكا را در عراق و افغانستان و خليج فارس هدف قرار بدهد.
گاردين با بيان اينكه «اوباما نشان داده در عرصه بين المللي قادر به تصميم گيري قاطع نيست» مي پرسد: آيا اوباما حاضر مي شود به اسرائيل چراغ سبز نشان دهد و كريدور هوايي عراق را براي عبور هواپيماهاي اسرائيلي باز كند؟ آمريكا از اينكه به حمله نظامي برسد خوشش نمي آيد. اقدام نظامي آمريكا بعيد به نظر مي رسد. اوباما بين دو جنگ در سرزمين هاي مسلمانان گير كرده است، يكي جنگ در افغانستان كه به نظر مي رسد به پيروزي منجر نخواهد شد و ديگري جنگ در عراق كه انگار آنها ]عراقي ها[ بيشتر به ايران نزديكند. افكارعمومي هم از جنگ خسته شده است، هر جنگي كه مي خواهد باشد يك طنز تلخ در اينجا وجود دارد. احتمال دارد ايران و متحدانش به اهداف آمريكا حمله كنند، حتي اگر آمريكا در حمله به ايران دخالتي نداشته باشد. گاردين در تحليل خود تاكيد كرده است: معلوم است كه ايران با ديپلماسي، سرسختي و گاه وقت كشي، اورانيوم بيشتري را غني سازي مي كند و فشار آمريكا به جايي نمي رسد. ايران مثل گذشته با خنده پيش مي رود. احمدي نژاد و مقامات جمهوري اسلامي خوب مي دانند كه غرب تحريمي را كه نتيجه بخش باشد، به كار نخواهند گرفت.

 



سبز اموي: بسيج خوب است اگر به اسرائيل كاري نداشته باشد! (خبر ويژه)

ميرحسين موسوي با صدور بيانيه اي به بهانه سالگرد تأسيس بسيج، به حركت در روند سفسطه گري و فريب ادامه داد.
وي در اين بيانه نيز مانند رويه شناخته، ضمن ستايش از گذشته بسيج، تلاش كرد چهره اي سياه، ضدمردمي، جناحي و جيره خوار! از اين نهاد مردمي و انقلابي ترسيم كند. موسوي در ادامه دروغ بافي هايش كه دقيقاً كپي برداري از عمليات تخريبي و تروريستي محافل آمريكا و انگليس و ضدانقلابي عليه بسيج است ادعا كرد نيروهاي بسيجي در ازاي دستگير كردن مردم پاداش سرانه مي گيرند!
وي همچنين نوشت: بسيج سي سال پيش از اين همچون يك بوته گل و يك پارچه نور متولد شد. آيا اگر كسي رجعت به آن عهد نوراني و نخستين را بخواهد به انقلاب پشت كرده است و دست به براندازي نظام زده است؟ آيا اگر كسي بازگشت به نسخه اصيل انقلاب اسلامي را طلب كند، آيا اگر كسي خواستار آن اسلام ناب محمدي كه امام منادي و معرف آن بود باشد و از خرافه پرستي ها و قشري گري هايي كه با نام دين به مردم فروخته مي شود بيزاري بجويد، آيا اگر كسي اجراي بدون تنازل قانون اساسي را دنبال كند، آيا اگر كسي از وفاداري به عهدهاي ايماني و انساني بپرسد جز به دادگري فراخوانده است؟ آيا چنين كساني بايد در خيابان ها كتك بخورند، در زندان ها شكنجه ببينند و به حبس هاي طولاني مدت محكوم شوند؟ آيا اسلام و قرآن اجازه مي دهد مردمي كه با مسالمت حاكمانشان را به عدالت امر مي كنند كشته شوند؟
اين نامزد بي صداقت همچنين تلاش كرده با فرار به جلو و پنهان شدن پشت آيات قرآني، نسبت به فضاي فتنه اظهار نگراني كند. او در بخش ديگري از بيانيه با آب و تاب فراوان نوشت: بسيج چه بود و چه خواهد بود اگر به مسيري كه پيش رويش گذاشته شده است ادامه دهد؟ آن نيرويي كه يك زمان نماينده شجاعت ملت ما بود آيا اينك به كار گرفته شود تا ايرانيان را بترساند؟... كافي است مردم بترسند تا پاي قدرت ها به مرزهاي اين بوم باز شود. كافي است سمعه شجاعت اين ملت خدشه دار گردد و بيگانه در دلاوري و استواري آنان ترديد كند تا خواب هاي سي ساله تعبير شود. به دو كشور همسايه ما كه اينك در اشغال خارجي قرار دارد نگاه كنيد. در هر دو آنها نخست مردم ترسانده شدند و ترسيدند. ظاهراً قدرت ها با شعار آزادي بخشي به اين دو كشور قدم گذاشتند، در عين حال كه وقتي ابوغريب ها را به راه مي انداختند طمع خويش را در چهره هاي وحشت زده مردم پنهان نكردند. آنها با صراحتي كه بيشتر از آن ممكن نبود به مردم اين دو كشور مي گفتند شما همان هايي هستيد كه از صدام و طالبان وحشت داشتيد، پس اينك حق آن است كه از سلاح هاي رعب انگيزتر ما بيشتر بترسيد.
آقاي موسوي در بيانيه خود توضيح نمي دهد كه اگر جايگاه بسيج را والا و پرارزش مي داند، چرا در تجمعات غيرقانوني و ضدانقلابي تدارك شده توسط شخص وي، همزمان با خط زدن شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل، شعار توپ تانك بسيجي ديگر اثر ندارد، سر داده شد؟ چرا بسيج به جيره خواري متهم مي شود در حالي كه مدعيان سبز اموي، رسماً و علناً تحت الحمايه- و بعضاً جيره خوار رسمي- رژيم مستكبر آمريكا هستند؟
ايشان همچنين بايد روشن كند كه اگر به منطق قرآني «فتنه» باور دارد در كدام جبهه ايستاده است، جبهه انقلاب به رهبري ولي فقيه يا جبهه دشمنان انقلاب به ولايت و سرپرستي شيطان بزرگ؟ آيا بي دليل است كه رئيس شيطان بزرگ، رفتار آقاي موسوي را شجاعانه و الهام بخش و شايسته حمايت معرفي مي كند؟ يعني سركرده شيطان بزرگ، مسلمان شده است؟! به راستي اگر اشغالگران عراق و افغانستان آن قدر چهره زشتي دارند كه در بيانيه موسوي بالاجبار و پس از 5 ماه سكوت اشارتي به آن رفته، چرا همان اشغالگران به امثال آقاي موسوي اميد بسته اند و چرا وي در بيانيه هاي قبلي خود از حمايت آنها تشكر مي كند؟! يعني گردانندگان گوانتانامو و ابوغريب شايسته تشكر ويژه آقاي موسوي بودند؟ اساساً كيست كه به دشمن اميد مي دهد و در او طمع ايجاد مي كند؟ بسيج يا فتنه سبز اموي؟!

 



چرا وزارت نفت مرجع رسيدگي نباشد؟! (خبر ويژه)

طرح موسوم به كميسيون ملي انتخابات ضمن مغايرت آشكار با اصول قانون اساسي به دنبال دور زدن شوراي نگهبان و نهادهاي نظارتي قانوني است.
در اين طرح كه ظاهراً يكي از كانديداهاي ناكام انتخابات رياست جمهوري پي گير آن است، آمده است كه نظارت بر فرآيند اجرايي انتخابات برعهده كميسيون ملي انتخابات است. اين در حالي است كه اصل 99 قانون اساسي صراحتاً اعلام مي كند شوراي نگهبان نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبري، رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي و مراجعه به آراي عمومي و همه پرسي را برعهده دارد.
اما به رغم اين تصريح قانوني، طراحان طرح موسوم به كميسيون ملي انتخابات در ماده چهار آن شوراي نگهبان را دور زده و نوشته اند: در صورتي كه شوراي نگهبان، مستندات و دلايل كميسيون را نپذيرد اما كميسيون همچنان با تكيه بر مستندات مربوطه بر وقوع تخلف اصرار كند در اين حالت جهت حل اختلاف، دوراه حل پيشنهاد مي شود: الف- به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد. راي مجمع تشخيص، قطعي خواهد بود. ب- به كميته ويژه اي كه شش نفر از اعضاي كميسيون در آن حضور دارند و رياست آن هم برعهده يكي از اعضاي مجمع تشخيص خواهد بود ارجاع مي شود. راي كميته مذكور، قطعي خواهد بود!
گفتني است اين طرح علاوه بر آن كه با نص صريح قانون اساسي در تضاد است، به لحاظ حقوقي نيز بسيار ناشيانه و با نگاهي دم دستي تنظيم شده است. تا آنجا كه به نظر مي رسد اگر ارائه كننده اين طرح به جاي عضويت در مجمع تشخيص مصلحت نظام، كارمند مثلاً وزارت نفت بود، مرجع رسيدگي به اختلافات احتمالي را وزارت نفت! معرفي مي كرد!
از سوي ديگر بسيار بعيد به نظر مي رسد كه ارائه كننده اين به اصطلاح طرح! از تضاد پيشنهاد خود با قانون اساسي و غير عملي بودن آن بي خبر باشد، بنابراين، به نظر مي رسد كه بايد انگيزه اصلي ايشان از ارائه اين پيشنهاد دم دستي را در جاي ديگري جستجو كرد. كجا؟!...

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14